Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

2023 Lexus RZ 450e, Toyota bZ4X'ten Daha Fazla Güçle Tanıtıldı

AAWoAxV.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Dolu bir pil tahmini 225 mil sürecek.

Teaser kampanyası hemen hemen her şeyi gösterdiğinden, Lexus, RZ'nin ortaya çıkışına hazırlık aşamasında şaşırtıcı derecede cömert davrandı. Yine de, Toyota bZ4X'in daha şık alternatifi hakkında tüm detayları keşfetmek için bu günü bekliyorduk. Gördüğünüz gibi, üst sınıf versiyonun kendi görsel kimliği olduğundan, rozetleri değiş tokuş etmek ve onu bir gün olarak adlandırmaktan daha fazlası.

AAWotit.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Nereden başlamalıyız? bZ4X ve diğer kardeş model Subaru'nun Solterra'sına kıyasla önemli ölçüde daha az plastik gövde kaplaması var. Arka kapıların arkasında sabit cam olmadığı için sera farklıdır. Bunun yerine Lexus, "yüzer çatı" efektini etkinleştirmek için parlak siyah bir panel koymaya karar verdi. Bununla birlikte, tüm sütunlar siyahtır ve kapıların altına monte edilmiş yan aynalar da mekanik olarak ilgili SUV'lerde olduğundan daha düşüktür.

AAWoUfg.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Daha yakından bakıldığında, farların farklı bir şekle sahip olduğu ve üst karakter çizgilerinin RZ'ye özgü olduğu görülüyor. Aynı şeyi parlak siyah kemerler içine yerleştirilmiş tekerlek tasarımı için de söyleyebiliriz. Arkada hareket eden Lexus'un versiyonu, üçlünün en şık derzine ve eşdeğer Toyota ve Subaru EV'lere kıyasla çift parçalı tavan spoylerine yeni bir bakış açısına sahip. Bu ikisinin bagaj kapağında rozetleri varken, lüks alternatif, ışık çubuğunun merkezinin üzerinde gururla "LEXUS" yazısını taşıyor.

AAWp3IW.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

İçeri adım attığınızda, 2023 RZ tanıdık bir boyunduruğa sahip ancak arkasındaki gösterge paneli Lexus'un özel elektrikli SUV'sine özel. Örneğin, dijital gösterge paneli, bZ4X ve Solterra'da olduğu gibi daha geriye monte edilmek yerine sürücüden normal bir mesafede konumlandırılmıştır. 14 inçlik dokunmatik ekran, diğer iki modelin 12,3 inçlik bilgi-eğlence sisteminden daha büyük. Orta konsolda, havalandırmaların ekranın altına değil de üstüne oturduğu daha az hızlı kısayol var gibi görünüyor.

AAWoAzz.img?w=768&h=432&m=6

AAWp3M5.img?w=768&h=432&m=6

Bazılarının, merkezi hava menfezlerinin solunda oturan başlat/durdur düğmesinin konumunu biraz alışılmadık bulacağından oldukça eminiz. Bununla birlikte, yan havalandırmalar dikey yerine yatay olarak düzenlenmiştir ve koltuklar arasındaki "yüzer" konsol, Toyota ve Subaru modellerinde bulacağınızdan daha az kontrole sahiptir. Genel olarak, RZ'nin kabini oturmak için biraz daha hoş görünüyor.

AAWp3Jg.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Solterra'ya çok benzeyen RZ, yalnızca dört tekerlekten çekişlidir ve "Direct4" olarak etiketlenmiş bir kurulum kullanır. Bununla birlikte, 450e, 150 kW'lık öne monte edilmiş bir elektrik motoru ve 80 kW'lık bir arka e-motor sayesinde daha güçlüdür. Kombine olarak, ikisi 308 beygir gücüne ulaşan 230 kW'ı itiyor. Toplam 215 hp güç çıkışıyla Subaru ve AWD donanımlı Toyota bZ4X'e göre 93 hp'lik önemli bir artışı temsil ediyor.AAWoQ6T.img?w=768&h=432&m=6

AAWoUiu.img?w=768&h=432&m=6

Henüz tork hakkında bir bilgi yok, ancak daha küçük SUV'larda elde edilebilecek 249 pound-feet (336 Newton-metre) üzerine çıkmış olmalı. 71,4 kWh pil paketi taşınır ve Lexus, 225 mil (362 kilometre) için yeterli güce sahip olduğunu tahmin eder. Karşılaştırma amacıyla, AWD donanımlı bZ4X, XLE döşemede 228 mil ve Limited'e çıkarsanız 222 mil yol kat edebilir. Premium model için 228 mil ve Limited ve Touring için 222 mil sunan Solterra ile aynı hikaye.

AAWp1ds.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Menzil, donanım seviyesine bağlıdır, çünkü daha pahalı modellerde ekstra donanım bulunur, bu da onları biraz daha ağır hale getirir. Daha da önemlisi, üst seviye versiyonlar daha büyük tekerleklere sahip. Lexus'un durumunda, tahmini 225 mil, 18 inç alaşımlara sahip ABD'ye özel RZ için geçerlidir.

AAWoO3w.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

2023 RZ 450e'nin Kuzey Amerika'da yıl sonuna doğru satışa çıkması planlanıyor. Fiyatlandırma ayrıntıları henüz açıklanmadı, ancak AWD'li 44.080 $'lık bir bZ4X XLE için ödediğinizden daha fazlasını ödeyeceksiniz. Size Toyota'yı 46.700 $ için çift motorlu perakende satışlarla daha donanımlı Sınırlı donanımda hatırlatacağız. Bu bize, tam yüklü bir RZ'nin teşviklerden önce 50.000 $ işaretine ulaşabileceğini söylüyor.

Kaynak: Motor1.Com

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Jeep Magneto 2.0 Konsept Sürücü | Bu manuel bir EV! Güzel?

AAWtNk7.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

MOAB, Utah - "Hangi yoldan gitmeliyim?" Moab, Utah dışındaki Easter Jeep Safari ana kampımızdan ayrılırken, Kuzey Amerika için Jeep markasının başkanı Jim Morrison'a, budaklı görünen bazı kaya yüzlerinde yukarı ve aşağı küçük bir gezinti için soruyorum.

AAWtBP6.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Bir an bana baktı, sonra ön cama baktı ve genişçe manzarayı işaret etti. "Önemli değil. 40'lı yaşlardaki bir Wrangler her yere gidebilir."

Doğru olsa da, bu pilotluk yaptığım genel bir Wrangler değil. Jeep'in tamamen elektrikli 4x4 konseptindeki ikinci çatlağı olan Magneto 2.0. Magneto'nun kendisi yeni değil, kesin olarak konuşursak, ancak bir yılda çok yol kat etti. Sürüm 1.0, 285 beygir gücü ve 273 pound-feet torku ile övünüyordu; 2.0 için, bu şimdi 625 at ve 850 lb-ft. 40'lı yaşlardaki bir Wrangler her yere gidebilir, ancak ne kadar hızlı olduğunu görmek için yerimiz yok.

Jeep'in bu çıktıyı elde etmek için Magneto'nun motorlarını gerçekten yükseltmediğini öğrenmek sizi şaşırtabilir; bunu baştan sona sunabilecek kapasitedeydiler. Yeni derecelendirmeler, güç aktarma organı için yeni yazılım parametrelerinin ve gücü idare edebilecek yükseltilmiş bir şanzımanın bir kombinasyonudur. Bir Hellcat kaynaklı ve “Tranzilla” olarak adlandırılan manuel şanzıman, Magneto'nun canavar torkunu idare etmek için Hellcat görevinin üstünde ve ötesinde daha da güçlendirildi.

AAWtFen.img?w=768&h=432&m=6

Düz şanzımanlı bir elektrikli otomobil, bir nedenle yeni bir konsept. Kesin konuşmak gerekirse, gereksiz. Şanzımanlar, otomobillerin içten yanmalı motorların kullanılabilir güç ve tork ürettiği nispeten dar banttan yararlanmasına yardımcı olmak için mevcuttur. Bu konsept EV tasarımına yabancıdır, en azından çoğu senaryo için, çünkü elektrik motorları verimlilikleri düşmeden önce sıfırdan çok, binlerce RPM'ye kadar tork üretir. İçten yanmalı motorların bir güç bandı varsa, elektrik motorlarının da bir güç kaması vardır ve bu çok büyüktür.

İşin güzel yanı, bu Magneto'nun kılavuzunu gezegendeki kullanımı en kolay kılavuz yapıyor. Bakımı gereken bir motor rölantisi olmadığından, durdurulamaz. Debriyaj, yalnızca vites değiştirmek için şanzımanı güç aktarma sisteminden ayırmak için vardır; bu, asla gerçekten yapmanız gerekmemektedir (yine, neredeyse sonsuz güç bandı). Kağıt üzerinde, bu, dünyadaki en ilgi çekici EV olmalıdır. Pratikte vites kutusu kırmızı bir ringa balığıdır; sadece istediğiniz vitesi seçip gaza basıyorsunuz.

AAWtOpu.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Öyleyse neden bu prototipe bir şanzıman koyma zahmetine giresiniz ki? Eh, çoğunlukla çünkü bu gerçekten bir prototip değil, daha ziyade elektrikli arazi sürüşünün geleceğini planlarken Jeep mühendisleri için bir alıştırma. Wrangler'ın mevcut Pentastar V6 ve yakıt deposunun yerine elektrik motorlarını ve pilleri yerleştirmek ucuz, kolay ve hızlıydı (elbette göreceli olarak) ve Jeep'e daha odaklı geliştirme için bir test ortamı sağlıyor. Başka bir deyişle, zaten oradaydı ve işi yaptı.

Bunu bilmek onu daha az tuhaf yapmaz. Magneto, yokuş yukarı çıkarken veya bir engelin üzerinden sürünürken bataklığa saplanabileceğini hissettiği her an kas hafızası devreye girer. Beynimin karanlık bir köşesindeki nöronların sol bacağımda yüksek alarmda olan lifler var, bu da hiçbir zaman gelmeyecek olan durmayı ve sonunda duracağını tahmin ediyor.

Bu, Jeep'in altı vitesli bir elektrikli Wrangler yapmaya niyeti olmadığını söylemenin uzun yolu, onunla oynamanın oldukça eğlenceli olacağını düşünsem bile. Ancak bir Jeep'te, belirli bir motor devri için uygun yol hızını elde etmekten daha fazlası vardır. Teknik arazi sürüşü (kayada sürünme, vb.), düşük hızlarda yüksek tork gerektirir, bu nedenle ciddi bir tekerlek sürüşü yapmayı planlayan herkes, düşük menzilli şanzımanı olmayan bir araca burnunu sokar.

AAWtJSe.img?w=768&h=432&m=6

Morrison, bunun gerçekten de manuel vites oranı kontrolünün faydalı olacağı yer olduğunu söylüyor. Aslında, iki vitesli şanzımana sahip EV'ler var. Spesifik olarak, Porsche Taycan ve Audi E-Tron GT kuzeni. Çoğu sürüş için varsayılan "yüksek" vites ve 50 mph'nin üzerinde bir yerde yüksek vitese geçmeden önce daha hızlı hızlanmaya izin vermek için daha sportif sürüş modlarına giren daha düşük (sayısal olarak daha büyük) bir oran olmak üzere iki vites oranına sahiptirler.

Mekanik düzen farklı olsa da, Porsche'nin uygulaması, bir Jeep'in iki hızlı transfer kutusuyla neredeyse aynı şekilde çalışır. Çalışma hızı aralığını daha da daraltarak ve daha da kısa bir "düşük" vites kullanarak, varsayımsal bir üretim Magneto, onu hala tek veya düşük çift ile sınırlayan bir "kırmızı çizgi" ile sıfır RPM'den 840 pound-feet'i yere koyabilir. -basamak hızları. Hiç off-road yapmadıysanız, bu fikir size mantıksız gelebilir, ancak bu, kaya tarayıcılarının hayalini kurduğu türden bir ince kontroldür.

AAWtNjr.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Yani, Magneto bir vitrin - büyüleyici ve tuhaf bir vitrin, ama yine de bir vitrin. Ne bu ne de bu güç aktarma sistemi kurulumundaki herhangi bir şey, üretime yakın bir yere gelmeyecek. Ancak bu, Jeep mühendislerinin elektrifikasyonu ciddiye aldıklarının ve Jeep'in elektrifikasyon alanında neler başarabileceğinin (parmak çarpı işareti) göstergesi olduğunun önemli bir işaretidir.

Bir dahaki sefere, belki bir Wrangler'da 3.0 saniyenin altında 0-60 yapmanın ne kadar saçma olduğunu görmemize izin verirler. Ne diyorsun Jim? Avukatlarıma, avukatlarınızı aramasını mı söyleyeceğim?

Kaynak: Autoblog

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Subaru'nun 1.073 HP'lik STI E-RA Konsepti Neden Elektrikli Otomobillerin Geleceği Olabilir?

2022 Tokyo Otomobil Salonu, birçok otomobil üreticisi için yeni ve cesur bir dünyanın ortaya çıkışıydı. Ve Subaru da onlardan biri. Hepimiz STI'nin Subies'in sunabileceği en iyi performansla ilişkili olduğunu biliyoruz. Kirli boxer motor ve kırmızı ekli havalı gövde kitleri her zaman tüm STI rozetli Subies'in imajı olmuştur. Ancak bu, hem yarış hem de yolda giden otomobillerde elektrikli performansın şafağıyla şimdi değişiyor. Ve böylece, Subaru Tecnica International, güçlendirilmiş Sub'lar oluşturma konusundaki asırlık yöntemini değiştiriyor.

AAWCepX.img?w=768&h=402&m=6

Çarpıcı görünümlü Subaru STI E-RA Concept'e girin. Bu, şu anda Subaru'nun elektrikli geleceği için bir çizelge çizmeye yönelik bir tasarım ve teknoloji çalışmasıdır. Ancak onu daha da güven verici yapan şey, asfalta çarpmaya hazır bir STI-ed Subaru Solterra'nın eşlik etmesiydi. STI E-RA Concept, öncelikle Subaru'nun yarış bölümünü hedefliyor ve karbon nötr otomobiller üretmeye odaklanıyor. Bu hastalıklı konseptte kullanılan elektrik motorları Yamaha tarafından geliştirilmiş ve tedarik edilmiştir ve toplam güç 1073 hp'dir.

Ancak bu dört tekerlekli dört motorlu düzenin öne çıkan özelliği, Drako GTE hiper otomobilinde kullanılan teknolojiye benzer şekilde dört tekerlekten tork vektörünün kapsamlı kullanımıdır. Subaru'nun STI E-RA Concept'e dayalı tamamen elektrikli hiper otomobilinin uzun vadeli hedefinin, yakında çıkacak olan tamamen elektrikli cephaneliğinin STI versiyonlarıyla yolları doldurması kesin. Bu şık konsept otomobilin kısa vadeli hedefi, tur rekorları kıracak bir palet makinesi yapmaktır (özellikle ringde 6:45 ile başlayan Çinli hiper otomobil Nio EP9'u hedef alır), saat 6:40 ile başlayıp hatta daha da iyi. Nürburgring'in Kuzey Döngüsü 2023'te.

"E-RA", Elektrik Kaydı Denemesi anlamına gelir

RA efsanesi, FIA Dünya Hız Dayanıklılık Rekoru kıran 1989 Subaru Legacy RA ile başladı. Bu şöhret atışından beri Subaru, yola çıkan arabalarının sınırlı sayıda RA modellerini çalkalıyor. Temel "RA" formülü, birkaç at kazanmak, birkaç kilo vermek, biraz yere basma kuvveti kazanmak ve daha sportif bir sürüş için süspansiyonu değiştirmekti.

Ancak EV'lerin şafağıyla birlikte, STI'deki mühendisler işleri farklı şekilde yapmaya bakıyorlar. Ve Subaru STI E-RA Concept'in bize sunduğu şey tam olarak budur; "RA" etiketine yakışır heyecan verici pil gücü.

Geleceğin Yolda Giden Teknolojilerini Üretecek Bir Pist Arabası

STI E-RA Konsepti şu anda bize STI'deki delilerin performans odaklı Subies'in geleceği için ne planladıklarına dair bir fikir veren bir tasarım ve performans çalışmasıdır. Bu, hem yarış programlarında hem de yol kullanımında kullanılmak üzere yüksek performanslı EV teknolojisi oluşturmayı amaçlayan yeni STI E-RA Challenge projesinin filizlenen ilk meyvesi. Görünüşe göre aerodinamik, Subaru'nun gelecekteki performans makinelerinde çok önemli bir rol oynayacak.

Electric Subies Üzerine "STI" rozetlerinin Geleceğine Giriş

Benzin çağında, STI-rozetli Subies, kaputun altındaki bir dizi performans modunun dışında, sadece daha etli egzoz notu ile kolayca ayırt edildi. Ancak bu bir EV cos pillerinde yapılamaz! Ancak R-RA Concept, onu geleceğin standart Subaru EV'lerinden ayırmak için akıllı pil, motor ve teknoloji özelliklerini bir araya getiriyor. Bir EV'nin dinamiklerini virajlarda yükseltecek tork vektörünün gömülü kullanımı olacak. Ve tıpkı STI-ed benzinli Subies gibi, tamamen elektrikli olanlar, motor sporları alanından damlayan performans modları alacak.

Subie'nin Büyülü "Boxer+AWD" Combo'su için İstenen Bir Yedek Oluşturmak İçin Test Yatağı

Bir EV'de kopyalanması en zor kısım her zaman motor karakteridir. Ancak STI genel merkezindeki akıllı beyinler, Subaru'nun ünlü boxer motoru ve Simetrik Dört Tekerlekten Çekiş sistemi için mükemmel ikameyi bulma arayışında. E-RA Konsepti bunun başlangıcını işaret ediyor ve ilerleme oldukça etkileyici.

Bu Konsept, her bir tekerlek için bir tane olmak üzere dört elektrik motoru içerir. Ve motorlar her bir tekerleğe doğrudan bağlı olduğundan, diferansiyel kullanımı yoktur, bu da onu etkin bir şekilde dört bağımsız aktarma organı yapar. Özel olarak tasarlanmış yazılımların kullanımı ile uyumlu hale getirilmiştir. Bu kurulum, yüksek tork vektörleme uygulamasıyla 1.072 hp'ye dönüşüyor.

Dört uçtaki bir dizi sensör, motorlara veri iletir ve kavrama, denge, fren basıncı, g-kuvveti, direksiyon açısı, tekerlek yükü, tekerlek hızı, araç hızı ve hatta sapma oranı gibi çeşitli parametrelere dayalı olarak motor çıkışını değiştirir. . Bu motor paketi Yamaha tarafından tasarlanmış ve geliştirilmiştir ve 60 kWh Li-Ion pil takımına bağlanmıştır.

Subaru'nun Tamamen Elektrikli Geleceği Heyecanlı Görünüyor

Subaru E-RA Concept'ten doğacak olan pist arabası sadece düzlüklerde değil, virajlarda da fevkalade hızlı olacak. Tork vektörlemenin akıllıca kullanımı, tıpkı gazla çalışan Subies'lerde bulunanlar gibi, sezgisel bir AWD sistemi olacak. Elektrikli platformların etkileyici modüler yapısı nedeniyle, E-RA'nın temelleri yakında ralli dünyasına girecek. Subaru'nun elektrik devrimini nasıl benimsediğinin mevcut gidişatı ile gelecek kesinlikle umut verici görünüyor.

Önümüzdeki yıllarda Subaru'dan alacağımız "STI", yalnızca hasta vücut kitlerine sahip EV'ler olacak. E-RA'da kullanılan teknolojinin Subaru'dan yola çıkan EV'lere inmesi biraz daha zaman alacak. Ayrıca, paylaşılan ideolojiyle, Subaru'nun teknoloji özellikleri, eninde sonunda, Toyota, Lexus ve Honda gibi Japonlardan başlayarak diğer otomobil üreticilerine de ulaşacak; böylece Subaru E-RA Concept'i EV'lerin geleceği haline getiriyor.

Kaynak: HotCars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

VW ID Buzz Pikap hakkında ne düşünüyorsunuz?

AAWGSdN.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Volkswagen Grubu tasarım patronu Klaus Zyciora, "Bunu bir sonraki seviyeye taşıyalım mı?" diye soruyor.

Volkswagen'in ID ile büyük planları var. Bu yılın üçüncü çeyreğinde Avrupa'da ve 2024'te Amerika Birleşik Devletleri'nde satışa çıkacak tamamen elektrikli minivan Buzz.

VW Binek Araçlar CEO'su Ralf Brandstätter'e göre, günümüzün tamamen elektrikli VW Microbus'u dünya çapında yılda yaklaşık 120.000 adet satmalı ve ABD'nin tahmini 100.000 yıllık satışın altındaki satışlarla en büyük pazar olması bekleniyor.

Şimdilik Volkswagen, sırasıyla beş ve yedi koltuklu kısa ve uzun dingil mesafeli yolcu varyantlarının yanı sıra bir ID'yi onayladı. Buzz Cargo van türevi, iki dingil mesafesi ile de mevcuttur. Minibüs, Tavuk Vergisi nedenleriyle eyalete gelmeyecek.

Volkswagen ayrıca bir VW ID'sini de onayladı. Kimliğe göre California kampçısı. Her ikisinin de 2025'te piyasaya sürülmesi bekleniyor. Buzz ve araç paylaşım filoları için kendi kendini süren bir araç. Sizin için yeterli çeşit yok mu? VW kimliğine ne dersin? Buzz alıcısı o zaman?

Volkswagen Group Tasarım patronu Klaus Zyciora, bir kimliğin görüntüsünü yayınladı. Buzz çift kabinli kamyoneti "kimliğin görünmeyen bir varyasyonu. Buzz" olarak tanımlıyor.

27 Nisan'da Instagram hesabına ve Dünya Tasarım Günü'nü kutlamak için VW Group'un Twitter sayfasına yüklenen resmi görüntü, ID'nin konsept versiyonuna göre ortaya çıkıyor. Buzz, bunun tasarım ekibinin daha önceki bir çabası olduğunu gösteriyor.

Ayrıca Volkswagen'in ID'nin bir pikap versiyonunu düşündüğünü gösteriyor. Buzz, 2017'de Frankfurt Motor Show'da tanıtılan konsepti tasarladığından beri.

Klaus Zyciora, Instagram paylaşımında şu soruyu soruyor: "Bir sonraki aşamaya geçelim mi?" Kim bilir, belki tepki yeterince iyiyse, tamamen elektrikli bir kimlik. Buzz pikap bir gün yola çıkabilir.

Olursa, yatak açıkça daha küçük olduğundan, bir iş kamyonu değil, bir yaşam tarzı kamyoneti olacaktır. Oluşturmaya bakıldığında, alıcı kimlikle aynı görünüyor. Kamyon kasasına yer açmak için kısaltılmış arka kapılarla ön uçtan B sütunlarına kadar Buzz Concept.

Arka kapılardan bahsetmişken, geleneksel menteşeler için sürgülü mekanizmadan vazgeçiyorlar. Diğer değişiklikler arasında bagaj alanına daha kolay erişim sağlamak için arka çamurluğa oyulmuş bir basamak ve yatağın üst kenarını saran şık arka lambalar yer alıyor.

Bir kimlik olasılığını düşünüyorsanız. Buzz alıcısı çok uzak, değil. Tüm Volkswagen Transporter nesilleri, geçmişte Doppelkabine (halk dilinde Doka olarak bilinir) çift kabin, dört kapılı konfigürasyonlar dahil olmak üzere pikap çeşitleri sunuyordu.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

2023 Mercedes-Benz EQE, Nihai Elektrikli Orta Ölçekli Sedan

AAWI4Il.img?w=768&h=402&m=6

Mercedes-Benz'in en yeni EV'si 2023 EQE ve nihai orta boy sedan gibi görünüyor. Elektrifikasyon dünyasına adım atan EQE, Tesla Model S ve Porsche Taycan gibi önde gelen premium EV'lerle kafa kafaya gidecek.

Mercedes-Benz, Mercedes markasının mirasını ve ağırlığını ve ayrıca daha temiz ve daha yeşil bir geleceğin baskılarını birleştirmeyi ve sürdürmeyi kendine görev edindi. Görünüşe göre bu nihai orta boy EV sedan, hem elektrik savunucularını hem de sadık Benz meraklılarını EQE'yi satın almaya ikna edecek kadar yetenekli olacak.

2023 Mercedes-Benz EQE'nin neler sunacağına daha yakından bakalım.

2023 Mercedes-Benz EQE: EQE350 Modeli İlk Geliyor
2023 EQE aralığı için çok az bilgi var gibi görünüyor. Ancak bildiğimiz şey, EQE'nin sunacağı ilk modelin 350 modeli olduğu. İlk model arkadan çekişli bir sisteme sahipken, diğerleri dört tekerlekten çekişli olacak.

350 modeli, 288 beygir gücü ve 300 mil'e kadar EV menzili ile geliyor; bu, her ikisi de Tesla ve Porsche'ye yakın rakamlar.

Hız söz konusu olduğunda, 2023 EQE yaklaşık 5,6 saniyede saatte 60 mil hızla çıkabilmelidir. Saatte maksimum 130 mil varsayımdır, ancak EV'nin gerçekten neler yapabileceğini bekleyip görmemiz gerekecek.

2023 Mercedes-Benz EQE: EQS'ye Benzer Tasarım Ama Birkaç Fark

Mercedes-Benz EQS hayranları, EQS'ye çok benzediği için EQE'nin stilini ve tasarımını tanıyacaktır. Ancak, EQE'nin sunduğu birkaç kişisel farklılık vardır.

Büyük bir fark, sedan'a güç veren şeydir. 2023 EQE 350 modelinde yalnızca 90,6 kWh pil bulunacak çünkü daha büyük sedanın 107,9 kWh birimi 122,9 inç dingil mesafesine sığmayacak. Daha kısa dingil mesafesi ayrıca genel olarak daha kısa bir araba ile sonuçlanır. EQE, tampondan tampona EQS'den 10,7 inç daha kısadır ve bu da ona biraz daha boksör bir görünüm verir.

Diğer bariz farklılıklar, EQS gibi üç yerine iki LED far içerdiğinden EQE'nin dışında yer alır. Ayrıca, EQE modelinde EQS'nin imza niteliğindeki ön ışık çubuğu yoktur.

Dikkate değer benzerlikler EQE'nin içindedir. EQS modeliyle aynı 12,8 inç orta dokunmatik ekrana ve 12,3 inç dijital gösterge grubuna sahiptir. Yine de her ikisi de çarpıcı ahşap detaylarıyla saf lüks ve incelik sunuyor.

Bir EQE'nin müşterisi, iç mekanını yükseltmek ve EQS'den farklı kılmak isterse, EQE'deki MBUX Hiper Ekranı için ekstra ödeme yapabilir. Bu kurulum, benzersiz trim uçlarını, gösterge panelinin tüm genişliğine yayılan tek bir cam levha ile değiştirir.

Genel olarak, 2023 Mercedes-Benz EQE heyecanı gerçek. Sadece diğer üst sınıf EV'lere yakın bir rakip olmakla kalmayacak, aynı zamanda markanın EQE'nin küçük kardeşi EQS'ye kıyasla farklı bir estetik ve ekstra gelişmişlik düzeyi sunacak.

Kaynak: HotCars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Volkswagen Tesla'ya Karşı Sürpriz Bir Kupa Kazandı

AARC2I3.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Volkswagen, Elon Musk'ı iğneliyor.

Alman otomobil üreticisi kısa süre önce CEO Musk'ın Tesla'sı tarafından büyük bir kategoride patladı.

'İnanılmaz Tutkulu'
Satış rakamları iyi ve iyi, ancak iki dev yapan araç gerçekten önemli olan bir şeye attı: dövmeler.

Uluslararası sürücü eğitimi şirketi Zutobi tarafından yapılan bir ankete göre, size Beetle ve VW otobüsünü getiren şirket olan Volkswagen'in en dövmeli otomobil markası olduğu ortaya çıktı.

Zutobi, "Bazı insanlar, araba kullanmayı öğrendikleri andan son araçlarına sahip olana kadar, arabalar konusunda inanılmaz derecede tutkulu" dedi. "Bu araba fanatiğinin birçoğunun, diğerlerinden daha çok tercih ettikleri belirli bir araba veya araba markası, bir rüya arabası veya markası var."

Sonuç olarak Zutobi, "Bu tutkuyu dövme yoluyla vücudunuza aktarmanın cazibesi son derece çekici" dedi.

Volkswagen, 6.058 Instagram gönderisi topladı, bu tür 3.284 gönderiyi çeken Tesla'nın çok önünde.

Zutobi, "Bloktaki en yeni çocuklardan biri olmasına rağmen, Tesla piyasada ve insanların dövme seçiminde büyük bir etki yarattı." Dedi.

Mustang Kasları Yukarı
Ana şirketi Stellantis olan Jeep, 2.946 Instagram kullanıcısı ile üçüncü oldu, onu 2.093 ile General Motors' Pontiac ve GM'den Cadillac 2.001 ile ilk beşi tamamladı.

Pontiac, 2010 yılında üretimi durduran, artık var olmayan en popüler dövmeli otomobil markasıdır.

Zutobi raporunda, "Sosyal medya sitesinde 89 ayrı otomobil üreticisinin en az bir dövme gönderisi olduğunu keşfettik, araba markalarının dövmelerini yaptırmak Instagram'da popüler" dedi. "Ortalama ortalama puan 305 gönderiydi ve ilk on markanın hepsi binden fazla gönderiye sahipti."

Şimdi, en dövmeli araba modelleriyle ilgileniyorsanız, bu farklı bir mürekkep kovası.

Ford'un ikonik Mustang'i, etkileyici 16.614 Instagram dövme gönderisiyle herkesi toz içinde bıraktı.

Zutobi, "kaslı arabaların kralı neredeyse 60 yıldır petrol kafalarının hayal gücünü ele geçirdiği için" bu pek de şaşırtıcı değil.

Onu 1.069 ile GM'den Chevrolet Impala ve en çok dövmeli Avrupa otomobili olan Volkswagen Audi'nin TT'si 968 gönderiyle üçüncü sırada yer aldı.

Chevrolet'in Camaro'su 241 Instagram gönderisine sahipti ve BMW'nin M3'ü 205'e sahipti.

Kaynak: TS TheStreet

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Fisker Ronin, 600 Mil Menzilli Dört Kapılı Cabrio Olabilir

AAX32el.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Fisker Inc., Kasım 2022'de üretime başlayacak olan, yaklaşmakta olan tamamen elektrikli Ocean SUV olan ilk aracının üretimine bile başlamadı ve şimdiden inanılmaz derecede iddialı bir gelecek konsept otomobilini duyuruyor. Henrik Fisker'in elektrik markası kısa süre önce, Lucid tepe aralığına sahip dört kapılı dönüştürülebilir bir GT olan yaklaşmakta olan Fisker Ronin'i inşa etme niyetini açıkladı ve evet, adını Robert DeNiro'nun oynadığı 1998 filminden alıyor.

CEO Henrik Fisker yakın tarihli bir basın açıklamasında, "Amaç, son derece yüksek performans seviyeleriyle birlikte bir üretim EV için dünyanın en uzun menziline ulaşmaktır." Dedi. "Project Ronin, dahili mühendislik, güç aktarma organları ve yazılım yeteneklerimiz için bir vitrin olacak."

Danimarkalı tasarımcı, en son tasarımını sergilemek için kısa süre önce Instagram'a gitti ve kendi deyimiyle dört kapılı, dört koltuklu üstü açılır arabalardan oluşan "benzersiz bir segment" yarattı. Fisker'e göre, hedef özellikler 600 millik bir menzil, iki saniyeye yakın 0-60 mil / saat ve üç elektrik motorlu dört tekerlekten çekiş (tipik olarak iki arka aksta, biri önde). Fisker'in Instagram'da çatısı açıkken çekilmiş fotoğrafı da dahil olmak üzere Fisker'ın yayınladığı birkaç fotoğraf, benzersiz dört kapılı dönüştürülebilir görünümünü gözler önüne seriyor.

Fisker'in basın açıklamasına göre, Ronin ayrıca "daha iyi giriş için benzersiz kapılara" sahip olacak, ancak bunun ne anlama geldiğini genişletmedi ve vegan bir iç mekana sahip olacak. Fisker Ronin'in endüstri lideri iddia edilen 600 millik menziline nasıl ulaşabileceğine dair henüz bir haber yok, ancak basın açıklamasında Ronin'in "akü paketin aracın yapısına entegre edilmiş" olduğu "yenilikçi bir pil tasarımına" sahip olacağı belirtiliyor.

Ayrıca, Fisker'in 2024 yılının ikinci yarısında üretime başlayacak olan aracı Ağustos 2023'te ortaya çıkarmayı beklediğini söyledi. Yine de, nerede üretileceğinden bahsetmedi; Fisker Ocean, Austra'da Magna Steyr tarafından inşa edilecek ve müteakip Fisker PEAR, Tayvanlı teknoloji şirketi Foxconn tarafından Ohio'daki eski Lordstown Motors fabrikasında inşa edilecek.

Faraday Future ve daha önce bahsedilen Lordstown Motors gibi yeni başlayan EV markalarının bir yol otomobili üretememesi ve Tesla'nın bile Cybertruck ve ikinci nesil Roadster vaadini şimdiye kadar yerine getirmemesi ile gözlerinizi devirmek kolay olabilir. yeni bir markadan elektrikli konsept otomobil. Her ne kadar Henrik Fisker'in Aston Martin DB9 ve BMW Z8 gibi çarpıcı otomobillerin tasarımcısı olarak sektördeki uzun geçmişiyle, belki de yaklaşan Ronin hakkında daha az şüpheci ve daha ihtiyatlı iyimser olmalıyız.

Kaynak: TheDrive

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Ford, Elektrikli Araçlarının LFP Pilli Versiyonunun İpuçları Verdi

AAStpLx.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Mevcut nesil modellerde LFP piller kullanılabilir.
Ford, halihazırda kullanılan NCM kimyasına ek olarak, Lityum Demir Fosfat (LFP) pillerle donatılmış elektrikli araçlar sunabilir.

Ford CEO'su Jim Farley, son kazanç çağrısında (Electrek aracılığıyla) bir Soru-Cevap oturumu sırasında böyle bir hareketin olasılığını ima etti:

"Evet. Uzun süredir LFP üzerinde çalışıyoruz, bu yüzden bunu burada bırakalım. Bununla kastettiğim, ilk nesil ürünlerimizdeki mühendislik LFP çözümleridir, hızlı hareket etmek için büyük bir fırsat olarak gördüğümüz bir şeydir. "

Ford'un LFP pillerine zaten aşina olduğu ve Ford Mustang Mach-E, Ford E-Transit ve Ford F-150 Lightning'i içeren mevcut nesil elektrikli araçlarının LFP ile çalışan versiyonlarını sunmaya hızla devam edebileceği görülüyor.

Düşük enerji yoğunluğu nedeniyle, LFP hücrelerinin bazı modellerin giriş seviyesi versiyonlarında (daha düşük sürüş menzili ile) kullanılacağını varsayıyoruz. Tüm ticari kamyonet uygulamaları uzun menzil gerektirmediğinden Ford E-Transit mükemmel bir aday gibi görünüyor. Kim bilir belki Mach-E ve F-150 Lightning de düşünülürdü.

Bunun yararı, daha uygun fiyatlı ve muhtemelen daha çevre dostu bir pil seçeneği olacaktır (kobalt ve nikel içermez, yüksek döngü/takvim ömrü ve güvenliği).

Tesla şimdiden LFP'nin toplu uygulamasına geçti ve 2022'nin ilk çeyreğinde üretilen elektrikli otomobillerinin neredeyse yarısı LFP ile çalışıyordu. Diğer birçok EV üreticisi de, R1T pikaplar/R1S SUV'ler ve EDV kamyonetler için LFP pil paketlerini açıklayan Rivian (kısmen Ford'a aittir) dahil olmak üzere LFP seçenekleri ekliyor.

Ford tarafından diğer yüksek enerjili yoğun pil kimyalarına LFP'nin eklenmesi sürpriz olmaz. Avantajları ve dezavantajları olan ve bazı ürünlerde başarıyla kullanılabilen belirli bir lityum iyon katot kimyasıdır.

Ford ile ilgili olması gerekmeyen ilginç bir şey, son aylarda Kuzey Amerika'da yeni LFP pil gigafabrika projelerini duymamızdır.

Böyle bir proje, Meksika'da yaklaşan CATL yatırımıdır (CATL muhtemelen dünyanın en büyük LFP pil üreticisidir, ancak diğer pil türlerini de üretmektedir). Ford, Mach-E modelini Meksika'da üretiyor. Bir diğeri, ABD'deki Gotion High-Tech projesidir (2023-2028 yılları arasında en az 200 GWh LFP pil ile ilgili, açıklanmayan bir üreticiyle yapılan bir anlaşma).

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Elektrikli Araçların Geleceğini Gösteren 5 Parlak Konsept Otomobil

Konsept otomobiller, asla kullanamayacağımız en şaşırtıcı, fütüristik araçlardır. Çoğu zaman, henüz yollarda yasal olmayan kendi kendine sürüş teknolojisi ve harika görünen ancak sürücüler için fazla dikkat dağıtıcı olan iç ekranlarla doludur.

AAXk47X.img?w=768&h=384&m=6

Bu konsept araçların dış tasarımları da inanılmaz çünkü tasarımcılar, otomobil üreticisinin tasarım dilini hükümet yönetmeliklerine uymak zorunda olmayan bir araca dahil etme konusunda dünyadaki neredeyse tüm özgürlüğe sahip.

Öyle olsa bile, bu fütüristik kavramların parçaları sonunda tüketiciye hazır araçlara damlar. İşte tüketici EV'lerinin geleceğine işaret eden en şaşırtıcı konsept elektrikli araçlardan beşi.

1. Lamborghini Terzo Millennio

Lamborghini<\/a>"">
Lamborghini'nin ilk elektrikli araç konseptlerinden biri olan Terzo Millennio, benzersiz bir tamamen elektrikli güç aktarma organı ve inanılmaz bir dış tasarımla 2017 yılında görücüye çıktı. Lamborghini, geleceğin tamamen elektrikli spor otomobili için bir konsept tasarımı oluşturmak için Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'ndeki (MIT) profesörlerle işbirliği yaptı.

Lamborghini, geleneksel lityum iyon pillerden uzaklaşmayı seçti ve bunun yerine Terzo Millennio'yu V12 ile çalışan Aventador'da görülen süper kapasitörlerle donattı.

Lamborghini, basın açıklamasında, gelecekteki enerji depolama sistemlerinin "aracın ömrü boyunca yaşlanma ve döngüden minimum etki ile yüksek tepe gücü sunabilmesi ve kinetik enerjiyi yeniden üretebilmesini" istediğini belirtti. Bu konsept teknolojisi, hibrit-V12 güç aktarma organıyla desteklenen 2019'da sınırlı üretim Lamborghini Sian FKP 37'ye doğru yol aldı.

Süper kapasitörlerin bazı faydaları arasında, geleneksel lityum iyon pillerin ağırlığının üçte biri olması, ancak aynı yoğunluk için üç kat daha fazla güç üretebilmesi sayılabilir. Süper kapasitörlerin bir başka yararı da, rejeneratif frenlemeden çok hızlı şarj olmaları ve bu gücü anında serbest bırakabilmeleridir. Öte yandan, lityum iyon pillerin sabit bir güç akışını şarj etmesi ve serbest bırakması çok daha uzun sürer.

Terzo Millennio'nun bir diğer benzersiz özelliği de elektrik motorlarının tekerleklerde yer alması ve dört tekerlekten çekişe olanak sağlaması. Bu da tasarımcıların aracın dış tasarımında daha fazla özgürlüğe sahip olmalarını, büyük lityum iyon piller ve aracın başka yerlerinde yer kaplayan elektrik motorları ile mümkün olmayan benzersiz açılar ve aerodinamik unsurlar yaratmalarını sağlıyor.

2. Mercedes Vizyon EQXX

Mercedes-Benz<\/a>"">

Mercedes'in yakın zamanda piyasaya sürdüğü tamamen elektrikli lüks sedan EQS'yi çevreleyen tüm hype ile, Vision EQXX konsepti radarın biraz altında kaldı. Mercedes, 600 milden fazla menzile sahip lüks bir sedan yaratmak istedi ve başardı. Bu konsept araç, Mercedes'in gelecekte üretim araçlarına koyacakları mevcut pil teknolojisini göstermeyi amaçlıyordu.

Vision EQXX, menzilini çeşitli şekillerde 620 mil (1.000 km) üzerine çıkardı. İlk olarak, aracın dış tasarımı mümkün olduğunca fazla sürtünmeyi azaltmak içindir. EQXX düşük profilli, eğimli bir tavan çizgisine sahiptir ve öndeki daha yüksek hızlarda açılan kanatlar ve aktif bir arka difüzör de dahil olmak üzere hava kuyusunu kesmesine yardımcı olacak çeşitli aerodinamik unsurlara sahiptir.

Vision EQXX'in soğutma plakasının altından geçen hava, elektronik aksamının soğumasına da yardımcı oluyor; bu, aracın ekstra fanlara ve fantazi soğutma elemanlarına ihtiyaç duymamasını sağlayarak, ağırlığı ve elektrik motorundan ekstra güç ihtiyacını azaltır.

Mercedes ayrıca pil paketindeki enerji yoğunluğunu artırarak diğer katı hal pil paketlerinden yüzde 30 daha hafif ve daha verimli hale getirdi. Vision EQXX'in bir başka ilginç unsuru, mümkün olduğu kadar fazla menzil kazanmak için 117 güneş pili içeren çatısıdır. Bu güneş enerjisi tavanı, ana pil takımının güç sağlaması için bir daha az elektronik sistem olan otomobilin navigasyon sistemine güç sağlar.

Mercedes, basın açıklamasında "Güneş enerjisi güçlendiricisinin menzili yüzde ikiden fazla artırdığını ve bu da 1000 kilometreyi aşan bir yolculukta 25 kilometreye kadar iyi bir yol kat ettiğini" belirtiyor.

Bu küçük tasarım öğeleri toplanır ve yüksek verimli bir EV paketiyle sonuçlanır.

3. Sony Vision-S 02

Sony<\/a>"">

Sony, tasarım felsefesini ve tabii ki parlak görünümlü iç ekranlarını sergilemek için CES 2022'de Vision-S 02'yi tanıttı. Düşük eğimli tavan çizgisi, pürüzsüz gövde hatları ve parlak LED farları ile dış tasarım EV'ler kadar beklendiği gibi görünüyor. S 01 konsepti, CES 2020'de tanıtılan bir sedan iken, S 02 biraz daha uzun bir kompakt SUV.

Sony, Vision-S 02'yi güvenli, seviye 2 kendi kendine giden bir araç yapmak için teknolojideki geçmişini kullanmayı hedefliyor. Bunu yapmak için Sony, yolundaki yayaları ve diğer tehlikeleri algılamak için aracın etrafına CMOS görüntü sensörleri ve LiDAR yerleştirdi.

İç mekan teknolojisi açısından, her iki araç da ön panelin tüm uzunluğu boyunca uzanan güzel bir ekrana sahip; bu, görmeyi dört gözle beklediğimiz birçok fütürist sergiden sadece biri. Sony, kullanıcı arayüzünde daha verimli gezinmek için hareket kontrolleri ve sesli komutların yanı sıra yolcuların internette gezinmesi ve eğlence akışı yapması için 5G bağlantısı içeriyordu.

Sony, ev konsolunuza uzaktan bağlantı yoluyla veya doğrudan aracın 5G bağlantısından akış yoluyla PlayStation oyunlarını oynama yeteneği gibi diğer eğlence biçimlerini içereceğini açıklıyor. Ayrıca, yüksek kaliteli bir hoparlör sistemi ve "BRAVIA Core for Vision-S" adlı bir video akışı hizmeti de dahildir; bu, hem ön panoramik ekranda hem de arka koltuk ekranlarında video oynatılmasını sağlar.

Herhangi bir çıkış tarihi açıklanmadı, ancak Sony Mobility ile yapılan işbirlikleri sayesinde bu özelliklerden hangilerinin gelecekteki elektrikli araçlara geleceğini merakla bekliyoruz.

4. Lincoln Star Concept - Lincoln Yıldız Konsepti

Lincoln<\/a> "">

Basın açıklamasına göre Lincoln, 2026 yılına kadar çıkacak üç elektrikli araç serisinin tanıtımıyla EV dünyasında da bir isim yapmak istiyor. Dış kısım, köşeli bir tasarım, düz, alçak profilli bir çatı ve arkada sıralı bir çubuk arka lamba ile çarpıcı.

İç kısım, Lincoln'ün geri çekilebilir ekranlar, arka koltuktaki yolcular için çok sayıda bacak mesafesi ve baştan sona ortam aydınlatması içeren oyununu hızlandırdığı yerdir. Lincoln Star Concept videosu esas olarak havalı aydınlatmasını ve lüks iç mekanını gösterse de, aynı zamanda onu çekici bir paket haline getirmek için bazı etkileyici teknolojilere de sahip.

Lincoln'ün İstihbarat Sistemi, gelecekteki EV'lerinin kendilerini park etmesine izin verecek, bu nedenle yakında çıkacak olan "Park for Me" adlı sürücü yardımı özelliği. Bu aynı zamanda, gelecekteki kendi kendini süren elektrikli araçlarının en az 2. seviye sürücü yardımına sahip olacağını ve otomobilin şeritler içinde kendisini yönlendirmesine, çevredeki tehlikeleri tanımasına ve daha fazlasına izin vereceğini ima ediyor.

5. Polestar Precept - Kutup Yıldızı İlkesi

Kutup Yıldızı<\/a>"">

Precept, Polestar'ın tasarım dilini ve her bir aracını inşa etmek için sürdürülebilir malzemeler kullanma vaadini sergilemek için Şubat 2020'de tanıtıldı. Polestar, Precept basın açıklamasında, üretim versiyonunun Polestar 5 olarak adlandırılacağını duyurdu. Polestar, inanılmaz iç ve dış tasarımıyla neler yapabileceğini Polestar 1 ve 2 ile zaten gösterdi, peki Precept'teki yenilikler neler?

Polestar Precept, öncekilerle aynı tasarım dilini sergiliyor; hala, şimdi orta panelle ayrılmış, imza niteliğindeki Thor Hammer farlarına sahip. Precept, parlak çubuk arka lambasını da korur ve daha iyi görüş ve daha açık bir iç mekan için aracın arkasına daha da uzatarak panoramik açılır tavanını iyileştirir.

Herhangi bir Polestar aracının en önemli yönlerinden biri, iç mekanların sürdürülebilir, vegan malzemeler kullanılarak nasıl yapıldığıdır. Precept'in iç panelleri, plastik kullanımını ortadan kaldıran doğal naylon lifler kullanılarak yapılmıştır. Polestar ayrıca 3D örgü kullanılarak oluşturulan koltuk kılıflarına eklenen ipliği üretmek için geri dönüştürülmüş şişeler kullanıyor. Bu işlem, bir koltuğun birden çok parçasını birbirine dikmek için yaygın olarak kullanılan boşa harcanan malzemeleri ortadan kaldırarak tüm kapağı tek parça olarak oluşturabilir.

Konsept Otomobiller Gerçekten Ne Olacağını Gösteriyor mu?

Otomobil üreticileri, ister yepyeni bir tasarım dili, ister yeni bir güç aktarma organı, isterse yepyeni bir araç türü olsun, tüketicileri gelecek için heyecanlandırmak için konsept otomobiller üretiyor. Doğal emişli V10 motora sahip tüm yarı saydam kapı panellerine sahip konsept araç, tüketicilere sunulana hiç benzemediğinde elbette herkes hayal kırıklığına uğrar, ancak mesele bu değil.

Bu üreticiler, hükümet düzenlemeleri ve satış rakamları konusunda endişe duymadan, şu anda araçları için sahip oldukları en iyi teknolojiyi ve tasarımı sergilemeyi amaçlıyorlar. Mükemmel bir dünyada, tasarımcılar istedikleri arabayı yapma özgürlüğüne sahip olacaklardı ve otomotiv şirketleri istediği satışları görecekti, ancak ne yazık ki bu asla mükemmel bir dünya değil.

Ancak konsept otomobillerin sergilediği özellikler her zaman boşa gitmiyor, çünkü bazı özelliklerinin sonunda üretim otomobillerine dönüştüğünü görüyoruz.

Kaynak: MUO

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Nissan ve Mitsubishi Motors, Japonya için hafif EV (Elektrikli Araçları)'leri tanıttı

AAXvfYX.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

KURASHIKI, Japonya (Reuters) - Japon Mitsubishi Motors Corp ve Nissan Motor Co, düşük fiyatlı mikro modeller sunarak daha fazla Japon sürücüyü pille çalışan arabalara çekmeyi amaçlayan ortaklaşa geliştirdikleri ilk hafif elektrikli araçlarını (EV) tanıttı.

AAXvpFd.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Fransız otomobil üreticisi Renault SA ile bir ittifakın parçası olan iki Japon otomobil üreticisi, bir zamanlar Japonya'nın EV pazarında öncü olarak kabul edildi, ancak müşterileri çekmek ve Tesla gibi hızla büyüyen yeni gelenlerin zorluklarıyla yüzleşmek için mücadele ettiler.

Nissan CEO'su Makoto Uchida, batı Japonya şehri Kurashiki'de yeni modellerin tanıtımında yaptığı konuşmada, "İttifakı temsil eden (yeni araçların) Japonya'daki elektrikli araçlar için oyunun kurallarını değiştireceğinden eminim." Dedi.

Otomobil üreticileri, Japonya'daki yollardaki otomobillerin yaklaşık %40'ını oluşturan mikro "kei" otomobiller için Japonya'nın benzersiz pazarındaki varlıklarını güçlendirmeyi umuyorlar.

Üç şirketin ittifakı, bu yılın başlarında, kei arabaları da dahil olmak üzere EV gelişimine 26 milyar dolar yatırım yapmak için beş yıllık bir planın ayrıntılarını verdi.

Leaf ve Ariya elektrikli araçlarını üreten Nissan, devlet sübvansiyonunu hesaba kattıktan sonra yaklaşık 1,78 milyon yen'den (13,891 $) başlayan ve 180 km (112 mil) menzile sahip ilk hafif elektrikli otomobili Sakura'yı sunacak.

i-MiEV elektrikli otomobil üreticisi Mitsubishi Motors, sübvansiyon dahil yaklaşık 1,85 milyon yen'den başlayan ve yine 180 km menzilli "eK cross EV" modelini piyasaya sürecek.

Her iki otomobil üreticisi de bu yaz yeni elektrikli "kei" otomobillerini satmaya başlayacaklarını söyledi.

Nissan bölge ürün müdürü Riho Suzuki, "Elektrikli araçların çok pahalı olduğunu düşünen insanlar, elektrikli taşıtlara biraz daha fazla ilgi duyacak ve onları denemeye istekli olacak" dedi.

(1$ = 128.1400 yen)

Kaynak: Reuters

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Honda Prologue EV SUV, ABD Lansmanından Önce İlk Tasarım Ön İzlemesini Aldı

AAXr55M.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Benzin fiyatları dünya çapında yükseliyor ve birçok sürücüyü şimdi bir EV'ye geçmeyi düşünmenin zamanı olup olmadığını merak ediyor. Bu arada otomobil üreticileri, yakıt kıtlığının etkilerini azaltmak için iklim değişikliğiyle mücadele ile el ele kendi çözümlerini sürekli olarak geliştiriyorlar ve Honda bu trendi izleyen en son kişi. Haziran 2021'de tamamen elektrikli Honda Prologue SUV için planlarını açıkladı, ancak şimdi EV'nin nasıl görünebileceği hakkında daha iyi bir fikrimiz var. 18 Mayıs 2022'de Honda, yaklaşmakta olan elektrikli SUV'sinin tasarım önizlemesini ve aynı zamanda EV odaklı bayilerinin geleceğine dair bir vizyonu açıkladı.

Honda, tasarım önizleme duyurusuna birkaç çizim ekledi, ancak bunların nihai bir yapı gösterilmeden önce değişebileceğini varsaymak her zaman güvenlidir. Honda'ya göre, 2020'de General Motors ile işbirliğinin duyurulmasının ardından bu eskizlerin bir araya getirilmesi yaklaşık 2 yıl sürdü. Bu, Prologue'un üzerine inşa edildiği Hummer EV ve yakında çıkacak Cadillac Lyriq'in temelini oluşturan GM'nin Ultium platformu olacak. .

İlk bakışta, tasarım diğer yeni SUV'lara çok benziyor. Çizim, etli tamponlara ve ekstra tekerlek kaplamasına sahip şık bir dört kapılı gösteriyor. Sağlam görünümlü ön ızgaraya, Tesla Cybertruck'ta gördüğümüzden farklı olmayan, fütüristik bir dizi ince LED far gibi görünen şeyler eşlik ediyor, ancak bunların uygulanması, Elon Musk'ın kamyonetinden çok daha az rahatsız edici ve çok daha incelikli. . Bu arada, onu açamazsanız bir EV olmazdı ve bu yüzden sürücü kapısının önünde bir şarj portu gibi görünen bir şey var.

İddialı Hedefler ve Eşleşecek Bayiler

AAXqzEQ.img?w=768&h=431&m=6

Honda'nın Prologue için büyük emelleri var, ancak otomobil üreticisinin geçmişte öngörülen satış hedefleri hakkında şüphelerimizi dile getirdik. O zamandan beri, elbette, dünya önemli ölçüde değişti. Rusya'nın Ukrayna'yı işgali tarafından yönetilen küresel yakıt krizi, fiyatların dünya çapında arttığını gördü ve Honda'nın EV'si nihayet 2024'te piyasaya çıktığında otomobil pazarı çok daha farklı bir şekil alabilirdi. Bildirildiği gibi 18 Mayıs 2022'de The Washington Post tarafından, Amerika Birleşik Devletleri Hazine Bakanı Janet Yellen, ülke genelinde benzin maliyetinin 4 dolar arttığını ve bunun yakın zamanda değişmesi için bir beklenti olmadığını belirtti.

Bu, talebi karşılamak için aslında EV'ler inşa etmeyi gerektiriyor, ancak her otomobil üreticisinin son birkaç yılda sorun yaşadığı bir şey. Devam eden COVID-19 pandemisinin küresel tedarik zincirleri üzerindeki etkisi önemli olmuştur ve yakın zamanda herhangi bir azalma belirtisi göstermiyor. Honda, 2024 Prologue için çok fazla talep alabilir, ancak bunu gerçekten karşılayıp karşılayamayacağı belirsizliğini koruyor.

Üretim hatları tam kapasitede olmasa bile, en azından bayilerin kendileri EV geleceğine hazır olmalıdır. Modüler, şarj istasyonu donanımlı konumlar için ilk tasarımlar, Honda'nın gerçekte sattığı toplam EV sayısına göre ölçekleneceğini iddia ettiği bir düzeni gösteriyor. Otomobil üreticisi, 2030 yılına kadar yalnızca Ultium'u değil, kendi Honda e:Architecture'ı kullanarak 30 farklı EV modelini piyasaya sürmeyi planlıyor ve bu noktada toplamda 500.000 EV satmayı da bekliyor.

Kaynak: SlashGear

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Renault'nun ilk hidrojenle çalışan EV'si şarj başına 500 mil gidecek

hydrogen-powered-renault-scenic_resize_m

Fransız otomobil üreticisi Renault Group, ChangeNOW zirvesinde hidrojenle çalışan bir pille çalışan yeni Scénic Vision konsept otomobilini tanıttı.

Fransız otomobil üreticisi, popüler Scénic modelini 2024 yılında elektrikli bir araç olarak yeniden piyasaya sürecek ve 2030 yılına kadar ona bir hidrojen güç kaynağı eklemeyi hedefliyor.

Bu yeni model, Renault'nun sürdürülebilirlik stratejisinin bir parçası ve Renault Grubu ve markaları, Renaulution stratejik planının lansmanı ile birlikte, hacim yarışından ekonomik, çevresel ve sosyal değer yaratmaya doğru büyük bir dönüşüme giriştiler. 2040'a kadar Avrupa'da ve 2050'ye kadar dünya çapında karbon nötr olma hedefiyle.

Scénic Vision, daha sürdürülebilir, güvenli ve kapsayıcı mobilite için yeni bir yol belirliyor. Vizyoner ve keşifçi, karbondan arındırma için en gelişmiş teknolojik beklentileri somutlaştırıyor ve Renault Grubu'nun sürdürülebilir kalkınma stratejisinin üç direğini bünyesinde barındırıyor: çevre, güvenlik ve katılım.

Şirket ayrıca otomobilin yüzde 70'i geri dönüştürülmüş malzemeden üretileceğini ve ömrünün sonunda otomobilin yüzde 95'inin geri dönüştürülebileceğini duyurdu.

Renault'nun Nissan ve Mitsubishi ile olan ittifakı, Fransız otomobil üreticisinin ortakları adına Avrupa hidrojen projeleri ve üretimine pilotluk yapmasını öngörüyor.

“Onları araçlarımıza kadar götürmezsek, tüm kurumsal taahhütlerimiz yeterli değildir. Bu nedenle Renault ekiplerinden yeni ESG stratejimizi ve onun üç direğini (çevre, güvenlik ve kapsayıcılık) tamamıyla bünyesinde barındıran 1. konsept otomobili bulmalarını istedim. Biz buna Scénic Vision adını verdik. Scénic, ikonik “voiture à vivre” ve Vision gibi çünkü insanların yeni beklentilerine uyuyor.” Renault Grubu ve Renault markasının CEO'su Luca de Meo, şunları söyledi:

Su üretmek için oksijende yanan hidrojen, ağır araçlara yakıt sağlamak için iyi bir yol olarak görülüyor, çünkü onları elektrik haline getirmek için gereken pillerin ağırlığı. Ancak bir araba yakıtı olarak, bir araca yeşil hidrojenle güç vermek, bir pili şarj etmek için yeşil elektrik kullanmaya kıyasla pahalıdır.

Elektrikli araçlar tek bir şarjla 300 mile kadar dayanabilirken Renault, on yılın sonunda hidrojenin arabalara 500 mile kadar güç sağlayacağını tahmin ediyor.

Dizayn

“Scénic Vision konsept otomobili, Renaulution'ın daha yeşil, teknoloji odaklı bir şirkete dönüşümünü somutlaştırıyor. İklim, kaynakların korunması, kullanıcı güvenliği ve sağlığı ve erişilebilirlik zorluklarını kapsar. Renault Grubu'nun sürdürülebilirlik bölümünün başkan yardımcısı Cléa Martinet, "Bu, bir tasarım nesnesi olmanın yanı sıra, Grubun kendisi için belirlediği ve gelecek nesil araçlarda kademeli olarak tanıtılacak bir dizi hedeftir" dedi.

Tasarımı, Renault araç yelpazesi için farklı zaman dilimlerini önceden şekillendiriyor. Dış tasarım, 2024'te piyasaya sürülecek yeni bir aile modelinin şekillerini ve stilini ortaya koyuyor. İç tasarımı, geleceğin Renault iç mekanlarının ileriye dönük bir araştırması. Hibrit elektrikli ve hidrojenli güç aktarma organları, Renault'nun her türlü kullanım için çözüm bulma arzusunu yansıtıyor ve 2030'dan sonraki uzun vadeli vizyonun bir parçası. Bu tasarım, otomobillerin ve insanların aynı noktada buluştuğu bir dünyaya yeni bakış açılarının yolunu açıyor. değerler.

“Bu konsept, 2024 için yeni Scénic yüzde 100 elektrikli modelinin dış tasarımını ve yeni Renault tasarım dilini önceden şekillendiriyor. İç tasarım, geleceğin Renault iç mekanlarının ileriye dönük bir çalışmasıdır. Scénic Vision, daha sürdürülebilir mobilitenin hizmetinde bir dizi teknoloji ve yenilik sunuyor” dedi.

Hidrojen motorları hala bir takım sorunlarla karşı karşıya olsa da, yeşil bir güç kaynağı olarak hidrojen pazarının önümüzdeki yıllarda hızla büyümesi ve bazı tahminlere göre 2030 yılına kadar 70 milyar dolara kadar çıkması bekleniyor.

Kaynak: Interesting Engineering 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.