Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Bu yeni, çok ucuz "Dolphin" elektrikli otomobil bazı bölgelerde sokaklara çıktı ve dünya çapında bir fiyat savaşını ateşleyebilir

section01.jpg

Bir elektrikli araç fiyat savaşı Down Under, her yerde daha fazla EV erişilebilirliği yaratabilir.

BYD, Dolphin'ini Avustralya'da 39.000 doların (26.000 $) altında piyasaya sürdü. Guardian'a göre fiyat, piyasadaki diğer modellerden en az 65 $ daha düşük. Bazı markalar için maliyet farkı binlerce dolar.

section02.jpg

Şimdi, Guardian'ın görüştüğü endüstri uzmanları, BYD'nin Tesla gibi küresel devler için Avustralya'daki en büyük zorluk olduğunu söyledi. Dolphin'in oradaki sıçramasının yurtdışındaki fiyatları etkileyip etkilemediğini görmek için izliyorlar.

Ülkenin Elektrikli Araç Konseyi başkanı Behyad Jafari, Guardian'ın haberinde, "İster bu araba ister başka bir araba olsun, elektrikli araç fiyatlarının düştüğünü görüyoruz" dedi.

section04.jpg

BYD, Çin merkezlidir, ancak Avustralya, Çin EV üretiminin bir örneği haline geldi. Marka, pazar payının %15'iyle şimdiden Avustralya'daki en iyi ikinci EV satıcısı, ancak Tesla hâlâ liderliği elinde tutuyor.

Avustralya Elektrikli Araç Derneği'nin ulusal başkanı Chris Jones, Guardian'a “Çinli üreticilerin hacmi kendi tarafında” dedi. "Ürettikleri ürünlerin büyük çoğunluğu yerel olarak Çin pazarına satılıyor ve bu çok büyük, bu nedenle düşük marjlı araçları geçerli kılmak için sayıları var."

Section05_PC.jpg

Konsey, Avustralya'da yollarda 83.000 EV olduğunu tahmin ediyor.

Experian'a göre ABD'de mil kaydeden yaklaşık 1,7 milyon EV var. Sadece beş yıl önce kabaca 400.000 vardı.

2022'nin sonunda, ABD'deki ortalama EV'nin maliyeti 61.000 dolardan fazla. Ancak The New York Times, kısmen devlet teşvikleri, daha düşük malzeme maliyeti ve belki de Dolphin ve diğer modellerin rekabeti sayesinde fiyatların 2023'ün sonuna kadar gazla çalışan araçlarla yarışabileceğini bildirdi.

Section06_PC.jpg

Dolphin, Corolla'ya benzeyen bir hatchback ve Avustralyalı alıcılara Ekim ayında teslim edilmesi bekleniyor. En yeni EV'den bekleyeceğiniz tüm yüksek teknoloji çan ve ıslıklara sahiptir. Tasarımcılar şirketin web sitesinde ön ve arka ışık tasarımının sudan atlayan yunuslardan ilham aldığını yazdı. Orta konsol da dahil olmak üzere iç tasarımlar bir yunus gövdesini andırıyor.

Section07_PC.jpg

Yolda, yedi saniyede yaklaşık 0-60 mil yapabilir. BYD, Dolphin'in bir şarjla yaklaşık 265 mil yol alacağını bildirdi. Guardian, en iyi performans özelliklerinden bazılarının maliyetli yükseltmeler gerektirdiğini belirtti.

Dolphin, uzmanların ithalatın Avustralya pazarını etkilemeye devam etmesini beklediği Çin'den çıkan tek EV değil.

Avustralya abonelikli araç paylaşım şirketi Splend'in CEO'su Chris King, Guardian'a "Önümüzdeki 12 ay içinde, burada Volkswagen gibilerini görmeye başlayacağımızı düşünüyorum ... ve Kia ve Hyundai'den gerçekten iyi ürünler çıkacak" dedi.

Kaynak: The Cool Down

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Volkswagen Tamamen Elektrikli Otomobil Satışları 2023'ün 2. Çeyreğinde Neredeyse 95 Bine Yaklaştı

VW_NGW6_Showroom_ID4_Masthead_2023-03-22

electric-id_5-side_charging-10_6-1920x11

Volkswagen ID.4/ID.5 ikilisi, BEV satış hacminin %63'ünden fazlasından sorumluydu.

Volkswagen Binek Araçlar, 2023'ün ikinci çeyreğinde küresel otomobil satışlarının bir yıl öncesine göre yüzde 13 daha fazla olan 1.203.200 adet olduğunu bildirdi. Yılın ilk yarısında toplam hacim 2.224.700 oldu (yıldan yıla yüzde 7,2 artış).

Volkswagen'in tamamen elektrikli otomobil satışları daha da hızlı artarak ikinci çeyrekte kabaca 94.800 adede ulaştı - bir yıl öncesine göre yaklaşık yüzde 52 daha fazla. Bu bir rekor değil, ancak şimdiye kadarki en iyi üçüncü üç aylık sonuç (2021'in 4. çeyreğinde 95.300 ve 2022 4. çeyreğinde 118.000'in arkasında). Toplam satışlar içindeki BEV payı yüzde 7,9 olarak gerçekleşti (2022'nin 2. Çeyreğindeki yüzde 5,9'a kıyasla).

Ayrı bir raporda yakında daha geniş Volkswagen Group BEV satışlarına ve grup içindeki diğer bazı markalara da göz atacağız.

Sağlıklı bir büyüme oranına rağmen, Volkswagen BEV satışları başlangıçta olması beklenen yerde görünmüyor. Bununla birlikte, büyümenin devam etmesi, hatta potansiyel olarak hızlanması için büyük bir şans var ve bu yıl içinde bazı yeni üç aylık rekorlar göreceğiz.

Modeller açısından, ID.4/ID.5 ikilisi en popüler olanı olmaya devam etti (geçen çeyrekte 59.300 adet), onu Volkswagen ID.3 (26.200 adet) izledi. Diğer Volkswagen modelleri yalnızca küçük bir kısmı temsil etmektedir (yüzde 10'dan az).

2023'ün 2. Çeyreğinde Volkswagen Binek Araç BEV satışları:

Volkswagen ID.4/ID.5: 59.300
Volkswagen ID.3: 26.200
diğer modeller: 9.300
Toplam: 94.800 (yıldan yıla %52 artış) ve %7,9 pay

Amerika Birleşik Devletleri'nde 6.690 ID.4 (%303 artış) dahil

Yılın ilk yarısında, Volkswagen markası dünya çapında yaklaşık 165.000 tamamen elektrikli otomobil sattı. Bu, bir yıl öncesine göre yüzde 42 daha fazla ve toplam hacmin yüzde 7,4'ü.

2023 Q1-Q2'de Volkswagen Binek Araç BEV satışları:

Volkswagen ID.4/ID.5: 101.200
Volkswagen ID.3: 49.800
diğer modeller: 13.800
Toplam: 164.800 (yıldan yıla %42 artış) ve %7,4 pay
Referans olarak, 2022'de dünya çapında 325.100 Volkswagen BEV satıldı (yıldan yıla yüzde 23,5 artışla), bu da toplam hacmin yüzde 7,1'i oldu.

Volkswagen'in elektrifikasyonu, MEB tabanlı bir crossover/SUV olan ID.4'e ve onun coupe tarzı versiyonuna (ID.5) dayanıyor. ID.4, üç kıtada beş tesiste üretilmektedir: Almanya'da (Zwicaku ve Emden), Çin'de (Foshan'da FAW-Volkswagen ve Anting'de SAIC Volkswagen) ve Amerika Birleşik Devletleri'nde (Chattanooga, Tennessee).

Yakın gelecekte BEV serisi, Volkswagen ID.7 gibi tamamen elektrikli yeni modellerle güçlendirilecek, ancak ID.4'ün marka için ana yüksek hacimli BEV olarak kalması bekleniyor.

Kaynak: Inside EVs Global

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Ford Elektrikli Araç Kulvarında (EV) milyarlar kaybedince, şirket hibritlere ağırlık vermeye karar verdi

Ford yöneticileri, otomobil üreticisinin bir dizi yeni hibrit model üzerinde çalıştığını söyledi.

ford-mustang-540109.jpg

Yorumlar, Detroit otomobil üreticilerinden gelen son mesajlara biraz ters düşüyor.

Şirketin CEO'su Jim Farley, şirketin ikinci çeyrek kazanç raporundan sonra, "Müşterinin gerçekten sevdiği şey, belirli görev döngüleri için daha verimli olan bir hibrit sistemi alıp ardından piller sayesinde yeni yetenekler eklememizdir."

CEO Jim Farley Perşembe günü, şirketin elektrikli araçlar biriminde genişleyen kayıpları ortaya çıkaran ikinci çeyrek kazançlarını açıklamasının ardından, "Bizden çok daha fazla hibrit sistem göreceksiniz," dedi.

Yorumlar, endüstri EV hedeflerini karşılamak için hareket ederken, tamamen elektrikli favorilerin performansını ve popülaritesini öne çıkaran Detroit otomobil üreticilerinin son mesajlarına biraz ters düşüyor. Bununla birlikte, hibrit yutturmaca, bazılarının EV geçişine karşı direnç olarak gördüğü eleştirilerle karşı karşıya kalan küresel hibrit lideri Toyota ile daha yakından örtüşüyor.

Açık olmak gerekirse, Ford Perşembe günü EV rampasının daha önce tahmin ettiğinden daha uzun sürebileceğini söylemesine rağmen, çok lanse edilen EV hamlesinden vazgeçmiyor.

Ancak EV üretimini artırmak için milyarlar harcasa bile, mevcut benzinli-elektrik seçeneklerinin başarısı sayesinde pazara daha fazla hibrit seçenek getirmeyi planlıyor.

Farley, Ford'un ikinci çeyrek kazanç çağrısı sırasında, "Açıkçası, F-150 için hibrit sistemlerin popülaritesine şaşırdık," dedi. Farley, F-150 alıcı müşterilerinin %10'undan fazlasının hibrit modeli tercih ettiğini ve bu oranın arttığını söyledi.

Ford ayrıca küçük Maverick kamyonetinin hibrit bir versiyonunu da sunuyor. Farley, Maverick alıcılarının yarısından fazlasının -%56'sının- standart dört silindirli motor yerine 1.500 $'lık isteğe bağlı hibrit aktarma organını seçmesiyle bunun daha da büyük bir başarı olduğunu söyledi.

Peki endüstri saf EV'lere doğru büyük bir adım atarken neden hibritleri ikiye katlayasınız?

Farley, "Müşterinin gerçekten sevdiği şey, belirli görev döngüleri için daha verimli olan bir hibrit sistemi alıp ardından piller sayesinde yeni yetenekler eklememizdir" dedi.

Bu yeni yetenekler arasında: Ford'un "Pro Power Onboard" sistemi, müşterilere kamyonetin elektriğini bir şantiyedeki elektrikli aletlere - veya bagaj kapağı partisinde bir buzdolabına - taşıma ihtiyacını ortadan kaldırmak için kamyonetin elektriğini toplama yatağındaki prizler aracılığıyla kullanma olanağı sağlıyor. ayrı bir jeneratör.

Farley, "Pilleri sadece aracı hareket ettirmenin ötesinde bir şey için kullanmanın bu kombinasyonu gibi birçok müşteri görüyoruz" dedi. "Ve bu yüzden sadece piyasayı dinliyoruz."

Ford, birkaç gün boyunca tüm bir eve güç sağlama yeteneği sunan, pille çalışan F-150 Lightning kamyonetinin yeteneklerini yoğun bir şekilde tanıttı.

Müşterilerden gelen duyumlara göre Ford, bu yeteneğin popülaritesinin tamamen elektrikli geçiş isteğini geride bıraktığına karar vermiş olabilir. Yöneticilerin Perşembe günü belirttiği gibi, elektrikli araçların benimsenmesi beklenenden daha yavaş ilerliyor.

Dolayısıyla, bu arada Ford, içten yanmalı serisindeki hibrit seçeneklerle güce aç ancak EV konusunda dikkatli sürücülere bir arada seçenek sunabilir.

Farley, "Ama onları geleneksel bir Escape hibrit veya [Toyota] Prius anlamında düşünmeyin," dedi. "Muhtemelen çoğu insanın düşündüğünden farklı bir şekilde gün ışığına çıkacaklar."

"Ve müşteriler böyle."

 

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Kia'nın Tamamen Elektrikli Yeni SUV'u Geldi ve Dikkat Edilmesi Gereken Yeni Lüks Araç Gibi Görünüyor

Arena Media Brands, LLC ve bu web sitesinin ilgili içerik sağlayıcıları, bu web sitesindeki ürün ve hizmetlere yönelik bazı bağlantılar için tazminat alabilir.

 

Kia, bir araba üreticisi olarak her zaman en iyi itibara sahip olmadı ve yaklaşık 15 yıl önce üretilen araçlarının bazılarının kalitesizliğine dönüp baktığınızda, bunun nedenini anlamak zor değil. Ancak zaman değişiyor ve Kia'nın bir gün lüks bir otomobil üreticisi olarak görülebileceği ve er ya da geç görülebileceği görülüyor.

Yeni tamamen elektrikli SUV'larının neye hayran kalacağını görmek için TikTok kullanıcısı @forrestsautoreviews'ın bu videosunu izlemeniz yeterli.

kia-ev9-suv.jpeg@forrestreviews kullanıcısının açıkladığı gibi, "Ön kısmın tamamı çok daha şık, ancak ön tarafla ilgili en sevdiğim kısımlardan biri, kilidini açtığınız zamandır. Tam şarjla 300 mile kadar çıkabilir. Bunu arkada veya arkada alabilirsiniz. dört tekerlekten çekiş ve bu havalı kapı kollarını alıyorsunuz ve pratik. Burada saklama alanınız var. Ayrıca burada arkada daha fazla saklama alanınız var. Ve daha fazlasını istersem, işte buyrun."

Vay canına, bu oldukça etkileyiciydi ve henüz içine bir göz atamadık bile! Ancak bu şık dış görünüm, son on yılda ne kadar uzun süredir geldiklerini size gerçekten gösteriyor. Ayrıca gelecekte nereye gidecekleri konusunda sizi heyecanlandırıyor.

"İçeride bir açılır tavan, bu örgü kafalık, bacak desteği olan ısıtmalı ve havalandırmalı koltuklar var. Gösterge panelinizde tamamen kişiselleştirilebilen ortam aydınlatması, Apple Carplay ve Android Auto ile bir dokunmatik ekran var. Arkada bu ikinci açılır tavana sahibim. kendi AC kontrollerim." Vay canına, işte bu güzel bir SUV!

TikTok kullanıcısı @DJ, "Kia gerçekten oyunlarını hızlandırıyor" diye yazdı.

TikTok kullanıcısı @Forrest Jones, "Sanırım öyle ama bazı insanlar 2008'de takılıp kaldı. Kayınvalidemin 2019'da aldıkları Telluride ve SIFIR SORUN var."

Ve TikTok kullanıcısı @Izabella Sebastian, "Annem ilk Souls serisinden birine bile sahipti ve o şey bir canavardı. Bayıldım."

Kaynak: Axel Addict

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

2024 Acura ZDX, Markanın İlk EV'si Olarak 17 Ağustos'ta Dünya Çıkışını Yapacak

Acura, ZDX Type S performans varyantının "şimdiye kadarki en güçlü ve en hızlı hızlanan SUV" olacağını söylüyor.

Acura, 2024 ZDX elektrikli SUV'nin dünya lansmanını 17 Ağustos'ta Kaliforniya'daki Monterey Araba Haftası'nda yapacağını duyurdu.

ZDX-Grill-FV-Making-an-Entrance-XL.jpg

Acura'nın ilk tamamen elektrikli üretim aracı, her ikisi de 2024 model yılı için temel ZDX ve ZDX Type S performans varyantı olmak üzere iki çeşitte gelecek yılın başlarında satışa çıkacak.

General Motors ile ortaklaşa geliştirilen ve ABD'li otomobil üreticisinin Ultium pillerini ve tahrik ünitelerini Honda Prologue ile paylaşan Acura'nın elektrikli orta boy crossover SUV'si, standart donanım olarak akıllıca entegre edilmiş sezgisel teknolojilere de sahip olacak.

Bunlar, markanın en yeni uygulamalar ve hizmetlerle yerleşik Google'ın ilk Entegrasyonunu içerecektir. ZDX ayrıca Bang & Olufsen lüks ses sistemine sahip ilk Acura modeli olacak ve Danimarkalı üst düzey tüketici elektroniği şirketi ile işbirliğinin başlangıcını işaret edecek.

Şirketin kısa basın açıklamasından Acura ZDX hakkında öğrenilecek daha fazla bir şey yok, ancak aracın ön uç tasarımına ilk kez iyi bir bakış sağlayan bir teaser fotoğrafı alıyoruz.

Teaser görselindeki ZDX aslında Type S varyantı (yukarıdaki kısa teaser videodaki küçük baskıyı kontrol edin), muhtemelen normal versiyondan daha sportif bir gövde kitine sahip.

Ortada büyük bir alt ızgara ve her iki tarafta ikişer hava girişi bulunan ön tamponu daha iyi görebilmek için fotoğrafın parlaklık seviyeleriyle biraz oynadık.

Ön uç, Acura'nın Elmas Pentagon ızgarasına sahiptir - burada kapalı formda olsa da - bir LED çubukla özetlenmiştir ve ortada büyük bir Acura rozeti vardır. Yatay farlar tipik bir Acura DRL ışık imzasına sahiptir ve kaputta üç keskin kırışık bulunur.

2024_ZDX_Speaker_XL.jpg

2024 ZDX'in ön ucu, Ağustos 2022'de - yine Monterey Araba Haftası'nda - tanıtılan Acura Precision EV Concept ile açık bir benzerlik gösteriyor, ancak üretim modeli açıkça daha uysal bir görünüme sahip.

"Acura'nın Precision Crafted Performance marka taahhüdünü yerine getirme konusundaki tavizsiz taahhüdü, sürücü deneyimine öncelik veren Type S modellerinin örneklediği elektrikli gelecekte de devam edecek. Markanın tarihindeki en güçlü ve en hızlı hızlanan SUV olan ZDX Type S, Bu sözü yerine getirin ve elektrikli araç pazarına heyecan verici bir sürüş deneyimi getirin."

Acura Ulusal Satış Başkan Yardımcısı Emile Korkor

Acura, 2024 ZDX ve ZDX Type S'nin nerede üretileceğini henüz açıklamadı, ancak şirket Amerika'da sattığı tüm modellerin ABD'de üretildiğini söylüyor. Bu muhtemelen ZDX'in GM'nin Tennessee'deki Spring Hill montaj fabrikasında Cadillac Lyriq ile birlikte üretileceği anlamına geliyor, ancak henüz resmi bir onay yok.

Sonuç olarak, ZDX muhtemelen Lyriq'in 340 beygir gücündeki tek motorlu RWD ve 500 beygir gücündeki çift motorlu AWD aktarma organlarını yansıtacak ve Type S, Acura'nın şimdiye kadarki en güçlü ve en hızlı SUV'u olacağı gerçeği göz önüne alındığında muhtemelen ikincisini alacak. .

Kaynak: Inside EVs Global

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bilgisayar Korsanları Pahalı Tesla EV Özelliklerinin Para Ödemeden Nasıl Açılacağını Buldu

Tesla araçlarındaki en çekici premium özelliklerin çoğu, tüm arabaların fiziksel olarak yetenekli olduğu ancak yazılım düzeyinde kilitlenmiş şeylerdir. Her zaman bu meşhur kilitleri açmaya çalışan güvenlik araştırmacıları ve bilgisayar korsanları olduğundan, birinin bunu çözmesi kaçınılmazdı. Ve bu hafta itibariyle, bu nihayet gerçekleşti.

TechCrunch'tan gelen yeni bir rapora göre, jailbreak üç Ph.D tarafından keşfedildi. Almanya'daki Technische Universität Berlin'de aday öğrenci araştırmacılar. Bulgularını önümüzdeki hafta Las Vegas'ta düzenlenecek Black Hat siber güvenlik konferansında sunmayı planlıyorlar.

Araştırmacı ve TU Berlin Ph.D. aday Christian Werling TechCrunch'a söyledi. "Ve ısıtmalı arka koltuklar için bu 300 doları ödemek istemiyoruz."

Spesifik olarak, o ve meslektaşları, otomobilin Tesla Bilgi-Eğlence Sistemine güç sağlayan AMD işlemcisini bozmak ve emirlerini yerine getirmesini sağlamak için voltaj arızası veya voltaj hatası enjeksiyonu adı verilen bir teknik kullandılar. Welling, "Bunu doğru zamanda yaparsak, CPU'yu başka bir şey yapması için kandırabiliriz" diye ekledi. "Bir sorun yaşıyor, bir talimatı atlıyor ve manipüle edilmiş kodumuzu kabul ediyor. Kısaca yaptığımız şey bu."

Araştırmacılar, İstismara Yama Yaptırmanın Bir Yolu Olmadığını Söyledi

Rapora göre, bu yeni istismar, bilgisayar korsanlarının kilitli olduğu bölgelerde 15.000 $ 'lık kendi kendine sürüş özelliğini etkinleştirmesine de olanak sağlayabilir, ancak araştırmacılar bunu henüz kendileri denemediler. Ancak güvenlik açığı - yazılım yeteneklerini etkilemekle birlikte - donanım tabanlı olduğu için Tesla yama yapamıyor ve araştırmacılar TechCrunch'a düzeltmenin etkilenen donanımın değiştirilmesini gerektireceğini söylüyor. Tesla, TechCrunch'ın istismar hakkında yorum yapma talebine yanıt vermedi.

Bu, Tesla'ların ilk kez hacklenmesinden çok uzak, ancak etkileri, geçmiş istismarların izin verdiğinden çok daha geniş kapsamlı. Geçmiş saldırılar arasında, belirli bir Model S arabasını hedefli bir şekilde ele geçirme, bağlı bir dizüstü bilgisayar aracılığıyla kapatma ve hem zararsız hem de kötü niyetli diğer ince ayarların yanı sıra Model 3'ü üzerinde Ubuntu çalıştırmak için köklendirme yeteneğinin keşfedilmesi yer alıyor. Tesla bu tür çabalara göz kulak olmaya çalışıyor, ancak bir sürücü 2014'te Tesla servis merkezinin onu Model S'nin kontrol paneli ekranlarına Firefox yüklemek için bir istismar kullandıktan sonra aradığında öğrendiği gibi.

Kaynak: SlashGear

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla Roadster 2.0 Ana Akım Elektrikli Spor Arabalardan Nasıl Farklı Olacak?

roadster-hero-desktop

Merakla beklenen Tesla Roadster 2.0, pratiklik, performans ve aile dostu özelliklerle selefini geride bırakmayı hedefliyor.

Temel model için tahmini 200.000 $ fiyat etiketi ile Roadster 2.0, bir koleksiyoncunun rüyası ve otomotiv tarihinde ender bir mücevher olmayı vaat ediyor.

Roadster 2.0, şarj başına 600 milin üzerindeki etkileyici menzili ve rekor kıran hızlarıyla elektrikli spor arabaları görme biçimimizi yeniden tanımlayacak ve onu bugüne kadarki en hızlı EV yapacak.
Tesla Roadster, elektrikli araçlarda her zaman yeniliğin ve performansın simgesi olmuştur. Merakla beklenen Roadster 2.0'ın piyasaya sürülmesiyle birlikte, Tesla tutkunları ve spor araba hayranları heyecanla onun gelişini bekliyor. Başlangıçta 2021'de piyasaya sürülmesi planlanan Roadster 2.0 gecikmelerle karşı karşıya kaldı, ancak beklemeye değecek gibi görünüyor. Bu ikinci nesil model, selefini mümkün olan her şekilde gölgede bırakmayı hedefliyor. Orijinal Roadster'dan daha pratik ve aile dostu bir seçenek sunan iki küçük arka koltuğa sahip olacak.

roadster_aero_desktop

Tesla CEO'su Elon Musk, 2017'de Roadster konsepti tanıtıldığında, dudak uçuklatan 1,9 saniyede 0'dan 100 km/s'ye hızlanma süresi ve 250 km/s'lik azami hız da dahil olmak üzere cesur iddialarda bulundu. Bu rakamlar doğruysa, bugün trafiğe çıkan herhangi bir üretim otomobilin performansını geride bırakacaklar. Temel model için 200.000$ ve sınırlı Founder's Series için 250.000$ tahmini fiyat etiketi ile Roadster 2.0, bir koleksiyoncunun rüyası olmayı vaat ediyor. Founder's Series'in yalnızca 1.000 kopyası üretilecek, bu da onu otomotiv tarihinden bir parçaya sahip olmak isteyenler için ender bir mücevher haline getiriyor.

roadster-glass-desktop

Roadster 2.0, şaşırtıcı performansının ötesinde, 1000 km'lik etkileyici bir menzil sağladığı söylenen 200 kWh'lik bir batarya ile donatılmış olarak gelecek. Ancak, bu menzile ulaşmanın yumuşak bir sürüş gerektireceğini belirtmekte fayda var, çünkü pistte otomobilin sınırlarını zorlamak menzili önemli ölçüde azaltacaktır. Bu çıkışta ne olmuş olursa olsun: Bu konuda kesinlikle heyecanlıyız.

Roadster 2.0 Uzun Bir Süredir Yapım Aşamasında

İlk olarak 2017'de duyurulmasına rağmen, Tesla Roaster 2.0, artık 2024 üretiminin planlanmasına yol açan gecikmelerle birlikte uzun yıllardır bir konuşma ve tartışma konusu oldu. Roadster'ın ön siparişleri 2017'de 50.000 $'lık bir depozito ile başladı ve bu, bir tane almak isteyenler için oldukça büyük bir yatırım haline geldi. Bu düşüşün engebeli başlangıcında önemli bir rol oynadı, bu nedenle 2024'te Tesla'nın her şeyi düzelteceğini umuyoruz. Pandemi nedeniyle Tesla, üretimi 2021'den 2022'ye ertelemek zorunda kaldı ve o zamandan beri siparişleri yerine getirdi ve süper arabaları üretti.

Yakın tarihli bir hissedarlar toplantısında Elon Musk, herkesin bu aracın 2024'te, umarız 1. veya 2. çeyreğe doğru çıkacağını bilmesini sağladı. Tabii ki, özellikle zamanımızın en önemli elektrikli araçlarından biri olduğunda, mükemmel araba lansmanları yoktur. 2023 ve sonrasında bir şirket olarak bunun ve Tesla'nın üzerinde çok fazla baskı var, bu yüzden zaman geçiyor. Bununla birlikte, Ferrari ve diğer spor araba üreticileri 2025'te kendi mega EV'lerini piyasaya sürmeyi planladıkları için Roadster 2.0 mükemmel bir zamanda gelmeli. Tesla bu aracı o zamana kadar çıkarabilirse, yeterince küresel ilgi görecektir. .

Bu uzun gecikme geçmişiyle ilgili tek endişe, Roadster'ın yolları en az bir veya iki yıl daha görmeyecek olmasıdır, özellikle mevcut kıtlıklar ve nakliye gecikmeleri, otomobil markalarını çabalarında geride bırakır.

Yepyeni Tesla Roadster 2.0 Elektrikli Spor Arabalara Bakışımızı Değiştirecek

Zorlu başlangıcın yanı sıra Tesla Roadster 2.0, şimdiye kadar piyasaya sürülen en etkileyici EV'lerden biri olmaya hazırlanıyor. Şarj başına 600 milin üzerinde bir menzile sahip olması beklenen bu süper otomobil, Kuzey Amerika ve dünyadaki otomobil üreticileri ve elektrikli sürücüler için yeni bir emsal oluşturacak. Elon Musk birçok kez bu elektrikli spor otomobilin onları görme biçimimizi yeniden tanımlayacak şekilde ayarlandığını belirtti. Musk ayrıca, bu modelin eklenen bir roket itici seçeneği ile 0'dan 100 km/s'ye 1,1 saniyede ve 2,1'de 0–60 mph (0–97 km/s) hızlara çıkabileceğinden bahsetmiştir. temel model için saniye. Bu, onu bugüne kadarki en hızlı EV ve menzil açısından en etkileyici olanlardan biri yapar.

Bir Roadster 2.0'ın fiyat etiketi yüz binlerce dolar olsa da, çanlar ve ıslıklar bu EV'yi neredeyse buna değer kılıyor. Özellikle, Roadster 2.0, 250 mph'lik bir azami hıza sahip olacak ki bu, arabanın kaputunun altında bir süper motor olmadığı düşünülürse inanılmaz. Bunu bir elektrik motoruyla yapmak, otomobilin neden geriye doğru itilmeye devam ettiğini bir kez daha açıklıyor.

Bu rakamlar %100 test edilip onaylanmasa da, tamamen yeni Roadster 600 mil menzile sahip olacak, 150 mil/sa hıza çıkacak ve temel modelle 2,1 saniyede 0-100 mil hıza ulaşacak. Bunların hepsi EV pazarı için rekor kırıyor, dolayısıyla 200.000 $ + fiyat etiketi.

Bunun da ötesinde, Roadster 2.0, Musk gibi fütüristik bir uzay kapsülü yerine klasik bir spor arabayı andıran diğer Tesla'lara kıyasla benzersiz bir görünüme sahip. Bu, ya lüks EV pazarında alışveriş yapanlar için büyük bir artı olacak ya da Tesla'yı Ferrari, Porsche vb.'nin yanına koyacak. Tesla sürekli gelişiyor ve endüstrinin hareket etme şeklini değiştiriyor. Ancak, son zamanlarda diğer otomobil üreticileri bunu hızlandırdı ve Tesla'nın bunu ortadan kaldırmaya çalışacağından eminiz.

Roadster 2.0'ın Üretimi Sürekli Zorlanıyor

Tesla'nın Roadster 2.0'ı yine 2024'e ertelendi.
Pek çok kişi bu aracın gelecek yılın sonunda piyasaya sürüleceğini düşünüyor.
Bu arabanın hikayesinin en yeni bileşenlerinden biri, üretimdeki geri tepmedir. Tesla, 2023 yazından itibaren Roadster 2.0'ın üretimine bu yılın sonlarında az sayıda başlamayı ve 2024'e kadar hızlandırmayı planlıyor. Oradan, aksi belirtilmedikçe bunlar, pazarları yıl sonuna doğru vurmalı. Tesla, ikinci nesil Roadster'ı 14 Aralık 2017'de resmen tanıttı, bu yüzden altı yıl sonra hala bu süper otomobilin gerisinde kalmayı bekliyoruz. Ancak, birçok çığır açan tasarımda olduğu gibi, bu kadar çok sorunun ortaya çıkması şaşırtıcı değil.

Küresel parça kıtlığı ve gecikmesi Roadster 2.0'da da bir numara yaptı, bu yüzden evren ona karşı çalışıyor. Bu arabanın gelecek yıl showroom'lara ve kısa bir süre sonra sürücülerin eline geçeceğini umuyoruz. Bu araç, yapım aşamasındaki diğer bazı uzun menzilli arabalardan önce çıkabildiği sürece, Tesla'nın hakim olduğu yepyeni bir segmente sahip olması gerekir.

Roadster 2.0'ınıza 200.000$+ Harcamaya Hazır Olun

Tesla Roadster 2.0'ın başlangıç fiyatı 200.000$'dır.
Daha pahalı, sınırlı Founder's Series sürümü 250.000 dolardır.

Büyük fiyat etiketi, bir Tesla ikinci nesil Roadster hakkındaki en şaşırtıcı gerçeklerden biridir. Şu an itibariyle, bu arabanın temel modeli 200.000 $ olacak ve sınırlı sayıda Founder's Series sürümü 250.000 $'dan geliyor. Elbette Tesla hiçbir zaman uygun fiyatlı bir marka olarak bilinmedi, dolayısıyla bu lüks aracın eşdeğer bir maliyeti olacak. Ne de olsa, Roadster'ın kalibresindeki spor arabaların çoğu altı haneli rakamlara mal oluyordu, bu yüzden Tesla bu pazar için doğru hedef olabilirdi.

roadster-interior-desktop

EV endüstrisi pahalı arabalar gördü, ancak çeyrek milyon doları bulan çok değil. Tesla, piyasadaki en iyi bilinen yarış markalarından bazılarını bile geride bırakarak pazarın en yüksek seviyesine sıçrayacaktı. Son zamanlarda, birçok otomobil üreticisinin daha ucuz MSRP'lere yöneldiğini fark ettik, bu nedenle Tesla, Roadster 2.0 ile burada bir risk alıyor. Ödenecek mi? Sadece zaman gösterecek. Umarız ikinci nesil Roadster 2024'te bize ulaşır.

Kaynak: Tesla

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Genesis GV60 İlk Elektrikli Arabanız Olmalı

Genesis tekrar doğru anladı.

2023-gv60-adv-awd-hanauma-mint-obsidian-

Hala Hyundai'nin premium kolu Genesis'in gerçekten lüks bir marka olup olmadığını merak ediyorsanız, bir göz atmanın ve muhtemelen bir adım atmanın zamanı geldi. Tek kelimeyle cevap vermek gerekirse, evet.

Genesis kendi otomobil şirketi haline geldiğinden beri güzel tasarım üstüne güzel tasarım ortaya çıkardı. Değerle dolu ve keyifli bir sürüş deneyimi sunan muhteşem arabalarda birinci sınıf özellikler sunarlar. Tüm serilerini kullandım (gelecek olan Electrified GV70 dışında) ve hepsinden etkilendim. Ve buna kesinlikle sevimli, ilginç, yenilikçi ve lüks tamamen elektrikli Genesis GV60 dahildir.

Sevinç (ve Değer) Ayrıntılardadır

genesis-ww-charging-gv60-charging-system

Kapitone Nappa Deri (üst döşemede), ısıtmalı ve havalandırmalı koltuklar, otomatik kapı kilitleri, geniş bir dokunmatik ekran, gelişmiş sürücü yardım özellikleri ve daha fazlası gibi birinci sınıf iç ayrıntılar, fiyatı 59.000 ABD Doları ile 68 ABD Doları arasında değişen GV60'a değer katıyor. K ve bir şarjla yaklaşık 240 millik bir sürüş menziline sahiptir (modele bağlı olarak).

Ve sonra, elektrikli veya gazlı başka hiçbir arabada göremeyeceğiniz ilginç ve eğlenceli özelliklerle gerçekten yenilikçi.

GV60'ın dışı benzersizdir ve belki de ani tavan hattında biraz tuhaftır. Genesis imzalı yatay farlarla çevrili daha küçük, daha belirgin bir ön uç ile imza niteliğindeki Genesis ızgarasından yoksundur. Genel olarak, modern şekli ve stili, aşık olabileceğiniz bir stildir. Ve test modelimizin Hanauma Mint boya rengi, çevrenizdeki başka hiçbir arabada göremeyeceğiniz bir renktir (Genesis GV60 olmadığı sürece).

genesis-ww-charging-gv60-charging-system

Genesis GV60 Bana En Sevdiğim Otel Kalışlarından Bazılarını Hatırlatıyor
GV60'ın bana neler hissettirdiğini düşündüğümde, GV60'ta olmanın bir butik otelde kalmak gibi olduğunu anlıyorum. Büyük zincirli lüks otelleri severim elbette ama butik otel bir şekilde beni biraz daha özel hissettiriyor.

GV60'ı son zamanlarda kullandığım diğer tüm elektrikli arabalardan ayıran şey budur. Eşsiz, biraz tuhaf, modern ama yine de çok lüks ve kuşatıcı. Sessiz, yumuşak (o kapitone Nappa deri koltuklar), ancak keşfedilmeyi bekleyen büyük bir şehrin kalbine yakın güzel bir vahada kalmak gibi canlandırıcı.

genesis-ww-design-gv60-clamshell-hood-08

Genesis için Bu İlk Elektrikli Geçiş Yepyeni

Genesis'in ilk elektrikli otomobili olmasına rağmen GV60, Ioniq 5 ve Kia EV6 ile tek pedallı iPedal sürüşü, pilin yüzde 80'ini 18 dakikada geri kazanmasına olanak tanıyan süper hızlı şarj altyapısı gibi önemli unsurları paylaşıyor. GV60'ınızı kendi güç istasyonu olarak kullanabilmeniz için DC hızlı şarj cihazı ve ters şarjı yüklemek için araç.

Oradan Genesis, GV60'ı kuzenlerinden daha yüksek kaliteli iç malzemelerle öne çıkarıyor. Ayrıca daha fazla teknolojiye sahip.

genesis-ww-gv60-design-interior-driver-v

Bir kristal topa benzeyen fütüristik vites topuzu ile başlar. Arabayı çalıştırdığınızda, kadranlı bir vites seçiciyi ortaya çıkarmak için kristal top döner. Arabayı kapattığınızda geri döner, böylece araba kapatıldığında vites topuzunu göremezsiniz.

Ardından, GV60'ın yüz tanıma özelliği vardır, böylece sürücü tarafındaki kapı direğindeki küçük bir kameraya bakarak (sistemi kurduktan sonra) arabanın kilidini açabilirsiniz (veya kilitleyebilirsiniz). Ardından, parmak izi tanıma pedine dokunun (tekrar parmak izinizi doğruladıktan sonra) ve GV60'ı çalıştırıp sürebilirsiniz. Gideceğiniz yere vardığınızda, kapatın ve - evet - yüzünüzü kullanarak tekrar kilitleyin. Bütün bunlar oldukça vahşi; arabaların geleceğine doğru bir kristal küre gibi – ki bu şimdi.

genesis-ww-design-gv60-floating-console-

Ön Kameralar Yeni Sınırdır

Lüks ve yüksek teknolojili otomobillerde standart hale gelen özelliklerden biri ön kamera görüntüsüdür; Genesis GV60'ta, aracı geri vitesten sürüşe aldıktan sonra ekranınızda belirir. Yaklaşık 10 mil/sa hıza kadar ekranda kalacak ve paralel bir noktadan geri geri döndükten sonra park yerinden çıkmanıza veya tekrar sokağa çıkmanıza yardımcı olacaktır. Bununla birlikte, daha önce hiç görmediğim şey, sürmekte olduğum arabayı çalıştırdığımda 3 boyutlu yandan görünüşüdür. Otoparklarda gezinmeye yardımcı olan çok net bir görüş. Alışmam bir dakikamı aldı, ancak buna sahip olsaydınız, muhtemelen ona güvenirdiniz.

genesis-gv60-360view-ex-uyh-00031.png

Yeşil takviye düğmeli beyaz iç mekan modern bir kombinasyondur. Fotoğraf: “Connie Peters”

Bu Yükseltme Düğmesi… Neyse Nedir?

En üst düzey Performans donanımı, giriş seviyesinde Gelişmiş donanımda göremeyeceğiniz özel bir düğme sunar: direksiyon simidinin alt kısmında (Electrified GV70'te olduğu gibi EV6 GT'de de bu düğmenin bulunduğunu unutmayın) bir "yükseltme" düğmesi. Ekstra 54 beygir gücü ve 516 lb-ft'lik bir tork için 10 saniye dokunun.

Şimdi, sanırım, pratik olarak, başka bir arabayı hızlı bir şekilde geçmek veya otoyolda birleşmek için ihtiyacınız varsa bunu kullanırsınız. Ama gerçekte, ara sıra otoyolda herkesin kafasına ateş etmekten zevk alıyordum. Bu mutlak bir neşe.

Bu Araba Kimin İçin

Şehirdeki Bekarlar
Küçük şehirli aileler
EV'ye geçiş yapmak isteyen lüks otomobil tutkunları
teknoloji severler

Ne bilmek istiyorsun

Küçük, hızlı ve güçlü; gaza dikkat et yoksa hız cezası alacağından eminsin
Sessiz ama güçlü
Bir frunk var ama küçük
Tamamen elektrikli sürüş menzili 235-248 mil
Çoğu elektrikli otomobil sahibi evde şarj eder - şarj etmek için en uygun yer
Halka açık şarj istasyonlarında şarj etmeniz gerekiyorsa, doğru yol bir DC hızlı şarj cihazıdır

Bu Arabanın Maliyeti:

Genesis GV60 Gelişmiş Döşeme

Temel Gelişmiş Döşeme 59.290 $'dan başlar ve 314 beygir gücü ve 248 mil menzil sağlar. Deri iç mekan, birinci sınıf Bang & Olufsen ses sistemi ve ısıtmalı ve havalandırmalı ön koltuklar gibi pek çok lüks donanıma sahiptir.

Ayrıca standart çift klima kontrolü, baş üstü ekranı, otomobilin teknolojisinde havadan güncellemeler ve navigasyon ve diğer basit komutlar için ses tanıma ile birlikte gelir. Hatta siz arabanın dışında dururken dar bir alana girip çıkmak için arabayı ileri veya geri hareket ettiren "Akıllı Park" bile vardır. 12,3 inç renkli LCD sürücü bilgi ekranı ve Apple CarPlay ve Android Auto bağlantılı (kablosuz değil) özellikli 12,3 inç HD dokunmatik ekran standarttır.

Bazı EV'lerde görülen harika bir özellik olan yalnızca sürücüye özel klima kontrolü vardır; bir düğmeye dokunarak araca yalnızca sürücü koltuğu çevresindeki sıcaklığı ayarlamak için klima kontrolüne ihtiyacınız olduğunu belirtebilirsiniz. Pil ömrünü korumak için bu özelliği seviyorum ve bunu Genesis GV60'ta görmek harika.

Standart sürücü yardımı özellikleri arasında kavşaktan dönüşlü önden çarpışmayı önleme yardımı, arka çapraz trafik çarpışmasını önleme yardımı ve kör nokta çarpışmayı önleme Asistanı bulunur. Şerit tutma ve şerit takip asistanı da standarttır.

Genesis GV60 Performans AWD

Daha fazla güç ve sürüş performansı istiyorsanız, Performans donanımı bunu sağlar ve burada test ettiğimiz donanımdır. Çift motorlu 429 ve 446 lb-ft torkta daha fazla beygir gücüne sahiptir, ancak 235 Milde genel olarak daha az menzile sahiptir. Sizi 10 saniyeye kadar 483 beygir gücüne iten takviye düğmesi ile biraz da eğlence katıyor. Ve oğlum eğlenceli mi!

Performance, deri iç mekanı Nappa Leather, mikro süet bir tavan döşemesi, ısıtmalı arka koltuklar, 17 hoparlörlü B&O Premium ses sistemi ve 21 inç jantlarla süsler.

Konfor ilaveleri arasında 4 Yönlü Elektrikli Bel Çubuğuna sahip 18 Yönlü Elektrikli Sürücü Koltuğu, Minder Uzatma, Elektrikli Destekler ve Rahatlama Modunun yanı sıra manuel arka cam yan güneşlikler ve arka lamine pencere camı bulunur.

Teknolojik olarak, spor ayarlı elektronik kontrollü süspansiyon, kör nokta monitörlü çevre görüşlü geri görüş kamerası, uzaktan akıllı park yardımı ve arka park çarpışma önlemenin yanı sıra yüz ve parmak izi tanıma özelliklerine sahiptir.

Performans ayarı sizi 68.290 $'a geri getirecek.

Her iki kaplama da Genesis Connected Services'a ve iç sıcaklığınızı, kapı kilitlerinizi kontrol etmenize, pilinizin şarjını veya mevcut menzili kontrol etmenize izin veren bir uygulamaya erişim sağlar.

Bununla birlikte, isterseniz, GV60'ın ABD'de Arizona, California, Colorado, Connecticut, NewJersey, Nevada, New York, Utah ve Washington dahil olmak üzere sınırlı sayıda bulunma nedeniyle yalnızca belirli eyaletlerde satılacağını belirtmekte fayda var.

GV60 Yolculara İyi Davranıyor mu?

elektrik.jpg

Genesis GV60'ın arkası, düz bir zemine, 60/40'a kadar katlanabilen arkaya yatabilen ve kayan oturma sırasına sahip küçük bir crossover için şaşırtıcı derecede geniş.

Nappa Deri ve ısıtmalı koltuklar ile arka yolcularınız eksik kalmayacak.

Arka koltukta cihazları, dizüstü bilgisayarları şarj etmek için bir ev tipi fiş bile var veya hatta sürekli dökülen aptal japon balıklarını temizlemek için bir elektrik süpürgesi bile var.

Arka koltukta 40/20/40 katlama vardır, bu, arkada birkaç yolcunuz varsa ancak kayak veya uzun ve dar bir şey taşımak istiyorsanız kullanışlıdır. Çocuk binek araç koltukları için iki set mandallı konektör ve üç adet üstten bağlamalı ankraj vardır. Arka koltuk sırası oldukça düzdür, bu da araba koltuklarının iyi oturmasını sağlar. Mandal konektörleri, arka koltuktaki akıllı bir kapakla gizlenmiştir. Ve mandal konektörlerini çekip ortaya çıkarmak için bir kayış var. Çok akıllıca saklandı!

Her arka yolcu kendi alanına sahipmiş gibi hissediyor. Orta koltukta üçüncü bir kişi için yeterli yer vardı, ama muhtemelen uzun bir yolculuk için değil.

Kaynak: A girls Guide To The Cars

 

 

  • Beğen 1
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Lamborghini 'Yüzde 100 Elektrikli' Konsepti: Şimdiye Kadar Bildiğimiz Her Şey

c_overview_01.jpg

Terzo Millennio geleceği öngörüyor ve süper spor arabaların duygularını elektrik devrimi çağına yansıtıyor.
Fütüristik çizgilere sahip bu tasarım konsept otomobil, süper kapasitörlere dayalı bir enerji depolama sistemi, karbon fiberden fonksiyonel malzemeler ve ruhuna uygun elektrikli tahrik dahil olmak üzere gelişmiş teknolojik çözümler aracılığıyla aerodinamik performansı, stil arayışını ve sürüş duygularını en üst düzeye çıkarmak hedefiyle tasarlandı. süper bir spor araba.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla, Yeni Temel Model S ve X'i 10 Bin Dolar Daha Düşük Fiyata Piyasaya Sürüyor

Model-S-Performance-Hero-Desktop-LHD

Tesla Inc., Model S sedan ve Model X spor hizmet aracının önceki taban fiyatlarından 10.000 $ daha ucuza mal olan yeni düşük menzilli yinelemelerini ürün yelpazesine ekledi.

Standart Menzilli Model S 78.490 dolardan başlıyor ve tahmini 320 mil (515 kilometre) menzil sunuyor, Standart Menzilli Model X ise 88.490 dolardan başlıyor ve Tesla'nın web sitesinde bir şarjla 269 mil gidiyor.

Tesla serisinin hem en eski hem de en pahalı araçları olan Model S ve X, şirket için Model 3 sedan veya Model Y SUV kadar önemli değil. Ancak Model S ve X, satışların küçük bir bölümünü (ilk yarı teslimatlarının kabaca %3,4'ünü) oluştursa da, yakın zamana kadar uyguladıkları fiyatlar şirketin kar marjlarını artırmaya yardımcı oldu.

Model-X-Utility-Hero-Desktop-LHD

Model S'nin başlangıç fiyatı, yılın başından bu yana %25 veya 26.500 $ düşerken, Model X %27 veya 32.500 $ düştü.

Tesla hisseleri, normal ticaretin başlamasından önce New York'ta Salı günü saat 04:06 itibarıyla %1,5 düştü. Stok bu yıl neredeyse ikiye katlandı.

İcra Kurulu Başkanı Elon Musk geçen ay, faiz oranları yükselmeye devam ederse Tesla'nın fiyatları düşürmeye devam etmesi gerektiğini söyledi ve artan satışları sürdürmek için karlılığını feda etmeye hazır olduğu konusunda uyardı. Şirketin otomotiv brüt kar marjı ikinci çeyrekte dört yılın en düşük seviyesine geriledi.

Model S ve X'in daha ucuz versiyonlarının tanıtılması, Tesla'nın fiyatları düşürmek için birkaç gün içinde yaptığı ikinci hamledir. Pazartesi günü şirket, Model Y'nin Çin'deki orta ve üst düzey yinelemelerini 14.000 yuan (1.900 $) kadar indirdi ve bu, dünyanın en tartışmalı EV pazarında yeniden fiyat savaşının başladığına dair endişeleri artırdı.

Kaynak: Bloomberg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.