Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Kuran'da İnsanlığa, Bilime, Evrenselliğe, Çağdaşlaşmaya Yönelik Bir Ayet Var mı?


evrensel-insan

Önerilen İletiler

hayır sembolize etmiyor , onu anlatıyor bize , sadece onu değil başka şeyleride anlatıyor .

Sembolize etmek ne demektir?

 

Allah'iniz Kuran disinda baska nerde geciyor?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sembolize etmek ne demektir?

 

Allah'iniz Kuran disinda baska nerde geciyor?

mantıktan bahsediyorsun fakat konuşmaların neden mantıksız ? put gibi sembolize ediyor diyorsun sonra kurandan başka Allah nerde geçiyor diyorsun , anlatmakla , putlaştırmak birmi yani , kelime karmaşanmı var senin ? yoksa sırf inad içinmi kafadan bazı şeyler uyduruyorsunuz ? ne yani birisi senden bir kitapta bahsetse seni putmu yapıyor yani , böyle cahilce konuşacaksanız bu konuşmanın gereği yok bence , fakat delillerle , ayetlerle gelecekseniz buyrun , anlatalım bizde , inanmamanında bir onuru olmalı bence , sırf inkar etmek içinde sallamak yanlış , delillerle gidelim , ayetlerle gidelim o zaman tartışmanın bir anlamı olur ; ordan burdan duyma şeylerle , insanların yaşantısıyla vs. yok devletlerin yaptıklarıyla vs. islamı yargılamak bizim ne haddimize , onlar ayrı tartışma konusu .  

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

mantıktan bahsediyorsun fakat konuşmaların neden mantıksız ? put gibi sembolize ediyor diyorsun sonra kurandan başka Allah nerde geçiyor diyorsun , anlatmakla , putlaştırmak birmi yani , kelime karmaşanmı var senin ? yoksa sırf inad içinmi kafadan bazı şeyler uyduruyorsunuz ? ne yani birisi senden bir kitapta bahsetse seni putmu yapıyor yani , böyle cahilce konuşacaksanız bu konuşmanın gereği yok bence , fakat delillerle , ayetlerle gelecekseniz buyrun , anlatalım bizde , inanmamanında bir onuru olmalı bence , sırf inkar etmek içinde sallamak yanlış , delillerle gidelim , ayetlerle gidelim o zaman tartışmanın bir anlamı olur ; ordan burdan duyma şeylerle , insanların yaşantısıyla vs. yok devletlerin yaptıklarıyla vs. islamı yargılamak bizim ne haddimize , onlar ayrı tartışma konusu .  

Kimin ne karmasasi oldugu yazdiklari ile ortada. Sen daha sorulan sorunun sadece bir yanit almak icin soruldugunun bile farkinda degilsin.

 

Neyi anlatacaksin, niye anlatacaksin?

 

Sen inanmissin ya, yeterli degil mi?

 

Ben senin ile inancin nesini tartisayim. Inanc benim konum degil ki!

 

Inancin mantiksal gozlemsel bilimsel ve bilissel olmamasi yeterli benim icin.

 

Cunku inancin  ve inananin yukarida sayilanlara ihtiyaci yok. Benim de aksine inanca ihtiyacim yok.

 

Sen bilgice olmanin ne oldugunu bilmiyorsun ki, cahilligi bilesin.

 

Cahillik inanca ihtiyac duymaktir. Cunku bilgiye gerek duymaz. Sadece verilene inanir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kimin ne karmasasi oldugu yazdiklari ile ortada. Sen daha sorulan sorunun sadece bir yanit almak icin soruldugunun bile farkinda degilsin.

 

Neyi anlatacaksin, niye anlatacaksin?

 

Sen inanmissin ya, yeterli degil mi?

 

Ben senin ile inancin nesini tartisayim. Inanc benim konum degil ki!

 

Inancin mantiksal gozlemsel bilimsel ve bilissel olmamasi yeterli benim icin.

 

Cunku inancin  ve inananin yukarida sayilanlara ihtiyaci yok. Benim de aksine inanca ihtiyacim yok.

 

Sen bilgice olmanin ne oldugunu bilmiyorsun ki, cahilligi bilesin.

 

Cahillik inanca ihtiyac duymaktir. Cunku bilgiye gerek duymaz. Sadece verilene inanir.

ee inanmıyorsan sana kalmış bişey , fakat inanmadığın içinde saçma sorular sormanda gerekmez , anlatmakla , puta tapmayı bir tutan bir insan hangi akıldan bahsederki ? sırf inaddan saçma soru sormakta edebe aykırı bence .

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Her kitap herkesten elbette bahsedebilir ama yere göğe sığdıramıyor, arşa yerleştiriyor, olağanüstü sıfatlar veriyorsa bu putlaştırma olur elbette...

herşeyin yaratıcısı , herşeyin sahibi elbette olağanüstüdür , bizim gibi kemikten , etten olan , bir darbeyle beyni giden beynini bile çalıştıramayan zavallı yanında olağan üstüdür tabiki .

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ee ,nanmıyorsan sana kalmış bişey , fakat inanmadığın içinde saçma sorular sormanda gerekmez , anlatmakla , puta tapmayı bir tutan bir insan hangi .akıldan bahsederki ? sırf inaddan saçma soru sormakta edebe aykırı bence .

Bak algilayamiyorsun, ben "inanmam" demiyorum. Inanmak/inanmamak fark etmez, benim her ikisine de ihtiyacim yok.

 

Dogrudur, neyi neden yazdigini bilmeyenlere soru sorulmaz, cunku yanitlayamazlar. 

 

Iste boyle yanitlayamayinca da "sacma" yaftasi yapistirirlar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

herşeyin yaratıcısı , herşeyin sahibi elbette olağanüstüdür

 

Aslında hayalidir. Gerçekte yoktur. İnsan tasavvurundan başka bir şey değildir. Zihin yaratımıdır. İnsanları allah değil, allahı insanlar yaratmıştır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bak algilayamiyorsun, ben "inanmam" demiyorum. Inanmak/inanmamak fark etmez, benim her ikisine de ihtiyacim yok.

 

Dogrudur, neyi neden yazdigini bilmeyenlere soru sorulmaz, cunku yanitlayamazlar. 

 

Iste boyle yanitlayamayinca da "sacma" yaftasi yapistirirlar.

arkadaşım sorduğun soru daha geniş kapsamlı olmalı , ben ne diyorum ayetlerle ilgili sorular sor ki , gerek islamı tanı , ister inan ister inanma fakat islamı tanıman için ayetleri öğrenmen lazım kuran bütünlüğünde , sen ise etraftakiler ebakarak bir islam algısı oluşturuyorsun , herkes kendisini bağlar yaşamı , iyi yaşayan olabilir islamı , yada anlamamıştır kötü yaşar , kötü yaşayanı referans almakta yanlış , gerçek islamı kurandan öğrenmek lazım , ondan sonra diğer şeyleri kuranla karşılaştırıp , fikir yürütmek lazım ben sana sürekli anlatmak istediğim bu fakat sen hep küçük şeyler peşinde koşuyorsun .

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Aslında hayalidir. Gerçekte yoktur. İnsan tasavvurundan başka bir şey değildir. Zihin yaratımıdır. İnsanları allah değil, allahı insanlar yaratmıştır.

sana göre öyleyse senin sorunun bişey diyemem , bana göre Allah yaratmıştır herşeyi , şimdi Allah deyincede siz yanlış anlıyorsunuz bazen , Allah bir isimdir , yani Allah ismiyle o yaratıcı belirtiliyor , tek olan o herşeyin sahibi ve herşeyin ilk yaratanı belirtiliyor , yoksa ona nasıl hitab edecektik . ne diyor ayette ister Allah deyin ister rahman deyin en güzel isimler onundur diyor , yani hep onu belirtiyor herşeyin sahibi olanı , o ilk yaratanı belirtmen önemli aslında , bu isimleri kendisine uygun gördüyse Allah bizde böyle söylüyoruz .

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

arkadaşım sorduğun soru daha geniş kapsamlı olmalı , ben ne diyorum ayetlerle ilgili sorular sor ki , gerek islamı tanı , ister inan ister inanma fakat islamı tanıman için ayetleri öğrenmen lazım kuran bütünlüğünde , sen ise etraftakiler ebakarak bir islam algısı oluşturuyorsun , herkes kendisini bağlar yaşamı , iyi yaşayan olabilir islamı , yada anlamamıştır kötü yaşar , kötü yaşayanı referans almakta yanlış , gerçek islamı kurandan öğrenmek lazım , ondan sonra diğer şeyleri kuranla karşılaştırıp , fikir yürütmek lazım ben sana sürekli anlatmak istediğim bu fakat sen hep küçük şeyler peşinde koşuyorsun .

Sana ne benim nasil soru soracagim an, ben senin gibi biat etmis kul degilim ki, ne soracagimi sana sorayim!

 

Beni ayetler de ilgilendirmiyor. Sadece sizler baskalarini kandirmaya calisinca araya giriyorum.

 

Tamam kendini kandir da, baskalarinin da senin gibi kanacagini sanma.

 

Dogru ben insanlik pesinde kosuyorum, sen se daha kendi varligindan bi habersin. BIATIN PESINDE KOSUYORSUN.

 

Oyuzden kimin " kucuk seyler pesinde kostugu" ortada.

 

Sen istedigin  gibi biatini et, ama baskalarindan da biat etmesini isteme.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sana ne benim nasil soru soracagim an, ben senin gibi biat etmis kul degilim ki, ne soracagimi sana sorayim!

 

Beni ayetler de ilgilendirmiyor. Sadece sizler baskalarini kandirmaya calisinca araya giriyorum.

 

Tamam kendini kandir da, baskalarinin da senin gibi kanacagini sanma.

 

Dogru ben insanlik pesinde kosuyorum, sen se daha kendi varligindan bi habersin. BIATIN PESINDE KOSUYORSUN.

 

Oyuzden kimin " kucuk seyler pesinde kostugu" ortada.

 

Sen istedigin  gibi biatini et, ama baskalarindan da biat etmesini isteme.

eee sende inanmassan ne yapalım o zaman neden başkasının inanmaması için uğraşıyorsun , ee sen uğraşırsan inanmaması için bende inanması için uğraşırım , seninki doğruda bizimkimi yanlış , sen kendini doğru görüyorsun , bizde kendimizi , sen uğraşırsan bizde uğraşırız , bize görede sende kendini kandırıyorsun , bu kadar açık herşey çünkü , alemlerin yaratıcısına elbette inanıyorum , inancımıda anlatmak gayet doğal bişey , ben delillerle giderim meseleler üzerinden , isllamdan bahzediyorsak delilsiz konuşmamak lazım .  

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

eee sende inanmassan ne yapalım o zaman neden başkasının inanmaması için uğraşıyorsun , ee sen uğraşırsan inanmaması için bende inanması için uğraşırım , seninki doğruda bizimkimi yanlış , sen kendini doğru görüyorsun , bizde kendimizi , sen uğraşırsan bizde uğraşırız , bize görede sende kendini kandırıyorsun , bu kadar açık herşey çünkü , alemlerin yaratıcısına elbette inanıyorum , inancımıda anlatmak gayet doğal bişey , ben delillerle giderim meseleler üzerinden , isllamdan bahzediyorsak delilsiz konuşmamak lazım .  

Ben inanc icin ugrasmiyorum. Zihinsel devrim icin ugrasiyorum. Cunku insanoglunun zihni henuz insanlasamadi.

 

Kisaca ben TURUM VE ONUN BIRI ICIN UGRASIYORUM. Zaten tum kavramsal bilgiyi de ortaya koyan insanoglu turu. Senin  Allah'inda, baskalarinin tanrilari da, diger her turlu fizik otesi karekterler de, mitoloji de v.s. hersey insanoglunun kavramsal bilgisinin urunu.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

eee sende inanmassan ne yapalım o zaman neden başkasının inanmaması için uğraşıyorsun , ee sen uğraşırsan inanmaması için bende inanması için uğraşırım , seninki doğruda bizimkimi yanlış , sen kendini doğru görüyorsun , bizde kendimizi , sen uğraşırsan bizde uğraşırız , bize görede sende kendini kandırıyorsun , bu kadar açık herşey çünkü , alemlerin yaratıcısına elbette inanıyorum , inancımıda anlatmak gayet doğal bişey , ben delillerle giderim meseleler üzerinden , isllamdan bahzediyorsak delilsiz konuşmamak lazım .  

 

Yalnız aranızda ben şöyle bir fark görüyorum; Arkadaşımız -kendin ol başkasının beyni ile düşünme- diyor, sen ise başkasına biat etmeyi öneriyorsun. Arada tam bir ZIT fark var.

 

Diyeceksin ki; başkasına biat değil allaha biat ediyorum. Ama benim mantığım senin DELİLİNİ delil olarak görmüyor.

 

Zira, sen hem insanın söylediğini, yazdığını allahın delili olarak gösteriyorsun, bu delil olamaz,

 

Hem de, buna sizin inancınızda ŞİRK diyorlar, bu kez de kendi tezini çürütüyorsun.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Yalnız aranızda ben şöyle bir fark görüyorum; Arkadaşımız -kendin ol başkasının beyni ile düşünme- diyor, sen ise başkasına biat etmeyi öneriyorsun. Arada tam bir ZIT fark var.

 

Diyeceksin ki; başkasına biat değil allaha biat ediyorum. Ama benim mantığım senin DELİLİNİ delil olarak görmüyor.

 

Zira, sen hem insanın söylediğini, yazdığını allahın delili olarak gösteriyorsun, bu delil olamaz,

 

Hem de, buna sizin inancınızda ŞİRK diyorlar, bu kez de kendi tezini çürütüyorsun.

bilim adamının kitaplarını okuduğunuz zaman , yada bir eser okuduğunuz zaman , yada herhangi birinin yazdığı bişeyi okuduğunuz zaman ordakileri düşünüp nasılki ordan bişeyler alarak aklınızı çalıştırıyorsanız , benimde yaptığım budur bir kitap okuyorum ve onun gerçek olduğunu kabul ediyorum , orda yazanları inceliyorum ve gerçekliğine şahit oluyorum , Allah ın kuranda düşün dediklerini düşünüyorum ve Allah ın varlığını buluyorum , siz bulamıyorsanız demekki tam olarak kavrayamıyorsunuz demektir . yani kimsenin aklını kiraya verdiği yok , o zaman sizde başkasının kitablarını okuyup örnek aldığınız zaman aklınızı kirayamı vermiş oluyorsunuz ? sizde insanın söylediklerini okuyorsunuz , hatta çoğu zaman kitaplarda yazanları deney bile yapmıyorsunuz , işte bilim adamı söylemiş deyip doğru deyip geçiyorsunuz , tek tek deneymi yaptınızda gördünüz orda yazanları , demekki asıl siz aklınızı kiraya veriyorsunuz , çünkü deney yapmadınız sadece kitaplara inanıyorsunuz , oysaki kuranda deney yap demiyor , düşün diyor , asıl kuran düşünceyi teşvik ediyor , oysa siz deneylerle isbatlanacak şeyleri deney yapmadığınız halde inanıyorsunuz , yani bir insana teslim sizin aklınız .  

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ben inanc icin ugrasmiyorum. Zihinsel devrim icin ugrasiyorum. Cunku insanoglunun zihni henuz insanlasamadi.

 

Kisaca ben TURUM VE ONUN BIRI ICIN UGRASIYORUM. Zaten tum kavramsal bilgiyi de ortaya koyan insanoglu turu. Senin  Allah'inda, baskalarinin tanrilari da, diger her turlu fizik otesi karekterler de, mitoloji de v.s. hersey insanoglunun kavramsal bilgisinin urunu.

herkes ben zihinsel devrim yapacam diyor , herkes kendi düşündüğüne devrim diyor , her biriniz farklı bir şeyden söz ediyorsunuz , bu yüzden o senin inancın sadece , senin düşündüğünün doğru olduğunun bir isbat yok yani , daha insanın , evrenin yada başka şeylerin , herşeyin nasıl olduğunu , ilkinin nasıl meydana geldiğini düşünüp bulamayan siz devrimden söz etmeniz yanlış bence , daha kendi soyunuzu bilmiyorunuz nasıl oldu .

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Müslümanlar Kuranı okumak için daha ellerine alırken önyargı ile, kutsal olduğunu düşünerek alıyorlar. Hatta bir sürü merasimle ellerine alıyorlar. Dolayısıyla objektif olmaları olanaksız. Ne yazdığını anlamalarının hiç bir yolu yok. Çünkü iyi, güzel şeyler yazdığı peşin yargısıyla okuyorlar. Olumsuzlukları görmezden geliyorlar.

 

Kuran tam olarak anlaşılmak için herhangi bir kitap olarak ele alınmalı ve kutsal olduğu önyargısından tümüyle sıyrılınmalıdır. tamamen tarihsel bir metin olarak bakılırsa, İslam dininin ortaya çıkışı hakkında gerçekçi ve doğru çıkarımlarda bulunulur. Ezberci yaklaşımla değil, ezber bozan yaklaşımla ele alınması şarttır. Yoksa hiç bir şey anlaşılmaz. Dönüp dönüp bina okunması gibi okunmuş olur. Dönüp dönüp bina okumanın ise zerre kadar yararı olmaz. Bir ömür boyu okunur, hiç bir şey kazanılmaz... 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Müslümanlar Kuranı okumak için daha ellerine alırken önyargı ile, kutsal olduğunu düşünerek alıyorlar. Hatta bir sürü merasimle ellerine alıyorlar. Dolayısıyla objektif olmaları olanaksız. Ne yazdığını anlamalarının hiç bir yolu yok. Çünkü iyi, güzel şeyler yazdığı peşin yargısıyla okuyorlar. Olumsuzlukları görmezden geliyorlar.

 

Kuran tam olarak anlaşılmak için herhangi bir kitap olarak ele alınmalı ve kutsal olduğu önyargısından tümüyle sıyrılınmalıdır. tamamen tarihsel bir metin olarak bakılırsa, İslam dininin ortaya çıkışı hakkında gerçekçi ve doğru çıkarımlarda bulunulur. Ezberci yaklaşımla değil, ezber bozan yaklaşımla ele alınması şarttır. Yoksa hiç bir şey anlaşılmaz. Dönüp dönüp bina okunması gibi okunmuş olur. Dönüp dönüp bina okumanın ise zerre kadar yararı olmaz. Bir ömür boyu okunur, hiç bir şey kazanılmaz... 

..................hayatta bazı insanlar vardır o şeyin doğru olduğu ona öğretilmiştir , bazı insanlar vardır düşünerek doğruluğuna inanır , örneğin tıp öğrencisisin diyelim , bazı tıp öğrencileri o kitabı ezberler orda ne yazıyorsa körü körüne onu uygular , bazılarıda profesörlerinin söylediklerini düşünerek okur , anlar , hatta kendileride bazı yorumlar yapar , yani hayat böyle , bazı insanlar düşünür , bazıları ezberler hayatta herkes herşeyi ince ayrıtınsına kadar düşünecek diye bişey yok , o zaman herkes alim olurdu , herkes profesör olurdu , insan aklınında tabakaları vadır bence , bazıları düşünür sapıtır , çünkü yanlılş düşünmüştür , bazıları düşünmediği daha iyi olur bazen sapıtmasından iyidir , bazıları düşünür doğru yolu bulur , bazıları düşünmeden az düşünür bulur 

 

 .........................ben kuranı okudum düşündüm , hatta diğer kutsal kitaplarıda okudum çoğunu , kuranda yazanlarıda düşündüm elimden geldiğince , hatta bazılarının çelişki diye öne sürdüğü şeyleride düşündüm fakat hiç bir çelişki olmadığını gördüm , sadece kelime kaydırmasıyla ve kurana bütün bakmadıkları için çelişki var sanıyorlar , yani ön yargıyla inkar için düşündükleri için , gerçekse inanacağım diyerek düşünmedikleri için ordan ayet kırpıp burdan ayet kırpıp çelişki var sanıyorlar , oysaki hem yaratıcıyı , Allah ı en güzel anlatan kitap kurandır , hemde düşüncenin temeli asıl kurandadır , herşeyi düşünmemizi söylüyor çünkü , kuran kadar düşünceye teşvik eden başka bir kitap görmedim ben , bu eşsiz düzenin kendiliğinden olduğu saçmalığınada inanmıyorum , kurandad hiç bir çelişki olmadığına ben şahidim , kuranın yüzde 99 u nda kafama takılan hiç bir şey yok , yüzde 1 içinde yüzde 99 u red edemem , yüzde 1 ede Allahın bildiği vardır derim . 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

herkes ben zihinsel devrim yapacam diyor , herkes kendi düşündüğüne devrim diyor , her biriniz farklı bir şeyden söz ediyorsunuz , bu yüzden o senin inancın sadece , senin düşündüğünün doğru olduğunun bir isbat yok yani , daha insanın , evrenin yada başka şeylerin , herşeyin nasıl olduğunu , ilkinin nasıl meydana geldiğini düşünüp bulamayan siz devrimden söz etmeniz yanlış bence , daha kendi soyunuzu bilmiyorunuz nasıl oldu .

Yukarida kullandigin "devrim, hem de zihinseli, fark, inanc, dogru, ispat, " gibi kavramlari ben senin gibi KENDI BEYNIMIN DISINDA BANA VERILEN BIR SEY olarak kullanmiyorum.

 

Ayrica, kim nerede ve ne zaman "zihinsel devrim" den bahsetmis ve bahsederken neyi kast etmis?

 

Bir sey DUSUNEREK DEGIL, GOZLEM ILE BULUNUR. Dusunce ise sorgular, inceler, irdeler ve KAVRAMSAL BILGI ortaya koyar.  

 

Koyulastirdigim cumlendeki "soy" kavramini hangi anlam ve icerikte kullandin?

 

"Bilmiyoruz" derken, neyin bilinmedigini vurguluyorsun?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

bilim adamının kitaplarını okuduğunuz zaman , yada bir eser okuduğunuz zaman , yada herhangi birinin yazdığı bişeyi okuduğunuz zaman ordakileri düşünüp nasılki ordan bişeyler alarak aklınızı çalıştırıyorsanız , benimde yaptığım budur bir kitap okuyorum ve onun gerçek olduğunu kabul ediyorum , orda yazanları inceliyorum ve gerçekliğine şahit oluyorum , Allah ın kuranda düşün dediklerini düşünüyorum ve Allah ın varlığını buluyorum , siz bulamıyorsanız demekki tam olarak kavrayamıyorsunuz demektir . yani kimsenin aklını kiraya verdiği yok , o zaman sizde başkasının kitablarını okuyup örnek aldığınız zaman aklınızı kirayamı vermiş oluyorsunuz ? sizde insanın söylediklerini okuyorsunuz , hatta çoğu zaman kitaplarda yazanları deney bile yapmıyorsunuz , işte bilim adamı söylemiş deyip doğru deyip geçiyorsunuz , tek tek deneymi yaptınızda gördünüz orda yazanları , demekki asıl siz aklınızı kiraya veriyorsunuz , çünkü deney yapmadınız sadece kitaplara inanıyorsunuz , oysaki kuranda deney yap demiyor , düşün diyor , asıl kuran düşünceyi teşvik ediyor , oysa siz deneylerle isbatlanacak şeyleri deney yapmadığınız halde inanıyorsunuz , yani bir insana teslim sizin aklınız .

Hangi insanmis o "aklimizi teslim ettigimiz" ki aksine teslim olmama siardir.

 

Sen tam olarak neyi "kavradigini" ve bunu neye dayandirdigini aciklar misin?

 

Iste sorun yukarda, neden DUSUNCENI "ALLAH'ININ KURAN'DA DUSUN DEDIKLERI" ile sinirliyorsun?

 

Allah'in varligini NEYDE BULUYORSUN?

 

Ben "Allah'inin varligini" aramiyorum ki, bulayim! 

 

Tabiki insanoglunun soylediklerini/yazdiklarini okuyoruz. Cunku  HENUZ BASKA SOYLEYEN/YAZAN YOK.

 

Yalniz BIZLERDE INSANOGLUYUZ. O yuzden de okuduklarimizi KENDI BEYNIMIZLE sorguluyor, degerlendiriyor, bilgileniyor ve KENDI DUSUNCE VE BILGIMIZI SUNUYORUZ.

 

Deney gozlemdir, bu da zaten insanogluna gozlem veren kendi dahil her bir fenomen. Iste bu fenomen uzerinden DENEYI YAPAN BIZIZ, BIZIM DISIMIZDA BASKA BIR FENOMEN DENEY YAPMIYOR.

 

Kuran dusunceyi "sadece yazilanlari dusun" olarak sinirliyor, bizler ise SERBEST DUSUNUYORUZ.

 

Bizde inancsal hic bir olumlu/olumsuz yanasim yok.  

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Yukarida kullandigin "devrim, hem de zihinseli, fark, inanc, dogru, ispat, " gibi kavramlari ben senin gibi KENDI BEYNIMIN DISINDA BANA VERILEN BIR SEY olarak kullanmiyorum.

 

Ayrica, kim nerede ve ne zaman "zihinsel devrim" den bahsetmis ve bahsederken neyi kast etmis?

 

Bir sey DUSUNEREK DEGIL, GOZLEM ILE BULUNUR. Dusunce ise sorgular, inceler, irdeler ve KAVRAMSAL BILGI ortaya koyar.  

 

Koyulastirdigim cumlendeki "soy" kavramini hangi anlam ve icerikte kullandin?

 

"Bilmiyoruz" derken, neyin bilinmedigini vurguluyorsun?

mülk - 3 - O, yedi göğü, birbiri üzerine yarattı. Rahmân'ın yaratmasında bir aykırılık, uygunsuzluk görmezsin. Gözünü döndür de bak, bir bozukluk görüyor musun?

4 - Sonra gözünü tekrar tekrar döndür (bak). Göz  âciz ve bitkin halde sana dönecektir.

 

......... ayette yazdığı gibi herşeyi gözlemliyorum ve ne kadar aciz ve sınırlı bir varlık olduğumu fark ediyorum , bu kadar eşsiz bir düzenin kendiliğinden olamayacağınıda gözlmelerim sonucu idrak ediyorum , yağmurun yağışı , güneşin ve ayın durumu , kendi vücudumuz , ağaçlar, hayvanlar v.s . say say bitmez hepsini gözlemlediğimde bir ölçü ve düzen , tasarı görüyorum , öyle ince hesaplarla yapılmış en küçük sapmada yer gök yok olur , yani insan dışındada akıllı biris olduğu apaçık ortada , gözlem diyorsan gözlemle bak belki sende görürsün .................soy kavramı derken , ilk insandan bahsediyorum , insanoğlu ilki neye dayanıyor , anne babadan oluyor sonuçta , bununda ilki olmalı , sınırsız geriye doğru gidecek değilya ? duracak bir nokta her zaman vardır , o ondan , o ondan , o ondan , o ondan eee mutlaka bir duracak nokta vardır . sandalyeleri üst üste yığ , en altta onları taşıyan tek sandalye mutlaka vardır .

 

............kuranda sadece yazılanları düşün demiyor , evrendeki herşeye ayet diyor , kuranda bir ayettir fakat evrende bir ayettir , herşey bir ayettir .     

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

mülk - 3 - O, yedi göğü, birbiri üzerine yarattı. Rahmân'ın yaratmasında bir aykırılık, uygunsuzluk görmezsin. Gözünü döndür de bak, bir bozukluk görüyor musun?

4 - Sonra gözünü tekrar tekrar döndür (bak). Göz  âciz ve bitkin halde sana dönecektir.

 

......... ayette yazdığı gibi herşeyi gözlemliyorum ve ne kadar aciz ve sınırlı bir varlık olduğumu fark ediyorum , bu kadar eşsiz bir düzenin kendiliğinden olamayacağınıda gözlmelerim sonucu idrak ediyorum , yağmurun yağışı , güneşin ve ayın durumu , kendi vücudumuz , ağaçlar, hayvanlar v.s . say say bitmez hepsini gözlemlediğimde bir ölçü ve düzen , tasarı görüyorum , öyle ince hesaplarla yapılmış en küçük sapmada yer gök yok olur , yani insan dışındada akıllı biris olduğu apaçık ortada , gözlem diyorsan gözlemle bak belki sende görürsün .................soy kavramı derken , ilk insandan bahsediyorum , insanoğlu ilki neye dayanıyor , anne babadan oluyor sonuçta , bununda ilki olmalı , sınırsız geriye doğru gidecek değilya ? duracak bir nokta her zaman vardır , o ondan , o ondan , o ondan , o ondan eee mutlaka bir duracak nokta vardır . sandalyeleri üst üste yığ , en altta onları taşıyan tek sandalye mutlaka vardır .

 

............kuranda sadece yazılanları düşün demiyor , evrendeki herşeye ayet diyor , kuranda bir ayettir fakat evrende bir ayettir , herşey bir ayettir .     

Bu ayetleri INSANOGLU DISINDA, OKUYAN, SOYLEYEN, YAZAN, TARTISAN v.s. kisaca DILE GETIREN BASKA BIR GUC MU VAR?

 

Ya da VAR OLDUGUNU SOYLEYEN INSANOGLU DISINDA, BASKA BIR GUC MU VAR?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bu ayetleri INSANOGLU DISINDA, OKUYAN, SOYLEYEN, YAZAN, TARTISAN v.s. kisaca DILE GETIREN BASKA BIR GUC MU VAR?

 

Ya da VAR OLDUGUNU SOYLEYEN INSANOGLU DISINDA, BASKA BIR GUC MU VAR?

elbetteki var , bir şeyi göz ile görememek onun yok olduğuna kanıt olmaz , görmediğimiz bir çok şey var çünkü evrende , sonuçta bir bilgi sunulmuş ve ben düşündüm kuranı gerçekliğine tanık oldum , orda yazan şeyleri düşündüğümde onların gerçekliğine tanık oldum , evren de bir ayettir onuda gözlemlediğimde bu eşsiz düzenin kendiliğinden olacağına inanmıyorum , kendiliğinden olacağına dair bir kanıt yok çünkü , bir tetikleyici olmadan evrende hiç bir şey olmuyor .

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

elbetteki var , bir şeyi göz ile görememek onun yok olduğuna kanıt olmaz , görmediğimiz bir çok şey var çünkü evrende , sonuçta bir bilgi sunulmuş ve ben düşündüm kuranı gerçekliğine tanık oldum , orda yazan şeyleri düşündüğümde onların gerçekliğine tanık oldum , evren de bir ayettir onuda gözlemlediğimde bu eşsiz düzenin kendiliğinden olacağına inanmıyorum , kendiliğinden olacağına dair bir kanıt yok çünkü , bir tetikleyici olmadan evrende hiç bir şey olmuyor .

"Elbette var" diyen kim?

 

Tum yukaridaki mesaji yazan kim?

 

Madem "var" var olani INSANOGLUNU DEVREYE SOKMADAN ORTAYA KOYACAK OLANI BUL GETIR.

 

Yalniz bu sen ya da insanoglu olmayacak, tabi burada sana dusen gorev, boyle insanoglu disi bir gucu buraya getirecek DIALOGA SAHIP OLMAN ve buldugun gucun KENDISINI INSANOGLU ILE DIALOG KURARAK GOSTERMESI.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.