Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

YouTuber, fütüristik 12 Bin dolarlık elektrikli otomobilde sürüş deneyimini sergiliyor: 'Gerçekten rahat hissettiriyor'

YouTuber Trey Tan, Eli Electric'in ilk yatırımcılarından biriydi; bu, YouTube kanalında paylaşılan bir videoda Tan'ın deyimiyle küçük, elektrikli bir "mahalle aracı" olan yeni Eli Zero'yu deneyen ilk kişiler arasında yer aldığı anlamına geliyor. .

Elektrikli araçlar, içten yanmalı motora (ICE) sahip araçlarla karşılaştırıldığında hem yakıt hem de bakım maliyetlerinden tasarruf ettiğiniz için zaten en ekonomik sürüş yoludur.

Ancak iki koltuklu bir EV olan Eli Zero, tasarrufları en uç noktalara taşıyor. Küçük ve hafif tasarımı nedeniyle enerji ihtiyacı minimum düzeydedir ve Tan'ın videosunda da belirttiği gibi arabanın başlangıç maliyeti yalnızca 12.000 dolar civarındadır.

Eli'nin genel merkezi Los Angeles ve Pekin'de bulunuyor ve bildirildiğine göre arabaları Çin'de üretiyor, bu da Başkan Joe Biden'ın Çin EV tarife planlarının ve düzenlemelerinin bu maliyete uygulanıp uygulanamayacağı konusunda açık bir soru bırakıyor, ancak şirket halihazırda Zero için rezervasyonlar alıyor. ABD'de 12.000 doların altındaki MSRP ilan edildi.

Tan, özellikle konu Eli Zero'nun hız sınırlamaları olduğunda şüpheci olarak başladı. "Saatte yalnızca 25 mil hıza kadar çıkabiliyor" diyor.

Ayrıca Tech Radar'a göre, çarpışma güvenliği nedeniyle aracın yasal olarak yalnızca hız sınırı 35 mil veya daha düşük olan yollarda sürülmesine izin verilecek ve bu da ona "Mahalle Elektrikli Araç kategorisi" veriyor.

Ancak yolculuğunun sonunda Tan, Eli Zero'nun iyi noktalarını görmüştü.

"Bu arabanın gerçekten hoşuma giden yanı, onu sürerken gerçekten rahat hissettirmesi ve ayrıca yönlendirmenin de gerçekten kolay olması" diyor ve onu boyut olarak benzer ancak kontrol edilmesi daha zor olan golf arabalarıyla karşılaştırıyor.

"Bu gerçekten pürüzsüz" diye ekliyor. "Gaz pedalı ve frenler çok yumuşak."

"Arabanın hoşuma giden yanı gerçekten kompakt olması" diye devam ediyor. "Dışarıdan gerçekten küçük ama içi gerçekten büyük hissettiriyor. O kadar geniş olacak şekilde tasarlandı ki, kendinizi küçük bir arabanın içindeymiş gibi hissetmiyorsunuz."

Tan ayrıca Eli Zero'nun görünümüne de övgüde bulundu. "Estetik açıdan hoş" diyor. "Piyasadaki mini arabalara bakarsanız, birçoğu gerçekten modası geçmiş görünüyor, ancak bu gerçekten fütüristik ve modern görünüyor. Gerçekten potansiyeli olduğunu hissediyorum."

Tan sonunda Eli Zero'nun kendisine göre olmadığına karar verdi. Ancak bunun başkaları için kullanılması konusunda iyimserdi. "Kampüslerde, golf sahalarında veya... yaşlıların yaşamlarında faydalı olabilir" diye öneriyor; evlerin ve diğer destinasyonların birbirine yakın olduğu ve alanın kısıtlı olduğu alanlar.

Mahalle Elektrikli Araçlarına ve daha büyük EV'lere geçiş, bu durumlardaki insanları sadece paradan kurtarmakla kalmayacak, aynı zamanda şu anda büyük ölçüde İYM araçları kullanılarak yapılan ulaşımdan kaynaklanan hava kirliliğini de azaltacaktır. Daha az hava kirliliği, atmosferde daha az ısının hapsolması anlamına gelir ve aşırı ısınan gezegenin soğumasına yardımcı olur.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Elektrikli Araç Startup'ı Fisker İflas Başvurusunda Bulundu

Tesla'nın başarısını taklit etmeye çalışan çok abartılı bir girişim olan Fisker, ilk elektrikli araç modelini piyasaya sürdükten yaklaşık bir yıl sonra iflas başvurusunda bulundu.

Başvuru, otomobil tasarımcısı Henrik Fisker'in bir otomotiv girişiminin ikinci kez iflas ettiğini ve operasyonlarının haftalarca sessizce durdurulmasının ardından gerçekleştiğini gösteriyor.

Yedi yıllık Kaliforniya merkezli şirket, üretimi dış kaynaklardan temin ederek otomobil endüstrisine daha ucuz ve daha hızlı bir giriş yapmak istedi ancak halka açık bir şirketi yönetmenin karmaşıklığıyla mücadele etti.

Fisker, geleneksel otomobil endüstrisini altüst etmek isteyen ancak artık şarjları tükenen, bir zamanlar çok başarılı olan EV girişimleri arasında en sonuncusu. Pikap üreticisi Lordstown Motors ve otobüs üreticisi Arrival, iflas koruması için başvuruda bulundu. Diğerleri ise kalan nakitlerini korumak amacıyla maliyetleri düşürüyor veya yatırımları erteliyor.
Fisker geçen yaz ilk elektrikli modeli Ocean SUV'u teslim etmeye başladı; tam da akülü araçlara yönelik önceden sıcak olan pazarın soğumaya başladığı ve elektrikli araçlara yönelik tüketici talebinin beklenenden daha az olduğuna dair işaretlerin ortaya çıktığı bir dönemde.

Şirketin mevcut zorlukları, Tesla'nın başarısını taklit etmeye çalışan genç otomobil üreticilerinin karşılaştığı engellerin altını çiziyor. Birçoğu, gösterişli halka arzlarda yatırımcılardan milyarlarca dolar topladı, ancak her araç satışında para kaybederken, yeni modeller geliştirmek, fabrikalar ve satış merkezleri inşa etmek için yoğun bir şekilde harcadıklarından nakit rezervlerini tükettiler.

Fisker daha önce büyük bir otomobil üreticisiyle potansiyel bir yatırım ve ortak üretim anlaşması konusunda görüşmelerde bulunduğunu ancak görüşmelerin Mart ayında bir anlaşma olmadan sonuçlandığını söylemişti.

Faaliyetlerini başlatmak için yatırımcılardan 1 milyar doların üzerinde para toplayan şirket, neredeyse tüm nakit rezervlerini tüketti ve önemli bir yatırımcıyla yapılan borç anlaşmasında temerrüde düştü.

Yılın başında doğrudan tüketiciye satış modelinden bayiliklerin kullanılmasına geçiş de satışları tetiklemede başarısız oldu ve Fisker'in elinde binlerce satılmamış araç kaldı.

İkinci bir şans

Fisker kendisini, ürünlerini üretmeleri için dış şirketlere para ödeyen Apple'ın otomotivdeki eşdeğeri olarak tanıtmıştı. Fisker, donanımını daha fazla satın almaya ve Ocean'ı diğer EV'lerden ayırmanın bir yolu olarak yazılım özelliklerini kullanmaya çalışarak kendisini daha geleneksel otomobil üreticilerinden ayırmaya çalıştı.

Fisker'in açılış aracı tek akü şarjıyla 360 mil menzile, ödüllü tasarıma ve 40.000 doların altındaki başlangıç fiyatına sahipti. Ancak Ocean SUV, yazılımla ilgili sorunlar nedeniyle birçok yorumcu tarafından eleştirildi.

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, Okyanusun yuvarlanması veya frenleme performansı kaybıyla ilgili müşteri raporlarını araştırıyor. Fisker, frenleme sorununun bir yazılım güncellemesiyle çözüldüğünü ve soruşturmalarında NHTSA ile tam işbirliği yaptığını söyledi.

CEO Henrik Fisker'in bir otomotiv şirketi işletme konusundaki ilk girişimi de, ilk modeli olan 100.000 dolarlık plug-in hibrit Fisker Karma'yı piyasaya sürdükten kısa bir süre sonra iflasla sonuçlandı. Önceki şirket Fisker Automotive, bir akü tedarikçisiyle yaşanan sorunlar ve bir kasırgada şirketin Karmas'ının 300'ünü kaybetmesinin ardından 2013 yılında Bölüm 11 koruması için başvurmuştu.

Fisker, ilk denemesinde yaptığı hatalardan ders almaya çalıştığını söyledi. İlk seferine göre daha fazla para topladı ve sözleşmeli üretici Magna Steyr ve Çinli elektrikli araç aküsü devi Contemporary Amperex Technology gibi saygın tedarikçilerle ortaklık kurdu.

Sonuçta şirketin sorunları, organizasyon içindeki, en belirgin olarak da finans ve muhasebe kademelerindeki tökezlemelerden kaynaklanıyordu.

Parçalanmak

Fisker'in iflası, birçok müşteri ve incelemeci tarafından kalite sorunları nedeniyle eleştirilen açılış aracının sorunlu bir şekilde piyasaya sürülmesinin ardından geldi. Şirket aynı zamanda mali sonuçlarını düzenleyici kurumlara sunmak için bazı son tarihleri de kaçırdı ve bunu nitelikli muhasebe profesyonellerinin eksikliğine bağladı.

Elektrikli araç üreticisi ayrıca bir aydan kısa bir süre içinde iki muhasebe müdürü de dahil olmak üzere çok sayıda üst düzey yöneticiyi kaybetti.

CEO ile evli olan Finans Direktörü Geeta Gupta-Fisker, şirketin finans ekibinin, araçların üretime geçmesiyle birlikte artan mali karmaşıklığa ayak uydurmakta zorlandığını söyledi. Fisker, Avrupa'da araçlar üretti ve bunları satış için ABD'ye gönderdi; bu süreç bir aydan fazla sürdü ve alıcılar için bazı gecikmelere neden oldu.

Fisker, 2023'ü 10.000'den fazla Ocean üreterek bitirdi ancak müşterilere yalnızca 4.900 civarında teslim etmeyi başardı.

Elektrikli araçları müşterilere daha hızlı ulaştırmak amacıyla Fisker, geleneksel bayi modeline geçmeye karar verdi.

Şubat ayı sonlarında Fisker, bu yıl parasının tükenme riskiyle karşı karşıya olduğuna dair bir "devam eden endişe" uyarısı yayınladı. Yöneticiler yatırımcılardan daha fazla nakit toplamayı denedi ancak sonuçta başarısız oldu ve şirkete iflas başvurusu dışında çok az seçenek kaldı.

Sonraki ay Fisker, Ocean'ın üretimini altı hafta süreyle durduracağını ve büyük bir otomobil şirketiyle ortaklık konusundaki görüşmelerin anlaşma olmadan sona erdiğini söyledi. New York Menkul Kıymetler Borsası, Fisker'e anormal derecede düşük fiyat seviyelerini gerekçe göstererek şirketin hisselerini listeden çıkaracağını bildirdi.

Listeden çıkarma, Fisker'in dönüştürülebilir bir borç anlaşmasında temerrüde düşmesine neden oldu ve yaklaşık 180 milyon dolar (şirketin bankadaki borcundan daha fazla) geri ödeme zorunluluğunu getirdi.

Nisan ayı başında Fisker, yönetim kuruluna bir yeniden yapılandırma uzmanı atadı ve potansiyel yeniden yapılandırma ve varlık satışı da dahil olmak üzere stratejik seçeneklerini incelediğini söyledi.

Fisker'in nakit rezervleri yaklaşık 50 milyon dolara düştü ve şirket, çalışanlarını işten çıkarmaya, mağazaları ve depoları kapatmaya başladı. Geri kalan personele, Fisker'in başarılı bir şekilde müzakere edememesi, para toplayamaması veya borcunu yeniden yapılandıramaması halinde son iş günlerinin Haziran sonu olacağı söylendi.

Kaynak: TWSJ

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

Elon Musk, Bill Gates'in Tesla Konusunda Rotasını Değiştirmezse 'Yok Edileceği' Uyarında bulundu

Tesla CEO'su Elon Musk Salı günü yaptığı açıklamada, Tesla'ya karşı bahis oynamanın kaybedilen bir teklif olduğunu iddia etti.

Hisse senedi yükselişinden sonra Musk, şirketin geleceğinin daha da iyi olacağını söylerken rakip işadamı Bill Gates'i hedef aldı.

“Tesla özerkliği tamamen çözdüğünde ve hacimli üretimde Optimus'a sahip olduğunda, hala kısa pozisyon tutan herkes yok edilecek. Hatta Gates" diye yazdı Musk X'te.

Optimus, Tesla'nın geliştirmekte olduğu ve Forbes'a göre Musk'ın pazara hazır olduğunda şirketini 25 trilyon dolar değerinde hale getirebileceğini söylediği bir robot.

Kaynak: TWJ

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Rivian Yokuş Aşağı Gidiyor

Elektrikli araç (EV) şirketi Rivian Inc. (NASDAQ: RIVN), karayolu bitiyor olabilir. Vasat kazançlar bildirdikten sonra, yatırımcılar kendi kendini finanse etmeye devam edip edemeyeceğini soruyor. Olmazsa, son 12 yılda batmış olan uzun bir araba üreticileri listesine katılacak. (Bunlar, Amerikan tarihindeki en büyük elektrikli araç iş başarısızlıklarıdır.)
The Wall Street Journal, "Yeni finansman olmadığında, paraları bitmeden kar elde etmek için sınırlı bir zaman çizelgesiyle karşı karşıya kalıyorlar." CEO R.J. Scaringe, Rivian'ın ürettiği araç sayısını artırabileceğine ve aynı anda maliyetleri azaltabileceğine inanıyor. Fiyat indirimlerinin sık olduğu bir EV pazarıyla karşı karşıya. Bu, aynı zamanda daha düşük marjlarla mücadele etmek zorunda kalabileceği anlamına gelir.

Akıl almaz derecede uzun bir üç aylık kazanç tablosunda gömülü olan, 1,8 milyar dolarlık negatif bir nakit akışıydı. Rivian'ın net zararı 1,3 milyar dolardı. Eldeki nakit 11 milyar doların biraz üzerine düştü. Bu, son derece rekabetçi bir pazardaki kayıpları karşılamak için yeterli değil.

Rivian, bu yıl 50.000 araç üreteceğini söyledi. Bu, Ford F-150 Lightning ve büyük otomobil şirketlerinden çevrimiçi olarak gelen çeşitli EV kamyonetleri gibi rakiplere karşı yeterli değil. Ve R1T modeli, 73.000 $ gibi gülünç derecede yüksek bir etiket fiyatına sahip. Bu, çoğu pikap sürücüsünün karşılayabileceğinin çok üzerinde. İnsanlar 1.000$'a rezerve edebildikleri gibi kolayca iptal de edebiliyorlar.

Rivian, araba modeli hurdalık mezarlığına doğru ilerlemeye devam ediyor. Bir Rivian satın alan kişiler, bir koleksiyoncu eşyası ile sonuçlanacak.

Bir finansal danışman, yatırım amaçlı gayrimenkullerin avantajlarını ve dezavantajlarını anlamanıza yardımcı olabilir. Nitelikli bir finansal danışman bulmak zor olmak zorunda değildir. SmartAsset'in ücretsiz aracı, bölgenizde hizmet veren en fazla üç mali müşavirle sizi eşleştirir ve sizin için doğru olana karar vermek için danışman eşleşmelerinizle ücretsiz olarak görüşebilirsiniz. Finansal hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilecek bir danışman bulmaya hazırsanız, şimdi başlayın.

Gayrimenkule yatırım yapmak portföyünüzü çeşitlendirebilir. Ancak ufkunuzu genişletmek ek maliyetler getirebilir. Harcamaları en aza indirmek isteyen bir yatırımcıysanız, çevrimiçi aracı kurumlara göz atmayı düşünün. Genellikle düşük yatırım ücretleri sunarak kârınızı en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olurlar.

Kaynak: 24/7 Wall St.

rivian.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Mercedes, EV (Elektrikli Araç) Hızlı Şarjını Starbucks'a Getiriyor

Mercedes-Benz'in şarj firması, 100'den fazla Starbucks lokasyonunu yüksek güçlü şarj fişleriyle donatıyor.

Starbucks ve Mercedes-Benz, kafein seviyenizi yeniden şarj ederken arabanızı da şarj edebilmenizi sağlamak için güçlerini birleştiriyor. Bağlantılar ve buna benzer anlaşmalar, elektrikli araç şarj deneyimine çok ihtiyaç duyulan bazı kolaylıkların getirilmesine yardımcı olabilir.

İki şirket Çarşamba günü yaptığı açıklamada, otomobil üreticisinin şarj birimi Mercedes-Benz High-Power Charging'in ülke çapındaki "100'den fazla" Starbucks mağazasına DC hızlı şarj tezgahları getirmeyi planladığını duyurdu.

Programın ilk aşamasında Mercedes, Batı Yakası boyunca Kanada'dan Meksika'ya uzanan I-5 boyunca kahve zincirinin bazı yerlerine 400 kilovatlık şarj cihazları kuracak.

Mercedes-Benz Yüksek Güçlü Şarj Başkanı ve CEO'su Andrew Cornelia, "Mercedes-Benz ve Starbucks gibi iki lider marka arasındaki işbirliği, tüm EV sürücüleri için şarj deneyimini artıracak" dedi.

Halka açık şarjın daha kabul edilebilir ve yaygın hale getirilmesi, elektrikli modellerin satışlarında dengesiz bir artış görülen otomotiv endüstrisi için çok önemli. Araştırmalar düzenli olarak şarja erişimin ve bunun için gereken sürenin tüketicilerin elektriğe geçme konusundaki en büyük sıkıntılarından biri olduğunu gösteriyor.

Ayrıca, Amerika'nın birçok şarj istasyonu, rastgele bir park yerinin uzak köşesi gibi, az sayıda olanağın bulunduğu tuhaf yerlerde bulunuyor. Yakınlarda banyo veya yemek seçeneği olmayan bir şarj istasyonuna başvurmak alışılmadık bir durum değil. Şarj istasyonlarını Starbucks gibi yerlere getirmek, şarjı bu açıdan çok daha kolay hale getirebilir.

Mercedes-Benz USA'nın Sandy Springs, Georgia'daki genel merkezindeki Mercedes-Benz Şarj Merkezi

Ve işler bu şekilde yürüyor. Starbucks, şarjı ilk kez 2022'de yeniden dahil etme planlarını duyurdu. 11 Eylül ve Love's gibi marketler ve seyahat durakları da elektrikli araç yakıt ikmali konusunda baskı yapıyor. Bu atıştırmalık ve içecek tedarikçileri için teşvik açıktır. Fiş takabilecekleri bir yer sağlamanın karşılığında, sadece gaz pompaladıklarında harcayacaklarından çok daha uzun süre tesiste kalacak olan tutsak bir müşteri elde ediyorlar.

Daha iyi şarj etme ihtiyacı (ve daha fazlası) elektrikli araç üreticilerinin de harekete geçmesini tetikliyor. Mercedes-Benz ise şarja 1 milyar dolar yatırım yapmayı planlıyor ve Kasım ayından bu yana Güney'de bir düzine istasyon kurdu. Alman otomobil üreticisi ayrıca Ionna adında bir EV şarj süper grubu oluşturmak için BMW, General Motors, Hyundai, Kia, Honda, Toyota ve Stellantis gibi birçok rakibine katıldı. Bu ortak girişim bu yıl ilk istasyonlarını açmayı planlıyor.

Hem Ionna hem de Mercedes-Benz Yüksek Güçlü Şarj, EV şarj deneyiminin eşit olmayan kısımlarını yükseltme hedefiyle oluşturuldu. Örneğin, Mercedes'in şarj cihazları 400 kilovatlık devasa bir güç dağıtabiliyor ve bu da şarjın hızlı bir şekilde durmasına neden oluyor. (Bu, ABD'deki hiçbir EV'nin henüz kabul edemeyeceği bir güç düzeyidir.) Üst düzey şarj salonları inşa ediyor ve Buc-ee'nin mağazaları gibi EV sahiplerinin istediği olanaklara sahip perakende satış noktalarına prizler getiriyor.

Kaynak: InsideEVs Global

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Amerika'nın en büyük ekonomisi Tesla'ya olan sevgisini kaybediyor ve durum daha da kötüleşecek

Bu, karşılıksız kalan bir aşk ilişkisinin sonu olabilir. Elon Musk Kaliforniya'ya karşı kararlı davrandı ve Tesla, SpaceX ve X'i Teksas'a taşıma sözü verdi. Kaliforniyalılar da Musk'a sırtlarını dönüyorlar.

Tesla'nın Kaliforniya'daki satışları ikinci çeyrekte %24,1 düştü; bu, markanın eyalette art arda üçüncü çeyrekte düşüşü oldu. Alımlar 2024'ün ilk çeyreğinde %7,8, geçen yılın son çeyreğinde ise %9,8 düştü. Kaliforniya Yeni Araba Satıcıları Birliği (CNCDA) tarafından yayınlanan yeni araç tescillerine ilişkin en son analize göre, yılbaşından bu yana Kaliforniya'daki Tesla satışları geçen yıla kıyasla %17 düştü. Musk'un 793 milyar dolarlık elektrikli araç imparatorluğundan bir Tesla yerine,

Kaliforniya'daki otomobil alıcıları Toyota, Hyundai ve Ford'dan akülü elektrikli araçlar (BEV'ler) satın alıyor. Analiz, Toyota BEV tescillerinin bu yıl şu ana kadar %108,1 oranında arttığını, Hyundai ve Ford BEV tescillerinin ise sırasıyla %65,7 ve %26,4 arttığını ortaya çıkardı.

CNCDA başkanı Brian Maas Fortune'a Tesla'nın satışlarındaki düşüşte pek çok faktörün rol oynadığını söyledi. Tesla Model 3 ve Model Y, büyük ölçüde beş yıl önceki araçların aynısıdır ve bu arabalarla ilgilenen alıcılar pazarın sınırlı bir payını temsil ediyor olabilir ve halihazırda bir Tesla'ya sahip olabilirler. Müşterileri cezbedecek yeni modeller olmadığında, alıcılar yeni arabaları başka yerlere bakacağını söyledi. Tesla elektrikli araç pazarına hakim olsa da, geçtiğimiz birkaç yılda rakiplerin yavaş yavaş devreye girdiğini ve daha düşük maliyetler, daha yeni arabalar ve daha fazla çeşitlilikle şirketin payını aşındırdığını söyledi. Buna göre CNCDA analizi, Hyundai Ioniq 5'in Kaliforniya'da bu yıl en çok satan üçüncü elektrikli araç olduğunu ve üçüncü sırayı Tesla Model X'in elinden aldığını ortaya çıkardı.

Veriler yalnızca Kaliforniya'daki kayıtlara dayansa da markalaşma Musk'ın aleyhine işleyebilir. Kaliforniya'daki kayıtlı seçmenlerin yaklaşık %46,9'u Demokratlardan, kayıtlı seçmenlerin ise %23,9'u Cumhuriyetçilerden oluşuyor. İtibar yönetimi firması Calibre'ye göre, Demokratlardan çok Cumhuriyetçiler Musk'a güveniyor ve onu seviyor. Calibre CEO'su Shahar Silbershatz, Fortune'dan Eva Roytburg'a yaptığı açıklamada, daha fazla Demokrat'ın Tesla satın almaya istekli olmasının, Demokratların gazla çalışan bir araba yerine elektrikli bir araç satın almaya öncelik verme ihtimalinin daha yüksek olmasından kaynaklanabileceğini söyledi.

Şimdi, Blue California, Musk'un Trump yanlısı bir Super PAC'a ayda 45 milyon dolar bağış yaptığını ve eski başkan ve Cumhuriyetçi Parti adayını desteklediğini kesin olarak öğrendi. Bu, halihazırda azalan satışlar için iyiye işaret olmayabilir ve Hyundai Ioniq'in artan popülaritesi, olumsuz tepkinin ilk işareti olabilir.

Maas, "Markada bir değişiklik olduğunda, bunun tüketici davranışları üzerinde her zaman etkisi olacaktır" dedi.

Elbette Kaliforniya'da Tesla hâlâ tercih edilen otomobil. BEV'ler ve plug-in hibritlerden oluşan yeni araç pazarında en çok satan otomobil Tesla Model Y'dir. İkinci en çok satan BEV ve plug-in modeli Model 3'tür. Ancak Kaliforniya BEV'leri kitleler halinde benimserken, diğer otomobil alıcıları bu kadar hevesli değildi. Experian'a göre Kaliforniya'nın BEV pazar payı %21,4 iken ABD'nin genel BEV pazar payı %7,5'tir.

Maas'a göre ayrıntılı bir araştırma olmadan Musk'un siyasi görüşlerini satın alma eğilimleriyle ilişkilendirmek zor. Tesla satışlarının durgun olmasının nedeni, arabaların yıllardır revize edilmemesi veya yenilenmemesi ve insanların bir CEO'nun zihniyetine değil, dayanıklılığa, özelliklere, güvenliğe ve uygun fiyata yatırım yapmasıdır.

"Bay. Musk'ın siyasi görüşleri yarın değişebilir" dedi Maas. "Bununla birlikte etkinin sıfır olmadığını varsayıyorum."

Kaynak: Fortune

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.