Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Almanya'da Plug-in Araç Satışları Nisan 2024'te %8 Arttı

Tamamen elektrikli otomobil satışları sabit kalırken, plug-in hibritler toparlandı.

Nisan ayında Almanya'da yeni binek araç tescilleri yıllık %20 artışla 243.102'ye yükseldi. Yılın ilk dört ayında kayıt sayısı bir önceki yıla göre %8 artışla 937.887 oldu.

Plug-in elektrikli otomobil satışları da geçen ay arttı, ancak bu sadece plug-in hibritlerdeki toparlanma sayesinde oldu. Tamamen elektrikli otomobil satışları yıllık bazda sabit kaldı. 2024'te EV teşviklerinin olmayışı göz önüne alındığında bu mutlaka kötü bir haber.

Nisan ayında, yeni fişli elektrikli otomobil tescillerinin toplam sayısı yıllık %8 artışla 44.803'e ulaştı. Genel pazarın daha hızlı genişlemesi nedeniyle pazar payı bir önceki yılki %20,5'e kıyasla %18,4'e düştü.

Akülü elektrikli otomobil tescilleri bir önceki yıla göre %0,2 düşüşle 29.668'e geriledi, dolayısıyla pazar payı bir önceki yıla göre %14,7'den %12,2'ye geriledi. Plug-in hibrit otomobil tescilleri bir önceki yıla göre %28 artışla 15.135'e yükseldi.

Geçen ay plug-in araç kayıtları (yıllık değişim):

BEV'ler: 29.668 (%0,2 düşüş) ve %12,2 pazar payı
PHEV'ler: 15.135 (%28 artış) ve %6,2 pazar payı
Toplam: 44.803 (%8 artış) ve %18,4 pazar payı
Almanya'da fişli elektrikli otomobil tescilleri – Nisan 2024

Bu yıl şu ana kadar, yeni plug-in elektrikli otomobil kayıtları 171.125 (yıldan yıla %1,5 düşüş) olarak gerçekleşti ve bu da toplam hacmin yaklaşık %18,2'sini oluşturdu. Bir yıl önce şarj edilebilir arabalar pazarın %20'sini elinde tutuyordu.

Yılbaşından bugüne plug-in araç kayıtları (Yıllık değişim):

BEV'ler: 111.005 (%11 düşüş) ve %11,8 pazar payı
PHEV'ler: 60.120 (%22 artış) ve %6,4 pazar payı
Toplam: 171.125 (%1,5 düşüş) ve %18,2 pazar payı
Referans olarak, 2023'te Almanya'da 699.943 yeni takılabilir elektrikli otomobil tescil edildi; bu, toplam hacmin neredeyse %25'ine tekabül ediyor.

Büyümenin geri gelip gelmeyeceğini ve şarj edilebilir arabaların 2024'ün ikinci yarısında daha yüksek bir pazar payı elde edip edemeyeceğini görmek ilginç olacak.

En iyi markalar

Geçen ay Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW ve Audi en fazla sayıda yeni kayıtlı plug-in otomobile sahip oldu. Tesla, yalnızca 1.637 adetle sekizinci sırada yer aldı; bu, plug-in hibritleri dikkate almasak bile Alman rakiplerinin çok gerisindeydi.

Geçtiğimiz ay markalara göre (en az 1.000) plug-in araç tescili:

Mercedes-Benz: 7.081 - 3.184 BEV ve 3.897 PHEV
Volkswagen: 6.256 - 6.004 BEV ve 252 PHEV
BMW: 5.767 - 3.563 BEV ve 2.204 PHEV
Audi: 3.575 - 1.994 BEV ve 1.581 PHEV
Volvo: 3.562 - 1.490 BEV ve 2.072 PHEV
Hyundai: 1.919 - 1.605 BEV ve 314 PHEV
Koltuk: 1.836 - 701 BEV ve 1.135 PHEV
Tesla: 1.637 BEV
Skoda: 1.532 - 1.469 BEV ve 63 PHEV
akıllı: 1.532 BEV
Kia: 1.449 - 937 BEV ve 512 PHEV
Ford: 1.014 - 224 BEV ve 790 PHEV
Yılın ilk dört ayının ardından Mercedes-Benz, eklentiler açısından zirvede kalmayı sürdürürken Tesla, tamamen elektrikli otomobil segmentinde Volkswagen'in yalnızca biraz ilerisinde yer alıyor. Üstelik Mercedes-Benz ve BMW de nispeten yüksek sayıda elektrikli araç satıyor.

Markalara göre yıl başından bu yana plug-in araç tescilleri (en az 3.000):

Mercedes-Benz: 25.637 - 10.904 BEV ve 14.733 PHEV
BMW: 18.809 - 11.522 BEV ve 7.287 PHEV
Volkswagen: 16.018 - 14.641 BEV ve 1.377 PHEV
Tesla: 14.705 BEV
Audi: 13.209 - 7.855 BEV ve 5.354 PHEV
Volvo: 11.702 - 4.859 BEV ve 6.843 PHEV
Koltuk: 7.865 - 3.115 BEV ve 4.750 PHEV
Hyundai: 6.601 - 5.382 BEV ve 1.219 PHEV
Skoda: 5.818 - 5.391 BEV ve 427 PHEV
Kia: 5.589 - 3.762 BEV ve 1.827 PHEV
Opel: 5.435 - 3.035 BEV ve 2.400 PHEV
akıllı: 5.414 BEV
Ford: 4.750 - 983 BEV ve 3.767 PHEV
Porsche: 4.502 - 1.036 BEV ve 3.466 PHEV
MG Roewe: 4.003 - 4.001 BEV ve 2 PHEV
En iyi BEV modelleri
Tesla Model Y, yılbaşından bu yana 12.147 yeni tescille (Nisan'daki 1.102 dahil) Almanya'nın en çok satan tamamen elektrikli otomobil modeli olmaya devam ediyor.

Ancak Nisan ayında birçok model daha iyi sonuçlar elde etti: Volkswagen ID.4/ID.5 (3.234), Skoda Enyaq iV (1.469) ve Audi Q4 e-tron (1.184). Tamamen yeni Volvo EX30'un da geçen ay 1.064 adetle harika bir performans sergilediğini belirtmekte fayda var.

2024'ten bugüne en iyi tamamen elektrikli modeller (yıllık değişim):

Tesla Model Y - 12.147 (%30,5 düşüş)
Volkswagen ID.4/ID.5 - 7.460 (%21,5 düşüş)
Skoda Enyaq iV - 5.391 (%30 artış)
Audi Q4 e-tron - 4.612 (%7 düşüş)
Volkswagen ID.3 - 4.557 (%38 düşüş)

Kaynak: IEG

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Evinize Elektrikli Araç Şarj Cihazı Eklemek Kolaylaşmak Üzere

Siemens ve ConnectDER'in sayaç yakası, başka masraflı elektrik yükseltmelerine gerek kalmadan Seviye 2 AC Şarj Aleti'nin evinize kolayca eklenmesine olanak tanıyacak.

2023 Chevrolet Bolt EUV gibi belirli EV'leri satın aldığınızda, onunla birlikte ücretsiz Seviye 2 AC ev şarj cihazı da alabilirsiniz. Tek sorun, bu OEM'lerin yalnızca "standart kurulumu" kapsamasıdır, yani elektrik panelinizi 40-60 amperde 240 voltla çalışacak şekilde yükseltmeniz gerekiyorsa, bu yükseltme maliyetini yersiniz.

Bu yükseltme hızlı veya ucuz olmadığından, bu ev sahipleri için büyük bir zorluktur. Neyse ki yakında başka çözümler de gelecek. Siemens ve ConnectDER ("d" sessizdir), sahiplerinin Seviye 2 Şarj Cihazlarını bağlamalarına olanak tanıyan yükseltilmiş bir elektrik paneline ucuz bir alternatif sağlamak için ortaklık kurdu.

EV karşıtlarının, EV'lerin neden herkes için kötü olduğunu ve arabaları hareket ettirmek için elektrik kullanmamamız gerektiğini tartışması meşru bir konudur, ancak çoğu ev paneli, Seviye 2 ev şarj cihazının voltaj ve amper gereksinimlerine göre ayarlanmamıştır. Bu olmadan EV sahipleri, bir EV'yi şarj etmek çok çok uzun zaman alabilen 110 volt şarjla sıkışıp kalıyor. Neyse ki iki şirket eski elektrik panelinizi söküp yenisini takmanın kolay, düşük maliyetli bir alternatifi üzerinde çalışıyor.

Ana fikir ConnectDER'den ve evdeki güneş enerjisi kurulumları için sayaç kutusu ile ölçüm kafası arasına bir yaka ekleme konusundaki deneyimlerinden geliyor. Bu tasmalar kurulumu basitleştirecek şekilde standartlaştırılmış olmanın yanı sıra UL sertifikalıdır. Ayrıca alet gerektirmezler, ek kablolama gerektirmezler ve güneş enerjisi versiyonları, UL 1741 standart invertörlere sahip güneş enerjisi sistemleri için şebeke şebekesi ile paralel güç sağlama kapasitesine sahiptir. ConnectDER şu ana kadar 12.000 güneş sayacı tasması kurdu, dolayısıyla bu bağlantı teknolojisinin işe yaradığını biliyorlar.

Ancak bu sistem Seviye 2 şarj cihazlarıyla da çalışacak şekilde kullanılabilir. ConnectDER ölçüm bileziği eklentisi, yalnızca Seviye 2 AC şarj cihazı için gerekli olan 240 voltluk bir hatta doğrudan bağlantıya izin vermekle kalmaz, aynı zamanda pahalı bir 240 volt, 40-60 amper kapasiteli elektrik paneli kurulumuna olan ihtiyacı da ortadan kaldırır. Siemens daha sonra tasmaya takılan ve arabanızın evdeki şarj cihazına bağlanan özel bir fiş sunacak.

Hepsi birlikte, bu, standart ev şarj cihazı kurulumunun maliyetini ve kurulum süresini (ConnectDER'in tahminlerine göre 15 dakikadan fazla sürmeyecek) daha da azaltacak ve Amerikan evlerinin neredeyse yarısının panel yükseltmesi gerektirmesi nedeniyle daha fazla evin elektrikli araçlara açılmasına neden olacak. Pecan Street'teki analistlere göre. Juniper Research, evde elektrikli araç şarjının dünya çapında "önümüzdeki beş yıl içinde yüzde 390 oranında" artacağını belirtirken, bu ortaklığı bir araya getirmek için harika bir zaman.

Kaynak: MotorTrend

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

GM, 35.000 Dolarlık Chevrolet Equinox EV'yi Nasıl 319 Mil Menzil Şampiyonu Haline Getirdi?

Yeni Chevy Equinox EV artık yeni bir arabada 300 milden fazla menzil elde etmenin en ucuz yoludur.

Bunun için Ultium'un ölçeğine teşekkür ederiz.

2023-equinox-ev-gallery-ext-06.jpg

100.000 dolarlık uzay gemilerini unutun. Dünyanın şu anda en çok ihtiyacı olan şey uygun fiyatlı elektrikli otomobiller. Ve elektrik cephesindeki pek çok aksaklığın ardından General Motors, yöneticilerin ve mühendislerin ifadesiyle gizli sosu şu anda satışa sunulan 2024 Chevrolet Equinox EV'de bulduğunu düşünüyor.

Crossover, önden çekişli 2LT formunda 319 mil menzile sahiptir ve bu menzil, 7.500 $ EV vergi kredisi hesaba katılmadan önce 43.295 $'dan (varış noktası hariç) başlar. Bu yılın sonuna doğru, temel Equinox EV LT, herhangi bir fiyattan önce sadece 34.995 $'dan piyasaya sürülecek. vergi kredileri ve aynı etkileyici aralığa sahip.

Başka bir deyişle, GM Amerika'da 300 milden fazla elektrik menzili elde etmenin en ucuz yeni yolunu açıkladı, çünkü 2LT vergi kredilerinden sonra 30.000 $'ın ortasında olacak ve LT bundan daha da düşecek. (Dört tekerlekten çekişli kesintilerin tercih edilmesi, ürün yelpazesinde hala fena olmayan 285 mil mesafeye kadar çıkıyor.) Yıllarca makul bir menzil için ağır primler ödemek zorunda kaldıktan sonra, Equinox EV, uzun menzilli EV'leri daha yaygın hale getirmeye hazır görünüyor - özellikle Amerikalı alıcıların sevdiği bir crossover olarak.

Chevy'nin crossover pazarlama direktörü Brad Franz, Equinox EV'nin bu hafta Detroit'teki medya önizlemesinde "Kodu kıracak ve EV'leri Ana Caddeye getirmemize izin verecek olanın bu olduğuna gerçekten inanıyoruz" dedi. "Artık mesele sadece pahalı araçlar değil."

Yenilenen Chevy Bolt geri dönene kadar Equinox, alabileceğiniz en ucuz Ultium EV'dir. Büyük kuzeni Blazer EV'nin fiyatını yaklaşık 10.000 $ veya daha fazla düşürüyor ve gazetecilerin bu hafta Detroit'te kullandığı 94.500 $ Silverado EV RST First Edition'dan çok daha düşük bir fiyata geliyor.

Yine de Equinox EV'nin bu arabalarla pek çok ortak noktası var. GM fiyatını bu kadar düşük tuttu.

GM'nin pille çalışan SUV'larının baş mühendisi Matthew Purdy, InsideEVs'e "Bunu birçok marka için önceden bir mimari olarak geliştirdiğimiz için ölçek elde ediyorsunuz" dedi. "[Cadillac] Lyriq, Blazer, Equinox ve [Cadillac] Optiq ile aynı ön motoru kullanıyor. Silverados ve Blazers'da aynı 17 inçlik ekranı göreceksiniz."

Purdy, Equinox'un bu arabalarla direksiyon simidi, yeni Android Automotive tabanlı işletim sistemi ve tabii ki zemindeki Ultium pili de dahil olmak üzere birçok başka bileşeni paylaştığını ekledi.

Purdy, "Düşük hacimlerde satın aldığınızda bu bir durumdur. Geliştirme maliyetleriniz kadar maliyetleriniz de oldukça artar" dedi. "Ancak bunu ailedeki birçok farklı arabaya ölçeklendirmeye başladığınızda, o zaman [ölçek ekonomilerinden] yararlanmaya başlayabilirsiniz."

GM'nin Ultium platformunun planı her zaman şuydu: Tek bir ortak mimari üzerinde, Çin'de veya Cadillac gibi diğer markalar için satılanlar da dahil olmak üzere gelecekteki EV'lerden oluşan tüm bir aileyi inşa etmek. Modüler pil paketleri, GMC Hummer EV ve Silverado EV gibi 50 kWh'den 200 kWh'ye kadar enerji aralıklarına sahip olacak şekilde tasarlanmıştır ve platform önden çekişli, arkadan çekişli veya dört tekerlekten çekişli olabilir. .

Ne yazık ki GM için bu ölçeklenebilir EV platformu hayali, otomobil üreticisi yazılım hatalarıyla ve pil paketlerinin otomatik üretimiyle uğraşırken geçen yıl bir kabusa dönüştü. O günden bu yana geçen aylarda, teknoloji alanından yeni işe alınanlar da dahil olmak üzere GM yöneticileri, şirketin 2024'ü elektrik cephesinde bir tür geri dönüş yılı haline getirmek için sorunları aşmaya çalıştığını söyledi. Bu ne yazık ki dünya çapında EV'nin benimsenme oranındaki yavaşlamayla aynı zamana denk gelse de, elektrik satışları en hızlı büyüyen otomotiv sektörü olmaya devam ediyor ve GM, daha uygun fiyatlı Equinox EV'nin insanları atlamayı yapmaya ikna edeceğini umuyor.

Ancak ilginç olan, Equinox EV'nin bazı GM akrabalarından daha uygun fiyatlı olmasına rağmen, daha pahalı Blazer EV ile karşılaştırıldığında bile memnuniyetsiz hissetmemesi. Halen Super Cruise eller serbest otomatik sürüş destek sistemi, güçlü Google Asistan ses kontrolleri, otomatik bagaj kapağı açma ve diğer birçok teknik özelliği sunuyor.

Purdy, Equinox EV FWD veya AWD'yi yapma kararının, özellikle kar yoğunluğu daha fazla olan eyaletlerde crossover müşterilerinin alışık olduğu şeyleri yansıttığını ekledi. "Tabii ki, arkadan itişli bir versiyon tartışılabilir çünkü bu arabalar daha ağırdır, dolayısıyla ağırlık dağılımı biraz daha iyidir" dedi. Ancak FWD'ye gitmenin aynı zamanda GM'nin elektrik motorlarını Ultium serisinde ölçeklendirme planlarına da bağlı olduğunu söyledi.

GM'nin diğer birçok elektrikli arabası gibi, Equinox EV de 2025 için tamamen yeni olan, mekanik olarak alakasız gazlı versiyonun yerini almayacak. Bu, geçen yıl 212.000'den fazla satışla GM için en çok satan crossover olmaya devam ediyor. Ancak Purdy, EV versiyonunun yeterince tanıdık ve yeterince güçlü bir anlaşma olduğunu ve bu müşterilerin bazılarını dönüştürebileceğini ve yenilerini de getirebileceğini umuyor.

Purdy, "Bu bir bilim projesi değil" dedi. "Ekinoks'a alışkın olan insanların buna atlayıp 'Ah hey, bu bir Ekinoks' demesini istedik. Ve sadece bir EV tahrik sistemine sahip."

Kaynak: InsideEV Global

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Patlayan / Yanan Bir Elektrikli Arabadan Nasıl Kurtulursunuz?

Belki birisinin bilmesi faydalı olur.

Lityum normalde suyla söndürülemez. Lityum, su ile döküldüğünde şiddetli bir kimyasal reaksiyona girerek yanar ve aynı zamanda kendi başına çok yanıcı olan, saf hidrojen olan bir gaz elde edilir.

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

2024 Jeep Wrangler EV İlk Elektrikli Jeep Olmayacak Ama En Jeepiest Olacak

4xe plug-in hibrit ile ayak parmaklarını elektrik akımlarına batırdıktan sonra Wrangler yakında EV'ye geçiyor.

Jeep-Electrification-Overview-Hero-6-Des

NE OLDU: Tamamen elektrikli bir Wrangler geliyor ve Jeep bu fikirden o kadar heyecan duyuyor ki, Moab, Utah'a yapılan son iki Paskalya Safarisi yıllık off-road hac ziyaretinin her birinde EV Wrangler konseptinin iki yinelemesi gösteriliyor. Magneto ve Magneto 2.0 olarak adlandırılan elektrikli rock kırıcılar, 2024 Jeep Wrangler EV'den neler beklenebileceğine dair iyi bir ön izleme sağlıyor.

NEDEN ÖNEMLİDİR: Jeep, şaşırtıcı derecede popüler olduğu kanıtlanmış güçlü (tamamen verimli olmasa da) elektrikli 4x4 olan 4xe plug-in hibrit ile Wrangler'ı şimdiden tamamen elektrikli bir geleceğe doğru yarı yolda bıraktı. Tamamen elektrikli bir Wrangler, off-road aracını şehirde gezdirmenin getirdiği suçluluk duygusunu ve pompadaki acıyı ortadan kaldırırken, aynı zamanda asfalt dışında da heyecan verici derecede sessiz bir deneyim sunuyor.

PLATFORM VE GÜÇ AKTARMA AKTARIMI: İlk Magneto, büyük ölçüde gaz beslemeli bir model gibi inşa edilmiş, kaputun altında kuzey-güney yönelimli ve sürüş yapan bir motora sahip, bunu alın, manuel şanzıman ve iki vitesli bir transfer kutusu olan tamamen elektrikli bir Wrangler'ı varsaydı.

Teslalaştırılmış bir Kovboy'un çok ötesinde, Magneto çok da güçlü değildi. Aslında, 285 hp ve 273 lb-ft torku, temel V-6 ile çalışan Wrangler'ın performansıyla yalnızca eşleşiyordu. Lanet olsun, motor yalnızca 6.000 devir/dakikada dönüyordu, bu V-6'nın maksimum hızının 600 katıydı, gemide 70 kWh'lik piller vardı ve dörtte birlik tamamen kapalı lityum iyon paketlerine bölünmüştü. Bu yılki Magneto 2.0, motoru eksenel akış ünitesine yükseltti; bu ünite, daha düşük 5.250 devir/dakika sınırına sahip olmasına rağmen, (iki kat amperaj ve 800 volt mimari sayesinde) 625 hp ve 850 lb-ft'ye büyük bir güç artışı getirdi. .

Daha güçlü kurulumun, daha fazla pil kapasitesiyle birlikte 2025 civarında Wrangler EV'nin üretimine geçeceğini düşünün. Magneto'nun 70 kWh'lik kurulumu, konseptin daha kısa iki kapılı modele dayanması nedeniyle kısıtlanıyor; Dört kapılı (muhtemelen otomatik şanzımanlı (ya da sadece doğrudan sürüşlü) veya en azından otomatik şanzımanlı) daha lezzetli olacağını ve elektrikli Jeep'e kullanılabilir sürüş menzili sağlamanın anahtarı olan pilleri saklamak için daha fazla alan sunacağını düşünüyoruz.

Wrangler'ın satış sonrası pazarla olan ilişkisi göz önüne alındığında, Jeep'in mevcut parça sayısını en üst düzeye çıkarmak için gövde, süspansiyon ve önemli sert noktalar hakkında çok fazla değişiklik yapacağından şüpheliyiz. 4xe'nin mavi çeki kancaları ve rozetleri gibi mavi tonlu vurgulara ve potansiyel olarak daha fazla parçaya bakın.

TAHMİNİ FİYAT:50.000$-60.000$

BEKLENEN SATIŞ TARİHİ:2024

Kaynak: MotorTrend

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

25 Bin Dolarlık Yeni Elektrikli Jeep ABD Pazarına Çıktı, Stellantis Önemli Bir Etki Yaratmaya Hazırlanıyor

Jeep, Citroën ve Fiat gibi markaların arkasındaki otomotiv devi Stellantis, ABD elektrikli araç (EV) pazarında önemli bir etki yaratmaya hazırlanıyor. New York'ta yakın zamanda düzenlenen Bernstein yatırımcı konferansında konuşan CEO Carlos Tavares'e göre Stellantis, ABD'de 25.000 dolar fiyatla tamamen elektrikli bir Jeep'i "çok yakında" piyasaya sürmeyi planlıyor. Bu stratejik hamle, satışları artırmayı ve elektrikli araçları daha geniş bir kitleye ulaştırmayı amaçlıyor.

Jeep: Yerel Etki için Küresel Uzmanlıktan Yararlanma

Tavares, bu yeni Jeep EV'nin uygun fiyatlı olmasının Stellantis'in küresel operasyonel stratejisinin doğrudan bir sonucu olduğunu vurguladı. Tavares, "Aynı uzmanlığı kullanıyoruz çünkü küresel bir şirketiz ve bu, Stellantis'in mühendislik dünyasında değişkendir" dedi.

Stellantis'in ABD pazarında ulaşmayı amaçladığı şeyin referans noktası olarak Avrupa'da yaklaşık 25.200 $'a başarılı bir şekilde satılan bir model olan Citroën e-C3'e atıfta bulundu.

Daha Uygun Fiyatlı Elektrikli Araçlara Geçiş

Daha uygun fiyatlı elektrikli araçlara yönelme yalnızca Stellantis için bir strateji değil, aynı zamanda büyük otomobil üreticileri arasında da büyüyen bir trend. Cox Automotive'e göre ABD'de yeni bir EV'nin ortalama satış fiyatı geçen ay 55.242 $ olduğundan, daha uygun maliyetli seçeneklere yönelik açık bir talep var.

Ford, Tesla ve Volkswagen gibi otomobil üreticileri de yakında 30.000 doların altındaki EV'leri piyasaya sürmeyi planlıyor ve bu da sektörün fiyatlandırma yaklaşımındaki önemli değişimi yansıtıyor.

Küresel Rekabet ve Pazar Dinamikleri

Rekabetçi ortam aynı zamanda Stellantis'in stratejilerini de şekillendiriyor. BYD gibi Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa'da ilerlemesi ve Kuzey Amerika'da genişleme planlaması nedeniyle Batılı otomobil üreticileri baskıyı hissediyor. Tavares'in sözleri, küresel olarak rekabet edebilmek için uygun fiyatlı, yüksek kaliteli elektrikli araçlara olan ihtiyacın altını çiziyor.

Tavares, bu uygun maliyetli, temiz ve güvenli araçları Amerika pazarına getirmeyi taahhüt ederek, "Bana uygun fiyatlı [akülü elektrikli aracın] ne olduğunu sorarsanız, Avrupa'da 20.000 euro ve ABD'de 25.000 dolar derdim" dedi.

Jeep-Electrification-Overview-Feature-Pa

Düzenleyici Zorluklar ve Stratejik Ortaklıklar

Stellantis, Biden yönetimi tarafından Çin'den yapılan elektrikli araç ithalatına yönelik tarifelerde yapılması planlanan artış gibi düzenleyici değişikliklerden etkilenen karmaşık bir küresel pazarda ilerliyor. Bu tarifeler, ABD'li otomobil üreticilerini düşük fiyatlı ithalatlardan korumayı amaçlayan daha geniş koruyucu önlemlerin bir parçası.

Bu arada Avrupa Birliği de Pekin'in EV üreticilerine sağladığı sübvansiyonları inceliyor ve kararların yakında alınması bekleniyor.

Bu zorluklara rağmen Stellantis geri adım atmıyor. Şirket, başta Çin'in Leapmotor'uyla olan ortak girişimi olmak üzere stratejik ittifaklar yoluyla küresel ayak izini genişletiyor. Bu ortaklık, Stellantis tarafından üretilen EV'leri bu yılın sonuna kadar Güney Amerika, Avrupa, Orta Doğu, Hindistan ve Asya Pasifik bölgesindeki pazarlara tanıtmayı hedefliyor.

Jeep-Electrification-Overview-Hero-2-Des

İleriye bakmak

Stellantis, ABD pazarına yönelik ilk tamamen elektrikli teklifi olan Wagoneer S SUV'u tanıtmaya hazırlanırken otomotiv dünyası yakından izliyor. Üç yıl içinde elektrikli araçları ve geleneksel gazlı araçları arasında maliyet eşitliği sağlamayı planlayan Stellantis, kendisini sürdürülebilir mobiliteye yönelik küresel değişimde kilit bir oyuncu olarak konumlandırıyor.

Tavares'in, yalnızca teknolojik olarak en gelişmiş ve uygun maliyetli olanın hayatta kalacağı "Darwinci" bir otomobil pazarı vizyonu, otomotiv endüstrisinin geleceğini pekala belirleyebilir.

Kaynak: GI

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Ford Explorer EV, 2 Milyar Dolarlık Yatırımın Ardından Alman Fabrikasında Üretime Başladı

Ford'un yenilenen EV fabrikasında bu yılın sonuna doğru bir "spor crossover" üretilecek.

Neredeyse üç aydır satışta olmasına rağmen tamamen elektrikli, Avrupa'ya özel Ford Explorer seri üretilmiyordu. Şimdiye kadar, mavi oval otomobil üreticisi Almanya'nın Köln kentindeki yenilenen fabrikasında işleri yüksek vitese geçirirken.

Geçen yıl tanıtılan pille çalışan Explorer, aynı adı taşıyan ABD modeliyle hiçbir şey paylaşmıyor. Volkswagen ID.4'ün temelini oluşturan aynı MEB platformuna dayanıyor ve Mustang Mach-E'den daha düşük maliyetli, bu da onu Ford'un Avrupa'daki giriş seviyesi EV'si yapıyor.

Bununla birlikte, tam olarak ucuz değil. Yaklaşık altı ay ertelendikten sonra en uygun fiyatlı Ford Explorer Electric, Avrupa'da yaklaşık 47.000 €'dan başlıyor; bu da bugünkü döviz kuruyla yaklaşık 51.100 $'a tekabül ediyor. Karşılaştırıldığında, pille çalışan Explorer'dan 8,5 inç daha uzun olan Mustang Mach-E'nin fiyatı yaklaşık 5.000 € daha fazla. MEB tabanlı crossover, üretime geçmeden önce bir elektrikli araçta ilk kez dünya çapında sürüldü.

Explorer EV'nin giriş seviyesi versiyonu, 210 kilovat (281 beygir gücü) üreten, arkaya monteli tek bir elektrik motoru ve WLTP dereceli 374 beygir gücü sağlayan 77 kilovat saatlik (kullanılabilir) genişletilmiş menzilli pil ile birlikte geliyor. mil (601 km). Daha küçük bir batarya da yapım aşamasında ancak Ford bunun ne kadar büyük olacağını söylemedi.

Ayrıca 250 kW (335 hp) güç üreten ve 351 mil (566 km) WLTP menziline sahip çift motorlu, dört tekerlekten çekişli bir versiyon da mevcut. Şarj konusuna gelince, her iki güç aktarma sistemi çeşidi de bir AC kaynağından 11 kW'a kadar güç çekebiliyor. Ancak DC hızlı şarj söz konusu olduğunda, RWD donanımı 135 kW'a kadar güç kabul edebilirken, AWD Explorer EV uyumlu bir şarj cihazından 185 kW'a kadar güç çekebilir.

Elektrikli Explorer, Ford'un Almanya'nın Köln kentindeki yenilenen fabrikasında montajı yapılan ilk otomobil. Fabrika neredeyse 100 yıllık geçmişi boyunca Model A, Taunus, Capri, Granada ve Fiesta'yı üretti ve Amerikan şirketinin dünya çapındaki en verimli tesislerinden biri oldu.

Ford, 2 milyar dolarlık yatırımın ardından Köln tesisini tamamen faaliyete geçtiğinde yılda 250.000'den fazla araç üretebilecek özel bir Elektrikli Araç Merkezi'ne dönüştürdü. Explorer Electric'in ardından aynı Volkswagen MEB platformunu temel alan spor crossover Almanya'da üretime girecek.

Ford, Köln Elektrikli Araç Merkezi'nin kendi kendine öğrenen makineler ve kaynak, kesme, toz alma, boyama ve eritme görevlerini yapan 600'den fazla yeni robot tarafından desteklendiğini söylüyor. Ford-Werke GmbH Üretim Genel Müdürü Rene Wolf, "Ford, üretim sürecinin her adımını izleyerek ve kontrol ederek müşterilerimiz için benzeri görülmemiş kalite seviyelerine ulaşacak" dedi.

Kaynak: InsideEvs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.