Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Mullen, Qiantu K50 EV'yi ABD'de Kurmak ve Dağıtmak İçin Onay Aldı

AA18WbEA.img?w=768&h=432&m=6

EV süper arabası, Mullen GT ve Mullen GTRS olarak satılacak, ikincisinin 0-60 hızlanmasını 1,95 saniyede yapması ve 200 mil / saate ulaşması bekleniyor.
EV girişimi Mullen Automotive, Qiantu K50/DragonFly elektrikli süper otomobil için Amerika'da fikri mülkiyet ve münhasır dağıtım hakları lisansı aldı.

Çinli otomobil üreticisi Qiantu Motors ve bağlı şirketlerle yapılan lisans anlaşmasına göre, Mullen'ın aracı Kuzey ve Güney Amerika'daki pazarlarda monte etmesine ve dağıtmasına izin verilecek.

Mullen, Qiantu K50'yi ABD sertifikasyonu için homologasyon gereksinimlerini ve günümüzün süper arabaları için müşteri beklentilerini karşılamak üzere yeniden yapılandırma ve yeniden tasarlama programına başlayacağını söyledi.

Değişiklikler, şirketin Mullen Five ve Mullen Five RS geçitleri tarafından kullanılan mevcut tasarım diliyle uyumlu olacak. Buna ek olarak, Qiantu K50, bir süper arabaya layık güncellenmiş bir aktarma organına sahip olacak ve Mullen, 2,0 saniyenin altında - tam olarak 1,95 saniye - 0-60 mil / saat hızlanma ve sınıfının en iyisi varyantı için 200 mil / saat'i aşan bir azami hız hedefliyor. .

"Qiantu ile yapılan bu anlaşma, Şirket için önemli bir kilometre taşı. Bu, yalnızca ilgili şirketlerimiz arasındaki uzun süredir devam eden bir anlaşmazlığı çözmekle kalmıyor, aynı zamanda dünyanın en iyi süper arabalarından bazılarına rakip olacak bir süper araba vizyonumu gerçekleştirme fırsatı sunuyor." ."

Mullen CEO'su ve Yönetim Kurulu Başkanı David Michery

Mullen'ın ayrıca, farklı performans seviyeleri sunan iki donanım seviyesi ile otomobili Mullen GT ve GTRS olarak yeniden markalayacağını da sözlerine ekledi.

Mullen Automotive, web sitesinde GT modelinin tahmini 236 mil menzil, 125 mil ile sınırlı bir azami hız ve 4,2 saniyelik 0-100 mil/saat süre sunduğunu ilan ediyor. Modelin, birleşik 375 beygir gücü (280 kilovat) ve 428 pound-feet (580 Newton-metre) torka sahip çift motorlu bir AWD aktarma organına sahip olduğu söyleniyor.

Mullen GTRS hakkında henüz hedeflenen 200 mph azami hız ve 0-60 süre 1,95 saniye dışında hiçbir ayrıntı yok.

SEC'e sunulan 8-K formunda Mullen, fikri mülkiyet ve münhasır dağıtım hakları için Qiantu'ya ve onun ABD'deki yan kuruluşuna 6 milyon dolar ödediğini söylüyor.

Anlaşma, Mullen'ın IP Anlaşmasının şartlarına göre araçları başarılı bir şekilde onayladığı andan itibaren beş yılı aşkın bir süreyi kapsıyor. Beş yıllık süre boyunca ABD şirketi, Qiantu'dan her yıl belirli sayıda araç kiti satın almakla yükümlü.

Mullen ayrıca Qiantu'ya teslim edilebilir ürünler için 2 milyon dolar ve Fikri Mülkiyet Anlaşması süresince Amerika'da satılan homologe edilmiş her araç için 1.200 dolar telif ücreti ödeyecek.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

EV Endüstrisini Değiştirmeyi Vaat Eden The Forever Pil

Editörün notu: "EV Endüstrisini Değiştirmeyi Vaat Eden Sonsuza Kadar Pil" daha önce Şubat 2023'te yayınlandı. O zamandan beri mevcut olan en alakalı bilgileri içerecek şekilde güncellendi.

Elektrikli araçlara olan tüm hayranlığımla birlikte, onlarla ilgili çok büyük bir sorunum var. Herkesin heyecan duyduğu EV Devrimi, biz daha iyi piller yapana kadar ana akım olmayacak.

Basit gerçek şu ki, piller her şeyi çalıştırırken, bugünün pilleri aslında EV'lerin olabildiğince iyi çalışmasını engelliyor.

Elbette, mantıksız görünüyor. Ama aynı zamanda kesinlikle doğrudur. Ve nedenini anlamak için kimya dersine hızlı bir yolculuk yapmalıyız.

Pil Muamması

Piller üç şeyden oluşur - bir katot, bir anot ve bir elektrolit. Elektrolit yoluyla katot ve anot arasındaki iyon akışını teşvik ederek çalışırlar.

AA14iZBD.img?w=768&h=368&m=6

Geleneksel lityum iyon piller, sıvı pil kimyası üzerine kuruludur. Yani katı bir katot ve anot ile ikisini birbirine bağlayan bir sıvı elektrolit çözeltisi içerirler.
Bu piller yıllarca harikalar yarattı.

Ancak bir sıvı elektrolitin fiziksel kısıtlamaları nedeniyle, artık enerji hücresi yoğunluğu açısından sınırlarına ulaşıyorlar. Bu, temel olarak, telefonlarımızın, saatlerimizin ve elektrikli arabalarımızın daha uzun süre dayanmasını ve daha hızlı şarj olmasını istiyorsak, temelde farklı bir pile ihtiyacımız olduğu anlamına gelir.

Katı hal pilini takın.

Katı hal pillerde, isim hemen hemen her şeyi söylüyor. Geleneksel pillerdeki sıvı elektrolit solüsyonunu alın. Bir katıya sıkıştırın. Çok daha uzun süre dayanan ve boşa harcanan alanı olmadığı için çok daha hızlı şarj olan küçük, hiper kompakt bir katı pil oluşturun.

Tabii ki, katı hal pil kimyasının etkileri çok büyük.

Katı hal piller, telefonlarımızın günlerce güç beslemesini sağlamanın anahtarı olabilir... akıllı saatlerimizin saniyeler içinde tamamen şarj olmasını sağlar... ve evet, elektrikli arabaların yeniden şarj edilmeye gerek kalmadan binlerce mil gitmesine olanak tanır.

Bu nedenle, içeriden kişiler katı hal pillerini "sonsuz piller" olarak adlandırdı. İşte bu nedenle, bu sonsuza kadar piller, EV Devrimi'ni aşırı şarjlı büyümenin bir sonraki aşamasına taşımak için gereken kritik teknolojidir.

Forever Battery: Mümkün olan mümkün oldu

Yakın zamana kadar, katı hal pilleri yapmak, süreç engelleyici derecede karmaşık olduğu için bilim kurgu konusuydu.

Sonra, dahi Stanford profesörleri ve bilim adamlarından oluşan bir ekip geldi. Birkaç teknoloji yöneticisinin yanı sıra ve dünyanın en prestijli risk sermayesi şirketlerinden bazılarının desteğiyle, 2010 yılında QuantumScape (QS) adlı bir şirket kurdular.

On iki yıl sonra, bu şirket temel olarak katı hal pil sorununu çözdü.

Katı hal pillerle ilgili en büyük sorun, "dendrit" denen bir şeydir. Bunlar, şarj etme ve şarj etme sırasında katı elektrolitte oluşan küçük çatlaklardır. Ve sonunda o kadar büyürler ki pili kısa devre yaparlar.

Bu nedenle, katı hal pillerindeki büyük atılım, dendrite dirençli bir katı elektrolit malzemesinin geliştirilmesinde yatmaktadır.

2020'nin sonlarında QuantumScape, tek katmanlı bir pil hücresi ile bunu çok küçük bir ölçekte yaptı. Elbette, tek katmanlı bir pil hücresi bir arabayı çalıştırmak için yeterli olmaktan çok uzak. Ancak o zamandan beri şirket, tescilli, çığır açan pil teknolojisinin 4 katmanlı ve 10 katmanlı hücrelerde çalıştığını kanıtladı ve 16 katmanlı hücrelerde de umut vaat ediyor!

Daha geçen çeyrekte, şirket otomobil üreticilerine prototipler göndermeye başladı ve işe yaradıklarına dair erken göstergeler var.

Başka bir deyişle, QuantumScape "kodu kırmış" görünüyor. Bir arabada çalışacak bir katı hal yapılmış gibi görünüyor.

Birkaç yıl içinde QuantumScape, bu yeni nesil elektrikli araç pillerini ticarileştirmeli ve milyarlarca dolar kâr elde etmelidir.

Gerçekten de imkansız, mümkün olma sürecindedir. Sonsuza kadar piller geldi.

Elbette QuantumScape stoğu, katı hal pil devrimini oynamanın harika bir yolunu sunuyor. QS'nin mevcut seviyelerden yaklaşık 10 kat yukarı potansiyele sahip olduğunu düşünüyoruz.

Ancak ister inanın ister inanmayın, QuantumScape stoğu, milyoner yapma potansiyeline sahip tek katı hal pil stoğu olmaktan çok uzaktır.

Sonsuza Kadar Pil Üzerine Son Söz

Katı hal piller gelecek ve 2020'lerin en umut verici teknolojik atılımlarından birini temsil ediyorlar.

Ancak imkansız, bilgisayardaki ilerlemeler nedeniyle ancak şimdi mümkün hale geliyor.

Yani, etkili katı hal pillerinin oluşturulması, sayısız kimyasal reaksiyona bağlıdır. Çalışan katı hal pilleri yapmak için, bir ton kimyasal reaksiyon gerçekleştirmeniz ve çeşitli stres testleri altında hangi bileşiklerin birlikte en iyi çalıştığını görmeniz gerekir.

Bunu fiziksel olarak yapabilirsin. Ancak bu, bir ton zaman ve kaynak gerektirir. Bunun yerine, tüm bu reaksiyonları bir bilgisayar kullanarak simüle edebilir ve ardından umut vaat edenleri laboratuvarda test edebilirsiniz.

İkincisi, pil yapmanın çok daha uygun maliyetli ve zaman açısından verimli bir yoludur. Bir bilgisayarda milyonlarca reaksiyonu simüle edin. En umut verici olanı belirleyin. Laboratuvarda bu reaksiyonları gerçekleştirin. En çok işe yarayan şeyle ilerleyin.

Bilgi işlem gücü, katı hal pil geliştirmenin motorudur.

Ve bugünün bilgisayarlarında devrim yaratacak ve nihayetinde onları modası geçmiş hale getirecek az bilinen bir teknoloji sayesinde, bu motor sonsuz derecede daha iyi ve daha hızlı hale gelmek üzere.

Bu teknoloji, katı hal pillerini uygulanabilir bir gerçeklik haline getirmenin gerçek anahtarıdır.

Ve küçücük bir şirket bu çok gizli teknolojinin en iyi versiyonunu yapıyor. Aslında, en büyük 10 otomobil üreticisi daha iyi elektrikli araç pilleri yapmak için zaten bunu kullanıyor.

Bu şirket ve elektrikli araç dünyasını yeniden şekillendirebilecek ultra güçlü yeni teknolojisi hakkında daha fazla bilgi edinin.

Kaynak: Investor Place News

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla, Üretimi Agresif Bir Şekilde Artırıyor

Elektrikli araç üreticisi, 2030 yılına kadar yılda 20 milyon araba üretmek istiyor.

AA1950io.img?w=750&h=470&m=6

Tesla, önümüzdeki yıllarda otomotiv endüstrisine hakim olmaya devam etmek istiyor.

Rakiplerin yaklaştığını gördükten sonra, Elon Musk'ın grubu son aylarda onları püskürtmek için bir saldırı başlattı.

Austin, Teksas merkezli otomobil üreticisi, dünyanın en büyük iki otomobil pazarı olan Çin ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki rakiplerine fiyat savaşı ilan etti. Tesla, popüler Model 3 ve Model Y'den çok lüks Model X ve Model S'ye kadar tüm modellerinin fiyatlarını düşürdü.

Tamamen geride kalmaktan kaçınmak için, Tesla'nın rakipleri, bazen kar marjlarını baltalama riskiyle, arabalarının fiyatlarını düşürerek yanıt verdi.

Tesla (TSLA) - Get Free Report ve karizmatik İcra Kurulu Başkanı Elon Musk, üretim açısından da rekabeti alt üst etti. Geçen yıl otomobil üreticisi 1,37 milyon araç üretti ve bu yıl 1,8 milyon adet üretmeyi planlıyor.

Bu iddialı hedefe ulaşmak için Tesla, otomotiv satışlarının çoğunun yoğunlaştığı üç kıtada en az bir fabrika açtı. Kuzey Amerika'da Kaliforniya'da Fremont ve Teksas'ta Austin'deki fabrikalar. Asya'da Şanghay, Çin'de bir fabrika ve Avrupa'da Almanya'da Berlin yakınlarında bir fabrika. Şirket, 1 Mart'ta Meksika'da beşinci fabrikasını açacağını duyurdu.

Yeni Meksika fabrikasının inşaatını beklerken, Almanya'daki üretim tesisi az önce önemli bir adım attı. Haftalık üretimini yeni artırdı.

Otomobil üreticisi 25 Mart'ta "Giga Berlin, müşterilere ilk araçları teslim ettikten 1 yıl sonra haftada 5 bin üretime ulaştı" dedi.

Ağırlıklı olarak Avrupa pazarına hizmet veren bu tesis için bu önemli bir adım. Tesla'ya göre yılda 250.000 araç üretim kapasitesine sahip. 27 Şubat'ta otomobil üreticisi, Giga Berlin'in artık haftada 4.000 araç ürettiğini duyurdu.

Özellikle Giga Berlin haftanın sadece beş günü açık olduğundan, bir aydan daha kısa bir sürede haftada 1.000 araç üretilmesi oldukça büyük bir başarı. Bu, bir ayda %25'lik bir artış anlamına geliyor.

"Tesla Almanya ekibine büyük tebrikler!!" Musk 25 Mart'ta kutladı.

Berlin'de 22 Mart 2022'de faaliyete geçen fabrikada Tesla sadece Model Y SUV üretiyor.

Yılda 750.000 araç üretim kapasitesine sahip olan Şanghay, kendi web sitesine göre Model Y ve Model 3 sedan üretiyor.

Yıllık üretim kapasitesi 250.000 araç olan Austin'de Tesla, Model Y'yi ve yakında ilk kamyoneti olan Cybertruck'ı üretiyor. Fremont, yıllık 650.000 araç üretim kapasitesi ile tüm Tesla otomobil modellerini üretiyor.

Kaynak: TheStreet

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Yeni EV Çalışması, En Tatmin Edici Araba seçimi çok şaşırtıcı bir sonuç ortaya çıkardı

Otomobil üreticileri her yıl piyasaya daha fazla elektrikli araç çıkarıyor ve sonuç olarak EV müşterilerinin aralarından seçim yapabileceği birçok seçenek var. En popüler EV'lerin çoğu yüksek teknolojili, yüksek güçlü veya çok uzun menzilli olsa da, en tatmin edici olanı bu arabaların hiçbiri değil. İşte 2023 Mini Cooper Electric'e ve neden sahip olunması en tatmin edici EV olarak seçildiğine bir bakış.

AA18PzDx.img?w=768&h=512&m=6
 

2023 Mini Cooper Electric, sahip olunması en tatmin edici elektrikli araçtı
J.D. Power kısa bir süre önce elektrikli otomobil sahipliği hakkında bir çalışma yaptı ve Ford Authority'ye göre bu çalışma, Mini Cooper Electric'in sahip olunması en tatmin edici EV olduğunu buldu. Anket, 7.000'den fazla EV sahibinden arabalarını 10 kategoriye göre derecelendirmelerini istedi ve maksimum 1.000 puan var. Bu kategoriler, bir EV'ye sahip olmanın birçok yönüyle ilgiliydi.

Kategoriler, EV'lerin aldığı gerçek dünya menzili miktarını, sürücülerin arabalarını sürmekten aldıkları zevki, EV'nin iç ve dış stilini, EV'nin kalitesini ve güvenilirliğini ve daha fazlasını içeriyordu. Tüm bu veriler toplandıktan sonra Mini Cooper Electric 782 puan aldı.

Bu, onu 762 puan alan Kia EV6'nın ve 742 puan alan üçüncü sıradaki Ford Mustang Mach-E'nin birkaç puan önüne koydu. Karşılaştırma için, derecelendirilen tüm EV'ler arasında ortalama puan 730 idi.

2023 Mini Cooper Electric'e yakından bakış

Kağıt üzerinde rakiplerinin çoğuna karşı koyamadığı için Mini Cooper Electric'in hepsini kazanması şaşırtıcı. Kompakt EV, tek bir aktarma organı seçeneğine sahiptir ve 181 hp alır.

Arabanın tek elektrik motoru 28,9 kWh'lik bir batarya ile eşleştirilmiş ve bu sadece 114 mil gitmesine izin veriyor. Bu bir EV için korkunç bir aralık ve çalışmanın parçası olan diğer EV'ler bundan daha iyi menzil sayılarına sahipti.

Örneğin Nissan Leaf, standart konfigürasyonuyla 149 mil menzil elde etti ve 698 puanı sayesinde sahip olunması en az tatmin edici EV olarak derecelendirildi. Bununla birlikte, düşük menzil sayısının yanı sıra, Mini Cooper Electric sürmesi keyifli bir araba. Elektrik motoru ayrıca 199 lb-ft tork alır ve bu da 0'dan 100 km/s hıza yalnızca 6,1 saniyede çıkmasını sağlar.

Ayrıca, 31.000 doların biraz üzerinde başlayan fiyatıyla satın alınması oldukça uygun fiyatlı bir EV. Otomobil üreticisi ayrıca küçük EV'ye 8,8 inç dokunmatik ekran ve 5,5 inç dijital gösterge kümesi ekranı ile güzel bir iç mekan sağladı.

Bununla birlikte, küçük bir araba olduğu için fazla kargo kapasitesi olmayacak. Sadece 34 cu'da maksimuma çıkar. ft. Ancak koltuklar rahat ve sentetik deri döşeme standart.

2023 Mini Cooper Electric neden bu kadar iyi puan almış olabilir?

2023'ün En Verimli Alt Kompaktı EV'dir ve Sizi Şaşırtabilir

EV sahiplerinin Mini Cooper Electric'e neden bu kadar yüksek puan verdiğini tam olarak bilmek zor olsa da, iyi sonuç vermesinin nedeni çalışmanın nasıl çalıştığıyla ilgili olabilir. Derecelendirilecek 10 kategori olduğu için Mini Cooper Electric çoğu kategoride başarılı olmuş olabilir ve bu da kazanması için yeterliydi.

Sonuç olarak, sahipleri EV'nin düşük menzil sayısından muhtemelen memnun olmasa da, otomobilin diğer alanları bunu telafi edebilirdi. Örneğin Mini Cooper Electric, diğer Mini'ler gibi benzersiz ve göz alıcı bir dış stile sahip. Araç sahipleri arabalarının görünümünden memnun olabilirken, diğer EV'lerin sahipleri arabalarından daha az memnun olabilir.

Kaynak: MotorBiscuit

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Araba şirketleri, ısıtmalı koltuklar gibi özellikler için aylık ücret alarak milyarlarca dolar kazanıyor. Elektrikli araçlar bunu onlar için daha da kolaylaştırıyor.

AA17UWjp.img?w=768&h=576&m=6

Elektrikli arabalar, otomobil üreticileri için gazla çalışanlardan daha az karlı.

Bu, otomobil şirketlerinin bu marjı başka bir yerde telafi etmesi gerektiği anlamına gelir.
Otomobil üreticileri, EV alıcılarını ek özelliklerle yükseltmek istiyor olabilir.

Yeni bir araştırmaya göre, pahalı eklentiler elektrikli araç alıcılarının tüylerini diken diken etmeye başlayabilir, ancak otomobil üreticileri onlar olmadan hayatta kalmakta zorlanabilir.

Bunun basit bir nedeni var: EV'ler otomobil üreticileri için çok karlı değil ve kesinlikle gazla çalışan otomobiller kadar karlı değil. Bir Ford yöneticisi geçtiğimiz günlerde Detroit Free Press'e EV'lerinin 2026'ya kadar karlı olmayacağını söyledi. GM, onlardan 2025'e kadar para kazanmayacağını söyledi. Ve Tesla, çalışana kadar tam bir yıl kar getirmedi. On yıldan uzun bir süredir.
 

Ancak otomobil üreticileri elektriğe tamamen bağlı olduklarını söylüyorlar, bu yüzden bunu başka bir yerde telafi etmek zorunda kalacaklar. Bu, müşterilerine abonelikler ve ek özellikler veya yükseltmeler gibi satış sonrası her türlü şeyi satmak anlamına gelebilir.

Otomobil üreticileri zaten daha fazla ödeme özelliğine doğru ilerliyor - ancak tüketiciler her zaman iyi yanıt vermedi. Örneğin BMW, ısıtmalı koltuk aboneliği için tepki aldı. Elektrikli tarafta, Mercedes ek bir "hızlanma artışı" sunuyor. EV oyuncusu Polestar ayrıca, bir seferlik 1.195 $ ücret karşılığında bir beygir gücü yükseltmesi sunuyor.

SBD Otomotiv Kuzey Amerika Direktörü Alex Oyler, "Otomobil üreticileri için, EV'ler her şeyden önce çok karlı olmadığı için, daha büyük kazanç ... o müşteriden her ay gelir elde etmektir," dedi.

İlk işlemlerden sonraki abonelikler ve ek teklifler, otomobil üreticilerinin elektrikli araçlarını kiralamakla neden özellikle ilgilendiklerinin bir parçasıdır. Tüketicileri makul bir aylık ödeme karşılığında bir EV kiralamasına kilitleyebilirlerse, daha sonra onlara daha fazla işlevsellik satmak için bundan yararlanabilirler - kablosuz yazılım güncellemeleriyle mümkün olan - kiralama sözleşmesi boyunca.

Deloitte'un yakın tarihli otomotiv hareketliliğinin 2035'e kadar geleceği raporuna göre, tüketicilerin bu fikre ısınması gerekebilirken, endüstrinin fazla seçeneği olmayabilir. Danışmanlık, şirketlerin işlerine her zamanki gibi devam etmesi durumunda gelecekteki kârların %50 ila %60'ının tehlikede olabileceğini tahmin ediyor.

Otomobil üreticileri değişen tüketici davranışlarında, endüstrideki ters rüzgarlarda ve özellikle de giderek daha çekici hale gelen rekabette yol alırken büyük değişiklikler bizi bekliyor.

Raporda, "Açık olmak gerekirse, sektör oyuncularının eylemsizliğinin bedeli, özellikle çok yönlü hareket halindeki bir sektörde ölümcül olabilir" denildi. Araç özelliği abonelikleri de dahil olmak üzere değişikliklerin "çeşitli yeni gelir akışlarının kilidini açması bekleniyor."

Kârlılık krizi, araba satın alma değişiklikleri anlamına da gelebilir

Şimdiye kadar, yalnızca EV girişimleri ve Tesla, satıcıyı aracı olarak eledi ve kesinlikle doğrudan tüketiciye satış modellerini kullandı. Ancak, Deloitte raporuna göre, büyük ölçüde EV geçişine bağlı olarak, geleneksel otomobil üreticileri bile arz kısıtlı karlılık kazanımları ve "araç satışlarındaki marjları daraltmaya yönelik uzun vadeli bir eğilim" nedeniyle bu fikri değerlendiriyor.

Raporda, "Bu yaklaşmakta olan tehdit, geleneksel bayi modeli üzerindeki baskıyı artırıyor ve kârlılığı etkilemekle tehdit ediyor" diyor. Otomobil üreticileri "son müşteriyle ilişkiler geliştirmek için doğrudan satış kanalları oluşturmaya çalışıyor."

Gerçekten de bazıları bu fikirle dalga geçiyor. Örneğin, Ford CEO'su Jim Farley, daha fazla çevrimiçi satış da dahil olmak üzere şirketin EV'ler için pazara açılma stratejisindeki değişikliklerden bahsetti - Tesla'nın modelini her EV'den daha fazla kar elde etmek için bir kılavuz olarak belirtti.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

ElectraMeccanica Solo

AA17FJZB.img?w=768&h=576&m=6

Tek koltuklu, üç tekerlekli araç, Amerika'nın giderek daha büyük araçlara olan arzusuna meydan okuyor ki bence bu harika. Elbette birçoğu ihtiyaç duyduklarından daha fazla yer kaplıyor ve daha fazla emisyon salıyor.

AAWEW1n.img?w=768&h=625&m=6

Solo, bazı şehirlerde dolaşmak için bir hile kodu gibi görünüyor. Yiyecekler için küçük bir bagajı, hemen hemen her park yerine sığması için küçük bir ayak izi var ve kapalı, bu da onu bir elektrikli bisiklet veya motosikletten daha konforlu hale getiriyor. Ama benim sürüş ihtiyaçlarıma tam olarak uymuyor.

Yolculuklarım genellikle beni şehirden çok uzağa götürür, genellikle başka bir kişiyle veya yedekte birkaç bisikletle. Solo ve iddia edilen 100 millik menzili, tasarıya pek uymuyor. Artı, Manhattan şehir merkezindeki 20 dakikalık test sürüşüm sırasında, tüm uzun SUV'lar ve kamyonlar arasında tehlikeli bir şekilde açıkta ve görünmez hissettim.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Subaru'nun Elektrikli STI Sporty Modellerinin Adı Şu Şekilde Olacak

Dünya ilerlemeye devam ettikçe ve dünya giderek daha fazla elektrikli hale geldikçe, her otomobil markası bir dizi yenilikçi otomobil piyasaya sürmeye başladı. Yeni EV'ler verimlilik, konfor ve biraz da performans içindir. Son iki ila üç yılda, Hyundai ve GM gibi otomobil üreticileri, Subaru'nun içine girmek için can attığı bir dünya olan kendi şirket içi performans sektörlerini geliştirdiler.

AA19o5ZK.img?w=768&h=404&m=6

Solterra'da elektrikli SUV dünyasına girişlerinin yaklaşmasıyla Subaru, STi adını elektrikli formda geri getirmek için ortak bir çaba sarf etti... ya da biz öyle düşünüyoruz. Bunun nedeni, Subaru'nun Almanya'da 'STe' etiketini koruyan bir ticari marka başvurusunda bulunmasıdır.

Bu, yıllar boyunca pek çok aracın salladığı efsanevi STI lakabında kesinlikle zekice bir bükülmeye sahip. Subaru'nun elektrikli performans dünyasına en yeni girişi olabilir. Umarız insanoğlunun bildiği en müjdeli araba alt markalarından birinin yeniden doğuşunu görebiliriz - Subaru STi spor otomobilinin tamamen elektrikli halefi.

Subaru'nun STe İsim Plakası Ticari Marka Oldu

'STe' ticari markasının, markanın önemli bir varlık gösterdiği iki ülke olan Japonya veya Amerika Birleşik Devletleri'nde değil, Avrupa'da tescil edilmiş olması ilginçtir. Bununla birlikte, ABD'nin dünyadaki en katı telif hakkı ve ticari marka yasalarından bazılarına sahip olduğunu ve markanın bunun için çalışmaya başlayabileceğini belirtmekte fayda var. Almanya'da geçip geçmediğini görmek için bir deneme sürüşü. STe adı, Subaru Tecnica International'ın kısaltması olan STi kısaltmasının zekice bir hilesidir. STe'deki 'E' muhtemelen markanın henüz girmediği elektrikli otomobil dünyasına açılan bir kapı olan elektriği temsil ediyor.

Efsanevi WRX STI, markanın onu otomobil dünyasının gölgelerine çekmesiyle geçen yılın başlarında ortadan kayboldu. Birçoğu geri dönmeyeceğini varsaydı. Marka geçmişte elektrikli araçlarla oynamıştı. Ancak Subaru, araştırma ve geliştirmeden kaçındı ve tüketici varyantları yerine yarış arabalarına odaklandı. Şimdi, STe markası sevgili Subarus'umuzu hayatta tutmak için bir gemi görevi görebilir. Geleneksel şekilde olmasa da, Subaru şimdiden EV alanında dalgalar yaratmaya başladı.

Subaru'nun En Yeni Elektrikli Arabası Bir SUV

Elbette, performans odaklı veya geçmişin cinsel yolla bulaşan hastalıklarını andıran bir şey değil. Yine de, sadece birkaç yıl önce içten yanmalı performans oyunundan biraz uzaklaşmış olan bir otomobil şirketi için bu bir başlangıç. Subaru, yeni WRX'in görünümünden ve dış görünümünden oldukça fazla tepki aldıktan sonra kendini kurtarmak istedi. Subaru, asırlardır yelpazenin iki ucundan birinde yer aldı. Ya aile odaklı bir araba yapmaktı ya da WRX ve Impreza STI ile ralli pistinde bir iblis olmaktı. Artık marka köklerinden ve prestijinden uzaklaşmıştır.

Subaru'nun ürün gamına en yeni üyesi, yerinde görünmeyen plastik parçalar ve parçalarla dolu biraz hantal bir SUV. Araba üreticisi, Forester ve Outback ile birlikte SUV grubuna aşık oldu. Forester Sport gibi komik donanım seviyeleriyle halkı "sportif" mirasına bağlı tutma girişimlerine rağmen, otomobil şirketi STI üretimini yalnızca 2021'de durdurdu. Bir aile şirketi olarak kamuoyundaki imajından çok uzak. Solterra'nın kendisi de STe adını alıyor olabilir, eğer iş oraya gidiyorsa. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki performans SUV pazarı büyük bir rekabet akışı gördü ve Subaru'nun bundan para kazanmaya çalışması oldukça olası... .

Subaru Performansının Geleceği Nasıl Görünüyor?
Subaru'nun geleceği şüphesiz elektrikli. Marka dümenini bu yöne çevirdi ve özellikle yeni Solterra ile yelken açtı. Bu, markanın Toyota'daki kardeş şirketi ile birlikte EV alanına girme taahhüdünde bulunduğunu gösteriyor. Her iki marka da yeni elektrik konseptleri yayınladı ve STe markasının ticari markası, bir gün STI'nin bir performans varyantının çıkabileceği yangını körüklüyor. Tabii ki, Subaru'nun, özellikle Almanya'nın otomotiv üssünde, başka hiçbir şirketin satın almaması için onu ticari marka haline getirmesi oldukça makul. Yine de, eski STI'nin yeniden doğuşunun gelmesi çok daha muhtemel görünüyor.

Subaru, özellikle motor sporları dünyasında birçok EV projesinde yer aldı. Markanın resmi olarak STe adını kullanmaktan hala çekindiğini ancak gelebileceğini gösteren STI E-RA gibi konseptleri açıkladılar. STI, elektrik formunda olabilir veya olmayabilir; sadece bekleyip görmemiz gerekecek.

Kaynak: HotCars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla, fiyat indirimlerinin ardından rekor satış rakamlarını duyurdu

Tesla, 2023'ün ilk çeyreğinde 412.180 Model 3 ve Y aracı ve 10.695 Model S ve X olmak üzere 422.875 elektrikli otomobilini müşterilere teslim ettiğini duyurdu. Electrek'e göre bu, 2022'nin ilk çeyreğine kıyasla yıldan yıla yüzde 36'lık bir artış, geçen çeyreğe göre yüzde 4'lük bir artış ve şirket için bir rekor.

AA19pLsO.img?w=768&h=432&m=6

Duyuru, artış için pek bir gösterge vermiyor; bunun için muhtemelen Tesla'nın 19 Nisan'daki tam mali sonuçlarını beklememiz gerekecek. Ancak teslimat rakamlarıyla ilgili haberler, ABD, Avrupa ve Çin'de Tesla'nın ürün yelpazesindeki çeşitli modelleri etkileyen bir dizi fiyat indiriminin ardından geldi. Örneğin Ocak ayında Tesla, ABD'de uzun menzilli Model Y varyantının fiyatını yüzde 20 oranında düşürdü.

Teslimat haberleri, Tesla'nın geçen Nisan ayında hisse başına 360 dolardan 2023'ün başında yaklaşık 113 dolara düşen hisse fiyatı için çalkantılı bir dönemin ardından geldi (son zamanlarda 200 dolara yakın işlem görüyor). Zorluklar arasında ekonomik belirsizlik nedeniyle azalan talep riski, eski otomobil üreticilerinin artan rekabeti ve 2020'de Model Y'nin piyasaya sürülmesinden bu yana çoğunlukla durağan kalan yaşlanan tüketici araçları serisi yer alıyor.

Ancak arz tarafında, Tesla üretimi artırıyor. TechCrunch tarafından aktarılan Çin Binek Araç Derneği'nden alınan rakamlar, Tesla'nın Q1 otomobillerinin yaklaşık yarısının 2019'da açılan Şanghay fabrikasında üretilmiş olabileceğini gösteriyor. Şirket, geçen yıl Mart ve Nisan aylarında Berlin yakınlarında ve Teksas'ta resmi olarak yeni fabrikalar açtı. sırasıyla, üretimin de arttığı yer. Tesla'nın geçen ay Meksika'nın Monterrey kentinde yeni bir fabrika kurma planları da var.

Tesla CEO'su Elon Musk, Ocak ayında şirketin hedefinin 2022'de 1,3 milyondan 2023'te 2 milyon araç teslim etmek olduğunu söyledi. Yüzde 50'den 1.4 milyona. Analistler, 1,8 milyon teslimata yakın olmasını umuyorlardı.

Bu rakamlar Tesla'nın tüketici otomobillerini kapsıyor ve geçtiğimiz Aralık ayında teslimatlarına başladığı Tesla Semi kamyonu için herhangi bir üretim ve teslimat numarası yoktu. Tesla'nın uzun zamandır beklenen Cybertruck'unun ilk üretimi bu yaz başlayabilir, seri üretim önümüzdeki yıl hızlanacak ve ayrıca bir noktada yeni bir Roadster nakliyesi de olacak.

Kaynak: The Verge

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

GM, Elektrikli Araç Satışında Ford'u geride bıraktı

(Bloomberg) -- Otomobil üreticileri pazar lideri Tesla Inc.'i kovalarken, General Motors Co. elektrikli araçlarda Ford Motor Co.'yu yılın ilk üç ayında neredeyse ikiye bir oranında geride bıraktı.

AA19sQof.img?w=768&h=512&m=6

Salı günü yapılan açıklamaya göre Ford, ilk çeyrekte ABD'de 10.866 EV sattı. Bu, bir yıl öncesine göre %41 arttı, ancak yine de aynı dönemde satılan 20.670 eklentinin oldukça gerisindeydi. Genel olarak, Ford'un hafif araç teslimatları neredeyse %10 artarken, GM'nin ilk çeyrek satışları %17,6 arttı.

Ford'un elektrikli Mustang Mach-E'sinin satışları %19,7 düşerek 5.407 araca geriledi ve otomobil üreticisi kapasitesini iki katına çıkararak yılda 210.000 modele çıkarırken Meksika'daki fabrikası çeyreğin büyük bölümünde düşüş yaşadı. Ford ayrıca, küçük bir geri çağırmaya yol açan bir pil yangını nedeniyle F-150 Lightning eklenti kamyonetinin beş haftalık üretimini kaybetti.

İcra Kurulu Başkanı Jim Farley, başlangıçta ABD EV pazarının üçte ikisini kontrol eden Tesla'nın 2 numarası olmak ve sonunda EV liderini geçmek için bir hedef belirledi. Ford, 2026 yılına kadar EV'leri geliştirmek ve inşa etmek için 50 milyar dolar harcıyor, ancak bu yıl pille çalışan modellerde 3 milyar dolar kaybetmeyi beklediğini söyledi.

Ford kısa süre önce popüler Lightning kamyonetinin başlangıç fiyatını 39.974 $ olan orijinal başlangıç fiyatından %50 artırarak 59.974 $'a yükseltti. Otomobil üreticisi ayrıca, bu yılın sonuna kadar üretimini yılda 150.000 modele çıkarıyor. Şirketin satış analisti Erich Merkle, fiyat artışının satışları etkilemediğini söyledi.

Merkle, "F-150 Lightning'e olan talebin yavaşladığına dair herhangi bir işaret görmüyoruz" dedi. “Satışlar, üretebildiklerimizle sınırlıdır.”

Ford, satışa sunduğu elektrikli modellerin üçünde de kapasiteyi artırıyor. Salı günü, fişli E-Transit minibüsünü inşa eden Kansas City fabrikasında üçüncü bir işçi vardiyası ekleyeceğini söyledi.

Kaynak: Bloomberg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Polestar 2, Tesla Model 3'ü Geçerek Almanya'nın En Popüler Elektrikli Şirket Arabası Oldu

1654149008-p2-bst-engineered-desktop.jpg

İsveç tasarımı EV ayrıca genel sıralamada ilk on arasına girdi.

Polestar 2, dünyanın en zorlu otomobil pazarlarından birinde Tesla Model 3, Tesla Model Y ve Volkswagen ID.4 gibi rakipleri geride bırakarak 2022'de Almanya'nın en popüler elektrikli şirket arabası oldu.

Ek olarak, Geely'ye ait marka, Volkswagen Golf, Volkswagen Passat, Ford Focus ve Skoda Octavia gibi uzun süredir favori olan otomobilleri içeren genel sıralamada ilk on arasına girmeyi başardı.

Geçen ay sonuçları açıklayan şirket LeasePlan'a göre, Polestar 2'nin en popüler varyantı Uzun Menzilli Çift Motor oldu ve Tek Motorlu versiyon, 2022'de Almanya'nın en popüler elektrikli şirket arabaları listesinde ikinci sırada yer aldı.

Uygun fiyatlı Dacia Spring de ilk üçte yer alırken, Ford Mustang Mach-E ve Tesla Model 3 gibi daha pahalı modeller ilk 10'a girdi.

Tam liste aşağıdaki gibidir:

  1. Polestar 2 Uzun Menzilli Çift Motor (yüzde 10,6)
  2. Polestar 2 Tek Motor (yüzde 9,7)
  3. Dacia Yay (yüzde 8,6)
  4. Skoda Enyaq iV (yüzde 6,9)
  5. Renault Twingo Electric (yüzde 6,3)
  6. Tesla Model 3 Uzun Menzil (yüzde 5,5)
  7. Ford Mustang Mach-E (yüzde 4,3)
  8. Volkswagen ID.4 Pro Performansı (yüzde 3,3)
  9. Tesla Model Y Uzun Menzil (yüzde 3,2)
  10. Mini Cooper SE (yüzde 2,3)

İçten yanmalı motorlu araçları içeren genel sıralamada, Polestar 2, Almanya'da geçen yıl LeasePlan aracılığıyla kiralanan şirket arabalarının toplam hacminin yüzde 1,33'ünü oluşturan Uzun Menzilli Çift Motorlu versiyonla 10. sırada yer alıyor.

LeasePlan Almanya ticari direktörü Christopher Schmidt, "Gelecekte, şirketlerde giderek daha fazla sürücünün elektrikli sürüşe geçebilmesi ve ilk 10 listenin tamamını daha yeşil hale getirebilmemiz için elektrikli otomobiller için daha güçlü teşvikler oluşturulmalı" dedi.

Podcast'imize göz atın

Jeep Magneto 3.0 Tanıtıldı, Kia EV9 Teknik Özellikleri Açıklandı
Ford Explorer, VW'nin MEB Bones'unda Tanıtıldı, Kia Concept EV5 Ortaya Çıktı
Polestar 2 tamamen elektrikli liftback, 2019'da Cenevre Otomobil Fuarı'nda görücüye çıktı ve iki yıl sonra Amerika Birleşik Devletleri'ne gitti. Ocak ayında Polestar, artık standart olarak (görünüm değişikliği yapılmadan önceki önden çekişli sistemin aksine), daha fazla güç ve daha fazla menzil sunan arkadan çekişli makyajı tanıttı.

Satış rakamlarına gelince, Polestar 2 yıldan yıla büyük bir artış gördü ve 2022'de dünya çapında yaklaşık 51.000 adet satıldı, bu bir önceki yıla göre neredeyse yüzde 80'lik bir artış.

Her zaman olduğu gibi, bu konuda ne düşündüğünüzü bilmek istiyoruz, bu nedenle aşağıdaki yorumlar bölümüne gidin ve düşüncelerinizi bize bildirin.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Edmunds: 2023 Volvo XC40 Recharge, Audi Q4 e-tron'a karşı

Orijinal e-tronu ile Audi, elektrikli bir araç sunan ilk lüks Avrupalı otomobil üreticilerinden biriydi. Geçen yıl, daha uygun fiyatlı Q4 e-tron ile yelpazesini genişletti. Gazla çalışan iki model, daha küçük Q3 ve daha büyük Q5 arasında yer alan Q4 e-tron, tamamen elektrikli kompakt bir lüks SUV. Yapacak çok şey var ama dikkatinizi çekmek için yarışan tek küçük Avrupa lüks EV değil. Diğer bir üst seçenek ise Volvo XC40 Recharge. Markanın şık XC40'ına dayanıyor ancak benzin yerine elektrikle çalışıyor. Edmunds'daki araba uzmanları, satın almanın hangisinin daha iyi olduğunu bulmak için bunları karşılaştırır.

AA19LLcl.img?w=768&h=512&m=6

PERFORMANS VE MENZİL Audi, Q4 e-tron'u iki aktarma organı konfigürasyonunda sunar: 201 beygir güç sağlayan tek motorlu temel versiyon ve 295 beygir güç için iyi olan çift motorlu dört tekerlekten çekiş düzeni. İkinci varyant, Edmunds'un testinde 5,7 saniyede 0'dan 60 mil / saate hızlandı. Aynı zamanda hızlı tepki veren yol tutuşu sağladı ve dar park yerlerinde fazlasıyla manevra kabiliyetine sahip olduğunu kanıtladı.

XC40 Recharge ayrıca çevik ve atılabilir, ancak çok daha güçlü olma avantajına da sahip. XC40 Recharge tek bir etkileyici konfigürasyonda sunuluyor: 402 beygir gücüne sahip çift motorlu dört tekerlekten çekiş düzeni. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, Volvo testte daha hızlıydı ve saatte 60 mil hıza ulaşması için sadece 4,5 saniyeye ihtiyacı vardı. Ayrıca XC40 Recharge, sürücünün fren pedalına dokunmadan durmasını sağlayan tam tek pedallı sürüş modu sunar. Audi'de tamamen durmak için yine de frenlere dokunmanız gerekir.

Kağıt üzerinde, XC40 Recharge'ın 223 millik pil menzili hayal kırıklığı yaratıyor. Örneğin, benzer fiyatlı Tesla Model Y Uzun Menzil, EPA tarafından tahmin edilen 317 millik bir menzile sahiptir. Bununla birlikte, küçük Volvo SUV, Edmunds'un gerçek dünya menzil testlerinde daha iyi performans gösterdi. Daha düşük 208 mil EPA tahminine sahip bir 2021 modeli 240 mil yol kat etmeyi başardı, bu nedenle daha yüksek tahmini menzile sahip daha yeni bir modelin bunu aşmasını bekleyebilirsiniz. Çift motorlu bir Q4 e-tron, EPA tarafından tahmin edilen 242 mile kadar bir menzile sahiptir ve ayrıca Edmunds'un testinde 270 mile çıkarak bunu geçmeyi başardı. Edmunds'un menzil testi yapmadığı tek motorlu Q4 e-tron, EPA tarafından tahmin edilen 265 mil ile grubun çoğunu burada sunuyor.

AA19LV8b.img?w=768&h=512&m=6

Bu kategori kişisel tercihe bağlıdır. Audi muhtemelen tek bir şarjla daha uzağa gidebilir, ancak Volvo'yu sürmek daha eğlenceli.

kazanan: ikisi de

İÇ MEKAN VE TEKNİK Q4 e-tron'un kabini, Audi'nin bir iç mekanı nasıl tasarlayacağını bildiğinin kanıtıdır. Farklı bir lüks hissi ile modern ve şık. Çoğu yerde, malzemeler birinci sınıftır, ancak bazı sert plastikler yerinde hissetmez. Geniş 11,6 inç merkezi dokunmatik ekran duyarlıdır ve gezinmesi kolay menülere sahiptir. Ayrıca, hoparlör üreticisi Sonos tarafından ayarlanan ve sürükleyici bir dinleme deneyimi sağlayan birinci sınıf bir ses sistemi de mevcuttur.

XC40 Recharge'ın içi, abartısız ama içinde oturduğunuzda farkedilen birinci sınıf dokunuşlarla temiz bir şekilde tasarlandı. Koltuklar rahat ama bazıları için yeterince lüks gelmeyebilir. XC40 Recharge, Google Haritalar, Spotify ve sesle kontrol edilen Google Asistan gibi birçok uygulamayı entegre eden Google tabanlı bir araç içi işletim sistemi kullanır. Bu özellikler oldukça kullanışlı olabilir ancak en iyi şekilde çalışması için sabit bir veri bağlantısı gerektirir.

Her iki elektrikli SUV da boyutlarına göre oldukça geniş. Arka koltukların arkasındaki kargo odası hemen hemen aynı, ancak Volvo'nun Audi'ye göre sahip olduğu bir avantaj, küçük bir çantaya veya diğer ıvır zıvırlara sığabilen küçük bir ön bagaj veya "frunk". Bu yakın bir çağrı, ancak Audi'nin iç mekanı şıklığı ve daha az titiz bilgi-eğlence kurulumuyla kazanıyor.

Kazanan: Audi Q4 e-tron

FİYATLANDIRMA VE DEĞER Audi, 50.995$'dan daha düşük başlangıç fiyatına sahip, ancak temel Q4 40 e-tron ile, yaklaşık 55.000$'dan başlayan Volvo'dan çok daha az güçle yetinmek zorundasınız. Ancak her iki modeli de lüks bir otomobilde olmasını isteyeceğiniz bazı üstün özelliklerle donatmak istiyorsanız, XC40 daha az parayla öne çıkıyor. Audi Q4 50 e-tron, güç açısından daha yakın olsa da, fiyat açısından hızla XC40'ı gölgede bırakıyor ve İskandinav rakibinden daha az güç üretiyor.

Garanti kapsamı her ikisi için de yaklaşık olarak aynıdır, ancak Volvo iki yıllık ücretsiz bakım içerir. Her ikisi de en son mevzuata göre federal vergi kredisi almaya hak kazanmaz.

Kazanan: XC40 Recharge Electric

EDMUNDS, XC40'ı daha hızlı hızlanması, yeterli gerçek dünya menzili ve konforlu ve şık iç mekanı nedeniyle bu iki elektrikli araç arasında seçeceğimizi söylüyor. Ancak ana önceliğiniz menzil ise, muhtemelen Q4 e-tron tarafından daha iyi hizmet alırsınız.

Kaynak: Associated Press AP

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Katı Hal Piller (Solid-State Batteries) Hakkında Kimsenin Size Söylemediği Şey

Katı hal pilleri, büyük otomobil üreticileri tarafından bir süredir vaat ediliyor. Bu teknolojinin geliştirilmesine yatırım yapan otomobil üreticilerinden biri olan Toyota, 2025 yılına kadar katı hal pilleri olan bir hibrit araba piyasaya sürmeyi planlıyor. birçok eski otomobil üreticisi bekleniyor.

AA19SvSU.img?w=768&h=432&m=6

Bu pil teknolojisi, diğer avantajların yanı sıra şu anda kullanılan lityum iyon pillerden daha uzun bir kullanım ömrü, daha fazla menzil ve daha hızlı şarj süreleri sunmalıdır. Eski otomobil üreticileri, 2025 yılına kadar kitle pazarlarını vurmak için bu teknolojiye bel bağladıklarından, elektrikli araç sahibi olmanın bazı nüanslarının ele alınmasını bekleyen insanlar, bir elektrikli araç satın almak için tetiği çekmek için heyecanlanmalı. Ama neden 2025'e kadar bekleyelim? Şu anda katı hal pillerin yaygın olarak kullanılmasını engelleyen zorluklar nelerdir? Bu teknolojiye yönelik ilerleme fark edilir mi, yoksa zamanda mı takılır? İşte katı hal pillerle olan biten.

Uygulanabilir Bir EV Katı Hal Pili İçin Hala Zor Sorunlar Var

Lityum iyon pillerde katı elektrolitlerin mevcut sıvı elektrolitlere karşı kullanılmasının getirdiği zorluklar çoktur. Bu pillerin kararlılığı genellikle zayıftır ve yüksek yüzey dirençleri, çıktılarını ve aynı zamanda uygulamalarını sınırlar. Ancak ilerlemeler aslında oluyor ve birden fazla cephede. Pil üreticisi QuantumScape gibi şirketlerden ABD'deki Harvard gibi dünyanın her yerindeki ünlü üniversitelere ve Tokyo Bilim Üniversitesi'ne ve diğerlerinin yanı sıra eski ve BEV otomobil üreticilerinden NASA'ya kadar pek çok kurum teknolojiyi geliştirmek, düzeltmek için çalışıyor. sorunları ve kitlesel pazar uygulamasına doğru sıçrama yapın.

Katı hal pillerinin yaygın ticari uygulaması şu anda hala bilinmeyen bir zorlukla karşı karşıyadır. Bu pillerin gösterdiği yüzey direncinin tam olarak nasıl gerçekleştiği, araştırmacıların bilgisinden kaçan bir şey olmaya devam ediyor ve onlar tarafından Elektrikli Çift Katman (EDL) adı verilen bir olguyla bağlantılı. Bu EDL etkisi, katı/katı elektrolit arayüzünde meydana gelir; bu, günümüzde BEV'lerde ve hibritlerde kullanılanlar gibi sıvı kimyalı pillerde bariz nedenlerle meydana gelmeyen bir sorundur.

Katı Hal Oyun Değiştirici Olabilir, Ancak Ulaşılması Gereken Birkaç Kilometre Taşı Var

Bu öngörülemeyen EDL etkisi, günümüzün EV'lerinde katı hal pillerin bulunmamasının ana nedenlerinden biridir. Ancak araştırmacıların iyimserliği dirençli olmaya devam ettikçe ve buna daha fazla kaynak yatırıldıkça, katı hal piller için gereken atılımların daha erken olmasa da önümüzdeki yıllarda olacağına inanmak mantıklı görünüyor. Ne de olsa tüm bu araştırma ve geliştirme, bugün dünyadaki devasa EV pazarı tarafından büyük ölçüde destekleniyor. Söylendiği gibi, “para konuşur” ve uygun katı hal pillerle yapılacak çok şey var.

Katı hal pili oluşturmaya yönelik farklı yaklaşımlar test ediliyor ve EDL etkisi, daha öngörülebilir hale gelecek şekilde azaltılıyor. Ancak, mevcut sıvı kimya pillerinin daha da geliştirilmesi gibi katı hal teknolojisinin karşı karşıya olduğu başka sorunlar da var. Dünyanın en büyük pil üreticisi CATL ve ABD Enerji Bakanlığı Pasifik Kuzeybatı Ulusal Laboratuvarı sodyum iyon pillerle deneyler yaptı. Sodyumun, lityum-iyon pillere göre bazı avantajları vardır; bunlardan biri, malzemenin lityuma göre yüksek kullanılabilirliğidir, ancak aynı zamanda bazı ödünleşimleri de vardır. Lityum iyonun yanı sıra sodyum kullanan bir hibrit pil paketi de CATL tarafından test ediliyor ve pilleri daha uygun fiyatlı ve genel olarak mevcut BEV'ler için daha iyi hale getirebilir. Bu çözüm, katı hal pillerini, maliyetlerinin engelleyici olması durumunda kontrol altına alabilir.

Geleneksel Pil Teknolojisinin Hala İyileştirilmesi Gerekenler Var

Pil teknolojisi, mevcut BEV devriminin başlangıcından bu yana muazzam bir şekilde gelişti ve bir BEV fiyatının büyük bir bölümünü oluşturan maliyetleri orantılı olarak azaldı. Çin'in en büyük EV otomobil üreticisi olan ve bu pazardaki satışlarda Tesla'nın çok ilerisinde olan BYD, Amerika'daki EV pazarını ele almayı planlıyor ve bu, EV fiyatlarını mevcut ICE araçlarına çok daha yakın hale getirerek daha da aşağı çekmeyi vaat ediyor. BEV müşteriler için daha kolay. BYD, ABD'deki birkaç şehre birkaç yıl önce Lancaster, California'da inşa edilen bir fabrikada üretilen elektrikli otobüsleri tedarik ediyor. Bir süredir Amerikan pazarını analiz ediyorlar ve tüm kaynaklarıyla geldiklerinde, ABD'deki EV pazarında işleri gerçekten sarsabilecek sağlam bir strateji ile yapacaklar.

ICE'den BEV'e tam bir geçişin olabildiğince hızlı gerçekleşmesi için, özellikle çevre ve sağlık kaygıları nedeniyle toplumu bir bütün olarak ilgilendiren bir şey, EV'lerin uygun fiyatlı olması gerekir ve bu nedenle piller çok önemlidir. Pahalıdırlar ve üretimi ölçeklendirerek veya onları daha enerji yoğun hale getirmenin yollarını bularak, menzilden ödün vermeden daha küçük pil paketlerinin kullanılmasını sağlayarak veya hatta katı hal gibi yepyeni bir teknolojiye geçerek onları daha ucuz hale getirirler. piller, sürdürülebilir bir geleceğin anahtarıdır.

Şimdiye kadar gösterilen ilerlemeler ile şirketlerin ve araştırma kurumlarının yakın geleceğe yönelik beklentileri ve planları göz önüne alındığında, katı hal pillerin gerçekten de önümüzdeki birkaç yıl içinde uygulanabilir hale gelmesi gerekiyor. Geriye kalan, zaman geçtikçe gelişecek olan mevcut pillerle karşılaştırıldığında ne kadar uygulanabilir olduklarıdır. Teknoloji orada olacak, ancak hangisinin ana akımı kazanacağı hala kimsenin tahmini değil.

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.