Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Kuran'da İnsanlığa, Bilime, Evrenselliğe, Çağdaşlaşmaya Yönelik Bir Ayet Var mı?


evrensel-insan

Önerilen İletiler

"Elbette var" diyen kim?

 

Tum yukaridaki mesaji yazan kim?

 

Madem "var" var olani INSANOGLUNU DEVREYE SOKMADAN ORTAYA KOYACAK OLANI BUL GETIR.

 

Yalniz bu sen ya da insanoglu olmayacak, tabi burada sana dusen gorev, boyle insanoglu disi bir gucu buraya getirecek DIALOGA SAHIP OLMAN ve buldugun gucun KENDISINI INSANOGLU ILE DIALOG KURARAK GOSTERMESI.

o zaman bir tavuk düşün tavuk karşında ve tavuğada var diyor insan , yada herhangi bişeyi düşün onada insan var diyor , ne yani insan var deyince aslında yokmu oluyor , ne yani tavuk yokmu aslında , insan var deyince varlığını tasdik etmiş oluyor sadece , insanın var demesi bir şeyi yok yapmaz , tavuk varmı yokmu ? yada görünmeyen şeylerde var evrende var dediğimiz , elektirik varmı yokmu ? hava varmı yokmu ? insan var diyor hepsine , insan sadece kavram olarak var der , fakat aslında yine vardır var olanlar , insanın bilmediği daha nice şeyler var , insan var deyincemi var oluyor yani ? onlar yine var yine var , insan var demesede var . elektirik bin yıl öncede vardı , insan var dedi gene var , öncede vardı değişen bişey yok , yani bişeye insan var deyine var olmuyor , o şey zaten var , sadece onaylıyor insan .

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

o zaman bir tavuk düşün tavuk karşında ve tavuğada var diyor insan , yada herhangi bişeyi düşün onada insan var diyor , ne yani insan var deyince aslında yokmu oluyor , ne yani tavuk yokmu aslında , insan var deyince varlığını tasdik etmiş oluyor sadece , insanın var demesi bir şeyi yok yapmaz , tavuk varmı  yokmu ? yada görünmeyen şeylerde var evrende var dediğimiz , elektirik varmı yokmu ? hava varmı yokmu ? insan var diyor hepsine , insan sadece kavram olarak var der , fakat aslında yine vardır var olanlar , insanın bilmediği daha nice şeyler var , insan var deyincemi var oluyor yani ? onlar yine var yine var , insan var demesede var . elektirik bin yıl öncede vardı , insan var dedi gene var , öncede vardı değişen bişey yok , yani bişeye insan var deyine var olmuyor , o şey zaten var , sadece onaylıyor insan .

Tavuga var diyen insanoglu, bu tavugu baglamiyor. Yani arada DIALOG DEGIL, TEK TARAFLI MONOLOG VAR.

 

Iste tum bu sorduklarin, ne tavugu ne de kimin/neyin adina soruyorsan, onu ilgilendirmiyor. Cunku arada dialog yok.

 

Buradaki INSANOGLU OLARAK BIZLERIN TEK FARKI, SORAN DA, CEVAPLAYAN DA, AD TANIM VERENDE DILE GETIRENDE ORTAYA KOYANDA SADECE BIZ OLMAMIZ.

 

"O sey zaten var" cumlesi kimin cumlesi ve kime gore?

 

Masaya gore masa mi var?

 

Tavuga gore tavuk mu var?

 

Iste bu GORELER SADECE INSANOGLUNA GORE. 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Tavuga var diyen insanoglu, bu tavugu baglamiyor. Yani arada DIALOG DEGIL, TEK TARAFLI MONOLOG VAR.

 

Iste tum bu sorduklarin, ne tavugu ne de kimin/neyin adina soruyorsan, onu ilgilendirmiyor. Cunku arada dialog yok.

 

Buradaki INSANOGLU OLARAK BIZLERIN TEK FARKI, SORAN DA, CEVAPLAYAN DA, AD TANIM VERENDE DILE GETIRENDE ORTAYA KOYANDA SADECE BIZ OLMAMIZ.

 

"O sey zaten var" cumlesi kimin cumlesi ve kime gore?

 

Masaya gore masa mi var?

 

Tavuga gore tavuk mu var?

 

Iste bu GORELER SADECE INSANOGLUNA GORE. 

sonuçta o senin sorunun sen öyle düşünüyorsun , ben düşününce senden farklı şeyler anlıyorum , sen diyonya insan düşünür vs. sen düşündün bu şekil oldun demekki , bende düşündüm bu şekil oldum , sen sana göre doğrusun ben bana göre doğruyum , fakat 2 doğru bir arada olmayacağına göre , ya sen haklısın ya ben , demekki zamanı geldiğinde göreceğiz kim haklı , hı dicenki bu tehdidmi dicen , alakası yok , sonuçta yapılan yanlışların bir bedeli yokmu bu dünyadada ? tuzu çok yeyince nasıl hipertansiyon oluyorsak , tuz bize zarar vermez diye düşünüp habire yiyorsak , bununda bedelini ödüyorsak , eğerli senin düşüncelerinde bir yanlış varsa bunu ödeyebilirsin , hıı senin dediğin doğru çıkarsa ölür gider yok olursun , bende ölür gider yok olurum ben bişey kaybetmiş olmam , yani senin beni çağırdığın şey bana yokluk veriyor çünkü , yok olup gideceksin diyorsun , bana herhangi bir şey sunmuyorsun , yani sana inanmadığım için kaybedecek bişeyim yok yani , fakat benim inandığım dopru çıkarsa sen yok olmuyorsun bu sefer , sonucuna katlanıyorsun , bende katlanıyorum , yani senin çağırdığın şey sonu yokluk ve kayıp , inanmama gerek yok sana , kuranın çağırdığı sonsuzluk , sonsuzluk varken yokluktan banene ...  

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

sonuçta o senin sorunun sen öyle düşünüyorsun , ben düşününce senden farklı şeyler anlıyorum , sen diyonya insan düşünür vs. sen düşündün bu şekil oldun demekki , bende düşündüm bu şekil oldum , sen sana göre doğrusun ben bana göre doğruyum , fakat 2 doğru bir arada olmayacağına göre , ya sen haklısın ya ben , demekki zamanı geldiğinde göreceğiz kim haklı , hı dicenki bu tehdidmi dicen , alakası yok , sonuçta yapılan yanlışların bir bedeli yokmu bu dünyadada ? tuzu çok yeyince nasıl hipertansiyon oluyorsak , tuz bize zarar vermez diye düşünüp habire yiyorsak , bununda bedelini ödüyorsak , eğerli  senin düşüncelerinde bir yanlış varsa bunu ödeyebilirsin , hıı senin dediğin doğru çıkarsa ölür gider yok olursun , bende ölür gider yok olurum ben bişey kaybetmiş olmam , yani senin beni çağırdığın şey bana yokluk veriyor çünkü , yok olup gideceksin diyorsun , bana herhangi bir şey sunmuyorsun , yani sana inanmadığım için kaybedecek bişeyim yok yani , fakat benim inandığım dopru çıkarsa sen yok olmuyorsun bu sefer , sonucuna katlanıyorsun , bende katlanıyorum , yani senin çağırdığın şey sonu yokluk ve kayıp , inanmama gerek yok sana , kuranın çağırdığı sonsuzluk , sonsuzluk varken yokluktan banene ...  

Konu dogruluk degil, konu KENDI VARLIGININ FARKINDA VE BILINCINDE OLARAK KENDI KARARLARINI KENDININ ALDIGININ BILGISINDE VE BILISSELLIGINDE OLMAK VE BUNUN BILIMSEL OLUP OLMADIGINI BILEBILECEK ALGI DA VE BILINCTE OLMAK.

 

Benim dusuncelerim tamamen yasam ve iliskiden gozlemden, bilgiden, bilimden bilincten.sahip 

 

Konu inanc ta degil, bilmek, bildiginin farkinda ve bilincinde olmak.

 

Kendi varliginin yasamina kendinin sahip cikmasi.

 

Olgular sen karsi cikiyorsun, ya da aksine kendini inandiriyorsun  diye degismez. Olmek bir olgudur, YALNIZ KISININ KENDI OLMESINI YASAYAMAYACAGI DA BIR OLGUDUR.

 

Iste o yuzden DOGAN ICIN SADECE YASAM VARDIR, CUNKU DOGAN KENDI OLUMUNU YASAYAMAZ. Ustelik DOGUMU DA KENDI INSIYATIFINDE DEGILDIR.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Konu dogruluk degil, konu KENDI VARLIGININ FARKINDA VE BILINCINDE OLARAK KENDI KARARLARINI KENDININ ALDIGININ BILGISINDE VE BILISSELLIGINDE OLMAK VE BUNUN BILIMSEL OLUP OLMADIGINI BILEBILECEK ALGI DA VE BILINCTE OLMAK.

 

Benim dusuncelerim tamamen yasam ve iliskiden gozlemden, bilgiden, bilimden bilincten.sahip 

 

Konu inanc ta degil, bilmek, bildiginin farkinda ve bilincinde olmak.

 

Kendi varliginin yasamina kendinin sahip cikmasi.

 

Olgular sen karsi cikiyorsun, ya da aksine kendini inandiriyorsun  diye degismez. Olmek bir olgudur, YALNIZ KISININ KENDI OLMESINI YASAYAMAYACAGI DA BIR OLGUDUR.

 

Iste o yuzden DOGAN ICIN SADECE YASAM VARDIR, CUNKU DOGAN KENDI OLUMUNU YASAYAMAZ. Ustelik DOGUMU DA KENDI INSIYATIFINDE DEGILDIR.

kendi varlığımın hem farkındayım , hemde kuranda yazanların doğru olduğunu düşünüyorum , zina yapmamak , hırslzık yapmamak , ahlaklı olmak , yalan söylememek , anne baba hakkı , lafçılık yapmamak , ırkçılık yapmamak , fakirlere yardım etmek , birisini öldürmemek vs. say say bitmez , bu değerlerin doğru olduğuna hem yaşamımda tasdik veriyorum düşünerek , hemde kuranda okuduğum zaman imanım artıyor , hemde yeri , göğü , güneşi , ayı , kendi vücudumu , doğayı herşeyi düşünerek , ilmim genişliyor hemde bir yandan tasarlayan biri olduğunu görüyorum , evrende bir teklik olduğunu ve sebeblere bağlı olduğunu görüyorum , kuran beni hiç bir şekilde kısıtlamıyor , hatta tam tersi ufkumu genişletiyor . ben memnunum , islamı yanlış yaşayan varsa o onların sorunu , benim temelim kurandır , evrendeki herşey ayettir , delildir , sadece kuranla kısıtlamak islam dinini yanlış olur , kuranda temel fikir verilir sadece .

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

kendi varlığımın hem farkındayım , hemde kuranda yazanların doğru olduğunu düşünüyorum , zina yapmamak , hırslzık yapmamak , ahlaklı olmak , yalan söylememek , anne baba hakkı , lafçılık yapmamak , ırkçılık yapmamak , fakirlere yardım etmek , birisini öldürmemek vs. say say bitmez , bu değerlerin doğru olduğuna hem yaşamımda tasdik veriyorum düşünerek , hemde kuranda okuduğum zaman imanım artıyor , hemde yeri , göğü , güneşi , ayı , kendi vücudumu , doğayı herşeyi düşünerek , ilmim genişliyor hemde bir yandan tasarlayan biri olduğunu görüyorum , evrende bir teklik olduğunu ve sebeblere bağlı olduğunu görüyorum , kuran beni hiç bir şekilde kısıtlamıyor , hatta tam tersi ufkumu genişletiyor . ben memnunum , islamı yanlış yaşayan varsa o onların sorunu , benim temelim kurandır , evrendeki herşey ayettir , delildir , sadece kuranla kısıtlamak islam dinini yanlış olur , kuranda temel fikir verilir sadece .

Bu yapmamak olarak siraladiklarini KURANDA YAZDIGI ICIN DEGIL DE, INSANLIGA UYGUNSUZ DUSTUGU ICIN YAPMAMAK kendi varliginin farkindaligidir. Yani kul yerine, birey olmak.

 

Ne zaman kul olmadiginin aksine kendi vucudu ve beyni olan bir birey oldugunun farkina varirsan, iste o zaman memnuniyetin son bulacak. Cunku kendi yasamini kendinin yasamadiginin baskalarinin seni yasattiginin farkina varacaksin. 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bu yapmamak olarak siraladiklarini KURANDA YAZDIGI ICIN DEGIL DE, INSANLIGA UYGUNSUZ DUSTUGU ICIN YAPMAMAK kendi varliginin farkindaligidir. Yani kul yerine, birey olmak.

 

Ne zaman kul olmadiginin aksine kendi vucudu ve beyni olan bir birey oldugunun farkina varirsan, iste o zaman memnuniyetin son bulacak. Cunku kendi yasamini kendinin yasamadiginin baskalarinin seni yasattiginin farkina varacaksin. 

bende sana diyorumki insnalığa uygun düştüğünü nasıl isbatlayacaksın ? kaç kez sordum cevap veremiyorsun , hadi din yok diyelim , hırsızlığın ve tecavüzün kötü olduğunu isbatla ? bana bunu isbatla ? herkesin insanlık algısı farklı çünkü , sen dinden çaldığını insanlık gibi anlatıyorsun , insan olduğumuzu isbatla ozaman ? insan olduğunu bile din söylüyor sana , insan olduğunu bile isbatlayamıyorsunki bak adamlar biz hayvandan geldik diyor , hayvan olduklarına göre hangi insanlıktan söz ediyorsun ? isbatla buyur bekliyorum , hırsızlık ve dolandırıcılığın , tecavüzün yanlışlığını isbatla ? senin bu anlayışın kendi dinini türetmekten öteye gitmez , neden insanlar senin insanlık anlayışı kabul etsinki ? farklı yapı isteyenler farklı insanlık öngörüsü olanların senin yapına saldırıp kendi yapısını egemen kılmayacağı ne malum ? bütün fakirleri yok edip mesela zenginler bırakmayacakları , yada bütün fakirler toplanıp zenginleri yok edip , kendileri zengin olmayacağını isbatla ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

bende sana diyorumki insnalığa uygun düştüğünü nasıl isbatlayacaksın ? kaç kez sordum cevap veremiyorsun , hadi din yok diyelim , hırsızlığın ve tecavüzün kötü olduğunu isbatla ? bana bunu isbatla ? herkesin insanlık algısı farklı çünkü , sen dinden çaldığını insanlık gibi anlatıyorsun , insan olduğumuzu isbatla ozaman ? insan olduğunu bile din söylüyor sana , insan olduğunu bile isbatlayamıyorsunki bak adamlar biz hayvandan geldik diyor , hayvan olduklarına göre hangi insanlıktan söz ediyorsun ? isbatla buyur bekliyorum , hırsızlık ve dolandırıcılığın , tecavüzün yanlışlığını isbatla ? senin bu anlayışın kendi dinini türetmekten öteye gitmez , neden insanlar senin insanlık anlayışı kabul etsinki ? farklı yapı isteyenler farklı insanlık öngörüsü olanların senin yapına saldırıp kendi yapısını egemen kılmayacağı ne malum ? bütün fakirleri yok edip mesela zenginler bırakmayacakları , yada bütün fakirler toplanıp zenginleri yok edip , kendileri zengin olmayacağını isbatla ?

Ispat, yasam ve iliskinin kendisidir. 

 

Benim bir seyi ispatlama gibi bir derdim yok. Zaten hersey kendi sorununu kendi yasayinca ortaya cikiyor.

 

Zannedersem acikladigim  seyleri tekrar sormussun, bir nedeni var mi?

 

Aslinda sen de kendi kendine bu sorulari sorup, DINDISI KENDI BEYNINDEN SANA AIT OLAN YANITLARI VEREBILIRSIN.

 

Iste sorun tam da buradadir. Senin yanitlarin Ile INANDIKLARIN CELISTIGINDE NE YAPACAGINDIR.

 

O yuzden bilincalti olarak sadece kendini sana verilen inanca teslim etmissin.

 

Ayrica kendi beynini kullandiginin bile farkinda degilsin.

 

Cunku yukarida senin yazdiklarini, senin gibi her inanirin ayni sekilde yazmasi mumkun degildir. Her inanir kendi inancini kendi akli ile kendine dogruladigindan, bir suru farkliliklar dogar.

 

Ikiniz ayni ayeti okudugunuz halde, farkli anlam ve icerikler cikarirsiniz, farkli o ayete biat edersiniz.

 

Iste bu bile her beynin farkli duzey ve algida bilgide oldugunun bir delilidir.

 

Iste buradaki beyin farki, BU FARKI  ORTAYA KOYAN BEYIN TARAFINDAN FARK EDILMEZ. O beyin zannederki imanini inancini "harfiyen" uyguluyor.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ispat, yasam ve iliskinin kendisidir. 

 

Benim bir seyi ispatlama gibi bir derdim yok. Zaten hersey kendi sorununu kendi yasayinca ortaya cikiyor.

 

Zannedersem acikladigim  seyleri tekrar sormussun, bir nedeni var mi?

 

Aslinda sen de kendi kendine bu sorulari sorup, DINDISI KENDI BEYNINDEN SANA AIT OLAN YANITLARI VEREBILIRSIN.

 

Iste sorun tam da buradadir. Senin yanitlarin Ile INANDIKLARIN CELISTIGINDE NE YAPACAGINDIR.

 

O yuzden bilincalti olarak sadece kendini sana verilen inanca teslim etmissin.

 

Ayrica kendi beynini kullandiginin bile farkinda degilsin.

 

Cunku yukarida senin yazdiklarini, senin gibi her inanirin ayni sekilde yazmasi mumkun degildir. Her inanir kendi inancini kendi akli ile kendine dogruladigindan, bir suru farkliliklar dogar.

 

Ikiniz ayni ayeti okudugunuz halde, farkli anlam ve icerikler cikarirsiniz, farkli o ayete biat edersiniz.

 

Iste bu bile her beynin farkli duzey ve algida bilgide oldugunun bir delilidir.

 

Iste buradaki beyin farki, BU FARKI  ORTAYA KOYAN BEYIN TARAFINDAN FARK EDILMEZ. O beyin zannederki imanini inancini "harfiyen" uyguluyor.

hiç bir isbatın yok , isbat yaşam ve ilşkidir demişsin , senin yaşam ilişki anlayışın başka , diğerinin başkadır , sana göre doğru başkasına doğru olmayabilir , hiç bir isbatın yok ahlaki durumlar için , bunların hepsi dinlerin güzelliğidir , en son din olanın kuranında güzelliğidir , tüm insanlık için sabit bir yasa olmassa , zamanla o kavramların yok olmayacağını kimse bilemez , zamanla yok olduğu ortadadırda , buna engel olan dindir , faizcilik normal hale geldi engel oldunuzmu ? zina yaygınlaştı engel oldunuzmu ? dolandırılıcılk normal hale geldi engel oldunuzmu ? vs. say say bitmez , işte herkes senin gibi düşünmeyeceği için zamanla herşey normal hale gelecek , adam ileride deseki sakatları öldürelim ekomiye yük bunlar devlet ferahlasın dese , bunun böyle olmayacağına dair hiç bir isbat veremessin , yada fakirler ayaklansa zenginlerin mallaarını ele geçirse , bize ettiğiniz zulümler yeter artık deyip , zenginler yok edip mallarını alsa buna dur diyemessiniz , çünkü bunların insana dair özellik olmadığını isbat edemesiniz , özgür düşünce varya işte bende bunu düşündüm der yapar , bunların hepsine engel olan dindir , Allahın dinidir , bu kavramların yok olmayacağını vaad edemessiniz , zaten ahiret yok , ceza yoksa bu kavramların hepsi yok olur , kuranda buna örnek kavimlerde mevcuttur zaten , kavimlerde din kalktığı zaman sonunun ne olduğuna örnek çoktur kuranda , din ortadan kalktımı yada gerçek din yaşanmadığı zaman durum her zaman vahimdir , senin özgür düşüncen o zaman işlemez , bendeözgür düşündüm der ve sana karşı yeni bir akım ortaya çıkar , sen sadece toz pembe düşünüyorunsuın , derin düşünemiyorsun bence , ve dinsizliği savunarakta ahiretteki cezanı katlıyorsun bence , en doğrusunu Allah bilir .   

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

kuranı okudum düşündüm 

 

Önyargı ile okumuş ve kendini şartlandırmışsın. Kuranda onun bir tanrı tarafından yazıldığını düşündürecek hiç bir unsur yoktur. Tersine her tarafı ben insan yazmasıyım diye ilan eder. Bir çelişkiler yumağıdır ve tutarsız, konu bütünlüğü olmayan, daldan dala alakasız atlayan, durmadan aynı konuları tekrar eden, çok lüzumsuz konuları lastik gibi uzatan, çok önemli konularda hemen hiç bir şey söylemeden geçiştiren karmakarışık bir yazılar yığınıdır.

 

Hatta bunu bırakın tanrının yazmasını, çağının bilgisine sahip doğru düzgün ileri görüşlü insanların yazmış olması bile mümkün değildir. Çağının bilgisinin bile çok çok gerisindedir. 

 

Bir tanrı hiç kulları arasında ayrım yapar mı? Yapmaz. Halbuki Kuranda kısasın hüre hür, köleye köle, dişiye dişi yapılacağı yazar. Böyle bir ayrımcılık tanrıya değil, insana bile yakışmaz. Kuran normal bir bilge insanın yazabileceğinin çok fazla gerisinde kalır. Değil ki tanrıdan olsun. Bu olanaksız. Buna inanmanın hiç bir yolu yoktur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Önyargı ile okumuş ve kendini şartlandırmışsın. Kuranda onun bir tanrı tarafından yazıldığını düşündürecek hiç bir unsur yoktur. Tersine her tarafı ben insan yazmasıyım diye ilan eder. Bir çelişkiler yumağıdır ve tutarsız, konu bütünlüğü olmayan, daldan dala alakasız atlayan, durmadan aynı konuları tekrar eden, çok lüzumsuz konuları lastik gibi uzatan, çok önemli konularda hemen hiç bir şey söylemeden geçiştiren karmakarışık bir yazılar yığınıdır.

 

Hatta bunu bırakın tanrının yazmasını, çağının bilgisine sahip doğru düzgün ileri görüşlü insanların yazmış olması bile mümkün değildir. Çağının bilgisinin bile çok çok gerisindedir. 

 

Bir tanrı hiç kulları arasında ayrım yapar mı? Yapmaz. Halbuki Kuranda kısasın hüre hür, köleye köle, dişiye dişi yapılacağı yazar. Böyle bir ayrımcılık tanrıya değil, insana bile yakışmaz. Kuran normal bir bilge insanın yazabileceğinin çok fazla gerisinde kalır. Değil ki tanrıdan olsun. Bu olanaksız. Buna inanmanın hiç bir yolu yoktur.

bana görede sen önyargı ile okumuş şartlanmışsın ,  her bir kelimesinin tanrının göndermesi olduğu açıktır , insan diliyle gönderildiği için , insanların kullandığı dil özelliklerinin kullanılması gayet doğal , kuranda bir tane bile çelişki görmedim zaten olsaydı yazardın cevabı verilirdi , sen anlayamadığın için çelişki var sanıyosun sadece , konular dağınık gii görünsede konular arasındaki mükemmel uyum , kurana bütün bakıldığında görülmektedir , günümüzün en ağır teknolojileriyle bulunan şeyleride o günün koşullarıyla bunlara örnek vermeside harikuladedir . ilme ve bilime dair , okumaya ve eğitime dair yazılarda , düşünmeye ve araştırmaya dair yazılar ise cabasıdır , yaz yaz bitmez özellikleri fakat anlayana tabi .      

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kuranda bilimsel işaretler bulunduğu tamamen şehir efsanesi. Böyle bir şey olması bir yana, çağının bilgisinin bile çok gerisindedir. Taş devri insanı Kuranı yazanlardan daha çok şey biliyordu. Üstelik de insanlar arasında ebediyen bağdaşmayacağını öne sürdüğü çok derin bir ayrım yaparak sonsuz düşmanlaşmanın yolunu açmış olduğu için insanlığa en çok zarar veren kitap ünvanını koruyor.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kuranda bilimsel işaretler bulunduğu tamamen şehir efsanesi. Böyle bir şey olması bir yana, çağının bilgisinin bile çok gerisindedir. Taş devri insanı Kuranı yazanlardan daha çok şey biliyordu. Üstelik de insanlar arasında ebediyen bağdaşmayacağını öne sürdüğü çok derin bir ayrım yaparak sonsuz düşmanlaşmanın yolunu açmış olduğu için insanlığa en çok zarar veren kitap ünvanını koruyor.

8 yaşındaki çocuk bile araştırsa görür bu işaretleri bence , iyi araştır sadece yanlı ateist sitelerini değil , karşı tarafın argümanlarınıda dinle bence , sabit fikirden uzaklaş , söylediklerini nerden duyuyorsun bilmem fakat ben neden kuranda göremiyorum bu dediklerini ? olsa isbat sunardın zaten , sırf duyumlarla konuşman saçma bence .

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

8 yaşındaki çocuk bile araştırsa görür bu işaretleri 

 

Evet, 8 akıl yaşı kandırılmaya uygun bir yaş. Çikolata şekerle bile kandırılması mümkün.

 

Şimdi ben burada bir şey söyledim. Kuranda kısasın hüre hür, köleye köle, dişiye dişi uygulanacağını yazdığını belirttim. Bu ayet, bırak bir tanrıyı, bir insan tarafından yazıldığında da çok çok geri ve insanlık dışı bir anlayışı ortaya koyar. Sen ise bunu hiç görmüyorsun, çünkü görmek istemiyorsun. Çünkü bu, senin Arap ilahı Allah varsayımını yerle bir ediyor.

 

İşte sen Kuranı da böyle okuduğun için hiç bir şey anlamıyorsun. İnsanlık dışı ayetleri görmezden gelip geçiyor, aklınca bilimsel işaretler bulduğunu sanarak bazı ayetlerle aklını kandırıyorsun. Halbuki Kuranda bilimsel işaret olması bir yana, çağının bilgi düzeyinin bile çok çok gerisinde yazılmıştır. Bu şekilde kutsal olduğu, Allah diye bir Arap tanrısından geldiği inancıyla Kuran'dan hiç bir şey anlaman olası değil. 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

söylediklerini nerden duyuyorsun bilmem fakat ben neden kuranda göremiyorum bu dediklerini ?

 

Görmek için görmek istemek, sorgulamak için sorgulamak istemek gerekir. Bunu inanmışlar yapamaz, zira akla en ufak "acaba çelişki varmı" düşüncesi gelse, "haşa haşa" diye günah çıkarırlar. Görmek, sorgulamak onlara yasaklanmıştır.

 

Bir Ateist Kuran'ı bir teistten(inanır) çok daha iyi bildiği için ateist olmuştur. Teistlerin büyük çoğunluğu Kuran ayetlerini sadece çevreden, anne babadan duyarak inanır. Yok denecek kadar çok azı ise, sadece okuyarak sorgulamasız biat eder.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Evet, 8 akıl yaşı kandırılmaya uygun bir yaş. Çikolata şekerle bile kandırılması mümkün.

 

Şimdi ben burada bir şey söyledim. Kuranda kısasın hüre hür, köleye köle, dişiye dişi uygulanacağını yazdığını belirttim. Bu ayet, bırak bir tanrıyı, bir insan tarafından yazıldığında da çok çok geri ve insanlık dışı bir anlayışı ortaya koyar. Sen ise bunu hiç görmüyorsun, çünkü görmek istemiyorsun. Çünkü bu, senin Arap ilahı Allah varsayımını yerle bir ediyor.

 

İşte sen Kuranı da böyle okuduğun için hiç bir şey anlamıyorsun. İnsanlık dışı ayetleri görmezden gelip geçiyor, aklınca bilimsel işaretler bulduğunu sanarak bazı ayetlerle aklını kandırıyorsun. Halbuki Kuranda bilimsel işaret olması bir yana, çağının bilgi düzeyinin bile çok çok gerisinde yazılmıştır. Bu şekilde kutsal olduğu, Allah diye bir Arap tanrısından geldiği inancıyla Kuran'dan hiç bir şey anlaman olası değil. 

arabistanda bile kısas senin ima ettiğin tarz uygulanmıyor , hiç bir alim senin ima ettiğin tarz bir kısas anlayışı sunmamış kimseye , bir dilde bazı kelimeleri çevirmek zordur , onun arapça aslına bakmak lazım , kuranda bile diğer ayetlerde senin ima ettiğin bir kısas anlayışı yok , sadece suçlunun cezasını çekeceğini söylüyor ayetlerde ve kimse kimsenin günah yükünü çekmez diyor , diğer ayetlere bakmadan bir ayet çevirisi yaparsan olacağı bu , bazı  arapça cümle kalıplarını , kendi dilindeki cümle kalıpları gibi anlarsan işte olacağı bu ,  iyi araştır sadece yanlı ateist sitelerini değil , karşı tarafın argümanlarınıda dinle bence , sabit fikirden uzaklaş , söylediklerini nerden duyuyorsun bilmem fakat ben neden kuranda göremiyorum bu dediklerini ? olsa isbat sunardın zaten , sırf duyumlarla konuşman saçma bence , ben bir çelişki göremiyorum , daha açık ve inandırıcı bilgi getir , köşesinden ötesinden kırpılmış , çekiştirilmiş bilgi getiriyorsunuz hep neden acaba ? çelişki var diyorsan şöyle tam anlamıyla apaçık bişey getir buyur .

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Görmek için görmek istemek, sorgulamak için sorgulamak istemek gerekir. Bunu inanmışlar yapamaz, zira akla en ufak "acaba çelişki varmı" düşüncesi gelse, "haşa haşa" diye günah çıkarırlar. Görmek, sorgulamak onlara yasaklanmıştır.

 

Bir Ateist Kuran'ı bir teistten(inanır) çok daha iyi bildiği için ateist olmuştur. Teistlerin büyük çoğunluğu Kuran ayetlerini sadece çevreden, anne babadan duyarak inanır. Yok denecek kadar çok azı ise, sadece okuyarak sorgulamasız biat eder.

evet görmek için istemek gerekir , çarpıtmamak gerekir , samimi olmak gerekir , bunu inkar edenler yapmaz ve her bulduğu ayeti , diğer ayetleri yada ayetin önünü arkasını incelemeden okuduğu için anlayamazlar ve bi açık buldum sanırlar ............ ben çelişki dedikleri çoğu şeyi araştırdım , arapça anlamlarınada baktım ve çelişki olmasını bırak tam tersi , bazı konuların farklı farklı ayetlerde açıklanmış  olmasına rağmen süper bir cümle ve kelime uyumu var , ben hergün okuyup araştırıyorum nerdeyse , hatta sizin öne sürdüklerinizede bakıyorum sizin söyledikleriniz çoğu yalan ve dolan ve bütün ayetlerin açıklaması var , madem haklıysan bana bir tane çelişki getir , neden delil sunamıyorsun ? arapça kaynaklarıyla ve kurandaki ayet açıklamalarıyla size sunulduğu zaman inanmayan sizsiniz , sen sorgusuz sualsiz ateist sitelerine biat emişsin bence .

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

sen sorgusuz sualsiz ateist sitelerine biat emişsin bence .

 

İnançsızın(ateist) ilk birinci ilkesi biat'a karşı olması, hür düşünceyi kabullenmesi ve sorgulamadir. İnançlının ilk ilkesi ise BİAT tır. 

 

Biatın tam karşılığı sorgulama, yani inançsızlıktır. İnançsızlık demek, başkasının değil kendi mantığını önceleştirmesidir. Zira inanç, başkasının söylediğini kabullenmektir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 ben bir çelişki göremiyorum , daha açık ve inandırıcı bilgi getir , köşesinden ötesinden kırpılmış , çekiştirilmiş bilgi getiriyorsunuz hep neden acaba ? çelişki var diyorsan şöyle tam anlamıyla apaçık bişey getir buyur .

http://www.turkish-media.com/forum/topic/328540-ateistin-din-tanri-ile-mizahi/?p=1074996

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

sizin sorununuz sonuçta o , ben düşünerek inanıyorum ve doğru olduğunu görüyorum , siz hiç bir şey üzerinde değilsiniz ve bir temeliniz yok , herhangi bir delilinizde yok ,  herkes düşünüyorum der o zaman her şeyi yapar , düşünsene herkesin kendi mantığındaki ahlaki yapıyı istediğini , bilimle bazı değerleri asla isbat edemessin bu işin sonu yok , din olmasa elinizdeki yapıda gider , sen düşünüyorum diyorsun tanrı yok diyorsun ben düşünüyorum var diyorum seninkisi düşüncede benimkisi ney yani , senmisin bir tek akıllı , bunca bilim adamı yaratıcıyı kabul etmiş , akıllı tasarımı kabul etmiş , ee etmeyenlerde var diceksin bak demekki edenlerde var dicem bende , o yüzden fazla söze gerek yok bekleyederun bizde bekleyenlerdeniz .

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 ben düşünerek inanıyorum ve doğru olduğunu görüyorum ,

 

Ben diyorum ki; salt düşünerek hiç bir zaman bilimsel doğrular bulunamaz. Düşünülen, ifade edilen somut gerçeklerle örtüşüyorsa bilimsel doğrudur. Sosyal konularda ise doğru olmaz. Senin de söylediğin gibi görecedir. İstenileni ise insan yararına olmalarıdır.

 

bilimle bazı değerleri asla isbat edemessin bu işin sonu yok, din olmasa elinizdeki yapıda gider,

 

Bilim zaten sosyal değerleri, etiği ispatlamak için değildir. Her toplumun hatta her bireyin kendine göre etik değerleri vardır. Hiç kimse, "benim kültürüm diğerine göre üstündür" deme hakkına sahip değildir.

 

Dinlerin ve ideolojilerin amacı, otoritenin çıkarına olan toplumsal kültürü dayatmaktır. Toplumsal kültürü bir tanrı adına, itirazsız dayatmak kurnazlığıdır.

 

sen düşünüyorum diyorsun tanrı yok diyorsun ben düşünüyorum var diyorum seninkisi düşüncede benimkisi ney yani , senmisin bir tek akıllı , bunca bilim adamı yaratıcıyı kabul etmiş , akıllı tasarımı kabul etmiş , ee etmeyenlerde var diceksin bak demekki edenlerde var dicem bende , o yüzden fazla söze gerek yok bekleyederun bizde bekleyenlerdeniz .

 

Söyledim, salt düşünerek insanlar kendi sosyal etik doğrularını dayatma hakkına sahip değildir. Tarihte, salt düşünce ve sezgi ile edinilen doğrular(!), insanları ötekileştirmekten başka hiç bir işe yaramamıştır.

 

Sosyal etik değerler, evrensel insan hakları gibi, genel geçer, tüm insan yararına olanlardır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

kimseyi inan diye zorlayan yok , inanmıyorsan senin bileceğin şey , sosyal konularda tek doğru olmassa , insanları birleştiren ortak yapıyı nasıl inşa edeceksin din olmadan ? o zaman sen senin doğru diye düşündüğün şeyi dayatmış olursun ve kendi dinini türetmiş olursun , yani her halükarda senin davet ettiğin şey kargaşa ve yok oluştur , kendin söyledin zaten bir tek sosyal gerçeklik ve bir tek ahlaki yapı  yoktur dedin , eee hangisinden insanlık birleşek o zaman , nedne birleşsin ozaman bir tek yoksa hepsi darmadağın olur ve herkes kendi ahlakını dayatır , neden senin düşündüğün ahlaki yapı neden doğru olsun ki , daha bunların cevabını veremiyorsunuz , tüm insanlık için ek bir ortak ahlak anlayışı olmadığı zaman bu işin sonu yoktur , şu an din sayesinde ne kadarda tam olarak gerçek islam yaşanmasada din sayesinde insanlık ayaktadır , dini aldığın zaman , bu evren yerle bir olur düzeni bozulur , mutlaka seninde otoriter bir yapı sunman gerekecektir , o zamanda sen bir dinci konumuna düşüceksin ve aynı şeyi diğer insanlar sana diyecek , biz böyle düşünmüyoruz neden senin ahlakını alalımki dicekler , bu işin sonu yok ve bunba çareniz yok , buyur yaz çarelerini o zaman ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 tam anlamıyla apaçık bişey getir

 

Bundan daha açık bir şey olamaz. Ayeti aynen yazıyorum: "kutibe aleykümül kısas hurri bil hurri abdi bil abdi vel unsa bil unsa".

 

Kutibe yazıldı demek. Aleyküm üzerinize demek. Kısas zaten kısas demek. Hür hür demek. Bil karşılık eki, e-a. Abd köle demek. Unsa dişi demek. Daha apaçık olmayacak hiç bir şey yok. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, dişiye karşı dişi kısas edilecek. Ancak bu üç sınıfın kendi aralarındaki suçlarda kısas uygulanır. Sınıflar arasında kısas uygulanmaz diyor.

 

Bunun kimsenin başkasının suçunun cezasını çekmesi ile hiç bir alakası yok. Bir hür adam bir köleyi veya kadını öldürürse suçun cezasını başkası çekmiyor. Hiç kimse çekmiyor, çünkü bu durumda kısas uygulanmıyor. Bu kadar açık ve net. Eğecek bükecek hiç bir yanı yok. Hür bir adam bir kadını öldürebilir. Bir köleyi öldürebilir. Kısas uygulanmaz.

 

İslam dini insanları sınıflandırıyor ve sınıf ayrımı yapıyor, bu kadar açık ve kesin. Bu yüzden modern hayattan dışlandı ve reddedildi. Geri toplumlarda hâla uygulanmaya çalışılıyor. Bir de töre adı altında uygulanmaya çalışılıyor. Geri töreciler bir adam bir kadını öldürürse aferin dedikleri gibi azmettirirler de. Bir adam bir adamı öldürürse kan davası güderler. Kadın öldürüldü diye böyle şeylere kalkışmazlar. Çok normal görür, aferin iyi yaptın derler.  

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.