Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

BMW, Katı Hal Pillerini (Solid-State-Batteries) Test Etmeye Hazırlanıyor

BMW ve pil geliştiricisi Solid Power, katı hal pil teknolojisi üzerinde işbirliği yapma planlarını genişletiyor ve 2023'te bu hücrelere sahip araçları test etmeye başlamayı planlıyor.

Otomobil üreticisi, katı hal pil üretimini test etmek için Almanya'daki Hücre Üretimi Yeterlilik Merkezinde (CMCC) bir prototip hattı oluşturmaya hazırlanıyor.

BMW, katı hal pillerle çalışan bir prototipin 2025'ten önce sunulacağını söylüyor, ancak piyasaya sürülme zamanlaması şimdilik belirsiz.

Birkaç otomobil üreticisi ve yeni teknoloji girişimi, elektrikli araçlarda daha hafif ağırlık ve daha uzun menzil vaadiyle katı hal pil teknolojisi üzerinde çalışıyor. Üretim araçlarında katı hal pilleri sunma yarışı, farklı pil bileşimlerini takip eden ve bunları laboratuvardan üretime ölçeklendirmek için çalışan bir dizi geliştiriciyle, bu on yılda EV teknolojisi söz konusu olduğunda tartışmasız en önemli yarıştır. astar.

Ford ve BMW tarafından desteklenen pil geliştiricisi Solid Power, pil tasarımında geleneksel sıvı elektrolit yerine sülfür bazlı katı elektrolit kullanmak için çalışıyor. geleneksel lityum iyon tasarımları.

BMW bu hafta Solid Power'ın bu yıl test edilmek üzere tam ölçekli otomotiv hücreleri sunmayı planladığını açıkladı. İki şirket ayrıca ortak geliştirme anlaşmasını genişleterek BMW'nin Münih yakınlarındaki Parsdorf, Almanya'da bulunan Hücre Üretimi Yeterlilik Merkezinde (CMCC) bir prototip hattı oluşturmasına izin verdi.

Bu genişletilmiş anlaşma, BMW ve Solid Power'ın her iki şirkete ait lokasyonlarda hücre geliştirme ve üretim faaliyetleri gerçekleştirmesine olanak tanıyacak.

Prototip üretim hattı çalışmaya başlamadan önce, BMW Group personeli, hücre üretim süreçlerinde ince ayar yapmak için girişimin mühendisleriyle birlikte çalışacak. Otomobil üreticisi, gemide katı hal pili olan bir tanıtım aracının 2025'ten önce görüneceğini söylüyor.

Solid Power'ın geçici CEO'su ve Başkanı David Jansen, "BMW ile ilişkimizi genişletmek, her iki şirketin de Solid Power'ın teknoloji geliştirmesine ve katı hal pillerin değerine inandığının bir başka kanıtıdır," dedi.

Diğer Alman otomobil üreticileri de, Boston merkezli ve Stellantis ve Hyundai'nin yanı sıra katı hal geliştiricisi ProLogium tarafından desteklenen katı hal girişimi Factorial Energy'yi destekleyen Mercedes-Benz ile yarışta.

AA16Jpxp.img?w=768&h=432&m=6

Ancak BMW'nin 2025'te piyasaya çıkacak olan Neue Klasse EV'leri katı hal teknolojisinden hemen yararlanamayacak. Otomobil üreticisi, Gen6 olarak adlandırılan yeni nesil silindirik lityum iyon hücrelerini Neue Klasse modellerinde sunmayı planlıyor ve WLTP döngüsünde menzilde %30'luk bir iyileştirme vaat ediyor. Bu nedenle, katı hal pilleri, otomobil üreticisi bu yılın sonlarında prototiplerde test etmeye başlayacak olsa da, BMW'nin tahminlerine göre pek köşede değil.

Otomobil üreticisi, yeni nesil lityum-iyon hücreleriyle ilgili olarak, "Yeni BMW yuvarlak hücreleri 46 milimetre çapında ve 95 mm ve 120 mm'lik iki farklı yükseklikte geliyor" dedi. "Beşinci BMW akü hücresi neslinin prizmatik hücreleriyle karşılaştırıldığında, hücrenin hacimsel enerji yoğunluğu %20'den fazla gelişecek."

Ancak BMW, Neue Klasse modelleri de dahil olmak üzere üretim arabalarında katı hal pilleri ne zaman göreceğimizi tahmin etmekten kaçındı. BMW, 2030'dan önce satışlarının %50'sinin pilli elektrikli modellerden gelmesini bekliyor, ancak bunların çoğunun yeni nesil lityum iyon tasarımları mı yoksa katı hal bileşimleri mi olacağı henüz belli değil. BMW kesinlikle diğer otomobil üreticilerinin de bu teknolojiyi otomobillerinde ilk sunan olmak istediğini biliyor.

Ancak Solid Power'ın daha kesin bir tahmini var, bu da elektrolit üretimini 2028 yılına kadar yılda 800.000 araca güç verecek şekilde ölçeklendirmeyi beklediğini gösteriyor.

BMW AG Geliştirmeden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Frank Weber, "BMW, gelecek için önemli bir potansiyele sahip olduğuna inandığımız bir teknoloji olan tamamen katı hal pillerinin peşinde koşmaya devam ediyor" dedi.

Elektrikli bir araba düşünürken sizin için EV menzili ana faktörlerden biri mi yoksa güvenlik, fiyat veya pil ömrü gibi diğer hususlar daha mı önemli? Aşağıdaki yorumlarda bize bildirin.

Kaynak: Autoweek

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla, Yeni Nesil Araç Platformunun Geliştirme Aşamasında Olduğunu Duyurdu

AA16M4pX.img?w=768&h=432&m=6

Tesla Model 3/Model Y araç platformuna kıyasla maliyeti yarıya indirmesi bekleniyor.

Tesla, çok da uzak olmayan bir gelecekte hazır olması beklenen tamamen yeni, yeni nesil bir araç platformu üzerinde çalışıyor.

Şirketin 4. Çeyrek ve 2022 yılı tam mali raporuna göre, yeni platform şu anda geliştirme aşamasındadır ve 1 Mart 2023'te yapılacak Yatırımcı Günü etkinliğinde bu platform hakkında daha fazla bilgi edinebileceğiz.

"Yeni nesil araç platformumuz geliştirme aşamasındadır ve ek ayrıntılar Yatırımcı Günü'nde (1 Mart 2023) paylaşılacaktır."

Tesla'nın yeni nesil platformu hakkında pek bir şey bilinmiyor, ancak önceki raporlara göre (Ekim 2022'de ve bu ayın başlarında), Model 3/Model Y'den daha küçük boyutlu elektrikli otomobiller için öngörülüyor. araç maliyetinde bir adım değişikliği getirmek (yarıya indirmek). Tesla CEO'su Elon Musk'a göre, yeni platforma dayalı EV'ler, diğer tüm araçların toplamından daha yüksek bir hacimde üretilecek.

Bu, spekülasyon için çok şey bırakıyor - ister kitleler için alt kompakt, giriş seviyesi elektrikli bir modelden ("25.000 $ Tesla araba" olarak da bilinir) isterse sadeleştirilmiş bir robotaxi'den (çok basit, otomatik bir ulaşım cihazı) bahsediyoruz.

Tarihsel olarak, Tesla'nın çoğunlukla bağımsız birkaç projesi vardı:

orijinal Tesla Roadster (birinci nesil)

Lotus Elise'e dayanan düşük hacimli bir spor otomobildi.

Tesla Model S/Tesla Model X - birinci nesil platform olarak kabul edilir

Tesla Model 3/Tesla Model Y - ikinci nesil platform olarak kabul edilir

Tesla Roadster (ikinci nesil) - geliştirme aşamasında

Tesla Yarı - Sınıf 8 yarı kamyon

Tesla Cybertruck - yaklaşan elektrikli kamyonet

Yukarıda listelenen araçlardan bazıları aynı parçaları ve sistemleri paylaşıyor, ancak anladığımız kadarıyla üçüncü nesil, Tesla Model 3/Model Y'den daha küçük ve daha uygun fiyatlı yeni bir elektrikli araba seti için olacak.

%50'ye varan yüksek bir maliyet düşüşü elde etmek için (ayrıntılı olarak tanımlanmamış, ancak muhtemelen donanım/üretimle ilgili), Tesla'nın muhtemelen mümkün olan her şeyi basitleştirmek için birçok yeni teknolojiyi uygulaması gerekecektir. Başka bir şey, yılda milyonlarca birim üretim olacaktır.

Ayrıca şunu da belirtelim ki yeni bir platform başka bir şey, ona dayalı araçların geliştirilmesi ise başka bir şey. Tesla, yeni elektrikli araba/arabalar konusunda sessiz.

Neyin işe yaradığını zaman gösterecek, ancak genel olarak, elektrikli arabaların daha ucuz olacağı - belki de (umarım) benzinli arabalardan daha ucuz olacağı her zaman olumlu bir haberdir.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu Cybertruck 6X6 Neden İhtiyacımız Olan En Harika Tesla pikabı?

AA16PLL4.img?w=768&h=402&m=6

Merakla beklenen Tesla Cybertruck, son zamanların oldukça tartışmalı pikapı oldu. Ancak görsel sihirbazımız Rostislav Prokop, Cybertruck'ı nefret edilmeyecek bir elektrikli kamyonete dönüştürdü. HotCars'a Özel Tesla Cybertruck 6X6 Konseptine girin. İlginç Tesla'yı alır ve 11'e kadar çevirir!

Tesla Kamyonu, filmlerde görülen fütüristik arabalardan, özellikle de Ridley Scott'ın 1982 Blade Runner'ındaki uçan arabalardan büyük ölçüde ilham aldı. Elon Musk, James Bond'un The Spy Who Loved Me filmindeki Lotus Espirit'in Cybertruck'ı için de büyük bir ilham kaynağı olduğunu belirtti.

Prokop, Cybertruck'ın tüm tasarım köklerini sağlam tuttu ve ekstra aks ve 1000'den fazla hp ile daha fazla görsel güç ekledi. Cybertruck konseptimiz, daha fazla depolama alanı eklemek için uzunluk boyunca uzanan özel bir koruma ile güçlendirilmiş bir dış görünüm elde ediyor.

Cybertruck tasarımı da daha geleneksel olacak şekilde ayarlandı. Ve bu 6X6 Tesla'nın taşıma kapasitesi, en güçlü kamyonetleri bile utandırabilir. Kısacası, Cybertruck 6X6 Concept, ihtiyaç duyacağınız en havalı elektrikli pikaptır; ve Tesla not almalı!

İlgili: Tesla Cybertruck'ın SUV Tasarımının Geleceği İçin Anlamı Bu

Bu Elektrikli Tesla Cybertruck 6X6 Daha Pratik ve Sağlam

Tesla Cybertruck tasarımı karışık bir çanta ama harika. Ve keskin ve minimal tasarım, müstakbel pikap sahiplerine pek uymadı. Ama korkma! Rostislav Prokop, keskin Cybertruck'ı sağlam bir makyajla çok daha pratik ve daha havalı hale getirmek için bunu değiştirdi. Ancak odadaki fil, yepyeni bir harikalık düzeyinin kilidini açan ekstra bir arka dingile sahip 6X6 kurulumudur.

Prokop, arkada Cybertruck'ı esnetmesine rağmen cesur tasarım dilini değiştirmeden korudu. Aslında, Cybertruck stoku artık garip görünüyor! Siluet değişmedi, ancak Tesla kamyonu 6X6'daki diğer her şey güçlendirildi ve daha büyük bilinmeyene hazır hale getirildi.

Prokop, ince ama etkili bir ön fasya makyajıyla yepyeni bir görünüm bile ekledi. Uzunluk boyunca uzanan LED DRL'nin yanı sıra, Cybertruck 6X6 Concept'imiz ayrıca havalı yeni bir LED far seti alıyor. Bu, şık ve minimal Tesla kamyonunun görünüşünü tamamen değiştiriyor. Bunun altında, dik yokuşlardan etkilenmeyecek şekilde tasarlanmış güçlü bir ön tampon yer alıyor.

Gövdedeki "Tesla" logosu düzgün görünüyor. Ancak en havalı dış özellik, aynı zamanda harici takla kafesi olarak da kullanılabilen ilginç özel turuncu boğa çubuğudur. Bu "kafes" önden uzanır ve arka yatakta biter. Bir çatı depolama çözümü ve yatakta havalı bir yedek lastik tutucu için zemin hazırlıyor.

Bakır renkli koruma demiri yapısını tamamlayan, yan basamak desteği olarak ikiye katlanan minimal bir marşpiyedir. Arka fasya ayrıca, birçok "çekme" kullanımına sahip entegre bir tampon kasnağı ile bir tutam bronz alır.

Cybertruck 6X6'nın en sevdiğimiz açısı yan profil. Altı ayağın hepsinde stok Tesla kamyon tekerleklerinin etrafına sarılmış serin, araziye hazır lastikleri sergiliyor. Çamurluk fişekleri, daha büyük Tesla Kamyonunda canlı görünecek şekilde genişletildi. Daha güçlü yan etekler de tamamen elektrikli canavar kamyona daha fazla görsel drama katıyor.

Cybertruck 6X6 Konsept Paketlerimiz Tesla Model S Plaid'in 1.020 HP Güç Aktarma Sistemine Sahiptir

HotCars'a Özel Tesla Cybertruck 6X6 sadece göz korkutucu görünmekle kalmıyor, aynı zamanda heyecan verici bir yumruk da atıyor. Buraya çok pratik ama çılgın bir aktarma organı ekledik. 6X6 Tesla kamyon, Model S Plaid ile aynı trimotor kurulumunu kullanıyor. Böylece bu altı tekerlekli canavar, altı tekerleğin hepsinden 1.020 hp ve 1.050 lb-ft pompalar (Evet! Bunu doğru duydunuz).

Her aksta bir elektrik motoru var ve bu Tesla'yı yapıyor. Bu aynı zamanda Cybertruck Konseptimizi 1000 HP Hennessey Mammoth 1000'den daha güçlü olan en güçlü 6X6 kamyonet yapıyor. Ve en iyi yanı, bunun o ender yapılabilir konsept arabalardan biri olması! Komik bir şekilde, konsept hayalimizi gerçekleştirecek olanların Hennessey'deki deliler olacağını bile düşünüyoruz!

Cybertruck 6X6'nın boş ağırlığını ve ilave tekerleklerini göz önünde bulundurarak, 2 saniyenin altında 100 km/s hıza ulaşmasını beklemeyin. Ancak eldeki çılgın güç ve torkla, bu devasa 6X6 EV 0-100 km/s hıza 2,5 saniyenin altında çıkarsa şaşırmayacağız. GMC Hummer manyetik, 9.000 kiloluk bir canavarın 0-60'ı 3 saniyede yapabileceğini kanıtladı!

İlgili: Rivian R1T Yerine Neden Cybertruck Satın Almalısınız?

Tesla Truck 6X6 Konsepti, En İyi Elektrikli Pikaptan Daha Fazlasını Taşıyor
Şu anda en yetenekli tamamen elektrikli kamyonet, maksimum 10.000 pound çekme kapasitesine ve 2.000 pound yük kapasitesine sahip olan Ford F-150 Lightning'dir. Cybertruck 6X6'nın çok daha güçlü ve yetenekli olması sayesinde, Tesla kamyonumuz Lightning'in işini ikiye katlayacak güce sahip.

Size bir bakış açısı sağlamak için, piyasadaki en yetenekli kamyon, çılgın 6,7 Litrelik Power Stroke V8 Turbo dizel motora sahip Ford F-Serisi Ağır Hizmet kamyonudur. Kaputunun altında 925 lb-ft torka sahip bu kamyonet, maksimum 24.200 pound çekebilir (beşinci tekerlekte 37.000 pound'a kadar çıkıyor). Yani evet, Cybertruck 6X6'mız kesinlikle sertifikalı bir canavar kamyoneti!

Bu Tesla Truck 6X6 Neden 2024 Cybertruck'tan Daha Muhteşem?

Tesla Cybertruck lansman tarihinin gecikmesi, herkesin sabrını test etti. Bu radikal pikapın 2023 sonuna kadar yollarda olmasını beklemiyoruz. Tesla'ya, HotCars'ın çok daha pratik 6X6 Cybertruck'ına dayalı olarak ince ayar yapmak için daha fazla zaman veriyor. Altı tekerlekli EV canavarımız sadece gösteri değil.

Özel dış "kafes", daha fazla koruma ve pratik saklama alanı sağlar. Ve Model S Plaid'in 6X6 Tesla kamyonundaki aktarma organları bir eldiven gibi oturuyor. Prokop'un burada yaptığı mantıklı tasarım ince ayarları, keskin baş döndürücü tasarımla uğraşmadan daha fazla pratiklik ve muhteşemlik katıyor. Şimdi bu, Elon Musk'ın dikkatini çekmesi gereken bir kazan-kazan durumu!

Kaynak: HotCars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Ford, Tesla'ya Yanıt Olarak Elektrikli Mustang'in Fiyatını Düşürdü

(Bloomberg) -- Ford Motor Co., Tesla Inc.'in kendi son kesintilerine yanıt olarak elektrikli Mustang Mach-E'nin fiyatını ortalama 4.500 $ düşürerek, yavaşlayan EV pazarındaki fiyat savaşlarını artırıyor.

İndirim, Ford'un zaten kârsız olarak tanımladığı bir modele geliyor, ancak otomobil üreticisi, bu yıl üretimi %67 artırarak daha fazla marj bozulmasını telafi etmeyi umduğunu söyledi.

Hareket, Mach-E'de %5,3'e kadar düşük indirimli finansman oranlarıyla birlikte, Tesla'nın ürün yelpazesindeki fiyatları %20'ye kadar düşürme kararına karşı koymayı amaçlıyor. Ayrıca Mach-E'yi, Enflasyon Azaltma Yasası kapsamında 7.500 $'a kadar federal vergi kredilerine hak kazanmak için elektrikli araç fiyatlarındaki yeni sınırlara uygun hale getiriyor. Alıcıları kazanma mücadelesi, analistlerin EV'lerin büyüme hızının bu yıl yavaşlayacağını tahmin etmesiyle ortaya çıkıyor.

AA16TYnM.img?w=768&h=512&m=6

Ford'un EV birimi Model e'nin baş müşteri sorumlusu Marin Gjaja gazetecilere verdiği demeçte, "Rakiplerimiz de fiyatlarını ayarlıyor" dedi. "Piyasadaki rekabet gücümüzü korumak istediğimiz ve göründüğümüz gibi, yanıt vermek zorundayız."

Ford'un hisseleri %2,4'e kadar düşerek New York'ta saat 11:19 itibarıyla %1,4 düşüşle 13,08 dolardan işlem gördü. Diğer EV üreticilerinin araçlarını rekabetçi tutmak için aynı şeyi yapmaları muhtemel olduğundan, yatırımcılar bir fiyat savaşına hazırlanıyor.

RBC Capital Markets analisti Tom Narayan, Pazartesi günü yatırımcılara yazdığı bir notta, "Daha fazla fiyat indirimi gelmesini bekliyoruz" dedi. "Görüşümüze göre Tesla kesintileri basamaklı bir etki yaratmaya başlayacak ve başlamış olacak."

En düşük fiyatlı Mach-E şimdi 900 $ düşüşle 45.995 $'dan başlarken, en pahalı GT Extended Range versiyonu 5.900 $ düşerek 63.995 $'dan başlıyor. Bu arada California Route 1 genişletilmiş menzil versiyonu, 57.995 dolardan başlamak üzere neredeyse %9 düştü.

Finans Direktörü John Lawler, Haziran ayında Mach-E'deki kârların artan emtia maliyetleri nedeniyle "silindiğini" söyledi. Lawler, otomobil üreticisinin kayıpları azaltmak için Mach-E fiyatlarını yükselterek yanıt verdiğini söyledi.

Deutsche Bank otomotiv konferansında Lawler, "EV'lerimizi piyasaya sürdüğümüzde sonuçta baskı göreceksiniz, olumlu olmayacaklar," dedi.

Gjaja, Ford'un Mach-E'deki marjları iyileştirmek için çalıştığını söyledi, ancak modelin karlı hale gelip gelmediğini söylemedi.

Gjaja, "Kesinlikle para kazanmak istiyoruz," dedi. "Maliyeti düşürmeye çalışmak için aracı sürekli olarak yeniden tasarlıyoruz."

Mustang Mach-E modeliEski FiyatYeni Fiyat

RWD Standart Aralığı Seçin $46.895 $45.995
eAWD Standart Aralığını Seçin 49.595 48.995
California Route 1 eAWD Genişletilmiş Menzil 63.575 57.995
Premium RWD Standart Aralık 54.975 50.995
Premium eAWD Standart Aralık 57.675 53.995
GT Genişletilmiş Menzil 69.895 63.995


Gjaja, Mach-E'nin iş durumunun da geçen yıl 78.000 olan üretimi bu yıl 130.000 modele çıkararak gelişeceğini söyledi. Meksika, Cuautitlan'daki Mach-E fabrikası, otomobil üreticisi kapasiteyi artırmak için yeniden donattığı için şu anda atıl durumda. Gjaja, Şubat ayında tekrar çevrimiçi olacağını söyledi.

Gjaja, "Üretimimizi artırmanın bir sonucu olarak maliyet konumumuzda gerçek gelişmeler görüyoruz ve bazı emtialarda biraz rahatlama görüyoruz" dedi.

Ford, elektrikli araçlar geliştirmek ve üretmek için 50 milyar dolar yatırım yapıyor ve 2026'nın sonuna kadar yılda 2 milyon adet üretmeyi planlıyor. Michigan merkezli Dearborn otomobil üreticisi, geçen yıl ABD'de Tesla'nın çok gerisinde 2 numaralı EV satıcısıydı. pazarın neredeyse üçte ikisini kontrol ediyor.

Dördüncü çeyrekte %25,9'luk brüt otomotiv marjı ile Tesla, sağlıklı kar elde etmeye devam ederken fiyatları düşürebilir. Analistler, Ford'un bu nefes alma odasından yoksun olduğunu söylüyor.

Bank of America analisti John Murphy bu ayın başlarında "Tesla, GM ve Ford dahil olmak üzere diğer OEM'lerden daha yüksek marjlara sahip ve fiyatları daha da düşürmek için tampon yapıyor" dedi. "OEM'lerin çoğu şu anda EV'lerde para kaybediyor ve bu fiyat indirimleri, tıpkı EV tekliflerinin üretimini artırmaya çalıştıkları gibi, muhtemelen işleri daha da zorlaştıracak."

Kaynak: Bloomberg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Rapora Göre: GM, EV Pillerinde Devrim Yapacak Bir Değişikliğe Gidiyor

General Motors'un tamamen yeni Ultium platformunda şu anda piyasaya sürülen yalnızca iki ABD pazarı aracı olmasına rağmen, otomobil üreticisi yakında elektrikli arabaları için üretilen pillerde kese hücrelerinden silindirik hücrelere geçmek için büyük bir mühendislik revizyonu sipariş edebilir.

AA173pxK.img?w=768&h=432&m=6

Geçiş haberi, mühendislik değişikliği hakkında bilgisi olan kaynaklara sahip olduğunu iddia eden Kore EV yayını The Elec'ten geliyor. Aslında aynı kaynaklar, yakın zamanda duyurulan GM'nin LG ile dördüncü pil fabrikasının rafa kaldırılmasının ardındaki neden olarak, silindirik hücrelere geçişe parmakla işaret ettiler.

GM'nin kese hücreleri (solda) ve Tesla'nın silindirik hücreleri (sağda)

Şu anda Ultium, her birini çevreleyen boşa harcanan alanla yan yana konumlandırılmak yerine "[silindirik hücrelerden] daha az yer harcayan ve krep veya dikey olarak tost dilimleri gibi birbirinin üzerine istiflenebilen" kese tarzı hücreler kullanıyor. silindir. Otomobil üreticisi, esnek paketleme ve yüksek enerji yoğunluğuna izin vermesi sayesinde kese pil kullanımını haklı çıkardı, ancak aynı zamanda düşük üretim maliyetlerinden de sessizce yararlandı. Bununla birlikte, ufukta daha hızlı şarj olan, daha enerji yoğun silindirik hücreler vaadiyle, BMW gibi diğer otomobil üreticileri, Tesla'nın güncellenmiş 4680 hücrelerine benzer pil form faktörlerini kabul etmek için kendi gelecekteki platformlarını hazırlamak için çabalıyorlar.

Otomobil üreticilerinin, toplam paket yoğunluğundaki artış sayesinde yeni 4680 form faktörüne geçtikleri bildiriliyor. The Elec'e göre, boyutun artmasıyla daha az boşa harcanan alan geliyor, bu da otomobil üreticilerinin daha önce silindirik hücrelerle yapabildiğinden çok daha fazla enerji depolamayı bir pakete sığdırabileceği anlamına geliyor. Ayrıca, hem 40 mm hem de 60 mm olarak sunulan 46 milimetre genişliğindeki hücreyle OEM'ler, her bir ilgili konfigürasyonu nasıl paketlediğine bağlı olarak aracın taban çizgisini potansiyel olarak düşürebilir.

Bir GM sözcüsü The Drive'a yaptığı açıklamada, spekülasyonlar hakkında yorum yapmaktan kaçınarak, "Ultium Platformu, bir dizi hücre form faktörü ve pil kimyasını barındıracak şekilde esnek olacak şekilde tasarlandı" dedi.

General Motors'un küresel pil hücresi ve elektrifikasyon stratejisi başkanı Tim Grewe'ye göre Ultium'un başlangıcında kese pilin en büyük avantajlarından biri maliyet tasarrufuydu. Ancak bu, bir pil hücresini paketlerken dikkate alınması gereken tek şey olduğu anlamına gelmez.

Geçen yıl The Drive ile yaptığı bir röportajda Grewe, "Yığın elektrodunu bir kutuya veya bir torbaya veya şuna veya buna koyduğunuzda, gerçekten torbanın buna göre bazı çok net maliyet avantajları vardır" dedi. "Ama sektörde her şey bir arada olacak. Araçlarınızla, portföyünüzle ve aynı zamanda araca nasıl entegre olacağınızla ilgili çok şey var."

Grewe, daha önce The Drive ile konuşurken modülerlik ve hizmet verebilirliği ele almayı da bir noktaya getirdi. Bir arıza meydana gelmesi durumunda mevcut Ultium paketi modüllerinin hizmet vermeye devam etmesinin önemli olduğunu belirtti. Enerji yoğunluğunun veya modül maliyetinin bu değişiklikten nasıl etkilenebileceği net olmasa da, diğer otomobil üreticilerinin kendi paketlerini nasıl oluşturduklarına benzer şekilde, GM'nin silindirik hücrelerle ilerlemeyi seçerse bu metodolojiyi izlemesi muhtemeldir.

Kaynak: The Drive

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Gelecekteki Ford EV'leri "Geliştirme Aşamasında", Daha Küçük Piller Kullanacak

AAWEMVe.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AA174MSc.img?w=768&h=432&m=6

Ford CEO'su Jim Farley, en son kazanç çağrısı sırasında, yeni nesil elektrikli tam boyutlu kamyonetin "harika" olduğunu söyledi.
Ford Motor Company, son yıllarda EV cephesinde büyük ilerlemeler kaydetti ve Mustang Mach-E, F-150 Lightning ve E-Transit kisvesi altında pazara üç popüler ürün getirdi.

F-150 Lightning, tartışmasız üçünün en önemli ürünü ve Ford, CEO Jim Farley'in gözetiminde üretimi şimdiden yılda 150.000 adede çıkardı. Genel müdür ayrıca yılda 200.000 adetlik Mustang Mach-E üretimi için bastırıyor.

Açıkçası, bu üretim artışı şirket için maliyetli ve Ford yöneticileri 2 Şubat'ta analistlerle yaptıkları bir kazanç görüşmesinde bunun önemli bir ölçütte düşük performans gösterdiğini belirttiler: satılan malların gelir yüzdesi olarak maliyeti.

Ford CEO'su Jim Farley, otomobil üreticisinin EV'lerini basitleştireceğini ve gelecekte ölçeklendirmeyi kolaylaştıracağını ve bunun da olası bir fiyat savaşında rekabet etmesini sağlayacağını söyledi. Ayrıca F-150 Lightning'in halefi de dahil olmak üzere yeni nesil EV'ler hakkında yorumlar yaptı.

Green Car Reports'a göre Farley, "Şimdi, yeni nesil elektrikli tam boyutlu kamyonetimiz de dahil olmak üzere ikinci nesil EV'lerimizi geliştirmeye derinden başladık - bu arada, bu harika," dedi. Daha önce, kamyonun Ford'un Tennessee'deki BlueOval City fabrikasında "inanılmaz derecede yüksek hacimli" üretileceğini söyledi.

Ford'un yeni nesil EV'lerinin yepyeni bir elektrik mimarisi sayesinde tamamen yazılımla güncellenebilir olacağını, araç platformlarının ise "radikal bir şekilde basitleştirileceğini", yani çok daha az bağlantı elemanı ve dirsekle olacağını da sözlerine ekledi.

Farley, "Her biri bir milyon adede kadar hacim potansiyeline sahip üç gövde stili ve yalnızca bir avuç sipariş edilebilir kombinasyon hayal edin," dedi ve bunun diğer faydaların yanı sıra daha iyi kalite ve daha düşük üretim maliyetleri anlamına geleceğini de sözlerine ekledi. Basitleştirmeden bahseden Farley, Ford'un "rekabetçi boyut için mümkün olan en küçük pili tasarlamak" istediğini söyledi.

Farley, üretimi daha da basitleştirmek ve maliyetleri düşürmek için Ford'un gelecekteki EV'leri için minimum sayıda mevcut gövde stili veya "silindir şapka" sunacağını söyledi. "Kategori tarafında, çok fazla silindir şapka olmasını istemiyoruz, çünkü bu mühendislik için çok maliyetli oluyor. Müşteriler için minimum seçeneğe sahip olmak istiyoruz" dedi.

Ford'un CEO'su ayrıca şirketin Ocak 2024'te başlayacak pazarlıksız Model e programından da bahsetti. Bayilerin yaklaşık üçte ikisi tarafından halihazırda benimsenen program, Ford'un EV'leri "neredeyse hiç stok olmadan yüksek hacimde" müzakere edilmemiş fiyatlarla satmasına olanak tanıyacak. yerel satıcı tarafından belirlenir. E-ticaret platformu ayrıca uzaktan alım ve teslimata da izin verecek.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Piyasaya Sürülmeyi Bekleyen Tamamen Elektrikli Audi A8 Neden Çarpıcı Görünecek?

BMW ve Mercedes-Benz, tamamen elektrikli lüks amiral gemilerini pazara sunmuş olsa da, Audi henüz bunu yapmadı. En yeni Audi konsept otomobili Grandsphere ile yeni Audi A8'in tam olarak nereden ilham alacağını biliyoruz.

AA17bdJw.img?w=768&h=404&m=6

EQS Mercedes'in bir sersemletici olduğu ortaya çıktı, i7 BMW ise uygun olmayan boyuttaki ızgarayla karışık duygular yaratıyor. Görünüşe göre yeni nesil lüks limuziniyle son gülen Audi olacak çünkü Grandsphere kendine özgü bir görünüme sahip. Muhtemelen 2024 yılında üretim formunda tanıtılacak ve yeni KKD platformu sayesinde yüksek performanslı bir EV güç aktarma organından oluşacak. Sadece segmentinin en şık limuzini değil, aynı zamanda en güçlüleri arasında yer alacak.

Audi Grandsphere, A8'i Doğuracak mı?

Grangsphere konsepti, bir sonraki yeni A8 lüks sedan için açık bir ipucu. A8 olarak vaftiz edildiğinde, Grandsphere konseptinde görülen tasarım ipuçlarının çoğunu içerecek. Audi'nin Tasarım Şefine göre üretim A8, sergilenen konseptten çok farklı görünmeyecek. Skysphere, Urbansphere ve Activesphere gibi diğer tüm konsept otomobiller arasında dünyaya yeni lüks Audi otomobili hakkında bilmesi gerekenleri söyleyen Grandsphere'dir.

2024 Audi A8 Tasarımını Derinlemesine İnceleyin

Mevcut nesil Audi A6, bebek A8'e benziyor ve Audi'yi iyi tanıyan aynı konsept, yeni nesil A6 ve A8 modeli için geçerli olacak. Grandsphere'e baktığımızda, yeni Audi'lerin artık düz hatlara sahip olmayacağını, bunun yerine ilginç kavisli yüzeylere, ince farlara ve stop lambalarına ve coupe benzeri eğimli bir tavan çizgisine sahip olacağını söyleyebiliriz. Mercedes-Benz'in EQS ile yaptığı gibi, daha görkemli kardeşi S-Serisi ile birlikte satılıyor. Her ikisi de çok farklı araçlar ama aynı amaca hizmet ediyorlar: yolcularını tarz ve konfor içinde taşımak.

Lüks otomobilin silüeti fastback görünümüne sahip olacak. Aslında, son zamanlarda elektrikli A8'in değil, A6'nın birkaç patent resmi yayınlandı. Bu, A6'nın neye benzeyeceğine dair net bir bilgi ve oldukça dürüst bir şekilde A8'in üretim görünümünde nasıl olacağına dair ipuçları veriyor. Örneğin, Grandsphere ile tamamen aynı görünen büyük ızgarayı, yanlardaki hava girişlerini ve farları ele alalım. Jant deseni, yine konsept otomobildekilere benzeyen A8 limuzinin üretim modeline uygun olabilir. Ayrıca, "A8" ile birlikte "E-Tron" rozetini görmeyi bekleyin.

2024 Audi A8 E-Tron Sofistike ve Pahalı Olacak

Bu gelecekteki Audi A6'daki ızgara, patentte gösterildiği gibi, içinde herhangi bir çıtaya sahip değil ve bu, gerçek bir elektrikli araç olacağı anlamına geliyor. Kapı aynaları, Q8 E-Tron SUV'lara benziyor, bu da otomobilin, arkasındakileri içerideki ayrı ekranlara yansıtacak kameralara sahip olacağı anlamına geliyor. Bu aynı zamanda arabanın maliyetini de artıracak, ancak sürtünmeyi bir ölçüde azaltacaktır. Ancak bu özellik Amerika pazarı için henüz onaylanmadı.

Tavandaki kapatma çizgisi, hepimizin Mercedes-Benz EQS'de gördüğümüz gibi yenilikçi bir arkaya kaldırılan bagaj kapağına sahip olacağını söylüyor. Yandan, gelecekteki A6, Grandsphere'in uzun kuyruğuna kıyasla daha kısa bir kuyruğa sahip. Geleceğin A8'inin konseptin aynı boyutlarına sahip olup olmayacağı henüz görülmedi. A6'daki arka lambalar, Grandsphere'inkinden çok farklı görünüyor. Sizi temin edebileceğimiz şey şudur: Yeni nesil A8 E-Tron, küçük kardeşinin daha büyük, daha şık bir versiyonu olacak.

2024 Audi A8 Elektrikli Araç Güçlü Olacak

2024 Audi A8 E-Tron'un 800 voltluk aktarma organları ve 120 kWh pil kullanması muhtemelken, 0-100 km/s hızlanma 4 saniyeden fazla sürmemelidir. A8 E-Tron'un pili nedeniyle bir ICE limuzinden daha ağır olacağını unutmayın. Tesla Model S Plaid veya Merc EQS kadar hızlı olmayacak ama Audi'nin amacı bu değil. Audi'nin EV spor otomobilleri bu amaç göz önünde bulundurularak tasarlanacak. Yeni elektrikli A8 ile amaç konfor ve teknoloji.

Arabanın mevcut nesil A8'den daha geniş ve daha uzun olmasını bekleyin. Yeni Audi limuzin, tek bir tam şarjla 466 millik bir menzili yönetebilmelidir. Grandsphere'in çift motorlu AWD aktarma organının A8'e güç sağlayıp sağlamayacağı henüz doğrulanmadı. Ancak yaparsa, 710hp ve 708 lb-ft tork üretecektir.

Kaynak: HotCars

8409-RSetronGT6.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla'yı Yok Edecek 5 Otomobil Üreticisi (Ve Hiç Şansı Olmayan 5)

AA16NVGR.img?w=768&h=432&m=6

Tesla, yalnızca yeniliği değil, aynı zamanda neyin normal olabileceğini de yeniden tanımlayan çığır açan elektrikli araç markasıdır. Bu marka dünyaya gazla çalışan arabalara alternatiflerin sadece ağaç sarılmak için olmadığını gösterdi. Potansiyel alıcıları, bir zamanlar riskli olan bir satın alma işlemini erken benimseyenler olma konusunda heyecanlandırdı. Tesla ana akım başarıya ulaştığına göre, diğer otomobil üreticileri bir şirketin bu süper gücünün tekelleşmesinden kaçınmak için EV pazarına giriyor. Alternatif seçenekler, başlangıçlar ve geleneksel otomobil şirketleri yoluyla aşırı derecede bol hale geldi. Çoğu otomobil üreticisi, Tesla'ya karşı hiç şansı olmayabilecek EV'ler üretiyor. Otonomiye izin veren teknoloji, Tesla'nın mevcut sensörlerindeki yeniliğe asla ulaşamayabilir. Tesla'nın süperşarjörler, kaportacılar ve galerilerden oluşan destekleyici ağları hiçbir zaman başka bir elektrikli araç markasının ardından ikinci olamaz. Elon Musk'ın şirketinin hayran kitlesi, markaya sarsılmaz bir sadakat sözü verebilir. Bu, Tesla'nın yenilmez olduğu anlamına gelmez. Tesla'nın rakiplerinin sermayesi, etkisi ve her yerde bulunması şu anda rakipsiz olabilir, ancak tüm büyükler tarihin bir noktasında düştü. İşte bir gün Tesla'yı yok edebilecek beş marka ve ardından hiç şansı olmayabilecek beş marka.

Tehdit: Lucid Motors

Eski Tesla çalışanlarının Kaliforniya'daki bu girişimi şu anda Tesla'nın en büyük tehditlerinden biri. Lucid'in teknolojik hüneri, özerklik söz konusu olduğunda bir Tesla serisinde bulunabilecek olanı yakaladı ve aştı. Çevre dostu kaynaklı ahşaplar ve deri ile yapı kalitesi daha ciddiye alınır. Tasarım dili, keskin kenarların ve pürüzsüz aerodinamik eğriliğin ayırt edici bir karışımı ile Lucid Air'de çok güçlüdür. Lucid'in dünyanın en güçlü üretim sedanı olacak bir araba olan Air Sapphire'ı ürettiğini de unutmayalım. Büyük tavizler vermek zorunda olmayan bir girişim nadirdir. Lucid'in bariz sınırlamalar olmadan yenilik yapma yeteneği takdire şayan, dolayısıyla Tesla'nın müşteri tabanına sızabileceğine şüphe yok. Tesla'nın en parlak isimlerinden oluşan bir şirket kendi başına daha iyisini yapabileceğine karar verdiğinde onlara inanın.

Tehdit: Polestar

Polestar, Volvo'nun EV odaklı bir uzantısıdır. 90'ların motor sporları takımından doğan bu yan kuruluş, elektrikli araçlarından önce gelen bir marka kimliğine sahip. Tıpkı Volvo gibi, lüks bir şekilde rafine edilmiş ve titizlikle planlanmıştır. Polestar 1, bir elektrikli arabanın belirgin bir tasarım kuyruğunu vermemesine rağmen, bagajın içindeki bir cam pencereden elektrik santralinin bir kısmının gerçekten harika bir görüntüsünü sunuyor. Polestar 2, sunulanlara göre biraz fazla pahalı ve sadece sıkıcı bir üniversite profesörünün güzel diyebileceği bir şeye benziyor. Bununla birlikte, Polestar 3, sürdürülebilir malzeme kullanımına daha fazla odaklanan oldukça çekici. Markanın en büyük dezavantajı, yüksek maliyetleridir, ancak bu, zamanla ve daha fazla başarı ile ele alınabilir. Polestar'ın tasarım dili, sofistike bir düzenlilik hissi verir. Bu nedenle, inceliği fazlasıyla takdir eden alıcılar için Polestar, Tesla'ya karşı daha güçlü bir rakip.

Tehdit: Rivian

Geleneksel otomobil üreticileri EV kamyonetler için ciddi çaba sarf etmeye başlamadan önce, Rivian çok az ana akım rekabetle öne çıktı. Kişisel kamyonlara odaklanan genel olarak iyi bilinen tek girişim olarak, sedan odaklı girişimler çok az veya hiç tehdit oluşturmayarak yardımcı oldu. Rivian'ın fikirleri kağıttan gerçek yollara geçirmesi biraz daha kolaylaştı. Rivian, Jeep Wrangler'dan bir sayfa çıkardı ve dünyaya yaşam tarzı odaklı özel araçlar verdi. Dışarıyı sevmiyorsanız, hedef alıcı olmayabilirsiniz. EV'nizin dışında yaşamaya asla istekli olmayacaksanız, hedef alıcı olmayabilirsiniz. Buna ek olarak, araba üreticisi çocukları çok seviyor gibi görünüyor. Rivian'ın bir nişe güçlü bir şekilde odaklanması, iş modelini şu anda ve gelecekte rakiplerinin çoğundan çok daha güçlü kılıyor. Bu arada Tesla'nın Rivian'ın nişini ele geçirmesini beklemek mantıklı görünmüyor.

Tehdit: Ford

Bugün bildiğimiz arabaya öncülük eden her zaman yeşil kalan bir şirket olarak Ford, midilli arabalar, yüksek performanslı sedanlar, arazi yarış kamyonları, son derece güvenilir polis önleme araçları, trend belirleyici SUV'lar ve dünya rekoru kıran çok satan F serisi. F-150 Lightning etkileyici ve eğitimsiz birinin gözünde gazla çalışan versiyonundan neredeyse ayırt edilemez. Mustang Mach-E, NASCAR ve Formula Drift gibi akrobatik sürüş disiplinlerinden hoşlanan meraklılara göre hazırlanmış pazarlamasıyla da beklentileri aştı. Ürün yelpazesini ve dönen araç modellerini öldürmesiyle ünlü olan şirket, alaka düzeyini korumak için ne gerekiyorsa yapacaktır. Tesla dikkat etmeli.

Tehdit: Porsche

Dünyanın en önemli ve prestijli markalarından biri olan Porsche, EV sedan pazarında Tesla'ya sıkı bir rekabet veriyor. Taycan, elektrikli arabaların garip bir şekle sahip olması ve stil sahibi herhangi bir insana çekici gelmemesi gerektiği fikrine katkıda bulundu. Çoğu tüketicinin ilgilendiği her kategoride Tesla'nın en çok satanı (Model S) ile yakından eşleşti. Taycan, 24 Saatlik LeMans'ta (2015, 2016 ve 2017 yılları) Hibrit 919'larında ilk kez test edilen bir teknoloji olan 800 voltluk şarj sunan ilk EV'dir. Porsche, o zamandan beri üretim EV'lerinin üç gövde stilini sunacak şekilde genişledi. Neredeyse dokunulmaz bir mirasa sahip bir otomobil üreticisi, değerli bir EV'yi üstlenmesini teklif ettiğinde, neden Alman mühendisliğindeki şaheserini seçmesin?

Tehdit Değil: Nissan

Elektrikli araçlara odaklanan tüm markalar Tesla ile aynı pazarda gelişmeye layık olmayacaktır. Bir elektrikli otomobili piyasaya süren ilk büyük markalardan biri olmasına rağmen, Nissan Leaf, ilk kez EV alıcılarının çoğu için çok zorlayıcı bir satın alma olduğunu kanıtlamadı. Şu anda Nissan'ın iki modeli var ve ikisi de pazarlama için büyük bir öncelik gibi görünmüyor. Nissan'ın en büyük odak noktası, daha az güvenilir, düşük bütçeli otomobil üreticisi imajını temizlemek oldu. Eski Nissan CEO'su Carlos Ghosn'un bir öngörüsüne göre, olası bir yakın iflastan kaçınmak için dahili önceliklerin üretici içinde sıralanması gerekebilir. Nissan'ın Tesla'larla dolu bir dünyada gelişen EV'lerinin geleceği şu anda pek umut verici değil.

Tehdit Değil: Chevrolet

Chevrolet, bu Silikon Vadisi girişimleri bu geleneksel otomobil markalarını korkutmak için sahneye çıkmadan önce EV pazarına erken giren, tarihsel olarak çeşitliliğe sahip bir markadır. Ezici görünüm ve Chevy Volt'u yaratmak için yüksek üretim maliyetleri dikkat çekmek için yeterliydi, ancak bir hareketin öncülüğünü yapmak için yeterli değildi. Mevcut halefi Chevy Bolt, olası alıcılara heyecan duygusu katmak için pek bir şey yapmıyor. Pazarın kompakt ve düşük bütçeli bir sektörünü hedefleyen Bolt'un en dikkat çeken özelliklerinden biri de alev alan pil paketi. Belki de geri çağrılan 73.000 Bolt LG'nin hatasıdır; Pil tedarikçisidirler. Bu ölümcül kusur, Chevy'nin pazardaki zayıf konumunu gerçekten ortadan kaldırmıyor. Silverado, Blazer ve Equinox gibi yaklaşan EV'lerin bir etkisi olabilir. E-Ray Corvette bile oldukça umut verici görünüyor, ancak Tesla'yı tehdit edecek kadar olmayabilir.

Tehdit Değil: BMW

Rakiplerine göre daha az sınırlamaya sahip prototipler oluşturmak için sağlanan bol miktarda fona rağmen, BMW'nin çok fazla ıskaladığı oldu. Benzinle çalışan en güzel arabalardan bazılarını öne çıkaran bir marka olarak tasarım dili çok tutarsız. Piyasadaki en çirkin EV arabalarından bazılarını itme eğilimindeler. BMW XM, tehlikeli derecede keskin açıları olan bir yaban domuzuna benziyor. BMW i3, EV'lerin garip bir şekilde orantılı olması gerektiği şeklindeki her yerde bulunan fikri daha da ileri götürüyor. Görünümüyle büyük beğeni toplayan BMW i8 bir istisnadır. Süper araba performansı olmadan bir süper araba gibi görünüyor. BMW iX ve i4 EV'lerle daha akıllıca kararlar verdi çünkü içten yanmalı motorlu muadillerinin görünümüne çok benziyorlar. BMW, Tesla'nın onları fark etmesini sağlamak için gerekenlere henüz sahip değil. Ancak Tesla, BMW'nin gazla çalışan en iyi seçenekleri kadar güzel, hızlı ve pratik EV'leri piyasaya sürdüğü günü fark edebilir.

Tehdit Değil: Zeekr

Bu yeni kurulan Çinli girişim, Çin otomotiv pazarı için çok umut verici. Volvo, Lotus, Smart ve diğerlerinin de sahibi olan bir şemsiye şirket olan Geely'ye aittir. Bu şirket, EV projelerine kaynak sağlamak için hem Asya hem de Avrupa otomobil şirketlerine sahip. Bu konumlandırma ile Tesla'yı alt etmeye çalışıyorlar. Bol miktarda finansmana rağmen, böylesine iddialı bir hedefin gerçekleştirilebileceğine dair pek çok şüphe var. Tesla, birçok beklenmedik düzenleme ve soruşturmaya rağmen Çin'de henüz yasaklanmadı. Elektrikli araçlarda dünya lideri olan Tesla, bu girişime gönüllü olarak yer açmayacak. EV'nin satışlarını artırma planlarına rağmen, yakın zamanda Amerika Birleşik Devletleri'nde satış yapmayabilir. Zeekr'in Amerikalı alıcılara hiçbir zaman hitap etmemesi mümkündür. Ancak Tesla'nın gelişmiş dünyanın çoğuna hitap eden bir ürün gamı var.

Tehdit Değil: Faraday Future

Bu Kaliforniya girişimi, ön siparişlerin işlenebilmesi için söz vermiyor. Faraday emekleme döneminde iflasla flört etti. Bu şirket, EV'lerini sorunsuz bir şekilde kullanıma sunmaya çalışırken çok fazla zorluk yaşadı. Girişimin çalışanları, sonuç olarak otomobil üreticisini finansal olarak daha da kötüleştiren yönetim kurulu üyelerinin görevden alınması çağrısında bulundu. Mücadeleleri çevreleyen tanıtım, gerçek ürünlerini çevreleyen son tanıtımdan daha ağır basar. Faraday, FF 91'in piyasaya sürülmesinden sonra bir FF 81 ve FF 71 olasılığını belirtti. Şirketin çalışanları işten çıkarmak için bir GoFundMe'yi hızlı bir şekilde başlatmak zorunda kaldığını düşünürsek, bu bir hayal gibi görünüyor. Etik olarak çelişkili zorluklara rağmen, umut hala var. Şirket hisseleri yeniden canlanmaya başlıyor. Faraday'ın ilk arabasının gün ışığına çıkması planlanıyor, ancak FF 91 beklemeye değecek mi? Önümüzdeki umut verici bir açılışla, arabanın teknik özellikleri etkileyecek mi yoksa yetersiz mi kalacak? Faraday'ı gelecekte ne bekliyorsa Tesla'ya ayak uydurabilme ihtimali oldukça zayıf görünüyor.

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Lit Motors, Kendi Kendini Dengeleyen C-1 EV İçin Ön Siparişleri Yeniden Açmış

AA17lvdO.img?w=768&h=432&m=6

Ekteki iki tekerlekli araç 32.000 dolarlık bir fiyat etiketi taşıyor.

San Francisco merkezli startup Lit Motors, 2011'de C-1 konseptini ortaya çıkardığında otomotiv alt kültürlerini ateşe verdi. Kapalı iki tekerlekli araç, New York Times ve Wired gibi ana akım medyanın dikkatini hızla çekti.

Bu platformlar, Lit Motors'u 2015'te 24.000 $'lık C-1 için ön sipariş açması için destekledi. Ancak iki yıl sonra üretim modeli hala ortaya çıkmayınca, şirket rezervasyonları kapattı ve müşterilere geri ödeme yaptı. Ancak Lit Motors CEO'su Danny Kim, başarısız lansmanının onu otonom dengeleyici elektrikli aracını (AEV) piyasaya sürmekten caydırmasına izin vermedi.

Uzun bir aradan sonra, girişim yakın zamanda C-1 için rezervasyonları yeniden açtı. Model bu kez 32.000 dolarlık bir fiyat etiketi taşıyor. Bir ön sipariş birimini güvence altına almak için müşterilerin 250 doların üzerinde çatal yapması gerekir. Bu rezervasyon ücreti aynı zamanda bir AEV Queue tişörtü ve sertifikasını da kapsar.

Kitle fonlaması kampanyasına benzer şekilde, Lit Motors üretim sürecini başlatmak için ilk 10.000 rezervasyona güvenecek. Firma ilk 10.000 adeti 2026 yılına kadar ve sonraki 100.000 örneği 2027 ile 2031 yılları arasında üretmeyi planlıyor.

Şimdiye kadar, C-1'in kararlılığı optimize etmek için çift jiroskop kullandığını biliyoruz. Lit ayrıca AEV'yi tek bir şarjla 150-220 mil verim sağlayan 13 kWh pil ile donatıyor. Kullanıcının 220V veya 110V priz kullanmasına bağlı olarak, modelin tamamen şarj olması 4-8 saat gerektirir. Lit, C-1'in ortaya monteli motorunun özelliklerini açıklamayabilir, ancak ünitenin iki tekerlekli aracı beş saniyelik 0-100 km/s hıza ve 160 km/s'in üzerinde bir azami hıza çıkardığını iddia ediyor.

Model web sayfasına bakılırsa, C-1'in elektrikli direksiyon ve yan perde hava yastıklarına sahip olmasını da bekliyoruz. Lit Motors bu noktaya geri dönmek için mücadele ederken, nihayet C-1'i yola çıkarmadan önce önünde uzun bir yol var.

Kaynak: RideApart

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Hyundai 'taahhütsüz' elektrikli araç aylık aboneliğini başlattı - kiralamadan farklı olmasının nedeni bu

AA17oqMa.img?w=768&h=576&m=6

Perşembe günü düzenlenen bir otomobil fuarında, Güney Koreli otomobil üreticisi Evolve+'ın lansmanını duyurdu.

Abonelik programı, kullanıcıların ayda 699 $ gibi düşük bir fiyata elektrikli araba kiralamasına olanak tanıyacak.

Bir haber bültenine göre sigorta, bakım ve 1.000 mil aylık ücrete dahildir.

Hyundai, elektrikli araca geçmeyi düşünenler veya araba kiralama taahhüdü istemeyenler için bir araba abonelik hizmeti başlattı.

Güney Koreli otomobil üreticisi, Perşembe günü 2023 Chicago Otomobil Fuarı'nda Evolve+ elektrikli araç abonelik hizmetinin başladığını duyurdu. Şirketten yapılan bir basın duyurusu, aylık aboneliği, araba kiralamaya veya araba sahibi olmaya karşı esnek ve uygun fiyatlı bir alternatif olarak tanımlıyor.

Müşteriler, Evolve+ uygulamasını kullanarak ayda 699$'a bir Kona Electric veya 899$'a bir Hyundai Ioniq 5 ayırtabilir ve daha sonra katılımcı bir bayiden teslim alabilir. Standart bir araba kiralamanın aksine, aylık abonelik ücreti, açıklamaya göre sigorta, bakım ve 1.000 mil sürüşü içeriyor. Şirket duyuruda isimlerini vermese de, hizmet şu anda yalnızca altı eyalette mevcut.

AA17oQWb.img?w=595&h=406&m=6

Hyundai, programı yaz tatilinde evlerine giden üniversite öğrencilerine, uzaktan görev yapan işçilere ve kışlık evlerini ziyaret ederken ulaşıma ihtiyaç duyan "kar kuşlarına" tavsiye ediyor. Ayrıca, uzun vadeli bir taahhüt olmaksızın elektrikli bir aracı test etmenin bir yolu olarak ilan edilir.

Gary Rome Auto Group başkanı ve bir Evolve+ pilot satıcısı olan Gary Rome, "Bildiğimiz gibi, bir EV ile yaşamak gerçekten bir eğitim sürecidir" dedi. "Evolve+, müşterilerimize elektrikli bir aracı deneme ve yaşam tarzları için doğru olup olmadığını görme fırsatı veriyor. Evolve+, bir tüketicinin EV'yi daha esnek bir şekilde sürmesini gerçekten kolaylaştırıyor."

Bununla birlikte, Hyundai hala elektrikli araç kiralamanın inceliklerini çözmeye çalışıyor. CNN Business'ın bildirdiğine göre şirket, şu anda evde şarj cihazı takma veya halka açık şarj cihazlarına erişimin dahil edilmesi için herhangi bir desteğin olmadığını söylüyor. Bir Hyundai sözcüsü, yayına "şu anda abonelikle ücretlendirmeyi dahil etmenin yollarını araştırdıklarını" söyledi.

Insider'dan Tim Levin'in bildirdiğine göre, Mart 2022'de kiralık araç girişimi Kyte, kullanıcıların bir yıl boyunca ayda 995 ABD Doları karşılığında Tesla Model 3 kiralaması için benzer bir abonelik hizmetini duyurdu. Kyte'ın planının aksine, Evolve+ kullanıcıları istedikleri zaman aboneliklerini iptal edip arabayı iade edebilirler.

Hyundai Motor Kuzey Amerika'da ürün planlama başkan yardımcısı olan Olabisi Boyle, "Evrak işi, taahhüt ve uzun vadeli kredi olmaksızın Evolve+, 'EV meraklısı' otomobil müşterisi için en uygun çözümdür" dedi.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.