Φ gloria Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Jainizm Jainizm, Mahavira tarafından Hindistan'da M.Ö. 4. yüzyılda başlatılmış bir din.. Yani aslında din diye tanımlanıyor ama bence din değil bir yaşam biçimi...Günümüzde jainlerin sayısı 4 milyon civarında. Bir yere oturacaklarsa eğer bir karıncayı veya bir böceği ezebileceklerini düşündüklerinden hemen oturmazlar, önce oturacakları yeri süpürgeyle temizlerler. Bu nedenle ellerinde süpürgelerle dolaşırlar. Toprağı kazmak suretiyle tarım yapmazlar çünkü kazma işlemi sırasında başka canlıların ölmesine neden olduklarını düşünürler. Ağızlarında maskeyle dolaşırlar çünkü nefes alıp verirken bile bir canlıyı öldürebileceklerini düşünürler. Katı kurallı ve kesin veganlardır. Sadece et değil mesela eğer sebze köklü bir sebzeyse onu da yemezler, çünkü sebzenin kökünü yemek onlar için gereksiz yere bitkinin canlılığını yok etmektir. Anlayışlarına göre şiddet veya zulüm ile elde edilen her türlü gıda onlar için yenilmemesi gereken gıdalardır. Tüm bunlar aslında şiddete karşı olduklarındandır,en önemli ilkeleri ve en yüksek mertebeleri olan "Ahimsa" ilkesi nedeniyle her varlığa eşit saygı ve şefkat gösterirler. Şiddet uygulamazlar, onlar için bütün varlıklar ölümsüzdür, sonsuz bir ruha sahiptir ve her varlık kendinden sorumludur. varlıkları, "henüz gelişmemiş olanlar"; "gelişme yolunda olanlar" ve "tekrar doğuş sürecinden kurtulup özgür hale gelenler" şeklinde üç aşamaya ayırırlar. Mükemmel insan olma yönünde uğraşırlar, herhangi bir tanrıya inanmazlar, zaten insanlar mükemmeldir. Daha mükemmel olduğu düşünülen bir tanrı gereksinimleri yoktur. Ahimsa dışında "Satya" (yalan konuşmamak, gerçeği söylemek), "Asteya" (hırsızlıktan kaçınmak), "Brahmacharya"(seksten uzak durmak) ve "Aparigraha" (sahip olmamak, bir çeşit mülksüzlük gibi) ilkelerine de sahiptirler. Gün batımından sonra yemez, içmez ve seyahat etmezler. Jainizmin kurucusu Mahavira'da 77 yaşında açlıktan ölmüştür. Onlara göre "Beden aç; bırakın aç kalsın. Onu açlığa talim ettirin; bu muameleye ihtiyacı var." bunlar önemli keşişlik ve çilecilik kurallarından birisidir. Doğaya ve başka canlara bu kadar saygı dolu olan Jainler, tüm bunlarla belki de çelişebilecek bir yetkiye sahiptirler. Kendi canlarına kıyabilme yani intihar etme hakkı... Jainler ölmeye karar verdikleri andan itibaren yeme, içme, cinsellik gibi ihtiyaçlarını ve alışkanlıklarını azaltmaya başlarlar. Hayatlarının son dönemlerini ölüm orucu yaparak geçirirler. Böylece hayattan vazgeçme sonucu kendiliğinden ölürler... Bu aynı zamanda çilecilik kuralını da destekler, çile çekerek ölen bu kişiler aziz veya azize ilan edilir. Alıntı
Φ gloria Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Jainler, Shvetambara ve Digambara adında iki büyük mezhebe bölünmüştür. Digambara mezhebindekiler daha katıdır, ‘gök elbisesi’ anlamına gelen isimlerinin hakkını vererek tamamen çıplak olarak gezerler. Bu, maddi olan tüm şeylerden uzak durulması anlamına gelir. Bu uygulamayı günümüzde de sürdüren Jain’ler manastır ve tapınaklardan dışarıya pek çıkmaz. Bu Hindistan'daki Mahavira heykeli: Alıntı
Φ gloria Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Jainlerin bazı temel sembolleri vardır. Bu sembollerden biri Jain Ahimsa Yemini'ni sembolize eder ve bir elin avucunun üstünde bir tekerlek ile tasvir edilir. Bunun dışında, swastika en kutsal sembollerdendir. Ana Jain sembollerinden bazıları: Tirthankaralara 24 Lanchhana Aşta-mangalları. Om Triratna ve Şrivatsa. Dharma-çakra ve Siddha-çakra. *** Jain Ahimsa Yemini Swastika sembolü: Bu ikisinin bir araya geldiği sembol: Alıntı
Φ gloria Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Mahavira'nın çok zehirli bir yılanla karşılaşma hali... 1 Alıntı
Φ democrossian Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Olmayacak bir şeymiş. En iyisi yine ateizme, tüm dinlere ve tüm tanrılara red ve hayır demeye devam... Alıntı
Φ Radya Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Olmayacak bir şeymiş. En iyisi yine ateizme, tüm dinlere ve tüm tanrılara red ve hayır demeye devam... Bu sözünden şunu anladım; yani kafana yatan bir din varsa kabul etme ihtimalin var.. 1 Alıntı
Φ İNTERLOCK Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 .. Mahavira/Brave ya da Lord Vard-Haman'ın karşılaştığı o yılan.. Adem'i kandıran nervür'ün yılanı olan "sinister libertine" dir.. .. 1 Alıntı
Φ democrossian Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Bu sözünden şunu anladım; yani kafana yatan bir din varsa kabul etme ihtimalin var.. Sanki bir arayıştaymışım da acaba bu olabilir mi diye bakmışım fakat beğenmemişim gibi bir anlam çıkarmaya çalışılırsa belki çıkarılabilir sözlerimden ama kesinlikle öyle bir arayışım yok. Çünkü ben kendi açımdan değil, genel olarak değerlendirme yaptım. Belki ateist takılmaktan sıkılan varsa onlara söyledim. Dinler hiç umrumda değil. Öyle olmasa benim de böyle din inceleme ve değerlendirmelerim mutlaka olurdu. Olsa paylaşırdım. Dinlerin bir tekine bir metelik bile vermem... Bir de bu konularda tutumum şu: Böyle anlatımları "madem müslüman değilsin, sana başka bir din bulalım beğeneceğin" şeklinde algılıyorum. Ki bu amaçla anlatanlar da oluyor. Örneğin hristiyan misyonerler bunu yapıyor ve çok sinir oluyorum. Ateistim arkadaş, ne dini yahu? Hatta deistler bile beni bazen sinirlendiriyor. "Tamam din yalan ama tanrı var" diyerek. Bu yaklaşımlar... Alıntı
Φ gloria Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Bu dinde tanrıya inanılmıyor, tanrı inancı yok... Ayrıca ben bunu bir din olarak da görmedim, bana biraz yaşam biçimi gibi geldi, katı kuralları olan, canlılara ve doğaya saygı gösteren bir biçim.. Ama sert... Biraz primitivist bir yaklaşımı var, benim ilgimi çeken kısmı bundandı.. Yoksa misyonerlik yaptığım yok ha.. Bir kültüre ait bilgi diye düşünebilirsin. 1 Alıntı
Φ democrossian Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Yoksa misyonerlik yaptığım yok ha.. Bir kültüre ait bilgi diye düşünebilirsin. Tabii ki, elbette. Bilginin kötüsü yoktur. Aslında Kızılderili dini de doğa dinidir. Manitu tanrıdan çok doğanın ruhu gibi, panteizm gibi bir anlayış. Evet bazen de din oluyor tanrı olmuyor, deizmin tersine. Alıntı
Φ Radya Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Sanki bir arayıştaymışım da acaba bu olabilir mi diye bakmışım fakat beğenmemişim gibi bir anlam çıkarmaya çalışılırsa belki çıkarılabilir sözlerimden ama kesinlikle öyle bir arayışım yok. Çünkü ben kendi açımdan değil, genel olarak değerlendirme yaptım. Belki ateist takılmaktan sıkılan varsa onlara söyledim. Dinler hiç umrumda değil. Öyle olmasa benim de böyle din inceleme ve değerlendirmelerim mutlaka olurdu. Olsa paylaşırdım. Dinlerin bir tekine bir metelik bile vermem... Bir de bu konularda tutumum şu: Böyle anlatımları "madem müslüman değilsin, sana başka bir din bulalım beğeneceğin" şeklinde algılıyorum. Ki bu amaçla anlatanlar da oluyor. Örneğin hristiyan misyonerler bunu yapıyor ve çok sinir oluyorum. Ateistim arkadaş, ne dini yahu? Hatta deistler bile beni bazen sinirlendiriyor. "Tamam din yalan ama tanrı var" diyerek. Bu yaklaşımlar... Peki 1 Alıntı
Φ binyamin Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 günümüz dünyasında aslında din'ler yok olmuş durumda sonradan türeyen ritüeller sonradan çıkan hal ve hareketler aslolan din'leri yerin dibine sokmuştur ...şikayet'cimiyim değilim çünkü benim için hiç bir din geçerli değil tanrı dendiğinde aklıma her zaman şu söz gelir titanlardan alıntı: karım ve çocuğum hasta ve ikisi birden ölürken kılını kıpırdatmayan tanrı .... 1 Alıntı
Φ Huhuhi Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 30 Eylül , 2013 Digambara mezhebindekiler daha katıdır, ‘gök elbisesi’ anlamına gelen isimlerinin hakkını vererek tamamen çıplak olarak gezerler. Bu, maddi olan tüm şeylerden uzak durulması anlamına gelir. Türkiye'de son yıllara damgayı vuran konu, insanların inançlarına uygun giyinmesinin, inanç özgürlüğü bağlamında kısıtlanamayacağı. Bu yüzden türban hep ön planda tartışıldı ve son paketle birlikte hakim, savcı, emniyet mensupları, T.S.K. hariç tüm kamu alanlarında serbest bırakılıyor. Peki aynı özgürlükler eşitlik ilkesince, tüm inançların gereği olan giyim tarzlarını da kapsayacak mı, yoksa bu inançlar çoğunluğun kriterlerine uymayacak mı? Türkiye'de Digambara inancındayım diyen biri, tamamen çıplak da gezebilecek mi? 4 Alıntı
Φ İNTERLOCK Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2013 Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2013 .. ukalânız geldii.. manitu; tanrıları terkettim.. aştım.. sadece "peki" kaldı demek oluyordur.. örtmenim'in dediği gibi.. sadece "peki".. .. 1 Alıntı
Φ İNTERLOCK Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2013 Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2013 günümüz dünyasında aslında din'ler yok olmuş durumda sonradan türeyen ritüeller sonradan çıkan hal ve hareketler aslolan din'leri yerin dibine sokmuştur ...şikayet'cimiyim değilim çünkü benim için hiç bir din geçerli değil tanrı dendiğinde aklıma her zaman şu söz gelir titanlardan alıntı: karım ve çocuğum hasta ve ikisi birden ölürken kılını kıpırdatmayan tanrı .... tanrı sensin! ey salih'in kardeşi.. tanrı sensin.. .. 1 Alıntı
Φ democrossian Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2013 Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2013 Peki Peki tabii... İstersen bir itiraz et! Bana din getirmesin kimse de, ne getirirse getirsin! Din, tanrı, peygamber, kitap... Hepsi fena halde sinirimi kaldırıyor. Bana dinden bahsedecek olana peşinen çok kötü yaparım bak diye uyarıyorum. Gündelik hayatımda kimse bana dinden bahsedemeyeceğini iyice öğrendi. Beni tanımayanları, huyumu bilmeyenleri bile aman sakın bahsetme diye uyarıyorlar. Ha, dövdüğüm sövdüğüm yok ama bunlar kutsallarının hiç yerine konmasını en büyük hakaret olarak algılıyorlar. Ben ne yapayım, algılamasınlar? "Senin inancın yanlış" demenin hakaret olduğu nerde görülmüş yahu? Var mı böyle saçmalık? Her inanç başka bir inanca göre yanlıştır. Bundan normal bir durum da yok! Alıntı
Φ democrossian Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2013 Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2013 Peki aynı özgürlükler eşitlik ilkesince, tüm inançların gereği olan giyim tarzlarını da kapsayacak mı, Hemen yarın Pastafaryan dinine geçip kafaya makarna süzgeci giymek lazım aslında. Bunları kepaze etmek öyle kolay ki, ama devrimci bir gençlik ve belirli oranda katılım lazım. Bunların iki günde kepazesi çıkar aslında... Maalesef halkımız devrimci gençliğe destek olacak kafadan çok fazla uzak. Gezi bile şaşırttı, sürpriz oldu. Hayat verdi, yaşamaya gezi ile yeniden başladık ama fazlası lazım... Alıntı
Φ irinçköl Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2013 Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2013 Türkiye'de Digambara inancındayım diyen biri, tamamen çıplak da gezebilecek mi? Neden olmasın demoQrasi paketinden inancı engellemeye 1 ila 3 yıl hapis öngörülüyor. Bu demek oluyor ki gezebilecek Alıntı
Φ binyamin Gönderi tarihi: 2 Ekim , 2013 Gönderi tarihi: 2 Ekim , 2013 bir şeye inanmamak ne olursa olsun inanmadığı algı'da inanç değil mi ? biz ateistler aslında inanca inanmayıp inanmamaya inanıyoruz 2 Alıntı
Φ binyamin Gönderi tarihi: 2 Ekim , 2013 Gönderi tarihi: 2 Ekim , 2013 şimdi birisi ateistin inanmamasına ona nasıl gözle baktığını kendisi değil inancı karışıyor biz ateistler de ise tam tersi inanana inanmamak aklın inancı 1 Alıntı
Φ democrossian Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2013 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2013 bir şeye inanmamak ne olursa olsun inanmadığı algı'da inanç değil mi ? biz ateistler aslında inanca inanmayıp inanmamaya inanıyoruz Kesinlikle doğru. Ateizmin de bir inanç olduğunu kesinlikle deklere etmeliyiz. Bu deklere bir çok yönden gerekli. Bir kere inanç özgürlüğü açısından. Bir insanın tanrının var olduğuna inanma hakkı ile var olmadığına inanma hakkı eşittir. Hiç bir biçimde var olduğuna inanmaya veya var olmadığına inanmaya zorlanamaz. Bir insan bugün tanrının var olduğuna inanırken yarın var olmadığına inanmaya başlayabilir. Ya da tersine bugün var olmadığına inanırken yarın var olduğuna inanmaya başlayabilir. Hiç bir şey lazım gelmez. Günübirlik inanç da değiştirebilir. Hiç bir sakıncası yoktur. Bir ateisti sadece teistin antisi olmaktan başka hiç bir şey olmaktan çıkaracak tek şey, bu inanç özgürlüğüne olan kesin inancıdır. Teistte böyle bir inanç özgürlüğü yoktur. Teiste göre inanmayanları tanrı ceza olarak psikopat işkencelerine uğratacak. Ateist ise tam bir inanç özgürlüğüne sahiptir. İsteyen istediği her şeye inanabilir. Ateiste göre insanlar neye inandıklarından değil, ne yaptıklarından sorumludurlar. Teistlere göre ise insanın ne yaptığı önemli değil. Neye inandığından sorumlu olduğunu iddia ediyorlar. Dünya iyisi olsa, tanrıya inanmıyorsa yanacağına, psikopat işkencelerine uğratılacağına inanıyorlar. İşte bütün bu farklar, ateizmin insanlığın, insanlık erdeminin ta kendisi, teizmin ise insanlığın en temel ve en önemli değerlerinin en büyük düşmanı olduğunu kanıtlıyor. 1 Alıntı
Φ democrossian Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2013 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2013 Bilinçli ateistler görmek sevindirici. Bir ateistin yapacağı en büyük hata, kendi inancını inanç olarak görmeyip, tüm inançları bir kefeye koyup mahkum etmesidir. İnanç kavramını kökten ve tümden kötü, zararlı, yanlış kabul etmesi ve inanç diye bir şeyi kabul etmemesidir. Halbuki yarın havanın yağmurlu olacağına inanabiliyoruz değil mi? İnanç mutlak anlamda kötü bir şey değil o halde. Ya da Atatürk'ün kurduğu laik Türkiye Cumhuriyetinin dünya durdukça var olacağına, yıkılmayacağına inanabiliriz. Ya da insanlık değerlerinin bir gün mutlaka tüm insanlığın ortak değeri olacağına, kimseye insanlık dışı uygulama yapılmadığı, doğaya zarar verilmediği bir insanlık erdemi günü geleceğine inanabiliriz. Tüm inançlar mutlak anlamda kötü olamazlar. Bunu anlayamayan ateist, ateist olamamıştır. Sadece tanrıya inanmıyorum, hiç bir inancım yok demekle ateist olunmaz. Konu çok önemli. Ateizm inanç özgürlüğünün sigortası olmak zorundadır. Aksi halde yayılamaz ve kendini kabul ettiremez. Laikliğe her kesimden ve her inançtan destek olunması şarttır. İnancı ne olursa olsun, ister dindar, ister dinsiz, laik olmak ZORUNDADIR. İnsanlık erdeminin tamamlanması için başka yol yoktur. Laikliğin olmadığı yer, insanlığın boğulduğu bir bataklıktır. Alıntı
Φ binyamin Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2013 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2013 bir inancın tam olarak olgunlaşması için onu kayıtsız şartsız kabulü değil de mantığın sınırları içerisin de düşünmek lazım diyoruz Alıntı
Φ democrossian Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2013 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2013 Tüm dogmalar inançtır. Ama her inanç dogma değildir. Alıntı
Misafir amateur Gönderi tarihi: 4 Ekim , 2013 Gönderi tarihi: 4 Ekim , 2013 bir şeye inanmamak ne olursa olsun inanmadığı algı'da inanç değil mi ? biz ateistler aslında inanca inanmayıp inanmamaya inanıyoruz Kesinlikle doğru. Herkes değil. Sadece bazıları. "Kesin doğru" dogmatikliktir, inançtır. Sorgulanamaz, yanlışlanamaz. Önce inanç kavramının anlamını sözlüklerden bakalım. Sonra da ne olduğunu irdeleyelim. TDK da inanç: 1. Bir düşünceye gönülden bağlı bulunma 2. Birine duyulan güven, inanma duygusu 3. İnanılan şey, görüş, öğreti 4. Tanrı'ya, bir dine inanma, akide, iman, itikat Yukarda görüldüğü gibi "inanç", kişi veya kişilerin söylemlerine kanaat getirmektir. Bir tezin, bir önermenin, bir argümanın bilgi olup olmadığı, onun gözlemlenebilmesi ve yanlışlanabilmesi ile mümkündür. Kabullenilen, soruşturmadan kanaat getirilen, bilgi değilse İNANÇTIR. Bu temelde, bir inançsız(ateist) edindiği bilgilerle inançların geçersiz olduğunu kavramışsa bilinçli inançsızdır. Yok eğer duyduklarına inanarak inançsızlaşmışsa İNANÇLI ATEİST'tir. Her inançsızın ateistliği, (adı üzeride) İNANÇ değildir. Burada bilimsel(bilgisel/bilişsel) ve inancsal alginin farkini cok iyi BİLMEK gerekir. 1 Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.