Jump to content
abdullahabdal

KURANDA NAMAZ YOKTUR.NE ZAMAN NASIL KILINACAĞI DA YAZMAZ

Recommended Posts

Guest zekiye omer

Namaz kılmak İslam’ın  Kuran da yazan bir ibadeti değildir.Kuran ın hiçbir yerinde namaz kılınmasına dair bir açıklama yada ayet yoktur.Kimse gösteremez çünkü yoktur.Namazın nasıl kılınacağı.Ne kadar kılınacağı.Ne zaman kılınacağına dair de ayet yoktur.Hiç kimse namazı açıklayıcı bir söz kuran’da bulamaz ve gösteremez. Göstereceğim diyen olursa Mutlaka Kuran meallerden kontrol ediniz.Kuran da yazanları hadis kitaplarıyla yada başka bir şeyle anlatanlar Allaha ve kurana karşı gelmiş olmaktadırlar.Genel olarak böyle şeylerle çok karşılaşmaktayız. Günümüzde insanları siyasete uygun hareket ettirmek ve onları rahatça kullanabilmek için kuran dışında uygulamalar yapılmakta,insanlar Dinden çıkarılmakta ve Allaha karşı gelmesi sağlanmaktadır.

 

Aşağıda Zerdüş’ün kutsal kitabında namaz  nasıl yapılır anlatılıyor.“Zerdüşt namazına başlamadan önce kişi; ellerini, ayaklarını ve yüzünü yıkar, başa takke veya başörtüsü giyip, güneşe doğru dönerek Ashem, Yatha, Kemna Mazda için dua eder. Güneşin doğuşundan öğlen 12:40’a kadar olan namaza Havan Geh, öğlen12:40 ile 15:40 arasındakine Rapithavan Geh, 15:40 ile günbatımına kadarki namaza Ujiren Geh, günbatımından 24:40’a kadar süresi olan namaza Aiwisuthrem Geh denirken 24:40’dan güneşin doğuşuna kadar kılınması gereken namaza ise Ushahin Geh denir.” Bu namaz da ne tesadüftür ki günde tam 5 vakittir!

 

“İSLAM DA namaz  Kuran da yazmazken NAMAZ I KİMLER NASIL ANLATIR “işte aşağıda açıklaması okuyun.

1-İkindi Namâzı : Öğle vakti bitince başlar. Bu da: İmâm-ı Ebû Yûsüf ve İmâm-ı Muhammede göre,gölge kendisini meydâna getiren cism kadar uzayınca başlar ve güneş kayboluncaya kadar devâm eder.

2- İmâm-ı a’zam Ebû Hanîfeye göre ise; gölge kendisini meydâna getiren cismin iki misli olunca başlar, güneş kayboluncaya kadar devâm eder.Fekat, güneş sarardıkdan sonra ya’nî üfuk hattına bir mızrak boyu yaklaşınca, her namâzı kılmak harâmdır. Ya’nî ikindi namâzını bu kadar gecikdirmek harâmdır. Fekat, ikindi namâzını kılmamış ise, güneş batıncaya kadar da kılmak lâzımdır.

3-(Mukaddimet-üs-salât), (Tefsîr-i Mazherî) ve (Halebî-yi kebîr)deki hadîs-i şerîfde buyuruldu ki:

fecr doğarken sabâh nemâzını, güneş tepeden ayrılırken öğleyi, herşeyin gölgesi kendi boyu uzayınca ikindiyi, güneş batarken [üst kenârı gaybolunca] akşamı ve şafak kararınca yatsıyı kıldık. İkinci günü de, sabâh nemâzını, hava aydınlanınca; öğleyi, herşeyin gölgesi kendi boyunun iki katı uzayınca; ikindiyi, bundan hemen sonra, akşamı, oruc bozulduğu zemân, yatsıyı gecenin üçde biri olunca kıldık.

 

İşte böyle kuranda olmadığı için aralarında görüşbirliği bile yoktur.Ma’un suresinde Allah namaz kılanı beğen mediğini açık olarak söylemiştir. Dinayet mealinde Namaz kılanlar için Allahın düşünceleri aşağıdaki gibidir.

 

MA’UN-4.5.6.Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki,Onlar namazlarını ciddiye almazlar.Onlar gösteriş yaparlar.

 

Kuranda olmayanları Hadislerle yapın diye açıklamak Kuranı ve peygamberini  reddetmektir..Allah mecaz yapmadım açıklayıcı ayetler gönderdim diye aşağıdaki ayetlerde yazdırmış.Allah anlatıp açıklayamamış ben onun yerine açıklayayım diyenler Müslüman olabilir mi siz karar verin.

 

ZUMER-27.yemin ederim, öğüt alsınlar diye biz bu Kur’an’da insanlar için her türlü misali verdik.

EN’AM SURESİ-38 AYET.."Kitapta biz, hiçbir şeyi eksik bırakmadık..."

En’am-114:Allah size Kitab’ı açıklanmış  indirmişken, ondan başka hakem mi isteyeceğim?(hakem=hadisci)

NUR SURESİ-46AYET"Andolsun ki, biz, bilmediklerinizi size açık seçik bildiren ayetler indirdik."

BAKARA-159- apaçık ayetleri Kitap’ta açıklamamızdan sonra onları anlamazsınız diyenler var ya,

 

Allah yapılmasını istediğim hiçbir şeyi eksik bırakmadım derken sen nasıl kuranda olmayan bir şeyi  insanlara bu Allahın emridir  diye şart koşarsın?Bu ayetlerden sonra hala kuran yeterli değildir,Kuranda olmayan şeyler için açıklama gereklidir diye düşünen biri nasıl Müslüman’ım diyebilir. Kuran yeterli değil mecaz var o neden  ile hadisçiler olmalı diye düşünen kişiler Kurana ve Allaha karşı gelmiş olurlar.Yukarda ki ayetlerde Allah Mecaz yapmıyorum Kurandan başkasına uymayın demektedir.

 

Kuranda namazın olmadığını söyleyenlere karşılık olarak Kuranda ki SALAT  “Dua” olarak namaz anlamında çevrilir. Bu tamamen sahtekarlıktır. Kuranda Namaza dair hiçbir açıklama bulunmazken namaz kelimesinin olduğunu ifade etmek fayda sağlamayacaktır.Bu yalanı söyleyenlerin cehennemden kurtuluşu yoktur. Kandırdıkları insanları da cehenneme mecbur etmektedirler.SALAT kelimesinin bilerek ve isteyerek insanları kullanmak için yanlış tercüme edilmektedirler. Salât kelimesi, dua, istiğfar, rahmet gibi anlamlara gelir.

yazIklar olsun o namaz kilanlara ki onlar namazlarInI cidiye almaz gosteris yaparlar derken ...yaradan maun suresinde ...munafIklarin icin demistir ...koskoca bir sayfadan tek bir ayet alip neyi nereye saptiriyosunuz siz ....sizin gibiler ne imani nede namazi yok edebilir cok sukur okuyarak anlayanlarimiz bilenlerimiz var henuz ....allah birdir allah tektir muhammed onun kulu verasuludur ,,,namaz dinin diregidir ...ve tam tersi kurani kerimde bir suru yerde geciyor namaz...muhammed.s.a.v geciyorsa o kitapta ve yaradan habibim demisse biz yasam seklimizi ona uydurmak zorundayiz..muslumanim diyosak.namazda rasulullahin bas faliyetidir ...inkyar gercei degistirmez...yeryuzunde secde edenleri yok edemessiniz bosa urasmayin 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din konusu çok hassas ve bilgi gerektiren bir alandır. Herkesin kafasına göre yorum yapacağı bir alan değildir. Bu yüzden eğer bir konuda bilginiz yeterli değilse lütfen yorum yapmayınız. Bunun vebali çok ağır olur. Çünkü bu yorumları okuyup etkilenen bir sürü insan var. Eğer sizden etkilenip namazı bırakırsa bunun günahını aldığınızı biliyor musunuz?

KURANDAKİ AYETLERİ DİKKATLİ OKURSANIZ, KURANDA NAMAZ AYETLERİNİN VE VAKİTLERİNİN ŞÖYLE VERİLDİĞİNİ GÖRÜRSÜNÜZ:

“Gündüzün iki tarafında ve gecenin zülfelerinde namazı tam kıl. İyilikler kötülükleri giderir. Bu, bilgisini kullananlar için doğru bilgidir.” (Hûd, 11/114))

“Güneşin batıya kaymasından gecenin kararmasına kadar; bir de fecrin (tan ışıklarının) yoğunlaşması sırasında namazı tam kıl. Fecirdeki yoğunlaşma gözle görülür.” (İsrâ 17/78)

“Müminler! Ellerinizin altında olan esirler ile henüz ergenlik çağına girmemiş çocuklarınız üç vakitte; sabah namazından önce, öğle sıcağında soyunduğunuzda ve yatsı namazından sonra yanınıza girecekleri zaman izin istesinler. Bunlar, açık olabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitler dışında birbirinizin yanına girip çıkmakta size de, onlara da bir günah yoktur. Allah size ayetlerini böylece açıklar. Allah bilir, doğru karar verir. Çocuklarınız erginlik çağına girince, büyükleri gibi izin istesinler. Allah size ayetlerini böylece açıklar. Allah bilir, doğru karar verir.” (Nur 24/58-59)

Ey inananlar! Cuma günü, namaz için çağrı yapıldığında, Allah'ı anmaya/Allah'ın Zikri'ne koşun! Alışverişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır. (Cuma 9)

Şimdi size Kurandan bazı ayetleri aşağıya yazıyorum.

Nisa 174: Ey insanlar! Şüphesiz size Rabbinizden kesin bir delil geldi ve size apaçık bir nur indirdik.

Nahl 89: Her ümmet içinde kendi nefislerinden üzerlerine bir şahit getirdiğimiz gün, seni de onlar üzerinde bir şahit olarak getireceğiz. Biz Kitabı sana, her şeyin açıklayıcısı, Müslümanlara bir hidayet, bir rahmet ve bir müjde olarak indirdik.

Ali İmran 105: Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra parçalanıp ayrılığa düşenler gibi olmayın. İşte bunlar için büyük bir azap vardır

Hud 1: Elif, Lam, Ra. (Bu, ) Ayetleri muhkem kılınmış, sonra hüküm ve hikmet sahibi ve her şeyden haberdar olan (Allah) tarafından ‘birer birer (bölüm bölüm) açıklanmış’ bir Kitap`tır.

Yunus 15: Onlara ayetlerimiz açık açık okunduğu zaman (öldükten sonra) bize kavuşmayı beklemeyenler: Ya bundan başka bir Kur`an getir veya bunu değiştir! dediler…….

Hicr 1: ayet; Elif, Lâm, Râ. İşte sana o Kitap`ın ve açık anlatımlı Kuran`ın ayetleri.

Kamer 17: Andolsun biz, Kuran`ı öğüt almak için kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur?

Nur 34: Yemin olsun ki, size, gerçeği açık-seçik anlatan ayetler, sizden önce gelip geçmiş olanlardan örnekler, korunanlar için de bir öğüt indirdik.

İsra 89: Muhakkak ki biz, bu Kur`an`da insanlara her türlü misali çeşitli şekillerde anlattık. Yine de insanların çoğu inkârcılıktan başkasını kabullenmediler.

Kehf 54: Andolsun ki, gerçekten Biz bu Kuran`da insanlara ibret olacak her türlü misali tekrar tekrar açıklamışızdır. İnsan ise her şeyden çok mücadelecidir (tartışmaya tutkundur).

Muhammet 24: Peki bunlar, Kur`an`ın anlamını inceden inceye düşünmüyorlar mı? Yoksa kalpler üzerinde o kalplerin kilitleri mi var?

Casiye 20: Bu Kur`an, insanların kalp gözlerini açacak ışıklardan oluşur. Gereğince inanan bir toplum için de bir kılavuz ve bir rahmettir o.

İbrahim Sur. 52. ayet: İşte bu, onunla uyarılsınlar, Allah`ın tek ilah olduğunu bilsinler, aklı ve gönlü işleyenler de ibret alsınlar diye, insanlara yöneltilmiş bir tebliğdir.

Araf 52: Gerçekten, onlara inanan bir toplum için yol gösterici ve rahmet olarak, bilgiye dayalı AYRINTILI AÇIKLAMALARDA BULUNDUĞUMUZ bir kitabı ulaştırmıştık.

Araf 174: Hakka dönsünler diye işte ayetleri, böylece AYRI AYRI AÇIKLIYORUZ.

Al i İmran 7: Kitap’ı sana indiren O’dur: Onun ayetlerinden bir kısmı muhkemlerdir ki; ONLAR KİTAP’IN ANASIDIR. Diğer ayetlerse müteşâbihlerdir. Şu var ki, kalplerinde bir eğrilik ve bozukluk bulunanlar, fitne aramak, onun teviline öncelik tanımak için Kitap’ın sadece müteşâbih kısmının ardına düşerler. Onun tevilini ise bir Allah bilir, bir de ilimde derinleşmiş olanlar. Bunlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimizin katındandır.” derler. Gönül ve akıl sahiplerinden başkası gereğince düşünemez.

Tabii her alanda olduğu gibi, Din konusunda da birtakım biatler, uydurma hadisler yoluyla yüce dinimizi güya dejenere etmeyi kendilerine hedef seçen insanlar olmuştur. Bu konuda bizim yapacağımız iş, bir hadis veya dini bir hüküm, Kurandan onay alıyor mu almıyor mu? Buna bakacağız. Eğer hüküm veya hadis, Kuranla çelişiyorsa ve Kurandan onay almıyorsa, direkt bunu red edip, Kuran hükmüne bakacağız. Orada ne diyorsa, o en doğru olandır. Çünkü Allahın kendi kitabı en doğru kitaptır. Başka da hiç kimseye, şeyhe, müride, hocaya, ermişe, başvurmamıza gerek yoktur.

Bakın peygamberimiz o çetin gün geldiğinde ne söyleyecekmiş?

FURKAN30; EY RABBİM! BENİM TOPLUMUM BU KURAN` I DEVRE DIŞI TUTTULAR.

İşte bugün başımıza ne geliyorsa, bunun sebebi; Kuranı devre dışı tutup, Arap geleneklerine, örflerine, sahte hadislere, gerçek dine değil de Emevilerin uydurduğu dine inanmamız yüzünden gelmektedir. Yoksa İslam ülkeleri, Kurandaki dini hayata geçirebilselerdi, bugün bu en ileri ülkeler Amerika, Almanya Japonya, değil, İslam Ülkeleri olurdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest muhsin

kıyam secde rükûda,

kuranda size en kolay gelen duayı okuyun der

Share this post


Link to post
Share on other sites

kıyam secde rükûda,

kuranda size en kolay gelen duayı okuyun der

Arkadaşlar şimdi bu yorumları okuyan birisinin kafasının karışmaması mümkün değildir. Zaten bu konu, asırlardır konuşulup tartışılıyor ama kimse de çok net bir cevap veremiyor bana göre. Ancak ben kendimce şunu söyleyebilirim: Peygemberimiz Hz Muhammed ( S.A.V) namaz kılmıştır derim. Belki hareketler 1400 yıl önce bu şekilde değildi ama bu çok da önmeli değildir. Eğer Müslüman ülkelerin İslam Alimleri, bir araya gelip, namaz konusunu  tartışıp bir karara bağlamazlarsa bu tartışma kıyamete kadar devam edecek gibi görünüyor. İyisi mi Hz. Ali'nin de dediği gibi '' Ya öbür dünya varsa'' deyip, bu dünyada namaz kılmak, herhalde en doğrsu olur, derim.

Edited by mestung

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 37cihan kılıç

NAMAZ YOKTUR AYET YOKTUR DEMEK KAFİRLİKTİR Kuranda namaz

Güzel Kurani kerimimizde geçen namaz ile ilgili ayetler. Kuranda geçen namaz ile ilgili ayetler tarafmizca seçilip otomatik listelenmekte.

Kuranda namaz ile alakali tahmini 86 ayet geçiyor

Edited by Smyrna
dışarıdan link

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sadık atak

kuranda namaz yoktur diyen kardeşim bu ayetler nereden peki aç biraz kuran ı oku al sana sure ve ayetler apacık...


Namazı bitirdiğinizde, Allah'ı ayaktayken, otururken ve yan yatarken zikredin. Artık 'güvenliğe kavuşursanız' namazı dosdoğru kılın. Çünkü namaz, mü'minler üzerinde vakitleri belirlenmiş bir farzdır. (Nisa Suresi, 103)


 


Gerçekten Ben, Ben Allah'ım, Ben'den başka ilah yoktur; şu halde Bana ibadet et ve Beni zikretmek için dosdoğru namaz kıl. (Taha Suresi, 14)


 


Ve onlar-Rablerinin yüzünü (hoşnutluğunu) isteyerek sabrederler, namazı dosdoğru kılarlar, kendilerine rızık olarak verdiklerimizden gizli ve açık infak ederler ve kötülüğü iyilikle savarlar. İşte onlar, bu yurdun (dünyanın güzel) sonucu (ahiret mutluluğu) onlar içindir. (Rad Suresi, 22)


 


Sana Kitap'tan vahyedileni oku ve namazı dosdoğru kıl. Gerçekten namaz, çirkin utanmazlıklar (fahşa)dan ve kötülüklerden alıkoyar. Allah'ı zikretmek ise muhakkak en büyük (ibadet)tür. Allah, yaptıklarınızı bilir. (Ankebut Suresi, 45)


 


Meryem, Rabbine gönülden itaatte bulun, secde et ve rüku edenlerle birlikte rüku et. (Al-i İmran Suresi, 43)


 


Hz. İbrahim için: Rabbim, beni namazı(mda) sürekli kıl, soyumdan olanları da. Rabbimiz, duamı kabul buyur. (İbrahim Suresi, 40)


 


Hz. İsa için: (İsa) Dedi ki: “Şüphesiz ben Allah'ın kuluyum. Bana Kitabı verdi ve beni peygamber kıldı.” Nerede olursam (olayım,) beni kutlu kıldı ve hayat sürdüğüm müddetçe, bana namazı ve zekatı vasiyet (emr) etti. (Meryem Suresi, 30-31)


 


 


Namaz vakitleri pek çok Kuran ayetinde açıkça bildirilmiştir. Bu ayetlerden bazıları:


 


Şu halde onların söylediklerine karşı sabırlı ol, güneşin doğuşundan ve batışından önce Rabbini hamd ile tesbih et (yücelt). Gecenin bir bölümünde ve gündüzün uçlarında da tesbihte bulun ki hoşnut olabilesin.” (Taha Suresi,130)

 


 

Öyleyse akşama girdiğiniz vakit de, sabaha erdiğiniz vakit de Allah'ı tesbih edip (yüceltin). Hamd O'nundur; göklerde ve yerde, günün sonunda ve öğleye erdiğiniz vakit de. (Rum Suresi, 17-18)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Misafir

Sizin dininiz size bizim dinimiz bize Allah akıl fikir versin inanıp inanmamakta serbestsiniz ama bindört yüz senedir sizin gibi yok diyenler insanlar aldatılıyor diyenler çok geldi geçti sizlerde geçeceksiniz aklınızı başınıza alin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest oralabdullah

 

Namaz kılmak İslam’ın Kuran da yazan bir ibadeti değildir.Kuran ın hiçbir yerinde namaz kılınmasına dair bir açıklama yada ayet yoktur.Kimse gösteremez çünkü yoktur.Namazın nasıl .

.

.

.

Kuranda namazın olmadığını söyleyenlere karşılık olarak Kuranda ki SALAT “Dua” olarak namaz anlamında çevrilir. Bu tamamen sahtekarlıktır. Kuranda Namaza dair hiçbir açıklama bulunmazken namaz kelimesinin olduğunu ifade etmek fayda sağlamayacaktır.Bu yalanı söyleyenlerin cehennemden kurtuluşu yoktur. Kandırdıkları insanları da cehenneme mecbur etmektedirler.SALAT kelimesinin bilerek ve isteyerek insanları kullanmak için yanlış tercüme edilmektedirler. Salât kelimesi, dua, istiğfar, rahmet gibi anlamlara gelir.

Kuranda 5 vakit namaz var mı?

İslamın beş şartı Emeviler döneminde konulmuştur. İmamıazam bunu kabul etmemiştir kabul etmediği içinde bazı yazarlara tarihçilere göre zehirlenerek _ bazı tarihçilere göre Güneşin altına ellerinden kollarından çarmıha gerilerek BİR AY süre ile bu beş şart dayatılarak ağzına tuz basılarak Öldürüldüğü söylenir...

Kuranda beş vakit namaz 30 gün oruç kesinlikle yoktur.

 

 

KURANDA NAMAZ KILIN EMRİ VARDIR AMA 5 VAKİT NAMAZ YOKTUR.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cengiz Han Bıçakci

Kevser suresinde namaz kıl ve kurban kes emri geregince namaz farzdır.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest esselam

Namaz yok diyenler devam edin, abdest yok namaz yok hadis yok haydi oructa yok deyin zekat yok deyin deyin babam deyin siz neyin kafasini yasarsiniz be abi sorsan zekat verir eee ne miktar vermek gerekir nerden biliyorsun iste o zaman duvara toslarsin oda yazmaz kuranda iste hadisler varya yok saydiginiz ha iste o hadisler bildiriyor mantikli olun artik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Yıldırım

Islam, hristiyanlik, ateizm ya da budizm v.s. insan sahiplendigi inanc sisteminin icinde namazi duayi ibadeti eve sag ayakla girmeyi kiliseye gitmeyi v.s. kendisi bulup kesfeder. Siz insanin icinden gelen duygulara mudahele etmeye calisiyorsunuz. Bu imkansizdir.

Inkar ettiginiz seyi yaptirandan bir farkiniz yok. Birileri cikmis namaz kilin demis simdi birileri cikmis kilmayin diyor. Kilmayin gunah demenin yaninda alternatifte sunmaniz lazimki yukaridaki sunum sekli hitabet ve tarza uygun olarak inandiricilik artsin. smile.png

Yaptiginiz yorumlara dikkat ediniz. Inanc sistemini eleştirmek sizin olaya bakis açınizi yansitir. Inanc sistemi icindeki kaideleri kanunlari kabulleri yok etmeye calismak sizin o inanc sistemini cokertmeye calistiginizi gosterir. Bu sonucsuz bir eylemdir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Selim

OYUNA GELMEYİN.OKUYUN.ALLAH SABREDENLERLE BERABERDİR.ALLAH MÜNAFIKLARIN VE KAFİRLERİN OYUNUNUNDAN BİZİ KORUSUN !

 
2:45Bir de sabırla, namazla yardım isteyin. Şüphesiz bu, (Allah'a) saygılı olanlardan başkasına ağır gelir.

2:110Siz namazı hakkıyle kılmaya bakın ve zekatı verin! Kendi nefsiniz için her ne hayır yaparsanız, Allah katında onu bulursunuz. Muhakkak ki, Allah bütün yaptıklarınızı görmektedir.

2:277 İman edip iyi işler yapan, namazı dosdoğru kılıp zekatı verenlerin Rabbleri katında elbette mükafatları vardır. Onlara hiçbir korku olmadığı gibi, onlar mahzun da olmazlar.

4:103 -O korkulu zamanda namazı kıldınız mı gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yanlarınız üzerinde hep Allah'ı zikredin. Korkudan kurtulduğunuzda namazı tam erkanı ile kılın. Çünkü namaz müminlere belirli vakitlerde yazılı bir farzdır.

4:142Münafıklar, Allah'ı aldatmaya çalışırlar. Halbuki Allah, onların oyunlarını başlarına geçirecektir. Onlar, namaza kalktıkları zaman tembel tembel kalkarlar. İnsanlara gösteriş yaparlar. Allah'ı pek az anarlar.

4:162Fakat onlardan ilimde derinleşmiş olanlar ve iman edenler, sana indirilene ve senden önce indirilenlere iman ederler. Onlar, namazı kılan, zekatı veren, Allah'a ve ahiret gününe iman edenlerdir. İşte onlara büyük bir mükafat vereceğiz.

5:6 Ey iman edenler! Namaz kılmaya kalktığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın. Başlarınızı meshedin, iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Hasta iseniz, yahut yolculukta iseniz, yahut biriniz abdest bozmaktan gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su da bulamamışsanız, temiz bir toprağa teyemmüm edin. Bunun için de yüzlerinizi ve ellerinizi o toprakla meshedin. Allah size bir güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek ve şükredesiniz diye de üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor.

5:12 Allah, İsrailoğularından söz almıştı. İçlerinden on iki müfettiş göndermiştik... Allah şöyle demişti: " Ben, muhakkak sizinle beraberim. Namazı dosdoğru kıldığınız, zekatı verdiğiniz, peygamberlerime iman ettiğiniz ve onlara yardımda bulunduğunuz, (mallarınızı) Allah yolunda güzelce sarfettiğiniz takdirde, günahlarınızı mutlaka örter ve sizi altından ırmaklar akan cennetlere korum. Fakat sizden her kim de, bundan sonra küfrederse, dosdoğru yoldan sapmış olur.

5:55Sizin asıl dostunuz Allah'tır, O'nun Resulüdür ve namazlarını kılan zekatlarını veren ve rükû eden müminlerdir.

5:58 Namaza çağırdığınız zaman, onu alay ve eğlence konusu yaparlar. Bu onların, akıllarını kullanmayan bir toplum olmalarından dolayıdır.

5:91Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?

6:72Bize: "Namazı dosdoğru kılın, Allah'a karşı gelmekten sakının" (diye emredildi), toplanacağınız yer O'nun huzurudur.

6:92Bu Kitap (Kur'ân), kendinden önceki kitapları tasdik eden, şehirler anası (Mekke) halkını ve çevresindeki bütün insanlığı uyarman için indirdiğimiz mübarek bir kitaptır. Ahiret gününe iman edenler bu Kitab'a da iman ederler ve onlar namazlarına da devamlıdırlar.

6:162 De ki: Benim namazım, ibadetim, hayatım ve ölümüm hep âlemlerin Rabbi Allah içindir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest İsimsiz

Kafirler ne kadar istemesede, ALLAH nurunu tamamlayacaktır.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kadir

 

Ben inançlı biri değilim. Tahammül edemediğim bir şey varsa oda , cımbızlama teknikleri ile  din veya herhangi bir konuda sırf karalama yapmak amaçlı yapılan yorumlardır.
.
.
.
Sonuçta kabul edilse de edilmese de arkadan da dolanılsa kuranda namazla ilgili hükümler mevcut. 

 

namaz demiyo ama salat namaz anlamına gelmez dua anlamına gelır dua nın şekli olmaz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Doomed_mahkum

Hmm bu konu eski ama ben yeni deng geldim neyse bunun çok bir önemi yok. Şimdi sen namaz ve cuma yok diyen hz Muhammed s.a.v peygamberimiz önemini ve sünnetlerini kabul etmeyen arkadaş sen kurani okuduğunu ve tam manasıyla çözdügünü savunuyorsun. Peki öncelıkle kuranı arapça okumadıgın belli ve hatta mealını bile geçerli ilim sahibi bir insandan okumadıgın çok belli neyse olur ben senin gibi çok adam gördüm sorun degil çünkü sen ve senin gibiler sadece ortaya tez sunar aynı tezlerde catlarsınız namazla alakalı 87nin üstünde ayet var mesala açıkça bakara suresini bir oku gerisini zaten cozelsın. Ve sen peygamber efendimize tapıyorsunuz diyorsunuz ya hani sen gerçekden çok samalamissin hatta hiç bir bilginde yok çünkü az biraz bilgin olsaydı yaşadıgın dünyanın HZ Muhammed s.a.v peygamberimiz hürmetine var edildiğini bılırdın daha iyi araştır

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest serkan

Kendi verdiğin örnek bu ; (MA’UN-4.5.6.Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki,Onlar namazlarını ciddiye almazlar.Onlar gösteriş yaparlar. )Hani Kuran da namaz kelimesi geçmiyordu. Sen örnek verirken namazı neden dua olarak almıyorsun ozaman... Bu surede namaz klanlara yazıklar olsun denmiyor. bu kadar yazı yazmış birisinin bu kadar sığ düşünmesi ilginç tabi. Bu surede söylenmek istenen namazı ciddiye almayan gösteriş için namaz kılanlara yazıklar olsundur. Bu kadar basit bir anlam ifade eden sureyi yanlış çevirip namaz kılmanın yanlış olduğunu söylemen tuhaf. Allah yardımcımız olsun...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest reffazum

Namaz kılmak İslam’ın  Kuran da yazan bir ibadeti değildir.Kuran ın hiçbir yerinde namaz kılınmasına dair bir açıklama yada ayet yoktur.Kimse gösteremez çünkü yoktur.Namazın nasıl .

.

.

.

Kuranda namazın olmadığını söyleyenlere karşılık olarak Kuranda ki SALAT  “Dua” olarak namaz anlamında çevrilir. Bu tamamen sahtekarlıktır. Kuranda Namaza dair hiçbir açıklama bulunmazken namaz kelimesinin olduğunu ifade etmek fayda sağlamayacaktır.Bu yalanı söyleyenlerin cehennemden kurtuluşu yoktur. Kandırdıkları insanları da cehenneme mecbur etmektedirler.SALAT kelimesinin bilerek ve isteyerek insanları kullanmak için yanlış tercüme edilmektedirler. Salât kelimesi, dua, istiğfar, rahmet gibi anlamlara gelir.

Selamunaleykum.

 

degerli kardesim, burada seni kötülemek yada karalamak gibi bir niyetim yok, ama yazdiklarinda kismen dogrusun ama genellikle yanilgadisin. 1. si  ya siz bunu yazarken insanlari saptirmak icin yaziyorsunuz yada sadece kurana bakarak böyle düsünüyorsunuz yada cahilsiniz.

 

gelelim simdi namaz kismina. evet dogrudur, kuranda namazin kilinis sekli tarifi kuran da anlatilmiyor. simdi buradan kalkip islamda namaz kilmak diye bisey yok demek kadar cahilce bi is olamaz. nedeni sudur, eger ki iddaa ettiginiz gibiyse o zaman sizi bilgilendireyim. öncelikle kurani tümünü okumak lazim ve krani anlamak lazim. Allah c.c bizlere kuranda bana kulluk et benden baskasina secde etme derken neyi kastediyor. secde nasil olur bunun izahi nerde. basit örnek vereyim size anlamaniz acisindan. peygamber efendimiz muhammed s.a.v efendimize savasta iken Nisa suresinin 101 ve 102 ayetlerinde namazin kisaltilmasindan bahsediyor. demek ki namazin varolusunda bahsediyor. bu sizin dusuncelerinizi cürütmektedir. 

 

simdi gelelim namazin sekli neden kuranda bahsedilmiyor. Allahu teala bizlere kuranda biz size herseyi kuranda apacik anlattik diyor ve kurana göre yasamamizi emrediyor. sevgili kardesim Allah c.c egerki sadece kuran yeterli olsaydi bizim dinimizi anlamamiz acisindan , o zaman peygamberlere gerek duymazdi. bize sadece kurani indirir ve buna uyun derdi. halbuki yüce Rabbim bizlere kuranda ne diyor, Allaha iman etmeniz size yetmez, kulum ve resulüm muhammed s.a.v iman etmedikce mümin olamazsiniz. eger sizin dediginiz gibi sadece kuran ve onun disindakilerine inanmazsak ozaman peygamberimizi yok sayariz ki bunu Allah c.c kesin bir sözle men ediyor.

 

Nisa suresinin 101. ve 102 ayetlerinin meali: Ve yeryüzünde sefere çıktığınız zaman, kâfirlerin size kötülük edeceklerinden korkarsanız, o taktirde namazdan kısaltmanızda, size bir günah yoktur. Muhakkak ki kâfirler, sizin için apaçık düşmandır.kurani iyi okuyun ve iyi anlayin ki kurtulusa eresiniz, yoksa Allah muhafaza etsin küfre düser ve zalimlerden oluruz.Allaha emanet ol ve Allah dogru yola sevk etsin cümlemizi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest NURİ

Namaz kılmak İslam’ın  Kuran da yazan bir ibadeti değildir.Kuran ın hiçbir yerinde namaz kılınmasına dair bir açıklama yada ayet yoktur.Kimse gösteremez çünkü yoktur.Namazın nasıl .

.

.

.

etmektedirler.SALAT kelimesinin bilerek ve isteyerek insanları kullanmak için yanlış tercüme edilmektedirler. Salât kelimesi, dua, istiğfar, rahmet gibi anlamlara gelir.

Siz kendinizi üzerine MİLYONLARCA KİTAP YAZILMIŞ BUNCA TARİHİ DÖKÜMANI VE HAMDOLSUNKİ GELDİĞİ GÜNDEN BERİ SÜREKLİ OKUNAN  KUR ANI KENDİ AKLINIZ VE BELKİ KASITLI MAKSATLARINIZLA DEĞİŞTİRMEYE Mİ ÇALIŞIYORSUNUZ O ALLAH KELAMI İÇİNDE NAMAZ GEÇİYOR BUNU SENDE GAYET İYİ BİLİYORSUN . MAKSADIN NEDİR BİLMİYORUM AMA İNANAN İÇİN NAMAZ FARZUL FARZDIR ALNI Bİ REKAT YERE GELMEMİŞ KİŞİLERİN´ NAMAZ ÜZERE AHKAM KESMESİ BENİ ÜZEN. DÜNYANIN EN BİLGİSİZ İNSANI YAPMADIĞI VE YAPAMAYACAĞI ŞEYLER ÜZERİNE YORUM YAPMAK VE SEN O KALIBA TAM OTURAN BİR BİLGİSİZSİN. BELKİ BİRAZ AĞIR OLDU AMA KURANDAN İKİ AYET ALIP YALAN YANLIŞ FİKİR BEYAN EDİYORSUN SENİN AKLIN YETMEZ

SANA AYET GÖSTERME İHTİYACI BİLE DUYMUYORUM  ÇÜNKÜ BUNUN EN BÜYÜK DELİLİ PEYGAMBER EFENDİMİZİN 

KENDİSİDİR AÇ BİRAZ OKU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AÇ BİRAZ OKU.

Kurani acip okuyunca, nereden baslamali?  Sure 96 mi yoksa Sure 1 mi?  Hangisi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest La ilahe İLLALLAH.

 Namazı kabul etmeyenler; Bunlar kafirlerdir. Allah’u Zülcelal bir ayet-i kerimede:
“İnkarcı insan, ne iman etti, ne de namaz kıldı” (Kıyamet 31) buyurmuştur

 

Namaz, mü’minlerle kafirler arasındaki en önemli farklardan biridir. Bir kimse, namaz kılmakla hem Allah’u Zülcelal’in emrini yerine getirmektedir, hem de inanmayanlardan ve Allah’u Zülcelal’e asi olan kimselerden ayrılmaktadır.

 

Nihayet onların peşinden öyle bir nesil geldi ki, bunlar namazı bıraktılar; nefislerinin arzularına uydular. Bu yüzden ileride sapıklıklarının cezasını çekecekler.” (Meryem 59)

 

AYET'lerde de buyurduğu gibi namazı terketmenin bu dünyadaki tek kurtuluşu namaza başlamaktır(kılmadıkları yerine kazasını kılmaktır).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Asim

Kuran Allah kelamidir

 

=====>TEVRAT'IN MÜJDELERİ<=====

 

1-)FARAN DAĞLARI...

 

1944 SENESİNDE LONDRA'DA BASILAN TEVRAT'IN ARAPÇA TERCÜMESİNDEN BİR AYET:

''ALLAH İNSANLIĞA SİNA'DA TEVECCÜH ETTİ.SAİR'DE TECELLİ BUYURDU.FARAN DAĞLARINDA ZU

HUR EDİP KEMALİYLE ORTAYA ÇIK

TI ONUN YANINDA TERTEMİZ PIRLANTA MİSAL ASHABI OLACAKTIR VE SAĞ ELİNDE ATEŞTEN İKİ AĞIZLI BALTA BULUNACAKTIR...''(SİFR.TESNİYE,BAB:33,AYET:2)

 

AYETİN BU GÜNKÜ TERCÜMESİ:''RAB SİNA DAĞINDAN GELDİ,HALKINA SEİRDEN DOĞDU,VE FARAN DAĞINDAN PARLADI,ON BİNLERCE KUTSALIYLA BİRLİKTE GELDİ SAĞ ELİNDE HALKI İÇİN ALEV ALEV YANAN ATEŞ VARDI...''

 

ALLAH(C.C.)'ÜN RAHMETİ VE İNSANLIĞA OLAN MERHAMETİ,İHSANI,HZ.MUSA(A.S)IN CENABI HAKLA MUKALEMEDE BULUNDUĞU SİNA'DA ZAHİR OLMUŞTUR...BU RAHMET O DEVREDE HZ.MUSA'YA VERİLEN NÜBÜVVETTİR...SAİR,FİLİSTİNDİR...ORADA ALLAH'IN RAHMETİ VAHİY YOLUYLA GELİP HZ.İSA'YI VE ÇEVRESİNDEKİLERİ BÜRÜMÜŞTÜR...AYNI ZAMANDA HZ.MESİH,RABB'İN TECELLİLERİNE MAZHAR OLMUŞ BÜYÜK BİR PEYGAMBERDİR...FARAN DAĞLARINDA İSE CENAB-I HAK ,SIRR-I EHADİYET VE MAKAM-I FERDİYETLE ZUHUR ETMİŞTİR...FARAN MEKKEDİR...ÇÜNKÜ AYNI TEVRAT'IN BAŞKA BİR YERİNDE,HZ.İBRAHİM'İN OĞLU İSMAİL'İ FARAN'DA BIRAKTIĞI ANLATILMAKTADIR...ÖYLEYSE TEVRAT'TA GEÇEN FARAN'DAN MAKSAT MEKKE'DİR...SIRASIYLA BU AYETTE ÜÇ NEBİDEN BAHSEDİLİYOR...BUNLARDAN BİRİNCİSİ HZ.MUSA(A.S),İKİNCİSİ HZ.İSA(A.S),ÜÇÜNCÜSÜDE HİÇ ŞÜPHE YOKKİ HZ.MUHAMMED MUSATAFA(S.A.V)'DİR...YAHUDİLER KİTAPLARINDA HEM İSA ALEYHİSSELAM'I HEM MUHAMMED MUSTAFA SALLAHU LAEYHİ VE SELLEM'İ GÖRÜRLER...GÖRÜRLERDE GENEDE İKİSİNİDE İNKAR EDERLER...TIPKI HRİSTİYANLARIN GÖRDÜKLERİ HALDE MUHAMMED MUSTAFA'YI İNKAR ETMELERİ GİBİ...

 

AYRICA AYETİN DEVAMINDAKİ ''SAĞ ELİNDE HALKI İÇİN ALEV ALEV YANAN ATEŞ VARDIR''İBARESİNDENDE ONUN CİHADA ME'MUR BİRİ OLACAĞI ANLAŞILMAKTADIR...Kİ HZ.MUHAMMED ALEYHİSSELAM BİR ÇOK CİHADA KATILMIŞTIR...KALDI Kİ MUSA(A.S)DAN SONRA GELEN İKİ PEYGAMBERDEN SADECE HZ. MUHAMMED CİHADA KATILMIŞTIR...HZ.İSA(A.S) SAVAŞMAMIŞTIR...

 

MALUMDUR Kİ ALLAH RESULÜ,VAHYİN BİDAYETİNDE HİRA DAĞINDA BİR MAĞARA'YA ÇEKİLİR VE ORADA KENDİNİ TEFEKKÜR VE İBADETE VERİRDİ...İLK VAHİY BU DAĞDA GELMİŞTİ...FARAN EĞER MEKKE DEĞİLSE BAŞKA NERESİ OLABİLİR Kİ,ORADAN İSLAM DİNİ GİBİ BİR DİN ZUHUR EDİP GARBA ŞARKA YAYILSIN...DÜNYADA BÖYLE BİR YER MEVCUT OLMADIĞINA GÖRE,TEVRATTA GEÇEN FARAN MEKKEYE İŞARETTİR...AYRICA BELİRTTİĞİM GİBİ TEKVİN'İN 21. AYETİNDE GEÇEN HZ.İSMAİL'LE İLGİLİ 'FARAN'A YERLEŞTİ İBARESİ DEDİĞİMİ İSPATLAYAN EN BÜYÜK VE EN AÇIK DELİLDİR...AKSİNİ İDDİAYA'DA KİMSENİN GÜCÜ YETMEYECEKTİR...BU MEVZUDA YAPILAN İTİRAZLAR İLMİLİKTEN UZAK İNDİ MÜLAHAZALARDIR...HELE AYETİN SONUDAKİ ASHAB VE CİHAD'A MEMUR OLMAYA İŞARET EDEN BAZI KISIMLAR HİÇ BİR TEREDDÜT VE ŞÜPHEYE MEYDAN VERMEYECEK ŞEKİLDE,O ZAT'IN HZ.MUHAMMED ALEYHİSSELAM OLDUĞUNU GÖSTERMEKTEDİR...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest isottt

Kuranda namaz yok değil. Namaz kelimesi birçok ayette vurgılanmış. Namaz ın kelime anlamı temel olarak ibadet etmektir. Peki Allah ile kul arasındaki ibadetin nasıl bir şekli olabilir. Bu şekli nemezın farzı sünneti ayrımlarını kim nası ortaya çıkarmıştır. İslamın şartını, imanın şartını kim belirlemiştir. İbadete şekli kim nasıl vermiştir. Kuranda 80-90 kez baksi geçen namaz islamın şartıdırda, 300-400 kez geçen iyilik islamın şartı değildir. Kuranı ve islamı bir kalıba ve şarta bağlayanların peşinden gitmek yerine kendi aklınızı kullanın derim. Allah insanı yarattı ve ruhunu nefesinden üfledi. O nefes tüm inssnlarda var. Senin benim eksiğimiz, okumamak araştırmamak ve geniş düşünememektir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugünkü islam Kurandaki islam degil AFYON DINIDIR.

 

saygilarla

Tam tersine. Bugunku siddetle savunulan Islam, Kurandaki Islamdir.

 

Sizin savundugunuz Islam Kurandaki Islam degildir. Sizin bildiginiz Islam kitapdaki kural ve tavsiyeleri dikkkate almayan, Rumi, Yunus Emre, Haci Bektas Veli gibi insanlarin "samanistlestirdigi" bir Islamdir. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.