Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Tesla'nın 25 Bin dolarlık arabası 100 yıllık montaj hattını çöpe atmak anlamına geliyor

Tesla'nın Çin'den gelen ucuz rekabeti 25.000 dolarlık bir elektrikli otomobille savuşturma planı var. Ancak önce Henry Ford'un öncülük ettiği 100 yıllık üretim sürecini elden geçirmesi gerekiyor.

Şirket, geleneksel bir üretim hattından çok Lego oluşturmaya benzeyen, "kutusuz" yaklaşım olarak adlandırdığı yaklaşıma geçiyor. Doğrusal bir taşıma bandı boyunca hareket eden büyük, dikdörtgen bir araba yerine, parçalar özel alanlarda aynı anda monte ediliyor ve daha sonra alt montajların tümü en sonda bir araya getiriliyor. Tesla, değişikliğin üretim ayak izlerini %40'tan fazla azaltabileceğini ve otomobil üreticisinin gelecekteki fabrikaları çok daha hızlı ve daha az masrafla inşa etmesine olanak tanıyacağını söyledi.

Yeni montaj süreci başarılı olursa Tesla, üretim maliyetlerini yarı yarıya azaltabileceğini söylüyor. Bu, son zamanlarda yavaşlayan ve elektrikli otomobil üreticisinin hisse senedi fiyatlarında baskı oluşturan talebi canlandırmak için yeterince ucuz bir otomobil sunmanın anahtarı olacak. Tesla hisseleri, aynı dönemde S&P 500'deki %10'luk artışa kıyasla bu yıl şu ana kadar %29 düştü.
Tesla'nın araç mühendisliğinden sorumlu başkan yardımcısı Lars Moravy, şirketin Mart 2023 yatırımcı gününde "Eğer yapmak istediğimiz şekilde ölçeklendireceksek, üretimi yeniden düşünmeliyiz" dedi.

Sorun şu ki, Çinli otomobil üreticileri maliyetleri düşürürken ve Detroitli otomobil üreticileri de çabalarını daha ucuz modellere yeniden odaklamış olsalar bile, yatırımcılar o zamandan bu yana Tesla'nın bu fikirde nasıl ilerlediği hakkında pek fazla ayrıntı duymadı.

Şirketin Ocak ayındaki en son kazanç açıklamasında İcra Kurulu Başkanı Elon Musk genellemelere sadık kalarak yalnızca Tesla'nın gelecek yılın sonunda üretime başlaması planlanan daha ucuz bir araba yapma konusunda "çok ileri gittiğini" söyledi. Yeni "devrim niteliğindeki üretim sisteminden" bahsederken onu "dünyadaki herhangi bir otomotiv üretim sisteminden önemli bir farkla çok daha gelişmiş" olarak nitelendirirken, ayrıntıya girmedi.

Musk, teslim tarihlerini kaçırmasıyla ünlü ve Wall Street'teki bazı kişiler, Musk'ın zaten gecikmiş olan zaman çizelgesini karşılayabileceğinden şüpheli (ilk olarak 2020'de 25.000 dolarlık bir EV ile dalga geçmişti), tasarruf hedeflerinden çok daha fazlası. Tesla'nın yöntemi kanıtlanmamıştır ve kendi verimsizlikleri ve riskleriyle birlikte gelebilir. Bloomberg Intelligence tarafından yakın zamanda yapılan bir analiz, yeni modüler üretim sürecinin maliyetleri yarı yarıya değil %33 oranında azaltacağını tahmin ediyor.

Tesla yorum taleplerine yanıt vermedi.

Ayrıntıların yokluğunda, bazı insanlar sistemin ne kadar iyi çalışabileceğini anlamaya çalışıyorlar. Mühendislik ve otomotiv kıyaslama firması Caresoft'un CEO'su Mathew Vachaparampil, şirketindeki mühendislerin Tesla'nın kutusuz platformunun dijital bir kopyasını oluşturmak için 200.000 saat harcadığını söyledi. Musk'ın hedeflerinin teknik olarak mümkün olduğunu buldular ve Vachaparampil, eğer bu hedefe ulaşılırsa "büyük bir mali anlam" elde edeceklerini söyledi.

Ford'un mirası

Kitlesel pazara yönelik otomobil üreticilerinin çoğu hâlâ Henry Ford'un 1913'te Model T'yi yapmak için kullandığı temel düzene büyük ölçüde bağlı kalıyor:

Damgalı paneller bir çerçeveleme istasyonunda bir araya getiriliyor ve dikdörtgen, kutu şeklinde bir arabaya kaynak yapılıyor.

Kapılar takıldı.

Araç daha sonra boyahaneden geçiyor; ya büyük bir fıçıya batırılıyor ya da püskürtülerek büyük fırınlarda kurutuluyor.

Daha sonra yeni boyanmış kapılar sökülür.

Kablolama ve motor veya motorlar sarmal bir montaj hattı boyunca bırakılır.

Koltuklar ve iç mekanın diğer parçaları yerleştirildikten sonra cam ön camlar ve pencereler eklenir.

Kapılar son incelemeden hemen önce tekrar açılır.

Tesla yöneticileri bu sürecin verimsizliklerle dolu olduğunu söylüyor. Araba boyutunda bir "kutuyu" bir fabrikada taşımak (bu makalenin başında gösterildiği gibi) çok fazla yer kaplar. Yalnızca ihtiyaç duyulan panelleri değil, tüm makineyi boyamak zaman alır ve enerji israfına neden olur. Ve büyük bir çerçeve üzerinde çalışmak, belirli bir zamanda parçaları yalnızca birkaç kişinin monte edebileceği anlamına gelir.

Kutusuz yöntem, fabrikada hareket etmek için büyük bir makine iskeletine ihtiyaç duymaz. Bunun yerine, işçiler küçük gruplara ayrılarak, son montajda tek bir noktada bir araya gelmeden önce bir aracın çeşitli bileşenleri üzerinde aynı anda çalışıyorlar.

Vachaparampil'e göre potansiyel maliyet tasarrufu oldukça büyük. Caresoft, yalnızca yeni fabrikalardaki boyahane yatırımlarında en az %50'lik bir azalma görüyor.

Boya, uzun zamandır herhangi bir otomobil fabrikasının en pahalı parçası olmuştur: Otomotiv boyası için gereken yüksek ısı, enerji yoğundur ve sıkı emisyon gereksinimleri vardır. Otomobil fabrikası uzmanlarına göre boyahanenin verimi büyük ölçüde tesisin toplam üretimini belirliyor.

Tipik bir araba gövdesi 6 fit (1,8 metre) genişliğinde ve 15 fit uzunluğundadır. Tesla'nın kutusuz işlemi, dikdörtgen gövdenin tamamını bir boyahaneye göndermek yerine, araba monte edilmeden önce tek tek panelleri boyayacak.

Test edilmemiş yöntem

Kutusuz yöntemin kendine has pek çok riski var; esas olarak kanıtlanmamış olması ve yeni bir montaj sürecine geçmeyi gerektirmesi, bu da üretimde gecikmelere yol açabilir.

Ancak bu, Tesla'nın uzun süredir devam eden üretim uygulamalarını iyileştirmek için yaptığı ilk önemli değişiklik değil.

Tesla, Model Y ile arabanın çeşitli parçalarını damgalamak yerine, aracın ön ve arka kısmının "gigacast"ini yapmak (veya dev kalıplar oluşturmak) için basınçlı döküm makinesi preslerine yöneldi. Bu, yüzlerce parçaya ve kaynağa olan ihtiyacı ortadan kaldırdı.

Diğer ABD otomobil üreticileri de Çin otomobillerinin oluşturduğu rekabet tehdidini savuşturmak için çalışıyor. Örneğin Ford Motor Co. daha ucuz bir pil kullanacak kompakt bir EV araştırıyor.

Case'den ekonomi profesörü Susan Helper, "Endişe şu ki, otomotiv pazarının alt kesimine şu anda elektrikli araçlar hizmet vermiyor, ancak ABD şirketleri maliyetleri düşüremezlerse bu pazarlara Çin tarafından hizmet verilecek" dedi. Western Üniversitesi, yakın zamanda Beyaz Saray Yönetim ve Bütçe Ofisi'nde endüstriyel strateji konusunda kıdemli danışman olarak görev yaptı.

Ancak Musk'un şirketi, yeni ve potansiyel olarak daha ucuz üretim tekniklerine uyum sağlama konusunda uzun yıllardır faaliyet gösteren otomobil üreticilerine göre bir avantaja sahip. Tesla'nın fabrikaları çoğundan daha yeni ve bazıları henüz inşaat halinde bile değil, bu nedenle tesislerini en ileri üretim yöntemleriyle çalışacak şekilde daha kolay ve ucuz bir şekilde uyarlayabilir.

Bu kolay olduğu anlamına gelmiyor. Şirket, yatırımcıları, her ikisi de yıllardır piyasada olan Model 3 ve Y'ye olan talebin zirveye ulaşması nedeniyle "iki büyük büyüme dalgası arasında" olduğu konusunda uyardı. Tesla geçen yıl 1,8 milyon otomobil teslim etti ancak 2030 yılına kadar 20 milyon otomobil teslim etmeyi hedefliyor. Bunun için de çok daha ucuz otomobillere ihtiyacı olacak.

Kaynak: Autoblog

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Çin'in elektrikli otomobillerle sorunu var ve bu Elon Musk için kötü haber

Çin'de elektrikli otomobil satışlarının bu yıl daha yavaş artması bekleniyor.

Bu muhtemelen Tesla için de bir sorun olacak.

Elon Musk'un şirketi de Çinli rakiplerinin agresif fiyat indirimlerine ayak uydurmakta zorlandı.

BYD ve Tesla, bu hafta ilk çeyrekte zayıf satışlar yayınlayarak elektrikli otomobillere olan talebin dünya çapında durakladığını hatırlattı.

Dünyanın en büyük EV pazarı olan Çin de yavaşlamadan muaf değil.

Bloomberg'in bildirdiği rakamlara göre, ülkenin Binek Otomobil Birliği, yeni enerjili araç satışının bu yıl %25 artışla 11 milyona çıkmasını bekliyor. Bu sağlıklı bir artış ama yine de geçen yılki %36'lık büyüme oranının çok altında.

Çin'de talebin zayıflayacağına dair herhangi bir işaret, halihazırda yerel rakiplerinin agresif fiyat indirimlerine ayak uydurmakta zorlanan Tesla için bir tehlike işareti teşkil ediyor.
Araştırma firmasının EV komitesine başkanlık eden Morningstar hisse senedi stratejisti Seth Goldstein, Business Insider'a "Tesla'nın ilk çeyrekteki teslimat kayıplarının büyük bir kısmının Çin'den geldiğini düşünüyorum" dedi. "Çok fazla fiyat rekabeti var ve tüketicilerin daha ucuz teklifler sunan diğer markalara yöneldiğini görüyoruz."

Tesla beyaz bayrağı dalgalandırıyor

Tesla, 11.000 $'lık Martı gibi çok daha ucuz araçlar satan pazar lideri BYD de dahil olmak üzere yerel rakiplerle rekabet edebilmek amacıyla geçen yıl Çin'de Model 3, S, X ve Y'nin fiyatlarını düşürdü.

Kesintiler, Telsa'nın rekor teslimat rakamları kaydetmesine ve hisse fiyatını yüksek tutmasına yardımcı oldu; ancak yine de 2023'te dünyanın en çok EV satıcısı olma unvanını BYD'ye kaptırdı.

Ancak CEO Elon Musk bu yıl fiyat indirimi stratejisinden geri adım atmış gibi görünüyor. Goldstein, bunun Tesla'nın fiyat savaşını kazanamayacağını ve kârlı kalamayacağını bildiğinin bir işareti olduğunu söyledi.

"Geçen yıl hacimleri artırmak için fiyat indirimlerinin yapıldığı yıldı ve bu işe yaradı" dedi. "Fakat Tesla artık birim kârlarının bulunduğu yerden şimdilik memnun olma kararını vermiş gibi görünüyor."

Ancak Çin'de fiyatları sabit tutmak geri tepmiş gibi görünüyor. Tesla, Wall Street'in teslimat tahminlerini tamamen kaçırdı ve dünyanın ikinci büyük ekonomisindeki pazar payı, Bloomberg'in tahminlerine göre 2023 başındaki %11'den %7 civarına düştü.

BYD'ye kötü haber

Amerikalılar, şarj etme ve daha ucuz hibritlerin ortaya çıkmasıyla ilgili endişeler nedeniyle elektrikli arabalardan uzak duruyor; ancak Çin'deki yavaşlamanın nedenleri daha karmaşık.

Çin Elektrikli Araç Şarj Altyapısını Teşvik İttifakına göre, 2023 sonu itibarıyla yaklaşık 2,7 milyon olmak üzere çok sayıda halka açık şarj istasyonu var. BYD'nin sunduğu orta sınıf hatchback seçenekleri de Çin'in en çok satan otomobillerinden bazılarıdır.

Ancak bazı alıcı adayları yerel şirketlerin sürekli fiyat indirimlerini rahatsız edici buldu. BYD, geçen yıl birkaç ay içinde bir modelin maliyetini toplam 15.000 yuan (2.100 $) kadar düşürerek ikinci el pazarındaki değerini düşürdü ve insanların bir model satın alma konusunda daha tereddütlü olmasına neden oldu.

Çin ekonomisi de salgının sona ermesinden bu yana deflasyonist baskılar ve devam eden emlak piyasası krizinin tüketici harcamalarında düşüşe yol açmasıyla mücadele ediyor.

BYD, satışlarının çoğunu Çin'de yapıyor ve bu hafta borsa kayıtlarına göre yılın ilk üç ayında satış rakamı %43 artışla yaklaşık 300.000'e çıktı. Bu artış, Tesla'nın aynı dönemdeki kasvetli teslimat rakamlarına rağmen dünyanın en iyi elektrikli otomobil üreticisi unvanını geri almasını engellemeye yetmedi.

Tesla, Model 3 ve Model Y'yi Şangay'daki fabrikasında üretiyor ve Bloomberg'in haberine göre, Çin'de arabalarına olan talebin azaldığının bir işareti olarak üretimi yakın zamanda haftada altı buçuk günden beşe düşürdü.

Çin, elektrikli araçları biraz daha az sevme konusunda ABD'ye katılırsa, hem Tesla hem de BYD zorlu bir 2024 yılıyla karşı karşıya kalabilir.

Kaynak: BI

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Yağ Soğutma Sistemleri EV'leri (Elektrikli Araçları) Nasıl Daha Verimli Hale Getirebilir?

Elektrikli araçların benimsenme ölçeğinde nerede durduğunuz önemli değil; işin özüne indiğinizde, elektrikli arabalar makinedir ve makineler de harikadır. Şu ana kadar elektrikli motor soğutmayı hiç düşünmemiştim; sonuçta EV'lerin motorları %90'ın üzerinde verimlilikle çalışıyor. Ne kadar enerji harcıyor olabilirler?

Daha sonra, şu anda hibrit ve tamamen elektrikli otomobillerde milyonlarca tahrik ünitesine sahip bir şirket olan GKN'de eMotor geliştirme baş mühendisi Aitor Tovar'ın bir fikrine rastladım. Kısa özet: Yağ soğutmalı bir motor başlangıçta daha pahalıdır ancak tüm araca daha fazla fayda sağlar.

abstract-1438382.jpg

İlk tepkim: "Bana motor satma işinde olan bir adamın müşterilerin daha pahalı motorlara geçmesini istediğini mi söylüyorsun?" Şok YouTuber'ın yüzünü ekleyin. Ancak Tovar'ın bunu söyleyen tek kişi olmadığı ve bunun dikkate alınmaya değer, eğitimli bir görüş olduğu ortaya çıktı.

Elektrikli araçlar karmaşıktır ve daha derinlemesine bakıp avantajları maliyetlerle tartmamız gerekiyor. Ve bonus: Bu tavşan deliğinden aşağı inmek bize elektrik motorlarını öğrenme fırsatı veriyor. Elektrikli arabalardan hoşlanmıyorsanız, bir tatbikattan bahsediyormuşuz gibi davranın.
2025 Porsche Taycan TurboGT. Elektrik Motorları Hakkında Kısa Bilgi

Bir telin bir demir çivinin etrafına sarılması ve ardından bu telin iki ucunun bir bataryaya bağlanması, bir elektromıknatıs oluşturur. Bu, Billy Sedgwick'in kartonpiyer yanardağından daha iyi bir bilim fuarı klasiği. AC, DC, fırçalı, fırçasız, senkron veya olmayan elektrik motorlarının tümü, elektrik enerjisini mekanik enerjiye dönüştürmek için elektromanyetizmayı kullanır. Motorlar elektromıknatıs olarak metal sargıları kullanır.

Akım, mıknatısların polaritesini değiştirmek için yön değiştirir, ardından tork oluşturmak için rotoru çeker ve iter. Elektrik motordan akarken, malzemelerdeki direnç, mikroskobik düzeyde daha hızlı titreşerek ısınmalarına neden olur. Kalıcı mıknatıslarda da bir miktar ısı üretilir. Çok fazla değil ama hepsi bir araya geliyor.

İçten yanmalı motorlar gibi elektrik motorları da belirli bir sıcaklık aralığında çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Farklı bileşenlerde önemli sıcaklık farklılıkları olabilir ancak sargıların sıcaklığı 100°C ile 150°C (212°F–302°F) arasında olmalıdır. Sıcaklık arttıkça sargılardaki direnç de artar. Termal genleşme, motor içindeki toleransları değiştirerek verimliliği daha da azaltabilir, daha yüksek sıcaklıklara ve sonuçta kalıcı hasara neden olabilir.

Hiçbir Şey Patlamaz, Peki Soğutma Ne Kadar Zor Olabilir?

İçten yanmalı motorlar korkunç derecede verimsizdir. Bunun bir nedeni egzoz borusundan çok fazla enerji göndermeleridir. Bununla birlikte içten yanmalı motorlar, enerjiyi taşımak için blokları ve kafaları aracılığıyla soğutucuyu da çalıştırır ve bu daha sonra çevreye girmeden önce bir radyatörden geçirilir. Soğutmanın kendisi verimsizliğin bir işaretidir.

En iyi içten yanmalı motorlar, en yüksek torkta %50 verim elde etmekte zorlanır; çoğu benzinli motor %20 aralığındadır. Ortalama elektrik motorunuz %90'ın üzerinde verimlidir. En yüksek çıkışta çalışan iyi optimize edilmiş motorlar %98 verimliliğe bile yaklaşabilir ve bu, EV'lerin frenleme yoluyla enerjiyi yeniden yakalamak için aynı motorları kullanma yeteneğini hesaba katmaz. Elbette, koşarken kablosuz elektrikli aletler gibi ses çıkarıyorlar, ancak ne zaman Termodinamiğin İkinci Yasasına parmak bassam heyecanlanıyorum.

Ancak bazen tüm sistemin verimliliği uğruna motor verimliliğinin marjinal bir miktarını takas etmek değerli bir ödündür. Daha küçük bir motorun, daha büyük bir motora kıyasla biraz daha fazla çalışması ve daha fazla ısı üretmesi gerekebilir, ancak ağırlıktan tasarruf etmenin bir faydası vardır. Ayrıca, düşük güç çıkışında çalışan daha büyük bir motor, tatlı noktasında çalışan daha küçük bir motor kadar verimli değildir. Her şey bir denge.

Tovar'ın elektrik motorları için bahsettiği yağ soğutma türü, yüksek performanslı içten yanmalı motorlarda gördüklerimize benzer. Yağ, muylular aracılığıyla motorun içinde dolaştırılabilir ve muyluların pratik olmadığı yerlerde bileşenlere püskürtülebilir. Pistonların alt kısmına yağ püskürten bir içten yanmalı motor gördüyseniz, bunların yağlama için değil, soğutma için orada olduğunu görürsünüz.

Evet, soğutmak için motorun altını yağla doldurabilirsiniz, ancak tıpkı motorda olduğu gibi, hareketli parçaların yağın içinden sıçraması parazitik sürüklenme yaratır. Yüksek performanslı motorların kuru karter sistemlerini kullanmasının nedenlerinden biri de budur. Araştırma, bir motoru soğutmanın en etkili yolunun, motor şaftı boyunca yağ pompalamak ve yağı rotorun dışına taşımak için muyluları kullanarak merkezkaç kuvveti kullanarak, motorun dış kısmı gibi bileşenler üzerindeki yağ fışkırtıcılarla birlikte kullanılmasının bir kombinasyonu olduğunu göstermektedir. komütatör ve hatta sargıların uçları.

Motoruma Ne Koymak İstiyorsun?

Otomotiv glikol bazlı soğutucu çok etkilidir ancak elektrikli cihazlar için kötü bir seçimdir çünkü motorun içinde kullanılamayacak kadar iletkendir. Bazı motorlar geleneksel otomotiv soğutma sıvısını kullanır, ancak yalnızca dış kısımdaki su ceketlerinde kullanılır; bu, motorun tamamını soğutmak için o kadar etkili değildir.

Motorun içine koyduğunuz her şey yalıtkan olamaz çünkü elektronlar sıvının yüzeyinde biriktikçe statik bir yük oluşturacaktır. İkincil bir amaç olduğundan, kullanılan herhangi bir soğutucunun iyi bir yağlayıcılığa sahip olması gerekir. Evet, EV üreticileri bunun ömür boyu dolum olmasını isterler, bu nedenle sistemi temizlemek için yeterli yüzey aktif madde içeriğine sahip olmaları gerekir. Oksit de içeremez.

İster tek ister çok vitesli olsun, aynı soğutma döngüsünün vites kutusunda da kullanılacağını söylemiş miydim? Tek bir sıvının tüm bu kutuları kontrol etmesi zor bir iş, ancak otomatik şanzıman yağının (ATF) oldukça ideal olduğu ortaya çıktı.

Lütfen yorumlarda şimdiden gelişmekte olduğunu gördüğüm fırtınaya değinmek için bana birkaç cümle verin. Adil olmak gerekirse, yelpazenin her iki ucundan da geleceğini biliyorum. Bir tarafta Obi_Wan_GREENobi, elektrikli araçlarda fosil yakıt türevi sıvıların kullanımını desteklediğim için çok kızacak. Bu arada Darth_V8er, elektrikli araçları için hâlâ yağa ihtiyaç duyan ağaca sarılan ikiyüzlülerle dalga geçerken ışın kılıcını savuracak.

Aydınlığın ve karanlığın merkezi olacağım Peder@Motoris: Mantıklı her kişi, insanlığın yakın zamanda ölü dinozor suyundan uzaklaşamayacağını bilir. Ancak ona ne kadar bağımlı olduğumuzu sınırlamak için ortak bir çaba göstermeliyiz. Bu durumda, bir galon benzinin hiçbir zaman geri kazanılamayacak 30 mil yol almasına kıyasla, bir motorda boşaltılıp geri dönüştürülmeden önce yüz bin veya daha fazla mil boyunca birkaç litre ATF'den bahsediyoruz. Güç seninle olsun.

Tıpkı benzinle çalışan otomobiller gibi EV'ler de tam potansiyelini nadiren kullanan motorlarla donatılmıştır. Otoyolda hızlanmak bile mevcut gücün yalnızca yarısını kullanacaktır; Tesla Model S Plaid veya Porsche Taycan Turbo S gibi bir şeyden bahsediyorsak, sahibi genellikle mevcut gücün %30'undan fazlasını kullanmayacaktır. Ancak üreticiler daha büyük motorlar kullanıyor, böylece bir müşterinin elektrikli süper otomobilini pist gününe götürmesi durumunda bu muazzam performans rakamları aşırı ısınmadan korunabiliyor. Ancak motorun soğutmasını optimize edersek boyutunu küçültebiliriz. Bu sadece ağırlıktan ve yerden tasarruf etmekle kalmıyor, aynı zamanda motorun normal güç çıkışlarında enerji açısından daha verimli olmasını da sağlıyor.

Şu anda en yüksek performanslı EV'lerde yağ soğutmalı motorlar kullanılıyor. Üreticiler parayı daha düşük performanslı (yani: daha düşük fiyatlı) EV'lere ve hibritlere harcamaktan çekiniyor, ancak daha küçük otomobiller muhtemelen en fazla fayda sağlayacak. Daha fazla otomobil hibrit güç aktarma organlarını benimsedikçe, sistem verimliliğini en üst düzeye çıkarmak, fiyatları düşük tutmak ve aracın bakım programını aksatmamak bir öncelik olacak. Her şeyi başlatan orijinal görüşe dönersek, eğer üreticiler daha küçük motorlar kullanabilirlerse ve hibritlerde arabada mevcut bir soğutma sıvısı döngüsü varsa, bu, motorun içine soğutma ekipmanı ekleme maliyetini dengeler.

Elektrikli araçlar hakkında ne isterseniz söyleyin, ancak araç optimizasyonuna ilgide bir devrim yarattılar. Yetişkin hayatımın çoğunu yarış arabalarının içinde ve çevresinde geçirmiş biri olarak bu benim için ilginç. Eğer bu konuyu araştırmaktan keyif aldıysanız tekerleklerin ve lastik yanaklarının aerodinamik arayüzüne ulaşana kadar bekleyin.

Sıcaklık ve verimlilik konusunu daha derinlemesine ele almak için, Melbourne Avustralya'daki Victoria Üniversitesi'nden gelen bu makale bazı harika bilgiler içeriyor. Ve muhtemelen evinizde bulunan eşyalarla kendi basit elektrik motorunuzu yapmak istiyorsanız bu videoya göz atın.

Kaynak: TheDrive

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Çinli otomobil üreticisi dünyanın ilk 'yarı katı hal - semi-solid-state' pilli EV'sini piyasaya sürüyor

Yeni nesil elektrikli araçların (EV) evrimine yönelik umut verici bir adım olarak Çinli otomobil üreticisi IM Motors, katı hal pillerinin bir versiyonuna sahip bir otomobili piyasaya sürdü.

IM tarafından "Işık Yılı" olarak adlandırılan pil paketi, şirketin amiral gemisi L6 Lightyear Max'in birincil güç kaynağıdır ve fiyatı yaklaşık 330.000 Yen (45.600 ABD Dolarına eşdeğerdir).

LM, SAIC ile Çinli bir internet holdingi olan Alibaba arasındaki ortak bir girişimdir. Marka, L7 sedan ve LS7 elektrikli SUV ile çıkış yaptı.

L6 ilk olarak Şubat ayının sonlarında Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Çin'deki prömiyerinin, Mayıs ayında piyasaya sürülmesinden önce, Nisan ayında Pekin Otomobil Fuarı'nda yapılması planlanıyor.

IM L6'nın üç çeşidi mevcuttur: 230.000 yuan'ın (31.800 $) altında ön satışa sunulan Standard Max; 299.900 yuan'ın (41.480 $) altında fiyatla sunulan Yüksek Performanslı model; ve katı hal pil ile donatılmış en üst seviye Lightyear Max'in fiyatı 330.000 yuan (45.640 $).

Menzil kaygısını ortadan kaldırıyoruz

EV firması, pil kimyasının kesinlikle sıfır sıvı katı hal olmadığını iddia ediyor; bunun yerine, sıvı elektrolit içinde asılı katı malzemeyi içeren yarı katı bir düzeni benimser.

LM daha fazla teknik ayrıntı vermekten kaçındı ancak bu pillerin kaynağının, ortakları QingTao ile olan ortak girişimlerinden kaynaklanması bekleniyor.

Bu girişim, 2022 baharında katı hal pil fabrikasının inşasına başladı. Aynı yılın temmuz ayında SAIC ile ortak laboratuvar kurulduğunu ilan etti.

Katı hal paketlerinin yaygın olarak kullanılmasını engelleyen sorunlar ise güç yoğunlukları, hızlı ve sert şarj edilebilmeleri, maliyetleri, dayanıklılıkları ve çevrim ömürleridir. Ancak yarı katı hal teknolojisi bu zorlukların bazılarını kısmen çözmüştür.

Bu yenilik, potansiyel olarak 400 kW'a kadar ulaşan hızlı şarj yetenekleri sağlar. Bir şarj noktasına yerleştirildiğinde yalnızca 12 dakikada 249 mil (400 kilometre) gibi olağanüstü bir menzil sağlıyor.

Mayıs ayında Çin'de satışa sunulduğunda, 130 kWh bataryaya sahip üst düzey model, en azından Çin CLTC standartlarına göre 620 mil (1000 kilometre) üzerinde menzile sahip olacak.

IM Motors Eş CEO'su Liu Tao, Weibo'da şunları yazdı: "1.000 kilometreden fazla menzil + neredeyse 900 V ultra hızlı şarj, saf elektrikli araçların kilometre kaygısını tamamen çözecek."

LM, pilin hücre düzeyinde olağanüstü yüksek güvenlik sağladığını iddia ediyor. Bunun nedeni L6'nın nano ölçekli katı hal elektrolitleri gibi özel teknolojileri kullanmasıdır.

EV oyununu ileriye taşımak

Pil oyununu ileriye taşımanın yanı sıra IM, L6'nın meraklılara ve pratik araba alıcılarına hitap etmesini sağladı. L6 ile birlikte iki özellik sunulmaktadır: Maksimum 787 PS güce sahip dört tekerlekten çekiş ve 293, 337 ve 408 PS çıkışlara sahip tek motorlu.

Boyutlara bakıldığında L6 sedan 4,93 metre uzunluğunda, 196 metre genişliğinde ve 1,47 metre yüksekliğindedir. 2,95 metre dingil mesafesi bulunmaktadır. Tesla Model 3'e olan benzerlik, görünümü ve fiyat etiketinde açıkça görülüyor.

L6, olağanüstü performansına zemin hazırlayan çoklu sistem Araç Hareket Kontrolü özelliğine sahip son teknoloji ürünü bir dijital şasi üzerine inşa edilmiştir. Platform, dört tekerlekten yönlendirmeyi, akıllı elektronik sönümlemeyi, havalı süspansiyonu ve diğer temel bileşenleri entegre ediyor.

LM, bu yeniliklerin, yengecin dar köşelerde yürümesi ve park alanlarına çapraz olarak kayması gibi dikkat çekici manevralara olanak sağladığını ve sürüş deneyimine oyun benzeri bir yetenek dokunuşu kattığını iddia ediyor.

Bilgi-eğlence sistemiyle ilgili olarak sedan, tüm enstrümantasyon ve bilgi-eğlence bileşenleri için arayüz görevi gören iki büyük monitöre sahip. Bilgi-eğlence ve sürüş dinamiği işlevlerini birleştiren araç, aynı zamanda Nvidia Orin işlemci gibi gelişmiş bileşenlere de sahip.

Firma, markanın ABD'deki lansman tarihini belirtmedi ancak gelecek yıl Avrupa'da faaliyete başlama planını açıkladı. Şirket, executive sedanlara ve daha büyük SUV'lara odaklanarak premium sektörde faaliyet gösterecek.

Kaynak: IE

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Amerika da bir Tesla sahibi, Supercharger istasyonunu kullanmaya cesaret eden Rivian sürücüsü için polisi aradı ve şikayet etti

Rivian R1T ve R1S kamyonlarının daha önce yalnızca Tesla'ya özel olan Supercharger ağına Mart ayı ortasında erişmesine izin verildi, çünkü Tesla yavaş yavaş daha fazla elektrikli aracın bir adaptörle Kuzey Amerika Şarj Standardı fişleri üzerinden şarj edilmesine izin veriyordu. Yeni bir Rivian sahibi, bir yolculuk sırasında Kaliforniya Tesla istasyonunda yakıt ikmali yapmak için durduğunda soğuk bir karşılamayla karşılaştı. Model Y'deki "yaşlı bir beyefendi" Rivian sürücüsüne karşı tam Karen moduna geçti ve izinsiz girmeleri nedeniyle polisi arayacak kadar ileri gitti sanırım?

Daha sonra kırmızı "Tesla Araç Yalnızca Şarj Ediliyor" tabelalarını işaret etti ve orada bulunmamın YASADIŞI olduğunu ve polisi ARAYDIĞINI ısrarla söyledi! Aşırı tepkisi beni şaşırttı. Şaşkın bir halde adaptörümün bağlantısını kesmeyi bitirdim, R1T'ye geri döndüm ve oradan ayrıldım. Neyse ki beni durdurmaya çalışmadı ama uzaklaşırken, onu öfkeyle telefonda, muhtemelen talihsiz bir 9-1-1 operatörüyle konuşurken gördüm. EV sahiplerinin rahat ve arkadaş canlısı olduğu stereotipi bu kadar.

Belki de tüm bu alışverişin en komik kısmı, Rivian sahibinin zaten parayı talep bile edememesiydi. Rivian'ı NACS adaptörünü alacak listenin çok gerisinde olduğundan Amazon'dan bir tane sipariş etmeye karar verdi. Tesla uygulamasının Rivian'ını tanımasını sağlamak için yaklaşık beş dakika harcadıktan sonra pes etmeye ve bazı CCS2 beslemeli elektronlar için artık eski tarz EVGo şarj cihazına yönelmeye karar verdi.

Tesla halkı, 2012'de piyasaya sürülmeye başladığından beri bu istasyonları tamamen kendilerine ayırdı. Ford, Volkswagen, Rivian ve Chevrolet kullanan EV sahipleri Supercharger'larda boy göstermeye başladıkça, muhtemelen bugünlerde kendilerini senden biraz daha az kutsal hissediyorlar.

Kaynak: Quartz

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Amazon, Rivian Elektrikli Van Filosu için 17 binden Fazla Şarj Cihazı Kurdu

Perakende devi şu anda ABD'deki en büyük özel EV şarj altyapısı operatörü konumunda.

Başka hiçbir şirket ticari teslimat filosunu karbondan arındırma konusunda Amazon kadar kararlı görünmüyor. Seattle merkezli perakende devi şu anda ABD genelinde 13.500'den fazla Elektrikli Teslimat Vanından (EDV) oluşan bir filo işletiyor ve değerli Amazon Prime paketinizi teslim eden minibüsün şarjının bitmemesini sağlamak için artık güçlü bir şarj ağı kurdu. evinize doğru yolda.

Bu minibüsler, aynı zamanda R1T elektrikli kamyon ve R1S SUV'yi de üreten California EV'nin yeni kurulan Rivian şirketi tarafından üretildi. Rivian başlangıçta EDV'leri yalnızca Amazon için üretti. Geçtiğimiz yıl e-ticaret devi ile münhasırlık anlaşmasını sonlandırdıktan sonra bunları diğer işletmelere açtı. Amazon'un bu Rivian EDV'leri benimsemesi sorunlar ve gecikmelerle gölgelendi, ancak yaklaşımı artık diğer şirketler için bir plan haline geldi.

En büyük zorluklardan biri teslimat sürücülerine bağlanabilecekleri bir yer sağlamaktı. Rivian EDV'nin brüt araç ağırlık derecesi (GVWR) 9.350 pound'dur. Bu kadar ağırlıkla menzili hafif hizmet tipi elektrikli arabalardan daha hızlı tükeniyor. Bir günlük teslimatlarla övünen bir şirket için güvenilir bir şarj ağı, hiç düşünmeden yapılır.

Amazon, bu sorunu çözmek için depolarında geniş bir şarj ağı kurdu. Bloomberg, Amazon'un şu anda ABD genelinde 120 depoya 17.000 şarj cihazı kurduğunu ve bu sayede yalnızca iki yıl içinde ABD'deki en büyük özel şarj altyapısı operatörü haline geldiğini belirtti.

Binlerce şarj cihazının kurulumu muazzam bir elektrik kaynağı gerektirir. Amazon, belirli bölgelerdeki enerji ihtiyaçlarını tahmin etmek için kamu hizmeti şirketleriyle çalıştı. Tesla Supercharger ve Electrify America gibi ülkenin en büyük şarj ağları için bile bu adım genellikle en önemli adımdır; güç talebini tahmin etmek ve gerekli elektrik yükseltmelerini kolaylaştırmak için yükleniciler ve kamu hizmeti sağlayıcılarıyla birlikte çalışmak.

Rivian'ın Araç İçi Teknolojisi Nasıl Kullanılır?

Raporda Chicago'daki bir Amazon deposu örneğine yer verildi. Enerji hizmeti şirketi Commonwealth Edison, başlangıçta yeni şarj istasyonları için ek güç kapasitesi sağlamakta zorlandı. Sonuçta ComEd eski transformatörleri Amazon için yeniden değerlendirdi ve Chicago'nun banliyölerindeki dört depodaki 1.100 şarj cihazı için ek güç yönlendirdi.

Diğer bir zorluk ise kamyonetleri mevcut şarj istasyonları arasında döndürmek için gece boyunca çalışan taşeronları yönetmekti. Bunun yerine Amazon, taşeron işçilerini şarj istasyonlarındaki rotasyonu yönetmekle sınırlamak yerine, taşeron işçilerin araba sürmesine ve teslimat yapmasına izin vererek bu işi kendi bünyesinde yaptı. Ayrıca daha fazla dağıtıcının her zaman takılabilmesini sağlayarak rotasyon ihtiyacını ortadan kaldırmaya da çalışıyor.

En önemlisi, sürücüler mutlu görünüyor. Rivian Amazon EDV'leri New York City'nin her yerinde mevcuttur. Bir keresinde Güney Brooklyn'de paket teslimatı yapan bir şoförün yanına gittim. Ona sürüş deneyimini sorduğumda kulaktan kulağa sırıttı. Daha önce kullandığı Mercedes-Benz Sprinter ile karşılaştırıldığında minibüsün inanılmaz derecede yumuşak ve rahatlatıcı olduğunu söyledi.

360 derecelik kameraların, 15,6 inçlik merkezi ekranda minibüsün etrafındaki ortamın çevre görüntüsünü nasıl sağladığını gösterdi. Ayrıca bana otomatik arka bölme kapısının nasıl çalıştığını ve paketleri bölümlere ayırmanın ne kadar kolay olduğunu göstererek kargo alanını gezdirdi. 150 küsur millik menzilin kasabanın etrafında dolaşmak için yeterli olduğunu ekledi.

Minibüste geçirdiği sayısız saat göz önüne alındığında, kabinin içinde dinlenmenin rahat olduğunu ve sessiz sürüşün bu kadar büyük bir araçla kalabalık sokaklarda ve trafik sıkışıklığında gezinmenin getirdiği stresi azalttığını söyledi.

Amazon'un EDV operasyonlarının çevresel ve maliyet açısından herhangi bir faydasını görmeden önce kat etmesi gereken uzun bir yol var. Amazon'un uzun mesafeli taşımacılığı hala karbon açısından yoğun ve birkaç şehirde son kilometre teslimatlarını karbondan arındırmanın önemli bir etkisi yok gibi görünüyor; Amazon'un genel emisyonları 2019'dan bu yana %39 arttı.

Üstelik Ulusal Yenilenebilir Enerji Laboratuvarı'ndan alınan Bloomberg verilerine göre, Seviye 2 dağıtıcılar da dahil olmak üzere şarj donanımının şirkete maliyeti 50-90 milyon dolar arasında.

Daha önce de belirtildiği gibi Rivian, şu ana kadar Amazon'a yalnızca 13.500 kadar EDV teslim etti. Toplam sipariş 100.000 kamyonet için olan şirket, 2040 yılına kadar net sıfıra ulaşmayı hedefliyor. Amazon'un bu kamyonetleri başarılı bir şekilde entegre etmesi ve Rivian'ın sipariş defterini ticari filo operatörlerine açması da kargo taşımacılığı sektöründe bir dalgalanma etkisine neden oldu.

Telekomünikasyon devi AT&T de Rivian'ın EDV'lerini satın alacak ve yakın zamanda birkaç DHL markalı EDV de tespit edildi. Üstelik Ford E-Transit, Brightdrop Zevo 400, Mercedes-Benz E-Sprinter ve Ram Promaster EV gibi rakiplerin satışları da artıyor ve bunların tümü emisyonlar üzerinde net bir olumlu etki yaratacak.

Kaynak: Inside EVs Global

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Çinli EV Üreticisi Xiaomi'nin Bütçeye Uygun 'Tesla Killer' Satış Beklentilerinin 3-5 Kat Üstüne Çıktı

Çinli akıllı telefon üreticisi Xiaomi Corp'un (OTC:XIACF) ilk elektrikli otomobilinin satışlarının beklentileri üç ila beş kat aştığı bildirildi.

Ne Oldu: Reuters'in haberine göre şirket CEO'su Lei Jun, TikTok'un Çin'deki eşdeğeri Douyin'de canlı yayın sırasında beklenmedik satış rakamlarını açıkladı.

188d0b4c14a6b4ebf82e8f05d6bdd219.jpg

Geçen ay piyasaya sürülen SU7'nin başlangıç fiyatı 215.900 yuan (yaklaşık 29.829 $) olup, Çin'deki Tesla Model 3'ten bile daha düşük. Sedanın Pro ve Max olarak adlandırılan daha pahalı çeşitleri sırasıyla 245.900 (33.973 $) ve 299.900 yuan'dan (41.434 $) başlıyor. Xiaomi, geçen ayın sonlarında sipariş almaya başladıktan sonra yarım saatten daha kısa bir sürede 50.000'den fazla sipariş aldı ve halihazırda aracın belirli versiyonlarının teslimatına başladı.

Reuters, canlı yayında CEO'nun, Xiaomi'nin arazi araçları üretme planının olmadığını ve öncelikle SU7'ye odaklanacağını da doğruladığını ekledi.

Şirket CEO'su Lei Jun'un bu ayın başlarında arabanın kurucu baskısının teslimat töreninde "Xiaomi'nin arabası resmi olarak piyasaya çıkıyor, akıllı arabalarda gerçek devrim resmen başladı ve Çin kesinlikle Tesla gibi harika bir şirket doğuracak" dedi.

Kaynak: Benzinga

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Uygun Fiyatlı Kia EV3, Kia'yı Rakiplerinin Önüne Geçirecek

Ve EV3 hepsi değil. Kia, 2029 yılına kadar ABD'de sekiz elektrikli modelin satışa sunulmasını ve uygun fiyatlı elektrikli araçlarda lider olmayı hedefliyor.

kia-concept-vehicles-short-hero-ev3.jpeg

Kia, EV6 GT ve üç sıralı EV9 gibi başarılı elektrikli araçlar yaratabileceğini gösterdi. Ancak aynı zamanda elektrik dünyasının bir sonraki büyük sınırı olan uygun fiyatlı elektrikli araçlar üretme konusunda da rakiplerinin önünde olacağına inanıyor.

Bir yönetici yakın tarihli bir röportajda, Kia'nın yaklaşan EV3 subcompact crossover ve EV4 sedan ile birlikte EV'nin benimsenmesinde önemli ölçüde artış görmeyi beklediğini söyledi.

Automotive News'e konuşan Kia America COO'su Steve Center'a göre, “Birçoklarının önündeyiz ve hızla ilerlemeye çalışıyoruz çünkü teknolojimiz daha gelişmiş olacak. Öylece atlayıp yetişemezsiniz. Kendi Ar-Ge’nize, kendi gizli sosunuz olması gerekiyor.”

kia-concept-vehicles-dynamic-media-ev3-m

EV3 crossover'ın üretim versiyonunun bu yazın başlarında piyasaya sürülmesi bekleniyor ve EV4'ün bundan bir süre sonra tanıtılması bekleniyor. Automotive News ayrıca, EV3'ün ABD'ye gelmesi durumunda 32.000 dolar civarında fiyatlandırılabileceğini de tahmin ediyor; bu, çok az sayıda modern elektrikli otomobilin karşılayabileceği bir fiyat etiketi.

Elektrikli araçların maliyetini düşürmek tüm otomobil üreticileri için önemli bir endişe kaynağı ancak Kia, gelecek modellerinin birçoğuyla kendisini uygun fiyatlı elektrikli araçlarda lider olarak konumlandırmak istiyor. Bu çabadaki ana rakibi, başka bir yerleşik otomobil üreticisi veya hatta 25.000 $'lık EV'nin geliştirilmesinden odağı kaydırdığı bildirilen Tesla değil, teklifleri çok yüksek fiyatlandırılan ve benzer kalite sunan BYD, Geely ve Nio gibi Çin devleridir. Yerleşik oyuncuların EV'leri.

kia-ev3-asset-carousel-1.jpeg

Çin elektrikli araçları bugün ABD'de neredeyse önemsiz bir varlığa sahip ancak Çin'deki pek çok otomobil üreticisi, Avrupa'nın bazı bölgelerinde halihazırda yaptıkları gibi ABD'ye de yayılmayı planlıyor. Ancak ABD'ye ulaştıklarında Kia, elektrikli araç pazarının büyük bir kısmını, özellikle de pazarın daha uygun fiyatlı kesimini elinde tutmayı bekliyor.

En iyi haberleri, incelemeleri, yazıları ve daha fazlasını her gün doğrudan gelen kutunuza alın.

Merkez, 7.500 dolarlık federal vergi kredisinden bahsetti ve şunları kaydetti: “Piyasaya baktığınızda, [mevcut] alıcılar daha zengin ve gelirleri, [aracı] satın almaları halinde onları indirimin dışında bırakıyor. Ama eğer arabayı kiraya verirlerse ki çoğu zaten bunu yapıyor, indirim alıyorlar. ABD'de uygun fiyatlı EV'ler ürettiğinizde indirim, daha az geliri olan hanelere daha çok hitap edecek."

Kia, ABD'de yalnızca bir EV üretme planlarını duyurdu; en pahalı elektrikli ürünü olan EV9, Buford, Georgia'daki fabrikasında montaj hattından çıkacak. Orada başka bir EV inşa etme veya ülkenin başka bir yerinde yeni bir üretim tesisi açma yönünde herhangi bir resmi plan açıklamadı, ancak Center'ın açıklaması, önemli federal indirim sayesinde uygun fiyatlı EV'lerin daha da çekici hale gelmesi için bunun değerlendirildiğini gösteriyor. .

Kaynak: Inside EV Global

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Kia'nın Oyun Değiştiricisi: Uygun Fiyatlı EV Yolu Yönetmeyi Hedefliyor

Kia, gözünü sadece tek bir uygun fiyatlı elektrikli otomobile dikmiyor, aynı zamanda bütün bir filoyu hedefliyor. Yakında çıkacak olan yarı kompakt bir crossover olan Kia EV3 sadece bir başlangıç. Kia, uygun fiyatlı elektrikli otomobil pazarında önemli bir oyuncu olmak istiyor. Kia EV3'te durmuyor. Hedefleri, 2029 yılına kadar ABD'de toplam sekiz elektrikli otomobil modelini satışa sunmak.

653868.jpg

Kia Amerika COO'su Steve Center'a göre Kia, elektrikli otomobil teknolojisi söz konusu olduğunda rekabette önde gidiyor. Araştırma ve geliştirme konusundaki "gizli soslarının" kendilerine pazarda avantaj sağlayacağına inanıyorlar. Uygun fiyatlı elektrikli otomobillere odaklanma, Kia için oyunun kurallarını değiştirebilir.

Giderek daha fazla insanın elektrikli seçenekler aramasıyla Kia, bu büyüyen pazar segmentinde lider olmayı umuyor. Kia EV3 crossover'ın üretim versiyonunun bu yazın başlarında ortaya çıkmasını bekleyebiliriz. Bunu bir süre sonra EV4 sedanın tanıtımı takip edecek.

Sokakta dolaşan söylenti ( Automotive News'a göre ), EV3'ün ABD'ye gelmesi durumunda başlangıç fiyatının 32.000 dolar civarında olabileceği yönünde. Bu, özellikle günümüzde çoğu elektrikli otomobilin ne kadar pahalı olduğu göz önüne alındığında, süper rekabetçi bir fiyat etiketi! Uygun fiyatlı EV'leri hedefleyen tek firma Kia değil ancak öncü olmayı umuyorlar.

En büyük rakipleri diğer büyük otomobil şirketleri ve hatta (ucuz elektrikli otomobil yapmaktan vazgeçtiği söylenen) Tesla olmayacak. Bunun yerine Kia, BYD, Geely ve Nio gibi Çinli otomobil devleriyle karşı karşıya gelecek.

Bu şirketlerin, Kia'nın EV3 ve gelecekteki modelleriyle hedeflediğine benzer şekilde, cazip fiyatlarla kaliteli elektrikli arabalar sunmalarıyla tanınıyor. Görünüşe göre piyasadaki en uygun fiyatlı elektrikli otomobil için bir mücadele olacak.

Kaynak: DaxStreet

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

CATL'nin yeni LFP pili, 600 km menzil için 10 dakikada şarj sözü veriyor

Dünyanın önde gelen pil üreticisi CATL, devrim niteliğindeki lityum demir fosfat (LFP) pil hücresi Shenxing Plus'ı tanıttı. Bu yenilikçi teknoloji, sürücüler için büyük bir sorun olan menzil kaygısını ele alarak elektrikli araç (EV) ortamını yeniden tanımlamayı vaat ediyor. Tek şarjla 620 mil gibi şaşırtıcı bir menzile ve on dakika içinde 370 ek mili (600 km) doldurabilen ultra hızlı şarj yeteneklerine sahip olan Shenxing Plus, uzun mesafeli EV yolculuğunda yeni bir çağ açabilir.

Shenxing Plus, CATL'nin yerleşik Shenxing bataryasından önemli bir evrimi temsil ediyor. Pekin Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Shenxing, halihazırda 434 mil'lik kayda değer bir menzile sahip ve şu anda önde gelen Çinli üreticilerin dört otomobil modeline güç veriyor. CATL, 2024'ün sonuna kadar bu teknolojinin Çin'de 50'den fazla araca güç sağladığını görmeyi bekliyor.

Menzil endişesini gidermek

Shenxing, CATL'yi LFP pil alanında lider konumuna getirirken, Shenxing Plus, elektrikli araç (EV) sahipleri için büyük bir sıkıntı noktası olan şarj süresini ele alarak oyunu bir üst seviyeye taşıyor. Shenxing Plus'ın sunduğu genişletilmiş menzil, şarj istasyonuna ulaşmadan önce gücün bitmesi korkusunu, yani "menzil kaygısını" önemli ölçüde azaltır. Ancak CATL, menzili uzatılsa bile daha hızlı şarj sürelerinin kusursuz bir EV deneyimi için hayati önem taşıdığının bilincindedir.

10 dakika ila 600 km

CATL, bu endişeyi Shenxing Plus'ın olağanüstü şarj etme yetenekleriyle ele aldı. Dahili testler sırasında pil, tescilli 4C süper hızlı şarj teknolojisini kullanarak on dakika içinde %20 ila %80 şarja ulaştı. Bu, kısa bir zaman diliminde 370 mil, diğer bir deyişle yaklaşık 600 kilometrelik olağanüstü bir menzil artışı anlamına gelir; bu, mevcut herhangi bir pil teknolojisiyle eşi benzeri olmayan bir başarıdır.

Artan enerji yoğunluğu

Shenxing Plus'ın etkileyici performansının ardındaki sır, en son teknolojilerin birleşiminde yatmaktadır. CATL, katot için yeni bir "granüler derecelendirme teknolojisi" uygulayarak her bir nanopartikülün benzersiz yoğunluk için en uygun şekilde konumlandırılmasını sağlar.

Ek olarak, anotun içine özel bir 3D petek şekilli malzeme eklenmiştir. Bu ikili yaklaşım yalnızca pilin genel enerji yoğunluğunu artırmakla kalmıyor, aynı zamanda şarj ve deşarj döngüleri sırasında hacim artışını da etkili bir şekilde kontrol ederek uzun vadeli pil sağlığını artırıyor.

Hızlı şarj olan pil teknolojisindeki önceki gelişmeler çoğu zaman menzilden ödün verilmesine neden oldu. Örneğin, sektör lideri Lucid Air, 520 millik etkileyici bir menzile sahip ancak şarj hızı, Shenxing Plus ile karşılaştırıldığında sönük kalıyor. CATL'ın yenilikçiliğinin devrim niteliğindeki yönü burada yatıyor: olağanüstü menzile ulaşırken aynı anda benzersiz şarj hızları sağlıyor. Bu yeni teknoloji, özellikle elektrikli araçlarla dolup taşan Çin pazarında elektrikli araç dünyasını yeniden tanımlama potansiyeline sahip.

Kaynak: IE

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.