Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Xpeng'in X9'u EV Endüstrisini Yeniden Yaratacak mı? Eş Başkan Bunun 'Oyun Değiştirici' Olacağını Düşünüyor

8934d66157cd4c1798bd8d1396914f7f.jpg

Çin elektrikli araç (EV) devi XPeng Inc.'in (NYSE:XPEV) Başkan Yardımcısı ve Eş Başkanı Brian Gu, yeni piyasaya sürülen X9 modeline ilişkin iyimserliğini dile getirerek, bunun sektör için potansiyel bir "oyun değiştirici" olduğunu öne sürdü.

Ne Oldu: CNBC'nin bildirdiği gibi, yedi koltuklu bir EV olan X9, Çin pazarı için SEPA2.0 mimarisini kullanan 1 Ocak'ta piyasaya sürüldü. Aracın fiyatı 359.800 yuan (50.360 $) ile 419.800 yuan (58.760 $) arasında olup teslimatlar hemen başlayacak.

200c2f1b0b10492f9221501bca7d2a16.jpeg

Gu, CNBC ile yaptığı özel bir röportajda, "X9 için bunun aslında MPV'lere (çok amaçlı araçlar) yönelik akülü elektrikli araçlar segmentinde ezber bozacak bir gelişme olmasını bekliyoruz" dedi.

Şöyle ekledi: "Bunun kendi kategorisinde en çok satan ürün olabileceğine inanıyoruz... çünkü bence çok yenilikçi teknoloji ve tasarımın yanı sıra üstün yol tutuşu ve sektör lideri akıllı sürüş teknolojisine sahip; çok güzel tasarlanmış bir üründe bir araya getirilmiş."

9cebb2943b414b4ca99f884945349c26.jpg

XPeng'in X9 lansmanı, aralarında Nio (NYSE:NIO), Huawei ve Zeekr'in de bulunduğu diğer Çinli EV oyuncularının yeni elektrikli araçları tanıtmasıyla aynı zamana denk geliyor. Tüketici elektroniği şirketi Xiaomi bile ilk EV'siyle pazara girmeye hazırlanıyor.

XPeng'in ayrıca sürücü destek teknolojisini 2023'ün sonuna kadar Çin'de ve 2024'ün sonuna kadar Avrupa'da kullanıma sunmayı planlıyor.

6016957fa7e8477da6d4a9f642b23041.jpg

Neden Önemlidir: XPeng, EV pazarında istikrarlı bir büyümeye tanık oluyor. Kasım 2023'te şirket, bir önceki yıla göre %245 artışla 20.041 araçlık yeni bir aylık teslimat rekoru kırdı.

a0aa9e337aa44926ae11f18363f31941.jpg

Ancak Aralık ayında Alibaba'nın şirketteki hisselerinin önemli bir kısmını satmayı planladığını duyurmasıyla şirketin hisseleri darbe aldı ve bu durum Hong Kong borsasındaki gerilemeyle aynı zamana denk geldi.

Kaynak: Benzinga

  • Admin
Gönderi tarihi:

Elektrikli Nissan GT-R Çılgın Tasarımla Geliyor

Nissan GT-R'nin elektrikli halefinin, Japonya Mobilite Fuarı'nda tanıtılan Hyper Force konseptinden ilham alan, dünya dışı bir stil ile on yılın sonundan önce geleceği bildiriliyor. Konsept otomobiller üretime girdiğinde, tasarım sıklıkla dramatik biçimde değişir ve Toyota GT86'da olduğu gibi çoğu zaman daha da kötüsü olur. Ancak görünen o ki yeni Nissan GT-R bu kadere maruz kalmayacak.

characterModalImage--1025--01@2x.jpg.web

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

GM'nin Ultium EV Sunumu Çin'de Çok Daha Sorunsuz Gidiyor

GM, 2023'te Çin'de 100.000'den fazla EV sattı. Ultium tabanlı Buick Electra E5, bu sayının sağlıklı bir kısmını oluşturdu.

General Motors, tamamen yeni Ultium platformu tabanlı elektrikli otomobilleriyle bunu kesinlikle kolay bir şekilde başaramadı. Kuzey Amerika'da, daha eski, çok daha basit ve artık üretilmeyen Chevy Bolt ikizleri, geçen yıl markanın tüm EV satışlarının büyük kısmını oluşturuyordu; GM'nin 2023'ün 4. çeyreğinde satılan yaklaşık 20.000 biriminin %60'ından fazlasını oluşturdular. Chevy Blazer EV, Cadillac Lyriq ve GMC Hummer, çok sayıda kalite ve yazılımla ilgili sorunların ortasında, buradaki yollara ancak yavaş yavaş damlamaya başladı.

1688547499791.jpg

Yine de GM'nin Ultium arabalarının Çin'de çok daha iyi durumda olduğu görülüyor. Automotive News'in bir raporuna göre, GM'nin SAIC Motor Corp. ile ortak girişimi burada yalnızca Aralık ayında 18.911 EV teslim etti; bu rakam bir önceki yıla göre %300'ün üzerinde bir artış gösterdi. Ve ABD'den farklı olarak' Rakamlara bakıldığında, Çin'de en az bir Ultium tabanlı EV'nin sağlıklı satışı vardı: yakında çıkacak olan Chevrolet Equinox EV ve Blazer EV'nin mekanik kardeşi Buick Electra E5.

Tamamen Şarj Olun

GM'nin Ultium Platformunun kullanıma sunulması Çin'de çok daha sorunsuz oldu

ABD'nin Ultium'u piyasaya sürmesi riskli olabilir ama Çin'de Ultium tabanlı Buick'ler makul rakamlarda satılıyor.

Bu GM için iyi bir haber, ancak kuşkusuz bu rakamlar BYD veya Tesla tarafından ortaya konan bazı astronomik rakamlarla karşılaştırıldığında sönük kalabilir. Doğru, eski Buick Velite 6 istasyon vagonu (yine Ultium platformunu hiç temel almıyor) bu satışların 45.538'ini oluşturuyor, ancak Buick Electra E5 hala 35.129 adet sattı ve Cadillac Lyriq 5.400 adet sattı.

GM satış rakamlarının geri kalanını paylaşmadı ancak Çin'de iki Ultium otomobil daha satılıyor: Buick Electra E4 ve Cadillac Optiq; Ultium olmayan Chevrolet Menlo ile birlikte satılan tüm EV'ler 100.000 adedi aştı. Bu, Ultium platformunun özünde bazı yinelemelerde oldukça uygulanabilir olabileceğini gösteriyor. (Çin'in Ultium arabalarının gördüğümüz yazılım sorunlarını gösterip göstermediği bizim için hemen belli değil.)

GM'nin Çin'deki stratejisinin ne kadar pürüzsüz olduğunu görmek ilginç. Otomobil üreticisi burada yeni EV'leri yollara çıkarmakta zorlandı, ancak SAIC-GM, Çin pazarına yeni model serileri sunma konusunda tamamen taktiksel davrandı. İlk olarak Cadillac Lyriq 2022'de satışa çıktı. Bu yılın nisan ayında Buick Electra E5. Yıl sonundan önce Electra E4 ve Cadillac Optiq satışa sunuldu ve SAIC-GM'nin Çin tüketimi için Chevrolet Equinox EV ve Blazer EV'yi seri olarak üretmeye başlaması an meselesi.

my24-optiq-reveal-masthead-l-v4.jpg?imwi

Bu, GM'nin, Wuling Hongguang Mini EV veya Wuling Bingo gibi çok satan hiper kentsel EV şehir arabalarından sorumlu olan SAIC ve Wuling ile olan diğer ortak girişimlerinin güçlü performansını içermiyor.

Dahası, Buick Ultium tabanlı otomobillerin rekabetçi bir şekilde fiyatlandırıldığı ve arzu edilen bir özellik seti sunduğu görülüyor. Electra E5, Blazer EV'den farklı bir yazılım arayüzü kullanıyor ve bu nedenle Apple CarPlay'i kullanabiliyor. Aynı zamanda 23.220 $ (169.900 CNY) gibi düşük bir fiyattan başlayan cazip fiyatıyla Tesla Model Y'nin 36.550 $ (266.400 CNY) fiyatını oldukça düşürüyor.

GM'nin model serisini elektrikli hale getirmeye devam etme planları hem yurt içinde hem de yurt dışında devam edecek. SAIC-GM halihazırda Wuhan ve Şangay'daki fabrikalarda Ultium tabanlı otomobiller üretiyor ve üçüncü fabrikanın 2025'te faaliyete geçmesi planlanıyor. Buick Electra E5'i Amerika Birleşik Devletleri'nde görüp görmeyeceğimiz belli değil, ancak Optiq'in Çin'de tanıtılıp satışa sunulmasının ardından Kuzey Amerika için duyurusunu yaptığımızda, yakın zamanda daha fazla sinerjinin gelmesini bekliyoruz.

Buick tamamen EV'ye geçmek istiyor, bu yüzden belki Electra E5 ve E4 ya da onlar gibi bir şey önümüzdeki yıl bize gelebilir.

Kaynak: InsideEVs Global

  • Admin
Gönderi tarihi:

Xiaomi'nin EV Hakimiyetine Giden Yolu SU7 Sedan'ın İlk Çıkışıyla Başlıyor

188d0b4c14a6b4ebf82e8f05d6bdd219.jpg

28 Aralık 2023'te Çinli teknoloji şirketi Xiaomi, ilk elektrikli otomobilini Pekin'deki Tech Day'de tanıttı. Etkinlikte Xiaomi CEO'su Lei Jun, hedeflerinin önümüzdeki 15-20 yıl içinde dünyanın en büyük beş otomobil üreticisinden biri olmak olduğunu belirterek, rakiplerinin Porsche ve Tesla olduğunu sözlerine ekledi.

ef2865d5b858f785ceb32ade0c0b234e.png

Xiaomi'nin en yeni EV'si SU7, yaklaşık 5 metre (16,4 fit) uzunluğa sahip, beş yolcuya kadar konforlu bir şekilde konaklamak için tasarlanmış dört kapılı bir modeldir. İki versiyonu mevcuttur: LiDAR teknolojisine sahip biri ve standart sürüm. SU7, gelişmiş otonom sürüş yetenekleri ve Xiaomi'nin akıllı telefonları, tabletleri ve diğer elektronik cihazlarıyla kusursuz bağlantıyı kolaylaştıran entegre işletim sistemiyle öne çıkıyor. Şu an itibariyle çıkış tarihi ve fiyatlandırmayla ilgili spesifik ayrıntılar açıklanmadı.

7f693eb62380dfcad7b063ecd0536469.png

Araç, 73,6 kWh pil ile donatılmıştır ve tek şarjla 668 km (415 mil) (CLTC standardı), 530 km (329 mil) (WLTP standardı) ve 458 km (285 mil) (EPA standardı) yol kat edebilir. Elektrik motoru maksimum 295 beygir gücü üretebiliyor.

1f50a3dbedbc6be3587825fcc7b7ab16.png

Xiaomi, Çin elektrikli otomobil pazarında sağlam bir yer edinmek için önümüzdeki 10 yıl içinde otomotiv işine 10 milyar dolar yatırım yapacağını duyurdu.

ccf614e39a0b375ba9ae3af061adac76.png

Kaynak: Gangnamtimes

  • Admin
Gönderi tarihi:

Honda'nın Kanada'da 14 Milyar Dolarlık Elektrikli Araç Fabrikası Düşündüğü Bildirildi

Potansiyel olarak 14 milyar dolarlık tesis yeni nesil piller de üretebilir.

Honda, kitlesel elektrifikasyona hazırlanmak için Kuzey Amerika'da EV ile ilgili yeni, büyük bir yatırım yapmayı düşünüyor.

Nikkei'ye göre Honda, Kanada'da bir pil hücresi fabrikasının yanı sıra 14 milyar dolarlık (2 trilyon yen) tamamen elektrikli bir otomobil fabrikası kurabilir. Raporda ilginç bir şekilde pil üretiminin yeni nesil katı hal piller gibi "şirket içi" çözümler içerebileceği belirtiliyor. Yeni otomobillerin üretimi 2028'de başlayabilir.

Tamamen Şarj Olun

Honda 10 yıl içinde çoğunlukla elektrikli otomobil satmayı planlıyor

Honda, 2030 yılına kadar Kuzey Amerika'daki toplam otomobil satışlarında %40 oranında tamamen elektrikli otomobil payı elde etmeyi hedefledi. 2035 yılına kadar bu rakamın %80'e çıkması bekleniyor.

Şu anda hiçbir şey kesin değil ancak Japon medyası böyle bir şeyi haber yapıyorsa genellikle ciddi bir şeyin masada olduğunu varsayabiliriz. 14 milyar dolar gerçekten çok büyük bir miktar ve çok büyük araç ve akü fabrikalarının yanı sıra gerekli teknolojiler için de yeterli olacaktır.

Makaleye göre, konum açısından, Ontario eyaletindeki mevcut bir Honda fabrikasının yanındaki bir tesis de dahil olmak üzere birden fazla saha değerlendiriliyor.

Şu anda Honda'nın tamamen elektrikli ürün yelpazesinde, General Motors'un Ultium platformunu temel alan ve yine GM tesislerinde üretilecek olan, yakında piyasaya sürülecek yalnızca iki model (2024 Honda Prologue ve 2024 Acura ZDX) yer alıyor.

Uzun vadede Honda, yakında çıkacak yeni e:Architecture EV platformunu temel alarak kendi bünyesinde tamamen elektrikli otomobiller geliştirmeyi ve üretmeyi planlıyor.

Şirketin ayrıca Ohio'daki LG Energy Solution (LGES) ile 2025 yılı sonuna kadar devreye girmesi beklenen 40 gigawatt saatlik bir pil ortak girişim projesi var.

Bu arada Honda, General Motors ile birlikte uygun fiyatlı tamamen elektrikli otomobiller üretme planından vazgeçti; bu da şirketin artık kendi ürünlerini geliştirmek ve piyasaya sürmek için kendi başına daha fazla yatırım yapması gerekeceğini gösteriyor.

Kaynak: InsideEVs Global

  • Admin
Gönderi tarihi:

Geely Galaxy E8 Çin'e 475kW ile girdi. 24 bin USD'den başlıyor

Geely-Galaxy-E8-launched-CNC-1536x865.jp

Geely Galaxy E8, Çin'de 175.800 yuan (24.760 USD) başlangıç fiyatıyla piyasaya sürüldü. Üst donanım seviyesi, 475 kW, 620 km menzil ve 3,49 saniyelik 0-100 km/saat hızlanma süresi için iki e-motora sahiptir. Ön satışlara göre 12.200 yuan (1.700 USD) daha ucuz. E8’i daha yakından tanıyalım.

Galaxy, geçtiğimiz yıl Geely markası altında yeni bir enerji serisi olarak piyasaya sürüldü. Artık logosuyla, web sitesiyle, bayilikleriyle bağımsız bir marka olarak konumlanıyor. 2025 yılına kadar yedi modelden oluşacak. Geely Galaxy markası altındaki üçüncü model ise E8 elektrikli sedan.

Geely Galaxy E8'in dış yüzeyi

Slide-16_9-122-94-1068x602.jpg

Geely Galaxy E8, Galaxy Light konsept otomobilinin tasarım dilini takip ediyor. Ana özellikleri ince farlar, alçak kemer çizgisi ve uzun kaput çizgisidir. Aynı zamanda şık bir tavan çizgisine, geri çekilebilir kapı kollarına ve aerodinamik jant kapaklarına sahiptir. Bu stil öğeleri sayesinde Galaxy E8'in sürtünme katsayısı 0,199 Cd'ye ulaşıyor. Daha iyi sürtünme katsayısı numarasına sahip tek model, yakın zamanda tanıtılan Xiaomi SU7'dir.

Slide-16_9-122-95-1068x602.jpg

Slide-16_9-122-97-1068x602.jpg

Kaynak: CarNewsChina

  • Admin
Gönderi tarihi:

TopSpeed'in 2024 Yılının En İyi Elektrikli Otomobili: Hyundai IONIQ 6

2024 Hyundai IONIQ 6, beklentileri aşan ve uygun fiyat noktasında değer, konfor ve performans sunan yılın en iyi elektrikli otomobilidir.

IONIQ 6, 0,22'lik sürtünme katsayısına sahip benzersiz, aerodinamik bir tasarıma sahip olup, mükemmel menzil ve verimlilik sağlayarak kendi fiyat aralığında rakiplerini geride bırakıyor.

IONIQ 6'nın iç mekanı geniş ve konforlu olup, kendine özgü görünümüyle dikkat çekerken performans, menzil ve şarj yetenekleri açısından Tesla'ya meydan okuyor.

2024 model yılının en iyi elektrikli otomobilini belirlemek kolay olmadı. Tesla'nın menzil, şarj, genel teknoloji ve kullanıcı deneyimi açısından hâlâ lider olduğu bir dünyada, kazananımızın yalnızca bu temel kriterleri karşılaması değil, aynı zamanda daha fazlasını yapması da gerekiyordu. Peki kaç model daha fazlasını yapabilir?

En iyi elektrikli aracın oyunu değiştirmesi gerekiyordu. Hepimize Doc'un içinde geleceğe yolculuk etmişiz gibi hissettirmeliydi. Brown'ın DeLorean Zaman Makinesi. Başka bir deyişle kazananımız beklentileri aşmak zorundaydı. Bu nedenle 2024 Hyundai IONIQ 6'nın Top Speed'in 2024 yılının en iyi elektrikli otomobili ödülünü hak ettiğini düşünüyoruz.

2024 Hyundai Ioniq 6
9.4 / 10

Hyundai Ioniq 6, gerçek bir amaca hizmet eden benzersiz, neredeyse muz şekilli bir görünüme sahiptir; sürtünme katsayısını yalnızca 0,22'ye düşürür. RWD veya AWD konfigürasyonuyla sunulan Ioniq 6, 225 beygir gücü kadar düşük veya 320 beygir gücü kadar güç üretebilir ve en iyi yanı, 350 kW'lık hızlı şarj cihazının mümkün olması nedeniyle yolda da iyi bir araç olacağıdır. yalnızca 18 dakikada %10-80 arasında şarj edin. Genel olarak, bu kadar uygun bir fiyat noktasında değer, konfor ve performans sunan bir elektrikli otomobil bulmak zordur.

Model Hyundai Ioniq 6
Motor: Tek veya Çift Motorlu
Tork 258 - 446 LB-FT
Aralık 205 - 361 Mil
Aktarma organı RWD veya AWD

MSRP 42.450 $ - 50.150 $
Şarj Süresi 350 kW'ta 18 dakika kadar kısa bir sürede
Beygir Gücü 225 - 320 HP

Artıları

Mükemmel aralık
Parasına göre birçok özellik
baş döndürücü tasarım

Eksileri

sınırlı kargo kapasitesi
RWD modeli o kadar hızlı değil
Tasarım herkese göre olmayabilir

2024 yılı için bu kategorideki en iyi aracı belirlemek amacıyla şirket içi uzmanlarımız, paranın karşılığı, performans ve beklenen güvenilirlik ve güvenlik dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere bir dizi faktöre oy verdi. Aşağıdaki ekran kartında gördüğünüz toplam inceleme puanı, bu faktörler arasındaki ortalama puanın (1-10 arasında derecelendirilmiş) göstergesidir ve gerçek dünya deneyimine dayanmaktadır. Araç derecelendirme metodolojimize ilişkin daha fazla bilgiyi TopSpeed'in metodoloji sayfasında bulabilirsiniz.

2024 Hyundai IONIQ 6 Neden 2024 Yılının En İyi Elektrikli Otomobili?
Kapalı

IONIQ 6, bir EV'nin teknik özellikler sayfasındaki menzilden daha fazlası olabileceğini kanıtlıyor. Bu aynı zamanda biçimin işlevi takip ettiğinin ve tasarımın hala en ilginç arabaları doğurduğunun kanıtıdır. Bu şeyin yan profilden ters bir muza benzediğini fark ederseniz, bunun nedeni bu şekilde görünmesi gerektiğidir. Aerodinamik adına, IONIQ 6 mümkün olduğu kadar akıcı olacak şekilde tasarlandı ve yalnızca 0,22'lik (Kuzey Amerika'da fiziksel kapı aynaları nedeniyle) sürtünme katsayısına (Cd) sahip olmasına olanak tanıdı. Bu, elektrikli Hyundai'nin yollardaki en aerodinamik otomobillerden biri olmasını sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda arka kısmının size neden eski bir Saab 900'ü veya - öhöm - hava soğutmalı Porsche 911 Turbo'yu (Porsche meraklıları bunu anlayacaktır) hatırlattığını da açıklıyor. Bunu yazdığım için beni çarmıha ger). Eğlenceli bir şekilde IONIQ 6'nın arka paneli de Infiniti J30'a benziyor.

Burada kendimize karşı dürüst olalım, IONIQ 6, otomobil üreticilerini yapmamakla suçladığımız türden bir otomobil tasarımıdır. Beğenin ya da beğenmeyin, Hyundai'nin onu bu şekilde tasarlayacak cesarete sahip olması, IONIQ 6'yı oldukça havalı kılıyor. Bu ve Hyundai'nin bu günlerde takıntılı olduğu eklenen Pixel teması, bu arabanın yoldaki başka hiçbir şeye benzemediğinin anlaşılmasına gerçekten yardımcı oluyor. Tüm bu aero şeylerin güzelliği, aslında gerçek dünyada işe yaramasıdır. EPA'ya göre IONIQ 6 Uzun Menzilli RWD (18 inç tekerleklerle) tek şarjla 361 mil yol kat edecek. En son kontrol ettiğimde bu, Tesla Model 3 (272 mil) de dahil olmak üzere bu fiyat aralığındaki tüm elektrikli araçlardan daha iyiydi.

Hyundai Ioniq 6, Tesla Model 3 ve BMW i4 gibi modellerle yarışarak gözünü en üst seviyeye dikmiş ilgi çekici bir modeldir.
Performans özellikleri

IONIQ 6 çeşitli farklı konfigürasyonlarda gelir. Yeni başlayanlar için tüm arabalar aynı 77,4 kWh sıvı soğutmalı lityum iyon pille çalışıyor. Daha sonra arkadan çekişli veya dört tekerlekten çekişli sürüş arasında seçim yapabilirsiniz; bu durumda menzil değişecektir. Tekerlek boyutları aynı zamanda tek bir şarjla kaç kilometre yol kat edebileceğiniz üzerinde de büyük bir etkiye sahip olacaktır.

Ancak IONIQ 6'nın hangi versiyonunu seçerseniz seçin, ürün yelpazesi son derece rekabetçi olacaktır. Performansı da öyle. Temel bir RWD modeli bile hala 225 beygir gücüne ve 258 pound-feet torka eşdeğer bir değer üretiyor. IONIQ 6 aynı zamanda yüksek şarj hızları açısından da segment lideridir ve uyumlu bir seviye 3 şarj cihazıyla ideal koşullarda 239 kW'a kadar şarj kabul edebilir. Hyundai'ye göre bu, otomobilin 30 dakikadan kısa sürede %10'dan %80'e şarj olmasını sağlıyor.

IONIQ 6'nın açık ara en iyi kalitesi verimliliğidir. Arabayla ilk sürüşüm sırasında, Vancouver'daki Kanada lansmanı sırasında, serinin en az verimli olanı olan dört tekerlekten çekişli modelde 3,57 mil/kWh'lik bir enerji tüketimi elde edebildim. Bu, otomobil üreticisinin iddialarıyla aynı düzeyde, gerçek dünyada 277 mil menzil anlamına geliyor.

Yolda, IONIQ 6 hızlı bir şekilde çizgiden çıkıyor, iyi bir şekilde bir araya getirilmiş hissi veriyor ve kabini geniş ve uzun yolculuklar için son derece konforlu. Benim tek yakınmam, Honda Civic'inkinden daha az vites taşıyan küçük bagajı.

Performans Özellikleri

Ioniq 6 RWD

Ioniq 6 AWD

Güç Aktarma Organı Yapılandırması

Tek Motorlu

Çift Motorlu

Beygir gücü

225 beygir

320 beygir

Tork

258 LB-FT

446 LB-FT

Menzil

205 - 361 Mil

270 - 316 Mil

Pil

77,4 kWh

77,4 kWh

120V Şarj

6 Saat, 55 Dakika

6 Saat, 55 Dakika

50 kW Şarj

73 Dakika

73 Dakika

350 kW Şarj

18 Dakika

18 Dakika

2024 Hyundai IONIQ 6'nın En İyi Özellikleri

Kapalı

Sınıfında lider seri
Yüksek verimli
Yolda başka hiçbir şey yok gibi görünüyor
Çok iyi bir araya getirilmiş
Geniş ve konforlu kabin
IONIQ 6 insanların bakışlarını üzerine çekiyor. İnsanları konuşturan bir araç. Verimlilik açısından bakıldığında, aynı zamanda bu segmentte performans, menzil ve şarj açısından Tesla'ya gerçekten meydan okuyan birkaç otomobilden biri. İç mekanı oldukça geniştir ve pek çok düzenli depolama çözümü sunarken, arka koltukta iki yetişkin yetişkin rahatça oturabilir.

Hyundai, marka hakkındaki görüşlerinizi tamamen değiştirecek Ioniq 6 kompakt EV ile pazarda bir adım öne geçti.

İkinciler

Şu anda satışta olan çok sayıda harika EV var ve bu da kararı zorlaştırıyor. 2024 Tesla Model 3'ü düşündük ancak henüz Kuzey Amerika topraklarında mevcut değil. Lucid Air kesinlikle ilgimizi çekti ancak IONIQ 6'nın halk için daha ulaşılabilir olması nedeniyle daha ilginç bir ürün olduğunu hissettik. Şüphesiz etkileyici bir makine olan BMW i7 için de aynı hikaye geçerli, ancak çalışkan orta sınıfın karşılayabileceği bir makine değil. IONIQ 6, verimlilik açısından çok daha pahalı EV'lere bile meydan okuyor.

2024 İçin Son Düşünceler ve Tahminler

2024 model yılı, IONIQ 6'ya parasının karşılığını fazlasıyla verebilecek harika yeni EV'lerle dolu bir yıl olacak. Volkswagen ID.7 sedanı hazırlarken Kia, bu sonbaharın başlarında bize gösterdiği Stinger'dan ilham alan EV konseptinden bir şeyler çıkarabilir. Mercedes-Benz ayrıca tamamen elektrikli bir CLA hazırlığında. Meksika yapımı elektrikli araçlarını pazarımıza ithal ederek bizi şaşırtabilecek uyuyan Çin devi Geely'yi de unutmayalım. EV devrimi aramızda, millet. Tüketici olarak sizin için bu, yakında aralarından seçim yapabileceğiniz çok daha heyecan verici modellerin mevcut olacağı anlamına geliyor.

Kaynak: TopSpeed

  • Admin
Gönderi tarihi:

Volkswagen ID.3 GTX EV'nin Bu Yıl 281 BG, RWD ile Geldiği Bildirildi

10182-DB2019AL02005large.jpg

Autocar'a göre, aslında içten yanmalı motorlu Golf'e tamamen elektrikli bir alternatif olan Volkswagen ID.3, yeni sportif versiyonun piyasaya sürülmesi sayesinde bu yıl büyük bir güç artışına girecek.

Geçmişte yaklaşan ID.3 GTX (isim henüz onaylanmadı) hakkında yazmıştık, ancak görünüşe göre VW'nin yeni maliyet düşürme döneminde işler değişti. Daha önce güçlendirilmiş elektrikli hatchback'in dört tekerlekten çekiş sistemiyle satışa sunulacağı bildirilmişti ancak mevcut marka patronu Thomas Schafer bu tür planları reddettiği için artık durum böyle değil.

Volkswagen ID.3 elektrikli hatchback'in sportif bir versiyonu üzerinde çalışılıyor ve 281 beygir gücünde arkaya monteli bir motorla satışa sunulacağı bildiriliyor.
Sonuç olarak, ID.3 GTX, diğer tüm donanım seviyeleri gibi arkadan çekişli olmaya devam edecek, ancak muhtemelen otomobil üreticisinin mevcut AP310 ünitesinden önemli ölçüde daha güçlü olan yükseltilmiş APP550 elektrik motorunu alacak.

Bu, 281 beygir gücü ve 402 pound-ft tork üreten yeni ID.7 sedana güç veren e-motorun aynısıdır. Şimdiki en güçlü ID.3 olan Pro S ile karşılaştırıldığında bu, 80 hp ve 174 lb-ft'lik bir artıştır. Yeni motorun daha iyi soğutması, yeni sargıları ve daha verimli bir invertörü var, dolayısıyla daha küçük ID.3'te nasıl performans göstereceğini görmek ilginç olacak.

Bunu, Amerikalıların muhtemelen asla alamayacakları elektrikli arkadan çekişli GTI gibi düşünün; hepsi revize edilmiş direksiyon, daha sert amortisörler ve sportif bir sürüşe uygun daha düşük sürüş yüksekliği ile yükseltilmiş bir kabuk içinde güzel bir şekilde paketlenmiştir.

Kaynak: InsideEVs Global

  • Admin
Gönderi tarihi:

Lexus çevre dostu EV'ler sıra dışı, yarışlardan ilham alan bir yenilenmeye kavuşuyor

Lexus-RZ-gallery-1-desktop-1440x811-LEX-

Lexus-RZ-gallery-2-desktop-1440x811-LEX-

Lexus-RZ-gallery-5-desktop-1440x811-LEX-

  • Admin
Gönderi tarihi:

Hertz On Binlerce Elektrikli Aracı Elden Çıkarıp Yerine Benzinli Araç Almaya Karar Verdi

ABD'nin önde gelen kiralık otomobil şirketlerinden Hertz, daha önce 100.000 Tesla araç almayı planlamasına rağmen düşük talep ve yüksek onarım maliyetleri nedeniyle on binlerce elektrikli aracı satıyor.

hertz-logo-black.png

Karar, yüksek maliyetler, sınırlı şarj altyapısı ve aşırı hava koşullarında azalan sürüş mesafesine ilişkin endişeler nedeniyle EV satışlarındaki yavaşlayan büyümeyi yansıtıyor.

Hertz, 20.000'den fazla elektrikli araç satarak arz ve talebi dengelemeyi umuyor.

Bloomberg News şunları bildirdi: "Hertz'in 2021'de 100.000 Tesla Inc. aracı satın alma planlarını açıklamasının ardından yaşanan dramatik dönüş, ABD'de tamamen elektrikli otomobillere olan talebin azaldığının altını çiziyor."
Satış noktası şöyle devam etti: "EV satış büyümesi 2023 yılı boyunca keskin bir şekilde yavaşladı ve tüketicilerin yüksek maliyetler ve faiz oranları nedeniyle ertelenmesi nedeniyle son çeyrekte sadece %1,3 arttı."

Hertz İcra Kurulu Başkanı Stephen Scherr, "EV'lerle ilgili yüksek maliyetler devam etti" dedi.

"Bunu alt etme çabalarının daha zorlu olduğu ortaya çıktı" diye devam etti.

Bu hamle, analistlerin elektrikli araç pazarının gerçekleri ve elektrikli araçların benimsenmesine yönelik iddialı hükümet hedeflerine ulaşmadaki zorluklar hakkında uyarılarda bulunmasına yol açtı.

Morgan Stanley analistleri, elektrikli bir araç arzusuna sahip olmalarına rağmen, "ancak gerçek şu ki, günümüzde elektrikli araç talebi, mevcut düzenlemelerin yol açtığı bayilerimize gelen büyük BEV (Akülü Elektrikli Araç) akışına ayak uyduramıyor" dedi. . BEV'ler arazilerimizde birikiyor."

Otomobil satıcıları da önemli teşviklere ve fiyat indirimlerine rağmen elektrikli araç arzı ile müşteri talebi arasındaki uyumsuzluk konusunda endişelerini dile getirdi.

Beyaz Saray'a yazılan bir mektupta bir grup bayi şunu yazdı: "Bay. Başkan, hiçbir devlet kurumu, hiçbir düşünce kuruluşu ve hiçbir anket şirketi otomobil müşterisi hakkında bizden daha fazla şey bilmiyor.”

"Bazı müşteriler elektrikli araç pazarında yer alıyor ve biz bunları satmaktan heyecan duyuyoruz. Ancak müşterilerin çoğunluğu bu değişikliği yapmaya hazır değil" diye devam etti mektup.

Kaynak: The State of The Union

  • Admin
Gönderi tarihi:

BYD'nin ilk gemisi 5 Bin EV ile Avrupa'ya doğru yola çıktı - Xinhua

ŞANGAY (Reuters) - Devlet medyası Xinhua'nın Salı günü bildirdiğine göre, BYD'nin ilk kiralık araç gemisi, 5.000'den fazla elektrikli aracı taşıyarak Çin'in güneyindeki Shenzhen kentinden Avrupa'ya doğru yola çıktı.

BYD, Chery Automobile ve SAIC Motor'un da aralarında bulunduğu Çinli otomobil üreticileri, ihracatı artırırken artan nakliye maliyetlerini karşılamak için gemi siparişleri veriyor.

Xinhua, "BYD Explorer No.1" adlı yeni roll-on/roll-off araç taşıyıcısının Pazartesi günü Hollanda'daki Flushing Limanı ve Almanya'nın Bremerhaven limanına doğru yola çıktığını söyledi.

Xinhua, geminin İsrail nakliye şirketi Zodiac Maritime için Yantai CIMC Raffles Tersanesi tarafından inşa edildiğini ekledi.

Çin'in 2023 yılında 5,2 milyon araç ihraç ederek dünyanın en büyük otomobil ihracatçısı olarak Japonya'yı geride bıraktığı tahmin ediliyor.

Çin Binek Araç Birliği'nin verilerine göre BYD, 2023 yılındaki toplam 3 milyon adetlik satışının yaklaşık 243.000'ini ihraç etti; en büyük denizaşırı pazarları arasında Avustralya, Brezilya ve İsrail yer alıyor.

Kaynak: Reuters

  • Admin
Gönderi tarihi:

Sodyum İyon Pil, Elektrikli Araçlarda Lityum İyon Pilin Geçerli Bir Alternatifi Olmak İçin Şekilleniyor

Sürdürülebilir ve uygun maliyetli enerji çözümleri arayışı, enerji depolama teknolojilerinde uzun süredir yeniliklere yol açmıştır. Şimdi, Argonne Ulusal Laboratuvarı'ndaki araştırmacılar tarafından sodyum iyon piller için yeni bir katot malzemesinin geliştirilmesiyle ileriye doğru önemli bir adım atıldı. Bu atılım, enerji alanında bir paradigma değişiminin önünü açarak, kolayca bulunabilen ve uygun fiyatlı bir element olan sodyumla desteklenen bir geleceğe bir bakış sunuyor.

Onlarca yıldır, akıllı telefonlardan elektrikli araçlara kadar her şeye güç sağlayan lityum iyon piller bu alana hakim oldu. Ancak nispeten kıt ve pahalı bir kaynak olan lityuma olan bağımlılıkları, uzun vadeli sürdürülebilirlik ve karşılanabilirlik konusunda endişeleri artırdı. Öte yandan sodyum, bolluğu ve önemli ölçüde daha düşük maliyeti nedeniyle ilgi çekici bir alternatif sunuyor.

Bu doğal avantaja rağmen, sodyum iyon piller geleneksel olarak lityum iyon pillerle rekabet etmekte zorlanmıştır. Düşük enerji yoğunlukları ve daha kısa ömürleri, uygulamalarını sınırlamış ve yaygın olarak benimsenmelerini engellemiştir. Ancak bu yeni gelişme oyunu değiştirmeyi vaat ediyor.

Argonne ekibi tarafından geliştirilen NMF katot malzemesi, sodyum iyon pillerin potansiyelinin ortaya çıkarılmasında kritik bir adımı temsil ediyor. Akü yapısı içerisinde etkili sodyum iyonu hareketini mümkün kılan bu yenilikçi malzeme, akünün enerji yoğunluğunu önemli ölçüde artırarak, menzili 180-200 mile kadar olan elektrikli araçlara güç sağlamak için uygun bir seçenek haline getiriyor. Bu, lityum iyon pillerin en yüksek performansıyla henüz eşleşemese de, bütçeye duyarlı tüketiciler ve işe gidiş gelişleri daha kısa olan şehir sakinleri için ilgi çekici bir seçenek sunuyor.

Ayrıca NMF katodu, eski sodyum iyon pillerin bir diğer büyük dezavantajı olan kısa ömürlerine de çözüm getiriyor. Bu yeni malzeme, şarj/deşarj döngülerinin sayısını artırarak pilin dayanıklılığını ve maliyet etkinliğini geliştirerek pili uzun vadeli daha cazip bir yatırım haline getiriyor.

Toyota'nın 745 millik katı hal bataryası muhteşem olacağa benziyor ancak SSB'lere yatırım yapılan tek batarya bu değil. İşte endüstrinin bu duruma nasıl yetiştiği.

Size mümkün olan en güncel ve doğru bilgileri verebilmek amacıyla, bu makaleyi derlemek için kullanılan veriler Argonne Ulusal Laboratuvarı (ANL) ve diğer güvenilir kaynaklardan alınmıştır.

Bilimsel Araştırmanın Güç Merkezi

1946 yılında Manhattan Projesi'nden doğan Argonne Ulusal Laboratuvarı (ANL), bilimsel araştırma ve teknolojik yenilik alanında dünya lideri olarak kendine bir yer edinmiştir. Chicago yakınlarında yer alan ANL'nin genişleyen kampüsü, enerji sürdürülebilirliği ve çevre yönetiminin üstün olduğu, çeşitli alanlarda çığır açan araştırmaların sürekli vızıltısıyla uğultu yapıyor.

Bilimsel arayışın bu canlı dokusu içinde, laboratuvarın pil araştırması, yaşamlarımıza güç sağlamanın daha temiz, daha verimli yollarını üretmeye adanmış olarak ayakta duruyor. ANL'nin pil bilim insanları, elektrokimyasal süreçlerle ilgili temel çalışmalardan yeni malzeme ve tasarımların geliştirilmesine kadar, enerji depolamanın sınırlarını durmaksızın zorluyor.

Enerji Depolamanın Sınırlarını Zorlamak

Bu özveri, sodyum iyon pil teknolojisindeki son buluşlar da dahil olmak üzere zengin bir başarı hasadı sağladı. Makalenin uygun bir şekilde vurguladığı gibi, bu yeni sodyum-nikel-manganez-demir oksit (NMF) katot, enerji yoğunluğunda önemli bir sıçrama vaat ediyor ve günlük işe gidip gelme için uygun pratik menzillere sahip elektrikli araçların önünü açıyor. Bu başarı, ANL'nin yalnızca pil performansını artırmakla kalmayıp aynı zamanda uygun fiyat ve kaynak sürdürülebilirliğini sağlama konusundaki kararlılığının altını çiziyor.

Ancak ANL'nin araştırma hedefleri sodyum iyon pillerin çok ötesine uzanıyor. Laboratuvar, çeşitli enerji çözümlerine odaklanan güçlü bir girişim portföyüne sahiptir. ANL'nin bilim adamları, son teknoloji reaktör tasarımları ve gelişmiş yakıt döngüleri ile nükleer enerjideki öncü çabalardan, güneş ve rüzgar gibi yenilenebilir enerji kaynaklarının araştırılmasına kadar, geleceğimize enerji sağlamanın daha temiz ve daha güvenilir yollarını durmaksızın arıyorlar.

ANL'nin Araştırmaya Bütünsel Yaklaşımı

Dahası, ANL'nin araştırması yalnızca enerji çözümleri arayışının ötesine geçiyor. Bilim adamları enerji, çevre ve halk sağlığı arasındaki karmaşık bağlantıları araştırarak kirlilik kontrolü, iklim değişikliğinin azaltılması ve sürdürülebilir malzeme geliştirme konularındaki gelişmelere öncülük ediyor. ANL, bu önemli bağlantıları kurarak araştırmalarının yalnızca cihazlarımıza güç vermesini sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda gezegenimizin ve sakinlerinin sağlığını ve refahını da koruyor.

Hyundai'nin ABD'deki Tamamen Katı Hal Elektrikli Akü Sisteminin Patenti
Hyundai, tamamen katı hal elektrikli araç akülerinin performansını ve stabilitesini artırmak için yenilikçi bir basınçlı akü sisteminin patentini aldı.

Sodyum İyon Piller İçin Yeni Bir Şafak

Sürdürülebilir ve uygun maliyetli enerji çözümleri arayışı, Argonne Ulusal Laboratuvarı'ndaki araştırmacılar tarafından sodyum iyon piller için yeni bir katot malzemesinin geliştirilmesiyle önemli bir adım attı. Bu yenilikçi atılım, sodyum iyon pillerin potansiyelini açığa çıkarmayı ve bunların elektrikli araçlarda ve yenilenebilir enerji depolamada daha geniş çapta benimsenmesinin önünü açmayı vaat ediyor.

Yıllardır lityum iyon piller, akıllı telefonlardan elektrikli arabalara kadar her şeye güç vererek enerji depolama alanında üstünlüğünü korudu. Ancak nispeten kıt ve pahalı bir kaynak olan lityuma olan bağımlılıkları, uzun vadeli sürdürülebilirlik ve karşılanabilirlik konusunda endişelere yol açtı. Öte yandan sodyum çok daha bol ve önemli ölçüde daha ucuz, bu da onu pil üretimi için cazip bir alternatif haline getiriyor.

Bununla birlikte, sodyum iyon piller geleneksel olarak lityum iyon pillerin enerji yoğunluğuna ve çevrim ömrüne uyum sağlamakta zorlanmıştır. Bu, potansiyel uygulamalarını sınırladı ve yaygın olarak benimsenmelerini engelledi. Kıdemli kimyager Christopher Johnson liderliğindeki Argonne Ulusal Laboratuvarı ekibine girin. Lityum-iyon piller üzerine daha önceki çalışmalarından esinlenerek yeni bir sodyum-nikel-manganez-demir oksit (NMF) katot malzemesi geliştirdiler. Bu katmanlı yapı, sodyum iyonlarının verimli bir şekilde yerleştirilmesine ve çıkarılmasına olanak tanıyarak pilin enerji yoğunluğunu önemli ölçüde artırır.

Pratik Elektrikli Araç Serilerine Doğru Bir Atılım

Bu ilerleme, sodyum iyon pillerin potansiyelini ortaya çıkarmanın anahtarını taşıyor. Diğer sodyum iyon teknolojileriyle karşılaştırıldığında NMF katodu, elektrikli araçları tek şarjla yaklaşık 180 ila 200 mil menzile çalıştırmaya yetecek kadar çok daha yüksek bir enerji yoğunluğu sunuyor. Bu, üst düzey lityum iyon pillerin menziline ulaşamasa da, bütçeye duyarlı tüketiciler ve işe gidiş gelişleri daha kısa olan şehir sakinleri için cazip bir seçenek sunuyor.

Ayrıca NMF katodu, eski sodyum iyon pillerin bir diğer önemli dezavantajını da ortadan kaldırıyor: kısa çevrim ömürleri. Bu yeni malzeme sayesinde pil hücreleri, lityum iyon benzerleriyle benzer sayıda şarj/deşarj döngüsü elde ederek genel dayanıklılıklarını ve maliyet etkinliklerini artırıyor.

Katı hal pilleri EV üreticileri arasında giderek daha popüler hale geliyor. İşte onlar hakkında bilmeniz gereken her şey.

Pil Malzemesi Olarak Sodyumun Avantajları

Sodyum iyon pillerin en heyecan verici yönlerinden biri, sodyum elementinin sunduğu doğal avantajlarda yatmaktadır. Her yerde bulunan muadili lityum ile karşılaştırıldığında sodyum, sürdürülebilir ve uygun maliyetli bir pil malzemesi olma potansiyeline katkıda bulunan çeşitli temel özelliklere sahiptir.

Bolluk ve Maliyet Verimliliği

Sodyum, deniz suyunda, tuzlu göllerde ve kaya tuzu gibi minerallerde kolaylıkla bulunan, Dünya üzerinde en bol bulunan elementlerden biridir. Bu her yerde bulunabilirlik, sınırlı sayıda yerde yoğunlaşan ve genellikle çevreye zarar veren uygulamalar kullanılarak çıkarılan lityumdan çok daha düşük bir maliyet anlamına geliyor.

Sodyumun bolluğu daha istikrarlı ve güvenli bir tedarik zinciri anlamına gelir. Jeopolitik ve ekonomik faktörlere bağlı olan lityumun aksine, sodyum kolaylıkla temin edilebilir ve fiyat dalgalanmalarına ve tedarik kesintilerine daha az eğilimlidir. Bu, büyük ölçekli uygulamalarda uzun vadeli planlama ve maliyet kontrolü açısından çok önemli olabilir.

Fiyat Dalgalanmalarına ve Tedarik Zinciri Kesintilerine Karşı Duyarlılığın Azaltılması

Geniş sodyum rezervleri, lityumda yaşanan fiyat dalgalanmalarına karşı bir tampon görevi görüyor. Bu fiyat istikrarı, sodyum iyon pillere dayalı projeler için bütçeleme ve tahmin yapmayı daha kolay ve daha güvenilir hale getirir.

Ek olarak, sodyum kaynaklarının coğrafi çeşitliliği, herhangi bir bölgedeki siyasi veya ekonomik istikrarsızlıktan kaynaklanan tedarik zinciri kesintileri riskini azaltır. Bu dayanıklılık, daha sürdürülebilir ve güvenli bir enerji geleceğine katkıda bulunur.

Lityum İyon Pillere Göre Maliyet Azalması

Sodyumun bolluğu ve lityuma kıyasla daha düşük maliyetinin, sodyum iyon pil üretiminde önemli maliyet düşüşlerine yol açması bekleniyor. Bu maliyet tasarrufu potansiyeli özellikle büyük ölçekli enerji depolama uygulamaları, şebekeler ve yenilenebilir enerji dağıtımı için caziptir.

Toyota'nın Yeni Katı Hal Pilinin Hidrojen İçin Anlamı
Toyota, çığır açan teknolojisi ve 850 milyon dolarlık sübvansiyonla EV endüstrisini nihayet kucaklamaya hazır görünüyor.

Yaygın Evlat Edinmenin Zorlukları

ABD'li araştırmacıların sodyum iyon piller için enerji yoğunluğunda elde ettiği ilerlemeler ümit verici olsa da, bu pillerin yaygın olarak benimsenmesi konusunda hala zorluk oluşturan mevcut sınırlamaların kabul edilmesi çok önemlidir.

Daha Düşük Enerji Yoğunluğu

Sodyum iyon piller için en önemli engel, lityum iyon pillere kıyasla daha düşük enerji yoğunluklarıdır. Bu, birim ağırlık veya hacim başına daha az enerji depolamak anlamına gelir. Pratik açıdan bakıldığında, elektrikli bir araca güç sağlayan sodyum iyon pilin, aynı menzile ulaşabilmesi için lityum iyon pilden daha ağır ve daha hacimli olması gerekir. Bu ağırlık cezası, araç performansını ve verimliliğini etkileyerek ulaşım sektöründeki çekiciliğini engelleyebilir.

Ağırlık ve Araç Menzili Etkisi

Ağırlık farkı, sodyum iyon pillerle çalışan elektrikli araçların menzilini doğrudan etkiliyor. Daha ağır bir akü paketi aracın genel menzilini azaltır, potansiyel olarak tüketici beklentilerinin gerisinde kalır ve uzun mesafeli yolculukların kullanışlılığını sınırlandırır. Bu, özellikle kamyon ve otobüs gibi genişletilmiş menzilin önemli olduğu ticari araçlar için hayati önem taşıyor.

Daha Az Olgun Teknoloji ve Tedarik Zinciri

Sodyum-iyon pil teknolojisi, lityum-iyon pillerle karşılaştırıldığında hâlâ gelişiminin erken aşamalarındadır. Bu, daha az olgun bir tedarik zincirine ve daha yüksek üretim maliyetlerine neden olur. Sınırlı üretim ölçeği, maliyet azaltma ve optimizasyon fırsatlarını daha da engelliyor. Yerleşik lityum iyon teknolojisiyle karşılaştırıldığında bu ticari uygulanabilirlik eksikliği, yaygın olarak benimsenme konusunda önemli bir zorluk teşkil etmektedir.

Kaynak: TopSpeed

  • Admin
Gönderi tarihi:

Çinli Huawei, Changan Auto ile 'Akıllı Araba' Ünitesi Kuruyor

A53IOHC5ABNMBFCGWPUJFZLLDU.jpg

Huawei, Çinli devlete ait otomobil üreticisi Changan Automobile ile ortak girişim imzaladıktan sonra otomotiv sektörüyle iç içe olmaya devam edeceğini duyurdu. Telekomünikasyon devi, 1 milyar yuan (140 milyon ABD Doları) kayıtlı sermaye ile Shenzhen Yinwang Akıllı Teknolojisini kurdu ve akıllı araç ekipmanı üretimi, yapay zeka sistemi entegrasyon hizmetleri ve yapay zeka yazılım geliştirmeye odaklandı.

South China Morning Post'a göre yeni ünite tamamen Huawei'ye ait ve telefon şirketi ile Changan Auto arasında teknoloji transferine yardımcı olmak için kullanılacak. Telekom firması daha önce planın "[Huawei'nin] akıllı araba çözümlerinin temel teknolojilerini ve kaynaklarını yeni şirkete entegre etmek" olacağını söylemişti.
Firma, yeni kuruluş ile Kasım ayında Changan ile imzaladığı anlaşma arasındaki ilişki hakkında yorum yapmaktan kaçındı.

Güney Çin Sabah Postası'ndan:

Kasım ayında, Huawei'nin tüketici iş grubu CEO'su ve Akıllı Otomotiv Çözümleri iş birimi başkanı Richard Yu Chengdong, Çinli otomobil üreticileri Seres Group, Chery Automobile, JAC Motors ve BAIC Motor'u Huawei-Changan ortak girişiminde hisse almaya çağırdı.

Genellikle ülkedeki daha küçük otomobil üreticileri olarak kabul edilen bu şirketlerin dördü de, akıllı telefon devinin ürün tasarımından satışa kadar her konuda şirketlerle yakın iş birliği yaptığı Huawei Select modeli kapsamında yeni markalar geliştirmek ve satmak için şu anda Huawei ile ortaklık yapıyor. Bu markalar arasında Seres'li Aito ve Chery'li Luxeed yer alıyor.

Bu düzenleme, Microsoft veya Apple'ın otomotiv teknolojisini geliştirmek için ortak bir ortaklığa sahip olmasıyla hemen hemen aynı düzeyde önem taşıyor olsa da, bu satış noktasının bölgesel işletmeleri aşırı abartmasıyla bilindiğini ve Çin hükümeti için etkin bir propaganda işlevi gördüğünü söylemek gerekiyor. Bununla birlikte, bazı Batılı yayın kuruluşları hakkında da benzer argümanlar ileri sürülebilir ve önyargı, raporlama varsayılanlarının yanlış olduğu anlamına kesinlikle gelmez. Yine de herhangi bir makalenin çerçevelenmesine her zaman özel dikkat gösterilmelidir.

Huawei, teknolojisinin kullanıcı verilerini tekeline almak, yeni gelir akışları oluşturmak ve devlet gözetimi için ek fırsatlar sağlamak üzere bağlantıdan yararlanan akıllı cihazların temeli haline gelmesini sağlamak amacıyla birçok sektörle ilgileniyor. "Akıllı cihazlar" yaygınlaştıkça ve otomotiv bağlantısı standartlaştıkça Batı pazarlarında da benzer bir şeyin yaşandığını gördük. Ancak Huawei, Amerika Birleşik Devletleri tarafından onaylandı, bu da otomobiller için geliştirdiği teknoloji muhtemelen kıyılarımıza ulaşamayacağı anlamına geliyor.

Changan ayrıca telekomünikasyon devinin ortak girişim devam ettiği sürece kendi başına araba üretmeyeceğine söz verdiğini de söyledi. Çalışmaların çoğu, yapay zeka ve sesli komutları dikkate alan yeni arayüzler (muhtemelen dokunmatik ekranlar ve artırılmış gerçeklik ekranları) kullanan yeni kokpitler geliştirmeye odaklanacak. İkilinin, bunun tam olarak ne anlama geldiği konusunda hâlâ görüşmelerde olduğu bildiriliyor. Ancak halihazırda "Newcool" çalışma başlığını kullanan programa diğer otomobil üreticilerinin de dahil olması için yer açıyorlar.

Çin hükümetinin tüm otomobil üreticilerini şemsiye altına girmeye teşvik etmesiyle birlikte, onlar da fiilen programa dahil olmak zorunda kalıyor. Yerli markaların büyük bir kısmının hâlihazırda Huawei ile çalışma ortaklıkları var ve bu eğilimin devam etmesi için devlet destekli bir baskı var gibi görünüyor.

Kaynak: The Truth About Cars

  • Admin
Gönderi tarihi:

Tesla Sahibi, Model Y Çatısından Dışarı Açılan Güneş Dizisi İnşa Etmiş

Güneş Dartı

Girişimci bir Tesla sahibi, Model Y'nin çatısına monte edilebilen ve sabit haldeyken açılabilen kendi güneş paneli dizisini inşa etti.

DartSolar adı verilen proje, 3D baskılı parçalardan ve teleskopik karbon fiber tüpten oluşuyor. İnşaatçıya göre, dokuz adet 175 watt'lık panel, bir EV'nin aküsüne günde 6 kilowatt saat ekleyebiliyor ve bu da yaklaşık 20 mil yol kat etmeye yetiyor.

Ancak bu noktada yapabileceğimiz tek şey mucidin sözüne güvenmek ve şüpheci olmak için birçok neden var. Electrek'in işaret ettiği gibi, tavanınıza bu kadar büyük bir aparatın bağlanması aracın aerodinamik performansını azaltabilir ve bu da herhangi bir kazancı kolayca ortadan kaldırabilir.

Güneş Modeli

Bu hantal ve hantal görünümlü çözüm, Tesla'nın teklifleri söz konusu olduğunda güneş paneli teknolojisindeki kayda değer bir eksikliği telafi ediyor. Aptera gibi diğer şirketler güneş enerjisiyle çalışan arabaların seri üretimini yapmayı düşünüyor.
Elon Musk liderliğindeki Tesla ise bunun aksine, güneş enerjisiyle şarj özelliklerini arabalarına entegre etme sözü verdi ancak bunu henüz gerçekleştirmedi.

Musk 2017 yılında Model 3'e güneş panellerinin entegre edilmesi konusunda baskı yaptı ancak mühendisler bunun buna değmeyeceğini gördü. Musk, şirketin çok konuşulan Cybertruck'ına güneş enerjili çatı entegre etmeyi umduktan sonra, son kamyon da geçen yılın sonlarında piyasaya sürüldüğünde böyle bir seçeneğe sahip olmadı.

Ve bunun ne yazık ki basit bir nedeni var.

Musk, Kasım ayındaki bir podcast bölümünde Joe Rogan'a "Bu bir yüzey alanı meselesi" dedi. "Bu, metrekare başına yaklaşık bir kilovat."

Musk o sırada şunu eklemişti: "Arabayı sadece yüzey alanından hareket ettirecek yeterli yüzey alanına sahip değilsiniz." SpaceX'in Starlink uydularına benzeterek, "Fakat katlanan bir şey olsaydı, onu kendi kendine ayakta tutabilir hale getirebilirdin." "Sadece daha fazla yüzey alanına ihtiyacınız var."

Güneş enerjisiyle çalışan araç gücüne yönelik bir başka girişim, 2022'de Tesla'yı Avustralya'nın etrafında 9.400 mil boyunca süren bir bilim insanı ekibini içeriyordu - ancak 18 yuvarlanabilir panelin her biri 59 fit gibi devasa bir ölçüye sahipti.

DartSolar'ın arkasındaki mucit, yakın tarihli bir Reddit güncellemesine göre şimdiden "tamamen karbon fiberden yapılmış" ve neredeyse yarısı kadar yükseklikte yeni bir versiyon bulmanın yollarını arıyor. "İkinci versiyonda günde yaklaşık 50 ila 75 mil şarj edebilmem gerekiyor" diye yazdı.

Kaynak: Futurism

  • Admin
Gönderi tarihi:

Elektrikli araç çilesi: Elektrikli Araçlar Soğuk havada 'dondular'

Elektrikli otomobillerin trafikteki yeri her geçen gün artarken soğuk havalarda bu araçları kullanmak bazı bölgelerde adeta çileye dönüştü. Araçların şarjları dondurucu soğuklarda kısa sürede boşalırken sürücüler istasyonlarda uzun kuyruklar oluşturdu.

  • Admin
Gönderi tarihi:

Toyota'nın başkanı elektrikli araçlara dair şüphelerini daha da artırdı ve EV'nin benimsenme oranının sadece %30'da kalacağını belirtti.

Toyota Motor'un başkanı Akio Toyoda, hiçbir zaman akülü elektrikli araçların büyük bir hayranı olmadı. Geçtiğimiz Ekim ayında, makroekonomik belirsizliğin ortasında küresel elektrikli araç satışları yavaşlamaya başlarken Toyoda, insanların elektrikli araçlarla ilgili "nihayet gerçeği gördüklerini" haykırdı. Şimdi otomotiv yöneticisi, yollardaki on arabadan sadece üçünün aküyle çalışacağını cesurca tahmin ederek düşüş tahminlerini ikiye katlıyor.

Aynı zamanda kurucu Kiichiro Toyoda'nın torunu olan Toyoda, tahminini bu ayın başlarında bir iş etkinliği sırasında yaptı. Onun sözleri Salı günü şirketin medya platformuna yüklendi.

Toyoda, herhangi bir araca dayanmayan "çok yollu bir yaklaşım" önererek "Düşmanın CO2 olduğunu" söyledi. Hangi yola güvenileceğine karar vermenin "mevzuatlar veya siyaset değil, müşteriler" olması gerektiğini söyledi.

Otomobil yöneticisi, yaklaşık bir milyar insanın hala elektriğin olmadığı bölgelerde yaşadığını ve bunun da akülü elektrikli aracın çekiciliğini sınırladığını tahmin ediyor. Toyoda, tamamen elektrikli otomobillerin pazarın yalnızca %30'unu ele geçireceğini, geri kalanının ise hibrit veya hidrojen teknolojisini kullanan araçlar tarafından ele alınacağını tahmin ediyor.

Toyota, elektrikli araçları agresif bir şekilde zorlama konusunda genel olarak rakiplerinden geride kaldı. Japon şirket daha önce 2030 yılına kadar 30 adet pille çalışan EV serisi sunma sözü vermişti; Karşılaştırıldığında, Volkswagen 2030 yılına kadar 70 adet tamamen elektrikli model sunmayı planlıyor ve BMW, aynı dönemde tamamen elektrikli araçların teslimat payını %50'ye çıkarmak istiyor. Bloomberg, 2040 yılına kadar yollardaki binek otomobillerin %44'ünün elektrikli araç olacağını tahmin ediyor.

Hissedarlar, şirketin elektrikli araçlara yavaş geçişi nedeniyle hem Toyota'yı hem de başkanını eleştirdi. Toyoda, Ocak 2023'te CEO'luk görevinden ayrıldı ve görevi, pil teknolojilerini daha kolay benimseyen o zamanki Lexus başkanı Koji Sato'ya devretti.

Ancak Toyoda, EV'nin dünya çapında benimsenmesinin yavaşlaması ve şirketin hibrit satışlarının artması nedeniyle artık haklı olduğunu düşünüyor olabilir. Dünyanın en büyük otomobil üreticisinin hibrit araç satışları 2023'ün ilk 11 ayında %30 artarak toplamda 3,1 milyona ulaştı.

Toyota Kasım ayında RAV4, Corolla ve Yaris gibi hibrit ve plug-in hibritlerin hem Kuzey Amerika'da hem de Avrupa'da güçlü satışlara sahip olduğunu belirtti.

Cox Automotive'in yakın tarihli bir raporuna göre ABD EV pazarındaki büyüme yavaşlıyor. Biden yönetiminin Çin yapımı pil parçalarına sahip modelleri hariç tutacak yeni kuralları sayesinde, federal vergi kredileri bu yıl daha küçük bir elektrikli araç havuzuna da uygulanacak.

Tüketicilerin uygun fiyatlı elektrikli araçlara akın ettiği Çin'in bile 2024'te elektrikli araçların benimsenmesinde yavaşlama rapor etmesi bekleniyor ve analistler bunu belirsiz bir ekonomiye bağlıyor. Toyota'nın ülkedeki satışları Kasım ayında Çin'de yıllık bazda %17 arttı, ancak Çinli olmayan birçok üretici gibi Japon otomobil üreticisi de yerli markalara karşı zemin kaybediyor.

Elektrikli araçların benimsenmesinin daha yavaş bir temposu, yakında küresel bir trend haline gelebilir. Araştırma firması Rho Motion'ın veri yöneticisi Charles Lester bu ayın başlarında Reuters'e "Her yıl iki katına çıkamazsınız" dedi.

Kaynak: Fortune

  • Admin
Gönderi tarihi:

Tesla, San Diego'daki sel sularına hiç aldırmadan yoluna devam ediyor

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Tesla ve BYD'nin kıyasıya EV fiyat savaşı, Volvo'nun yan ürünü Polestar'ı uçuruma sürüklüyor ve bir cankurtaran halatına ihtiyacı olabilir

Çin yapımı elektrikli araçların tümü, BYD gibi bir Tesla avcısının özelliklerine sahip değil.

Mali açıdan zor durumdaki otomobil üreticisi Polestar zor durumda ve yatırım bankası Bernstein'daki analistler, hisselerin yaklaşık %88'ine sahip olan Çinli ebeveynler Volvo ve Zhejiang Geely'nin şirketi özelleştirme konusunda anlaşmaya varması halinde onu kurtarabilecek tek şeyin olduğunu öne sürüyorlar hisselerin işlem görmeye başlamasından sadece iki yıl sonra.

Bloomberg'in aktardığı bir araştırma notuna göre Bernstein, "Konsept ve markanın hayatta kalmasını istiyoruz, ancak Polestar'ın sonunda Volvo Cars-Geely ekosistemine geri dönmesinin daha anlamlı olacağını düşünüyoruz" diye yazdı.

Şirket, Fortune'a hemen bir yorumda bulunmadı.

Polestar'ın modern İsveç tasarımına ve Çin'deki düşük maliyetli üretim üssüyle eşleşen birinci sınıf konumlandırmasına rağmen EV markası, lüks bir orta boy sedan ve tam boyutlu SUV olmak üzere iki pahalı modeliyle yeterince hızlı bir şekilde hacim büyütmeyi başaramadı ( ikisinin arasına sıkıştırılmış yeni bir crossover coupe, yakın zamanda piyasaya sürülen Polestar 4).
Kasım ayında şirket, 1,3 milyar dolarlık fon açığını artık nakit harcamayacağını tahmin ettiği 2025 yılına kadar kapatması gerektiğini açıklamıştı.

Yakın zamanda Polestar, Tesla'nın başlattığı yıkıcı fiyat savaşının ortasında iki önemli üst düzey pozisyonunu yeniden düzenledi ve hayal kırıklığı yaratan dördüncü çeyrek hacimleri açıkladı.

İsveç bankası SEB daha sonra Geely tarafından kontrol edilen Volvo'nun elinde bulunan Polestar'ın %48 hissesine sıfır değer atadı.

CEO Thomas Ingenlath geçen hafta Reuters'e verdiği röportajda "23'ün sonu, rekabetin bizim sadece hayır dediğimiz düzeyde indirimlere gittiği özellikle zor bir durumdu" dedi.

Hızla genişleyen küresel EV pazarında Polestar, önceki yılki %80 büyümenin ardından 2023'te yalnızca %6 büyüme elde etti.

Çin'in Chengdu ve Taizhou şehirlerinde üretilen ve dünya çapındaki müşterilere satılan 54.600 araç, geçen yılın başında hedeflenen ilk 80.000'in oldukça gerisinde kaldı. Hatta şirketin revize edilmiş minimum 60.000 hedefi bile kaçırıldı.

Karşılaştırıldığında, Warren Buffett destekli BYD, Elon Musk'un en düşük fiyatlarıyla daha iyi rekabet edebilecek, uygun fiyatlı Çin yapımı kitlesel pazar EV'leri sayesinde endüstri lideri olarak Tesla'yı gölgede bıraktı.

Başarısızlığa uğrayan bir SPAC listesi daha
Polestar'ın özelleştirilmesi, Wall Street'in eski otomobil üreticilerini Polestar gibi zarar eden EV markalarını bırakıp satmaya teşvik ettiği sıfır faiz oranı günlerinde tercih ettiği stratejiden tam bir dönüş anlamına gelecektir.

Bu girişimlerin borsada listelenmesinin, ana şirketteki yatırımcılar için fiyat şeffaflığı sağlarken, yan kuruluş için çok ihtiyaç duyulan sermayeyi artırabileceğini savundular.

Her şey yolunda giderse, birçok analist, tamamına sahip olunan EV markalarının pazar tarafından adil bir şekilde ele alınmadığını ve gerçek değerlerinin açıkta bırakıldığını öne sürdüğü için her ikisi de bundan faydalanacaktır.

Polestar buna uydu ve Eylül 2021'de özel amaçlı bir satın alma şirketi (SPAC) olan Gores Guggenheim ile ters birleşme yoluyla halka açılmayı planladığını duyurdu.

O zamanlar faiz oranları hala en dipteydi, enflasyonun geçici olduğu düşünülüyordu ve piyasa büyümeyi kârın üzerinde ödüllendiriyordu.

Polestar, içten yanmalı motorlu araba modelleri gibi atıl kalan eski varlıkların yükünden arınmış, saf oyun premium EV markasına zemin katta yatırım yapmak için cazip bir fırsat sundu.

Ingenlath, bilançosunu maliyetli üretim tesisleriyle daraltmak yerine, Polestar araçlarının üretimini Geely ve şimdi de Renault gibi üçüncü taraflara lisanslamak gibi benzersiz bir yaklaşım bile benimsedi.

Ancak Polestar, Haziran 2022'nin sonlarında ilk gün ticaretinde hisse senedinin tüm zamanların en yüksek seviyesi olan yaklaşık 13 dolar seviyesine ulaşmasıyla yatırımcılara karşı kesinlikle kaba davrandı.

İstikrarlı bir düşüş yaşadığından bu yana değerinin %84'ünü kaybederek hisse başına 2,10 dolardan el değiştirdi ve bu da ona yalnızca 4,4 milyar dolarlık bir piyasa değeri kazandırdı.

Kaynak: Fortune

  • Admin
Gönderi tarihi:

'Şarj durumu azalıyor': Elon Musk, Joe Rogan'a EV'nizi %100'e kadar şarj etmemeniz gerektiğini söyledi. İşte tam açıklaması

Bazı Amerikalıların elektrikli araçları benimseme konusunda tereddütlü kalmasının tüm nedenleri arasında en büyüklerinden biri şarj süresidir.

Ulaştırma Bakanlığı'na göre, birkaç dakika süren bir benzin deposunu doldurmanın aksine, bir EV'yi şarj etmek, mevcut en hızlı şarj ekipmanıyla bile bir saat kadar sürebilir.

Ancak Tesla CEO'su Elon Musk, süreci hızlandırmanın bir püf noktası olduğunu söylüyor: EV'nizi %100'e kadar şarj etmeyin.

Bu nasıl mantıklı? Tam şarj, daha az duraklama ve genel olarak daha az şarj süresi anlamına gelmez mi? Musk'un "mantık dışı" olarak adlandırdığı açıklama, piller ve gaz tankları arasındaki çok önemli bir farkta yatıyor.

Ne kadar çok şarj ederseniz, o kadar uzun sürer

Musk, "The Joe Rogan Experience" podcast'inin yakın tarihli bir bölümünde "Benzinli bir araba için onu doldurursunuz" dedi. "Pilin şarj durumu %80'in üzerine çıktıkça azalır."

"Buradaki doğru benzetmenin otoparktaki arabalar olduğunu düşünüyorum" diye devam etti. "Lityum iyonları pilin bir tarafından diğer tarafına geçerken park yeri bulmaya çalışıyor."

Musk, düşük şarjlı bir pilin boş bir otoparka benzediğini, iyonların "tam oraya girip bir yer bulabileceğini" söyledi. Ancak pil dolmaya yaklaştıkça, mevcut noktaların az olduğu yoğun bir alışveriş merkezinin otoparkına benziyor.Bu durumda iyonların yerlerini bulmak için "daha fazla zıplaması gerekiyor".

Musk, Rogan'a "80'den 100'e (yüzde) ulaşmak, 0'dan 80'e ulaşmak kadar zaman alıyor" dedi.

Başka bir deyişle, şarj süresini %50 oranında kısaltabilir ve yine de EV'nizin menzilinin %80'inden yararlanabilirsiniz. Bu ödünleşim, uzun yol yolculuklarınızın bitmek bilmez hale gelmesini engellemenize yardımcı olabilir.

'Mesafe sorun değil'

Rogan röportajının gösterdiği gibi Musk, şarj süresi sorununu çözmeye istekli. Bu amaçla Tesla, dünya çapında 50.000'den fazla tescilli Supercharger'dan oluşan bir ağa yatırım yaptı ve şirket bunların yalnızca 15 dakikada 200 mil menzil ekleyebileceğini iddia ediyor.

Şirket, "%80'in üzerinde şarj nadiren gerekli olduğundan, duraklamalar genellikle kısa ve rahattır" diyor.

Rogan, Musk'a Tesla'nın mevcut teknolojisinden "kazandığınız mesafe açısından" memnun olup olmadığını sorduğunda Musk, "Evet, menzil sorun değil" diye yanıtladı.

'Uygun fiyatlı olması gerekiyor'

"Maliyet daha önemli bir konu" dedi ve "uzun menzilli bir arabanın uygun fiyatlı olması gerektiğini" vurguladı.

Şu anda, hükümet onaylı 272 mil menzile sahip giriş seviyesi Tesla Model 3, vergiler hariç 38.900 dolardan başlıyor. Model 3 Uzun Menzilli varyantı 45.990 dolardan başlıyor ve 358 mil menzil sunuyor. Olağanüstü uzun bir menzil arayanlar için, 645 km menzilli Model S, 74.990 $ gibi daha yüksek bir taban fiyatla geliyor.

Musk daha uygun fiyatlı EV'ler yapmak isterken tüketiciler Tesla'nın mevcut serisine büyük sevgi duyuyor. 2022 yılında şirket 1.313.851 adet elektrikli araç teslim etti; bu da bir önceki yıla göre %40 artış anlamına geliyor.

Kaynak: Moneywise

  • Admin
Gönderi tarihi:

QuantumScape Milyoner Bir Yapıcı mı?

QS_Logo@2x.png

Alıntı

QuantumScape, elektrikli arabalar için katı hal lityum metal piller geliştiren bir Amerikan şirketidir. Şirketin merkezi San Jose, Kaliforniya'dadır ve yaklaşık 850 kişiyi istihdam etmektedir. Yatırımcılar arasında Bill Gates ve Volkswagen yer alıyor.

Elektrikli araçlar (EV'ler) endüstride bir kavşağa yaklaşıyor. Pil aralığı tartışmasız günümüzde elektrikli araçların benimsenmesinin önündeki en büyük engeldir ve geleneksel lityum iyon piller potansiyel olarak zirveye ulaşmaktadır.

QuantumScape (NYSE: QS), üstün menzil, dayanıklılık ve güvenlik sağladığı iddia edilen yeni bir teknoloji olan katı hal pilleri geliştirerek bu sorunu çözmeye çalışıyor.

Böyle bir atılım, hisse senedini hayat değiştiren bir yatırım haline getirebilir ve muhtemelen bireysel yatırımcıları önümüzdeki yıllarda milyonerlere dönüştürebilir. Son test verileri umut verici olsa da şirketin ve hissedarlarının önünde uzun bir yolculuk var.

Başarı şansı nedir? İşte QuantumScape hisselerini tutmanın potansiyel olumlu yönleri ve riskleri hakkında bilmeniz gerekenler.

Veriler QuantumScape'in büyük potansiyelini gösteriyor

Elektrikli araçlarda batarya teknolojisinin önemi ortadadır. Pil tartışmasız bir EV'nin en önemli bileşenidir ve QuantumScape katı hal pil teknolojisini geliştirmektedir. Bu ne anlama gelir?

Bir lityum iyon pilde, lityum iyonları, akımın pilden (bir şeye güç verirken) veya pilin içine (şarj olurken) akmasına bağlı olarak katot (pozitif taraf) ve anot (negatif taraf) arasında ileri geri akar. Mevcut pil yapısı, bir metal oksit katot, bir grafit anot (bir elektrolit çözeltisi içinde) ve ikisi arasında bir polimer ayırıcıdan oluşur.

QuantumScape katı hal anodu kullanıyor; bu da yüklü lityum iyonlarını alacak elektrolit çözeltisi olmadığı anlamına geliyor. Bunun yerine pil şarj edildiğinde lityum metali ayırıcıdan geçerek anot tarafına geçer ve katı halde kalır. Bu tasarım enerji açısından daha yoğundur, yani kendi boyutundaki diğer pillerden daha fazla enerji tutabilir. Bu, EV'ler için daha yüksek menziller, daha hızlı şarj ve daha basit bir üretim süreci anlamına geliyor.

QuantumScape bunu 2021 yılında stratejik ortaklığa imza attığı Volkswagen'in yardımıyla geliştiriyor.

Volkswagen'in kurduğu bir pil şirketi olan PowerCo, bir prototipi test ediyor ve yakın zamanda 1000 başarılı şarj döngüsünü tamamladığını duyurdu. Testin sonunda pilin hala %95 kapasiteye sahip olduğu belirtildi.

PowerCo, 310 ila 370 mil arasında bir menzile sahip bir EV için bunun, şarj kapasitesinde neredeyse hiç kayıp olmadan 300.000 milin üzerinde bir ömür aralığı olacağını belirtti.

Bu yılın başlarında Tesla, Model S ve X'in 200.000 mil yol kat ettikten sonra ortalama %12 kapasite kaybedeceğini öne sürmüştü. Katı hal pilinin mevcut teknolojiye göre ne kadar ilerleme sağlayacağını ve özellikle şarj ağlarının o kadar erişilebilir olmadığı alanlarda EV'nin benimsenmesini potansiyel olarak nasıl hızlandıracağını görebilirsiniz.

Şirket için sırada ne var?

QuantumScape test aşamaları arasında gidip geliyor ve üretime hazırlanıyor. Araştırma ve geliştirmede ve bitmiş ürünü üretmek için makinelerin kurulumunda eş zamanlı yatırımlar devam ediyor.

Bu, geçen yıl toplamda 354 milyon dolara ulaşan istikrarlı bir nakit yakımına neden oldu. Neyse ki bilançosunda 1,1 milyar dolar nakit var ve yönetim bunun 2026'daki operasyonları finanse edeceğini söylüyor.

QuantumScape'in mevcut konumunu gelecekteki yatırım getirilerine dönüştürmek zor olabilir çünkü birçok şey oluyor ve şirket pillerini ticarileştirmeye hazırlanırken hala birçok şey ters gidebilir.

Yatırımcıların izlemesi gereken bazı endişeler şunlardır:

Yarışma

EV pilleri büyük bir fırsat ama bu aynı zamanda birçok rekabeti de beraberinde getirdi. Örneğin Toyota ve Nissan kendi katı hal teknolojilerini geliştiriyorlar. Her ikisi de katı hal pilli EV'leri 2028 yılı civarında piyasaya sürebileceklerine inanıyor. Volkswagen'in QuantumScape ile olan ortaklığı diğer markaları bu pilleri satın almaktan caydıracak mı?

Elbette QuantumScape ilk hamle avantajından faydalanabilir ve diğer otomotiv markalarını top oynamaya zorlamak için yeterli güce sahip olabilir, ancak bu, yalnızca zamanla yerleşecek potansiyel olarak karmaşık bir manzaradır.

Kaynak: The Motley Fool

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.