Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Hyundai Ioniq 6 Electric Streamliner, 650 km Menzil Bariyerini Nasıl Kırdı?

Hyundai, mevcut ürün gamı söz konusu olduğunda şu anda kesinlikle bir rol üstleniyor. Güney Koreli otomobil şirketi, özellikle elektrikli araçlar söz konusu olduğunda rakiplerine yol gösterdi. Ioniq 5, dünyadaki en iyi stillerden bazılarına sahip ve son derece parlak bir mimarinin üzerine binen EV tasarımında mutlak bir ustalıktır. Ancak şirket, yakın zamanda tamamen yeni Ioniq 6'yı tanıttığı için kolay almıyor.

AA12DVUn.img?w=768&h=404&m=6

Ioniq 6, tekrar kullanılan Ioniq 5 ile aynı mimariyi görüyor, ancak gelişti ve Ioniq serisini bir sonraki seviyeye taşıyor. Ioniq 5 gibi, piyasadaki hemen hemen tüm diğer EV'lerden bir kez daha farklı olan aerodinamik ön ve arka ayarıyla, bu dünya dışı stiliyle etkileyicidir. Şirket şimdi bu yeni otomobilin ne kadar menzile sahip olduğunu açıkladı ve Hyundai'nin dediğine göre sürücüye sunulan yaklaşık 650 km, birçok insanın elektrikli bir otomobilin direksiyonundayken hissettiği menzil kaygısını ortadan kaldırmaya yardımcı olacak.

650 km'e Yakın Menzil Hyundai Streamliner'ın Öne Çıkan Bir Özelliği

Birçok kişi, araçların sahip olduğu menzile kadar bir EV satın almaktan emin değil. Dahası, bir elektrikli şarj istasyonu bulmak biraz kabus olabilir. Umarım Hyundai için Ioniq 6 bu sorunların çoğunu hafifletir. Hyundai, Ioniq 6'nın 650 km'lik bir menzile sahip olduğunu ve bunun yaklaşık 381 mil olduğunu açıkladı. Yani yaklaşık 650 km gerçek dünya menzili ve Hyundai, Ioniq 6'nın 160 km'de yaklaşık 13,9 kWh enerji tüketim oranına sahip olduğunu söylüyor.

Bu teoride, Ioniq 6'yı şu anda piyasadaki en verimli EV'lerden biri yapıyor ve bunun çoğu, Ioniq 6'nın oturduğu mimari sayesinde. Araba, Hyundai'nin E-GMP mimarisine oturuyor ve bu aynı zamanda Ioniq 6'nın sahip olduğu ultra düşük rüzgar direnci aerodinamik şekli ile güzel bir şekilde eşleşiyor. E-GMP platformu çok yetenekli olduğunu kanıtlamıştır ve EV'nizi yalnızca 18 dakikada %10'dan %80'e şarj etmenize olanak tanıyan 800V ultra hızlı şarj sunar. 400 volt şarj da ek adaptörler veya bileşenler olmadan desteklenir.

Ioniq 6'nın EV'ler söz konusu olduğunda oyunu yükseltme yollarından biri, inanılmaz derecede düşük sürtünme katsayısıdır. Ioniq 6, retro kare şeklinden şık bir düzene geçerek Ioniq 5'e göre tamamen farklı bir stil seviyesi sunuyor. Sürtünme katsayısı ile bu, Hyundai'nin bir otomotiv üreticisi olarak tarihindeki en düşük ve bir bütün olarak otomotiv endüstrisindeki en düşük değerlerden biri olan şaşırtıcı bir 0.21 ile maça karşılığını verdi.

Tüm bunların nasıl elde edildiği çok zekice. Ioniq 6, aktif hava klapesi, tekerlek hava perdeleri, entegre arka spoyler ve tekerlek boşluğu azaltıcılar gibi çeşitli inanılmaz tasarım öğelerine sahiptir. Bunların tümü, Ioniq 6'nın aerodinamik performansını büyük ölçüde artırmak için birbiriyle bağlantılı olarak çalışır, bu gerçekten dikkate değer bir başarıdır. Dahası, anında mevcut pazardaki en şık ve en tanınmış EV'lerden biri haline geldi; bu, birçok EV tasarımcısının tasarımlar söz konusu olduğunda hayal gücünden yoksun olduğunu hissettiğinde inanılmaz derecede ferahlatıcı. Hyundai onu yine parktan indirdi.

Hyundai, Ioniq 6'yı Ekonomik ve Güçlü Tutuyor

Ioniq 6, diğer Hyundai arabaları gibi, paranızın karşılığını fazlasıyla veriyor. Ioniq 6, belki de en yakın rakibi Tesla Model 3 ile karşılaştırdığınızda özellikle çekici. Bu araba yaklaşık 48.440 dolardan başlıyor. Ioniq 6 mı? 42.000 dolardan bir tane alabilirsin. En azından çok daha iyi görünen bir araba için büyük bir tasarruf. Ioniq 6, aynı zamanda, 53 kWh pil paketi veya dört tekerlekten veya arkadan çekişli düzene için mevcut olan 77,4 kWh pil paketi ile mükemmel bir güç paketi seçeneğine sahiptir. Daha büyük pil ve dört tekerlekten çekiş, Ioniq 6'ya etkileyici bir 321 hp verir.

Hyundai'den Duyarlı ve Şık, Modern Bir EV

Elektrikli araçların gerçekte ihtiyaç duyduklarından çok daha fazla güce sahip olduğu bir dünyada bu güç seviyesi son derece mantıklı. Hyundai'nin sunduğu şey, şimdiye kadar gördüğümüz en mantıklı ve şık EV'lerden biri, Hyundai'yi EV tasarımında bir kez daha ön plana çıkaran ve etrafındakileri oldukça utandıran bir otomobil. Ioniq 6'nın E-GMP platformu, aerodinamik şekli ve uzun menzili, Hyundai'nin bir kez daha gerçek bir otomobil kazananı olmasını sağlıyor.

Kaynak: Hyundai

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

GM (General Motor) Defence, ABD Ordusu İçin Ultium Tabanlı Pil Paketi Prototipini Geliştirecek

AAREn07.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

GM birimi, Savunma Bakanlığı platformlarında test ve analiz için bir pil takımı prototipi geliştirmek üzere seçildi.
General Motors'un yan kuruluşu GM Defence, Savunma İnovasyon Birimi (DIU) tarafından Savunma Bakanlığı platformlarında test ve analiz için bir pil takımı prototipi geliştirmek üzere seçildi.

DIU, taktik askeri araçlar için kullanılabilecek ölçeklenebilir bir tasarım gerektirir ve GM Defence, bunun için GM'nin en gelişmiş pil teknolojisi olan Ultium Platformundan yararlanacaktır.

AAT31UE.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Bir Savunma Bakanlığı kuruluşu olan DIU, GM Defence'nin küresel savunma ve devlet müşterileri için GM'nin ileri teknolojilerinden yararlanma misyonuyla uyumlu olan ticari teknolojinin ABD ordusunda benimsenmesini hızlandırma hedefine sahiptir.

"Ticari akülü elektrik teknolojileri olgunlaşmaya devam ediyor. GM Defence, kanıtlanmış ticari yeteneklerden yararlanma yeteneğimiz ve müşterilerimize ticari araçların en gelişmiş yeteneklerini sağlamaya yardımcı olmak için elektrikli araç ve otonom araç teknolojilerine yapılan milyarlarca dolarlık yatırımla benzersiz bir avantaj sunuyor. pazar sunabilir."

AAT2LlE.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Steve duMont, GM Savunma Başkanı

General Motors, Ultium Platformunun, birleşik elektrikli araç aküsü mimarisi ve tahrik sisteminin, önceki herhangi bir GM hibrit veya genişletilmiş menzilli EV teknolojisinin ötesinde güç, menzil ve ölçek sağlayabildiği için böyle bir proje için ideal aday olduğunu söylüyor.

AAT31UG.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

GM Defence'ye göre Ultium Platformu modüler ve ölçeklenebilirdir ve farklı kimyalar ve hücre formu faktörleri kullanması, onu değişen ihtiyaçlara ve kullanılabilir olduklarında yeni teknoloji eklemelerine uyarlanabilir kılmaktadır.

Bu ödül, GM Defence'nin Temmuz ayında ABD Ordusu tarafından analiz ve gösterim için bir GMC Hummer EV Pickup sağlamak üzere seçildiği benzer bir duyurudan kısa bir süre sonra geldi. Ordu, o sırada, operasyonel ve garnizon ortamlarında fosil yakıtlara olan bağımlılığın azaltılmasını destekleyebilecek hafif ila ağır hizmet tipi bir pil EV gereksinimini karşılayıp karşılamadığını görmek için elektrikli toplayıcıyı değerlendirmek istediğini söyledi.

AAT2XRX.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

En son duyuruyla birlikte, GM Defense'in Savunma Bakanlığı için geliştireceği Ultium tabanlı pil paketi prototipinin, GMC Hummer EV'nin 217,2 kWh kullanılabilir kapasiteye sahip devasa piline dayalı olabileceği tahmin edilebilir. Bu şimdilik sadece bir spekülasyon, ancak basın açıklamasına eşlik etmek için seçilen GM Defense fotoğrafı tam da bunu gösteriyor, bir Hummer EV pil takımı.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tasarımcı Tesla Tabanlı Mercedes Blue Wonder Benzeri Araba Taşıyıcısını Öngördü

AA12Ko7M.img?w=768&h=432&m=6

Blue Wonder, Mercedes tarafından 1950'lerde Formula 1 arabalarını hareket ettirmek için yaratılan özel bir taşıyıcıdır.
1950'lerde Mercedes-Benz, Formula 1 yarış arabaları için özel bir taşıyıcıya ihtiyaç duyuyordu ve modifiye edilmiş ve uzatılmış 300 SL şasi temelinde yaratılmıştı. Mavi Mucize olarak tanındı ve bugün muhtemelen bu türde şimdiye kadar yaratılmış en ünlü araç, bu nedenle tasarımcılara ilham vermesi şaşırtıcı değil.

Örneğin Alborz Design, henüz piyasaya sürülmemiş Roadster'ın oldukça değiştirilmiş bir versiyonunu taşımak için kullanılacak radikal ve fütüristik Tesla Yarı tabanlı bir taşıyıcı önermektedir. Tasarımcı, hem Semi hem de Roadster'ın 3D modellerini indirdiğini ve ardından videoda gördüğünüzü elde etmek için bunları değiştirmeye başladığını belirtiyor.

İkisi arasında, muhtemelen başlangıç aracına en az benzeyen Semi'dir. Gerçek hayatta böyle bir araç yaratmak mümkün olurdu, ancak standart Yarı kabinin tamamen kaldırılmasını ve özel bir gövdenin yanı sıra özel süspansiyonun üretilmesini gerektirecekti - böyle bir kamber elde edemezsiniz. kamyonun standart süspansiyonu ile yaptığınız şey.

Genel olarak, bu çok havalı bir fikir ve orijinalin ruhunu bir dereceye kadar koruyor. Orijinalinden bahsetmişken, aerodinamik gövdesi ve onu 105 mph (169 km/s) azami hıza çıkarabilen 240 beygir gücündeki güçlü motoru sayesinde 1950'ler için olağanüstü hızlıydı. Alborz Design'ın özel Yarı araba taşıyıcısı için ne tür bir güç aktarma organı tasarladığını bilmiyoruz, ancak alçak duruşa ve agresif ön ayırıcıya bakılırsa, muhtemelen hızlı olmasını istiyor.

Tesla, şimdiye kadar bir fabrika yarışı çabasını desteklemedi, ancak bir pistte veya tepe tırmanışı etkinliklerinde çok fazla ev sahibi olan birçok modifiye Tesla var ve Elon Musk bu fikre hiçbir zaman ilgi duymadı. Üretici, 2021'de Nurburgring Nordschleife çevresinde bir tur zamanı ayarlamak için Model S Plaid'i aldı, ancak aracı son derece özelleştirilmiş, yarıştan ilham alan bir Semi'ye bırakmadı.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Toyota, BZ4X Elektrikli SUV'un Tekerleklerinin Düşmesine Nasıl Bir Çözüm Buldu?

Tamamen yeni üretim özellikli araçların çoğunun ilk partilerinin üretim hatalarından muzdarip olduğu bir sır değil. Ancak, güvenilirlik, kalite ve dayanıklılığa odaklanmasıyla ün kazanmış bir marka olan Toyota'da bu durum nadiren yaşanmıştır.

AA11p0rC.img?w=768&h=407&m=6

Toyota, yakın zamanda piyasaya sürdüğü ilk tamamen elektrikli aracı bZ4X'i tekerlekleriyle ilgili bir sorunla ilgili olarak geri çağırdı. Toyota, bu tür üretim sorunlarıyla nadiren karşılaştığı için insanlar bu konu hakkında yorum yapmak için yeterince hızlı davrandılar.

Japonya'daki bu gönüllü geri çağırmanın ardından önleyici bir önlem olarak Toyota, ABD'de bZ4X satışlarını geçici olarak durdurdu. Bazı sahipler, sürüş sırasında bZ4X'lerinin tekerleklerinin düşmesiyle ilgili riskli senaryoları bildirdiğinden, sorun da sıradan değildi.

Toyota sonunda bu endişe verici soruna bir çözüm buldu ve nedenini ve çarelerini belirten resmi bir açıklama yayınladı. Bu sorunla Toyota bZ4X, Toyota'nın güvenilirlikten ödün vermeme konusundaki itibarını kanıtlayarak doğru kutuları işaretliyor.

Toyota bZ4X'in Tekerleklerinin Düşme Nedeni
Toyota bZ4X'ten düşen tekerlek sorunu, küçük bir teknik aksaklıktan kaynaklanıyor gibi görünebilir, ancak derinlemesine bir bilim var. Toyota'ya göre bu sorun, bijon cıvataları ile tekerlek göbeği arasında yeterli sıkma kuvvetinin olmamasından kaynaklanıyor.

Bilindiği gibi, tekerlek somunları ve bijon cıvataları üzerindeki yuvalar nedeniyle tekerlek göbeğine bağlı kalır ve içlerindeki dişler, aralarındaki kenetleme kuvvetlerinden sorumludur. Bununla birlikte, Toyota bZ4X durumunda, sınırdan daha fazla artan sürtünme seviyeleri nedeniyle tekerlek yuvaları ve cıvatalar arasında çok fazla sıkıştırma kuvveti mevcut değildi.

Ani frenleme gibi yüksek sürtünmeli üretim durumlarında, bijonlar ile bijon göbeği arasında üretilen muazzam ısı, bazı durumlarda bijonların daha da hızlı gevşemesini sağlamak için yeterliydi.

Toyota tarafından ele alınan bu sorunun dışında, ABD'ye özel bZ4X, yanlış cıvata düzenlerine sahip olduğu bildirilen farklı tekerlekler üzerinde çalışıyor. Bunun bir sonucu olarak, tekerleklerin yanlış hizalanması daha da büyük bir sorun haline gelebilir ve bu da kenetleme kuvvetlerinin daha da zayıflamasına neden olabilir.

Toyota Tarafından Açıklanan Acil Çözüm

Toyota, odadaki fili tanımlayarak bu sorunu ele aldı – bZ4X için tamamen yeni bir bijon taktı. Bu yeni bijon, konik bir yuvaya sahip olmaya devam ederken, artık bijona bağlı değildir. Bu konik koltuk artık tekerleğe bakan bir rondela görevi görür ve bijon cıvatası artık rondelanın düz tarafıyla buluşan zemin düz bir tasarıma sahiptir.

Toyota tarafından sunulan bu yeni tasarım geliştirmesi, satış sonrası bijon somunları için "yüzer koltuk" tasarımına benzer. Bununla birlikte, satış sonrası bijon somunlarındaki "yüzer koltuk" tasarımının birincil işlevi, jantların estetiğini korumaktır. Öte yandan Toyota tarafından sunulan revize tasarım, tekerlek yuvaları ve cıvatalar arasındaki sürtünme ısısını azaltarak eskisinden daha güçlü kenetleme kuvvetleri sağlıyor.

Bu önemli tasarım değişikliğine ek olarak Toyota, değişen ısı döngülerinde sıkıştırma kuvvetlerinde tutarlılık ve büzülme veya genişleme sırasında cıvataların hareketinde direnç sağlamak için bijonlar için yeni bir alaşım da piyasaya sürdü. ABD'ye özel bZ4X ayrıca, tekerlek göbeğinin özelliklerine uyan alaşım jantlar için yeni bir tasarıma sahip.

Toyota bZ4X'in Hızlı Onarımı – Doğru Zamanda Geldi mi?

Toyota, neredeyse tüm doğrudan rakiplerin EV pazarında güçlü bir yer edindiği bir zamanda gelen bZ4X ile birlikte, tamamen elektrikli araçlar partisine çok geç geldiği için sık sık eleştiriliyor. Şimdiye kadar Toyota, mükemmel hibrit otomobilleri ve SUV'ları yerine tamamen pilli elektrikli araçlara öncelik vermek konusunda isteksizdi, ancak EV'lerin artan popülaritesi göz önüne alındığında, bZ4X hiç olmadığı kadar geç geldi.

EV pazarına zaten geç giriş göz önüne alındığında, Toyota bu üretim sorununu hemen ele aldığı için övülmelidir. Olumsuz sorun, Toyota'nın henüz yeterli sayıda bz4X üretmediği ilk aşamalarda bildirildi. Bu nedenle, sorun büyümeden önce Toyota tarafından sunulan bu hızlı düzeltme takdire değer.

Toyota'nın bakış açısına göre bu durum endişe verici olduğu kadar görüntü bozulmalarından da kendini korumak için gerekeni yapacaktır. Toyota, 2025 yılına kadar bZ4X markası altında yedi tam elektrikli modeli piyasaya sürmeyi taahhüt ediyor ve 2023 bZ4X ile sorunsuz bir başlangıç yapmak istiyor. Uzun vadede Toyota, 2035'in sonuna kadar 30 akülü elektrikli araca sahip olmak istiyor.

Kaynak: HotCars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

SunPower CEO'su: Çift yönlü şarj 'tüketiciler için dünyayı değiştirecek'

Güneş enerjisi şirketi SunPower, itibarını temiz enerji yoluyla evlere güç sağlamak için güvenilir bir altyapı oluşturma üzerine inşa etti.

Şimdi, elektrikli araçların tüketiciler için bu yeşil sistemin oluşturulmasında kritik bir rol oynayacağına bahse giriliyor.

Yahoo Finance Live'a (yukarıdaki video) konuşan CEO Peter Faricy, elektriğe geçişi hızlandırmanın anahtarı olarak elektriğin her iki yönde akmasına izin veren EV şarjı olan çift yönlü şarja dikkat çekti.

Faricy, "Bu, tüketiciler için dünyayı gerçekten değiştirecek" dedi. “Bugün şebeke, beklediğimiz tüm gelecekteki EV satışları için yeterli kapasiteye sahip değil.”

Faricy's, SunPower'ın General Motors ile yeni bir ev enerji sistemi geliştirmeyi ve kurmayı kabul eden ve GM'nin EV'lerinin konutlara yedek enerji sağlamasına izin veren yeni işbirliğinin hemen ardından geliyor. SunPower, özellikle GM müşterilerine, enerji maliyetlerini düşürmeye yardımcı olmak ve sürücülerin fosil yakıtları kullanarak şarj etmekten kaçınmalarını sağlayan temiz bir enerji çözümü sağlamak için güneş panelleri sağlamayı planlıyor.

“Garajınıza takarsanız ve güneş enerjiniz yoksa, genellikle kömüre veya gaza veya yerel kamu hizmetinin kullandığı fosil yakıtlara bağlanırsınız. Sadece şarj kaynağınız kadar yeşilsiniz," dedi Faricy.

Ekran okuyucu desteğini etkinleştirmek için ⌘+Option+Z tuşlarına basın Klavye kısayolları hakkında bilgi edinmek için ⌘ eğik çizgi tuşuna basın

Yüksek benzin fiyatları, emisyonsuz otomobillerin pazar payının yaklaşık %5'ini oluşturduğu ABD'de EV'nin benimsenmesini hızlandırmaya yardımcı olurken, çift yönlü şarj şimdiye kadar büyük ölçüde sınırlı kaldı. Ford F-150 Lightning (F) ve Kia EV6 da dahil olmak üzere şu anda satılan sadece bir avuç araba bu yeteneğe izin veriyor.

Ekran okuyucu desteğini etkinleştirmek için ⌘+Option+Z tuşlarına basın Klavye kısayolları hakkında bilgi edinmek için ⌘ eğik çizgi tuşuna basın

Yüksek benzin fiyatları, emisyonsuz otomobillerin pazar payının yaklaşık %5'ini oluşturduğu ABD'de EV'nin benimsenmesini hızlandırmaya yardımcı olurken, çift yönlü şarj şimdiye kadar büyük ölçüde sınırlı kaldı. Ford F-150 Lightning (F) ve Kia EV6 da dahil olmak üzere şu anda satılan sadece bir avuç araba bu yeteneğe izin veriyor.

AA139zHv.img?w=768&h=473&m=6

Çift yönlü şarj, enerjinin araçların içine ve dışına akmasını sağlayarak EV'lerin araçtan binaya şarj yoluyla binalara veya belirli yüklere yedek güç sağlamasına olanak tanır. Mobilitesi ayrıca, elektrikli araçların beklenen elektrik kesintilerinden önce sahalara yerleştirilmesine ve doğal afetlere yanıt olarak acil bir durumda kullanılmasına olanak tanır.

Faricy, SunPower'ın GM'li yeni ev enerji sisteminin, 2024 için belirlenen Silverado Pickup lansmanı ile birlikte konuşlandırılacağını söyledi. Faricy, ev sahiplerine ek bir enerji kaynağı sağlamanın yanı sıra, sürücülere cüzdanlarını genişletirken aynı zamanda cüzdanlarını genişletme fırsatı da vereceğini söyledi. ızgara kapasitesi.

“Ev enerji sistemine sahip Silverado EV müşterilerinin ayrıca, güneş enerjisiyle üretilen elektriği uyumlu elektrikli araçlarının pilinde depolayabilmeleri ve elektriğin en pahalı olduğu saatlerde doğrudan uygun şekilde donatılmış evlerine aktarabilmeleri ve bu da onlara bir fırsat sunması bekleniyor. ev büyüklüğüne, enerji kullanımına ve kullanım oranlarına bağlı olarak elektrik faturalarında daha da fazla tasarruf sağlamak için” dedi.

Kaynak: Yahoo Finance US

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla Model Y Satışları Hızla Artıyor, 2022'de Ford F-150'yi Küresel Olarak Yenebilir

AARwed7.img?w=768&h=432&m=6

Tahminlere göre Tesla bu yıl 500.000 Model Y teslim etti ve 2022 kapanmadan önce 760.000 teslim edebilir.
Tesla Model Y piyasaya ilk çıktığında Tesla CEO'su Elon Musk, elektrikli otomobil üreticisinin ileride en çok satan aracı olacağını söyledi. Gerçekten şişirilmiş bir Model 3 olduğu ve oldukça pahalı olduğu için buna inanmak bazı insanlar için zor olabilir.

Bununla birlikte, Model Y'nin aslında daha küçük ve daha ucuz olan kardeşinden daha fazla sattığı oldukça hızlı bir şekilde ortaya çıkmaya başladı ve şimdi dünyanın en çok satan araçlarından biri haline geldi.

Bloomberg New Energy Finance'in (BloombergNEF) en son tahminlerine göre Tesla, 2022'de şimdiye kadar yaklaşık 500.000 Model Y elektrikli crossover teslim etti. Tesla'nın toplamda yarım milyondan az araba teslim etmesi uzun zaman önce değildi. 500.000 küresel teslimat, dünyanın en çok satan otomobilleri arasında nasıl sıralanıyor?

2021 satışlarına dayanarak, Model Y 2022 için zaten ilk 10'da olacaktı. Tesla Model 3 aslında geçen yıl dokuzuncu sırayı aldı, Ford F-150'nin çok gerisinde değil. 2021'de en çok satan modeller, her biri yaklaşık 1,1 milyon teslimatla Toyota RAV4 ve Toyota Corolla idi.

 
BloombergNEF, Tesla'nın 2022'nin sonuna kadar yaklaşık 760.000 Model Y elektrikli crossover teslim edeceğini öngörüyor. Ford'un küresel F-150 satışlarına bağlı olarak (Ford öncelikle F-150'yi Kuzey Amerika'da satıyor, Tesla ise Model Y'yi birçok küresel pazarda satıyor), Tesla crossover, bu yıl dünya çapında daha fazla satma potansiyeline sahip. Sawyer Merritt tarafından paylaşılan aşağıdaki Bloomberg grafiğine göz atın.

Tesla, 2022'de gerçekte 760.000 Model Y satmasa ve Ford beklenenden daha fazla F-150 kamyonet satsa bile, bu, ABD'nin şimdiye kadar gördüğü en başarılı başlangıç otomobil üreticisi haline gelen şey için büyük bir başarı. Tesla'nın sadece elektrikli araçlar üretmesi, onu bir üst seviyeye taşıyor. Bloomberg şöyle yazıyor:

"Yine de, bir EV modelinin küresel satış sıralamasında bu kadar yüksek olmasının ne kadar büyük bir anlaşma olduğunu abartmak zor. Gittikçe daha fazla insanın ne zaman zirveye çıkacağı sorusu gibi geliyor, bunun olup olmayacağı değil."

Ford ve Tesla'nın asla iflas başvurusunda bulunmayan iki ABD'li otomobil üreticisi olduğunu burada aklımızda tutalım. Ford şimdi son derece başarılı bir elektrikli kamyonet – F-150 Lightning – ve ikonik Mustang'in tamamen elektrikli çapraz versiyonunu üretiyor. Ford Mustang Mach-E tartışmasız Tesla Model Y'nin en büyük rakibi. Ayrıca Ford'un CEO'su, endüstriyi başarılı elektrikli araçlara yönlendirmek için birkaç kez Tesla'ya kredi verdi.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Chevy Silverado EV Büyük Bir Beygir Gücü Artışına Gidiyor, ancak bir sürprizle

Chevy, yaklaşmakta olan Silverado EV kamyonetinin beygir gücü ve tork rakamlarını güncelledi. Birçoğumuz bu hafta GMC'nin yeni bir Sierra EV kamyonu piyasaya süreceği ve maksimum 754 beygir gücüne sahip olduğu haberini gördük. Pekala, şimdi Chevy yaklaşmakta olan EV kamyonunun da 754 beygir gücüne sahip olduğunu söylüyor. Bu, Chevy'nin GMC'nin yeni Sierra EV'sini kopyaladığı bir durum mu, yoksa GM, Ultium platformunda yeni bir seviyenin kilidini mi açtı?

Silverado EV beygir gücü rakamları gerçek, ancak bir uyarı var

AA13f0Ww.img?w=768&h=511&m=6

Yeni 2024 Silverado EV kamyon sadece güncellenmiş beygir gücü rakamlarına sahip olmakla kalmıyor, aynı zamanda güncellenmiş tork rakamlarına da sahip. Dünkü "eski" beygir gücü rakamları, 664 beygir gücüne ve 780 lb-ft torka sahip olduğunu söyledi. Yeni rakamlar 754 ve ICE Silvearado'nun hayal edebileceğinden çok daha fazla olan 785 lb-ft tork artışı. Ama bir uyarı var.

Daha yüksek beygir gücü sayılarının kilidini açmanın tek yolu, her zaman erişilebilir olmayan Geniş Açık Watt (veya WOW) modudur. Yeni kamyon, yine de Chevy, 4,5 saniyeden daha kısa sürede 0-60 mil hıza çıkabileceğini söylüyor. Yeni WOW modu rakamları muhtemelen Silverado EV'nin her versiyonunda mevcut olmayacak çünkü Chevy, onun için farklı güç ve menzil, derecelendirmelere sahip iki farklı pil takımı satacak. Wide Open Watts, tıpkı GMC Hummer EV'deki Watts to Freedom modu gibi, birkaç adımdan sonra açılabilen özel bir moddur.

Silverado EV, yeni GMC Sierra EV ile nasıl karşılaştırılır?

AA13cIFW.img?w=768&h=501&m=6

Bu iki kamyon temelde aynıdır. GMC, Chevy'nin kabininin uçan payandalarından ve savaş uçağı gibi iki tonlu boya işlerinden yoksundur. İçeride, ortadaki yığın dışında ikisi birbirine benziyor. Yeni GMC Sierra EV, iPad benzeri 16.3 inç uzun ekrana sahipken, Silverado 17 inç diyagonal ekrana sahip. Her iki üst donanım seviyesi, RST ve Denali Limited, tonlarca standart özellik sunar ve Süper Yolculuk mevcuttur. Her ikisi de jeneratör olarak kullanılabilir.

Silverado'yu 2023'te, Sierra'yı 2024'te alacağız.

AA13eOUI.img?w=768&h=511&m=6

Silverado EV'yi 2023 baharında bayilerde göreceğiz, GMC versiyonunu görmek için ise 2024'ü beklememiz gerekecek. Chevy'nin sipariş defterleri birkaç aydır açıkken, GMC'ler 20 Ekim 2022'de yeni açıldı. Başlangıç olarak farklı pazarları hedeflerken her iki marka da başka pazarlara da hitap etmeyi planlıyor.

GMC'nin 2025 Sierra EV'si yaklaşık 50.000 dolardan başlıyor. Diğer modeller 50.000$, 60.000$, 70.000$ ve 80.000$ fiyat noktaları için planlandı. The Fast Lane Truck'a göre, her iki kamyon da Crab Walk'ta yürüyebilecek ya da dört tekerlekten direksiyonlu dönüşler yapabilecek.

Off-road versiyonlarını da alacağız

GMC, 2025 model yılı için bir AT4 donanımının geleceğini onayladı. Ve genellikle, GMC yeni bir kamyon tanıttığında, Chevy'nin de tanıtacağından emin olabilirsiniz. Chevy, Silverado EV'nin Trail Boss versiyonunu da alacağımızı onaylarken, GMC bize AT4 off-road trim spesifik resimlerini zaten gösterdi. Ancak, Sierra EV ve Silverado EV GM'nin diğer modellerinin neler hayal ettiğini görmeden önce her iki kamyonda da üretimin artmasını beklememiz gerekecek.

Kaynak: MotorBiscuit

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Lexus Electrified Sport, LFA Mirasını İlerlemeye Değer mi?

AA13dFiQ.img?w=768&h=432&m=6

Toyota, hibritlerinin BEV'den (Akü Elektrikli Araç) daha üstün olduğunu söyleyerek Prius gibi hibritlerini savundu. Ne yazık ki, "yatırımcılar ve çevre grupları" Toyota'nın elektrikli otomobillere "çok yavaş" geçiş yaptığını söyledi. Toyota sonunda vazgeçti ve 2025'ten itibaren kendi BEV serisini çıkarmaya karar verdi. Lexus Electrified Sport, 2010-2012 LFA ve bazı yönlerden Toyota Supra ile birçok benzerliği ile gösterinin yıldızı. İşte bu LFA manevi halefi hakkında olmanız gereken her şey.

LFA'dan Tasarım İpuçları

Yeni Elektrikli Spor, bugüne kadarki en aerodinamik Lexus'tur. Eski LFA'dan daha alçak ve daha şık, ancak birçok tasarım ipucunu taşıyor. Burada bir EV'de gerçekten gerekli olmayan, ancak önden motorlu LFA'ya bir övgü gibi görünen uzun bir kaput var. Öte yandan, kaput LFA'lardan daha çok Toyota Supra'lara veya TVR'lere benziyor. Uzundur ve daha fazla aerodinamik ve yere basma kuvveti için öne doğru eğimlidir. Lexus, dışarıya görünür kaput mandalları ekledi. Bunun üzerine, iki kaput kepçesi, ızgaradan arabanın üzerindeki havayı kanalize ediyor. Toyota tarafından 1973'te kurulan Calty Tasarım Stüdyosu, Supra'nın üretim versiyonuna körüklenen son Toyota FT1 konseptini getiren stüdyonun aynısı. Bu Elektrikli Spor Lexus farklı değil. Umarız üretim modeli konseptten çok uzak olmaz, ancak herkes Supra hakkında böyle söyledi ve bakın ne oldu. Umalım ki Lexus buna da BMW motorları koymaz.

Electrified Sport konseptindeki yan etekler, kısa bir vatoz gibi görünüyor. İşlevsel bir kepçe, ön çeyrek panellerin arkasından gelir ve ön ızgaradan gelen havayı frenleri geçerek yanlara doğru yönlendirir. Arka çeyrek paneller, Toyota Supra gibi yüksek oturur ve eğimli arka kısma doğru incelir. Tıpkı bir yarış arabasında olduğu gibi, Electrified Sport'ta da tek bijonlu tekerlekler bulunur. Bu Bossen kollu jantlar, şık görünen ve ağırlığı azaltan tekli bijonlara sahiptir. Tekerleklerin içinde altı pistonlu Brembo frenli iki parçalı rotorlar bulunur. 20 inçlik ön tekerlekler 265/35 kesitli lastiklerle sarılırken, 21 inçlik arka tekerlekler 305/35 kesitli kauçukla kaplanmıştır; Her iki uçta da Pirelliler.

Arka çeyrek paneller, büyük hava girişleriyle bükülmüş. LFA'ya benzer şekilde arkadaki arka lambaların altına çıkış ızgaraları koymuşlar. Electrified Sport, SUV denizinde yeni bir soluk getiriyor. Lexus'un arkası en güzel kısım olmalı çünkü tüm göreceğiniz bu. LFA'ya benzer şekilde, doğrudan arka lambaların altında ızgaralar var. LFA'nın neredeyse dikdörtgen şeklinde bir arka ucu vardı. Yeni konseptte durum böyle değil. Arka difüzör devasa kanallara sahip ve neredeyse baş aşağı bir "W" gibi görünüyor. Electrified Sport'un arkasında, LFA'da olduğu gibi bariz nedenlerden dolayı egzoz uçları yok. Bir başka eğlenceli gerçek: Servise ihtiyaç duyduğunda arabayı krikoyla kaldırmak için arkada bir hava girişi var.

Direct4 Dört Tekerlekten Çekiş

LFA, önden motorlu ve arkadan çekişli bir başyapıttı. Elektrikli bir araba ile dört tekerlekten çekiş yapmak çok daha kolay çünkü hantal bir şanzımana ihtiyacınız yok. Bunun yerine, elektrik motorları, genellikle doğrudan tahrik olarak adlandırılan, doğrudan aksa bağlanan bir vites düşürme sistemine sahiptir. Ayrıca Electrified Sport, Tesla'nın Çift Motorlu kurulumuna benzer iki motora sahip olacak. Lexus, yeni dört tekerlekten çekiş sistemini çağırıyor: Direct4. Güç özellikleri hakkında henüz bir bilgi yok, ancak LFA'dan daha fazlasını yapmasını bekliyoruz. LFA, 4.8 litrelik doğal emişli V-10 motorundan 553 beygir ve 354 pound-feet tork üretti.

Bir Spor Araba İçin Etkileyici Menzil
Lexus, gelecekteki spor otomobili için şarj başına 430 mil menzili duyurdu. Çoğu insanın günde kaç mil sürdüğünü düşünürsek, bu olağanüstü. Bununla birlikte, Tesla Roadster'ın 620 mil menzile sahip olması gerekiyor. Yani, bu noktada fiyat ve tercih geliyor. Katı hal piliyle Lexus, Tesla'dan daha hızlı şarj olur, bu nedenle teorik olarak yola daha hızlı dönebilirsiniz. Toyota'nın şu anda katı hal pil teknolojisi için yaklaşık 1.000 patenti var. Bu onları geleceğin araç aküsü teknolojisinde lider yapıyor. Tesla, katı hal pillerinin EV'ler için yanlış umut olduğunu söylemiş olabilir, ancak bunun nedeni sadece korktukları. Katı hal piller daha hafiftir, daha hızlı şarj olur, ayrıca daha güvenlidir (düşük alev alma riski).

Lexus Elektrikli Spor, Tesla Roadster'dan Daha Hızlı Olacak mı?
Electrified Sport, iki saniye veya daha kısa bir 0-60 hıza sahip. Tesla başlangıçta yeni Tesla Roadster'ın 0-60'ı 1,9 saniyede yapacağını, ancak SpaceX iticileri sayesinde 0-60 mil/saati sadece 1,1 saniyede yapabileceğini söyledi. Bu iki arabanın gelecekte bir drag yarışı yapması ve paralarını ağızlarının olduğu yere koyması gerekiyor. Tesla ayrıca saatte 250 mil hıza ulaştı. Ancak Lexus, Electrified Sport için henüz bir üst hız açıklamadı.

Bununla ilgili ayrıntılar hala az olsa da, LFA'nın halefi LFR olarak adlandırılabilir. Toyota, Avrupa'da 'LFR' ve 'Lexus LFR' isimleri için başvuruda bulundu ve bunun Electrified Sport için olup olmayacağını merak etmeden edemiyoruz. Fena bir isim değil, sanırım ve 'LFA' ile benzerliği kesinlikle hayranlarıyla başa çıkmasına yardımcı olacak.

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Toyota'nın EV (Elektrikli Araç) geçişinde sıfırlama düğmesine basmayı düşündüğü bildiriliyor

Toyota nihayet geçen yıl bir elektrikli araç stratejisi açıklamış olabilir, ancak yeni raporlar, otomobil üreticisinin çizim tahtasına geri dönebileceğini gösteriyor. Reuters kaynaklarına göre, Toyota'daki dahili bir grup, mevcut e-TNGA esnek EV platformunu iyileştirmek veya yeni bir EV mimarisi geliştirmek için planlar yapmakla görevlendirildi.

AA13kTq1.img?w=768&h=432&m=6

e-TNGA platformu tamamen elektrikli bZ4X crossover SUV'da zaten kullanılıyor ve (şimdilik) yaklaşmakta olan 2023 Lexus RZ 450e'yi desteklemesi planlanıyor.

Bu değişiklikler tartışılmaya devam ederken, Toyota'nın kompakt bir elektrikli kruvazör (FJ Cruiser'dan ilham alan) ve Toyota Crown hibrit sedan da dahil olmak üzere diğer bazı EV projelerinin geliştirilmesini de askıya aldığı bildiriliyor. Mevcut strateji, 2030 yılına kadar 30 yeni tamamen elektrikli aracın yanı sıra pil teknolojisi ve üretimine 17,6 milyar dolarlık yatırım yapılması çağrısında bulundu.

Ancak kaynaklara göre Toyota, Tesla gibi yıllardır elektrikli otomobil üreten diğer üreticilere kıyasla çok yavaş ve pahalı bir EV üretim süreciyle uğraşıyor. Reuters, Toyota'nın popüler RAV4 SUV'sinin tamamen elektrikli bir versiyonunu 2012'de Tesla ile birlikte geliştirdiğini belirtiyor, ancak mühendislerinin teknolojiyi bir tehdit olarak gördüğünü söyleyen kaynaklara atıfta bulunuyor. Kendi platformunu geliştirmeye başlamadan önce 2017 yılında geliştirmedeki hissesini Tesla'ya sattı.

Bu yaz bZ4X'i incelediğimizde, gerçek tek pedallı sürüş ve daha hızlı şarj hızları (en azından AWD modeli için) gibi rakip EV'lerde görülen temel özelliklerden yoksun olduğunu gördük. Daha da kötüsü, bZ4X'in (ve aynı platformu paylaştığı Subaru Solterra EV'nin) piyasaya sürülmesi, sürüş sırasında bir tekerleğin ayrılmasına neden olabilecek gevşek göbek cıvataları için büyük bir geri çağırma nedeniyle durduruldu. Toyota daha sonra göbek cıvatalarına pul ekleyerek sorunu çözdü.

Toyota, Prius gibi araçlarla hibrit teknolojisinde erken bir liderdi, ancak yirmi yıldan fazla bir süre sonra, Japon otomobil üreticisi, Mirai gibi lojistik açıdan zor hidrojen yakıt hücreli arabalara odaklanarak ve EV'lerin benimsenmesini yavaşlatmak için lobicilik yaparak geride kaldı. Birleşik Devletler.

The Verge'in ulaşım editörü Andrew Hawkins'in Toyota'nın geçen yıl EV planlarını açıklamasından önce açıkladığı gibi:

Ancak Toyota, Prius ile defne üzerinde dinlenmekle yetinirken, endüstrinin geri kalanı bunu birkaç kez atlattı. Nissan, General Motors ve Volkswagen gibi şirketler yıllardır tamamen pilli elektrikli araçlar satarken, aynı zamanda benzinli araçları tamamen kaldırma planlarını da ortaya koyuyor. Toyota'nın EV'leri benimsememesi yeni bir kavram değil; New York Times, 2009'dan bu makalede çok şey kaydetti.

Kaynak: The Verge

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Hibrit Toyota Tundra'da Neden Lityum İyon Pil Yok?

Birçok EV ve hibrit meraklısı, Lityum-iyon (Li-ion) pillerin Nikel Metal Hidrit (Ni-MH) pillerden daha üstün olduğuna inanıyor. Ama gerçek biraz daha karmaşık. Toyota'nın hibrit Tundra kamyonet aktarma organları olan i-FORCE MAX'ı 288 volt NiMH pil ile birleştirmek için birkaç iyi nedeni olabilir: aşırı sıcaklıklarda daha uzun ömür, daha düşük maliyet ve güvenilir bir tedarik zinciri ile kanıtlanmış bir teknoloji.

Toyota, hibrit Tundra'da nikel pil kullanarak ucuz mu oluyor?

Toyota muhtemelen, Ford'un hibrit F-150 PowerBoost'unun yatağının altına takılan Li-ion pil için harcadığından, hibrit Tundra'sının arka koltuğunun altındaki NiMH piline daha az para harcıyor. Dahası, Toyota, Tundra'nızı hibrit seçeneğiyle yükseltmek için 3400 dolar alıyor; Ford, başladığınız donanım seviyesine bağlı olarak, PowerBoost'u F-150'nize eklemek için 2.500 ila 4.995 dolar arasında ücret alıyor.

AA13vEGI.img?w=768&h=575&m=6

İki aktarma organı, neredeyse aynı güç çıkışları sunar. Ancak 2WD F-150 PowerBoost 25 şehir/25 otoyol MPG (25 kombine) sunarken, 2WD Tundra i-FORCE MAX sadece 20 şehir/24 otoyol MPG (22 kombine) için derecelendirilmiştir. 4WD F-150 PowerBoost, genel olarak 23 MPG kazanırken, Tundra rakibi 19 şehir/22 otoyol MPG'sine (20 kombine) düştü.

Ford'u seçmek size daha yüksek yakıt tasarrufu sağlayacaktır. Yakıt verimliliğindeki bu çarpıcı fark, kısmen Ford F-150 PowerBoost'un 1,5 kWh Li-Ion pil paketinden kaynaklanıyor olabilir.

Toyota, hibrit Tundra için neden nikel metal hidrit (NiMH) pil seçti?

Toyota, resmi olarak Tundra hibridindeki 288 voltluk NiMH pili "kanıtlanmış ve güvenilir" olarak adlandırıyor. Bu kuşkusuz zaman içinde test edilmiş bir teknolojidir. Toyota ayrıca, aşırı iklimlerde daha uzun bir kullanım ömrü için kamyonlarının maliyetini düşük tutmak ve gelecekte tedarik zinciri sorunları olmamasını sağlamak amacıyla bunu seçmiş olabilir.

AA13vQQk.img?w=768&h=520&m=6

Ford, Toyota'nın Tundra sattığından çok daha fazla F-150 satıyor. Toyota'nın i-FORCE MAX'ın araştırma ve geliştirme maliyetini karşılaması için, Ford'dan birim başına daha fazla ücret talep etmek zorunda kalabilir. Durum buysa, i-FORCE MAX'ı rekabetçi kılmak için nikel pil kullanmak tek seçeneği olabilir.

Bazen bir Li-ion pili güvenceye almak, daha fazla ödeme yapmak kadar kolay değildir. Sektör uzmanları, artan EV üretiminin, gelecekteki pilleri iki kat daha pahalı hale getirebilecek bir lityum kıtlığına yol açtığı konusunda uyarıyor. Lityum sıkıntısı yeterince kötüleşirse, birçok EV ve hibritin üretimini kesintiye uğratabilir. Toyota, örneğin Prius hibritinin her neslinin bir NiMH versiyonunu tasarlar, böylece gelecekteki tedarik zinciri sorunlarını önlemek için pil kimyaları arasında hızla geçiş yapabilir.

Son olarak, aşırı soğuk ve aşırı sıcak iklimler, Li-ion pillerin kapasitesini hızla düşürür. NiMH piller aynı zayıflığa sahip değildir. Torque News'e göre Toyota'nın çoğu karlı alanlara yönelik AWD Prius'unu NiMH pil takımıyla üretmesinin bir nedeni budur. Tundra için de benzer bir seçim yapmış olabilir.

NiMH pil takımının zayıf yönleri nelerdir?

NiMH pil takımının kimyası nedeniyle, aynı miktarda güçte paketlemek için daha fazla alan ve ağırlık gerektirir. Ayrıca, daha yavaş şarj olur ve daha yavaş deşarj olur. Bu, onu çoğu EV için başlangıç dışı yapar ve büyük hibritlerde etkinliğini sınırlayabilir.

AA13v9Ds.img?w=768&h=512&m=6

NiMH pilin büyük boyutu ve artan ağırlığı, tam boyutlu bir kamyonette çok büyük bir sorun olmayabilir. Bir Tundra'ya i-FORCE MAX seçeneğini eklerseniz, Toyota arka koltuğun altına sızdırmaz bir nikel metal hidrit yerleştirir.

Ancak NiMH'nin şarj sınırlamaları daha büyük bir dezavantaj olabilir. Hibrit Tundra'nın frenlerine dokunduğunuzda, turboşarjlı V6 ve on vitesli otomatik arasındaki motor/jeneratör, pili şarj etmek için momentumu kullanırken aracı yavaşlatmaya yardımcı olur. Ancak NiMH ancak bu kadar gücü emebilir. Daha sonra gaza bastığınızda motor sizi saatte 18 mil hıza çıkaracak ama yine de nikel pilden ne kadar enerji çekebileceğinin bir sınırı var.

Kaynak: MotorBiscuit

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Yeni elektrikli Honda Prologue, Farklı Rozeti Olan bir Chevy Blazer EV mi?

Üreticilerin otomobil yapmak için işbirliği yapması ve markalar için farklı araçlara farklı isimler koyması alışılmadık bir durum değil. Chevy Silverado, örneğin GMC Sierra ile aynı kamyon. Ancak yeni elektrik dünyası otomotiv alanında birleşirken, üreticiler artık yeni EV platformları yapmak için mühendislik görevini paylaşıyorlar. Honda ve GM, Ultium elektrikli araç platformunda bir araya geldi ve bu, Blazer EV ve Honda Prologue SUV'ler dahil olmak üzere, ikisinden yeni araçların birçoğunun aynı görünebileceği anlamına geliyor.

Yeni elektrikli Honda Prologue'da Chevy köklerini görebilirsiniz (ya da tam tersi mi?)

AA13xfDI.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AA13xyKr.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Honda, yakın zamanda yeni Prologue EV SUV'nin ayrıntılarını ve fotoğraflarını yayınladı. GM, yeni Blazer EV'nin resimlerini yayınladı. Benzerlikleri görebiliyor musunuz? Bu yazarın gözünde, ikisinin kökleri iyi gizlenmiş değil. Camın tamamı ve ikisinin ön ucunun eğimi aşağı yukarı aynı görünüyor.

Honda, yakın zamanda yeni Prologue EV SUV'nin ayrıntılarını ve fotoğraflarını yayınladı. GM, yeni Blazer EV'nin resimlerini yayınladı. Benzerlikleri görebiliyor musunuz? Bu yazarın gözünde, ikisinin kökleri iyi gizlenmiş değil. Camın tamamı ve ikisinin ön ucunun eğimi aşağı yukarı aynı görünüyor.

Önde bir Chevy papyon arması görmeyi beklediğiniz yerle ilgili olarak, bir Honda H görüyorsunuz. Benzerlikler görünüşlerinin ötesine geçiyor. Yeni Honda Prologue ve Chevy Blazer EV, 121.8 inçte aynı dingil mesafesine sahip. Ceket biraz daha kısa, Honda Prologue için 191.4 inç'e karşı 192 inç. Ancak Chevy yaklaşık iki inç daha dar. Prologue ve Blazer arasındaki benzerlikleri gören sadece biz değiliz, CNET de benzer bir şey gördü.

Uluslararası bir platformda California'da tasarlandı

AA13xBjH.img?w=768&h=513&m=6

Los Angeles'taki Honda Tasarım Stüdyosu, Prologue'un tasarımını yaptı. Honda, tasarımı "Neo-Rugged" olarak adlandırıyor ve bir bakıma 2023 CR-V'nin yeni tasarımını yansıtıyor, ancak sekiz inç daha uzun ve beş inç daha geniş. Honda'ya göre The Prologue, California'daki Lake Tahoe yakınlarındaki doğal güzellik ve renklerden ilham alan özel bir North Shore Pearl dış renginde sunulacak.

Arkadaki Honda H yerine, Prologue bagaj kapağında dev bir Honda yazısı alacak.

Ultium platformu nedir?

AA13xfDT.img?w=768&h=511&m=6

General Motors, 2035 yılına kadar fosil yakıtla çalışan arabalarını aşamalı olarak kaldıracağını söyledi. 2020'de, yeni Sierra EV ve GMC Hummer EV gibi arabaları ve kamyonları için temel oluşturacak Ultium elektrikli araç platformunu duyurdu. Hummer EV'de, platform ağır ama güçlü olduğunu kanıtlıyor ve 9,000 kiloluk kamyonu o kadar büyük bir güçle fırlatıyor ki, yaklaşık 3,0 saniyede 60 mil hıza ulaşacak.

GM, modüler pillere sahip platformu ile modüler yeteneklerini elde ediyor. Her paket dikey veya yatay olarak istiflenebilir, bu da ambalajın her araç için optimize edilebileceği anlamına gelir.

Honda, GM ile ortaklık kurdu ve bazı EV'leri için Ultium platformunu da kullanacak.

Platform daha benzer araçları bir olasılık haline getirebilir mi?

AA13xfDV.img?w=768&h=512&m=6

Üreticiler buna rozet mühendisliği diyor ve aynı araç olan ancak farklı isimlere sahip onlarca araba ve kamyon örneği var. Çoğumuz, daha pahalı GMC, Buick ve Cadillac muadillerine benzeyen GM Chevy'lerine aşinayız. Fords ve Lincolns ile aynı. Mitsubishi 3000GT ve Dodge Stealth, Toyota'nın Supra'sı ve BMW'nin Z4'ü gibi hemen akla geliyor.

Ancak yeni EV platformları ile tasarımcıların tasarımlarında çok daha yaratıcı olmasını bekliyoruz. Bu platformlar sadece tekerlekli pil paketleri olduğundan, bir tasarımcı platforma bir spor araba, sedan ve hatta bir kamyon koyabilir ve istediği her şeye benzemesini sağlayabilir.

Kaynak: Motobiscuit

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Zeekr 009 Elektrikli Lüks Minivan 536 HP ve Altı Koltuklu Çıktı

AA13Ecrc.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AA13EeKP.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Dört tekerlekten çekişli, çift motorlu aile çekicisi, havalı süspansiyona ve masaj koltuklarına sahiptir.

Zeekr adı bir zil çalmıyorsa, geçen yıl Geely tarafından Volvo'dan ayrı olarak holdingin premium markası olarak hizmet etmek üzere kurulan Çinli bir otomobil üreticisi. 001 swoopy vagonunu tanıttıktan sonra, EV oyunundaki yeni oyuncu, cesurca tasarlanmış 009 minibüsünün örtüsünü kaldırıyor. Soğutma gerektiren bir yanmalı motora sahip olmamasına rağmen, insan taşıyıcı, 154 programlanabilir LED'li "Işık Baharı" olarak lanse edilen devasa bir sahte ızgaraya sahip.

AA13DQdk.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Zeekr 009, 5209 milimetre (205 inç) uzunluğunda, 2024 mm (80 inç) genişliğinde ve 1867 mm (74 inç) yüksekliğinde uzandığı düşünüldüğünde etkileyici bir şekilde büyüktür. 3205 mm'lik (126 inç) cömert dingil mesafesi, 2+2+2 koltuklu veya isteğe bağlı 2+2 yönetici konfigürasyonlu geniş üç sıralı bir kabin oluşturur. Tekerlekli bir kutu gibi görünse de, otomobil üreticisinin segmentteki en büyük aerodinamik ön cam olarak adlandırdığı şeyin yardımıyla sürtünme katsayısı oldukça düşük bir 0.27'dir.

AA13DZL9.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

2,830 kilogram (6,239 pound) ile teraziyi deviren Zeekr 009, piyasadaki en ağır EV'lerden biridir, ancak yine de oldukça hızlıdır. 0 ila 62 mil (100 km/s) hızlanmasını, birleşik 536 beygir gücüne sahip bir yumruk çift motor kurulumu sayesinde sadece dört buçuk saniyede gerçekleştirir. Ana şirketin, Smart #1, Polestar 4 ve Lotus Eletre SUV dahil olmak üzere çeşitli EV'leri destekleyen modüler bir mimari olan Sürdürülebilir Deneyim Mimarisi platformuna dayanıyor.

AA13E7gg.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Büyük ve ağır bir araç, büyük bir pil gerektirir ve Zeekr, çarpıcı AWD minivanını CATL tarafından geliştirilen 140 kWh lityum-nikel-manganez-kobalt paketiyle donattı. Çin Hafif Hizmet Araç Test Döngüsü (CLTC) başına 511 mil (822 kilometre) menzil için iyidir. Etkileyici menzil bir yana, 009'da ipeksi yumuşaklıkta bir sürüş için havalı süspansiyon ve bir yolda kullanılan en büyük tek parça döküm alüminyum yapı da dahil olmak üzere birkaç as daha var. Arkaya monte edilen devasa parça 1400 mm (55 inç) uzunluğunda ve 1600 mm (57 inç) genişliğindedir.

AA13Ehet.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

İç kısım, polarize edici dış kısımdan çok daha geleneksel görünüyor, ancak onun da birkaç ilginç özelliği var. Tavana monte edilmiş 15,6 inçlik ekran, altı koltuğun her biri için ses tanıma, 585 cm2'lik büyük bir masa, araç içi iletişim sistemi ve Nappa deri ile sarılmış masaj koltukları gibi özellikler de bulunuyor.

AA13DQdO.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Zeekr, 009'un standart donanım olarak dahil edilen 30 sürücü asistanı işlevi sayesinde dünyadaki en güvenli minibüs olduğunu söylüyor. Elektrikli aile otomobili, 12 kısa menzilli ultrasonik radar, bir ultra uzun menzilli dalga radarı, dört adet 2MP surround görüş kamerası ve yedi adet 8 MP HD kamera ile donatılmıştır.

AA13EjC9.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Dramatik görünümlü 009'un önümüzdeki yıl, 001'in bir yıl önceki lansmanından bu yana ilk kez Ekim ayında 10.000'den fazla aylık satış elde ettiği Çin'de satışa çıkması planlanıyor.

Kaynak: Zeekr

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Honda CEO'su Katı Hal Pillerin Elektrikli Tip R Otomobiller için Çok Önemli Olduğunu Söyledi

2023 Honda Civic Type R ile ilgili tam incelememiz, bu ayın sonlarında uygun bir testte nihayet uzun zamandır beklenen çekimi elde ettiğimiz için yakında geliyor. O zamana kadar, Formula 1 sürücüsü Sergio Perez'in kısa süre önce personel yazarı Chris Rosales'i direksiyona geçirmeden önce pistte dolaştırdığı Honda'nın en yeni hot hatch'inin bu küçük tadını çıkarabilirsiniz. Ancak günümüzde çoğu benzinli performans aracında olduğu gibi, bunun Type R'ın pil gücüne tamamen geçmeden önceki son telaşı olup olmayacağını merak etmemek mümkün değil. Honda CEO'su Toshihiro Mibe ve Japonya'nın Tokyo kentindeki Genel Müdür Shinji Aoyama ile yakın zamanda yapılan bir röportajda, Type R'ın ruhunu elektrikli formda taklit edecek tarifin henüz hazır olmadığı açıklandı.

AA13EK2x.img?w=768&h=432&m=6

Honda'nın iki üst düzey yöneticisine, pil teknolojisinin Type R otomobillerin hafif, sürüşü eğlenceli ve uygun fiyatlı doğasını yeniden yaratmaktan ne kadar uzak olduğunu sorduğumda, ikisi de doğrudan katı hal pillerine işaret etti.

Aoyama, The Drive'a "Katı hal pil ağırlığı daha hafif hale getirecek" dedi. "Bunu ne kadar sürede yapabiliriz? Cevap vermek zor." Mibe daha sonra araya girerek bu pil teknolojisinin oynayacağı önemli rolü açıkladı. Mibe, "Örneğin, katı hal pillerin bir özelliği, kolayca aşırı ısınmamaları, yani bu [performans] elektrikli araçların soğutma sistemlerinin boyut ve ağırlık açısından basitleştirilebileceği anlamına geliyor" dedi.

"Mevcut EV pilleriyle karşılaştırıldığında, bu, ağırlığın azaltılmasına yardımcı olacak ve Type R ve motosiklet uygulamalarında da etkili olacaktır. Gelecekte katı hal piller, elektrikli otomobillerin ve ruhu olan motosikletlerin merkezi olacak" diye ekledi. CEO.

Mibe ve Ayoyama, elektrikli Type R'ın katı hal piller olmadan olmayacağını iddia etmese de, söz konusu pil teknolojisinin bu arabaların orijinal karakterlerine mümkün olduğunca sadık kalmasına izin vereceğinden emin görünüyor. Pil boyutu ve ağırlığı büyük ölçüde azaltılabilirse, Type R sosunda ustalaşmadan önce fiyatın aşılması gereken bir engel olarak kalır. Ve bu da şu anda çalışmalarda.

Honda, 2024 Baharında 43 milyar yen (yaklaşık 300 milyon $) tutarında bir pilot üretim hattı başlatıyor ve bu hat tamamen katı hal pillerin geliştirilmesine ve seri üretimine odaklanacak. Proje, Japonya'da otomobil üreticisinin Sakura araştırma tesisinde gerçekleştirilecek ve şimdiye kadar son derece karmaşık bir bileşenin üretimini artırmaya yönelik ilk büyük çalışma olacak. Bunların da tescilli piller olacağı ve başlangıçta diğer otomobil üreticileriyle paylaşılmayacağı bildiriliyor. Bu pillerin fiyatlarının, üretim arttıkça düşmesi bekleniyor.

A Tipi R, her şeyden önce, kendi ruhuyla bilinir. Bu yırtık pırtık, alıngan, öfkeli ekonomik araba, bir sürü hayrana aşık olabilirdi. Elektrikli arabanın ruhu olabilir mi? Şirketin elektrifikasyon stratejisinden sorumlu olan Aoyama'ya sorduğum soru buydu. Hızlıca "evet, tabii ki" diye cevap verdi. Bu arada patronu, evet ya da hayır yanıtını atlayan biraz daha uzun bir açıklama yaptı, ancak "sürüş eğlenceli değilse, bir Honda veya Acura ürünü olmayacağını" paylaştı.

Mibe, The Drive'a verdiği demeçte, "Şu anda birçok farklı teknoloji geliştiriyoruz ve ruhu olan elektrikli arabalar geliştirmemize hangi yönün yardımcı olacağını araştırıyoruz." "Tabii ki bu yönün netleşmesi biraz zaman alacak ve daha sonra bu teknolojileri geliştirmek için biraz zamana ihtiyacımız olacak. Örneğin, bir spor araba veya spor araba yapmak istiyorsak, çeşitli unsurları bir araya getirebiliriz. bir aile otomobilinden veya farklı bir uygulamadan [Civic Type R, sonuçta hala dört kapılı bir hatchback] gibi teknolojiler ve bu bize [çok yönlü] heyecan verici, ruhu olan elektrikli araçlar verecek. veya sürmesi eğlenceli değilse Acura ürünü."

Halo araçların elektrifikasyonu da OEM'ler için başka bir sorun teşkil edebilir, çünkü elektrikli bir Honda'yı tıpkı Mercedes-Benz'in elektrikli AMG'lerle yapmak zorunda olduğu gibi bir Type R gibi hissettirmek zor olabilir.

Honda

"EV çağının bu aşamasında, şu anda bir pil ve e-aks ürününü [diğerlerinden] ayırt etmek kolay değil. Yenilikçi bir e-aks ile birleştirilmiş yüksek voltajlı, yüksek güçlü bir pil, Honda'ya heyecan verici ürünler sağlayabilir - inanılmaz Gelecekteki ürünler," dedi Aoyama.

Mibe, "Honda'nın satış noktaları motorlar ve manuel şanzımanlar oldu, ancak bundan sonra, Honda'ya elektrifikasyon çağında sürüşü eğlenceli bir görünüm kazandıran teknolojiyi bulabilmek istiyoruz." "Aslında bu segmentte, sürmenin eğlenceli olduğuna inandığımız ve altı ileri manuel şanzımanlı bir araçla kıyaslanabilecek bir test aracımız var."

Yöneticiler, bu eğlenceli sürüşü elektrikli prototip aracın ne olduğunu açıklamadı, ancak elektrikli bir Acura ZDX Type S'nin çalışmalarda olduğu zaten doğrulandı.

Kaynak: The Drive

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla'nın en büyük menzilli rakibi iki EV daha piyasaya sürmek üzere

Lucid Motors, Air sedan serisini bu ayın sonlarında piyasaya sürülecek iki son modelle yakında tamamlayacak. Kaliforniya merkezli otomobil üreticisi, 15 Kasım için planlanan bir çevrimiçi lansman etkinliği sırasında Lucid Air Pure ve Lucid Air Touring olmak üzere iki donanım sergileyecek.

AA13Kl83.img?w=500&h=281&m=6

Lucid Air, piyasaya çıkan en uzun menzilli ve en hızlı şarj olan elektrikli otomobil olduğu duyurulduğunda ilk kez ses getirdi. Bu, pazardaki başka hiçbir otomobil Air Dream Edition'ın 520 mil menzilini ve 22 dakikalık şarj süresini 300 mil almak için tahttan indiremediği için geçerliliğini koruyor.

Şimdi, daha mütevazı menzil tahminlerine sahip olması beklenen, aynı zamanda daha uygun bir fiyata sahip olması beklenen iki Lucid's Air sedan modeli daha alıyoruz.

İki model daha - Lucid Air Pure, 87.400 dolardan başlayan en uygun fiyatlı teklif olarak yerini alacak. Otomobilin yaklaşık 406 mil menzile ve 480 beygir gücüne sahip olması bekleniyor ve sedanın ilk versiyonları çift motorlu dört tekerlekten çekiş konfigürasyonu ile üretilecek. Tüm kaplamalar metal bir çatıya ve Lucid'in Mojave PurLux iç tasarımına sahip olacak.

Daha pahalı bir şey arayanlar için - ancak Air Dream Edition'ın 169.000 $ başlangıç fiyatı kadar pahalı değil - Lucid Air Touring'in başlangıç fiyatı 107.400 $'dır. Para karşılığında, ön camın tabanından ön yolcuların tepesine kadar uzanan Cam Kanopi gibi daha fazla özellik, önünüzdeki engelsiz bir görüş için alacaksınız. Lucid Air Touring, benzer bir öngörülen 406 mil menzile sahip, ancak 620 beygir gücü sunabilir.

Tam özellikler geliyor — Lucid, Air Pure ve Air Touring'in tüm özelliklerini ve ayrıntılarını 15 Kasım'da saat 13:00'teki çevrimiçi lansman etkinliğinde piyasaya çıktıklarında paylaşacağını söyledi. AVUSTRALYA, BREZİLYA VE KUZEY AMERİKA ÜLKELERİNİN KULLANDIĞI SAAT UYGULAMASI. Lucid Air sedan'ın beş modeli de 15 Kasım haftasında şirketin Beverly Hills'deki stüdyosunda sergilenecek.

Lucid'den bir sedan dışında bir şey arayanlar için şirket, 2024'te gelmesi beklenen Project Gravity SUV dahil olmak üzere gelecekteki modelleri hakkında daha fazla bilgi paylaşmayı planlıyor.

Kaynak: Inverse

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Dodge Circuit EV, Üretilmesini İstediğimiz En Havalı Elektrikli Araba

Amerikan EV üreticisi Tesla'nın, gözlerimizin önünde yavaşça çözülen tamamen elektrikli bir devrime doğru hareketi başlattığını hepimiz biliyoruz. Sıfırdan 60 mil / saat hıza 4 saniyenin altında giden, 245 mil menzil sunan, 125 mil / saat azami hıza sahip ve yaklaşık 109.000 ABD Doları (Britannica başına) olan Lotus Elise tabanlı bir akülü elektrikli spor otomobil olan Tesla Roadster ile başladı. ).

AA13JWEl.img?w=768&h=431&m=6

Dodge ve Chrysler Group'un 2009 Detroit Otomobil Fuarı'nda stantlarda yer alan Lotus tabanlı bir EV konseptine sahip olduğu pek çok kişi tarafından bilinmiyordu. Dodge Circuit EV (veya Dodge EV konsepti) olarak adlandırıldı ve ilk nesil Tesla Roadster ile aynı şasiyi paylaştı. O zamanlar Chrysler, "ödün vermeyen elektrikli araçlar" üretmek için ENVI ("Çevre" ve "Yeni Araçlar" kelimelerinin bir karışımı) bölümünü kurdu.

Plan, 2010'da yeni bir EV'nin ve 2013'te üç tane daha lansmanından başlayarak 2013 yılına kadar Amerikan yollarında 500.000 EV'ye sahip olmaktı. ENVI mühendisleri, tamamen elektrikli bir Town & Country minivan ve bir Jeep Patriot EV üzerinde çalışmaya başladı. Bu arada, Dodge'daki hız delisi mühendisler Lotus'a gittiler ve Tesla Roadster'a adil bir rekabet sağlayacak olan erken model bir elektrikli otomobil olan Circuit EV'yi kavramsallaştırmaya başladılar.

Dodge Circuit EV: Elektrikli Bebek Viper

AA13Jy61.img?w=768&h=431&m=6

Dodge Circuit EV'nin Viper-esque gövde stilinin altında, Lotus Elise'in marjinal olarak daha büyük ve sabit çatılı bir çeşidi olan Lotus Europa S'nin mimarisi var. Bunu akılda tutarak, ona Dodge rozetli bir Tesla Roadster demek yanlış olmaz. Her iki elektrikli otomobil de yaklaşık olarak aynı zaman diliminde geldiğine göre, Chrysler Dodge'un elektrikli spor otomobilinin üretimi için yeşil ışık yaksaydı ne olurdu hayal edebiliyor musunuz?

Stili, Dodge Viper ve Lotus Europa arasındaki çılgın bir parti gecesinin sonucu olarak tanımlıyoruz, ancak bu sadece göz şekerinden daha fazlası. Dodge, Europa'nın GM kaynaklı 2.0 litrelik sıralı dört silindirli motorundan ve altı vitesli düz şanzımandan kurtularak bir DC sabit mıknatıslı elektrik motoru, 8.3:1 planet redüksiyon dişli takımı ve 10 modüllü 35 kWh lityum iyon Pil paketi.

Sağlıklı bir 268 beygir gücü ve 295 lb-ft tork paketleyen Dodge, beş saniyenin altında sıfırdan 60 mil / saat hıza ulaştığını ve yaklaşık 13 saniyede çeyrek mil koşusu yaptığını iddia ediyor. Ayrıca Circuit EV'nin lityum iyon pilleri 150 ila 200 mil menzil sunar. Ama yine de, DC hızlı şarj henüz bir şey değildi, bu nedenle pillerin 90 dakikadan 12 saate kadar doldurulması gerekiyordu (Araba ve Sürücü başına).

Bir EV olabilir, ancak Dodge EV Concept'te analog yüz göstergeleri, birinci sınıf bir ses sistemi, deri kaplı bir kabin, klima, elektrikli camlar ve modern (o sırada) bir dijital ekran vardı. 2009'da Fiat, Chrysler'i satın aldı ve ENVI bölümü Circuit EV konseptiyle birlikte çöp kutusuna gitti. Chrysler şimdi Airflow EV Concept'i yakalamaya çalışıyor, ancak ticari üretime geçmesini istediğimiz en havalı EV'lerden biri olan Dodge Circuit EV ile eski otomobil üreticilerine karşı geniş bir liderliğe sahip olacaktı.

Kaynak: SlashGear

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.