Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

“Gaybın anahtarları O’nun Katındadır, O’ndan başka hiç kimse gaybı bilmez. Karada ve denizde olanların tümünü O bilir, O, bilmeksizin bir yaprak dahi düşmez; yerin karanlıklarındaki bir tane, yaş ve kuru dışta olmamak üzere hepsi (ve her şey) apaçık bir kitaptadır.” (En’am Suresi, 59)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

insanin psikolojik durumunun madde ve metalara etki ettigi bugun incelemelerde aciga cikmaktadir ;

insanin olumsuz ruh halinde iken evindeki ciceklerin erken solmasi ; siddetli gecimsizligin hukum surdugu ortamlarda suyun buzlukta duzensiz kristalleserek donmasi vs gibi bulgular sasirticidir : ))

insan icindeki inanca gore ve inancindaki ara ara olusan catlaklara gore surekli tam karsiligindaki ecrini alir ..

bunu islamiyete yormuyorum ; ama bilimsel gelismeler insanin inanma kapasitesini ortaya koyuyor ...

inanmak ve inanmanin ortaya cikardigi o tanimsiz ve ortak kabul edilen guc, bilimsel deneylerle sabittir ..

 

Sevgili @dennise;

Önerme ve yaklaşımında dile getirdiklerin, kendini geliştirme ve öğrenme çabasında olan bir kişinin bakış açısı ve algılamasını gösteriyor olsa da ...

Bir önceki "İpe sıkı sıkı sarılmak erektiğini öneren" arkadaşın metafizik yaklaşımından farklı şeylerden söz etmiş olmuyorsun...

Ha Ali-Mehmet; Ha Mehmet-Ali....

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bu foruma ilk kac yilinda geldigimi hatirlamiyorum. Bu konu hala oldugu yerde duruyor, surekli kisiler degisiyor. ama gecekusu hala burada :) Digerleri nerde acaba :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sevgili @dennise;

Önerme ve yaklaşımında dile getirdiklerin, kendini geliştirme ve öğrenme çabasında olan bir kişinin bakış açısı ve algılamasını gösteriyor olsa da ...

 

e heralde hergun okuyorum ;

herkez hala cahilim diyebilicek cesarete sahip olmali : )

 

Bir önceki "İpe sıkı sıkı sarılmak erektiğini öneren" arkadaşın metafizik yaklaşımından farklı şeylerden söz etmiş olmuyorsun...

 

e heralde .. isin hikmeti ayni kalir ;

 

aklin yolu bir ;

 

ben sagsan cikarim sen soldan cikarsin ama aklin yolu bir ..

 

 

farkliliklar guvensizlikten kaynaklanir ; beni dini kolulara agirlik verdigimden dolayi nasil tanimladiklarini gorebiliyorum ;

 

amma velakin benim gibi birinin dinde ********** korkusu ya da gerici bir zihniyette olmamasi bile zamanla ortami yumusaticaktir

 

 

ben lakost tisortleri olan gosterisi ince ince kullanmayi seven , herangi bir gozu kara biriyim : )) bole birine pek raslanmaz onu bi vurguliyim :P hele bi de dindarsa a a ..

Ha Ali-Mehmet; Ha Mehmet-Ali....

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kim demiş onu?

 

ben diyorum .. aklin yolu bir ..

 

sen ayni akilla yaraticiya inanmiyorsun ben ayni akilla inaniyorum .. aklin yolu bir

 

akil ayni akil .. genelkultur ayni genelkultur ; bilimsel gelismeler ayni bilimsel gelismeler ..

 

amma kim hangi sonuca varacagina kendi karar verir artik ; )) kapis .. aklin yolu bir yani ...

 

 

 

 

Bizdeki ayakkabı köselesi mi? Ben de geri yoldan giderim. Çıkış aksi yönde.. :)

 

artik belli bi noktadan sonra ciddiyeti geri vitese takmak lazim :D

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ben diyorum .. aklin yolu bir ..

 

sen ayni akilla yaraticiya inanmiyorsun ben ayni akilla inaniyorum .. aklin yolu bir

 

Akıl bir yetenektir. Fenomenleri algılar, anlar, kavrar, kavramlaştırır, yansıtır.

 

akil ayni akil .. genelkultur ayni genelkultur ; bilimsel gelismeler ayni bilimsel gelismeler..

 

Hayır, aynı akıl olamaz. Doğuştan daha akıllı daha zeki insanlar vardır.

Genel kültür hiç aynı değildir. Töreci çevrede yetişen birisi ile modern çevrede yetişen birisinin kültürleri çok farklıdır.

Bilimsel gelişmelerden bi haber insanlar da olabilir.

 

amma kim hangi sonuca varacagina kendi karar verir artik ; )) kapis .. aklin yolu bir yani ...

 

Bu doğru! ama yukardaki olgular çerçevesinde karar verir. Hele de bilimsel gelişmeleri kavramış olma durumunda, farklı düşünüp farklı sorgular. Mesela; mantığını ilkeli, tümevarım, tümdengelim metoduyla kullanır. Bu sebeplelerden dolayı benimle senin yolumuz, yönümüz farklı olabilir.

 

artik belli bi noktadan sonra ciddiyeti geri vitese takmak lazim biggrin.png

 

Haklısın. Ama bir farkla. Bu durumda ciddiyet ileri vitese takılmalı. Geri değil. smile.png

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...

Bir sorum olacaktı şuan elinin üstünde olan maus ve klavyeyi bir üretici firması onu yapan bir usta olduğunu herkes biliyor o zaman nasıl oluyorda kainat kendiğinden var oluyor..

Evet Allah insanın günah işleyeceğinide bilir.. neden mi engellenmez 

Bu dünyaya gönderiliş amacımız imtihan değil mi? sınanma dünyası değil mi? Allah herkerse bir irade vermiş.
Şöyle düşün bir ağaca çıkıyorsunuz gövdesine çıktınız ağacın ağacın sağa sola ayrılan iki büyük dalları var bir tarafı çürük diğer taraf sağlam çürük tarafa çıkarsan ne olur tabi kide düşersin zarar görürsün.

Şimdi diyorsun ki biri dışarı çıkıyor adamla kavga ediyor adamı öldürüyor günah işliyor Allah neden engellemiyor.
Şimdi şöyle bir durum var Allah zaten insana akıl vermiş irade vermiş Allah insan öldürmenin günah olduğunu biliyor ve o kişi halen kalkıp insan öldürüyorsa iradesini ve aklını kullanamıyor demektir.. zaten

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir sorum olacaktı şuan elinin üstünde olan maus ve klavyeyi bir üretici firması onu yapan bir usta olduğunu herkes biliyor o zaman nasıl oluyorda kainat kendiğinden var oluyor..

 

Evet Allah insanın günah işleyeceğinide bilir.. neden mi engellenmez 

 

Bu dünyaya gönderiliş amacımız imtihan değil mi? sınanma dünyası değil mi? Allah herkerse bir irade vermiş.

Şöyle düşün bir ağaca çıkıyorsunuz gövdesine çıktınız ağacın ağacın sağa sola ayrılan iki büyük dalları var bir tarafı çürük diğer taraf sağlam çürük tarafa çıkarsan ne olur tabi kide düşersin zarar görürsün.

 

Şimdi diyorsun ki biri dışarı çıkıyor adamla kavga ediyor adamı öldürüyor günah işliyor Allah neden engellemiyor.

Şimdi şöyle bir durum var Allah zaten insana akıl vermiş irade vermiş Allah insan öldürmenin günah olduğunu biliyor ve o kişi halen kalkıp insan öldürüyorsa iradesini ve aklını kullanamıyor demektir.. zaten

Bilim bilimsel olarak boyle bir sey demiyor. Sadece kainati gozlemliyor ve elde ettigi bilgiyi paylasiyor.

 

Ortada bir gonderilme ya da bir amac yok.

 

Ben sana bir sey sunayim. Insanoglu sana gore alin yazisini ya da kaderini degistirebilir mi?

 

Degistiremezse, akli ne ise yarar?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ağaç örneğini düşün ağacın kader olduğunu düşün karar sana bağlı hangi yoldan gideceği senin aklın ve iradene bırakılmış... Kaderde bizim elimizde olan bir şey..

 

alın yazında şu yoldan giderse bu olacak bu yoldan giderse bu olacak gibi basit bir şekilde düşün olurmu..
Alın yazısında değişmeyen tek şey ÖLÜMDÜR. 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bilim bilimsel olarak boyle bir sey demiyor. Sadece kainati gozlemliyor ve elde ettigi bilgiyi paylasiyor.

 

Ortada bir gonderilme ya da bir amac yok.

 

Ben sana bir sey sunayim. Insanoglu sana gore alin yazisini ya da kaderini degistirebilir mi?

 

Degistiremezse, akli ne ise yarar?

cevap yeterli oldumu

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ağaç örneğini düşün ağacın kader olduğunu düşün karar sana bağlı hangi yoldan gideceği senin aklın ve iradene bırakılmış... Kaderde bizim elimizde olan bir şey..

 

alın yazında şu yoldan giderse bu olacak bu yoldan giderse bu olacak gibi basit bir şekilde düşün olurmu..

Alın yazısında değişmeyen tek şey ÖLÜMDÜR. 

Bilim agacin ne oldugunu dusunmez. Sadece onu gozlemler ve bilgi turetir. Eger secenek varsa ve bu kisiye bagli ise, o zaman zaten kader olmaz ve Allah'in dedigi de olmaz. Cunku kisi secim yapmistir.

 

Olum alinyazisi degil; insanoglu birinin uclu evresidir. Yani dogar yasar ve olur. Ustelik olumu kisinin kendisi yasayamaz.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bilim agacin ne oldugunu dusunmez. Sadece onu gozlemler ve bilgi turetir. Eger secenek varsa ve bu kisiye bagli ise, o zaman zaten kader olmaz ve Allah'in dedigi de olmaz. Cunku kisi secim yapmistir.

 

Olum alinyazisi degil; insanoglu birinin uclu evresidir. Yani dogar yasar ve olur. Ustelik olumu kisinin kendisi yasayamaz.

Bilim ağacın ne olduğunu düşünmezse zaten sıkıntının büyüğü burda demektir. Kaldıki gözlemler bilgi üretir diyorsun bana çelişkili geldi.. . Ben size kaderi ağaca benzetin diyorum hadi kaderi ağaca benzetmeyin.... Şöyle bir şey yapalım mı?

yolunuzu kaybettiniz bir yol ayrımına geldiniz yol bir çok yöne ayrılmakta siz aklınız ve iradenizle bir yol seçersiniz.. Hangi yolu seçerseniz seçin kaderinizde şu yolu seçerse bu güzel şey olacak şu yolu seçerse başına şu kötülük gelecek vs vs şeklinde işte burada seçtiğiniz yol iradenizle seçmiş oluyorsunuz gittiğiniz yolda da başınıza gelenler kaderle alakalı oluyor.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İnsanlar iradesi olmayan mahluklar gibi değildir. Allah (cc) ise; adil olduğundan, imtihana müsaid yarattığı kullarına, iradeleriyle rahat kullanabileceği, meyelan dediğimiz bir saha bırakmaktadır. Bu hareket sahası olmazsa; kul baskı altında kalır. Akibetinden dolayı ceza ve mükafat söz konusu olamaz.


İşte Adil-i Hakim olan Allah (cc); insanlara ve cinlere meyalan dediğimiz bir mahiyet vermiştir. Bizler de bu meyelanı istediğimiz gibi kullanır ve istediğimiz gibi değiştirebiliriz.


Meyelanlar mevcut kabul edilmediğinden dolayı, itibari şeyler olduğundan; insanın iradesinin bu sahada rahat cevelan etmesi, Allah’ın kudretine ve saltanatına bir nakise ve eksiklik getirmez ve gölge olamaz.


Mesela; insanlar, meyelanın dışındaki bütün eşya ve mahlukata, irade noktasında müdahil olması mesuliyeti icab ettirdiği gibi; fikren sahiplenmeye kalkması da inkarı ve şirki işmam eder. Hele fiilen müdahelede ise; beşer, ya aciz kalır veya sanatı bozar başına bela eder. Bu meseleler meyalanın dışında kalan ve bizim irade noktasında müdahil olamayacağımız yasak bölgelerdir.


Fakat imtihana girmeye esas olan ve sonucuna katlanmayı istilzam eden meyelandaki tasarruf tamamen kula aittir. Bu aitlikte iman ve itikat noktasında Allah’a karşı bir isyan, -haşa- bir mukabele ve müdahele söz konusu değildir. Zira meyelan grubuna giren şeyler mevcud olmadığından, kulun tasarrufu altında değerlendirilir.


Mesela ağaç, insan, iklim, atom vs. gibi şeyler irade ile mahiyetleri değişmez. Bunlar mevcutturlar, itibari değillerdir. Herkesçe bilinen hususiyetleri ve özellikleri vardır. Bu kısımlar meyelanın dışındadır. İnsan iradesinin tasarrufu altında değildir.


Fakat itibara göre değişen, varlığı isbat edilemeyen, insanın iradesiyle mahiyet değiştiren, mahlukat ve mevcudat grubuna girmeyen sahalar, meyelandır; bu saha insanın iradesinin tasarrufu içerisindedir.


Örneğin sağ sol, ön arka, alt üst, büyük küçük, uzun kısa, kilo, metre, derece ile; vurmak, yürümek, yemek yemek, öldürmek gibi mek- mak eki taşıyan her şey meyelan olup, kul bu meyelanları iradesiyle istediği şekle çevirebilir.


Misal olarak şöyle diyebiliriz; Allah (cc) kolu yaratmıştır, fakat sağ diye bir şey yaratmamıştır. Sağ ifadesi insanın itibariyle ortaya çıkmıştır.


Cenab-ı Hak ağacı yaratmıştır. Ancak uzunluk ölçüsü olan metreyi yaratmamıştır. Metre insanların itibariyle zuhur etmiştir.


Mesela koyun tavşandan büyüktür, deveden küçüktür. "Koyun büyük müdür, küçük müdür?" Sorusuna cevap verilmez. Çünkü neye göre ifadesi, itibarı ortaya koyar, nispi bir mukayese icab ettirir.


Yürüyen bir insanı gösteririz. Ancak "yürümek" denen mefhumu gösteremeyiz. Çünkü itibari şeyler, mevcudlar gibi gösterilemezler, ispat edilemezler.


İşte insandaki cüz-i iradenin hareket sahası olan meyelanlar mezkür misallerde olduğu gibi; vücudları olmadığından, insanların rahat hareket edeceği imtihani şeylerdir.


İşte; ilk çıkış, niyetin ilk basamağı ve iradenin ilk hareket noktası olan meyelanlar tamamen kulun insiyatifinde olan noktalardır. Bundan sonraki merhaleler hep Allah’ın takdiri, iradesi ve halk etmesiyle meydana gelir. Sadece ilk çıkış veya ilk başlangıç diyebileceğimiz, meyelanlar da olmazsa; insanlar imtihana giremezler ve sonuçlar ise; zulüm olur. Allah (cc) ise; bundan münezzehdir.


İmtihana giren talebe imtihan salonunun tertibi, düzeni ve tanzimi ile ilgili hiçbir şeyden sorumlu değildir ve onlara karışamaz. Çünkü oralara müdahelesi söz konusu olamaz. Ancak imtihan kağıdına istediğini yazmakta serbesttir. Burada dilediği gibi hareket edebilir. İmtihan süresince serbestiyeti vardır. Dilediği gibi hareket ettiğinden sonucunada katlanır. İşte imtihan budur. İsterse talebe matematik imtihanında resim de çizebilir veya hocasına isyankâr cümleler de yazabilir; bu da serbesttir.


İşte bu misal gibi; dünya imtihanı da buna benzer. İnsanlar ömür sayfalarını kendilerine verilen iradeleriyle, meyelan kalemleri ile doldururlar. Bu muamelede gayet serbesttirler. Allah’ın uluhiyetine müdahele kesinlikle söz konusu değildir. Bu şartlarda imtihan olanların akibetleri de adalet noktasından muhasebeye tabi tutulacaktır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bilim bilimsel olarak boyle bir sey demiyor. Sadece kainati gozlemliyor ve elde ettigi bilgiyi paylasiyor.

 

biggrin.png

 

e bilim daha ne yapsin ; tasaduflerin akilli olusumlari olusturamayacagini matematikte Permutasyon ve olasiliktan goruyoruz ... bu bile bilimdir ;

 

bilim insanin cikarimlari icin gereken butun kriterleri verir ; insan ise en akilli cikarimi yapmak istemez , garez damari yaratmistir Allah ve bunu goz gore gore kisinin kendisine musallat eder ...

 

bilim oyle demezmis biggrin.png

 

 

 

biz Allah var Kuran haktir diyoruz ve bilimin verilerini mucizevi kainati izah ederken tabi ki carpitmadan oldugu gibi kullaniyoruz ...

 

 

 

 

darvinistler ise bilimi carpitarak ve yalan dolan bir sekilde kullaniyorlar ; materyalistler de oyle .. madde enerjidir ! katilik beynin yorumudur ! kati cismin ozu titresimden ibaret olan enerjiden ibarettir ; kafana sopayla vurmak o enerjinin en kalas hali iledir ; sen ozune bakicaksin :)) ozunu yakalicaksin ..

 

materyalizm bilimsel olarak cokmustur ! darvinizm de cokmustur !

 

 

 

 

Allahin varligina delliller sunarken kullandigimiz BILIMSEL VERILER gerek ; tesadufen olusamayacak kadar komplex olmasi gerekse tam, kusursuz ve butunun en gerekli parcasi olma ozellikleri ile zaten Dinin temeline ispat oluyorlar !  bilimsel verilerden cikabilecek en akilci netice AKILLI TASARIM VE ITINALI BIR YARATMA SANATIDIR !  bilim Allah var demez ama Allahin aklini gozler onune serer ! artik kim aklini derinlemesine isletebilirse ...

 

 

@@DemetOylum kardesime katiliyorum ; canim benim smile.png Allah gonderdi seni : ))

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sorun şu ki Kadere somut olarak ispatlanamdığı için bu tür insanlar kaderden şüphe ediyor ama bunun nedeni yüzyıllar öncesinden açıklanmış 

(Kadere inanmayan, imanın gerçeğine erişmez.) [Nesai] Yani siz imanın gerçeğine halen erişememişsiniz

 

(Kaderi inkâr edenin İslam'dan nasibi yoktur.) [buhari] ama inşALLAH inanırsınızda nasibiniz olur.

 

(Ahir zamanda, kaderi inkâr edenler çıkacaktır.) [Tirmizi] yani sizlerden bahsediyor

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ben sana bir sey sunayim. Insanoglu sana gore alin yazisini ya da kaderini degistirebilir mi?

 

Degistiremezse, akli ne ise yarar?

 

kader degismez ; kader Kuranda ''ölçü''  anlaminda kullanilmistir ;

 

olcu yani denge anlaminda bir kader vardir ;

 

hersey belli sinirlar icindedir ; yere dusen bir bardak ; daha havada iken hangi noktasindan darbeyi alacagi fizik planlari icinde cizilmistir ; o bardak bunun disina cikamaz ;

 

bardak yere duserken sert bir ruzgar esip yorungeyi degistiricek olsa bu da planin icinde cizilmis ve mutlak onceden bilinen neticeye bir yol almadir ; daha zuhur etmeden fizik kanunu ile tum hareketin inceligi cizilmistir ..

 

 

bardak kirilicaksa ; kac parcaya ayrilacagi ; herbir parcanin kac cm etrafa sacilacagi fizikte cizilmistir ... biz yercekimini ve cismin agirligini hesaplayabilicek olsak ; donerek yere dusen cismin donme kuvvetini ve yere uzakligini hasaplayabilicek olsak yere hangi noktasindan ilk darbeyi alacagini da kaderdeki gibi cozeriz ...

 

 

 

 

 

dikkatli dusunulurse Kader denge anlamindadir ; insan nerede ne diyecegini ; neye nasil tepki verecegini ; olaylarin neye gore surekli cozuluyor oldugunu ince ince cozebilecek akil frekansina sahip olmadigi icin bunu takip edemez ; ama akil ve imanla KADERI TAM ANLAMI ILE KAVRAR ..

 

senin bana verecegin her cavap daha sen benim yazimi okumandan kafanda ayni sekilde durmaktaydi ; sen onu simdiki zamanda gelisen bisey sanarsin ama zaman kavrami beynin bir sartlanmasidir ! zaman yoktur ; kader ve olcu vardir ; Kader cizilip bitmistir ..

 

KAdere iman dikkatli dusunulurse ; en zeki ve en akilli kisilerin ustun beyin yapisi ile anca bir derece kavranabilir ve ruha olgun ve endamli bir hal katar ... ruhu oldugu yerde garip bir psikolojik ustunluk ile cevreleyen bir hale getirir .. guzel ahlakin mayasindandir ...

 

 

 

 

Degistiremezse, akli ne ise yarar?

 

 

 

kaderin degismedigini kavramak icin gereken akil ; senin bahsettigin akli kusatmistir ;

 

insan kanseri yenince kaderini degistirmis olmaz ; kaderinde oldugu icin kanseri yenmis olur ;

 

Allaha karsi kibirleniyorsa da ; kaderin cizildigini kabullenir ama bu sefer de sebebe sarilmayi inkar eder ; yani aczinin geregini yerine getirmekten yine kacar : )) halbuki Allah kaderi sadece cizmistir ; yani ruhun en derin katmanina gereken bir rahatlik ve esenligi ilimle vermistir ; gerisi ise gonul rahatligi ile zaten cizilmis olan kaderin icinde ozguvenli bir caba harcamaktir ki o caba kadere iman ile ustun bir caba ve kurdetli bir hareket tarzi meydana getirir .. ve boylece o kisinin her hareketinde bir keramet ve harikalik olusmaya baslar .. gariptir musluman, akillari alan bir haldedir . sir ehlidir .. insanin aklini basindan alicak kadar harikadir !

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bilim ağacın ne olduğunu düşünmezse zaten sıkıntının büyüğü burda demektir. Kaldıki gözlemler bilgi üretir diyorsun bana çelişkili geldi.. . Ben size kaderi ağaca benzetin diyorum hadi kaderi ağaca benzetmeyin.... Şöyle bir şey yapalım mı?

yolunuzu kaybettiniz bir yol ayrımına geldiniz yol bir çok yöne ayrılmakta siz aklınız ve iradenizle bir yol seçersiniz.. Hangi yolu seçerseniz seçin kaderinizde şu yolu seçerse bu güzel şey olacak şu yolu seçerse başına şu kötülük gelecek vs vs şeklinde işte burada seçtiğiniz yol iradenizle seçmiş oluyorsunuz gittiğiniz yolda da başınıza gelenler kaderle alakalı oluyor.

Dusunmesine gerek yok, zaten gozlemleyip algiliyor ve bu temelde gozlemi veren agac fenomeninden her tuirlu kavramsal bilgi turetiyor. Onemli olan bu bilginin gozlem vermesi ve tum insanoglunca algilanabilmesi, aksi tartismasalve inancsal bir akil yurutumudur.

 

Insanoglu yasaminda ne ile karsilasirsa, ne karar alirsa nasil dusunur ve davranirsa davransin; bunun mutlaka bunu yapanca izah edilebilen ya da bunu gozlemliyence izah edilebilen bir anlam ve icerigi vardir. Bunu izah edememek, yapilanin bilincli degil de; bilincalti oldugunu gosterir.

 

Zaten bilincli ise ve bu degerlendirilirse insanoglu tecrube kazanir. Yokbilincalti ise ayni davranis bilincalti sartlanmisliginin otomatiklesmis bir davranisi olarak devam eder ve iste bu kisinin kendine baglayamadigi bu bilincalti davranisin bahanesi kisice ya da bunu aciklayamiyanlarca "kader" olarak nitelenir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sorun şu ki Kadere somut olarak ispatlanamdığı için bu tür insanlar kaderden şüphe ediyor ama bunun nedeni yüzyıllar öncesinden açıklanmış 

(Kadere inanmayan, imanın gerçeğine erişmez.) [Nesai] Yani siz imanın gerçeğine halen erişememişsiniz

 

(Kaderi inkâr edenin İslam'dan nasibi yoktur.) [buhari] ama inşALLAH inanırsınızda nasibiniz olur.

 

(Ahir zamanda, kaderi inkâr edenler çıkacaktır.) [Tirmizi] yani sizlerden bahsediyor

Zaten "imanin gercegine erisme" diye bir hedef yoktur.

Zaten inanir degildir.

Burada konu kader ya da inkari degil; sadece bilincalti yapilanin aciklanamamasi ve kadere baglanmasidir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Zaten "imanin gercegine erisme" diye bir hedef yoktur.

Zaten inanir degildir.

Burada konu kader ya da inkari degil; sadece bilincalti yapilanin aciklanamamasi ve kadere baglanmasidir.

o sana göre yoktur a benim aklı beyni yıkanmış her soruma her cevabıma farklı yollardan devam eden şüpheci arkadaşım...

 

Sana soracağım Tek bir soru var cevap verirsen Senin takip ettiğin yoldan geleceğim tamm mı anlaştık mı ama cevap veremezsen bu konuya daha cevap vermeyeceksin kabül mü?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

o sana göre yoktur a benim aklı beyni yıkanmış her soruma her cevabıma farklı yollardan devam eden şüpheci arkadaşım...

 

Sana soracağım Tek bir soru var cevap verirsen Senin takip ettiğin yoldan geleceğim tamm mı anlaştık mı ama cevap veremezsen bu konuya daha cevap vermeyeceksin kabül mü?

Benim dile getirdiklerimde suphe de kesinlikte yoktur, cunku inanc ve ideoloji degildir.

 

Benim verecegim cevap, benim bakis acimin cevabi olacaktir. Ayrica bunu "sen kabul edesin" diye degil; kendi dusunce ve bilgim olarak veririm.

 

Bende inanc ve ideoloji olmadigi icin, "akil/beyin yikanmisligi" da soz konusu degil. Bu durum sadece kendini teslim edenler ve teslim olanlar icin gecerlidir.

 

Buyur bakalim.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.