Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Japon otomobil üreticisi Toyota ve enerji şirketi Idemitsu, EV pil teknolojisi konusunda işbirliği yapacak

TOKYO (AP) — Japonya'nın en büyük otomobil üreticisi Toyota Perşembe günü, büyük bir Japon petrol şirketi olan Idemitsu ile gelecekteki elektrikli araçlarda önemli bir bileşen olmayı vaat eden katı hal pillerinin seri üretimine yönelik teknoloji üzerinde çalışmak üzere anlaştı.

Anlaşma, pilli EV tekliflerini hızlandırma ve Tesla ve Çin'in BYD gibi rakiplerinin gerisinde kaldıktan sonra arayı kapatma sözü veren Toyota Motor Corp. için önemli bir adım. Toyota, Prius gibi hem benzinli hem de akülü motorlarla donatılmış hibritlerdeki başarısından dolayı kısmen geride kalıyor.

Üretim ustalığıyla Toyota ve malzeme teknolojisine sahip Idemitsu, 2027 veya 2028'de tamamen katı hal pillerin başarılı bir şekilde ticarileştirilmesini ve ardından tam ölçekli seri üretime geçmeyi hedeflediklerini söyledi.

Toyota İcra Kurulu Başkanı Koji Sato, Idemitsu'daki mevkidaşı ile el sıkıştıktan sonra Tokyo'da gazetecilere verdiği demeçte, "Deneme yanılma içeren tekrarlanan çabalarla, daha sağlam ve çatlamaya daha az eğilimli bir malzeme geliştirmeyi başardık" dedi.

"Hareketliliğin geleceği, Japonya'dan gelen bu yenilik de dahil olmak üzere, otomotiv ve enerji sektörleri arasındaki bağlantıda yatıyor" dedi.

Katı hal pillerin, pille çalışan EV'lerin kitlesel ticarileştirilmesi için gerekli olduğuna yaygın olarak inanılıyor. Bileşenleri sıvı olan lityum iyon piller artık elektrikli araçlarda yaygın olarak kullanılıyor ancak yangına yatkındır. Katı hal piller daha kararlıdır ve potansiyel olarak daha güçlüdür ancak genellikle daha pahalıdır.
Idemistu Kosan Co. İcra Kurulu Başkanı Shunichi Kito, "Katı hal pil çağı çok yakında" dedi.

Idemitsu, 2001'den bu yana tamamen katı hal piller için temel teknolojileri araştırıyor. Toyota 2006'da başladı. Kito, son yeniliklerin, şu anda üzerinde çalışılan pillerin, lityum iyon pillerin elektrikli araçlara göre sahip olduğu üstün durumun üstesinden gelmesine yardımcı olacağını söyledi.

Şirketler, işbirliğinin yumuşak, yapışkan ve seri üretime uygun malzemeler olan sülfit katı elektrolitlere odaklandığını söyledi. Kito, Idemitsu'nun petrol rafinasyonundan elde edilen yan ürünleri inceleyerek sülfit katı elektrolitlerle ilgili seri üretim teknolojisi geliştirdiğini söyledi.

Şirketler, kalite ve maliyetlere özel önem vererek sülfit katı elektrolitleri geliştirmek için büyük bir pilot tesis planlıyor. Bunu seri üretim takip edecek.

Yerli rakip Nissan Motor Co. ve Amerikalı üretici Ford Motor Co. da dahil olmak üzere dünyanın önde gelen otomobil üreticilerinin çoğu katı hal pilleri üzerinde çalışıyor. Ancak bazı teknolojik zorluklar hala devam ediyor.

Lexus'un lüks modellerini ve Camry sedan'ı üreten Toyota, elektrikli araçların en büyük dezavantajlarından biri olan şarj süresinin 10 dakika veya daha kısa bir süreye kısaltıldığı ticari bir katı hal pilini 2027'den itibaren sunacağını söylemişti.

Pilli EV serisini genişleterek 2026 yılında 1,5 milyon EV teslim etmeyi planlıyor.

Kaynak: AP Associated Press

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Japon otomobil üreticileri, diğer elektrikli rakipleri Tesla'ya yetişmek için Tokyo fuarında çok sayıda EV'yi tanıttı

TOKYO (AP) — “Akülü EV'leri seviyoruz.”

Toyota'nın elektrikli araçlardan sorumlu yöneticisi Takero Kato, bu yılki Tokyo otomobil fuarındaki mesajın ne olduğunu düşündüğünü vurgulamak için bunu bir kez değil iki kez söyledi.

2332c683d9b74415adab0f40e92febbc

Bu, 5 Kasım'a kadar Tokyo Big Sight salonunda gerçekleştirilecek olan ve pille çalışan elektrikli araçların hemen hemen her stantta yıldız olduğu Tokyo Mobility Show'da açıkça duyulan bir mesajdır.

Mazda Motor Corp., kendine özgü döner motoruyla donatılmış, şarj edilebilir EV'den oluşan bir spor otomobil konseptini öne çıkarıyor. Honda Motor Co., Prelude spor otomobil EV konseptini sergiliyor. Toyota Motor Corp.'un 2026'da satışa çıkacak yalın açılı Lexus konsepti, lityum iyon pillerle çalışan elektrikli bir araç.

Gazeteciler, gösterinin Cumartesi günü halka açık açılışından önce Çarşamba günü bir ön gösterim aldı.

General Motors Co. ve Ford Motor Co. gibi ABD'li otomobil üreticileri fuarda yer almıyor ve birkaç yıldır da yer almıyor. Amerikalılar, Japon otomobil satışlarının çok küçük bir kısmını oluşturuyor ve yerli üreticilerin güçlü kaldığı bir pazara girmekte zorlanıyorlar.

Katılan yabancı üreticiler arasında Japonya'nın daimi favorisi Mercedes-Benz ve Çin'in BYD'si de yer alıyor.

Kato, Toyota'nın elektrikli araçları yeterince seven biri olarak algılanmamasından endişe duyduğu için sözlerini tekrarladığını reddetti.

_w850.jpg

Toyota yöneticileri, Japonya'nın en büyük otomobil üreticisinin elektrikli araç geliştirmede ABD'li Tesla ve Çin'li BYD Auto gibi rakiplerinin gerisinde kaldığını kabul etti. Bunun nedeni kısmen Toyota'nın, elektrik motoruna ek olarak benzinli motora sahip olan Prius'ta olduğu gibi hibritlerdeki geçmiş başarısıdır.

Toyota halihazırda C+pod adı verilen iki koltuklu küçük bir aracı ve grup şirketi Subaru ile birlikte geliştirilen bZ4X'i elektrikli ürünler olarak satıyor, ancak başka pek bir şey satmıyor. Ve yakalamaca oynamaya heveslidir.

Toyota'nın ilk ciddi elektrikli aracı olan Lexus LF-ZC, Toyota'nın hâlâ küresel pazarda azınlıkta olan ancak iklim değişikliği gibi öncelikler göz önüne alındığında hızla büyüyen bir sektörde ne kadar başarılı olduğunu gösteren gerçek bir test görevi görecek.

Uluslararası Enerji Ajansı'na göre Japonya'da elektrikli araçlar otomobil pazarının %5'inden azını oluşturuyor. Tesla'nın hakim olduğu ABD'de, elektrikli araçlar otomobil satışlarının %10'un biraz altında bir kısmını oluşturuyor; ancak Başkan Joe Biden, 2030 yılına kadar ABD'de satılan yeni araçların en az %54'ünün elektrikli olması yönünde baskı yapıyor. Satılan araçlar elektrikli araçlardır.

Tesla'nın geçen yıl küresel araç teslimatları önceki yıla göre %40 artarak 1,31 milyon EV'ye ulaştı. BYD, eklentiler dahil 1,85 milyondan fazla elektrikli otomobil sattı.

_w850.jpg

Bu arada Toyota, geçen yıl dünya çapında 25.000'den az EV sattı, ancak bu yılın ilk sekiz ayında çoğunluğu Japonya dışında olmak üzere 65.000 adet sattı. Toyota, 2026 yılına kadar yılda 1,5 milyon, 2030 yılına kadar ise 3,5 milyon elektrikli araç satışı hedefliyor.

Kato, "Müşterilerimizle birlikte inşa etmeyi umduğumuz elektrikli bir geleceğe bakıyoruz" dedi.

BMI'nın kıdemli otomobil analisti Joshua Cobb, yetişmenin zor olduğunu ancak imkansız olmadığını söyledi.

"Kısa vadede, BYD, SAIC-GM-Wuling ve Tesla markalı EV'ler gibi markaların Çin EV'lerinin, şu anda çok az rekabet olduğu için pazar payı kazanmaya devam edeceğini görüyoruz" dedi.

Ancak Cobb şunu ekledi: "Hafifleştirilmemesi gereken bir şey de Japonya'daki güçlü marka bağlılığıdır." Japon tüketicilerin daha fazla yerli model piyasaya çıkana kadar EV alımlarını erteleyebileceklerini söyledi.

Leaf'in 2010'da satışa sunulmasıyla Japonlar arasında ilk EV üreticilerinden biri olan Nissan, dört EV konsept otomobilini sergiliyor.

_w850.jpg

Bunlar arasında Nissan'ın otonom sürüş gibi ileri teknolojilere sahip olduğunu söylediği Hyper Tourer minivan konsepti de yer alıyor. Yüksek enerji yoğunluklu katı hal pillerle çalışır.

Kıdemli Başkan Yardımcısı Alfonoso Albaisa, Nissan'ın sanal gerçekliğe ve araç tasarımcılarının model geliştirme süresini kısaltmasına olanak tanıyan diğer buluşlara odaklandığını söyledi.

Albaisa, "Nissan olarak, oyun gibi diğer endüstriler gibi biz de dramatik dijital değişimle hızla ilerliyoruz" dedi.

Üreticiler ayrıca EV teknolojisinin bir aracın sürüş biçiminde değişiklikler getirdiğini belirtiyor.

Bir EV'nin pilleri ve motoru genellikle gazla çalışan bir motordan daha az yer kaplar. Bu, EV'lerin daha düşük bir ağırlık merkezine sahip olabileceği ve daha fazla kabin alanı sunabileceği anlamına gelir; bu da onu spor otomobiller, vanlar, pikaplar ve SUV'lar için şık bir güç aktarma organı haline getirir.

Nissan ve diğer yerlerde elektrikli araçlar için önemli bir konu pil şarj süresi ve sürüş menzilidir. Dünyanın tüm büyük otomobil üreticileri şarj süresini kısaltmak ve şarj başına seyir süresini uzatmak için çalışırken, ABD'li start-up Ample farklı bir çözüm buldu: pil değişimi.

_w850.jpg

Aküyü arabada şarj etmek yerine, aküyü içeren bir modül çıkarılıyor ve bu prosedür için özel olarak inşa edilmiş arabalı araç tesisinde tam şarjlı bir akü ile değiştiriliyor. Robotlar tarafından yapılan takas sadece beş dakika sürüyor.

Bu yaklaşım halihazırda San Francisco bölgesindeki Uber sürücüleri tarafından kullanılıyor. Ample'ın akü değiştirme özelliği, Daimler grup kamyon şirketi Mitsubishi Fuso ile yapılan ortaklık aracılığıyla bu kış Japonya'ya geliyor. Takas işlemi Mitsubishi Fuso standında sergileniyor.

De Souza, pil değiştirmenin bir başka çekiciliğinin de yeşilliği olduğunu söyledi. Bir pilin, günün düşük güç talebi olan saatlerinde yenilenebilir enerji kullanılarak esnek bir şekilde şarj edilebileceğini söyledi.

Ample'ın başkanı ve kurucusu John de Souza, "Gaz konusunda gerçekten işe yarayan şeyin birkaç dakika durmanız olduğuna karar verdik" dedi.

Kaynak: AP Associated Press

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Neden Daha Fazla Gerilim Daha İyi Elektrikli Araçlar Sağlıyor?

Elektrik çağının gelişiyle birlikte, otomotiv tutkunlarının aşina olacağı tamamen yeni bir sözlük geliyor (kilovat-saat, MPGe, SAE J1772) ancak bunların pek azı 400 volt veya 800 volt EV'ler kadar yeterince anlaşılmamış veya nadiren tartışılıyor gibi görünüyor. Üretici çevrelerde bile daha fazla voltun daha iyi arabalara eşit olduğu yönünde genel bir anlayış var gibi görünüyor. (Bunun kanıtı Dodge'un Charger Daytona konseptinde bulunabilir; Dodge, 800 voltluk Banshee mimarisinin EV'yi “...tüm önemli performans ölçütlerinde bir Cehennem Kedisinden daha hızlı” yapacağını duyurdu. Şirket bunun tam olarak nasıl çalışacağını hiçbir zaman belirtmedi, Yine de.)

"Daha fazlası daha iyidir" ifadesinin ötesinde, bulanıklaşıyor. Otomobil üreticileri bile bunu açıklamakta zorlanıyor. Bu anlaşılabilir bir durum, çünkü daha yüksek voltajların doğrudan performans etkisini ölçmek kolay değil; bir Nissan Leaf'i yüksek gerilimli bir devreye bağlayamazsınız. pilon ve bir Lotus Evija'nın kapılarını havaya uçurmayı bekliyoruz - ama yine de önemli.

Prof. Vicki Scott'ın EE 101'i

Voltajın bir arabayı nasıl daha hızlı hale getirdiğini anlamak için öncelikle voltajın ne olduğunu anlamalıyız. Bu, kendi başına yeterince basit bir kavramdır ve en iyi şekilde elektrik potansiyeli enerjisi olarak tanımlanır. Elektrik mühendisliğinde en kolay ve en sık kullanılan benzetme, voltajı bir hidrolik döngüyle karşılaştırmaktır: Bir su pompası sistemi bir devre ise, voltaj borulardaki basınca eşdeğerdir. Daha güçlü bir pompa veya suyla dolu daha büyük bir rezervuar eklemek borulardaki basıncı artıracaktır.

Benzer şekilde, bir elektrik güç kaynağına daha yüksek voltaj eklemek, daha fazla enerjiyi veya daha az akımla aynı miktarda enerjiyi itmesi anlamına gelir. Su benzetmemizde daha az akım, daha küçük çaplı bir boru kullanabileceğimiz anlamına gelir; daha fazla akım eklemek daha büyük bir boru kullanmak anlamına gelir. Matematiksel olarak bu çok basittir ve Ohm Yasası ile tanımlanır: Gerilim eşittir direnç çarpı akım. Otomobil üreticileri zaten direnci en aza indirmeye çalışıyorlar, bu nedenle gerilim ve akım, üzerinde oynanabilecek iki değişkendir; birinden daha fazlası diğerinden daha az anlamına gelir ve bunun tersi de geçerlidir.

EV açısından, daha yüksek voltajlı bir mimari, motora aynı miktarda gücü göndermek için daha az akıma ihtiyaç duyar. Bunun bir dizi faydası var. Daha düşük akım, daha az kablonun kullanılabileceği anlamına gelir, bu da önemli ölçüde daha hafif bir kablo demetine yol açar. Akım, elektronikteki birincil ısı üreteci olduğundan, akımın azaltılması ısıyı da azaltır. Daha düşük ısı, elektronik cihazlar ve piller için daha uzun ömür anlamına gelir. Ve bir EV üreticisinin reklam ajansları için en önemlisi, daha yüksek voltaj, daha düşük akım ve daha düşük ısı sistemi, çok daha hızlı şarj sürelerine olanak tanıyor. Hızlı şarj sırasında ısı üretimi genellikle şarj hızını sınırlayan faktördür.

Ancak voltaj eklemenin motorun çıkışını doğrudan değiştirmeyeceğini unutmayın. Elektrik motorları, belirli bir voltajda en verimli ve güçlü şekilde çalışacak şekilde tasarlanmıştır ve bu yükleri kaldıracak şekilde tasarlanmamış bir motora daha fazla voltaj verilmesi, aslında onu daha az güçlü hale getirecektir. Motorun voltaj dikkate alınarak yapılması gerekir.

Alçak Gerilim Victorialılar, Yüksek Gerilim Y Kuşağı

İlk EV'ler, dönemlerinin pil teknolojisi nedeniyle sınırlı oldukları için düşük voltaj kullanma eğilimindeydi. On dokuzuncu yüzyılın sonlarındaki motorlu taşıtların doğuşundan Yetmişler dönemi Citicar'a kadar çoğu elektrikli otomobil, seri kablolamaya dayandıkları için 100 voltun altındaki mimarileri (genellikle 48 volt veya 72 volt sistemler) kullandı. birlikte 6 veya 12 volt kurşun-asit piller. (Seri devreler pillerin voltajlarını toplar; paralel devreler ise toplamaz.) Büyük, ağır kurşun-asit pillerde yer ve ağırlık kısıtlamaları hızla bir sorun haline geldi ve bu nedenle yüksek voltajlı sistemler oluşturmak çoğunlukla pratik değildi.

Elektrikli araçlar doksanlı yılların sonlarında ikinci bir canlanma yaşarken, batarya teknolojisi ve ambalajlama da gelişti. İlk versiyonunda kurşun-asit bataryalar kullanan GM EV1 (ikinci nesil araçlarda nikel-metal hidrit (NiMH) bataryalar kullanılıyordu) yine de şasisine 312 volt değerinde güç sığdırmayı başardı. Bu çağın ilk EV'lerinin çoğu, kurşun asitten çok daha az ağır, daha enerji yoğun NiMH veya nikel-hidrojen pillere geçişten sonra bile 300-400 volt aralığında geziniyordu. İlk lityum iyon akülü arabalardan biri olan Nissan Altra, 247 volt mimarisiyle daha da alçakları hedefliyordu.

Nissan Leaf ve Tesla Roadster gibi otomobillerde daha fazla seri üretilen lityum iyon pillerin ortaya çıkmasıyla birlikte voltajlar çoğunlukla 400 volt civarında sabitlendi. Lityum iyon pillerin enerji yoğunluğu göz önüne alındığında, otomobil üreticileri bunun çok daha ötesine geçebilirdi. Ancak büyük ölçüde maliyet nedeniyle 400 voltta durdular; Alman Elektrik ve Elektronik Üreticileri Birliği'nin belirttiği gibi, "hücre bağlantılarının sayısı azaltılabileceğinden, pil yönetimini daha az karmaşık hale getirebileceğinden, daha düşük maliyetler nedeniyle pil teknolojisi için tercihen daha düşük voltajlar kullanılır." Ek olarak, kullanıma hazır elektronik bileşenler için ortak maksimum değer 600 volttur (veya bir DC sisteminde uzun ömür için uygun bir güvenlik marjıyla 420 volt). Mevcut parçaları satın alabilmek, pil yapımından tasarruf etmenin yanı sıra maliyetlerin de azaltılmasına yardımcı oldu. 350'den fazla kW hızlı şarjın mevcut olmadığı bir dönemde, daha yüksek voltaja geçmek, hiçbir somut fayda sağlamasa da ek maliyet getiriyordu.

Daha fazla EV bayilere çarptıkça, mevcut 400 volta hazır elektroniklerin ve diğer parçaların tedariği de arttı. Ölçek ekonomileri, sonraki EV'lerin varsayılan olarak 400 voltluk sistemleri kullanmaya başlaması anlamına geliyordu ve bu, bugün hala fiili norm olan 400 voltluk mimari olarak bilinen şeyin ortaya çıkmasına yol açtı. Ancak artık piyasadaki tek seçenek bu değil.

Değiştirilemez… Elektrik Potansiyeli Enerji Yer Değiştirmesi?

Porsche Taycan'ın 2019'da piyasaya sürülmesine kadar her elektrikli araç 400 voltluk bir mimari kullanıyordu. Ancak Taycan, Porsche'nin kendi bünyesinde geliştirdiği 800 voltluk bir sistemi kullanıyor ve ilk kez Le-Mans'ı kazanan 919 Hibrit yarış otomobilinde geliştirdiği teknolojiyi kullanıyor.

Ancak 800 voltluk mimariyi pazara ilk çıkaran olmak kolay olmadı. Porsche'nin sözcüsü Calvin Kim'in bana açıkladığı gibi Taycan'ın yararlanabileceği hazır donanımları yoktu. "Darbe invertörleri, yerleşik şarj cihazları, akü yönetim sistemleri ve motorlar gibi güç aktarma organlarının neredeyse tamamının Taycan ve onun 800 volt mimarisi için özel olarak tasarlanması gerekiyordu" dedi.

Faydalar, ekstra maliyeti haklı çıkaracak şekilde anında somut hale geldi. Porsche, yüksek voltaj sistemi sayesinde tek başına 66 poundluk kabloyu kestiğini iddia etti ve sistemin ürettiği daha düşük ısı, aşırı ısınma nedeniyle güç kaybı olmadan en yüksek hızdaki çekişlerin düzinelerce kez kolayca tekrarlanabileceği anlamına geliyordu. Taycan'ın yeni 800 volt sistemi, şarj cihazında da büyük faydalar sağladı. Düşük akım sistemi, 270 kW'lık etkileyici bir maksimum hızda şarj etme kapasitesine sahip ve bu da Taycan'ın aküsünü 20 dakikadan biraz fazla bir sürede %5'ten %80'e şarj etmesine olanak tanıyor. Bu, ilk çıkışında rakipsizdi.

Art-Deco Elektrikli Araçlar veya Mimarinin Geleceği

Taycan'ın piyasaya sürülmesinden bu yana çok sayıda üretici 800 volt sistemlere geçti. Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 ve Ioniq 6 ile Taycan merkezli Audi e-Tron GT'nin tümü 800 volt mimariyi kullanıyor ve Lucid Air, tescilli bir 900 volt sistemi kullanıyor. Bu bir avuç EV'nin tümü Taycan'ın şarj hızına yaklaşabilir (Lucid, Air'in 300'den fazla kW gibi inanılmaz bir hızla şarj edebildiğini ve bu sayede onu piyasadaki en hızlı hale getirdiğini iddia ediyor). Çoğu analist, tüketicilerin daha hızlı şarj sürelerine olan talebinin ve yüksek voltajlı bileşenlere yönelik gelişen ölçek ekonomilerinin, on yılın sonunda yeni elektrikli araçların çoğunun 800 volt olacağı anlamına geldiğine inanıyor.

Henüz daha pahalı olan 800 voltluk bir mimariye geçmek istemeyen bazı otomobil üreticileri, hiçbir maliyet olmadan avantajlardan bazılarını elde etmek için akıllı geçici çözümler geliştirdiler. GMC'nin Hummer EV'si normal çalışma sırasında paralel bağlanmış iki ayrı 400 voltluk pil takımı kullanıyor; bu, aktarma organlarının 400 voltluk bir mimari üzerine inşa edildiği anlamına geliyor. Ancak hızlı şarj sırasında, bir anahtarı çevirebilir ve iki paketi seri olarak bağlayabilir, bu da voltajlarını birleştirerek geçici olarak 800 voltluk bir sistem haline getirebilir. Bu, yaklaşık 300 kW'lık hızlarda çok daha hızlı şarj edilmesini sağlar.

Neden Önem Vermeliyiz

800 volt sistemler gibi daha yüksek voltajlı mimariler, çok daha hızlı şarj hızlarına sahip, daha yüksek verimli EV'ler anlamına gelir. Düşük akımlı, yüksek voltajlı sistemlerin ürettiği daha düşük ısı sayesinde ana elektronik ve pil bileşenlerinin uzun ömürlülüğü de bundan faydalanabilir. Bu (daha iyi pil sıcaklık yönetimiyle birlikte), gelecekte muhtemelen daha uzun ömürlü elektrikli arabalar göreceğimiz anlamına geliyor . 800 volt sistemlere sahip 50.000 doların altındaki Hyundai ve Kia EV'lerin piyasaya sürülmesi, daha gelişmiş EV'lerin gelecekte satın alınabilirliği için iyi bir işarettir ve 400 voltluk bir arabaya karşı 800 voltluk bir araba satın almak muhtemelen ciddi bir satış noktası olacaktır. Zaman geçtikçe tüketiciler elektrikli araçlarının temelleri hakkında daha fazla şey öğreniyor.

Meraklıları için, yüksek voltajlı sistemler arabanızı daha hızlı hale getirmeyecek olsa da, elektrikli bileşenlerin aşırı ısınma olasılığı çok daha az olacağından onu daha hızlı hale getirecek. Bu muhtemelen daha fazla EV pisti günü anlamına gelecektir ve bunun iyi bir şey olacağı konusunda hepimiz hemfikiriz.

Kaynak: Road and Track

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bir Çalışmaya göre, Elektrikli Araç Yakıt Dolumunun Aslında Litre Başına 4,68 Dolara Eşdeğer Olduğunu Ortaya Çıkardı

Texas Kamu Politikası Vakfı'nın (TPPF) "Aşırı Beklentiler" başlıklı yakın tarihli araştırması, elektrikli bir araca (EV) sahip olmanın gerçek maliyetine ışık tuttu. Sürpriz gibi görünse de bu çalışma, federal sübvansiyonları ve teşvikleri kaldırdığınızda, bir EV'ye yakıt ikmali yapmanın gerçek maliyetinin galon benzin başına 17,33 dolara eşdeğer olduğunu gösterdi.

electric-4293128.jpg

EV'ler gazla çalışan arabalardan daha mı ucuz? Bu çalışma kesinlikle hayır diyor.

Araştırmanın önemli noktalarından biri elektrikli otomobillerin finansal olarak kendi kendine yetmemesidir. Doğrudan sübvansiyonlar, düzenleyici krediler ve sübvansiyonlu altyapı şeklinde sahip oldukları devasa devlet desteğini düşündüğünüzde bunu görmek kolaydır.
Hükümetin (diğer adıyla vergi mükelleflerinin) ödediği gizli maliyetleri hesapladığınızda, maliyet şok edicidir.

Araştırmaya göre, EV üreticilerinin ve sahiplerinin aldığı 22 milyar dolarlık hükümet yardımları olmasaydı, 2021 elektrikli otomobilin maliyeti on yıl boyunca neredeyse 50.000 dolar daha fazla olacaktı. Bu rakamlar, federal hükümetin elektrikli araçları rüzgar ve güneş enerjisi üretiminden daha fazla sübvanse ettiğini gösteriyor. Bu, Amerikan otomobil endüstrisine ne kadar çaba harcadıklarını gösteriyor.

AGH'yi Dolaylı Olarak Kim Ödüyor?

Tahmin ettin; sen ve ben.

Çalışma, vergi mükelleflerinin ve kamu hizmeti tarifesi mükelleflerinin dolaylı olarak daha fazla gizli maliyete maruz kaldıklarını göstermeye devam etti. Elektrikli arabaların şarj edilmesinin elektrik şebekesinde neden olduğu gerilim, 10 yıl boyunca ortalama 12 bin dolara mal oluyor. Bu maliyetler halk tarafından ödenmektedir.

Bu çalışmanın yazarları Jason Isaac ve Brent Bennett'tir ve özellikle bize tam tersinin söylendiği göz önüne alındığında, elektrikli araç maliyetlerinin çok yüksek olduğunu ikna edici bir şekilde ortaya koymaktadırlar. Federal düzenlemeler ve sübvansiyonlar, elektrik şebekesi üzerindeki etkiler ve yakıt verimliliği programı kredileri hakkındaki gerçek verileri değerlendirdikten sonra, en azından şimdilik elektrikli araç sahipliğinin değerini görmek zor.

Kaynak: Wealth of Geek$

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bilim insanları, elektrikli arabaların aşırı soğuk sıcaklıklarda sürüş yapmasına yardımcı olan yeni bir teknoloji geliştirdi - işte bunu nasıl yaptıkları

electric-car-2862381.jpg

Elektrikli araç akülerinin verimliliğindeki iyileşme, menzillerini önemli ölçüde genişletti ancak önlerinde büyük bir engel var: soğuk hava. Soğuk, elektrikli araç yelpazesini sınırlıyor ve soğuk iklimlerdeki insanların elektrikli araç satın almaktan uzaklaşmasının önemli bir nedeni oldu.

Ancak bazı EV pillerinin -4 Fahrenheit dereceye kadar düşük sıcaklıklarda çalışmasına izin vermesi beklenen yeni teknoloji ortaya çıktı. Buna karşılık, IEEE Spectrum'a göre mevcut EV pilleri genellikle 32 ila 104 Fahrenheit derece arasında iyi çalışıyor.

Yeniden tasarlanan pil elektrolitine sahip yeni pilin ömrü bir yıldan fazla (1.400 şarj döngüsü) ve geliştiricileri yakın gelecekte EV pillerinin -40 ila 140 derece Fahrenheit arasında çalışmasını sağlamanın bir yolunu bulmaya yönlendiriyor. , IEEE Spectrum'u bildirdi.

Soğuğa dayanıklı bir batarya tasarlamak EV geliştiricileri için uzun yıllardır zorlu bir süreç oldu çünkü bu genellikle izolasyon ve ısı eklemek, hacmi artırmak ve ardından sürüş menzilini azaltmak anlamına geliyordu.

Son zamanlarda yapılan teknik ilerlemeler arasında, soğuğa toleransı artırmaya yardımcı olan düşük sıcaklıktaki solventler ve kimyasal katkı maddeleri yer alıyor. Matter'da yayınlanan yeni teknoloji, etil asetat, yüksek konsantrasyonda lityum tuzları, floroetilen karbonat ve araştırmacıların IEEE Spectrum'a "büyük ölçekte yapılmasının makul olduğunu" söylediği yüksek enerjili bir katot kullanıyor.

Bu tasarım aynı zamanda soğuk havalarda elektrotların çatlamasına ve pillerin arızalanmasına neden olan yaygın bir neden olan etil asetat ve lityum elektrotlarda gaz oluşumu riskini de ortadan kaldırır.

Bu teknolojinin pazara sunulmasından önce araştırmacıların aşması gereken bazı engeller var. Elektrot hala geleneksel olandan daha pahalı ve pil -58 Fahrenheit derecenin altındaki sıcaklıklarda verimli bir şekilde çalışmıyor.

Bu teknolojinin piyasaya sürülmesi için herhangi bir zaman çizelgesi belirlenmedi.

Teknoloji elektrikli araçlarda kullanıma sunulduktan sonra, daha soğuk iklimlerde yaşayan daha fazla tüketici, muhtemelen kış aylarında sürüş menzilini kaybetme veya pillerin arızalanması endişesi duymadan bunları satın alabilecek.

  Buna ek olarak, EV teknolojisinin daha da geliştirilmesi, içten yanmalı motorların aşamalı olarak kullanımdan kaldırılması ve ulaşım sektöründen kaynaklanan kirliliğin sınırlandırılmasında ön saflarda yer aldı.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Amerika da Pete Buttigieg, yönetimin Çin'in elektrikli araçlardaki üstünlüğünü ortadan kaldırmak için çalıştığını söyledi

Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg, Başkan Joe Biden'ın elektrikli araçlarda "öncülük etme" hedefini açıkladı.

Buttigieg, başkanlıktan umutlu olan Nikki Haley'nin otomobil endüstrisinin elektrikli araçları çok hızlı ürettiği yönündeki yorumlarıyla mücadele etmek için Cuma günü Squawk Box'a çıktı. Sekreter, yorumlarının "kafanızı kuma sokmakla" eşdeğer olduğunu söyledi.

Buttigieg, "Trump yönetimi Çin'in elektrikli araçlarda lider olmasına izin verdi" dedi. "Ve sadece başınızı kuma gömüp 'Belki de elektrikli araçlar bir sorun teşkil etmez' demek bir cevap değil. Bu şekilde paslanmış fabrikalar ve ölü şirketlerden oluşan yeni bir nesil elde edersiniz çünkü..."
Tam o sırada Buttigieg, Tesla'nın "oldukça iyi" durumda olduğunu öne süren sunucu Ross Sorkin tarafından yarıda kesildi.

Buttigieg de aynı fikirdeydi: "Tesla olağanüstü iyi iş çıkardı." sadece talebi teşvik etmekle kalmıyor, aynı zamanda doğru türde bir pazarın gelişimini desteklediğimizden emin olmaya çalışıyoruz."

CEO Elon Musk ayrıca Model X SUV'un fiyat etiketini daha önce 120.990 $ iken 79.990 $'a düşürerek Tesla satın almaya yönelik bir teşvik sunmak için üzerine düşeni yaptı. Sonuç olarak, Enflasyon Azaltma Yasası'nın elektrikli SUV'lara yönelik federal vergi kredisi, fiyatı artık 80.000 doların altında olan Model X için de geçerli.

Bu arada Musk'un ayrıca Çin'de monte edilmiş az sayıda aracı da var. Çin Binek Otomobil Birliği'ne göre Ekim ayında ABD'ye 72.115 adet Çin yapımı Tesla teslim edildi; bu rakam bir önceki aya göre %2,6 daha az.

Kaynak: Washington Examiner

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Piyasaya sürülmek üzere olan Bilim Kurgudan Çıkmış Gibi Görünen 6 Elektrikli Araç

Aptera Güneş Arabası, aerodinamiğe ve hafif yapıya odaklanan benzersiz bir şekilde tasarlanmış bir EV'dir ve bu da onu mevcut en tuhaf ve en fütüristik görünümlü araçlardan biri haline getirir.
BMW iX ve i7, geleneksel BMW unsurlarını yeniden yorumlayan, onlara bir bilim kurgu filmi hissi veren ve otomobil meraklıları arasında tartışmalara neden olan minimalist tasarımlara sahiptir.

GMC Hummer EV, tanıdık Hummer ve Humvee ayrıntılarını fütüristik bir tasarıma entegre ederek büyük boyutlu oyuncak benzeri varlığıyla öne çıkıyor ve onu hem yolda hem de arazide oldukça yetenekli kılıyor.
Bir otomobil üreticisi yepyeni bir elektrikli araç tasarlamaya başladığında, onu alışık olduğumuz içten yanmalı arabalara çok benzetebilir veya yerleşik trendleri tamamen göz ardı edip sıra dışı bir şey yaratabilir. Normdan radikal bir ayrılığa işaret eden geleneksel tasarımlara sahip EV'lerin sayısı daha fazla ve gelenekten kopan modelleri vurgulamakta fayda var.
İşte satın alabileceğiniz veya çok yakında bulabileceğiniz en havalı görünümlü fütüristik EV'lerden oluşan seçkimiz.

1. Aptera Güneş Arabası

Aptera iki koltuklu, üç tekerlekli güneş enerjili EV, aracı mümkün olduğunca aerodinamik ve hafif hale getirmeye güçlü bir vurgu yaparak, net bir form takip fonksiyonu felsefesiyle tasarlandı. Pürüzsüz, akıcı çizgileri ve jet avcı uçağını andıran cam kubbesiyle yollardaki en tuhaf ve en fütüristik varlıklardan biri olmalı. Tasarımı için imzalar çoktan atıldı, yani üretim modeli 2024'ün başında yola çıktığında böyle görünecek ve fiyatları 25.900 dolardan başlayacak.

2.BMW iX

BMW, bazı tartışmalı otomobil tasarımlarının kaynağı oldu ve iX elektrikli SUV, i7 elektrikli lüks sedan ile birlikte kesinlikle en büyük heyecana neden olanlar arasında yer alıyor. Bu listedeki birçok araç gibi, fiyatı 87.100 Dolardan başlayan BMW iX de geleneksel BMW tasarımının yeniden yorumlanmış öğelerini içeren minimalist bir tasarıma sahip. Bunlardan birinde yolcu olduğunuzda, hatta yolda bir tanesini gördüğünüzde sanki bir bilim kurgu filmi setine rastlamışsınız gibi bir izlenime kapılabilirsiniz.

3. GMC Hummer EV

Bu listede diğerlerinden daha büyük bir oyuncak hissi veren araç, özelliklerle dolu GMC Hummer EV'dir. Tasarımcıları tanıdık Hummer ve Humvee ayrıntılarını birleştirmek istedi ancak bunların hepsi fütürist bir dokunuşla yeniden yorumlandı. Sonuç olarak devasa ve çok gelişmiş görünümlü bir EV ortaya çıktı, aynı zamanda arazide de son derece yetenekli.

SUV ve pikap gövde stillerinde sahip olabilirsiniz ve başlangıç fiyatı 85.000 doların üzerindedir. Hangisini seçerseniz seçin, yol tutuşu açısından onunla eşleşebilecek başka bir aracın satışta olmadığından emin olabilirsiniz. Bunu aynanızda görürseniz, önünden çekilip 1000 beygir gücü sayesinde sessizce ilerlemesine izin vermek isteyebilirsiniz.

4. HiPhi Z

Çin, yıllar boyunca pek çok sıra dışı ve fütüristik görünümlü EV üretti ve Human Horizons HiPhi Z muhtemelen bunların en çılgın tasarımına sahip. Bu aracı önceden tanımlanmış bir gövde stiline sığdırmak bile zor, ancak dar görünümlü bir seraya ve yolculara ve diğer yol kullanıcılarına bilgi aktarmak için kullanacağı 4.000'den fazla LED'e sahip, hatchback benzeri bir tasarıma sahip. Z'nin fiyatı Avrupa'da yaklaşık 100.000 Euro'dan başlıyor ve yalnızca Norveç ve Almanya gibi belirli pazarlarda sipariş edilebiliyor.

5.Hyundai Ioniq 6

Onlarca yıl sonra aerodinamik gövde stilini yeniden canlandırsa da, 45.000 dolarlık Hyundai Ioniq 6 her açıdan son teknoloji görünüyor (her ne kadar araca adım attığınızda o kadar da olmasa da). Tasarımcıları, tıpkı Aptera'yı yazanlar gibi, hava akışının vücudun şeklini belirlediğini söyleyecektir. Bu, burnun ve özellikle de arka ucunun çok alçak olması gerektiği anlamına geliyordu; ancak Hyundai, Ioniq 6'ya daha fazla bastırma kuvveti sağlamak ve aynı zamanda görsel olarak dengelemeye yardımcı olmak için arkada iki ayrı spoyler verdi.

6.Tesla Siber Kamyon

Bilim kurgu filmi aksesuarları olarak kullanabileceğiniz fütüristik EV'lerin listesi, Tesla Cybertruck dahil edilmeden tamamlanmış sayılmaz. Yukarıda bahsedilen tüm araçların aksine Cybertruck, Blade Runner veya I, Robot'ta yer alacakmış gibi görünecek şekilde tasarlandı. Hatta bazıları tasarımını biraz karikatür olarak nitelendirdi, ancak köşeli şekillerinde ve boyanmamış paslanmaz çelik gövdesinde hiç de komik bir şey yok.

Tesla, 2024 yılında piyasaya sürüldüğünde 39.990 $'lık başlangıç fiyatıyla piyasadaki en yetenekli elektrikli pikaplardan biri olacağının sözünü veriyor.

EV'ler Tasarımcılara Yaratıcı Olmak İçin Çok Daha Fazla Özgürlük Sağlıyor
Bu listedekiler gibi fütüristik araç tasarımları sadece başlangıç. Yaklaşan elektrik çağında, otomobil tasarımcılarının onlarca yıldır otomotiv tasarımını belirleyen kurallara (büyük bir yanmalı motora, karmaşık soğutma sistemlerine veya motoru çalıştıran kardan millerine sahip olmanın getirdiği kısıtlamalar nedeniyle uygulamaya konan) uyması gerekmeyeceği gerçeği göz önüne alındığında. arabanın uzunluğu), birkaç yıl içinde bazı çılgın tasarımlar görebiliriz.

Arabalar, şu andaki anlayış seviyemizle bile kavrayamayacağımız şekillerde gelişecek, ancak otonom sürüş veya evinize güç sağlamak gibi daha gelişmiş görevleri yerine getirmek için değişmeleri gerekecek.

Kaynak: MUO

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Araştırma ekibi, lityum iyondan daha güvenli, daha temiz ve daha uzun ömürlü, devrim niteliğinde yeni piller icat ediyor

Viyana Teknoloji Üniversitesi'nin yeni bir buluşu olan rejeneratif oksijen-iyon piller, birçok önemli uygulamada lityum-iyon pillerin yerini alma potansiyeliyle enerji depolama dünyasını dönüştürebilir.

Lityum-iyon piller gezegende en yaygın kullanılan enerji depolama cihazları arasındadır. Bununla birlikte, bu pillerin, bazen yangınlara yol açan aşırı ısınma ve yaşlandıkça etkinliğini kaybetme eğilimi de dahil olmak üzere bir takım sorunları vardır.

Azo Clean Tech'e göre, bir ton lityumun madencilik yoluyla elde edilmesi için 2,2 milyon galon su gerektiğinden, lityum pillerin de önemli bir çevresel etkisi var; bu da Şili'deki Salar de Atacama gibi madenlerin yakınındaki topluluklar üzerinde büyük bir etkiye sahip. .
Ek olarak lityum piller, hepsi potansiyel olarak toksik olan bakır, nikel ve kurşundan yapılmış malzemeler içerir. Lityum pillerin uygunsuz şekilde imha edilmesi büyük çevre sorunlarına neden olabilir.

Oksijen iyon piller ise tüm bu sorunları çözüyor.

Viyana Teknoloji Üniversitesi'nden (TU Wien) yapılan bir habere göre, oksijen-iyon piller, lityum pillerin karşılaştığı aynı yaşlanma sorununa sahip değil; bu da, inanılmaz derecede uzun bir süre boyunca etkinliğini koruyabilecekleri anlamına geliyor.

Ayrıca yanıcı olmayan malzemeler kullanılarak üretilebiliyorlar ve lityum pillerle aynı nadir elementleri gerektirmiyorlar; bu da onların çevresel ayak izine neredeyse hiç sahip olmayacakları ve yanlış kullanıldığında kendiliğinden patlamayacakları anlamına geliyor.

TU Wien Kimyasal Teknolojiler Enstitüsü'nden Alexander Schmid, "Birçok pilde, bir noktada şarj taşıyıcılarının artık hareket edememesi sorunuyla karşılaşıyorsunuz" dedi. “O zaman artık elektrik üretmek için kullanılamazlar, pilin kapasitesi düşer. Birçok şarj döngüsünden sonra bu ciddi bir sorun haline gelebilir."

Bunun yerine oksijen-iyon piller uzun süre dayanır ve alev almayan seramik malzemelerden yapılabilir.

Schmid, "Yakıt hücreleri için kullanılabilecek seramik malzemeler konusunda uzun süredir oldukça fazla deneyime sahibiz" dedi. "Bu bize bu tür malzemelerin pil yapımı için de uygun olup olmadığını araştırma fikrini verdi."

Oksijen pilleri, lityum pillerden daha düşük bir enerji yoğunluğuna sahip oldukları ve 392 ila 752 derece Fahrenheit arasındaki sıcaklıklarda çalıştıkları için tamamen kusursuz değildir; bu da bunların elektrikli arabalar veya akıllı telefonlar için etkili bir şekilde kullanılamayacağı anlamına gelir.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Apple Titian EV Otomotiv Sektöründe Oyunun Kurallarını Değiştirecek mi?

Tüketicilerin modern yaşamını Apple'ın ürünleri kadar değiştiren bir şirket var mı?

87-hero.jpg?=1699623805

Dünyanın en başarılı meyve şirketi onlarca yıldır bu işin içinde; ilk olarak 1980'lerde kişisel bilgisayarları değiştirdi ve son zamanlarda dünyanın en popüler akıllı telefonlarından birini yarattı.

Ancak yakın gelecekte Apple'ın tüketicilerin hayatlarını şimdiye kadar piyasaya sürdüklerinden çok daha büyük ölçüde değiştirebilecek başka bir ürünü piyasaya sürmesi mümkün: ilk arabaları.

Apple Titian EV Hakkında Ne Biliyoruz?

Apple'ın ilk otomobilini geliştirmesine yardımcı olmak için otomobille ilgili binden fazla mühendis ve uzmanın işe alındığı bildirildi.

Otomobilin kendi kendine sürüş özelliğine sahip bir elektrikli araç (EV) olması bekleniyor.

Başlangıçta Apple'ın planı Titan'ın tamamen otonom olmasıydı; bir direksiyon simidi veya ayak pedalları içermeyecek ve tüm yolcuların sanki oturuyormuş gibi birbirleriyle yüzleşebilecekleri benzersiz bir oturma düzenine sahip olacaktı. sohbet eden bir masa. Ancak otonom araçların ilerlemesine dikkat eden herkesin şüphesiz bildiği gibi, otonom sürüş teknolojisi tam olarak düşündükleri gibi değildi. Apple bu iddialı fikri rafa kaldırıp daha geleneksel bir araç planına geçmek zorunda kaldı.
2017 yılında California DMV, Apple'a kendi otonom sürüş teknolojisini test etme izni verdi ancak şimdilik Titian EV'nin otonom sürüş yazılımını yalnızca otoyollarda kullanması bekleniyor. Aracı diğer tüm yollarda kullanmak için bir insan sürücüye ihtiyaç duyulacak.

Ancak şunu da söylemeliyiz ki, eğer bir noktada bunu başarabilirlerse, bunun Azınlık Raporu'nda Tom Cruise'un kullandığı Lexus'tan bu yana gördüğümüz en havalı araç tasarımı olacağını söyleyebiliriz.

Şu an itibariyle Apple, otonom sürüş yazılımı geliştirdiğinin ötesinde çok fazla bilgi yayınlamadı ve ilk aracını 2026 yılında 100.000 $ fiyat etiketiyle piyasaya sürmesi bekleniyor.

Projeyi çevreleyen gizlilik miktarı ve herhangi bir güncellemenin ne kadar yüksek profilli olacağı göz önüne alındığında, projenin çıkış tarihinin erteleneceğine dair spekülasyonlar var. Bu, teknoloji devi için bir Cybertruck durumu haline gelirse şaşırmayız.

Şimdi, bunu potansiyel olarak bu kadar heyecan verici kılan şey, Apple'ın sayısız ürün ve teknolojisini bazılarının "iCar" olarak adlandırdığı bu araca nasıl entegre edebileceğini görmek.

Sesli komutlar, mesajlaşma ve arama gibi iOS'larıyla ilişkili tüm tipik özellikler araca tamamen entegre edilecek. iCar'ın teknolojisini gerçekten bir sonraki seviyeye taşıyacak şey, makine öğrenimi kullanılarak geliştirilen çok güçlü yeni Apple çipidir. İddiaya göre bu çip, dört Mac çipinin toplamından dört kat daha fazla güce sahip olacak!

Ek olarak, iCar'ın bataryası, ayrı ayrı batarya hücrelerinin birbirine daha yakın gruplanmasına olanak tanıyan yenilikçi bir "tek hücreli" tasarım kullanacak, böylece daha kompakt ve verimli bir EV bataryası elde edilecek ve bu da bataryaların maliyetlerini önemli ölçüde azaltacak.

Çünkü o Apple, tüm popüler elektronik ürünleri gibi olabildiğince şık bir iç mekan bekleyin.

Ayrıca aracın orta konsolunda Apple CarPlay ve büyük bir iPad monitör/dokunmatik ekranla birlikte gelmesini bekleyebilirsiniz. Otomobilin özelliklerinin el sinyalleriyle çalıştırılabilmesini sağlayacak kameraların da gösterge panelinde yer alacağı bildirildi.

Her ne kadar 2026 yılı hâlâ çok uzak olsa da ve projeyi çevreleyen gizlilik kolaylıkla bunun ertelenecek bir başka son derece iddialı teknoloji projesi olduğu izlenimini yaratıyor olsa da (öksürük öksürük Tesla), Apple'ın oyunun kurallarını değiştiren ürünleri piyasaya sürme konusundaki mükemmel geçmişi Apple Titan EV nihayet piyasaya sürüldüğünde çağlar boyu bir araç olacağına dair hiçbir şüphe bırakmıyor.

Kaynak: Wealth of Geek$

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Şirket, EV'nizin menzilini önemli ölçüde artırabilecek "öncü" yeni teknolojiyi tanıtıyor - işte böyle çalışıyor

ProLogium'un, daha iyi elektrikli araç (EV) pilleri yarışında, 12 dakikalık hızlı şarjla sürüş menzilinde %80'e yakın artış da dahil olmak üzere büyük haberleri var.

Tayvan merkezli şirket yakın zamanda Avrupa'daki bir teknoloji konferansı sırasında katı hal güç ünitesinin ikinci neslini tanıttı. Şirket yetkilileri CleanTechnica'ya, düz, dikdörtgen pil hücresi tasarımının daha hafif olduğunu ve geleneksel silindirik konseptlerden daha fazla etki sağladığını söyledi.

Örnek olarak ArenaEV raporuna göre Mercedes EQE 350+, şarjla menzilini %79 oranında artırarak 447 mil'e çıkarabilir. Hikayede ayrıca ağırlıkta önemli bir düşüşe de dikkat çekildi; "yaklaşık 254 poundluk" bir tasarruf.

Diğer avantajlar arasında 12 dakikada %80 kapasiteye kadar hızlı şarj (geleneksel pillerle 20 dakikaya kıyasla) yer alıyor. Bir şirket videosuna göre patlama olasılığı da daha düşük.

ProLogium CEO'su Vincent Yang, CleanTechnica'ya şunları söyledi: "Kapasite artırma ve teknoloji geliştirmeye yönelik net bir yol haritasıyla, ortaklarımıza gelişmiş enerji çözümleri sunarak elektrifikasyon devrimini hızlandırmak için elimizden gelen çabayı gösteriyoruz."

Benzersiz tasarımın bir parçası olarak pil, katı hal seramik elektrolit kullanıyor. Tüm pillerde şarj/deşarj döngüsünün gerçekleştiği madde olan elektrolit bulunur. Bu madde, yaygın olarak kullanılan lityum iyon pillerde bulunan bir sıvıdır. ProLogium'un tasarımında uzmanlar, daha güçlü ama daha hafif bir pil yaratmanın bir parçası olarak katı seramik kullanıyor.

Tasarım, bir EV'nin alt kısmındaki klips bağlantısında gösterilen düz, dikdörtgen bir pille sonuçlanır.

Şirket yetkilileri ayrıca sürdürülebilirliğe ilişkin faydaların da çığırtkanlığını yapıyor. Pilleri daha az hammadde kullanıyor. EV satışlarının artması beklendiğinden bu önemli bir husustur.

Ürün merkezi başkan yardımcısı Simon Wu, bir basın açıklamasında "Üretim süreçleri daha az atık üretecek... bu da sürdürülebilirliğin ve uygun fiyatın artması anlamına geliyor" dedi.

Şirket klibi, uçaklara, trenlere ve teknelere güç sağlayan paketlerin bir resmini gösteriyor.

ProLogium'a göre, otomobillere gelince, Avrupa'daki EV'lerin yenilikçi pillerle test sürüşlerine yıl sonuna kadar başlaması gerekiyor. ArenaEV'in haberine göre, Fransa'nın Dunkirk kentinde 5 milyar dolardan fazla bir fabrikanın bu yıl inşa edilmesi planlanıyor.

Yang, açıklamada bunun "EV pil tasarımını uzun menzil, hafiflik ve tasarım esnekliği açısından bir sonraki seviyeye taşıyacak başka bir öncü pil konseptinin" parçası olduğunu söyledi.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Elektrikli araç pil maketine şaşırtıcı yeni bir oyuncu katılıyor: Suudi Arabistan

Suudi yetkililer ekonomiyi çeşitlendirmenin ve yerli otomobil endüstrisini geliştirmenin yeni yollarını ararken, dünyanın en büyük petrol üreticisi artık elektrikli araçlar için batarya üretiminde de önemli bir merkez olmayı hedefliyor.

Yatırım bakanı Halid Al-Falih bir röportajda, Suudi Arabistan'ın Orta Doğu'da otomobil üretimi için bir bağlantı noktası oluşturma planlarının bir sonraki adımı olarak EV pilleri üretimine ve hidrojenle çalışan araçlar üretmeye yatırım yapmayı düşündüğünü söyledi. Bloomberg Televizyonu ile.

saudi-arabia-2132733.jpg

Falih Çarşamba günü Singapur'daki Bloomberg Yeni Ekonomi Forumu sırasında "Sırada tedarik zinciri var" dedi. Yetkililer "EV pillerinin önemli bir tedarik zinciri üretim fırsatı olmasını umuyor."
Veliaht Prens Muhammed bin Salman'ın ülkeyi hidrokarbondan arındırma programının üzerinden yedi yıl geçmesine rağmen, ihracatının %90'ından fazlası için hâlâ petrole ve onun yakın türevlerine (petrokimya ve plastik) dayalı bir ekonomiyi çeşitlendirmede yetersiz ilerlemenin ardından üretime odaklanılıyor. .

Suudilerin çabaları artık yenilenebilir enerjiye ve pil kimyasalları geliştirmek için gerekli minerallerin çıkarılmasına da odaklanıyor. Suudi Arabistan halihazırda 2030 yılına kadar 500.000 elektrikli araç üretme hedefini belirledi.

Krallık, yeni doğmakta olan otomobil endüstrisi çevresinde daha geniş bir tedarikçi ağı oluşturmaya çalışırken, Suudi varlık fonu, elektrikli araç üreticisi Lucid Group Inc. ve aralarında elektrikli araç üreticisi Lucid Group Inc.'in de bulunduğu şirketlere hizmet verecek 550 milyon dolardan fazla bir lastik fabrikası kurmak üzere Pirelli SpA ile bir anlaşma imzaladı. Ülkenin batı kıyısında fabrikalar geliştiren Hyundai Motors Co.

Yabancı yetenekleri ve yatırımları çekme çabasının bir parçası olarak Suudi Arabistan, bu yıl devlet kurumlarının bölgesel merkezleri ülkede bulunmayan uluslararası şirketlerle iş yapmasını Ocak 2024'e kadar kısıtladı. Küresel şirketler Ortadoğu operasyonlarını Suudi Arabistan'dan yürütüyor.

Al-Falih, şirketlerin bölgesel merkez kuranlara sağlanan özel teşviklerden yararlanabilmesi için 180'den fazla lisansın verildiğini söyledi. "Bu oran haftada lisans alan 10 şirket seviyesine ulaşıyor" dedi.

Al-Falih, sanayi şirketlerini içeren firmaların yanı sıra bazı bankaların da krallığı bölgesel merkez haline getirdiğini ancak bunların isimlerini vermeyi reddettiğini söyledi.

Krallık Çarşamba günü metodolojideki bir değişikliğin bir sonucu olarak 1,1 trilyon dolarlık ekonomiye yönelik doğrudan yabancı yatırım tahminlerini keskin bir şekilde revize etti. Geçen yılki girişlerin şu anda 33 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor; bu, önceki tahmin olan 8 milyar doların dört katından fazla.

Al-Falih, Suudi Arabistan'ın doğrudan yabancı yatırım tahminleri için merkez bankasına güvendiğini ancak artık "IMF metodolojisine göre altın standart muhasebe sistemine geçiş yaptığını", bunun aslında tüm kayıtlı uluslararası yatırımcıların mali tablolarından son doları ölçmek olduğunu söyledi. krallıkta.”

Bakan, özellikle Suudi Arabistan'ın sunduğu fırsatlar göz önüne alındığında, İsrail'in Hamas'a karşı savaşı nedeniyle bölgeye yatırım akışının olası bir duraklamasından endişe duymadığını söyledi.

Al-Falih, "Tüm kutuları işaretliyoruz" dedi. "Avrupa'daki mevcut durumun ve Orta Doğu'daki gerilimin ve Asya'nın bazı bölgelerinin ötesinde, insanlar etraflarına bakacak ve Suudi Arabistan'ın yatırım için en iyi yer olduğunu görecekler."

Kaynak: autoblog

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

GM, Ana Tesla Tedarikçisini Satın Aldıktan Sonra Sessizce Gigacasting Oyununa Girdi

Bu hareket, General Motors'un yakında çıkacak olan EV'lerin maliyetini düşürmesine yardımcı olacak.

general-motor.jpg

General Motors, Automotive News tarafından yayınlanan bir Reuters raporunda gösterildiği gibi, bu yılın başlarında dünyadaki en saygın kum döküm uzmanlarından birini ve Tesla'nın hızlı prototip oluşturma ortaklarından birini satın alarak gigacasting oyununa sessizce girdi.

Tooling & Equipment International (TEI), Model Y, Model 3, Cybertruck ve Semi için gigacasting kalıp prototipi geliştirmek üzere Tesla ile birlikte çalıştı ve süreç boyunca geliştirme süresini ve maliyetlerini önemli ölçüde azalttı.

TEI, diğer üç tedarikçiyle birlikte endüstriyel kumdan yapılan kalıpları 3D baskıyla kullanarak, Tesla'nın sıfırdan bir araba geliştirmek için gereken süreyi yarıya indirmesine, yani üç ila dört yıldan en fazla 24 aya çıkmasına yardımcı oldu.

GM ve EV'ler

Ama artık değil. Konuyla ilgili doğrudan bilgiye sahip bir kaynağa göre TEI, Temmuz 2023'ten bu yana GM'nin tüm otomobil ve parça üretim operasyonlarını denetleyen Küresel Üretim bölümünün bir parçası haline geldi.

GM yaptığı açıklamada, "General Motors, yenilik portföyünü desteklemek ve benzersiz döküm teknolojisine erişimi güvence altına almak için Tooling & Equipment International'ı (TEI) satın aldı." dedi.

Reuters'a konuşan bir kaynak, Amerikalı otomobil üreticisinin TEI'nin bilgi birikimiyle ilk kez, yakında çıkacak olan 340.000 $'lık Cadillac Celestiq için bazı alt gövde dökümlerini test etmek ve üretmek üzere tedarikçiye başvurduğunda temasa geçtiğini söyledi. Şans eseri TEI, Celestiq dökümleri ile American Foundry Society tarafından 2023 Yılın Dökümü ödülünü kazandı.

General Motors, Tesla'nın açtığı gigacast yolunda ilerleyen tek sözde eski otomobil üreticisi değil. Bu yılın başlarında Toyota, 2026 yılında yollara çıkması beklenen yeni nesil elektrikli araçları için de bu tekniği uygulayacağını açıklamıştı. Volvo, Ford ve Hyundai de bu rotayı takip ediyor.

Gigacasting esas olarak bir arabanın daha az ama daha büyük metal bileşenlere sahip olması anlamına gelir; bu da karmaşıklığı ve üretim maliyetlerini azaltır. Mevcut bir araçta düzinelerce ayrı parçadan oluşan bir ön alt şasi düzeneği bulunurken, yeni nesil bir araç gigacasting sayesinde tek parçalı bir alt şasiye sahip olabilir.

Unutmayın, Tesla'nın fabrikalarında kullandığı devasa basınçlı döküm makinelerinden TEI sorumlu değildi. Bunun yerine, o ve onun gibiler, dijital tasarım dosyalarını ve bağlayıcı jetler olarak bilinen 3 boyutlu yazıcıları kullanarak endüstriyel kumdan test kalıpları yapıyor. Bunlar daha sonra erimiş alaşımları dökebilecek bir kum kalıbı oluşturur.

Eski döküm teknikleriyle karşılaştırıldığında bu prototip oluşturma yöntemi, kum kalıbının minimum maliyetle hızlı bir şekilde değiştirilmesine ve yeniden basılmasına olanak tanır.

Kaynak: InsideEVs Global

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Toyota elektrikli araç sektörünü canlandırmak için yeni ve büyük bir hamle yapıyor

Toyota (TM) - Ücretsiz Raporu Alın, kitlesel pazarın elektrikli araçlar için pek hazır olmadığı konusunda kendinden emin olsa da, bunun yerine hibritlerin değerini öne sürüyor, şirket hiçbir şekilde EV devriminin kenarında oturmuyor.

 

Şirket, mayıs ayında, Kentucky fabrikasında 2025'ten itibaren üç yeni, tamamen elektrikli SUV üreteceğini açıklamıştı. Şirket, o dönemde EV üretimindeki bu artışın bir bileşeninin, Kuzey Carolina bataryasına daha fazla yatırım yapılmasını içerdiğini söylemişti. Tesis 2025 yılında üretime başlayacak.

Üretim tarihinin hızla yaklaşmasıyla otomobil üreticisi, Perşembe günü Redwood Materials ile olan ortaklığını, şirketin akü tedarik zincirini güçlendirmek için tasarlanan bir hamleyle güçlendirdi.

Anlaşma, pillerin toplanması ve geri dönüştürülmesine yönelik olarak ilk olarak geçen yıl duyurulan bir işbirliğine dayanıyor ve Toyota'ya göre, Toyota'nın ömrünün sonuna gelmiş EV pilleri için yollar oluşturmayı amaçlıyor.

Toyota Kuzey Amerika grup başkan yardımcısı Christopher Yang, yaptığı açıklamada anlaşmanın Toyota'yı "kapalı devre pil ekosistemi" yaratma hedefine yaklaştıracağını söyledi.

Böyle bir ekosistemin "Kuzey Amerika'daki yollara daha fazla akülü araç ekledikçe giderek daha önemli hale geleceğini" söyledi.

"Redwood Materials ile çalışarak lojistiği optimize etmek, rafineriyi genişletmek ve geri kazanılan değerli metallerin gelecekteki araçlarımıza yeniden dahil edilebilmesini sağlamak için döngüsel bir tedarik zinciri oluşturuyoruz" dedi.

Toyota elektrikli ürün yelpazesini genişletmeye çalışırken ve birinci nesil hibritleri kullanım ömrünün sonuna ulaşırken, şirket yeni pil üretiminin yanı sıra pil geri dönüşümü konusunda da çok daha fazlasına ihtiyaç duyacak.

Yeni çerçeve, Redwood'un tesislerinden gelen geri dönüştürülmüş malzemeleri (Katot Aktif Malzeme (CAM) ve bakır folyo) Toyota'nın 14 milyar dolarlık Kuzey Carolina akü fabrikasındaki yeni akü üretimine besleyecek.

Toyota yaptığı açıklamada, "Geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanımının, Amerika Birleşik Devletleri dışından tedarik edilen kapsamlı, karbon yoğun mevcut tedarik zincirine kıyasla yurt içi tedarik zincirlerinin odağını ve ilgisini artırmaya yardımcı olması bekleniyor." dedi.

Şirket, pil ekosisteminin, karbon nötrlüğü hedeflerine hizmet edecek bir çaba olarak yaklaşık beş milyon birimin geri dönüştürülmesini, yeniden üretilmesini ve yeniden değerlendirilmesini içereceğini söyledi.

2017 yılında Tesla (TSLA) - Ücretsiz Raporu Alın kurucu ortağı J.B. Straubel tarafından kurulan Redwood, şu ana kadar 2 milyar dolar toplayarak 5,25 milyar dolarlık bir değerleme elde etti. Şirketin hedefi, elektrifikasyon çabaları artmaya devam ederken sürdürülebilir, döngüsel akü tedarik zincirleri oluşturmaktır.

Yıl boyunca yaklaşık %39 artış gösteren Toyota hisseleri Perşembe günü hafif bir artış gösterdi.

Kaynak: TheStreet

toyota-electric.jpeg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Kuzey Amerika, yüksek hızlı 500 kW EV (Elektrikli Araç) şarj istasyonunu piyasaya sürüyor

Yüksek hızlı şarj altyapısına büyük katkı sağlayan Amerika Birleşik Devletleri, 500 kW elektrik üretebilen elektrikli araç şarj sistemini piyasaya sürdü.

Girişim, Mercedes-Benz HPC'nin Sandy Springs, Georgia'daki Mercedes-Benz ABD Genel Merkezinde bulunan Kuzey Amerika'daki ilk Şarj Merkezinin bir parçası. ChargePoint'in Express Plus Power Link 2000 DC şarj sistemi tarafından sunulan 500 kW kapasite, onu Tesla'nın V3 Supercharger'ından iki kat daha hızlı hale getiriyor.

Sandy Springs tesisi, otomobil üreticisinin, yenilenebilir enerji şirketi MN8 Energy ile on yılın sonuna kadar Kuzey Amerika'daki en az 400 şarj merkezinde 2.500 şarj cihazı sağlamak üzere ortak girişime 1 milyar doların üzerinde yatırım yapma taahhüdünün ilk kilometre taşıdır. Mercedes-Benz Mobility AG Yönetim Kurulu Başkanı Franz Reiner yaptığı açıklamada, "Mercedes-Benz Şarj Ağı, temiz, elektrikli mobiliteyi teşvik etmek için tüm EV markalarının müşterileri için küresel şarj seçeneklerini genişletiyor" dedi.

Modüler platform

Express Plus, modüler bir DC hızlı şarj platformudur. Gerekli şarj standardını karşılamak için mimari, beş adede kadar Güç Modülü içerebilen Güç Blokları üzerine inşa edilmiştir.

Bir arabaya takılan gerçek cihazlara Power Link şarj istasyonları denir ve Güç Blokları sayesinde gücü kendi aralarında dinamik olarak aktarabilirler. ChargePoint'e göre bu istasyonlar, güvenilir şarj sağlamak üzere test edilmiş ve geliştirilmiş sıvı soğutmalı kablolar ve donanımlarla donatılmıştır.

İki aracı aynı anda 500 kW'a kadar sürekli yüksek hızlarda şarj edebilirler. Chargepoint'ten yapılan bir açıklamada, "Güç Blokları, şarj olurken belirli araçların alabileceği güce dayalı olarak gücü akıllı ve dinamik bir şekilde tahsis ediyor" dedi.

Firma ayrıca EV sürücülerinin ve site sunucularının ideal bir şarj altyapısı sağlarken öne çıkardığı çeşitli temel özellikleri de sunduğunu iddia ediyor. En dikkat çekici özelliği, aynı şarj istasyonunu kullanarak iki arabayı aynı anda ve hızlı bir şekilde yüksek oranlarda şarj edebilmesidir.

Sistem, 500 kW'a kadar şarj hızları sunabiliyor; bu, mevcut EV'lerin şarj etme kapasitesinden çok daha hızlı. Firmaya göre, özellikle Power Link 2000, yeni bir soğutma mimarisi kullanarak bu en yüksek hızları uzun süreler boyunca sağlıyor ve EV sürücüsünün öngörülemeyen kalma sürelerini beklemek zorunda kalmadan şarj olmasına ve yola çıkmasına olanak tanıyor.

Kapsamlı proje

Elektrikli araçların kullanım kolaylığını ve daha hızlı benimsenmesini kolaylaştırmak amacıyla Mercedes-Benz HPC Şarj Ağı, Kuzey Amerika'da planlanan 400 şarj merkezinin her birinde en az 400 kW şarj cihazı sunacak. Merkez karbon nötr olacak şekilde tasarlandı ve hem doğrudan hem de dolaylı olarak yenilenebilir enerjiyle çalışıyor.

Firma, doğru araç ve koşullarla akıllı şarj yönetiminin hızlı şarj sürelerini garanti ettiğini söylüyor. Bazı elektrikli araçlar 20 dakikadan kısa sürede yüzde 10'dan yüzde 80'e kadar şarj olabiliyor. Tüm merkezlerde, günümüz elektrikli araçlarının gereksinimlerinin çoğunu karşılayan hem CCS1 hem de NACS konnektörleri bulunacak.

Bunu daha kullanıcı dostu hale getirmek için belirli yerlerde özel şarj salonları inşa etme planları var ve perakende entegrasyonu, her merkezde arkadaşlarla buluşmayı, kahve içmeyi veya en yeni tarzlara göz atmayı mümkün kılacak. Ayrıca, şarj istasyonunun durumunu sokaktan görülebilen 15 metrelik bir pilon aracılığıyla göstermek için büyük ekranlar da dahil edilecek: ya rezerve edilmiş, kullanımda ya da ücretsiz.

Mercedes-Benz HPC, 2023 yılı sonuna kadar Buc-ee'nin Teksas, Florida, Alabama ve Georgia'daki seyahat merkezlerinde bir dizi merkez daha açmayı planlıyor ve 2024 için ek genişleme planlanıyor. Firmanın küresel girişimleri arasında IONITY ağı da yer alıyor. Halihazırda yaklaşık 3.000 şarj noktasından oluşan Avrupa. Firma ayrıca yakın zamanda Kuzey Amerika yüksek güçlü şarj ağını genişletmek için diğer altı otomotiv OEM'iyle el ele verdi.

Kaynak: Interesting Engineering

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bilim insanları, EV pillerini benzeri görülmemiş bir verimlilikle geri dönüştürmek için 'yenilikçi bir yöntem' geliştirdi: 'Umut verici yeni bir rota'

İsveç'te benzersiz bir pil geri dönüşüm tekniği üzerinde çalışan uzmanlar ilk bakışta baristalarla karıştırılabilir.

Kısacası, Chalmers Teknoloji Üniversitesi ekibinin, üniversite haberinde kahve demlemeyi “anımsatan” bir süreç olarak elektrikli araç akülerini öğüterek kara toz haline getirmesi ve değerli metalleri filtrelemesi nedeniyle.

Rapor asit, toz haline getirme ve filtrelemeyi içeren tekniğin ana hatlarını çiziyor. Uzmanlara göre sonuç, atıkları azaltan verimli ve gezegen dostu bir geri dönüşüm atılımıdır.

Elektrikli araçlara ve diğer teknolojilere güç veren pillere yönelik artan talep, bunların hepsinin çalışması için gereken önemli metallerin (örneğin lityum, kobalt ve nikel) araştırılmasını körüklediği için bu önemli bir araştırmadır.

Chalmers kimya doçenti Martina Petranikova üniversite raporunda "Bu, geri dönüşüm endüstrisine yeni alternatifler sunabilecek ve gelişmeyi engelleyen sorunların çözülmesine yardımcı olabilecek yenilikçi bir yöntemdir" dedi.

Dikkat çekici bir şekilde, süreç alüminyumun %100'ünün, lityumun %98'inin toplanmasıyla ve minimum nikel, kobalt ve manganez kaybıyla sonuçlanır. Bunların hepsi yeniden kullanılabilen değerli metallerdir. Üstelik bu süreçte zehirli kimyasallar kullanılmıyor. Asit bile Chalmers'a göre organiktir.

Kurulum bir mutfak mikserine veya vintage bir kahve süzücüye benziyor. Pil hücrelerini ince, siyah bir toz halinde ezerek çalışır. Toz asit içinde çözülür. Daha sonra Chalmers ekibine göre siyah “karışım” bir filtreden geçiriliyor. Alüminyum ve lityum, filtreleme sonrası sıvıdan toplanır. Diğer anahtar metaller katı halde kalır.

Doktora kimya öğrencisi Léa Rouquette üniversite raporunda, "Şimdiye kadar hiç kimse bu kadar lityumun oksalik asit kullanılarak ayrıştırılması ve aynı zamanda tüm alüminyumun çıkarılması için tam olarak doğru koşulları bulmayı başaramadı" dedi. "Metallerin özellikleri çok farklı olduğundan onları ayırmanın zor olacağını düşünmüyoruz."

Chalmers araştırmacıları halihazırda Volvo'nun da aralarında bulunduğu şirketlerle pil geri dönüşüm çalışmaları üzerinde çalışıyor. Üniversiteye göre bu, daha verimli bir sürece doğru atılmış büyük bir adım.

Rouquette, "Metodumuz, pil geri dönüşümü için umut verici yeni bir yol; kesinlikle daha fazla araştırmayı garanti eden bir yol" dedi.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.