Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 31 Aralık , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 31 Aralık , 2024 Kore, 1000 döngüden sonra %87 güç tutan yangına dayanıklı EV bataryasını piyasaya sürdü Güney Kore'deki Daegu Gyeongbuk Bilim ve Teknoloji Enstitüsü'ndeki (DGIST) araştırmacılar, alev aldığında kendini söndürebilen ve patlamaya dayanıklı bir lityum iyon pil içeren üç katmanlı katı polimer elektrolit geliştirdiler. Basın bülteninde, pilin geleneksel lityum iyon pillerden daha uzun ömürlü olduğu belirtildi. Lityum iyon (Li-ion) piller, fosil yakıtları yenilenebilir ve karbon içermeyen enerjiyle değiştirerek üstlendiğimiz temiz enerji geçişinin kritik bir bileşenidir. Bol miktarda bulunan lityumdan üretilen bu piller, bugüne kadar elimizde bulunan en yoğun enerji depolama seçeneğini sunar ve bir akıllı telefondan elektrikli araçlara ve ötesine kadar her şeye güç sağlayabilir. Ancak, Li-ion piller, alev alma riski taşıyan organik maddeler içeren sıvı elektrolitler kullanır. Elektrotları ayırmak için kullanılan ayırıcılar da hasara eğilimlidir ve kısa devrelere yol açarak patlamalara neden olabilir. Bu, büyük ölçekli enerji depolama çözümlerinde Li-ion pil paketlerinin kullanılması konusunda endişelere yol açtı. Alternatif pil teknolojileri burada yardımcı olabilir. Katı polimer piller Araştırmacılar yangına ve patlamaya dayanıklı katı polimer bazlı elektrolit sistemleri üzerinde çalışıyorlar, ancak bu teknolojinin ticarileştirilmesi zor olduğu kanıtlandı. Elektrotlar ve elektrolitler arasında tam temas sağlamak zor olduğundan, katı hal piller sıvı polimer muadillerine göre nispeten daha düşük performans gösterir. Bir pil kullanımı sırasında şarj ve deşarj olurken, lityum iyonlar keskin metalik dendritler veya ağaç benzeri yapılar oluşturur. Bu dendritler yalnızca pil performansında kayba neden olmakla kalmaz, aynı zamanda yangın ve patlama riskini de artırır. DGIST'teki Enerji ve Çevre Teknolojisi Bölümü'nde araştırmacı olan Kim Jae-hyun liderliğindeki bir araştırma ekibi, katı polimer elektrolitini oluşturan üç katmanlı bir sisteme geçerek bu engeli aştı. Üç katmanlı elektrolit Elektrolitin her katmanı belirli bir işlevi yerine getirir. Zeolitten yapılmış sağlam bir orta katman yapıya güç sağlar. Buna karşılık, daha yumuşak dış katmanlar elektrot teması sağlar ve pil performansını ve verimliliğini artırır. Bir tarafta yangınları önleyen ve yangın çıkması durumunda söndürebilen dekabromodifenil etan (DBDPE) bulunurken, lityum bis (triflorometan sülfonil) imid (LiTFSI) yüksek konsantrasyonlu tuzu lityum iyonlarının daha hızlı hareket etmesini sağlar. Bu, enerji transfer oranlarını iyileştirmeye ve elektrolitte dendrit oluşumunu önlemeye yardımcı olur. Laboratuvar testlerinde, pil 1.000 şarj-deşarj döngüsünden sonra bile performansının %87,9'unu korudu. Sıvı elektrolit kullanan tipik bir Li-ion pil bu aşamada yalnızca %70-80 performans koruyabilir. Kim basın bülteninde "Bu araştırmanın, [katı polimer] elektrolitler kullanan lityum metal pillerin ticarileştirilmesine önemli bir katkı sağlaması ve enerji depolama cihazlarına gelişmiş kararlılık ve verimlilik sağlaması bekleniyor" dedi. Geleneksel Li-ion pil gibi, bu üç katmanlı katı polimer pil de akıllı telefonlardan büyük ölçekli enerji depolama çözümlerine kadar birçok sektörde kullanılabilir. Kaynak: IE
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 3 Ocak Yazar Admin Gönderi tarihi: 3 Ocak Tesla, Cybertruck pillerini sessizce geri çağırıyor Tesla, sahip forumlarındaki gönderilere göre önemli bir Cybertruck grubundan pil paketlerini geri çağırıyor gibi görünüyor. Cybertruck sahipleri, servis talep etmemelerine rağmen elektrikli kamyonun rutin bakım çalışmaları sırasında pillerinin tamamen değiştirildiğini bildirdi. Cleantechnica, Şubat ve Temmuz ayları arasında üretilen modellerin etkilendiğini bildirdi, ancak Tesla henüz bu konu hakkında kamuoyuna bir yorum yapmadı. The Independent, yorum ve daha fazla bilgi için elektrikli otomobil üreticisine ulaştı. Tesla sahibi Matt Albers, Tesla Cybertruck Facebook sayfasında "Şubat ayındaki teslimattan bu yana ilk kez Cybertruck'ı getirdim (VIN 2000 altı) standart geri çağırmalar ve birkaç küçük sorun için ve listeye bunu [pil değişimi] eklediler," diye yazdı. "Kamyonu iki haftadan fazla süredir kullanıyorlar ve bunun sadece bir gün süreceğini düşündüm!" Başka bir sahip, yan aynasını değiştirmek için kamyonunu garaja götürürken benzer bir deneyim yaşadığını bildirdi. "[Aynanın] değiştirilmesi için bir servis talebinde bulundum. Tesla iki dakika içinde talebi onayladı, ancak tahmine yüksek voltajlı pili de değiştirdikleri de dahildi," diye yazdı sahibi 22 Aralık'ta Cybertruck Sahipleri Kulübü forumuna yazdığı bir gönderide. "Şaşırtıcı bir şekilde, pille ilgili herhangi bir sorunla karşılaşmadım ve herhangi bir hata mesajı da almadım... Hey, pillerimde teknik olarak bir sorun olmadığını söylediler. Ancak Tesla mühendisliği, pil takımının sökülüp incelenmesi için iade edilmesini talep etti. Görünüşe göre, benimkiyle aynı zamanlarda üretilen üniteler sorunlar yaşıyormuş. Sonuç olarak, pil takımımı alıp yenisiyle değiştiriyorlar." Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'ne göre Tesla, Kasım 2023 ile Kasım 2024 arasında altı Cybertruck geri çağırmasını kamuoyuna duyurdu ve bu geri çağırmalar güç kaybı sorunlarından arızalı dikiz kameralarına kadar uzanan sorunlar içeriyordu. Geri çağırmalar genellikle kablosuz yazılım güncellemeleri yoluyla yapılabilir, ancak bazıları aracın Tesla mekanikleri tarafından fiziksel olarak onarılmasını gerektirir. Geçtiğimiz yılın nisan ayında, binlerce Tesla Cybertruck'ın, kamyonun triminde sıkışmasına neden olan gaz pedalındaki bir sorun nedeniyle fiziksel olarak geri çağrılması gerekti. The Independent, bağımsız düşünceli kişiler için küresel haberler, yorumlar ve analizler sağlayan dünyanın en özgür düşünceli haber markasıdır. Güvenilir sesimize ve olumlu değişime olan bağlılığımıza değer veren, bağımsız düşünceli bireylerden oluşan büyük bir küresel okuyucu kitlesi oluşturduk. Değişimi gerçekleştirme misyonumuz, bugün olduğu kadar hiçbir zaman önemli olmamıştı. Kaynak: The Independent
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 5 Ocak Yazar Admin Gönderi tarihi: 5 Ocak Yılın En İyi Elektrikli SUV'u 2025 Hyundai Ioniq 5 N Elektrikli araçlar alanında, SUV'lar, tek tek araçlar segmentleri bir araya getirme eğiliminde olsa bile, diğer gövde stillerine göre çok daha geniş bir çeşitlilik arasından seçim yapma olanağına sahiptir. Örneğin: Hyundai Ioniq 5. Neredeyse bir hatchback gibi görünüyor, ancak aldatıcı derecede büyük, uzun dingil mesafesi, tonlarca iç mekan alanı ve mevcut dört tekerlekten çekiş, pratiklik söz konusu olduğunda onu tam anlamıyla crossover bölgesine yerleştiriyor. Ancak gerçekten kalıpları kırdığı yer, özellikle 2025 Hyundai Ioniq 5 N'de performansı. Elektrikli araçları performans otomobilleri olarak bildiğiniz her şeyi unutun çünkü 2024 Hyundai IONIQ 5 N hepsini yeniden yazıyor. Sadece tam bir hoon makinesi olarak yüzünüze sinir bozucu bir gülümseme koymak için gerekenlere sahip olmakla kalmıyor, aynı zamanda performans odaklı EV'lerin olasılığına yeni bir ışık tutmak için de ilerliyor. Hyundai Yap Model IONIQ 5 N Segment Elektrikli Arabalar Motor Çift Kalıcı Mıknatıslı Senkron Motorlar (PMSM) Şanzıman Tek Hızlı Redüksiyon Dişlisi Doğrudan Tahrik Beygir Gücü 601 BG (güçlendirme modunda 641) Tork 545 LB-FT (güçlendirme modunda 568) Aktarma Organları AWD Menzil 221 Mil Başlangıç Fiyatı (MSRP) 66.100 $ Yakıt Ekonomisi 78 MPGe Kombine Şarj Süresi 18 dk (DC Hızlı Şarj Cihazı) - 7 saat 20 dk (AC Seviye 2) 0-60 MPH 3,25 saniye (güçlendirme modu) Bu retrofütüristik tuhaflığın ateşli versiyonu, temel aldığı zaten hoş olan EV'den çok daha fazlasını yapıyor ve 2025 Hyundai Ioniq 5 N TopSpeed'in Yılın En İyi Elektrikli SUV'u yapıyor. Ioniq 5, Hyundai'nin ilk elektrikli N otomobili için mükemmel bir temel olarak tanımladığı E-GMP adlı harika bir platform tarafından destekleniyor. 84 kilovatsaatlik pil takımı, yüksek voltajlı mimarisi sayesinde olağanüstü hızlı şarj edilebiliyor, bu da onu şarj etmek için daha az zaman harcanması ve sürüş için daha fazla zaman harcanması anlamına geliyor. Ioniq 5 N, dört tekerlekten çekiş ve etkileyici performans sağlayan bir çift elektrik motoruna sahip. Hyundai ayrıca Ioniq 5 N'nin sürüşünü diğer hiçbir EV'ye benzemeyecek hale getirmek ve bunu iyi yapmak için benzersiz bir deneyim yarattı. "Ioniq 5 N, Gran Turismo yarış aracıma bir tekerlek seti takmışım gibi hissettirdi. Zihnimle oynadı ve hoşuma gitti." — William Clavey, Genel Yayın Yönetmeni Ioniq 5 N çoğu zaman 601 beygir gücü ve 545 pound-feet tork sunuyor ki bu zaten biraz fazla görünüyor. Bu kötü bir şey değil — aşırılık eğlencelidir. Ancak "N Grin Boost" (NGB) düğmesine bastığınızda, geçici olarak toplam 641 beygir gücü ve 568 lb-ft'yi açar ve arabayı o kadar hızlı yapar ki, işlemesi neredeyse zordur. Hızlanma açısından, bu 3,25 adrenalin dolu saniyelik 0-60 süresine karşılık gelir. Bu kategoriyi, TopSpeed ekibinin oylarıyla dört alanda en iyi performansı gösteren elektrikli SUV'a veriyoruz: Değer, Göreve Göre Başarı, Teknoloji ve İçgüdü (arabanın parçalarının hoş bir şekilde bir araya gelmesiyle ilgili bir şey). Bu tür bir alanda, iyi tasarlanmış bir aile taşıyıcısından, her şeyi o kadar iyi yapan ve astronomik etiket fiyatını aşan iddialı bir süper elektrikli araca kadar, aralarından seçim yapabileceğiniz giderek artan sayıda araç var. Bu durumda, kazananımız çoğu kategoride iyi performans gösteren çok yönlü bir seçimdi. Ancak, saf hızı, Ioniq 5 N'yi sürüşü benzersiz bir şekilde eğlenceli hale getiren bir dizi özellik ile tamamlanıyor - bazıları tanıdık, bazıları yeni. Yukarıda bahsedilen, geçme özelliği olarak işlev gören NGB düğmesi var - ancak olduğu gibi çoğu aracı geçme yeteneğine sahip. Virajlarda yardımcı olan standart bir elektronik sınırlı kaymalı arka diferansiyele sahip. N, sürüş hissini özelleştirmek için torku ön ve arka tekerlekler arasında nasıl böleceğinizi seçmenize olanak tanır. N Pedal işlevi, gaz pedalının hassasiyetini özelleştirir. N Drift Optimizer, gücü arka tekerleklere gönderir ve aracı istediğiniz kadar yana yatırmanızı sağlar. Sol ayak frenleme özelliği, freni ve gaz pedalını aynı anda kullanmanıza olanak tanır. “Ioniq 5 N, yüksek dolarlı özel bir hiper otomobil olmayan eksiksiz ve tam paketli ilk tam teşekküllü performans EV'si olması nedeniyle kesinlikle oyunun kurallarını değiştiriyor. O kadar iyi ki, bu ICE tutkununu bir EV inananı olmaya daha da yaklaştırdı.” — Chris Chin, Otomotiv Gazetecisi Ancak belki de Ioniq 5 N ile ilgili en şaşırtıcı şey, gerçek bir şanzımanla içten yanmalı bir aracın belirli davranışlarını taklit etmeyi başarması ve bunu eğlenceli hale getirmesidir. N Active Sound+, ses geri bildirimi sağlamak için iç ve dış hoparlörlerden yapay bir motor sesi çıkarır. Bu ses parçası, sekiz ileri çift kavramalı şanzımanın hissini taklit etmede iyi bir iş çıkaran ve sürücülere EV'lerin bizden sonsuza dek çaldığını düşündüğümüz bir kısmını geri veren N e-Shift özelliğini kullanırken özellikle kullanışlıdır. Ioniq 5 N'nin sportif itibarına ve lastik parçalayan performansa aşırı düşkünlüğüne rağmen, hala bir crossover ve üstelik iyi bir crossover. Her iki koltuk sırasında da bolca yer var ve ayrıca arka kargo alanında büyük bir ayak izi var. Dört tekerlekten çekişi sadece virajlarda etkileyici çekiş sağlamak için harika değil, aynı zamanda günlük sürüşte güven sağlamak için de harika. Kullanımı kolay bir teknolojiye sahip ve kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto içeriyor. Sadece sıcak bir hatchback gibi görünmesi ve cehennemden fırlamış bir yarasa gibi sürmesi, futbol antrenmanına götürmek isteyeceğiniz konforlu, aile dostu bir EV olmadığı anlamına gelmiyor. Pil Türü Sıvı Soğutmalı Lityum İyon Pil Kapasitesi 84 kWh Aktarma Organları Çift Motorlu AWD Beygir Gücü (Kombine) 601 BG / 641 BG NGB ile Tork (Kombine) 545 LB-FT / 568 LB-FT NGB ile 0-60 MPH 3,25 Saniye Maksimum Hız 162 MPH 2025 Chevrolet Equinox EV 8,9/10 Marka Chevrolet Model Equinox EV Segment Elektrikli Arabalar Motor Tek Motor | Çift Motor Şanzıman Doğrudan Tahrik Beygir Gücü 213-288 HP Tork 236-346 LB-FT Aktarma Organları FWD | AWD Menzil 319 mil Başlangıç Fiyatı (MSRP) 34.995 $ Yakıt Ekonomisi 107 MPGe Şarj Süresi 9,4 saat @ 11,5 kW Chevrolet Bolt'un gitmesine çok üzülmeyin. Chevy'nin şu anki giriş EV'si Equinox EV daha da iyi. Misyonu - yaşanabilir, uygun fiyatlı ve genel olarak çekici bir elektrikli crossover sağlamak - başarıldı. Bu kompakt SUV, pazarın tam kalbine yönelik ve ana akım EV alıcılarının istediği her şeyi sağlamayı başarıyor. Tanıdık geliyor, birçok EV'nin diğerlerinden ayrılmak için eklediği fazladan tuhaflıklar olmadan. Önden çekişli olarak sunuluyor - bu, çoğu EV'nin alt donanımlarında kullandığı arkadan çekişli kurulumdan daha pratik - ve dört tekerlekten çekişli. Yolcular ve kargoları için iyi miktarda alana sahip. Şu anda 41.900 dolardan başlayan fiyatlarla, sadece bir EV olduğu için (en azından o kadar değil) ıslatıldığınızı hissetmiyorsunuz ve 33.600 dolarlık 1LT donanımı yakında ortaya çıkmalı. Tek bir şarjla 319 mile kadar iyi bir menzil sunuyor. Ayrıca, onu yüksek teknolojili ve stressiz hissettiren GM'nin Super Cruise eller serbest otoyol sürüş yardımı özelliğini de sunuyor. Kaynak: TopSpeed
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 6 Ocak Yazar Admin Gönderi tarihi: 6 Ocak Honda, 2030 yılına kadar EV menzilini 620 mile veya 1000 km'ye çıkarabilecek katı hal pilleri vadediyor Honda, elektrikli araçlar (EV) için tek bir şarjla 620 mile (1.000 kilometre) kadar menzil sağlayabilecek katı hal pilleri üretmeyi planlıyor. Bu, şirketin geçen ay duyurduğu üzere, şu anda piyasada bulunan kitlesel pazar elektrikli otomobillerinin menzilinin iki katından fazla. Bu hedefe ulaşılırsa, yaygın EV benimsenmesinin önündeki büyük bir engel olan "menzil kaygısının" üstesinden gelmek için büyük bir adım atılmış olacak. Honda, Kasım ayında, Japon otomobil üreticisinin on yılın ikinci yarısında kitlesel pazar ölçeğinde EV'lerine entegre etmeyi planladığı gelecekteki katı hal pilleri için bir gösteri üretim hattı tanıttı. Honda Ar-Ge başkanı ve temsilci direktörü Keiji Otsu bir açıklamada, "Tamamen katı hal pil, bu EV çağında oyunun kurallarını değiştirecek yenilikçi bir teknolojidir" dedi. "Bugüne kadar otomobillerin ilerlemesini destekleyen motorların yerini alacak olan piller, elektriklendirmenin temel faktörü olacak." Bu katı hal pillerinin, mevcut EV'lerde bulunan sıvı lityum iyon pillerden %50 daha küçük, %35 daha hafif ve %25 daha ucuza üretilmesi bekleniyor. Ancak, teknolojiye yönelik en büyük engel, Honda'nın bugüne kadar geliştirdiği katı hal hücrelerinin mevcut araç modellerinde kullanılamayacak kadar küçük olmasıdır. Yeni tesisin amacı, bu sorunu 2025'ten itibaren çözmektir. Önümüzde sağlam bir yol var Katı hal pilleri, iyonların akışını sağlayan ancak elektronların akışını sağlamayan bir madde olan katı bir elektrolite dayanır. Elektrolitler, pozitif yüklü iyonların, pozitif ve negatif elektrotlarla işaretlenmiş bir pil hücresinin iki ucu arasında hareket etmesini sağlar - sırasıyla katotlar ve anotlar. Bunu yaparken, negatif yüklü elektronlar, bir şarj oluşturmak için harici bir devre aracılığıyla anottan katoda çekilir. Katı hal pilleri, lityum iyon pillerde bulunan sıvı elektrolitin (genellikle polimer jel veya sıvı içindeki bir lityum bileşiği) yerini, lityum ortosilikat veya cam gibi seramikler gibi katı bir malzemeyle değiştirir. Katı hal pilleri, sıvı elektrolit kullanan eşdeğer büyüklükteki pillerden daha fazla enerji yoğunluğuna sahiptir. Bunun nedeni, sıvı lityum iyon pillerin, pilin elektrolitindeki iyon akışını depolamak ve kontrol etmek için grafit anotlara ihtiyaç duymasıdır. Katı hal pilleri, daha fazla enerji yoğunluğuna sahip olan ve bu nedenle aynı miktarda veya hatta daha küçük bir alanda grafit anottan daha fazla iyon depolayabilen saf bir lityum metal anot kullanabilir. Ayrıca, katı hal bileşenlerinin standart lityum iyon pil sistemleri gibi dikkatli bir sıcaklık kontrolüne sahip olması gerekmez. Katı hal pilleri ayrıca daha güvenlidir çünkü genellikle sıvı elektrolitler için kullanılan ve pil hücresi hasar görürse alev alabilen etilen karbonat gibi çözücüleri ortadan kaldırabilirler. Katı hal pilleri yeni olmasa da, henüz elektrikli araçlar için gereken boyut ve ölçekte üretilmemiştir. Lityum iyon pillerden daha pahalı olmaları dışında, teknik zorluklar onları EV'ler için yeterince güvenilir olmaktan alıkoyuyor. En büyük sorun, anot ve katodun birbirine temas etmesini önlemek için kullanılan seramik ayırıcının kırılganlığıdır; bu, kimyasal reaksiyonların neden olduğu genleşme ve büzülme nedeniyle zamanla çatlamaya başlayabilir. Bu, aynı zamanda katı elektrolit olan ayırıcıda meydana gelirse, elektrotlar arasında kısa devre tetikleyebilir ve pilin arızalanmasına neden olabilir. Bir diğer sorun ise, katı hal pillerindeki elektrolitlerin, iyonların elektrotlar arasında sıvı elektrolitte olduğu kadar kolay akmasına izin vermeyen polimerlerden yapılmış olmasıdır; bu da pilin performansını sınırlar. Ve zamanla, lityum bazlı katı hal pillerinin elektrotları, dendrit olarak bilinen dikenli lityum birikintileriyle kaplanabilir ve bu da katı elektroliti delerek pillerin kısa devre yapmasına neden olabilir; ancak bu sorun, sıvı lityum pillerde olduğu kadar yaygın değildir. Honda henüz tüm bu zorlukların üstesinden gelemedi, ancak bunu yeni tesisinde yapmayı planlıyor. Planın temel unsurlarından biri, elektrolit katmanlarının yoğunluğunu artırabilen ve elektrolit ile anotlar ve katotlar arasındaki temasları iyileştirebilen bir rulo presleme tekniği kullanmak. Honda, 2030'da otomobillerinde uzun menzilli katı hal pilleri bulundurmayı hedefliyor. Honda, 2040 yılına kadar elektrikli otomobillerinin 776 mil (1.249 km) kadar yüksek menzile sahip katı hal pillerine sahip olma hedefini koydu. Honda bu kadar yüksek hedeflere ulaşabilirse, EV menzili ve uzun ömürlülüğü konusundaki endişeler ortadan kalkacak ve bu da gazla çalışan otomobillerin sonunu hızlandırabilir.
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 10 Ocak Yazar Admin Gönderi tarihi: 10 Ocak Hyundai, EV'ye karşı temkinli pazara girmek için Japonya'da 18 bin dolarlık EV'yi piyasaya sürüyor CHIBA, Japonya (Reuters) - Güney Koreli Hyundai Motor, Cuma günü, yerleşik benzinli ve hibrit araç teknolojilerine sahip yerel devlerin hakim olduğu bir pazara girmek için Japonya'daki en ucuz kompakt elektrikli otomobili tanıtacağını söyledi. Hyundai Inster'ın Japonya lansmanı, Tesla ve diğer yabancı markaların EV'lerin yavaş benimsendiği bir ülkeye girme girişimlerinin ardından geldi. Hyundai, Inster ile Çin'in önde gelen EV üreticisi BYD'ye benzer düşük fiyat stratejisi izleyecek. 2,85 milyon yen (18.000 $) giriş modeli fiyat etiketi, 2023'te Dolphin ile belirlenen 3,63 milyon yen BYD'nin altında, Japonya'daki kompakt bir elektrikli otomobil için en düşük fiyat olacak. Geçtiğimiz yıl Güney Kore'de Casper Electric olarak piyasaya sürüldükten sonra Avrupa'da ilk kez görücüye çıkan Inster, Hyundai Mobility Japan CEO'su Toshiyuki Shimegi'nin Tokyo Auto Salon motor fuarı sırasında düzenlediği basın toplantısında söylediğine göre, Mayıs ayı civarında Japon müşterilere teslim edilecek. Japon ultra kompakt, sınırlı güçteki "kei otomobil" kategorisinde, Nissan Motor'un Sakura'sı 2,60 milyon yen'e satılıyor ve ülkedeki en popüler EV. Ancak bir sektör sayımına göre, Sakura bile geçen yıl 23.000'den az satış yaptı ve 2023'e göre yaklaşık %40 düşüş gösterdi ve bu da yıllık yaklaşık 4 milyon araç satışı olan Japon binek otomobil pazarında EV'lerin popülerliğinin eksikliğini vurguladı. Hyundai geçen yıl Japonya'da yalnızca 607 araç satarken, BYD 2.223 araç sattı. Tesla Japonya satışlarını açıklamadı. Shimegi, "Inster, Japon müşterilerinin takdirini kazanmak için temel ürünümüz" dedi ve Hyundai'nin önümüzdeki beş yıl içinde Japonya satışlarını on katına çıkarma hedefine ulaşmasına yardımcı olduğunu sözlerine ekledi. Kia ile birlikte dünyanın üçüncü büyük otomobil grubunu oluşturan Hyundai, 2009'da Toyota Motor, Honda Motor ve diğer Japon otomobil devlerinin hakim olduğu bir ülkede düşük satışlar nedeniyle çıkış yaptıktan sonra, 2022'de yalnızca elektrikli ve yakıt hücreli araçlarla Japonya'nın binek otomobil pazarına yeniden girdi. (1 $ = 158.0000 yen) Kaynak: Reuters
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 14 Ocak Yazar Admin Gönderi tarihi: 14 Ocak Yeni bir çalışma, EV pil ömürleri hakkındaki yaygın yanlış kanıyı çürütüyor - işte bulguları Yeni bir çalışma, EV pil ömürleri hakkındaki yaygın yanlış kanıyı çürütüyor — işte bulguları Yeni bir çalışma, elektrikli araç pillerinin daha önce inanılandan üçte bir daha uzun süre dayanabileceğini öne sürüyor. Bu, tüketicilerin pillerini değiştirmeleri veya hatta yeni bir araba satın almaları gerekmeden önce elektrikli araçlarını daha uzun süre kullanabilecekleri anlamına geliyor. Çalışmayı yürüten bilim insanları, Stanford Üniversitesi Precourt Enerji Enstitüsü ve SLAC Ulusal Hızlandırıcı Laboratuvarı arasındaki ortak bir çaba olan SLAC-Stanford Pil Merkezi'nde çalışıyorlardı. Bulgular, üniversitenin Tech Xplore tarafından yayınlanan bir raporda ayrıntılı olarak açıkladığı gibi, elektrikli araç pilleri hakkında bazı yaygın yanlış kanıları ortaya çıkardı. Ve bu, her yerdeki tüketiciler için büyük bir haber. Kelley Blue Book'a göre, potansiyel elektrikli araç alıcıları arasındaki en büyük endişelerden biri pil onarımı ve değiştirme maliyetleri. Yani özünde, bu çalışma, onarım maliyetlerinin daha az sıklıkta ortaya çıktığına dair güvence sağlayarak bu belirli engeli etkileyerek bir oyun değiştirici olabilir. Çalışmanın kıdemli yazarlarından Simona Onori, bulguları özetleyerek, "EV pillerini doğru şekilde test etmedik," dedi. Rapora göre, bilim insanları ve mühendisler geleneksel olarak yeni pil tasarımlarının verimliliğini sürekli olarak boşaltıp tekrar tekrar şarj ederek test ettiler. Ve bu tür testler önemli veriler sağlayabilse de, tipik günlük sürüşü tam olarak taklit etmiyor. Bilim insanları ve mühendisler, pilleri gerçek sürüş koşulları altında test etmenin daha doğru sonuçlar ürettiğini buldu. Bu, bir mahallede veya trafikte araç kullanırken olduğu gibi sık sık hızlanma ve frenleme anlamına geliyor. Ayrıca, bir araba bir iş için park edildiğinde veya bir gece boyunca bir garaj yolunda kaldığında olduğu gibi daha uzun dinlenme süreleri anlamına da geliyor. Çalışmanın yazarlarının yazdığı gibi, "Bu çalışma, bozulma eğilimlerini yakalamak için bisiklet deneylerinin gerçekçi yüklerle gerçekleştirilmesi gerektiğini gösteriyor." Bu, mevcut endüstri standardı test yöntemlerinden ve modellerinden önemli bir farktır. Son yıllarda, elektrikli araç pillerinin fiyatı, çarpıcı teknolojik atılımlarla desteklenerek önemli ölçüde düştü. Ancak bunlar hala arabaların pahalı bir parçası, bu yüzden daha önce düşünülenden çok daha uzun süre dayanabilecekleri iması hoş bir haber. Bu, tüketicilerin daha ucuz ve daha verimli olma olasılıkları nedeniyle elektrikli araçlara güvenle geçiş yapabilecekleri anlamına geliyor. Ve bu çevre için iyi bir haber çünkü elektrikli araçlar hava kirliliğine neden olan gaz yakmıyor. Elektrikli bir arabaya geçiş yapmayı düşünüyorsanız, bu faydalı kılavuza göz atın. Bulgular, pil verimliliğini test etme şeklimizi hemen hemen anında değiştirecek. Ve çalışmanın etkileri araba pillerinin ötesine bile uzanabilir. Geniş bir yelpazede enerji depolama cihazları için test etme yaklaşımımızı etkileyebilir. Kaynak: TCD
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 15 Ocak Yazar Admin Gönderi tarihi: 15 Ocak Dünyanın İlk 5.700 Yıllık Ömürlü Nükleer Elmas Pili İngiltere Araştırmacıları Tarafından Açıklandı Cihazlarımızın çoğu pillere dayanır. Ancak, bunlar genellikle kısa ömürlüdür ve atık ürün sorununa katkıda bulunur. Neyse ki, İngiltere Atom Enerjisi Kurumu ve Bristol Üniversitesi'nden bilim insanları dünyadaki ilk karbon-14 elmas pilini ürettiler. Bu çığır açan enerji kaynağı, binlerce yıl boyunca elektronik cihazlara güç sağlama yeteneğine sahiptir ve birçok farklı uygulama için uzun vadeli çevre dostu bir çözüm sunar. Dünyanın Karbon-14 Elmas Pilinin Tanıtımı Karbon-14 elmas pili, karbon-14'ün radyoaktif bozunmasıyla açığa çıkan enerjiyi kullanarak elektrik üretir. Bu, genellikle karbon tarihlemesinde kullanılan bir maddedir. Gezegendeki en dayanıklı malzemelerden biri olan bir elmasın içine yerleştirilmiştir. Bu, güç üretirken radyasyonu güvenli bir şekilde hapseder. Karbon-14, elmas kabuğu tarafından emilen kısa menzilli radyasyon yayar ve az miktarda elektrik üretirken güvenliği sağlar. Bu çığır açan pil, ışığı güce dönüştürmek yerine radyoaktif bozunmadan kaynaklanan hızlı hareket eden elektronları kullanarak güneş panellerine benzer şekilde çalışır. Sonuç Bu sürecin nihai sonucu, olağanüstü bir ömre sahip uzun ömürlü, güvenilir bir enerji kaynağıdır. Karbon-14'ün yarı ömrü 5.700 yıl olduğundan, pil binlerce yıl sonra bile kapasitesinin yarısını korumaya devam eder. Elmas piller, sabit mikrowatt güç seviyeleri sağlamanın güvenli ve çevre dostu bir yolunu sağlar. Elmas Pilin Potansiyel Uygulamaları Karbon-14 elmas pillerin en heyecan verici özelliklerinden biri de uyarlanabilirlikleridir. Geleneksel güç kaynaklarının uygun olmadığı çok sayıda kullanım durumu ve uygulama için kullanılabilirler. Elmas pil ayrıca işitme cihazları, kalp pilleri ve oftalmik cihazlar gibi çeşitli implantlara güç vererek sağlık hizmetlerini iyileştirme potansiyeline sahiptir. Sık sık değiştirilmesi gereken normal pillerin aksine, elmas pil yüzyıllarca çalışmaya devam etme potansiyeline sahiptir, bu da hastanın rahatsızlığını ve ameliyatla ilişkili riskleri azaltır. Uzay Görevleri İçin Mükemmel Bu piller ayrıca uzaydaki görevler ve Dünya'daki izole konumlar için de mükemmeldir. Potansiyel olarak uzay araçlarına, uydulara ve hatta RF etiketlerine güç sağlayabilir, maliyetleri önemli ölçüde düşürebilir ve çalışma ömrünü artırabilir. Mikro güç teknolojisi, uzay teknolojisi, tıbbi implantlar ve güvenlik cihazları dahil olmak üzere çok çeşitli temel uygulamaları mümkün kılabilir. Sürdürülebilir Bir Enerji Kaynağı Çözümü Elmas pillerde kullanılan karbon-14, grafit bloklarından elde edilir. Bu bloklar nükleer fisyon reaktörlerinin bir yan ürünüdür. Bu radyoaktif malzemenin geri dönüştürülmesi nükleer atığı azaltırken aynı zamanda değerli bir enerji kaynağı da sağlar. Sadece Birleşik Krallık'ta yaklaşık 95.000 ton grafit blok bulunmaktadır. Bristol Üniversitesi ve UKAEA arasındaki bir işbirliğiyle geliştirilen ileri teknoloji. Bu teknik, radyoaktif atıklara yalnızca yararlı bir amaç kazandırmakla kalmaz, aynı zamanda masrafı ve depolama sorunlarını da azaltır. Devrim Niteliğinde ve Güvenli Teknoloji Elmas pil yalnızca bilimsel bir harika değil, aynı zamanda güvenilir bir enerji kaynağıdır. Elmas kasa, kısa menzilli radyasyonu tamamen emer ve bunun sonucunda tehlikeli emisyon oluşmaz. Atılması gerekse bile, pil üreticiye geri gönderilebilir ve güvenli bir şekilde geri dönüştürülebilir. Bilimsel becerileri yenilikçi mühendislikle birleştiren bu yeni gelişmenin, enerjinin geleceğini tamamen değiştirmesi bekleniyor. Bir gün tıbbi aletlere, uzay gemilerine ve uzak sensörlere güç verecek olan bu elmas piller, daha temiz ve daha sürdürülebilir bir geleceğe dair bir bakış sunuyor. Dünyanın İlk 5.700 Yıllık Ömürlü Nükleer Elmas Pili İngiltere Araştırmacıları Tarafından Ortaya Çıkarıldı başlıklı gönderi ilk olarak The Hearty Soul'da yayınlandı. Kaynak: The Heaty Soul
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 27 Ocak Yazar Admin Gönderi tarihi: 27 Ocak VW fabrikalarını Çinli elektrikli otomobil üreticilerine devretmeye hazır Volkswagen, Almanya'nın otomotiv endüstrisinin düşüşte olması nedeniyle, Çinli elektrikli otomobil üreticilerinin zor durumda olan fabrikalarındaki üretim hatlarını devralmasına izin vermeye hazır. Otomobil üretim devi yöneticileri, üretimi azaltırken fabrikalarındaki fazla kapasitenin bir kısmını kullanmak için Çinli rakipleriyle ortaklıklara açık olduklarının sinyalini verdi. Volkswagen'in Audi markasının CEO'su Gernot Döllner, Financial Times'a elektrikli otomobil şirketleriyle yapılan anlaşmaların "bu rakiplerin giriş bariyerini düşüreceğini" ve "Elbette bu düşünülebilir" dedi. Volkswagen'in aynı adlı VW markasının finans müdürü David Powels gazeteye şunları söyledi: "Herhangi bir ortakla herhangi bir konuda herhangi bir tartışmaya açığız. Dinamik bir dünyada, tüm seçenekleri açık tutmalısınız." Bu, Volkswagen'in geçen ay, düşen satışlara rağmen tesislerini açık tutması yönündeki sendikaların baskısına boyun eğerek Alman fabrikalarını kapatma planlarından vazgeçmesinin ardından geldi. Şirket, fabrikalarının her yıl 16 milyon araç sattığı Avrupa otomobil pazarına tedarik sağlamak için inşa edildiğini, ancak şu anda yalnızca yaklaşık 14 milyon araca talep olduğunu savundu. Bu, esasen iki fabrikasına ihtiyaç duymadığı anlamına geliyordu. Ancak, sendikalarla 2030 yılına kadar ikramiye ödemelerini kaldırma ve 35.000'den fazla işi azaltma konusunda anlaştıktan sonra tesisleri kapatma planlarından vazgeçti. Fabrikaları kapatmak yerine fabrikalardaki üretimi azaltıyor. O zamanlar Volkswagen, anlaşmanın ücret tasarruflarında 15 milyar avrodan (12,4 milyar sterlin) fazla kazanç elde etmesine yardımcı olacağını söylemişti. Alman otomobil üreticilerinin fabrikalarındaki fazla alanı kullanmak için anlaşmaları değerlendirdiklerine dair işaretler, Avrupa'yı daha ucuz araçlarla dolduran Çinli EV üreticilerinin sert rekabetiyle mücadele ederken geliyor. AB, Pekin'in şirketlere haksız sübvansiyonlar vererek ülkenin üreticilerinin Avrupa endüstrisini baltalamasına izin verdiği iddiaları arasında geçen yıl Çin elektrikli araçlarının ithalatına gümrük vergileri getirdi. Ancak Alman otomobil üreticileri, Çin'in inovasyonda öncü olduğu yıllardan sonra elektrikli otomobil üretimine geçişi yakalamakta zorlanıyor. Almanya'nın otomotiv endüstrisindeki gerileme, tarihsel olarak sektöre bağımlı olması nedeniyle daha geniş ekonomisi konusunda endişelere yol açtı. Bu ayın başlarında, rakamlar ekonominin 2024'te üst üste ikinci kez daraldığını ortaya koydu. Alman istatistik ofisine göre ekonomi, bir önceki yılki %0,3'lük düşüşün ardından 2024'te %0,2 daraldı. Münih'teki Ifo Enstitüsü'nden Timo Wollmershäuser şunları söyledi: "Almanya, savaş sonrası tarihinin en uzun durgunluk evresinden geçiyor. Ayrıca uluslararası bir karşılaştırmada da önemli ölçüde geride kalıyor. Kaynak: The Telegraph
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 30 Ocak Yazar Admin Gönderi tarihi: 30 Ocak Tesla'nın V4 Süper Şarj Cihazları Kuzey Amerika'da 325 kW'a Çıkarıldı En son Tesla DC şarj cihazları artık EV'lere %30'a kadar daha fazla güç sağlıyor. Bu, daha kısa duraklamalar anlamına geliyor ve diğer EV'ler için iyi bir haber. Tesla, V4 Süper Şarj Cihazı duraklamalarının maksimum şarj hızını artırdı. Değişiklik bu hafta Kuzey Amerika'da hayata geçti. V4 Süper Şarj Cihazları, Kuzey Amerika'daki tüm Süper Şarj Cihazlarının %8'ini oluşturuyor. Tesla'nın V4 Süper Şarj Cihazı duraklaması olarak bilinen en son nesil elektrikli araç hızlı şarj cihazı, Kuzey Amerika genelinde güçte bir artış elde etti. EV üreticisine göre, bölgeye kurulan tüm V4 duraklamaları artık maksimum 325 kilovat çıkış verebiliyor. Bu, önceki 250 kW'a göre sağlıklı bir %30 artış, yani şarj duraklamaları eskisinden daha kısa olacak. Ancak, şu anda artan şarj hızından faydalanabilen tek Tesla EV'nin 800 voltluk pil takımı sayesinde Cybertruck olduğunu belirtmekte fayda var. Model 3, Model Y, Model S ve Model X (hepsi 400V pil takımına sahip) şu anda hala maksimum 250 kW ile sınırlı, bu nedenle bu EV'lerin sürücüleri için hiçbir iyileştirme olmayacak. Ancak, Supercharger ağı giderek daha fazla Tesla dışı EV'ye açıldıkça, diğer otomobil üreticilerinin daha fazla pille çalışan aracının V4 durmalarındaki hız artışından faydalanması muhtemel. Lucid Gravity, Chevrolet Silverado EV, Hyundai Ioniq 5 ve Kia EV6 gibi 800 voltluk (ve üzeri) pil paketlerine sahip arabalar, muhtemelen yükseltilmiş Süper Şarj cihazı duraklarından Tesla sahiplerinden daha fazla faydalanacaktır - en azından şimdilik. Örneğin, bir Hyundai Ioniq 5, Electrify America'dakiler gibi 350 kW'lık bir istasyonda genellikle 20 dakika veya daha kısa sürede %10'dan %80'e kadar şarj edebilir. Ancak 250 kW ile sınırlı olan önceki nesil Tesla Süper Şarj Cihazlarında, bir Ioniq 5 (daha büyük pil paketiyle) 29 dakikada %10'dan %80'e kadar şarj olurdu. Teoride, Hyundai artık bir Tesla V4 fişinde çok daha hızlı şarj olmalıdır. Dikkate alınması gereken bir diğer şey de, Kuzey Amerika'daki V4 Süper Şarj Cihazı sayısının DC hızlı şarj cihazlarının eski versiyonlarına kıyasla hala oldukça az olmasıdır. Tesla bu konuda rakamsal bir açıklama yapmıyor ancak Supercharge.info'dan alınan toplu kaynaklı bilgiler, Kuzey Amerika genelinde toplam 2.656 adet Süper Şarj istasyonu olduğunu gösteriyor. Lucid Gravity, Chevrolet Silverado EV, Hyundai Ioniq 5 ve Kia EV6 gibi 800 voltluk (ve üzeri) pil paketlerine sahip arabalar, muhtemelen yükseltilmiş Süper Şarj cihazı duraklarından Tesla sahiplerinden daha fazla faydalanacaktır - en azından şimdilik. Örneğin, bir Hyundai Ioniq 5, Electrify America'dakiler gibi 350 kW'lık bir istasyonda genellikle 20 dakika veya daha kısa sürede %10'dan %80'e kadar şarj edebilir. Ancak 250 kW ile sınırlı olan önceki nesil Tesla Süper Şarj Cihazlarında, bir Ioniq 5 (daha büyük pil paketiyle) 29 dakikada %10'dan %80'e kadar şarj olurdu. Teoride, Hyundai artık bir Tesla V4 fişinde çok daha hızlı şarj olmalıdır. Dikkate alınması gereken bir diğer şey de, Kuzey Amerika'daki V4 Süper Şarj Cihazı sayısının DC hızlı şarj cihazlarının eski versiyonlarına kıyasla hala oldukça az olmasıdır. Tesla bu konuda rakamsal bir açıklama yapmıyor ancak Supercharge.info'dan alınan toplu kaynaklı bilgiler, Kuzey Amerika genelinde toplam 2.656 adet Süper Şarj istasyonu olduğunu gösteriyor. Bunlardan sadece 222'sinde V4 durakları varken, büyük çoğunluğu (1.812 lokasyon) hala 250 kW ile sınırlandırılmış V3 dağıtıcıları çalıştırıyor. Geriye kalan 682 lokasyon ise sadece 150 kW verebilen V2 duraklarıyla donatılmış. İyi haber şu ki, Supercharge.info'ya göre Tesla, şu anda inşa halinde olan 103 lokasyonla V4 donanımlı istasyonlarının sayısını artırıyor. Dahası, şarj hızlarında daha fazla iyileştirme de yolda. V4 durakları, parlayan kırmızı bir logoya sahip, monolit benzeri, beyaz ve siyah istasyonlardır ve Tesla NACS fişlerinin yanı sıra Tesla olmayan EV'ler için yerleşik adaptörler içerirler. Tesla'nın son duyurusu, büyük olasılıkla tüm ağır işleri yapan devasa elektrik kutuları olan V3 kabinlerine bağlı olan V4 direklerine atıfta bulunuyor. Ancak bu kabinlerin yeni bir versiyonu (V4 olarak da adlandırılır) yolda ve durak başına 500 kW'a kadar güç sağlayabilir. Kaynak: Inside EVs Global
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 6 Şubat Yazar Admin Gönderi tarihi: 6 Şubat Ford, 2024'te elektrikli araçlarda 5 milyar dolar kaybetti, yeni modellerin ipuçlarını verdi Ford'un elektrikli araç ve yazılım işi 2024'te 5,1 milyar dolar kaybetti, bu 2024'teki 4,7 milyar dolara kıyasla daha fazla. Ve otomobil üreticisi bu yıl EV işinde 5,5 milyar dolar kadar kaybedeceğini tahmin ettiğinde herhangi bir rahatlama beklemiyor. CNBC'ye göre Ford, Wall Street beklentilerini aşarak Çarşamba günü dördüncü çeyrek ve tam yıl kazançlarını bildirdi. Ancak daha zorlu bir yıl öngörüsü - Ford buna "piyasa faktörleriyle ilgili karşı rüzgarlar" diyor - şirketin EV işini doğru boyuta getirebilmesi için daha ne kadar yol kat etmesi gerektiğini vurguluyor. Ford ayrıca Model e bölümünden 1,4 milyar dolarlık "maliyet iyileştirmesi" bildirdi. Elbette Ford'un benzinli otomobilleri hala harika gidiyor ve şirketin yılı kara geçmesi için yeterli geliri sağlamaya devam ediyor. Şirket 5,9 milyar dolarlık tam yıl net geliri ve 10,2 milyar dolarlık düzeltilmiş kazanç bildirdi. Ancak şirket, maliyetli yeni araç lansmanları ve düşen araba fiyatları nedeniyle 2025'te kazançlarının 2 milyar dolar veya daha fazla düşebileceği konusunda uyardı. Şirket, Başkan Donald Trump'ın Meksika ve Kanada'dan ithalata %25 oranında gümrük vergisi koyma tehdidiyle ilişkili maliyet artışlarını hesaba katmadığını söyledi. (Trump yakın zamanda gümrük vergilerini bir aylığına durdurdu.) Ayrıca vergi kredileri ve üretim kredileri gibi Biden dönemi EV teşviklerinin olası ortadan kalkmasını da hesaba katmıyor. Ford CEO'su Jim Farley, kazanç görüşmesinde birkaç haftalık gümrük vergilerinin "yönetilebilir" olacağını ancak uzun süreli gümrük vergilerinin "sektörümüz üzerinde milyarlarca dolarlık sektör kârının silinmesi ve ABD işleri ile sektörümüzdeki tüm değer sistemi üzerinde olumsuz etki yaratacağını" söyledi. Trump'ın gümrük vergileri yürürlükte kalırsa "müşteriler için daha yüksek fiyatlar" öngördü. Ford, EV pazarındaki rakipleriyle başa çıkmakta zorlanıyor. General Motors geçen yıl yeni Chevy ve Cadillac araçları da dahil olmak üzere birkaç yeni model piyasaya sürerken, Ford'un satışta yalnızca üç adet akülü elektrikli aracı var. GM'nin EV işi karlılık belirtileri gösterirken, Ford'unki zorlanmaya devam ediyor. Ve Ford daha önce, Silikon Vadisi merkezli skunkworks ekibinin yakın gelecekte daha ucuz modeller piyasaya sürmesini sağlayacağı umuduyla elektrikli üç sıralı bir SUV piyasaya sürme planlarını iptal etmişti. Farley, otomobil üreticisinin aküyü "700 mil menzil" için şarj etmek üzere küçük gaz motorları kullanan akülü elektrikli, plug-in hibrit ve genişletilmiş menzilli EV'ler dahil olmak üzere bir dizi güç aktarma organı sunacağını söyledi. Bunlar arasında "bu çok enerjili güç aktarma organları için tasarlanacak esnek gövde üstü şasi ve ünite gövde platformları" yer alıyor. Kaynak: The Verge
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın