Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Chevy'nin Nürburgring Çevresindeki İlk Elektrikli Corvette Prototipi Görüntülendi

Chevrolet'in ilk elektrikli Corvette'i yaklaşıyor.

Otomobil üreticisinin nihayet hibrit bir C8 geliştirdiğini onaylamasından yaklaşık üç ay sonra, otomobilin Almanya'nın Nürburgring'de pist testinden geçtiği videosu internette yayınlandı. Merakla beklenen modelden ne bekleyeceğimiz konusunda hala somut detayları bekliyoruz, ancak coupé'nin meşhur yarış pistinde kükreyen görüntüleri karşısında heyecanlanmamak elde değil.

Heyecan verici klip, Çarşamba günü CarSpyMedia tarafından YouTube'da yayınlandı. Video sadece üç buçuk dakika sürüyor ve “Yeşil Cehennem” i ilk kez çevreleyen dört, beş ve yedi numaralı üç farklı orta motor prototipini gösteriyor. Arabaların hepsi dijital kamuflajla kaplanmış, bu yüzden herhangi bir gövde değişikliği yapmak zor. Videonun en çarpıcı yönü ise ses. Elektrikli prototipin, çatırdaktan çok gök gürültüsünü çıkaran V-8'ini net bir şekilde duyabilirsiniz.

Prototipten çıkan kükreme, hibrit destekli güç aktarma organının elektrikli bir "e-güçlendirici" motoru Z06'da bulunan 5.5 litrelik LT6 yerine C8 Stingray'de bulunan 6.5 litrelik LT2 V-8 ile eşleştireceğini gösteriyor. . Temel modelin değirmeni daha büyük olmasına rağmen, performans odaklı varyanttaki V-8, ağırlığı azaltan ve daha fazla güç, hız ve ses üreten düz düzlem bir krank içerir. LT2, LT6 kadar güçlü olmayabilir - 670 beygir ve 460 ft libre bükülme ile karşılaştırıldığında 490 hp ve 465 ft lbs tork üretir - ancak bir elektrik motorunun varlığı farkı yaratabilir.

Geçmiş raporlar, melezin 650 at üreteceğini öne sürdü, ancak bu Z06'nın piyasaya sürülmesinden önceydi, bu nedenle çıktının daha da yüksek olması mümkün. Ayrıca spor otomobilin "e-booster" motorunun ön aksa yerleştirileceğine dair güçlü bir inanç var, bu doğruysa elektrikli C8'i isim levhaları tarihindeki ilk dört tekerlekten çekişli model yapacak.

Tüm bu soruların cevabını yakında öğreneceğiz. General Motors Başkanı Mark Reuss bu baharın başlarında varyantın varlığını doğruladığında – içerdekiler bunun E-Ray veya Grand Sport olarak adlandırılacağına inanıyorlar – bu baharın başlarında ilk çıkışını “gelecek yılın başlarında” yapabileceğini söyledi. Bir süre sonra tamamen elektrikli bir varyant gelecek.

Kaynak: RobbReport

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

Elon Musk ve Tesla Cesur Bir Karar Verdi

Tesla'nın CEO'su, Tesla araçlarının yakında otonom olacağına söz verdi.

AAZsnWQ.img?w=768&h=432&m=6

Tesla (TSLA) - Tesla Inc. Raporunu Alın ve İcra Kurulu Başkanı Elon Musk, sözlerini tutmak için zamana karşı bir yarış içinde.

Girişimci, düzenlemeler hazır olmaktan çok uzak olsa bile, yıl sonuna kadar Tesla araçlarının kendilerini tamamen sürebileceklerine söz verdi.

Bazı uzmanlara göre teknoloji de güncel değil.

Tesla'nın Ocak ayında yaptığı 2021 dördüncü çeyrek kazanç çağrısı sırasında Musk, "Bu yıl bir insandan daha güvenli tam kendi kendine sürüşü gerçekleştiremezsek şok olurum. Şok olurum" dedi.

Şunu vurguladı: "Bir insandan daha güvenli olmak, yüksek bir standart değil, düşük bir standarttır. İnsanlar genellikle dikkati dağılır, yorgun, mesaj atar. … Daha fazla kaza yaşamamamız dikkat çekicidir." Yani Tesla otomobillerinin sahipleri ve müstakbel sahipleri, yıl sonuna kadar otomobillerinin her koşulda kendi kendine gidebilmesini sağlayan bir özelliğe sahip olacak.

Fiyat Artışı

Milyarder ve Tesla, bu sözünü tutabileceğini vurgulamak için, şirketin en gelişmiş sürücü destek sistemi olan tam otomatik sürüş yazılımının yeni bir güncellemesini yayınladı.

FSD Beta 10.69.2 olarak adlandırılan bu yazılım güncellemesi, Tesla otomobillerine trafik ve dur işareti kontrolü, otomatik şerit değiştirme ve otomatik park etme gibi yetenekler sağlıyor.

FSD'ye adanmış web sitesinde otomobil üreticisi, "Aktif gözetiminiz altında daha aktif rehberlik ve otomatik sürüş sağlamak için tasarlanmış daha gelişmiş sürücü yardımı özelliklerine erişebileceksiniz" diyor.

(Tam Kendi Kendine Sürüş, Tesla tarafından da sunulan temel bir sistem olan Gelişmiş Otopilot'tan farklıdır.)

Musk, 21 Ağustos'ta Twitter'da "FSD Beta 10.69 dün gece Tesla sahiplerine dağıtılmaya başladı" dedi. tüm FSD Beta katılımcılarına sağlamak için yeterince iyi."

Teknoloji devi, şimdi Kuzey Amerika'da 15.000 $'a mal olacak olan FSD'nin fiyatını önceki 12.000 $'dan %25 artırarak artırmak için bu yazılım güncellemesinden yararlandı.

Musk, bu fiyat artışının 5 Eylül'den itibaren geçerli olduğunu ve bu tarihten önce verilen siparişleri etkilemeyeceğini söyledi.

FSD fiyat artışı, diğer otomobil üreticileri gibi Tesla'nın da artan maliyetleri tüketicilere yansıtmak için araçlarının fiyatlarını yükseltmesiyle geldi.

Bu karar aynı zamanda milyarderin Tesla müşterilerinin yeni fiyatın en son yapıdaki teknolojik yenilikleri uygun şekilde yansıtacağına inanacağına dair güveni olduğunu gösteriyor.

Tesla Otomobilleri Otonom mu?

Elbette FSD, Tesla arabalarını kendi kendine sürüş yapmaz: "Tüm Tesla arabaları aktif sürücü denetimi gerektirir ve otonom değildir", otomobil üreticisi web sitesinde uyarıyor. Ayrıca Tesla, sistemin bu yeni güncellemesini dağıtırken birçok önlem aldı.

Musk, 19 Ağustos'ta yaptığı açıklamada, "Birçok önemli kod değişikliği var, bu yüzden bu ekstra ihtiyatlı bir sunum olacak" dedi. 10 bin müşteri, ardından 10.69.2 hafta sonra ve FSD Beta'nın geri kalanına yayın."

Araç üreticisi geçtiğimiz günlerde 100.000'den fazla Tesla sahibinin FSD Beta'ya abone olduğunu söyledi.

FSD Beta üyelerinin bir sorunla karşılaştıklarında Tesla'ya geri bildirim sağlamaları gerekmektedir. Bu, Tesla'nın gerekli ayarlamaları yapmasına ve teknolojiyi geliştirmesine izin vermeyi amaçlamaktadır.

Sokak Akıllıları

TheStreet'in Günün En Akıllı Tek Görüşü

TheStreet'in premium içeriğinden alınan önemli yatırım konularını kapsayan günlük olarak gelen kutunuza gönderilen özel haber bülteni.

Musk, yıllık toplantıda yaptığı açıklamada, "FSD Beta'nın bu yıl Kuzey Amerika'da yaygın bir şekilde dağıtılması için hala çok şey izliyoruz. Bu nedenle, temelde FSD'nin bu yılın sonuna kadar isteyen herkese açık olacağını söylemeliyim." Dedi. 4 Ağustos'ta

Fiyat artışı, Tesla'nın sürücü destek sistemlerinin genel adı olan Autopilot'un düzenleyiciler tarafından bir dizi soruşturmaya konu olmasıyla geliyor.

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, 2016'dan bu yana otomatik sürüş sistemlerini içeren yaklaşık 40 kazayı araştırıyor. Bunlardan 30'dan fazlası Tesla'yı ilgilendiriyor ve toplam 15 kişinin ölümüne neden olan 11 ölümcül kaza da dahil.

Geçen ay, ajans Kaliforniya'da bir Tesla Model 3'ün karıştığı ölümcül bir yaya kazasını araştırmaya başladı ve konuyu bilen bir kişinin TheStreet'e verdiği demeçte, Florida'daki Interstate 75 boyunca 2015 Tesla Model S'nin iki yolcusunu öldüren bir kazayla ilgili soruşturma başlattı. 11 Temmuz

Haziran ayında federal kurum, otomobil üreticileri ve teknoloji şirketlerinden elde edilen verileri, 10 aylık bir süre içinde 273'ü Tesla'lı olmak üzere kısmen otomatik sürücü destek sistemlerine sahip araçların dahil olduğu yaklaşık 400 kaza gösteren verileri yayınladı.

Kaynak: TheStreet

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Yeni süper hızlı elektrikli araba şarj yönteminin sadece 10 dakika sürdüğü bildiriliyor

AA115CIy.img?w=768&h=512&m=6

Yeni bir araştırmaya göre, elektrikli arabalar için yeni bir süper hızlı şarj yöntemi onları sadece 10 dakikada çalıştırabilir.

Sürücülerin benzinli ve dizelden geçiş yapma konusunda isteksiz hissetmelerinin nedenlerinden biri, elektrikli otomobillerin güç vermenin çok daha uzun sürmesidir.

Şarjı hızlandırmak pile zarar verebilir ve ömrünü kısaltabilir, ancak şimdi araştırmacılar bu soruna bir çözüm bulduklarını söylüyorlar.

Idaho Ulusal Laboratuvarı'ndan Dr. Eric Dufek şunları söyledi: “Hızlı şarj, tüketici güvenini artırmanın ve elektrikli araçların genel olarak benimsenmesinin anahtarıdır.

“Araç şarjının benzin istasyonunda doldurulmasına çok benzer olmasına izin verecek.”

Yaygın olarak kullanılabilir hale getirilirse, Birleşik Krallık Hükümetinin 2030 yılına kadar benzinli ve dizel otomobil satışını sona erdirme hedefine ulaşmasına yardımcı olabilir.

Elektrikli araçlara yakıt sağlayan lityum iyon pillerin şarj edilmesi hassas bir dengeleme eylemidir. İdeal olarak, sürücüler yola geri dönmek için mümkün olduğunca çabuk güç vermek isterler, ancak mevcut teknoloji ile süreci hızlandırmak hasara neden olabilir.

Bir lityum iyon pil şarj edilirken, lityum iyonları cihazın bir tarafından katottan diğer tarafına, yani anoda geçer.

Lityum iyonlarının daha hızlı hareket etmesini sağlayarak pil daha hızlı şarj olur, ancak bazen lityum iyonları anoda tam olarak girmez.

Tüm bu sorunlar, akünün ömrünü ve aracın etkili menzilini azaltır.

Hasarı önlerken şarjı hızlandırmak, cihazların ömürlerini, verimliliklerini ve güvenliğini nasıl etkilediğine dair büyük miktarda veri gerektirir.

Bataryaların tasarım ve durumunun yanı sıra şarj yönteminin elektrik şebekesi altyapısına nasıl uyacağını da hesaba katmak da önemlidir.

Dr. Dufek ve meslektaşları, benzersiz şarj yöntemleri oluşturmak için şarj verilerini analiz eden makine öğrenimi tekniklerini kullanarak bu sorunu çözmeye çalıştı.

Bilim adamları, şarj ve deşarj döngüleri sırasında birçok lityum iyon pilin durumu hakkında bilgi girerek, ömürleri ve farklı tasarımların sonunda başarısız olma yollarını tahmin etmek için makine öğrenimi analizini eğitti.

Ekip daha sonra gerçek piller üzerinde test ettikleri yeni yöntemleri belirlemek ve optimize etmek için bu verileri analize geri besledi.

Dr. Dufek şunları ekledi: “Bir pil hücresine kısa sürede girebilecek enerji miktarını önemli ölçüde artırdık.

"Şu anda, lityum kaplama veya katot çatlaması olmadan pillerin 10 dakikada yüzde 90'ın üzerine çıktığını görüyoruz."

Geliştirme, en iyileri bir elektrikli aracı yaklaşık 30 dakikada tamamen şarj edebilen mevcut yöntemlerde büyük bir ilerlemedir.

Birçok araştırmacı süper hızlı şarj elde etmek için yöntemler ararken, Dr. Dufek, makine öğrenimi modellerinin bir avantajının, şarj yöntemlerini bir pilde gerçekte neler olup bittiğinin fiziğine bağlaması olduğunu söyledi.

Şimdi araştırmacılar, modellerini daha iyi yöntemler geliştirmek ve hızlı şarj için tasarlanmış yeni lityum iyon pillerin tasarlanmasına yardımcı olmak için kullanmayı planlıyor.

Nihai hedef, elektrikli araçların şarj istasyonlarına belirli pillerini hızlı ve güvenli bir şekilde nasıl çalıştıracaklarını söyleyebilmeleridir.

Kaynak: Talker

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Yakında elektrikli araçlar iPhone'unuzdan daha hızlı şarj olabilir

Birçok Amerikalı için elektrikli araçlar, uzun bir yolculuğa çıkmayı düşündükleri noktaya kadar cezbedicidir.

AA119GzV.img?w=768&h=512&m=6

Benzinle çalışan bir araba, muhtemelen dolu bir depoda ortalama 400 mil gitmelerine izin verecek ve yeniden doldurma dakikalar alacak. Elektrikli bir araçta tam şarj, onları 200 ila 300 mil arasında bir yere götürmesi daha olasıdır ve tekrar yola çıkmadan önce 15 ila 3 dakika şarj edilmesi gerekebilir.

Bu, elektrikli araçların benimsenmesini artırmaya çalışan politikacıların ve otomobil şirketlerinin karşılaştığı en büyük zorluklardan biri: geçiş yapmamak için herhangi bir neden bulmaya istekli şüpheci bir tüketici tabanı.

Bu hafta yayınlanan bir raporda hükümet araştırmacıları, elektrikli otomobil akülerini sadece 10 dakikada yüzde 90'a kadar şarj etmenin bir yolunu bulduklarını söyledi. Bilim adamları, yöntemin pazara girmesine muhtemelen beş yıl kaldığını, ancak temel bir değişime işaret edeceğini söyledi.

Çalışmanın baş yazarı ve Enerji Bakanlığı tarafından yürütülen bir araştırma merkezi olan Idaho Ulusal Laboratuvarı'nda bilim adamı olan Eric Dufek, "Amaç, benzin pompasında göreceğiniz [zamanlara] çok, çok yakınlaşmak" dedi. .

Milyonlarca ABD'li sürücüyü EV'lere taşıma yolunda büyük engeller
Rapor, Biden yönetiminin göz korkutucu bir görev üstlenmesiyle geliyor: Amerika'yı gaz yakan arabalardan vazgeçirmeye ve onları elektrikli araçlara doğru itmeye çalışmak. Hükümetin bu çabalara milyarlarca doları akıtılmasına rağmen, elektrikli araçlar hala seçkinci, güvenilmez ve şarj edilmesi hantal olarak görülüyor ve bu da insanları değiştirmek konusunda tereddüt ediyor.

Şu anda, otomobil üreticileri ve halka açık şarj istasyonları, farklı seviyelerde şarj süreleri sunan çok sayıda şarj cihazı kullanıyor.

ABD Ulaştırma Bakanlığı'na göre, 1. seviye şarj cihazları olarak bilinen en yavaşlar, bir elektrikli araç aküsünü 40 ila 5o saatte şarj edebilir. Doğru akım şarj cihazları olarak bilinen en hızlılardan bazıları, bir pili 20 dakika ile bir saat arasında yüzde 80'e kadar şarj edebilir.

Şirket, Tesla'nın geniş süper şarj ağının 15 dakikada 200 mil şarj sağlayabileceğini söyledi. Ancak kullandığı ekipman, onu Amerika Birleşik Devletleri'ndeki diğer elektrikli araçlarla sınırlandırıyor. (Beyaz Saray, Haziran ayında yaptığı açıklamada, Tesla'nın bu yılın ilerleyen saatlerinde Tesla olmayan sürücülerin kullanabileceği süper şarj ekipmanlarını piyasaya süreceğini söyledi.)

Tesla, "tekerlekli bir iPhone" gibidir. Ve tüketiciler, onun ekosistemine kilitlenir.

Ancak elektrikli araçları süper şarj etme yarışı son on yılda engellerle karşılaştı. Söz konusu olan, bir elektrikli araç aküsünü daha hızlı şarj etmeye çalışmanın hassas dengesidir, ancak bunu o kadar hızlı yapmamak ki, hızlı şarj aküye uzun vadede zarar verir veya pilin patlamasında rol oynar. Bilim adamları, elektrikli pillerin hızlı şarj edilmesinin pilin ömrünü ve performansını azaltarak hasara neden olabileceğini söyledi.

Maryland Enerji İnovasyon Enstitüsü müdürü Eric D. Wachsman, “İlk aldığınızda pilleriniz vardı, harikaydılar, ancak birkaç yıl veya birkaç şarj döngüsünden sonra iyi performans göstermiyorlar” dedi. Maryland Üniversitesi'nde bir enerji araştırma organizasyonu.

Hızlı şarj olan ve alev almayan bir araba aküsü yarışının içinde
Bunu çözmek için Dufek ve ekibi, pillerin hızlı şarj olurken nasıl eskidiğini anlamak için makine öğrenimini kullandı. Algoritmaları, pilin ne kadar iyi şarj olduğunu ve eskime mi yoksa bozulma mı olduğunu gösteren 20.000 ila 30.000 veri noktasını analiz etmek için eğitildi.

Dufek, buldukları yöntemlerin bir elektrikli araç aküsünü 10 dakikada yüzde 90'a kadar şarj edebileceğini, ancak daha iyisini yapmayı umduklarını söyledi. Önümüzdeki beş yıl içinde Dufek'in ekibi, pilleri dakikada 20 mil hızla şarj etmenin bir yolunu bulmaya çalışıyor ve dakikada 10 ila 15 mil hızla uçan en iyi performans gösteren süper şarj cihazlarının performansını çok aşıyor.

Dufek, "Sanırım oraya gidebiliriz," dedi.

Wachsman, yeni araştırmanın alan için yararlı olduğunu söyledi. Dufek'in şarj yaklaşımı hakkında "Çok hızlı değil, çok yavaş değil" dedi. "Tam o Goldilocks [bölgesinde]."

Ancak, daha büyük yararın, bu yöntemin otomobil şirketlerini daha küçük pilli elektrikli araçlar yapmaya teşvik etmesi olacağını söyledi, çünkü artık daha hızlı şarj edilebilen pillere sahip olacaklardı ve tüketicilerin hızlı bir şekilde almak için periyodik olarak durma konusunda daha az endişe duymalarına izin vereceklerdi. şarj edin.

“Daha küçük piller daha ucuz arabalardır” dedi.

Sektörün karşı karşıya olduğu başka sorunlar da var. J.D. Power and Associates, birçok elektrikli araç müşterisinin, özellikle ünitelerin arızalanması veya hizmet dışı kalması nedeniyle halka açık şarj istasyonlarından memnun olmadığını söyledi.

J.D. Power'ın küresel otomotiv direktörü Brent Gruber yaptığı açıklamada, "Herkes benzin istasyonları manzarasının rahatlığa odaklandığını biliyor - hazır, hızlı yakıt ikmali ve hızlı kullanışlı ürünler" dedi. “Araçları ne kadar hızlı şarj olursa olsun, EV sahipleri, rahatlığı artırmak ve arıza süresini doldurmak için her şarj seansında yapılacak şeyler için hala daha fazla seçeneğe ihtiyaç duyduklarını belirtiyorlar.”

California gazla çalışan arabayı öldürdü mü?

Sektörde kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olan Elektrikli Araç Derneği sözcüsü Marc Geller, bunun büyük ölçüde daha hızlı şarj sürelerinin müşterilerin elektrikli araç satın almamaları için büyük bir engel olduğu algısı olduğunu söyledi. “Bu algı açıkça hem doğru hem de büyük ölçüde alakasız” dedi. Geller, daha büyük sorunun, talebin arzı geride bırakması olduğunu ekledi.

Çoğu tüketici, elektrik için kamu hizmeti şirketlerinden daha fazla ücret alan kamu şarj istasyonlarından daha uygun ve daha ucuz olduğu için arabalarını evde şarj etmeyi seçeceğini söyledi.

Geller, “Evde şarj etmekten daha güvenilir veya daha düşük maliyetli bir şey yoktur” dedi.

Kaynak: WP - The Washington Post

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Ariel Hipercar, 1180 hp pille çalışan garip bir yaratık

AA11q7JV.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Garip bir yaratık

Ariel Hipercar, dünyaca ünlü İngiliz üretici tarafından üzerinde çalışılan en son "şeytan" olup, açıkta kalan boru çerçeveli ve orta motorlu bir ekstrem süper spor otomobil olan Atom'u ile dünya çapında tanınır hale gelmiştir.

AA11q37K.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Dört elektrik motoru

Tekerlek başına bir adet olmak üzere toplam dört elektrik motoru vardır. İki kuru yolcu bölmesinin tabanının altına yerleştirilmiş 62 kWh'lik bir pille çalışıyorlar ve her biri 295 hp, toplam 1180 hp değer sağlıyor (şirket ayrıca daha az güçlü iki tekerlekten çekişli bir versiyon üzerinde çalışıyor).

AA11qc5w.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Performansı kaydet

Şu anda Ariel Hipercar "sadece" bir prototip. Verim? Henüz telemetriye tabi tutulmadılar, ancak gerçek bir rekor kırıcı olmayı vaat ediyorlar: 0'dan 100 km/s'ye 2 saniyenin biraz üzerinde bir hızlanma ve ayakta bir başlangıçtan 160 km/s'ye 5 saniyeden daha kısa bir sürede koşma.

AA11q37R.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Doğrulanacak özerklik

Elektrikli güç aktarma sistemi, yaklaşık 240 km yol kat etmek için yeterli olarak sunuldu; menzil, pistte yarışırken yalnızca 'teorik'tir. İşte tam da bu nedenle 110.000 rpm'ye ulaşabilen bir türbinden oluşan özel bir menzil genişletici sistem tasarlanmıştır.

AA11q7K5.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Türbin müdahalesi

Akü yönetim yazılımı aracılığıyla otomatik olarak veya kokpitten manuel olarak etkinleştirilen türbin müdahalesinin sonucu, 50 hp daha eklemektir. 35 litrelik tank sistemi, emisyonları en aza indirmek için e-yakıt ve hidrojen ile de doldurulabilir.

AA11qc5C.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Peki ya boyutu?

Ariel Hipercar, 4.30 m uzunluğunda, 2.15 m genişliğinde ve 1556 kg ağırlığındadır. En yüksek hız ise 250 km/s. Belirtildiği gibi, Ariel Hipercar hala bir prototip otomobil, ancak yakında gerçek olacak.

Kaynak: Start Motori

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Aptera'nın Yeni Ortaya Çıkan ve Fütüristik Solar EV Prototipi 1610 km Mesafeye Sahip!

AA11Wk21.img?w=768&h=404&m=6

Aptera Motors, bir üretim modeli olarak sunmadan önce ilk güneş enerjisiyle elektrik teklifinin mükemmel olduğundan emin olmak için zaman ayırıyor. Bununla birlikte, son zamanlarda ciddi adımlar attıklarını ve San Diego'da halka açık bir başlangıç için gama versiyonunu sunduklarını söyledi. Gama versiyonunun tanıtımı, tasarımı ilk kez 2019'da duyurmasından bu yana Aptera'nın üçüncü versiyonudur.

Şirket, üç tekerlekli aracın önümüzdeki yıl en kısa sürede üretime geçebileceğini öne sürdü. Aptera, tasarımı iyileştirdi ve iç mekanı en son prototipte tamamladı. EV'nin teknik yetenekleri hala şaşırtıcı ve araba tek bir şarjla 1.000 mile kadar seyahat edebiliyor ve bu da onu gördüğümüz en etkileyici alternatif enerjili arabalardan biri yapıyor.

Aptera'nın şarj başına 1.000 mile kadar çıkabilen fütüristik yeni güneş EV prototipine daha yakından bakalım!

Aptera'nın Solar EV'sinin Önceki Yinelemeleri ve Tarihçesi
Aptera, bir zamanlar tasfiye edilen şirketini yeniden kurduktan sonra, 2019'da geliştirme çabalarını yeniden başlatmak için başlangıçta kitle fonlamasına ulaştı. Kaliforniya merkezli girişim, 2020'nin sonlarında ilk prototipini ortaya çıkardıktan sonra 2021'in başlarında 4 milyon dolarlık A Serisi fonlama konsepti için gerçek fon buldu.

Aptera Motors Corp'un ortak sahipleri Chris Anthony ve Steve Fambro, arabayı "dünyanın en verimli karayolu aracı" olarak pazarlıyor. Orijinal tasarım olan Apera 2 Serisi, 120 millik aralıklarla takıldığında 300 MPG'ye kadar çıkan inanılmaz verimliliğe sahip iki koltuklu üç tekerlekli bir araçtı. Yine de bu, şirket için yeterince iyi değildi ve fikri tam bir EV olarak yenilemeye karar verdiler.

Bir sonraki yeniden tasarım, Aptera'yı 1.000 mile kadar test edilen ve günde 40 mile kadar menzil ekleyebilen entegre güneş panellerine sahip, pille çalışan bir elektrikli araç olarak gördü. Bu, Aptera konseptine seri üretim amacıyla şimdiye kadar geliştirilen en verimli ve en uzun menzilli araç unvanını verdi. Karşılaştırma için, şu anda Tesla tarafından sunulan en uzun menzilli model olan Model S Long Range Plus, 405 mile kadar çıkabilir ve sunulan en yeni Lucid Air 520 mile kadar çıkabilir.

Şirket, üretim lansmanı için hazırlanırken arabada daha fazla yükseltme devam etti. Aralık 2020'de, model ve seçenek ayrıntılarının yanı sıra güncellenmiş prototiplerini ortaya çıkardı. Son olarak, şirket merakla beklenen otomobil için ön siparişler verdi ve bir haftadan biraz fazla bir süre içinde 3.000'den fazla araç için depozito toplandığını gördü ve bu da değeri 1 milyon doları aştı. Sadece birkaç ay içinde ön siparişler katlanarak arttı ve şirket araçlarda 2 milyon doların üzerinde mevduat tuttu.

Aralık 2021'de projede yapılan bir güncelleme, şirketin 15.000'den fazla rezervasyonu, 8.000'den fazla yatırımcısı olduğunu ve aracı üretmek ve yüksek talebi karşılamak için yeni bir fabrika alanı inşa etmeye başladığını belirtti. Şirket için istihdam ikiye katlandı ve 2022'nin sonlarında üretime başlama projeksiyonları ve şirket tarafından EV ile ilgili en iyi özellikler hakkında daha fazla ayrıntı açıklanmasıyla yılın geri kalanında büyümeye devam ettiler.

Aptera Solar EV'nin Güncel Özellikleri ve Özellikleri
Aptera, bu ayın başlarında otomobilin Gamma versiyonunu sunduğu için üretim modeli artık bir adım daha yakın. 2021 yılının Şubat ayında çok umutlu oldukları için bu yıl üretim hedeflerine ulaşamayacaklar gibi görünse de şirket, otomobilin 2023'te hazır olacağından emin.

Sitedeki rezervasyonlar hala açıktır ve aracın nihai maliyeti için sadece 100$'lık bir ön ödeme gerektirir. Mevcut renkler arasında Luna Gümüşü, Sol Beyazı, Kara Siyahı veya ek 1500 ABD Doları karşılığında bir "Özel" renk seçeneği bulunur; bu, istenen tasarımı netleştirmek için teslimattan önce bir temsilcinin ulaşmasıyla sonuçlanır.

Araç 1.000 mile kadar bir menzile ulaşabiliyor olsa da, alıcılar ayrıca 250 milden düşük menzillere izin veren daha ucuz pilleri 25.900 $ karşılığında tercih edebilirler. 4.000 dolar daha için, pil 400 mil menzile izin verecek. Batarya 34.600 dolara 600 mil menzile ulaşabilir ve nihai 1.000 mil için alıcılar 44.900 dolara bakıyor.

Diğer güç seçenekleri de güneş enerjisiyle ilgili olarak özelleştirilebilir. Aptera sadece tavan ve güneş paneli güneş panelini içerir, ancak kaputta (300 $), arka kapakta (600 $) paneller ekleme ve tüm panelleri sadece 900 $'dan kombine bir anlaşma için ekleme seçenekleri vardır. Otomobilin taban fiyatına bir önden çekiş sistemi de dahil edilirken, dört tekerlekten çekiş sistemi 2.500 dolara daha fazla satın alınabilir.

Aptera'nın iç renkleri de sürücünün tercihine bağlı. Beyaz/mavi, krem/ten rengi ve siyah/turuncu dahil olmak üzere üç standart renk kombinasyonu fiyata dahildir, ancak yine, ek 900 ABD doları karşılığında bir “Özel” renk seçeneği mevcuttur ve teslimattan önce bir temsilci ile iletişime geçecektir.

Özel seçeneklerin ve potansiyel olarak pahalı yükseltmelerin orada durduğunu düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Aptera ayrıca, Seviye 2 otonom sürüş, şerit koruma, uyarlanabilir seyir ve acil frenlemeyi 1300 $ daha içeren “Güvenlik Pilotu”nu içeren nihai satın alma fiyatına “sınırlı sürüm yükseltmeleri” olarak çeşitli eklentiler sunuyor.

Ayrıca, ses derinliğinizi artırmak ve üç ekstra ses kanalıyla basınızı derinleştirmek için 600 $ karşılığında “Geliştirilmiş Ses” ekleyebilirsiniz: entegre bir çadır ve arka tente içeren bir “Kamp Kiti”, 600 ABD doları karşılığında bir “Pet Kit” sunar. 300$'lık bir evcil hayvan ayırıcı ve aksesuarları ve Aptera'larını arazide 1.000$'a almak isteyenler için daha yüksek yerden yükseklik ve daha sert tekerlek kapakları sunan bir "Off-Road Kit".

Tüm yükseltmeler ve özel renkler dahil edildiğinde, Aptera şu anda en yüksek seviyede 54.500 $ çalışacak şekilde ayarlanmıştır. Araç hala üretim öncesi aşamada olmasına ve ayrıntılar nihayetinde değişebilecek olmasına rağmen, nihai üretim sürümünde kullanılabilir durumda kalmak için Gamma sürümündeki tekliflerin çoğunu arayabilirsiniz.

Kaynak: HotCars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.