Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Koenigsegg'in Minik Quark Elektrik Motoru Kusursuz Bir 355 Bg ve 443 Lb-Ft Üretiyor

Koenigsegg, bir süredir otomotiv dünyasında yeniliklere öncülük ediyor. İsveçli üretici, otomotiv camiasında sürekli olarak bu ismi çevreleyen tüm vızıltılara layık şirket içi teknoloji geliştirme gerçekleştiriyor.

AA13M9TR.img?w=768&h=404&m=6

Otomobil tutkunlarının ilgisini çeken son proje ise Quark elektrik motoru. Bu ufacık küçücük ünite (aşağıdaki ve yukarıdaki resimlerde gösterilmiştir) yalnızca 63 pound ağırlığındadır, ancak etkileyici bir 335 beygir gücü ve 443 lb-ft tork geliştirir, boyutun mühendislik dünyasında her şey olmadığını kanıtlar.

Koenigsegg, güç çıkışı ve radyal ve eksenel akı topolojisinin birleşimini temsil eden Raxial Flux topolojisinin yenilikçi kullanımı nedeniyle Quark elektrik motorunu sınıfında lider olarak nitelendiriyor. Bu tam olarak ne anlama geliyor ve bu minyatür EV motoru nasıl ateşli bir güç merkezine dönüşüyor?

Koenigsegg'in küçük Quark elektrik motoruna yönelik kapsamlı kılavuzumuzda yanıtlarınızı bulun.

Koenigsegg'in Minik Kuark Elektrik Motoru Nasıl Çalışır?

Koenigsegg'e göre, Quark E-motor, şirketin Gemera mirasını sürdürme ve piyasaya EV güç aktarma organları, havacılık, denizcilik ve daha fazlası dahil olmak üzere çeşitli uygulamalar için benzersiz bir e-motor sunma çabası olarak ortaya çıktı. Temelde yenilikçi olan Quark, özgün tasarımını öne çıkaran bir isim de taşıyor.

Elektromanyetizma, yerçekimi, güçlü etkileşim ve zayıf etkileşimin dört temel kuvvetinin hepsini deneyimleyen aynı adı taşıyan temel parçacık gibi, Koenigsegg'in küçük Quark elektrik motoru, en iyi performans için temelde farklı iki motorun özelliklerinden benzersiz bir kombinasyon oluşturur - ve buna Raxial Flux diyor. Bu tam olarak ne anlama geliyor?

Esasen, Koenigsegg'in yenilikçi Raxial Flux düzeni dediği şey, radyal ve eksenel akılı motorların en iyi özelliklerinin birleşimidir. Radyal akılı motorların oluşturulması ucuz ve EV'lerde yaygın olarak bulunurken, en yüksek gücü üretmek için daha fazla devire ihtiyaç duyarlar. Öte yandan, eksenel akılı motorlar, düşük devirlerde daha fazla tork sunar, ancak çok fazla strese dayanmak için hafif ve son derece dayanıklı malzemeler gerektirir.

Böylece Koenigsegg, Quark'ı tasarlamak ve 335 beygir gücü ve 443 lb-ft tork üretmesini sağlamak için her iki motorun en iyi özelliklerini birleştirdi. Bununla birlikte, en yüksek gücün 134 beygir gücüne ve 184 lb-ft torka düşmeden önce yalnızca yaklaşık 20 saniye sürdüğünü akılda tutmakta fayda var.

Koenigsegg'deki E-Motor Geliştirme Lideri András Székely'ye göre Quark, şaft için motor sporlarından ve havacılıktan 300M çelik kullanıyor. Ayrıca yüksek verimlilik ve kompaktlık nedeniyle doğrudan soğutma ve rotor için Koenigsegg'in karbon fiber teknolojisini kullanır. Tüm bunlar, Quark'ı süper hafif ve küçük hale getirirken, e-motorun çeşitli uygulamalar için mükemmel olmasını sağlayan sağlam güç dağıtımını korur.

Ancak Koenigsegg, yenilikçi Quark e-motorundan en iyi şekilde nasıl yararlanılacağına dair başka bir fikir bulamamış olsaydı, şimdiki gibi olmazdı.

Gücü İkiye Katlayın: Maksimum Performans İçin Bir Yerine İki Koenigsegg'in Küçük Quark Elektrik Motoru

Koenigsegg, ikiz turbo üç silindirli benzinli motordan 600 beygir gücüne sahip dört koltuklu bir hibrit hiper otomobil olan Gemera için Quark'ı geliştirdi. Bu düzende, Quark, 500 ekstra midilli için teslimatı artıran iki motorun yanı sıra büyük çıkışı desteklemelidir. Ancak e-motorun diğer uygulamalar için de uygun olduğunu düşünürsek, yakında deniz ve havacılık uygulamalarında da görmeyi bekliyoruz.

Söylentiye göre Koenigsegg, Quark için şimdiden sorular alıyor, ancak mühendislik ekibinin her şeyi test etmek ve talebi karşılayabileceklerinden emin olmak için biraz zamana ihtiyacı olacağını düşünüyoruz. Koenigsegg'in yapabileceği başka bir şey de, Quark'ı daha uygun fiyatlı hale getirmek için pahalı karbon fiber ve çeliğini değiştirmek, ancak bunun sonunda nasıl sonuçlanacağını bekleyip görmemiz gerekecek.

Kesin olarak bildiğimiz tek şey, Koenigsegg'in minik Quark elektrik motorunun sadece tek bir ünitede bulunmayacağı. İsveçli üretici, aslında iki Quark motoru, iki dişli takımı ve bir invertörden oluşan Terrier adlı bağımsız bir elektrikli tahrik ünitesi de geliştirdi.

187 pound'da ünite, güç çıkışından ödün vermeden hafif tasarımlı kartı da oynuyor. Terrier, çarpıcı bir 670 beygir gücü ve 811 lb-ft tork tepe gücü sunmalı ve yeni bir Koenigsegg hiper otomobilinde yerini bulmalı. Bu nedenle, adı. Tıpkı köpek ırkı gibi, bu EV tahrik ünitesi, küçük boyutuyla güçlü ve takdire şayan olmayı hedefliyor.

Koenigsegg, elektrik motorlarını kendi bünyesinde geliştirmeye devam edecek ve gelecekte yeniliklerin sınırlarını daha da zorlamalarını bekliyoruz. Otomotiv dünyası daha sürdürülebilir üretime doğru ilerlemeye devam ederken, İsveç markası muhtemelen en çok elektrik ünitelerini keşfedecek ve üzerinde çalışacak.

Kaynak: HotCars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Aehra, 2025'te Gelen Alçak "Ultra Premium" Elektrikli SUV'u Açıkladı

AA13SGoj.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Bu İtalyan startup, teslimatlarına 2025 yılında başlamayı planladığı ilk modeliyle dünyanın en pahalı SUV'larını hedefliyor.
Aehra, kendisine "ultra premium" bir otomobil üreticisi diyen bir girişim ve ilk aracı bu kıvrımlı SUV. Açılan kapıları, çok daralan şekli ve aslında oldukça sportif olan alçak görünümüyle piyasadaki herhangi bir SUV'nin en dramatik tasarımından biri olmalı.

AA13SSk2.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Adsız araç, Lamborghini Urus veya Lotus Eletre ile aynı olan 3 metrelik (118 inç) bir alana oturacak ve ağırlığını azaltacak süper otomobil benzeri bir yapıya sahip olacak. Aehra'nın tasarım patronu Filippo Perini'ye göre, sahip oldukları

AA13SSk5.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Bugüne kadar EV araçları tasarlama yaklaşımlarında diğer tüm otomobil üreticilerini zorlayan muhafazakar kısıtlamalardan kaçındı. Bunun yerine, son derece cesur bir yaklaşım benimsedik.

AA13SypF.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

SUV ile, otomotiv endüstrisinin bir SUV için belirlediği geleneksel standartların çok ötesine geçen ve stil ve konfor için yeni ölçütler belirleyen bir araç yarattık. Geçmişte İtalya'da yaygın olarak kullanılırken, artık normalde sadece süper arabalar için ayrılmış olan tek gövdeli bir yapı kullandık.

AA13SweM.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Şirket, elektrikli SUV'nin şeklini oluşturmak için Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (veya CFD) kullandığını ve sonuç olarak mükemmel aerodinamik verimliliğe sahip olduğunu söylüyor. Bununla birlikte, sürtünme katsayısından veya bu konuda herhangi bir teknik ayrıntıdan bahsedilmiyor. Şu anda aracın ne kadar hızlı olacağını, pilinin ne kadar büyük olduğunu veya menzille ilgili herhangi bir tahminde bulunamıyoruz.

AA13SGoS.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Tek bildiğimiz, Aehra'nın bu model için 2025'te Avrupa, Çin, Kuzey Amerika veya Orta Doğu gibi önemli pazarları hedefleyen teslimatlara başlamayı planladığı. Gelecek yılın Şubat ayında, şirket ikinci modelini, sportif bir elektrikli sedanını gösterecek ve iki araç muhtemelen aynı anda satışa çıkacak.

AA13SSl3.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Şirket, araçların tam olarak nerede üretileceğini henüz açıklamamasına rağmen, dünya çapında her yıl 20.000 - 25.000 adet satmak istiyor. Aehra daha önce, ülkenin otomotiv işçiliği geleneğinden yararlanmak için arabalarını İtalya'da üreteceğini söylemişti.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

2024 Chevy Blazer EV Bütün Hepsi Neden Satıldı?

Piyasaya sunulduğunda 2024 Chevrolet Blazer EV crossover satın almakla ilgileniyorsanız çok geç olabilir. İkonik aracın tamamen elektrikli versiyonu, alıcılar arasında oldukça popüler oldu. Blazer EV, üretim öncesi statüsünde kalmasına rağmen açılan sipariş defterlerini ancak bundan kısa bir süre sonra kapatılmak üzere açtı. Neden bu kadar çok insan bu yeni elektrikli SUV'u istiyor? 2024 Chevy Blazer EV neden tükendi?

2024 Chevy Blazer EV rezervasyonları açıldı

AA1413SS.img?w=768&h=384&m=6

HotCars'a göre Chevrolet kısa süre önce web sitesine yeni 2024 Chevy Blazer için bir "rezerve et" düğmesi ekledi. Ne yazık ki, otomobil üreticisi onu oldukça hızlı bir şekilde kaldırdı. 100 $'lık bir depozito karşılığında, herkes Blazer EV'sini daha resmi üretime girmeden talep edebilirdi. Ayrıca otomobil üreticisi, tamamen elektrikli crossover'ın 2023'te teslimatlara başlayacağını söylüyor. Ön üretim olsun ya da olmasın, ön siparişe çıkan her Blazer EV talep edildi ve şimdi liste dolu. Herkesi yeni bir elektrikli Blazer almak için bu kadar heyecanlandıran ne?

Blazer EV serisi ve özellikleri

AA1416IV.img?w=768&h=384&m=6

İlk olarak, yeni 2024 Chevy Blazer EV, Ultium pil ve tahrik motoru teknolojisi de dahil olmak üzere GM'nin Ultium platformunda oturuyor. Ayrıca bu platform, önden, arkadan ve dört tekerlekten çekiş sistemlerine uyan çoklu konfigürasyonlara izin verir. Platformun arkasındaki amaç, GM'nin üreteceği birçok üründe daha fazla esneklik sağlamaktır. Çoğu ilk kez yepyeni elektrikli araçlar üreten, çatısı altında birden fazla otomobil üreticisi bulunan GM için mükemmel bir platform türüdür. Ayrıca, yeni crossover'ın satılmasına katkıda bulunan bir faktör olabilir.

Ardından General Motors, Blazer EV'nin 247 ila 320 mil arasında sürebileceğini söylüyor. Şarj başına toplam mil sayısı, alıcının seçtiği donanıma bağlıdır. Bununla birlikte, tüm donanımlar, 11,5 kW'a kadar yerleşik AC şarj kapasitesi ve 190 kW'a kadar yüksek hızlı DC şarjı içerir. HotCars, Blazer'ın sürüş mesafesini şarj başına 500 km sunan saygın BMW iX ile karşılaştırdı.

Mükemmel süslemeler ve fiyatlar

2024 model yılından itibaren Blazer EV, 1LT, 2LT ve RS olmak üzere üç donanımla sunulur. Hepsi 2023 yazında satışa sunulacak. Daha güçlü bir model olan Blazer EV SS, seriye bilinmeyen bir tarihte giriyor. Bununla birlikte, araç sahipleri dört saniyenin biraz altında 0-60 mph hızlanma elde ediyor. HC'ye göre, çift elektrik motoru kullanarak 557 beygir gücü ve 648 lb-ft tork üretiyor. Nispeten, taban kaplamaları tek bir motor kullanır ve yaklaşık 300 beygir gücü sağlar.

Serideki her trim, standart donanım olarak Chevy Safety Assist paketine sahiptir. Otomatik acil durum freni, ön yaya freni, şerit tutma yardımı, önden çarpışma uyarıları, takip mesafesi yardımı ve göstergesi ve akıllı uzun farları içerir.

Temel modelden başlayarak, Blazer EV 1LT'nin fiyatı 44.995 dolardır. Sadece önden çekişli olarak gelirken, diğer versiyonlar dört tekerlekten çekişli olarak mevcuttur. Ardından, 2LT donanımı 47.595 $'dır ve temel modele dahil olan donanım üzerine kuruludur. Son olarak, (geçici olarak) sınıfının en iyisi RS donanımı 51.995 $'a satılıyor ve ön, arka ve AWD'de mevcut. Son olarak, piyasaya sürüldüğünde mevcut olmayan SS donanımı sonunda 65.995 dolara mal olacak. Çok daha maliyetli olmasına rağmen, SS paranızın karşılığını fazlasıyla veren uygun performans modelidir. Her trim, standart bir sekiz yıllık veya 100.000 mil pil garantisi kullanır.

2024 Chevy Blazer EV tekrar satışa sunulacak mı?

HotCars'a göre Chevrolet sözcüsü, rezervasyon hedeflerini yaklaşık dört ayda doldurduğunu, bu nedenle elektrikli crossover'ın tükendiğini söyledi. Ancak nihai ürünün lansmanına yaklaştıkça daha fazla rezervasyon alabilmek umut verici. Kaç tane 2024 Chevy Blazer EV müşterisinin ön sipariş verdiği veya 2023 yazına yakın kaç tane daha satışa sunulacağı hakkında hiçbir bilgi verilmedi. İlklerden birine sahip olmakla ilgilendiğinizi varsayalım. Bu durumda, müşteriler mevcut olan tek modele göz attığından, rezervasyon fırsatlarını takip etmenizi öneririz, bu nedenle hızlı olmalısınız.

Kaynak: MotorBiscuit

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Geleceğin Volkswagen ID.3 X'i Rendering Yoluyla Görünüyor

AAUkoUa.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Yeni VW kompakt elektrikli crossover, 2026'dan önce piyasaya sürülecek.

Geçen ay Volkswagen CEO'su Thomas Schäfer, şirketin seride ID.4'ün altına yerleşecek bir ID.3 crossover modeli (muhtemelen ID.3 X olarak adlandırılır) yaratmak için "çok çalıştığını" duyurdu. Ayrıca aracın 2026'dan önce, ona kendi kimliğini verecek hatchback muadilinden "çok farklı" bir tasarımla geleceğini duyurdu.

Bunun şu anda tam olarak ne anlama geldiğini bilmiyoruz, ancak Motor.es bu işlemeyi, benzersiz stile sahip daha uzun bir ID.3'ün nasıl görünebileceğini önizlemeye çalışarak oluşturdu. Yorumları, oldukça yerden yüksekliğe, eşikleri kaplayan kapılara ve şekli ID.3 hatchback ile ID.4 crossover'ınkinin ortasında görünen bir seraya sahip, belirgin şekilde mini SUV benzeri bir aracı gösteriyor.

AA149fQM.img?w=768&h=432&m=6

Yine de, yüksek sürüş özellikli ID.3 piyasaya çıktığında Volkswagen tasarımı kesinlikle daha fazla gelişecek, bu nedenle gövde şekli bu işleme benzer olsa bile, aracın ön paneli kesinlikle mevcut tasarımın bir evrimini gösterecek. ID.3 X piyasaya çıktığında, Volkswagen zaten gelecek yıl çıkacak olan ID.3 makyajını piyasaya sürmüş olacak ve bu, X modelinin görünümü hakkında bir fikir verebilir.

Ayrıca, şu anda tüm VW marka EV'leri desteklemek için kullanılan MEB platformunun güncellenmiş bir versiyonu üzerine inşa edilecek. Bu, modele günümüzün ID.3'üne göre geliştirilmiş menzil, şarj ve performans özellikleri sağlamalıdır. Ayrıca geliştirilmiş iç malzeme, daha iyi yazılım ve hatta daha gelişmiş güvenlik ve yarı otonom sürüş özelliklerine sahip olmalıdır.

Volkswagen'in bu modele ne ad vereceği henüz doğrulanmadı ancak Autocar'a yeni crossover'ın adı hakkında konuşan Thomas Schäfer, şunları söyledi:

SUV bölümünün bir X olması olası bir seçenek değil, bir seçenek ama %100 değil. Aralık genelinde tutarlı olması gerekir ve yelpazemiz hala oldukça büyük olduğundan ve burada burada örtüştüğünden, onu çözmemiz gerekir. Ama numaralandırma ve X ile mantıklı olacak gibi görünüyor.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Büyük Bir Elektrikli Araç Üreticisinin Parası mı Bitti?

Fisker Automotive, açığa satış yapan bir satıcının fonlarının Magna International adına banka garantilerine bağlı olduğunu söylemesinin ardından likidite sorunlarıyla karşı karşıya. Otomobil parçaları devi, yakın zamanda otomobil üreticisinin Ocean SUV'unu inşa etmesi için sözleşme imzaladı. Şimdi, açıklanmayan yasal kısıtlamalar, şirketi fon toplamak için yeni hisse senedi çıkarmaya zorlayabilir. Fuzzy Panda Research'ün raporunun ardından elektrikli araç şirketinin hisseleri yüzde 5 değer kaybetti.

AA14PllM.img?w=768&h=524&m=6

Fabrika araçları ve mühendislik maliyetleri ile yeni bir aracı piyasaya sürmek bir milyar dolara mal olabilir. Ve bu toplamın çoğu, herhangi bir birim sevk edilmeden önce harcanmalıdır. Yerleşik otomobil üreticileri genellikle 10 milyar dolar veya daha fazla nakit rezervi bulundururlar, böylece bir durgunluk karlarını azaltsa bile yenilerini sunmaya devam edebilirler. CNBC'ye göre, Fisker gibi bir elektrikli araç start-up'ının başarısı için bir nakit rezervi çok önemlidir.

Ekonomik gerileme yaklaşırken, Fisker'in 30 Eylül'deki 824 milyon dolarlık nakit rezervi yatırımcılarına bir miktar rahatlık sağladı. Ancak şirket fonlara erişemezse, bu duygular geçici olabilir. Fuzzy Panda, elektrikli araç üreticisinin nakit parasının 790 milyon dolarının, Magna'nın fabrika takımlarının, üretim maliyetlerinin ve araç başına 2.840 dolarlık sözleşmeyle garanti edilen marjlarının karşılanmasını sağlamak için taahhüt edildiğini söylüyor.

Açık satıcı, bu garantiler nedeniyle, Fisker'in nakit kullanmak yerine operasyonlarını finanse etmeye devam etmek için piyasadaki hisse senedi tekliflerini kullanmak zorunda kaldığını söylüyor. Bir ATM'de, bir firma yeni hisseler çıkarır ve bunları geçerli fiyattan açık piyasada satar. Bu nedenle elektrikli araç şirketi, Mayıs ayında Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu'na, ATM'lerden zaman içinde toplam 2 milyar dolar toplamasına izin veren bir kayıt beyannamesi verdi.

Fisker, üçüncü çeyrekte piyasada kullanım hissesini kullanarak 118 milyon dolar topladığını söylüyor. Ancak Fuzzy Panda, elektrikli araç üreticisinin bu tesis aracılığıyla "önemli ölçüde daha fazla" artırması gerekeceğini de sözlerine ekledi. Rapor ayrıca şirketin 2022'nin başından beri tasarruf etmeye çalıştığına dair çeşitli göstergeler de listeliyor. Ayrıca Ocean'ın, Magna'nın Çinli bir otomobil üreticisiyle geliştirdiği ve parçalarının en az %80'inin taşındığı bir SUV'a dayandığını iddia ediyor.

Rapor, kaynakları olarak kimliği belirsiz eski Fisker ve Magna çalışanlarından alıntı yapıyor. Ancak elektrikli otomobil üreticisi, raporun temel iddialarını şiddetle reddediyor. Otomobil üreticisi CNBC aracılığıyla yaptığı açıklamada, "Fisker Inc.'in Magna ile bir banka garantisi yok ve Ocean platformunun fikri mülkiyetine sahip" dedi. Şirket ayrıca Ocean tasarımının başka herhangi bir platformdan %80 oranında aktarım parçasına sahip olmadığı konusunda ısrar ediyor.

Ek olarak, elektrikli araç girişimi, Fuzzy Panda'ya bir durdurma mektubu gönderdiğini ve bu yanlış ve yanıltıcı iddiaları ele almak için acil ve agresif adımlar atacağını söyledi. Magna Steyr'in ebeveyni olan Magna International Inc sözcüsü, konu hakkında Yahoo! tarafından sorgulandığında yorum yapmaktan kaçındı. Finans. Bu arada Fisker, 2023'ün sonuna kadar 42.400 Ocean SUV üretmeyi beklediğini söyledi.

Kaynak: Tell Me Best

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Dünyanın İlk Güneş Enerjili Elektrikli Arabası Üretime Girdi

AA14Q029.img?w=768&h=432&m=6

Aylarca pil şarjı yapabilen güneş enerjisiyle çalışan bir EV olan Lightyear 0 nihayet üretime girdi.

Jalopnik'e göre, Hollandalı girişim kısa süre önce sınırları zorlayan ilk aracını inşa etmeye başladığını duyurdu. 0, üzerinde çalışılan tek güneş enerjili elektrikli otomobil değil, ancak üretime giren ilk otomobil.

Otomobil üreticileri EV'leri piyasaya sürmek için acele ederken, öne çıkan bir elektrikli araç tasarlamak zor olabilir. Yine de bu, 0 için bir sorun olmamalı. Sedan bir bakışta diğer herhangi bir premium EV gibi görünebilir, ancak arabanın üst kısmı, kaputundan arka kapağına kadar, 60-kWh pil takımını şarjlı tutmaya yardımcı olan güneş panelleri ile kaplanmıştır.

AA14PTQi.img?w=768&h=432&m=6

Güneş pillerinin, aracı şarj etmek için ne kadar zaman harcadığınız üzerinde büyük bir etkisi olacaktır. Lightyear, panellerin günde 44 mil sağlayabileceğini iddia ediyor. Bu kulağa pek öyle gelmeyebilir, ancak marka, Hollanda'da günde yaklaşık olarak bu mesafeyi kat eden sürücülerin yaz aylarında iki aylık ücretler arasında kolaylıkla gidebileceğini söylüyor. Jalopnik'e göre, Portekiz gibi daha güneşli bir yerde yaşıyorsanız, şarjlar arasındaki süre yedi aya kadar uzayabilir. Menzil, yılın karanlık aylarında da o kadar sorun olmamalı. 0, Avrupa'nın WLTP test döngüsüne göre şarjlar arasında 688 mil yol kat edebilir.

Lightyear daha önce Finlandiya'daki fabrikasında 0'dan sadece 964 adet üretmeyi planladığını duyurmuştu. İlk başta, haftada yalnızca bir araba hattan çıkacak, ancak marka bu sayıyı 2023'ün sonuna kadar haftada beşe çıkarmayı umuyor.

Lightyear'ın CEO'su ve kurucu ortağı Lex Hoefsloot yaptığı açıklamada, "İlk güneş arabası olan Lightyear 0'ın üretimine başlamak, bizi herkes için her yerde temiz mobilite misyonumuza büyük bir adım daha yaklaştırıyor" dedi. "Bunu başaran ilk olabiliriz, ama kesinlikle son olmayacağımızı umuyorum."

Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, 0 kadar benzersiz bir EV ucuza gelmiyor. Lightyear'ın sedanı 250.000 €'dan (yaklaşık 262.000 $) başlıyor. Çeyrek milyon size biraz fazla geliyorsa, şanslısınız demektir. Marka, on yılın ortasına kadar 2 adlı daha erişilebilir bir güneş enerjili elektrikli otomobili piyasaya sürmeyi planlıyor.

Kaynak: Robb Report

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

MotorTrend'e Göre En İyi 5 Elektrikli Lüks Otomobil

Elektrikli lüks otomobiller, sürücüler faydalarının farkına vardıkça daha popüler hale geliyor. Bazı önemli faydalar arasında daha düşük emisyonlar, daha düşük yakıt maliyetleri ve çok daha yumuşak bir sürüş sayılabilir. Elektrikli lüks arabalar da oldukça sessizdir ve bu, büyük şehirlerde yaşayanlar için harika olabilir.

MotorTrend geçtiğimiz günlerde en iyi beş elektrikli lüks otomobilin bir listesini yayınladı. Liste, bugün piyasadaki en üst düzey ve pahalı araçlardan bazılarını içeriyor. Peki bu arabaları bu kadar özel yapan ne?

1. 2022 Lucis Air

Fiyat: 77.400 $

Sürüş Menzili: 516 mil

Lucid Air Grand Touring, etkileyici bir 800 hp, 885 lb-ft tork ve 3,0 saniyelik 0'dan 100 km/s hıza ulaşır. Grand Touring Performance modeli 1.050 hp ve 921 lb-ft tork üretir.

İçeride, pano, dijital gösterge kümesini içeren geniş bir üç ekran düzenine sahiptir. Yönetici arka koltuk paketinde ayrıca 55 inç yatabilen iki ayrı çanak koltuk bulunur.

2. 2022 Tesla Model S

AA14RuMR.img?w=768&h=590&m=6

Fiyat: 104.990 Dolar

Sürüş menzili: 405 mil

Model S Plaid, etkileyici bir 1.020 hp ve 1.050 lb-ft tork pompalar. Ayrıca 390 mil menzile sahiptir. Daha fazla menzil arıyorsanız, Model S Uzun Menzil tek bir şarjla 412 mile kadar çıkabilir.

Ayrıca iç mekanda ahşap ve karbon fiber döşeme ve arka koltukta oturan yolcular için yeni bir ekran gibi lüks odaklı pek çok özellik bulacaksınız.

3. 2022 Mercedes-Benz EQS Sınıfı

Fiyat: Çok yakında

Sürüş menzili: 350 mil

Mercedes-Benz EQS, 107,8 kWh pil ile birlikte gelir. Bu elektrikli araç, mevcut 9,6 kW yerleşik şarj cihazı ile donatıldığında, DC hızlı şarjda 200 kW'a kadar işleyebilir.

Her model, hareket halindeyken bağlantıda kalmanızı sağlamak için güncellenmiş bir MBUX bilgi-eğlence kullanıcı arayüzü ile birlikte gelir. Aralarından seçim yapabileceğiniz çeşitli ortam aydınlatması renk şemaları da vardır.

4. 2022 Porsche Taycan

Fiyat: 82.700 $

Sürüş menzili: 200 mil

Taycan için pil seçenekleri, seçtiğiniz donanıma göre değişiklik gösterebilir. Temel modeller 79,2 kWh Performans Bataryası ile gelirken Taycan Turbo S, 93,4 kWh Performans Bataryası Plus ile donatılmıştır.

Apple CarPlay ve Android Auto, tüm modellerde standart olarak gelir. Sürücü için kavisli 16,8 inçlik bir dijital gösterge kümesine sahiptir. 10,9 inç dokunmatik ekran, ön paneldeki bilgi-eğlence özelliklerine güç sağlar.

5. 2023 Audi E-Tron GT

Fiyat: 104.900 Dolar

Sürüş menzili: 238 mil

Audi E-Tron GT, performans departmanında eksik değil. 469 beygir gücü ve 464 pound-feet tork üretir. Boost modu ile bu rakamlar 522 beygir gücüne ve 472 pound-feet torka yükselecek.

Tüm modeller, 12,3 inç dijital gösterge ekranı ile iyi donanımlı olarak gelir. Ön panelde ayrıca Apple CarPlay, Android Auto ve yerleşik bir navigasyon sistemine sahip 10,1 inçlik bir bilgi-eğlence dokunmatik ekranı da var.

Hangi elektrikli lüks araba benim için doğru?

Piyasadaki birçok seçenekle hangi elektrikli lüks otomobilin sizin için doğru olduğuna karar vermek zor olabilir. Kararınızı verirken ihtiyaçlarınızı ve bütçenizi göz önünde bulundurun. Mükemmel menzile sahip bir elektrikli lüks otomobil arıyorsanız, Lucid Air veya Tesla Model S'yi düşünün.

Lüks bir iç mekanla ilgileniyorsanız, Mercedes-Benz EQS-Class veya Audi E-Tron GT'ye bir göz atın. Elektrikli bir spor araba arıyorsanız, Porsche Taycan'a bakın. İhtiyaçlarınız ne olursa olsun, sizin ve sürüş ihtiyaçlarınız için mükemmel olan bir model vardır.

Kaynak: MotorBiscuit

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla'nın En Çok Korkması Gereken 3 Elektrikli Araç Şirketi

Elektrikli araç (EV) endüstrisi daha yeni başlıyor ve EV stokları gelişmek için burada. EV'nin piyasada yalnızca birkaç üreticiyle yeni bir konsept olduğu bir zaman vardı, ancak son birkaç yılda sektörle ilgili her şey değişti - ve nasıl!

Çeşitli hükümetler iklim değişikliğiyle mücadele etmek için üzerlerine düşeni yapmaya çalışırken EV'lere olan talepte bir artış var. Ek olarak, tüketiciler arasında artan farkındalıkla birlikte, pazar penetrasyonunda ve elektrikli araçlara yatırım yapmaya daha açık olan alıcılarda önemli bir artış var. Şimdi Tesla'nın (NASDAQ:TSLA) ötesine bakmanın ve oyunlarını hızlandıran ve geçmişte etkileyici teslimat sayıları bildiren diğer oyuncuları düşünmenin zamanı geldi.

Tesla'ya sıkı rekabet veren üç elektrikli araç şirketine bir göz atalım. Bu şirketler önümüzdeki birkaç yıl içinde sektöre hakim olabilir ve bu üç EV hissesi izleme listenizde olmalıdır.

Rivian (RIVN)

pdp_r1t_driveway_mcan6d

Listemin başında Rivian (NASDAQ:RIVN) var. Şirket şu anda kamyonet ve SUV üretiyor, ancak henüz erken aşamalarda. Rivian pazara çok iyi bir zamanda girmedi ve bu, şirketin birçok tedarik zinciri sorunuyla uğraşması gerektiği anlamına geliyordu.

Bu da hisse fiyatına yansıdı. RIVN hissesi bir zamanlar 100 doların üzerinde işlem görüyordu, ancak bugün 30 doların altına düştü. Bununla birlikte, Rivian'ın önümüzdeki yıllarda SUV segmentinde Tesla'ya sağlam bir rekabet verebileceğinden eminim. Ağır bir şekilde nakit yakıyor ve yakın gelecekte üretim maliyetini düşürmeyi hedefliyor.

Son çeyrekte, ikinci çeyreğe göre üretimde %67'lik bir artış gördü ve bu etkileyici olmaktan başka bir şey değil. 7.363 araç üretti ve 2022 hedefi olan 25.000 araç teslim etme yolunda ilerlediğini doğruladı. Rivian, SUV segmentinde güçlü bir büyüme beklentisine sahip ve önümüzdeki beş yıl içinde lider olabilir. Mevcut düşüş sağlam bir satın alma fırsatı çünkü bir piyasa düzeltmesiyle RIVN hissesi yükselebilir.

Volvo (VLVLY)

xc40-electric-hero-21x9.jpg?iar=0&w=1920

İsveç merkezli EV üreticisi Volvo (OTCMKTS:VLVLY) tüm dünyada popülerdir. Şirket, istisnai otomobilleriyle tanınırlık kazandı ve EV sektörüne odaklanması binek araçların ötesine geçiyor. Aynı zamanda yakın vadede sağlam bir pozisyon oluşturmaya yardımcı olacak otobüsler, iş makineleri ve kamyonlar üretiyor.

Çeşitlendirmenin Volvo'nun Tesla'ya karşı üstünlük kazanmasına yardımcı olacağına inanıyorum. Volvo, elektrikli araçların oldukça yeni olduğu ve büyüme fırsatının çok büyük olduğu Asya pazarını hedefleyerek Hindistan'da en ucuz lüks EV'leri piyasaya süren, zaten yerleşik ve ünlü bir markadır. Ayrıca kısa bir süre önce Almanya'daki Amazon'a 20 tam elektrikli kamyon tedarik ettiğini duyururken, bu elektrikli kamyonların şehirlerarası ve bölgesel kullanım için üretimini de artırdı. Bu şirketin etkileyici temelleri ve araştırma ve büyümeye yatırım yapmak için çok yeri var.

Volvo'nun bir başka ilginç yönü de yeni iş alanı — Volvo Energy. Şirketin EV'lerde kullanılan piller için pazardaki konumunu sağlamlaştırmasına yardımcı olacak. Volvo, göz ardı etmemeniz gereken elektrikli araç stoklarından biridir.

Nio (NIO)

es6-side-view-desktop.png

Her zaman yükseldiğim bir Çin EV hissesi olan Nio (NYSE:NIO), muazzam bir potansiyele sahip, ancak yalnızca mevcut performansına odaklanırsanız mutlu olmayabilirsiniz. Ancak, bu listede yer almaya değer ve Tesla'nın korkması gereken bir EV üreticisi. Nio geçen yıl en iyi günlerinden bazılarını yaşadı ve o andan itibaren Tesla'nın sağlam bir rakibi olarak kabul edildi.

Şirket şu anda Çin hükümeti tarafından uygulamaya konan kilitlenmeler ve düzenleyici politikalar nedeniyle mücadele ediyor. NIO hissesinin bundan geri dönmesi biraz zaman alabilir, ancak şirket devam ettiği ve teslimat yapmaya devam ettiği sürece, büyümek için bolca yeri var.

Nio geçen ay yüksek teslimat rakamları bildirdi ve bir önceki aya göre %41 artışla 14.178 araca ulaştı. Şirket, uluslararası genişleme çabaları nedeniyle rakiplerine göre bir avantaja sahiptir. Halihazırda Avrupa'da bir varlık oluşturmuştur ve pil değiştirme programlarındaki yenilikler yoluyla bunu sağlamlaştırmak için adımlar atmaktadır.

Yayın tarihinde, Vandita Jadeja'nın bu makalede bahsedilen menkul kıymetlerde (doğrudan veya dolaylı olarak) herhangi bir pozisyonu yoktu. Bu makalede ifade edilen görüşler yazara aittir ve InvestorPlace.com Yayın İlkelerine tabidir.

Vandita Jadeja, hisse senetleri hakkında okumayı ve yazmayı seven bir CPA ve serbest çalışan bir finansal metin yazarıdır. Uzun vadeli kazançlar için satın almaya ve elde tutmaya inanıyor. Kelimeler ve sayılar hakkındaki bilgisi, net hisse senedi analizleri yazmasına yardımcı oluyor.

Kaynak: InvestorPlace News

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

BMW, yeni hidrojen iX5'in üretimine başladığını duyurdu

BMW, önümüzdeki bahar yollarda çalışmaya başlayacak olan yeni iX5 hidrojenin az sayıda biriminin üretimine başladığını açıkladı.

Almanya'nın Münih kentindeki BMW Araştırma ve İnovasyon Merkezi'nin pilot fabrikasında üretilen yeni model, beşinci nesil BMW eDrive tarafından desteklenen yakıt hücresi teknolojisini bir elektrik motoruyla birleştiriyor.

AA14XSOj.img?w=768&h=512&m=6

Böylece, bu iX5 Hydrogen, yalnızca su buharı yayan 125 kW (170 hp) üreten ve yolcu bölmesini ısıtmak için kullanılan atık ısıyı üreten bir hidrojen yakıt hücresi sistemine sahiptir.

Batarya, maksimum performansında maksimum 275 kW (374 hp) güç için enerji geri kazanımı veya yakıt hücresi tarafından şarj edilir.

AA14XSOq.img?w=480&h=320&m=6

AA14XCD8.img?w=480&h=320&m=6

AA14Xn4T.img?w=768&h=511&m=6

BMW AG'nin Geliştirmeden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Frank Weber, "Hidrojen, karbon nötrlüğüne doğru ilerlerken oynayacağı temel bir rolü olan çok yönlü bir enerji kaynağıdır" dedi. "Hidrojenin bireysel hareketlilik için önemli bir rol oynamak üzere olduğundan eminiz ve bu nedenle uzun vadeli mantıklı bir yaklaşım olarak pil ve yakıt hücreli elektrikli tahrik sistemlerinin bir karışımını düşünüyoruz. Yakıt pilleri aynı zamanda kobalt, lityum veya nikel gibi herhangi bir kritik ham madde gerektirmez, bu nedenle bu tür bir tahrik sistemine yatırım yaparak BMW Group'un jeopolitik dayanıklılığını da güçlendiriyoruz”, diye sözlerini tamamladı Frank Weber.

Kaynak: AutoGear

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Warren Buffet destekli bir Tesla rakibi, Elon Musk'ın EV imparatorluğunda bir çentik atıyor

AA153uZz.img?w=768&h=576&m=6

Çinli BYD, elektrikli otomobil satışlarında dünya lideri olan Tesla'yı hızla kazanıyor.

Bu yıl şimdiden 2021'de satıldığının iki katı kadar elektrikli araç satıldı.

Warren Buffet'in Berkshire Hathaway tarafından desteklenen BYD, iki yeni premium marka planlıyor.

Tesla, elektrikli otomobillerin küresel satışlarına uzun süredir hakim. Ancak Çinli bir yeni gelen, Elon Musk'ın imparatorluğunu hızla kazanıyor.

BYD, hibrit ve tamamen elektrikli araçlara geçmeden önce 2003 yılında benzinli araba satmaya başladı. Bu yıl, içten yanmalı motorlu arabaları kenara itti ve elektrikli araç işini inanılmaz bir hızla büyüttü. Çok yakında, tamamen elektrikli otomobilleri herkesten daha fazla satabilir.

2021'de Warren Buffet destekli otomobil üreticisi yaklaşık 320.000 tamamen elektrikli araç sevk etti (BYD'nin satışlarının çoğunu oluşturan plug-in hibrit araçlar hariç). Bu yıl, üretim çılgınca hızlandı: 2022'nin ilk 11 ayında, geçen yılın rakamlarını ikiye katlayarak yaklaşık 800.000 EV gönderdi.

Henüz tam olarak yakalanmadı: Tesla, Eylül ayına kadar dünya çapında 908.573 teslimat kaydetti (sayıları üç ayda bir yayınlıyor) ve kendi yıllık rekorunu kırma yolunda. Artı, Tesla'nın araç başına kar marjı BYD'ninkini gölgede bırakıyor.

BYD'nin destansı yükselişi, Tesla'nın dünyanın en büyük elektrikli otomobil pazarı olan Çin'de güç kaybettiğine dair işaretlerin ortasında geliyor. Ekim ayında Tesla, Çin'deki arabalarında indirim yaptı. Bu hafta Bloomberg, Tesla'nın Şangay fabrikasında üretimi yavaşlattığını ve potansiyel olarak araçlarına olan talebin azaldığının sinyalini verdiğini bildirdi. (Tesla rapora itiraz ediyor.)

EV endüstri danışmanlığı ZoZoGo'nun kurucusu Michael Dunne gibi bazı endüstri gözlemcileri, BYD'nin EV satış lideri olmaya ve Tesla'yı tahttan indirmeye hazır olduğunu düşünüyor. Ama onları karşılaştırmak, elmaları portakallarla karşılaştırmak gibi bir şey, diyor.

"'Toyota genel satışlarda Mercedes'i geçecek mi?' Evet, çünkü Toyota'nın 20.000 $'dan 80.000 $'a kadar geniş bir araç yelpazesi var," dedi Dunne Insider'a. "Ve fiyat noktası ne kadar düşük olursa, pazar o kadar büyük olur."

Dunne'a göre BYD'nin kendisini 2025 yılına kadar pazar hakimiyetine taşıyacak birkaç avantajı var: Tesla tam anlamıyla lüks bir marka olsa da - arabaları yaklaşık 50.000 $ ve üstü - BYD, araçları birden fazla marka altında ve çeşitli fiyat noktalarında satıyor. Otomobil üreticisi aynı zamanda dünyanın önde gelen pil üreticilerinden biridir.

BYD 1995'ten beri faaliyet gösteriyor. Arabaların yanı sıra elektrikli otobüs, kamyon ve forklift üretiyor.

Ve Çinli firma birden fazla yolla Tesla'nın sahasına doğru genişliyor. Kasım ayında şirket, iki yeni üst düzey markayı piyasaya sürmeyi planladığını duyurdu. Dunne, bunun uygun fiyatlı otomobil üreticisi kimliğinden kurtulma ve Çin'de daha istek uyandıran bir marka olma çabasının bir parçası olduğunu söyledi.

Ayrıca erişimini anavatanının çok ötesine genişletiyor. BYD kısa süre önce Avrupa'da araba satmaya başladı ve 2023'te Meksika ve Japonya'yı hedefliyor.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

İşte Kia'nın EV9 Tamamen Elektrikli Üç Sıralı SUV'sini Beklemeye Neden Değer?

Şık EV6'nın hemen ardından gelen Kia, şu anda en sıcak segmentlerden biri olan üç sıralı crossover EV SUV alanına odaklanmış durumda. Kia'nın tamamen elektrikli SUV'u EV9, 2024'te piyasaya sürülecek. Yedi yolcu kapasiteli otomobil üreticisinin tamamen elektrikli ilk SUV'u olacak. EV9 aynı zamanda KIA'nın 2030 yılına kadar tamamen elektrikli araçlara geçiş planının bir parçası. 2021'de Los Angeles Otomobil Fuarı'nda konsept olarak tanıtılan bu araç, bir güneş paneli ve sürdürülebilir iç malzemeler içeriyor. Ultra geniş 27 inç ekran ve açılır direksiyon simidi ile EV9 kesinlikle yenilikçi ve sınırları zorlayan bir tasarım sunuyor.

AA153ucP.img?w=768&h=480&m=6

Performans ve Gelişmiş Pil Teknolojisi

EV9, EPA tarafından tahmin edilen yaklaşık 330 mil menzil sunacak ve yaklaşık beş saniyede saatte 60 mil hıza çıkabilmelidir, bu da onu piyasadaki en verimli elektrikli araçlardan biri yapar.

KIA EV9, gelişmiş pil teknolojisi sayesinde piyasadaki en verimli pillerden birine sahiptir. Aküleri maksimum verimlilikle tasarlanmış olup, size daha uzun bir sürüş menzili ve daha hızlı şarj etme süresi sağlar. Akü ayrıca aşırı ısınmasını önleyen gelişmiş bir soğutma sistemine sahiptir ve aracınızı daha az duruşla daha uzun süre çalıştırmanıza olanak tanır. Buna ek olarak şirket, araç kullanmadığınız zamanlarda bile aracınızın şarjının korunmasına yardımcı olan rejeneratif frenlemenin verimli kullanımına izin veren yeni bir teknoloji geliştirdi.

EV9 ayrıca bir dizi gelişmiş sürücü yardımı özelliği, kablosuz güncellemeleri destekleyen yeni bir bilgi-eğlence sistemi ve 350 kW (800 V) şarj cihazlarıyla kolay şarj etme özelliği ile gelecek ve bu da onu en verimli araçlardan biri yapacak. Piyasadaki SUV'lar.

EV'nin Dış Ve İç Tasarım Özellikleri

Ortaya çıkan resimlerden EV9'un kutu gibi ama modern bir tasarıma sahip olacağı anlaşılıyor. SUV'nin dışının, LED farlar ve 21 inç alaşım jantlar gibi isteğe bağlı özelliklerin yanı sıra cesur çizgiler ve sofistike bir profil içermesi bekleniyor.

Yaklaşan SUV, yapısında hafif malzemeler içerecek ve bir şekilde Kia, köşeli profilin aerodinamik ve verimli olacağını söylüyor. İster tekerleklerde, ister yan aynalarda, ister kapılarda üçgen motifler; EV9'un tasarımının da büyük bir parçası ve bu ayırt edici stil ipuçları, onun KIA serisindeki diğer otomobillerden sıyrılmasına yardımcı olmalı. KIA EV9 şimdiye kadar Avrupa'da test edilirken görüntülendi.

Konseptteki üç sıralı SUV'ye erişim, en azından Rolls-Royce tarzı intihar kapılarından yapılıyor. EV9, panoramik tavan seçeneğiyle birlikte bol miktarda ayak ve baş mesafesine sahip geniş, konforlu bir iç mekana sahip olacak. Apple CarPlay, Android Auto ve kablosuz telefon şarjı gibi endüstri standardı bekleyebilirsiniz. Dokunmatik ekranlı bir bilgi-eğlence sistemine ve ısıtmalı koltuklar, otomatik klima kontrolü ve elektrikli bel desteği gibi çeşitli premium konfor özelliklerine sahip olacak.

Öne çıkan özellikler, orta konsol, koltuk başlıkları veya sınırda boyunduruk tarzı direksiyon için hareketli stil tasarım öğeleridir. Bu tasarım özelliklerinin ne kadarının üretim modelinde yer aldığını görmek için kalır. İntihar kapısı tek başına EV9'u segmentte oyunun kurallarını değiştirebilir.

Güvenlik Özellikleri Ve Teknoloji Entegrasyonu

Güvenlikle ilgili olarak, KIA EV9'un en yeni güvenlik özellikleri ve teknolojisi ile yüklenmesini bekleyebilirsiniz. Aracın standart olarak otomatik acil frenleme, kör nokta izleme, şerit tutma yardımı ve uyarlanabilir hız sabitleyici ile gelmesi bekleniyor. EV9 ayrıca KIA'nın aracı sizin için otonom olarak park edecek olan Akıllı Park sistemini de içerecek. Tüm bu özellikler, sürücülere gönül rahatlığı sağlamak ve yolculuklarını daha keyifli hale getirmek için tasarlanmıştır. Bunun yeni nesil bir Kia ürünü olduğu düşünüldüğünde, otonom sürüş desteği de paketin bir parçası olmalıdır.

EV9'un Yarışması

Üç sıralı tamamen elektrikli SUV alanındaki modeller söz konusu olduğunda, seçenekleriniz şu anda çok sınırlı. Rivian R1S SUV dışında kısa bir süre önce katılan Tesla Model X, segmentin uzun süredir hüküm süren şampiyonuna sahipsiniz. Yakın zamanda piyasaya sürülen başka bir model, Lucid'in üç sıralı Gravity SUV'uydu, ancak bu modele hala biraz zaman var.

Ne olursa olsun, Kia rekabet tarafından kolayca caydırılamaz. EV9, kalabalığın arasından sıyrılmasına yardımcı olacak birçok özellik sunacak. Üç sıralı oturma konfigürasyonu, modern tasarım, genişletilmiş menzil seçenekleri, ultra hızlı şarj ve otomatik sürüş modları gibi özellikler, kesinlikle potansiyel alıcıların ilgisini çekecektir. Elbette fiyatlandırma da satış rakamları açısından bu yarışı kimin kazanacağına karar vermede bir faktör olacaktır. EV9, potansiyel rakiplerinin önemli ölçüde altını çizebilirse, Kia/Hyundai'nin geçmişte yapmakta çok iyi olduğu bir şey, 55.000 ila 60.000 $ arasında olduğunu düşünün, EV9'u gazla çalışan kuzeni Kia Telluride ile doğrudan rekabete sokardı.

Çözüm

KIA EV9, otomobil endüstrisine heyecan verici bir katkı olacak. Üç sıra oturma kapasitesi ve tamamen elektrikli aktarma organı ile ferah, pratik ve çevre dostu bir araç arayanların gözdesi olacağından şüphe yok. Sağlıklı bir dozda teknoloji ve lüks sunarken uçak içi deneyimi keyifli hale getirmesi gereken birçok özellik sunar.

Hala geliştirme aşamasında olmasına rağmen, öne çıkan özellikleri çok etkileyici bir araç olacak şekilde şekilleniyor ve bu da onu beklemeye değer kılıyor. Bu nedenle, üç sıralı bir elektrikli araca yatırım yapmayı düşünüyorsanız, ancak alandan veya özelliklerden ödün vermek istemiyorsanız, KIA EV9 mükemmel bir seçim olabilir.

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla'nın Çinli Rakipler NIO, XPeng ve Li Auto Büyük Bir Darbe Aldı

Elon Musk'ın grubu ve Çinli rakipleri, elektrikli araçlar üzerine bahis oynayan yatırımcıların sıklıkla tercihleri arasında yer alıyor.

AA14UZHK.img?w=750&h=470&m=6

Elektrikli araç pazarına Tesla hakim.

Elon Musk'ın grubunun pazar payı, son yıllarda çoğu eski otomobil üreticisinin artık elektrikli modeller sunması nedeniyle düşmesine rağmen, Model Y ve Model S'nin üreticisi yeşil araçlar için ölçüt olmaya devam ediyor.

Sadece yeni başlayanların kendilerini Tesla (TSLA) - Ücretsiz Rapor Alın ile hizalamak için konumlandırmaya çalıştıklarını görmelisiniz. Hepsi yeni Tesla olmayı hayal ediyor ve bunu yapmak için eskilerine karşı sert bir muhalefet oluşturmayı arzuluyorlar. Bu, NIO (NIO) - Get Free Report ve BYD ve Xpeng (XPEV) - Get Free Report gibi diğer Çinli grupların durumudur; Amerikan araç üreticisi kendi yerel pazarında, dünyanın en büyük otomobil pazarı olarak kabul ediliyor. dünya.

Kanada Emeklilik Fonu Tesla Payını Azalttı

Çinli araç üreticilerinin kararlılığı, onların Tesla'ya çetin rakipler olmalarını sağladı. Bu rekabet, yatırımcıların portföylerine kadar uzanıyor. Bu, Kanada Emeklilik Planı veya CPP Investments'ın durumudur.

Portföyünde Tesla, NIO, Xpeng ve Li Auto hisseleri yer alıyor.

30 Haziran itibariyle, Kanada emeklilik fonu 230.061 Tesla hissesine sahipti. Bu, Tesla'nın 25 Ağustos'ta üçe bir hisse bölünmesini tamamlamasının ardından 690.183'e yükseldi.

Ancak üç ay sonra, düzenleyici bir dosyaya göre, CPP Investments 30 Eylül itibariyle 368.867 Tesla hissesine sahip olarak elindeki varlıkları önemli ölçüde azalttı. Bu, Kanada fonunun üçüncü çeyrekte Tesla hisselerinin neredeyse yarısını kestiği anlamına geliyor.

Tesla'nın hisse senedi fiyatı bu yıl değerinin %45'ini kaybetti. Şirketin temelleri çok sağlam. Üçüncü çeyrek için Tesla, yıldan yıla %55 artışla yaklaşık 5 milyar $'lık faiz, vergi, amortisman ve amortisman öncesi düzeltilmiş kazanç açıklarken, gelir %56 artışla 21,5 milyar $'a ulaştı.

Tesla, 2022'nin ilk dokuz ayında bir önceki yıla göre %45 artışla 907.573 araç teslim etti ve yaklaşık %49 artışla 927.910 araç üretti.

Kanada emeklilik fonu, Çinli elektrikli araç üreticileri NIO, Xpeng ve Li Auto'ya karşı daha sert davrandı. Üçüncü çeyrekte bu üç şirketteki hisselerinin neredeyse tamamını sattı.

ÇKP Çinlilerin Hisselerini Azalttı
Düzenleyici bir dosyaya göre CPP, NIO Amerikan Depo Makbuzlarını (ADR'ler) üçüncü çeyreğin sonunda 90.740'a düşürdü. Bu, 2,8 milyon ADR'lik bir azalmayı temsil ediyor. Kanada fonu üçüncü çeyrekte 1,4 milyon Li Auto ADR sattı ve 30 Eylül itibarıyla yalnızca 1.352 Li Auto ADR'ye sahip.

Son olarak, CPP aynı dönemde 971.113 XPeng ADR devretti. Şimdiki hissesi 2.087 ADR.

Kanadalı grup bu tasfiyelerin nedenlerini açıklamıyor ancak üç elektrikli araç üreticisinin ADR'lerinin fiyatları 2022'de düştü. NIO'nun ADR'leri %58,6, Li Auto'nun ADR'leri %29 ve Xpeng'in ADR'leri %77,3 kaybetti.

Görünüşe göre Kanada fonu, bu hisse senetlerinin kısa vadedeki performansına artık güvenmiyor. Bu strateji, Tesla'daki hissesini artıran ve NIO'yu kucaklamaya devam eden milyarder George Soros'unkiyle çelişiyor.

Borsa düzenlemeleri, ABD hisse senetlerinde 100 milyon dolardan fazla olan fon yöneticilerinin, ABD borsalarında işlem gören hisse senetlerindeki varlıklarını listelemek için çeyreğin bitiminden sonraki 45 gün içinde 13F olarak bilinen bir belgeyi ibraz etmelerini gerektirir.

Kaynak: TheStreet

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.