Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Faraday Future'ın Uzun Gecikmeli FF 91 EV'si Sonunda Gülünç Bir Fiyatla Gönderildi

ff-91-gallery6.jpg

Faraday Future'ın gerçekten bir araç fırlatacak gerçek bir otomobil üreticisi olup olmadığı uzun zamandır tartışılan bir konu. Şirket, görünüşe göre zamanın başlangıcından beri FF 91 EV'yi lanse etti ve çoğu, arabanın gerçekten gün ışığını göreceğine ve diğer birçok EV girişimi gibi belirsizliğe dönüşmeyeceğine dair umudunu tamamen yitirmişti. Faraday Future, görünüşe göre tüm zorlukları yendi ve ilk üretimi FF 91 2.0'ı sunmaya hazırlanıyor.

FINAL_FF91_Interior_Shot4_WIP2_FIXED_AGA

Faraday Future'ın duyurusu, doğru olabilecek veya olmayabilecek çeşitli iddialarda bulunan 90 sayfalık bir slayt gösterisinden oluşuyor. Ama günün sonunda, aşırı pahalı lüks bir EV. FF'nin 1.050 beygir gücü üretebileceğini iddia ettiği Tesla Model S'ye çok benzeyen üç motorlu bir kurulumu var - en baharatlı Tesla Model S Plaid'den yaklaşık 30 daha fazla.

FINAL_FF91_Interior_Shot11_WIPfixxxxx.jp

FF'ye göre, güçlü bir 142 kWh pilden 381 mil "EPA Sertifikalı" bir menzile sahip. Yine de, EPA'nın yakıt ekonomisi sitesinde herhangi bir yerde FF 91 2.0 listesini gerçekten bulmaya çalışan herkese iyi şanslar.

Faraday Future'ın Ismarlama Lüks EV'si

ff-91-gallery21.jpg

Faraday Future, FF 91 2.0'ın 2,27 saniyelik 0-60 mil/saat hızlanma süresine sahip olduğunu iddia ediyor ve onu "sınıfının en hızlısı" olarak lanse ediyor. Bununla birlikte, bu şüpheli bir iddia: FF, aracı "Sedan" veya "SUV" gibi geleneksel terminoloji kullanarak sınıflandırmayı reddediyor, bunun yerine "Hepsi bir arada" olarak adlandırmayı tercih ediyor.

ff-91-gallery25-png.jpg

Düzenleyiciler söz konusu olduğunda bu sınıflandırma uçmayacak ve uzun sunumun sonuna doğru sedan olarak adlandırılarak "sınıfının en iyisi" iddiasını geçersiz kılıyor. Hem Tesla Model S hem de Lucid Air Sapphire, iki saniyenin biraz altında kanıtlanmış hızlanma sürelerine sahiptir.

ff-91-gallery24.jpg

FF 91 2.0'a bir göz atın ve markanın ilk arabasını Ferrari ve Rolls-Royce modelleriyle karşılaştırması gerçeği göz önüne alındığında, onun bütçe modeli olmayacağını şimdiden söyleyebiliriz. Arabanın hemen hemen her yönü, Faraday Future'ın AI sistemine kadar ısmarlama. Duyuru boyunca kaç kez bahsedildiğine bakılırsa (tam olarak 121 kez), Faraday Future, yapay zekayı FF 91 2.0 sahipliğinin çok önemli bir parçası haline getirmek için elinden geleni yapıyor.

FF 91 2.0 Fütürist İttifakı (evet, arabanın tam adı bu) 309.000 dolardan başlıyor ve şimdiye kadar üretilmiş 300 adetten biri olacak.

Kaynak: SlashGear

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Musk, Çin Malı Tesla'ların En Yüksek Kaliteye Sahip Olduğunu Söyledi: "Gel de İnan."

Elon-1685531593.jpg?resize=1800,1800

Tesla CEO'su Elon Musk, COVID-19 salgınının başlangıcından bu yana ilk kez Çin'e yaptığı iki günlük gezinin ardından Amerika'ya döndü. Milyarder girişimci, turunun bir parçası olarak Giga Şanghay'da bir pit stop yaptı ve gece geç saatlerde Çinli personelini öven bir konuşma yaptı. Ne Oldu: Çarşamba akşamı Gigafactory'ye yaptığı ziyaretten fotoğraflar paylaşan Musk, "Yıllar boyunca pek çok engeli aşan mükemmel çalışmaları için Giga Shanghai ve Tesla China SDS ekiplerine tebrikler!" yağdırdı...

elon-musk-giga-shanghai-visit.jpeg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Jaguar, Elektrikli Araç Sahiplerine Gerçekten Tehlikeli Bir Haber Verdi

Tesla (TSLA) - Get Free Report CEO'su Elon Musk, havadan yazılım güncellemesi veya araç uzaktan yükseltme söz konusu olduğunda "geri çağırma" terimini küçümsüyor, ancak Çinli düzenleyicilerin satılan 1,1 milyon Tesla'yı geri çağırmak için kullandıkları terim bu. 12 Ocak 2019 - 24 Nisan 2023.

Tesla, ABD'de Ocak ayında bir hava yastığı sorunu nedeniyle 30.000 Model X aracı da dahil olmak üzere Ulusal Karayolu Trafik İdaresi tarafından geri çağırma olarak adlandırılan başka bazı kablosuz yazılım güncellemeleri yaptı. Kasım 2022'de şirket ayrıca ABD'de arka lamba sorunu nedeniyle 321.000 aracı ve hidrolik direksiyon sorunu nedeniyle 40.000 aracı geri çağırdı.

Birçok Elektrikli Araç Geri Çağırıldı

Geri çağırmalar, Tesla'nın rakiplerinin çoğu için de bir gerçek. Ford'un (F) - Ücretsiz Raporu Alın Popüler F-150 Lightning'in, araç yangınlarına neden olabilecek pil hücresindeki bir kusur nedeniyle Mart ayında geri çağrılması gerekiyordu. Ve Eylül 2022'de Ford, araçların akslarının kırılma olasılığı nedeniyle bazı 2022 Mustang Mach E Crossover'ları geri çağırdı.

General Motors (GM) - Get Free Report, Ekim 2022'de pil paketinde sızdırmazlık sorunu yaşadı ve 2022 Hummer EV'lerinden yaklaşık 735'ini ve BrightDrop EV600 elektrikli minibüslerinden 85'ini geri çağırdı.

Nissan (NSANY), 2023 Ariya Electric SUV'lerinden 1.063'ünü, direksiyon kontrolünün kaybedilmesine ve kaza riskinin artmasına neden olabilecek eksik direksiyon simidi cıvatalarının keşfedilmesinin ardından gönüllü olarak geri çağırdı. Tesla, federal düzenleyicilerin araştırdığı 2023 Model Y SUV'lerinde direksiyonların çıkmasıyla ilgili benzer bir sorun yaşadı.

Japon otomobil üreticisi Şubat ayında, hava yastığı açıldığında insanları yaralayabilecek direksiyon simidi amblemi kopmaları nedeniyle yaklaşık yarım milyon aracı gönüllü olarak geri çağırdı. Nissan ayrıca arızalı kontak anahtarları nedeniyle 800.000 aracı daha geri çağırdı.

Volkswagen (VWAGY) - Ücretsiz Alma Raporu Mart ayında Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi aracılığıyla bir Güvenlik Geri Çağırma Raporu yayınlayarak 2023 ID.4 EV'lerinden 16.207'sini geri çağırdı. hareket ediyor.

Ancak Alman otomobil üreticisi geri çağırmayla işini bitirmedi. Şirket, 3 Mayıs'ta 2021 ve 2022 model yıllarından 35.325 ID.4 araç için EV'lerin kapı kollarında aynı su girişi sorunu için başka bir Güvenlik Geri Çağırma Raporu yayınladı.

Jaguar I-Pace Pil Termal Aşırı Yükü Nedeniyle Geri Çağırıldı

Tamamen elektrikli Jaguar I-Pace SUV'u yapan Jaguar Land Rover, Graz Araç Montaj Fabrikasında üretilen 2019-2024 model yıllarına ait 6.367 I-Pace aracının gönüllü olarak geri çağrılması için 30 Mayıs'ta NHTSA ile bir Güvenlik Geri Çağırma Raporu yayınladı. Graz, Avusturya'da.

Raporda, I-Pace araçlarının, aracın altında dumana veya yangına neden olan, LG Energy Solution Co. tarafından yapılan aracın yüksek voltajlı pil grubu tertibatında termal aşırı yüke maruz kaldığı belirtildi. Kusurun, araçta bulunanların veya araç dışındaki kişilerin yaralanma riskinin yanı sıra maddi hasara yol açabileceğini söyledi. Rapor, herhangi bir özel yaralanma veya maddi hasar vakasını listelemedi.

Raporda, geri çağrılan araçların, pil paketi tertibatının çalışma durumunu izleyen ve pilin termal aşırı yük durumuna neden olabilecek koşulları içerdiği yerleri gösteren Pil Enerjisi Kontrol Modülü yazılımında bir güncelleme alacağı belirtildi.

Rapora göre yazılım, pil durumuyla ilgili gelişmiş düzeyde sürücü uyarıları sağlıyor ve yazılımın bir risk olduğunu belirlediği durumlarda yüksek voltajlı pil şarj kapasitesi %75 ile sınırlandırılıyor. Uyarı mesajı ve ilgili kullanıcı kılavuzu talimatı, sürücüyü teşhis ve gerekirse onarım için aracını bir Jaguar bayisine götürmeye yönlendirir.

Satıcı, etkilenen pil modülünü/paketini inceleyecek ve gerekirse değiştirecek ve bu onarım için sahiplerinden herhangi bir ücret alınmayacaktır. Raporda, Jaguar Land Rover bayilerine 8 Haziran'da, araç sahiplerine ise 21 Temmuz'da bilgi verileceği belirtildi.

Kaynak: TheStreet

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Volvo 36 Bin Dolarlık 2025 EX30 Modeliyle Elektrikli Araba Pazarına Giriyor

Volvo, EX30 EV'nin tanıtımıyla teraziyi kendi lehine çevirdi. Evet, küçük ama içinde çok fazla alan sunuyor ve birçok büyük EV'den daha fazla teknoloji barındırıyor. Ve tasarımı gereği küçüktür. Volvo, EX90'dan üçte bir oranında daha az malzeme kullandığını söylüyor. Bunu bir GMC Hummer EV'nin tersi olarak düşünün.

ex30-electric-feature-overview-item1-16x

İçeriden başlayarak sürdürülebilirlik, geri dönüştürülmüş malzemelerin bol miktarda kullanılmasıyla başlar. Bu veya üretim hurdası, EX30'da kullanılan malzemelere geri dönüştürülür. Ancak geri dönüştürülmüş malzemeler, ucuz görünmek anlamına gelmez. Kabin tasarımı, özellikle basitleştirilmiş gösterge paneli düzenlemesiyle çekici bir görünüme sahip. Ve ön panel, sürücünün alanına daha az izinsiz girilmesi için ileri itilir. Hem bilgi-eğlence hem de göstergeler sağlayan tek bir ekran hakimdir.

Volvo EX30 ne kadar sürdürülebilir?

ex30-electric-promotional-background-ima

Gösterge panelini uçtan uca kapsayan bir ses çubuğu da vardır. Yedi hoparlör içeren kapı ve arka hoparlörleri ortadan kaldırarak daha fazla alan sağlar ve daha az kabloya ihtiyaç duyar. Bu da maliyetlerden ve kullanılan malzemelerden tasarruf sağlar. Orta konsolda bol miktarda depolama alanı mevcuttur. Torpido gözü 12,3 inçlik dokunmatik ekranın altına özenle gizlenmişken de öyle. İçeridekinden daha fazlasına ihtiyacınız varsa, isteğe bağlı bir tavan bagajı da mevcuttur.

ex30-electric-overview-gallery-item9-16x

Hem tek hem de çift motorlu seçenekler mevcuttur. Çift motor, 268 bg'ye kadar güç sunan tek "Core" modeliyle 422 bg güç sağlar. Güç, 64,0 kWh NMC tipi bir pilden gelir. Bu piller, birleşik nikel, kobalt, manganez ve lityum kullanır. Tek motorlu versiyon ile menzil rahat bir 275 mildir. Hızlı bir şarj cihazıyla EV, 30 dakikadan kısa sürede %10'dan %80'e şarj olabilir.

ex30-electric-overview-gallery-item15-16

Biraz daha sağlam bir görünüm için EX30 Cross Country kaplaması var. Bu, kaldırılmış bir şasiye, arazi lastiklerine, siyah tamponlara ve dış parçalara sahiptir. Ve çekme ihtiyacınızı karşılamak için EX30'a ihtiyacınız varsa, 2.000 lb çekme gücüne sahiptir. Core temel modeli ve üst seviye Cross Country'nin yanı sıra Plus ara doldurucu ve Ultimate lüks EV var.

Bir Volvo EX30 sipariş edebilir misiniz ve ne zaman teslim ediliyor?

Kaynak: MotorBiscuit

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

TikToker, tek bir şarjla 1610 km yol kat edebilen güneş enerjisiyle çalışan inanılmaz arabayı gösteriyor: "Yeni rüya arabanın kilidi açıldı"

Güneş arabalarıyla ilgili haberleri takip etmiyorsanız, aklınızı başınızdan almaya hazır olun.

Genellikle kaputlarında veya çatılarında güneş panelleri bulunan bu elektrikli araçlar, bazen yeniden şarj edilmeye ihtiyaç duymadan aylarca yol alabilir. Bunun nedeni, güçlerinin büyük bir kısmını güneşten alabilmeleridir.

TikToker Forrest Jones (@forrestsautoreviews), Aptera Motors'un yakında çıkacak olan güneş arabasını eline aldı ve harika görünüyor.

Jones, 59 saniyelik videosunda Aptera'nın tasarımını bu kadar havalı yapan özelliklerin birçoğunu ayrıntılarıyla anlatıyor. Aptera'nın "ilk üretim Solar Elektrikli Araç" olarak adlandırdığı otomobilin kaportasına, ön paneline ve tavanına yerleştirilmiş güneş panelleri ve arka kapağa daha fazlasını ekleme seçeneği bulunuyor.

Bu paneller, arabanın ücretsiz, güneş enerjisiyle çalışan bir günde 40 mile kadar seyahat etmesini sağlar.

Forrest, "Bunu normal bir elektrikli araba gibi şarj edebileceğiniz gerçeğiyle birleştirin ve bu, bir şarjla maksimum 1.000 mil yapar" diyor.

Bu uzun menzil, kısmen, Forrest'in söylediğine göre, otomobilin sadece 0,13'lük bir sürtünme katsayısı verdiğini söyleyen, otomobilin hafif kompozit gövdesi tarafından mümkün kılındı. Bu, çoğu modern arabanın ortalama sürükleme katsayısının yarısından daha az, yani yaklaşık 0,30'dur.

Yorum yapanlar, üç tekerlekli aracın şık tasarımından ve etkileyici özelliklerinden etkilendi.

"Bu oldukça havalı bir araba" diyor biri.

Bir başkası, "Çılgınca görünüyor, ancak şarjla 1.000 mil, bunun aslında yol gezileri için iyi olabileceği anlamına geliyor" diye yazıyor.

Forrest videoda bundan bahsetmese de, arabanın fiyatı da bir miktar ses getirdi. Aptera'nın web sitesi, şirketin araçlarının modele bağlı olarak 25.900 $ ila 46.000 $ artı satış yapacağını söylüyor.

Bir yorumcu, "25k için elektrikle 1.000 mil harika," diye yazıyor.

Bir başkası, "Yeni rüya arabasının kilidi açıldı," diye ekliyor.

Forrest, yorumcularla da ilgilenerek aracın en yüksek hızının ne olduğu (sözde saatte 110 mil) ve otoyolda yasal olup olmadığı ("Evet!") gibi soruları yanıtladı.

Aptera, web sitesinde şimdiden ön sipariş almaya başladı ve SSS sayfası, şirketin hedefinin "2023'ün sonlarında üretime başlamak" olduğunu söylüyor.

Kaynak: The Cool Down

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla, Ford, GM'le Yaptığı Şarj Anlaşmalarından 3 Milyar Dolarlık Gelir Elde Edecek

(Bloomberg) -- Piper Sandler & Co.'ya göre Tesla Inc., elektrikli araçlarının şarj ağını kullanması için Ford Motor Co. ve General Motors Co. ile yaptığı anlaşmalar sayesinde 2030'a kadar 3 milyar dolar getirecek.

Elon Musk liderliğindeki elektrikli araç şirketi, Perşembe günü GM İcra Kurulu Başkanı Mary Barra ile birlikte bir Twitter Spaces sesli sohbetinde en son anlaşmayı duyurdu. Musk, Twitter'ı geçen yılın sonlarında satın alma işlemini tamamladıktan sonra Barra'nın sosyal medya sitesinde ilk kez görünmesiydi. Ford CEO'su Jim Farley, Mayıs ayında benzer bir düzenlemeyle Tesla ile anlaştığını açıklamıştı.

Artık Tesla'nın şarj modelini ABD'deki en büyük Amerikan otomobil üreticileri arasında standart haline getiren anlaşmalar, rakipleri CCS olarak bilinen birincil rakip standardı terk etmeleri için baskı altına alacak.

Piper Sandler analisti Alex Potter Cuma günü bir araştırma notunda, "Diğer markalar, elektrikli araç şarjı için tercih edilen yaklaşım olarak Tesla'nın 'Kuzey Amerika Şarj Standardı'nı etkili bir şekilde kurarak bu konsorsiyuma katılmaya zorlanacak - en azından Amerika Birleşik Devletleri'nde" dedi.

Gelirle ilgili ayrıntılar şirketler tarafından açıklanmadı, ancak Piper Sandler, Tesla'nın yalnızca Tesla olmayan sahiplerden 2030'a kadar 3 milyar doları ve 2032'ye kadar 5,4 milyar doları artırabileceğini tahmin ediyor.

Tesla'nın hisseleri saat 14:00'te %5,3 arttı. Cuma günü New York'ta. GM %1.4 artışla işlem gördü.

Bu beklenmedik şarj, zaten yılda 80 milyar doları aşan gelire sahip olan Tesla için çok büyük görünmeyebilir. Ayrıca, Tesla için son beş yılda düzenleyici kredilerin satışından elde ettiği 5,8 milyar dolarlık gelir kadar kazançlı olmayacak, ancak yine de şirket için katkı sağlayacak.

Tesla'nın ABD'deki rakipleri de EV yarışında yetişmeye çalışıyor. Daha fazla gelir elde etmek, yalnızca GM ve Ford'un EV programlarının karlı olmadığını ve en az bir yıl daha olmayacağını söylediği bir zamanda şirketin ivmesine katkıda bulunabilir.

AA1clyRG.img?w=768&h=512&m=6

Rakip şarj şirketleri, Tesla'nın GM ile yaptığı anlaşma haberinin üzerine düştü. Yakın zamanda daha fazla şarj istasyonu inşa etmek için GM ile bir ortaklığa katılan EVgo Inc., saat 14:00'te %14 düştü. New York'ta. ChargePoint Holdings Inc. %13 düştü.

Bu şirketler artık 1.800 lokasyonda yaklaşık 20.000 hızlı şarj cihazına sahip olan Tesla ile doğrudan rekabet ediyor olabilir. Şu anda GM sürücülerinin Kuzey Amerika'da 13.000 DC hızlı şarj cihazına erişimi var. Ford ve GM sahipleri, anlaşmanın bir parçası olarak Tesla'nın 12.000 Supercharger'ına erişim kazanacak.

AA1clUmp.img?w=768&h=551&m=6

Davis, California Üniversitesi'ndeki Elektrikli Araç Araştırma Merkezi direktörü Gil Tal, Tesla'nın başlangıçta daha fazla iş alabileceğini çünkü ağ daha güvenilir olduğunu söyledi. JD Power tarafından yakın zamanda yapılan bir anket, Tesla'nın şarj ağını rakipler arasında en güvenilir buldu.

Tal bir röportajda "Tesla, şarj ağına büyük bir yatırım yaptı" dedi. “Bundan bir iş yapma şansları yüksek. Ford ve GM'nin bundan anladığı ana şey, şarj cihazlarının sayısı değil, onların güvenilirliğidir."

Kaynak: Bloomberg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu ultra hafif lityum-iyon piller yalnızca 4.5 kg ağırlığındadır ve geleceğin uçaklarına güç sağlayabilirler.

AA1ccqxA.img?w=640&h=426&m=6

True Blue Power, daha küçük genel havacılık uçakları için tasarlanmış iki lityum iyon pili piyasaya sürdü. Şirket, havacılık için lityum iyon pilleri tasarlayan ve onaylayan dünyanın ilk şirketi olduğunu iddia ediyor.

Nisan ayında Aircraft Electronics Association Convention'da tanıtılan piller, 14 ve 28 voltluk elektrik sistemleri için mevcut.

Dick Sunderland, EarthX, Inc. tarafından çevrimiçi olarak yeniden yayınlanan bir SportAviation dergisi makalesinde, "Lityum piller, önemli ölçüde daha hafif olmaları, geliştirilmiş başlangıç performansları ve daha uzun ömürleri nedeniyle, deneysel uçaklarda artan sayıda kullanılmaktadır."

True Blue Power, daha küçük, sabit kanatlı uçaklar için özel olarak tasarlanmış TB14 ve TB28–12V modellerini tanıttı. Perakende olarak her biri 2.499 dolara satılan bu pillerin sekiz yıllık bir kullanım ömrüne sahip olduğu tahmin ediliyor. AINonline'a göre teknoloji, bir arıza veya başka bir sorun olduğunda kokpitle iletişim kuruyor ve bakım maliyetleri kabaca %90 oranında azaltılabiliyor.

Geleneksel pil teknolojisiyle karşılaştırıldığında, lityum-iyon piller daha hızlı, daha güçlü ve daha kompakttır - tüm bunların yanı sıra daha uzun ve daha sürdürülebilir bir ömre sahiptir.

True Blue Power'ın ana şirketi Mid-Continent Instruments and Avionics'in basın açıklamasına göre, özellikle yeni True Blue Power pilleri sadece 10 pound ağırlığında ve bu da onları şirketin en küçük ve en hafif uçak pilleri yapıyor. Ortaya çıkan ağırlık azaltımı, pil başına 20 libreye kadar olabilir, bu daha küçük uçaklar için önemli bir farktır. Bu boşluk, diğer faydalı yükleri barındırmak için daha fazla alan sağlar.

Pilotlar ayrıca bu lityum iyon pillerden daha hızlı ve daha güvenilir motor çalıştırmanın yanı sıra yolculukları onları çöle veya tundraya götürürse aşırı sıcaklıklarda güvenilir performans bekleyebilirler.

Ticari, askeri, ticari ve hatta deneysel uçaklar dahil olmak üzere uygulamalarla, True Blue Power'ın daha sürdürülebilir pillerindeki en son ürünü, misyonlarını gökleri ele geçirmeye bir adım daha yaklaştırıyor.

True Blue Power'ın başkanı ve CEO'su Todd Winter, "True Blue Power, en yüksek kalite ve güvenilirliğiyle tanınan, lityum piller için dünyanın pazar lideri olarak biliniyor" dedi.

Kaynak: The Cool Down

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Hyundai Ioniq 7'yi En Havalı Tam Boy SUV Yapan Nedir?

hyundai-seven-concept.webp

Zaman geçtikçe, Hyundai'nin nihayet otomotiv sahnesinde önde gelen bir rakip olarak öne çıkmaya hazır olduğu görülüyor. Elektrik devrimi, ev üreticisinde yeni bir ateş yakmış gibi görünüyor ve Ioniq serisinde kesinlikle kendini gösterdi. Tesla Model Y ve Model 3 ile Ioniq 5 ve Ioniq 6 ile karşı karşıya geldikten sonra, Hyundai bu sefer işleri daha da ileri götürmeye karar verdi. Ioniq 7, Hyundai'nin 2024 yılına kadar ABD'de piyasaya sürülmesi planlanan tamamen elektrikli, tam boyutlu, üç sıralı, yedi koltuklu SUV'sidir. Yeni devasa EV, göz kamaştırıcı yeni bir görünüm ve tonlarca potansiyel ve hem rakipler hem de tüketiciler için standartları bir kez daha yeniden tanımlıyor.

Ioniq 7'nin fiyatı veya bu konudaki kesin güç özellikleri henüz bize verilmemiş olsa da, yaklaşık değerler hala umut verici görünüyor. Temel donanım için yaklaşık 50.000 $ ve üst varyant için yaklaşık 60.000 $'dan başlayacağı tahmin ediliyor. Dolayısıyla fiyat aralığı, SUV'u Cadillac Lyriq, Volvo XC40 Recharge ve yakında çıkacak olan Fisker Ocean ile doğrudan rekabete sokuyor. Neyse ki, adının yedincisi silahsız gelmiyor. 2025 Ioniq 7, tonlarca incelik, bol miktarda lüks ve çok çeşitli yüksek teknoloji özellikleri sunmanın yanı sıra, belirli bir bölümde daha da öne çıkıyor: şehirdeki en havalı SUV olmak.

Ioniq 7, Gezici Fütüristik Bir Salon

Panoply'nin retro tasarımlı önceki modellerinden farklı olarak Ioniq 7, daha gösterişli, modern bir görünümle karşımıza çıkıyor. Bununla birlikte, seleflerinin aerodinamik eğrileri ve pikselli ışıkları, buluşma noktasında mevcuttur. Gövde, köşeli, ilginç bir şekle sahiptir ve piyasadaki en büyük arka cam olması gereken şeyin hakimiyetindedir. Yine de cam kapağın konsept modeli geçmesi pek olası değil. Ve modern abartılı görünüm herkesin hoşuna gitmese de, SUV yine de bunu klasik stilden adil bir pay alarak dengeliyor ve böylece her zevke hitap ediyor.

Şimdi, bu pikseller hakkında. Ioniq 7, ön farlardan arka lambalara kadar 700 Parametrik Piksel ile doludur. Bize Chevy Equinox EV'yi hatırlatan şaşı farlar, 81 inç (tahmini) genişliği tamamen kaplayan ve şaşkın seyircilerin anında dikkatini çeken heybetli bir ızgaranın üzerine oturuyor. Hilelerin ötesinde, Ioniq 7'nin Hyundai Mobis tarafından tasarlanan dijital HD farlara da sahip olması bekleniyor. Bu yüksek tanımlı farlar yol yüzeyine işaretleri, talimatları ve hatta "kaldırımları" yansıtmak için kullanılabilir.

Konsept aynı zamanda her iki tarafta üretim modeline uygun olsun ya da olmasın iki büyük araba kapısına sahiptir. Şimdi boyutlar açısından, Ioniq 7'nin 70 inç yüksekliği ve 195 inç toplam uzunluğu için 122 inç dingil mesafesi ile heybetli bir auraya sahip olması ve bu nedenle geniş diz mesafesi ile mükemmel bir aile aracı olması bekleniyor. Ek olarak, üst düzey nazik dev, ikinci ve üçüncü sıraları tekerlekli bir oturma alanına dönüştürmek için düzenlenebilen döner koltuklarla birlikte gelir; bu, iş toplantıları, aile zamanı ve hatta sadece yalnız dinlenmek için idealdir.

Yeşil SUV aynı zamanda aerodinamiğe büyük saygı gösterilerek tasarlandı ve optimum kullanım ve verimliliği garanti etmek için hafif alüminyumdan özenle üretildi. Ancak odadaki büyük fil, hiçbir yerde bulunamayan direksiyon simididir. Ioniq 7, tüm arabayı hareket ettiren kendi geri çekilebilir joystick'i ile Yoke Steering'i geride bırakıyor. Bununla birlikte, çarşı benzeri kolun konsept aşamasını geçip geçmediğini göreceğiz.

Ioniq 7, En Son Teknolojiyle Donatıldı

Concept Ioniq 7'nin içi, aralarından seçim yapabileceğiniz 64 renk ve altı tema sunan Çift Renkli Ortam Aydınlatması ile (o fiyat aralığında) olabildiğince bereketli görünüyor. Ancak Ioniq 7, en son teknolojiyi ve yeşil önlemleri bir araya getirdiği için gösterişli bir arabadan daha fazlasıdır. Kolçaklardan koltuklara ve kapı döşemelerine kadar kabinin kendisi, geri dönüştürülmüş şişeler, balık ağları ve bitki bazlı özlerle eko-işlenmiş deri içeren 2023 Ioniq 6 gibi muhtemelen çevre dostu malzemelerden yapılacak.

Ioniq 7'nin ayrıca iç mekanın genel atmosferini aracın hızına göre ayarlayan bir teknoloji olan Speed Sync Lighting ile gelmesi bekleniyor. Motor gürültüsü meraklıları, arabanın hızına, yoğunluğuna ve tork durumuna göre ses çıkaran Elektrikli Aktif Ses Tasarımını da takdir etmelidir. Genesis G90'a benzer şekilde, Ioniq 7 de Highway Driving Pilot (HDP) tarafından desteklenen Seviye 3 Otonom özellikli bir otomobil olabilir. Hyundai'nin HDP'si, Tesla'nınkine doğrudan rakip olan ve Ön Çarpışma Yardımı, Akıllı Hız Sınırı Yardımı ve Otonom Park Etme ile tamamlanan bir Sürücü Yardım Sistemidir.

Geçmişten kalma bir başka olası patlama, Ioniq 5'te bulunan Yüklenecek Araç (V2L) seçeneğidir. V2L özelliği, ev aletlerine, pil paketlerine ve hatta akıllı telefonunuza güç vermenizi sağlar; senin araban. Üstüne üstlük, tüketiciler ayrıca panoramik açılır tavana da sahip olacak.

Çığır Açan E-GMP'ye Sahiptir

Menzil açısından, Ioniq 7, tam şarjla kolayca yaklaşık 300 mil sağlayabilir, Ioniq 5 ile aynı seviyeye, Model Y'nin biraz altına ve vuracak olan 65.995 $ Chevy Blazer SS'in üzerine yerleştirmelidir. sokaklar bu yıl sonra. SUV ayrıca 350 kWh hızlı şarj kapasitesini de destekleyecek ve pili yalnızca 18 dakikada yüzde 10'dan yüzde 80'e kadar doldurmanıza izin verecek. Bu başarı, Ioniq 6 ve Kia EV6'da da bulunan Hyundai'nin Elektrikli Küresel Modüler Platformu (E-GMP) sayesinde mümkün oldu.

E-GMP, 800V şarj kapasitesine sahiptir ve bir sonraki seviye güvenlik sunar. Platformun çerçevesi sağlam çelikten yapılmıştır ve aracın düşük ağırlık merkezini korumasına yardımcı olur, bu da yolda daha iyi denge anlamına gelir. Kabini sağlam tutmak ve içerideki herkesi korumak için en büyük yükü aldığından, platform çarpışma durumunda da kullanışlıdır. E-GMP ile çalışan Ioniq 7'nin, yakında Hyundai araçlarında yer alacak olan yeni silisyum karbür (SiC) güç modülleriyle donatılmış olarak gelmesi de oldukça olası. STMicroelectronics tarafından üretilen yeni SiC güç modülleri, enerji verimliliğini ve dolayısıyla aracın genel menzilini artırmaya yardımcı oluyor. Bu, Ioniq 7'nin mevcut menzili ve güç tahminlerinin, otomobilin sunabileceği yeterli güce sahip olmaması durumunda, gelecekte büyük ölçüde aşılabileceği anlamına gelir.

Güç ve performansa gelince, yaklaşmakta olan Ioniq'in en güçlü triminde yaklaşık 379 beygir gücüne ve 700 Nm torka sahip olacağı tahmin ediliyor. 0-100 km/s hızlanma süreleri henüz açıklanmadı, ancak Ioniq 5'in bunu 4,7 saniyede yapabileceği düşünülürse, bu boyuttaki bir SUV için makul rakamlar bekliyoruz!

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Toyota'nın Yeni Açıklanan EV (Elektrikli Araç) Planı 1450 KM'lik Pilleri İçeriyor

AA1ctCeO.img?w=768&h=432&m=6

Hem eleştirmenlerin hem de yatırımcıların baskısı altında olan Japon otomobil üreticisi, elektrifikasyon oyununu hızlandırıyor gibi görünüyor.

Toyota, ürün yelpazesinin elektrifikasyonuna ayak sürüyen yaklaşımı nedeniyle son 12 ayda çevreciler ve hissedarlar tarafından sürekli olarak eleştirildi. Ancak şimdi, 2026'dan itibaren 600 milin (965 kilometre) üzerinde ve 2028'den sonra tek bir şarjla yaklaşık 900 milin (1.448 km) menziline sahip EV'leri öngören iddialı bir planla mücadele ediyor.

Japon otomobil grubunun yeni açıklanan planları, yeni nesil EV'nin ilkinin 2026'da bir Lexus olarak piyasaya çıkacağını ve tek bir şarjla 600 milin üzerinde sürüş menzili sunan yeni nesil bir lityum-iyon pil kullanacağını belirtiyor. Otomotiv Haberleri.

2026-2027 için planlanan bir sonraki adım, bir önceki yinelemeye kıyasla maliyetleri yüzde 40 azaltabilen bir iki kutuplu lityum demir fosfat pili içerirken, yüzde 10 daha fazla menzile sahip gelişmiş bir iki kutuplu lityum demir pilin 2027'de üretime girmesi planlanıyor. -2028.

Bu teknoloji ile Toyota, 2027'den itibaren katı hal pillerinden yararlanacak olan 2030 yılına kadar yeni geliştirilen, amaca yönelik mimariye dayalı yaklaşık 1,7 milyon EV üreteceğini tahmin ediyor.

Japon markasına göre bunlar, yeni nesil lityum iyon paketlerine göre menzili yüzde 20 artırabilirken, 2028'den sonra piyasaya sürülmesi planlanan gelişmiş bir katı hal pil, menzili yüzde 50 artırabilecek ve sonuç olarak 900 milin (1.448 km) üzerinde sıfır emisyonlu sürüş.

Ancak hepsi bu kadar değil, çünkü Toyota, Tesla'nın Giga Preslerinden ilham alarak araç üretimini basitleştirmek ve hızlandırmak için giga döküm teknolojilerini kullanmak istiyor ve önümüzdeki iki ila üç yıl içinde sürtünme katsayısı 0,20'nin altında olan ultra aerodinamik tasarımlar geliştirmeyi hedefliyor.

Çok noktalı plan, Toyota'nın üst düzey yöneticileri tarafından bu ay ilk kez şirketin Higashi-Fuji Teknik Merkezi'nde "Otomobillerin geleceğini değiştirelim" temasıyla ortaya kondu. Sunumda şirket temsilcileri, Toyota'nın geride kalmasının aksine 2026'dan itibaren sektör lideri EV'ler sunmak için gereken hem teknolojiye hem de üretim sistemine sahip olduğuna dikkat çekti.

Baş Teknoloji Sorumlusu Hiroki Nakajima, "Pillerde dünya lideri olmaya kararlıyız" dedi. "Farklı motor çeşitlerimiz olduğu gibi, piller için de çeşitli seçeneklere ihtiyacımız olacak. Bu pilleri her tür modelle uyumlu hale getirmek önemlidir."

Japon otomobil üreticisi, 2025'ten itibaren Amerika Birleşik Devletleri'nde sıfır emisyonlu araçlar inşa etmek de dahil olmak üzere EV ayak izini büyük ölçüde iyileştirmek isterken, içten yanmalı motorlu arabaların yanı sıra hidrojenle çalışan araçlar geliştirmeye ve üretmeye devam edeceğini belirtmekte fayda var.

Toyota'nın şu anda Amerika Birleşik Devletleri'nde satışta olan tek bir EV'si var, bZ4X crossover, başlangıç fiyatı 42.000 $ ve EPA tarafından tahmin edilen 252 mil menzil sunuyor.

Her zaman olduğu gibi, bu konuda ne düşündüğünüzü bilmek istiyoruz, bu nedenle düşüncelerinizi bize iletmek için aşağıdaki yorumlar bölümüne gidin.

Kaynak: InsideEVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Toyota, Elektrikli Araçlar İçin Simüle Edilmiş Manuel Şanzıman ve 600 Millik Bataryayı Onayladı

AA1cBtAQ.img?w=671&h=411&m=6

Toyota manuel şanzımanlı bir EV geliştiriyor.

EV'ler hızlı ve verimlidir, ancak sürüşü etkilememekle ün kazandılar. Pekala, bu yakında değişiyor olabilir - kaynaklar, Toyota'nın yalnızca bir EV spor arabası geliştirmekle kalmayıp aynı zamanda manuel şanzımana sahip olacağını da doğruladı. En azından, aracı sürmeyi daha ilgi çekici hale getirmek için simüle edilmiş bir manuel şanzıman.

Açık olmak gerekirse, bir elektrikli arabanın çok vitesli geleneksel manuel şanzımana veya neredeyse herhangi bir şanzımana sahip olması için çok az veya hiç işlevsel neden yoktur. Elektrik motorları, genellikle tüm RPM aralığı boyunca sabit kalan çok fazla tork üretir. Vites küçültme ve diferansiyel kurulumunun yanı sıra, çoğu EV esasen gücü motordan doğrudan yola yönlendirir.

Ama en basit yolu seçmek sıkıcı, değil mi? Lexus patronu Koji Sato böyle düşündü. The Drive'ın raporlarına göre, gelecekteki Toyota EV ürünleri için simüle edilmiş bir kılavuz geliştirmeyi kişisel görevi haline getirdi. Sahte kılavuz, bu yılın başlarında viral olan bir videoda bile gösterildi. Şimdi, Toyota'nın 10 dakikada şarj edebileceğini söylediği mega boyutlu 600 millik bir pilin yanı sıra resmi teknoloji onaylandı.

Simüle edilmiş manuel teknolojinin EV sürüş deneyimine ruh kattığı söyleniyor. Muhtemelen simüle edilmiş motor sesleri, geleneksel bir ICE arabasına benzer bir tork eğrisi ve hatta stop etme yeteneği içerecektir. EV simülasyonlu kılavuzun ilk tekrarı, henüz ortaya çıkmamış, GR markalı bir Toyota spor araba ile piyasaya sürülecek. Gerçekten ilgi çekici olacak mı? Sadece bekleyip görmemiz gerekecek.

Kaynak: AutoGuide

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Fisker, yeni lüks elektrikli otomobilinin şaşırtıcı menzilini açıkladı: "Mevcut en uzun menzile sahip elektrikli SUV"

Fisker.jpg

Fisker yakında çıkacak Ocean EV'nin teknik özelliklerini açıkladı ve en üst modeli etkileyici bir menzile sahip.

Şirketin web sitesine göre Fisker, Ocean EV'nin en üst düzey modelleri olan Fisker Ocean Extreme ve Fisker Ocean One'ın tek bir şarjla yaklaşık 360 mil menzile sahip olacağını açıkladı. İkinci en yüksek model olan Fisker Ocean Ultra, yaklaşık 340 mil menzile sahip olacak. Temel model olan Fisker Ocean Sport, yaklaşık 250 millik bir menzile sahip olacak.

Fisker'den yapılan bir basın açıklamasına göre, en iyi modellerin taban fiyatı 68.999 $ olan 360 millik menzili, ABD'de 200.000 $'ın altındaki bir elektrikli SUV için en yüksek menzil.

InsideEV'lere göre Ocean, 250 kilovatın üzerinde şarj edecek, bu da yaklaşık 33 dakikada yüzde 10'dan yüzde 80'e kadar kapasite şarj edebileceği anlamına geliyor. InsideEVs'e göre, Seviye 2 ev tipi şarj cihazıyla araç 12 saatte sıfırdan yüzde 100 kapasiteye şarj oluyor.

Elektrikli araçları (EV'ler) kullanmak, günlük olarak sorumlu olduğumuz emisyon miktarını azaltmanın en basit yollarından biridir. EV'ler, benzin gibi kirli enerji kaynaklarıyla çalışan araçlardan önemli ölçüde daha az zararlı kirlilik üretir.

Fisker'in web sitesine göre Ocean, sürücülerin cihazları ve diğer elektronik cihazları harici bir elektrik prizi aracılığıyla araca takmasına olanak tanıyan PowerBank adlı bir özellik aracılığıyla temiz bir enerji kaynağı olarak da işlev görebilir.

Ek olarak, ürünün web sitesine göre Ocean, acil bir durumda PowerShare özelliği aracılığıyla pilinden başka bir EV'ye güç aktarabilir.

Şirketin CEO'su Henrik Fisker bir basın açıklamasında, "Bu sonuçlara ulaşmak için çok sıkı çalışma yapıldı ve müşterilerimize tahmin ettiğimizden daha iyi bir ürün yelpazesi sunmak harika bir duygu" dedi. “ABD'de EPA 360 millik bir menzil ve Avrupa'da 707 km'lik bir WLTP menzili sunmak, sürücülerimize istediklerini veriyor: harika bir beş kişilik araç ve uygun fiyata mevcut en uzun menzile sahip elektrikli SUV'u kullandıkları güveni. yeni araç.”

Kaynak: The Cool Down

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.