Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Otomobil pazarı ve otomobil alıcıları için büyük etkileri olan 25 Bin Dolarlık elektrikli araç geliyor

Tesla, sonraki modellerinde üretim maliyetlerini %50 oranında azaltacağını iddia ediyor.

GM'nin elektrikli Equinox SUV'u bu sonbaharda yaklaşık 30.000$'a gelecek.

VW ve Fisker, ABD ortalama yeni araç fiyatlarının %30 veya daha altında olan yeni EV'leri piyasaya sürüyor.

Analistlere göre, yeni arabalar rahat olacak, ancak bir şekilde çıplak kemikler olacak.

AA19VxX9.img?w=768&h=402&m=6

Başlıklardan, araba alıcıları, elektrikli araçların maliyetini aşağı çeken en önemli gücün, geçen yaz genişletilen 7.500 dolarlık vergi kredisi ve ardından Tesla'nın daha fazla pazar payı elde etmek için son zamanlarda agresif maliyet düşürmesi olduğunu düşünebilir.

Daha yakından bakın ve otomobil şirketlerinin EV teknolojisini ve daha da önemlisi yeni üretim süreçlerini iyileştirmek için yaptıkları işler daha da büyük bir anlaşma gibi görünüyor. Ve bu, Tesla'nın gelecek yıl çıkacak yeni nesil arabasının nasıl daha düşük bir fiyata geleceğine dair ilk ayrıntılı kamuoyu açıklamasıyla vurgulanan, EV'leri çok daha ucuz ve daha yaygın hale getirecek bir dizi yeni duyurulan ve yakında çıkacak modellerle sonuçlanıyor. 25.000 $ ile 30.000 $ arasında başlaması bekleniyor.

Kitlesel elektrikli elektrikli araçların yükselişi çevresel, ekonomik, finansal ve hatta politik açılardan bir dönüm noktası olacak. Ve Biden yönetimi, otomobil pazarını agresif bir şekilde EV'ler lehine yeniden şekillendirmeye çalışan değişiklikleri önceden tahmin edilenden daha hızlı bir şekilde zorlarken.

Kelley Blue Book'un son üç yılda %30 arttığını söylediği 48.763 $'lık ABD ortalama yeni araç fiyatının çok altında fiyat noktalarına ulaşmak, EV'lerin zengin insanların elit bir taklidi olduğu saçmalığını geçersiz kılacak. Yeni modeller yakalanırsa, elektrik taşımacılığını ana akım bir tüketici ürünü olarak sağlamlaştırırken, aynı zamanda Tesla'yı, yeniden odaklanmış bir Ford ve General Motors'u - ve hala kazanılması gereken bir EV girişimleri koleksiyonunu - tamamen ana akım otomobil üreticileri haline getirecekler.

Tesla'nın versiyonunun temel modeli 35.400 dolardan başlayan Audi A3 gazla çalışan arabaya benzer kompakt lüks bir araç olacağını düşünen Wedbush analisti Dan Ives, "Tesla'nın kitlesel pazara girmesi için daha ucuz bir arabaya sahip olmaları gerekiyor" dedi. . "Ve kitle pazarı kutsal kâsedir."

Tesla'nın bugün en düşük fiyatlı modeli, Model 3 temel MSRP'si 41.990 $'dır. Şu anda temel MSRP'leri 30.000 $'ın altında olan üç EV modeli var, Chevy Bolt, Bolt EUV ve Nissan Leaf, ancak Edmunds'a göre her ikisi için de Mart ayındaki ortalama satış fiyatları hala 30.000 $'ın üzerinde ve Leaf durumunda 34.000 $'ın üzerinde.

Daha düşük fiyatlı EV'ler, önümüzdeki birkaç yıl içinde 60'tan fazla yeni EV'nin beklendiği, piyasaya girmeye başlayan yeni elektrikli model seli arasında yer alıyor. Volkswagen, 15 Mart'ta Avrupa pazarı için 25.000 euro altı ID.2 modelini duyurdu. Startup Fisker, önümüzdeki yıl ABD'de 29.900 $'lık PEAR crossover'ı piyasaya sürmeyi planlıyor ve GM, sonbahara kadar 30.000 $'ın altında bir Chevrolet Equinox elektrikli spor hizmet aracını sevk etmeye hazırlanıyor. Ives, otomobil üreticilerinin SUV'lere odaklanmak için daha küçük arabaları vurgulamamasına rağmen, çoğu, küresel olarak beş yıl içinde 10 milyon adede ulaşabilecek kompakt sedan pazarında rekabet edecek.

Bu fiyatların tümü, ABD'li alıcıların Kuzey Amerika'da yapılan çoğu EV için 7.500 $'a varan krediler almasına izin veren, ancak pillerin nerede olduğuna bağlı uygunluk da dahil olmak üzere kurallarla daha karmaşık hale gelen, geçen yılki Enflasyon Azaltma Yasasında uzatılan vergi indirimlerinden önce. üretilmiş. Çevreci araçlara özel olarak tasarlanan taşıt kredisi piyasasında da daha fazla finansman seçeneği bulunmaktadır.

Bütçe EV'lerinde otomobil üreticileri için büyük sorular

EV bütçesindeki artış, otomobil üreticileri için üretim hatlarından ihtiyaç duyulan kısa vadeli maliyet tasarruflarını nerede elde ettikleri, pazarın alt ucuna giren rakiplerine karşı avantaj elde etmek için ne kadar hızlı hareket etmeleri gerektiği gibi bir dizi soruyu gündeme getiriyor. ve yalnızca EV şirketlerinin Tesla ve Fisker'in iddia ettiği maliyet tasarrufu tekniklerinin daha pahalı araçlara yayılıp yayılmadığını, nihayetinde tüketicilere yönelik fiyatlarını düşürüp düşürmediğini veya sınırladığını.

Ancak şu anda en büyük soru şu: Tüketiciler bu fiyatlara muhtemelen ne tür bir EV bulacaklar ve onu satın alacaklar mı?

S&PGlobal Mobility araştırma direktörü yardımcısı Stephanie Brinley, "[Toyota'nın benzinle çalışan dayanak noktası] Corolla ve diğer giriş seviyesi araçlarını düşünün" dedi. "İlk araba olarak temel bir arabaya sahip olmanın yanlış bir tarafı yok. Daha düşük bir özellik noktasına sahip olmak makul bir beklenti."

AA19VlGV.img?w=1920&h=1080&q=60&m=2&f=jp

Analistler, Kişisel Elektrikli Otomotiv Devrimi'nin kısaltması olan Fisker's PEAR gibi bir aracın Ford'un gazla çalışan Explorer gibi daha büyük bir SUV ile rekabet etmesini beklemiyor. Bunun yerine, Goodcarbadcar.net'e göre PEAR, geçen yıl ABD'de en çok satan iki SUV olan Honda'nın CRV'si veya Toyota'nın RAV4'ünün daha küçük bir versiyonu gibi görünebilir. PEAR'ın beklenen 177 inç uzunluğundan dört inç daha uzun olan ve daha büyük CRV için 30.000 $'ın biraz altında olan RAV4 için 27.500 $ gibi düşük bir fiyata satılıyorlar.

Ives, halk arasında Model 2 olarak bilinen Tesla'nın ilk düşük maliyetli arabasının bir hatchback olması bekleniyor ve büyük olasılıkla şirketin Meksika'nın Monterrey kentindeki fabrikasında üretileceğini ve Tesla'nın Austin, Teksas tesisinde bir miktar üretimin mümkün olduğunu söyledi. Brinley'e göre, yeni nesil Tesla ve diğer ucuz EV'ler için muhtemelen karşılaştırılabilir modeller arasında sırasıyla 25.050 $ ve 21.550 $ taban fiyatlarıyla perakende satış yapan Honda Civic veya Toyota'nın Corolla'sı yer alıyor. Goodcarbadcar'a göre ABD birim satışları tüm modeller arasında 9. ve 13. sırada ve kompakt sedanlar arasında zirvede. Diğer benzer arabalar arasında Hyundai'nin Kona'sı ve Honda'nın Fit'i bulunur.

En düşük maliyetli EV'ler, mevcut 28.000 $ 'lık Nissan Leaf ve şu anda 30.000 $' ın ortalarında satılan Hyundai'nin Kona gibi arabalarına benzer şekilde, şarjlar arasında 250 mil kadar kısa bir menzile sahip olabilir ve tüketicilerin daha küçük, daha ucuza giderek tasarruf etmelerine olanak tanır. pil, CFRA Araştırma analisti Garrett Nelson dedi.

Brinley, tüketicilerin bundan daha azını kabul etme ihtimalinin düşük olduğunu ve muhtemelen daha ucuz elektrikli araçların bile şeritten ayrılma uyarıları gibi popüler güvenlik özelliklerini korumasında ısrar edeceklerini söylüyor. Fisker CEO'su Henrik Fisker, şirketin 27 Şubat'taki kazançlarıyla ilgili olarak, tüketicilerin ikinci bir araba olarak bir PEAR kullandıkları veya şarj etmek için kısa yolculukların yaygın olduğu şehirlerde kullandıkları için daha düşük maliyet karşılığında daha kısa bir menzili kabul edebileceklerini söyledi. Arama.

Fisker, "Yalnızca bir şehir arabası olarak kullanıyorlarsa, dev bir pahalı pili yanlarında taşımaları gerekmeyebilir" dedi. "Yani orada bazı farklı varyasyonlar sunacağız."

AA19VxXd.img?w=768&h=402&m=6

Nelson ve Ives, pazar lideri Tesla için, Model 3 standart aralığının 41.990 $'lık liste fiyatından maliyetleri düşürmenin anahtarının yeni veya yeniden tasarlanmış fabrikalar, çok daha büyük ölçek ve pil teknolojisindeki ilerlemelerle başladığını söyledi. Ives, yıllarca süren düşüşün ardından pil maliyetlerinin yüzde 30 ila 50 daha düşmesi gerektiğini söyledi.

23 Mart'ta şirketin web yayınında analistlere yapılan bir sunuma göre, ABD'nin 2 numaralı EV üreticisinde Ford, basit ölçek ekonomilerinin EV'lerin işletme kar marjlarını 2026 yılına kadar yüzde 20 artırmasını bekliyor. Ford CFO'su John Lawler, düşen pil maliyetleri ve araçların daha küçük piller kullanabilmeleri için yeniden tasarlanmasından kaynaklandığını söyledi. Fisker, PEAR üretimini Foxconn'a yaptırarak tasarruf etmek için harekete geçti.

Tesla maliyetleri nasıl düşürmeyi planlıyor?
Tesla, 1 Mart yatırımcı gününün en büyük bölümünü, halihazırda düşük olan birim üretim maliyetlerini %50 daha aşağı çekeceğini söylediği yeni nesil stratejisini açıklamaya ayırdı. Elon Musk, en azından orijinal son teslim tarihine kadar, aşırı umut verme ve yetersiz teslim etme geçmişi tarafından takip edilmiş olsa da, bu, şirketin birinci sınıf fiyatlı Model S ve Model X'ten geçerken zaten bir kez başardığını söylediği bir numara. şimdi Model 3 ve Model Y'nin hakim olduğu bir seriye araçlar.

Anahtarlar arasında yeni, daha büyük fabrikalar ve araçların büyük, boşalmış aküsünün arabanın zemini gibi çift görev yapmasını sağlayan bir tasarım yer alıyor. Tesla'nın araç mühendisliğinden sorumlu başkan yardımcısı Lars Moravy, yatırımcı gününde yaptığı açıklamada, bu hareketlerin Tesla'nın arabaları farklı bir sırayla monte etmesine izin vererek, işçilerin koltukları ve diğer iç bileşenleri takmasına izin vermek için boyadan sonra kapıları çıkarmak gibi adımları atlayarak üretim sırasında daha az aksama süresi sağladığını söyledi. . Şirketin yeni aktarma organı fabrikalarının maliyetlerinin yerini aldıklarına göre %65 daha düşük olduğunu da sözlerine ekledi.

Tesla, kendi pillerini ve üretim ekipmanlarının ve yazılımlarının çoğunu tasarladığı dikey entegrasyonun maliyetleri daha da aşağı çekeceğini savunuyor. Tesla, genel çabalarının, otomobilin elektrik motorunu içeren tahrik birimlerinin maliyetini 1.000 $'a kadar düşürdüğünü söyledi.

Aktarma organları mühendisliği başkan yardımcısı Colin Campbell, diğer otomobil üreticilerinin tedarikçilerinin benzer sistemler için 2.500 $ veya daha fazla ücret aldığını söyleyen mühendislik firması Munro & Associates tarafından desteklenen bir iddiada, "Başka hiçbir otomobil üreticisinin bu sayıya yakın olduğunu düşünmüyoruz" dedi.

Munro başkanı Cory Steuben, "Bu büyük bir haber" dedi.

Tesla, giriş seviyesi otomobilin pazarın tüm segmentlerine hizmet verebilecek bir otomobil üreticisi olarak rolünü pekiştireceğini umarken, otomobil üreticileri, daha geniş araçlara odaklanmayı tercih ederek, pazarın daha az kârlı alt ucundaki ayak izlerini azaltmak için yıllarını harcadılar. kar marjları. Gerçekten de, Hyundai'nin ABD operasyonu sözcüsü bir e-postada, şirketin daha düşük kaliteli bir EV'yi piyasaya sürmeyi planlamadığını söyledi. Hiçbir düşük kaliteli Ford da açıklanmadı. GM, Equinox'u 26.500 $'dan başlayan mevcut Bolt sedanına ekleyecek - kendisi 2023 model yılı için neredeyse 6.000 $ düştü. GM'nin Tesla'nın ardından 2 numara olarak Ford'u geçmesine izin veren EV satışlarının çoğu, yine de çok geride olmasına rağmen Bolt oldu.

Hyundai yaptığı açıklamada, "Şu anda 25.000 $'lık [pilli elektrikli araç] sürüş menzilinden ödün vermeden zor" dedi. "Sonunda Hyundai, ICE ve BEV modellerinin fiyat paritesine ulaşmasını bekliyor, ancak kesin zamanlama hala belirsiz."

Nelson, şirketlerin düşük kaliteli elektrikli otomobillerdeki düşük karlara yönelik çözümün, tıpkı orta fiyatlı otomobiller ve kamyonların yaptığı gibi onlara seçenekler yüklemek olacağını umuyor. Nelson, Tesla'nın durumunda, pil yükseltmeleri ve hizmet abonelikleri veya hatta sürücülerin, araç sahibi evde kalırken otonom sürüş paylaşımı için aracı kullanmasına izin veren bir sürüm anlamına gelebilir. Veya otomobil üreticileri, bazı Civic alıcılarının daha sportif Type R versiyonu için 43.000 $ artı ödeme yapmasına veya bazı Model 3'leri en yüksek seviyeye kadar itmesine neden olan aynı güçlere güvenerek, deri koltuklar, daha güçlü piller ve birinci sınıf stereolar üzerinde daha küçük EV'lerin alıcılarını satmaya çalışabilir. 79.000 dolar.

Veya otomobil üreticileri yeni araçları şu anda vaat ettikleri kadar ucuz yapamayabilirler, dedi Brinley.

"Tesla henüz bir fiyat noktasına ulaşmadı" dedi.

Gerçek cevap, maliyetlerin tam olarak ne kadar düştüğüne ve Tesla'nın fiyatları ne kadar agresif bir şekilde düşürdüğüne bağlıdır, çünkü iyileşen tedarik zincirleri ve kendi düşen maliyetleri, ona araba fiyatlarındaki son enflasyonun bir kısmını piyasadan çekme gücü veriyor.

Ives, "Herkes Tesla'nın nereye gittiğini görmek için izliyor" dedi. "Bu, pazardaki fiyatlandırmayı ve rekabeti belirleyecek."

Kaynak: CNBC

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

İlk elektrikli Corvette 1 milyon doların biraz üzerinde satıldı. İşte onu satın alan.

Bir zamanlar sadece bir tanesine sahip olmayı hayal eden, dünyanın en büyük özel Corvette koleksiyonerlerinden biri, ikonik araba koleksiyonunu şimdi 122'ye çıkardı.

Araba satıcısı ve NASCAR yarış takımı sahibi 73 yaşındaki Rick Hendrick, Cumartesi günü 2023 Barrett-Jackson Palm Beach Müzayedesinde ilk elektrikli 2024 Corvette E-Ray için 1,1 milyon dolar ödedi. Para, düşük gelirli topluluklardaki öğretmenlerin sınıf projelerini finanse etmesine yardımcı olan, kar amacı gütmeyen eğitim DonorsChoose'a gidecek.

Hendrick, Free Press'e açık artırmalarla iyi amaçları desteklerken aynı zamanda bir hayali gerçekleştirmeyi takdir ettiğini söyledi.

Hendrick, "Elektrikli dört tekerlekten çekişten şimdiye kadar yapılmış en hızlı Corvette olmaya kadar, E-Ray türünün ilk örneği gerçek bir süper otomobil" dedi. Corvette ve bir tane sahibi olmayı hayal etti. Yetmiş yıl ve sekiz nesil boyunca gelişimini izleyen benim gibi insanlar için bu, yeni bir bölümü temsil ediyor. Bir Corvette meraklısı olarak bu, tarihin bir parçası."

AA1a003M.img?w=768&h=511&m=6&x=188&y=248

Hendrick, General Motors ve Stellantis araçları da dahil olmak üzere 25 marka satan Charlotte, North Carolina merkezli Hendrick Automotive Group'un CEO'sudur. Ayrıca yakınlardaki Concord, Kuzey Carolina'da 14 kez NASCAR Cup Series şampiyonu olan Hendrick Motorsports'un sahibidir.

2015 Corvette Hall of Fame Class üyesi olan Hendrick, dünyadaki en büyük özel Corvette koleksiyonlarından birine sahip. Miras Merkezi olarak adlandırılan lüks bir garajda Hendrick Motorsports'un yanında oturuyor. 58.000 metrekarelik bina, 122'si Korvet olmak üzere dünyanın en nadir arabalarından 220'sini barındırıyor. İçeri girmek sadece davet içindir.

Koleksiyonundaki diğer arabalara benzer şekilde Hendrick, onu bir koleksiyon parçası olarak gördüğü için E-Ray'i asla kullanmayacak.

Hendrick'in GM ile derin bağları

Üç yıl önce Hendrick, 3 milyon dolar ödeyerek ortadan motorlu ilk 2020 Corvette Stingray'i satın alma teklifini kazandı. Bu para Detroit Çocuk Fonu'na bağışlandı.

Geçen yıl, Hendrick ilk 2023 Corvette Z06 Convertible'ı satın alma teklifini kazandı. Ortadan motorlu C8 Corvette tasarımının bir parçasıdır. O araba için yaptığı 1 milyon dolarlık çek, Siyah kolejlerini, üniversitelerini ve kurumlarını temsil eden ülkenin en büyük organizasyonu olan Thurgood Marshall College Fund'ın Öğretmen Kalitesi ve Elde Tutma Programı'na bağışlandı.

Müzayededeki arabalar üretim öncesi prototiplerdir. Böylece Hendrick, Kentucky'deki GM Bowling Green Assembly'de montaj hattından çıkan ilk arabanın rengini seçiyor. VIN 001'e sahip tüm Corvette'leriyle tutarlı olacak şekilde siyah olacaktır.

Hendrick, GM için araba satmanın ötesinde, GM'nin yan kuruluşu GM Defence LLC için parça tedarik ediyor. Geçen hafta GM Defence, Hendrick Motorsports'a 2022 Yılın Tedarikçisi ödülünü verdi. Hendrick'in yarış şirketi, GM Defence'in ABD Ordusu için ürettiği Piyade Bölük Araçları (ISV) için dış iskeletler yapıyor. Dış iskelet, sürücüleri korumak için kullanılan dış çerçevedir.

E-Ray: Gelmiş geçmiş en hızlı Corvette

E-Ray, 1LZ coupe için 104.295 dolardan ve üstü açık araba için 111.295 dolardan başlayacak. Bu yılın sonunda satışa çıkacak, ancak GM bir tarih vermedi. Arkada 6.2 litrelik küçük bir blok V-8 ve ön aksta bir elektrik motoru ile güçlendirilecek. Kombine 655 beygir gücü üretecek ve GM ona tarihteki en hızlı Corvette diyor, sıfırdan 100 km/s hıza 2,5 saniyede çıkabiliyor ve çeyrek mili 10,5 saniyede uçurabiliyor.

Chevrolet ayrıca 2020 Corvette Stingray ve 2023 Corvette Z06'nın ilk perakende üretim modellerini de açık artırmaya çıkardı. Chevrolet'in pazarlama müdürü Steve Majoros, araçların Barrett-Jackson müzayedelerinde sekizinci nesil Corvette'ler tarafından hayır işleri için toplanan toplam parayı 9.1 milyon dolara getirdiğini söyledi.

Kaynak: USA TODAY

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla'nın Çinli rakibi XPeng, Tesla Model Y'den daha fazla menzile sahip şık, hızlı şarjlı bir SUV ortaya çıkardı

AA1aabFr.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Çinli Tesla rakibi XPeng, Model Y'den daha fazla menzile sahip şık, hızlı şarjlı bir SUV ortaya çıkardı - bkz. G6

Çinli elektrikli otomobil şirketi XPeng, en yeni ve en harika modelini az önce tanıttı.

Yeni G6 SUV'nin "genç nesil için bir rüya otomobil" olmasını istiyor.

Etkileyici menzil ve yıldırım hızında şarj hızları vaat ediyor.

AA1a5FDM.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpgXPeng, G6'nın tam şarjla 755 kilometreye (469 mil) kadar, önceki modellerinden 71 kilometre (44 mil) daha uzağa gidebileceğini söylüyor.

AA1aabFX.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Çin EV (Elektrikli Araç) hakimiyeti, benzinli motor çağının sonunu hızlandırıyor

Analistler ve sektörden kaynaklar, yerli elektrikli araç markalarının sektör genelinde değişimi yönlendirmesi ve yabancı şirketleri geride bırakması nedeniyle, bu yılki Şangay Otomobil Fuarı Çin'deki benzinli motor çağının sona erdiğinin sinyalini verdi.

AA1ab9K6.img?w=768&h=512&m=6

EV'lere yönelik hükümet desteği ve geniş bir tüketici tabanından artan ilgi, Çinli şirketlerin dünyanın en büyüğü olan kendi iç pazarlarına hakim olmalarını sağladı ve şimdi gözlerini denizaşırı ülkelere dikmeye başlıyorlar.

EV uzmanı Elliot Richards, Şanghay Çinli markaların "tüm eski otomobil üreticileriyle her şekilde rekabet edebileceğini gösterdi - performans, kalite, konfor, yapamayacakları hiçbir şey yok" dedi ve "çok fazla endişeli" gördüğü şakasını yaptı. ortalıkta dolaşan görünümlü Alman erkekler".

"Bence bu gösteri içten yanmalı motorun sonunu ve EV döneminin başlangıcını işaret ediyor" diye ekledi.

EV şirketleri, fosil yakıtlı seleflerine yaklaştıklarının gayet iyi farkındalar.

"Çin Tesla" Nio'nun CEO'su William Li, AFP'ye verdiği demeçte, "BMW, Mercedes Benz ve Audi gibi üst düzey benzinli araçları ana rakiplerimiz olarak görüyoruz."

Çin Otomobil Üreticileri Birliği'ne göre, 2022'de ülkedeki otomobil satışlarının dörtte birini elektrikli araçlar oluşturdu ve bu yıllık bazda yüzde 94'lük bir artış.

Li, küresel otomobil sektöründeki gerilemeye rağmen, EV'lerin Çin'deki pazar payının bu yıl yüzde 40'ın üzerine çıkabileceğini düşündüğünü söyledi.

Şangay'da hem yeni hem de eski otomobil üreticilerinin düzinelerce yeni modeli sergilendi.

İngiliz lüks markası Lotus'un üst düzey yöneticilerinden Mike Johnstone, AFP'ye verdiği demeçte, "Gelecek artık burada," dedi.

AA1ab9K7.img?w=768&h=512&m=6

"Elektrikli ürünlerin çoğalması (Çin'de) çok fazla ve bu tüm pazarı değiştiriyor."

- 'Avans' -

Çin, sektöre büyük kaynaklar ayırdı.

Richards, "Benzinli motorları geliştirmeyi atladılar çünkü dünyanın geri kalanıyla rekabet edemiyorlar" dedi.

"Bu yüzden '(EV'lerle) herkesin önünde bir başlangıç yapabiliriz' diye düşündüler."

Ülke, 2000'li yılların başından itibaren ilgili teknolojiye yoğun bir şekilde yatırım yapmaya başladı.

Zeyi Yang, MIT Technology Review'de "Ülkenin ekonomik sisteminin doğasında var: Çin hükümeti kaynakları büyütmek istediği sektörlere odaklamakta çok iyi" diye yazdı.

Merkezi ve yerel makamlar sübvansiyonlara ve vergi indirimlerine milyarlarca dolar akıttı ve toplu taşıma sözleşmelerini EV şirketlerine tahsis etti.

Destekleyici altyapı da inşa edildi - hükümet şu anda Çin'de 5,8 milyondan fazla şarj yığını olduğunu söylüyor.

Bloomberg verilerine göre, yalnızca Guangdong eyaletinde ABD'nin tamamından yaklaşık üç kat daha fazla kamuya açık şarj cihazı bulunuyor.

Nio'dan Li, bazı şehirlerde pahalı plaka ücretlerinden feragat edilmesini örnek olarak kullanarak, "Genel olarak, elektrikli araçların üretimi ve satışı için ... hala birçok tercihli politika var" dedi.

- İnovasyon ekosistemi -

Bu politikalar yabancı markalar için de geçerli oldu.

Bu taktik, endüstri lideri Tesla'nın Çin kıyılarına çekilmesine yardımcı oldu, sektörün itibarını artırdı ve daha fazla rekabeti ateşledi.

Counterpoint Research'e göre günümüzde 94'ten fazla marka, Çin pazarında 300'den fazla model sunuyor ve bu "küresel olarak en canlı pazar".

Bazıları, EV'leri ortalama tüketici araçlarının ötesine taşıyan nakit engelini yıkıyor.

Çinli Geely, Şanghay'da kutu gibi Panda Mini'sini sergiledi -- yan tarafında "what the ördek" ibaresi bulunan parlak sarı bir Panda Mini de dahil.

Daha ucuz versiyonlar yaklaşık 5.800 dolara mal oluyor.

Gelecekte, yerli teknoloji fiyatları daha da aşağı çekebilir.

Pil devi CATL, lityum iyonları yerine sodyum kullanan bir hücre geliştirdi; birincisi, ikincisinden hem daha bol hem de daha ucuz.

Gösterinin açılışından hemen önce CATL, bu pillerin yerli marka Chery'nin arabalarına dahil edileceğini duyurdu.

- Denizaşırı dalgalanmalar -

Bütün bunlar yabancı rakipler tarafından yakından izleniyor.

Lotus'tan Johnstone, Çin pazarındaki markaların başkaları için "şu anda ölçüt oluşturduğunu" söyledi.

Ve Çinli EV şirketleri şimdiden yurt dışına açılmaya başladı.

Bunların en büyüğü olan BYD, Norveç'te mağaza açtı ve daha sonra genişledi ve diğerleri onu takip ediyor.

Geely'nin sahibi olduğu Zeekr's Europe CEO'su Spiros Fotinos, AFP'ye Çin yapımı EV'lerin teknolojik gelişmişliğinin, yabancı tüketicilerin barındırabileceği kalite konusundaki eski klişelerle mücadele ettiğini söyledi.

"Tüketiciler, gerçekten son teknoloji sürücü destek sistemleri ile birçok yenilikçi güvenlik teknolojisi görüyor" dedi.

Richards, Çinli otomobil üreticilerinin Batı'daki başarısının "bitmiş bir anlaşma" olmadığını, çünkü pazara uyum sağlamaları gerekeceğini söyledi.

"Örneğin arabalardaki karaoke makineleri - Çin'de çok popüler, Avrupa'da o kadar popüler değil" dedi.

Johnstone, elektrik çağında memnuniyetle karşılanan "miras ve geçmişe" sahip otomobil üreticilerinin rekabetçi kalmaya devam edeceği konusunda ısrar etti.

"Yıllardır var olan markalar gelecekte de yaşamaya devam edecekler" dedi.

Kaynak: AFP

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Yeni Nissan Concept, Otomobil Üreticisinin Elektrikli Geleceğinin Önizlemesini Yapıyor

AA1a3jsC.img?w=768&h=512&m=6

Sürücüler için "çok işlevli bir ortak" olarak tasavvur edilen teknolojik açıdan gelişmiş Arizona Concept

Nissan Ariya ile paylaşılan CMF-EV platformu üzerine inşa edildi

Yolcularla insan benzeri bir şekilde etkileşime giren Eporo adlı sanal bir kişisel asistan içerir

Nissan, Auto Shanghai otomobil fuarında yeni bir konsepti tanıttı: Arizona SUV. Konsept, Çin'in hareketlilik ihtiyaçlarını ve Nissan'ın elektrikli bir geleceğe doğru ilerlemedeki daha büyük rolünü karşılamak için tasarlandı. Sonunda ABD'ye gelecek bir araca ilham verip vermeyeceği konusunda hiçbir fikrimiz yok, ancak potansiyeli göz önüne alındığında şaşırmayacağız.

Şirket, 2030 yılına kadar 27 elektrikli modeli piyasaya sürmeyi planlıyor ve bunların 19'u 2030 yılına kadar %55 elektrikli olacak şekilde elektrikli olacak. Geçen yıl ABD'de piyasaya sürülen Nissan Ariya, markanın elektrikli geleceğinin ilk tadı. ve onu kullandıktan sonra, Nissan'ın bu şekilde devam etmesini sağlayabilirse, ilerlemenin çok rekabetçi olacağına inanıyoruz.

AA1a3y46.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Arizona, Çinli bir ekip tarafından Çinli sürücüler için çok işlevli bir ortak olarak tasarlandı. Araç, Rogue ve Pathfinder tasarımlarından biraz ilham almış gibi görünen çekici, atletik bir tasarıma sahiptir - ikincisi de Auto Shanghai'da yeni bir konseptle işlendi. Şirketin CMF EV platformu üzerine inşa edilen Arizona, alçak bir ağırlık merkezine ve asla üretime geçemeyeceğini hepimizin bildiği muhteşem bir B ve C sütunu olmayan tasarıma sahiptir.

Araç, bir konseptten bekleyeceğimiz modern, minimalist ve teknolojik olarak gelişmiş bir iç mekanın yanı sıra otomatik kararan bir cam tavana (tüm cam tavanlar için gerekli bir eklenti) sahiptir. Tabii ki, dokunmatik kontroller ve devasa bir dokunmatik ekran ile değiştirilen, görülecek hiçbir düğme yok. Eporo adlı yeni bir kişisel asistan, sürücünün hayatını kolaylaştırmak için piyasaya çıkıyor, ancak Mini'nin İngiliz Bulldog Spike ile araç içi kişisel asistan olarak hazırladığı şey kadar sevimli olacağından şüpheliyiz.

AA1a3t2v.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Son ana özellik, insanları tanıyan ve aydınlatmayı tercihlerine göre otomatik olarak ayarlayan etkileşimli bir aydınlatma sistemidir. Sunulan modlar arasında Boş Zaman, Rahatlama, Uyku ve eğlenceli bir şekilde Sürpriz bulunur. Son olarak Nissan, otomobilin sunduğu bağlanabilirliğin dijital ve fiziksel gerçeklikleri harmanlayacağını söylüyor, ancak bu her şeyden çok tüyler ürpertici bir pazarlama çizgisi gibi hissettiriyor.

Arizona ilginç görünüyor, ancak markanın Şanghay Otomobil Fuarı'na getirdiği diğer konsept kadar ilginç değil: Max-Out konsepti. Bu fütüristik üstü açılır elektrikli spor araba, markanın üzerinde çalıştığı geniş EV yelpazesinin bir örneğidir ve şimdiye kadar gördüğümüz en havalı tekerleklerden bazılarına sahip olmasıyla gerçekten çılgındır.

Ne yazık ki, bir üretim arabası haline gelirse, büyük olasılıkla onu bir süre görmeyeceğiz. Kıyılarımıza vuracak bir sonraki elektrikli modeller Juke, Rogue ve Rogue Sport olacak. Bunlar çok satanlar olduğu için en mantıklısı bu ama bu onu sevmemiz gerektiği anlamına gelmiyor.

Kaynak: CarBuzz

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Porsche, Mercedes ve GM neden silikon anotlu pillere güveniyor?

Lityum-iyon pil performansı son yıllarda bir platoya ulaştı, ancak teknolojideki bir atılım yakında yeni zirvelerin görüleceğini vaat ediyor.

Günümüzde pil anotlarında yaygın olarak kullanılan malzeme olan grafit yerine silikondan yapılan pillerin, önemli ölçüde daha yüksek enerji yoğunluğu ve daha hızlı şarj sağladığı gösterilmiştir.

Teknoloji üzerinde çalışan şirketlerden biri olan Amprius Technologies'in CEO'su Kang Sun'a göre "Silikon anot, grafitten 10 kat daha yüksek enerji yoğunluğuna sahip."

Şirketin COO'su Jon Bornstein, "Altı dakikadan daha kısa sürede yüzde 80 şarj edebileceğimizi gösterdik" diye ekledi. Amprius, silikon anot pillerinin ilk yinelemeleri üzerinde zaten Airbus, ABD Ordusu, AeroVironment ve BAE Systems ile çalışıyor.

Bir grup eski Tesla pil mühendisi tarafından başlatılan Sila Nanoteknolojileri, silikon-anot teknolojisi üzerinde de çalışıyor. Şirket, WHOOP fitness takipçisinde kullandığı Titan Silicon ürünü ile 2021 yılından beri piyasada. Şimdi otomotiv üretimine ölçekleniyor.

CEO ve kurucu ortak Gene Berdichevsky, "İlk otomotiv müşterimiz Mercedes olacak" dedi. "Bizi elektrikli araçlarına bindirmek için bizimle bir tedarik anlaşması yaptıklarını duyurdular ve işe ikonik G Wagon ile başlayacaklar."

Porsche ayrıca araçlarında silikon anot teknolojisini kullanmayı planlıyor ve Washington eyaleti merkezli Group14 Technologies'e yatırım yaptı.

Group14 CEO'su ve "Porsche Ar-Ge başkanı ... Porsche'de aracın ruhunun motor ve şanzıman olduğunu söyledi ... aracın bir sonraki ruhunun pil hücresi olacağına inanıyorlar" dedi. kurucu ortak Rick Luebbe söyledi.

Üç şirket de önümüzdeki birkaç yıl içinde yerli gigawatt-saat ölçekli üretim tesisleri kurma planlarını açıkladı. Başkan Biden'ın Amerika'nın pil tedarik zincirlerini ve üretimini artırmaya yönelik altyapı tasarısının bir parçası olarak ABD Enerji Bakanlığı'ndan finansman desteği geldi.

Kaynak: CNBC

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla 615kW Supe Şarj Cihazı, EV'ler için oyunun kurallarını değiştirebilir

Elektrikli arabalarla ilgili en büyük şikayetlerden biri, onları şarj etmek için ne kadar zamana ihtiyaç duyulduğu. Birleşik Krallık'ta hızlı bir şarj cihazıyla bile EV'nizi şarj etmek için yaklaşık bir saat harcayabilirsiniz. Bu yüzden Tesla'nın yeni V4 Supercharger'ı çok etkileyici. Bu, teorik olarak 615kW'lık bir şarj hızı sunar; bu, bugün dünyanın herhangi bir yerinde sunulanın neredeyse iki katıdır.

AA1afqI4.img?w=768&h=432&m=6

Tesla Model S Long Range, maksimum 250kW şarj hızına sahip ve bu hızda %10'dan %80'e şarj olması 27 dakika sürüyor. Araba izin verirse ve yeni V4 Supercharger'a takılırsa, bu süre 11 dakikanın biraz altına düşebilir.

Tabii ki, bugünlerde Supercharger ağını kullanabilenler artık sadece Tesla'lar değil, bu nedenle burada daha hızlı şarj, tüm EV sürücülerine fayda sağlayabilir. Kia EV6 ve Hyundai Ioniq 5, 350kW'a kadar piyasadaki en yüksek şarj hızlarından ikisini sunuyor. Şu anda bu arabaların %10'dan %80'e şarj olması yaklaşık 18 dakika sürer, ancak 615kW'a izin verseler ve 615kW'lık bir şarj cihazına takılı olsalardı, bu süre 10 dakikanın biraz üzerinde olurdu.

Daha kısa şarj süreleri, EV sahipleri için en büyük sorunlardan birini çözecek ve hızlı şarj istasyonlarındaki kuyruklarda büyük bir azalma sağlayacaktır. Aynı zamanda, sürücüler neredeyse bir benzin deposunu yakıtla doldurmak için gereken sürede EV'lerini doldurabileceklerinden, genel yolculuk sürelerinde bir azalma anlamına gelir.

Menzil, EV'lerde daha uzun yolculuklar yapanlar için başka bir endişe olmaya devam ediyor, ancak burada bile sayıların yeni modellerde yavaş yavaş arttığını görüyoruz. Yeni EV'lerin ortalama 400 milin üzerinde menzil sunmasının çok uzun sürmeyeceğinden şüpheleniyorum.

Şu anda, bu yeni V4 Supercharger'lar Hollanda'da yalnızca tek bir yerde bulunmaktadır ve uygulamadaki V3 Supercharger'larla aynı 250kW ile sınırlıdır. Ancak, umarız, arabalar bundan faydalanmak için uygun olduğu için tam potansiyelleri ortaya çıkacaktır.

Kaynak: T3

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Jaguar Land Rover, lüks EV geleceğine 15 milyar £ yatırım yapacak

Jaguar Land Rover, dünyanın önde gelen modern lüks otomobil üreticisi olma geçişini hızlandırmayı planladığını duyurdu. İngiltere'deki Halewood fabrikasının tamamen elektrikli bir üretim tesisi olacağını açıkladı. Yeni nesil orta boy SUV mimarisi, elektrikli modüler mimari (EMA), artık tamamen elektrikli olacak.

AA1aiHHB.img?w=768&h=512&m=6

Jaguar Land Rover'ın Gaydon'daki merkezindeki küresel medyaya yönelik bir güncellemede CEO Adrian Mardell, şirketin Reimagine stratejisine olan bağlılığını yeniden teyit etti. Bu, şirketi 2030 yılına kadar elektriğe öncelik veren, modern bir lüks otomobil üreticisi olarak yeniden konumlandıracak.

Mardell şunları söyledi: "İki yıl önce, Reimagine stratejimizi başlattık ve o zamandan beri, rekor talep gören Defender ailesine katılarak, eleştirmenlerce beğenilen iki yeni modern lüks Range Rover ve Range Rover Sport modellerini piyasaya sürmek de dahil olmak üzere büyük ilerleme kaydettik. Bunu, salgının ve çip kıtlığının rüzgarlarını idare ederken ve üçüncü çeyrekte kar elde etmek için en kârlı modellerimizin üretimini başarıyla hızlandırırken başardık.

“Bugün elektrifikasyon yolumuzu hızlandırdığımızı, Birleşik Krallık fabrikalarımızdan birini ve yeni nesil orta boy lüks SUV mimarimizi tamamen elektrikli hale getirdiğimizi duyurmaktan gurur duyuyorum. Bu yatırım, modern lüks elektrik geleceğimizi sunmamıza, yeni beceriler geliştirmemize ve 2039 yılına kadar net sıfır karbon olma taahhüdümüzü yeniden teyit etmemize olanak tanıyor.”

Yeni nesil elektrikli modellere yatırım

Yeni nesil elektrifikasyon yol haritasıyla ilgili haberleri açıklayan Jaguar Land Rover, bu yılın sonlarından itibaren tamamen elektrikli modern lüks Range Rover için müşteri siparişleri için başvuruları davet etmeye başlayacağını doğruladı. Yeni nesil orta boy modern lüks SUV'lerin ilki, Jaguar Land Rover'ın dünyanın geleceğine olan bağlılığını daha da teyit eden bir hareketle, 2025'te piyasaya sürülen ve Merseyside'daki Halewood'da inşa edilen Range Rover ailesinden tamamen elektrikli bir model olacak. İngiltere otomobil endüstrisi.

Belirli pazarlarda elektriğe geçiş eğilimi arttıkça EMA artık yalnızca elektrikli olacak olsa da Jaguar Land Rover, içten yanmalı motor (ICE) sunan Range Rover ve Range Rover Sport'un üzerine inşa edildiği esnek modüler uzunlamasına mimariyi (MLA) koruyacak. HİBRİT ve akülü elektrikli araç (BEV) seçenekleri. Bu, Jaguar Land Rover'a, net sıfır karbon hedeflerine doğru farklı hızlarda ilerleyen dünya genelindeki farklı pazarların ihtiyaçlarını karşılamak için araç serisini uyarlamak için tavizsiz bir esneklik sağlar.

Markalar Evi

Reimagine stratejisindeki bir sonraki adım olarak, Jaguar Land Rover'ın, Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar markalarının her birinin benzersiz karakterini güçlendirmek ve teslimatını hızlandırmak için bir Markalar Evi yaklaşımına geçeceği açıklandı. Şirketin vizyonu, en seçici müşteriler için dünyanın en arzu edilen modern lüks otomotiv markalarının gururlu yaratıcıları olmaktır.

Jaguar Land Rover'ın Baş Kreatif Sorumlusu Profesör Gerry McGovern OBE, Markalar Evi yaklaşımı hakkında şunları söyledi: "Yeniden Hayal Etme stratejimizin en önemli noktası, Markalar Evi'nin oluşturulmasıdır. Karakter sahibi İngiliz markalarımızın benzersizliği. Nihai hedefimiz, müşterilerimiz için, zaman içinde markalarımız için uzun vadeli yüksek öz sermaye ve Jaguar Land Rover için uzun vadeli sürdürülebilirlik oluşturacak, gerçekten duygusal olarak ilgi çekici deneyimler oluşturmaktır."

Jaguar Land Rover ayrıca yeniden tasarlanan üç modern lüks Jaguarın ilkinin Birleşik Krallık West Midlands Solihull'da inşa edilen 4 kapılı bir GT olacağını duyurdu. Önceki tüm Jaguar'lardan daha fazla güç çıkışı, 700 km'ye varan menzili ve 100.000 £'dan başlayan gösterge fiyatıyla yeni Jaguar, JEA adlı kendi benzersiz mimarisi üzerine inşa edilecek. Yeni 4 kapılı GT Jaguar'ın daha fazla detayı, 2025'te müşteri teslimatları için 2024'te belirli pazarlarda satışa çıkmadan önce bu yılın sonlarında piyasaya sürülecek.

"Jaguar'ı modern bir lüks marka olarak kökten yeniden tasarladık. Profesör Gerry McGovern OBE, Jaguar'ın dönüşümünün anahtarı, tasarımların hiçbir şeyin kopyası olmadığını aktarmasında yatıyor.

Adrian Mardell şunları söyledi: "Bu yılın sonlarında saf elektrikli modelle ön siparişe açılacak orijinal lüks SUV Range Rover ve 2025'te piyasaya sürülecek olan nefes kesen elektrikli yeniden tasarlanmış üç Jaguar modelinden ilki ile, bir Modern bir lüks işletme olarak Jaguar Land Rover için inanılmaz derecede heyecan verici yeni elektrik çağı.”

Jaguar Land Rover'ın Birleşik Krallık endüstriyel ayak izine yatırım

Birleşik Krallık, Merseyside'daki Halewood fabrikasının tamamen elektrikli bir üretim tesisi olacağı ve yeni nesil orta boy SUV mimarisi, elektrikli modüler mimarisi (EMA) artık tamamen elektrikli olacağı haberlerine ek olarak. Jaguar Land Rover ayrıca, şu anda araçları için Ingenium içten yanmalı motorlar üreten İngiltere, Wolverhampton'daki Motor Üretim Merkezinin, Jaguar Land Rover'ın yeni nesil araçları için elektrikli tahrik üniteleri ve pil takımları üreterek elektrikli bir geleceğe sahip olacağını da açıkladı. Hareketi yansıtmak için Elektrikli Tahrik Üretim Merkezi olarak yeniden adlandırılacak.

Jaguar Land Rover, tarihi Castle Bromwich sahasının geleceği için olumlu bir haber olarak, Jaguar Land Rover araçları için preslenmiş gövde metal işlerini hazırlayan damgalama tesislerinin, şirketin elektrikli geleceğinde önemli bir rol oynayacak şekilde genişletileceğini doğruladı. Bu tesisler, yeni nesil elektrikli araçlar için üstyapı sağlayacak. Jaguar Land Rover, Castle Bromwich sahasının diğer bölümleri için seçenekleri araştırmaya devam ediyor.

Kaynak: Gadget

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

25'ten fazla elektrikli arabayı test ettikten sonra, bu 5'i beğenmiş

İki düzineden fazla elektrikli araç kullandım.
Beş, sürmesi en eğlenceli olarak öne çıkıyor.
Elektrikli Hummer, Porsche Taycan, Rivian R1T ve Pininfarina Battista'nın her biri farklı nedenlerle harika.
Farklı şekil, boyut ve fiyat noktalarında iki düzineden fazla elektrikli aracı test ettim. Ancak birkaçı, sürmesi en eğlenceli olanı olarak öne çıkıyor.

Elbette, bir kavram olarak "eğlence" geniş ve özneldir. Çay içen bulmaca bulmacası, tüm gece süren çılgından farklı bir tanıma sahiptir. Aynı şey arabalar için de geçerli.

Bu dört araç yüzümde bir gülümsemeye neden oldu, kalbimi hızlandırdı ya da yukarıdakilerin hepsi.

Kia EV6 GT

kia_EV6_2023_asset-carousel-5.jpg

Yolcularınızı Kia'nın yeni EV6 GT'sine takmadan önce kendilerini hazırlamaları konusunda uyarın. Ve belki önceden boyun problemleri olup olmadığını iki kez kontrol edin. Çünkü bu sizin sıradan Kia'nız değil.

EV6 SUV'nin 2023 için yeni versiyonu, 576 beygir gücü ve 545 pound-feet tork şeklinde ciddi bir yumruk atıyor. Sonuç: pedalı metale bastığınızda ani, midenizi bulandıran hızlanma. Kia, çift motorlu, dört tekerlekten çekişli hatchback'in 3,4 saniyede 100 km/s hıza ulaştığını söylüyor.

kia_EV6_2023_asset-carousel-3.jpg

Ağızları açık bırakan hızın yanı sıra, tüm bunları bir Porsche veya BMW'de değil, bir Kia'da yapmanın ekstra eğlenceli bir yanı var.

İlgili? EV6 GT'nin fiyatı yaklaşık 63.000 $'dan başlıyor.

Pininfarina Battista

EV6 GT'nin gücünü alıp üç katına çıkardığınızda, kesinlikle olağanüstü Pininfarina Battista'yı elde edersiniz.

automobili-pininfarina-full.jpg

2 milyon dolarlık süper araba, her bir tekerleğe bir tahrik olmak üzere dört motordan 1.900 beygir gibi şaşırtıcı bir güce sahiptir. Pininfarina, kendi testinde, 0-100 km/s hıza 1,79 saniyeyle ulaştığını ve bunun trafiğe çıkmasına izin verilen diğer tüm arabalardan daha hızlı olduğunu söylüyor.

First%20Battista%20Delivered%20in%20Cana

Sayı bir şeydir - onu deneyimlemek tamamen başka bir şeydir. Battista'yı en vahşi sürüş ortamında döşemek, Furiosa, fizik kanunlarını çiğnemek gibi geliyor. Bir roket gibi havalanıyor ve başka bir boyuta geçmekten bir göz kırpma uzakta olduğunuza dair sinsi bir şüphe uyandırıyor.

Rivian R1T

Ve şimdi tamamen farklı bir şey için: Rivian R1T kamyonet. 2021'de California merkezli Rivian'ın ilk modelinin direksiyonuna geçtim ve Colorado dağlarında mutlak bir patlayıcı mücadele parkurları yaşadım.

EV_Exploration_fuwfdx

Sağlam R1T, arazi sürüşü için bir hile kodu gibidir. Sıfır kaldırım dışı deneyimle geldim ve kısa sürede kendimi neşeyle plaj topu büyüklüğündeki kayaların üzerinde sürünürken, dereleri geçerken ve çakıllı tepeleri yükseltirken buldum. Dik yokuşlarda R1T, pil takımı için enerjiyi yeniden yakalayarak yönetilebilir bir şekilde sürünerek yavaşlar.

R1T-1.png?fm=webP

Kamyonun yüksekliği ayarlanabilir süspansiyonu ve dört motorlu dört tekerlekten çekiş sistemi, temel olarak yapmanız gereken tek şeyin korkunç bir engele doğru direksiyonu çevirmek ve sağ pedala basmak olduğu anlamına gelir. Rivian'ın R1S SUV'si benzer yetenekler sunuyor, ancak onu bu kadar zorlu arazide test edemedim, bu yüzden R1T öne çıkıyor.

Porsche Taycan

Porsche'ler üstün sürüş dinamikleri ile ünlüdür. Markanın Taycan Cross Turismo Turbo S modelini denedikten sonra bunun nedenini anlayabiliyorum.

porsche-normal.webp

Elektrikli istasyon vagonunu piste falan götürmedim, ama halka açık yollarda bile kullandığım diğer arabalara benzemiyordu. Taycan her virajda kendini dengeli ve neredeyse yola yapışmış hissediyordu. Ve sıkı yönlendirmesi sayesinde, ona dikkat çekici bir şekilde bağlı hissettim. Tekerleğin en ufak bir ayarıyla onu tam olarak istediğim yere yerleştirebiliyordum.

porsche-normal.webp

Dahası, Porsche'ye göre, kullandığım Cross Turismo Turbo S I 750 beygir gücüne ve 100 km/s hıza yalnızca 2,7 saniyede sahipti. Emrinizde böyle bir güç varken heyecan verici bir zaman geçirmemek çok zor.

GMC Hummer EV

GMC'nin devasa elektrikli kamyoneti, şehir sokaklarında sürmek için bir kabus. Ve otoyolda bile sürekli küçük bir Honda Civic'i yıkacağımdan korkuyordum. Yine de, dolaşacak biraz daha alanınız olduğunda Hummer EV bir zevktir.
Altı rakamlı kamyon, süper büyük, inanılmaz derecede pahalı bir oyuncak gibi hissettiriyor.

my23-hev-3000x1000-24PGHMS00001.jpg?imwi

Bir çatı için çıkarılabilir cam panellere ve 9.000 kiloluk bir araç için kesinlikle hiçbir anlam ifade etmeyen çabukluğa sahiptir. Dört tekerleği de aynı yöne çevirebilir ve çapraz olarak gidebilir. Sürüş modları arasında geçiş yaptığınızda, Hummer'ın ekranında kamyonun Ay veya Mars gibi ilginç ortamlarda yuvarlandığını gösteren video oyunu animasyonları belirir.

2023-hummer-ev-pickup-edition1-interstel

Her şey o kadar abartılı, o kadar gösterişli, o kadar gereksiz yere büyük ki, direksiyon başındayken Hummer'ın katıksız saçmalığına yardım edemezsiniz ama gülersiniz.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bilim insanları, elektrikli arabaları satın almayı çok daha ucuz hale getirebilecek yeni bir 'pil kaplaması' keşfettiler:

'[Bu] yeni bir yaklaşımın kapılarını açıyor'

AA1atla9.img?w=640&h=418&m=6

Potansiyel EV alıcıları için harika haber: Lawrence Berkeley Ulusal Laboratuvarı'ndaki bilim adamları, elektrikli araba pillerinin yapım şeklini tamamen değiştirebilecek, aynı zamanda daha ucuz ve daha uzun ömürlü hale getirebilecek yeni bir polimer kaplama türü geliştirdiler.

Polimer kaplama HOS-PFM olarak adlandırılır ve hem elektronları hem de lityum iyonlarını aynı anda ileterek çalışır. Ayrıntılar, atom bilimcisi olmayan bizler için oldukça karmaşıktır, ancak sonuç olarak, alüminyum ve silikondan yapılan elektrotlarla, ucuz ve bol bulunan ancak daha hızlı aşınan iki malzeme ile gerçekten iyi çalıştığıdır. grafit elektrotlar (şu anda çoğu EV pilinin kullandığı).

Ancak HOS-PFM bunu değiştirebilir. Geliştirilmesinin arkasındaki bilim adamları, bir lityum iyon pilin ortalama ömrünü 10 yıldan 15 yıla çıkarabileceğini söylüyor. Araba şirketleri daha ucuz malzemeler kullanarak piyasada bulunan ucuz elektrikli araç modellerinin sayısını hızla artırabilir.

Projenin önde gelen bilim adamlarından biri olan Gao Liu, laboratuvar tarafından paylaşılan bir açıklamada, "Bu ilerleme, daha uygun fiyatlı ve üretimi kolay EV pilleri geliştirmeye yeni bir yaklaşım getiriyor" dedi.

EV'ler, endişe verici bir oranda gezegeni ısıtan gazlar üreten geleneksel, kirli enerjiyle çalışan arabalardan şüphesiz çevreye daha dosttur. Bununla birlikte, yeni elektrikli araba pilleri üretmek için gerekli olan lityum madenciliği, kendi çevre sorunlarını da beraberinde getiriyor. Bu nedenle bilim adamları, ürettiğimiz lityum iyonlarını mümkün olduğunca uzun ömürlü ve mümkün olduğunca az çevresel etkiye sahip hale getirmenin yollarını bulmak için çok çalışıyorlar.

Ve HOS-PFM, lityum iyon pillerin yapım şeklini değiştirebilecek tek bilimsel buluş değil. Yakın zamanda Çinli bir şirket, lityum madenciliğine olan ihtiyacı tamamen atlayarak bir sodyum-iyon pil ile çıktı. Bu arada, diğer şirketler gelişen lityum geri dönüşümü alanında ilerleme kaydediyor.

Kaynak: The Cool Down

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

BMW M, Elektrikli Otomobilleri 1.000 Beygir gücünde Yanmalı Motorlarla Güçlendirilmiş Gibi Hissedecek

AA1aqhTp.img?w=768&h=512&m=6

BMW, devasa amansız tork dalgası sayesinde sürüşü sıkıcı hissettiren elektrikli performans arabaları sorununu çözmüş olabilir. CarBuzz tarafından keşfedilen Amerika Birleşik Devletleri Patent ve Ticari Marka Ofisi'ne yapılan bir patentte BMW, sürücülerin gaz kelebeği haritalaması ve tork iletimi dahil olmak üzere çeşitli aktarma organı özelliklerini uyarlamasına ve aracınızın hızlanma eğrisini özelleştirmenize izin verecek kadar ileri gitmesine olanak tanıyan bir sistem önermektedir.

Bu yeni sistem, mevcut herhangi bir arabada bulabileceğiniz önceden belirlenmiş sürüş modlarının ötesine geçiyor; burada Spor modu gaz kelebeği haritalamasını %20-30 oranında keskinleştirirken, Eko modu tepkileri benzer bir miktarda köreltir. Bunun yerine BMW, hızınızla ilişkili özel tork eğrileri ve gaz kelebeği haritaları oluşturabileceğiniz, eğrideki her noktanın bir ses ekolayzır aracılığıyla ses sisteminiz gibi uyarlanabileceği bir grafik tasavvur eder.

Nasıl çalışır

Elektrik motorları, yanmalı motorlarla aynı şekilde momentuma dayanmadığından, sonsuz değişken koşullar yaratarak çeşitli programlama protokolleri tarafından modüle edilebilirler. BMW, önceden belirlenmiş sürüş modları konseptinin bir EV bağlamında sıkıcı olduğunu düşünüyor.

Tasarımın temel ilkesi, iki grafik veya eğri etrafında döner: bir hız eğrisi ve bir ivme eğrisi. Her ikisi de doğrudan gaz kelebeği veya gaz pedalı konumu ile ilgilidir.

Birincil hız eğrisinde, aracın hızı doğrudan gaz kelebeğinin konumu ile ilişkilidir. EV'ler öncelikle tek hızlı doğrudan tahrikli şanzımanlara dayandığından, gaz pedalının konumuna veya patente göre joystick tarzı bir kontrolün kullanımına bağlı olarak bir hız ayarlayabilirsiniz. Doğrusal harita, eğri harita veya üstel grafik içeren ön ayarlar arasından seçim yapabilir ve belirli bir girdiye göre kesin bir hız ayarlayabilirsiniz.

Böylece, %10 gaz kullanımında, her zaman 20 mil hızla seyahat edebilirsiniz, %50 gazda ise, araba tam olarak 80 mil/saat hızında (veya seçtiğiniz başka bir hızda) gidecektir.

Hızlanma eğrisi, gaz kelebeği girişinin ne kadar fazla tork uygulandığıyla ilişkili olduğu, alıştığımız standart gaz kelebeği haritasına çok daha benzer. Gaz kelebeğini sonuna kadar %80 aşağı itin ve %80 hızlanmaya yönlendirin, gaz pedalı konumuna bağlı olarak hızı sınırlamak yerine sürekli olarak hız oluşturun.

Bu eğrilerin her ikisi de, kullanıcının bu grafiklerin belirli noktalarını yukarı veya aşağı sürükleyebildiği dokunmatik ekrandaki girişler aracılığıyla bağımsız olarak uyarlanabilir. Bu şekilde, hız eğrisini kullanarak aracın azami hızını sınırlamayı veya tam gazda hızlanmanın ne kadar güçlü olduğunu sınırlamayı seçebilirsiniz. Aynı şekilde, gaz kelebeğini düşük girişlerde çok seğirecek ve yüksek girişlerde sabit olacak şekilde ayarlayabilirsiniz veya tam tersi - hareketinin zirvesinde yumuşak ve ağır yük altında keskin olacak şekilde ayarlayabilirsiniz.

Bağımsız veya Ardışık Hareket Eğrileri

Bu eğriler bağımsız olarak hareket edebilir veya sonsuz bir kısma haritası dizisi oluşturmak için birleştirilebilir. Örneğin, hız eğrisini, %10 gaz kelebeği artışlarının 10 mph hız artışıyla sonuçlandığı belirli bir şekilde eşlerseniz, gaz kelebeği konumunuza göre aracın ne kadar hızlı gideceğini her zaman bilebilirsiniz. Örneğin, %50 gaz kelebeği, bu örnekte 50 mph'lik sabit bir hız ile sonuçlanacaktır. Ancak daha sonra bunu agresif bir hızlanma eğrisi ile birleştirebilirsiniz. Pedala %0-50 arasında yavaşça basın ve araba kademeli olarak 50 mil hıza çıkacaktır. Bununla birlikte, %0-50 gazdan hızlı bir şekilde geçin ve araba hızla 50 mil hıza çıkacak ve sonra orada kalacaktır. Alternatif olarak, hiper-agresif bir hızlanma haritanız varsa, araç, gaz kelebeği konumunuzla ilişkilendirmek için hızla hızlanacaktır.

Teknolojiyi daha da karmaşık hale getiren bilgisayar sistemleri, gaz kelebeği girişlerinizin ne kadar süredir sabit durumda olduğunu okuyabilecek ve hızlanma eğrisini ayarlayabilecektir. Son dört saniyedir gaz kelebeği %60'tayken 60 mil hızla seyahat ediyorsanız, muhtemelen bir otoyolda seyahat ediyorsunuz ve aniden hızlanmaya çalışmayacaksınız. Bu nedenle, aktif bir keskin hızlanma eğrisine sahip olsanız bile, sistem sürüşü yumuşatmak için ilk tepkileri donuklaştıracaktır.

Ancak bu grafiklerin her birinin kontrolü tamamen sizdedir, böylece arabanın girdilerinize nasıl tepki vereceğine siz karar verebilirsiniz. Saç tetikli gaz kelebeği olan bir araba gibi mi? Alabilirsin. Trafikte kolay sürüş için yumuşak bir şekilde hızlanan bir şey mi istiyorsunuz? Sen ona sahipsin.

BMW i7'de Hans Zimmer tarafından geliştirilen ses düzenleri gibi otomobilin sesleri de bu haritalara uyum sağlayacak, böylece arabayı duyularınızı kullanarak sürmenize yardımcı olacak işitsel girdileri kullanabileceksiniz.

EV'lerin ICE Performans Arabaları Gibi Hissettirilmesi

Bu sistemin pek çok faydası olsa da, BMW özellikle coşkulu sürüş için kullanılmasını öngörüyor. Patent belgeleri, "İcad ile olası ivme eğrilerinin tüm spektrumunun kullanımı yapılabilir. Eğri (şekiller) duygusal bir karaktere sahip olabilir ve araç kullanıcısını memnun edebilir."

Temel olarak, sürüş deneyimini, çoğu elektrikli araç üreticisinin kullandığı açma/kapama mantığı yerine bir bina tork eğrisi aracılığıyla heyecan sağlayacak şekilde uyarlayabilirsiniz. İlk başta eğlenceli olan ancak bir yenilik olarak çok çabuk eskiyen doğrusal hızlanma yerine, güç ve hızın bir dizi girdiyle orantılı olarak oluşmasını sağlayan üstel hızlanma eğrilerine sahip olabilirsiniz. Bunu kullanarak, EV'niz ICE ile çalışan bir arabanın davranışını taklit edebilir ve siz de doğal çekiş, turbo şarj ve hatta aşırı şarj hissini taklit eden bir grafik seçebilirsiniz.

Hız ve gaz kelebeği konumu arasındaki doğrudan ilişki, bir yolda sürerken de yardımcı olur. BMW M patronu Frank van Meel, geçen yıl CarBuzz'a elektrikli bir M otomobilini pistte sürmenin en zor unsurlarından birinin, sürücülerin virajlarda hızlarını doğru bir şekilde belirlemek için sese ve hangi viteste olduklarını bilmelerine güvenemeyecekleri olduğunu söyledi. Ancak bu sistemle, pedal konumunuza göre hızınızı daha doğru bir şekilde değerlendirebilirsiniz.

Bu metodoloji sporunu elektrikli M arabaları için aktif diferansiyel gibi EV ile ilgili diğer patentlerle birleştirerek, BMW bir EV sürmeyi daha kapsayıcı hale getirecek ve bir EV sürmeyi heyecan verici kılan etkileşim katmanları ekleyecektir. BMW M2 gibi içten yanmalı bir M otomobil kadar heyecan verici mi? Belki de hayır, ancak o gün gelene kadar kesin olarak söyleyemeyiz ve o gün geldiğinde muhtemelen BMW'nin geliştirmekte olduğu 1.300 beygirlik elektrikli M3'ün direksiyonunda olacak.

Büyük Güvenlik Avantajları da

Ancak sürüş tutkunları için keyifli faydaların yanı sıra güvenlik açısından da faydaları vardır. Örneğin ebeveynler, çocuklarının arabasının azami hızını sınırlayabilir veya hatta daha kademeli bir hızlanma profili ayarlayıp kilitleyerek, kontrol kaybına yol açabilecek hızlı hızlanmayı önleyebilir.

Yüzlerce beygir gücünü yalnızca 30.000 $ karşılığında acemi sürücülerin ellerine bu kadar kolay bir şekilde teslim eden EV'lerle ilgili büyük bir endişe, bu arabaların sıradan bir sürücü için çok fazla güce sahip olmaları ve bu gücü sağlayabilecekleri açık/kapalı yollardır. deneyimsiz sürücülerin gaz kelebeği girişlerini doğru bir şekilde nasıl değiştireceklerini bilmedikleri için kendilerine ve çevrelerindekilere zarar verme riskiyle karşı karşıya oldukları.

Sözde 'tembel' bir hızlanma haritası programlayarak ve bunu gaz kelebeği konumuna bağlı hız ile eşleştirerek, 1.000 beygir gücündeki EV'ler bir BMW X1 kadar uysal sürüş sağlayabilir.

BMW ayrıca özelleştirilmiş haritaların çok tehlikeli ani değişikliklere izin vermemesini sağlayacak ve başka bir güvenlik ağı ekleyecektir.

Kaynak: CarBuzz

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Mercedes Benz, tümü yeni yenilikçi bir özellik sayesinde tek bir şarjla 620 mil yol alabilen yeni bir EV'yi duyurdu

Güneş enerjisiyle çalışan elektrikli araçların (SEV'ler) geleceği, Mercedes-Benz'in konsept aracı Vision EQXX sayesinde çok daha havalı görünüyor.

Alman otomobil üreticisi, 2022 Tüketici Elektroniği Fuarı'nda yüksek verimli EV'yi tanıttı ve süper şık görünümlü EV, bazı inanılmaz başarılar elde etti.

Şaşırtıcı aerodinamik iyileştirmeler, sürükleme katsayısı puanını 0,17'ye düşürdü ve bu da onu şimdiye kadar üretilmiş en aerodinamik otomobil yapacaktı. Referans olarak, tipik bir araba 0,3 ila 0,4 aralığında bir yerdedir.

%30 daha hafif, 100 kilovat saat (kWh) pil ile birlikte çalışan gelişmiş aerodinamik, EQXX'in tek bir şarjla 620 milden fazla yol kat etmesini sağlar. Bu menzil, Los Angeles'tan New York City'ye gidebileceğiniz ve şarj etmek için yalnızca dört kez durmanız gerektiği anlamına gelir. Lucid Air, şarj başına 817 mil mesafeyle şu anda piyasadaki herhangi bir EV arasında en uzun menzile sahip.

Güneş panelleri tavanı ve arka camı kaplıyor ancak yalnızca 12 voltluk güce dönüşüyor ve bu da otomobilin iç sistemlerini büyük ölçüde kaplıyor. Güneş panelleri, yeni duyurulan Lightyear (piyasada satılan ilk güneş enerjisi arabası) gibi arabanın kilometresine katkıda bulunmaz, ancak yine de enerji tasarrufu sağlar.

Bunların hepsi kulağa harika geliyor, ancak henüz yerel Mercedes bayinize gitmeyin, çünkü EQXX muhtemelen üretim hattına asla ulaşmayacak. Alman otomobil üreticisi konsept otomobili yapmak için 18 ay harcadı, ancak asıl amacı ilerleyen elektrikli Mercedes araçları için ilham kaynağı olmak.

2022'nin ilk çeyreğinden itibaren EV satışlarını üç kattan fazla artıran Mercedes için 2023'e elektrikli bir başlangıç oldu.

Mercedes, elektrik patlaması yaşayan tek şirket değil. 2021'de %8,3 olan elektrikli otomobiller, 2022'de tüm yeni araba satışlarının %10'unu oluşturdu. Bu arada, güneş enerjisi hareketi de patlamanın eşiğinde ve bir rapora göre pazarın 2030'a kadar %37 büyümesi bekleniyor.

Gazla çalışan, hava kirliliği yaratan araçlardan uzaklaşırken, yükselen EV pazarı çevre için iyi bir haber. Aynı zamanda EV fiyatlarının düşmeye devam edeceği ve onları daha erişilebilir hale getireceği anlamına geliyor.

Mahallenizde sokaklarda dolaşan konsept aracı görmeyecek olsanız da, EQXX teknolojisi şimdiden yeni bir Mercedes aracına girmeye başladı. Şirket, şık görünümlü konsept otomobilden görsel ilham alacak ve bataryada benzer iyileştirmelere sahip olması beklenen CLA boyutlu bir EV üzerinde çalışıyor.

2024'ün sonlarında satışa sunulacak dört kapılı sedanı arayın.

Kaynak: The Cool Down

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bilim adamları az önce lityum iyon pillere bir alternatif üzerinde büyük bir atılım yaptı: "Bu piller çok önemli"

Araştırmacılar kısa bir süre önce, lityum pillerde kullanılan nadir metaller yerine ucuz, yaygın olarak bulunan bir metal olan çinkodan verimli bir pil yapmanın bir yolunu keşfettiler.

Tech Xplore'un bildirdiğine göre, günümüzde çoğu şarj edilebilir pil, kobalt ve nikel gibi diğer metalleri içeren lityum iyon pillerdir. Elektrikli araçlar (EV'ler) ve büyük ölçekli enerji depolama daha yaygın hale geldikçe, bu metallere giderek daha fazla ihtiyacımız olacak - ancak nadir oldukları için maliyetler genellikle çok yüksek.

Birçok araştırmacı, bu metalleri azaltmak veya değiştirmek için daha ucuz pil seçenekleri üzerinde çalışıyor. Bir Çinli şirket, sodyum pille çalışan bir araba yarattı ve Maryland Üniversitesi'nden bir araştırmacı, çinko ve yengeç kabuklarından yapılmış, kısmen biyolojik olarak parçalanabilen bir pil icat etti. Araştırmacılar sıradan kumda enerji depolamanın bir değil iki yolunu bile bulmuşlardır.

Tech Xplore'a göre, Oregon Eyalet Üniversitesi'nden Xiulei "David" Ji liderliğindeki bu yeni proje, lityum iyon pillere bir başka alternatif daha sunuyor: erişilebilir, verimli çinko metal piller.

Tech Xplore, sırrın Ji ve ekibi tarafından geliştirilen yeni bir elektrolit olduğunu açıklıyor. Akü elektroliti, akünün içinde bulunan ve enerjiyi depolamak ve serbest bırakmak için kimyasal reaksiyonlara yardımcı olan bir sıvıdır.

Ne yazık ki çinko pillerdeki eski elektrolitler çok verimli değildi. Bataryada depolanan enerjinin çoğu daha önce istenmeyen ekstra kimyasal reaksiyonlarda kullanılmıştı. Bu sadece pilin içine koyduğu kadar enerji salamayacağı anlamına gelmiyordu, aynı zamanda tehlikeli hidrojen gazı da üretiyordu. Bu, çinkonun şarj edilebilir piller için pratik olmadığı anlamına geliyordu.

Tech Xplore, Ji'nin ekibinin bu istenmeyen reaksiyonları neredeyse ortadan kaldıran yeni bir elektrolit formülü oluşturduğunu bildirdi. Pilin çinko bileşeni üzerinde bu tür enerji kaybını önleyen koruyucu bir kaplama oluşturur. Benzer bir koruyucu kaplama, lityum iyon pillerin şarj enerjisinin %99'dan fazlasını serbest bırakmasını sağlayan şeydir. Yeni çinko pil, şarj olduğu enerjinin %99,95'ini her döngüde serbest bırakır.

Tech Xplore'a göre çinko pil yalnızca verimli değil, aynı zamanda lityum iyon pilden daha güvenli. Yeni elektrolit yanıcı değilken, lityum iyon pillerde kullanılanlar genellikle yanıcıdır. Hem çinko hem de elektrolitin bileşenleri de lityum iyon pillerde kullanılan malzemelerden daha ucuz ve daha yaygın.

Ji, OSU News and Research Communications'a "Bu buluş, çinko metal pilleri tüketiciler için daha erişilebilir hale getirmeye yönelik önemli bir ilerlemeyi temsil ediyor" dedi. "Bu piller, ek güneş ve rüzgar çiftliklerinin kurulumu için gereklidir. Ayrıca, doğal afetlere karşı savunmasız topluluklar için enerji depolama modüllerinin yanı sıra evde enerji depolama için güvenli ve verimli bir çözüm sunuyorlar.”

Ji ve ekibinin çalışmaları sayesinde Tech Xplore, şarj edilebilir çinko pillerin yakın gelecekte piyasaya çıkacağını öne sürüyor.

Kaynak: The Cool Down

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Dünyanın ilk kalıcı EV şarjlı yoluna hazırlanın

Yaklaşık 13 millik bir İsveç otoyolu, 2025 gibi erken bir tarihte toplu taşıma araçlarını ve belki de taşıtların EV'lerini şarj edebilir.

Hedeflerine giden yolda elektrikli araçları şarj edebilen bir yol, dünyanın en çevre dostu ülkelerinden birinde 2025 gibi kısa bir sürede devreye girebilir. Amsterdam merkezli teknoloji sitesi The Next Web'in açıkladığı gibi, İsveç, her ikisi de İsveç'in en büyük iki şehri olan Stockholm ve Gothenburg arasında yer alan Hallsberg'den Örebro'ya uzanan E20 otoyolunun yaklaşık 13 millik bir bölümünü elektriklendirme yolunda ilerliyor.

Elektrikli yol sistemi (ERS) projesi, ülkenin ulaşım idaresi Trafikverket tarafından denetleniyor ve halen bu görev için en uygun üç özel teknolojiden hangisinin bulunabileceğini belirlemeye çalışıyor: üstten iletken, yer tabanlı iletken ve yer tabanlı endüktif şarj. İlk format, geleneksel tramvayların ve tramvayların üzerinde görülenlere benzer bir üstten pantograf tasarımı kullanır, ancak uzun elektrik hatlarına ulaşabilen büyük araçlarla, yani halka açık banliyö araçlarıyla sınırlı olacaktır.

Ancak diğer iki seçenek, varsayımsal olarak daha küçük araçları ve özel EV'leri de destekleyebilir. Yere dayalı iletken bir formatta, güç, mekanik bir kol aracılığıyla kaplamanın üstüne veya altına yerleştirilen özel raylardan aktarılacaktır. Endüktif şarj, hem yollara hem de araçlara iletken bobinlerin takılmasını gerektirecektir.

Bu fikirler kulağa ne kadar fütüristik gelse de İsveç, Gotland, Lund ve Sandviken kasabaları da dahil olmak üzere ülkenin çeşitli bölgelerinde üç ERS yöntemini de başarıyla test etti. Bu çalışmaların çoğu toplu taşıma seçenekleriyle ilgili olsa da, tasarımcılar 2018 yılına kadar daha küçük ve özel araçları destekleyebilen sistemlerle de uğraştılar.

ERS yeteneklerini genişletmenin, anlık rahatlığın ötesinde çok büyük faydaları vardır. Gothenburg'daki Chalmers Teknoloji Üniversitesi'nin yakın tarihli bir araştırmasına göre, evde EV şarjının yanı sıra ERS kurulumlarına olan güvenin artması, yoğun kullanım sürelerinde elektrik şebekesi taleplerini düşürmenin yanı sıra potansiyel olarak araç pil boyutunu yüzde 70'e kadar azaltabilir. Bu daha küçük piller, daha az nadir bulunan toprak malzemelerinin toplanması anlamına gelir ve bu da tüketiciler için potansiyel olarak daha ucuz, daha erişilebilir EV seçeneklerine yol açar.

Chalmers'ta enerji verimliliği araştırmacısı ve profesör olan yazar Sten Karlsson, Mart ayında yaptığı açıklamada, "Sonuçta, birçok insan işten sonra ve gece arabalarını şarj ediyor, bu da elektrik şebekesine çok fazla yük getiriyor" dedi. "Bunun yerine gün boyunca daha dengeli şarj ederek, tepe yükü önemli ölçüde azaltılabilir."

İsveç, karayollarının bazı kısımlarını elektriklendirme hedefinde yalnız değil. Elektrikli ulaşım endüstrisi sitesi Electrive'in belirttiği gibi, benzer projeler İngiltere, Germain, İtalya ve İsrail'de de devam ediyor. ABD'de, Norveçli şirket ENRX kısa bir süre önce Orlando, Florida yakınlarındaki dört şeritli bir karayolunun bir kısmına bir millik bir ERS prototip bölümü kurmayı planladığını duyurdu.

Kaynak: Popular Science

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Elon Musk, 1.1M Teslanın Çin'de Geri Çağırılması Nedeniyle Medya Kapsamına Tepki Verdi: 'Ne Zaman Öğrenecekler...'

Tesla, Inc. (NASDAQ:TSLA), Cuma günü raporların Çinli düzenleyiciler tarafından 1,1 milyon aracın devasa bir şekilde geri çağrıldığını ortaya çıkarmasıyla olumsuz manşetlerle sarsıldı.

Çin Devlet Piyasa Düzenleme İdaresi (SAMR), geri çağırmanın sürücülerin rejeneratif fren sistemini seçmesini engelleyen bir soruna ve gaz pedalına uzun süre sert basıldığında uyarı verilmemesine yanıt olarak verildiğini söyledi.

Ajansa göre, her iki sorun da çarpışma riskini artırıyor ve güvenlik tehlikesi oluşturuyor.

SAMR ayrıca yaptığı açıklamada, Tesla China'nın geri çağrılan araçların sorunlarını çözmek için kablosuz yükseltmeler yapmayı planladığını da söyledi.

Geri çağırmanın medyada yer alması o zamandan beri Tesla hayranlarını kızdırdı ve hatta CEO Elon Musk'ı hayal kırıklığına uğrattı.

Trend Olan: Elon Musk İçin Çalışmak 'İki Farklı Kişiyle Çalışmak Gibi': Tesla, SpaceX An Çalışanlarının Maaşları

Okumalısınız: JPMorgan, Jeffrey Epstein Kurbanları İçin Toplu Dava Statüsüne Karşı Çıkıyor

Cuma günü, bir Tesla etkileyicisi, Tesla'nın "geri çağırmaya" verdiği yanıtla ilgili bir Bloomberg tweet'i olarak adlandırılan bir Topluluk Notu - veya Twitter katılımcılarının herhangi bir tweet'e bırakabileceği bir not - tweet attı. Not, fiziksel bir geri çağırmanın söz konusu olmadığını ve "geri çağırmanın" kendisinin kablosuz bir yazılım güncellemesi olacağını söylüyordu.

Musk, fenomenin tweet'ine "Ne zaman öğrenecekler... ah" diyerek yanıt verdi.

Etki sahibi yanıt olarak, satış noktalarının "tıklama tuzağı çalışmayı bırakır bırakmaz öğreneceğini" söyledi.

Kaynak: Benzinga

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.