Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

2024 Tesla Roadster: Fiyatı, Çıkış Tarihi, Teknik Özellikleri ve Bildiğimiz Her Şey

2020'de piyasaya sürülmesi planlanan ikinci nesil Tesla Roadster birçok gecikmeyle karşı karşıya kaldı, ancak 1,9 saniyelik 0-60mph hızlanma süresi ve 200.000 $'lık taban fiyatı gibi manşet rakamları rekabetçi olmaya devam ediyor.

2024 Tesla Roadster'ın, üç elektrikli motora, 1,9 saniyeden daha hızlı 0-60 mil/saat hıza ve 250 mil/saat maksimum hıza sahip en pahalı Tesla modeli olması bekleniyor.

Selefinden daha ağır olan yeni Tesla Roadster'ın 620 mil sürüş menziline ve 200 kWh pil paketine sahip olması bekleniyor. Tesla Roadster Plaid modelinin piyasaya sürülmesinin ardından dünyadaki en hızlı EV olacağı tahmin ediliyor.
Elektrikli otomobil manzarası, orijinal Tesla Roadster'ın 2008'de piyasaya sürülmesinden bu yana oldukça değişti. Elbette Tesla'nın ilk arabası onları ilgi odağı haline getirdi, ancak bunun devamı uzun zaman aldı. Yine de unutulmadı.

2017'de duyurulan ve 2020'de piyasaya sürülmesi planlanan birçok gecikme, hem hayranların hem de eleştirmenlerin ikinci nesil Roadster'ı beklemesine neden oldu. Ancak manşet rakamlar hala geçerli ve hala oldukça rekabetçi. 1,9 saniyelik 0-60 mil/saat hızlanma iddiası, birkaçını saymak gerekirse Rimac Nevera ve Pininfarina Battista ile birlikte onu yığının tepesine taşıyacak. Roadster'ın tahmini 200.000 dolarlık taban fiyatı da benzer şekilde amiral gemisine özeldir. Bu fiyata ve uzun beklemeye değecek mi?

2024 Tesla Roadster'ın Fiyatı Ne Kadar?

İkinci nesil Tesla Roadster, 2017 yılında 200.000 dolarlık taban fiyatla duyuruldu. Roadsters'ın ilk sınırlı serisi yalnızca Founders Series sürümünde sunulacaktı ve maliyetinin 250.000 dolar olduğu tahmin ediliyordu. 2024 Tesla Roadster için rezervasyonlar şu anda şirketin web sitesinde 50.000 $ ödeme karşılığında açık.

Enflasyon Roadster'ın nihai fiyat etiketini pekala şişirebilir, ancak Tesla'nın fiyat indirimleri şirketin ara sıra trendlere karşı çıkmaktan korkmadığını gösterdi. 2024 Tesla Model S Plaid'in fiyatı 89.990 dolardır - ve 1.99 saniyelik 0-60 mil/saat hıza sahip, şu anda dünyanın en hızlı hızlanan üretim arabası olan 1.020 hp'lik bir otomobildir. Rimac Nevera,

Bilmeniz Gereken 2024 Tesla Roadster Teknik Özellikleri

Özellikler Tesla Yolcusu Rimac Nevera

Sürmek Üç motorlu Dört motorlu

Beygir gücü 1.020 hp (tahmini) 1.813 hp

Tork 1.050 lb-ft (tahmini) 1.741 lb-ft

0-60 MPH 1,9 saniye (talep edilen, temel) 1,9 saniye

En yüksek hız 250 mil (iddia edildi) 258 mil/saat

Pil 200kWh (tahmini) 117kWh

Menzil 620 mil (iddia edildi) 205 mil (EPA)

Tesla Roadster'ın en pahalı Tesla olmasını ve buna bağlı olarak Model X/S Plaid'i birkaç açıdan geride bırakmasını bekliyoruz. Yeni başlayanlar için Tesla Roadster muhtemelen Plaid gibi üç elektrikli motora sahip olacak. Ancak daha kompakt bir coupe formunda paketlenen Tesla Roadster muhtemelen vaat edilen 0-60 mil/saat hıza 1,9 saniyede ulaşacak. Muhtemelen 4,2 saniyede reklamı yapılan 0-100 mil/saat hıza da daha iyi olacaktır. Tesla Roadster'ın 250 mph'lik vaat edilen azami hızı, Rimac Nevera'nın 258 mph'lik rakamının yalnızca marjinal gerisindedir.

Bu, çıkarılabilir cam tavanlı 2+2 koltuklu coupe konsepti olarak gösterilen yeni Tesla Roadster'ın, Lotus Elise şasisine dayanan birinci nesil Roadster'dan daha ağır olmasına rağmen. Tesla Roadster'ın 200kWh'lik bir pil takımına sahip olması ve 620 mil sürüş menzili sunması bekleniyor.

Hatta 2017'de ikinci nesil Roadster tanıtıldığında Elon Musk, rakamların "temel model" için olduğunu belirtmişti. Tesla Roadster Plaid'in (en üst düzey modelin Plaid olması mantıklıdır) dünyadaki en hızlı EV'nin yanı sıra piyasaya çıktığında en hızlı seri üretim otomobilin tacını takmasını bekleyin.

Yeni Tesla Roadster 2023'te Gelecek mi?

Tesla'nın ilk arabası olan birinci nesil Tesla Roadster, 2008 ile 2012 yılları arasında üretildi. Günümüze hızlı bir şekilde ilerlersek Tesla'nın ürün yelpazesinde Model 3'ten en üst seviye Model S'ye kadar en çok satan elektrikli araçlardan bazıları yer alıyor. Yaklaşan Tesla Cybertruck ve Tesla Semi'nin (her ikisi de çip kıtlığı ve diğer nedenlerden dolayı gecikti) hesaba katılması gerekiyor. Tesla'ya olan talep halihazırda Giga fabrikalarından gelen arzı geride bırakıyor.

Yakın zamanda yapılan bir hissedarlar toplantısında Tesla CEO'su Elon Musk, Tesla Roadster'ın 2024'te üretime gireceğinden "umutlu" olduğunu söyledi. Tesla bazen sözlerini yerine getirmekte gecikebilir, ancak bunu yaptıklarında genellikle yerinde olur. Muhtemelen ilk birkaç üretim öncesi Tesla Roadster'ı 2024'te, üretime hazır Roadster'ları ise yılın ilerleyen dönemlerinde görmeyi bekleyebiliriz. Tesla Roadster'ların ilk serisinin daha yüksek fiyata sınırlı sayıda üretilen modeller olması gerektiğini hatırlamakta fayda var.

2024 Tesla Roadster Neye benziyor

Tesla Roadster konsepti bir gösterge olarak kabul edilirse, yeni elektrikli spor otomobil orijinalinden sadece isim olarak akraba olduğunu söyleyecek kadar farklı. Tesla Roadster konseptinin, gösterildiği gibi, bagaja yerleştirilebilen çıkarılabilir cam tavanlı 2+2 coupe olması bekleniyor. Stili tipik Tesla'ya benziyor, yani sorunsuz ama yine de çarpıcı.

Tesla Roadster'ın iç mekanı muhtemelen Tesla'nın diğer arabalarında gördüklerimize benzer olacak. Bu, konsepte göre boyunduruğu yönlendirmeyi de içeren bir felsefe olarak daha fazla indirgemecilik anlamına gelir. Model S Plaid'in boyunduruk direksiyonuna karşı tepki göz önüne alındığında, bu, Tesla'nın bu spor otomobilde değiştirdiği şeylerden biri olabilir. Özellikle insanların bir spor arabaya karşı bir sedana ilişkin beklentileri göz önüne alındığında. Özellikle Tesla Roadster kadar uzun süredir yapım aşamasında olan bir şey.

Aksi takdirde beklentiler çok yüksek olacaktır. Tesla'nın Rimac gibi rakiplerine rağmen tüm geleneklere meydan okuyan başka bir EV sunup sunamayacağını yalnızca zaman gösterecek.

Kaynak: HotCars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Gelişmiş Pil Teknolojisine Sahip 500 Mil Menzilli Lexus EV Gelecek Ay Piyasaya Çıkabilir

Yakın zamanda düzenlenen Lexus Showcase etkinliğinde Japon otomobil üreticisi, "devrim niteliğinde" yeni bir EV hakkında çok heyecan verici haberler duyurdu. Şirket, 2026 yılında şirketin yeni nesil pil teknolojisini, yeni bir modüler platformu, yeni bir yazılım platformunu ve tamamen yeni üretim yöntemlerini içeren bir EV'yi tanıtmayı planlıyor.

Model, heyecanı artırmak için önümüzdeki ay Japonya Mobilite Fuarı'nda ilk kez tanıtılacak. Şirket bir süredir bir sonraki büyük EV'sinin ne olacağına dair ipuçları veriyor ve bunun Porsche Taycan'a lüks bir rakip olacağına dair bir his var.

Toyota'nın bu yılın başlarında yaptığı 2022 mali özet toplantısında şirket, radikal görünümlü Lexus EV'nin resimlerini kısaca gösterdi. Gösterilen dört kapılı coupe dikkat çekicidir ve C sütununda bir Lexus arması bulunur. Yalnızca birkaç slayt için gösterildi, ancak bunun EV üretim hattında bir sonraki adım olduğunu düşünmemek zor.

Taycan, Audi e-Tron GT ve Tesla Model S gibi modellere karşı çarpıcı bir rakip oluşturmak, Lexus'un varlıklı alıcıların dikkatini çekmek için ihtiyaç duyduğu şey. Eğer bu EV, muhteşem performansı, mükemmel menzili ve belki de manuel şanzımanıyla çoğunu gölgede bırakabilirse, şirket oldukça etkileyici bir konumda olacaktır.

Toyota yakın zamanda gelecekteki teknoloji yol haritasını duyurdu ve bu sunum sırasında etkileyici performans hedeflerini açıkladı. 2027 yılına kadar gelmesi planlanan katı hal pil teknolojisi sayesinde 600 mil menzilden ve 10 dakikalık hızlı şarjdan bahsediyoruz. Bundan önce şirket, EV'lerinin 20-20 kilometrelik bir hızla 500 mil menzile ulaşabilmesi gerektiğini söylüyor. 2026'dan yalnızca bir yıl önce dakika ücreti.

Lexus'un yaklaşmakta olan EV'sinin temelini oluşturan teknoloji buysa, kesinlikle özel bir şeyle karşı karşıyayız. Elbette bu rakamlar şu an için tamamen doğrulanmadı ve gecikmeler kesinlikle yaşanabilir ancak bu, EV endüstrisinde gerçekten devrim yaratacak bir tümsek olacaktır. Tek bir şarjla yüzlerce kilometre yol kat eden ve siz yakıt doldurmak için durmayan elektrikli arabalardan pek fazla insan şikayet edemez.

Bu teknolojinin yeni elektrikli araçları çok daha pahalı hale getireceği düşünülebilir ancak Toyota, yeni pillerden bazılarının eski pillerden %20, diğerlerinin ise %40 kadar daha ucuz olacağını iddia ediyor.

Daha az parayla önemli ölçüde daha iyi menzil gerçek olamayacak kadar iyi geliyorsa, biz oradayız. Lexus'un Ekim ayında tanıtacağını görmek bizi heyecanlandırıyor ancak Toyota'nın bu iddiaları karşılayıp karşılayamayacağını görmemiz yıllar alacak.

Kaynak: CarBuzz

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Toyota videosu Tesla ile rekabet edecek yeni elektrikli aracı ortaya koyuyor

Tesla'nın elektrikli araç pazarındaki büyük liderliği, otomobil endüstrisinin geri kalanının lideri yakalamak için rekabetçi EV'ler geliştirme ve piyasaya sürme çabasına neden oluyor.

Adı Tesla (TSLA) olmayan her otomobil üreticisinin, Elon Musk'un şirketinin her yıl sattığı araç hacmine yaklaşmak için bile tırmanması gereken devasa bir dağ var. Tesla'nın en çok satan EV üreticisi olarak rekabette açık ara önde olduğu bir sır değil. 2022'de teslim edilen 1,3 milyon, 2023'ün ilk yarısında ise 889.000'in üzerinde araçla dünya lideri oldu.

Dell Optiplex Masaüstü Bilgisayar, Intel Core i5 Max - 3,7 Ghz, 16G DDR3, 1 TB, DVDRW, Wifi, VGA, DP, Bt 4.0, Windows 10 Home 64 BIT (Yenilendi)

Austin, Texas merkezli EV üreticisi, 2023 için yıllık 1,8 milyon teslimat hedefine ulaşmayı hedefliyor. Şirketin Model Y spor arazi aracı aynı zamanda yılın ilk üç ayında satılan yaklaşık 267.200 araçla dünyanın en çok satan otomobili oldu. Elektrikli araç olmayan 256.400 Corolla birimi satan Toyota'dan bir yıl önce.

Otomobil üreticileri Tesla'ya cevap vermek için elektrikli SUV'ları sıraladı

Popüler SUV'uyla dünyaya liderlik etmenin yanı sıra Tesla, her an endüstrideki elektrikli araç pikap liderleri Rivian ve Ford'u geride bırakacak olan yeni Cybertruck kamyonetini teslim etmeye başlayacak. Ancak 47.740 dolardan başlayan fiyatla Model Y, EV endüstrisinin rekabet edebilmek için odaklandığı şey. Ford, en son 7 Eylül'de merakla beklenen ve ilk ralliden ilham alan elektrikli aracı Mustang Mach-E Rally SUV'u tanıttı.
Los Angeles merkezli Fisker (FSR) - Ücretsiz Rapor Alın, bu yılki üretim tahminini 42.000 araçtan 32.000 ile 36.000 arasına düşürmesine rağmen SUV serisini genişletiyor. 23 Haziran'da perakende satışı 37.499 $ gibi düşük bir fiyatla satılan Ocean SUV'nin teslimatına başladı. Fisker bundan sonra, 2025'te teslimatı ertelenen yaklaşık 29.900 $ fiyatla giriş seviyesi Pear küçük crossover'ı piyasaya sürecek.

Ford'un 2023 Mustang Mach-E Select'i 42.995 dolardan başlıyor ve GM'nin yeni 2024 Chevy Blazer'ı 1LT için 44.995 dolardan başlayan fiyatlarla 26 Haziran'da montaj hattından çıkmaya başladı.

Mayıs ayında Toyota (TM) - Ücretsiz Rapor Alın, 620 mil menzile sahip giriş seviyesi pilli EV'ler üretmeye adanmış BEV Fabrikası adında yeni bir birim oluşturdu. Japonya'nın hedefi, 2026 yılında tüm dünyada yeni nesil BEV serisini piyasaya sürmek. O sırada, 1,7 milyonu yeni BEV platformunda olmak üzere 2030 yılına kadar yılda 3,5 milyon elektrikli araç üretmeyi planladığı söylendi.

Şirket geçen hafta Japonya'nın merkezinde, EV üretimini artırmak ve maliyetleri düşük tutmaya çalışmak için eski üretim yöntemlerini yeni teknolojiyle entegre edeceği bir fabrikanın açılışını yaptı.

Toyota'nın bZ Compact SUV'u ortaya çıktı

Kasım 2022'de Toyota, bZ Compact SUV konseptini Los Angeles Otomobil Fuarı'nda tanıttı.

Toyota grup başkan yardımcısı ve genel müdürü David Christ, 16 Kasım'da yaptığı açıklamada, "Beyond Zero adının henüz yüzeyini çizmeye yeni başladık" dedi. "Daha önce hiç görülmemiş sezgisel teknoloji özellikleriyle birleştirilmiş aerodinamik tasarımla." Bir Toyota modeli olan bZ Konsept, akülü elektrikli araçlarımızla çok yakın geleceğe dair olası bir başka vizyonu sergiliyor.”

bZ Compact SUV, "dinamik performansı, öncü teknolojiyi ve şık bir görünümü de beraberinde getiren, çevre bilincine sahip iç mekan malzemeleri kullanılarak" temiz hayati bir tasarım yaklaşımı kullanılarak tam akülü elektrikli bir araç olarak tasarlandı.

Açıklamada, "Konseptin aerodinamik formu, agresif bir duruş elde etmek için tekerlekleri köşelere doğru iterek fütüristik görünümünü güçlendiriyor; hareketsiz dururken bile hareket ediyormuş gibi görünmesini sağlıyor" dedi. Şirket henüz aracın menzilini, fiyatını ya da çıkış tarihini açıklamadı. Şirketin mevcut bZ4X SUV'si 42.000 $ başlangıç fiyatıyla 252 mil menzile sahip.

Daha önceki açıklamanın devamı olarak Toyota, 19 Eylül'de X (eski adıyla Twitter) üzerinden yeni bZ Compact SUV'yi tanıtan yeni bir video yayınladı.

Kaynak: TheStreet

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Toyota, Düzeltilmesi İmkansız Olabilecek Tesla Tarzı Döküm Gövdeleri Kullanacak

https%253A%252F%252Fcms-image-bucket-pro

Toyota'nın, bazen "gigacasting" olarak adlandırılan bir süreçle yapılan, döküm araba şasisi için bir prototip üretim hattı gösterdiği bildirildi. Yeni üretim tekniği önemli üretim avantajları sunabilir, ancak dökümlerin onarılabilirliği söz konusu olduğunda tüketicilere işin kısa ucunu verebilir.

Döküm süreci Toyota'nın Japonya'daki Myochi fabrikasında gösterildi; burada Toyota, Nikkei Asia'nın da katıldığı bir etkinlikte yekpare gövdenin arka üçte birlik kısmını üretti. Dökme yekpare gövdeler, şekillendirilmiş metal parçaları kaynak, endüstriyel yapıştırıcılar ve daha fazlasını kullanarak bir otomobilin şasisini oluşturmak üzere birleştiren geleneksel olarak monte edilmiş yekpare gövdelerin potansiyel bir alternatifi olarak önerilmektedir. Toyota'nın verdiği bir örnekte, geleneksel yöntemlerle üretilen yekpare bir gövdenin montaj hattında 86 parça, 33 adım ve saat çalışması gerekiyordu. Ancak şirketin demosunda sadece üç dakika içinde eşdeğer bir oyuncu kadrosu ürettiği bildirildi.

Toyota'nın "gigacasting" prototipi. toyota

Toyota'nın döküm gövdelerden üretim karmaşıklığını, maliyetleri ve hazırlık süresini azaltmasını ve fabrika alanının daha verimli kullanılmasını beklediği bildiriliyor. Tamamen optimize edilmiş Toyota, rakiplerinden yüzde 20 daha yüksek üretkenlik üreteceğini ve gövde montaj süresini 10 saatten yarıya indirebileceğini öngörüyor.

Teknolojinin ilk olarak 2026 yılında döküm ön ve arka gövde yapılarıyla gelecek olan seri üretilen bir elektrikli araçta kullanılacağı bildiriliyor. Toyota'nın döküm gövdeleri EV stratejisinin ayrılmaz bir parçası haline getirmeyi planladığı bildiriliyor, ancak 2026'daki EV'lerinin yüzde 40'ı hala mevcut TNGA mimarisinin çeşitlerini kullanacak.

Dökme yekpare bileşenlere sahip arabalar, "gigacasting" tekniği olarak adlandırılan Tesla tarafından zaten satılıyor. Ancak Tesla'nın zayıf kalite kontrol modeli burada da ortaya çıktı; Austin, Texas'ta üretilen Model Y'nin bir sürücüsünün içinden ışık tutabilecek çerçeve çatlakları bulması. Kimliği ve imajı kalite ve güvenilirliğe dayanan Toyota muhtemelen bu kadar endişe verici bir kusura sahip bir araba göndermeyeceğinden, bu, oyuncu seçiminin yekpare gövdeler için uygun olmadığı anlamına gelmiyor.

https%253A%252F%252Fcms-image-bucket-pro

Bununla birlikte, döküm yekpare gövdelerin kullanılmasının ne gibi sonuçları olabileceği belirsizdir. Döküm teorik olarak maliyetleri ve ağırlığı azaltabilir, ancak döküm metallerin gözenekliliği gücü ve dolayısıyla güvenliği azaltabilir. Ek olarak, çarpışma gibi büyük bir hasar durumunda döküm gövdelerin onarılması daha zor olabileceğinden, onarılabilirlik sorunu da vardır. Body Shop Business, dökme metallere yönelik onarım seçeneklerini "sınırlı" olarak tanımlıyor, bu nedenle herhangi bir önemli hasarın, döküm yekpare gövdeli bir araçta toplam hasara yol açması mümkündür.

https%253A%252F%252Fcms-image-bucket-pro

Ancak böyle bir senaryo Toyota'nın yararına olacaktır, çünkü tamir edilemeyen bir arabanın yine de yeni bir araba ile değiştirilmeye ihtiyacı olacaktır. Onarılabilirlik, otomotiv endüstrisinin son yıllarda doğrudan mücadele ettiği bir konu; Toyota destekli bir endüstri grubunun, onarım hakkı yasasını (başarısız bir şekilde) baltalamak için bir korkutma kampanyasına sponsor olması. Araba şirketleri paralarını eskilerini yolda tutmaktan değil, yeni araba satarak kazanıyorlar. Döküm gövdeler bu amaca bir araya dikilenlerden daha iyi hizmet ediyorsa, bunların endüstri standardı haline geldiğini görmek sürpriz olmaz.

Toyota, The Drive'ın döküm yekpare gövdelerle ilgili daha fazla ayrıntı talebine yanıt vermedi.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla'nın yeni patenti araç iç mekanlarında tamamen devrim yaratabilir - işte şirketin değiştirmek istediği şey

Otomotiv alanına en son teknolojiyi getirmesiyle tanınan elektrikli araç (EV) üreticisi Tesla, yeni bir teknoloji türü için patent başvurusunda bulundu; tabii Lexus'un yeni bir teknoloji piyasaya sürmek üzere olduğu gerçeğini saymazsanız. araba aslında aynı teknolojiye sahip.

Electrek, Tesla'nın yeni bir kablolu yönlendirme sistemi için patent başvurusunda bulunduğunu bildirdi. Bu sistem, kabin içindeki tekerlek ile yerdeki tekerlekler arasında mekanik bağlantılar içeren geleneksel direksiyon sistemlerinden farklıdır.

Direksiyon simidi ile gerçek tekerlekler arasındaki elektrik bağlantılarına dayanan direksiyon-by-wire, bu tür mekanik bağlantılar içermez. Tesla'nın yıllardır böyle bir sistemin geliştirilmesiyle dalga geçtiği bildiriliyor.

Kabloyla yönlendirmenin bir avantajı, normal yuvarlak tekerlek yerine az çok U şeklinde bir çatallı direksiyon simidine izin vermesi ve farklı konfigürasyonlar ve tasarımlar için araç kabininde yer açmasıdır. Aynı zamanda Tesla için her zaman önemli olan markanın fütüristik estetiğine de katkıda bulunuyor.

Tesla, Model S ve Model X yenilemesine boyunduruk tarzı bir tekerlek ekledi, ancak direksiyondan yönlendirme sistemi olmadan bu değişiklik çoğunlukla olumsuz veya karışık eleştiriler aldı. Yeni tip direksiyonu destekleyen direksiyon-by-wire teknolojisi olmadığında, yorumcuların ve Tesla müşterilerinin kafaları karışmıştı ve kendileri için net olmayan sebeplerden dolayı bu yeni direksiyon simidi şekline alışmak zorunda kalmaktan rahatsızdılar.

The Verge'e göre Tesla, mutsuz müşterilere çatallarını geleneksel yuvarlak direksiyonlarla (tabii ki bir ücret karşılığında) değiştirme seçeneği sundu; görünüşe göre Tesla'nın kurucusu Elon Musk'un isteklerine aykırıydı. Bir dönüş olarak ve belki de yeni tele-kablo teknolojisinin kullanıma sunulmasıyla bağlantılı olarak şirket yakın zamanda boyunduruk direksiyon seçeneklerinin fiyatını 250 dolardan 1.000 dolara çıkardığını duyurdu.

Her ne kadar Tesla kablolu yönlendirme teknolojisini nihayet patent başvurusunda bulunabileceği bir yere ulaştırmış olsa da, Tesla'nın kablolu yönlendirme sistemi patentinin Lexus RZ 450e gibi tamamen benzersiz bir atılım olduğunu iddia etmek yanlıştır. Yakında piyasaya sürülecek olan sistem tam da böyle bir sistemi içeriyor. RZ 450e, Araç ve Sürücü başına 59.650 $'dan başlayan fiyatlarla Lexus'un ilk akülü elektrikli aracıdır.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Gelecek On Yılda Elektrikli Otomobillerin İzleyeceği 10 Yol

Zaman değişiyor ve çoğu otomobil tutkunu içten yanmalı motorlardan vazgeçmeyi hala zor bulsa da, araçların hepsi olmasa da çoğunun bir şekilde elektrikli olduğu gerçeğini kabul etmek en doğrusu; ister saf elektrifikasyon olsun, isterse sadece hibrit motorların uygulanmasıyla olsun. Ve zaman değiştikçe biz de insanlar olarak sektörde belirlediğimiz önceki standartları aşabilecek daha iyi, daha yeni teknolojiler yaratmaya daha yatkın hale geliyoruz. Önümüzdeki birkaç yıl içinde elektrikli araç endüstrisinden bekleyebileceğiniz 10 şey:

Fütürist Görünüm

Pek çok otomobil üreticisi, ara sıra küçük makyajlardan, ürün gamlarında uyguladıkları tasarım dilini tamamen yenilemeye kadar oyunu sürekli olarak değiştiriyor. Tasarım dilindeki bu değişiklik, otomobillerin daha basit ön ve arka fasyalara sahip panellerde daha düzgün gövde hatlarına sahip olduğunu gördü.

Şirketler yeni modelleri eskileriyle karşılaştırırken farklı tasarım dilleri kullanıyor.

Daha fazla araba fütüristik ve daha şık görünmeye başlıyor

Bununla birlikte, 21. yüzyılda, böyle bir trendi görmek neredeyse nadir bir olaydır; şu andaki trend, baktığınızda bu çarpıcı ve cesur duyguyu ortaya çıkaran daha keskin, daha şık, daha köşeli ve agresif vücut hatlarıdır. bir araç; Eskiden Prius gibi sıkıcı bir araba bile Toyota'nın yaptığı güncellemelerle artık görülmeye değer bir görünüme kavuştu. Elektrikli araçların neden şekil ve görünüş olarak değişmesini bekleyebileceğimize dair bir başka örnek de Hyundai'dir. Hyundai, fütüristik ve modern bir görünüm elde etme konusunda oldukça farklı bir yaklaşım benimsiyor; bunun yerine far ve arka lamba tasarımına kadar uzanan daha pürüzsüz gövde hatlarıyla bir tür retro hissi tercih ettiler.

Daha İyi Menzil ve Verimlilik

Elektrikli araç şirketleri, pillerinin genel verimliliğini artırmayı amaçlayan daha ileri teknolojiler geliştiriyor. Elektrikli araçlar söz konusu olduğunda, muhtemelen bu arabaları satın alan çoğu kişi menzil endişesinden muzdarip olabilir; Menzil kaygısının ne olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. Menzil kaygısı, belirli bir hedefe varmadan aracınızın akü gücünün biteceği ve şarj istasyonunun olmadığı bir yerde sıkışıp kalacağı korkusudur. Doğrusunu söylemek gerekirse bundan korkmak oldukça mantıklı ama bunun bir önemi yok.

Pil teknolojileri zaman içinde gelişmeye ve gelişmeye devam ediyor

Toyota ve BMW Group gibi büyük rakipler araştırmada liderliği sürdürmeye devam ediyor

Otomotiv endüstrisindeki otomobil imalat şirketleri, özellikle lityum iyon ve katı hal pillerinin geliştirilmesinde, yüksek kapasiteli piller geliştirmek için yoğun bir şekilde çalışmaktadır. Lityum iyon piller, geleneksel olarak günümüzün elektrikli araçlarına güç sağlayan pillerdir, ancak Katı hal piller, üretimin ilk aşamalarında daha yüksek pil kapasiteleri ve daha hızlı şarj yetenekleri sunabilen yeni bir pil türüdür. Bununla birlikte, lityum iyon pil kullanan Lucid, EPA'nın tahmin ettiği 516 mil gibi şaşırtıcı bir menzil verimliliğine ulaşabiliyor; sektörün nereye gittiğine dair harika bir örnek.

Daha Fazlasını Taşıma Yeteneği

Konu pratik bir araç seçerken kargo alanı çok önemli bir husustur ve aslında size ne kadar bagaj getirebileceğinizi söyler. Her ne kadar satın almak için araçlara bakarken muhtemelen aklınıza gelen ilk şey bu olmasa da, bu bir şeydir. Bu kesinlikle aile işlerine uygun bir şey arayanlara aracı satmaya yardımcı oluyor. Ayrıca çoğu elektrikli aracın gelecekte bir tür kabin ve/veya kargo alanı iyileştirmeleri yaşayacağını beklemek de çok da uzak bir ihtimal değil.

Elektrikli araçlar, tamamen devasa bir motora sığmak zorunda olmama gibi doğal bir özelliğe sahiptirler, zira bunlar açıkça pillerle çalıştırılmaktadır. Bu, motor olmadığı için bileşenlerin çoğunun aracın altında olduğu ve ön (arka) ve arka tarafın kargo alanı olarak kullanılmasına izin verdiği anlamına gelir. Şu anda en iyi kargo alanına sahip elektrikli araç, 104,7 fit küp ile Rivian R1S'dir; Pratik olarak üç sıralı bir SUV olarak öne çıkıyor ve EV verimliliği sunuyor.

Daha Güçlü Piller, Ömrü Artırır

Sektördeki elektrikli araçlara güç sağlayan bataryaların geleneksel bataryalardan hiçbir farkı yok. Özellikle kalıcı olmalarını istiyorsak, hala gerekli bakıma ve ilgiye ihtiyaçları var. Bu ne anlama gelir? Bu, hava şartlarından, şarj etme alışkanlıklarından ve tabii ki sürüş alışkanlıklarınızdan kaynaklanan zaman içinde bozulmaya karşı hala duyarlı oldukları anlamına gelir.

Şarj etme alışkanlıkları arasında, hızlı şarj umuduyla aküye çok yüksek bir akım itmek, tamamen boşalmaya alışmak ve hatta arabayı uzun bir süre boyunca tamamen boşalmış veya tamamen şarj edilmiş halde bırakmak yer alıyor. Ayrıca elektrikli aracınızı uzun süre aşırı sıcak veya soğuk havaya maruz bırakmak da iyi bir fikir değildir çünkü bu durum aküye zarar verebilir. Gelecekte, pil ömrünü uzatan ve pillerin uzun vadede dayanmasını sağlayan daha fazla teknolojinin tanıtılacağını umuyoruz.

Geliştirilmiş Güvenlik Teknolojisi

Zaman içinde değişmesi beklenen yalnızca güç aktarma organları, piller ve estetik değil, aynı zamanda sürücüler ve yolcular olarak bizi güvende tutan teknolojinin de değişmesi bekleniyor. Tüm araçların kameralar, sensörler, hız sabitleyici ve diğer sürücü destek sistemleri gibi gerekli tüm güvenlik özellikleriyle birlikte gelmesini beklemek oldukça standarttır.

Güvenlik teknolojisi yaralanmaları önleyecek ve sayısız hayat kurtaracak kadar güçlüdür

Şirketlerin daha sezgisel yardımcı güvenlik teknolojileri geliştirmeye devam etmesini bekleyebiliriz.

NHTSA, 2020 yılında motorlu araç kazalarında 38.824 kişinin öldüğünü, bunun kurtarılabilecekken hâlâ binlerce kişinin hayatını kaybettiğini belirtiyor; Pek çok kazanın yalnızca sürücü tarafından değil aynı zamanda güvenlik teknolojisi ile de önlenebileceği muhtemeldir. Ayrıca 2025 yılı ve sonrasında daha fazla aracın sürücü müdahalesi gerektirmeyen tam otomatik sistemlere sahip olması bekleniyor. Gelişen sürücü destek teknolojilerinin yardımıyla motorlu taşıtlarla ilgili her türlü kazayı azaltmak büyük bir atılım olacaktır.

Daha Az Çevresel Etki

Elektrikli araçların amacı basittir; Dünyayı kurtarmak için gaz emisyonlarını azaltmak. Endüstride gazdan elektrik üretimine geçiş aynı zamanda çevre açısından da oldukça külfetli olduğundan, bu düşündüğünüz kadar basit değil. Batarya malzemelerinin çıkarılması için altyapıyı ve yapılması gereken iş miktarını göz önünde bulundurmanız ve şarj istasyonları oluşturmanız gerekiyor.

Zamanla, EV geçişinin düzeleceğini ve bu teknolojiyi sürdürebilme kapasitesinin daha da artacağını umabilir ve bekleyebiliriz. Ancak genel olarak elektrikli araçlar karbon ayak izimizi azaltma kapasitesine sahip ve teknolojiler gelişip geliştikçe elimizdekilerden çok daha fazla faydalanmamızı bekleyebiliriz.

Daha Hızlı, Daha İyi Performans

Kim yavaş bir araba ister? Elbette kimse yok. Mümkün olduğunca sizi A noktasından B noktasına rekor sürede (tabii ki hız limitlerine uyarak) götürebilecek kapasitede bir araç istiyorsunuz. Bir süper araba veya hiper araba aramanız gerektiğini söylemiyorum ama kesinlikle bir dereceye kadar kalbinizi hızlandıracak bir araba istiyorsunuz. Bugünlerde yollarda çok fazla araç olduğu göz önüne alındığında, broşürdeki bir başka ilgi çekici nokta da güç çıkışı ve hızlanma süreleridir.

Arabalar giderek daha hızlı hale geliyor

Şirketler daha az kaynakla daha fazlasını elde etmenin daha fazla yolunu buluyor ve paranızın karşılığını daha fazla almanızı sağlıyor
Elektrikli araç segmentindeki çok yönlü mükemmel modele iyi bir örnek, yalnızca bir SUV'un rahatlığını ve pratikliğini sunmakla kalmayıp aynı zamanda övgüye değer bir güç ve performans çıkışıyla elektrikli bir araç olarak son derece verimli olan Ford Mustang Mach-E'dir. . Diğer rakiplerin de araçlarında daha iyi bir genel performans elde etmek için aynı yolu izlemelerini bekliyoruz.

Daha Az Sıkıcı, Daha Fazla Kulak Gazı Sürücüsü

Araba tutkunları bunu bilir, elektrikli arabalar oldukça sıkıcı ve yavandır. Bir elektrik motorunu, yüksek hızlarda çığlık atan ve bağıran, gaz tüketen, devasa V-8 veya V-10 motorlarla karşılaştırdığınızda, sadece vızıldamasını ve sarılmasını duymak pek de heyecan verici değil. Elektrikli araçlar, akıllara durgunluk verecek kadar hızlı gitmelerine rağmen sessiz ve sessizdir ve bu nedenle, sürüş deneyimlerinde daha fazla heyecan ve ruh arayanlar için bu büyük bir sorun olabilir.

EV'lerin yapay sesler girişi için bir tür teknoloji geliştirmeye başlamasını beklemeliyiz; bunun bir örneği, meraklılara Hellcat'in çığlık atan süper şarj cihazlarını hatırlatmak için özel odacıklı bir egzoz kullanan Dodge Charger Daytona EV olabilir. Bu da daha fazla insanı geleneksel İYM'leri bırakıp EV dünyasına girmeyi denemeye teşvik edecek.

Bakım Maliyetleri Daha Ucuz Olacak

\Elektrikli araçların daha az hareketli parçaya sahip olması nedeniyle bakım maliyetlerinin daha düşük olması şaşırtıcı değil. Değiştirilecek yağ yok, bakımı yapılacak motor ve parça yok ve daha az parçanın aşınma riski var. Kısaca açıklamak gerekirse elektrik motorları içten yanmalı motorlara göre çok daha basittir.

Elektrikli bir araç için en fazla harcamanız gereken miktar, aküye bir şey olması durumunda olacaktır. Akü, aracın hayatı ve ruhudur ve ona verilecek herhangi bir hasar veya bozulma, performansını, ömrünü ve hatta kullanıcıların güvenliğini büyük ölçüde etkileyebilir. Elektrikli bir araca sahip olmak, özellikle çoğu üreticinin sunduğu pil garantilerinin miktarı göz önüne alındığında, uzun vadeli tasarruflara yol açabilir.

Daha Fazla Elektrikli Araba Uygun Fiyatlı Hale Geliyor

Ne kadar çoksa o kadar neşeli, kim daha fazla elektrikli aracın piyasada olmasını istemez ki? Özellikle de bu, herkes için daha uygun fiyatlı hale gelmeleri anlamına geliyorsa. Elbette elektrikli araçların fiyatlarını benzinli araçlarla karşılaştırdığınızda birinin diğerinden daha pahalı olduğu aşikar. Bunun bir örneği, piyasada elektrikli araçlar için çok sayıda, daha ucuz seçenekler sunan Çin elektrikli araç endüstrisi olabilir.

Elektrikli araçlar dünyanın bazı bölgelerinde, özellikle de Amerika Birleşik Devletleri'nde vergi indirimlerinden yararlanıyor

Her geçen gün daha fazla elektrikli araç pazara sunuluyor

Unutulmaması gereken bir diğer nokta da, Biden Yönetimi'nin 2022'de uygulamaya koyduğu Enflasyonu Azaltma Yasası örneğinde olduğu gibi elektrikli araçların bazı vergi indirimleri almasıdır. Bu, esasen EV alıcılarına, ister satın almak istedikleri EV'nin fiyatında indirim sağlıyor. ticari veya kişisel kullanım amaçlı olabilir. Aynı zamanda şarj ekipmanı maliyetlerine ilişkin federal vergi kredilerini de içerir. Bu yasa, elektrikli araçları herkes için daha erişilebilir hale getirmeyi amaçlıyor ve zamanla daha fazla insanın elektrikli araç kullanmaya geçiş yaptığını görmeyi bekleyebiliriz.

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

EV (Elektrikli Araç) Hisse Senedi Uyarısı: Ford Elektrikli Araçlardan Vaz mı geçiyor?

Ford (NYSE:F), analistlerin eski otomobil üreticisinin elektrikli araçlardaki (EV'ler) geleceği konusunda endişelenmeleri nedeniyle yakın zamanda Michigan'daki 3,5 milyar dolarlık pil fabrikasındaki çalışmayı duraklattı. F hissesi bugün biraz daha düşük işlem görüyor.

Ford'un hisseleri Temmuz'un en yüksek seviyesi olan 15,42 dolardan yaklaşık %18 düştü. F hissesi şu anda hisse başına yaklaşık 12,50 dolardan işlem görüyor ve piyasa değeri 50 milyar dolar. Ford'un son fiyat-kazanç (F/K) oranı 12,21 iken, üç aylık 15 sentlik temettü getirisi neredeyse %5'tir.

F Hisse Senedi: EV Pazar Testinde Başarısız Olmak

Yatırımcılar, Ford'un Tesla (NASDAQ:TSLA) ve Çin merkezli elektrikli araç üreticileriyle rekabet edemeyeceği konusunda giderek daha fazla endişeleniyor.

Şirket, Ağustos ayında yalnızca 7.000 akülü elektrikli araç (BEV) sattı ve yakın zamanda F-150 Lightning pikapının fiyatını düşürdü. Ford ayrıca, fabrikalarını kapatan Birleşik Otomotiv İşçileri (UAW) sendikasının ABD'deki greviyle karşı karşıya kalırken, Kanadalı işgücünün ücretini "yüzde 25'e kadar" artıran bir anlaşma da imzaladı.

Ford, yakın zamana kadar 2023'te hızlanıyordu. Satışlar, geçen yıla göre neredeyse %10 artışla yaklaşık 170 milyar dolara ulaşma ve milyarlarca kar sağlama yolunda ilerliyordu. Ancak şu anda üretimi sınırlayan ve daha sonra kârları sınırlayabilecek grev nedeniyle tahminler sorgulanıyor.

Sorunlardan biri, Ford'un F-150 Lightning ve Mach-E Mustang gibi EV'lerinin, gazla çalışan ağır araçlarının klonları olmasıdır. Bu onlara mevcut pillerle yaklaşık 200 ila 300 mil arasında sürüş menzili sağlıyor ve Amerika'nın şarj ağları yetişmeye çalışıyor. Bu arada Tesla, şarj fişinin standart hale gelmesiyle hakimiyet kuruyor. ChargePoint (NYSE:CHPT) ve Volkswagen'in (OTCMKTS:VWAGY) Electrify America gibi şarj rakipleri kötü eleştiriler alıyor.

Sonuç olarak, F hissesi bu yıl şu ana kadar sadece %7 artış gösterdi; Tesla ise yüksek temellerine rağmen yılbaşından bugüne (YTD) iki katından fazla artış gösterdi. Ford'un özsermaye getirisi hâlâ olumlu ancak geleceği belirsiz görünüyor.

Sonra ne olur?

Politikacılar Ford'a büyük yatırım yaparken, otomobil üreticisi şu ana kadar orta pazar için herhangi bir şey sunamadı ve ABD'ye varır varmaz Çin'in elektrikli araç rekabeti karşısında savunmasız kalacak. Benim görüşüme göre Ford bir değer tuzağı olmaya devam ediyor.

Yayınlandığı tarihte Dana Blankenhorn, bu makalede bahsedilen menkul kıymetlerde (doğrudan veya dolaylı olarak) herhangi bir pozisyona sahip değildi. Bu makalede ifade edilen görüşler yazara ait olup InvestorPlace.com Yayın İlkelerine tabidir.

Dana Blankenhorn, 1978'den beri finans ve teknoloji gazetecisidir. Amazon Kindle mağazasında bulunan Teknolojinin Büyük Patlaması: Moore Yasasıyla Dün, Bugün ve Yarın kitabının yazarıdır. Ona @danablankenhorn adresinden tweet atın, onunla Mastodon üzerinden bağlantı kurun veya Substack'ına abone olun.

Kaynak: Investorplace News

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Volkswagen, Zayıf Talep Nedeniyle İki Elektrikli Modelin Üretimini Geçici Olarak Durduracak, 'Piyasayı İzleyeceğini' Açıkladı

Alman otomobil üreticisi Volkswagen AG'nin (OTCPK: VWAGY), güçlü talep eksikliği nedeniyle bazı elektrikli araç modellerinin üretimini askıya aldığı bildiriliyor.

Ne Oldu: Reuters'in haberine göre Volkswagen, Ekim ayının ilk iki haftasında Zwickau ve Dresden tesislerinde ID.3 ve Cupra Born elektrikli otomobillerinin üretimini askıya alacak.

Raporda, Alman otomobil üreticisinin yavaşlama nedeniyle kaç çalışanın etkileneceğini açıklamadığı da belirtildi.

Bu ayın başlarında Alman otomobil üreticisinin Zwickau'daki işleri kesebileceği bildirilmişti.

2018 yılında Volkswagen, tesisi elektrikli araç üretimine uygun hale getirmek için bir milyar doların üzerinde yatırım yaptı. Ancak artık enflasyon ve azalan sübvansiyonlar nedeniyle daha zayıf talep ve daha güçlü bir rekabetle karşı karşıya.

Neden Önemli: Şirketin Temmuz ayındaki ikinci çeyrek kazanç açıklaması sırasında Volkswagen, üretim planlamasının pazar talebine bağlı olacağını söyledi.

“Üretim planlamamızı büyük ölçüde ürün ürün güçlü olan pazardaki talebe bağlayacağız. Ancak yapmayacağımız şey, stokta bulunan ve yüksek teşvik düzeyine sahip araçlar üretmektir" dedi CEO Oliver Blume.

Şirketin piyasayı izleyeceğini ve üretim tesislerinin nasıl çalışacağına ay ay karar vereceğini de sözlerine ekledi.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Çöl Kumlarından Elektrikli Hayallere: Lucid Group'un Çığır Açan Tesisi Suudi Arabistan'da Devreye Alındı

Lucid Group Inc (NASDAQ: LCID), tarihi bir hamle olarak Suudi Arabistan'daki ilk otomobil üretim tesisini resmi olarak açtı.

Bu, şirketin ikinci Gelişmiş Üretim Tesisi (AMP-2) ve ilk uluslararası tesisi olup, Suudi Arabistan için elektrikli araçlar üretmesi ve diğer pazarlara ihracat yapması bekleniyor.

lucid-motors-plant-in-casa-grande-arizon

AMP-2 tesisinin yıllık 5.000 araçlık bir kapasiteye sahip olması, on yılın ortasından sonra komple yapı ünitesi (CBU) üretimine geçmeyi ve yıllık yaklaşık 150.000 araçlık ek kapasiteye sahip olması bekleniyor.

Yeni tesis, Suudi Arabistan Yatırım Bakanlığı (MISA), Suudi Endüstriyel Kalkınma Fonu (SIDF) ve Kral Abdullah Ekonomi Şehri Ekonomik Şehri'nden (KAEC) önemli destek aldı ve Suudi Arabistan'ın çeşitlendirmeye yönelik stratejik hedefini hızlandırmaya yardımcı olacak. ekonomisi.

Ayrıca fabrikanın Cidde yakınlarında stratejik bir konuma sahip olması nedeniyle şirket, yurt içi tedarik zincirini genişletmeyi ve bitmiş lüks elektrikli araçlarının gelecekte diğer bölgelere ihraç edilmesini sağlamayı sabırsızlıkla bekliyor.

Bununla Lucid, Suudi Yeşil Girişimi'nin 2030 yılına kadar Krallık'taki yeni araba satışlarının %30'unun elektrikli olmasını sağlama zorunluluğunu destekleyecek.

Ayrıca Lucid, ilk birkaç yılda yüzlerce Suudi vatandaşını işe almayı ve iş gücünü binlerce kişiye çıkarmayı planlıyor.

"Bu yılın başlarında, ilk ve en gelişmiş elektrikli araç olan Lucid Air'i Suudi Arabistan pazarına sunmanın heyecanını yaşadık. Bugün tesisimizin açılışı, dünya standartlarındaki Lucid Air'imizin montajına yönelik üretim operasyonlarımızın başlangıcını temsil ediyor. AMP KAEC'deki -2, Arizona'daki mevcut AMP-1 tesisimize ek olarak, bize Suudi Arabistan hükümetiyle yakın zamanda imzalanan ve başlangıç aşamasından itibaren on yıllık bir süre içinde 100.000'e kadar araç satın alma anlaşmasını verimli bir şekilde yerine getirme olanağı sağlıyor. Lucid Group Orta Doğu Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Faisal Sultan, "50.000 araç satın alma taahhüdü ve aynı dönemde 50.000'e kadar ek araç satın alma seçeneği" dedi.

Kaynak: Benzinga

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Dünyanın ucuz elektrikli arabalara ihtiyacı var. Bu büyük otomobil üreticileri için sorun anlamına geliyor

1913 yılında Henry Ford'un hareketli montaj hattı otomobil yapımında devrim yarattı. Ford'un çığır açan yeniliği, bir otomobilin montajı için gereken süreyi büyük ölçüde azalttı, seri üretime olanak sağladı ve araç fiyatlarını düşürdü.

Bir asırdan fazla bir süre sonra, otomobil yapımı da benzer şekilde sismik bir değişim yaşıyor. Ancak bu sefer Ford Motor Company (F) hücuma liderlik etmek yerine, yetişmeye çabalıyor.

Elektrikli araçlar, Ford'u ve Toyota (TM) ve Volkswagen gibi rakiplerini gezegendeki en büyük otomobil şirketlerine dönüştüren teknolojilerde ve üretim süreçlerinde köklü bir değişimi temsil ediyor.

electric-4293128.jpg

Kendini kanıtlamış otomobil üreticileri muazzam bir finansal maliyetle uyum sağlamak için yarışıyor, ancak hâlâ Tesla'nın (TSLA) ve BYD ve Xpeng (XPEV) dahil olmak üzere yeni Çinli rakiplerin kilometrelerce gerisindeler.

Dünyanın uygun fiyatlı elektrikli araçlara her zamankinden daha fazla ihtiyacı var çünkü elektrikli arabalar, ülkelerin gezegenin ısınmasına neden olan kirliliği azaltmasında büyük bir rol oynayacak. Peki hükümetlerin halihazırda yeni benzinli ve dizel araçların satışını yasaklamayı veya sınırlamayı planladığı Avrupa ve ABD'deki otomobil üreticileri bunları teslim edebilecek mi?

Deepwater Asset Management'ın yönetici ortağı Gene Munster, "Sonuçta, son 100 yıldır otomobiller hakkındaki düşüncelerimizin temel taşı olan bu otomobil şirketlerinden bazıları, gelecekte boyutlarının çok küçük bir kısmı olacak" dedi.

Eski otomobil üreticileri ile yeni rakipler arasındaki EV farkı çok büyük. Tesla 2022'de 1,31 milyon pilli EV teslim etti. BYD, satışlarını önceki yıla göre üç katına çıkararak 900.000'in üzerine çıktı (bu rakam, plug-in hibrit araçlar dahil edildiğinde neredeyse 1,86 milyona çıkıyor).

Karşılaştırıldığında, Audi ve Porsche'nin de aralarında bulunduğu Volkswagen Grubu 572.100 akülü elektrikli araç satarken, Chrysler ve Jeep'i üreten Stellantis (STLA) ise 288.000 adet sattı. Toyota, Ford ve General Motors (GM) daha da geride.

Uluslararası Elektrikli Araç şirketleri üzerinde 2021 yılında yapılan bir ankete göre, yeni girenler teknolojiye atlıyor ve yükselen Çinli markalar daha düşük üretim maliyetleriyle övünüyor ve bu da onların daha düşük fiyatlar talep etmelerine olanak tanıyor. Bu, satın alınabilirliğin yaygın EV şirketlerinin benimsenmesinde büyük bir engel olduğu göz önüne alındığında büyük bir avantaj. Enerji Ajansı (IEA).

Geride Kalmak

Küresel otomobil endüstrisini yeniden şekillendiren EV yarışında Çin hızla ilerliyor. Onlarca yıldır baskın oyuncular olan Japonya, Güney Kore, Avrupa ve ABD geride kalıyor.

electric-mobility-3935928.jpg

2015 ile 2022 arasında dünyanın en büyük otomobil üreticileri (Volkswagen, General Motors, Toyota, Stellantis, Honda (HMC), Renault-Nissan-Mitsubishi ittifakı, Ford, Hyundai-Kia, Geely, Mercedes-Benz ve BMW) kendi paylarına düşeni gördü. IEA'ya göre dünya çapında elektrikli otomobil satışları %55'ten %40'a düşüyor.

Aynı dönemde yalnızca iki şirketin (Tesla ve BYD) toplam pazar payı %20'den %30'un üzerine çıktı.

Yatırım bankası UBS, 2030 yılına kadar Çinli otomobil üreticilerinin küresel elektrikli araç pazarındaki paylarının ikiye katlanarak %17'den %33'e çıkacağını, Avrupalı şirketlerin ise en büyük pazar payı kaybına uğrayacağını tahmin ediyor.

Bankanın analistleri yakın tarihli bir notta, "Çin'de yüksek riske sahip küresel oyuncular, başta Volkswagen ve General Motors olmak üzere yerel rakiplerin yükselişinden zaten sıkıntı çekiyorlar" diye yazdı.

Yerleşik otomobil üreticileri artık yüz milyarlarca dolar harcıyor ve Tesla ve Çinli rakiplerinin hakim liderliğini daraltmak için elektrikli araç satışlarına iddialı hedefler koyuyor.

Geçen yılın eylül ayı sonu itibariyle, Çin hariç olmak üzere ABD, Avrupa ve Asya'daki otomobil üreticileri ve batarya üreticileri, üretim tesisleri ve batarya üretimi de dahil olmak üzere 2030 yılına kadar EV geçişine 650 milyar dolardan fazla yatırım yapacağını açıklamıştı. ABD merkezli bir veri ve analiz şirketi olan Atlas Public Policy'ye.

Bu yatırımların karşılığını alıp almayacağı belli değil. "Eski otomobil üreticileri Tesla'ya yetişmekten veya önde gelen Çinli otomobil üreticilerine yetişmekten söz ettiğinde bu zor oluyor. UBS analisti Patrick Hummel yakın zamanda yapılan bir görüşmede gazetecilere verdiği demeçte, "Şirket içinde gerekli becerilere sahip değiller" dedi.

Milyarlarca dolarlık harcama planları, birkaç yıldır yarı iletken kıtlığı ve tedarik zinciri aksaklıkları ile mücadele etmek zorunda kalan sektör için de zorlu bir zamana denk geliyor. Otomobil satışları genel olarak salgın öncesi seviyelerin oldukça altında kalıyor ve yerleşik oyuncular arasında EV'lerdeki kar marjları çok düşük veya neredeyse hiç yok.

Yeni arza paralel olarak tüketici talebinin artıp artmayacağına dair de şüpheler var. Volkswagen'in bir sözcüsü bu hafta Reuters'e verdiği demeçte, Volkswagen'in zayıf talep nedeniyle önümüzdeki ay Almanya'daki bazı EV modellerinin üretimini geçici olarak askıya almayı planladığını söyledi.

Deepwater Asset Management'tan Munster yakın zamanda eski Twitter olarak bilinen X platformunda yaptığı açıklamada, "Geleneksel Otomobil, elektrifikasyon söz konusu olduğunda kırmızı renktedir ve iki yıldan fazla bir süre boyunca kırmızı renkte olmaya devam edecek" dedi.

Ford da böyle bir otomobil üreticisidir. Temmuz ayında, elektrikli araç işinde mevcut mali yıl için zarar tahminini daha önceki 3 milyar dolarlık tahminden 4,5 milyar dolara yükseltti. Ve yılda 600.000 EV üretme hedefini geri çekti.

Çin'in avantajı

Ford, General Motors ve Stellantis'teki grevci işçiler ABD'de iyileştirilmiş ücret anlaşmaları kazanırsa köklü otomobil üreticilerinin rekabet gücü daha da azalabilir.

Munster, "Üretim işçiliğinin saat başına maliyeti söz konusu olduğunda Tesla'ya kıyasla Büyük Üç için durum daha da kötüleşecek" dedi.

Wedbush Securities'in kıdemli analistlerinden Dan Ives, CNN'e yaptığı açıklamada, ABD'li otomobil üreticilerinin sendikanın taleplerine (büyük ücret artışları ve iş koruma garantileri de dahil) boyun eğmesi halinde "EV stratejisi esasen varışta ölmüş olacak" dedi.

Bunun nedeni, tavizlerin ortalama bir EV'nin maliyetini 3.000 ila 5.000 ABD Doları kadar artırmasıdır. Bir araştırma notunda, bu maliyet artışlarının tüketicilere yansıtılmasının Büyük Üç'ün gelecekteki iş modellerini "torpile edeceğini" de sözlerine ekledi.

Daha az iş gücüne ihtiyaç duymalarına rağmen, elektrikli araçların üretimi içten yanmalı motorlu araçlara göre daha pahalıdır çünkü pillerin ham maddeleri pahalıdır ve bulunması zordur. Üretim süreçlerini iyileştirmek ve üretimi ölçeklendirmek de zaman alır.

Burada da Çin'in üstünlüğü var. Şu ana kadar dünyanın en büyük EV pil üreticisidir ve pilleri yapmak için gereken birçok kritik bileşenin tedariki ve işlenmesinde hakim konumdadır.

Bir aracı kurum olan Bernstein'ın AB otomotiv araştırma başkanı Daniel Röska, "Pil tedarik zincirinin büyük çoğunluğu Çinlilerin elinde" dedi. “Çin… buna herkesten çok daha önce çok daha fazla odaklandı. Dolayısıyla ağırlık merkezi artık orada” dedi.

Küresel otomobil üreticilerinin Çinli EV ve pil üreticileriyle ortak girişimlere girmekten başka pek seçeneği yoktu. Ancak Çin ile Batı arasındaki ticari gerilimler arttıkça ve Batılı hükümetler ülkelerinin Çin'e olan bağımlılığını azaltmaya çalıştıkça işbirliği daha karmaşık bir girişim haline geldi.

Pazartesi günü Ford, Michigan'da Tesla'ya da pil tedarik eden Çin'in CATL teknolojisini kullanarak EV pilleri üretmeyi planladığı 3,5 milyar dolarlık fabrikadaki çalışmayı duraklatacağını söyledi. Plan Şubat ayında açıklandığında Çin bağlantısı nedeniyle Cumhuriyetçi senatör Marco Rubio tarafından eleştirildi.

Ford Çin elektrikli araçlarına hazır değil
Çin, elektrikli araçlar ve yeşil enerjiye geçiş için kritik öneme sahip hammaddeler üzerindeki korumacı kontrollerle lider konumunu sağlamlaştırıyor. Yarı iletken üretimi için gerekli olan ve elektrikli araçlarda bol miktarda bulunan iki nadir mineralin ihracatı, Pekin'in ulusal güvenliği gerekçe göstererek yurt dışı satışlara kısıtlama getirmesinin ardından Ağustos ayında sıfıra düştü.

Avrupa Birliği'nin Çin'den gelen elektrikli araçlara devlet desteği konusunda yakın zamanda duyurduğu soruşturma, durumu daha da kötüleştirebilir. AB milletvekilleri, hükümet sübvansiyonlarının Çinli elektrikli araç üreticilerinin fiyatları yapay olarak düşük tutmasına izin vererek Avrupalı rakipler için haksız rekabet yaratmasına olanak sağladığı yönündeki endişelerini dile getirdi.

AB'nin ithal otomobillere standart yüzde 10'luk vergi oranının üzerinde gümrük vergisi uygulaması halinde bu, Çin'in misilleme yapmasına neden olabilir ve bu da muhtemelen çoğu kârının büyük bir kısmını Çin'de kazanan Avrupalı otomobil üreticilerine zarar verebilir.

Röska, "Çin'e karşı korumacı önlemler eklemek bir nevi kendi ayağınıza kurşun sıkmak gibi" dedi.

Ve eğer Avrupa karbon emisyonlarını azaltmak istiyorsa ucuz elektrikli araçlara ihtiyaç duyacak. Araştırma firması Jato Dynamics'in 2022 tarihli bir raporuna göre, Çin otomobilleri Avrupalı emsallerinden yaklaşık %40, ABD'deki muadillerinden ise yaklaşık %50 daha ucuz.

Çinli otomobil üreticileri, ticaret engelleri arttıkça Avrupa'da üretim tesisleri kurmaya başladı. Otomobil ithalat vergilerinin %27,5 olarak belirlendiği Amerika Birleşik Devletleri'nde de aynı durumun yaşanması kaçınılmaz.

Ford başkanı Bill Ford, Haziran ayında CNN'den Fareed Zakaria'ya "Burada değiller ama bir noktada buraya geleceklerini düşünüyoruz" dedi.

Ayrıca Ford'un Amerika'da Çinli elektrikli araçlarla rekabet etmeye henüz hazır olmadığını da söyledi: "Hazırlanmamız gerekiyor ve hazırlanıyoruz."

Kaynak: CNN

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Huawei, Yeni Lüks EV'sinin Tesla Model S'den Daha İyi Olduğunu Söyledi

Çin'in elektrikli araç pazarının tamamen farklı bir seviyede olduğu bir sır değil; Ford bile ABD'nin henüz rekabet etmeye hazır olmadığını kabul ediyor.

169451756799817.jpg

Çin'de segmente katılan en son marka, Huawei ile devlete ait Chery Automobile'in ortak girişimi olan Luxeed oldu. South China Morning Post'a göre Huawei'nin otomobil birimi başkanı Richard Yu Chengdong, "Luxeed S7, çeşitli açılardan Tesla'nın Model S'sinden üstün olacak" dedi.

S7, iki farklı üreticinin en iyi teknolojilerini barındıracak. Henüz resmi bir spesifikasyon yayınlanmadı. Ancak Model S'in arkasına bir hedef koyduğunu düşünürsek S7'nin omuzlarında çok şey var.

"Çeşitli yönler" yorumu altında neyin kapsandığından emin değiliz, ancak eğer Chengdong güç aktarma organlarından bahsediyorsa Luxeed S7, Model S'nin 670 beygir gücündeki çift motorlu kurulumunun üstünde veya en azından onunla aynı seviyede olmalıdır. EPA dereceli 405 mil menzile sahiptir.

2023-new-avita-11-huawei-ev-luxury-suvdb

Amiral gemisi Plaid modeli, üç motorlu kurulumdan 1.020 hp üretiyor; bu, sıfırdan 60 mil/saat hıza 1,99 saniyede tamamlamaya yetiyor ve bu da onu gezegendeki en hızlı elektrikli araçlardan biri yapıyor.

Başka bir Çinli otomobil üreticisi olan Zeekr, Plaid'i "sıkıcı" olarak nitelendirerek ona karşı çıktı. En azından Zeekr, Plaid rakibine güç çıkışı sağlayacak kadar cesurdu. 001 FR, 1.265 hp'lik dört motor kurulumuyla güçlendirilmiştir.

Artık Luxeed S7'nin çift motorlu kurulumla Chery'nin EoX platformu tarafından destekleneceğini biliyoruz. Bu nedenle, bir Ekose savaşçısı gelecekteki yinelemeler için ayrılabilir. EV ayrıca tedarikçi olarak Çin'in CATL'sini kullanmalıdır. Tesla'ya bileşen sağlayan aynı pil üreticisidir.

Luxeed S7, Kasım ayı sonlarında görücüye çıkacak. ABD hükümetinin Huawei'ye uyguladığı yaptırımlar nedeniyle, bu EV'nin ABD'ye ulaşması zaten yasaklandı. S7 yine de kendi ülkesinde Tesla'ya karşı rekabet edecek, bu yüzden bu cesur iddianın doğru olup olmadığını görmek ilginç olmalı.

Kaynak: CarBuzz

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Nano One: Kuzey Amerika'nın Çin'e Cevabı

Nano One, üretim maliyetlerini düşürürken katotların dayanıklılığını ve performansını artıran teknik bir yeniliğe sahip, katot üretimine odaklanan bir pil teknolojisi şirketidir.

Nano One, özellikle süreç inovasyonunun Çin'den bağımsız bir tedarik zincirine olanak sağladığı Kuzey Amerika'da, lityum demir fosfat pilleri için büyüyen pazarı hedefliyor.

Yakın zamanda yapılan bir testte Nano One, katot teknolojisinin ticari açıdan uygulanabilirliğini kanıtlayarak yatırımcılar için asimetrik bir risk/ödül teklifi yarattı.

Şirketin geniş ortak ağı, lisanslama ve ortak girişim anlaşmaları yoluyla hızlı ticari ölçeklendirmeye olanak sağlamalıdır.

Kaynak: Seeking Alpha

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Porsche'nin yeni katı hal bataryası, elektrikli modellerinin yeniden şarj edilmeden önce akıllara durgunluk veren 1290 Km yol almasına olanak sağlayacak

Porsche uzun süredir şık, yüksek performanslı spor otomobillerin üreticisi olarak bilinse de, en son projesi, yeniden şarj etmeye gerek duymadan 800 mil yol kat edebilen bir otomobille aynı performansı elektrikli araçlar dünyasına taşıyor.

Bu kesinlikle elektrikli otomobillerin yapabileceği en yüksek kilometre performansıdır ve büyük otomobil üreticilerinin elektrikli araçların geleceğine yatırım yapmaya kararlı olduklarını kanıtlıyor.

Porsche, %50 daha fazla enerji yoğunluğuna sahip bir batarya oluşturmak için katı hal batarya teknolojisine yatırımı artırdı; bu da diğer birçok EV'den çok daha uzun süre şarj tutabileceği anlamına geliyor. Teknoloji aynı zamanda daha hızlı şarj sürelerine de yol açabilir.

Yeni piller henüz satın alınabilir arabalara eklenmese de yakın gelecekte eklenmesi bekleniyor.

Porsche, 2030 yılına kadar elektrikli araç satışlarının %80'inden fazlasını gerçekleştirmeyi beklediğini belirterek, elektrikli otomobil satışlarını artırmaya kararlı.

Bu hedefler, Porsche'nin tanınmış bir lüks otomobil markası olduğu gerçeğiyle birleştiğinde, genel olarak elektrikli otomobil satışlarını artırabilir. Duyuru, Tesla ve Ford gibi önde gelen EV üreticilerinin fiyatları düşürerek elektrikli otomobilleri daha erişilebilir hale getirmesinin ardından geldi.

Ve tıpkı Porsche gibi bu şirketlerin çoğu da arabalarının akü kapasitelerini artırmaya çalışıyor.

TorqueNews'in haberine göre "Tesla ve General Motors gibi diğer şirketler de yeni pil teknolojilerine yatırım yapıyor."

Tesla kısa süre önce elektrikli araçlarındaki lityum iyon pilleri kullanma yönteminde büyük bir değişiklik yaptığını duyurdu ve birçok modelinin menzili artmaya devam ediyor. Yakın zamanda deneysel bir pil, Model S'nin şarj edilmeden 750 milden fazla yol almasına olanak sağladı.

Bu gelişmeler aynı zamanda sürücüler için de büyük bir fayda sağlıyor çünkü bu, bir EV'nin şarj olmasını beklemek için daha az zaman ve şarj için durmak zorunda kalmadan önce sürüş için çok daha fazla zaman anlamına geliyor.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Elektrikli Araç Şarj İstasyonları Çok Daha İyi Olmak Üzere

Geleceğe bir göz atmak için Move America'ya gittik.

Eğer “elektrikli otomobile meraklı”ysanız ancak elektrikli otomobil şarj istasyonlarının olmaması nedeniyle elektrikli otomobil almaktan çekiniyorsanız çok beklemenize gerek kalmayacak. Teknoloji şirketleri, araç şarjını kolay, hızlı ve ağrısız, hatta akıllı ve potansiyel olarak ücretsiz hale getirecek harika yollar sunan yeni çözümler üzerinde çalışıyor.

Şimdi daha da mı merak ediyorsunuz?

Elektrikli otomobil ve mobilite sektörüne yönelik teknoloji çözümü sağlayıcılarının uluslararası bir toplantısı olan Move America konferansına az önce katıldım. Çok güzel şeyler gördüm. Ve birçok cevap aldım.

Elektrikli Araç Şarj İstasyonları Her Yerde Olacak

Bu öğrendiğim en şaşırtıcı şeylerden biriydi: Teknoloji şirketleri çözümün her zaman, her yerde şarj etmeniz ve arabanızın aküsünü mümkün olduğunca %80'e yakın şarjlı tutmanız olduğunu düşünüyor. Her türlü hızlı şarj çözümünü görmeyi bekliyordum, ancak bunun yerine her şirket hayır dedi, pilinizi sürekli olarak tamamlamanız gerektiğini söyledi. En azından şimdilik.

Şu anda sunulduğu haliyle hızlı şarjın sağlanması zor ve pahalıdır ve arabanın aküsünün ömrünü kısaltabilir. Büyük olasılıkla daha iyi olacak, ancak şimdilik daha düzenli, daha yavaş ve pilinizi daha az yoran şarj işlemi tercih ediliyor.

Bunun yerine neden elektrikli araba şarjını kolay, erişilebilir ve keyifli hale getirmiyorsunuz? BMW Designworks ve tasarım danışmanı Gentler'in sunumunun arkasındaki fikir de buydu: sağlıklı yaşam, çalışma alanları veya alışveriş gibi diğer hizmetleri de sağlayan şarj alanları yaratmak.

Daha sonra her yere elektrikli araç şarj cihazlarını koyun. Birçok sağlayıcının her yere kurulabilecek üniteler sunduğunu gördük: benzin istasyonları, kaldırım kenarı, otoparklar, bir arabanın gidebileceği veya park edebileceği her yer. Bu o kadar da sıra dışı değil; ancak daha fazla çözüm sunan şirketlerin sayısının giderek artması cesaret verici. Umarım gitmeyi sevdiğimiz yerlerde bunlardan daha fazlasını görürüz.

Artık Arızalı Şarj Cihazları Yok

Bu çok büyük bir sorun ve Kanada'nın en büyük elektrikli şarj cihazı tedarikçisi olan Flo adlı şirketin odak noktası. Flo, Amerika Birleşik Devletleri'nde şarj işlemini başlatıyor; Kaliforniya ve New York'taki lokasyonlar ve diğerleri de yakında gelecek.

Hikayeyi biliyorsunuz: Walmart'ta çok sayıda şarj cihazının bulunduğu bir otoparka gittiğinizde bunların yarısının bozuk olduğunu, diğer yarısının ise en yavaş tür olan "damlama" şarj cihazları olduğunu görüyorsunuz. Bu nedenle, ya pilinizin kalan kısmını başka bir şarj cihazı arayarak kullanmak zorunda kalırsınız ya da görevinize devam edebilmek için birkaç kilometre eklemek için bir süre orada oturursunuz.

İnsanların korktuğu ve elektrikli araç kullanma konusunda isteksiz olmalarının nedeni budur. Flo'nun cevabı, tamamen yönetilen uçtan uca bir şarj ağıdır (ancak diğer şarj ağlarıyla ortaklık yaparlar, böylece asla yolda şarj etmeden kalmazsınız).

Şarj deneyiminin bu kadar dengesiz olmasının nedeni, bu şarj ağlarının parçalı olmasıdır: Bir şirket şarj cihazlarını yapar, bir diğeri ağı kurar ve yine bir diğeri elektriği sağlar. Bir diğeri ödeme sistemleri sağlayabilir ve bir diğeri telefon uygulaması veya "Marka" gibi deneyimi yönetebilir. Ve bir de ücretsiz şarj, uygulama içi özellikler ve daha fazlasını sunabilen otomobil üreticisi var.

Arızalı bir şarj cihazını tamir etmekten kimin sorumlu olduğunu söylemek zor olabilir ve bozuk bir şarj cihazını tamir ettirmek daha da zor olabilir. İşletmedeki tüm ortakların bunun gerçekleşmesi için teşviki veya onarımı yapma yeteneği yoktur.

Flo'nun odaklandığı çözüm budur. Şarj cihazlarının %98'inden fazlasının çalışacağının yanı sıra, terminal tasarımına yeni bir yaklaşım getirileceğini ve tüketicilerin sahip olduğu ağır kablolar, hantal şarj kolları ve bazı tüketiciler için erişilebilirlik gibi sorunları ele alacağını vaat ediyorlar. Bu, bazı insanlar için, özellikle de tekerlekli sandalye kullananlar veya sınırlı hareket kabiliyetine sahip olanlar gibi sınırlı yeteneklere sahip olanlar için en büyük sorunlardan biridir.

Terminale ulaşmak kolay değilse, tutacakların kullanımı kolay değilse, bu tüketiciler arabalarını halka açık şarj istasyonlarında şarj edemezler. Şarj istasyonu ıssız, ıssız veya tehlikeli görünen bir yerdeyse tüketiciler araçtan inmek istemez. Flo bunu değiştirmek için çalışıyor.

Kablosuz Elektrikli Araç Şarjı

Ve sonra, arabanızı ağır kablolar ve hantal şarj kolları olmadan şarj etmeyi hayal edin. Kesinlikle kablolar olmadan. Kamp alanı veya eski binaların ve arnavut kaldırımlı sokakların bulunduğu tarihi bir bölge gibi şarj cihazı bulmayı beklemeyeceğiniz yerlerde şarj edebilme. Arabanızı kablosuz şarj pedinin üzerine çekmeniz yeterli; arabanız şarj olmaya başlar. Kablosuz şarj şirketi WiTricity'nin ('Elektrik' gibi telaffuz edilir) misyonu budur.

Bu özelliği elektrikli arabalarda görmeye başlamamız yaklaşık üç yıl alacak, ancak olasılıkları bir düşünün: garajlara, şehir sokaklarına, otoparklara, şarjın gerekli olduğu her yere sığabilecek taşınabilir elektrikli şarj cihazları.

Şu şekilde çalışıyor: Arabanın akü sisteminin bir parçası olarak bir elektromanyetik şarj ünitesi kuruluyor; telefon için kullanabileceğiniz şarj pedine benzer, çok güvenli bir şarj pedine bağlanır. Şarj ünitesi pedi algıladığında şarj işlemi başlayacaktır. Şarj pedi tıpkı kablosuz telefon şarj pedlerimiz gibi insanlar ve hayvanlar için tamamen güvenlidir çünkü yalnızca arabanın altındaki üniteye şarj sağlar. Suya, ağırlığa ve darbelere dayanıklıdırlar; kazara başka bir araç tarafından ezilirlerse veya üzerlerine yağmur yağarsa sorun olmaz.

WiTricity'nin kablosuz sistemi 2. seviye şarj sağlar; bu, seviye 2 şarj cihazıyla aynı şekilde, ortalama olarak saatte yaklaşık 25 mil şarj aralığı sağlamalıdır.

Bunları garajlarımızda ve sokaklarımızda görmeden önce yerine getirilmesi gereken bazı şeyler var: Araba üreticilerinin teknolojiyi kurması gerekiyor (ki bunu yapıyorlar) ve ardından şarj istasyonlarının inşa edilip kurulması gerekiyor. Ancak tak-çalıştır şarj çözümü olmak, hem otomobil üreticileri hem de her yerde şarj hizmeti sunmak isteyen şehirler için büyük bir teşviktir.

WiTricity, işleri ilerletmek için teknolojisini küçük teslimat kamyonetleri, belediye filoları ve benzeri filolara (bu teknolojiyi kullanmakla ilgilenen kuruluşların sahip olduğu araçlara) kuruyor.

Ters Şarj: Evinize Güç Sağlamak için Arabanızı Kullanın

WiTricity, kullanıcıların "şarjı tersine çevirmesine" olanak tanıyan teknoloji sunan şirketlerden sadece bir tanesidir. Elektrikli otomobil sahipleri, otomobillerini ev için, küçük ev aletleri için elektrik kaynağı olarak kullanabilecek veya elektrik şirketine geri satabilecek.

Şöyle düşünün: Fırtına var, elektriğiniz kesiliyor ve jeneratöre ihtiyacınız var. Çoğu elektrikli araba, ortalama bir eve 2 ila 3 gün boyunca güç verebilmelidir, böylece ihtiyacınız olduğunda güce sahip olursunuz.

Veya güç oranları en yüksek olduğunda arabanızın gücünü eviniz için kullanın. En yüksek oranlar öğleden sonra ile akşam ortasına kadar olma eğilimindedir; bunun yerine akşam yemeği pişirmek, çamaşır yıkamak ve TV izlemek için arabanızın aküsünü kullanın. Ardından arabanızın aküsünü, ücretlerin düşük olduğu zamanlarda (genellikle gece yarısı) ve sabah işe gidip gelmeye hazır olduğunuzda şarj olacak şekilde planlayın.

Arabanız aynı zamanda küçük bir para kazandırıcı da olabilir: Doğru kuruluma sahip araç sahipleri, oranlar en yüksek olduğunda akü gücünü şebekeye geri satabilecek ve oranlar düşük olduğunda arabayı yeniden şarj edebilecektir.

Pil Sahipliği Endişesini Ortadan Kaldırın

Piller kaygı yaratabilecek yoğun, görünmeyen ekipmanlardır. Düzgün çalıştıklarını nasıl anlarsınız? Gerektiği gibi ücret alıyorlar mı? Tamir edilebilirler mi? Ve değiştirmenin maliyeti ne kadar olacak? Bütün bunlar sadece başınızı sallamanıza ve belki de buna değmediğini düşünmenize neden oluyor.

Ancak bu, sorunla çözümün uyumsuzluğudur, tıpkı atınızın yulafını gazla çalışan bir arabaya yedirmeye çalışmak gibi.

Formula E elektrikli otomobil yarışları için piller üreten Elysia adlı bir şirket, yalnızca otomobil üreticilerinin ve sonuçta araç sahiplerinin pillerinin nasıl çalıştığını daha iyi anlamalarına yardımcı olmakla kalmayıp, aynı zamanda pilin ömrünü uzatacak şekilde alışkanlıklarını ayarlamalarına da olanak tanıyan teşhis teknolojisini gösterdi. hayat.

Bilinmeyenleri Azaltın, Güveninizi Artırın
Faydaları arasında şunlar yer almaktadır: Elysia, pildeki hangi hücrelerin düzgün çalışmadığını teşhis edebilir, böylece yalnızca bu hücrelerin değiştirilmesi gerekir; sistem, sürüş alışkanlıklarının, iklim sıcaklığının ve şarj türünün (seviye 2 veya seviye 3) akünün ömrünü nasıl etkilediğini tahmin edebilir; Pil arızalandığında ve alev alma riski altında olduğunda uyarı verebiliyor.

Bu, otomobil üreticilerinin bir bülten yayınlamak veya geri çağırmak yerine tam olarak hangi otomobillerin onarılması gerektiğini belirleyebileceği ve sorunları verimli bir şekilde çözebileceği anlamına geliyor.

Kullanılmış bir elektrikli araba satın almadan önce pilin sağlığını değerlendirebildiğinizi hayal edin. Veya bayiye gitmeden hızlı bir şekilde kablosuz teşhis alabilmek. Veya pilinizin amaçlanandan birkaç yıl daha uzun süre dayanmasını sağlamak için sürüş ve şarj etme alışkanlıklarınızı ayarlayabiliyor musunuz?

Bunlar Move America'daki pek çok harika katılımcıdan sadece birkaçıydı. Ve bu, sektöre ve tüketiciye yönelik çözümler sunan pek çok harika konferanstan sadece biri. Moore Yasası işliyor: teknoloji ne kadar hızlı hareket ederse çözümleri o kadar kolay, daha verimli ve daha kısa olur. Yakında buraya gelemez.

Kaynak: A Girls Guide to Cars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Ford'un yeni SUV'u 'kişisel hızlı tren' ile karşılaştırılıyor ve bu Elon Musk'a parasının karşılığını verebilir

Ford Motor Company, elektrikli araç alanında daha fazla dalga yaratmaya çalışıyor. Şirketin CEO'su Jim Farley ve EV'ler ve Dijital Sistemler Baş Sorumlusu Doug Field, geçtiğimiz günlerde Ford Yatırımcı Günü'ndeki sunumlar sırasında şirketin en yeni otomobilinin (üç sıra koltuklu, akülü elektrikli bir SUV) bazı ayrıntılarını açıkladı.

Bu ayrıntılar arasında yalnızca 100 kilowatt saatlik pil paketiyle 350 mil menzil yer alıyor. Carscoops'a göre bu, normalde bu boyuttaki bir elektrikli Ford SUV için gerekenden çok daha küçük bir pil boyutu. Buna uyum sağlamak için Ford, bu SUV'yi lastiklerde daha az yuvarlanma direnci olacak şekilde daha hafif hale getiriyor.

Carscoops'un haberine göre Ford üst düzey yetkilileri, henüz bir adı olmayan ve 2025 yılında 60.000 dolar civarında bir fiyatla piyasaya sürülmesi planlanan yeni SUV'yi "kişisel hızlı tren" olarak tanımlıyor. Muhtemelen bu, arabanın hızlı olmasına ve aynı zamanda çok sayıda yolcuya (toplamda yedi koltuk) sığmasına bir referanstır.

Ford yakın zamanda, lityum iyon pillere daha ucuz ve daha sürdürülebilir bir alternatif olan lityum demir fosfat pilleri üretecek bir Michigan fabrikasının inşaatına başlayacağını duyurdu ve şirketin EV hattını büyütmeye devam etme konusundaki hevesinin sinyalini verdi.

Bazı EV meraklıları, yeni SUV'un yarattığı heyecanın mevcut pazar lideri Tesla için kötü haber olabileceğine inanıyor.
Bir EV meraklısı, Tesla hayran sitesi Teslerati'deki hikaye hakkında yorum yaparak "Tehdidi göz ardı edemezsiniz" diye yazdı. “FORD tam enerjiyle gidiyor. Lightning henüz 1. yılındayken yeni nesil Truck'ı duyurdular. Farley, yetişmek istediği için ne kadar "geride" olduğu konusunda şeffaf. Tesla birden fazla ürünü piyasaya sürmek konusunda zayıftı. Aslında hâlâ dünya çapında fabrikalar inşa ediyorlar.”

Bir diğeri, "Tesla'nın zamana karşı yarışta olmasının nedeni budur" diye yanıtladı. "Eğer bir butik üreticiden daha fazlası olmak istiyorlarsa, büyümeleri ve herkes yetiştiğinde ürünü/fabrikaları/altyapıyı hazır hale getirmeleri gerekiyor."

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Honda'nın Yeni Nesil Elektrikli Araçları Tesla Cybertruck'tan İlham Alacak Gibi Görünüyor

Honda bize elektrikli geleceğine dair bir fikir daha verdi. Şirket, kısa süre önce paylaşılan "Hayal Etmeye Devam Edin" başlıklı videoda Tesla Cybertruck'ı anımsatan birkaç görsel açıdan cesur konsepti ortaya çıkardı. Söz konusu araçlar, Honda'nın elektrikli araçlarına ayrılan bir ayrıcalık olan e:N kapsamına giriyor. Ancak konseptler şu ana kadar ilginç görünse de güç aktarma organları ve genel performans özellikleri hakkında henüz hiçbir şey bilmiyoruz. Öte yandan bildiğimiz şey, e:N serisinin on yılın sonuna kadar toplam on modeli içerecek şekilde büyüyeceği ve Çin'deki özel e:N bayilerinde de satılacağıdır. düzenli showroomlar olarak.

Şirket ayrıca daha mütevazı bir Honda Prologue EV'yi piyasaya sürmek için çalışıyor. İkincisinin 2023 sonlarında 2024 modeli olarak pazara girmesi planlanıyor. Ancak Prologue, Honda mimarisi yerine General Motors'un platformunu kullanacağı için e:N muadillerinden farklı bir yol izleyecek.

e:N SUV ve e:N GT ve e:N Coupe konsepti önümüzdeki beş yıl içinde ticari bir gerçekliğe dönüşecek. Üretim modelleri doğal olarak daha az gösterişli olacak, bu nedenle bayiliklerden çıktıklarında daha yumuşak bir tasarım ve muhtemelen yeni isimler bekleyebilirsiniz. Yine de Honda'nın önümüzdeki yıllarda yeni bir estetik anlayışı benimseyecek gibi görünüyor ki bu da ilginç. Honda herhangi bir kabin fotoğrafı göstermediğinden iç mekan daha da fazla gizem ve belirsizlikle dolu. Bunun nedeni kavramların henüz bu konuda somut bir şeye sahip olmaması olabilir.

Konseptler Geçmiş ve Günümüz Normlarından Çarpıcı Bir Ayrışmadır

e:N Design bayrağı altında bu konsept otomobiller birkaç estetik modeli paylaşıyor. Devasa çerçeveleri özellikle sağlam görünüyor ve keskin formları sayesinde heybetli görünüyor. Genel stil, ön tampon boyunca uzanan özel LED ışıklarla vurgulanıyor. Tesla Cybertruck ile olan benzerlik özellikle dikkat çekici ve bunun tuhaf yeni bir trendin başlangıcı olup olmadığını merak etmeden duramayız. e:N SUV daha az "gerçekçi" ve oldukça abartılı bir his veriyor. Dış kısım keskin çizgiler, uzun bir siluet ve heybetli ön pano boyunca uzanan ince ışıklarla karakterize edilir. Büyük tekerlekler, yüksek yerden yükseklik ve sağlam stil, özellikle baronluk havası yaratıyor

e:N2 Concept olarak bilinen elektrikli sedan da SUV versiyonuyla birlikte gösterildi. Bu konsept ilk kez geçen yıl sergilendi ve hemen hemen aynı stil ilkelerini paylaşıyor. Dış tasarım, keskin gövde çizgileriyle zenginleştirilmiş agresif metalik bir görünüme sahiptir. Bu görünüm, uzun zamandır alıştığımız tatlı ve sınırda iddialı sedan normlarından radikal bir sapmadır. Belirli boyutlar açıklanmamış olsa da sedan, şu ana kadar gördüğümüz tüm modellerden olmasa da çoğu modelden gözle görülür şekilde daha büyük görünüyor. Şirketin ürünü yola hazır bir ürüne dönüştürürken daha küçük oranlar verip vermeyeceği henüz bilinmiyor.

Bunun yanı sıra şirket, her türlü karmaşadan arındırılmış temiz bir kokpitin yanı sıra olağanüstü stabilite ve keskin yol tutuşu ile mümkün olan keyifli bir sürüş deneyiminin de reklamını yaptı. Honda ayrıca kabinin en yeni Honda CONNECT özelliklerini sunacağını ve bunların özellikle şunları içereceğini söylüyor:

Otomatik Çarpışma Algılama
Güvenlik Alarmı Algılama
Hız Uyarısı
Arabamı Bul
Coğrafi Sınırlama Uyarısı
Uzaktan Araç Kontrolü

Honda'nın Elektrikli Araç Pazarına Saldırısı Önsözle Başlıyor

Guangqi Honda ortak girişimi, e:NP'nin elektrikli araçlara özel yeni alt markası olduğunu doğruladı. Bu çaba Honda e:NP1'in tanıtılmasıyla başlayacak. İkincisi daha az gizemlidir ve boyut ve estetik açısından HR-V'ye benzemektedir. Ne yazık ki ABD'li müşteriler için, yaklaşmakta olan elektrikli SUV yakın zamanda Amerika kıyılarına ulaşamayacak. Diğer marka arkadaşları gibi SUV da Honda'nın e:N Architecture F'si üzerine inşa edilecek. Platform önden motorla çalıştırılıyor ve Honda'ya göre sert bir gövde yapısı, alçak ağırlık merkezi ve zemin altı aerodinamiği ile karakterize ediliyor. . Mimari ayrıca, e:Ny1'de maksimum 150 kW çıkış ve 228 pound-feet'e kadar tork üreten hafif üçü bir arada entegre güç tahrik ünitesi, elektrik motoru ve dişli kutusunu da içerecek. elektrikli, kompakt SUV.

Bu "kod adlarının" takip edilmesinin zor olabileceğini biliyoruz, bu nedenle ikincisinin maksimum 256 mil WLTP menziline sahip olduğunu unutmayın. Bunun da ötesinde, 45 dakikada yüzde 10'dan yüzde 80'e kadar doldurulmasına olanak tanıyan bir DC hızlı şarj kapasitesine de sahip olacak. Bunlar elit rakamlardan çok uzak ve Chevy Equinox EV ve Fisker Ocean gibi modellerin öne sürdüğü teknik özelliklerin gerisinde kalıyor. Bu tür popüler tekliflerle rekabet edebilmek için Honda'nın, General Motors'un BEV3 platformu kullanılarak inşa edilen yakında çıkacak Honda Prologue'un sunduğu özellikleri karşılaması ve aşması gerekecek. İlk kez piyasaya sürülen kompakt SUV, tam şarjla 320 mil'e kadar yol sunacak ve bu da onu oyundaki büyük oyunculara çok daha yakın hale getirecek.

Honda E-Segmentine Tüm Gücüyle Giriyor

Honda, EV partisine geç kalmış olmasına rağmen hâlâ e-segmentine tamamen dalmaya kararlı. Şirket, 2040 yılına kadar tam elektrifikasyona ulaşmayı hedefliyor. Üretici aynı zamanda Ohio merkezli bir EV batarya tesisi üzerinde de çalışıyor. İkincisi yaklaşık 3,5 milyar dolara mal olacak ve şirketin Kuzey Amerika e-segmentine girme hedefinin bir parçası. Ayrıca Honda, 6 Ocak 2022'de elektrikli araç üretimine adanmış 630.000 metrekarelik bir üretim tesisi kuracağını doğruladı. Tesis, Çin'in Hubei Eyaletindeki Wuhan Ekonomik Kalkınma Bölgesi'nde yer alacak ve 2024 yılında faaliyete geçtiğinde yıllık 120.000 adet üretim kapasitesine sahip olacak.

Honda'nın gezegendeki en büyük yedi otomobil üreticisinin dahil olduğu ortak girişimin ön saflarında yer aldığını da belirtmekte fayda var. “Amerika'yı Şarj Ediyoruz” olarak bilinen grup projesi BMW, Kia, Hyundai, Mercedes, General Motors, Stellantis ve Honda'yı içeriyor. Bu etkileyici kadro, Kuzey Amerika'da yeni, yüksek güçlü bir şarj ağı geliştirmek için çalışacak. Hedeflenen sayı, 2030 yılına kadar minimum 30.000 şarj cihazıdır. İstasyonlar, yaklaşık iki düzine otomobil markasını kapsayan Kombine Şarj Sistemi (CCS) veya Kuzey Amerika Şarj Sistemi (NACS) kullanan tüm EV'lerin kullanımına sunulacak.

Bunun yanı sıra Honda kendi katı hal pillerini de kendi bünyesinde geliştiriyor. Son birkaç yılda, SSB'ler elektrikli araç endüstrisinin en büyük umudu haline geldi; çünkü bir sonraki seviye menzil rakamlarını sunmanın yanı sıra günümüzün lityum iyonla ilgili sorunlarının çoğunu da çözmeyi vaat ediyorlar. Doğal olarak bu tür ilerlemeler, uygulanabilir ürünler haline gelmeden önce birçok engeli de beraberinde getiriyor. Katı hal pilleri söz konusu olduğunda, bunların uygulanmasını zorlaştıran şey dendritlerdir. Bu sert ağaca benzer yapılar, lityum yüzeyinden fırlayan ve katı elektroliti delip geçen metal çıkıntılardır; bu da felaketle sonuçlanacak bir arızaya ve ciddi pil bozulmasına neden olur.

Bu sorunu çözmek için Honda, dendrit ve bozulma olasılığını azaltmak amacıyla elektrolit ile SSB'nin anot ve katodu arasına bir polimer kumaş ekledi. Honda'nın katı akülerini genel kullanıma sunmadan önce ne kadar daha fazla teste ihtiyaç duyulacağı henüz bilinmiyor. Bununla birlikte, şirketin geleceği ilgi çekici olmaktan başka bir şey değil ve şu anda attığı aktif adımlar, en hafif tabirle kesinlikle cesaret verici.

Hayal kurmaya devam edin - :60

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla, arabalarına güç verme biçimini tamamen değiştirebilecek bir anlaşma imzaladı - işte bu hareketin fiyatları nasıl etkileyebileceği

Tesla, Amerika Birleşik Devletleri'nin en popüler elektrikli araç üreticisi olarak saltanatını sürdürürken, yepyeni EV'lere olan talep yüksek olmaya devam ediyor ve büyümeye devam ediyor ve Tesla, arzın devamını sağlamakta zorlanıyor.

Tesla'nın yeni arabaları insanların satın almak istediği kadar hızlı bir şekilde üretmesini engelleyen en büyük faktör, zor, pahalı ve nadir toprak malzemelerinin madenciliğini gerektiren pil üretim sürecidir.

Yakın zamana kadar Tesla, pillerini tedarikçilerle ortaklık yapmadan kendi bünyesinde üreten tek büyük otomobil üreticisiydi. Ancak Tesla'nın Şubat 2025'ten itibaren lityum iyon piller için gerekli malzemeleri sağlamak üzere Avustralyalı bir şirketle ortaklık kurmasıyla bu durum değişiyor.

Anlaşma, bir grafit geliştiricisi olan Magnis Energy'nin ABD'de bir tesis inşa etmesini (yer belirlenecek) ve bunu Tesla'ya pillerini yapmak için gerekli malzemeleri sağlamak için kullanmayı içerecek.

Pil üretim sürecinin zorluğu ve gerekli malzemeler için madencilik masrafı, EV'leri ve özellikle Tesla'ları bu kadar pahalı hale getiren ana faktörlerden biri; ancak artan rekabet nedeniyle maliyetler düşüyor.

Lityum, kobalt ve bakır gibi lityum iyon piller için gerekli malzemelerin madenciliği, kendi çevre sorunlarını da beraberinde getiriyor. Madencilik süreci büyük miktarlarda su gerektirir ve çevredeki ekosistemler üzerinde büyük olumsuz etkilere sahiptir. Ancak Oxford Üniversitesi'nden bir araştırmacının yaptığı bir araştırmaya göre bu olumsuzluklar, kömür, petrol ve doğal gaz madenciliğinin yol açtığı zararla karşılaştırıldığında çok küçük.

Buna ek olarak bilim insanları, EV endüstrisini gelecekte daha temiz ve daha sürdürülebilir hale getirebilecek lityum iyon pillere alternatifler araştırmak ve geliştirmek için yoğun bir şekilde çalışıyor. Bunlar, katı hal pillerinden kum pillerine ve ahşap bazlı karbon pillere, kabuklu deniz ürünleri kabuklarından yapılmış pillere kadar her şeyi içerir.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Önde gelen otomobil üreticisi, %50 daha hafif bataryaya sahip EV geliştirme planlarını duyurdu: 'Toplumlarımızın hemen hemen her üyesinin karşılayabileceği bir araç'

2022 yılında gelir bakımından dünyanın üçüncü büyük otomobil üreticisi olan Stellantis, geçtiğimiz günlerde dünya çapındaki elektrikli araç pazarını büyük ölçüde etkileyebilecek bir duyuru yaptı.

a2a7c57253c1b29cc6242d2fc28aa69c017fc923

Reuters'e göre Stellantis'in teknoloji şefi Ned Curic, şirketin İtalya'daki yeni Pil Teknolojisi Merkezi'nde şirketin mevcut pillerin yarısı kadar ağırlığa sahip bir EV pili geliştirmeyi planladığını söyledi.

MarketScreener tarafından bildirildiği üzere bir etkinlikte Curic, "Bu yüzden aklımda olan ve ekibim için 2030 yılına kadar çok zor bir hedef, pil ağırlığını en az %50 daha hafif pille değiştirmek" dedi.

Curic, şirketin bu hedefe nasıl ulaşacağından pek emin olmadığını da itiraf etti.

Curic, "Tamamen yeni malzemeler, yeni kimya ve bu ağır, ağır, ağır malzemeleri çok daha hafif bir şeyle değiştirmenin yeni bir yolunu düşünmemiz gerekecek" dedi.

Stellantis bu hedefe nasıl ulaşmayı planladığını henüz bilmiyor olsa da kesinlikle denenecek kaynakları ortaya koyuyor. MarketScreener'ın bildirdiği gibi Stellantis, CleanTechnica'ya göre şirketin ürettiği pillerin her bileşenini tasarlama, geliştirme ve test etme yeteneklerini güçlendirecek yeni pil tesisine 43 milyon dolar yatırım yaptı.

Stellantis ayrıca CleanTechnica'ya göre Windsor, Ontario, Kanada'da başka bir Pil Teknolojisi Merkezi inşa etme sürecinde. Şirketin küresel pil geliştirme tesisleri ağı aynı zamanda altı giga fabrikayı da içeriyor.

Markaları arasında Fiat ve Jeep bulunan şirket, yakın zamanda daha uygun fiyatlı bir EV planlarını da yakın zamanda paylaştı. Fiat CEO'su Olivier Francois'e göre ekonomik fiyatlı yeni bir EV'nin maliyeti 27.000 dolardan az olacak.

Birçok elektrikli aracın ön maliyeti, birçok tüketicinin bir tane satın almayı düşünmemesinin ana nedenidir. Yakın zamanda yapılan bir anket, Amerika Birleşik Devletleri'nde yılda 30.000 dolardan az kazanan alıcıların %46'sının bu yola gitmeme nedeni olarak maliyeti gösterdiğini gösterdi.

Stellantis bunu değiştirmeyi umuyor.

Curic, Stellantis'in hedefinin "topluluğumuzun hemen hemen her üyesinin satın almaya gücü yetebileceği bir araç" yaratmak olduğunu söyledi.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.