Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Apple'ın elektrikli otomobilinin görünen ölümü EV'ler için başka bir korkunç işaret

Apple'ın on yıllık bir geliştirme sürecinin ardından araç projesinden vazgeçtiği bildiriliyor.

apple-inc-508812.jpg

Bu, acımasız EV pazarındaki son kayıp olacak.

Otomobil şirketleri EV planlarını ayarlamak için çabalarken Apple da bu durumdan vazgeçiyor gibi görünüyor.

Apple arabası öldü (görünüşe göre).

Hurdaya çıkarılan planlar, talebin zayıfladığı ABD'deki EV pazarı için kötü bir işaret olacak. Bloomberg'in bu haftaki haberine göre Apple, elektrikli otomobili üzerinde 10 yıldır çalışıyor ve daha bir prototip bile yayınlamadan projeden vazgeçiyor.

Apple'ın on yıllık bir geliştirme sürecinin ardından araç projesinden vazgeçtiği bildiriliyor.

Bu, acımasız EV pazarındaki son kayıp olacak.

Otomobil şirketleri EV planlarını ayarlamak için çabalarken Apple da bu durumdan vazgeçiyor gibi görünüyor.

Apple arabası öldü (görünüşe göre).

Hurdaya çıkarılan planlar, talebin zayıfladığı ABD'deki EV pazarı için kötü bir işaret olacak. Bloomberg'in bu haftaki haberine göre Apple, elektrikli otomobili üzerinde 10 yıldır çalışıyor ve daha bir prototip bile yayınlamadan projeden vazgeçiyor.

Apple'ın bildirilen kararı ABD'deki EV hesaplamasının ortasında geldi.

BI'ın bu ayın başlarında bildirdiği gibi, otomobil şirketleri saf elektrikli otomobillere yönelik talebin yumuşamasına yanıt olarak EV planlarını yeniden düşünüyor. Bu yumuşama talebi dünya çapında gerçekleşirken, elektrikli araçların benimsenmesinin her zaman geciktiği ABD'de en belirgin şekilde görülüyor.

Dünyanın önde gelen EV üreticisi BYD bile bu hafta ABD pazarına dokunmak istemediğini söyledi.

BYD Americas CEO'su Stella Li, Yahoo Finance'e "ABD'ye gelmeyi planlamıyoruz" dedi. "İlginç bir pazar ama elektrikli araçlardan bahsediyorsanız çok karmaşık."

Li, ABD'de EV'nin benimsenmesindeki yavaşlamayı, daha hedefli hükümet finansmanı ve düzenlemelerinin EV'lere yatırım yapmayan otomobil üreticilerinin "dışarıda, öleceksiniz, geleceğiniz yok" hale getirdiği Çin EV pazarıyla karşılaştırdı.

Apple'ın "Project Titan" arabasının aynı zamanda çoğu otomobil şirketinin zaten ikinci plana attığı otonom, pahalı bir teknoloji olması gerekiyordu.

Otomobil üreticileri EV planlarını değiştiriyor

Apple gibi ABD otomotiv şirketleri de daha yumuşak EV talebini hesaba katarak planlarını değiştiriyor. Son zamanlarda General Motors CEO'su Mary Barra, şirketin Kuzey Amerika'daki hibrit satışlara güvenmeye başlayacağını söyledi ve İsveçli Volvo, elektrikli araç şirketi Polestar'dan gelecekte fon çekeceğini söyledi.

Bu, Hertz'in Ocak ayında EV filosunun üçte birini terk etme yönündeki sürpriz kararının ardından geldi.

Otomobil üreticilerinin hissettiği baskının bir kısmı Elon Musk'un Tesla'sının tetiklediği fiyat savaşından kaynaklanıyor.

Musk geçen yıl Tesla'nın en popüler modellerinden bazılarını indirime alarak elektrikli araçların ortalama fiyatını düşürdü ve eski otomobil üreticilerinin para kaybetmeden rekabet etmesini zorlaştırdı.

Mercedes-Benz'in mali işler müdürü Harald Wilhelm, geçen yılın sonlarında bir analist görüşmesinde "Bu oldukça acımasız bir alan" dedi. "Mevcut statükonun herkes için tamamen sürdürülebilir olduğunu hayal bile edemiyorum."

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Elon Musk, yeni 'akıllara durgunluk veren' Roadster'ın bir saniyeden daha kısa sürede 0-100 Kmph hıza çıkacağını söyledi

CEO Elon Musk, Tesla'nın yaklaşmakta olan Roadster'ının aklınızı başınızdan alacağını söylüyor.

roadster_aero_desktop

Hayır. Bu yeterli değil. Bunun "akıllara durgunluk verici" olacağını söyledi ancak adamın bu araca duyduğu heyecanı tam olarak aktarabilmek için Musk'un Çarşamba günü art arda hızla paylaştığı bazı tweet'lerinden alıntı yapmamız gerekiyor.

Musk, "Bu gece, yeni Tesla Roadster'ın tasarım hedeflerini radikal bir şekilde artırdık. Eğer ona araba diyebilirseniz, asla bunun gibi başka bir araba olmayacak" diye yazdı.

Ayrıca, belki de Roadster'ın "aslında çok kısa bir süre uçabileceği" yönündeki önceki yorumlarına paralel olarak, arabanın aslında bir Tesla/SpaceX işbirliği olacağını da söyledi.

Peki ya performans? Musk, 0-60mph süresinin bir saniyenin altında olacağını iddia ediyor. "Ve bu en az ilginç kısım" diye tweet attı.

Musk, bu şeyin açıklanmasının ardından "tüm zamanların en akıllara durgunluk veren ürün demosu olma şansına sahip olacağını" yazdı.

Adam, akıllara durgunluk verici, dedi. Kelimenin tam anlamıyla heyecandan aşağı yukarı zıplamıyorsanız, hayatta mısınız?

2008'deki orijinal Tesla Roadster'ın halefi olan bu arabanın ilk olarak 2017'de duyurulduğunu ve üretiminin 2020'de başlamasının planlandığını da hatırlıyor olabilirsiniz. Bu daha sonra 2022'ye, ardından 2023'e ertelendi. Artık yıl 2024 ve Musk, yeni, yeni Roadster'ı 2024'ün sonunda tanıtma planları ve gelecek yıl piyasaya sürme hedefiyle birlikte üretim tasarımının tamamlandığını iddia ediyor. Eğer saymaya devam ederseniz bu 2025'tir.

roadster-glass-desktop

Roadster'ın teknik özellikleri de zamanla değişti; örneğin, başlangıçta 0'dan 60mph'ye 1,1 saniyede çıkması gerekiyordu. Henüz mevcut olmayan bir arabada bu saniyeleri tıraş etmek o kadar da zor değil. Aslında süpersonik hızlara ulaşan bir arabam var. AKLIMDA.

Çılgın tahminler ve abartı (bizim asla ama asla başvurmayacağımız) bir yana, satır aralarını okuduğunuzda muhtemelen bunun temelde Elon'un yeni, yeni, eski Roadster'ı hurdaya çıkardıklarını söylemenin bir yolu olabileceğini fark edeceksiniz. ve (bir kez daha) tamamen yeni bir tane inşa ediyorlar. Roadster'ı yolda ya da gökyüzünde görmek hâlâ ilgimizi çekiyor; Lansman için nefesimizi tutmuyoruz.

Kaynak: Mashable

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Dünyanın En Hızlı Elektrikli Otomobilleri, Sıralama

Dişlilerin elektrikli arabalara gelecekten gelen bir şeymiş gibi baktığı günler geride kaldı. Elektrikli araçlar otomobil endüstrisinde devrim yarattı ve bugün neredeyse her otomobil üreticisinin ürün yelpazesinde bir EV bulunuyor.

3,0 saniye kadar hızlı bir şekilde 60 mil/saat hıza çıkabilen bir avuç elektrikli araba var. Aşağıdaki liste EV segmentindeki en hızlı 0-60 arabayı içermektedir. Bu listeyi derlemek için yalnızca saf elektrikli yol arabalarını ele aldık ve listede hiçbir hibrit yer almadı.

Veriler resmi üretici web sitelerinin yanı sıra Sıfırdan 60 Kez, En Hızlı Turlar ve Hızlanma Sürelerinden elde edildi. Modeller en uzundan en kısa 0-60 MPH süreye doğru sıralanmıştır.

En Yüksek Hıza Göre Sıralanmış Dünyanın En Hızlı 30 Arabası

Hiper otomobil üreticileri Bugatti, Koenigsegg, Aston Martin ve diğerlerinin en hızlı modellerinin nerede sıralandığını öğrenin.


2020 Porsche Taycan Turbo S: 0-60 MPH'ye 2,4 Saniyede

0-60 MPH

2,4 saniye

En yüksek hız

162 mil

Çeyrek mil

10,5 saniye

Beygir gücü

750 hp

Tork

774 lb-ft

5.100 LB Taycan Turbo S, 162 MPH Maksimum Hıza Sahip

Porsche Taycan, Porsche'nin farklı donanım seviyelerine sahip ilk elektrikli modeli olarak 2020 yılında görücüye çıktı. Ancak Turbo S, grubun en güçlü ve en hızlı hızlanan donanımıydı. 750 beygir gücündeki çıkışı, temel Porsche Taycan'dan 198 bg daha fazlaydı ve elektrikli güç aktarım mekanizmasına rağmen Taycan Turbo S, çoğu Porsche kadar iyi performans gösterdi.

Turbo S'in 5.100 poundluk ağırlığı, onun sadece 2,4 saniyede 60 mil/saat hıza çıkmasını ve 262 mil/saat azami hıza giderken çeyrek mili etkileyici bir 10,5 saniyede tamamlamasını engellemedi. O zamanlar yalnızca Porsche 918 Spyder (2,1 saniye) ve Lamborghini Huracán Performante (2,2 saniye) 0-60 kat daha hızlıydı.

2016 Rimac Concept One: 2,4 Saniyede 0-60 MPH

0-60 MPH

2,4 saniye

En yüksek hız

221 mil/saat

Çeyrek mil

9,9 saniye

Beygir gücü

1.224 hp

Tork

1.180 lb-ft

Rimac Concept One Dünyanın İlk Tamamen Elektrikli Süper Otomobili

Teknolojik gelişmelere ve büyük miktarda fonlanan otomobil üreticilerine rağmen, nispeten bilinmeyen bir akü tedarikçisi dünyanın ilk elektrikli süper otomobilini üretti: Rimac Concept One. Rimac'ın elektrikli hiper otomobili, Richard Hammond'un hızlı EV'nin dahil olduğu hayatı tehdit eden kazasının ardından popülerlik kazandı. Concept One, 2016'daki resmi çıkışından önce bile dünyanın en hızlı elektrikli otomobillerinden biriydi.

Toplam 1.224 beygir gücü ve 1.180 lb-ft tork çıkışına sahip dört bağımsız motor, elektrikli hiper araca güç sağlıyor. Bu kurulum, hiper otomobili 2,4 saniyede 60 mil/saat hıza ve 221 mil/saat azami hıza çıkarmak için 2 vitesli çift kavramalı şanzımanla eşleştirildi. Concept One, 2017 yılında Goodwood Hız Festivali'nde EV rekorunu kırdı.

2017 Tesla Model S P100D 'Gülünç+': 0-60 MPH'ye 2,3 Saniyede
0-60 MPH

2,3 saniye

En yüksek hız

163 mil

Çeyrek mil

10,5 saniye

Beygir gücü

688 bg

Tork

791 lb-ft

Tesla'nın Ludicrous+ Modu Zirve Torku %60 Artırıyor

Tesla, en üst seviye P100D donanım seviyesini 2017 yılında Model S serisine tanıttı. Tesla'nın 'Gülünç+ modu' ile Model S P100D yalnızca 2,3 saniyede 60 mil/saat hıza ulaşabildi. P100D sadece en hızlı Model S değil, aynı zamanda Ferrari LaFerrari ve Porsche 918 Spyder'ın ardından o zamanın 0-60 mil/saat hıza ulaşan en hızlı üçüncü üretim otomobiliydi.

Diğer iki otomobilin milyon dolarlık fiyat etiketine sahip sınırlı üretim modeller olduğu düşünüldüğünde bu başarı daha da etkileyiciydi. Ayrıca Model S, diğerlerinden farklı olarak beş yetişkini ağırlayabilen ve bol miktarda kargo taşıyabilen dört kapılı bir otomobil.

İşte Her Bütçeye Uygun En Hızlı Spor Araba

15.000 $'ın altından 70.000 $'a kadar (ve aradaki her şey), bugün geniş bir yelpazede cezbedici yeni ve kullanılmış spor araba seçenekleri burada.

2022 Tesla Model S Ekose: 2,0 Saniyede 0-60 MPH
0-60 MPH

2,0 saniye

En yüksek hız

162 mil

Çeyrek mil

9,3 saniye

Beygir gücü

1.020 hp

Tork

1.050 lb-ft

2,0 Saniyede 60 MPH'ye En Hızlı Tesla

Saatte 60 mil hıza ulaşan en hızlı arabalar genellikle az kargo alanına sahip 2 kapılı, sınırlı sayıda üretilen modellerdir. Ancak Tesla, Model S Plaid'in 2,0 saniyede 60 mil/saat hıza ulaşmasıyla tüm zorluklara bir kez daha meydan okudu. Ekose, Model S'in tarihindeki diğer donanımlara benzemiyordu. Önceki model yıllarındaki diğer versiyonlardan daha güçlü, daha hafif, daha alçak ve daha uzundu.

Aynı zamanda 1.020 at ve 1.050 lb-ft tork üreterek Tesla'nın üçlü motor sistemine de öncülük etti. Bu, Model S Plaid'i 2,0 saniyede 60 mil/saat hıza çıkarmak için yeterlidir. Çeyrek mili sadece 9,3 saniyede kateden Model S Plaid'in Alman Otobanı'na hakimiyetini izleyin. Bu etkileyici rakamlar, adının en hızlı 0-60 seri üretim otomobiller listesine yazdırılmasına yardımcı oldu.

2023 Yılında Piyasadaki En Hızlı AWD Spor Arabaları

Dişli kutuları bugünlerde giderek daha fazla dört tekerlekten çekişli performans arabalarına yöneliyor ve bunlar 2023'te mevcut olan en iyilerden bazıları.

2025 Deus Vayanne: 1,9 Saniyede 0-60 MPH
0-60 MPH

1,9 saniye

En yüksek hız

250 mil/saat

Çeyrek mil

Yok

Beygir gücü

2.243 hp

Tork

1.504 lb-ft

Deus Vayanne 2.243 HP ile Geliyor

Deus, 2020 yılında Vayanne'in orijinal taslağını çizerek otomobil tutkunlarının hemen dikkatini çekti. Şık görünümünün yanı sıra Deus Vayanne, olağanüstü hızlanmaya sahip elektrikli bir hiper otomobildi. Otomobil üreticisine göre hiper otomobilin 60 mil/saat hıza ulaşması yalnızca 1,9 saniyeye ihtiyaç duyuyor ve 250 mil/saat azami hıza sahip.

Deus, Vayanne'i Williams Advanced Engineering ve Italdesign'ın yardımıyla inşa ediyor ve hiper otomobilinin teslimatlarının 2025'te başlayacağını söylüyor. Elektrik motorları hakkında çok az bilgi olmasına rağmen, elektrikli hiper otomobil 2.243 beygir gücü ve 1.504 lb-ft tork vaat ediyor.

2023 Pininfarina Battista: 1,8 Saniyede 0-60 MPH
0-60 MPH

1,8 saniye

En yüksek hız

222 mil/saat

Çeyrek mil

8,6 saniye

Beygir gücü

1.900 hp

Tork

1.696 lb-ft

Battista 1/4 Mili Sadece 8,6 Saniyede Geçebilir

İtalyan tasarım firması Pininfarina, şimdiye kadarki en güzel Ferrari'lerin bazılarından sorumlu olduğu için arabaları güzelleştirme konusunda bir iki şey anlıyor. Pininfarina otomobil üretme işine giriştiğinde muhteşem bir elektrikli hiper otomobil ortaya çıkardı.

İlk arabası Battista sadece karbon fiber yapıya sahip el yapımı muhteşem bir araba değil. Dört elektrik motoru ve T şeklinde 120 kWh pil paketi sayesinde Battista, 1.900 hp ve 1.696 lb-ft tork sağlıyor. Bu kurulum, çeyrek mili 8,6 saniyede kat ederken, 1,8 saniyede 60 mil hıza ulaşmasını sağlar. Bu İtalyan şaheserini harika kılan tek şey performansı değil; Pininfarina tüm dünya için yalnızca 150 Battista üretecek.

Uygun fiyatlı bir spor otomobil arıyorsanız, ikinci el otomobil pazarındaki bu modeller etkileyici süreleri ile beklentilerinizi karşılayacaktır.

2023 Aspark Baykuşu: 1,72 Saniyede 0-60 MPH
0-60 MPH

1,72 saniye

En yüksek hız

256 mil/saat

Çeyrek mil

8,7 saniye

Beygir gücü

1.984 hp

Tork

1.416 lb-ft

Aspark Baykuşu, 1,72 Saniyelik 0-60 MPH Süreyle Son Derece Hızlı Bir Süre Sunuyor
Aspark'ın Baykuşu 2015'ten bu yana üzerinde çalışıyor ve otomobil üreticisi teslimatlara 2023 sonlarında başlamayı planlıyor. Baykuşun saatte 60 mil hıza ulaşması yalnızca 1,7 saniyeye ihtiyaç duyuyor ve çeyrek mili 8,7 saniyede kat ediyor ve başka bir Hırvat eseri ortaya çıkmadan önce. 60 mil/saat hıza dünyanın en hızlı hızlanan elektrikli otomobiliydi. Dört elektrik motoru inanılmaz bir 1.984 hp ve 1.416 lb-ft tork sağlıyor.

Aspark Baykuşu, Mayıs 2023'te elektrikli otomobiller arasında sekiz mil ve çeyrek mil hız rekorlarını kırdı. EV, sekiz mil koşusunda ortalama 192,02 mil/saat ve çeyrek mil için 198,12 mil/saat hıza ulaştı. Aspark Owl'un baş döndürücü süresi, onu 2023 Dodge Challenger SRT Demon 170'in ardından en hızlı 0-60 otomobil haline getiriyor.

2024 Rimac Nevera: 1,7 Saniyede 0-60 MPH

Performans Özellikleri

0-60 MPH

1,7 saniye

En yüksek hız

258 mil/saat

Çeyrek mil

8,25 saniye

Beygir gücü

1.914 hp

Tork

1.725 lb-ft

Rimac Nevera, 258 MPH Hızla Bir Elektrikli Araç İçin En Yüksek Hıza Sahiptir

1.914 hp ve 1.725 lb-ft tork ile Rimac Nevera birçok Bugatti, Ferrari ve hatta Lamborghinis'ten daha güçlüdür. Ve hepsi bu değil; 2023 Rimac Nevera dünyanın en hızlı EV otomobilidir.

Resmi olarak dünyanın en hızlı elektrikli otomobili olan Nevera, 100 km/s hıza 1,7 saniyede ulaşıyor, çeyrek mili 8,25 saniyede kat ediyor ve 258 mph azami hıza sahip. Yalnızca 150 kopyayla sınırlı olan Nevera'nın göz kamaştıran 2,2 milyon dolarlık fiyat etiketi var. Bu fiyat size 205 mil menzil, aşırı hızlanma ve en hızlı elektrikli otomobile sahip olma şansı kazandırıyor.

Kaynak: HotCars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Nissan Aşırıya Gidiyor ve İlk Elektrikli Yüksek Performansını Satışa Sunuyor

Yeni Nissan Ariya NISMO'nun amacı ilk bakışta ayrı görünen iki dünyayı bir araya getirmektir. Tamamen elektrikli ve spor arabalardan bahsediyoruz. Ariya, Nissan'ın bugün ABD pazarında satışa sunduğu en önemli modellerden biri.

nissan-ariya-electric-suv-v2.jpg

Bu tamamen elektrikli SUV, yeni tasarım ve motorizasyon modelleriyle ilk alıcılarını 2023 pazarında bulacak. Zaten yenilikçi bir Spor Hizmet Aracı olan bu sıfat şimdi yeni versiyonla genişletildi.

2024 Nissan Ariya NISMO'ya yol açın

2024 Tokyo Otomobil Fuarı'nda Nissan standının en önemli parçası Ariya NISMO'ydu. Neden önemli bir rol oynadı? Bir yandan, Amerika Birleşik Devletleri'nde önemli bir model olan Ariya'nın piyasaya çıkışından bu yana çıkan ilk versiyonu.

VLP_driveathome_ariya_2023_L+M.png

Öte yandan Ariya NISMO, Japon fabrikasının ilk seri üretim elektrikli spor otomobili olarak kabul ediliyor. Bildiğimiz gibi NISMO, Nissan fabrikasının kanatları altında yer alan yüksek performanslı bir geliştirme bölümüdür. Örneğin GT-R ve Z spor arabalarının NISMO çeşitleri oldukça saygı görüyor.

Nissan sunumda şunları duyurdu:

"Şık ve fütüristik crossover SUV, NISMO'nun sportif iç mekanla güçlü hızlanma ve elektrikli araçlara özgü sessiz çalışma sunan amiral gemisi modelidir."

Bu elektrikli SUV'un ilk etapta Japonya'da pazarlanacağını, daha sonra diğer pazarlara da yöneleceğini, özellikle de yakında Amerika Birleşik Devletleri'ne ulaşmasının beklendiğini belirtmekte fayda var.

2024 Nissan Ariya NISMO için iki versiyon

Nissan, temel farkının performansında olduğu Ariya NISMO'nun iki versiyonunu duyurdu. İsimleri: Ariya NISMO B6 e-4ORCE ve Ariya NISMO B9 e-4ORCE.

İkincisi en yüksek performansa sahip ve en pahalı olanıdır. Ariya NISMO B9 e-4ORCE toplam 424 HP -320 kW- güç sağlarken torku 600 Nm'dir. Bataryası 91 kWh'dir.

iris?resp=png&bkgnd=transparent&pov=E31&

Tasarım açısından Ariya, NISMO versiyonuyla karakter kazanıyor. Nissan'ın yüksek performanslı versiyonlarını farklı kılan kırmızı detayları ve hem gövde hem de yolcu bölmesindeki NISMO amblemlerini gözden kaçıramadılar.

Çoklu karbon fiber aplikler, üst arka bölgedeki spoyler ve siyah kaplamalı 20 inç jantlar da unutulmamalıdır.

2023-nisan-ariya-12-inch-display.jpg

Bu versiyon şüphesiz ilgi uyandırıyor. Hem performansı hem de Japon firmasında bir yenilik olan sportif/elektrikli karakteri nedeniyle. Ya Nissan'ın 1960'lardan bu yana kendisine eşlik eden Yarış karakterini kendi lehine kullandığı sadık bir NISMO ürünü olduğu için. Bir dahaki sefere görüşürüz.

Kaynak: TORK US

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Çinli bilim insanları -112°F sıcaklıkta çalışan sağlam lityum pil tasarladı

Pil teknolojisiyle ilgili önemli bir gelişme olarak, bir araştırma ekibi, lityum iyon pillerin ultra düşük sıcaklıklarda verimli bir şekilde çalışmasını sağlayan yeni bir elektrolit geliştirdi.

Zhejiang Üniversitesi'nde profesör olan Fan Xiulin liderliğindeki uluslararası ekip, geliştirmenin pillerin eksi 80 santigrat derece (eksi 112 Fahrenheit) kadar düşük sıcaklıklarda etkili bir şekilde çalışmasına olanak sağlayacağını iddia ediyor.

Araştırmacılar ayrıca, South China Morning Post'a (SCMP) göre, aşırı koşullar altında çalışabilen yüksek enerjili pillerin geliştirilmesine zemin hazırlama potansiyeline sahip, pillerde daha önce keşfedilmemiş bir iyon taşıma mekanizmasını da ortaya çıkardılar.

Xiulin, bu pillerin telekomünikasyon, trenler, arktik keşifler, havacılık ve elektrikli araçlar gibi çeşitli alanlarda kullanım alanı bulabileceğinin altını çiziyor.

Ekibin araştırmasının ayrıntıları Science dergisinde yayınlandı.

Düşük sıcaklıktaki ortamlara uygun lityum iyon piller oluşturmak, yüksek enerji yoğunluğu, geniş çalışma sıcaklığı aralığı ve tek bir pilde hızlı şarj etme özellikleri arasında denge kurmanın zorluğu nedeniyle zorlayıcı olmuştur.

Bunun nedenlerinden biri, tüm bu özelliklerin, iyonları elektrotlar arasında hareket ettiren ve birbirine karşıt niteliklere sahip bir pil bileşeni olan bir elektrolite bağlı olmasıdır.

SCMP'ye göre ekip, bu zorluğu çözmek için mevcut elektrolit tasarımlarıyla "ulaşılamaz" olan pil özelliklerine olanak tanıyan çok küçük solvent moleküllerinden oluşan bir elektrolit yarattı.

Araştırmalarına göre elektrolit, soğuk ortamlarda ultra hızlı şarjı kolaylaştırdı. Lityum-iyon pillerin eksi 112 Fahrenheit (80 Celcius) kadar düşük sıcaklıklarda büyük kapasite ve kararlılıkla çalışmasına olanak sağladı. Pil, son derece düşük sıcaklıklarda 10 dakikada kapasitesinin yüzde 80'ini şarj edebiliyor.

Yenilikçi elektrolit pil performansını artırır.

Organik bir çözücü içinde karıştırılan lityum tuzları, lityum iyon akü elektrolitlerinin olağan bileşenleridir. Elektrolitler pildeki iyonik iletkenliği veya iyon hareketini kısıtlar.

Bununla birlikte, geniş bir sıcaklık aralığında birçok çözücünün test edilmesini içeren dört yıllık bir araştırmadan sonra grup, bir elektrolit oluşturmak için floroasetonitril olarak bilinen bir çözücü kullandı.

SCMP'ye göre araştırmacılar, düz kese pil hücreleri olarak da bilinen yumuşak paket lityum iyon pilleri kullanarak yapılan deneylerde, elektrolitin piller içinde keşfedilmemiş bir yapısal hareket tarzını kolaylaştırdığını keşfettiler.

Araştırmacılar, elektrolitteki küçük solvent moleküllerinin lityum iyonlarının etrafında iki kılıf tabakası oluşturduğu ve iyonların içinden geçebileceği kanallar oluşturduğu bu sürece "ligand-kanal taşınması" adını veriyor.

Ligand kanalıyla kolaylaştırılmış iletim mekanizması, zorlu ortamlarda çalışan yüksek enerjili pilleri mümkün kılar. SCMP'ye göre bu yöntem, elektrolitlerinin -94 Fahrenheit (70 santigrat derece) sıcaklıkta standart elektrolitlere göre 10.000 kat daha iyi iyon iletkenliğine sahip olmasını sağladı.

Grup, elektrolit tasarım konseptinin lityum iyon sodyum ve potasyum iyon piller için inanılmaz derecede iyi çalıştığını keşfetti. Ekibe göre, elektrolitin geleneksel bir pil tasarımında düzgün çalışabileceğini garanti etmek için daha fazla araştırma gerekebileceğinden bu araştırmanın hala sınırlamaları var.

Kaynak: Interesting Engineering

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Elektrifikasyon Dört Tekerden Çekişin Hakimiyetine Yol Açıyor

EV yapılandırmalarının %75'i dört teker çekişlidir.

Tamamen elektrikli araç (EV) pazarını analiz ederken, segmentin dört tekerlekten çekişli (AWD) güç aktarma organlarına doğru kaydığını fark ettik. Önden çekişli (FWD) ve arkadan çekişli (RWD) modeller azınlıktadır.

Gerçi her zaman böyle değildi. 2010-2013 yılları arasında piyasada sadece tek motorlu FWD ve RWD modelleri mevcuttu. 2014 model yılında Tesla, Model S'nin (85D) çift motorlu AWD versiyonunu piyasaya sürdüğünde işler değişti.

2015 model yılında Tesla, çift motorlu aileyi birkaç versiyona genişletti (o sırada piyasadaki tüm versiyonların yaklaşık dörtte biri) ve ardından 2016 model yılında yeni piyasaya sürülen Model X ile AWD serisini ikiye katladı. .

AWD Tesla Model 3'ü görmek için 2018 model yılına, Tesla olmayan ilk çift motorlu AWD modelini görmek için ise 2019 model yılına kadar beklemek zorunda kaldık: Audi e-tron SUV ve Jaguar I-Pace. O zamanlar AWD'nin payı tüm EV konfigürasyonlarının yaklaşık yarısını oluşturuyordu.
AWD hakimiyeti, başlangıçta birinci sınıf/yüksek performanslı modellerle ilerledi. Ancak daha sonra ana akım modeller dört tekerlekten çekişli versiyonları da almaya başladı.

2023 model yılında ilk üç motorlu, dört tekerlekten çekişli EV'leri gördük; önde bir elektrik motoru ve arkada iki ayrı elektrik motoruyla donatılmış Audi e-tron S. Bu arada Rivian, dört motorlu, dört tekerlekten çekişli güç aktarım sistemini R1T ve R1S modellerinde (tekerlek başına bir motor) tanıttı.

Çift motorlu AWD sistemine sahip olmak, çekiş ve performansa yardımcı olur ve rejeneratif frenlemeyle ilgili bazı avantajlara sahiptir. Üç motorlu veya dört motorlu versiyonlar, belirli tekerleklerin tork vektörlemesi yoluyla performansı daha da artırabilir.

Karmaşıklık, maliyet ve ağırlık gibi dezavantajlar da vardır. Verimlilik de bir miktar azalmıştır, dolayısıyla tek motorlu modeller enerji tüketimi sıralamasında en üst sıralarda yer almaktadır. Yönlendirmeli aks olduğu için öne iki bağımsız motor takmak da zor olabilir.

Çift motorlu sistem, dört tekerlekten çekişe ulaşmanın en basit ve en uygun maliyetli "yeterince iyi" yoludur. Ayrıca, iki elektrik motorlu bir AWD EV geliştirmenin, AWD'li içten yanmalı motorlu bir araca göre "daha kolay" veya daha "yerli" olduğuna inanıyoruz.

2024'te AWD hakimiyeti

Farklı pil boyutları, aralıkları, güç aktarma organları ayarları ve tekerlekler de dahil olmak üzere 300'den fazla bireysel EV konfigürasyonu satışta. Verilerimize göre bunların kabaca dörtte üçü (yaklaşık 250) veya %75'i dört tekerlekten çekişli.

Önden çekişli konfigürasyonlarda bunlardan yalnızca 30 tanesi (%9'dan az) bulunmaktadır. Arkadan çekişli konfigürasyonlar yaklaşık %17'lik bir paya sahiptir (56 konfigürasyon).

Bu rakamlar otomatik olarak AWD araç satışlarının %75'i temsil ettiği anlamına gelmiyor -bu konfigürasyonların sayısıdır- ancak elektrifikasyonun otomobil pazarını AWD'ye doğru dönüştürdüğü görülüyor.

Bu trendin devam edip etmeyeceğini göreceğiz çünkü tek motorlu araçların daha ucuz olması gerektiği açık ve birçok firma artık daha uygun fiyatlı modeller üzerinde çalışıyor. Yeni bir FWD/RWD modeli dalgası ortaya çıkabilir ve bunların satışları bundan birkaç yıl sonra AWD'den daha yüksek olabilir.

Kaynak: InsideEVs Global

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Rapora Göre: Çinli BYD'nin Kalite Sorunları Uluslararası Pazarlarda Sorun Olmaya Başladı

Avrupa'daki depolarda biriken elektrikli araçlar ve lojistikle ilgili kalite sorunları, dünyanın en büyük EV üreticisi için yeni baş ağrıları.

logo.jpg

BYD, Çin ve yurtdışı pazarlarındaki ayak izini genişletirken bazı yeni engellerle karşılaşıyor. The Wall Street Journal son raporunda, Avrupa, Orta Doğu ve Güney Asya'ya gönderilen Çin yapımı BYD modellerinin kalite sorunlarıyla boğuştuğunu belirtti.

Warren Buffet destekli otomobil üreticisi, 2023'te rekor bir satış yılı elde ederek Tesla'yı dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi olarak tahtından etti. Aynı zamanda geçen yılın sonu itibarıyla piyasa değeri açısından Tesla ve Toyota'nın hemen ardından üçüncü büyük otomobil üreticisiydi.

Son rapor, Çin'den ihraç edilen araçların varış noktalarına vardıklarında çeşitli tamir ve onarımlara ihtiyaç duyduğunu belirtiyor. Raporda, Japonya'ya gelen araçlarda çiziklerin olduğu, Avrupa'ya gelen araçlarda ise küf oluştuğu belirtildi.

byd-han.jpg

Küf, özellikle nemli havalarda uzun süre saklandıklarında arabalarda yaygın bir olay olsa da, Avrupa'daki BYD arabalarının sorunu, küfün çıkarılması için uygun işlemin yapılmamasıydı.

Çin elektrikli araçlarının yerel otomotiv pazarını kasıp kavurduğu Tayland'da BYD'nin kalite sorunları artıyor gibi görünüyor. Boya ve plastik soyulması şikayetleri kamuoyuna duyuruldu. Bu arada İsrail'de BYD EV'lerin tavan raflarının ağırlığı altında eğrildiği bildiriliyor.

Bunlar üretim kusurlarından ziyade lojistikle ilgili sorunlar gibi görünüyor. Bir BYD yöneticisi WSJ'ye, sorunların "iyi bir restorana gidip tabağın kırık olduğunu bulmak" ile eşdeğer olduğunu söyledi. Geçen yılın sonundan bu yana satılmayı bekleyen Avrupa depolarında yaklaşık 10.000 BYD otomobilin park edildiği tahmin ediliyor.

Küresel nakliye güzergahında sıkı kalite kontrolü sürdürmek BYD için yeni bir zorluk olabilir. Ancak bu kalite sorunlarının yanlış alarmlar mı yoksa BYD'nin çok ciddiye alması gereken bir şey mi olduğunu ölçmek için henüz çok erken.

Otomobil üreticisinin satışları, sektör genelindeki yavaşlama nedeniyle Şubat 2024'te düştü. Şirketin bu yıl uluslararası pazarlarda 400.000'den fazla otomobil satma yönündeki dahili hedefini de tutturması bekleniyor.

Kaynak: InsideEVs Global

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bilim adamları katı hal pillerindeki (Solid State Batteries) temel sorunu çözdü

Pil teknolojisindeki yeni araştırmalar artık daha güvenli, daha uzun ömürlü enerji depolamayı vaat ediyor. Katı hal pilleriyle ilgili kritik bir sorunla uğraşan araştırma ekibine teşekkürler. Araştırmacılar şimdi bu yeni nesil güç kaynakları için oyunun kurallarını değiştiren bir "tabandan elektrokaplama" yöntemi geliştirdiler.

Daha güvenli, daha güçlü pilleri arayın

Günümüzün pilleri, akıllı telefonlarımız veya elektrikli arabalarımızdaki pillerin, enerjiyi taşımak için çoğunlukla sıvı elektrolitleri kullandığını söylüyor. Ancak bu sıvılar yanıcıdır ve günümüzün modern süreçlerinde minimum düzeyde olsalar bile bu durum güvenlik kaygılarını da beraberinde getirmektedir.

Bununla birlikte, yeni bir enerji depolama teknolojisi türü öne çıkıyor. Katı hal pillerine girin. Bunlar daha az tehlikeli olmayı vaat ediyor çünkü bunun yerine katı bir elektrolit malzeme kullanıyorlar. Bu, daha büyük bir enerji yoğunluğuna sahip olma olasılıklarıyla birleştiğinde, bu alanda yoğun araştırmaların yapılmasına yol açıyor.

Hassas lityum yerleştirme

Eksilerine gelince, katı hal pillerle ilgili en önemli zorluk, önemli bir bileşen olan lityumun şarj ve deşarj sırasında nasıl biriktiğidir. Rastgele biriktirme düzenleri lityumu tüketebilir ve sonuçta pilin genel performansını ve ömrünü tüketebilir.

Bu araştırma ekibi, POSCO N.EX.T Hub'ın yardımıyla pilin lityuma yön veren anotu için süper ince bir koruma katmanı oluşturdu. Özel bağlayıcı malzemesi sayesinde lityum, iyi organize edilmiş bir yığın gibi anotun altından düzgün bir şekilde oluşur. Taramalı elektron mikroskobu (SEM) ile gelişmiş görüntüleme teknikleri kullanılarak doğrulanan bu buluş, düzensiz birikim sorununu çözüyor. Araştırmacıları çalışmalarını Small dergisinde yayınladılar.

Gerçek dünya sonuçları

Araştırmacılar pillerini test etti. Rapora göre, test pilleri ultra ince lityum katmanlarında bile etkileyici bir performans sergileyerek önceki katı hal tasarımlarında görülmemiş bir uzun ömür vaat ediyor.

Araştırmacılar tarafından geliştirilen tamamen katı hal piller, 10 mikrometre (μm) veya daha ince lityum metalinde bile uzun süreler boyunca istikrarlı elektrokimyasal performans gösterdi.

Araştırmayı yöneten Profesör Soojin Park, "Yeni bir elektrokaplama stratejisi yoluyla dayanıklı, tamamen katı halli bir pil sistemi tasarladık" diyor. "Daha fazla araştırmayla pil ömrünü uzatmak ve enerji yoğunluğunu artırmak için daha etkili yollar sunmayı hedefliyoruz" diye ekledi.

Araştırmacıların çalışmalarının gerçek dünyaya etkileri var; POSCO Holdings, bu üstün pillerin tüketici ve endüstriyel kullanım için potansiyelini açığa çıkararak bu teknolojiyi ticarileştirmeye taşımak istiyor.

Kaynak: Interesting Engineering

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

BYD, 230 bin dolarlık yeni EV süper otomobilini tanıttı ve Elon Musk, Çinli otomobil üreticisinin 'diğer şirketlerin çoğunu neredeyse yok edebileceğini' söyledi

Amerika Birleşik Devletleri dışında ucuz otomobilleriyle tanınan Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, yüksek fiyatlı spor otomobil pazarına girdi.

Şirket, yaz aylarında piyasaya sürüldüğünde Ferrari gibi üst düzey markalara rekabet kazandırmayı amaçlayan, liste fiyatı 233.000 doların üzerinde olan Yangwang U9'u tanıttı.

Oradaki ve Lamborghini, Tesla ve diğer yerlerdeki yetkililer BYD'yi hafife almasa iyi olur. Bunun nedeni şirketin pazar payını artırma konusunda kanıtlanmış bir yeteneğe sahip olmasıdır.

BBC, BYD'nin 2023'ün son çeyreğinde ezici Tesla'dan daha fazla EV sattığını bildirdi; bu kısmen, şu anda dış pazarlarda 14.000 doların altında satılan Dolphin'in de aralarında bulunduğu otomobiller sayesinde oldu. Daha temiz bir ulaşım sistemine geçiş yapmamıza yardımcı olan, büyüyen EV sektörünün bir parçası.
Daha ucuz modeller gibi, U9 da ABD'de hemen satışa sunulmayacak Fortune, ilk sürümlerin Çin'de ancak otomobil üreticisi süper otomobil olarak adlandırılan aracı piyasaya sürdüğünde gerçekleşeceğini bildirdi.

TheStreet'ten Remy Blaire, Wall Street'ten gelen bir video raporunda, "Şirket üst düzey pazardan daha fazlasını ele geçirmeyi umduğundan bu, BYD için bir değişikliktir" dedi.

Eğrileri ve açıları akıllıca kesilmiş, tamamı yalın ve alçak profilli, kötü görünümlü bir sürüş. U9 192 mil/saat hıza ulaşabildiği için performansın hız tutkunları için mükemmel olması bekleniyor. BYD başına sıfırdan 62 mil/saat hıza yalnızca 2,36 saniyede çıkabilir.

İç mekan aynı zamanda şık ve modern bir tasarıma sahip olup, iki adet 14 yönde ayarlanabilen koltuk ve üst düzey ses sistemi dahil beklediğiniz tüm yüksek teknoloji özelliklerine sahiptir.

Şirket, EV'yi "sokak meraklısı ve eğlenceli" olarak tanımlıyor.

Verimlilik açısından U9'un menzili yaklaşık 289 mildir. TheStreet'in haberine göre, lityum-demir fosfat pil yaklaşık 10 dakikada yüzde 30'dan yüzde 80'e kadar şarj olabiliyor.

U9'un etkileyici bir ışık gösterisi ve manevra yaptığını gösteren bir video klibi, telefonlarıyla gösterinin video kliplerini yakalayan izleyicilerin dikkatini çekiyor. TheStreet'e göre bu, aracın önceden programlanmış şarkılar eşliğinde "zıplamasını, sallanmasını ve dans etmesini" sağlayan modun bir parçası.

Ancak, Dolphin, U9 ve diğer modellerin Amerika yollarına çıkması an meselesi olabileceği için asıl sarsılması gereken BYD'nin rakipleridir.

Tesla CEO'su Elon Musk, TheStreet'in hikayesinde yakın tarihli bir kazanç açıklamasından gelen yorumların bir parçası olarak "Ne tür gümrük vergileri veya ticaret engellerinin oluşturulduğuna bağlı olarak Çin dışında önemli bir başarı elde edeceklerini düşünüyorum" dedi. "Açıkçası, ticari engeller oluşturulmazsa dünyadaki diğer şirketlerin çoğunu neredeyse yok edeceklerini düşünüyorum."

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Rivian'ın R2 SUV'si Devrim Yaratan Pil Teknolojisine Sahip

Sektörün önde gelen elektrikli araç üreticisi Rivian, beklenmedik bir gelişmeyle, en son atılımını açıklayarak herkesi şaşkına çevirdi: yakında çıkacak olan R2 SUV için devrim niteliğindeki akü teknolojisi. Merakla beklenen SUV'un tanıtım etkinliği sırasında Rivian, yalnızca çekici tasarımı ve 45.000 $'lık başlangıç fiyatıyla dünyayı şaşırtmakla kalmadı, aynı zamanda rakibi Tesla'nın kullandığı pilleri geride bırakan yeni bir pil hücresini tanıtarak otomotiv endüstrisinin dikkatini çekti. 

4695 hücresi olarak bilinen bu yenilikçi teknoloji, Tesla'nın 4680 hücresine kıyasla çok daha büyük boyutuyla dikkat çekiyor. 46 milimetre çapında ve 95 milimetre yüksekliğinde olan hücre, etkileyici bir enerji kapasitesi ve performans vaat ediyor.

Rivian'ın yeni pilleri mi?

Bu araçtaki akü paketi, 34 hücre genişliğinde ve 8 hücre derinliğinde bir konfigürasyonda düzenlenmiş 272 ayrı hücreden yapılmıştır. Bunların seri olarak birbirine bağlanmış standart lityum iyon hücreler olduğunu varsayarsak (birbiri ardına, artıdan eksiye bağlantıyla pil eklemek gibi), toplam voltaj çıkışı 979,2 volt gibi muazzam bir değere ulaşır. Doğru, bu sistem 1000 voltluk bir mimari üzerinde çalışıyor ve bu da daha önceki 800 voltluk sistem spekülasyonlarını aşıyor.

Bu yeni pil tasarımının en önemli avantajlarından biri, daha yüksek şarj ve deşarj hızlarını karşılayabilmesidir. Bu, araç için önemli ölçüde daha hızlı şarj süreleri anlamına gelir. Ek olarak, 1000 voltluk sistemin ve bu yenilikçi akü hücrelerinin, R2'de daha verimli bir rejeneratif fren sistemine katkıda bulunarak otomobilin frenleme sırasında daha fazla enerji yakalamasına ve genel sürüş menzilini iyileştirmesine olanak sağlaması bekleniyor.

https://exposure.accelerator.net/production/photos/2x6g1au4nrlbo9rzdofkl7yl6hymzjv44qto/original.mp4;/resize(1920,_,fit)/crf(20).mp4

Sonuç

Rivian, 4695 pil hücresi geliştirmesiyle elektrikli araç teknolojisinde öncü olarak ortaya çıkıyor. Diğer şirketler bu alanı araştırırken Rivian ön planda görünüyor. Bu yeni hücreler önemli umut vaat ediyor, ancak ayrıntılar gizli kalıyor.

Rivian, otomotiv endüstrisinde sınırları zorlayarak, yüksek performanslı ve verimli elektrikli araçlarla dolu bir geleceğin yolunu açıyor. Yaklaşan R2 lansmanı, bu yenilikçi pil teknolojisiyle birleştiğinde, Rivian'ı elektrikli otomobil sahnesinde kalıcı bir etki yapacak ve sürdürülebilir ulaşım çözümlerine yönelik yarışta lider konumunu potansiyel olarak sağlamlaştıracak şekilde konumlandırıyor.

Kaynak: Tork US

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Biden Yönetimi Devrimci Elektrikli Araç Kuralını Açıkladı

Biden yönetimi, ABD'nin iklim değişikliğiyle mücadelesine yardımcı olmak için büyük bir adım atıyor. Çarşamba günü Biden yönetimi, ülkedeki en büyük kirlilik üreticisinden biri olan arabaları değiştirmeyi amaçlayan yeni ve önemli bir iklim düzenlemesini tanıttı.

Bu yeni düzenleme, ABD'de satılan yeni binek otomobillerin ve hafif kamyonların 2032 yılına kadar tamamen elektrikli veya hibrit olmasını sağlayacak.

Elektrikli Otomobiller 2023'te Rekor Satışlarla Buluştu

Çevre Koruma Ajansı (E.P.A.) olarak bilinen bu yeni düzenleme, son birkaç yıldır halihazırda tamamen elektrikli araç üretimine yönelen Amerikan otomobil pazarını dönüştürebilir.

New York Times'ın verilerine göre geçen yılki otomobil satışlarının yüzde 7,6'sını elektrikli araçlar oluşturdu; bu da yaklaşık 1,2 milyon adet anlamına geliyor. Bu, elektrikli araçlar için rekor bir satış rakamı olsa da, hâlâ geliştirilecek çok şey var.

E.P.A.'nın Yeni Hedefi

Yeni E.P.A.'nın hedefi satışların yüzde 56'sını oluşturuyor. Hedef hedef, otomobil satışlarının yüzde 16'sını hedefleyen hibrit otomobiller için bir miktar hareket alanı içeriyor.

Biden yönetimi, bu iddialı hedefi son on yılda büyüyen küresel ısınma sorunuyla mücadele etmek için belirledi.

Küresel Kaynama Kriziyle Mücadele

2023, tarihteki en sıcak yıl oldu. Arabalar ve diğer ulaşım araçları ABD'deki en büyük karbon emisyonu kaynağı olup, artan sıcaklıkların artmasına yardımcı oluyor.

Elektrikli araçlar, Biden'ın küresel ısınmayla mücadele etme stratejisinin katalizörü konumunda ve on yılın sonuna kadar ülkenin emisyonlarını yarı yarıya azaltmayı umuyor.

2030 Hedefi

Biden yaptığı açıklamada, "Üç yıl önce iddialı bir hedef belirledim: 2030'da satılan tüm yeni otomobil ve kamyonların yarısının sıfır emisyonlu olması" dedi.

Biden şöyle devam etti: “Birlikte tarihi ilerleme kaydettik. Ülke genelinde yüzlerce yeni genişletilmiş fabrika. Yüz milyarlarca dolarlık özel yatırım ve binlerce iyi maaşlı sendika işi. 2030 hedefime ulaşacağız ve önümüzdeki yıllarda da ileriye doğru koşacağız.”

Karbon Dioksitin Sınırlandırılması

Biden'ın yeni kuralının hedefi, arabalardan kaynaklanan karbondioksit emisyon miktarını 2032 yılına kadar sınırlamak. Bunu yapmak için Biden, bayilerin park yerlerinden çıkan arabaların sıfır emisyonlu araçlar olduğundan emin olmak istiyor.

Bu planın ABD karbon emisyonlarının yedi milyar ton karbondioksit emisyonunu önleyeceğini umuyoruz.

Kaynak: Savvy Dime

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla'nın Elon Musk Sorunu Var Gibi Görünüyor

Tesla CEO'su Elon Musk vizyon sahibi bir insan. Elektrikli otomobil üreticisinin muazzam başarısının başlıca nedenlerinden birinin onun olduğuna çok az kişi itiraz edebilir. Ancak Tesla hisseleri bu yıl şu ana kadar yaklaşık %30 değer kaybettiğine göre, bazıları Musk'un sosyal medya platformu X'e sahip olması da dahil olmak üzere diğer birçok faaliyetinin Tesla'ya zarar vermeye başlayıp başlamadığını yeniden merak ediyor.

“2015-2021 büyüme döneminde görünüşte tek bir odak noktası vardı. Aralık sonu itibarıyla Tesla'nın yaklaşık 378.000 hissesine sahip olan Gerber Kawasaki Varlık ve Yatırım Yönetimi Başkanı ve CEO'su Ross Gerber, Musk'un tamamen Tesla'da olduğunu söyledi. Ancak Gerber, Musk'ın daha sonra X olarak yeniden markaladığı Twitter'ı satın aldığı Ekim 2022'den sonra bu durumun değiştiğini düşünüyor.

Gerber, "Tesla hisseleri, Musk'ın yeniliklere devam edeceği algısı ve şirketin çok fazla potansiyele sahip olması nedeniyle premium bir değerlemeye sahip oldu" dedi ve artık Tesla hisselerinin yaklaşık 120 dolara, yani mevcut fiyatlarının %30 altına düşmesi gerekebileceğini düşündüğünü ekledi. , tekrar cazip bir satın alma olmadan önce. Bu seviyede bile Tesla, 2024 için beklenen hisse başına kazancın neredeyse 45 katı seviyesinde işlem görecek ki bu da pek ucuz değil.

Wall Street'in yükseliş yanlısı satış tarafı analistleri de genellikle endişeli görünüyor. TipRanks'a göre aracı kurumların hisse senetlerini inceleyen 34 analistten sadece 10'u yani %29'u hisseleri Satın Al olarak derecelendiriyor; S&P 500 şirketleri arasında ortalama ise %54 civarında. 18 adet Muhafaza ve altı adet kesin Satış tavsiyesi bulunmaktadır.

Hisse senedinde en çok düşüş düşünen analistlerden biri olan GLJ Research'ten Gordon Johnson, Tesla'yı "zor durumdaki bir otomobil şirketinden başka bir şey değil" diyerek eleştirdi. Analistlerin Tesla'nın 2024'te yıldan yıla kazançlarının düşeceğini tahmin etmesi bu soruna yardımcı olmuyor.

Musk doğrudan Tesla'ya odaklanmış olsaydı, bu o kadar büyük bir sorun olmayabilir. Ancak Musk aynı zamanda SpaceX, Neuralink, Boring Company ve OpenAI'nin ChatGPT'sine rakip olan Grok chatbot'un arkasındaki nispeten yeni xAI yapay zeka start-up'ını yönetmekle de meşgul. Tesla yorum talebine yanıt vermedi ancak Musk geçmişte dikkatinin dağıldığı fikrine karşı çıkmıştı.

Musk, Mayıs 2022'de X'te yaptığı bir paylaşımda, zamanının %5'inden daha azını Twitter satın alımına harcadığını yazmıştı ve "Tesla 7/24 aklımda" demişti.

Yapay zeka, Musk'ın odağını elektrikli arabalar ve kamyonlar yapmaktan uzaklaştıran ana yeni alan haline gelebilir. Musk yakın zamanda OpenAI ve kurucusu Sam Altman'a karşı, OpenAI'nin artık Microsoft'un "fiili bir yan kuruluşu" olduğunu öne süren bir dava açtı.

Musk ayrıca Tesla'nın oy hakkı üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmaması halinde Tesla'nın yapay zeka yatırımlarını başka bir şirkete alabileceğini söyledi. Bu yorumlar bazı insanları yanlış yola sürükledi, özellikle de Tesla'nın yönetim kurulunun Musk'u dizginlemek için çok az şey yaptığına dair endişeler olduğu için.

Pictet Asset Management'ın tematik hisse yatırım müdürü Katie Self, "Tesla'da yönetim kurulunun bağımsızlığıyla ilgili sorular var" dedi. "Ve Musk'un yapay zekayı başka yerlerde geliştirme tehdidi iyi bir yönetim değil."

Pictet çevresel, sosyal ve yönetişim odaklı bir yatırım portföyü işletiyor ancak bünyesinde Tesla'ya sahip değil. Self, yönetişim endişelerinin bunun bir parçası olduğunu söyledi. Musk'ın kardeşi Kimbal, Tesla'nın yönetim kurulu üyelerinden biri. Risk sermayedarı Ira Ehrenpreis ve eski Fox CEO'su James Murdoch gibi Musk'ın arkadaşları da öyle.

Kimbal Musk, Ehrenpreis ve Murdoch yorum taleplerine yanıt vermedi. (Murdoch'un erkek kardeşi Lachlan, Barron's'u yayınlayan Dow Jones'un sahibi News Corp'un başkanıdır.)

Self, hisse senedinin değerlemesi ve Çin'deki elektrikli araç pazarındaki rekabet konusunda da çekinceleri olduğunu söyledi. Satışları artırmak amacıyla yapılan fiyat kesintileri Tesla'nın kar marjlarını düşürdü, ancak şirket yakın zamanda fiyatları artırmaya başladı.

Wall Street ayrıca, Tesla'nın büyük saygı duyulan baş mali sorumlusu Zach Kirkhorn'un 2023'te ayrılmasının ardından, Tesla'da net bir veraset planının bulunmamasından da tedirgin. Şirketin ayrıca alışılmadık bir şekilde bir baş işletme görevlisi yok. Gerber, Musk'un CEO'luktan ayrılıp daha çok baş ürün sorumlusu olarak hareket etmesi durumunda yatırımcıların muhtemelen sevineceğini, çünkü bunun Musk'un artık "şirketi kendi kaprislerine rehin tutmayacağı" anlamına gelebileceğini söyledi.

Gerber, "Tesla sıkışıp kaldı" dedi. Şimdi asıl soru Musk'un bunu düzeltip düzeltemeyeceği.

Kaynak: Barron's

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Yeni Lityum İyon Pil -95 C'de çalışıyor ve Sadece 10 Dakikada Şarj Edilebiliyor

Düzenli olarak kullandığımız elektronik cihazların çoğu, lityum pillerle çalışır. Önceki türden üstün olmalarının birkaç nedeni var: Daha hızlı şarj oluyorlar, daha uzun süre dayanıyorlar, daha yüksek güç yoğunluğuna ve daha uzun pil ömrüne sahipler.

Ancak mevcut sıcağa ve soğuğa karşı hassasiyetleri nedeniyle yükseltme yapamadığımız yerler var.

Bu yeni pil bize bunları uçak gibi aşırı soğuk ortamlarda kullanma şansı verebilir.

Şu anda lityum piller daha yavaş şarj oluyor ve daha düşük sıcaklıklarda daha az enerji depoluyor. Norveç'te pek çok insan olaysız bir şekilde geçiş yapmış olsa da, daha soğuk iklimlerde yaşayan insanların elektrikli araç fikrinden kaçınmasının bir nedeni de budur.

Bununla birlikte, çoğu ticari uçağın uçtuğu irtifalar, oldukça soğuk sıcaklıklara dayanabilecek bir güç kaynağı gerektirir.

Profesör Xiulin Fan, Zhejiang Üniversitesi'ndeki ekibiyle birlikte "düşük çözünme enerjisine sahip küçük boyutlu çözücüler" kullanarak bir elektrolit ürettiklerini ve bunun asıl sorunu çözmesi gerektiğini söylüyor.

Sıcaklıklar 25°C'ın altına düştükçe mevcut elektrolitler sorun yaşamaya başlar. Donmazlar ancak daha az yük taşırlar ve sıcaklık düştükçe performans düşer.

Bu ekip, daha hızlı iyon hareketini kolaylaştıran Li+ taşıma kanalları için üç küçük boyutlu çözücünün kullanılabileceğini ve bir tanesinin (floroasetonitril) gerekli tüm kriterleri karşıladığını buldu.

Onlara FAN elektrolit piller adını verdiler ve yalnızca oda sıcaklığında değil, -80°C'den -95°C'a kadar olağanüstü iyon iletkenliği gösteriyorlar.

-70°C'ye kadar düşük sıcaklıklarda alternatiflerinden daha iyi performans gösterirler.

İnsan dilinde piller, her zamankinden daha düşük sıcaklıklarda "şarj kapasitesinin yüzde 80'ine ulaşmak için 10 dakikada şarj edilebiliyor".

Bu başarının, seyreltik karbonat elektrolitlerdekilerden daha küçük ve daha taşınabilir olan lityum iyonlarının etrafındaki iki katmandan veya kılıftan kaynaklandığını söylüyorlar.

Fan'ın ekibi, teknolojilerinin "genelleştirilebilir ve diğer metal iyon akü elektrolitlerine genişletilebileceğine" inanıyor; bu, soğuk hava şebeke operatörleri için iyi bir haber.

Bunun büyük bir etki yaratıp yaratmayacağını zaman gösterecek, ancak kesinlikle bunu yapacak gibi görünüyor.

Kaynak: Twisted Sifter

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Artık Nissan Bile Fisker'ı İstemiyor

Fisker'ın başı belada. Elektrikli araç girişimi bu ayın başlarında Aralık ayına yetecek kadar parası olmadığını açıklamıştı. Başka bir şirketin devreye girip onu iflastan kurtarması bekleniyordu ancak bu görüşmeler başarısızlıkla sonuçlandı.

Dün ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu'na sunulan düzenleyici evraklara göre -ilk olarak Reuters tarafından bildirildiği üzere- Fisker potansiyel taliplerle anlaşma sağlayamadı. İlk görüşmelerde yer alan "büyük otomobil üreticisi" "müzakereleri sonlandırdı." Fisker'in beşe kadar otomobil üreticisiyle görüştüğü bildirildi.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.