Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Kia Yeni Elektrikli Modeller İçin Sonraki Segmenti Seçti

AA1cMOBq.img?w=768&h=512&m=6

Autocar'ın yeni bir raporuna göre Güney Koreli otomobil üreticisi Kia, pille çalışan bir crossover ve küçük hatchback'i tanıtarak önümüzdeki yıllarda kompakt EV serisini büyütmeyi planlıyor.

Geçen yıl Kia, 2027 yılına kadar 14 yeni EV piyasaya süreceğini duyurdu. Bu yıl, kadroya gizli bir yeni model ekleyerek elektrikli bir spor otomobilin yolda olduğu konusunda bize umut verdi. Kia Europe'un pazarlama şefi David Hilbert, markanın EV tekliflerinin "tüm ana segmentleri" kapsayacağını doğruladı.

Şu anda Kia'nın EV serisi, EV6 ve sınıfının en iyisi EV9 SUV'den oluşuyor. Bu terminolojinin diğer modeller için kullanılması bekleniyor, bu da daha küçük giriş yapanların EV1, EV2 ve EV3 olabileceğini düşündürüyor. Bu, temel olarak daha büyük EV9'dan sonra tasarlanan daha küçük EV5 SUV'un piyasaya sürülmesiyle doğrulandı.

EV5 ilk olarak Çin'de tanıtılacak, ancak önümüzdeki aylarda küresel bir pazar tanıtımının yapılması bekleniyor. Ancak, Kia'nın serisinde EV5'in altında yer alacak daha da küçük bir elektrikli crossover bekleyebiliriz. Avrupa'nın, henüz adı açıklanmayan bu EV'nin Amerika'ya gitmeyecek kompakt bir EV olan Jeep Avenger ile kafa kafaya gideceği hedef pazar olması bekleniyor.

Bu, Avrupa'da çok önemli bir segment. Bu nedenle, Kia'nın rekabet gücünü korumak için çekici elektrikli varyantlar sunması gerekecek. Otomobil üreticisinin, EV markalı serinin yanı sıra hibrit, plug-in hibrit ve saf EV olarak sunulan Niro gibi modelleri sunmaya devam edeceğini belirtmekte fayda var.

Kia'nın çoğunluk hissesine sahip olan Hyundai Motor Group, şu anda EV6 ve EV9'un kullandığı E-GMP platformunun yerini alacak bir platform geliştiriyor. Bu mimarinin Kia'nın daha küçük EV'lerini destekleme olasılığı var.

Hilbert, "C segmentinde [Golf boyutlu] Ceed ailesi gibi şeyler içeren mevcut bir model yelpazemiz var ve bunlar bizim için şimdi ve gelecekte önemli segmentler," diye devam etti. Kia'nın bu popüler otomobil serisine elektrikli bir alternatif sunup sunmayacağı henüz belli değil, ancak önümüzdeki yıllarda giriş seviyesi segmentine hitap etme planları var.

Amerika'da satılmasa da, Picanto dünya çapında popüler bir satın alma işlemi olmaya devam ediyor. İçten yanmalı motorlu yeni bir modelin bu yıl içinde kapak açması bekleniyor. Bununla birlikte, mücadeleyi Volkswagen'in kimliğine taşıyabilecek elektrikli bir eşdeğer bekleyebiliriz. 2all hatchback, 2025'te gelmesi beklenen uygun fiyatlı bir EV.

Söylentiler, yakın zamanda üretimden kaldırılan Stinger'in potansiyel olarak GT1 adı altında bir elektrikli spor sedan olarak geri döneceğini öne sürüyor. Koreli marka, müşterilerine farklı ihtiyaçlara ve bütçelere uygun bir elektrikli araç sunmaya kararlı görünüyor.

Kaynak: CarBuzz

kia_EV9_2024_mep_dynamic_hero-v2_XL.jpg

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Döner motorlu Mazda MX-30 R-EV üretimi başlıyor

AA1cUp2I.img?w=768&h=432&m=6

2023 Mazda MX-30 R-EV rotary plug-in hibrit ortaya çıkmakla kalmadı, aynı zamanda üretimde ve gerçekten gerçeğe dönüşüyor. Üretim Perşembe günü başladı. Bu çok önemli bir olay, çünkü Mazda on yılı aşkın bir süredir döner motorlu bir araba üretmedi.

Bu son dönüş, 1.3 litrelik çift rotorlu motor kullanan 2012 RX-8 idi. Son motor, tam 11 yıl önce, 22 Haziran 2012'de yapıldı. MX-30 R-EV'nin motoru, 168 beygir gücündeki bir elektrik motoruyla eşleştirilmiş 830 cc'lik tek rotorludur ve ikincisi tüm ileri itişi sağlar. Döner motor ise sadece elektrik üretir.

Bu ilk MX-30 R-EV'ler Avrupa'ya gönderilecek ve bu sonbahardan itibaren satışa sunulacak. Normal elektrikli MX-30, 15.000'den fazla satışla Avrupa'da diğer pazarlardan çok daha başarılı oldu (ABD'deki üç haneli satışların aksine). Güya Mazda, Amerika'da 100 millik EV versiyonundan çok daha pratik olacak olan bu plug-in hibriti ABD'de piyasaya sürecek, ancak bunun gerçekleşeceği varsayıldığında zaman çerçevesi net değil.

Mazda ayrıca, RX-8 üretiminin sonunda şirketin tarihi boyunca 1,99 milyon döner araba ürettiğini kaydetti. Şimdi, bu aktarma organının yaklaşık 100.000 MX-30 R-EV satışı yoluyla veya henüz duyurulmamış döner motorlu modellerle 2 milyonu görüp görmediğini merak edeceğiz.

Kaynak: Autoblog

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Startup (Yeni Şirket), hava koşullarından bağımsız olarak sadece 6 dakikada tam kapasiteye şarj edebilen yeni EV pili oluşturdu.

Electrek'in bildirdiğine göre Çinli startup Greater Bay Technology, kış sıcaklıklarında bile verimli çalışabileceğini söylediği inanılmaz Phoenix EV pilini tanıttı.

Normalde, elektrik pilleri çok soğuk olduğunda etkinliğini kaybeder. Daha yavaş şarj olurlar ve gücü daha az verimli şekilde boşaltırlar. Pille çalışan elektrikli araçların (EV'ler) soğuk havalarda kullanılması bu sorunlardan dolayı çok daha zordur.

Ancak Greater Bay Technology, bir çözümü olduğunu söylüyor. Electrek'in bildirdiğine göre, Phoenix EV pili, -4 Fahrenheit derece kadar düşük sıcaklıklarda başlasa bile, pili yalnızca altı dakikada en verimli çalışma sıcaklığına kadar ısıtabilen sıcaklık kontrol teknolojisi içeriyor.

Sadece bu da değil, Phoenix EV pili aynı zamanda son derece hızlı şarj olan bir pildir. Altı dakikada, güç kaynağına bağlı olarak toplam kapasitesinin %10 ila %80'ini şarj edebilir. Şarj sürelerini kısaltmak, EV'leri daha rahat ve kullanımı daha güvenli hale getirerek daha geniş bir kitleye hitap etmelerini sağlayabilir.

Electrek'in işaret ettiği gibi, Greater Bay Technology yalnızca 2020'den beri var - yani bu inanılmaz atılımları sadece üç yılda gerçekleştirdi.

Pek çok bilim adamı pil teknolojisinde büyük keşifler yapmış ancak bunları pazara sunmamış olsa da, Greater Bay Technology hızlı şarj olan pillerini bir Çin arabasına, GAC Aion'un V Plus SUV'sine başarıyla ekledi.

EV'ler şimdiden ABD'de ve dünya çapında daha popüler hale geliyor. Bunun gibi gelişmeler, bu uygun fiyatlı ve çevre dostu araçları alıcılar için daha da çekici hale getirebilir.

Bu sadece insanların gazdan tasarruf etmesini sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda atmosfere salınan ısı tutucu gaz miktarının azaltılmasına da yardımcı olacaktır. Statista, binek otomobillerin her yıl havaya 3,3 milyar ton ısı tutucu karbondioksit saldığını tahmin ediyor. Bununla birlikte, elektrikli araçlar bu tür kirletici egzoz üretmez, bu nedenle EV'lere geçmek Dünya'yı soğutmaya yardımcı olabilir.

Electrek, GAC'nin önümüzdeki yıl Çin'deki araçlarında Phoenix EV pilini kullanmaya başlayacağını bildirdi. Bu teknolojinin diğer ülkelere ne zaman yayılacağı bilinmiyor.

Kaynak: The Cool Down

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla'nın Satışları Artırmak İçin Optimus Robotunu Kullanacağı Bildirildi

AA1crjMt.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AA1biJ9m.img?w=768&h=432&m=6

İnsansı bot, müşterileri çekmek için sergilenecek.

Konuya yakın kaynaklardan alıntı yapan Electrek'e göre, Tesla'nın insansı robotu Optimus, müşterileri çekmek ve potansiyel alıcıları büyüleyerek araba satışlarını artırmak için Amerikan EV firmasının showroomlarında çalıştırılacak.

Kaynakların verdiği bilgilere göre Tesla, insan benzeri robotun teknoloji fuarları ve konferanslarda yoğun ilgi gördüğünü gözlemledikten sonra Çin'deki bazı mağazalarında Optimus botunu çoktan sergiledi.

Geçen ay Austin merkezli EV üreticisi, Çin'in Chengdu kentinde, şirketin üretim becerisiyle gelenleri etkileyerek satışları artırmayı amaçlayan Giga Laboratuvarı adlı yeni bir tür showroom açtı. Tertemiz görünen mağazada beyaz arabalar, montaj robotları, EV bileşenleri ve sanki yerinde üretiliyormuş gibi bazı tellerle tavandan sarkan bir Model 3 gövdesi bulunuyor.

Tesla Bot, şirketin 2021'deki AI Day etkinliği sırasında, gerçek bir insanın insansı bir robot gibi davrandığı ve robot hareketleri ve dans rutinleri yaptığı oldukça garip bir şekilde duyurulmuştu. Cansız başlangıcın bir sonucu olarak, çoğu kişi onu ciddiye almadı.

Bununla birlikte, Mayıs 2023'e hızlı ilerleyin ve kabataslak robot kostümü hiçbir yerde görülmedi. Bunun yerine Tesla, yardım almadan yürüyebilen ve bir şeyler alabilen birkaç çalışan robot prototipi gösterdi; bu, Austin merkezli firmanın, tekrarlayan görevler yapan ve nihayetinde hareket eden araç montaj hatlarındaki insanların yerini alabilecek bir makine geliştirmek için zaman kaybetmediğinin sinyalini verdi. bir tür kişisel uşak gibi, ihtiyacı olan insanlara evin etrafında yardım ediyor.

Her zaman olduğu gibi, bunun hakkında ne düşündüğünüzü bilmek istiyoruz, bu yüzden aşağıdaki yorumlar bölümüne gidin.

Kaynak: InsideEVs Global

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Gelecekteki Chrysler ve Jeep EV'leri Yeni EV Platformu Sayesinde 435 Mil Menzile ulaşacak

Stellantis, yaklaşmakta olan Jeep Recon gibi sedanlar ve geçitler/SUV'ler dahil olmak üzere şirketin gelecekteki C ve D segmenti (kompakt ve orta ölçekli) otomobillerinin temelini oluşturacak EV'ye özel bir platform olan STLA Medium'u tanıttı. STLA Medium, etkileyici EV yetenekleri sunmayı vaat ederken, yeni ve modüler platform yalnızca 400 voltluk bir mimariyle geliyor.

Hyundai Ioniq 5 gibi segment rakiplerinin 800V'ta çalışabildiği düşünüldüğünde, 400V'luk bir sistem, daha uzun şarj süreleri nedeniyle STLA Medium tabanlı otomobiller için bir gerileme olabilir.

Stellantis'e göre STLA Orta yekpare platform, pilleri 27 dakikada yüzde 20'den yüzde 80'e kadar şarj edebiliyor. Ioniq 5 ile karşılaştırıldığında, Koreli kompakt crossover, yalnızca 18 dakikada yüzde 10 ila 80 arasında şarj olabiliyor. Uzun yol yolculuklarında, yeni platformu kullanan EV'ler teorik olarak şarj duraklarında 800 volt sistemli segment rakiplerine göre daha uzun süre beklemek zorunda kalacak.

Ancak şirket, 379 mil seyir menziline sahip aerodinamik Hyundai Ioniq 6'yı bile geride bırakarak 435 milin üzerinde iddia edilen bir menzille karşılık veriyor. Bu numaralar, Dünya Çapında Uyumlaştırılmış Hafif Araç Test Prosedürü (WLTP) standardı kapsamında tescil edilmiştir.

Ayrıca, yeni platform, kWh başına 7,4 mil gibi benzer bir oran tüketerek Lucid Air kadar enerji verimli olabilir. Bataryaları dakikada 2,4 kWh oranında şarj edecektir.

Stellantis CEO'su Carlos Tavares, "Bugün gördüğümüz şey, 2025'e kadar elektrifikasyon ve yazılıma yaptığımız 30 milyar avroluk yatırımla desteklenen temiz, güvenli ve uygun fiyatlı mobilite sağlamak için iki yılı aşkın bir süredir tavizsiz inovasyonun ürünü" dedi.

"STLA Medium platformu, müşterilerimize hiper odaklı ürünler sunarak ve 2038 yılına kadar karbon net sıfıra doğru ilerlerken uzun süredir devam eden ulaşım varsayımlarını yeniden yazarak küresel Stellantis teknik topluluğunun gücünü gösteriyor."

EV yeteneklerinin dışında, STLA Medium, 106 ila 114 inç dingil mesafesi, 169 ila 193 inç arasında değişen toplam uzunluk, 8,7 inçten fazla yerden yükseklik ve önden çekişli ve dört tekerlekten çekişli otomobiller oluşturabilir. -sürücü yapılandırmaları.

STLA Medium'da sürmesi beklenen ilk model, ABD'de bulunmayan kompakt bir crossover olan yeni nesil Peugeot 3008'dir. Platform tarafından desteklenen ilk ABD'ye bağlı arabanın bir Chrysler olduğu, belki de 2026'da gelmesi beklenen Chrysler Airflow olduğu bildiriliyor.

Stellantis, bu yıl Avrupa'da başlamak üzere yılda iki milyona kadar STLA Orta tabanlı araç üretebileceğini söyledi.

Kaynak: CarBuzz

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Belge, NIO ES6'in 150 kWh Katı Hal Pilli Aracı Ortaya Çıktı

exterior-design-hero-desktop.jpg

Nio'nun katı hal pili, mevcut lityum iyon paketlerinden biraz daha ağırdır ancak çok daha fazla enerji yoğunluğuna sahiptir.
Nio tarafından yayınlanan güncellenmiş kullanıcı kılavuzları, mevcut pil türlerinin yanı sıra yeni bir 150 kilovat-saatlik yarı katı hal pil takımını içerir. Nio CEO'su William Li'ye göre katı hal piller, Temmuz ayından itibaren Çin'deki Nio ES6'da satışa sunulacak.

Katı hal pillerde, mevcut lityum-iyon veya lityum polimer pillerde sıvı veya polimer jel elektrolitler yerine iki elektrot arasındaki yük taşıyan bileşenler olan katı elektrolitler kullanılır.

Birçok şirket, lityum-iyon pillere göre avantajları nedeniyle katı hal pil teknolojisine yatırım yaptığını duyurdu - aynı fiziksel alanı kullanırken daha fazla enerji yoğun ve daha hızlı şarj oluyorlar.

towing-demostration-hero-desktop.jpg

Belge, Nio'nun Beijing WeLion Energy Technology tarafından sağlanan yeni 150 kWh pilinin, Nio modellerinde yaygın olarak bulunan CATL'nin 100 kWh pillerinden 20 kg daha ağır olan 575 kilogram ağırlığında olduğunu ortaya koyuyor. Ancak CATL'nin 180 Wh/kg biriminden yüzde 44,44 daha yüksek olan kilogram başına 261 watt-saat enerji yoğunluğu sunuyor.

Bununla birlikte, pakette CATL birimindeki 96 hücreden çok daha yüksek olan 384 hücre vardır. Cnevpost'un bildirdiğine göre, WeLion tarafından daha önce paylaşılan bilgilere göre, bu yeni hücrelerin enerji yoğunluğu 360 Wh/kg.

Ocak 2021'deki Nio Day etkinliğinde, Çinli otomobil üreticisi amiral gemisi ET7 elektrikli sedanını duyurduğunda, marka ayrıca 1000 kilometreden (620 mil) fazla menzil sunacağını iddia ederek yukarıda bahsedilen katı hal pilini de tanıttı.

SUV'ler sedanlar kadar aerodinamik değildir ve muhtemelen daha ağırdır; bu, ES6'nın tahmini menzilinin 930 km'de (577 mil) biraz daha düşük olmasının nedeni olabilir. Geleceğin Nio sedanları, yeni katı hal paketi ile 600 milin üzerinde menzil sunabilir.

Aralık rakamları bölgeye ve test döngülerine bağlı olarak değişebilir.

Markanın, mevcut pil teknolojisiyle ölçeği büyütme ve maliyet eşitliğini sağlama konusunda zorluklarla karşılaştığı bildirildi; bu, duyuru ile teslimatlar arasında iki yılı aşkın bir boşluk görmemizin nedeni olabilir.

interior-detail-item-3-desktop.jpg

Kaynak: Inside EVGlobal

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Dünya Subaru'nun Elektrikli SUV'unu Unuttu mu?

Subaru, ürün yelpazesinde bir adet tamamen elektrikli araç sunuyor. Bazı tüketiciler varlığını tamamen unuturlar. Bazı otomobil tutkunları, SUV'un var olduğunu unutmak istiyor. Subaru Solterra küçük elektrikli SUV neden daha fazla ilgi görmüyor?

Subaru Solterra ABD'de mevcut mu?

2023 Subaru Solterra, Amerika Birleşik Devletleri'nde üç konfigürasyonda mevcuttur. Premium, Limited ve Touring donanımlarıyla gelir.

Subaru Solterra, 44.995 dolardan başlıyor. 215 beygir gücü ve 249 lb-ft tork üretiyor. Solterra, tam şarjla yaklaşık 222 mil yol kat eder. Isıtmalı ön koltuklar, deri kaplı direksiyon simidi ve ısıtmalı dış aynalar standart olarak sunulur. Solterra ayrıca standart dört tekerlekten çekiş, dinamik radar hız sabitleyici ve bir lastik basıncı izleme sistemi içerir.

Subaru'nun tamamen elektrikli SUV'sinin yerden yüksekliği 8,3 inç. Solterra'nın azami hızı saatte 110 mildir.

Subaru Solterra neden daha popüler değil?

Subaru Solterra, en popüler küçük elektrikli SUV'lardan biri olmaktan çok uzak. Aslında, segmentindeki en az popüler seçeneklerden biri haline geldi. Bu, birçok yönden Solterra'nın suçu değil. Küçük elektrikli SUV alanının ne kadar rekabetçi olduğundan ve rakiplerinin son yıllarda ne kadar ilerlediğinden bahsediyor.

Tesla Model Y, tartışmasız en popüler küçük elektrikli SUV'dir. Aynı zamanda şu anda dünyanın en popüler aracı ve en üst sıralarda RAV4'ü geride bırakıyor.

Hyundai Ioniq 5, Ford Mustang Mach-E ve Volkswagen ID.4, Subaru Solterra'dan daha popüler. Ne yazık ki otomobil üreticileri için Solterra ve kuzeni Toyota bZ4X, otomobil tutkunlarının ve tüketicilerin radarından kaçtı. Solterra kötü bir küçük elektrikli SUV olmasa da, bazı ana rakipleri kadar heyecan verici değil. Tesla Model Y daha hızlıdır ve daha standart sürüş menziline sahiptir. Federal elektrikli araç vergi teşvikleri ayrıca Tesla'nın küçük elektrikli SUV'unu daha yavaş ve daha az rafine Solterra ile aynı fiyat aralığına sokuyor.

Hyundai Ioniq 5 gibi modeller, paranızın tam karşılığını ve rekabet edilmesi zor bir sürüş deneyimi sunar. Ford Mustang Mach-E, spor otomobil sürüş dinamiklerini elektrikli SUV dünyasına getiriyor. Alternatif olarak, Subaru Solterra daha popüler modellerin gölgesinde kalmaktan kaçınacak kadar öne çıkmıyor.

2023 Subaru Solterra almalı mısınız?

Hafif yetenekli bir arazi aracının tüm heyecanını sunan elektrikli bir Subaru SUV istiyorsanız, Solterra size sunar. Üstünde sprinkles arıyorsan, uzak dur. Subaru Solterra ile ilgili temel sorun, bazı rakiplerinin para için daha fazla değer sağlamasıdır. EV alanında zamanlama çok önemlidir ve tüketiciler beğendikleri bir elektrikli araç bulduklarında, onu tahtından indirirken iyi şanslar.

Tesla Model Y ve Hyundai Ioniq 5 arasında, segmentte öne çıkan pek çok model için fazla yer yok. 2023 yılına Model Y hakimdir. Dolayısıyla, Solterra ortalama bir sürücü için bir geçiştir. Eğer sıkı bir Subaru hayranıysanız, EV kaşıntınızı yine de çizecektir.

Kaynak: MotorBiscuit

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Toyota Elektrikli Araç Pazarını Şoke Etti mi?

Elektrikli araç sektöründe ezber bozan yeni bir teknolojimiz olabilir.

Bu hafta, Japon otomobil üreticisi Toyota Motors (NYSE: TM), elektrikli araçlar için katı hal pilleri yapma sürecini büyük ölçüde basitleştirdiğini söyledi; bu, araştırma departmanlarını yıllardır engelleyen zor bir teknoloji. Uygulanabilirse, katı hal pilleri, sürüş mesafelerini, şarj sürelerini ve maliyetleri iyileştirerek Toyota'nın elektrikli araçlarına büyük iyileştirme getirebilir. Dünyanın en büyük otomobil üreticisi -- geçen yıl 10 milyondan fazla araç sattı -- elektrikli araçların piyasaya sürülmesi söz konusu olduğunda sekiz topun gerisinde kaldı ve bu atılımı içten yanmalı motorlardan iklim değişikliğine geçiş için potansiyel olarak büyük bir anlaşma haline getirdi. dostu akülü arabalar.

İşte elektrikli araç yatırımcılarının Toyota'nın bu yeni katı hal pilleri hakkında bilmesi gerekenler.

Daha uzun menzil, daha hızlı şarj, daha ucuz maliyet

Katı hal piller, elektrikli araçlarla ilgili her şeyi iyileştirecektir. Mevcut sıvı bazlı piller maliyetlidir ve birçok otomobil müşterisi için elektrikli araçları erişilemez hale getirebilir. Örneğin, bugün Amerika Birleşik Devletleri'nde ortalama bir elektrikli arabanın maliyeti 64.000 dolardır ve bunu yalnızca toplumun en zenginleri karşılayabilir.

Bu yeni süreç atılımıyla Toyota, şarj sürelerini 10 dakikanın altına düşürürken, elektrikli araçlarının menzilini tek şarjla 745 mile ikiye katlayabileceğini söyledi. Katı hal piller ayrıca sıvı hal pillerden çok daha güvenli olacaktır, ki bunlar düzgün yapılmadığı takdirde tutuşma eğilimi gösterirler; bu, birçok elektrikli araç sahibinin şimdiye kadar çok iyi bildiği önemli bir dezavantajdır.

Katı hal pilleri kullanmak, bu üst düzey elektrikli araç alıcıları için değer teklifini artırabilir, ancak aynı zamanda daha kısa menzilli araçlara daha küçük piller koyarak kitlelere daha uygun fiyatlı modeller sunabilir. Elektrikli araç patlamasının bu on yılda devam etmesi için satın alınabilirlik önemli olacaktır. Tesla gibi şirketlerin tüm büyümesine rağmen elektrikli araçlar, ilk çeyrekte Amerika Birleşik Devletleri'ndeki yeni otomobil satışlarının yalnızca %7'sini oluşturdu. Elektrikli araçlar birkaç yıl içinde yeni araç satışlarının %100'ünü oluştursa bile (muhtemelen çok daha uzun sürecektir), ortalama bir araç sahibinin aracını elinde tuttuğu düşünülürse, tüm ABD otomobil endüstrisinin elektrikli hale gelmesi yine de 15 yıl daha alacaktır. daha uzun değilse 10-15 yıl.

Ticari kullanıma sunmayla ilgili beklentileri azaltın

Otomotiv alanındaki teknolojik gelişmeler yavaş ilerliyor. Toyota'nın katı hal pillerinden farklı bir şey beklemeyin. Şirket, elektrikli araçlar için üretimde en az 2027 yılına kadar katı hal pilleri kullanmayı beklemediğini söyledi, bu da önümüzdeki beş yıl boyunca hepimizin daha ağır sıvı bazlı pillere bağlı kalacağımız anlamına geliyor.

Bu, katı hal pillerini yatırımcıların göz ardı etmesi gereken bir şey yapmaz. Sadece uzaydaki şirketler üzerinde ani bir etki beklememelisiniz.

Büyük resmi düşünmek

Yatırımcılar, elektrikli araçların potansiyeli konusunda açıkça heyecanlı. Şirketler, gazla çalışan arabalardan elektrikli arabalara geçişi sağlamak için yeni pil teknolojilerine ve üretim süreçlerine on milyarlarca dolar yatırım yapıyor. Tüketiciler önümüzdeki birkaç on yılda elektrikli arabalara çok para harcayacaklar. Önümüzdeki 10 yıl içinde 67,2 milyon yeni otomobil satışının yarısı bile elektrikliye geçse ve ortalama 20.000 Dolar'a satılsa, bu her yıl elektrikli otomobil satışlarından elde edilen gelirin 672 milyar Dolar olması anlamına gelir.

Şu anda, yatırımcılar Tesla'nın elektrikli araçlarda liderliğini sürdüreceğine ve hissenin şu anda 1 trilyon dolara yakın bir piyasa değerine sahip olmasıyla bu büyümenin çoğunu yakalayacağına bahse giriyor. Ancak bu katı hal pil duyurusu, yıkıcı sektörlere yatırım yapmanın tehlikesini gösteriyor. Bu endüstriler tipik olarak aşırı rekabetçidir ve mevcut liderleri yatırımcıların beklediğinden çok daha kırılgan hale getirir. Bunu şimdi Rivian'ın birinci sınıf elektrikli araç alanında hızlı pazar payı almasıyla görüyoruz. Toyota, katı hal pillerinde endüstriye liderlik ederse, Tesla gibi mevcut liderleri tahttan indirebilir.

Elektrikli araç hisselerine yatırım yaparken dikkatli olun.

Analist ekibimiz bir hisse senedi tüyosu aldığında dinlemek için para ödeyebilir. Ne de olsa, on yılı aşkın bir süredir yayınladıkları haber bülteni Motley Stock Advisor, piyasayı üçe katladı.*

Yatırımcıların şu anda satın alabileceği en iyi on hisse senedinin ne olduğuna inandıklarını az önce açıkladılar... ve Toyota Motor onlardan biri değildi! Bu doğru - bu 10 hisse senedinin daha iyi alımlar olduğunu düşünüyorlar.

Kaynak: The Motley Fool

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.