Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Çinli elektrikli otomobil üreticisi Xpeng ilk kez amiral gemisi P7 sedan ihraç etmeye başladı

Çinli elektrikli otomobil üreticisi Xpeng Inc., amiral gemisi P7 sedanını Salı günü ilk uluslararası pazarı olan Norveç'e göndermeye başladı.

Xpeng, 2021'in dördüncü çeyreğinde Norveç'teki müşterilere P7 modellerini teslim etmeyi umuyor.

Guangzhou merkezli otomobil üreticisi ayrıca, müşteri deneyimi ve şarj tesislerini içeren "tam ölçekli" bir Norveç operasyonu kurma hareketini "hızlandırdığını" söyledi.

AAKAIbs.img?h=587&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

GUANGZHOU, Çin — Xpeng Inc., amiral gemisi P7 sedanını Salı günü Avrupa'ya göndermeye başladı ve Çinli elektrikli otomobil üreticisinin uluslararası alanda genişleme isteklerinin altını çizdi.

P7 modellerinin sevkiyatı, güney Çin şehri Guangzhou'dan Norveç'e gönderilecek ve Xpeng, amiral gemisi sedanını Çin dışındaki bir pazara ilk kez sevk etti.

Norveç, Xpeng'in ilk uluslararası pazarı ve G3 SUV'sinin bazı birimlerini oradaki müşterilere teslim etti. Resmi hükümet verilerine göre 2020'de satılan tüm yeni otomobillerin %54'ü elektrikliydi ve bu da onu otomobil üreticileri için cazip bir pazar haline getirdi.

Xpeng'in rakibi Nio da bu yıl Norveç'e araba teslim etmeye başlamayı planlıyor.

Xpeng, P7'nin yerelleştirilmiş bir Norveç versiyonunun Çin'in güneyindeki Guangdong eyaletindeki Zhaoqing fabrikasında üretim hattından çıktığını söyledi. Otomobil üreticisi, 2021'in dördüncü çeyreğinde Norveç'teki müşterilere P7 modellerini teslim etmeyi bekliyor.

Guangzhou merkezli otomobil üreticisi ayrıca bir basın açıklamasında, müşteri deneyimi, satış, teslimat, hizmetler ve şarj tesislerini içeren "tam ölçekli" bir Norveç operasyonu kurma hareketini "hızlandırdığını" söyledi.

Xpeng, Çin'in elektrikli araç pazarındaki rekabet yoğunlaştıkça üretim kapasitesini ve model lansmanını artırıyor. Bu ay Xpeng, kilit tesislerinden birinde üretim kapasitesini ikiye katlamayı planladığını söyledi. Bu yılın başlarında, Tesla'nın Model 3'ünden daha ucuz bir fiyata başlayan P5 adlı başka bir sedan piyasaya sürdü.

Nisan ayında P5 piyasaya sürüldüğünde, bir Xpeng yöneticisi CNBC'ye şirketin sonunda arabayı yurtdışındaki müşterilere satacağını söyledi, ancak bununla ilgili zaman vermedi.

ABD'de listelenmiş Xpeng, genişlemesini hızlandırmak için geçen ay Hong Kong'da sözde ikili birincil listeleme gerçekleştirdi.

Temmuz ayında Xpeng, aylık rekor ve yıllık %228 artışla 8.040 araç teslim ettiğini söyledi.

Kaynak: CNBC

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin bu başlık sabitledi
  • Admin

Opel Yeni Şehir Aracı Küçük ve Elektrikli Rocks-e Tanıttı

Opel-Rocks-E-is-German-city-friend-750x3

SUM döneminin başlangıcı: Yeni Opel Rocks-e, Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik anlamına geliyor

Yeni mobilite: Opel SUM, scooter ve binek otomobil arasındaki boşluğu kapatıyor

İlk Opel'im: AM1 sınıfı ehliyete sahip 15 yaşından büyük gençler için

E-araç: WLTP2'ye göre 75 kilometreye kadar elektrikli menzil

Kolay şarj: Herhangi bir ev prizinde

İki kişilik: Opel Vizor ve zıt yönlere açılan kapılar ile havalı tasarım

Sonbahardan itibaren sipariş vermek için: İlk Almanya, 2022'de ek pazarlar takip ediyor

opel-rocks-e-2021.jpg

Rüsselsheim. Alman otomobil üreticisi Opel bugün ilk SUM'u sunuyor. Yeni Opel Rocks-e, Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik anlamına gelir. Giriş seviyesi elektrikli araç, rüzgar ve yağmura karşı korumalı elektrikli mobilite sunarak mevcut mobilite gereksinimlerine cevaptır - ilerici, cesur ve saf, tipik olarak Opel: zamanın ruhuna uygun. Almanya'da AM ehliyetine1 sahip 15 yaşından büyük gençler tarafından zaten sürülebilir. 2.41 metrelik kısa iki koltuklu ile Opel, elektrifikasyon atılımını sürdürüyor. Alman otomobil üreticisi, Corsa-e'nin altında, yeni başlayanlardan şehir içi taşıtlara kadar hemen hemen her sürücünün karşılayabileceği bir akülü elektrikli SUM aracıyla model portföyünü genişletiyor. Almanya'daki yeni Opel Rocks-e'nin giriş seviyesi fiyatı, küçük bir arabadan açıkça daha düşük olacak ve aylık kiralama maliyeti, yerel toplu taşıma biletine benzer olacak. Rocks-e, sonbahardan itibaren Almanya'da çevrimiçi veya doğrudan seçili Opel bayilerinde sipariş edilebilecek – 2022'de ek pazarların takip edilmesi planlanıyor.

opel-rocks-e-2021.jpg

“Yeni Opel Rocks-e'miz her açıdan tavizsiz. Tasarım cesur ve saf, boyutlar son derece kompakt. SUM'umuz tamamen elektrikle çalışır ve fiyatı rakipsizdir. Rocks-e, herkes için akıllı ve işlevsel elektrikli mobilite sağlıyor ve çok fazla dikkat çekecek”, diyor Opel'in satış ve pazarlama müdürü Stephen Norman. “Opel basitçe 'menschlich' ve cana yakın – Rocks-e daha fazla kanıt sunuyor.”

İlk Opel'im: Şehirde akıllı, ekstra havalı mobilite

opel-rocks-e-2021.jpg

Yeni Opel Rocks-e tamamen farklı; şehirlerde az yer kaplayan, şık, emisyonsuz, iki kişilik küçük bir araç. Hepsinden iyisi, Rocks-e sadece 2,41 metre uzunluğunda, 1,39 m genişliğinde (dış aynalar hariç) ve sadece 471 kilogram ağırlığında (çekiş aküsü dahil), bu da resmi olarak hafif motorlu araç olarak sınıflandırıldığı anlamına geliyor. Almanya'da, 15 yaşındaki1 gençlerin, AM sınıfı ehliyetle araba kullanmasına izin verilmektedir. İlgili bir değişiklik 2021'de yürürlüğe girdi, bu da bu düzenlemenin artık Almanya genelinde geçerli olduğu anlamına geliyor. Böylece yasa koyucu, gençlerin, özellikle okula veya eğitim yerine giderken hareketlilik ihtiyaçlarını desteklemektedir. Yeni Opel Rocks-e bu iş için mükemmel şekilde uygundur.

Opel'in elektrikli mobiliteye akıllı giriş bileti, WLTP2'ye göre 75 kilometreye kadar bir menzil sunuyor ve bu da 45 km/s'ye kadar çıkabiliyor. Bu, onu günlük şehir trafiği için ideal kılar - sadece genç sürücüler için değil, aynı zamanda emisyonsuz seyahat etmek isteyenler ve gidecekleri yerde park yeri aramak için uzun zaman harcamak istemeyenler için de idealdir. 14 inçlik tekerlekler ve yalnızca 7,20 m'lik dönüş çapı, Rocks-e'yi şehir için ideal kılar, dar köşelerde ustalaşır ve küçük park yerlerine sığar.

Opel Rocks-e'nin 5,5 kWh pili, herhangi bir standart ev priziyle yaklaşık 3,5 saatte tamamen şarj edilebilir. Birlikte verilen üç metre uzunluğundaki şarj kablosu, SUM'a kalıcı olarak yerleştirilmiştir ve gerektiğinde yolcu kapısından kolayca dışarı çekilir. Opel, halka açık bir şarj istasyonunda şarj etmek için bir adaptör sunar.

opel-rocks-e-2021.jpg

SUM ile stil: Kapılar zıt yönlerde açılır ve Opel Vizor

Rocks-e, LED farlar ve göstergeler de dahil olmak üzere yeni Opel Vizor marka yüzüne sahiptir. Her iki taraftaki kapılar, cesur ve saf görünümünü geliştiren aynıdır. Sürücü kapısı ters yönde geriye doğru açılırken, yolcu kapısı her zamanki gibi öne doğru açılır. Ön ve arka gövde panelleri de benzerdir.

İçeride, iki koltuk, ön yolcunun rahat bir diz mesafesine sahip olması ve sürücünün koltuğunu uzunlamasına hareket ettirebilmesi için birbirine dengelenmiştir. Baş mesafesi 1,90 m'den uzun insanlar için bile yeterli. Ayrıca, kompakt boyutlarına rağmen yeni Rocks-e, yolcu ayak boşluğunda 63 litreye kadar bagaj hacmi ve XXL boyutunda alışveriş çantası için akıllı bir kanca sunuyor.

opel-rocks-e-2021.jpg

Kokpit, modern genç neslin gereksinimlerini karşılar: net ve temel unsurlara odaklanmıştır. Ekran bir bakışta hızı, sürüş modunu (Sürüş, Boş, Geri), pilin şarj durumunu, kalan menzili ve kilometreyi gösterir. Pratik detaylar arasında orta konsolda yer alan akıllı telefon tutucusu yer alıyor. “myOpel” uygulaması gibi hizmetler daha fazla pratik bilgi sağlar.

Kompakt boyutları ve büyük pencereleri sayesinde, Opel Rocks-e sürücüleri her yönden iyi bir görüşün keyfini çıkarıyor. Bu fiyat kategorisindeki bir araç için alışılmadık olan standart panoramik cam tavan, iç mekanda hafif ve hoş bir atmosfer sağlar. Rocks-e üç farklı donanım serisinde mevcuttur: Opel Rocks-e, Opel Rocks-e “Klub” ve Opel Rocks-e “TeKno”.

“Rocks” adı Alman otomobil üreticisinde bir geleneğe sahiptir. Çok yakın zamana kadar Opel ADAM Rocks ve Opel KARL Rocks markaya kendi özel yeteneklerini eklediler - farklı bir şekilde donatılmış, havalı görünümlü off-road ekstraları ile ve bu nedenle şehir ormanında günlük sürüş için hazır. Yeni Opel Rocks-e, kasaba ve şehirlerde kullanım için daha da uyarlanmıştır. Tamamen elektrikli, emisyonsuz ve neredeyse sessiz olan yeni model, çevreye olduğu kadar vicdana da iyi geliyor.

opel-rocks-e-2021.jpg

[1] Nominal sürekli/kullanılan gücü 6 kW'ı geçmeyen, iki koltuktan fazla olmayan ve azami hızı 45 km/saat'i geçmeyen dört tekerlekli hafif motorlu araçlar için geçerlidir.

[2] Belirtilen - ön - aralık, WLTP test prosedürü (715/2007 Sayılı Düzenleme (EC) ve 2017/1151 Sayılı Düzenleme (AB)) kullanılarak belirlenmiştir. Gerçek menzil günlük koşullar altında değişebilir ve çeşitli faktörlere, özellikle kişisel sürüş tarzına, rotanın doğasına, dış hava sıcaklığına, ısıtma ve klima kullanımına ve termal ön koşullandırmaya bağlıdır.

Kaynak: OPEL

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Toyota, Katı Hal Pil Kullanan Bir Prototip EV Otomobile Yol Testi Yapıyor

Toyota, hibritlerle rekabette önde olmasına rağmen, akülü elektrikli araçlar dünyasına doğru daha küçük adımlar attı. Ancak bu, şirketin on yılın sonuna kadar pil teknolojilerine 13,6 milyar dolar harcamayı taahhüt etmesiyle değişebilir. Şirket, yalnızca yeni nesil lityum hücrelere değil, aynı zamanda devrim niteliğindeki katı hal pil teknolojisine de yatırım yapıyor. Toyota, bize özel bir şeye - aslında katı hal pillerle çalışan ve süren bir prototip araç - kaybolacak kadar kısa bir bakış verecek kadar ileri gitti.

AAOcxXO.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Videoda gösterilen araç, Toyota'nın ilk kez 2019 Tokyo Motor Show'da yapay zeka ve kendi kendini süren bir gösterici olarak tanıtılan LQ Concept'in bir versiyonu gibi görünüyor. O zamandan beri, Tokyo Olimpiyat Oyunları için bir dizi reklamda başrol oynadı. Şimdiye kadar, sadece bir "pilli elektrikli araç" olduğu bildirildi, ancak bu sürümde, "Tamamen Katı Hal" pilini açıklayan büyük bir çıkartma taşıyor. Statik bir model olmaktan çok, prototip yolda kendi gücüyle sürerken filme alındı.

AAOcFt7.img?h=1008&w=1008&m=6&q=60&o=f&l

Nikkei Asia'nın güncel raporlarına göre, Toyota'nın katı hal akülü bir prototip aracı ortaya çıkardığı söylentileri ilk olarak 2020'nin sonlarında düştü. Bugünkü duyuruda, Baş Teknoloji Sorumlusu Masahiko Maeda, Toyota'nın prototipi ilk olarak geçen yıl Haziran ayında ürettiğini ve aracı performans verilerini toplamak için bir test kursuna sürdüğünü açıkladı. Toyota'nın Mobilite İletişimi Başkan Yardımcısı Shiro Tachimoto, The Drive'a yaptığı açıklamada, "Bu verilere dayanarak iyileştirmeler yapmaya devam ettik ve geçen yıl Ağustos ayında tamamen katı hal pillerle donatılmış araçlar için plaka tescili aldık ve test sürüşleri."

AAOcFta.img?h=693&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Katı hal piller potansiyel olarak oyunun kurallarını değiştiren bir teknoloji olduğundan, bu heyecan verici bir gelişme. Mevcut pillerde kullanılan sıvı elektrolitlerin katı malzeme ile değiştirilmesiyle, piller çok daha az yanıcıdır ve bu da daha geniş bir sıcaklık penceresinde çalışmasına olanak tanır. Bunun, katı hal pillerin daha yüksek güç dağıtımı ve daha hızlı şarj süreleri elde etmesine izin verebileceği düşünülüyor, çünkü daha düşük termal kaçak riski, ateşli tahribata yol açıyor. Ek olarak, daha uzun menzilli daha hafif araçlara yol açabilecek enerji yoğunluğunda da potansiyel kazanımlar vardır.

Bununla birlikte, katı hal pil teknolojisi, kırılması zor bir somun olmuştur. Sağlam ve otomotiv kullanımının zorluklarına dayanabilen bir katı hal pil oluşturmanın zorlu olduğu kanıtlanmıştır. Yeni piller, elektrikli araçlar için güvenilir bir güç kaynağı olarak hizmet edeceklerse, tekrarlanan şarj ve deşarj döngülerine de hatasız dayanmalıdır. Lityum iyon ataları ile aynı damarda, mücadele edilmesi gereken üretim sorunları da var. Gelecekteki EV'ler için yüzlerce gigawatt-saat pil kapasitesine ihtiyaç duyulacak, bu nedenle şirketlerin maliyetleri uygun tutarken yüksek performanslı katı hal pillerinin çok sayıda nasıl üretileceğini anlaması gerekiyor.

Şimdiye kadar, prototip formunda bile olsa, katı hal pillerle çalışan, çalışan, sürülen araçların çok az örneğini gördük. Mercedes-Benz, eCitaro otobüsünü katı hal hücreleri üzerinde çalışacak şekilde geliştirdi, ancak bakım ve bakımlarındaki uyarılar, onları gerçekten pazara hazır olmaktan alıkoyuyor. Bunun dışında, diğer üreticilerin çoğu henüz ellerini göstermedi. BMW, yalnızca 2025'ten önce prototipleri ortaya çıkarmayı vaat eden teknolojiye büyük ölçüde bahis yapıyor. Bu arada, erken savunucu Fisker, katı hal planlarını bu yılın başlarında tamamen bıraktı.

Japon otomobil üreticisi için etkileyici bir başarı ve gelecekte katı hal teknolojisine doğru ilerlemesi için iyiye işaret eden bir başarı. Şirket, 2020'lerin başında bir katı hal aracı piyasaya sürmek istediği raporlarıyla, bunun için çalışmalarını durdurdu. Rakiplerinden önce en son teknolojiye hakim olup olmayacağı zamanı gelince ortaya çıkacaktır.

Kaynak: THEDRIVE

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu elektrikli araba aküsü 10 dakikada şarj oluyor - peki neden bugünün EV'lerinde değil?

Menzil kaygısı, potansiyel EV alıcıları için daha az sorun haline geliyor. Pil üreticileri ve otomobil üreticileri, bir şarjla yüzlerce mil yol kat edebilen elektrikli tahrik sistemleri geliştiriyor ve bu da pil gücünün bitme korkusunu uzak bir anı gibi gösteriyor.

AAOgj5L.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Bununla birlikte, yeterince değişmeyen bir şey, şarj süreleridir. Bunu değiştirmek için çabalar var ve en sonuncusu, yeni 4680 pilinin on dakikalık tam şarj süresine sahip olduğu iddia edilen StoreDot adlı bir İsrail şirketinden geliyor.

En hızlı şarj süresine sahip elektrikli otomobillerin menzilini yenilemek, bir benzin istasyonunda durmaktan hala daha uzun sürüyor, ancak üç yıllık geliştirmeden sonra yeni 4680 pilin bir çözümü var gibi görünüyor.

StoreDot, tasarımının "verimi artırdığını ve tipik olarak silindirik hücrelerin sert kasa yapısıyla ilişkili güvenlik ve performans sorunlarını ele aldığını" söylüyor.

StoreDot'un pili, ticari uygulanabilirliğe ulaşabiliyorsa, EV'ler için bir oyun değiştirici olma potansiyeline sahiptir.

Analiz: sabır gerekli

Bu yılın başlarında şirket, bir şarj cihazıyla sadece beş dakikada 100 mil menzile ulaşan prototiplerini sergiledi, ancak tam ölçekli üretim en az 2024 yılına kadar devam etmeye hazır olmayacak.

İlginç bir şekilde StoreDot, geliştirilmekte olan katı hal pil teknolojisine sahip olduğunu iddia ediyor ve 2028'de üretime hazır olacağını söylüyor.

4680 pil, adından da anlaşılacağı gibi 46x80 mm ölçülerinde olup, geçmişte üretilen diğer silindirik pillere göre daha büyüktür.

Tesla, pilin versiyonunu kısa bir süre önce duyurdu ancak henüz üretime de ulaşmadı. Otomobil üreticisi, pillerin kendi üretimine doğru ilerlediğini iddia etti, ancak hacimli üretimin mümkün olması için hala uzun bir yol olduğunu kabul etti.

Menzil iyileştirmeleri ve şarj sürelerinde önemli bir azalma, 4680'in nihai gelişini dört gözle beklemek için harika nedenlerdir.

Yine de, pil talebinin tırmandığı gerçeğini aşmak mümkün değil ve talepteki büyüme yalnızca önümüzdeki on yıl içinde hızlanacak. Otomobil üreticileri ve akü üreticilerinin bu zorluğun üstesinden gelmesi için 4680 aküden daha fazlası gerekecek.

Kaynak: TechRadar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla Kuş Pisliğini Ön Camdan Temizlemek İçin Lazer Sileceklerine Patent Aldı

Otomobil üreticisinin sorunlu Otopilot özelliğini düzeltmek için birlikte çalışan araştırmacılar, mühendisler ve yazılım geliştiriciler ile Tesla'da her şeyin el üstünde olacağını varsayabilirsiniz, ancak bunun yerine şirket kaynakları diğer fütüristik özelliklere ayırıyor: lazer ön cam silecekleri gibi .

AAOiAo3.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Sürüş sırasında bir aracın ön camını temizlemenin mevcut yönteminin mükemmel olmaktan uzak olduğunu ilk kabul eden biz olacağız. Silecek lastiklerinin kirle kaplı olmadığını ve silecek sıvısını yeniden doldurmayı unutmadığınızı varsayarsak, etkili bir şekilde silmek yerine ön cama kir ve diğer kalıntıları bulaştırma eğilimindedirler. Ön cam silecekleri, yağmur damlalarının sürücünün önünü görmesini engellemede başarılı olabilir, ancak bunlar kesinlikle bir yükseltme yapılması gereken bir teknolojidir ve Tesla'nın bu konuda söyleyeceği bir şey varsa, bir gün değiştirilebilirler. lazerler.

Araçlar daha akıllı hale geldikçe ve kameralar, sensörler ve hatta kir birikmesi nedeniyle performansı engellenen enerji üreten fotovoltaik paneller gibi teknolojilere daha bağımlı hale geldikçe, bir aracın çeşitli yüzeylerini temiz tutmak için daha fazla talep var. Bir araba yıkamada günlük bir geziyi içermez.

İlk olarak 10 Mayıs 2019'da Amerika Birleşik Devletleri Patent ve Ticari Marka Ofisi'ne başvurdu, ancak nihayet bu haftanın başlarında onaylandı, Tesla'nın “Taşıtlarda ve Fotovoltaik Montajlarda Cam Maddelerde Biriken Kalıntıların Darbeli Lazerle Temizlenmesi” patenti, yenilikçi olduğu kadar önsezili geliyor. . Patent, yolu izleyen kameralar veya hatta sürücünün baktığı ön cam gibi optimum işlevsellik için mümkün olduğunca temiz tutulması gereken cam yüzeylerde kir birikip birikmediğini "enkaz algılama devresinin" belirleyebildiği bir sistemi açıklıyor. . Ne kadar kir tespit edildiğine ve nerede bulunduğuna bağlı olarak, bir lazerin yoğunluğu ve odağı, ışını özellikle sorunlu bölgeye yönlendirmek için kalibre edilir (ön camınızda bir kuş pisliği parçası düşünün), böylece hızlı bir şekilde atıldığında yeterli yoğunluğa sahip olur. cam yüzeyine gerçekten nüfuz etmeden ve içerideki kişilere veya hassas elektronik aksamlara zarar vermeden kiri yakınız.

AAOiAo4.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Bir yandan yaklaşım, arızaya meyilli karmaşık mekanik makinelerin yanı sıra bir EV'nin aküsüne ağır bir yük bindiren ek bir elektrik motorunu ortadan kaldırıyor. Ayrıca ön camda ileri geri hareket eden silecek lastiklerini de ortadan kaldırır ve bu da genellikle bir sürücünün dikkatini dağıtabilir. Öte yandan, bir penceredeki kiri yakacak kadar güçlü bir lazer kesinlikle endişe edilmesi gereken bir şeydir. Lazer işaretçilerde kullanılan düşük güçlü lazer diyotlarına doğrudan bakmanız bile gerekmez, ancak bu uygulama için ışının yoğunluğunun önemli ölçüde artırılması gerekir.

Patent, lazer ışınının hızlı bir şekilde darbeli olduğu ve böylece “lazer ışınının penetrasyonunu cam nesnenin kalınlığından daha az bir derinliğe kadar sınırladığı” bir yaklaşımı tanımlamaktadır ve bu, araçtaki yolcular için bir miktar gönül rahatlığı sağlayabilir. , peki ya yoldaki diğer sürücüler de dahil olmak üzere aracın etrafındakiler, ışının istenmeyen yansımalarına maruz kalabilecekler? Asla gerçekleşmeyecek ideal bir dünyada, ancak ideal bir dünyada kendi kendini yöneten Tesla'lar da polis kruvazörlerine çarpmaz. Kendi kendini temizleyen lazer sistemi, yalnızca araç güvenli bir şekilde durdurulduğunda veya hatta bir garajın içindeyken kullanımla sınırlandırılabilir, ancak o zaman yoldayken ön camınıza bir şeyin sıçradığı rastgele zamanlar için faydasız olacaktır. Fikir kulağa fütüristik gelse de, şimdilik eski usul çözümümüze bağlı kalmaktan oldukça mutluyuz.

Kaynak: GIZMODO

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bill Gates ve Jeff Bezos, Tesla'larda kullanılabilecek elektrikli araç metalleri için 3 yıllık bir araştırmayı destekliyor

BB18IJbh.img?h=560&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Jeff Bezos ve Bill Gates, maden arama girişimi KoBold Metals'in destekçileri.

KoBold'un CEO'su Insider'a BHP ile yeni bir ortaklığın EV'lerde kullanılan metalleri arayacağını söyledi.

House, ortaklığın sonunda Tesla araçları için metal tedarik edebileceğini söyledi.

Bill Gates ve Jeff Bezos tarafından desteklenen bir yapay zeka girişimi, elektrikli araçlarda kullanılan metalleri aramak için dünyanın en büyük ikinci madencilik grubuyla işbirliği yaptı.

KoBold CEO'su Kurt House Insider'a verdiği bir röportajda, KoBold Metals ve BHP'nin Avustralya'da birlikte lityum, nikel, kobalt ve bakır arayacağını söyledi.

House, KoBold ve BHP'nin üç yıllık ortaklığının Tesla araçlarında kullanılan nikelin tedarik edilmesine yardımcı olabileceğini söyledi.

Temmuz ayında BHP, Tesla ile otomobil üreticisinin elektrik pilleri için nikel sağlamak üzere bir anlaşma imzaladı.

House, "Nikel ve kobalt keşiflerini birlikte yaparsak, bu tedariklerin sonunda bu anlaşmanın bir parçası olacağı çok iyi olabilir." Dedi. "Gelecekte buna kolayca katkıda bulunabiliriz.

House, "Tesla harika. Buna hiç şüphe yok. Elektrikli araçlarda pazar lideridirler" diyen House, KoBold'un amacının tüm elektrikli araç (EV) endüstrisine yardımcı olmak olduğunu da sözlerine ekledi.

Silikon Vadisi'nde bulunan özel bir maden arama şirketi olan KoBold, elektrikli araçlarda kullanılan hammaddeler için nerede sondaj yapılacağına dair veri toplamak için yapay zeka kullanıyor.

House, şirketlerin projeye ne kadar harcayacakları konusunda kesin bir rakam vermedi, ancak önümüzdeki iki yıl içinde on milyonlarca dolar harcayacaklarını söyledi.

House, yarım milyon kilometrekarelik bir alanı kapsayan batı Avustralya'da keşiflerin başlayacağını söyledi.

House, şirketlerin Avustralya'yı seçtiklerini çünkü ülkenin EV'ler için gereken doğru malzemelere sahip olması ve yüksek işçilik ve çevre standartlarına sahip olduğunu söyledi.

"Temelde orada yaptığımız keşiflerin etik ve çevreye duyarlı bir şekilde geliştirileceğini garanti edebiliriz" dedi.

Milyarder finansmanı

KoBold'un ana yatırımcılarından biri, KoBold'a göre Microsoft'un kurucu ortağı Bill Gates, Amazon'un kurucusu Jeff Bezos ve Bloomberg'in kurucusu Michael Bloomberg tarafından finanse edilen bir iklim ve teknoloji fonu olan Breakthrough Energy Ventures.

House, Gates ve Bezos'un EV metal araması üzerinde etkisi olduğunu ancak Gates'in fonunun projeye ne kadar para yatırdığını açıklayamadığını söyledi.

Diğer KoBold yatırımcıları arasında önde gelen Silikon Vadisi VC şirketi Andreessen Horowitz ve Norveç devlete ait enerji şirketi Equinor yer alıyor.

Ağustos ayında KoBold, Grönland'da EV malzemeleri için madencilik şirketi Bluejay ile birlikte 15 milyon dolar harcayacağını söyledi.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Dünyanın en hızlı EV şarj istasyonu, 15 dakikadan kısa sürede tam dolu bir pil vaat ediyor

Sürücülerin bugün takmayı seçebilecekleri bazı hızlı şarj istasyonları var, ancak ABB'nin yeni 360 kilovatlık istasyonu dünyanın en hızlı EV şarj istasyonu unvanını alıyor. Bu yeni istasyonla şirket, herhangi bir elektrikli otomobilin 15 dakikadan kısa bir sürede tam dolu bir pille yola çıkacağını söylüyor. Bunu perspektife koymak için, en hızlı Tesla Supercharger istasyonları 250 kW değerinde meyve suyu boşaltır.

AAP0uJy.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Şirket Perşembe günü yeni istasyon platformunu duyurdu ve bu sadece hızlı tek üniteli bir projeden daha fazlası. Terra 360 olarak adlandırılan istasyon, meyve suyu akışından ödün vermeden aynı anda dört arabaya kadar şarj edebilir. EV sürücülerinin harcayacak 15 dakikası olmasa bile ABB, süper hızlı oranların 3 dakikadan daha kısa sürede 62 mil menzil sağlayabileceğini söyledi.

Bir aydınlatma sistemi, kullanıcılara süreç boyunca rehberlik eder ve pilin şarj durumunu ve şarj işlemi bitmeden önceki tahmini süreyi gösterir. Bunlar aynı zamanda ABB'nin filo operatörlerinin ve lojistik şirketlerinin gelecekteki kargo kamyonetlerini, kamyonları ve diğer araçları çok fazla yer kaplamadan hızlı bir şekilde şarj etmesine yardımcı olabileceğini umduğu kompakt ünitelerdir. Hepsini kapatmak için, istasyonlar tekerlekli sandalye erişimine de uygundur.

ABB'nin lansmanı, bu yılın sonunda Avrupa'da ilk istasyonun resmi olarak açılmasından önce bugün başlıyor. Önümüzdeki yıl şirket, bu ultra hızlı şarj cihazını ABD, Latin Amerika ve Asya'ya genişletecek.

Kaynak: ROAD AND SHOW

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Norveç'in yeni otomobil satışlarının yaklaşık %80'i elektrikli

OSLO - Tesla Inc'in orta ölçekli modellerine olan talep, Norveç'teki elektrikli otomobil satışlarının geçen ay toplam otomobil satışlarının yaklaşık %80'ine yükselmesine yardımcı oldu, veriler Cuma günü gösterdi.

AAP4Rdh.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Elektrikli araçlara geçişte dünya lideri olan ülke, 2025 yılına kadar benzinli ve dizel motor satışını sonlandıran ilk ülke olmayı hedefliyor.

Norveç Yol Federasyonu (OFV), Eylül ayında tüm yeni otomobillerin %77,5'ini pilli elektrikli araçların oluşturduğunu, bu rakamın bir yıl önce %61,5 olduğunu söyledi.

Kompakt bir spor arazi aracı olan Tesla Model Y, otomobil pazarının %19,8 ile en çok satan aracı olurken, onu %12,3 ile şirketin Model 3 sedanı izledi. Skoda'nın Enyaq'ı %4,4 ile üçüncü sırada yer aldı.

İlk olarak Mart 2019'da Kaliforniya merkezli Tesla tarafından tanıtılan Model Y, Avrupalı müşterilerin kullanımına daha yeni sunuldu.

Petrol üreticisi Norveç, tamamen elektrikli araçları fosil yakıtlara dayananlara uygulanan vergilerden muaf tutarak, yanmalı motorların kullanımına son vermede lider oldu ve 2020'de EV'ler ilk kez diğer tüm arabaları geride bıraktı.

Bununla birlikte, geçen ayki ulusal seçimin merkez sol galipleri en pahalı modelleri vergilendirme planlarını sürdürürse, Norveç'in sıfır vergi politikası değişebilir.

Lüks taksi
Bir sonraki hükümete İşçi Partisi'nden Jonas Gahr Stoere başkanlık etmesi bekleniyor ve 600.000 Norveç kronunu (69.300 $) aşan yeni bir arabanın fiyat etiketinin bir kısmına %25 KDV getirme sözü veren partilerden oluşacak.

Tesla'nın vergi eşiğinden daha düşük maliyetli Model Y'si etkilenmeyebilirken, şirketin üst düzey S ve X modelleri 1,3 milyon krona kadar fiyatlandırılır ve önemli vergilerle karşı karşıya kalabilir. Porsche, Audi ve Mercedes-Benz de etkilenecek.

İşçi, verginin devlet kasasına ekstra nakit getireceğini ve bir adalet duygusu tarafından motive edildiğini söylüyor.

Bir İşçi vergi politikası sözcüsü Skein Road Hansen, elektrikli otomobil satın alımları için vergi muafiyetinin yeni teknolojiyi tanıtmanın bir yolu olduğunu ve süresiz olarak devam edemeyeceğini söyledi.

"Bu bir sübvansiyon. Ve... araba ne kadar pahalıysa, sübvansiyon da o kadar büyük" dedi.

Hansen, "Son birkaç yılda çok sayıda yeni model aldık... KDV muafiyeti varken yine de araba satın almak isteyenler için seçebilecekleri çok şey var."

Bir çıkar grubu olan Norveç EV Derneği'nin başkanı Christina Bu, elektrikli lüks araçlara uygulanan bir verginin zamansız olacağını ve nihayetinde Norveç'in elektrifikasyonunu yavaşlatacağını söyledi.

Bu, ülkenin en kuzey kesiminde kışın dondurucu soğukların ve sokaklarda dolaşan ren geyiğinin bile son zamanlarda benzinli, dizel ve hibrit motorlarla çalışanlardan daha fazla sattığını söyledi.

"Artık sonunda daha fazla kırsal alan daha fazla elektrikli araba almaya başlıyor ve vergi muafiyetini kaldırmanın zamanı değil çünkü bu bölgeleri de daha yüksek pazar payına sahip olmamız gerekiyor" diye ekledi.

(1$ = 8.6543 Norveç kronu)

Kaynak: autoblog

tesla-1738969.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

GM, yeni pil araştırma merkezi ile 600 mil menzile sahip elektrikli araçlar öngörüyor

General Motors, daha uzun ömürlü, daha hızlı şarj edilebilir ve çevre için daha sürdürülebilir elektrikli araç pilleri oluşturma misyonunu gerçekleştirmesine yardımcı olmak için Michigan'da 300.000 metrekarelik yeni bir pil araştırma tesisi kuruyor. Bu yeni merkez aracılığıyla GM, tek bir şarjla 600 mil kadar seyahat edebilen elektrikli araçlar üretmesine yardımcı olacak bir batarya atılımı için zemin hazırlıyor - bugün yoldaki çoğu EV'nin menzilinin kabaca iki katı.

AAP9Svc.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Yeni tesis, GM'de 2018'de ölen bir akü mühendisi olan Bill Wallace'ın ardından Wallace Akü İnovasyon Merkezi olarak adlandırılacak. Merkez, otomobil üreticisinin Güneydoğu Michigan'daki 710 dönümlük Teknik Merkezi kampüsünün yakınında, Warren, Michigan'da yer alacak. GM, sonunda merkezin laboratuvarlarını dolduracak mühendislerin sayısını açıklamaz ve inşa etmenin çok fazla paraya mal olacağını söylemez, ancak bunun "yüz milyonlarca dolar" olmasını bekler.

“bir metre genişliğe veya hatta daha geniş geniş formatlı prototip hücreler”
Elektrikli ve otonom araçlardan sorumlu başkan yardımcısı Ken Morris, inovasyon merkezinin "Kuzey Amerika'da bir metre genişliğe kadar veya bundan daha geniş, tek tip yığılmış elektrotlarla geniş formatlı prototip hücreleri kullanabilen tek merkezden biri" olacağını söyledi. GM'de.

Amaç, bazı uzmanların sorguladığı şaşırtıcı bir sayı olan "litre başına 1.200 watt-saat'e kadar" enerji yoğunluğuna sahip piller üretmektir. "Ve bu, müşterilerimiz için yeni bir gerçeklik yaratarak, tek bir şarjla 500 veya 600 millik bir araca kolayca sahip olabileceğiniz anlamına geliyor."

Bu, şirketin "400 mil veya daha fazla" sürüş mesafelerine izin vereceğini söylediği Ultium pil mimarisi için reklamı yapılan aralığın ötesinde olacaktır. İlk duyurulduğunda GM, Ultium pillerini Tesla ve diğerleri tarafından kullanılan silindirik hücrelere kıyasla geniş formatlı, kese tarzı hücreler olarak tasarlayacağını söyledi. Bu, otomobil üreticisinin uygun gördüğü şekilde pil takımının içinde dikey veya yatay olarak istiflenmelerini sağlar.

“Bu yüksek enerji yoğunluklu, düşük maliyetli araçlarla, daha az kütleli, araç için daha iyi, müşteri için daha iyi bir pakete sahip olabileceğimizi gerçekten düşünüyoruz ve bu, mümkün olan en kısa sürede gerçek olabilir. Wallace İnovasyon Merkezi,” diye ekledi Morris.

AAP9TEl.img?h=634&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

İlk nesil Ultium piller, gelecek yıl üretime girmesi planlanan Hummer EV kamyonetinde görücüye çıkacak. Wallace Center, mevcut lityum iyon bileşiminden tamamen farklı olacak gelecek sürümleri geliştirmek için kuruluyor.

Morris, “Wallace Center, bu gelecek nesli hızlandıracağımız geliştirme mühendisleri, araştırma mühendisleri ve üretim mühendislerinin bir arada bulunduğu bir yer olacak” dedi. "Lityum metal veya saf silikon anotlar, hatta katı hal piller gibi teknoloji."

İnovasyon merkezi bir pil üretim tesisi değil – GM, ortağı LG Chem ile bunlardan ikisini inşa ediyor – ancak otomobil üreticisinin farklı üretim yöntemlerini deneyebilmesi için pilot montaj hatları için kurulacak. Diğer projeler arasında, GM ile Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'nün bir yan ürünü olan ve lityum iyon pillerdeki enerji yoğunluğunu iyileştirmeye odaklanan SolidEnergy Systems arasındaki bir ortak girişim kapsamında geliştirilmekte olan fikri mülkiyet yer alacak.

GM, yanmalı motorlar sayesinde Kuzey Amerika'nın en büyük otomobil üreticisi haline geldi. Şimdi, 2040 yılına kadar karbon nötr bir şirket olmak ve 2035 yılına kadar hafif hizmet dizel ve benzinli araç satışlarını durdurma hedefine ulaşmak için elektrikli araç üretimini hızlandırması gerekiyor. GM'nin geleceği için temel bir endişe. Şirket, 2025 yılına kadar 30 yeni elektrikli aracın geliştirilmesi ve üretimi için 27 milyar dolar harcama sözü vermişti ve hatta logosunu daha çok bir elektrik fişi gibi görünecek şekilde yeniden tasarlamıştı.

Kaynak: TheVerge

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Elektrikli Mercedes eActros Kamyon Üretimi Bu Hafta Başlıyor

AAPagk1.img?h=559&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Mercedes-Benz eActros elektrikli kamyon üretimi, 315 veya 420 kWh akü paketlerine sahip iki ve üç akslı kamyonlarla bu hafta başlıyor.

Avrupa'daki gıda dağıtım şirketleri de dahil olmak üzere gerçek dünyadaki işletmelere dört üretim öncesi kamyon gönderildi.

eActros kamyonları, her biri 105 kWh kapasiteli üç veya dört akü paketiyle donatılabilir ve bu da onlara tam şarjla maksimum 249 mil menzil sağlar.

İlk elektrikli Mercedes-Benz eActros kamyonları, otomobil üreticisinin ilk üretim öncesi kamyonlarını Almanya'nın Wörth kentindeki kamyon fabrikasından bu haftanın ilerleyen günlerinde seri üretimin başlamasından önce gerçek dünyaya göndermesiyle şimdiden çalışmaya başladı. 7 Ekim'de başlaması planlanan üretim tesisindeki deneme çalışmalarının bir parçası olarak monte edilen dört kamyonun her biri çok farklı işler yapacak.

İlk olarak bu yılın Haziran ayının sonunda üretim biçiminde ortaya çıkan eActros kamyonları, iki vitesli şanzıman ile birlikte iki entegre elektrik motoruna sahip sert bir elektrikli aks ile Daimler'in eArchitecture'ına dayanıyor. İki motorun kendisi arka aksın merkezine merkezi olarak yerleştirilmiştir ve sürekli 330 kW'lık bir çıkış ve 400 kW'lık bir tepe çıkışı üretir. eActros kamyonları, her biri çerçevenin altına yerleştirilmiş, her biri 105 kWh kapasiteli dört akü paketinden üçü seçeneğiyle çalıştırılacak. Böylece her kamyonda, 315 veya 420 kWh kapasite sunacak kadar yeterli akü bulunacak ve ikincisi, 400 kilometreye veya 249 mile kadar bir menzile sahip olacak.

Wörth tesisinde dizel motorlu kardeşlerinin yanı sıra iki ve üç akslı olarak inşa edilecek kamyonlar, brüt ağırlık olarak 19 veya 27 ton (metrik ton) hedefleniyor. Tahmin edebileceğiniz gibi, tüm bu ağırlık, kamyonların elbette sürücü tarafından seçilecek beş frenleme aşaması seçeneği ile sunacağı geri kazanımlı frenleme için harikalar yaratacak. Geri kazanılan enerji doğrudan akülere gidecek ve bu da klima, ışıklar ve hatta donatılmışsa bir buzdolabı gövdesi de dahil olmak üzere kamyondaki her şeyi çalıştıracak.

AAPa9Ss.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

eActros kamyonları, üç akü paketi ile isteğe bağlı olarak DC hızlı şarj ile bir saatten biraz fazla %20 ila %80'lik bir şarj süresi ile 160 kW'a kadar hızlarda standart bir CCS fişi ile şarj edilebilir. Bu, işletme operatörlerinin kamyonları gece boyunca veya gündüz vardiyaları arasında oldukça hızlı bir şekilde çalıştırmasını sağlayacaktır.

Daimler Truck AG Yönetim Kurulu Üyesi Karin Rådström, "İklim değişikliği söz konusu olduğunda taşımacılığın sorunun bir parçası olduğunu kabul etmeliyiz" dedi. "Aynı zamanda çözümün bir parçası olabiliriz ve olacağız. eActros'umuzla başlıyoruz. Bu kamyonu müşterilerimizle birlikte geliştirdik ve birlikte test ettik - hepsi de halka açık yollarda yarım milyon kilometreden fazla bir sürede eActros ve özel hizmetleri, Mercedes-Benz Kamyonları ve müşterilerimiz için CO2 nötr taşımaya doğru büyük bir adımdır."

Halihazırda gerçek dünyadaki işletmelere gönderilen dört ön üretim kamyonundan bir eActros, Hollanda'daki gıda lojistiği hizmet sağlayıcısı Simon Loos'a soğutmalı bir kutu ile katıldı. Bu özel kamyon, her gün ülkenin güneyindeki Delfgauw kentindeki Heijn'in bölgesel dağıtım merkezinden başlayarak Albert Heijn süpermarket zinciri için teslimatlar yapacak. Orada bulunan kamyon, Lahey, Rotterdam ve Delft dahil olmak üzere birçok şehirde haftada yedi gün, her gün 300 kilometreye kadar yol kat eden süpermarketler tedarik edecek. Kamyon, Delfgauw'daki üssünde bulunan bir hızlı şarj istasyonunda gece boyunca şarj olacak.

Simon Loos'un sürücüsü Guillaume Fortanier, "Düşündüğünüz ilk şey: Motor çalışmıyor. Diğer kamyon ve araba sürücüleri, trafik akışına bu kadar iyi ayak uydurabilmesine gerçekten şaşırıyorlar," dedi. "Bununla demek istediğim, normal bir araba gibi çekiliyor. Aracı kullanma şansına sahip olduğum için özellikle gurur duyuyorum."

İkinci bir üretim öncesi eActros, Tevex Logistics için çalışacak ve doğu Vestfalya'da gıda ürünleri teslim edecek ve her gün 600 kilometreye kadar yol kat edecek.

AAPagkc.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Üçüncü kamyon, Almanya'nın Köln kentindeki bir atık imha şirketi için, dördüncüsü ise Rastatt ile Almanya'nın Gaggenau kenti arasında üç vardiyalı olarak çalışan Logistik Schmitt için çalışacak. Mercedes, bu özel kamyonun dişli muhafazalarını Rastatt'a taşıyacağını ve aks bileşenleriyle günde 300 kilometreye veya 186 mil yol kat ederek Gaggenau'ya döneceğini söylüyor.

Logistik Schmitt Yönetici Ortağı Rainer Schmitt, "Pille çalışan eActros'un ilk prototipi Temmuz 2019'dan beri şirketimizde yoğun pratik testlerden geçiyor ve değerini açıkça kanıtladı." "Bu araç bugüne kadar her türlü hava koşulunda güvenilir bir şekilde yaklaşık 70.000 kilometre yol kat etti ve 7.000'den az yolculukta toplam 137.000'den fazla yük birimi taşıdı. Bunu yaparken 40.000 tondan fazla yük taşıdı. Çok mutluyuz. prototipin yerini artık seriye yakın bir eActros ile değiştiriyor."

Mercedes-Benz'in ana şirketi Daimler, Kuzey Amerika lansmanı için herhangi bir plan açıklamazken, eActros şimdilik Avrupa'da sunulacak. Ancak bunun daha çok bu Actros kamyonlarının tasarımı ve parametreleriyle ilgisi var. Daimler'in Freightliner eCascadia yarı kamyonu ise Kuzey Amerika müşterilerinin ihtiyaçlarına göre uyarlanmıştır, bu nedenle filo müşterilerinin Atlantik yakasında EV kamyonları araması gerekecek.

Kaynak: autoweek

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Sürdürülebilir enerjiyi teşvik etmek için güneş enerjili karavan Madrid Sokaklarında Tanıtıldı

AAPhkBV.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

MADRİD (Reuters) - Daha sürdürülebilir ulaşım modlarını vurgulamak için Hollanda'dan Güney İspanya'ya bir ay süren yolculuğun bir parçası olarak Cuma günü, büyük, uzun bir gözyaşı damlası şeklinde güneş enerjili bir karavan sessizce Madrid'e yuvarlandı.

AAPhgNE.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Hollanda'daki Eindhoven Teknik Üniversitesi'ndeki mühendislik öğrencileri, otomobil üreticilerine ve politikacılara yeşil enerjiye geçişi hızlandırmak için ilham vermek için Stella Vita - Latince "yıldız" ve "yaşam" olarak adlandırılan mavi ve beyaz aracı yarattı.

Tavandaki ve araç durduğunda açılan yan kanatlardaki geniş güneş panelleri, kendi kendini idame ettiren tekerlekli evin veya SHOW'un güneşli bir günde 740 km'ye (460 mil) kadar yol kat etmesine olanak tanırken, pil aynı zamanda bir otomobile de güç sağlayabilir. iki kişilik kabinde buzdolabı, kahve makinesi ve dizüstü bilgisayar.

AAPhiHB.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

23 yaşındaki biyomedikal mühendisliği öğrencisi Lotte Van Dasler, "Elbette güneş olmadığında küçük bir sorunumuz var ama arabayı elektrik şebekesinde şarj edecek şekilde tasarladık" dedi. proje.

Aracın enerji tüketimi ve üretimi hakkında gerçek zamanlı veriler sağlayan ve sürücüyü farklı kullanımlar arasındaki dengeyi dikkatlice düşünmeye zorlayan birleşik bilgi ve eğlence sisteminden özellikle memnun.

"Bir metrenin neye benzediğini herkes bilir... ama bir kilovat saatin ne kadar olduğunu sorsam, biliyor musunuz?

"Daha fazla enerji farkındalığı yaratıyor... Kahvaltımı yapmak mı istiyorum yoksa birkaç kilometre daha uzağa gitmek mi arasında seçim yapabilirsiniz."

Hidrolik direksiyon veya destekli fren olmadan, SHOW dar alanlarda manevra yapmak zordur, ancak saatte 120 kilometre hızla otoyolda rahatça gidebilir.

Otomobilin tasarımcılarından bir diğeri olan 21 yaşındaki Tjin Ter Horst, "Normal pedalları ve frenleri olan normal bir araba gibi" dedi. "7,2 metre (23,62 ft) uzunluğunda olması dışında özel bir şey yok, bu yüzden bunu hesaba katmalısınız."

AAPhp7k.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Yolda iki hafta kaldıktan sonra grup, aracı Avrupa çapında tasarım gösterileri ve sergilere götürmeden önce 15 Ekim'de İspanya'nın en güney noktası Tarifa'ya varmayı planlıyor.

AAPhp7s.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Kaynak: Reuters

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

EV (Elektrikli Araç) pilleri: büyük oyuncular ve genişleme planları

SEUL — Küresel otomobil endüstrisinin elektrikli araçlara (EV'ler) geçişi, pil üreticileri arasında bir genişleme yarışına yol açtı ve giderek artan bir beceri eksikliğine yol açtı.

AAPTUdg.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Danışmanlık firması Deloitte'ye göre, 2020'de 2,5 milyon araç olarak tahmin edilen küresel EV satışlarının 2030 yılına kadar 12 kattan fazla artarak 31,1 milyona ulaşması ve yeni araç satışlarının yaklaşık üçte birini oluşturması bekleniyor.

İşte büyük oyuncuların Çin, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa'daki önemli EV pazarlarındaki genişleme planları.

CATL

Haziran sonu itibarıyla Çinli şirket, yıllık 65,45 Gigawatt saat (GWh) pil üretim kapasitesine ve yapım aşamasında ek 92,5 GWh kapasiteye sahipti.

Pazar payına göre küresel endüstri lideri olan müşterileri arasında Volkswagen, General Motors, BMW, Daimler ve Çinli otomobil üreticileri yer alıyor.

Şirket, Ağustos ayında Şanghay'da bir üretim üssü kurma planını açıkladı ve bu, onu Tesla Inc'in Çin üretim üssüne yaklaştıracak bir hareket.

LG ENERJİ ÇÖZÜMÜ (LGES)

Güney Koreli lider, üretim kapasitesinin 2021 sonunda 155 GWh'ye ulaşmasını bekliyor ve bunu 2025 yılına kadar 430 GWh'ye yükseltmeyi planlıyor - bu da yaklaşık 7,2 milyon EV'ye güç sağlayabilir.

2025 yılına kadar ABD pil üretim işine 4,5 milyar dolardan fazla yatırım yapmayı planlıyor. Planlar arasında, GM ile Ohio ve Tennessee'de ortaklaşa inşa edilen ve LGES'in 2024 yılına kadar Amerika Birleşik Devletleri'nde 70 GWh pil üretmesine olanak sağlayacak iki yeni tesis yer alıyor.

LGES'in halihazırda Michigan'da yıllık 5 GWh üretim kapasitesine sahip bir fabrikası var.

Şirketin Tesla için silindirik pil hücreleri ürettiği Çin'de, yaklaşık 5.7 trilyon won (4.8 milyar $) yatırım yaptı ve 1.5 trilyon won daha yatırım yapmayı planlıyor.

Polonya'da yıllık 70 GWh üretim kapasitesi sağlamak için 2016'dan bu yana yaklaşık 6.8 trilyon won yatırım yaptı ve 2.5 trilyon won daha yatırım yapmayı planlıyor.

Temmuz ayında LGES ve Hyundai Motor Group, Endonezya'da ortak bir EV pil hücresi tesisi kurmak için 1,1 milyar dolar yatırım yapacaklarını söyledi.

AAPTYUa.img?h=738&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

PANASONİK

Japon şirket, Amerika Birleşik Devletleri'nde Nevada'daki fabrikasında ve Japonya'daki tesislerinde silindirik NCA (Nikel-Kobalt-Alüminyum) piller üretiyor. Neredeyse hepsi Tesla'ya gidiyor.

Üretim kapasitesini açıklamıyor, ancak Mayıs ayında Tesla'dan gelen artan talep nedeniyle 35 GWh Nevada tesisini genişletmeyi hedeflediğini söyledi. 1,6 milyar dolara inşa edilen Nevada fabrikası 2014 yılında açıldı.

Panasonic, Tesla tarafından pil maliyetlerini yarıya indirmek için tasarlanan yeni bir silindirik pil yapmak için bu yıl Japonya'da bir test hattı başlatmayı planlıyor. Ayrıca, prizmatik piller geliştirmek için Toyota Motor, Prime Planet Energy & Solutions ile ortak bir girişimi var.

Panasonic ayrıca Avrupa'ya yayılmak için Norveç'te bir otomatik akü tesisi kurmayı düşünüyor, ancak henüz ayrıntı vermedi.

SK ON

SK On, Çin'de 27 GWh, Macaristan'da 7,5 GWh ve geri kalanı Güney Kore'de olmak üzere toplam 40 GWh yıllık küresel üretim kapasitesine sahiptir.

2025 yılına kadar bunu beş kattan fazla 220 GWh'ye çıkarmayı planlıyor ve genişleme öncelikle ABD pazarına odaklanıyor.

SK On, Gürcistan'da, 2022'nin başlarında üretime başlayacak, yıllık toplam 21,5 GWh üretim kapasitesine sahip iki EV pil tesisi kuruyor.

Ortak Ford Motor Co ile birlikte, Amerika Birleşik Devletleri'nde yıllık toplam 129 GWh pil kapasitesi olan ve yaklaşık 2,2 milyon EV'ye güç sağlamaya yetecek üç pil tesisi inşa etmek için 10.2 trilyon wonluk bir yatırım planına sahip.

SK, 27 milyon araç için yeterli olan 1.600 gigawatt saatlik endüstri lideri sipariş birikimine sahip olduğunu söyledi.

SAMSUNG SDI

Samsung Electronics Co Ltd'nin bağlı kuruluşu Macaristan, Çin ve Güney Kore'de EV pil hücresi fabrikalarına sahiptir.

ABD'de EV pil hücreleri ve modülleri üretmek için otomobil üreticisi Stellantis NV ile ortak girişim için bir anlaşma imzaladı.

Samsung SDI, amacın 2025'in ilk yarısında 23 GWh'lik bir başlangıç yıllık pil üretim kapasitesiyle faaliyete geçmek olduğunu ve bu kapasitenin gelecekte 40 GWh'ye yükseltilebileceğini söyledi - yaklaşık 670.000 elektrikli araca güç sağlamaya yetecek kadar.

Samsung SDI, yatırımlarının dökümlerini veya her bir pil üretim tesisinin üretim kapasitesini açıklamaz.

Temmuz ayında Reuters, müşterileri Ford ve BMW'yi içeren şirketin Amerika Birleşik Devletleri'nde bir pil hücresi tesisi kurabileceğini bildirdi.

(1$ = 1.182.8700 won)

Kaynak: autoBlog

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Mercedes'in elektrikli teslimat minibüsü konsepti çevredeki havayı temizliyor

Mercedes, EV çabalarını vurgulamak ve sürdürülebilirliğin pil gücüne geçişten daha fazlasını nasıl içerebileceğini göstermek için yaklaşmakta olan COP26 iklim konferansını kullanıyor. Yeni tanıtılan Sustainer teslimat kamyonu konsepti, tahmin edeceğiniz üzere tamamen elektriklidir, ancak aynı zamanda etrafındaki ortamı da iyileştirmektedir. Ön ve gövde altındaki ince partikül filtreleri, hızı ne olursa olsun minibüsün etrafındaki havayı temizler. Hatta hem havadaki toz miktarını azaltan hem de fren aşınmasını sınırlayan dökme demir, seramik kaplı disk frenler kullanır.

AAQ1EZa.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Sustainer'ın çatısında menzili genişletmek ve fişli şarj ihtiyacını azaltmak için güneş panelleri de vardır (bu bazen CO2 emisyonlarına katkıda bulunur). Araçlar ve dizüstü bilgisayarlar gibi minibüsün çalışıp çalışmadığı cihazlara daha fazla güç sağlayabilir. Elektrikli araçlardaki güneş enerjisi yeni bir şey değil, ancak Mercedes açıkça bu gibi uygulamaların EV'leri mümkün olduğunca yeşil tutacağını umuyor.

Diğer eko-bilinçli teknoloji, vücuda (emniyet kemeri dahil) yakın duran enerji tasarruflu bir ısıtma sistemini ve geri dönüştürülmüş malzemelerin yoğun kullanımını içerir. Dolgu malzemesi evsel atıklardan, kabin bölmesi doğal samandan ve alt kısımda geri dönüştürülmüş polipropilen ve kullanılmış lastikler bulunuyor. Mercedes, sessiz elektrikli aktarma organları, düşük yuvarlanma dirençli lastikler ve sessiz otomatik teslimat kapısı sayesinde gürültü kirliliğini de azaltır.

Güvenlik de bir endişe kaynağıdır. Bir kamera, çukurlar ve diğer tehlikelerle ilgili raporları şehirlerle paylaşmak için yol koşullarını izlerken, dijital aynalar normalde kargo minibüslerinde elde ettiğinizden daha net bir görüş alanı sağlar. "Biyolojik olarak aktif" bir ışık, doğal bir ritmi korurken kabini gün ışığına benzer bir aydınlatmayla doldurarak sürücüyü uyarıyor.

Sustainer'ı seri üretime geçirme planlarından hiç bahsedilmiyor. Bununla birlikte Mercedes, tüm minibüsün teknolojisinin büyük ölçekli üretim düşünülerek hazırlanmış olduğunu vurguladı. Bunu diğer Mercedes araçlarından bahsetmiyorum bile diğer minibüslerde görebilirsiniz. Şirketin ufukta 2022'de EV pilleri için sürdürülebilir onarımlar gibi başka yeşil teknolojiler var ve Sustainer nihayetinde bu planların mantıklı bir uzantısı.

Kaynak: E

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Elektrikli Araç Kontrol Noktası: Tesla EV (Elektrikli Araç) Devrimine Öncülük Ediyor

Tesla hisseleri Pazartesi günü 1 trilyon dolar sınırını geçerek, kiralama devi Hertz Global'den 4.4 milyar dolarlık bir sipariş ve Morgan Stanley'den bir fiyat hedefi artışı arasında hisse başına 1.000 doların hemen altında rekor bir seviyeye ulaştı.

AALA7lo.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Morgan Stanley analisti Adam Jonas, Tesla'ya yönelik fiyat hedefini 300 $ artırarak hisse başına 1.200 $'a yükseltirken, grubun EV sektöründeki "üretim liderliğini" göstermesi nedeniyle önümüzdeki yıllarda daha yüksek araç satış hacimlerine atıfta bulunarak "fazla kilolu" bir notu yineledi.

Hisse senedi ayrıca, Hertz'in elektrikli kiralama filosunun boyutunu artırırken, gelecek yılın sonuna kadar teslim edilmesi beklenen 100.000 Tesla Model 3 sedan siparişi verdiği haberiyle de desteklendi.

Ayrıca Uber Technologies, sürücülerine 50.000 temiz enerjili araba sunmak için Hertz ile ortak olacağını söyledi. Uber, sürücülerin Hertz'den bir Model 3 kiralamasına izin vereceğini söyledi. Program, 2022'de ülke çapında genişlemeden önce önümüzdeki ay Los Angeles, San Francisco ve San Diego ve Washington DC'de başlayacak.

Tesla, Eylül ayında sona eren üç ayda 2 milyar doların biraz üzerinde net gelir, grup tarihindeki en güçlü kar marjları - %30,5 - ve 13.7 milyar dolarlık rekor satış bildirdi. Patlama rakamları, geçen yıla göre %73.2 artışla 241.300 adede yükselen üçüncü çeyrek teslimatlarında tüm zamanların en yüksek rakamını takip etti.

Tesla resmi olarak trilyon dolarlık şirket kulübünün bir parçası olmasına rağmen, Wedbush'taki analistler, şirketin en yükseliş senaryosunu karşılamak için iki şey yapması gerektiğini düşünüyor. Analistler Dan Ives ve John Katsingris, Wedbush'un 1.500 dolarlık boğa senaryosu fiyat hedefine ulaşmak için Tesla'nın talebin arzdan daha ağır bastığı "yüksek sınıf sorununu" çözmek için üretimi artırması gerektiğini ve değerlemesini haklı çıkarmak için Çin'de başarısını sürdürdüğünü söylüyor. Wedbush, Çin'in Tesla'nın değerine göre hisse başına 300 dolar değerinde olduğunu tahmin ediyor.

Firma, elektrikli araç devriminin 1950'lerden bu yana otomobil endüstrisindeki en büyük dönüşüm olduğunu söylüyor.

Ives, "Uzun vadeli değerleme görüşümüzü yinelemek için, Tesla'yı önümüzdeki on yılda 5 trilyon dolarlık elektrikli araç pazarındaki kalesi göz önüne alındığında, bir otomotiv hissesi değil, yıkıcı bir teknoloji oyuncusu olarak görüyoruz." Dedi.

"Hertz anlaşması, EV endüstrisi için bir devrilme noktası olarak görüleceğine inanıyoruz, çünkü Tesla için bu 100.000 Model 3 / 4 milyar dolarlık anlaşma, EV'ler için daha fazla ana akım benimsemeye işaret ediyor" dedi.

Action Alerts PLUS portföy yöneticileri Bob Lang ve Chris Versace, yakın zamanda elektrikli araçların geleceğini ve yatırımcıların portföyleri için ne anlama geldiğini tartıştı.

"Kuşkusuz, elektrikli araçların benimsenmesine yönelik belirgin bir yapısal değişim göreceğiz. Emisyonların etkisi konusunda daha dikkatli olan artan sayıda tüketici var, emisyonların benimsenmesini teşvik etmeye yardımcı olacak bekleyen düzenleyici reformlar var. ve daha fazla şirketin pazara girdiğini görüyoruz, bu iyi çünkü EV'lerin fiyatını düşürmeye yardımcı olacak.Yani, en azından üyeler EV'lere [portföylerinde] bir miktar maruz kalmak istiyor.AAP portföyünün sahibi Ford, "dedi Versace.

Ford hissesi bir aydan fazla bir süredir ayağını gaz pedalında tutuyor. Şirket, rehberliğini yükseltirken kazanç ve gelir beklentilerini aştı ve 1 Aralık'ta temettüsünü eski haline getirecek.

İşte izlenmesi gereken en iyi elektrikli araç hisseleri:
Tesla, Kendi Kendine Sürüş Üzerinden NTSB Şefi Homendy'den Isı Aldı
Elektrikli araç devi Tesla, şirketi CNBC'de sürücü destek sistemlerini "tam kendi kendine sürüş" olarak etiketlemekle eleştiren Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu Başkanı Jennifer Homendy'den biraz ısı aldı. Sistemler, yanlarında bulunan araçların son birkaç yılda birkaç kazaya karışması nedeniyle ateş altında. CNBC raporlarına göre Tesla, sürücü yardım platformlarını ABD'de Autopilot, Full Self-Driving ve FSD Beta olarak pazarlıyor. Ancak arabaları kendi kendini sürmüyor ve kullanım kılavuzlarında sürücüleri ellerini direksiyonda tutmaları ve "her an devralmaya hazır olmaları" konusunda uyarıyor.

Homendy, "Bir şeyi tamamen kendi kendine sürüş olarak pazarlıyorsanız ve bu tamamen kendi kendine sürüş değilse ve insanlar araçları ve teknolojiyi kötüye kullanıyorsa, bir tasarım kusurunuz var ve bu kötüye kullanımı önlemeniz gerekiyor." dedim.

Ford Hisse Senedi Yedi Yılın En Yüksek Seviyesine Çıktı

Ford Motor hisseleri Perşembe günü, otomobil üreticisinin daha büyük rakibi General Motors'u, beklenenden daha güçlü üçüncü çeyrek satışları ile tam yıl kar görünümünü artırırken geçmesinin ardından yedi yıldan fazla bir sürenin en yüksek seviyesine yükseldi. Ford, Eylül ayında sona eren üç aylık düzeltilmiş kazançların, geçen yılın aynı dönemine göre %15,4 düşüşle hisse başına 51 sente sabitlendiğini, ancak hisse başına 27 sentlik Street konsensüs tahmininin oldukça üzerinde olduğunu söyledi.

Ford, grup gelirlerinin geçen yıla göre %4.8 düşerek 35.7 milyar dolara düştüğünü ve analistlerin 32.5 milyar dolarlık tahminlerinin kesin olarak önünde olduğunu söyledi. Ford ayrıca 1 Aralık'ta hisse başına 10 sentlik dördüncü çeyrek temettü ödeyecek. Tüm yıl için Ford, önceki 9 milyar dolarlık tahmininden tüm yıl için düzeltilmiş kazancın 10.5 milyar ila 11,5 milyar dolar arasında olacağını söyledi. 10 milyar dolar.

Ford'un elektrikli otomobillerinin satışları geçen yıla göre %91,6 artarak 9.150'ye ulaşırken, yeni elektrikli F-150 Lightning için rezervasyonlar 150.000'i aştı.

General Motors, Çip Kıtlığı ve EV Vardiyası Ortasında 3. Çeyrek Kazanç Tahmininde En Üst Sırada
General Motors, Çarşamba günü beklenenden daha güçlü üçüncü çeyrek kazançları yayınladı ve otomobil üreticisi elektrikli araçlara doğru devam eden geçişinin ortasında küresel bir yarı iletken kıtlığı yaşarken, tam yıl karlarının muhtemelen önceki tahminlerinin en yüksek noktasına ulaşacağını da sözlerine ekledi.

Otomobil üreticisi, Eylül ayında sona eren üç aylık düzeltilmiş kazancın, geçen yılın aynı dönemine göre %46,3 düşüşle, hisse başına 1,52 $ seviyesinde geldiğini, ancak hisse başına 96 sentlik Sokak konsensüsünün kesin olarak önünde geldiğini söyledi. GM, grup gelirlerinin 26.8 milyar dolar olarak sabitlendiğini ve analistlerin 26.65 milyar dolarlık uzlaşının hemen öncesinde geçen yıla göre %24,5'lik bir düşüş olduğunu söyledi.

Bu ayın başlarında GM, elektrikli araç satışlarını artırmayı, Cruise adlı otonom sürüş platformunu genişletmeyi ve içten yanmalı motorlu otomobiller üretmeye devam etmeyi planlarının 2030 yılına kadar yıllık gelirleri toplu olarak 280 milyar dolara çıkarabileceğini söyledi.

berrak

Lucid Group hisseleri, elektrikli araç şirketinin Arizona'daki Casa Grande fabrikasından çıkan ilk Air Dream Edition sedanlarının bir resmini tweetlemesinin ardından yükseldi. Fortune'un bildirdiğine göre bugüne kadar 13.000'den fazla rezervasyon yapıldı ve şirketin lansman aşamasında yıllık 34.000 araba üretim planlandı.

Bu ayın başlarında Bank of America, satın alma derecesi ve 30 $ fiyat hedefi ile Lucid kapsamını başlattı. Analist John Murphy, bu derecelendirmenin, Bank of America'nın 2025 tahminlerine göre yaklaşık 3 katın kurumsal değer-satış katlarına ve yaklaşık 37 kat kurumsal değer-FAVÖK katlarına dayandığını yazdı.

Kaynak: The Street

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Dünyanın ilk elektrikli iki kişilik Formula yarış arabası görücüye çıktı

AAQ6vLM.img?h=672&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

0-60 mil hıza sadece 3,2 saniyede çıkabilen dünyanın ilk elektrikli iki kişilik Formula yarış arabası COP26 iklim değişikliği konferansında tanıtılacak.

Sürdürülebilir teknoloji firması Johnson Matthey ile birlikte Envision Virgin Racing tarafından geliştirilen prototip, saatte 149 mil maksimum hıza sahip.

İngiliz yapımı araç, Johnson Matthey'in gelişmiş 'eLNO' nikel açısından zengin katot malzeme teknolojisini kullanan tam boyutlu lityum iyon pil hücrelerini kullanan ilk araç.

Ekip, bu malzemelerin mevcut alternatiflerden yüzde 20 daha fazla enerji yoğunluğuna sahip olduğunu ve daha iyi bir sürüş menzili ve pil ömrü sağladığını söyledi.

Pillerin 2024 yılına kadar yaygın bir şekilde üretime geçmesi bekleniyor ve büyük binek otomobillerde ve SUV'larda kullanıma uygun olacak.

Tasarımcılar, prototip yarış arabasının net sıfır geleceğe geçişi hızlandırmaya ve elektrikli araçların daha geniş kitlelere yayılmasını umduklarını söylediler.

AAQ6ozX.img?h=500&w=888&m=6&q=60&o=f&l=f

AAQ6uwS.img?h=592&w=888&m=6&q=60&o=f&l=f

YARIŞ ARACI ÖZELLİKLERİ
Üretici: Envision Virgin Racing

Tür: Elektrik

Koltuklar: İki, tandem düzeninde

Maks. hız: Saatte 149 mil (mph)

Hızlanma: 3,2 saniyede 0–60 mil

Pil kapasitesi: 47kWh

Pil çıkışı: 585 volt

Güç çıkışı: 250 kW (326 hp)

Envision Virgin Racing'in genel müdürü ve baş teknoloji sorumlusu Sylvain Filippi, "İki koltuklu yarış arabası, pil performansını en üst düzeye çıkarmak ve test etmek için özel olarak tasarlandı" dedi.

"Bu pil teknolojisi, daha önce gördüğümüz hiçbir şeye benzemiyor ve onu gerçekten hızlandıracak ve devasa potansiyelini sergileyecek bir prototip araba yaratmak istedik," diye devam etti.

"Zorlu yol denemeleri, akünün ticari kullanımda nasıl performans gösterebileceğinin doğru bir göstergesini sağlayacaktır.

"Pistten uzakta aynı hızlara ulaşmak gerekmeyecek, ancak güçlü, güvenilir pil performansı gerektiren diğer modern işe gidip gelme ve yol sürüşü talepleriyle karşı karşıya kalacak.

'Bunlar gerçekten de elektrikli araçların daha geniş çapta benimsenmesinde devrim yaratma potansiyeline sahip yeni nesil piller.'

Envision Virgin Racing ekibi, 'olağanüstü bir pist performansı' sunmak için prototip yarışçının tasarımını geliştirdiklerini söyledi.

Otomobil, tandem düzeninde iki sürücü ve yolcunun oturabileceği bir karbon fiber entegre şasi ve gövdeye sahip.

Tasarımcılara göre, otomobil hem aşınma oranını düşürürken hem de lastik israfını en aza indirirken optimum mekanik kavrama sağlamak için kaygan lastikler kullanacak.

Johnson Matthey'in pil malzemeleri genel müdürü Christian Gϋnther, "eLNO teknolojimizin ilk halka açık uygulaması olan iki koltuklu yarış arabası, çığır açan teknolojimizi pazara sunmada çarpıcı bir sonraki adımı sağlayacak" dedi.

"Yarışçı sadece değerli test verileri oluşturmakla kalmayacak, aynı zamanda yolculara yüksek performanslı bir elektrikli yarış arabasının içgüdüsel heyecanını yaşama fırsatı vermeyi dört gözle bekliyoruz" diye ekledi.

AAQ6bYA.img?h=592&w=888&m=6&q=60&o=f&l=f

AAQ6csv.img?h=592&w=888&m=6&q=60&o=f&l=f

Prototip yarış arabası, COP26'nın sadece bakanlara ve diğer akredite yetkililere ve kuruluşlara açık olan sözde Mavi Bölge'de görücüye çıkacak.

Konferans, 31 Ekim-12 Kasım tarihleri arasında İskoçya'nın Glasgow kentinde yapılacak.

Bay Filippi, "COP26, elektrikli iki koltuklu formül yarış arabası gibi dünyada ilkler için mükemmel bir platform" diye ekledi.

'Sürdürülebilir teknolojiler için geniş kapsamlı olasılıkları gösterir ve olumlu tutum ve eylemlere ilham vermeye yardımcı olabilecek heyecan ve entrika yaratır.'

Kaynak: DailyMail

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.