Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

EV hızlı şarjınız çok daha iyi hale gelmek üzere ve işte nedeni

Yeni bir elektrikli arabaya sahip olmak muhtemelen kitaptaki en heyecan verici eski ve yeni deneyimlerden biridir. Eski çünkü arabalar bilinen bir şey ama aynı zamanda yeni çünkü, tamamiyle farklı bir yakıt olayı var. Bu heyecanla birlikte bir şarj istasyonunu nasıl bulacağınız konusunda biraz endişe de geliyor. Hâlâ benzin istasyonları kadar bol değiller ve bir de şu standartlar olayı var. Henüz yeni ele alınan bir sorun.

Bunların hiçbiri endüstriyi veya tüketicinin bu EV'lere olan ilgisini yavaşlatmıyor. Başka bir heyecan verici yeni EV duyurulmadan veya piyasaya sürülmeden bir hafta geçmiyor gibi görünüyor. Ve Tesla hala pazara hakim olsa da (hem satış hem de uzmanlıkta), rekabet kızışıyor. Aslında, Rivian ve Polestar gibi yeni başlayanlar veya Ford, Mercedes ve Hyundai gibi yerleşik markalar gibi diğer üreticilerin sunduğu pek çok ilgi çekici EV var.

EV'ler aynı zamanda otomobil endüstrisini yazılım tanımlı araçlar (SDV'ler) - öncelikle yazılım aracılığıyla etkinleştirilen ve OTA (kablosuz) yazılım güncellemeleriyle zaman içinde geliştirilebilen işlevlere ve özelliklere sahip araçlar - oluşturmaya doğru itiyor ve bazı şirketler yapıyor cesur hareketler Örneğin, GM'nin gelecekteki EV'lerde Android Auto ve Apple CarPlay desteğini bırakma konusundaki tartışmalı kararını ele alalım. Göründüğü kadar çılgınca, aslında mantıklı olabilir.

Ancak son zamanlarda Kuzey Amerika'da EV alanında gördüğümüz en büyük dönüşüm, DC hızlı şarj ile. Şu anda, Tesla'nın geniş, hızlı ve güvenilir (ancak tescilli) Supercharger ağı ve diğer EV'ler için, standartlaştırılmış üçüncü taraf DC hızlı şarj ağlarının (Electrify America ve EVgo gibi) daha az konuma, tutarsız hızlara sahip karmakarışık bir koleksiyonu var. cansız güvenilirlik. Ama bu değişmek üzere.

NACS'ye geçiş

Tesla, 2012 yılında Model S sedanı piyasaya sürdüğünde, Kuzey Amerika'da DC hızlı şarj standardı yoktu. Bu nedenle şirket, kendi konnektör ve şarj cihazlarını çıkarmaya ve kendi DC hızlı şarj altyapısını, yani Supercharger ağını kurmaya karar verdi. Sonunda CCS (Kombine Şarj Sistemi), Kuzey Amerika'da Tesla olmayan EV'ler için CCS1 (kombo 1) konnektörü kullanılarak DC hızlı şarj standardı olarak kabul edildi.

ChargePoint ve Blink gibi mevcut şarj ağları, CCS1 şarj cihazlarını piyasaya sürmekte yavaştı, ancak EVgo'nun kurulumu biraz daha hızlıydı. 2015 yılında, Dieselgate emisyon skandalı anlaşmasının bir parçası olarak VW, Kuzey Amerika'da büyük ölçekli bir CCS1 şarj ağı kurmak için 10 yılda 2 milyar ABD doları harcama taahhüdünde bulundu. Electrify America doğdu ve o zamandan beri kıta ABD'sinde 3.600'den fazla CCS1 şarj cihazı sunacak şekilde büyüdü.

Bu arada, Tesla'nın Supercharger ağı, ülke çapında 17.700'den fazla şarj cihazıyla ABD'de hızla baskın DC hızlı şarj ağı haline geldi - ikinci oyuncu Electrify America'yı büyük ölçüde geride bıraktı. Ancak DC hızlı şarj cihazlarının sayısı, Supercharger ağı ile CCS1 ağları arasındaki tek fark değildir. Güvenilirlik, Tesla'nın DC hızlı şarj ağının rekabeti geride bıraktığı başka bir alandır.

Çeşitli anketler, Tesla'nın Supercharger ağının yaklaşık %99 güvenilir olmasına rağmen, CCS1 şarj cihazlarının %23'ünün herhangi bir zamanda çalışmadığını, şarj cihazlarının genellikle birkaç gün boyunca hizmet dışı kaldığını, ancak şarj ağları tarafından hala çalışır durumda olarak listelendiğini göstermiştir. Açıkçası, bu sadece Tesla olmayan EV sürücülerini mutsuz etmekle kalmıyor, EV'nin benimsenmesine zarar veriyor ve CCS1 ağlarının ve Tesla olmayan EV üreticilerinin itibarına zarar veriyor.

2022'den bu yana iki önemli şey oldu. Tesla, tescilli DC hızlı şarj konektörünü diğer araba üreticilerine açtı - adını NACS (Kuzey Amerika Şarj Standardı) olarak değiştirdi - ve CCS1 konektörlü EV'leri barındırmak için sınırlı sayıda Supercharger konumuna Magic Dock adaptörleri eklemeye başladı. Bu, o zamanlar çok büyük bir anlaşma gibi görünmese de, Kuzey Amerika'da DC hızlı şarjda devrim yaratmak üzereydi.

Bu yılın Mayıs ayında, EV'lerini 2025'ten itibaren CCS1'den NACS konektörlerine geçireceğini ve 2024'ten itibaren Ford EV'lerin Supercharger ağını sorunsuz bir şekilde kullanmasına izin vermek için Tesla ile birlikte çalışacağını açıklayan Ford'a girin. NACS adaptörü. Bu, domino benzeri bir zincirleme reaksiyon başlattı. Kısa süre sonra General Motors benzer bir duyuru yaptı ve ardından Mercedes-Benz, Nissan, Rivian, Polestar ve Volvo geldi.

Bunun anlamı, 2024'ten başlayarak, bu üreticilerin mevcut EV'lerinin çoğu, CCS1 ağlarına ek olarak bir adaptörle Supercharger ağını kullanarak DC hızlı şarj edebilecek. Ek olarak, çoğu Tesla EV, bir adaptör aracılığıyla CCS1 ağlarında da şarj olabilir. Daha da önemlisi, bu, bu üreticilerin EV'lerini kullanan kişilerin nihayet şarj etme konusunda strese girmeden yol yolculuklarının keyfini çıkarabilecekleri anlamına geliyor.

Çünkü bugün - Tesla EV'lerde uzun mesafeler kat etmek oldukça basit olsa da - CCS1 ağlarının sınırlı kullanılabilirliği ve daha kötü güvenilirliği, Tesla olmayan bir EV'de yol yolculuklarını oldukça zorlaştırıyor. Umarız, NACS'nin diğer EV üreticileri tarafından benimsenmesi, CCS1 ağlarını daha fazla şarj cihazı sunmaya ve kullanılabilirliği ve güvenilirliği büyük ölçüde artırmaya zorlar. Çoğu CCS1 ağı da NACS'yi desteklemeyi taahhüt etmiştir.

Yedi ağ

Son yıllarda, bazı EV üreticileri kendi CCS1 şarj ağlarını oluşturmaya başladılar. Örneğin, gelişmekte olan Rivian Adventure Network, Rivian EV'lerin sürücülerine 3500'den fazla DC hızlı şarj cihazı sunacak. Ve CES 2023'te Mercedes-Benz, ChargePoint ile ortaklaşa tüm EV'lere açık 2.500'den fazla yeni şarj cihazıyla kendi DC hızlı şarj ağını kullanıma sunmak için 1 milyar ABD doları harcayacağını duyurdu.

Ardından, bu yılın Temmuz ayında BMW, GM, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes ve Stellantis, Kuzey Amerika'da 2024 yazından itibaren 30.000 şarj cihazından oluşan yeni bir DC hızlı şarj ağı kurmak için güçlerini birleştireceklerini duyurdular. hem CCS1 hem de NACS ile uyumludur. Bu yeni girişimin henüz bir adı olmasa da, hem ABD hem de Kanada'daki DC hızlı şarj ortamını daha da iyileştirmeye hazırlanıyor.

NACS'yi benimseyen EV üreticileri ve bu yaklaşan "yedi ağ" arasında, DC hızlı şarjın Kuzey Amerika'daki geleceği parlak görünüyor - ve sadece Tesla EV'ler için değil. 2024'ten itibaren, ABD ve Kanada'daki elektrikli araç sürücülerinin çoğu çok daha iyi bir DC hızlı şarj deneyiminden yararlanacak. Başka bir deyişle, uzun mesafe EV yolculuğu zaten burada. Sadece eşit olarak dağıtılmamış. Ama önemli ölçüde daha iyi olmak üzere.

Bu nedenle, mevcut hükümet sübvansiyonları ve teşvikleri ve Tesla olmayan EV'lere yönelik azalan talebin fiyatları düşürmesiyle, şimdi bir EV satın almak için doğru zaman olabilir - o epik 2024 EV yolculuğu için tam zamanında.

Kaynak: TechRadar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Biraz da gülelim. Tesla sürücüsü duvar şarj cihazına para vermemek için evdeki ocak prizini kullanmak istiyor ve bu görüntü ortaya çıkıyor

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Mercedes Benz, yeni yenilikçi özelliği sayesinde tek şarjla 1000 km yol kat edebilen yeni bir EV'yi (Elektrikli Aracı) duyurdu.

Güneş enerjili elektrikli araçların (SEV'ler) geleceği, Mercedes-Benz'in konsept aracı Vision EQXX sayesinde çok daha güzel görünüyor.

Alman otomobil üreticisi, 2022 Tüketici Elektroniği Fuarı'nda yüksek verimli EV'yi tanıttı ve süper şık görünümlü EV, bazı inanılmaz başarılara imza attı.

mercedes-benz-amg.jpg

Şaşırtıcı aerodinamik iyileştirmeler, sürtünme katsayısı puanını 0,17'ye düşürdü ve bu da onu şimdiye kadar üretilmiş en aerodinamik otomobil haline getirdi. Referans olarak, tipik bir araba 0,3 ila 0,4 aralığında bir yerdedir.

%30 daha hafif, 100 kilowatt saat (kWh) pil ile birlikte çalışan gelişmiş aerodinamik, EQXX'in tek şarjla 620 milden fazla yol almasına olanak tanır. Bu menzil, Los Angeles'tan New York City'ye arabayla gidebileceğiniz ve şarj etmek için yalnızca dört kez durmanız gerektiği anlamına geliyor. Lucid Air, şarj başına 517 mil mesafeyle şu anda piyasadaki herhangi bir EV arasında en uzun menzile sahip.

Güneş panelleri tavanı ve arka camı kaplıyor ancak yalnızca 12 volt güce dönüşüyor, bu da arabanın iç sistemlerini büyük ölçüde kapsıyor. Güneş panelleri, yeni duyurulan Lightyear (piyasada satılan ilk güneş enerjisiyle çalışan araba) gibi arabanın kilometre performansına katkıda bulunmuyor, ancak yine de enerji tasarrufu sağlıyor.

Bunların hepsi kulağa harika geliyor ancak henüz yerel Mercedes bayinize gitmeyin çünkü EQXX muhtemelen hiçbir zaman üretim hattına çıkmayacak. Alman otomobil üreticisi konsept otomobili üretmek için 18 ay harcadı ancak asıl amacı ilerleyen elektrikli Mercedes araçlarına ilham kaynağı olmak.

EV satışlarını 2022'nin ilk çeyreğine göre üç kattan fazla artıran Mercedes için bu, 2023'e elektrikli bir başlangıç oldu.

Elektrik patlaması yaşayan tek şirket Mercedes değil. Elektrikli araçlar, 2021'deki %8,3 seviyesinden 2022'deki tüm yeni otomobil satışlarının %10'unu oluşturdu. Bu arada, güneş enerjisiyle çalışan hareket de patlamanın eşiğinde; bir rapor pazarın 2030 yılına kadar %37 büyüyeceğini öngörüyor.

Benzinle çalışan, hava kirliliği yaratan araçlardan uzaklaştığımız şu günlerde, yükselen EV pazarı çevre için iyi bir haber. Bu aynı zamanda EV fiyatlarının düşmeye devam edeceği ve onları daha erişilebilir hale getireceği anlamına da geliyor.

Mahallenizde konsept aracı sokaklarda dolaşırken göremeseniz de, EQXX teknolojisi yeni bir Mercedes aracında şimdiden yer almaya başladı. Şirket, şık görünümlü konsept otomobilden görsel ilham alacak ve bataryada da benzer iyileştirmelere sahip olması beklenen CLA boyutunda bir EV üzerinde çalışıyor.

Dört kapılı sedanın 2024 sonlarında satışa sunulmasını bekleyin.

Kaynak: The Cool Down

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Ford'un Mustang Mach-E Teşvik Duyurusu, 2023 Mustang Mach-E EV'nin Sorun İçinde Olduğu Anlamına Geliyor

cx727_fna_23_gt_performance_RapidRed_ext

Ford bugün, 2023 Mustang Mach-E EV'nin satışlarını teşvik etmeye yardımcı olmak için çeşitli teşvikler sunduğunu duyurdu. Önemli olan, Ford'un bir zamanlar onları yeterince hızlı üretememesiydi. Şimdi satışlar uçurumdan düştü. Ve Mach-E bayileri, 2021'deki başlangıcından bu yana neredeyse aynı miktarda sipariş vermiyor.

Satışlar geçen yılın bu zamanlarına göre neredeyse %40 oranında düştü. Temmuz 2023'e kadar Mach-E satışları 10.000'in altına düştü. Ve yine Axios'a göre bu, 2023'ün tamamı için geçerli.

23_FRD_MCH_50680_GT_v1.tif?croppathe=1_3

ABD’de elektrikli araç satışları nasıl?

Tesla EV satışlarındaki hakimiyetini sürdürürken, GM herhangi bir adım atamıyor gibi görünüyor. Stellantis ve diğer bazı markaların elektrikli araçları bile yok ve şimdi Mach-E ile birlikte elektrikli F-150 Lightning'e sahip olan Ford, bir çıkmaza girmiş veya daha da kötüsü gibi görünüyor.

23_FRD_MCH_48102_NewBadge_v2.tif?croppat

Bunların bir kısmı "beyzbol içi" şeyler olsa da, dışarıda bir EV arayanlar için bunun anlamı, mevcut durumla birlikte, EV anlaşmalarının daha da yakında olacağı anlamına geliyor. Araba üreticilerinin bu gibi durumlarda yapabileceği yalnızca iki şey var: onları uçurumdan aşağı atmak ya da cehennemden kurtulmak.

Ford'un Mach-E teşvikleri iki yönlüdür. Alıcılar Bonus Nakit'i tercih edebilir ve aynı zamanda düşük faizli finansman da vardır; her ikisi de onlarca yıldır yavaş araba satışlarına neden olan tipik cazibelerdir. Finans paketleri eyaletten eyalete değişir ancak hepsi %0 finansman sunar.

Afordability%20Calculator%20-%20Mach-e%2

Çeşitli eyaletlerdeki Mustang Mach-E teşvikleri nelerdir?

Kaliforniya ve New York gibi bazı eyaletler imza ödemelerinden feragat ediyor. Los Angeles ayrıca 60 aylık bir kredi için %2,9 Nisan finansmanı sunuyor. Miami, Florida da benzer finansman anlaşmaları sunuyor. Bu teşvikler ağustos ayının kalan kısmı ve eylül ayının tamamı boyunca geçerlidir.

Ford'un 2023 Mustang Mach-E için MSRP'si temel Select donanımı için 45.340 dolardan başlıyor. Premium donanım için 49.265 dolara, California Route 1 paketi için 58.915 dolara ve GT donanım için 62.140 dolara çıkıyor. Ancak bayilerin Mach-E'leri MSRP'de sattıkları şüpheli, bunun başlıca nedeni Tesla'nın bu yılın başında başlattığı EV fiyat savaşları.

Ford başka Mach-E teşvikleri sunuyor mu?

Tesla'nın fiyat indirimi, buna karşılık olarak fiyatları düşürmeye başlayan diğer EV otomobil üreticileri için iyi olmadı. Tesla fiyatları düşürmeye devam ettikçe EV otomobil alımlarını belirgin şekilde artırıyor. Sürekli slogan, piyasada uygun fiyatlı bir EV için olmuştur. Bu çoğunlukla Nissan Leaf ve Chevrolet Bolt tarafından üstleniliyor. EV fiyatlarındaki düşüş, düşük fiyatların bazı üreticiler için EV satışlarını canlandıracağını ve canlandıracağını doğruladı.

Genel olarak Mach-E teşvikleri satışları artırmaya yardımcı olacaktır ancak herkesin Ford'un Kırmızı Halı Kiralama tekliflerinden veya finansmanından yararlanmaya hak kazanamayacağını unutmayın. Diğer bir konu ise, potansiyel müşterilere aktarılabilecek veya aktarılamayacak olan bayilere muhtemelen daha fazla teklif sunulmasıdır.

Unutmayın, Ford'un 90 günlük Mach-E stoku var ve bu metali hareket ettirmesi gerekiyor. Bu, elektrikli bir anlaşmayı müzakere etmek için sizi sürücü koltuğuna oturtuyor.

Kaynak: MotorBiscuit

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu tamamen yeni 'mahalle aracı' güneşten gelen bedava enerjiyle çalışabiliyor ve sürüşü inanılmaz derecede ucuz

GEM-E4-TitaniumMetGloss-BlackBeechwood-N

Electrek'in haberine göre, mikro otomobil üreticisi WAEV, Nisan ayında GEM elektrikli araçlarına (EV'ler) bir seçenek olarak çatı üstü güneş panelleri ekleyeceğini duyurdu.

Electrek, düşük hızlı araçlar veya mahalle EV'leri olarak da adlandırılan GEM mikro arabalarının kısa mesafelerde kullanılmak üzere tasarlanmış hafif ve verimli araçlar olduğunu açıklıyor.

Electrek'e göre mikro arabalar standart arabalardan daha küçük olduğundan ve saatte 25 mil hıza kadar çıkabildiklerinden enerji açısından oldukça verimlidirler. Bu, onları daha ucuz hale getirir ve aynı zamanda minimum miktarda hava kirliliği ürettikleri için çevre açısından da faydalıdır. GEM modelleri gibi elektrikli mikro arabalar, egzoz borusu üretmedikleri için en az kirletici olanlardır.

Artık GEM araçlarının çalıştırılması daha da ucuz olacak. Electrek, çatıdaki güneş panelinin otomobilin dahili aküsünü şarj etmek için güneş ışığından bedava enerji yakaladığını bildirdi. WAEV, bu özelliğin modele bağlı olarak her gün ekstra 4,3 ila 12,4 mil menzile yetecek kadar enerji üretmesini bekliyor.

Electrek, güneş panelli standart elektrikli otomobillerin de ABD'de piyasaya çıkmaya başladığını ancak çoğunun güneş enerjisi kullanarak GEM araçları kadar menzil kazanamadığını açıklıyor. Bunun nedeni, daha düşük güçlü motorlara sahip daha hafif mikro arabaların, yüksek güçlü motorlara sahip daha ağır araçlarla aynı miktarda enerji kullanarak daha uzağa gidebilmesidir.

Electrek'e göre mikro otomobiller, sürücülerin aynı anda yalnızca kısa bir mesafe kat ettiği ve hız sınırının düşük olduğu kentsel ortamlar ve küçük mahalleler için tasarlandı. Bu ortamlarda küçük, hafif bir araç, büyük ve ağır bir araç kadar yetenekli ve kullanışlıdır; hatta daha dar alanlara park edebilmek gibi benzersiz avantajlar da sunar.

Electrek'in haberine göre WAEV'in duyurusu mühendislik direktörü Joe Kenney'den bir açıklama içeriyordu. "Sürdürülebilirlik 20 yılı aşkın süredir GEM'in merkezinde yer alıyor ve kendimizi hem bireylere hem de işletmelere olmak üzere müşterilerimize daha sürdürülebilir hareket etme yolları sunmaya adadık" dedi.

Kaynak: The Cool Down

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Amerika da Enerji Bakanlığı, otomobil tesislerini elektrikli araçlara göre yenilemek için 12 milyar dolar ayıracağını duyurdu

Enerji Bakanlığı, sektörün elektrikli araçlara geçişini desteklemek için otomobil üreticilerine 15 milyar dolardan fazla para ayırıyor; ancak belirli fonlamalara, işçilere daha yüksek ücret ödeyen ve sendikalarla toplu sözleşme anlaşmalarını sürdüren projelere öncelik veriyor. Bu hamle, Birleşik Otomotiv İşçileri'nin sendika liderlerine devam eden sözleşme müzakereleri sırasında grev çağrısı yapma yetkisi vermesi sonrasında geldi.

Hareketi Perşembe günü açıklayan DOE, otomobil üreticilerinin ve parça tedarikçilerinin mevcut tesisleri yenilemeleri ve elektrikli araç ve bileşenlerinin üretimini genişletmelerini desteklemek için 2 milyar dolar hibe ve 10 milyar dolar kredi tahsis edeceğini söyledi. Ancak finansman için tercih, "üretim işçileri için yüksek ücret taahhüt eden ve toplu iş sözleşmelerini sürdüren" projelere ve "uzun süredir devam eden" otomobil imalat topluluklarındaki projelere verilecek.

Enerji Bakanı Jennifer Granholm gazetecilerle yaptığı basın toplantısında "Temiz enerjiye geçiş yapamazsınız" dedi. “Aynı zamanda adil olması da gerekiyor.”

Ajans ayrıca elektrikli araç geçişine yönelik pil ve malzeme üretimini artırmak için 3,5 milyar dolar dağıtma niyetini de duyurdu. İki partili altyapı mevzuatından kaynaklanan bu, pil üretimi için ikinci tur finansmandır.

Duyuru, UAW ile General Motors, Ford Motor ve Stellantis arasındaki işçi mücadelesinin ortasında geldi. Sendika üyeleri ezici bir çoğunlukla, 14 Eylül'e kadar yeni sözleşmelerin hayata geçirilmemesi durumunda sendika liderlerine sözleşme müzakereleri sırasında grev çağrısı yapma yetkisi verdi. Üç Büyükler grevi, General Motors'ta 48.000'den fazla UAW işçisinin kurulduğu 2019'dan bu yana en büyük otomobil grevi olacak. grev hatları.

Kaynak: Washington Examiner

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla'nın yeni rakibi Fisker en düşük fiyatlı elektrikli aracını tanıttı

Elektrikli araç şirketleri, sektörün en çok satan üreticisi Tesla'nın (TSLA) öncülüğünde zorlu bir pazarda rekabet etmeye hazır yeni modelleri piyasaya sürmeye devam ediyor - Ücretsiz Rapor Alın. Amerikalı eski otomobil üreticileri Ford (F) - Ücretsiz Rapor Alın, General Motors (GM) - Ücretsiz Rapor Alın ve Stellantis (STLA) - Ücretsiz Rapor Alın, tamamen elektrikli envanterlere geçiş konusunda bazı taahhütlerde bulundu, ancak bunun tamamlanması birkaç yıl alacak .

Ford, 2030 yılına kadar Avrupa'da tamamen elektrikli olacağını söyledi ancak ABD'de henüz bir taahhütte bulunmadı GM, 2035 yılına kadar tüm benzinle çalışan araçları aşamalı olarak kaldıracağını söyledi. Stellantis Avrupa'da tamamen elektrikli olacak ve ABD'de 50'ye kadar taahhütte bulunacak ABD'deki binek araç satışlarının yüzdesi 2030 yılına kadar tamamen elektrikli olacak.

Daha sonra Fisker gibi baştan beri tamamen elektrikli olan daha küçük elektrikli araç şirketleriniz var.

Fisker, yaklaşmakta olan Tesla Cybertruck ile rekabet etme planlarıyla birlikte 3 Ağustos'ta tamamen elektrikli dört kapılı kamyoneti Alaska'yı tanıttı. 340 mil menzile sahip kamyonun fiyatı teşvikler öncesinde 45.400 dolardan başlıyor. Şirket, Alaska'da üretimin 2025'in ilk çeyreğinde başlayacağını ve teslimatların kısa süre sonra geleceğini söyledi.

Los Angeles merkezli EV üreticisi, şirkete göre 23 Haziran'da 37.499 $ gibi düşük bir fiyatla satılan Ocean SUV'u teslim etmeye başladı.

Fisker Ocean, Tesla'nın 47.740 dolardan başlayan temel dört tekerlekten çekişli Model Y ve Ford'un 42.995 dolardan başlayan 2023 Mustang Mach-E Select modeliyle rekabet etmeyi umuyor. GM'nin yeni 2024 Chevy Blazer'ı 26 Haziran'da 1LT için 44.995 $ gibi düşük bir fiyata montaj hattından çıkmaya başladı.

Fisker ayrıca 3 Ağustos'ta, 2025'ten itibaren 200.000 $ fiyatla satışa sunulması beklenen Ronin dört kapılı üstü açılır GT spor lüks EV sedanını da tanıttı. EV beş koltuklu olacak ve 600 mil menzile sahip olacak.

Fisker's Pear'in küçük crossover'ına ilişkin yeni ayrıntılar

Fisker, çok daha uygun fiyatlı bir EV için 31 Ağustos'ta giriş seviyesi, tamamen elektrikli Pear küçük crossover'ın teşviklerden önce fiyatı 29.900 dolar olarak belirlendiğini açıkladı. Bu modelin Temmuz 2025'te üretime ve teslimata başlaması bekleniyor. Piyasadaki en düşük EV fiyatlarından biri olacak.

Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Henrik Fisker, "Pear ile kongreyi pencereden dışarı attık" dedi. "Bu aracı, dünyanın büyük şehirlerinde yaşayan gençlerin yenilikçi, çok yönlü ve uygun fiyatlı mobiliteye ihtiyaç duyduğu fikriyle yarattık."

Beş veya altı yolcu taşıyabilecek Armut, şarjla 320 mil menzile sahip olacak ve 0'dan 60 mil/saat hıza 6,3 saniyede ulaşabilecek. Şirket tarafından yapılan açıklamada, Pear'in bağlantılı ve dijital müşteri deneyimini sunmak için şirket içi tasarlanmış yüksek performanslı Fisker Blade bilgisayarını içerdiği belirtildi.

Armut'un bir "Houdini sandığı" bile var

Pear, teslimatları iki ay önce başlayan Fisker Ocean SUV'dan daha küçük olan 15 metrelik bir araç. Sahiplerinin dar sokak park durumlarında yükleme ve boşaltma yapmasına ve alçak tavanlı park yapılarında hasar oluşmasını önlemesine olanak tanıyan benzersiz bir "Houdini bagajı" özelliğine sahiptir. Bagaj kapağı ve cam, arka tampon kirişinin arkasına doğru hareket eder ve bu nedenle arkadan çarpışma durumunda korunur.

Araçta, pizza teslimatından terli antrenman malzemelerine kadar her şeyi saklayabilen, böylece kokuların kabinden uzak tutulmasını sağlayan, çekmece benzeri bir ön bagaj veya "froot" bulunuyor.

Fisker, Pear'ı ilk kez 3 Ağustos'ta şirketin ilk Ürün Vizyon Günü'nde sergiledi. Şirket, "üretim amaçlı Armut"un Münih'teki IAA Mobility 2023 etkinliğiyle eşzamanlı olarak 4-10 Eylül tarihlerinde Fisker Lounge Münih'te halka açık olarak sergileneceğini söyledi.

Kaynak: TheStreet

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Volkswagen, 2024 ID.4 ile Büyük Şikayetleri Ele Almaya Başladığını Açıkladı

Piyasada geçirdiği birkaç yılın ardından 2024 Volkswagen ID.4, müşterilerin (ve otomobil incelemecilerinin) geri bildirimlerine dayalı olarak bazı önemli güncellemeler görüyor. Her şeyden önce, 82 kilovatsaatlik daha büyük bataryaya sahip ID.4 modelleri artık ID.7'den eskisinden daha fazla güç ve daha uzun menzil sağlayan yeni bir performans tahrik ünitesine sahip. Arkadan itişli modeller 201 beygir gücünden 282 beygir gücüne çıkarken, çift motorlu model 295 beygir gücünden yaklaşık 330 beygir gücüne çıkıyor. 62 kWh'lik bataryanın öncekiyle aynı miktarda güç sağladığı varsayılıyor.

Güçteki bu artış, ID.4'ü Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5 ve Kia EV6 gibi sınıftaki diğer EV'lerle daha rekabetçi hale getiriyor. Volkswagen ayrıca 82 kWh'lik menzilde bir iyileşme olacağını söylüyor ancak bu rakamların 2024 ID.4'ün 2024'ün başlarında "piyasaya sunulmasına daha yakın" olana kadar yayınlanmayacağını söylüyor.

Referans olarak, en uzun menzile sahip ID.4 şu anda şarjla 275 mil yol kat edebiliyor; bunun için RWD'li daha büyük 82 kWh pil gerekir. Çift motorlu kurulumla AWD'nin eklenmesi menzili 255 mil'e düşürürken, RWD'li daha küçük 62 kWh pil modeli şarjla yalnızca 209 mil gidebilir. VW, 2024 modelinin küçük veya büyük pil ile RWD veya AWD arasında seçim yapma seçeneğiyle birlikte üç donanım seviyesinde (Standart/Pro, S ve S Plus) satışa sunulacağını söylüyor.

Daha küçük pille donatılmış ID.4 modelleri, 12 inçlik dokunmatik bilgi-eğlence ekranı almaya devam edecek. Daha büyük pil paketine yükseltme, bazı önemli iyileştirmelerle birlikte daha büyük bir 12,9 inç ekranda gerçekleşir. Bunlar arasında daha sezgisel bir klima menüsü, bilgi-eğlence düzeni ve artık geceleri görülebilen siyah ışıklı kaydırma düğmeleri yer alıyor. D'oh!

Tüm 2024 ID.4 modelleri, biraz revize edilmiş vites değiştirici tasarımına ve yeni bir direksiyon simidi düzenine sahiptir. Daha büyük bataryaya sahip S donanımları ayrıca havalandırmalı koltuklara sahipken, S Plus dokuz hoparlörlü Harman Kardon ses sistemine sahip. Dış görünümdeki iyileştirmeler minimal düzeyde ancak artık Standart AWD donanımında 20 inç jantlar veya S Plus'ta 21 inç jantlar alabilirsiniz.

Henüz bir fiyatlandırma bilgisi mevcut değil, bu nedenle 2024 ID.4'ün hala muazzam bir EV fırsatı olup olmadığını keşfetmek için gelecek yıla kadar beklememiz gerekecek. VW, ID.4'ün Tennessee'de üretildiği için 7.500 dolarlık federal vergi kredisinin tamamına hak kazanacağını söylüyor; bu, şu anda başka hiçbir yabancı otomobil üreticisinin övünemeyeceği bir şey.

Kaynak: CarBuzz

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Almanya ve otomotiv endüstrisi EV geçişini kaçırdı. Sadece kendilerini suçlayacaklar

Günaydın. Peter Vanham, Almanya'ya yaptığı kısa İşçi Bayramı gezisinden sonra Cenevre'de.

Bu hafta sonu Bavyera'nın cennet gibi kasabalarında ve yollarında bisiklet sürerken, oradaki çoğu insanın hala bölgenin gururu olan BMW otomobillerine bağlı kaldığını kolaylıkla görebiliyordum. Ancak Almanya'nın otomobil endüstrisinin karşı karşıya olduğu zorlu mücadeleyi de görebiliyordum: EV'ler ve EV altyapısı çok azdı.

Almanya'nın elektrikli araç destanında nasıl bir ilerleme kaydettiği önümüzdeki birkaç yıl içinde netleşecek ve bu durum öğretici bir hikayeye dönüşebilir.

Kısa bir süre öncesine kadar Audi, BMW ve Mercedes, ABD'den Çin'e kadar lüks otomobil segmentinin tartışmasız krallarıydı. Volkswagen dünyanın en büyük otomobil üreticisiydi. Ancak bugün tablo farklı görünüyor. Tesla dünyanın en değerli otomobil şirketidir. Tamamen elektrikli otomobil şirketi BYD, Çin'de Volkswagen'den daha fazla satış yapıyor. Ve Vietnam'ın Vinfast'ı sektörün en çok heyecanlanan yeni şirketi.

Alman toplumunda etkili olan güçleri kavramadan bu değişimlerin neden meydana geldiğini anlayamazsınız.

15 yıl önce Volkswagen'in "Autostadt"ını ilk ziyaret ettiğimde şirket, daha temiz arabalara yönelik yavaş ilerlemenin sorumlusu olarak Alman tüketicisini suçladı. Sürdürülebilirlikten sorumlu yönetici Gunther Damme bana "Müşteriye dört tekerlekten çekişli bir araç istiyorsa Golf satamam" dedi. Son yıllarda aynı Alman tüketici, konu elektrikli otomobiller olduğunda en şüpheci olanlar arasında yer alıyordu.

Bugün, neredeyse tüm Alman otomobil şirketlerinin elektrikli modeller geliştirmek için yarışmasına rağmen, bir miktar direnç devam ediyor. Almanya hükümeti bu yıl, 2035 yılına kadar tamamen elektrikli otomobil üretimine yönelik bir Avrupa anlaşmasına istisna getirilmesinde ısrar etti. CEO Oliver Zipse geçen hafta yaptığı açıklamada, BMW'nin 2035'ten sonra izin verilen her yerde içten yanmalı motorlu otomobil satmaya devam edeceğini söyledi.

Zipse'nin aksine, hem Volkswagen hem de Mercedes CEO'ları tamamen elektrikli bir geleceğe olan bağlılıklarını defalarca dile getirdiler. Otoyollardaki çoğu araba dizel ve benzinle çalışsa da, EV satışları Almanya'daki yeni araba satışlarının %20'sini oluşturuyor. Yeni hükümet ayrıca EV şarj cihazlarını piyasaya sürmek için iddialı bir plan başlattı.

Bu kadar artan bir değişim, Almanya'nın otomobil pazarındaki hakimiyetini korumak için yeterli mi? Yakında öğreneceğiz. Hikaye nasıl biterse bitsin, iyisiyle kötüsüyle bir işletme okulu vaka çalışmasına dönüşeceği kesin.

Kaynak: Fortune

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

'Şok edici derecede radikal': Çin'in elektrikli araç pazarının içi

Zeekr 009 her Amerikalının hayalindeki arabadır. Ultra lüks kabin, masaj koltukları ve saten deri ile donatılmıştır. Yüz ve ses tanıma gibi fütüristik teknolojiler sürüşü zahmetsiz hale getiriyor. Ayrıca geniş 009, 500 beygirden fazla güce sahiptir.

Zeekr 009'u duymadın mı? Yalnız değilsin. Tamamen elektrikli minivan (tekrar: tamamen elektrikli minivan) yalnızca Çin'de satılmaktadır.

Çinli güç merkezi Geely'nin sahibi olduğu Zeekr, aynı zamanda tek şarjla 621 mil yol alabilen tamamen elektrikli şık sedan 001'i de üretiyor. Bu, ABD'deki ortalama bir EV'nin menzilinin iki katından fazla.

CarBuzz'ın genel editörü Jared Rosenholtz ABC News'e "Çin'de o kadar çok elektrikli araç var ki onları saymak zor" dedi. "Her şekil ve boyutta araç var... bunların çoğu ABD pazarı için tasarlanmadı."

1684998134226.jpg

Dünyanın 1 numaralı otomobil pazarı olan Çin'de 138 otomobil üreticisi bulunuyor. J.D. Power'a göre 138 şirketin en az 40'ı tamamen elektrik şirketi. Çin Otomobil Üreticileri Birliği'ne göre, geçen yıl Çin'deki EV satışları önceki yıla göre %93,4 artışla 6,9 milyon adede ulaştı.

AutoPacific'in başkanı ve baş analisti Ed Kim, ABC News'e "Bu, birçok açıdan çılgınca bir pazar" dedi. "EV'ler orada patlama yaşıyor... burası Vahşi Batı. Seçeneklerin çokluğu şaşırtıcı. Çin'deki şirketler şok edici derecede radikal araçlar geliştiriyor."

Örneğin Zeekr 009'u ele alalım. Amerika'da minivanlardan nefret ediliyor. Çin'de yüceltiliyorlar. Kim, minivanların "prestijli" ulaşım araçları olduğunu ve birçok kurumsal yöneticinin ve VIP'nin bu araçlarda şoförlü olduğunu söyledi.

Kim, "Zekr 009 şimdiye kadar gördüğüm en cesur minivan" dedi. "Yolcular için dev bir ekran aşağıya iniyor. İkinci sıra krallara ait bir taht gibi. Son derece lüks ve dört tekerlekten çekiş sistemi var. Bu annenizin Dodge Caravan'ı değil."

a-zeekr-009-1.jpg

Ancak CarBuzz'dan Rosenholtz, Çin'deki pek çok EV'nin küçük boyutlu olduğuna ve Amerikalıların araçlarında arzuladığı gücün çok küçük bir kısmına sahip olduğuna dikkat çekti. Bunun bir örneği, General Motors'un ortak girişimi SAIC-GM-Wuling ile ürettiği üstü açık sevimli bir araba olan GM Wuling Mini EV Cabrio'dur.

1280px-Wuling_Hongguang_Mini_EV_Cabrio_0

Araba ancak 60 mil/saat hıza çıkabiliyor ve 40 beygir gücünden daha az güç üretiyor, ancak uygun fiyatlı (9.000 dolardan az) ve Çin'in kalabalık şehir sokaklarında manevra yapması kolay.

Rosenholtz, "Wuling'in en üst modeli için yalnızca 106 mil menzili var ancak arabalar Çin'de farklı şekilde kullanılıyor" dedi. "Orada tüketiciler daha kısa mesafeler kullanıyor. Küçük arabalara ihtiyaçları var."

DAHA FAZLA: Lucid CEO'sunun Amerikalıların menzil kaygısını sona erdirecek bir planı var
Kim, Çinli ve Amerikalı EV sürücüleri arasındaki bir diğer önemli farkın, gece boyunca şarj edebilme yeteneği olduğunu ekledi. "Çin'de aşırı nüfus yoğunluğu var ve zengin Çinliler bile apartmanlarda yaşıyor" dedi. "Çinli sürücülerin ABD'de olduğu gibi evde şarj imkanına erişimi yok."

Çinli otomobil üreticisi XPeng, elektrikli minivanlara ve sevimli üstü açık arabalara ek olarak, G9 SUV'sinin dünyadaki "en hızlı şarj edilen EV" olduğunu ve 480 saniyede beş dakikadan kısa sürede 200 kilometre veya yaklaşık 124 mil menzil ekleme yeteneği olduğunu iddia ediyor. -kilovat şarj çıkışı.

Kim, "Muhtemelen dil engeli nedeniyle Çin'de ne olduğuna dair çok az farkındalık var" dedi. "Çin medyası da yoğun bir şekilde sansürleniyor ve kontrol ediliyor."

Ayrıca ABD, Çin ithalatına %25'lik bir tarife uyguluyor ve bu da bu yeni çıkmış elektrikli araçlara erişimin önündeki bir başka engel.

Kim, "Bir XPeng için nefesinizi tutmayın" dedi. "Çin markalarının çoğu orada sıkışıp kalacak."

2a1fdc095f78449e9b430bf4269d7c68.JPEG

Kim, kısmen elektrikli araçların Çin'de daha geniş çapta kabul görmesinin nedeninin, oradaki hükümetin "EV davasını bu kadar güçlü bir şekilde desteklemesi" olduğunu söyledi. J.D. Power'a göre Çin hükümeti, 1 Ocak'tan itibaren elektrikli araç alıcılarına artık cömert sübvansiyonlar sağlamıyor, ancak tüketiciler yıl sonuna kadar hâlâ %10'luk satın alma vergisi muafiyetinden yararlanma hakkına sahip.

Hardcore-New-Energy-Off-road-SUV-Yangwan

ABD'de tartışmasız EV lideri olan Tesla, Çinli sürücüler arasında da inanılmaz derecede popüler. Çok rağbet gören Tesla Model Y ve 3'ü yerel Şanghay fabrikasında üretiyor ve yurt dışındaki rakiplerinden farklı olarak bağımsız olarak faaliyet gösteriyor.

Kim, "Tesla, Çin'de muazzam başarı elde eden birkaç yabancı otomobil üreticisinden biri" dedi.

Ford CEO'su Jim Farley kısa bir süre önce Çin'in EV pazarındaki büyük etkisini kabul etti ve Mayıs ayında şunları söyledi: "Sanırım ana rakip olarak GM veya Toyota'yı değil Çinlileri görüyoruz. Çinliler güç merkezi olacak."

Ancak J.D. Power'ın veri ve analitikten sorumlu başkan yardımcısı Tyson Jominy, ABD'li tüketicilerin GMC Hummer EV Pickup, Ford F-150 Lightning ve Rivian R1T kamyonu gibi çok daha geniş bir elektrikli araç yelpazesine sahip olduğunu savundu. Dahası, Çinli tüketicilerin kullandığı "niş" ve kompakt EV'lerin, halka açık şarj altyapısı yetişene kadar ABD'de pek iyi performans göstermeyeceğini söyledi.

Jominy ABC News'e "Bence en havalı EV'leri alıyoruz" dedi. "Sürüş keyfi, yüksek teknoloji, performans odaklı; ABD pazarı bu."

Eğer Çin elektrikli araçları o ülkede kalmaya devam ederse Kim, beklemek yerine onlara gideceğini söyledi.

"Tüm bu elektrikli araçları denemek için Çin'de iki haftalık bir tatil yapmayı çok isterim" dedi.

Kaynak: ABC NEWS

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Ford'un EV menzil sınırlamaları için yeni bir yüksek teknoloji çözümü var ve bu, elektrikli otomobillerle ilgili en büyük sorunlardan birini çözebilir

Ford, elektrikli araçlara (EV'ler) yönelik, tavanda bulunan bir yedek pil paketi için patent başvurusunda bulundu.

Elektrikli araçlara olan talep her zamankinden daha yüksek olmasına rağmen, bazı sürücüler elektrikli araçları uzun yolculuklara veya arazi gezilerine götürmekten endişe ediyor. Yoldayken piliniz biterse ne olur? Elektrikli araç şarj istasyonları giderek yaygınlaşsa da benzin istasyonları kadar yaygın değil, bu nedenle aracınızın yakıt dolu kalmasını sağlamak zor olabilir.

Ford'un patenti tam da burada devreye giriyor. Önerilen yedek pil paketi, arabanın tavanına yerleştirilecek ve sürücülere ekstra pil gücü sağlayacak. Bu şekilde sürücüler menzil kaygısını hafifletebilir ve bir sonraki şarj istasyonuna ulaşmadan önce şarjlarının bitmesi konusunda endişelenmelerine gerek kalmaz.

İlk olarak Car and Driver tarafından alınan patent, bu pil paketlerinin "arazi yolculuğundan önce kiralanabileceğini veya kiralanabileceğini", yani pil paketlerinin çıkarılabilir ve birden fazla EV modeliyle uyumlu olacağını öne sürüyor. Bu pil paketleri gerçeğe dönüştürülürse, elektrikli araç satın alma konusunda endişe duyan sürücülerin ilgisini çekebilir.

Elektrikli araçlara geçiş çevre için iyi bir haber. Ortalama olarak, EV'lerin kirlilik çıktısı içten yanmalı motorlu araçlardan kaynaklanan kirlilikten %30-50 daha düşüktür.

Bu yenilik hâlâ geliştirme aşamasında olduğundan patentin yanıtlayamadığı bazı sorular var. Örneğin, EV pilleri 1000 poundun üzerinde ağırlığa sahip olabilir; sürücülerin pil takımını arabalarının üstüne nasıl yerleştirmeleri gerekiyor? Arabaların bu tür bir ağırlığı desteklemek için ne tür takviyelere ihtiyacı olacak?

Car and Driver, Ford'un daha küçük bir kapasiteye sahip olabileceğini tahmin ederek, "orijinal Prius plug-in hibritin 4,4 kWh pilinin, üreticinin iddia ettiği 176 poundluk bir değere ulaştığını" belirtti.

Şu anda bu pil paketlerinin yaygın kullanıma sunulup sunulmayacağı veya ne zaman sunulacağını söylemenin bir yolu yok. Ancak patent, otomobil üreticilerinin daha fazla sürücü ve onların sürüş talepleri için EV seçenekleri sunmaya istekli olduğunu gösteriyor.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla'nın yeni araba üretme süreci büyük bir endüstriyel atılım olabilir

Tesla, maliyetleri önemli ölçüde azaltabilecek ve elektrikli araçlarının üretimini artırabilecek yeni bir üretim sürecine yaklaşıyor. Reuters'e konuşan kaynaklara göre, yeni süreç otomobil üreticisinin geleneksel otomobil yapım tekniklerini kullanarak yaklaşık 400 parçayı oluşturmak yerine neredeyse tüm araç alt gövdesini tek parça halinde kalıpla dökmesine olanak tanıyacak.

Tesla'nın popüler Model Y SUV'unu üretmeye yönelik mevcut süreci, halihazırda aracın hem ön hem de arka kısımlarını kalıplayabilen devasa, ultra yüksek basınçlı preslerin benzersiz bir şekilde kullanılmasını içeriyor. Tesla bu süreci "gigacasting" olarak adlandırıyor ve bazı uzmanlar bunun diğer otomobil üreticilerinin fabrikalarıyla karşılaştırıldığında zaten oldukça verimli ve uygun maliyetli olduğunu söylüyor. Ancak şimdi Tesla çıtayı yükseltmeye çalışıyor.

Tesla'nın yeni gizli tekniği, 3D baskı ve kum kullanılarak güncellenmiş bir kalıp yapımı süreciyle başlıyor
Tesla'nın yeni gizli tekniği, kaynakların Reuters'e 3 boyutlu baskı ve endüstriyel kum kullandığını söylediği güncellenmiş bir kalıp yapım süreciyle başlıyor. Erimiş metal kalıplar oluştururken, bir aracın boyutuna büyütüldüğünde basit ince ayarlar yapmak milyonlara mal olabilir, bu nedenle otomobil üreticileri genellikle bu seçenekten uzak durur.

Ancak Tesla, kalıbı katman katman oluşturabilen ve daha sonra değiştirilmesini kolaylaştırabilen yeni bir kum tekniği kullanarak ilerlemeye devam ediyor. Reuters'e göre, döküm üretmek için kullanılan alüminyum alaşımları beklendiği gibi davranmıyordu, ancak döküm uzmanları alaşım formülünü değiştirdi ve işe yaraması için soğutma ve ısıl işlem süreçlerinde ince ayar yaptı.

Tesla, gövde altının tamamını iki veya daha fazla parça yerine tek parça halinde oluşturabilir
Tesla, bunu başardığında mevcut süreçle gövde altının tamamını iki veya daha fazla parça yerine tek parça haline getirebilir. Genel olarak araç alt gövdeleri, parçaların birbirine kaynaklanması ve bir çarpışma durumunda araca yapısal olarak yardımcı olan içi boş bir alt çerçeve bırakılmasıyla oluşturulur. Ancak Tesla, içinde 3D baskılı katı kum çekirdekleri içeren yeni bir kalıp kullanarak bunu tek bir gigacast işleminde yapmayı planlıyor. Dökümden sonra kum çıkarılır ve parçaların birbirine kaynaklanmasına gerek kalmadan aynı içi boş alt çerçeve bırakılır.

Yeni döküm tekniğinin geliştirme sürecinin son noktasına ulaştığı bildiriliyor ancak aynı zamanda bazı yeni engeller de içeriyor. İlk olarak kaynaklar, Tesla'nın daha güçlü "gigapress'lere" ihtiyaç duyacağını ve halihazırda kullanımda olan ev boyutunda olanlarla karşılaştırıldığında çok daha büyük boyutlarda olacağını söyledi. Bu aynı zamanda Tesla'nın bu yeni baskı makinelerini barındırmak için daha fazla alana ihtiyaç duyacağı anlamına da geliyor. İkinci olarak, daha yüksek basınçlarda 3D baskılı kum çekirdeği tekniği işe yaramayabilir. Başka bir seçenek, kum maçalarını yerleştirmek için yavaş erimiş alaşım enjeksiyonunu içerebilir, ancak bu, üretimi yavaşlatacaktır.

Tesla son adımları çözebilirse montaj hattı sürecini hızlandırmanın anahtarı olabilir. Tesla CEO'su Elon Musk, şirket için üçüncü Master Planının bir parçası olarak yeni bir "kutusuz" üretim sürecinden bahsetti. Süreç, tek parça dökümle başlayarak, yalnızca boyanması gereken parçaları boyayarak ve geri kalan parçaların tamamını tek seferde birleştirerek araba yapımını hızlandırabilir.

Çok daha büyük ölçekte Tesla'nın üretim atılımları, Apple'ın dizüstü bilgisayarları için yekpare bir tasarıma geçiş yapmasına benziyor; burada ürünün tüm yapısı tek bir alüminyum levhanın işlenmesinden geliyor ve montaj maliyetlerinden tasarruf ediliyor. Tesla'nın, uzun zamandır beklenen 25.000 dolarlık elektrikli otomobilinde en son süreçleri kullanmayı planladığı bildiriliyor; bu araba artık biraz Cybertruck'a benzeyebilir. Bu arada Tesla, bunun aksine Cybertruck'un aşırı karmaşık tasarım ve üretim süreciyle dikkatini dağıtıyor.

Tesla'nın Mart ayındaki Yatırımcı Günü etkinliğinde Musk, eğer mühendislik iyi giderse elektrikli araçlarının üretim maliyetlerini yarıya indirme planlarını açıkladı. Şirket, Model S ve X de dahil olmak üzere araçlarının fiyatlarını zaten düşürdü; bu da talebin yavaşladığı veya belki de Tesla'nın yeni sürecin yaklaştığını öngördüğü anlamına gelebilir.

Kaynak: The Verge

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Toyota Yeni Nesil EV Pillerini Detaylandırıyor, 2026'da 497 Mil Menzil Vaat Ediyor

Toyota, 2027-2028'de 621 mil menzille piyasaya sürülecek katı hal pillerinde de bir atılım yaptığını iddia ediyor.
Toyota, 2026 yılında yeni modeller üretmeye başlayacak yeni akülü elektrikli araç fabrikasını duyurduktan sonra, yeni nesil EV'lerine güç sağlayacak yeni, gelişmiş akülerle ilgili yeni ayrıntıları açıkladı.

Japon otomobil üreticisi, üçü yeni sıvı elektrolit pil teknolojilerine ve biri katı hal pil teknolojisine sahip olmak üzere dört yeni nesil pil türüne güvenecek.

Toyota, bu pillerin Toyota'nın 2030 yılına kadar dünya çapında satmayı beklediği 3,5 milyon BEV'nin 1,7 milyonuna güç sağlayacağını söylüyor. Yeni nesil pil teknolojileri, daha geniş bir müşteri tabanına hitap etmenin anahtarı olacak.

BEV'ler için mevcut ana akü teknolojisi olan sıvı elektrolitlerden başlayarak Toyota, daha yüksek enerji yoğunluğu, maliyet rekabetçiliği ve şarj hızları dahil olmak üzere çok yönlü iyileştirmeler üzerinde çalıştığını söyledi.

Geliştirilmekte olan üç ana pil türü Performans, Popülerleştirilmiş ve Yüksek Performans olarak adlandırılmaktadır.

Performanslı Li-Ion Pil 2026'da 497 Mil Menzille Geliyor
Lityum-iyon kimyasına sahip Performance pilinin 2026 yılından itibaren Toyota'nın yeni nesil BEV'lerinde piyasaya sürülmesi planlanıyor ve geliştirilmiş araç aerodinamiği ve azaltılmış araç ağırlığı sayesinde sürüş menzili 497 milden fazla artırılıyor.

Performans pilinin aynı zamanda mevcut Toyota bZ4X elektrikli SUV'ye kıyasla yüzde 20 maliyet düşüşü ve yüzde 10'dan yüzde 80'e (SOC) kadar 20 dakika veya daha kısa hızlı şarj süresi sunması bekleniyor.

LFP Pilinin Popülerleştirilmesi bZ4X'e Göre %20 Daha Fazla Menzil Sunacak

Popülerleştirme pili, lityum demir fosfat (LFP) kimyasına sahip olacak ve yüksek kaliteli olmasına rağmen daha düşük maliyetli bir seçenek olacak. Toyota'nın nikel metal hidrit (NiMH) pillerinde öncülük ettiği bipolar teknoloji kullanılarak üretilen pilin 2026-2027'de pazara sunulması bekleniyor.

Otomobil üreticisi, yeni pil teknolojisinin Toyota bZ4X ile karşılaştırıldığında sürüş menzilinde yüzde 20 artış ve mevcut elektrikli SUV ile karşılaştırıldığında maliyette yüzde 40 azalma sunmasını bekliyor. Popülerleştirme pilinin şarj etme işlemi itibarıyla, yüzde 10 ila 80 SOC arasında 30 dakika veya daha az hızlı şarj süresine sahip olması gerekir.

2027-2028'de 621 Mil Menzilli Yüksek Performanslı Li-Ion Pil

Yüksek performans adı verilen üçüncü tip sıvı elektrolit akü, iyileştirilmiş aerodinamik ve azaltılmış araç ağırlığıyla birleştirildiğinde, 621 milden fazla sürüş menzili kapasitesine ulaşmak için yüksek nikel katotla birlikte lityum iyon kimyası kullanır.

Toyota, Performans piliyle karşılaştırıldığında maliyette yüzde 10 daha azalma ve yüzde 10-80 SOC için 20 dakika veya daha kısa DC hızlı şarj süresi bekliyor. Bu pilin 2027-2028'de piyasaya sürülmesi planlanıyor.

2027-2028'de 621 Mil Menzilli Katı Hal Pil

Katı hal pillere geçen Toyota, bu teknolojinin dayanıklılığı konusunda çığır açtığını iddia ediyor. Şirketin katı hal lityum iyon pilleri, iyonların daha hızlı hareket etmesine ve yüksek voltaj ve sıcaklıklara karşı daha fazla toleransa izin verdiği söylenen katı bir elektrolite sahiptir.

Sonuç olarak, bu piller hızlı şarj ve deşarj olmaya ve gücü daha küçük biçimde sunmaya uygundur. Bunun karşılığında beklenen daha kısa pil ömrü oldu, ancak Toyota, üretim zaman çizelgesini hızlandıran son gelişmelerle bu zorluğun üstesinden geldiğini iddia ediyor.

Toyota'ya göre amaç, katı hal pillerinin 2027-2028 yılına kadar yeni nesil BEV'lerde ticari kullanıma hazır hale getirilmesi. Toyota başlangıçta katı hal pillerini hibrit araçlarda sunmayı planladı.

Toyota, ilk katı hal pilinin, Performans piline kıyasla sürüş menzilinde yüzde 20 artış (yaklaşık 621 mil) ve yüzde 10 ila 80 SOC arasında 10 dakika veya daha az hızlı şarj süresi sunmasını bekliyor.

Otomobil üreticisi, halihazırda geliştirilmekte olan daha yüksek özellikli bir li-ion katı hal aküye sahip olduğunu ve Performans aküsüyle karşılaştırıldığında seyir menzilinde yüzde 50'lik bir iyileşmeyi hedeflediğini ve bunun 745 mil menzilde işe yarayacağını söylüyor.

Yüksekliği 3,9 İnç Kadar Düşük Daha İnce Pil Paketleri

Toyota, yeni nesil akülerinin performansını artırmanın yanı sıra aerodinamiği ve dolayısıyla menzili geliştirmek için akü yüksekliğini optimize etmekle de ilgileniyor. Akü araç tabanının altında bulunduğundan aracın toplam yüksekliği üzerinde doğrudan etkiye sahiptir ve bu da aerodinamiği ve menzili etkiler.

Pil yüksekliğindeki bir azalma, aracın genel yüksekliğinin daha düşük olmasına neden olur; bu nedenle otomobil üreticisi, Toyota bZ4X'in yaklaşık 5,9 inç (150 mm) pil yüksekliğine kıyasla pil yüksekliğini 4,72 inç'e (120 milimetre) düşürmeyi planlıyor. Yüksek performanslı spor BEV'lerde akü yüksekliği 3,93 inç'e (100 mm) kadar azaltılacaktır.

Kaynak: InsideEVs Global

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Toyota dört yeni nesil EV pilini tanıttı

Toyota dört yeni nesil pilin ayrıntılarını yayınladı. Bu, yakın zamanda 2026 yılında yeni modellerin üretimine başlayacak yeni bir akülü elektrikli araç fabrikasını duyurmasının ardından geldi.

'Otomobillerin Geleceğini Değiştirelim' atölyesinde konuşan Takero Kato, Toyota'nın yeni nesil modellerinin, şirket tarafından 2030 yılına kadar dünya çapında satılması beklenen 3,5 milyon BEV'nin planlanan 1,7 milyonunu oluşturacağını belirtti.

Bay Kato şunları söyledi: “Tıpkı farklı motor türlerimiz olduğu gibi, piller için de çeşitli seçeneklere ihtiyacımız olacak. Çeşitli modellere ve müşteri ihtiyaçlarına uygun akü çözümleri sunmak önemli.”

Dört yeni nesil pil arasında Performans (lityum iyon), Popülerleştirme (lityum demir fosfat), Yüksek Performans (lityum iyon) ve katı hal piller yer alıyor.

Otomobil üreticisi, katı hal pilleriyle “çığır açıcı” bir gelişme kaydettiğini söyledi. Firma, önceden pilin daha kısa bir ömre sahip olması beklenirken, son gelişmelerin bu zorluğun üstesinden geldiğini söylüyor.

Katı hal pillerini seri üretime getirmeye odaklandı. 2027/28 itibarıyla ticari kullanıma hazır olmaları bekleniyor ve hibrit elektrikli araçlarda (HEV'ler) kullanılmaya başlanacak.

Toyota'nın ilk katı hal pilinin şunları sunması bekleniyor:

Performans lityum iyon aküye kıyasla sürüş menzilinde %20 artış (yaklaşık 1.000 km/621 mil)

SOC %10 – 80 için 10 dakika veya daha kısa hızlı şarj süresi.

Toyota, dört yeni nesil EV pilinin orijinal olarak GlobalData'nın sahibi olduğu Just Auto tarafından yaratılıp yayınlandığını açıkladı.

Kaynak: GlobalData

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.