Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Petrole yatırım azalırken otomobil üreticilerine 'petrol öldürücü' EV pili gönderildi: 'Bu, başka bir önemli dönüm noktasına işaret ediyor'

Katı hal pil teknolojisinin, kirli yakıtla çalışan araçların gerçekten sonunu getirebilecek bir sonraki büyük atılım olduğu düşünülüyor.

DSC08375.jpg

Bu tür piller, lityum iyon pillerin depolayabileceği gücün neredeyse iki katı kadar enerji depolama potansiyeline sahip; bu da elektrikli araçların tek şarjla çok daha uzun mesafeler kat etmesine olanak tanıyarak müşteri güvenini artırıyor ve potansiyel tüketimi teşvik ediyor.

Bu tür güç depolama ünitelerinin vaatleri, Factorial Energy'nin test için otomobil üreticilerine bir dizi numune gönderdiği haberiyle daha da güçlendi.

Factorial Energy CEO'su Siyu Huang, Business Wire'a yaptığı açıklamada, "Bu, bir başka önemli dönüm noktasına işaret ediyor ve ticarileştirme yolunda ilerlememizi gösteriyor." dedi.

CleanTechnica, katı hal pillerini "yağ öldürücü" olarak tanımladı. Makalede ayrıca Factorial'in duyurusunun, Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü'nün petrol üretimi yatırımlarında bir açığın yolda olabileceğini söylediği hafta geldiği belirtildi.

Factorial Energy'nin katı hal pillerini araç kullanımına sunmaya bir adım daha yaklaşması şüphesiz iyi bir haber olsa da CleanTechnica, otomotiv endüstrisinin petrokimyasallara olan bağımlılığının, talep azalmazsa kirli yakıtın varlığını sürdüreceği anlamına geleceğini kaydetti.

Bu arada, küresel lityum arzı da katı hal pillerin alımı ve üretimi için bir zorluk oluşturacak; makale, bu tür pillerin üretim için geleneksel olanlara göre %35 daha fazla lityuma ihtiyaç duyduğunu bildiriyor.

Amerika Birleşik Devletleri Çevre Koruma Ajansı'na göre ulaştırma sektörü, 2021 yılında ülkede atmosfere salınan gezegeni ısıtan gazların %29'unu oluşturdu.

promise-perils.jpg

Bu gazlar atmosferdeki ısıyı hapseder ve küresel sıcaklıkların yükselmesine neden olarak kuraklık, sel, ölümcül fırtınalar ve kontrol edilemeyen yangınlar gibi aşırı hava olaylarına yol açar.

Ancak elektrikli arabalar sıfır egzoz borusu kirliliği üretiyor, bu da çevreye çok daha duyarlı oldukları ve sıcaklık artışlarını azaltabilecekleri anlamına geliyor.

Bu nedenle katı hal pilleri, kirli yakıtla çalışan araçlar için ölüm çanı olabilir. Ve Factorial'in duyurusu bu olasılığı bir adım daha yaklaştırıyor.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Şirket, arabalara güç sağlamak için türünün ilk örneği olan sistemi icat ediyor: 'Kendi petrol kuyunuzla birlikte bir benzin istasyonuna sahip olmak gibi'

Elektrikli araçlar, gazla çalışan arabalardan çok daha çevre dostu olmasına rağmen, bunların kullanımında hala çevresel dezavantajlar mevcut; buna güvendiğimiz elektriğin çoğunun gaz ve kömür gibi yenilenemeyen, kirli enerji kaynaklarından gelmesi de dahil.

Bu sorunu çözmek ve insanların elektrikli araçlarına yenilenebilir kaynaklardan elde edilen temiz enerjiyle güç sağlamalarına olanak sağlamak için bir şirket, "hem rüzgar hem de güneşle çalışan dünyanın tek hibrit üretim sistemi" adını verdiği sistemi geliştirdi.

Rüzgar ve güneşten enerji toplayarak EV'lere güç sağlayan, uygun bir şekilde adlandırılan Rüzgar ve Güneş Kulesi, başlangıçta çiftlikler için bir enerji kaynağı olarak 2007'den beri geliştiriliyor. Ancak mucidi Jim Bardia daha sonra onu "şebeke yükünü artırmadan çalışan, kendi kendine güç sağlayan, yüksek kapasiteli bir elektrikli araç şarj sistemi" haline getirmek için harekete geçti.
Bardia, EV Pulse'a "Rüzgar ve Güneş Kulesi'ne sahip olmak, kendi petrol kuyunuz olan bir benzin istasyonuna sahip olmak gibidir" dedi. "Elektriği satın almak zorunda olmadığınızda size çok fazla esneklik sağlıyor."

Ürünün web sitesine göre Rüzgar ve Güneş Kulesi, yılda 234.154 kilowatt saat elektrik üretiyor ve bu da bir EV'nin 810.000 mil yol almasına yetiyor.

Elektrikli araçlara güç sağlamak için temiz, yenilenebilir enerji toplamanın faydalarını anlatmaya gerek yok çünkü çözüm uzun vadede kullanıcıların paradan tasarruf etmesini sağlarken aynı zamanda kirliliği de önemli ölçüde azaltabilir.

“Daha fazla fosil yakıt yakarak kirliliği artıracak ek enerji santralleri inşa etmek için milyarlarca dolar harcayamayız. Bardia, Times Live'a yaptığı açıklamada, daha fazla rüzgar, güneş ve hidroelektrik enerjinin kullanılması, şebekemizin hayatta kalmasının ve keyif aldığımız konforlu yaşamların devamının anahtarı olduğunu söyledi.

Piyasaya ne zaman çıkacağına gelince, arabalarına güç sağlamak için kendi elektriğini üretmeyi uman EV sahiplerinin henüz biraz beklemesi gerekecek; Rüzgar ve Güneş Kulesi kısa süre önce Detroit Otomobil Fuarı'nda görücüye çıktı ve Bardia şu anda "aktif olarak pazarlık yapıyor" Bu pratik, kirlilik içermeyen EV şarj sisteminin dünya çapında inşa edilmesinin finansmanı.”

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Toyota, 745 mil / 1200 Km menzilli ve 10 dakikalık şarj süresine sahip yeni pil teknolojisiyle övünüyor - işte bunun toplu EV benimsenmesini nasıl etkileyebileceği

Toyota, elektrikli araç pazarına tüm sektörü sarsabilecek yeni pil teknolojisini getirme konusunda güven kazanıyor.

Japon üretici, gelecekteki modellerde sürüş menzilini artırabilecek ve şarj sürelerini azaltabilecek katı hal EV pilleri sunmaya çalışıyor.

Toyota'ya göre, Yahoo Finance'in bildirdiği gibi, bu piller tek şarjla 745 mil yol kat edebilirken, yeniden şarj edilmesi yalnızca 10 dakika kadar sürecek.

Şirket, katı hal pillerine sahip araçların 2027 veya 2028'den itibaren piyasaya sürülebileceğini tahmin ediyor.

Bu tür bir teknoloji tüketici tercihlerinde gerçek bir fark yaratabilir; pek çok kişi sürüş mesafesiyle ilgili endişeler nedeniyle kirli yakıtla çalışan arabalardan daha temiz elektrikli arabalara geçiş konusunda ikna olmuyor.

Washington Post ve Maryland Üniversitesi tarafından yapılan bir ankete göre, 1.404 katılımcının %74'ü, 250 milden fazla yolculuk yaparken gazla çalışan arabaların daha iyi bir seçim olduğuna inanıyor.

Bu arada katılımcıların yalnızca %10'u tamamen elektrikli araçların şarj etme konusunda kolaylık sağladığını düşünüyor.

Ancak Toyota, ikinci sorunun daha az sorun haline gelmesini sağlamak için adımlar atıyor. Marka Ekim ayında Tesla ile Toyota müşterilerinin Tesla'nın Kuzey Amerika'daki 12.000 güçlü Supercharger ağına erişmesine olanak sağlayacak bir anlaşma imzaladığını duyurmuştu.

Ayrıca 2025'ten itibaren araçlarda Kuzey Amerika Şarj Standardı'nı (NACS) benimseyecek ve uzun yolculuklarda standartlaştırılmış şarj altyapısının bulunmasını kolaylaştıracak.

Toyota katı hal pil teknolojisinden bahsederken, bunu piyasaya sürme hızı konusunda temkinli davrandı.

Toyota başkanı Koji Sato, Ekim ayında düzenlenen bir basın toplantısında Financial Times'a şunları söyledi: "Şu anda en önemli şeyin [katı hal pillerini] dünyaya yaymak olduğunu düşünüyorum ve hacimdeki artışı önümüzdeki dönemden itibaren değerlendireceğiz. Orası."

Çevre Koruma Ajansı'na göre, elektrikli arabaların pil üretimi de dahil olmak üzere kullanım ömrü boyunca yarattığı gezegeni ısıtan kirlilik, gazla çalışan versiyonlara göre önemli ölçüde daha düşük.

EV pil geri dönüşümünün de ilgi görmesi nedeniyle, EV'ler çevre için çok daha iyi çünkü yeni piller yapmak için lityum ve kobalt gibi hammaddelerin çıkarılmasına daha az ihtiyaç duyuluyor.

Katı hal pilleri daha sonra değil, daha erken bir zamanda pazara sunulabilirse, içten yanmalı motorlu makinelerin neden olduğu kirliliği önemli ölçüde azaltma potansiyeli çok büyük olabilir.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Hafif ve Kompakt INNengine e-REX Geleceğin EV Daha Uzun Menzil İçin Umut Olabilir

Biraz mantığa aykırı gibi görünse de İspanyol INNengine şirketi, elektrikli otomobilin içten yanmalı motorlarda büyük yeniliklere yol açabileceğini öne sürüyor. Granada merkezli işletme, akıllı iki zamanlı motor konseptini sergiliyor. Çalışma döngüsünü tek vuruş olarak adlandırıyor; zincirli testerelere ve Weedwacker'lara güç sağlayan iki zamanlı motorların damgasından uzaklaşmayı amaçlayan yanlış bir mesaj. Tasarım, silindirleri bir tabancadaki haznelerden farklı olarak döner bir diziye yerleştiriyor.

1-aThe-best-of-300x300.jpg

Şirket, geliştirdiği üniteleri sırasıyla e-REX ve REX-B olarak adlandırarak motoru otomotiv ve havacılık endüstrilerine sunuyor. İlkinin adından da anlaşılacağı gibi INNengine, dört silindirli, sekiz pistonlu motoru, bir aracın akülü elektrik (e-REX'teki "e") aktarma organlarını tamamlayan bir menzil genişletici (dolayısıyla REX) olarak görev yapıyor. 700 cc'lik e-REX çok küçüktür, yaklaşık 16 inç uzunluğunda ve 10 inç çapındadır ve ağırlığı 90 poundun altındadır. Kompakt boyutu ve sınırlı kütlesiyle, teorik olarak araç ambalajı üzerinde çok az etkisi olması, daha küçük ve daha hafif bir akü paketine olanak tanırken daha geniş bir sürüş menzili sağlaması gerekiyor.

Bununla birlikte, INNengine yaratıcı bir içten yanmalı motor geliştiren ilk şirket değil ve muhtemelen son da olmayacak. Daha önce gelenlerden neredeyse hiçbiri dayanıklılık, emisyon ve yakıt verimliliği testlerinden sağ çıkamadı.

Her silindir bölmesinde birbirinin hareketlerini yansıtan iki piston bulunur. Döner klima kompresörüne benzer bir şekilde, pistonlar her iki uca monte edilmiş bir baskı plakasına doğru baskı yapar. Klima kompresörünün pistonları devir başına bir kez yukarı ve aşağı hareket ederken, e-REX'teki pistonlar bunu devir başına iki kez yapar.

INNengine, hava girişi ve egzoz bağlantı noktalarının yanı sıra bujilerin ve doğrudan yakıt enjektörlerinin uçlarını silindir duvarlarının yanlarından geçirir. Güç stroku sırasında karşılıklı iki piston yanma odasından uzaklaşırken, bir piston strokunun alt kısmına yakın egzoz portlarını açarken, biraz sonra diğeri emme portunu açar. Egzoz portunun daha erken açılması, silindirdeki yüksek basınçlı egzoz gazlarının, emme portu açılmadan önce egzoz manifolduna üflenmesine olanak tanır.

3-The-true-range-extender-1-600x377.png

Karşılıklı piston setlerinin aynı anda içeri ve dışarı hareket etmesi nedeniyle motor dengesi mükemmel olmalıdır. INNengine, e-REX'i iki itme plakasını hafifçe faz dışı kaydırabilecek şekilde tasarladı. Bu, yanma hacmini etkili bir şekilde değiştirir ve motorun sıkıştırma oranını değiştirmesine olanak tanır. Böyle bir kurulum hafif bir dengesizliğe neden olabilir, ancak değişken bir sıkıştırma oranı, turboşarjdan gelen takviye basıncının uyum sağlamasını kolaylaştırabilir.

Valf mekanizması olmadığından, tipik bir dört zamanlı motora göre çok daha az hareketli parça vardır. INNengine ayrıca silindir kapağından ısı kaybının olmaması sayesinde daha fazla verimlilik iddia ediyor. Bununla birlikte, dönen itme plakalarına baskı yapan piston silindirlerinin sürtünmesi, geleneksel bir motorun çubuğu ve krank milinin sürtünmesine büyük ölçüde eşit olmalıdır.

Kaynak: Car and Driver

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tüketici Raporları: Test edilen EV'lerin neredeyse yarısı reklamı yapılan menzilin gerisinde kalıyor

Amerikalı tüketiciler, EV pazarına girişin önündeki en büyük engellerden birinin menzil olduğunu defalarca söylüyor. Elektrikli otomobil alımında menzil endişesi potansiyelini bir araya getiren şey, tahminlerin tam olarak bu olduğu gerçeğidir ve birçoğu, elektrikli otomobillerinin sıklıkla reklamda belirtilenden daha az gerçek dünya menzili sunduğunu tespit etmiştir. Tüketici Raporları, onların dürüst kalmasına yardımcı olmak için, EV test filosunun otoyol menzilini değerlendirmeye ve her bir arabanın artık gidemeyene kadar ne kadar ileri gidebileceğini görmeye karar verdi. Ekip ABD, Kore, Japonya ve Almanya'daki elektrikli araçları test etti ve en iyi (ve en kötü) performansı sergileyenler sizi şaşırtabilir.

CR, sonuçlarını oldukça gerçekçi bir şekilde ayrıştırırken, biz (biraz keyfi olarak) bunları üç kategoriye ayıracağız: tahminlerini ikna edici bir şekilde geçenler (reklamı yapılandan 20 mil daha iyi veya daha fazla), geçmeyenler ( 20 mil veya beklenenden daha kötü) ve neredeyse tam olarak CR'nin beklediği yere (EPA rakamlarının 30 mil yakınında) düşmeyi başaranlar. Bunu aradan çıkaralım, hadi içeri girelim.

İyi

Almanlar için bir (veya altı?) puan alın. Her zaman kum torbasını doldurmaya hevesli olan BMW ve Mercedes burada mükemmel gösteriler düzenlediler ve biz bunu yaparken, hadi Ford ve Rivian'a yurtdışından gelen lüks markalarla takılmaları için biraz kredi verelim. R1T pek ana akım bir pikap olmasa da, Mach-E biraz daha ekmek ve tereyağlıdır. Bu günlerde iyi bir EV almak için premium para harcamanıza gerek olmadığını gösteriyor.

BMW i4 M50
BMW iX xDrive50
Ford Mustang Mach-E Premium AWD Genişletilmiş Menzil
Mercedes-Benz EQE 350 4Matic
Mercedes-Benz EQE SUV 350 4Matic
Mercedes-Benz EQS 580 4Matic
Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic
Rivian R1T

Kötü

Bu liste şaşırtıcı derecede kısa ama bazı büyük isimlerden oluşuyor. Ford, F-150 Lightning'in burada asılı olduğunu görmekten kesinlikle memnun olmayacaktır, özellikle de Consumer Reports'un onu test ettiğinde kamyon işi bile yapmadığını düşünürsek; Mücadele edilecek bir yük veya römorkla işler şüphesiz daha da kötüleşiyor. Lucid ve Tesla'ya gelince...

Ford F-150 Lightning Lariat Genişletilmiş Menzil
Lucid Air Touring
Tesla Model S Uzun Menzil

Şaşırtıcı derecede doğru

Mona Lisa Vito'nun bunun için daha iyi bir terimi vardı ama bu terimi burada yayınlamayacağız. CR'nin test ettiği arabaların birçoğu tahminlerine o kadar yaklaşmayı başardı ki, paranın karşılığını almış bile olabilirler. Hem Genesis GV60 Advanced hem de Kia EV6 Wind tahminlerini yalnızca üç mil geride bıraktı; Ioniq 6 SEL AWD gibi diğerleri ise sadece birkaç puan geride kaldı. Ancak bunların hepsi, öngörülen menzilin 20 mil yakınındaydı ve bu, gerçek dünyadaki bir sonuç için oldukça iyi. Her ne kadar Audi ve Volkswagen'in "İyi" kategorisinde kardeşlerinin yanında yer almayı tercih edeceklerinden emin olsak da, bunun böyle olması gerekecek.

Audi Q4 E-Tron Premium Plus
Genesis Elektrikli GV70 Gelişmiş
Genesis GV60 Gelişmiş
Hyundai Ioniq 5 SEL AWD
Hyundai Ioniq 6 SEL AWD
Kia EV6 Rüzgar AWD
Kia Niro EV Rüzgar AWD
Lexus RZ 450e Premium
Nissan Ariya Platin+ AWD
Subaru Solterra Sınırlı
Volkswagen ID.4 Pro S AWD
Her zaman olduğu gibi tüm rakamlar için CR'nin sonuçlarına göz atın.

Kaynak: AutoBlog

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Yeni Araştırmaya Göre Elektrikli Arabalar Benzinli Araçlara Göre %80 Daha Fazla Sorunla Karşı Karşıya

Consumer Reports'un yıllık otomobil güvenilirliği araştırması çarpıcı bir gerçeği ortaya çıkardı: Elektrikli araçlar (EV'ler), gazla çalışan emsallerine göre neredeyse %80 daha fazla bildirilen sorunla karşılaşıyor. Sahiplerin 330.000'den fazla araca verdiği yanıtlardan elde edilen bilgilerden yararlanan bu kapsamlı araştırma, EV'ler ile geleneksel gazla çalışan otomobiller arasında rapor edilen sorunlardaki dikkate değer eşitsizliğe ışık tutuyor.

Anket, motor performansı, şanzıman, elektrik motorları, sızıntılar ve bilgi-eğlence sistemleri gibi önemli hususları kapsayan 20 potansiyel sorunlu alanı araştırıyor. Bulgular tutarlı bir eğilimin altını çiziyor: Son üç model yılındaki EV'ler, geleneksel benzinle çalışan araçlarla karşılaştırıldığında ortalama %79 daha fazla rapor edilen sorun sergiliyor.

Consumer Reports'un otomatik testlerden sorumlu kıdemli yöneticisi Jake Fisher, bu tutarsızlığa dair içgörüler sunuyor. Günümüz pazarındaki çoğu elektrikli otomobilin, EV teknolojisinde nispeten yeni olan eski otomobil üreticilerinden ya da Rivian gibi otomobil üretimine ilk kez girişen şirketlerden geldiğini belirtiyor. Fisher, rapor edilen sorunlardaki bu önemli eşitsizliği, gelişen ortama bağlıyor ve bunu, üreticilerin EV teknolojisinin karmaşıklıklarında gezindiği "büyüyen acılar" dönemi olarak tanımlıyor.

Elektrikli araç sahipleri tarafından en sık bildirilen sorunlar arasında elektrikli tahrik motorları, şarj işlevleri ve EV pillerinin performansıyla ilgili sorunlar yer alıyor. Tüketici Raporları, bildirilen şarj sorunlarının özellikle aracın kendisiyle bağlantılı olduğunu ve bu sorunların ev veya halka açık şarj istasyonlarıyla ilgili sorunlardan farklı olduğunu açıkça belirtiyor.

On yılı aşkın EV üretim tecrübesiyle EV pazarının önde gelen oyuncularından biri olan Tesla, marka güvenilirliği konusunda orta sıralarda yer alıyor. Şirketin 2020 model yılında tanıtılan Model Y'si bu yıl ilk kez Tüketici Raporları'nın tavsiyesini alırken Tesla hâlâ araç üretim kalitesiyle ilgili endişelerle boğuşuyor. Model Y, önceki modellerle karşılaştırıldığında süspansiyon, araç içi elektronikler ve genel yapı kalitesindeki iyileştirmelerle tanınıyor.

Ancak Tesla'nın güç aktarım mekanizması güvenilirliği konusunda kaydettiği ilerlemelere rağmen, Consumer Reports'un otomobil veri analitiği programına liderlik eden Steven Elek, markanın araç üretim kalitesinde devam eden zorlukların altını çiziyor. Düzensiz boyadan arızalı kapı kollarına ve bagajlara kadar çeşitli sorunlar Tesla'nın genel güvenilirlik puanının düşmesine katkıda bulunuyor.

Anketin değerlendirmesi EV'lerin ötesine geçerek hibritlerin en güvenilir araç türleri arasında olduğunu kabul ederek, geleneksel gazla çalışan modellere göre %26 daha az bildirilen sorun olduğunu ortaya koyuyor. Bu tutarlı performans, Toyota, Hyundai ve Kia gibi markaların genel araç serisinde güvenilirlik açısından öne çıktığı otomobil üreticilerinin hibrit üretim deneyimine atfediliyor.

Consumer Reports'un kapsamlı araştırması, otomotiv endüstrisindeki güvenilirlik sorunlarının incelikli bir ortamının altını çizerek, EV'lere özgü zorlukları ve iyileştirme alanlarını ortaya koyarken, otomotiv ortamını yeniden şekillendiren teknolojik gelişmelerin ortasında hibrit araçların güvenilirlik becerisini de vurguluyor.

Kaynak: TeslaTale

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Nissan, Çin'de üretilen elektrikli araçları dünya çapında satacak ve bu da otomobil üreticilerinin Çin'in otomotiv becerisine yanıt verdiğinin bir başka işareti

Çin'de üretilen elektrikli araçlar dünyaya yayılıyor. Ancak hepsinin Çinli otomobil üreticileri tarafından üretildiğini varsaymayın.

2023-nissan-ariya-vr-meta-quest-2.jpg

Pazar günü, Japon Nissan, Çin tarafından geliştirilen elektrikli araçları dünya çapında satacağını duyurdu. Çin'deki düşük üretim maliyetleri göz önüne alındığında bunun nedenini anlamak kolaydır.

Reuters'in haberine göre Nissan'ın bu hamlesi, Çin'in otomobil üretiminde artan becerisinin, küresel oyuncuları stratejilerini ve beklentilerini değiştirmeye nasıl zorladığının bir başka işareti.

Çinli elektrikli araç üreticilerinin küreselleşme sürecindeki önemli avantajlarından biri, maliyetleri düşük tutmalarına yardımcı olan tedarik zincirindeki hakimiyetleridir. Berkshire Hathaway'in büyük başarı elde etmek için erkenden bahis oynadığı BYD'yi düşünün. BYD, EV akülerinin hammaddeden bitmiş akü paketlerine kadar tedarik zincirinin sahibidir. Ayrıca kendi yarı iletkenlerini de tasarlıyor.

Nio, Xpeng ve Li Auto da dahil olmak üzere diğer Çinli elektrikli araç üreticileri de değişen derecelerde benzer avantajlara sahip.

Bu yılın başlarında BYD, Çin'de yaklaşık 11.000 $ fiyatla Martı adı verilen bir EV'yi piyasaya sürdü. Kısa sürede yurt içinde en çok satan elektrikli araçlardan biri haline geldi. Çin'den gelen Martı veya benzeri araçlar, denizaşırı pazarlarda yıkıcı bir güç olabilir. Reuters'e göre BYD'nin Dolphin hatchback'i Britanya'da şimdiden 33.000 dolardan başlıyor; bu da benzer VW ID.3 hatchback'in başlangıç fiyatının neredeyse %30 altında.

Çin'in maliyet avantajı, dünya çapındaki eski otomobil üreticilerini maliyet düşürmeye öncelik vermeye zorluyor.

Ford CEO'su Jim Farley, Mayıs ayında düzenlenen bir finans etkinliğinde EV'nin geleceğini tartışırken şunları söyledi: "Biz ana rakip olarak GM veya Toyota'yı değil, Çinlileri görüyoruz. Çinliler güç merkezi olacak.”

2023-nissan-ariya-driving.jpg

Pek çok kişi Çin elektrikli araçlarının kalitesinin düşük olduğunu ve bazı modellerde sorun yaşandığını varsayabilir. Avustralya'da yakın zamanda geri çağrılan bir Çin modeli (Çin Seddi'nden Ora), şarj işlemi sırasında elektrik çarpması nedeniyle "ciddi yaralanma veya ölüm riski" konusunda uyarıda bulundu.

Ancak Tesla CEO'su Elon Musk, 2011'de BYD arabalarına gülmekten, son New York Times Dealbook konferansında söylediği gibi Çinli otomobil üreticilerini "son derece rekabetçi" olarak nitelendirerek bu günlere geldi. "Çin üretimde süper iyi ve iş ahlakı da inanılmaz" diye ekledi.

Amerika'da Enflasyonu Azaltma Yasasındaki sübvansiyonlar otomobil üreticilerine Çin EV'lerine karşı bir miktar koruma sağlıyor. Ancak Ford Motor yönetim kurulu başkanı Bill Ford Jr. bu yılın başlarında "bir noktada buraya geleceklerini düşünüyoruz ve hazır olmamız gerektiğini düşünüyoruz" uyarısında bulundu.

Sadece otomobil üreticileri değil. Almanya'da otomobil parçası üreticisi ZF Friedrichshafen bu ayın başlarında Çin'deki satışları artıracağını söyledi. Bir ZF yöneticisi WirtschaftsWoche'a, Çinli otomobil üreticilerinin yurtdışına açılırken yerel tedarikçilerini de yanlarında getirmeleri nedeniyle, "bu gelişmeyi çok ciddiye almanız ve hayatta kalabilmek için uyum sağlamanız gerekiyor" dedi.

2023-nissan-ariya-turning-on-highway.jpg

Nissan Pazar günü yaptığı açıklamada, Çin tarafından geliştirilen EV'lerini Güneydoğu Asya ve Avrupa'yı da içeren BYD ile aynı pazarlarda hedefleyeceğini söyledi. Tesla, Ford ve BMW, Çin'de üretilen otomobillerin ihracatını artırıyor.

Dünyanın açık ara en büyük EV pazarı olan Çin'de Nissan ve diğer yabancı üreticiler yerli markalara karşı zemin kaybediyor. Nissan CEO'su Makoto Uchida yaptığı açıklamada, Nissan'ın bunu göz önünde bulundurarak Çin'deki Tsinghua Üniversitesi ile EV Ar-Ge konusunda ortak araştırma çalışmaları başlatacağını ve amacın "Çin pazarını daha derinlemesine anlamak ve beklentileri daha iyi karşılayan stratejiler geliştirmek" olduğunu söyledi. Çin'deki müşterilerin ihtiyaçları.”

Çinli EV üreticilerinin deneyiminin de gösterdiği gibi, eğer Çin'de rekabet edebiliyorsanız, her yerde rekabet edebilirsiniz.

Kaynak: Fortune

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Porsche'nin yeni katı hal bataryası, elektrikli modellerinin yeniden şarj edilmeden önce akıllara durgunluk veren 1280 km yol almasına olanak sağlayacak

 

Porsche uzun süredir şık, yüksek performanslı spor otomobillerin üreticisi olarak bilinse de, en son projesi, yeniden şarj etmeye gerek duymadan 800 mil yol kat edebilen bir otomobille aynı performansı elektrikli araçlar dünyasına taşıyor.

Bu kesinlikle elektrikli otomobillerin yapabileceği en yüksek kilometre performansıdır ve büyük otomobil üreticilerinin elektrikli araçların geleceğine yatırım yapmaya kararlı olduklarını kanıtlıyor.

Porsche, %50 daha fazla enerji yoğunluğuna sahip bir batarya oluşturmak için katı hal batarya teknolojisine yatırımı artırdı; bu da diğer birçok EV'den çok daha uzun süre şarj tutabileceği anlamına geliyor. Teknoloji aynı zamanda daha hızlı şarj sürelerine de yol açabilir.

Yeni piller henüz satın alınabilir arabalara eklenmese de yakın gelecekte eklenmesi bekleniyor.
Porsche, 2030 yılına kadar elektrikli araç satışlarının %80'inden fazlasını gerçekleştirmeyi beklediğini belirterek, elektrikli otomobil satışlarını artırmaya kararlı.

Bu hedefler, Porsche'nin tanınmış bir lüks otomobil markası olduğu gerçeğiyle birleştiğinde, genel olarak elektrikli otomobil satışlarını artırabilir. Duyuru, Tesla ve Ford gibi önde gelen EV üreticilerinin fiyatları düşürerek elektrikli otomobilleri daha erişilebilir hale getirmesinin ardından geldi.

Ve tıpkı Porsche gibi bu şirketlerin çoğu da arabalarının akü kapasitelerini artırmaya çalışıyor.

TorqueNews'in haberine göre "Tesla ve General Motors gibi diğer şirketler de yeni pil teknolojilerine yatırım yapıyor."

Tesla kısa süre önce elektrikli araçlarındaki lityum iyon pilleri kullanma yönteminde büyük bir değişiklik yaptığını duyurdu ve birçok modelinin menzili artmaya devam ediyor. Yakın zamanda deneysel bir pil, Model S'nin şarj edilmeden 750 milden fazla yol almasına olanak sağladı.

Bu gelişmeler aynı zamanda sürücüler için de büyük bir fayda sağlıyor çünkü bu, bir EV'nin şarj olmasını beklemek için daha az zaman ve şarj için durmak zorunda kalmadan önce sürüş için çok daha fazla zaman anlamına geliyor.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu Tesla özelliği, arabanıza güç verme şeklinizde tamamen devrim yaratabilir - ve artık herkes için mevcut

Tesla, sürücülerin elektrikli araçlarını (EV'ler) şarj etmek için tamamen yeni bir yöntem kullanmalarına izin veriyor.

Temmuz lansmanından önce Mayıs ayında Not a Tesla App tarafından ilk kez tanıtıldığı gibi, şirketin Solar Charge özelliği, kullanıcıların ev panellerinden fazla güneş enerjisi kullanarak araçlarını şarj etmelerine olanak tanıyor.

Bu özellik, Tesla Poweralls'a sahip kullanıcıların, araçlarını ev ağlarına bağladıklarında minimum ücret belirlemelerine olanak tanır. Bunun da ötesinde kullanıcılar, evlerindeki güneş panellerinden kullanmak istedikleri maksimum şarjı seçmek için Solar Şarj kaydırıcısını kullanabilirler. Özelliğin kullanılması için bir Powerwall gerekir.

Araç, geleneksel güç kaynaklarını kullanarak minimum şarjı geçerse, şarjını tamamlamak için evdeki güneş panelinin kalan gücünü kullanır. Bu özellik aynı zamanda kullanıcıların tercihlerine bağlı olarak birden fazla güneş enerjisi istasyonundan şarj etmelerine de olanak tanıyor.
Kullanıcıların güneş enerjisinden yararlanma yeteneği, Tesla'nın ülkenin lider EV şirketi olarak yoluna devam etmesinin bir başka yolu. Tüketiciler için bu özellik, mevcut elektrik şebekesinden elde edilmesi gereken güç miktarını sınırlıyor ve bu da şu anda elektrikli araçların önemli sınırlamalarından biri.

Solar Şarj gibi bir özellik, tüketicilere elektrikli araçlarını hangi enerji kaynağının şarj edeceğine karar verme konusunda esneklik ve özerklik sağlıyor. Geleneksel şebeke şu anda Tesla araçlarına güç sağlamak için kullanılan enerjinin aslan payını sağlasa da, tüketicilerin evlerindeki güneş panellerini kullanarak şarj etmelerine izin vermek, ev sahiplerinin evlerindeki elektrik faturalarını artırmadan araçlarını şarj etmelerine olanak tanıyor.

Ek olarak, ev sahiplerinin fazla güneş enerjisini şebekeye geri satabileceği bir süreç olan net ölçümün mümkün olmadığı alanlarda, Güneş Enerjisinden Şarj özelliği ev sahiplerinin fazla enerjiden faydalanmasına olanak tanıyabilir. Bu kişiler markete, spor antrenmanlarına veya Tesla'larını sürdükleri herhangi bir yere giderken güneş enerjisini kullanabilirler.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Trump, Truth Social'ın Noel mesajında elektrikli otomobil destekçilerinin 'cehennemde çürümesini' diledi

Donald Trump, Truth Social'ın Noel mesajında elektrikli otomobil destekçilerinin "CEHENNEMDE ÇÜRÜMESİNİ" diledi.

Bu, kendisini iki ceza davasında yargılayan Jack Smith'e saldıran daha büyük bir tiratın parçası.

Trump ayrıca, Noel Baba'nın ABD vatandaşı olmamasına rağmen Noel Baba'nın kendisine oy verdiğini iddia eden bir meme paylaştı.

Pazartesi günü takipçilerine gönderdiği Noel mesajında eski Başkan Donald Trump, "Elektrikli Araba Çılgınlığı"nı destekleyenlerin "CEHENNEMEDE ÇÜRÜYECEĞİNİ" umduğunu söyledi.

Trump'ın Pazartesi öğleden sonraki Truth Social gönderisi, Noel arifesinden bu yana geliştirmekte olduğu temayı devam ettirdi ve kendisine karşı iki ceza davası yürüten Adalet Bakanlığı Özel Danışmanı Jack Smith'e saldırdı.

Cumhuriyetçi Parti adaylığı için 2024 başkanlık yarışının lideri, tüm dünya liderlerinden daha "kötü" ve "hasta" olduğunu söylediği "EŞYALAR"a karşı bir mesaj ekledi. Dilbilgisi açısından kafa karıştırıcı olan bu gönderide Trump, İran'ın yanı sıra hem Rusya hem de Ukrayna'yla aynı kefeye koyduğu İsrail'e de saldırıyor gibi görünüyordu.

"Bunların arasında hem iyi hem de kötü Dünya Liderleri de var, ancak bunların hiçbiri Ülkemizde sahip olduğumuz, Açık Sınırları, ENFLASYONU, Afganistan Teslimiyeti, Yeşil Yeni Dolandırıcılığı, Yüksek Vergileri ile sahip olduğumuz EŞYALAR kadar kötü ve 'hasta' değil. Enerji Bağımsızlığı Yok, Uyanan Ordu, Rusya/Ukrayna, İsrail/İran, Elektrikli Araba Çılgınlığı ve çok daha fazlası bir zamanların muhteşem ABD'sini yok etmeye çalışıyor." Trump yayınladı. "CEHENNEMDE ÇÜRÜNSÜNLER."

"YİNE MUTLU NOELLER!" Trump ekledi.

Elektrikli araçlara yönelik saldırı Trump için nispeten yeni bir mağduriyet oldu. Eylül ayında bunları "aldatmaca" olarak nitelendirdi ve Başkan Joe Biden'ın ABD'de üretilen elektrikli otomobiller ve kamyonlar için vergi kredilerinin "cehenneme geçiş" anlamına geldiğini söyledi.

Trump Pazartesi günü aynı zamanda Obamacare olarak da bilinen Uygun Fiyatlı Bakım Yasası'na da saldırdı ve "çok daha iyi ve daha ucuz bir alternatif bulacağına" söz verdi; bu, başkanlık yaptığı dört yıl boyunca yapamadığı bir şeydi.

Ayrıca "Evde Tek Başına 2"deki küçük rolünün bir videosunu ve "SANTA TRUMP'A OY VERDİ" iddiasını taşıyan bir meme yayınladı. (Noel Baba ABD vatandaşı değildir ve oyu yasadışı olurdu.)

Demokrat Parti'nin 2024 başkanlık adaylığı için çok az rekabetle yarışan Biden, Noel mesajıyla farklı bir ton yakaladı. Kendisi ve First Lady Jill Biden'ın Clement Clark Moore'un "Noelden Önceki Gece" şiirini okuduğu bir ses kaydının yer aldığı, Beyaz Saray'ın tatil dekorasyonlarını gösteren bir video yayınladı.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Elektrikli Araçlardaki Mesafe Kaygısının Tedavisi Geliyor

Yazar hakkında: Ben Z. Rose, Battle Road Research'ün başkanı ve analistidir.

electric-car-2862381.jpg

Elektrikli araçların daha geniş çapta benimsenmesinin önündeki tüm engeller arasında, halka açık araç şarj cihazlarının bulunmaması en sık dile getirilen sorundur. Sektör uzmanlarına inanacak olursak, geleneksel otomobil sürücüleri, pilinin bitmesi ve ormanlık bir köyde yol kenarında sıkışıp kalma veya daha da kötüsü şehir trafiğine kapılma korkusuyla elektrikli araç satın almaktan ölesiye korkuyorlar. Boş pil korkusu, genellikle menzil kaygısı olarak adlandırılan bir duruma yol açmıştır. Ve endüstrinin tedavi etmek için gösterdiği tüm çabalara rağmen hastalık varlığını sürdürüyor.

Son birkaç yılda EV pil ömrünü uzatmak için büyük adımlar atıldı. Bugün bir EV'nin 250 milden daha az bir şarj menziline sahip olması olağandışı bir durum; 300 mil veya daha fazlası giderek yaygınlaşıyor.

Bu, birçok otomobilin ve kamyonetin tek bir depo gazla gidebileceği mesafenin çok ötesinde. Dahası, halka açık şarj istasyonlarının sayısı artıyor ve elektrikli araçların şarj bağlantı noktalarına oranı hızla düşüyor. Hızlı şarj cihazları bile artık şarj altyapısının bir parçası olarak yükselişe geçiyor. Hızlı şarj cihazları, EV'ler için otoyoldaki benzin istasyonları gibidir; sürücülerin şarjlarını alıp hızlı bir şekilde yeniden doldurmalarına olanak tanır.

Örneğin Massachusetts'te elektrikli araçlar kayıtlı tüm hafif araçların yaklaşık %1'ini oluşturuyor. Eyalette her 75 EV için bir hızlı şarj cihazı bulunurken kayıtlı hafif araçların benzin pompalarına oranı 1'e 196'dır (benzin istasyonu başına 10 pompa olduğu varsayılarak). Ve daha fazla yenilik yolda: AAA üyeleri artık West Springfield, Mass dahil olmak üzere ABD çapında 15 şehirde yol kenarında EV şarj hizmetleri alabilecek.

Yine de elektrikli aracı bir yolculuğa çıkarma konusunda endişelenmek için gerçek nedenler var. Her şeyden önce, hızlı şarj cihazlarının sayısı, kırsal alanlar yerine kentsel alanlar lehine büyük ölçüde çarpıktır. Çoğu şarj istasyonunda yalnızca bir veya iki şarj bağlantı noktası bulunur ve hızlı şarj bile aküye bağlı olarak 15-45 dakika sürebildiğinden, hızlı bir şekilde hatlar oluşabilmektedir.

Çoğu şarj tesisinin insansız ve tamamen self-servis olduğu durumlarda bu durum stresli hale gelebilir. Bunun aksine, yerel benzin istasyonunda veya aynı anda 16'ya kadar pompanın çalışabildiği Cumberland Farms'ta neredeyse hiç hat bulunmuyor. Kredi kartınızla ilgili bir sorun yaşadığınızda, tesiste kasiyer veya görevli gibi bu sorunu çözebilecek bir kişinin bulunduğunu bilmek de güzel. Bir torba fıstık, bir fincan kahve satın alabilmek ya da tuvaleti kullanabilmek elbette bir bonus.

Bu, kredi kartını okumakta zorluk çeken birçok EV şarj cihazının aksine. Bu, şarj cihazına ulaştığınızda çalışır durumda olduğunu varsayar. Pek çoğu öyle değil. Ve birine ulaşmak da kolay bir iş değil, özellikle de ana otoyoldan uzakta, bir motelin, okulun, hatta bir alışveriş merkezinin arkasında yer alıyorsa. Tesla sürücülerinin işi daha güvenilir, ulusal bir ağa erişim sayesinde daha kolay. Ancak otomobil üreticilerinden birinin EV sürücülerinin de EV'lerinin mevcut şarj cihazının fişiyle çalışıp çalışmayacağı konusunda endişelenmesi gerekiyor. Hiç kimsenin benzin pompasının deposuna sığıp sığmayacağı konusunda endişelenmesine gerek yok.

Neyse ki yardım yolda. Tesla'nın hızlı şarj cihazı ağının bir kısmını GM, Ford, Volvo, Mercedes-Benz, Nissan, Honda Motor, BMW, Toyota, Rivian Automotive ve diğer üreticilere açma (ve dolayısıyla işletme maliyetlerini karşılama) yönündeki akıllıca kararı diğer birkaçı sorunun hafifletilmesine yardımcı olacaktır. Tesla ayrıca şarj standardını şarj cihazı üreticilerinin kullanımına sundu. Bu, tıpkı Microsoft'un Windows kullanıcı arayüzünü diğer yazılım üreticilerine açma kararının daha geniş bir kitleye yönelik yazılım yazmayı kolaylaştırması gibi, şarj cihazlarının kullanılabilirliğini ve güvenilirliğini de artırabilir.

Gerçekten de, menzil kaygısının sadece tedavi edilebileceği değil aynı zamanda iyileştirilebileceği bir zaman - belki de sadece birkaç yıl içinde - gelecek. O gün gelene kadar, elektrikli araç satın alma konusunda hâlâ kararsız olanlar, elektrikli araçların çoğunun hâlâ yüksek olan sübvansiyonsuz fiyatı, araç içi elektroniklerin zayıf performansı, soğuk havalarda pil ömrünü kaybetme korkusu gibi diğer evcil hayvan sorunlarına odaklanabilir. ve bazı modellerde yüksek onarım maliyeti.

Kaynak: Barron's

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Yeni EV, Pil Değiştirmenin Araçtan Daha Maliyetli Olması Sonrası Toplam Kayıp Olarak Değerlendirildi

Kanadalı Kyle Hsu, elektrikli arabasının akü paketini değiştirmenin aracın orijinal fiyatından daha pahalıya mal olacağını keşfettiğinde şok edici bir durumla karşılaştı.

Küçük bir kazanın ardından, alt takımdaki hasar, akü değişimi için 61.000 $ tutarında bir teklif alınmasına yol açtı; bu, arabanın ilk maliyetinden 6.000 $ daha fazlaydı.

Hsu iki olumsuz seçenekle karşı karşıya kaldı: onarımı ödemek ya da sigortasını yaptırmak, her ikisi de önemli maliyetlere neden oluyordu.

Andrea Spencer, "Bu bir uyandırma çağrısıdır" dedi.

Zach Spencer, "Hikaye şu ki, insanlar bu arabaları, arabanın en önemli bileşeninin değiştirilmesinin gerçek maliyetinin ne kadar olacağını bilmeden satın alıyor" diye ekledi.
B.C. Üniversitesi Sauder İşletme Okulu'nda profesör olan Werner Antweiler şunları söyledi: "Akü paketi tek başına çoğu zaman gerçek araç maliyetinin yüzde 30'u veya daha fazlasıdır. Dolayısıyla bu çok önemli bir şey."

Bu olay, potansiyel EV alıcılarına pil değişimiyle ilgili önemli masraflar konusunda bir uyarı niteliği taşıyor.

Ayrıca sigorta primleri üzerindeki potansiyel etkiyi de vurgulamaktadır.

Hikaye, elektrikli araç sahipliğiyle ilgili yüksek maliyetleri ve zorlukları vurguluyor ve bazılarının elektrikli araç satın almayı yeniden düşünmesine neden oluyor.

Kaynak: State of The Union

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Çin'in BYD'si boyut olarak Tesla'ya rakip oluyor. Soru şu Tesla'yı küresel erişimiyle de yakalayabilir mi?

PEKİN (AP) — Daha az gösterişli bir Çinli elektrikli araç üreticisi, uzun süredir pazar lideri olan Tesla ile aradaki farkı hızla kapatıyor.

Güney Çin'in teknoloji merkezi Shenzhen'de bulunan BYD Co., şirketlerin bu hafta açıkladığı satış rakamlarına göre, 2023 yılının son üç ayında en çok elektrikli otomobil satan şirket olarak Texas merkezli Tesla Inc.'i tahtından indirdi.

Tesla, tacı 2023 yılı boyunca korudu ancak BYD'nin satışları, Çin'de hükümet kaynaklı EV patlamasının ardından hızla arttı. BYD ve diğer Çinli elektrikli araç üreticilerinin yükselişi sadece Tesla için değil, aynı zamanda dünyanın büyük otomobil üreticileri için de bir zorluk teşkil ediyor; zira Çinli rakipler çevre dostu olmak isteyen sürücüler için nispeten uygun fiyatlı bir seçenekle Avrupa, Güneydoğu Asya ve diğer denizaşırı pazarlara yöneliyor.

Autocar dergisinin genel yayın yönetmeni James Attwood, Volkswagen, Ford, Honda ve Toyota gibi otomobil üreticilerinin hem BYD hem de Tesla'ya yetişmeye çalıştığını söyledi.

"Bence belki de en ilginç şey Tesla ile BYD arasındaki savaştan çok, araba üretiminde yüz yıllık bir geçmişe sahip büyük köklü üreticilerin bu yeni başlayanları yakalamak için ne yapacakları" dedi.

BYD, TESLA'YI NASIL GERİDE BIRAKTI?

Agresif fiyat indirimi, Tesla'nın Ekim-Aralık çeyreğinde analistlerin satış tahminlerini aşmasına yardımcı oldu, ancak BYD daha da iyi bir performans sergiledi. Çinli otomobil üreticisi üç aylık dönemde 526.409 elektrikli otomobil satarak Tesla'nın 484.507 adetlik satışını geride bıraktı.

Çin Binek Araç Birliği genel sekreteri Cui Dongshu, sonuçlarının Seagull ve Dolphin modelleri gibi küçük, düşük maliyetli elektrikli araçların satışlarındaki artışla arttığını söyledi. Küçük araçlardaki bu büyümenin sürdürülebilir olup olmayacağının zamanla görüleceğini söyledi.

Şirketin Pazartesi günü Hong Kong Borsası'na sunduğu bir dosyada, BYD'nin EV satışlarının 2023'te %73 artarak yaklaşık 1,6 milyon araca ulaştığı belirtildi. Toplam rakam hala ertesi gün yıllık satışlarının %38 artışla 1,8 milyon otomobile çıktığını açıklayan Tesla'nın gerisinde kaldı.

BYD, Tesla'nın aksine hibrit araçlar da üretiyor. BYD, 1,4 milyon hibrit dahil, 2023 yılında 3 milyon binek otomobil satışıyla Amerikalı rakibini açık ara geride bıraktı.

Çin'in elektrikli araçlara yönelik sübvansiyonları bu yılın başında aşamalı olarak kaldırıldı, ancak aralarında BYD ve Tesla'nın da bulunduğu üreticiler arasındaki şiddetli fiyat savaşı, satışların canlı kalmasını sağladı. Çin, Avrupa'ya ve Çin'den başka yerlere otomobil ihraç eden Tesla için önemli bir pazar ve üretim üssü.

BYD'DE SONRA NE OLACAK?

BYD'nin büyümesi öncelikle büyük Çin pazarından ve elektrikli araç endüstrisini teşvik eden hükümet politikalarından yararlandığı kendi ülkesinde gerçekleşti. Boyut olarak Tesla'ya rakip olabilir ancak henüz erişilemiyor.

Fitch Ratings'in Çin kurumsal araştırma direktörü Jing Yang, "BYD'nin elektrikli araçlarının çoğu, yurt dışı satışlarının hızla artmasına rağmen Çin'de satıldı; halbuki Tesla zaten küresel bir oyuncu" dedi.

Şirket yeni pazarlara açılıyor. İhracatı 2023'te dört kattan fazla artarak 242.765 araca ulaştı ve satışlarının %8'ini oluşturdu. BYD, geçtiğimiz ay Avrupa'da bir ilk olan Macaristan'da bir elektrikli araç fabrikası kuracağını duyurdu.

Yang, Çinli EV üreticilerinin yurt dışına çıkmanın henüz ilk aşamalarında olduğunu ve özellikle ABD, Avrupa, Japonya ve Güney Kore gibi büyük otomobil üreticilerine ev sahipliği yapan pazarlarda düzenleyici veya ticari engellerle karşılaşabileceklerini söyledi.

AB, Çin'deki elektrikli araç üreticilerine verilen sübvansiyonlarla ilgili bir ticari soruşturma başlattı ve ABD, pil bileşenlerinin Çin'den ve diğer birkaç ülkeden gelmesi durumunda tüketicilerin elektrikli bir araç için tam 7.500 dolarlık vergi kredisi almasını engelleyen bir yasayı kabul etti.

Yang, "Küresel otomobil üreticilerinin temel endişesi, ucuz Çinli EV'lerin, daha düşük maliyetlerle EV üretemeden kendi iç pazarlarına ve diğer büyük pazarlara akması" dedi.

BYD ADINI NASIL ALMIŞTIR?

Şirket kurucusu Wang Chuanfu, BYD'nin veya Çince'deki "Biyadi"nin, basit ve sıra dışı bir isim olması nedeniyle seçildiğini, bu iki özelliğin Çin'de yeni bir şirket tescil ettirmeyi kolaylaştırdığını söyledi.

O zamanlar Wang'ın 1995 yılında Shenzhen'de kurduğu şarj edilebilir pil üreticisiydi. BYD, pillerden tüketici elektroniği de dahil olmak üzere diğer alanlara doğru genişledi. BYD, 2003 yılında başlangıçta benzinle çalışan otomobiller üreten bir otomobil yan kuruluşu kurdu. Wang, 2008 yılına gelindiğinde elektrikli araç pazarını izliyordu.

BYD benzinli araba üretimini durdurdu. Şirket aynı zamanda Lancaster, California'daki ABD fabrikası da dahil olmak üzere elektrikli otobüsler üretiyor. İsminin kökeni belirsiz olsa da şirket, kısaltmasını slogana dönüştürdü: "Hayallerinizi İnşa Edin."

Kaynak: AP Associated Press

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.