Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Ford ve BMW tarafından desteklenen Solid Power, daha uzun menzilli ve daha hızlı şarjlı yenilikçi EV pilinin pilot üretimine başlıyor

Solid Power, dahili testler için katı hal EV pillerinin pilot üretimine başladığını söyledi.

Şirket, bu yıl içinde test edilmek üzere Ford ve BMW'ye pil tedarik etmeye başlayacak.

Her şey yolunda giderse 2024'te seri üretime geçilebilir.

BB1gjAxa.img?w=768&h=402&m=6

BMW ve Ford Motor tarafından desteklenen Colorado merkezli bir akü kuruluşu olan Solid Power, elektrikli araç sahiplerine daha düşük maliyetle daha fazla menzil ve daha kısa şarj süreleri sunmayı vaat eden yenilikçi bir katı hal akü hücresinin pilot üretimine başladığını söyledi.

Katı hal piller, mevcut lityum iyon pillerde bulunan sıvı veya jel elektroliti ortadan kaldırdıkları için bu adla anılırlar. Elektrikli araçlarda, lityum iyon pillere göre daha fazla menzil, daha kısa şarj süreleri ve daha düşük yangın riski sunma potansiyeline sahipler; tüm bunlar, son birkaç yılda otomobil üreticilerinin büyük yatırımlarını çeken cazip avantajlar.

Ancak elektrikli bir araçta yıllarca kullanıma dayanabilen ve makul bir maliyetle seri üretilebilen bir katı hal pil tasarımı, on yıllardır araştırmacıları atlattı. Bunun birkaç yıl içinde değişmesi bekleniyor.


Solid Power'ın çabası, elektrikli araçlarda kullanılmak üzere katı hal pil hücrelerini piyasaya sürmeyi amaçlayan birkaç çalışmadan biridir. Rakipleri QuantumScape gibi halka açık şirketlerden Toyota gibi devler tarafından finanse edilen özel çabalara kadar uzanıyor.

Solid Power'ın avantajı benzersiz olabilir: En azından bazı rakiplerin tasarımları maliyetli özel fabrikalar gerektirecek olsa da Solid Power, pillerinin, lityum iyon pil hücreleri üreten mevcut fabrikalarda halihazırda uygulanan aletler ve işlemler kullanılarak üretilebileceğini söyledi.

Solid Power'ın pilot üretim hattı, pil tasarımını iyileştirmeye ve üretim yaklaşımına ince ayar yapmaya çalışırken, dahili testler için az sayıda pil üretecek.

CEO Doug Campbell, şirketin bu yılın sonuna kadar prototip araçlarda test edilmek üzere otomotiv ortakları BMW ve Ford'a pil göndermeye başlamayı beklediğini söyledi - otomobil üreticilerine uygun ölçekte pil tedarik etmek için gereken "onaylama" sürecinde önemli bir adım .

Campbell, CNBC'ye, her şey yolunda giderse, otomobil üreticilerinin Solid Power'ın pil tasarımını 2024'ün ilk yarısında imzalamasını beklediğini söyledi.

Şirket daha sonra tasarımını seri üretim için mevcut bir pil üreticisine devredecek ve Solid Power'ın yenilikçi pillerini kullanan ilk araçların birkaç yıl içinde piyasaya sürülebileceğini öne sürdü.

Kaynak: CNBC

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Nimbus One Elektrikli Üç Teker Üretime Daha Yakın

AAYoPqK.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Nimbus One, şehirler arası kişisel hareketliliğin geleceği olabilir mi?

Elektrikli bisikletler ve motosikletler kesinlikle kendi nişlerine sahiptir ve çoğunlukla benzinle çalışan motosikletlerin ve küçük arabaların yerini etkili bir şekilde alabilir. Tabii ki, özellikle kargo ve bagaj yüklü olanlar için, şehir dışına daha uzun yolculuklar için kaçınılmaz olarak dört tekerlekli bir araç gerekli olacaktır. Bununla birlikte, şehirde, yağmur yağdığı zamanlar hariç, e-bisikletler ve motosikletler sizi hemen hemen kapsıyor.

Elbette, iki tekerlek üzerinde dolaşan çoğumuz yağmurda ıslanmayı kesinlikle dert etmiyoruz. Bununla birlikte, hava durumu söz konusu olduğunda biraz daha özel olanlar için, Michigan, Nimbus'tan mikro mobilite başlangıcı sizin için bir çözüme sahiptir. Adı Bir ve küçük bir otomatik çevrim, esasen üzerinde çatısı olan üç tekerlekli bir elektrikli bisiklet. Nimbus, One'ın bir motosikletin rahatlığını, bir arabanın güvenliği ve konforuyla sunduğunu iddia ediyor.

İnce, pod benzeri üç tekerlekli araç yaklaşık 2,75 fit genişliğinde ve 7,5 fit uzunluğundadır, bu da onu en küçük otomobilden bile önemli ölçüde daha küçük yapar. Bu, park etmeyi ve sıkışık şehir sokaklarında gezinmeyi çok daha basit hale getirir. Ayrıca, bir yolcu için alan veya alışveriş gezilerinden bakkaliye ve paketler gibi öğeler için depolama alanı sağlar.

AAYoJIG.img?w=768&h=432&m=6

Nimbus One'ın sürüş şekline gelince, bir motosiklete oldukça benziyor. Bu nedenle, araç aynı zamanda bir motosiklet veya scooter gibi eğilir. Nimbus One, daha önce belirtildiği gibi, ABD'de bir otomatik döngü olarak sınıflandırılmıştır. Bu nedenle, kullanıcıların uzun bir motosiklet lisansı alma sürecinden geçmesine gerek yoktur. Normal bir araba ehliyeti olan kişiler, Nimbus One'ı kolayca kullanabilir ve otomatik bisiklet eğimleri, virajları ve sürüşleri bir araba gibi yapabilir - bu, kullanıcıların aracı güvenli bir şekilde sürmek için eğitimden geçmesine gerek olmadığı anlamına gelir.

Nimbus, eyaletler arası sürüş yerine şehir içi seyahat için tasarlandığından saatte 50 mil maksimum hıza sahiptir. Nimbus One, 93 mil menzile sahip 9 kWh pil ile donatılmıştır. Pil, 1,2 saat süren Seviye 2 şarj cihazıyla veya yaklaşık 5,4 saat süren normal bir ev şarj cihazıyla şarj edilebilir. Nimbus One dijital bir ekrana, Bluetooth akıllı telefon bağlantısına, elektrikli camlara, yerleşik bir telefon şarj cihazına ve hatta isteğe bağlı bir klima ve ısıtma sistemine sahiptir. Ayrıca, kablosuz güncellemeler yoluyla yazılım ve sistem iyileştirmeleri kurulabilir.

Stok durumuna gelince, Nimbus One için ön siparişler Haziran 2022'de başladı. Nimbus'a göre, ilgilenen müşteriler için test sürüşleri önümüzdeki ay başlayacak. Şirket, sipariş başına 100 ABD Doları peşinat talep ederken, Nimbus'un kendisi hazır olduğunda yaklaşık 9.980 ABD Doları perakende satış fiyatına sahip olacak. Ayrıca Nimbus, One elektrikli otomatik çevrimini ayda 200 USD karşılığında kiralamayı planlıyor.

Kaynak: TechCruch

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Everrati Ford GT40 EV'nin Özellikleri Açıklandı, 700 Volt Mimariye ve 800 HP'ye Sahip

AAYvdtD.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Bu şirket "geleceğe hazır otomotiv ikonları" olmayı kendine görev edindi ve bu güçlü yarış Ford için çözümü bu.

Klasik otomobil elektrikli araç dönüştürme uzmanı Everrati, 2021'de 1960'ların ikonik ortadan motorlu Ferrari çırpıcısı Ford GT40'ın elektrikli bir versiyonunu çıkarmayı planladığını duyurdu. Resmi olarak donatıldığı en büyük ve motor, 425 beygir gücünde 7 litrelik (427 cu-in) bir yarış V8, Everrati'nin planladığı performansla eşleşmiyor.

Elektrikli GT40 üzerinde çalışmaların sürdüğü duyurulduğunda şirket herhangi bir teknik detay açıklamadı ancak nihayet bugün açıklandı. Plan, GT40'a 800 beygir gücü ve 800 Nm (590 pound-feet) tork vermek, üreticilerine göre sürat süresini "4 saniyenin oldukça altına" düşürmeye yetecek kadar.

Bu sayıları sağlayan güç aktarma sistemi, Everrati tarafından "en son teknoloji ürünü elektrik motorları ve pillerle birlikte otomotiv OEM düzeyinde geliştirme süreçlerine ve teknolojisine göre" tasarlanmıştır. Şimdi GT40'ın en güçlü yönlerinden biri, 1 tonluk (2.200 pound) veya daha küçük hacimli V8 motorlara sahip versiyonlarda daha da düşük olan son derece düşük ağırlığıydı.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Honda ve Sony Tesla'yla mücadele etmek için takım oldular

Elektrikli araçlar için hızla büyüyen pazar, daha büyük oyuncuları kendine çekiyor.

Muhtemelen şu anda Amerikalılar için benzin istasyonuna gitmekten daha fazla stres yaratan bir şey yoktur.

Halihazırda elektrikli araçlara yatırım yapmış olanlar için, enflasyona dayalı yakıt maliyetlerinin sıkıntısı sorun değil (ancak EV sahiplerinin kesinlikle başka sorunları var).

Ancak sıkıntıyı hisseden birçok kişi, sorunlarına uzun vadeli potansiyel bir çözüm olarak elektrikli araçlara bakıyor.

Ve elektrikli araçlara artan alıcı ilgisi yeni bir şey olmasa da, Tesla (TSLA) - Get Tesla Inc. Raporu, insanlar onları ciddiye almaya başladığında kesinlikle piyasadaki dönüm noktası adıydı. Bu, Tesla'ya iyi bir sorun verdi, çünkü arabaları hızla o kadar popüler hale geldi ki tükendi.

Faizdeki artış, diğer işletmelerin devreye girmesi ve rekabet etmesi gerektiği anlamına geliyordu. Bugün Toyota (TYIDF), Volkswagen (VWAGY) - Get Volkswagen AG ADR Report ve Ford (F) - Get Ford Motor Company Report, tamamen elektrikli modeller sunan eski otomobil üreticilerinden sadece birkaçı.

Bu patlama aynı zamanda Tesla rakibi Rivian (RIVN) - Kasım 2021'de halka açılan Get Rivian Automotive Inc. Report, Hollanda merkezli Lightyear ve İsveçli üretici Polestar gibi yeni oyuncuları da ahşap işlerinden çıkardı.

Ve şimdi, iyi arabalar yapma konusunda uzun bir geçmişe sahip bir başka saygın üretici, mücadeleye yepyeni bir şekilde katılıyor. Ancak yeni araçlarından birini satın almayı umuyorsanız, bir süredir gelmeyecekleri için sabırlı olmanız gerekir.

AAYB6a5.img?w=620&h=349&m=6

Olağandışı Bir Ortaklık
Honda (HNDAF), 1997 yılında Fit EV-Plus veya daha yaygın olarak bilinen adıyla Honda EV Plus ile elektrikli bir araca ilk bakışını üretmiş olan EV pazarında yeni değil.

Daha sonra 2012'de Honda Fit hatchback'in elektrikli versiyonunu, 2014'te uzay çağından ilham alan MC-β'yi ve 2016'da Clarity Electric'i üretmeye devam etti.

Ayrıca Honda Insight ile yıllar içinde hibrit bir EV seçeneği de sunuluyor. Ve satıldığı pazarlardan birinde olacak kadar şanslıysanız, tasarımında bazı birinci nesil Civic hislerine sahip küçük, şık, tamamen elektrikli bir araç olan Honda E de var.

Ancak Honda için yeni olan, özellikle "yüksek katma değerli" elektrikli araçların üretimini hedefleyen bu ortaklıktır. Sony Honda Mobility Inc olarak adlandırılacak yeni bir tür elektrikli araç şirketi üretmek için Sony ile güçlerini birleştireceği açıklandı.

"Yeni şirket, Honda'nın en son çevre ve güvenlik teknolojilerini, mobilite geliştirme yeteneklerini, araç gövdesi üretim teknolojisini ve satış sonrası servis yönetimi deneyimini Sony'nin görüntüleme, algılama, telekomünikasyon, ağ geliştirme ve uygulama alanındaki uzmanlığıyla bir araya getirmeyi hedefleyecek. ve eğlence teknolojileri, kullanıcılar ve çevre ile yakından uyumlu yeni nesil mobilite ve mobilite hizmetleri gerçekleştirmek ve ileriye doğru gelişmeye devam etmek” dedi.

Yeni şirket, düzenleyici onayların ardından bu yıl kurulacak ve 2025 yılına kadar elektrikli araçların satışa hazır olmasını hedefliyor. En kısa sürede satın alacak bir tane arıyorsanız harika bir çözüm değil, ancak bir Honda hayranıysanız veya sahipseniz potansiyel olarak ideal. geçmiş EV çabalarından keyif aldı.

Kaynak: TheStreet

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Outrider USA Coyote, Dünyayı Değiştirebilecek Tamamen Elektrikli Bir 4WD'dir

AAYymLw.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Hem engelli hem de güçlü vücutlu insanların dışarı çıkıp harika açık havanın tadını çıkarması için inşa edilmiştir.

Büyük ölçüde engelliler tarafından ve onlar için inşa edilmiş bir dünyada yaşıyoruz ve engelliler için erişilebilirlik konusuna pek fazla kafa yormuyor. Çoğu durumda, engelli insanlar ve aileleri, kendi başlarına çözmeye ve gerekli düzenlemeleri yapmaya bırakılır. Çok sık olarak, insanlar daha sonra yaşamlarında engelli olurlarsa ve bir zamanlar sevdikleri bazı etkinliklere artık erişemezler veya bundan zevk alamazlarsa, bu çok kötü.

İşte bu noktada, fark yaratan elektrikli dörtlü Outrider USA Coyote devreye giriyor. Hem engelli hem de güçlü sürücülerin keyfini çıkarabileceği bir araç olarak üretildi. Kendisini "dünyanın en hafif 4WD'si" olarak adlandırıyor ve nasıl belirttiğinize bağlı olarak 150 ila 250 pound arasında ölçekler veriyor. Elektrikli bir araç olarak, aynı zamanda süper sessizdir - uygun gördüğünüz herhangi bir şekilde doğanın tadını çıkarmak için mükemmeldir.

Coyote'nin her türlü araziye uygun yetenekleriyle, engelli insanlar daha önce mümkün olmayan şekillerde dışarı çıkma ve harika açık havanın keyfini çıkarma fırsatına sahip olabilir. Outrider USA, bu videonun bu aracın ne tür bir fark yaratabileceğini ve sunduğu olanakları göstermesi için bazı felçli avcılık ve balıkçılık meraklılarına Coyote'larından birkaçını verdi.

Outrider USA Coyote, şirketin orta boy bir SUV'un arkasına sığabileceğini söylediği, son derece arazi yeteneğine sahip, tamamen elektrikli bir ATV'dir. Sürücüler, sipariş üzerine üretildiğinden, şirketin gururla Amerikan yapımı 3000W orta tahrikli güç aktarma sistemi veya 5000W göbek motoru 4WD sistemi arasında seçim yapabilir. Outrider'a göre ikinci güç aktarım mekanizması son derece sessiz ve 4WD sisteminden yararlanabilecek hem avcılar hem de engelli sürücüler için ideal.

Tescilli alüminyum monokok çerçeve, Coyote'u hem hafif hem de güçlü tutar. Tek bir 1512 WH lityum iyon pil paketi, tek bir şarjla 20 ila 35 mil talep edilir, ancak 6.048 wH ve 80 ila 140 mil menzil için bunlardan 6 tanesiyle donatabilirsiniz (ek bir ücret karşılığında, elbette). Mevcut diğer seçenekler arasında bir kargo rafı, far, yüksek görüşlü LED ışık direği ve iki USB bağlantı noktası ve 12V çıkışlı bir elektronik paket yer alıyor.

3000W orta tahrikli güç aktarma sistemi bir karbon kayış ve canlı aks kurulumu kullanırken, 5000W göbek motoru 4WD seçeneği doğrudan tahriklidir ve tam olarak ihtiyacınız olan yerde bol miktarda tork sunar. RWD canlı aks, 3000W güç aktarma sistemi, 400 pound'a kadar binicileri destekleyebilir. Her iki güç aktarma sistemi de size 22 mil / saat maksimum hız sağlar, ancak en hızlı şekilde gitmek, patikalarda ve doğayı keşfederken genellikle birinci öncelik değildir.

Koltuk yüksekliği 16,5 inç olarak ayarlanmıştır ve ıslak koşullarda sürerken kuru kalmanıza yardımcı olmak için hidrofobik bir yastığa sahiptir. Yerden yükseklik yedi inçtir ve Coyote, IRC VX-10 lastikli alüminyum jantlar üzerinde yuvarlanır. Bağımsız süspansiyon, ayarlanabilir geri tepme ile her iki uçta da hava şokları kullanır.

Çift Magura hidrolik 180 mm ön disk frenler ve yerleşik 1000W 110V şarj cihazı standart olarak gelir. İsteğe bağlı olarak isteğe bağlı olarak 220V, 2500W şarj cihazı takılabilir. Outrider USA da dünyanın her yerine gönderim yaptığı için farklı ülkelerdeki farklı elektrik sistemleri için dilerseniz konaklama da yapılabilmektedir. Bu arada Outrider, Coyote'un kapalı devre sistem dostu olduğunu söylüyor; Pili her zaman kullanıma hazır tutmak için kullanılmadığında solar şarjı kullanın.

Güç aktarma organları, pil ve aksesuar seçeneklerinin tümü taban fiyata eklendiğinde, fiyatlandırma 13,985 dolardan başlıyor. Daha fazla bilgi için Outrider USA'nın web sitesine göz atmak ve sorularınız için onlara ulaşmak en iyisidir.

Kaynak: RideApart

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Çok Kısa Elektrikli Araba 0 - 60 MPH'i 1,5 Saniyenin Altında Almayı Hedefliyor

AAYD2yz.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Mini Batmobile arabası Goodwood Hız Festivali'nde genel bir rekor kırmak istiyor.
İngiliz EV markası McMurtry Automotive, ilginç ama sevimli hayran arabasıyla Goodwood Hız Festivali'ne geri dönüyor. McMurtry Spéirling, Goodwood'daki ilk çıkışını 2021'de yaptı, ancak bu süreçte bir rekor kırarken ünlü tepe tırmanışını fethetmek amacıyla bu yıl geri dönmeye hazırlanıyor.

McMurtry Spéirling, Bugatti Chiron'dan daha hızlı olduğu iddia edilen, tek kişilik, tamamen elektrikli bir paletli otomobil. Aslında, McMurtry Automotive saatte 0-60 mil (saatte 97 kilometre) sprint'i 1,5 saniyenin altında ve üst sınırı 150 mph (241 km/s) ile sunuyor.

AAYCXum.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

McMurtry Automotive, Spéirling'in üretim rakamlarını açıklamadı, ancak elektrikli otomobilin 1.000 hp/ton güç-ağırlık oranına ve 2.205 poundun (1.000 kilogram) altında bir ağırlığa sahip olduğundan bahsetmişti.

Bununla birlikte, Spéirling'in ana ayırt edici özelliği, aracın altından hava çeken ikiz fanlarıdır. Bu sistem, 4.409 libre (2.000 kg) olarak derecelendirilen kendi ağırlığının bile iki katı olan talep üzerine anında yere basma kuvvetini destekliyor. Bununla birlikte, Spéirling'in 150 mil hızla bir F1 otomobilinden daha fazla yere basma kuvveti var.

AAYD8gt.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg


Eski F1 sürücüsü Max Chilton'ın Spéirling'in gelişimine öncülük ettiği McMurtry Automotive, Goodwood Hız Festivali'nde genel bir rekor kırmayı hedefliyor.

Unutulmamalıdır ki, ünlü tepe tırmanma etkinliğindeki mevcut rekor sahibi Volkswagen I.D. R, bir önceki yıla göre kendi rekorunu kıran 39.9 saniyelik bir koşu ayarlıyor.

"Amacımız etkinliği kazanmak ve bizim için her şey yolunda giderse rekorun eli kulağında olduğunu hissediyoruz. Tabii ki bu motor sporları ve hiçbir şeyi hafife alamazsınız ama son derece rekabetçi bir paketle karşı karşıyayız. Sonuncusu" Motor sporlarında bir fan otomobilin yarıştığı zaman, Niki Lauda'nın 1978 İsveç Formula 1 Grand Prix'sini domine ettiği zamandı," dedi McMurtry Automotive'in genel müdürü Thomas Yates.

Kaynak: McMurtry Otomotiv

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Chevy yeni elektrikli Blazer'ını sergiliyor - ne zaman bir tane alabilirsin?

AAYGURE.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Chevrolet'nin çoğunlukla elektrikli bir ürün yelpazesine geçişi devam ediyor. GM'nin kitlesel pazar markasının halihazırda showroomlarında Bolt kardeşler - daha küçük Bolt EV (elektrikli araç) ve daha büyük Bolt EUV - var. İlk elektrikli kamyonu Silverado EV'yi bir sonraki satış katına getirecek. Bir çift pille çalışan SUV takip edecek.

Papyon markası bu hafta bir tanesini tam anlamıyla sergiledi.

2024 Chevy Blazer EV ile tanışın
2024 Blazer EV, yanlarında dalgalı kıvrımlar ve sürücü tarafındaki ön tekerleğin arkasında havalandırma benzeri devasa bir yapı ile şık görünümlü bir makine olacak.

Daha önceki bir teaser, fişi gizleyen kanatçık olduğunu söylüyor. Görünümü simetrik tutmak için diğer tarafta da benzer bir yapay yapı olduğunu varsayıyoruz.

Başta, Silverado EV ile bariz genleri paylaşıyor. Tam genişlikte bir LED çubuk, arkadan aydınlatmalı bir Chevy papyonu ile öne çıkan çok ince farları birbirine bağlar. Ancak profilinde, yoğun karakter çizgileri, büyük boy fiş kapağı ve neredeyse fraktal bir çizime benzeyen sütun isyanı olan uzun bir sera ile çok şey oluyor.

Görünüm muhtemelen bazı alıcılar için iyi çalışacak, diğerleri için değil. Basın tepkileri zaten bölücü oldu.

Sorular kaldı…Temmuza kadar

Ama henüz konuşacak çok az şey var. GM, 18 Temmuz'da mekanik detaylar da dahil olmak üzere daha kapsamlı bir açıklama vaat ediyor. Şimdilik, yeni Cadillac LYRIQ ve GMC Hummer dahil olmak üzere GM'nin diğer EV'leri ile aynı Ultium pil platformuna bindiğini söyleyebiliriz. Ultium temeli, farklı boyutlarda araçlar inşa etmek için büyütülebilir veya küçültülebilir, bu da GM'in açıklamadan önce menzili tahmin etmeyi zorlaştırır.

Önden, arkadan veya dört tekerlekten çekiş kurulumlarını sağlayan bir veya iki elektrik motoru taşıyabilir.

Şirket, Blazer EV'nin sportif bir SS versiyonuna sahip olacağını söyledi. Daha küçük Equinox EV ile birlikte geliştiriliyor. GM, Blazer'ın etiket fiyatını 40.000 $ aralığına yaklaştırabilecek ikisinden daha küçük olanı için 30.000 $ civarında bir fiyat vaat etti. Orada Ford Mustang Mach-E, Volkswagen ID.4 ve diğer orta ölçekli elektriklilerle rekabet edecekti.

Chevy, Blazer'ın 2023 baharında satışa çıkacağını söyledi.

Kaynak: MarketWatch

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Nissan Sakura, Şehirde Yolculuk İçin Mükemmel Elektrikli Kei Arabasıdır

Japonya'nın ulusal çiçeği dışında Sakura ismi size neyi hatırlatıyor? 70'lerin sonu ve 80'lerin başı Nissan Gazelle, Meksika pazarına Datsun Sakura olarak tanıtıldı. Evet, o ama şu anda bahsettiğimiz Sakura, 1979'dan 1983'e kadar üretilen 2 kapılı hardtop coupe gibi değil.

AAYFEiq.img?w=768&h=377&m=6

Mayıs 2022'de tanıtılan Nissan Sakura, NMKV tarafından geliştirilen, pille çalışan bir Kei otomobilidir. NMKV, iki Japon otomobil üreticisinin kendi markaları altında Kei otomobilleri üretmeye yönelik ortaklığı olan Nissan Mitsubishi Kei Vehicles'ın kısaltmasıdır.

Bildiğiniz gibi, Kei arabaları Japonya'da ikamet eden küçük, hafif, yüksek yollu yasal binek arabalardır. Japonya dışında ultra mini, şehir arabası ve mikro araba gibi çeşitli isimler kullanıyorlar. Genellikle, sertifikalı Kei arabaları veya Kei kamyonları veya Kei kamyonetleri için sınırlı boyutlara sahiptirler. Yaşlılar, gençler ve şehir içinde mal ve personel taşıması gereken şirketler arasında popüler oldukları için Kei arabaları Japon otomobil pazarının önemli bir bölümünü oluşturuyor.

Yeni tanıtılan Nissan Sakura, Kuzey Amerika pazarı için belki de daha ideal bir Kei. Gazla çalışan eK X temel alınarak Mitsubishi eK X EV ile birlikte geliştirilen Sakura, pille çalışan, kompakt, uygun fiyatlı, sevimli ve akıllıdır. Hadi kontrol edelim.

Nissan Sakura'ya Neden Burada İhtiyacımız Var?

Artan sayıda insan iklim değişikliğine daha fazla önem verdiğinden, bu sadece mükemmel bir şehir arabası veya ikinci araba olabilir.

Pew Araştırma Merkezi tarafından hazırlanan bir rapora göre, “İklim değişikliği konusunda kamuoyunun endişesi son yıllarda artıyor… ve COVID-19 pandemisinin endişe düzeylerini azalttığına dair hiçbir işaret yok.” Benzer bir araştırma, "Amerikalıların %60'ının iklim değişikliğini Amerika Birleşik Devletleri'nin refahı için büyük bir tehdit olarak gördüğünü" de ortaya koydu.

Bu rapor, bankayı bozmadan satın alabilecekleri kompakt bir EV'nin kamu tarafından kabul edileceğini öngörmektedir. Kaç Amerikalı, 14.000 doların altında bir fiyatla tek bir şarjla yüz mil menzil sunan yepyeni bir elektrikli araç ihtimalinden memnun olmaz? Japonya'nın iyi insanlarının buna sahip olması ve bizim almamamız kalbini kırmıyor mu?

20 kWh pili, şarj etmeniz gerekmeden önce 112 mil menzil sağlayabilir. Her gün eve döndüğünüzde bol bol paranız olacak; takın ve ertesi gün gitmeye hazırsınız. Gaz veya şarj istasyonu hakkında endişelenmenize gerek yok. Lityum iyon pil, Nissan LEAF'te güvenilirlik ve mükemmel performans geçmişiyle kendini kanıtlamıştır.

Son teknoloji pil hakkında başka ne biliyor musunuz? Tüm gün eviniz için acil durum mobil güç kaynağı olarak kullanılabilir. Nissan Sakura, 4 kapılı bir gövde tipidir, bu nedenle sınıfındaki çoğu kişiden daha olgun görünüyor. Pil, 63 beygir gücü ve 144 lb-ft tork yapabilen tek bir elektrik motoruyla eşleştirildi. 2.359 hafifliği, 80 mil / saat hıza ulaşmasını sağlar. Dürüst olmak gerekirse, ABD otoyollarında bu kadar küçük bir arabada bu kadar hızlı gitmeye pek hevesli değiliz.

Ancak, Sakura şehir içi ulaşım için mükemmeldir. Amerika'nın büyük ve daha büyük şeylere olan güvenlikle ilgili takıntısını ortadan kaldırdığınızda ne olur? Nissan Sakura gibi akıllı, ekonomik küçük arabalar, ortalama bir Amerikalı için %110 mantıklı olacaktır. Bu, Amerikan halkının Kei boyutlarındaki küçük arabaları kucaklayabilmesi için atılması gereken bir adım.

58.1" genişlik, 133.7" uzunluk ve 65.2" yükseklikten oluşan küçük profiline rağmen, Sakura'nın etkileyici akıllı özellikleri ve son teknoloji ürünü güç aktarma sistemi, eyaletteki insanları bu arabayı kucaklamaya zorlayacak (amaçlanan).

Bahsettiğimiz bu akıllı özellikler hakkında. ProPILOT Park gelişmiş park yardımı teknolojisini ve Eco, Standard ve Sport olmak üzere üç sürüş modunu içerir. Modlar, çeşitli sürüş koşullarında aracın performansını optimize eder. Dahil edilen ePedal Step, aynı zamanda rejeneratif frenleme yoluyla pili şarj eden gaz pedalını hafifçe gevşeterek yumuşak yavaşlamaya olanak tanır.

Sadece şehir içi sürüş için değil, aynı zamanda sık sık frenleme ve hızlanma gerektiren karla kaplı yollar gibi zorlu araziler için de dahil olan sık hızlanma ve yavaşlama nedeniyle bunun şehir içi sürüş için yapılmış bir aktarma organı olduğunu söylemeye cesaret ediyoruz. Otomobilin ayrıca düşük bir ağırlık merkezi vardır, bu da viraj alırken veya olumsuz sürüş koşullarına göğüs gererken dengesini artırır. 15.7 fit dönüş yarıçapına sahiptir.

Sakura şu soruya ilham veriyor, neden burada Kei arabalarımız yok? Gezegeni 40.000 dolarlık EV'lerle destekleyemeyiz; karşılayabileceğimiz bir Sakura'ya ihtiyacımız var. Banka bakiyemiz ve sigorta oranlarımız için iyi ve tatmin edici derecede eğlenceli.

Nissan Sakura ne kadar?

Japon alışverişçiler 14.000 doların biraz altında ödeme yapacak ve 2022 Eylül'ünden itibaren evlerine yepyeni bir Nissan Sakura ile gidecekler. Kei arabaları ABD'ye ithal edilemezken, 25 yaşında olduğu sürece Kei arabalarına sahip olmak ve kullanmak yasaldır ve ABD'de kayıtlı. Bu bize Nissan Sakura'da nasıl yardımcı olur? Hiçbirini düşünemiyoruz.

Nissan'ın Genel Müdür Yardımcısı Asako Hoshino'ya göre, "Yepyeni Sakura, LEAF ve Ariya'yı bir kitlesel pazar EV olarak takip ediyor. Bunun Japon pazarı için bir ezber bozan olacağına ve EV'leri müşteriler için çok daha erişilebilir hale getireceğine inanıyoruz. Japonyada."

Kompakt pil, otomobilin zaten nispeten geniş olan iç mekanını iyileştiriyor. Unutmayalım ki, iç kısım tenis kortu çıplak değil. Diğer aygıtların yanı sıra 9 inçlik bir bilgi-eğlence ekranına ve 7 inçlik bir gösterge grubuna sahiptir.

Henüz ikna olmadıysanız, Mini Cooper SE Electric'in şu anda Sakura ile benzer bir menzil sunan ancak Sakura'nın fiyat etiketinin iki katından fazlaya mal olan tek EV olduğunu düşünün.

Aslında, Sakura'nın fiyatına yeni bir EV satın alamazsınız. Heck, 20.000 doların altında bir tane bile alamayacaksın. Neredeyse Amerika'da satış yapan markaların hiçbiri ortalama bir sürücü için iyi bir EV yapmayı umursamıyor, Çin ve Japonya gibi ülkelerin hafife almadığı bir şey. Neden kitleleri karşılayamayacakları VW eGolf ve BMW i3 ile baş başa bıraksınlar?

Kaynak: HotCars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Rapora göre, Çin'in elektrikli araç pil tedarik zinciri zorla işçi çalıştırma belirtileri gösteriyor

The New York Times'ın bir raporuna göre, elektrikli araç pilleri için hammadde üreten Çinli şirketler zorla çalıştırma belirtileri gösteriyor.

Xinjiang Demir Dışı Metal Endüstrisi, lityum, nikel ve bakır dahil olmak üzere mineraller ve metaller üreten bir şirkettir. Times'ın bildirdiğine göre, ABD, Almanya, İngiltere, Japonya ve Hindistan'a metal ihraç etti.

Rapor, Amerika Birleşik Devletleri'nde yürürlüğe giren Uygur Zorunlu Çalışmayı Önleme Yasası'nın arifesinde yayınlandı. Mevzuat, Xinjiang'da zorla çalıştırılan malların ABD pazarına girmesini yasaklıyor.

AAYIEWe.img?w=768&h=402&m=6

The New York Times'ın bir raporuna göre, elektrikli araç pilleri için hammadde üreten Çinli şirketler zorla çalıştırmanın belirtilerini gösteriyor.

Gazete, madencilik holdingi Xinjiang Demir Dışı Metal Endüstrisinin, sözde bir iş transferi programının parçası olarak Çin'de etnik bir azınlık olan yüzlerce Uygur'u istihdam ettiğini bildirdi.

Times, Çin'in Uygurları ve diğer etnik azınlıkları Sincan'ın güneyinden kuzeye endüstriyel işlerde çalışmaya sevk eden böyle bir program yürüttüğünü kabul ettiğini bildirdi.

Washington'daki Çin büyükelçiliği, CNBC'nin yorum talebine hemen yanıt vermedi.

ABD Dışişleri Bakanlığı daha önce bağımsız bir araştırmacıya atıfta bulunarak, transfer edilen işçilerin zorunlu çalışmaya maruz kalma riski altında olduğunu belirtmişti. Ayrıca daha önce Çin akademik yayınlarına atıfta bulunarak, "işgücü transferlerini Uygur toplumunu parçalamak ve dinin 'olumsuz' etkisini azaltmak için çok önemli bir araç olarak tanımladı."

Xinjiang Nonferrous, Times tarafından çevrilen sosyal medya paylaşımlarında, çoğunluğu Müslüman azınlıklardan gelen işçilere "dini aşırıcılığın ortadan kaldırılması" ve "Çin ulusunu benimseyen" işçiler haline gelme konusunda ders verildiğini söyledi.

Çinli yetkililer, ülkenin Uygurları hapse attığını veya köleleştirdiğini defalarca reddetti. Salı günü, Çin Dışişleri Bakanlığı sözcüsü Wang Wenbin, Sincan'da zorunlu çalışma iddialarının "Çin karşıtı güçlerin Çin'i karalamak için uydurduğu büyük bir yalan" olduğunu söyledi. Sincan'daki tüm etnik grupların çalışanlarının haklarının usulüne uygun olarak korunduğunu söyledi.

Xinjiang Demir Dışı Metal Endüstrisi, lityum, nikel ve bakır dahil olmak üzere mineraller ve metaller üretir. Times'ın bildirdiğine göre, ABD, Almanya, İngiltere, Japonya ve Hindistan'a metal ihraç etti. Ancak New York Times'ın bildirdiğine göre, bu ilişkilerin devam edip etmediği belli değil.

Rapor, Amerika Birleşik Devletleri'nde yürürlüğe giren Uygur Zorunlu Çalışmayı Önleme Yasası'nın arifesinde yayınlandı. Mevzuat, Xinjiang'da zorla çalıştırılan malların ABD pazarına girmesini yasaklıyor.

Times, binlerce şirketin tedarik zincirlerinde Sincan ile bir bağlantısı olabileceğini bildirdi. Tam olarak uygulanırsa, elektrikli araçlar için ihtiyaç duyulanlar da dahil olmak üzere birçok ürün sınırda durdurulabilir.

Kaynak: New York Times

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Genesis Electrified G80 Pil Paketinin Açıldığını İzleyin

AAYSODw.img?w=768&h=432&m=6

36 lityum iyon modüllü 87,2 kWh pile sahiptir.
Genesis Electrified G80, Genesis'in ilk tamamen elektrikli modelidir, ancak Genesis GV60'ın aksine, Hyundai Motor Group'un E-GMP platformunu temel almıyor.

Bugün, Power BASTRO tarafından Güney Kore'de açılan Electrified G80'in pil paketine bir göz atacağız. Video, 2021'in sonlarında yayınlandığı için tamamen yeni değil, ancak yine de oldukça ilginç çünkü bazı bileşenlerin E-GMP ile oldukça ilgili olduğu görülüyor.

Genesis Electrified G80'deki pil takımı, şu anda mevcut olan E-GMP modellerinin en üst sürümünden (77,4 kWh) neredeyse 10 kWh daha fazla olan 87,2 kWh'dir. Otomobilin kendisi daha büyük ve daha az verimli olduğundan, daha yüksek kapasiteli daha büyük bir pilin kullanılması haklıdır. Genesis, menzilinin yaklaşık 427 km (265 mil) olduğunu tahmin ediyor.

Hyundai Motor Group'un BEV'leri:

Hyundai Ioniq 5 (E-GMP)

- 58,0 kWh pil: 24 modül (2P 6S), 288 hücre

- 72,6 kWh pil: 30 modül (2P 6S), 360 hücre

(başlangıçta kullanıldı ve daha sonra 77,4 kWh olarak değiştirildi)

- 77,4 kWh pil: 32 modül (2P 6S), 384 hücre

Kia EV6 (E-GMP)

- 58,0 kWh pil: 24 modül (2P 6S), 288 hücre

- 77,4 kWh pil: 32 modül (2P 6S), 384 hücre

Genesis Elektrikli G80

- 87,2 kWh pil: 36 modül (3P 4S), 432 hücre

Genesis GV60 (E-GMP)

- 77,4 kWh pil: 32 modül (2P 6S), 384 hücre

Genesis Elektrikli GV70

- 77,4 kWh pil

E-GMP modülleri:

- Modül başına 12 lityum iyon kese hücresi

- modül başına 2,4 kWh'den fazla

- hücre başına 200 Wh'nin üzerinde

Aşağıdaki videolarda görebileceğimiz gibi Genesis Electrified G80'in pili, daha önceki bir videoda açılan Hyundai Ioniq 5'teki E-GMP paketi gibi tamamen boş değil. Bunun nedeni, paketin geleneksel G80'in yapısına uyması gerekmesiydi.

Batarya çok daha geniştir ve dört sıra (4x9) toplam 36 modül içerir. Her modülde toplam 432 lityum iyon hücre için 12 hücre (her biri 2P 6S) bulunur. E-GMP üniteleri 3P 4S olmasına rağmen, tıpkı E-GMP'de olduğu gibi (şekil de benzer) tek bir modül 2,4 kWh'nin üzerinde görünüyor.

Gelecekte şirket, hücreden pakete yaklaşımıyla 9 standart pil paketinden (tüm markaların tüm modelleri için) oluşacak olan Integrated Modular Architecture (IMA) adı verilen yeni bir çözüm sunmayı planlıyor.

Genesis Electrified G80'in özellikleri:

NEDC'ye göre 500 km'den (311 mil) fazla

Kore EV sertifika sistemine göre yaklaşık 427 km (265 mil)

19 inç jantla donatıldığında verimlilik 4,3 km/kWh

87,2 kWh pil
0 ila 60 mil (96 km/s) 4,9 saniyede

(Spor modunda Genesis Ar-Ge Merkezi testinden elde edilen sonuçlara göre)

çift motorlu dört tekerlekten çekiş (DAS ile)

"Ayırıcı Aktüatör Sistemi (DAS), farklı sürüş koşullarına bağlı olarak motor ve tahrik milini bağlayabilir veya ayırabilir, böylece gereksiz güç kaybını azaltmak ve verimliliği artırmak için aracın RWD ve AWD arasında geçiş yapmasını sağlar"

sistem çıkışı: 272 kW (136 kW ön ve 136 kW arka) ve 700 Nm tork
hızlı şarj: 22 dakikada %10-80 (800 V'ta, yüksek güçlü şarj cihazı)
3,6 kW'a kadar Araç Yükleme (V2L) kapasitesi

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

2023 Hyundai Ioniq 6 Yeni Teaserlarda Üretim Tasarım Detaylarını Gösteriyor

AAYU5gl.img?w=768&h=432&m=6

Tam tasarım açıklaması bu hafta gerçekleşiyor.

Hyundai, bu hafta EV'nin tanıtımından önce merakla beklenen Ioniq 6'ya daha iyi bir bakış sunuyor. Tesla Model 3 rakibi, yaklaşık iki buçuk yıl önce Kehanet konseptinin ortaya çıkmasıyla başlayan uzun bir teaser kampanyasına maruz kaldı. Yola çıkan model, vitrin kadar şık olmayacak, ancak bu, üretim versiyonunun sıkıcı görüneceği anlamına gelmiyor. Aksine, bu yakın çekimler oldukça umut verici.

Ioniq 5 crossover ile paylaşılan Parametrik Piksel tasarım teması, arka spoylere yerleştirilmiş geniş bir üçüncü fren lambasını gösteren bu tanıtımlarda açıkça görülüyor. Arkadaki dikey reflektörlere daha fazla kare yerleştirildi ve aynı zamanda neredeyse coupe benzeri tavan çizgisine bir göz atabiliyoruz. Yasal olduğunda, Ioniq 6, geleneksel aynaların yerini alan bu yan kameralara sahip olacak.

Üretime hazır ön tamponun bir bölümü de aerodinamiğe yardımcı olmak için pürüzsüz yüzeyiyle gösterilmektedir. Ayrıca, tekerlekleri temizlemeyi zorlaştıracak karmaşık bir kol tasarımına sahip büyük alaşımları da görebiliriz. Beklendiği gibi, 2023 Hyundai Ioniq 6, rüzgar direncini azaltmak ve dolayısıyla menzili artırmak için açılır elektronik kapı kollarına sahip olacak.

"Elektrikli bir düzene" olarak tanımlanan Ioniq serisinden ikinci özel EV'nin sırasıyla arkadan ve dört tekerlekten çekişli hem tek hem de çift motorlu kurulumlarda gelmesi bekleniyor. Bildirildiğine göre, piyasaya sürüldüğünde mevcut en güçlü sürümde 77,4 kWh pil paketi ve yaklaşık 300 hp alacak. Hyundai bir Ioniq 5 N üzerinde çalışıyor, bu nedenle sedan için daha sıcak bir türev olasılığını da göz ardı etmemeliyiz.

Güney Koreli marka tarafından bu hafta içinde tamamen açıklayıcı görüntüler yayınlanacak. Ancak tipik Hyundai / Kia / Genesis tarzında teknik özellikler için biraz daha beklememiz gerekecek. Söylentiye göre, tüm sulu detaylar, Ioniq 6'nın ilk halka açık gezisini gerçekleştireceği 2022 Busan Otomobil Fuarı sırasında Temmuz ortasında açıklanacak.

2023'e gelindiğinde Hyundai, Ioniq portföyünü Seven Concept tarafından ön izlemesi yapılan tam boyutlu, üç sıralı bir SUV ile genişletecek. O da E-GMP platformunda Ioniq 5 ve 6 olarak yer alacak ve eşdeğer bir Kia versiyonu EV9 olarak adlandırılacak. Genesis markasından daha lüks bir GV90 da olabilir.

Kaynak: Motor1.com

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Elektrikli Arabaların 2. el satış  değerindeki korkunç kayıp

Arabanız için benzin pompasına şişirilmiş fiyatlar ödemekten yorulduğunuzda, elektrikli bir tane satın almak çekici görünebilir. Bununla birlikte, fark etmeyebileceğiniz şey, ne tür bir arabaya sahip olduğunuza bağlı olarak size bir ton, belki de binlerce paradan tasarruf etmelerine rağmen, paranın orada durduğudur. Pek çok EV sahibi için, elektrikli arabaların yakıttan tasarruf etmesine ve uygun bir fiyata takılabilmesine rağmen, yıldırım hızında değer kaybettiği bir sır değil.

AAYVPf9.img?w=768&h=431&m=6

Car and Driver'a göre, EV'ler ilk beş yılda ortalama olarak yılda 5.700 dolardan fazla kaybediyor ve beş yıl içinde sahiplerine yaklaşık 28.500 dolara mal olacak. Bunu, tipik olarak yılda 3.200 dolardan veya beş yılda 16.000 dolardan az kaybeden benzinli bir araba ile karşılaştırın. Gerçek şu ki, çoğu EV sahibi için amortisman, satın alma kararınızda dikkate alınması gereken bir masraftır. Bu pahalı arabaların neden değerlerini korumakta zorlandıklarını anlamak için daha yakından bakalım.

Neden Değer Düşürüyorlar?

Amortisman, cüzdanınızdan para çekmek ve onu her gün ateşe vermek gibidir. Başta bunu bir kayıp olarak görmüyorsunuz ama bir süre sonra gaz kullanmayarak daha önce biriktirdiğiniz miktarı ödemiş oluyorsunuz. Peki, EV'lerin değer kaybetmesine neden olan nedir?

Şaşırtıcı bir şekilde, değer kaybına yol açan ana faktörlerden biri, yeni EV sahiplerine araçlarını satın almalarına yardımcı olmak için verilen teşviklerdir. 2010'dan bu yana ABD hükümeti, elektrikli araç satın almak isteyen herkese (CNBC aracılığıyla) 7.500 dolara kadar vergi kredisi teklif etti. Bu iyi olsa da yeniden satıldığında aracın fiyatının düşmesine neden oluyor.

İkinci faktör taleptir. Elektrikli arabalara olan ilgi hızla artmasına rağmen, bu, normal yakıtla çalışan arabaların satışlarını geçmedi. Alıcılar hala gazla çalışan arabalar istiyor, ancak bunun önümüzdeki yıllarda tersine döneceği tahmin ediliyor (Axios aracılığıyla).

Üçüncü faktör pil kapasitesidir. EV pilleri, bozulmamış durumda tutulmazsa bir otomobilin değerini etkileyen sınırlı bir ömre sahip olmakla ünlüdür. Forbes'a göre, sekiz yıl civarında, çoğu elektrikli otomobil pili bozuldu ve yenisiyle değiştirilmesi gerekiyor. Son olarak, değişen teknoloji de dikkate alınmalıdır. Hızla gelişen EV teknolojisi, her yeni model çıktığında fiyatı düşürür ve eski modellerin amortismanını hızlandırır.

Tesla'nın Anomalisi

AAYVUBG.img?w=768&h=431&m=6

Sektör uzmanlarına göre, daha yüksek menzile (200 mil ve üzeri) ve geliştirilmiş pil teknolojisine sahip EV otomobilleri en yüksek yeniden satış değerine sahip görünüyor (MyEV aracılığıyla). Bu, Tesla modellerinin en yüksek yeniden satış fiyatlarına sahip olma eğiliminin bir nedeni olabilir, çünkü şarj başına en fazla mil alırlar.

Diğer elektrikli araçların çoğu birkaç yıl sonra değer kaybederken, Tesla Model 3 bir istisnadır. İstatistikler, Tesla Model 3'ün yalnızca piyasadaki diğer EV'lerden beş kat daha iyi bir yeniden satış değerine sahip olduğunu değil, aynı zamanda toplam değerinin %90'ını üç yıl sonra (ElectricTrek aracılığıyla) elinde tuttuğunu gösteriyor. Ayrıca, InsideEV'lere göre, diğer otomobillerle (EV'ler ve gazla çalışan otomobiller) karşılaştırıldığında, yeniden satış değeri dört kat daha iyiydi. Tesla'nın daha yavaş bir amortisman oranına sahip olmasının bir başka nedeni de, potansiyel Tesla alıcılarının artık federal vergi kredisi alamamasıdır, çünkü üretici zaten 200.000 araba satmıştır ve artık bu teşvikin (Tesla aracılığıyla) bir parçası olmaya uygun değildir.

Alıcılar Arabalarındaki Amortismanı Nasıl Azaltabilir?

AAYVZtN.img?w=768&h=431&m=6

Bir EV sahibiyseniz veya yakında bir tane satın almayı düşünüyorsanız, en yüksek değeri elde etmek için amortismanı önlemenin birkaç yolu vardır. Yaygın bir yol, ikinci el bir elektrikli araç satın almak veya kiralamaktır. Tercihen bir yaşında olan kullanılmış bir EV satın almak, aracınızdaki amortismanı azaltmanın bir yoludur. Önceki sahipler, amortismanın büyük kısmını zaten yemişler, bu yüzden bunun için daha az ödersiniz. İkinci el bir EV kiralamak, amortisman maliyetlerini de azaltır. Araç zaten daha düşük bir değere sahip, bu da otomatik olarak daha ucuz aylık ödemelere (Jerry aracılığıyla) yol açıyor.

Bakıma ayak uydurduğunuzdan emin olmak, EV'nizin daha yüksek bir yeniden satış değerine sahip olmasını sağlamanın bir başka iyi yoludur. Alıcıların, uygun şekilde bakımı yapılmış ve bunu gösterecek servis kayıtlarına sahip kullanılmış bir araç için ekstra ödeme yapma olasılığı daha yüksektir.

Son olarak, EV'nizin en yüksek dolardan satılmasını istiyorsanız, arabanızın içini ve dışını lekesiz tutmaya çalışmalısınız. Ekstra para harcamaktan çekinmiyorsanız, profesyonel detaylandırma hizmetleri için de buna değer, bu nedenle aracınız bozulmamış satış durumunda. Arabanızı satarken görünüş önemlidir - alıcılar bakımlı görünen bir araba için kötü durumda olan bir arabaya göre (Oto kozmetik aracılığıyla) %10 ila %20 daha fazla ödeyeceklerdir.

Kaynak: SlashGear

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Piyasadaki en çok abartılan 10 elektrikli otomobil

Elektrikli otomobil pazarının patladığı bir sır değil. Üreticiler her sezon yeni modeller çıkarmaya devam ediyor ve bunları daha ucuza üretmek ve tüketiciler için daha çekici hale getirmek için daha fazla zaman, para ve çaba harcıyorlar. Çevrenin kurtarılmaya ihtiyacı var ve bu yeni nesil araçlarla doğru yönde ilerliyoruz.

AAZagCc.img?w=768&h=407&m=6

Elektrikli otomobiller söz konusu olduğunda, tüketicilerin çok fazla seçeneği var. Ancak, tüm seçenekler eşit yaratılmamıştır. Bazı üreticiler birinci sınıf işçilikle oluşturulmuş mükemmel makineler üretmeleriyle tanınsalar da, bazı bölümler her zaman diğerleri kadar özenle tasarlanmaz. Bu, bazı parçaların arızalı olmasına ve aracın bozulmasına ve hatta bazen fabrikaya geri çağrılmasına neden olur.

Bugün, 2022'nin abartıldığını düşündüğümüz on elektrikli otomobiline odaklanacağız. Bu onların kötü oldukları anlamına gelmez. Aslında, hepsi olmasa da çoğu harika. Bununla birlikte, her birinin belirtmemiz gerektiğini düşündüğümüz bazı eksileri var. O halde lafı fazla uzatmadan hemen konuya geçelim!

Kia Niro

Ekonomi segmentinde rekabet etmesine rağmen, Kia Niro yaklaşık 40.000 dolardan başlıyor. Birden fazla Reddit kullanıcısına ve araba inceleme sitesine göre, araba bazı şaşırtıcı problemler sunuyor. Bunlardan en önemlisi olmasa da biri, elektrik motorunun arızalanmasına neden olan rulmanların kalitesinin düşük olmasıdır. Diğer dezavantajlar, bariz tasarım, düşük tutuşlu lastikler ve sınırlı arka cam görünürlüğünü içerir. Ayrıca ödediğiniz paraya göre elektrik verimliliği çok iyi değil, en iyi ihtimalle ortalama.


Hyundai Kona

Elektrikli Kona'nın MSRP'si 34.000 dolar, bu da onu önceki yılın modelinden daha ucuz hale getiriyor. Ancak, bizi denemek için çok hevesli olmayan bazı şeyler var. Örneğin, bir AWD seçeneğinin olmaması, arabayı değerlendirmemizde büyük bir darbe. Ayrıca, iç alan biraz sıkışık ve bunun bir aile geçişi olduğu düşünüldüğünde kargo alanı oldukça sınırlı. Ön bagaj, bu kategorideki çoğu otomobilde bulabileceğiniz bir şeydir, ancak Kona'da böyle bir özellik yoktur.

Chevrolet Bolt

31.500 $ MSRP'de satış yapan üreticinin Bolt ile çok daha iyi yapabileceği bazı şeyler var. Otomobilin tek pedalla sürüş özelliği ve iyi bir sürüş mesafesi dahil olmak üzere birçok artısı var. Ancak, sunroof'tan yoksun olması, yolcuların sürüş deneyimini bazı rakiplerine kıyasla biraz sıkıcı ve bunaltıcı hale getiriyor. Ayrıca ciddi bir para ödediğinizi düşünürsek iç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi çok daha iyi olabilir.

Nissan Leaf

Leaf ile ilgili bir çok sorun var ve fiyatı iyi olsa da, 25.000 - 30.000 $ aralığında daha iyi seçenekler mevcut olduğundan hala abartıldığını düşünüyoruz. Elbette, bu en ucuz seçenek, ama ne pahasına? Sınırlı akü kapasitesi nedeniyle sürüş menzili 150 milin hemen kuzeyindedir. Ayrıca, mükemmel pürüzsüz sürüş deneyimine rağmen, EV, azami hızı 98 mil olduğu için çok yavaş sürüyor.

Mini Cooper SE

Mini Cooper arabaları, yüksek fiyatları ve sınırlı yetenekleri ile bilinir. 2022 SE, 30.750 dolardan başladığı için farklı değil, bu bir elektrik için fazla değil, ancak aynı fiyata daha mantıklı seçenekler var.

Menzili sadece 110 mil, arka koltuklar çok küçük ve çekiş kontrolü müdahaleci. Bu abartıldığını söylemek için yeterli mi? Pekala, bu senin bakış açına bağlı. Yine de kesin olan bir şey var: tıpkı diğer Minisler gibi, bu da kullanması çok eğlenceli bir araba.

BMW iX

83.200 dolardan başlayan fiyatlarla BMW iX, birinci sınıf kalite ve sürüş yetenekleri isteyenler için tasarlanmış birinci sınıf bir otomobil. Bununla birlikte, yüksek fiyat etiketi, bazı önemli özelliklerin eksikliğini haklı çıkaramaz. Bunlardan biri, herhangi bir lüks SUV'nin hayati bir parçası olan eksik tavan taşıyıcısıdır. Sıradaki, birçok BMW hayranına garip ve çirkin görünen ön ızgara. Her şeyden önce, model ayrıca bir ön bagajdan yoksundur.

Ford Mustang Mach-E GT

Tesla Model Y'den çok az daha ucuz olan Mustang Mach-E GT, 61.000 dolardan geliyor. Bu fiyat için, 3,8 saniyelik 0-60 mil / saat hız, harika görünüm ve ikonik bir Mustang isim plakası alacaksınız. Bununla birlikte, bu EV tam olarak abartılmamıştır, ancak kesinlikle aşırı pahalıdır. Otomatik fren sistemi harika değil ve dokunmatik kontroller Tesla'da bulunanlar kadar sezgisel değil. Ayrıca, bu fiyat aralığındaki diğer elektrikli araçların çoğuna kıyasla iç kalite ve teknoloji özellikleri eksik.

Mercedes-EQ EQS

100.000 dolardan fazlaya mal olan bu arabaya hemen abartılmış demek kolay. Ancak, bu ifadeyi haklı çıkaran bazı şeyler var. Birincisi, ön bagaj açılamıyor, ikincisi, mevcut oturma alanı söz konusu olduğunda arka koltuklar biraz sınırlı. Sürüş menziline gelince, otomobilin 350 millik kapasitesi, yarı fiyatına gelen Tesla Model 3 Uzun Menzilli'nin gerisinde kalıyor. Mercedes'in amiral gemisi lüks EV'sinin en azından temelleri kapsaması gerektiğini düşünüyoruz.

Porsche Taycan

Taycan herkese göre değil. İçinde dolaşan "sadece bir EV isteyen" birini görmeyeceksiniz. Belirli bir insan grubunu hedef alan niş bir modeldir. Aşırı sürücü memnuniyeti sunuyor, ancak 82.700 $'lık taban fiyat için, biz uzaklaşırdık. Elbette, 0-60 mil 3,0 saniyede birçok EV üreticisinin kıskanacağı bir şey, ancak aynı fiyat noktasındaki bir Tesla ile karşılaştırıldığında, Porsche hem menzil hem de hızlanma söz konusu olduğunda büyük ölçüde eksik.

Volkswagen ID.4

2022 ID.4 ile ilgili birçok sorun var. Birincisi, dış görünüşü olabildiğince künt ve heyecansız. O zaman kötü bir bilgi-eğlence sisteminiz ve daha da kötü kullanım kabiliyetiniz var. Arabanın 41.000 doların üzerinde bir MSRP'den başladığını düşünürsek, segmentte çok daha iyi seçenekler var. Ayrıca, bir ön bagaj ve fiziksel düğmelerden yoksundur ve dokunmatik ekran kontrolleri, sürüş sırasında kullanışsız ve kullanımı zordur.

Kaynak: HotCars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bilim İnsanları: Elektrikli Araçlar için Yeni Süper Pil Aşırı Sıcaklıklara Dayanabilir

Yeni bir araştırmaya göre, elektrikli araçlar için yeni bir pil türü aşırı sıcak ve soğuk havalarda daha uzun süre dayanabiliyor.

Bilim adamları, pillerin EV'lerin soğuk havalarda tek bir şarjla daha fazla seyahat etmesine izin vereceğini ve sıcak iklimlerde aşırı ısınmaya daha az eğilimli olacağını söylüyor.

Bu, EV sürücüleri için daha az sıklıkta şarj olmasına ve pillerin daha uzun ömürlü olmasına neden olur.

Amerikan araştırma ekibi, kimyasal olarak aşırı sıcaklıklara daha dayanıklı yeni bir madde yarattı ve bunu yüksek enerjili lityum pillere ekledi.

California-San Diego Üniversitesi'nden kıdemli yazar Profesör Zheng Chen, "Ortam sıcaklığının üç haneli rakamlara ulaşabileceği ve yolların daha da ısınabileceği alanlarda yüksek sıcaklıkta çalışmaya ihtiyacınız var" dedi.

"Elektrikli araçlarda, pil paketleri tipik olarak zeminin altında, bu sıcak yolların yakınındadır. Ayrıca piller, çalışma sırasında sadece bir akım akışından dolayı ısınır.

"Piller bu ısınmayı yüksek sıcaklıkta tolere edemezse, performansları hızla düşecektir."

Pazartesi günü Proceedings of the National Academy of Sciences dergisinde yayınlanan bir makalede araştırmacılar, testlerde pillerin enerji kapasitelerinin yüzde 87,5 ve yüzde 115,9'unu –40 Santigrat (–104 Fahrenhayt) ve 50 Santigratta (122 Fahrenhayt) nasıl tuttuğunu anlatıyor. ) sırasıyla.

Ayrıca sırasıyla yüzde 98,2 ve yüzde 98,7'lik yüksek Coulombic verimlilikleri vardı, bu da pillerin çalışmayı durdurmadan önce daha fazla şarj döngüsünden geçebileceği anlamına geliyor.

Bu, lityum tuzu ve ilaç ve böcek ilacı gibi bazı imalatlarda kullanılan renksiz bir sıvı olan dibütil eterden oluşan bir elektrolit sayesindedir.

Dibütil eter yardımcı olur, çünkü molekülleri pil çalışırken lityum iyonlarını kolayca bırakır ve sıfırın altındaki sıcaklıklarda performansını artırır.

Ayrıca, dibütil eter, 141 Santigrat (285.8 Fahrenheit) kaynama noktası yüksek sıcaklıklarda sıvı kalması anlamına geldiğinden ısıya kolayca dayanabilir.AAZbk3z.img?w=768&h=432&m=6

Bu elektroliti bu kadar özel yapan şey, şarj edilebilir ve lityumdan yapılmış bir anot ve kükürtten yapılmış bir katoda sahip bir lityum-kükürt pil ile kullanılabilmesidir.

Anotlar ve katotlar, pilin içinden elektrik akımının geçtiği kısımlarıdır.

Lityum-kükürt piller, EV pillerinde önemli bir sonraki adımdır çünkü mevcut lityum-iyon pillerden kilogram başına iki kata kadar daha fazla enerji depolayabilirler.

Bu, maliyetleri düşürürken pil paketinin ağırlığını artırmadan EV aralığını ikiye katlayabilir.

Kükürt ayrıca geleneksel lityum-iyon pil katotlarında kullanılan kobalttan daha boldur ve daha az çevresel ve insan ıstırabına neden olur.

Tipik olarak, lityum-kükürt pillerle ilgili sorunlar vardır - kükürt katotları o kadar reaktiftir ki pil çalışırken çözülürler ve bu daha yüksek sıcaklıklarda daha da kötüleşir.

Ve lityum metal anotlar, pilin parçalarını delerek kısa devreye neden olan dendritler adı verilen iğne benzeri yapılar oluşturabilir.

Sonuç olarak, bu piller yalnızca onlarca döngüye kadar dayanır.

UC-San Diego ekibi tarafından geliştirilen dibütil eter elektrolit, aşırı sıcaklıklarda bile bu sorunları giderir.

Test ettikleri piller, tipik bir lityum-kükürt pilden çok daha uzun çevrim ömrüne sahipti.

Chen, "Yüksek enerji yoğunluğuna sahip bir pil istiyorsanız, genellikle çok sert, karmaşık kimya kullanmanız gerekir" dedi.

"Yüksek enerji, daha fazla reaksiyonun gerçekleştiği anlamına gelir, bu da daha az stabilite, daha fazla bozulma anlamına gelir.

"Sabit yüksek enerjili bir pil yapmak başlı başına zor bir iştir - bunu geniş bir sıcaklık aralığında yapmaya çalışmak daha da zordur.

"Bizim elektrolitimiz, yüksek iletkenlik ve arayüzey stabilitesi sağlarken hem katot tarafını hem de anot tarafını iyileştirmeye yardımcı olur."

Ekip ayrıca kükürt katodunu bir polimere aşılayarak daha kararlı olacak şekilde tasarladı. Bu, elektrolitte daha fazla kükürtün çözülmesini önler.

Sonraki adımlar, pil kimyasını daha da yüksek sıcaklıklarda çalışacak ve çevrim ömrünü daha da uzatacak şekilde ölçeklendirmeyi içerir.

Kaynak: Newsweek

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Yeni Retro Tarzlı Renault 5 Neden Elektrikli Bir Oyun Değiştirici Olabilir?

Elektrik devriminin gelmekte olduğu inkar edilemez. Halihazırda elektrikli araba vagonunda olan üreticilerin sayısıyla başlamış olması için her türlü şans olmasına rağmen, birçoğu yakın gelecekte yalnızca EV modellerine geçiyor. Bu yeni EV'ler hakkında oldukça rahatsız edici olan bir şey, içlerinden kaçının pil takılmış sadece geleneksel olarak tasarlanmış arabalar olmasıdır. Gerçek bir stil farkı yoktur. En azından herkesle değil.

AAZdMbW.img?w=768&h=404&m=6

Bu, Honda'nın epik görünümlü Honda e ile, Hyundai'nin Ioniq 5'leriyle ve yakında Ioniq 6'yla ortaya çıkmasına kadardı. Ancak Honda e, yaklaşık 130 – 150 mil menzili ile çok pahalıdır. Bu, birçok insanı bu harika küçük arabayı satın almaktan alıkoyan şeydir. Ancak Renault, yeni elektrikli Renault 5'in birkaç yıl içinde piyasaya çıkması beklendiği için dualarımıza cevap verebilir. Ve biraz oyun değiştirici olabilir.

Ayrıntılı Olarak Renault 5

Renault 5, markanın bir teknoloji, hizmet ve temiz enerji markası olmayı umduğu “Nouvelle Vague” planına giriyor. Otomobil, Münih Otomobil Fuarı'nda boy gösterdi ve otomobilin daha fazla detayı ortaya çıktı. Tabii ki, retro tarzı ve ilk olarak 1972'de Fransız şirketi tarafından yapılan orijinal Renault 5'ten ilham alıyor. Yeni Renault 5 açıkça daha büyük, ancak "blobby" veya o kadar büyük görünmüyor. şu anda piyasada bulunan birçok başka EV.

Sonra oturduğu platform var. Nissan ile de paylaşılan CMF-BEV platformunda yer alıyor ve Renault, şu anda mevcut olan Renault Zoe'den şaşırtıcı bir şekilde %33 daha ucuz olacağını iddia ediyor. 52 kWh'lik bir pil takımı sayesinde, otomobilin en üst modelinin beklenen menzili 249 mil olarak ayarlanmış, 40 kWh'lik bir pil takımı ise daha giriş seviyesinde ancak otomobilin uygun fiyatlı özellikleri arasında yer alıyor. Ve sonra fiyat var. Yaklaşık 17.500 £ veya kabaca 21.000 $ 'a mal olacak. Ve bu bir oyun değiştirici.

Küçük EV Dünyasında Avantaj Elde Etmek

Bunu Honda e ile karşılaştırın. Honda 130-150 km menzile sahip. Ve fiyat açısından, bu şu anda İngiltere'de yaklaşık 34.000 £, yani yaklaşık 41.000 $ 'dan perakende satış yapıyor. Ve bu kadar küçük bir menzil için, Renault'nun iki katı fiyatına, bu delilik. Renault, küçük EV dünyasını yeniden icat etmek üzere olabilir. Başlangıç olarak, yine tasarım diliyle cesur olan ve otomobil endüstrisindeki mevcut normdan tamamen farklı bir şey yaratan bir şirkettir.

Ancak bazı rakiplerine kıyasla bu kadar uygun fiyatlı bir EV yapmak da oldukça etkileyici. Bu 249 millik menzil, daha uzun sürüşler için hala hibrit veya içten yanmalı bir arabaya sahip olsalar bile, Avrupa'daki çoğu insan için uygundur. Renault 5'in en yüksek özellikleri giriş seviyesi Hyundai Ioniq 5'ten daha ucuz olacak ve daha fazla menzil sunacak. 249 mile karşı 238 mil ve 43.000 mile karşı 25.000 dolar olurdu. Ya da orada zaten. Evet, Ioniq 5 daha büyük, daha crossover tarzı bir araba. Ancak Renault'nun planlarının çok etkileyici olduğunu iddia edemezsiniz.

Son Derece Uygun Bir Elektrikli Araç

Ana rakipleri elbette Honda e ve ayrıca MINI Electric. Ve ikisinden de daha uygun fiyatlı olacak. Renaut 5'in, yakın zamanda ortaya çıkan Megane E-Tech Electric ile aynı olan 130 kW hızlı şarj kabiliyetine sahip olması kuvvetle muhtemeldir. Aracın boyutu konusunda ise Renault, aracın boyutunun 3,92 m civarında olduğunu söylüyor. Bunu, 4 m ile 4.05 m arasında olan kendi Clio ve Volkswagen Polo'nun beğenileriyle karşılaştırın. Renault önlerinde büyütme tuzağını gördü ve çok düzgün bir şekilde etrafından dolandı.

Yaklaşan En Heyecanlı Elektrikli Araçlardan Biri

Kağıt üzerinde Renault EV fikri hiç de heyecan verici gelmeyebilir. Ve kimseye hitap etmeyebilir. Ama bu, o araba kadar sağlam olan başka bir Renault Zoe değil. Renault 5, parlak ve temiz retro stili, inanılmaz bir fiyatı ve birçok insan için geniş menzili ile harika bir küçük makinedir. Bu gerçekten Honda e'nin olması gereken araba. Küçük, uygun fiyatlı ve iyi menzilli. Renault bu arabanın vaadini gerçekten yerine getirirse, küçük bir elektrikli oyun değiştirici olabilir. Ve bu tek başına çok, çok heyecan verici. Ayrıca standart Renault 5'in 134 hp'sine karşı 215 hp'lik bir Alp versiyonu da alabiliriz. Ama bu başka bir hikaye. Ancak Renault'nun ABD'de yokluğu, bu muhteşem küçük elektrikli arabayı asla elde edemeyeceğimiz anlamına gelmesi gerçekten üzücü.

Kaynak: HotCars

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Mahle, Yeni E-Motorunun “Yüksek Performansla Süresiz Çalışabileceğini” Söylüyor

AAZuQ7J.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AAZv6Zc.img?w=768&h=432&m=6

Alman otomotiv tedarikçisi, motoru soğutmanın yeni bir yolunun ona üstün dayanıklılık kazandırdığını söylüyor.

Alman otomotiv tedarikçisi Mahle, yeni üstün sürekli torklu (SCT) elektrik motorunun şu anda kullanımda olan diğer tasarımlardan çok daha dayanıklı olduğunu duyurdu. Şirket, bu motorun hemen hemen her tür araç (binek otomobiller ve ticari kullanımlar) veya makineler (tarım veya inşaat) için tasarlandığını ve "yüksek performansla süresiz olarak çalışabileceğini" belirtiyor.

Mahle Kurumsal Araştırma ve İleri Mühendislik Başkan Yardımcısı Martin Berger'e göre,

Kısa vadede yüksek performans sağlayan büyük elektrik motorları oluşturmak kolaydır. Şimdiye kadar piyasada eksik olan şey, elektrikli araçları günlük kullanım için sınırsız hale getirmek için dayanıklı ancak kompakt sürücülerdi. Çözüm, yeni SCT E-motorumuzdur.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.