Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Squad Mobility, 6.250 Dolarlık Solar Elektrikli Rounaboat aracı

AA15aSoY.img?w=768&h=432&m=6&x=457&y=111

Kendini güneş ışığıyla şarj eden elektrikli araçlar artık ortaya çıkmaya başlıyor ve gördüğümüz en küçük dört tekerlekli bisiklet, 2019'da iki eski Ligtyear çalışanı tarafından kurulan ve merkezi Hollanda'nın Breda kentinde bulunan Squad tarafından oluşturulan bu dört tekerlekli bisiklet. Squad Solar City Car bir araba değil, daha çok çatısında günde 20 km'ye (12 mil) kadar serbest menzil sağladığı söylenen büyük bir güneş paneli olan dört tekerlekli bir scooter. Nertherlands), 100 km'lik (62 mil) pil paketinin bir şarjıyla belirtilen menzilinin üstünde.

Avrupa'da, bu tür araçları, güç ve azami hız için belirli bir eşiğin altına düştüğü sürece ehliyetsiz kullanabilirsiniz. İki versiyon sunulacak: 45 km/sa (28 mph) hıza ulaşan iki koltuklu ve 70 km/sa (43 mph) azami hıza sahip dört koltuklu. Her ikisi de kolayca değiştirilebilen dört adede kadar ayrı pilden çekilen 3,2 beygir gücündeki (2 kW) bir motorla çalışır.

AA15b92P.img?w=768&h=433&m=6

Her birinin kapasitesi 1,6 kWh'dir, bu nedenle dördü de takıldığında, araç 6,4 kWh'ye sahiptir ve belirtilen maksimum menzile ulaşmasını sağlar. Araç standart olarak bir ısıtıcı alıyor, ancak alıcılar kapılar ve klima için ekstra ödeme yapmak zorunda kalacak ve bu da 6.250 €'luk taban fiyatına ekleniyor.

Temel sürüm, dört pil modülünden yalnızca ikisi ile birlikte gelir, bu nedenle menzili 50 km'dir (31 mil), ancak aracı satın aldığınızda tüm yuvaların doldurulması için ödeme yapabilirsiniz. Dört pilin tamamıyla birlikte gelen 9.300 Euro'luk Sınırlı Sürümü de seçebilirsiniz, ancak bu sürüm yalnızca 5.000 Euro'luk bir ön ödeme ile rezerve edilebilir.

AA15aVjm.img?w=768&h=431&m=6

Squad ayrıca solar EV'yi 6.250 $'dan başlayacak olan Amerika Birleşik Devletleri'ne getirmeyi planlıyor. İlk kez 2023 Ocak ayında 2023 Tüketici Elektroniği Fuarı'nda (CES) gerçekleşecek, ancak şirket, tıpkı Avrupa'da olduğu gibi, bu araçları özel alıcılardan çok, araç paylaşım hizmetlerinde kullanılmak üzere filo müşterilerine satmayı umuyor. , ancak gelecek yıl kendinize bir tane sipariş edebileceksiniz.

İnsanların ona golf arabası diyebileceği Amerika Birleşik Devletleri'nde bazı uyum sorunları olabilir, çünkü bu tür araçların yıllardır satışta olduğu Avrupa'nın aksine, ABD'de şimdiye kadar yakalanmadılar. Bu aracın ne kadar başarılı olduğunu görmek ilginç olacak, özellikle de daha sıcak iklimlerde ücretsiz günlük ulaşım anlamına gelebilecek çok ilginç güneş bileşeni göz önüne alındığında.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tüm Eski EV (elektrikli araç) Pillerine Ne Olacak?

Gelecek elektriğe dönüşürken, tüketiciler araba akülerinin nereden geldiğini ve değiştirildiğinde onlara ne olduğunu merak ediyor. Bu şeylerin gezegenimiz üzerindeki çevresel etkileri hakkında endişelenmek akıllıca. EV pil sürecine baştan sona daha yakından bakacağız. Eskiyi geri dönüştürmekten yeniyi inşa etmeye kadar sorularınızın burada yanıtlanacağından emin olabilirsiniz!

AA15a8BK.img?w=768&h=432&m=6

EV Pilleri Ciddi Bir İştir

Elektrikli bir araç eskimeye başladığında, her şeyi yerel çöplükteki bir araba kırıcıya attıkları düşünülebilir. Çok eski günlerde işler böyle yapılıyor olabilir, ama artık değil. Pil geri dönüşümü son birkaç on yılda hızla arttı ve artık bu potansiyel olarak zehirli atığı işlerken standart bir uygulama haline geldi. Fosil yakıtlı arabaları sonsuza dek değiştirmek için EV'lerin üretimini ilerletmek için çok fazla iş yapılırken, birçok insan da EV pillerinin yeniden kullanıldığından, yeniden kullanıldığından ve uygun şekilde geri dönüştürüldüğünden emin olmak için çalışıyor. Bu süreç, özellikle EV satışlarının 2035 yılına kadar tamamen gazla çalışan arabaların yerini almasının beklendiği Kaliforniya'da, büyük ölçüde EV şirketlerinin kendilerine bırakıldı. gelen tüm pilleri işlemeye hazır olmamız gerekiyor. Ancak bu süreç tam olarak nasıl işliyor?

EV Pilleri Çeşitli Şekillerde Yeniden Amaçlanıyor

Pillerin çoğu için varsayım, genellikle şarjlarını kaybetmeye başladıklarında değersiz hale geldikleridir. Ve evet, onları çöplük yolundaki bir çöp kutusuna atarsanız, bu çevre için iyi olmayacaktır. Ancak, uygun koleksiyoncuya verilirse (büyük olasılıkla yenisiyle takas ederken otomobil şirketinin kendisi), o zaman gezegene ve ekonomiye bir iyilik yapmış olursunuz. Piller genellikle, yerel elektrik şebekenizde (veya özel şebeke dışı) paketlere (birden fazla pil bir arada) yerleştirilerek gündüzleri güneş enerjisiyle enerji depolamak ve geceleri dağıtmak gibi başka şekillerde yeniden kullanılır. Bir dahaki sefere gece geç saatlerde mağaranızda güç emerken bunu düşünün!

Eski EV Pilleri Yeni Piller Oluyor

Piller, başka bir amaca uygun hale getirildikten sonra bile zamanla şarjlarını kaybetmeye devam edecek ve sonunda ölecektir. İşte ağır dozda bilim içeren kısım geliyor. Sektördeki gelişmeler sayesinde hidrometalurji, öncelikle araba akülerini oluşturan çeşitli bileşenleri parçalamak, ayırmak ve geri dönüştürmek için kullanılan şeydir. Bu süreç son teknoloji değil - aslında on yıldan fazla bir süredir var - ve her yıl gelişmeye ve daha iyi olmaya devam ediyor. Olay temelde şöyle gelişiyor: Piller, onları küçük parçalara bölen dev öğütücülere atılıyor. Bu kıyılmış karışım daha sonra plastiğin (yüzer) metalden (lavabo) ayrıldığı suya boşaltılır. Plastik geri dönüştürülür ve metal ayrılır ve - tahmin ettiğiniz gibi - yeni piller yapmak için yeniden kullanılır! Bu geri dönüşüm şirketlerinin çoğu tam burada ABD'de yerleşiktir. Ve burada burada süreci biraz değiştirebilseler de temel esaslar aynı kalır. En iyi yanı, bu şirketlerin EV pili malzeme geri kazanım oranını yüzde 98'e kadar çıkarması.

EV Piller Ham ve Geri Dönüştürülmüş Malzemeler Kullanılarak Üretilmiştir

Artık tüm bu iyi geri dönüştürülmüş malzemelere sahip olduğumuza göre, tam olarak başlangıca geri dönüyoruz. Bu, "araba aküleri tam olarak nasıl yapılır?" İnşaat süreci, tıpkı geri dönüşüm süreci gibi, onlarca yılda çok uzun bir yol kat etti. Eski kurşun ve asit piller hızla kullanımdan kaldırılıyor ve onların yerini lityum iyon piller alıyor. Yeni piller, karbon veya grafit, bir metal oksit ve lityum tuzu kullanılarak yapılır - bu bileşenler birleştirildiğinde pozitif ve negatif elektrotları oluşturur. Elektrolitlerle birleştiklerinde arabanızın ihtiyaç duyduğu elektrik akımını üretirler. Aküler, arabalarımızda bulunan yeni aküleri park yerinden aldıklarında üreten büyük üretim tesislerinde üretilir. Yaşlandıktan sonra geri dönüştürülürler. Yeni üretmekten eskiyi parçalamaya kadar tüm bu süreç sayesinde gelecek parlak görünüyor. Yeni araştırmalar, 2050 yılına kadar geri dönüştürülmüş malzemelerin ABD araç pazarlarında kullanılan kobaltın yüzde 45-52'sini, lityumun yüzde 22-27'sini ve nikelin yüzde 40-46'sını sağlayabileceğini gösteriyor.

EV Pil Geri Dönüşümü Hakkındaki Efsaneler

Pek çok insan, araba pillerinin (ve genel olarak tüm pillerin) geri dönüştürülmesinin olumlu taraflarını duyabilir ve bunun bir dezavantajı olmadığını düşünebilir - ancak dünyamızdaki çoğu şey gibi, henüz mükemmel bir süreç değildir. Atık, pil geri dönüşüm sürecinde kaçınılmaz olarak üretilir ve bununla başa çıkmak için zehirli atık alanları oluşturur. Ancak iyi haber şu ki, bu pil geri dönüşüm şirketleri, tasarruf ettikleri malzemeleri satabildikleri için atıkları azaltmak için güçlü bir teşvike sahipler - ne kadar çok tasarruf/geri dönüşüm yapabilirlerse, o kadar çok para kazanabilirler. Kurdukları fabrikalar, parçaladıkları, erittikleri ve aç pil endüstrisine geri sattıkları pillerden giderek daha büyük miktarlarda malzemeyi kurtarabilecekleri noktaya kadar her yeni tasarımla daha iyi hale geliyor. Bu, taze veya yetersiz geri dönüştürülmüş ürünlerin peşinden giderken madencilik ve eski tarz geri dönüşüm merkezleri tarafından oluşturulan zehirli ortamların sayısını azaltmaya yardımcı olur. Bununla birlikte, "kirli geri dönüşüm" tarafından üretilen rafine atığın olduğu ortamlarda bile, geri dönüşüm yapmamanın ve yeni ürünler için petrole güvenmenin eski yöntemlerine kıyasla çevre için hala daha iyi ve iyi bir yatırım olduğunu burada belirtmek önemlidir. . Kimyagerleri ve mühendisleri projelere dahil etmek, daha temiz geri dönüşümle sayıların artmasını ve bazı durumlarda neredeyse yüzde 100 başarı oranına ulaşmasını sağlıyor.

EV endüstrisi etrafında dönen bir başka efsane de hiçbir şeyin onları durdurmaya çalışmadığıdır - bu gerçeklerden çok uzaktır. Petrol endüstrisi onlarca yıldır elektrikli otomobil rekabetini durdurmak için çalışıyor ve bugün de durum farklı değil. Ancak petrol şirketleri, itip kakmaya çalıştıkları şirketlerin de en az petrol şirketlerinin ve tüm arkadaşlarının sahip olduğu kadar paraya sahip olması nedeniyle bu sefer baskı uygulamakta çok daha zorlandı. Benzin iki şirket tipini bir arada tutan yapıştırıcıydı, babalarımız onları iyi bilirdi. Ne yazık ki, bu yapıştırıcı aşındı ve iyi eskimiyor - değiştiriliyor. Bu, petrolün hala modern kullanımlarına sahip olmadığı anlamına gelmez - ancak arabalara ve elektrik şebekesinin çoğuna gelince, gelecek elektriktir. Ne kadar çok emisyondan kurtulabilirsek o kadar iyi. Petrol endüstrisi sigara endüstrisine çok benziyor - milyonlarca insanı öldürme sorununa ondan paçayı sıyırmak için yeterince para atamıyor. Sigara dumanı ve kirlilik emisyonları birçok yönden birbirine benzer - ikisi de insanlık için öldürücüdür. Elektrikli ulaşım ve şebeke sistemlerine geçiş, emisyonları o kadar azaltacaktır ki, gezegeni miras alacak çocuklarımız için daha parlak bir gelecek sağlamamıza yardımcı olabiliriz.

SSS

S: EV Pilleri Eskidiklerinde Nasıl Kullanılır?

Uygun şekilde atıldıkları sürece, çoğu araba aküsü ya yeniden kullanılır ya da geri dönüştürülür.

S: EV Pilleri Nasıl Yeniden Kullanılır ve Yeniden Kullanılır?

Araba aküleri, şehrinizin elektrik şebekesi için güç depolamak gibi çeşitli şekillerde kullanılabilen devasa güç depolama birimleri oluşturmak için genellikle büyük kümeler halinde gruplandırılır.

S: EV Pilleri Bittikten Sonra Nasıl Geri Dönüştürülür?

Pil nihayet kullanılamayacak kadar tükendiğinde, parçalanır. Bileşenler daha sonra hidrometalurji kullanılarak ayrılır ve yeni piller yapmak için geri dönüştürülür.

S: EV Pilleri Nasıl Yapılır?

EV araç aküleri, dünya genelinde pil ihraç eden büyük üretim tesislerinde üretilir. Karbon veya grafit, bir metal oksit ve lityum tuzu ile yapılırlar. Pil şirketleri, yeni piller oluşturmak için ham ve geri dönüştürülmüş malzemelerin bir kombinasyonunu kullanır.

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

NIO, 300 Bininci Elektrikli Arabayı Üretim Hattından Çıkardı

AA15c0i5.img?w=768&h=432&m=6

2023'ün ilk yarısında şirket beş yeni model piyasaya sürmeyi planlıyor.

NIO, şirketin ilk modelini (ES8) 2028'de piyasaya sürmesinden bu yana 300.000'inci elektrikli otomobil üretimini kutluyor.

Jübile aracı, NIO'nun İkinci Gelişmiş Üretim Üssü'nde (NeoPark) üretilen mavi bir NIO ET5 orta boy sedan (Eylül'de piyasaya sürüldü) olacak.

Diğer beş NIO modeli (ES8 amiral gemisi SUV, ES6 çok yönlü SUV, coupe SUV EC6, amiral gemisi sedan ET7 ve orta büyüklükte SUV ES7) Hefei'deki JAC-NIO Gelişmiş Üretim Merkezinde üretiliyor.

 
NIO şu anda genişleme aşamasındadır - şirket kısa süre önce yeni bir aylık satış rekoru elde etti ve coğrafi olarak genişleyerek birden fazla Avrupa ülkesine girdi (ET7'nin Almanya, Hollanda, Danimarka ve İsveç'teki teslimatları Ekim ayında başladı).

200.000'inci araç 26 Nisan'da üretildi, bu nedenle ek 100.000 premium BEV üretmek sekiz aydan kısa sürdü. NIO, Kasım ayının sonuna kadar kümülatif olarak 273.741 elektrikli araba sattı, bu da temelde çok fazla envanter olmadığı anlamına geliyor (çoğunlukla müşterilere giden araçlar).

AA15bLBf.img?w=768&h=432&m=6

AA15bTqN.img?w=768&h=432&m=6

NIO ET5 (sağdan birinci)

Altı model, bir başlangıç için oldukça iyi bir EV serisi olsa da, NIO, 2023'ün ilk yarısında beş yeni model piyasaya sürme arzusunu dile getirdi.

En son üç model (ET7, ES7 ve ET5), bu yıl tanıtılan NT 2.0 platformuna dayanmaktadır (ES8, ES6 ve EC6 durumundaki NT 1.0 platformuna kıyasla).

Çinli üreticinin hangi yeni elektrikli arabaları piyasaya süreceğini görmek çok ilginç olacak.

2025 yılına kadar NIO, 25'ten fazla ülke ve bölgede faaliyet göstermek istiyor. Bu sadece elektrikli otomobil satışı değil, aynı zamanda şarj altyapısının ve akü takas istasyonu ağının da genişletilmesi anlamına geliyor.

12 Aralık itibariyle, NIO'nun sahip olduğu:

395 NIO Evleri ve NIO Alanları,

1.263 Güç Değiştirme İstasyonu,

12.785 şarj istasyonu,

ve 998.000'den fazla üçüncü taraf şarj istasyonu erişim.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla Neden Aniden Korkunç Bir Duruma Düştü

Twitter'ın devralınmasını çevreleyen sirkten bu yana Tesla hisseleri önemli ölçüde düştü. Her iki şirketin de sahibi Elon Musk, Twitter satın alımını finanse etmek için elektrikli araç şirketinden milyarlarca dolar değerindeki varlığını sattı. Tesla'nın en büyük perakende hissedarı, şirketi düşen hisse fiyatını yükseltmek için harekete geçmeye çağırdı.

AA11SAmN.img?w=730&h=487&m=6

Tesla son zamanlarda ciddi bir ateş altında. Elektrikli araç şirketi son zamanlarda birçok nedenden dolayı birkaç geri çağırma yaşadı. Şirket genel olarak düşüşe geçti.

Tesla'nın yayınladığı bazı geri çağırmalar, şirketin düşüşüne katkıda bulunuyor olabilir. Geri çağırmalar oldukça şiddetli ve bazılarının temel güvenlik özellikleriyle ilgisi var. Şirkette tam olarak neler olup bittiğini ve işlerin neden yeterince yönetilmediğini merak ediyor.

Son birkaç ayda, iki milyondan fazla Tesla aracı geri çağırma sorunlarından etkilendi. Birkaç ay daha geriye baktığınızı varsayalım, geri çağırmaların bir parçası olan toplam elektrikli araç sayısı neredeyse ikiye katlandı. Geri çağırmalar kesinlikle kontrolden çıktı ve tehlikeli bölgeye girdi.

Tesla geri çağırmalarına neden olan sorunlar değişiklik gösterir. Geri çağırma sorunlarından bazıları, kalitesiz yazılım, arka aydınlatma, emniyet kemerleri, aracın cam sisteminin düzgün çalışmaması, direksiyon simidi ve diğer ciddi güvenlik sorunlarını içerir. Şirket, yalnızca bu yıl yaklaşık 20 geri çağırma yaşadı.

Pek çok Tesla elektrikli aracını çevreleyen çok sayıda büyük ve potansiyel olarak ölümcül sorunla, şirketin kötü bir noktada olması şaşırtıcı değil. Genel satışlar düştü ve araç fiyatı da düştü. Bunlar elektrikli araç firmasının sağlığı için iyiye işaret değil.

Tesla, elektrikli araçlarının üretiminde de zorluklarla karşı karşıya. Şirket teslim tarihlerini kaçırıyor ve ürün yelpazesi eksik. Bu faktörler, şirket hisselerindeki düşüşü daha da artırıyor.

Tesla'nın sahibi de son zamanlarda büyük kişisel ateş altında. Elon Musk geçtiğimiz günlerde sosyal medya platformu Twitter'ı devralmıştı. Devraldığından beri, en hafif tabirle tam bir sirk oldu.

Elon Musk, daha önce Twitter'da çalışan kişilerin çoğunluğunun işten çıkarılmasıyla ilgili ciddi davalarla karşı karşıya. Ayrıca, çeşitli konularda bir dizi tartışmalı ifadeyi tweetledi. Bu eylemler ayrıca Tesla'nın genel düşüşüne katkıda bulunabilir.

Bu da yetmezmiş gibi Tesla'nın sahibi, insan beynine yerleştirilecek bir çip üretmek için çalışan başka bir şirketin de sahibi. Çip şu anda hayvanlar üzerinde denenme aşamasında ve çip bir maymunun beynine yerleştiriliyor. Musk, yakında insan denemelerinde ilerlemeyi planladıklarını açıkladı.

Tesla'nın düşüşü, çiğneyebileceğinizden daha fazlasını ısırmak olabilir. Elon Musk, yapıcı eleştirileri kabul etme yeteneğinden yoksun olmasıyla da ünlüdür. Belki de Musk her seferinde tek bir şeye odaklanmalı.

Kaynak: Tell Me Best

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

İz Genişliğini Değiştiren Elektrikli Araç Üretime Giriyor

AA15mSSp.img?w=768&h=385&m=6

City Transformer'ın CT-1 EV'si, iz genişliğini değiştirerek gerektiğinde park etmeyi veya trafikte araba olarak kullanmayı kolaylaştırabilir.

2023 Alman Tasarım Ödülleri'nde beğeni toplayan EV, 2024'ten itibaren üretime geçiyor.

EV, 111 mil menzil ve 55 mil azami hız sunuyor, ancak planlanan fiyatı bugün piyasadaki diğer EV'lere kıyasla oldukça mütevazı.

Yıllar öncesine dayanan diğer tek seferliklere ek olarak, en son Audi skysphere konsepti ile toplam uzunluklarını değiştirebilen çok sayıda konsept otomobil gördük. Ancak genişliğini pratik avantaj sağlayacak şekilde değiştirebilen bir araba görmedik.

İsrailli EV şirketi City Transformer tarafından yaratılan ve 2024'ün sonunda üretime girecek olan CT-1'in arkasındaki fikir bu.

CT-1, her şeyden önce, bir motosiklet için yer bulma kolaylığını geleneksel bir arabanın konfor ve güvenliğinin en azından bir kısmıyla birleştiren küçük bir EV'dir. EV, iz genişliğini 1 metreden (3,2 fit) 1,4 metreye (4,5 fit) değiştirebilir. Fark, kağıt üzerinde çok gibi görünmeyebilir, ancak bir motosiklet için tasarlanmış bir park yerini kolayca kullanabilmek veya araba boyutunda bir park yeri aramak arasındaki fark olabilir. Ek bir avantaj: Daha yüksek hızlarda, daha geniş palet daha iyi denge ve kullanım sağlar.

Ancak şirket, modelin ortalama bir EV'ye kıyasla %75 daha az yer kapladığını ve aynı zamanda çok daha küçük bir pil sayesinde ağırlıktan tasarruf ettiğini iddia ederek CT-1'in başka verimlilikleri de var.

Küçük arabalar, yoğun Avrupa ortamlarında popülerdir çünkü arabaların ve motosikletlerin genellikle kendi yerlerinde doğaçlama yapabildiği asırlık şehirlerde park etmeleri daha kolaydır. Otopark, nadiren doğaçlama yapılabilen ABD şehirlerinde çok daha iyi değildir.

CT-1'i ABD'de satma planımız yok, ancak onu bir sonraki Avrupa seyahatinizde görme olasılığınız nedir?

Bu yılın başlarında Alman Tasarım Konseyi, CT-1'e 2022 Alman İnovasyon Ödülleri'nde Altın ödül verdi; modelin 2024'ün dördüncü çeyreğinde üretilmesi planlanıyor ve ön siparişler şimdi 13.000 €'ya sunuluyor.

City Transformer'ın kurucu ortağı ve CEO'su Asaf Formoza, "Alman Tasarım Konseyi'nden bu onuru aldığımız için çok heyecanlıyız" dedi.

Avrupa'daki EV alıcıları için bu beklenen fiyat, planlanan 111 mil menzili ve 85 mil/saat azami hızı göz önüne alındığında, CT-1'i motosiklet veya scooter'lardan çok kullanılmış EV'lerle rekabet edebilir hale getirecektir.

Ancak CT-1 aynı zamanda tam olarak araba olmayan küçük, kentsel EV'lerin nişini de dolduruyor - yaklaşık olarak Smart ForTwo'nun işgal etmeye çalıştığı ancak sonuçta yüksek fiyatlandırma nedeniyle aşağı çekildiği aynı niş. Yüksek bir fiyat kesinlikle CT-1'in özelliklerinden biri olmayacak, ilk örnekleri şu anda Avrupa'da ön siparişe açıldı.

CT-1, kentsel bir EV olarak Amerika'da popüler olabilir mi, yoksa Avrupa şehirleri için daha mı uygun? Aşağıdaki yorumlarda bize bildirin.

Kaynak: Autoweek

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Pilsiz Bu EV, Elon Musk'ın En Büyük Kabusu Olabilir

AA15oHFv.img?w=768&h=461&m=6
 

Elektrikli araba devrimi yolda ve trend geliştikçe, pillerin artık EV'ler için birincil güç kaynağı olmadığını gösteriyor. Artık bir EV'ye güç vermenin daha güvenilir ve verimli yollarının olduğu gerçeği, nanoFlowcell QUANTiNO yirmifive tarafından gösteriliyor. Bu araç, akülü araçlara alternatifler olduğunu sürekli olarak hatırlatıyor.

Akülü Elektrikli Araçların Artıları ve Eksileri

BEV'ler veya Pilli Elektrikli Araçlar, çevre dostu olmaları nedeniyle giderek daha popüler hale geliyor. Elektrikli otomobiller sıfır egzoz emisyonu üretirler, bu da çevre için benzinle çalışan geleneksel otomobillerden çok daha iyi oldukları anlamına gelir. Bu, onları karbon ayak izlerini azaltmak isteyenler için mükemmel bir seçim haline getirir.

EV'ler ayrıca daha az hareketli parçaya sahip oldukları için benzinle çalışan arabalardan daha az bakım gerektirir. Bu, sürücülere uzun vadede önemli miktarda para kazandırabilir. Elektrikli arabalar ayrıca benzinle çalışan arabalardan daha sessiz olma eğilimindedir, bu da onları kentsel alanlarda yaşayanlar için mükemmel bir seçim haline getirir. Son olarak, Nissan Leaf, Chevy Bolt EV ve EUV gibi birkaç model ve artık nispeten uygun fiyatlarla mevcut olan yakında çıkacak olan Equinox EV ile elektrikli otomobiller giderek daha uygun fiyatlı hale geliyor.

Bunu söyledikten sonra, bu akülü araçlar ne kadar çevreci? Sıfır egzoz emisyonu olabilir, ancak bir BEV'i yola çıkarmak için yapılması gereken çok şey var. Artı, pil paketini şarj etmek için kullanılan elektrik yenilenebilir kaynaklardan gelmiyorsa, o kadar da yeşil değil, değil mi? Bunun dışında, lityum-iyon piller için gerekli olan kaynakların bir kısmını çıkarmak için kullanılan yöntemler yarardan çok zarar veriyor. Peki alternatifimiz var mı?

Piller Aslında Neden Eski Teknolojidir?

Kabul edelim, pil teknolojisi son on yılda çok yol kat etmiş olabilir, ancak güvenlik, maliyet ve ağırlık gibi yönlerden dolayı hala gelişmekte olan bir alan olarak kabul edilebilir. BEV'ler, geleneksel gazla çalışan araçlar gibi düzenli bakım gerektirmese de, menzil ve şarj süreleri onlar için sorun olmaya devam ediyor. Enerji yoğunluğu daha yüksek olan katı hal piller bu sorunu çözebilir.

Hidrojen yakıt hücreleri veya güneş enerjisi gibi alternatif enerji biçimleri kullanan araçlar da çekiş kazanmaya başlıyor. Ancak bir kez daha, bu tür teknolojileri çevreleyen altyapı, kitlesel ölçekte benimseme için uygun olmaktan hâlâ çok uzak. EV alanındaki en önemli gelişmelerden biri nanoFlowcell'dir. Pil kullanmayan bir EV olan QUANTiNO yirmibeş Elektrikli Araba'ya girin. Teknolojinin kendisi yeni değil ve ilk olarak yaklaşık on yıl önce bir konsept otomobil gördük.

Ulaşımda Devrim Yaratan: Karşınızda QUANTiNO Twenty Five Elektrikli Araba

QUANTiNO yirmifive, pil gerektirmeyen tamamen elektrikli bir otomobildir. Sonuç olarak, şarj etmeniz gerekmez, bunun yerine suyunu sıkın. QUANTiNO yirmifive'ın nanoFlowcell'inde kullanılan sıvı bi-ION elektrolit yakıt, yanıcı olmayan, toksik olmayan ve çevre dostu bir sulu çözeltidir ve yakıt ikmaline ihtiyaç duymadan önce yaklaşık 2.000 kilometre dayanır.

Teknoloji, esas olarak tuzlu suyu veya atık suyu nano yapılı moleküller için bir taşıyıcı görevi görecek şekilde kullanılacak şekilde dönüştüren bir su arıtma işleminden yararlanır. Bunlar, motorlara güç sağlamak için gereken elektrik akımını üretmek için kimyasal reaksiyonu destekleyen taşıyıcılar olarak işlev görür.

Güç açısından, nanoFlowcell 48 VOLT E-sürücü başlangıçta küçük bir elektrolitik kondansatörle çalışır. QUANTiNO yirmifive ayrıca çok fazlı bir motor tasarımı kullanır. Dört düşük voltajlı e-motor ve 48 volt yerleşik elektronik aksam, daha sonra sürecin kontrolünü üstlenen nanoFlowcell tarafından çalıştırılır. Arabanın azami hızı saatte 124 mil. Araba, ayrılabilir araba tavanına rağmen sağlam bir güvenlik hücresine izin veren gelişmiş araç güvenlik kontrolü için n-AI ile donatılmıştır.

Çözüm

Özetlemek gerekirse, bu elektrikli araç, en son teknolojileri ile ulaşımın geleceğini temsil ediyor. Arabalarımızı yalnızca içten yanmalı veya pille çalıştırdığımız günlerin sona erdiğini hatırlatıyor. Daha çevre dostu araçlara olan talep ancak önümüzdeki yıllarda artacaktır. Teknoloji geliştikçe, bu amaç göz önünde bulundurularak giderek daha fazla araba üretiliyor.

QUANTiNO yirmifive, pil gerektirmeyen çığır açan bir teknolojinin yüzüdür. Bu teknolojinin nasıl meyve verdiğini görmek gerekiyor, çünkü bu gerçekleştiğinde, şarj süreleri ve menzil endişesi geçmişte kalabilir, çünkü suyu sıkmak tipik gazla çalışan aracınıza yakıt ikmali yapmakla aynı süreyi alacaktır. bugün araba

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Car and Driver's En İyi Orta Boy EV Seçimi Şaşırtıcı Değil

Yıl sonunun hızla yaklaşmasıyla birlikte, çeşitli otomotiv yayınları, EV modelleri de dahil olmak üzere en iyi araçları seçtikleri isimleri veriyor. Listenin başında bir Tesla'nın olacağını düşünebilirsiniz, ancak Car and Driver için farklı bir marka kesim yaptı. Ve bu da 2022 Ioniq 5 SUV ile Hyundai.

2022 Hyundai Ioniq 5 nedir?

Hyundai Ioniq 5 tamamen elektrikli bir crossover. DNA'sını Kia EV6 ile paylaşıyor ve genel olarak sağlam bir araç gibi görünüyor. Hyundai, bir dizi EV modeli piyasaya sürmeyi planlıyor ve ilk 5'i işaret ediyor.

2022 Ioniq 5 ile ilgili beğenilecek şeyler arasında hızlı şarj süreleri, 303 millik sürüş mesafesi ve sağlam bir tasarım yer alıyor. İç kısım kullanılabilir ve dış kısım genel görünmüyor. Artı, 320 beygir gücüne kadar çıkabilirsiniz.

2022 Ioniq 5 pratiklik sunar

39.950 $'lık başlangıç fiyatıyla yeni Ioniq 5 oldukça pratik. Dört tekerlekten çekiş ile donatabilirsiniz ve Car and Driver'a göre içinde bol miktarda teknoloji var. Bir başka önemli nokta da, Ioniq 5'in sürüşü gerçekten çekici hissettirmesidir. Çoğu EV'nin aynı şeyi hissettiği bir dünyada, bu elektrikli SUV için büyük bir artı.

AA14TA6O.img?w=768&h=511&m=6

2022 Hyundai Ioniq 5, standart olarak 58,0 kWh pil takımıyla gelir. Ancak, daha fazla menzille ilgileniyorsanız, 77,4 kWh'lik bir paket alabilirsiniz. Ne yazık ki 2022 Ioniq 5, Kia EV6 GT gibi bir performans versiyonu sunmuyor. Yine de herkesin bu düzeyde bir güce ihtiyacı yoktur.

Car and Driver bu elektrikli SUV hakkında neyi seviyor?

Car and Driver'ın Ioniq 5 ile ilgili beğendiği özellikler açısından süper hızlı şarj ve tasarım listenin başında yer alıyor. EV'ler yeni tasarım dili yeteneği sunuyor ve Hyundai bundan tam olarak yararlandı.

Sahip olduğunuz donanıma bağlı olarak, bu EV yaklaşık 18 dakikada %10'dan %80'e şarj olabilir. Bu şarj oranını elde etmek için bir DC hızlı şarj cihazına erişmeniz gerekir. Yani, bu akılda tutulması gereken bir şey.

Bir Hyundai Ioniq 5 satın alabilir misiniz?

Şu anda, Ioniq 5 sınırlı miktarlarda mevcuttur. Henüz her Hyundai bayisinde mevcut değil, bu yüzden bir tane bulmak zor olabilir. Anlaşılır bir şekilde bu, bazıları için biraz hayal kırıklığı olabilir.

AA14TFL1.img?w=750&h=500&m=6

Tedarik zinciri sorunları gibi sorunlar çözüldükçe daha fazla Ioniq 5 modelinin kullanıma sunulmasını umuyoruz. Eğer öyleyse, daha fazla insanın bu EV'nin ne hakkında olduğunu anlamasına izin verir. Özellikle Tesla gibi bir şeye gitme konusunda şüpheci olanlar.

2022 Ioniq 5, piyasadaki en ucuz elektrikli SUV olmayabilir. Ancak sunduğu şey için fiyat haksız gelmiyor. Ve bu konuda söylenecek bir şey var.

Kaynak: MotorBiscuit

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

EV üreticisi Lucid, Suudi kamu servet fonu ve diğer yatırımcılardan 1,5 milyar dolar buldu

Elektrikli araç üreticisi Lucid Group, planlanan 1,5 milyar dolarlık özsermaye arzını tamamladığını söyledi.

Lucid, bu nakdin çoğunu, en büyük yatırımcısı olan Suudi Arabistan Kamu Yatırım Fonu'nun bir iştirakine yaklaşık 86 milyon hisselik özel bir satış yoluyla topladı.

AA15sHAd.img?w=768&h=402&m=6&x=1&y=26&s=

Elektrikli araç üreticisi Lucid Group Pazartesi günü yaptığı açıklamada, planlanan 1,5 milyar dolarlık özsermaye arzını tamamladığını söyledi. Şirket teklifi ilk olarak üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladığı Kasım ayında duyurdu.

Lucid, bu nakdin çoğunu, yaklaşık 915 milyon doları, en büyük yatırımcısı olan Suudi Arabistan Kamu Yatırım Fonu'nun bir iştirakine yaklaşık 86 milyon hisselik özel satış yoluyla topladı. Kalan 600 milyon dolar, Lucid'in ek 56 milyon hisse sattığı geleneksel bir ikincil hisse senedi arzı yoluyla toplandı.

Finansman turu, Suudi kamu servet fonunun Lucid'deki hissesini önceki seviyesinde, yaklaşık %62'de tutacak şekilde yapılandırıldı.

Şirket yaptığı açıklamada, Lucid'in gelirleri "bilançosunu ve likidite pozisyonunu daha da güçlendirmek" için kullanmayı planladığını söyledi.

Lucid'in en son raporu olan 30 Eylül itibariyle yaklaşık 3,85 milyar dolar nakit parası vardı.

Kaynak: CNBC

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Ben bir Tesla Yatırımcısıyım. Elon Musk Şirket İçin Bir Tehlikedir.

Elon Musk'ın Twitter üzerinden yok etme yolu artık o sosyal medya şirketiyle sınırlı değil. Musk'ın sahip olduğu en büyük şirket olan Tesla'nın değeri, geçen yılki en yüksek değerinden yüzde 64 düştü ve şirketin halka açıldığı 2010'dan bu yana hisse fiyatındaki en büyük düşüş oldu. Hisse senedi sahibi benim gibi küçük yatırımcıları endişelendirmeye başlıyor. Tesla'da ve şirketin ürettiği arabaları sürün.

AA15uBD7.img?w=768&h=432&m=6&x=528&y=83&

Tesla Model 3'ü seviyorum. Sahip olduğum en iyi araba. 2019 yılında eşimle birlikte satın aldıktan kısa bir süre sonra kalitesinden ve şirketin vizyonundan o kadar etkilendik ki Tesla hissesi satın aldık. Ucuzdu. Şimdi, temettü yeniden yatırımları ve hisse bölünmeleri sayesinde yaklaşık 2.000 hisseye sahibiz. Emeklilik portföyümüzün oldukça büyük bir bölümünü oluşturur. Yani hisse senedi fiyatları düştüğünde, güvenli ve öngörülebilir emekliliğim için umutlar da artıyor.

Ayrıca, arabamızın arkasındaki şirketin, yalnızca araca temel hizmet için bile olsa varlığını sürdürüp sürdüremeyeceği konusunda endişelenmemiz gerekiyor. Yoksa muadili bir Studebaker'a mı sahip olacağız? En azından o Amerikan otomobil şirketi 1967'de fabrikalarını kapatmadan önce 100 yıldan fazla dayandı. 2003'te kurulan Tesla 20 yıl mı dayanacak?

Korku, Musk'ın Twitter'daki düzensiz davranışının, onun zihinsel istikrarı ve yönetim yeteneği hakkında ciddi soruları gündeme getirmesidir. Sizi bir yerden başka bir yere güvenli bir şekilde götürmek için güvendiğiniz bir araba yapması için ona güveniyor musunuz? (Bu nedenle, askeri uyduları ve astronotları fırlatma konusunda SpaceX şirketine güveniyor musunuz?)

Musk ayrıca Twitter satın alımını finanse etmek için son haftalarda 40 milyar dolarlık Tesla hissesi sattı ve şirkete getirdiği kaosu düzeltmeye yardımcı olmak için üst düzey Tesla personelini Twitter'a kaydırdı. Her ikisi de Tesla'nın değerini baltalıyor.

Geçen Cuma endişelerim hakkında tweet attım. Saatler içinde viral oldu.

"Ben bir @Tesla yatırımcısıyım ve @elonmusk'un @Twitter'dan çıkmasını istiyorum" diye yazdım. “Bu platformu devralmak için harekete geçtiğinden beri hisselerimin değeri yarıya indi. Model 3'ümü seviyorum ama şirketi öldürüyor.

Beş gün sonra, bu tweet sekiz milyonun üzerinde gösterime, yaklaşık 60.000 beğeniye, 14.000 retweet'e ve 12.000 yanıta sahip.

Yorumların birçoğu, Musk'ın Twitter'ı satın aldığından beri yaptığı açıklama ve eylemlerin Tesla markasına nasıl ciddi zararlar verdiğini gösteriyor. Kendini ilerici olarak tanımlayan bir kişi, "Bütün bu fiyaskoyu ve rekabetçi ürünlerin artan mevcudiyetini doğrulayabilirim," diye yazdı, "bir Tesla bayiliğine adım atmamamı neredeyse sağladı." Musk, en önemli ürünü için çekirdek kitleyi uzaklaştırıyor.

Küçük yatırımcı korkularım artık büyük yatırımcılar tarafından yansıtılıyor. Tesla'nın üçüncü en büyük bireysel hissedarı, 3 milyar dolarlık hisseye sahip olan Leo KoGuan, 14 Aralık'ta "Elon Tesla'yı terk etti ve Tesla'nın çalışan bir CEO'su yok" diye yazmıştı.

Yatırım danışmanı Gary Black tweet attı, "Marka varlıkları oluştuktan sonra hızla yokuş aşağı gidebilir," diye tweet attı, "@elonmusk'un paylaşma eğiliminde olduğum özgürlükçü siyasi görüşleri açıkça Tesla markasına yardımcı olmuyor."

Musk, Aralık ayı başlarında Tesla hissesinden 3,6 milyar dolar daha nakde çevirdikten sonra, yatırım şirketi Wedbush'tan Dan Ives şu uyarıda bulundu: "Musk, Twitter'daki kırmızı mürekkebi finanse etmeye devam etmek için Tesla'yı kendi ATM makinesi olarak kullanırken Twitter kabusu devam ediyor." Diğer uzmanlar, Tesla'nın bu yılki yüzde 55'lik düşüşünü Musk'ın siyasi tweet'lerinin ve açıklamalarının doğrudan bir sonucu olarak görüyor. “Elon, Tesla'nın markasıdır. Kendini toparlaması gerekiyor, ”dedi Loup Capital'den kendini Tesla boğası ilan eden Gene Munster. "Elon'un Twitter'da yaptıkları markaya zarar veriyor."

Musk'ı tüm yıl boyunca eleştirilere karşı savunan yatırım danışmanı Ross Gerber bile bıktı. Tesla'nın yönetim kurulu üyelerinin harekete geçmesini istiyor. “Elon şimdi Tesla'nın 60 dolarlık servetini sildi ve hala Tesla BOD'den hiçbir şey yok. Bu kesinlikle kabul edilemez.” 16 Aralık'ta tweet attı. Bu Pazartesi, Yahoo Finance'e "Tesla yönetim kurulunun uyanma ve işini yapma zamanı geldi" dedi.

Tesla'nın sorunları, pazarlardaki ve üretimdeki genel düşüşten farklı. Neredeyse tüm teknoloji ve otomobil şirketleri 2022'de hisse değeri kaybetti ama Tesla kadar değil. 19 Aralık itibariyle Tesla, yılbaşından bugüne yüzde 62,5 düştü. Karşılaştırıldığında, Ford Motor Co. yüzde 46,3 düştü. General Motors yüzde 42.1 düştü. Apple yüzde 49.6 düştü. Google (Alphabet) yüzde 39,0 düştü. Yalnızca eskiden Facebook olarak bilinen şirket Meta, karşılaştırılabilir şirketler arasında yıl için yüzde 66,2 düşüşle Tesla'dan daha kötü performans gösterdi.

Bu şirketler ile Tesla arasındaki fark nedir? Pekala, hiçbirinin müşterilerine hakaret eden, onlara hangi siyasi partiye oy vereceklerini söyleyen, CEO olarak kalıp kalmamaları konusunda Twitter anketleri düzenleyen, gazetecileri sansürleyen, Dr. Hunter Biden'ın dizüstü bilgisayarı hakkında.

Tesla'yı yapan adam olan Musk, şimdi onun ana sorumluluğu haline geldi. Bir seçim yapması gerekiyor: Ya Twitter'ı bırakıp tarihin en başarılı yeni otomobil şirketlerinden birini yönetmeye geri dönecek ya da Tesla'yı bırakıp Twitter saplantısını sonuna kadar sürdürecek. Lütfen Tesla'yı da aşağı çekmeyin.

Kaynak: The Daily Beast

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu Elektrikli Nissan GT-R R36, Doğrudan Gelecekten Geliyor

Mevcut nesil Nissan GT-R (R35) 2007'den beri piyasada ve her geçen yıl yeni bir model için daha istekli oluyoruz. Yeni R36 hakkındaki söylentiler gün geçtikçe güçleniyor ve Nissan, 2022 model GT-R'yi ABD'de satmamaya karar verdiğinde, herkes bir sonraki model yılının yeni GT-R'yi getirmesini bekliyordu. Ancak bu olmadı ve 2023 model yılı aynı, değişmeyen GT-R oldu. Yine de, İngiliz dergisi Autocar ile yakın zamanda yapılan bir röportajda Nissan CEO'su Takao Katagiri, yeni bir amiral gemisi Nissan performans arabasının yolda olduğunu doğruladı. Nismo markası altında satılacak ve elektrikli olacak. Bunun hibrit mi yoksa elektrikli mi olduğu henüz belli değil, ancak GT-R halefi geliyor. Ve umarız bu kadar iyi görünür.

Mevcut nesil Nissan GT-R (R35) 2007'den beri piyasada ve her geçen yıl yeni bir model için daha istekli oluyoruz. Yeni R36 hakkındaki söylentiler gün geçtikçe güçleniyor ve Nissan, 2022 model GT-R'yi ABD'de satmamaya karar verdiğinde, herkes bir sonraki model yılının yeni GT-R'yi getirmesini bekliyordu. Ancak bu olmadı ve 2023 model yılı aynı, değişmeyen GT-R oldu. Yine de, İngiliz dergisi Autocar ile yakın zamanda yapılan bir röportajda Nissan CEO'su Takao Katagiri, yeni bir amiral gemisi Nissan performans arabasının yolda olduğunu doğruladı. Nismo markası altında satılacak ve elektrikli olacak. Bunun hibrit mi yoksa elektrikli mi olduğu henüz belli değil, ancak GT-R halefi geliyor. Ve umarız bu kadar iyi görünür.

AA15ByRm.img?w=768&h=402&m=6

Tamamen Elektrikli GT-R İsminin Özünü Koruyacak Ama Modernize Edilecek

Gelecekteki GT-R hakkında kimse bir şey bilmediğinden, tamamen elektrikli olası bir GT-R'nin nasıl görüneceğini tahmin etmeye ve hayal etmeye karar verdik. Kısa bir bakış ve onun bir GT-R olduğunu kolayca anlayacaksınız, ancak daha yakından baktığınızda, ismin özünü korumasına rağmen, bir sonraki GT-R'nin çok farklı olabileceğini göreceksiniz. Birincisi, bu tamamen elektrikli bir araba olduğu için ızgara ve egzoz sistemi yok. Ayrıca, frenler için daha iyi soğutma sağlaması gereken ekstra hava girişlerine sahiptir ve markalı, üçlü DRL kurulumuna sahip daha ince bumerang tarzı farları tercih ettik. Arabayı yere yaklaştırdık ama bu, nihai ürünün de aynısını yapacağı anlamına gelmiyor. Yandan bakıldığında bir GT-R'ye baktığınız belli oluyor ama biz daha köşeli ve keskin bir tasarıma yönelmeye karar verdik. Sanatçımız, 2019 Nissan GT-R Nismo GT3'te gördüğünüz küçük aynaları bile kullanmaya karar verdi. Bahsedildiği gibi arka kısımda egzoz borusu yok ancak GT-R'yi bu kadar ünlü yapan geleneksel dörtlü halo arka lambaları kolayca görebilirsiniz. Son olarak, tamamen elektrikli GT-R, daha fazla bastırma kuvveti sağlayan keskin bir arka kanada sahip olacak.

Gelecek Nissan GT-R Elektrikli Olacak

Yeni GT-R'nin ne zaman geleceği hâlâ bir muamma ama Katagiri onun bu on yıl içinde geleceğini doğruladı. Ancak resmi lansmanın ne zaman gerçekleşeceğini tahmin etmek o kadar da zor değil. Nissan birçok kez EV performansına odaklanmasının katı hal teknolojisi etrafında inşa edildiğini söyledi - mevcut planlara göre 2028'de gelmesi gereken bir şey. Bu uzun bir zaman olduğu için, Nissan önce hibrit bir versiyon sunarak başlayabilir.

Karar ne olursa olsun, bir sonraki GT-R önemli kalmak istiyorsa son derece rekabetçi olmalıdır. 2007'de piyasaya sürüldüğünde ana rakibi, o sırada 480 beygir gücü sağlayan bir model olan Porsche 911 Turbo idi. Son zamanlarda işler çok gelişti ve mevcut Turbo S toplam 640 beygir gücü sunuyor - bu da onu hem GT-R Premium (565 beygir gücü) hem de GT-R Nismo'dan (600 beygir gücü) daha güçlü yapıyor. Turbo S'nin ayrıca GT-R Nismo'dan çok daha hızlı olduğundan bahsetmiyorum bile - 2,6'ya karşı 2,9 saniyeden 60 mil / saate. Dolayısıyla, GT-R için gelecek ne getirirse getirsin, performans açısından da gelişmesi gerekiyor. İster ikili, ister üçlü veya dörtlü motor kurulumu olsun, geleceğin tamamen elektrikli GT-R'sinin en az 1.000 beygir gücü sağlaması gerekiyor, özellikle de mevcut birinci sınıf elektrikli arabaların bunu hiç çaba harcamadan yaptığını düşündüğünüzde. Nissan ayrıca en az mevcut model kadar hızlı olması için arabayı hafif tutmaya çalışmak zorunda kalacak. Kesin olan bir şey var: Gelecek ne getirirse getirsin, Nissan önümüzdeki birkaç yıl içinde çok meşgul olacak.

Kaynak: TS TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

İlk bakış! 2024 Audi Activesphere EV Ocak'ta Tanıtılacak

Audi, AI: Trail Quattro gibi son yıllarda en cesur arazi konseptlerinden bazılarının ön saflarında yer aldı. Bu mavi gökyüzü tasarımını Audis'in üretimine birleştirmek biraz zaman aldı. Ancak şimdi tam da bunun bir önizlemesine sahibiz, önümüzdeki ay piyasaya sürmeyi planladığı daha üretim tabanlı bir konsept olan Audi Activesphere. Bir tür fastback/crossover arazi aracı cesur, yapılabilir ve Audi'nin arazi hırslarından yararlanmaya hazır görünüyor.

Audi Activesphere konsepti hakkında bildiklerimiz

AA15sYOj.img?w=768&h=452&m=6

Audi'nin aktif yaşam tarzları mantrası, Activesphere'e ilk bakışla daha da yükseliyor. Tamamen elektrikli gücü, dördüncü seviye otonom sürüş yetenekleriyle birleşiyor. AI: Trail Quattro'nun yanı sıra Skysphere, Urbansphere ve Grandsphere konseptlerini takip ediyor.

Hem Urbansphere hem de Grandsphere aynı Audi PPE elektrik platformunu paylaşır. Activesphere'in de öyle olmasını bekliyoruz. Yükseltilmiş duruşu ve daha büyük tekerlekleri ve lastikleri ile bunun Audi'nin ciddi EV off-road macerasına ilk atışı olacağını umuyoruz. Mevcut Q5 ve Q7, şimdiden lüks arazi kabiliyetine doğru yol alıyor.

Audi, 26 Ocak 2023'teki İlerleme Kutlaması etkinliğinin ilk çıkışına giden Activesphere hakkında çok az şey söyledi. Ancak İngiliz Autocar, Audi'nin 80kWh'den daha yüksek bir pil kapasitesine sahip olacağını söylüyor. Bu, 300 millik bir menzil anlamına gelir. Urbansphere konseptinde 120 kWh'lik bir pil bulunuyordu ve 766 mil menzile ulaşıyordu.

Audi Activesphere'in gücü ne kadar?

AA15t1zp.img?w=768&h=384&m=6

Activesphere'in ne kadar güçle başlatılacağı şu anda bilinmiyor. Ancak Urbansphere konsepti neredeyse 400 bg'ye sahipken, Grandsphere konsepti 700 bg'nin üzerinde güçle bunu geride bıraktı.

Audi'nin off-road yeteneği 40 yılı aşkın bir süre öncesine dayanıyor. Quattro dört tekerlekten çekiş teknolojisi, zorlu arazi sürüşlerine yönelik baskınlar için zemin hazırladı. 1980'ler boyunca çok sayıda Dünya Ralli Şampiyonası kazandı ve daha yakın tarihli 24 Hour of Le Mans R18 e-Tron Quattro galibiyetlerinden sorumlu olmaya geçiş yaptı.

EV sistemi Quattro dört tekerlekten çekişe nasıl bağlanır?

AA15sdnH.img?w=768&h=459&m=6

e-Tron Quattro, gelecekteki Audi EV başarılarının temeli olacaktır. Önde bir motor ve arkada tek vitesli bir şanzımana bağlı başka bir motor bulunur. Audi, “Quattro sistemi, arka ağırlıklı performans için tasarlandı ve değişen çekiş koşullarına ve sürücü girdilerine içten yanmalı muadillerine göre daha hızlı tepki verebiliyor” diyor. Arka motor da piller için enerjiyi yeniden üretecek şekilde yapılandırılmıştır.

Audi, 2019'da AI: Trail Quattro konseptini piyasaya sürdüğünde off-road geleceğine büyük bir adım attı. Hayali bir şekilde mavi gökyüzü, kısmen arazi, kısmen kum arabasıydı ve hepsi tuhaf bir şekilde keyifliydi. Üretimde göreceğimiz herhangi bir şeye yakın olması beklenmese de, ilk önce Audi'nin daha agresif arazi arayışlarına girdiğinin sinyalini verdi, ancak tamamen elektrikli.

Yalnızca teaser çekimleri olsa da, Activesphere çok daha fazla üretim ve araziye hazır görünüyor. Audi, fethedilecek yeni temalar ve segmentler arayışında asla hayal kırıklığına uğramaz. Çok yakın bir gelecekte kayalar ve kumlar arasında savrulan üretime hazır bir Audi görmeyi umuyoruz.

Kaynak: MotorBiscuit

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Audi, Ürün Yelpazesini Heyecanlandırma Yolunda Büyük Bir Adım Atıyor

AA15EBCT.img?w=768&h=436&m=6

Volkswagen Grubu'nun yazılım sorunları Porsche Macan'ı ve Audi'deki muadili Q6 e-tron'u geciktirmeye devam ederken, dört halkalı marka yine de elektrikli bir geleceğe doğru tam gaz ilerliyor. Bu nedenle, Almanya, Ingolstadt'tan otomobil üreticisi, on yılın ortasından itibaren dünya pazarına yalnızca tamamen elektrikli modeller sunmakla kalmıyor, aynı zamanda tüm fabrikalarını paralel olarak gelecekteki elektrikli otomobil üretimi için hazırlıyor.

Audi Tamamen Elektrikli Sürüşe Bağlı

Gelecek için Audi, küresel pazar için yalnızca tamamen elektrikli modellere güveniyor. Böylece içten yanmalı motora sahip son yeni Audi modeli, azami sekiz yıllık yapım süresiyle 2025 yılında beğeniye sunulacak. 2033'ün sonunda, marka içten yanmalı motoru nihayet ortadan kaldıracak ve önceki içten yanmalı motor modelleri de aynı yıl içinde art arda kullanımdan kaldırılacak. Buna göre Audi, yeni kurumsal stratejisi "Vorsprung 2030"un bir parçası olarak şimdiden tüm küresel lokasyonlarını geleceğin elektrikli modellerinin üretimi için hazırlamaya başlıyor. 2029'dan itibaren, markanın tüm siteleri sonunda en az bir tamamen elektrikli model üretecek.

Bu bağlamda Audi, yeni tesisler inşa etmek gibi kaynak yoğun bir süreç yerine mevcut sahaları adım adım geleceğe taşıdığı için kendisini sürdürülebilirlik açısından öncü olarak görüyor. Kendini birinci sınıf üretici ilan eden için hoş bir yan etki: Mevcut tesislerin bakımını yapmak elbette yenilerini inşa etmekten önemli ölçüde daha ucuzdur. Ayrıca, günümüzde otomobil modellerine yönelik orta vadeli talebin tahmin edilmesi de oldukça belirsiz görünüyor.

Geleceğin Üretimi

Bu nedenle Audi, üretimini uzun vadede mümkün olduğunca esnek ve dayanıklı ve dolayısıyla geleceğe dönük hale getirmek istiyor. Bu amaçla marka, 360factory adlı bütünsel bir strateji geliştirdi; bu stratejide yalnızca maliyet etkinliği ve sürdürülebilirlik değil, aynı zamanda ilk kez esneklik ve çekicilik de eşit derecede önemli hedefler. Daha esnek bir üretim için Audi, art arda değiştirilmeden önce elektrikli ve yanmalı modellerin ortak üretimine güveniyor. Ek olarak, tüm fabrikaların 2025'ten itibaren nötr olarak CO2 üretmesini öngören Misyon: Sıfır sürdürülebilirlik programı hâlâ yürürlüktedir.

360factory yolunda ise dört halkalı marka, sürdürülebilirlik hedeflerini bir kez daha sıkılaştırıyor ve 2018'e kıyasla çeşitli alanlarda çevresel etkisini yarı yarıya azaltmayı hedefliyor. döngüler. Bu iddialı planların da tamamen uygulanabileceği umulmaktadır.

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu EV pili, tek bir şarjla 750 milin üzerinde yol kat edebilir: "Pili temelde yeniden icat edin"

AA15HG9A.img?w=640&h=360&m=6

Our Next Energy (ONE) üreticisinin Gemini aküsü, elektrikli araçlara her zamankinden daha geniş bir menzil sağlamayı vaat ediyor.

Şirketin web sitesine göre, Aralık 2021'de yapılan bir yol testinde ONE'nin ilk Gemini prototipi, bir Tesla Model S'yi Michigan'da tek bir şarjla 752 mil boyunca inanılmaz bir şekilde çalıştırmayı başardı.

Üçüncü bir taraf, bir araç dinamometresi kullanarak etkileyici sonuçları doğruladı.

Elektriğe dayanan arabalar çok sayıda avantaj sunar. Geleneksel içten yanmalı motor modellerinden daha sessizdirler, evdeki bir elektrikli araç şarj istasyonunda şarj etmeye uygundurlar ve hava kirliliğine katkıda bulunan herhangi bir egzoz gazı üretmezler.

Bununla birlikte, piller yalnızca sınırlı bir elektrik yükü tutabildiğinden ve yolda şarj istasyonları bulmak zor olduğundan, bir EV ile uzun mesafeler kat etmek zordu.

Bu sorunlar, bazı potansiyel kullanıcıların tüm faydalarına rağmen elektriğe geçiş yapmasını engelledi.

Şimdi, Gemini gibi daha gelişmiş piller piyasaya çıktıkça ve şarj istasyonları daha yaygın hale geldikçe, EV'lerin menzili önemli ölçüde artarak bir EV'ye yatırım yapmayı her zamankinden daha kolay hale getirdi. İnsanlar elektrikli araçlara ne kadar çok geçerse, yollarımız o kadar sessiz ve havamız o kadar temiz olacak.

Daha verimli olmasının yanı sıra, Gemini'nin üretimi eski EV pillerine göre daha çevre dostudur. ONE'a göre, önceki modellere göre neredeyse %20 daha az lityum ve %60 daha az grafit kullanıyor, bu nedenle her bir pili üretmek için daha az madencilik gerekiyor. Azaltılmış madencilik faaliyeti, azaltılmış kirlilik anlamına gelir.

Gemini özellikli bir EV ile ilgileniyorsanız, BMW'nin iX elektrikli SUV'sinde yapılacak değişiklikleri izleyin. ONE, iX with Gemini'nin tahmini 965 kilometre veya neredeyse 600 mil menzille yakında piyasaya sürülmesinin beklendiğini duyurdu.

BMW i Ventures'ın iş ortaklarından Barış Güzel, ortaklık konusunda iyimser: "Sonraki Enerjimiz, sürdürülebilirlik, güvenlik ve maliyete odaklanırken pili temelden yeniden icat etmek için çalışıyor; akülü elektrikli araçların geliştirilmesini ve benimsenmesini hızlandırmaya yardımcı olacak üç temel faktör.”

Daha fazla istemek? Size paradan, zamandan ve gezegenimizden tasarruf ettirecek harika hikayeler ve kolay ipuçları için Instagram'da The Cool Down'ı takip edin ve Haftalık Bültenimize katılın.

Kaynak: The Cool Down

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Buick, Wildcat Konsept Otomobilini Ortaya Çıkardı ve Tamamen Elektrikli Araçlara Geçmeyi Planlıyor

AA15IaUr.img?w=768&h=432&m=6

Buick, 2030 yılına kadar tamamen elektrikli hale gelmeyi taahhüt ediyor ve köklü bir geçmişe sahip son teknoloji bir konsepti ortaya koyuyor.

Büyük bir açılışta Buick, yalnızca parlak yeni bir EV konsepti olan Wildcat'i değil, aynı zamanda canlandırıcı bir marka yeniden tasarımını da duyurdu. Bu yeni vizyon, sofistike ve modernliği kucaklıyor ve Buick'in 2030 yılına kadar tam bir elektrikli akü serisini taahhüt ettiği anlamına geliyor. Bu yeniden tasarım, yeni bir renk paleti, tipografi ve elektrikli otomobil odaklı bir otomotiv tasarım dilini kapsıyor. Bu tarihi dönüşüme dahil olan Buick, "Electra" teriminin elektrikli otomobillerinin küresel adı olacağını ve araç tipini ve boyutunu belirtmek için alfanümerik eklemelerle genişletileceğini açıkladı.

AA15IfPd.img?w=768&h=432&m=6

Tüm Sedanlar Nereye Gitti?

Ne yazık ki, Kuzey Amerika'da Buick'in SUV'sinden başka bir şey görmeyi umuyorsanız, beklemeye devam etmeniz gerekecek. Göz kamaştırıcı konseptleri bir coupe olmasına ve ilk EV'lerinin 2024'te geleceğinden bahsetmelerine rağmen, şimdilik SUV gövde stiline bağlı görünüyorlar. Çin'de 2025 yılına kadar beş yeni elektrikli otomobil ve benzer bir tamamen elektrikli zaman çizelgesi duyurdular. Umarım ABD pazarında da daha fazla seçenek görmeye başlarız.

AA15Idst.img?w=768&h=432&m=6

Buick Wildcat Konsepti Ne Kadar Kavramsal?

Buick Wildcat ikonik bir geçmişe sahip bir model olsa da Buick, Wildcat EV Concept'in ileriye dönük marka yeniden tasarımının estetiğini somutlaştırdığı konusunda netti. Daha önce, 1950'ler bir dizi Buick Wildcat konsept otomobili gördü. 1960'lar tam boyutlu Wildcat sedanları getirdi. Bugün, Wildcat Elektrikli Arabayı alıyoruz. Ancak Buick'in aslında tam olarak bu konsepti gerçeğe dönüştürmek gibi bir planı yok.

Yeni Bir Çağın Yeni Logosu

Buick Wildcat Concept, tüm yeni tasarımlarda yer alacak olan yepyeni Buick logosuna sahiptir. Wildcat elektrikli otomobil, etrafını saran geniş bir ön cama ve yükseğe monte edilmiş kontrol işaretli farlarla kontrast oluşturan alçak monteli bir ızgaraya sahip aerodinamik bir coupe'dir. Ek olarak, geniş formu bir Yaban Kedisi gibi yeri kavrayacakmış gibi görünür ve güçlü kıvrımları, adaşının gaddarlığını somutlaştırır.

Mikro LED farlar sizi kişiselleştirilmiş bir uyandırma animasyonu ile karşılar. Bunu nasıl kişiselleştirebileceğinizi henüz bilmiyoruz. Nasıl

AA15Idsv.img?w=768&h=432&m=6

Tavan çizgisinin eğimli kavisi, gözünüzü arabanın arkasına çeviriyor. Sorunsuz bir şekilde, Buick Wildcat'in arka lambalarını aydınlatılmış bir Wildcat logosunun yukarısına yerleştirdiler. Ek olarak Buick, "hatchback dış camında görülebilen harici bir şarj durumu göstergesi" olacağını belirtti. Bu, birkaç isim vermek gerekirse, VW ID.4 ve Rivian R1T gibi diğer EV'lerde görülen benzer bir sevilen özelliktir.

AA15IfPk.img?w=768&h=432&m=6

Buick Wildcat'in Temiz, Sade İç Mekanı "Elektrikli Araba" Diye Bağırıyor


Aracın içi, Buick'in belirttiği gibi, açık zemin alanı, canlı aydınlatma ve net denge ve uyum ile temiz, modern bir kabindir. Ayrılmış bir orta konsol ve hareketli koltuk başlıkları, neredeyse fütüristik bir görünüm yaratıyor. Ağır yan destek, iyi yastıklanmış bir sürüşe işaret eder.

AA15Il64.img?w=768&h=432&m=6

Buick Wildcat Concept'te Harika Teknoloji

Gösterge paneli ve multimedya sistemini birleştiriyor gibi görünen Wildcat EV konsepti, solunum, tansiyon ve kalp atış hızı gibi biyometrik teknolojilere ve gelişmiş yapay zekaya sahip. Buick, aydınlatma, sıcaklık ve ses ayarlarını stres azaltma ve rahatlatıcı ayarlara göre ayarlayan Zen modu gibi modlardan bahseder. Yoğun trafikte sıkışıp kaldığımda bunun güzel bir özellik olacağını hayal ediyorum.

AA15IaUA.img?w=768&h=432&m=6

Buick, bu konsept otomobili hayata geçirmedikleri konusunda net olsa da, yeni Electra elektrikli otomobillerinde taşıdıkları özellikleri görmek beni heyecanlandırıyor. Açık kabin tasarımı, bir gösterge grubunu kapsayan geniş ekran ve harici şarj göstergesi ile devam etmelerini umuyorum.

Kaynak: A girl guide to cars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

113 bin dolarlık elektrikli Hummer inanılmaz derecede aptal bir araç ama tüm yıl boyunca kullandığım en eğlenceli arabalardan biri.

AA148qx3.img?w=768&h=512&m=6

GMC, Hummer'ı elektrikli bir kamyonet olarak yeniden canlandırdı - ve onu kullanmalıyım.

Hummer EV Edition 1'in fiyatı 113.000 dolar ve gülünç derecede büyük.
Ancak Hummer, hızlı hızlanması, çıkarılabilir kapağı ve tüm bunların katıksız saçmalığı sayesinde şaşırtıcı derecede eğlenceli.

GMC'nin elektrikli Hummer'ı tamamen yeni bir elektrikli araç türüdür. Bir Tesla gibi zarif ve sportif olmadığı gibi, bir Chevy Bolt gibi kompakt ve uygun maliyetli de değil. Ve bir kamyonet olmasına rağmen, Ford F-150 Lightning gibi şantiye için üretilmemiştir.

Hummer EV, daha çok kutulu bir Mercedes G-Wagen'in veya kaldırılmış bir dizel kamyonun elektrik eşdeğeri gibidir. Sadece cehennemi için büyük, küstah ve aşırı.

113.000 dolarlık canavarla bir hafta sonu, onun piyasadaki en aptal araçlardan biri olduğunu kanıtladı - elektrikli veya başka türlü. Ama çok eğlenmedim desem yalan olur.

Gülünç derecede büyük

AA148zWH.img?w=768&h=512&m=6

Tabii ki Hummer çok büyük. Bu acayip bir Hummer. Ancak şahsen bir tane görene kadar - ya da daha iyisi direksiyona geçene kadar korkunçluğu gerçekten kavramak zordur. (Bazı rakamlar vermek gerekirse: Hummer yaklaşık sekiz fit genişliğinde ve 18 fit uzunluğundadır.)

Canavarın dolaşmak için bol bol alana sahip olacağı otoyola gitmek için New York şehrinin sıkışık sokaklarından kaçtığımda rahat bir nefes aldım. Ya da öyle düşünmüştüm. Kendimi sürerken bulduğum hemen hemen her yerde, Hummer'ın kutu gibi boyutları ve çok sayıda kör noktası beni strese sokuyordu. Sürekli olarak çok fazla yer kapladığımdan ve başka bir arabayı mahvetmek üzere olduğumdan korktum.

AA148qx3.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Ancak, iyi ya da kötü, Hummer'ı kaçırmak zor ve ihtiyacım olduğunda diğer sürücüler bana yer verdi. Biri, iğrenç aracımı tuhaf bir çiftçi pazarının kapısından sıkıştırmama izin vermek için geri çekildi - normal bir arabada fazladan yaygara gerektirmeyecek bir manevra.

Aynısını yapardım diyemem. Bana göre, günlük işler için çok büyük bir kamyon kullanıyorsanız, bu size kalmış.

Ama çok eğlenceli

AA148Hdd.img?w=768&h=576&m=6

Hummer EV, büyük boy bir oyuncak gibidir. İri boyutu - artı diğer birçok harika özelliği - birlikte yaşamayı sonsuz derecede eğlenceli hale getirdi. En azından bir hafta sonu için.

Etrafta dolaşırken ve diğer daha küçük arabaların üzerinde yükselirken, Hummer EV'nin katıksız saçmalığına yardım edemedim ama kıkırdadım. Kamyonun tavan panellerini çıkardığınızda ve onu sadece devasa bir kamyona değil, devasa bir üstü açılır kamyona dönüştürdüğünüzde bu his daha da artıyor. Arkadaşlarla dolu bir Hummer'da dolaşmak ve zirveye çıkmak çok eğlenceliydi.

Üstelik bu şey, 9.000 kiloluk bir kamyondan beklediğinizden çok daha hızlı hareket ediyor. Gaz kelebeğini sabitlediğinizde Hummer anında ileri doğru atılır ve yaklaşık 40 mil/saat hızla seviye atlamadan önce bir sürat teknesi gibi geriye yaslanır.

AA148JA5.img?w=768&h=512&m=6

Dar alanlarda yardımcı olan ve Hummer'ın en tuhaf özelliği olan Crab Walk'u etkinleştiren dört tekerlekten yönlendirme ile birlikte gelir. Bu modu açın ve direksiyon simidini çevirdiğinizde dört tekerlek de aynı yönde döner, yani dönmeden zikzak çizebilirsiniz. Bu, arkadaşlarımın topluca omuz silkmesine yol açtı, ama bence oldukça düzgündü.

Sonra yüzünüze bir gülümseme koyan küçük şeyler var.

Hummer'ın ön camı o kadar geniş ve basık ki, iki normal silecek yerine üç küçük silecek gerektiriyor. Nedenini tam olarak açıklayamıyorum ama bunu ilk gördüğümde kahkahayı patlattım. Hummer'ın sürüş modları arasında gezindiğinizde, kamyonun Mars veya Ay gibi çeşitli ortamlarda yuvarlandığını gösteren gülünç derecede ayrıntılı animasyonlar açılır.

Bir Hummer EV alır mıyım? Hayır. Sadece çok büyük. Ama Hummer'ın aşırılığından beklediğimden çok daha fazla zevk aldım ve yakın bir zamanda tekrar bir hafta sonu için Hummer hayatını seve seve yaşardım.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

GAC Aion Hyper GT, popüler bir fiyata sahip güçlü elektrikli otomobil

AA15KtrV.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Mutlak bir yenilik

1955 yılında kurulan tarihi bir üretici olan GAC, "elektrik" bölümü GAC Aion ile Hyper GT adlı bir spor otomobili (markanın ikincisi) duyurdu. Araba halka son haliyle yalnızca 30 Aralık'ta Guangzhou Otomobil Fuarı'nda gösterilecek, ancak bazı eskizler onun şekillerini ve görünümünü tahmin ediyor.

AA15JWV3.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Çin'den Gelen Yel

Bu nedenle GAC, Hyper Line'ın (birinci sınıf modeller sektörü) elektrikli bir modelini inanılmaz bir fiyatla sunacak. Sosyal medyada ortaya çıkan fotoğraflar, çok özel martı kanadı ön kapılara sahip 300.000 yuan (yaklaşık 43.000 dolar veya 42.000 avro) fiyatlı bir Hyper GT'yi gösteriyor. Otomotiv dünyasının en pahalı teknik çözümlerinden biri.

AA15KvZh.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Teknoloji ve özerklik

Tek veya çift motorlu tahrik ile 480 kW'a kadar şarja izin vermesi gereken 900 Volt pil teknolojisinden bahsediliyor.

AA15KtrZ.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

GAC'ın ikinci modelidir.

Bu, Hyperline'daki GAC'nin ikinci modelidir; Bir önceki Hyper SSR, 0-100'ü 2,3 saniyede yapan ve geçen Eylül ayında tanıtılan Porsche fiyatlarıyla (184.000 $) satışa sunulan gerçek bir rüya otomobil. Hyper GT, onun dört kapılı "küçük kız kardeşi" olacaktı.

AA15KkwW.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Çin'de yapılan platform

Kullanılacak platform, Aion'un AEP 3.0 adlı, yüksek performans düzeyine sahip, hatta 300 km/saate varan hızlara ve soğuk iklimlerde rakiplerine göre %10 daha düşük özgül tüketime sahip elektrikli platformu olacak. üreticinin verileri.

Kaynak: Engine Start

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.