Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Rapora göre Tesla, 7,5 milyar dolarlık bir ültimatomla karşı karşıya: Şarj ağını rakiplerine aç yoksa Biden'ın EV sübvansiyonlarından mahrum kalırsın

AA16PKcR.img?w=768&h=576&m=6&x=119&y=162

Reuters'e göre, yeni ABD gereksinimleri Tesla'yı EV şarj ağını rakiplerine açması için baskı altına alacak.
Aksi takdirde, Biden'ın planladığı 7,5 milyar dolarlık şarj sübvansiyonlarından yararlanamayabilir.
Tesla'nın 40.000'den fazla EV şarj cihazı yalnızca arabaları tarafından kullanılabilir, ancak yetkililer Reuters'e bunun değişebileceğini söyledi.
Bir Reuters raporuna göre Tesla, elektrikli araç şarj ağını rakiplerine açmazsa kendisini Biden yönetimi sübvansiyonlarında 7,5 milyar dolardan mahrum bulabilir.

Otomobil üreticisinin SuperCharger ağının ABD'de diğer tüm şarj şirketlerinden daha fazla istasyonu var, ancak bunlar yalnızca Tesla arabaları tarafından kullanılan fişlere bağlanabiliyor.

Ancak Reuters Cuma günü, yönetim yetkililerine atıfta bulunarak Cuma günü bildirdiğine göre, Ulaştırma Bakanlığı, rakip elektrikli araç üreticileri tarafından kullanılan şarj cihazını eklemesi için Tesla'ya baskı yapacak bir gereklilik taslağını tamamlayacak.

Aksi takdirde, Biden yönetiminin ABD'deki şarj istasyonlarının sayısını artırmak için ayırmayı planladığı 7,5 milyar dolarlık fondan yararlanma şansını ortadan kaldırabilir.

Iowa'nın ulaşım geliştirme bölümü başkanı Stuart Anderson, "Tesla'nın sistemlerini daha açık erişim olacak şekilde değiştirmek istediğini anlıyoruz. Bu nedenle, bu noktaya ulaşır ve uygunluk gereksinimlerini karşılarlarsa, kesinlikle finansman almaya hak kazanacaklar" dedi. , Reuters'e söyledi.

Tesla, DOT'un bir SUV tanımını genişleterek daha uygun modelleri dahil etmek için 7.500 $ vergi kredisi tüketici teşvik planını değiştirdiği Şubat ayında Biden yönetiminin EV hamlesinden zaten bir destek aldı. Bu, Tesla'nın bazı modellerine yönelik potansiyel talebi artırdı.

Tesla CEO'su Elon Musk, elektrikli araç üretiminin artırılmasını ve şarj ekipmanına ilişkin mevzuatı içeren İki Taraflı Altyapı Yasasını görüşmek üzere geçen ay iki Beyaz Saray yetkilisiyle bir araya geldi.

Musk geçmişte Supercharger ağını açmaktan bahsetmişti, ancak diğerlerini içeri almak için açıkça harekete geçmedi. Tesla, ABD'de şarj cihazlarında hakim durumda ve dünya çapında 40.000'den fazla EV şarj cihazından oluşan devasa bir özel ağa sahip.

Bu ağı Ford, GM ve Rivian gibi rakiplere açmak, müşterilerinin özel kullanımını ortadan kaldırarak Tesla'nın markasının parlaklığının bir kısmını alabilir. Öte yandan, herhangi bir beklenmedik sübvansiyona ek olarak, sonunda Tesla için yeni bir gelir akışı olabilir.

Tesla hisseleri Cuma günü daha geniş tabanlı bir hisse senedi düşüşüyle %5 düşüşle kapattıktan sonra Pazartesi günü piyasa öncesi işlemlerde %1,1 arttı. Elektrikli araç üreticisinin stoğu yıl içinde bugüne kadar yaklaşık %60 arttı.

DOT ve Tesla, Insider'ın yorum talebine hemen yanıt vermedi.

Kaynak: Market Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Ford, olası pil sorunu nedeniyle elektrikli F-150 Lightning Pikab'in üretimini ve sevkiyatını durdurdu

Ford Motor, olası bir pil sorunu nedeniyle elektrikli F-150 Lightning kamyonetinin üretimini ve sevkiyatını durdurdu.

EV kamyonu, piyasadaki ilk ana akım elektrikli kamyonet ve Ford için büyük bir lansman olduğu için yatırımcılar tarafından yakından izleniyor.

Üretimin durdurulması, bu ayın başlarında Ford CEO'su Jim Farley tarafından yatırımcılara detaylandırılan devam eden "uygulama sorunlarına" katkıda bulunuyor.

AA17tzza.img?w=768&h=402&m=6&x=253&y=80&

DETROIT – Ford Motor, potansiyel bir pil sorunu nedeniyle elektrikli F-150 Lightning kamyonetinin üretimini ve sevkiyatını durdurdu.

Ford sözcüsü Emma Bergg, otomobil üreticisinin teslimat öncesi kalite denetimlerinin bir parçası olarak bir aracın potansiyel bir sorun göstermesinin ardından araştırılan olası pil sorununun ayrıntılarını açıklamayı reddetti.

Bergg'e göre, sevkıyatın durdurulması ve üretimin durdurulması emri geçen haftanın başında verilmişti. Ford CEO'su Jim Farley tarafından bu ayın başlarında yatırımcılara detaylandırılan devam eden "yürütme sorunlarına" katkıda bulunuyor.

Bergg, Ford'un üretim ve sevkiyatların ne zaman devam edeceğine dair bir zaman çizelgesi oluşturmadığını söyledi.

Bergg, "Ekip özenle kök neden analizi üzerinde çalışıyor," dedi ve şirketin üretime ve sevkiyatlara devam etmeden önce olası sorunları çözmek için "müşterilerimiz tarafından doğru olanı yaptığını" sözlerine ekledi.

Bergg, şirketin olası pil sorunuyla ilgili herhangi bir olay veya sorundan haberdar olmadığını söyledi. Halihazırda bayi lotlarında bulunan araçlar için stop-sale yoktur, yani bayiler ellerinde bulunan araçları satmaya devam edebilir.

Üretim ve sevkiyatlardaki duruş ilk olarak Motor Authority tarafından Salı günü bildirildi.

F-150 Lightning, piyasadaki ilk elektrikli kamyonet olması ve Ford için büyük bir lansman olması nedeniyle yatırımcılar tarafından yakından izleniyor.

Otomobil üreticilerinin rutin olarak araçlarla ilgili sorunları ve geri çağırmaları vardır, ancak otomobil üreticileri araçlara milyarlarca dolar yatırım yaptıkları için pillerle ilgili sorunlar özellikle endişe verici ve ilgi çekicidir.

En dikkate değer sorunlardan biri General Motors'un Chevrolet Bolt EV'leri ile olmuştur. Detroit otomobil üreticisi, pil tedarikçisi LG Battery Solution'ın tesislerinde "nadir üretim kusurlarından" kaynaklanan yangın sorunlarını gidermek için iki yıl önce üretilen tüm araçları geri çağırmak zorunda kaldı.

Kaynak: CNBC

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Toyota EV'lerde Büyük Bir Değişiklik Yapıyor

AA17r4s3.img?w=768&h=432&m=6

Bu büyük bir u dönüşü ama bir pivot değil.

Bu, Toyota TM'nin gelecekteki CEO'sunun az önce gönderdiği karmaşık ve çelişkili mesajdır.

Otomotiv devinin başına 1 Nisan'da geçecek olan 53 yaşındaki Koji Sato, 13 Şubat'ta geçen ay terfi etmesinden bu yana ilk kez konuştu.

Sato'nun elektrikli araçlar konusundaki konumu özellikle merakla bekleniyor. Toyota, çoğunlukla pille çalışan araçlar üzerine bahis oynayan diğer otomobil üreticilerinin - eski şirketlerin yanı sıra yeni başlayanlar - gelgitine karşı işleyen bir strateji izledi.

Kurucunun giden CEO'su ve torunu Akio Toyoda yönetiminde Toyota, EV'leri benimseme konusunda isteksizdi. Camry sedan üreticisi, en çok satan Prius modeli gibi hibrit araçlar geliştirerek sektörde tam tersini yaptı.

Aynı zamanda hidrojen yakıt hücreli arabaları da zorladı.

Lexus, Toyota'nın Elektrikli Araç Hedeflerini Taşıyor

Şirketin argümanı genellikle, elektrikli araçların yaygın olarak benimsenmesini desteklemek için yeterli destekleyici altyapının - yeterli şarj istasyonunun - olmadığı yönündeydi. Toyota ayrıca, segmentin doğasında var olan yüksek maliyetlere ve karmaşık yatırımlara dikkat çekerken elektrikli araçların toplu otomobil pazarındaki potansiyelinden şüphe duyarak yaklaşımını haklı çıkarmıştı.

Sato bu yaklaşımdan kopmak istiyor. Grubun elektrik segmentindeki gelişimini hızlandırmak istiyor. Ona göre Toyota şimdiye kadar EV stratejisiyle ilgili bir "iletişim sorunu" yaşadı, düzeltmek ve değiştirmek istediği bir şey.

Sato, Tokyo'da düzenlediği basın toplantısında, "Dünyanın dört bir yanındaki müşterileri dinlemek ve onlara çeşitli seçenekler sunmak istiyoruz", ancak "bu çok yönlü yaklaşımda, %100 elektrikli elektrikli araçlar da önemli bir seçenektir" dedi.

Yeni patron ekibini tanıtıyordu.

Geleceğin lideri, Toyota'nın EV'ler alanındaki "yavaşlığının" nedenleri sorulduğunda, "Bence bunun yaklaşık yarısı bir iletişim sorunu. Daha iyisini yapabiliriz," dedi. Hibrit araçlarla enerji tasarrufuna yönelik çalışmalar yaparken orta ve uzun vadede elektrikli araçlara geçişi teşvik edeceğiz” dedi.

Stratejideki bu büyük değişiklik, Sato'nun tüm grubun CEO'luğuna terfi etmeden önce patronu olduğu Toyota'nın birinci sınıf markası Lexus'a bağlı olacak. Geleceğin CEO'su, yeni nesil Lexus elektrikli arabalarının 2026 yılına kadar geliştirileceğini ve "pilden platforma ve bir arabanın nasıl üretildiğine kadar her şeyi optimize ederken mevcut serimizi genişleteceğini" açıkladı.

Nisan ayında göreve başladıktan sonra, grubun gelecekteki elektrikli platformu hakkında bilgiler de dahil olmak üzere EV stratejisini detaylandırma sözü verdi.

Lexus'un şu anki lideri olan Sato, bu yıl piyasaya sürülecek olan ilk elektrikli Lexus RZ'nin geliştirilmesini denetledi.

Biraz Geç Değil mi?

Ancak Sato, selefiyle ilgili sayfayı tamamen çevirmek istemedi. Lexus ile elektrik segmentindeki ivmenin büyük bir strateji değişikliği olmadığını ve Toyota'nın daha az kirleten farklı teknolojilere yatırım yapmaya devam edeceğini söyledi.

Gelen CEO, "Bu, pil EV'lerine doğru hızlı bir dönüş değil" diye uyardı.

Sato, Toyota'nın 2030 yılına kadar 3,5 milyon EV satma hedefini değiştirmediğini söyledi.

Bunu başarmanın yolu uzun olacaktır. Geçen yıl, otomotiv grubunun bu segmentteki satışları (hidrojenle çalışan araçlar dahil), Toyota ve Lexus markaları için 28.000'in biraz üzerindeydi.

Toyota'nın elektrikli araçlara geçme konusundaki isteksizliği, Tesla gibi yıkıcıların boşluktan yararlanmalarına ve hakimiyetlerini kurmalarına izin verdi.

İronik bir şekilde, Fremont, California'daki Elon Musk grubunun en büyüğü olan Tesla fabrikası bir zamanlar Toyota ve GM (GM)'nin ortak mülkiyetindeydi - Ücretsiz Rapor Alın. Ancak Toyota, 2014'te sona eren bir ortaklıkla onu Tesla'ya sadece 42 milyon dolara sattı.

Tesla geçen yıl 1,31 milyondan fazla araç sattı ve 1,37 milyon adet üretti.

Kaynak: TheStreet

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Adamın Tesla Model Y Refresh İncelemesi Tesla Hayranlarının Ağzını Açık Bıraktı

Arena Media Brands, LLC ve bu web sitesinin ilgili içerik sağlayıcıları, bu web sitesindeki ürün ve hizmetlere yönelik bazı bağlantılar için tazminat alabilir.

AA17x0R4.img?w=768&h=512&m=6

Hibrit ve elektrikli otomobiller, otomobil üretiminde giderek norm haline geliyor. Bu suçlamaya liderlik eden Tesla ve sonuncuları oldukça havalı...

TikTok kullanıcısı @turbocafe'den gelen bu videoya göz atın ve bir adamın Tesla'nın en son ürünü hakkındaki incelemesini görün...

Şimdi bu güzel görünen bir yolculuk. İşte internetin bu konuda söylediği şey.

TikTok kullanıcısı @yesii05rn, bu yeni Tesla için çok heyecanlıydı ve "Renk seçimine bayıldım! Dışı siyah, içi beyaz."

TikTok kullanıcısı @daver5 gibi diğerleri, Tesla'nın etrafındaki kızgınlığın bir kısmını neden bir bütün olarak anlamadıklarına dair görüşlerini dile getirmek için bu fırsatı kullanırken, "Tesla nefretini asla anlamadım. Made in America. ama belki de bunu hatırlayan veya değer veren benim neslimdir.”

TikTok kullanıcısı @applebottomjeanslets, "Sahipleri için bu kadar kişisel hale gelen bir noktaya bu kadar çok nefret gelmesine hayret ediyorum. Bu sadece bir araba, kişisel tercih kraldır."

TikTok kullanıcısı @turbocafe, "Çoğu zaman araba kullanamayan yanlış bilgilendirilmiş insanlardan geliyor. Yine de bunu tek başına karşılayabiliyor."

TikTok kullanıcısı @doctorknox, "2018 Model 3'ümüz var ve gerçekten keyif alıyoruz! Yakında daha büyük bir tasarım yenilemesi görmek istiyorum."

Peki sen ne düşünüyorsun? Tesla Model Y güzel bir sürüş mü yoksa ne?

Kaynak: Axle Addict

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Kadının Tesla Kapısını Açmadaki Komik Başarısızlığı Paha Biçilemez

Arena Media Brands, LLC ve bu web sitesinin ilgili içerik sağlayıcıları, bu web sitesindeki ürün ve hizmetlere yönelik bazı bağlantılar için tazminat alabilir.

Tesla'lar, biri benzersiz kapı kolları olan birçok şeyle tanınır. Ancak, bu kulplar acemi Tesla yolcuları için yanıltıcı olabilir...

TikTok kullanıcısı @autoismotive'den gelen bu videodaki kadın gibi…

TikTok kullanıcısı @_tom_holymoly_ ile, Tesla'yı genel olarak sevse de, kapı kolu tasarımlarının da hayranı olmamakla birlikte, "Bence Tesla harika ama bu kapı kolu tasarımı gerçekten ördek kadar aptal."

TikTok kullanıcısı @glossy.her, Tesla kapısını nasıl açacaklarını bulamayınca kendilerinin de utanç verici bir deneyim yaşadıklarını yazarken, "Uber sipariş ettim ve bu araba geldi ve nasıl geleceğimi gerçekten bilmiyordum. ...çok utanç verici!! Diğerleri de bana bakıyordu."

TikTok kullanıcısı @farhads.consolidation, Tesla'ya binmek için kullandıkları alternatif bir yöntem önerirken, "Benim yaptığım pencereyi kullanın."

Tesla sahibi ve TikTok kullanıcısı @victoryforphil, "Bunu arabamın içindeki jestleri kullanarak açıklamaya o kadar alıştım ki lol."

TikTok kullanıcısı @hollzz71, "Solak biri olarak bu benim kabusum" diye yazarken. Ve TikTok kullanıcısı @mikeyarr alaycı bir yorum yaptı, "Vay canına, bu gerçekten harika ama insanlara 1990 Corolla'ma nasıl gireceklerini öğretmek zorunda değilim." (İnsanlar o arabaya binmek istiyor mu?)

Peki sen ne düşünüyorsun? Bu komik miydi?

Kaynak: Axle Addict

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu güneş enerjisiyle çalışan araba, sürüş mesafesinde büyük bir dünya rekoru kırdı: "Gelecek sandığınızdan daha yakın olabilir"

AA165K4c.img?w=640&h=360&m=6

Elektrikli araçlar (EV'ler) hızla yaygınlaşıyor - artık geleceğin uzak arabaları değiller. Ancak etrafta dolaşan daha fazla Tesla görüyor olsanız da, muhtemelen yolda güneş enerjisiyle çalışan EV'ler görmüyorsunuzdur.

Ancak bu, inovasyonun inanılmaz derecede hızlı gerçekleşmediği anlamına gelmez. Aslında, güneş enerjisiyle çalışan yeni bir EV, kısa bir süre önce bir EV'nin yalnızca tek bir şarjla 1.000 kilometre (yaklaşık 621 mil) gitmesi için bir dünya rekoru kırdı. İlerleme hızı arttıkça, gelecek düşündüğünüzden daha yakın olabilir.

2022'nin sonlarında, Tesla'nın ağırlığının yalnızca dörtte biri ağırlığında olan, inanılmaz derecede şık ve hafif bir yarış arabası olan Sunswift 7, 12 saatin biraz altında 1.000 kilometre yol kat ettikten sonra Guinness Dünya Rekoru unvanını aldı.

Kısmen Avustralya'nın Yeni Güney Galler Üniversitesi'ndeki öğrenciler tarafından tasarlanıp inşa edilen Sunswift 7, pillerin yanı sıra çatısındaki güneş panelleriyle çalışıyor.

Mühendislik öğrencileri ekibine nezaret eden profesör Richard Hopkins, bir basın açıklamasında Sunswift 7'nin önemini açıkladı.

Hopkins, maliyet ve konforu gerekçe göstererek, "Sunswift 7 geleceğin üretim arabası değil," dedi. "Ancak arabaları daha verimli, daha sürdürülebilir, daha çevre dostu yapmak istiyorsanız bunun mümkün olduğunu gösterdik."

Bu güneş enerjisiyle çalışan tasarım, geleceğin arabalarının şarj olmak için durmaya gerek kalmadan çok daha uzun süre çalışmasına yardımcı olarak sürücülerin para ve zamandan tasarruf etmesine yardımcı olabilir.

Ve güneş enerjisiyle çalışan arabalar, piyasadaki mevcut elektrikli araçlardan daha temiz. EV'lere güç sağlayan elektriğin çoğu kirli enerji kaynaklarından geldiği için, elektrikli arabalar yine de gezegenin aşırı ısınmasına katkıda bulunabilir.

Ancak güneş enerjisiyle çalışan arabalarda, güneş doğrudan araca güç veriyor. Kısa bir süre önce, araba şirketi Lightyear, dünyanın ticari olarak satılan ilk güneş enerjisiyle çalışan arabasını üretmeye başladı.

Lightyear 0'dan farklı olarak Sunswift 7, yalnızca yarış tasarımı nedeniyle yollarda yasal değildir. Ancak bu rekor kıran EV, temiz enerjili arabaların geleceğini ne kadar hızlı yenilediğimizi gösteriyor.

2025'in sonunda, diğer güneş enerjisiyle çalışan arabaların yaklaşık 32.000 $'a satılacağı tahmin ediliyor, bu da temiz, şık ve nispeten uygun fiyatlı güneş enerjisi arabalarının yakında yollarımızda olacağı anlamına geliyor.

Kaynak: The Cool Down

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Lordstown Elektrikli Pikap Şirketi Neden Üretimi Neden Durdurdu

Lordstown Motors, tedarikçi bileşenleriyle ilgili sorunları gerekçe göstererek Endurance elektrikli kamyonetin üretimini durdurdu.

Kamyon, geçen sonbahardan beri üretiliyor ve Lordstown, mevcut finansmanla yaklaşık 500 ünite monte etmeyi planlıyor.

Lordstown fabrikası, 2022 baharında Tayvanlı Foxconn tarafından satın alındı ve teknoloji devi eyalette bir dizi elektrikli araç üretmeyi planlıyor.

Lordstown Endurance yalnızca birkaç aydır üretiliyor, ancak kamyon şu anda üretimin durmasıyla karşı karşıya. EV üreticisi, "belirli Dayanıklılık bileşenlerinde performans ve kalite sorunları yaşadığını" ve bu nedenle üretimi geçici olarak durdurma kararı aldığını söyledi. Firmanın detaylı olarak belirtmediği performans ve kalite konularına verdiği yanıt, tamamlanmış ve müşterilere teslim edilmeyi bekleyen tırları da etkiliyor.

Ancak etkilenen kamyon havuzunun tamamı, teslim edilmiş veya şu anda şirket tarafından dahili olarak kullanılmakta olan yalnızca 19 araçtan oluşuyor.

EV üreticisi, bu sorunların nedenleri konusunda tedarikçilerle birlikte çalıştığını ve potansiyel çözümlerin yazılım güncellemelerinin yanı sıra güçlendirme ve tasarım değişikliklerini içerebileceğini söyledi. Bununla birlikte, resmi bir geri çağırma kararı, sürüş sırasında güç kaybına neden olabilecek "belirli bir elektrik bağlantısı sorunu" ışığında verildi.

Lordstown Endurance, tekerlek içi göbek motorlarına sahip olması bakımından elektrikli pikaplar ve bir bütün olarak EV'ler arasında benzersizdir. Kamyon, dört motoru sayesinde toplam 440 hp güç üretiyor ve 109 kWh'lik bir batarya ile çalışıyor. Bununla birlikte, bu kurulum, kamyona EPA tarafından tahmin edilen 193 millik bir menzil verir ve bu da onu şu anda piyasada bulunan elektrikli pikaplar için spektrumun alt ucuna yakın bir yere yerleştirir.

Kamyonun genel konumu ve 65.060 $'lık başlangıç fiyatı, belki de onu nihayet bazı zorlayıcı seçenekler ve uzun süredir otomobil üreticilerinin ciddi rekabeti olan bir segmentte ilginç bir seçim haline getiriyor.

AA14KDF2.img?w=768&h=432&m=6

"Deneyimli ekibimiz, Endurance üretim programını etkileyen temel bileşen ve araç alt sistemi sorunlarını ele almada önemli ilerleme kaydetmiş olsa da, müşterilerimiz için doğru olanı yapmaya ve üretime ve müşteri sevkiyatlarına devam etmeden önce olası sorunları çözmeye kararlıyız." dedi Lordstown Motors CEO'su ve Başkanı Edward Hightower.

Endurance'ın üretimi, tesisin daha çok Foxconn olarak bilinen Tayvanlı Hon Hai Technology Group'a satılmasından sadece birkaç ay sonra, Ekim 2022'nin başlarında başladı. O zamanlar şirket, 50'sinin 2022'de teslim edilmesi planlanmak üzere yalnızca 500 adede kadar kamyon monte etmeyi planladığını söyledi. Geri kalanının "yeterli sermaye toplanmasına bağlı olarak" 2023'te teslim edilmesi planlanıyordu. Bu nedenle, tüm girişim için hala birkaç yıldız var.

Kaynak: Autoweek

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla üstünlüğünü kaybetti - ve Elon Musk'ın kendisinden başka suçlayacak kimsesi yok

Elon Musk, taç mücevherini nasıl aşırı fiyatlı bir arabaya dönüştürdü?

Mark, 2014'ten beri Tesla kullanıyor. Ancak Elon Musk'ın elektrikli otomobil şirketine neredeyse on yıllık sadakatinden sonra, inancı solmaya başlıyor.

Mark bana, "Yepyeni Tesla Model Y'mle dolaşırken kendimi aptal gibi hissediyorum," dedi.

2022'de Musk, artan tedarik maliyetlerini ve sürücü destek sistemindeki güncellemeleri gerekçe göstererek Tesla'nın dört modelinin fiyatlarını yükseltti. Dolayısıyla Mark, yeni Model Y'nin maliyetini 65.990 dolardan 58.490 dolara düşürmek için yıl sonu indirimi elde edebildiğinde, nadir bir anlaşma yaptığını düşündü. Ancak 13 Ocak'ta, yeni arabasının teslim edilmesinden sadece iki hafta sonra Tesla, Model Y'nin fiyatını 13.000 $ düşüşle 52.990 $'a düşüreceğini duyurdu.

Kapsamlı fiyat indirimleri, Tesla sahipleri topluluğunda bir şok dalgası yarattı - yepyeni Tesla'larının değeri bir gecede %20'ye kadar düştü. Musk'a "üretim cehennemi", çeşitli federal soruşturmalar ve kelimenin tam anlamıyla düşen direksiyon vakaları boyunca takılıp kalan hayranlar, limitlerine ulaşmıştı.

Mark'ın Tesla'nın CEO'suna mesajı açıktı: "Elon, lütfen bize yardım et ve bir şeyler yap!"

Tesla, son yirmi yılı beklentilere meydan okuyarak ve otomotiv endüstrisini bozarak geçirdi, ancak 2023'te bir zamanların devrim niteliğindeki otomobil şirketi, görünüşte düşünülemez olanı yaptı: Fanboyları kendisine karşı çevirdi. Tipik olarak aynı zamanda Tesla hissedarı olan Mark gibi sadık kişiler arasındaki kargaşa, aşırı bağlı meraklılardan gelen şikayetlerden daha fazlasıdır. Bu, fütüristik bir otomobil üreticisi olarak neredeyse efsanevi bir üne çok uzun süredir güvenen bir şirketin üstünlüğünü kaybediyor olabileceğinin bir işareti.

Tesla, genç ve huysuz bir endüstri bozucudan, eskiden salladığı otomobil üreticilerine çok benzeyen bir şirkete dönüşüyor. Şirketin "Demir Adam" filmlerinde boy gösteren ve bizi Mars'a götürme sözü veren bir zamanlar gösterişli lideri de gün geçtikçe daha insani görünüyor.

Tesla, yalnızca gerçek bir rekabet olmadan ve elverişli bir ekonomik ortamda var olmuştur. Artık elektrikli araç pazarı herkesin oyunudur ve Musk, dünyanın en tanınmış markalarından bazılarıyla savaşa girmenin ne kadar zor olabileceğini öğrenmek üzeredir.

avantajı kaybetmek
Tesla'nın 2003'teki lansmanından bu yana arama kartı teknoloji oldu. Şirket, benzinle çalışan bir arabaya rakip olabilecek bir menzile sahip ilk pili ve Supercharger ağı ile ilk yaygın şarj altyapısını sunarak EV devriminin ön saflarında yer aldı. Tesla ayrıca kablosuz yazılım güncellemeleri, dev araç içi dokunmatik ekranlar ve anahtarsız araç girişi gibi yeniliklerin de öncülüğünü yaptı. Ancak eski otomobil şirketlerinin teknolojisinin ilerisinde yıllarca roket hızıyla ilerledikten sonra, Tesla'nın araçlarının fütüristik cesaretleri bayatlamaya başladı.

AA17WWac.img?w=768&h=384&m=6

GM, Ford ve Hyundai gibi otomobil üreticilerinin ortalama elektrikli otomobilleri artık Tesla'ya rakip olacak menzile sahip. iPad benzeri dokunmatik ekran artık yeni araçlarda standart. Hatta diğer otomobil şirketleri, eller serbest sürüş ve performans için üretilmiş piller gibi Tesla ile savaşan yeni özelliklere milyarlarca dolar yönlendirerek yazılımları yakalıyor. Ama belki de Tesla'nın şu anda tekdüze inovasyonunun en göze çarpan örneği, kendi kendine sürüş teknolojisi dünyasındaki konumudur.

Musk, geçen yıl kendi kendine sürüş teknolojisine öncelik vermezse elektrikli otomobil şirketinin "temelde sıfır değerinde" olacağını söyleyerek yıllarca tamamen sürücüsüz Tesla'lar teslim etme sözü verdi. Tesla, sürücünün direksiyon simidine dokunması gerekmeyen ancak yola dikkat etmesi gereken Seviye 2 eller serbest sürüş sistemini geliştirmekte hızlı davrandı. Ancak GM ve Ford gibi rakipler, benzer eller serbest sürüş sistemlerini çoktan piyasaya sürdüler ve bunu federal soruşturmalara saplanmadan başardılar. Belki de Musk'ın otomasyon hırsının tabutuna son çivi, Şubat ayı başlarında Mercedes-Benz'in ABD'deki halka açık yollarda yalnızca ağır koşullarda insan müdahalesi gerektirecek şekilde tasarlanmış Seviye 3 sürüş otomasyonu için ilk kez sertifika almasıyla geldi.

Mercedes'in Tesla'yı Seviye 3 otonomi konusunda geride bırakmasının ardından hemen başka bir aksilik geldi: Tesla, en son Tam Otomatik Sürüş (FSD) yazılımının kaza riskini artırabileceği endişesiyle 362.000'den fazla aracını geri çağırdı.

Araba şirketleri, kasetli radyo sistemleri ve kilitlenmeyen frenleme günlerinden bu yana en son teknoloji konusunda birbirleriyle rekabet ediyor. Tesla, çıtayı rakiplerin yakalaması biraz daha uzun sürecek kadar yükseğe koydu, ancak şimdi otomobil endüstrisinin dinozorları, sonradan görme muadillerini turlamaya başlıyor.

Berylls danışmanlık şirketinin genel müdürü Martin French, "Rekabet Tesla'nın pazar payını tüketmeye başlıyor" dedi. "Tüketiciyseniz bu harika bir haber. Aralarından seçim yapabileceğiniz çok sayıda harika elektrikli otomobil var."

Yine de French, bunun sektör bozucu için her şeyin kaybolduğu anlamına gelmediğini söyledi. Tesla, zamanında havadan güncellemeler konusunda üstünlüğünü korumuştur; bu, insanlar araçlarını yeni donanıma sahip bir araç için yükseltmeye gelmeseler bile Tesla'nın müşterilerinden gelir elde edebileceği anlamına gelir. French, "Şu anda bir araba teslim edip üç ay sonra aracındaki bir paket için 11.000 $ talep edebilecek başka kimse yok" dedi.

Tesla'nın teknik sorunları sadece iç mekanla bitmiyor - arabalarının dış görünüşü de arzulanan çok şey bırakıyor. 2012'de Model S'nin piyasaya sürülmesinden bu yana Tesla, araçlarından hiçbirini tamamen yeniden tasarlamadı. En popüler arabaları olan S ve Model 3'ün her ikisi de sedandır - endüstrinin geri kalanının yaklaşık beş yıl önce toz içinde bıraktığı bir gövde stili. Ve Cybertruck piyasaya çıktığında (2019'da duyurulsa da, nihayet bu yılın sonunda üretime başlaması bekleniyor), elektrikli kamyonet pazarı GM gibi modellerle iyice yerleşmiş olacak. Rivian ve F-Serisi kamyonetleri, Regan yönetiminden bu yana ABD'de en çok satan araçlar olan Ford.

Son zamanlarda Tesla, Model 3 ve Model Y için bazı makyajların ima edildiğini ima etti. AutoForecast Solutions'ta otomotiv analisti olan Sam Fiorani, bunları gecikmiş olarak nitelendirdi. Tesla, giderek daha fazla arabayı hareket ettirmeye çalışırken, tasarımlarını yenilemenin işin kritik bir parçası olacağını savundu.

Fiorani, "Daha yüksek hacimli araçlara geçtiğinizde, Jones'lara ayak uydurmaya başlamalısınız" dedi. "Her yıl aynı araçtan yaklaşık 300.000 adet sattığınızda ve sonra hepsi birlikte bir bakkalın otoparkına park edildiğinde, bu müşteriler aniden kendilerini komşularından ayıracak bir şey ister."

Bu yeterli değilmiş gibi, Tesla araba satma şeklindeki yenilik üzerindeki hakimiyetini kaybediyor. Şirket en başından bayilik modelinden kaçınmaya ve arabalarını doğrudan müşterilere satmaya karar vererek Tesla'ya fiyatlandırma üzerinde daha fazla kontrol sağladı ve bu nedenle araç başına kar konusunda eski rakiplerine karşı bir avantaj sağladı. Ancak rakipler, ABD'deki karmaşık bir franchise yasaları ağı tarafından uzun süredir korunan bayilerini tutmanın ve Tesla'yı kendi oyununda yenmenin bir yolunu buluyor.

Ford ve Audi gibi şirketler satış stratejilerini Tesla'nın yenilikçi doğrudan satış stilini modellemek için değiştiriyorlar. Bu şirketlerde Musk'ta olmayan bir şey var: müşterilerin araçlarına servis ve onarım yaptırabilecekleri ülke çapında gerçek mekanda faaliyet gösteren lokasyonlardan oluşan ağlar. Tesla'nın hizmet ağı, ülke çapında yalnızca 670 mağaza ve yoldaki yaklaşık 2 milyon Tesla'ya hizmet verecek 1.300 mobil hizmet seçeneği ile hala oldukça zayıf. Bu, yerleşik şirketlere onarımlar yoluyla Tesla'dan kazançlı iş alma ve arabalarının derinliklerine bakma fırsatı veriyor. GM'nin başkanı Mark Reuss kısa süre önce yatırımcılara bayilerinin 2021'de Tesla'ları tamir etmeye başladığını söyledi. 15 eyalette mağazası olmayan Tesla'ya kıyasla GM'nin 50 eyaletin tamamında birden fazla bayisi var.

Reuss gülerek, "Bu harika, yeni bir iş," dedi.

Elon, Elon-ing'i sürdürürken, Tesla yeniliyor
Bir otomobil üreticisinin ciddi sorunlarla karşı karşıya olduğunun en açık işaretlerinden biri arz fazlasıdır. Arabalar, tanıdık gelebilecek pek çok nedenden ötürü çok sayıda zayıflayabilir: Müşteriler tasarımlardan etkilenmiyor, diğer otomobil üreticileri bazı yeni teknolojiler piyasaya sürüyor veya markanın itibarı zedelendi. Bir zamanlar müşterilerin ezici talebini karşılamak için kaotik bir girişimde Kaliforniya, Fremont'taki montaj fabrikasının dışındaki çadırlarda araçlar inşa etmek zorunda kalan Tesla, uzun süredir bu soruna karşı bağışık görünüyordu.

Ancak 2021'in sonlarında Tesla, araba kiralama devi Hertz'e 100.000 araç sağlamak için bir anlaşma imzaladığında çatlaklar kendini göstermeye başladı. EV destekçileri ve Tesla boğaları hareketi överken - günler sonra Tesla'nın piyasa değeri 1 trilyon dolara ulaştı - sektördeki diğerleri anlaşmanın Tesla'nın aşırı inşa etme sorunu olduğunun bir işareti olup olmadığını merak etti.

Araba alışveriş sitesi Edmunds'ta otomotiv analisti olan Ivan Drury, Aralık ayında Insider ile yaptığı röportajda, "Tesla'nın, tüm otomobil üreticilerinin sonunda düştüğü bu tuzaklara düştüğünü görüyoruz ve her şey gerçekten kiralık satışlarla başladı" dedi. . "Bu, metali hareket ettirmenin oldukça geleneksel bir yolu."

Tesla'lar birikmeye ve şirketin avantajı düşmeye başlayınca Musk dikkatini kaybetti. Geçen bahar, milyarder Twitter'ı ele geçirme konusunda giderek daha fazla takıntılı hale geldi. Musk, sosyal medya sitesini elde etmek için 44 milyar dolarlık arayışını finanse etmek için geçen yılın çoğunu Tesla'nın 22.9 milyar dolarlık hisselerini satarak geçirdi ve büyük miktarda yeni borç aldı. Mali maskaralıklar, Musk'ın abartılı davranışları ve devralmasının ardından Twitter'da çıkan kaos raporları arasında Tesla hisseleri hızla düştü.

AA15jB0P.img?w=768&h=576&m=6&x=273&y=275

2022'nin sonunda, EV üreticisinin aşırı inşa etme sorunuyla ilgili fısıltılar bir uğultuya dönüştü. Otomobil endüstrisinin geri kalanı daha sıkı envanterle karşı karşıya kaldığı ve yıl sonu anlaşmalarını geri aldığı için Tesla, Model 3 ve Model Y araçlarında benzeri görülmemiş bir 7.500 $ indirim teklif etti. Yatırımcılar ürktü, müşteriler kızdı ve Tesla'nın hisseleri 2022'yi %65 düşüşle kapattı.

Tesla'nın sürüye geri dönmesi, şirketin mahkum olduğu anlamına gelmez. French, Tesla'nın kendisini bu durgunluktan çıkarmak için ihtiyaç duyduğu şeyin bir doz rekabet olabileceğini söyledi. "Bu işte dikkatli olmak her zaman iyidir," dedi bana. "İstediklerini yapmak için paraları var - şimdi bunu önde olmak için nasıl kullandıklarını görüyoruz."

Ancak şirketin yeni konumu, diğer sektör analistlerini endişelendirdi.

Wedbush analisti Dan Ives, Tesla'nın Ocak ayındaki kazanç raporundan önce bir notta "Tesla için Külkedisi yolculuğu sona erdi" dedi. "Musk'un artık yeni altın çocuğu Twitter'a odaklanmak yerine şirketi bu Kategori 5 karanlık makro fırtınasında yönlendirmesi gerekiyor;

Musk, Tesla için önümüzdeki yılın pembe bir resmini güvenle çizerek, şirketin kazanç çağrısıyla ilgili bu yatırımcı endişesinin bir kısmını bastırmayı başardı.

Sakin, toparlanmış Musk, Tesla'nın hisselerinin yıl boyunca süren çöküşünü durdurmaya yardımcı oldu, ancak şirketin varoluşsal sorunları devam ediyor. Tesla'nın son 20 yılda avantaj elde ettiği hemen hemen her alanda - araç tasarımı, teknoloji, satış stratejisi - girişim yeniliyor. Musk'ın eski rakipleri hemen peşinde.

Kaynak: Markets Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Kia, sunumdan önce EV9'un yeni görüntülerini ortaya koyuyor

AA187UGp.img?w=480&h=281&m=6

Kia, Güney Koreli markanın 2023'ün ilk çeyreğinin sonunda tanıtacağı yeni %100 elektrikli modeli EV9'un yeni görsellerini yayınladı.

Şimdi ortaya çıkan iki 'teaser'da marka, yeni SUV'nin silüetini ve ön yüzünü ve ayrıca yeni modelin cesur kimliğini yansıtan yeni EV9'un parlak imzasını gösteriyor.

Yeni EV9'un, Kia'nın zorlu SUV segmentinde devrim yaratmayı amaçladığı ve markanın dönüşüm sürecini hızlandırarak, Kia'nın sürdürülebilir elektrikli mobilitede bir lider olduğunu teyit etmeye yardımcı olduğu bir elektrikli araç olduğu unutulmamalıdır.

Yeni Kia EV9, öncü EV6 ile uyumlu görünüyor ve Güney Koreli marka tarafından sürdürülebilir, ekolojik ve sorumlu bir geleceği temsil ediyor olarak görülüyor. Kia'nın Küresel Modüler Elektrik Platformu (E-GMP) temel alınarak inşa edilen EV9, %100 elektrikli motorla çalışan ve üç sıra koltuk ve en fazla içeride yedi kişi. Ayrıca yeni EV9, 4.929 mm uzunluğunda, 2.055 mm genişliğinde ve 1.790 mm yüksekliğindedir.

Kia, yeni EV9'un dış ve iç tasarımını Mart ayı ortasında açıklayacağını ve modelin dünya prömiyerinin Mart ayı sonunda yapılacağını duyurdu.

Kaynak: AutoGear

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

İşte Katı Hal Pillerin EV'leri Sonsuza Kadar Nasıl Değiştireceği

EV devrimi, özellikle Avrupa ve Asya gibi tek bir şarjla kat edebilecekleri mesafeyi önemsemeyen ülkelerde tüm hızıyla devam ediyor. Ülkenin dört bir yanında, elektrikli araç sahibinin şarj edilen araçta bulunan pillere bağlı olarak 30 dakika içinde park etmesine ve şarj etmesine izin veren hızlı şarj istasyonları vardır. Araba üreticilerinin karşılaştığı temel sorun, kullandıkları mevcut pilin, yani lityum pilin, müşterilerinin taleplerini karşılayacak kadar uzun süre şarj tutacak yoğunluğa sahip olmamasıdır. Bunun iki mükemmel örneği, Ford Mustang Mach-E ve Kia EV9'dur. Şirketler araçlara güç sağlamanın daha iyi bir yolunu bulursa, her ikisi de ciddi potansiyele sahip harika arabalar.

AA17a1IK.img?w=768&h=432&m=6

Şu anda piyasadaki en belirgin seçenek, daha küçük, daha yoğun ve boyutunun iki katı olan bir lityum pilden daha fazla şarj tutabilen katı hal pillerdir. Ancak, her büyük yenilikçi atılımda mutlaka düşüşler olacaktır. Şimdilik olumsuzlukları bir kenara bırakalım ve olaylara iyi tarafından bakalım. Katı hal pillerin EV'leri sonsuza dek nasıl değiştireceğini kontrol edin.

Katı Hal Pillerle İlgili Ciddi Sorunlara Olası Çözümler
Lityum tipi piller uzun süredir kullanılmaktadır. Bir veya iki yıl dayanan ve daha sonra değiştirilmesi gereken ucuz versiyonlardan çok daha iyidirler. Birkaç yıl içinde, sürekli olarak değiştirmek için ödenen miktar, bir lityum pile yükseltmeyi daha iyi bir seçenek haline getirir. Ancak onlarla ilişkili bazı ciddi sorunları var. Bu sorunlar EV'deki pili katı hal piline çevirerek çözülebilir. Katı hal pillerin çözebileceği en büyük sorunlardan biri yanıcılıktır. Lityum piller son derece yanıcıdır ve kaputun altında tutuşabilir, bu da yolda giden güzel bir ateş topundan başka bir şey olmayan bir araba yaratır. Bunun nedeni, katı hal pilinin lityum piller gibi sıvı elektrolitler yerine katı elektrolitler kullanılarak üretilmesidir.

Lityum pillerde zayıf güç de bir sorundur çünkü bunlar sıvıyla doludur. Öte yandan, katı hal pil sağlamdır, bu nedenle daha fazla kullanım alabilir. Sonuç olarak, katı hal piller piyasadaki diğer tüm seçeneklerden daha verimli ve daha güvenlidir, bu nedenle elektrikli araç endüstrisini sonsuza kadar değiştireceklerdir.

Katı Hal Pillerde Kullanılan Malzemeler Kalp Hızı Belirleyenler İçin Yeterince Güvenlidir

Katı hal pilinin nasıl çalıştığını ve yapımında hangi malzemelerin kullanıldığını anlamanın en iyi yolu kimya diplomasına sahip olmaktır. Bunu araştırmak ve konuyla ilgili bazı bilimsel açıklamalar bulmak her zaman mümkündür, ancak gerçekten bunca zahmete katlanmaya gerek yoktur. Bu tür piller hakkında bilinmesi gereken, hemen hemen her durumda kullanımlarının güvenli olduğudur. Örneğin, insan vücuduna güvenli olmayan bir şey sokmak ister mi? Çoğu kişi bu soruyu hızlı bir şekilde "HAYIR" ile yanıtlayacaktır, bu nedenle kalbin doğru çalışmasına yardımcı olmak için vücuda yerleştirilen kalp pillerinin katı hal pillerle çalıştığını bilmek zorunludur. Bu nedenle, çoğu tüketici için, bir pil güvenliyse ve böylesine önemli bir işlevi kontrol etmek için gövdeye yerleştirilecek kadar iyiyse, bunun elektrikli bir arabayı çalıştırmanın harika bir yolu olacağı açıktır.

Daha Küçük Boyutlarda Daha Uzun Şarj Tutarlar

EV otomobil üreticilerinin karşılaştığı bir başka sorun da, ağırlık ve boyutun bir lityum pil takımında sorun olabilmesidir. Katı hal piller, boyutun yarısı kadar olabilir ve çok uzun süre şarj edilmeden lityum versiyonuyla aynı gücü oluşturabilir. Aslında araştırmalar, bir katı hal pilinin lityum muadillerinden yaklaşık iki kat daha yüksek bir yoğunluğa sahip olduğunu göstermiştir.

Düz İngilizce olarak, bu, iki pil aynı boyuttaysa (bir katı hal ve bir lityum), katı hal pilinin lityum pilin iki katı kadar şarj tutabileceği anlamına gelir. Bu çok büyük bir atılım gibi görünmeyebilir, ancak EV dünyası için çok büyük. Bu, yeni bir araba tasarlarken iki şeyden birinin olabileceği anlamına gelir. Birincisi, şirketin, Mustang Mach-E gibi performans için tasarlanmış EV'lerin ağırlığını azaltacak olan mesafe beklentilerini karşılamak için gereken pil sayısını azaltabilmesi. Katı hal teknolojisini kullanmanın ikinci yolu, aynı miktarda oda kullanmak, ancak kullanılacak meyve suyu miktarının iki katına sahip olmaktır. Bu, tek bir tam şarjla piyasadaki mevcut modellerin herhangi birinden çok daha uzağa seyahat edebilen bir elektrikli otomobil yaratabilir.

Katı Hal Pillerin Bir Büyük Düşüşü Vardır: Maliyet

Katı hal pillerinin tartışılması gereken tek olumsuz yönü maliyettir. Dış kabuk o kadar incedir ki, üretim aşamasında çatlamaya, daha fazla atık üretmeye ve bunları yapma maliyetini artırmaya meyillidir. Ancak, tek sorun bu olsaydı, katı hal piller dünyadaki tüm EV'lerde kullanılmaya devam ederdi. En büyük harcamalardan biri, bir pil hücresinde kullanılabilir katı elektrolitler yapmaya giden teknolojiyi mükemmelleştirmektir. Toyota, Ford ve BMW gibi birçok otomobil üreticisi, teknolojiyi doğru yapana kadar araştırmaya milyonlarca dolar ayırmayı taahhüt etti. Ne yazık ki, daha gidilecek çok yol var. Teknoloji mükemmelleştirildiğinde, katı hal pil dünya çapında üretilen tüm EV modellerinin geleceği olacak.

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Büyük lityum keşfi dünyadaki kıtlığı sona erdirebilir ... Ah, bekle, ama o İran'da

AA18dsc9.img?w=768&h=353&m=6

Piller bir şeydir, kimse Tahran'a Li-6'dan bahsetmez, tamam mı?

Bazen beyaz altın olarak abartılan lityum, pil üretimindeki rolü ve diğer şeyler nedeniyle çok rağbet görüyor.

Küresel talebin önümüzdeki yıllarda arzı geride bırakmaya devam etmesi bekleniyor. Albemarle Corporation, büyük ölçüde elektrikli araçlar ve diğer bataryaya bağımlı cihazlardaki rolü nedeniyle lityum talebinin 2025'te 1,8 milyon mt'dan 2030'da 3,7 milyon mt'a çıkacağını tahmin ediyor.

Beyaz Saray geçen yıl kritik minerallerin - nadir toprak metalleri, lityum ve kobalt - "ulusal güvenliğimiz ve ekonomik refahımız için gerekli olduğunu" söyledi.

Ne yazık ki ABD için, bu dövülebilir metalin en son zulası İran'da ortaya çıktı - Amerika'nın teröre sponsor devlet olarak atadığı dört ülkeden biri.

Sanayi, Madencilik ve Ticaret Bakanlığı Arama İşleri Genel Müdürü Ebrahim Ali Molla-Beigi, Tahran merkezli Donya-e-Eqtesad tarafından işletilen İran odaklı İngilizce haber yayını The Financial Tribune'e göre İran, ülkenin batısındaki Hamedan Eyaletinde ilk lityum rezervini keşfetti.

Rezervin 8.5 milyon mt olduğu söyleniyor ve bu - eğer doğruysa - şimdiye kadar keşfedilmiş bilinen en büyük yataklardan biri olacak.

US Geological Survey'e [PDF] göre, belirlenen ilk beş lityum rezervi şunlardır: Bolivya, 21 milyon ton; Arjantin, 20 milyon ton; Şili, 11 milyon ton; Avustralya, 7,9 milyon ton ve Çin, 6,8 milyon ton.

Bir ABD tonu (kısa ton) 2.000 pound'dur; İngiliz veya İmparatorluk tonu (uzun ton) 2.240 pound; bir metrik ton (ton) 2204,6 pound veya 1000kg'dır. Daha önce belgelediğimiz gibi, kilometreniz değişebilir.

Lityum sadece araba akülerinde değil, diğer şeylerin yanı sıra akülü savunma teçhizatında da kullanılmaktadır. Ulusal Madencilik Derneği, "Lityum piller, ABD Savunma Bakanlığı tarafından kullanılan hemen hemen her silah sisteminde, özellikle taşınabilir ekipmanlarda bulunuyor" diyor.

Ve sonra başka bir kullanım var. Lityumun doğal olarak oluşan bir izotopu olan 6Li, pratik termonükleer silahların füzyon yakıtında kilit bir bileşendir ve İran kendi nükleer silahlarını geliştirmeye çok heveslidir. (Li-6'dan da bahsetmeden, 1950'lerin başında Amerika Birleşik Devletleri'nin Castle Bravo termo-nükleer testinden bahsetmeden geçemeyiz; bu, beklenenden çok daha büyük bir patlamaydı - tahmin edilen 6MT'ye karşı 15MT'lik bir patlamaydı - Amerikalılar şunu düşünüyorlardı: yakıt füzyonunda bol miktarda bulunan 7Li izotopu inert olacaktır. Reader, değildi, reaksiyon üzerinde yeterli bir etkiye sahipti ve deneyden çıkan serpinti yaygın ve felaketti.)

İran, iki yıl önce Çin ile 25 yıllık bir stratejik işbirliği anlaşması imzaladı, bu nedenle yeni keşfedilen lityum zenginliği, Çin'in stratejik ve ekonomik açıdan önemli mineraller için tedarik zinciri üzerindeki zaten kapsamlı kontrolünü de güçlendirecek gibi görünüyor. Bu tesadüfen, ABD üst düzey bir İranlı generali insansız hava aracı saldırısıyla öldürdükten kısa bir süre sonra gerçekleşti.

İran, lityum keşfini şüphesiz memnuniyetle karşılasa da, zamanlaması daha iyi olabilirdi - küresel ekonomik gerileme nedeniyle son zamanlarda lityum fiyatı düştü.

Son iki yılda, lityumun fiyatı yükseldi ve kıtlık konuşulmasına yol açtı. US Geological Survey'e göre 2022'de küresel lityum tüketimi 134.000 ton oldu ve 2021'de 95.000 tondan yüzde 41'lik bir artışı temsil ediyor.

Ancak The Financial Times'a göre, elektrikli araba satışlarının beklenenden daha zayıf olması nedeniyle son üç ayda Çin'deki lityum fiyatları düştü. Ocak ayı itibariyle, büyük bir lityum üreticisi ve tüketicisi olan Çin, elektrikli arabalara sübvansiyon vermeyi durdurdu, bu da fiyatların yükselmesine ve talebin azalmasına yol açtı. Ve lityum fiyatının bu yıl daha da düşmesi bekleniyor.

Bununla birlikte, stratejik tedarik zincirini güvence altına almaya olan ilgi devam etmektedir. Bu tür çabalar, yeni Büyük Oyun olarak adlandırıldı ve bugünün uluslararası ittifaklar kurma ve mineraller ile metallerin kontrolünü güvence altına alma yarışı, 1830'dan 1895'e kadar Orta Asya'da Britanya İmparatorluğu ile Rusya İmparatorluğu arasındaki siyasi rekabete benzetildi.

ABD, kendi payına, diğer girişimlerin yanı sıra, Imperial County, California merkezli bir Berkshire Hathaway Energy Renewables projesiyle bu bahar yerel lityum üretimini artırmayı umuyor. Beyaz Saray'a göre, proje jeotermal tuzlu sudan lityum çıkarmayı hedefliyor ve başarılı olursa 2026 yılına kadar yılda 90.000 metrik ton lityuma kadar çıkabilir.

Kaynak: The Register

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

JAC Motors, dünyanın ilk sodyum iyon pilli aracını tanıttı

Sodyum-iyon piller, lityum-iyon pillere göre daha ucuz bir alternatif sunduğundan, bu dönüm noktası elektrikli araç endüstrisi için bir oyun değiştirici olabilir.

AA18jIGz.img?w=768&h=480&m=6

Lityum fiyatları geçen yıl yükseldi ve lityum-iyon pil üretiminde büyük maliyet baskıları yarattı. Bununla birlikte, sodyum iyon piller daha iyi maliyet performansı sunar ve mükemmel döngü performansı sunar, bu da onları lityum iyon pillere iyi bir alternatif yapar.

Hua Xianzi (çiçek perisi) olarak adlandırılan beş koltuklu binek araç, tek bir şarjla 250 kilometreye kadar yol alabilen HiNa Battery Technologies'in 25 kilovat-saat (kWh) Na-ion piliyle donatıldı. Pekin merkezli yüksek teknoloji şirketi, Çin Bilimler Akademisi Fizik Enstitüsü'ne bağlı. Sodyum-iyon pillerin geliştirilmesi ve ticarileştirilmesinde yer alır ve yeni pil teknolojisini otobüsler, kamyonlar ve scooterlar dahil olmak üzere diğer EV platformlarına genişletmeyi amaçlar.

Sodyum-iyon piller, lityum-iyon pillere göre daha düşük enerji yoğunluğuna sahipken, daha iyi düşük sıcaklık performansı, şarj hızı, daha uzun kullanım ömrü ve bozulma olmadan daha fazla şarj edilebilme gibi başka avantajları da vardır. Ayrıca aşırı ısınmaya ve diğer güvenlik sorunlarına daha az eğilimlidirler, bu da onları büyük ölçekli enerji depolama için daha güvenli bir seçenek haline getirir.

Sodyum-iyon pillerin üretim sürecinde daha ucuz hammaddeler kullanılmaktadır. Lityumun kıtlığı ve maliyeti, dünya çapındaki şirketlerin uygun alternatifler aramak için yıllarını harcamasıyla pil endüstrisinde bir sorun olmuştur. Sodyum-iyon pil teknolojisi, en umut verici rakiplerden biri olarak ortaya çıktı. HiNa Pil Teknolojisi, bu atılımın EV üretim maliyetlerini yüzde on oranında düşürmeye yardımcı olabileceğini belirtiyor.

Sodyum iyon pille çalışan Hua Xianzi, sodyum iyon pil teknolojisinin güvenli, güvenilir ve verimli, uygun maliyetli bir çözüm sunması nedeniyle EV endüstrisinde önemli bir adımı temsil ediyor. Ek olarak, bu piller EV'lerin çevresel etkisini azaltmaya yardımcı olabilir.

JAC Motors Güney Afrika İcra Kurulu Başkanı Karl-Heinz Göbel, "Elektrikli araçların geleceği, daha uygun maliyetli ve sürdürülebilir pil teknolojisinin tanıtılmasıyla umut verici görünüyor" diyor. "Yeni pil teknolojisinin gelişmesiyle, elektrikli araç fiyatlandırması daha rekabetçi hale gelecek ve daha fazla otomobil alıcısının yeni enerjili araçlara erişimini sağlayacak."

Kaynak: Saffarazzi

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

GM'nin Yeni Ultra Seyir Sensörü Paketi, Elon Musk'ın ADAS Hakkında Bize Söylediği Her Şeye Karşı Çıkıyor

General Motors'un Super Cruise teknolojisi, şirketin Ford'un BlueCruise ile aynı sınıftaki mevcut sürücü destek teknolojisidir. SAE (Otomobil Mühendisleri Derneği) tarafından ana hatlarıyla belirtildiği gibi Seviye 2 otonom bir sistemdir. Sürücü gözetimi gerektirdiğinden, gerçekten otonom veya "kendi kendine sürüş" olarak kabul edilmez. Super Cruise, diğer şeylerin yanı sıra otomobilin şerit değiştirmesine ve römork çekmenin daha sıkıcı kısımları için ayak işlerini yapmasına olanak tanır. 2017'de lansmanından bu yana birkaç üst düzey GM modelinde bulunuyor.

AA18kFMW.img?w=768&h=431&m=6

Şimdi GM, Ultra Cruise adlı gelişmiş sürücü yardımı (ADAS) teknolojisinin yenilenmiş ve güncellenmiş bir sürümünü piyasaya sürüyor. Yeni teknolojiye ev sahipliği yapacak ilk araç ultra ayrıcalıklı Cadillac Celestiq olacak.

Bir basın açıklamasına göre GM, "tüm sürüş senaryolarının yüzde 95'inde" eller serbest sürüşe izin verebileceğini iddia ediyor. İlginç bir şekilde, Ultra Cruise, yakın zamanda çok kötülenen Tesla Tam Otomatik Sürüş Yazılımından neredeyse aynı şeyi yaptığını iddia eden birkaç önemli farklılığa sahip.

GM'nin Yüksek Teknoloji Yaklaşımı

AA18kyNK.img?w=768&h=431&m=6

Tesla'ya göre sürücü yardım yazılımı, trafik sistemlerinde gezinmek ve güvenli bir şekilde çalışmak için elinden gelenin en iyisini yapmak için sekiz kamera ve bir bilgisayar kullanıyor. Bu, son aylarda Tesla için pek iyi çalışmadı.

Öte yandan GM'nin Ultra Cruise sistemi, ADAS yazılımına güç sağlamak için çeşitli sensörler, kameralar ve LiDAR kullanıyor ve Tesla Model S gibi arabalardan önemli ölçüde daha fazla donanıma güveniyor. donanımlı araçlar, çevredeki alanın üç boyutunda da 360 derecelik bir görünüm sağlar. Qualcomm tarafından geliştirilen tümleşik bilgisayarı daha sonra bu bilgiyi deşifre edecektir.

Tesla'dan çok daha eski bir şirket olan GM, otonom sürüş teknolojisine Elon'un şirketinin başardığından çok daha teknolojik olarak daha gelişmiş bir yaklaşım benimsiyor. Eylül 2014 ile Ekim 2016 arasında üretilen Tesla modellerinin, Tesla'nın ilk nesil Autopilot'unun bir parçası olarak radar ve ultrasonik sensörlerle donatıldığını da belirtmekte fayda var.

Kaynak: SlashGear

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla, Yeni Model S Yenilemesinin Yüksek Görünürlüklü Cam Tavan İçereceğini Duyurdu

Amerikalı elektrikli araç üreticisi Tesla, bu haftayı oldukça meşgul ediyor. İlk olarak, amiral gemisi Tesla Model S ve Model X'te %4 ila %9 arasında değişen fiyat indirimlerini duyurdu. Ardından, Model S/X için çok ihtiyaç duyulan heyecan verici yeni bir boya rengi olan Ultra Kırmızı açıklandı. Şimdi, tüm Model S araçlarının yeni ve geliştirilmiş bir "yüksek görünürlüklü cam tavan" ile geleceğini öğreniyoruz. Yeniden tasarlanan tavanın fotoğrafları çok az, ancak otomobil üreticisinin bu son videosunda hızlıca bir göz atabilirsiniz.

AA18tne6.img?w=768&h=431&m=6

Genel olarak, yaşlanan Model S, döngü ortasında bir yenileme yaşıyor gibi geliyor, ancak Tesla Tesla olduğu için, ayrıntılar kapsamlı bir açıklama yerine parça parça sızdırılıyor. Yenilemenin arkasındaki ana itici güç muhtemelen Tesla'nın yeni sensörlerin ve kameraların takılmasını gerektiren en son "Donanım 4.0" Otopilot ve Kendi Kendine Sürüş bilgisayarının entegrasyonudur. Bununla birlikte, otomobil üreticisi aynı zamanda bazı estetik ayarlamalar yapma fırsatını da değerlendiriyor gibi görünüyor.

Yeni Bir Cam Tavandan Daha Fazlası

AA18t62G.img?w=768&h=431&m=6

Tesla'ya göre, yeni cam tavan tasarımı eski çatı ile "daha hafif ve aynı düzeyde UV korumasıyla 5 kat daha fazla ışık sağlıyor". Otomobil üreticisi, tavan güncellemesinin genel ağırlık merkezini düşürerek otomobilin yol tutuşunu da iyileştirdiğini belirtiyor.

Tesla ayrıca, Model S ve Model X'in Ekose versiyonlarının, daha yüksek termal kapasiteye sahip yeni fren balataları aracılığıyla geliştirilmiş fren performansının keyfini çıkaracağını da açıkladı. Tesla'ya göre bu araçların 0'dan 100 km/s hıza 1,99 saniye gibi kısa bir sürede çıkabileceği düşünüldüğünde, güçlendirilen frenler hoş bir ek olmalıdır. Yeni frenleri vurgulayarak - ünlü, abartısız performans sedanına ve SUV'a nadir bir parça süs eklerken - fren kaliperleri, tekerleklerin arkasından bakan bazı parlak kırmızı kaplamalar alıyor.

Son olarak, EV üreticisi nihayet tüm sürücülerin fütüristik ama tartışmalı boyunduruk direksiyonunu istemediği fikrine boyun eğdi. Artık yeni otomobillerde boyunduruğun yerine geleneksel bir yuvarlak direksiyon simidi ücretsiz olarak konulabilir. Boyunduruğu sevmeyen eski araç sahiplerinin yuvarlak direksiyon simidini 700 $ maliyetle güçlendirmesi gerekecek.

Kaynak: SlashGear

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.