Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Evrensel doğrulara nasıl ulaşılır?


BrainSlapper

Önerilen İletiler

  • Cevaplar 69
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Mutluluk verici olan şudur ki;insanlar şu din yada bu din olsun artık

sözde dini kurallara göre yaşamıyor yaşamakta istemiyor,sanırım

dinler şu son yüzyıldaki akli ve teknolojik gelişmeleri, insanlığın

yaptığı sıçramayı hesaba katmamıştı.Önümüzdeki 20 yıl içinde

tüm dünyada olduğu gibi sanırım ortadoğuda da durum ve gidişat bu olacak.

aliilmek böyle yaşamaya devam edebilir ama eminim ki onun çocukları yada

torunları farklı yaşam anlayışıyla yaşayacaklar bu hayatı;kendilerini

kısıtlamadan,ibadet adına anlamsız kurallar silsilesiyle hayatlarını mahvetmeyecekler.

Bunun gerisinde kalanlar içinse görüldüğü üzere uzman desteği şart.sevgilerle...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

son yorumlarıma cevap yazmak istemediğin için bu soruyu sorduğunu düşünmekteyim ama yinede cevaplayayım

 

hayır inanmıyorum, hiç böyle Tanrı olur mu ? bana göre olmaz tabiki !!! böyle bir tanrının benim için bir değeri olamaz.

 

Ben Tanrıya inanıyorum ama bu tanrıya değil.

 

Sizin yorumlarınızı ve sorularınızı cevaplamak için, islam dininin doğru olduğu VARSAYIYORUM.

 

Bir tanrıya inanıyorsunuz demek.Ben tanrıya inanmıyorum.Size anlattığımda bir tanrı değil.

 

İslam dinini doğru varsayacaksanız.İlk önce bir tanrı olmadığını anlamanız ve şirki anlamış olmanız gerekir.Siz yukarıdaki ve önceki ifadelerinizde insanı bir yere koyuyorsunuz tanrıyı bir yere bu islamda şirktir!!!Yaklaşımlarınızda da bir teklik boyutundan bir şirk boyutundan yaklaşıyorsunuz bunu yaptığınızda her iki yaklaşımıda tam olarak bütünlemediğinizden bir düşüncede ortadan kalkması gereken kavramları hala varmış olrak devam ettiriyorsunuz.Birinin yaptuğı işi kötü çirkin olarak görüyorsunuz ama İslamda Allah kötülüğü emretmez kuralını es geçiyorsunuz!Siz işlerde iyi/kötü,güzel/çirkin gibi insani duygu ve algılamaları esas alıp değerlendirdiğiniz müddetçe muhattap olacağınız ayet "Allah kötülüğü emretmez"olacaktır.Yok ben bu yaklaşımla Allah'ı anlarım derseniz..anlayamassınız.Zira kalıba (her ne şekilde olursa olsun) sokamasınız.İnsani değer yargılarının kalıpları ile onu sınırlamak işine başlamış olursunuz ki bu bırakın Allah'ı tanrı anlayışı için bile kabul edile bilir bir şey olamaz.!!!

 

ya o ya o...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İslamda Allah kötülüğü emretmez kuralını es geçiyorsunuz!Siz işlerde iyi/kötü,güzel/çirkin gibi insani duygu ve algılamaları esas alıp değerlendirdiğiniz müddetçe muhattap olacağınız ayet "Allah kötülüğü emretmez"olacaktır.

 

Bunları yazarlar, yazdıklarına inanırlar, sonra da "Kuran'ı, İslam'ı öğrenin" deyince kızarlar!

 

Enfal-12-13. Hani Rabbin meleklere: "Muhakkak ben sizinle beraberim; haydi iman edenlere destek olun; Ben kâfirlerin yüreğine korku salacağım; vurun boyunlarına! Vurun onların bütün parmaklarına! diye vahyediyordu. Bu söylenenler, onların Allah'a ve Resûlüne karşı gelmelerinden ötürüdür. Kim Allah ve Resûlüne karşı gelirse, bilsin ki Allah, azabı şiddetli olandır.

 

Nisa-89: Onlarla eşitlenesiniz diye kendilerinin küfre saptığı gibi küfre sapmanızı istediler. O halde, Allah yolunda göç edecekleri vakte kadar onlardan dostlar edinmeyin. Eğer yüz çevirirlerse onları yakalayın ve bulduğunuz yerde öldürün. Bir daha da onlardan ne dost edinin ne de yardımcı.

 

Tevbe-5: O haram aylar çıktığında artık müşrikleri, kendilerini bulduğunuz yerde öldürün. Yakalayın onları, kuşatın onları, tüm geçit noktalarını tıkayın onların. Bunun ardından tövbe eder, namazı gereğince kılar, zekâtı verirlerse, yollarını açın onların. Kesin olan şu ki, Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir.

 

Muhammed-4: (Savaşta) inkâr edenlerle karşılaştığınız zaman boyunlarını vurun. Nihayet onlara iyice vurup sindirince bağı sıkıca bağlayın (esir alın). Savaş sona erince de artık ya karşılıksız veya fidye karşılığı salıverin. Durum şu ki, Allah dileseydi, onlardan intikam alırdı. Fakat sizi birbirinizle denemek ister. Allah yolunda öldürülenlere gelince, Allah onların yaptıklarını boşa çıkarmaz.

 

Kötülüğü emretmeyen Allah'a bakın!!!

 

Adam öldürmek, insanların boyunlarını vurmak, parmaklarını kırmak, dostluk kurmalarını önlemek, kuşatıp aç bırakmak, esir almak müslüman anlayışına göre sevgi ve barış dolu eylemler heralde (!).

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bunları yazarlar, yazdıklarına inanırlar, sonra da "Kuran'ı, İslam'ı öğrenin" deyince kızarlar!

 

Enfal-12-13. Hani Rabbin meleklere: "Muhakkak ben sizinle beraberim; haydi iman edenlere destek olun; Ben kâfirlerin yüreğine korku salacağım; vurun boyunlarına! Vurun onların bütün parmaklarına! diye vahyediyordu. Bu söylenenler, onların Allah'a ve Resûlüne karşı gelmelerinden ötürüdür. Kim Allah ve Resûlüne karşı gelirse, bilsin ki Allah, azabı şiddetli olandır.

 

Nisa-89: Onlarla eşitlenesiniz diye kendilerinin küfre saptığı gibi küfre sapmanızı istediler. O halde, Allah yolunda göç edecekleri vakte kadar onlardan dostlar edinmeyin. Eğer yüz çevirirlerse onları yakalayın ve bulduğunuz yerde öldürün. Bir daha da onlardan ne dost edinin ne de yardımcı.

 

Tevbe-5: O haram aylar çıktığında artık müşrikleri, kendilerini bulduğunuz yerde öldürün. Yakalayın onları, kuşatın onları, tüm geçit noktalarını tıkayın onların. Bunun ardından tövbe eder, namazı gereğince kılar, zekâtı verirlerse, yollarını açın onların. Kesin olan şu ki, Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir.

 

Muhammed-4: (Savaşta) inkâr edenlerle karşılaştığınız zaman boyunlarını vurun. Nihayet onlara iyice vurup sindirince bağı sıkıca bağlayın (esir alın). Savaş sona erince de artık ya karşılıksız veya fidye karşılığı salıverin. Durum şu ki, Allah dileseydi, onlardan intikam alırdı. Fakat sizi birbirinizle denemek ister. Allah yolunda öldürülenlere gelince, Allah onların yaptıklarını boşa çıkarmaz.

 

Kötülüğü emretmeyen Allah'a bakın!!!

 

Adam öldürmek, insanların boyunlarını vurmak, parmaklarını kırmak, dostluk kurmalarını önlemek, kuşatıp aç bırakmak, esir almak müslüman anlayışına göre sevgi ve barış dolu eylemler heralde (!).

 

Saygılar.

Bunlara kötülük mü diyorsun? Hani yazdığım işkenceleri müslümanlara yapanlara öldürün dediği için bunlar kötülük mü oldu?Yıllarca işkence görmüş insanlara artık sabrınıza gerek yok onlar ile savaşın yakalıdığınızda öldürün boyunlarını vurun demek kötülük mü oluyor?Kötülük anlayışına bak.İyilik nasıl oluyor?Gene yazmışssın öldürün yazan yerleri kopyalamışssın sonrada adına okumak demişssin..Şaşmadım

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Siz yukarıdaki ve önceki ifadelerinizde insanı bir yere koyuyorsunuz tanrıyı bir yere bu islamda şirktir!!!

 

sizde önceki iletilerime cevap yazmayıp, sadece gereksiz yerlere değiniyorsunuz. O kadar yazdığım yazı içinden, sadece Tanrı-Allah kelimesinden tartışmaya çalışmanız, çok ilginç !!! oysaki benim anlattığım ve vurguladığım konu bu değil, tekrar okursanız cevap verememeye devam edeceğinizi düşünmekteyim.

 

Bunlara kötülük mü diyorsun? Hani yazdığım işkenceleri müslümanlara yapanlara öldürün dediği için bunlar kötülük mü oldu?

 

Evet bunlar kötülük oldu,

 

kötülüğü yaratan ve kötülüğe müsaade eden Allah

 

kötülüğü emretmeyen Allah

 

kötüleri kendisi yaratıp, cayır cayır yakan Allah

 

 

kötülüğü yaratan ve yöneten kim ? hem kötülüğü kendisi yaratıyor hem de kötülük yapanları öldürün diyor.

 

Allah ve insan kavramını karıştırıyorsunuz, biz olaylara Allah katında bakıyoruz, insan için durum aynı olamaz, insani ve ilahi boyutları ayrı ayrı tartışıyoruz.

 

BrainSlapper'in kırmızı yazılarına dikkat ediniz.

 

Orada anlaşılmayacak bir şey yok, biz herşeyi anlıyoruz merak etmeyin, anlamadığımızı iddia ediyorsanız bizim gibi delilleriyle açıklamalısınız

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

sizde önceki iletilerime cevap yazmayıp, sadece gereksiz yerlere değiniyorsunuz. O kadar yazdığım yazı içinden, sadece Tanrı-Allah kelimesinden tartışmaya çalışmanız, çok ilginç !!! oysaki benim anlattığım ve vurguladığım konu bu değil, tekrar okursanız cevap verememeye devam edeceğinizi düşünmekteyim.

 

Sen hangi iletinden bahsediyorsun?Açıkça tekrar yaz onu buraya...

 

Evet bunlar kötülük oldu,

 

kötülüğü yaratan ve kötülüğe müsaade eden Allah

 

kötülüğü emretmeyen Allah

 

kötüleri kendisi yaratıp, cayır cayır yakan Allah

 

 

kötülüğü yaratan ve yöneten kim ? hem kötülüğü kendisi yaratıyor hem de kötülük yapanları öldürün diyor.

 

Allah ve insan kavramını karıştırıyorsunuz, biz olaylara Allah katında bakıyoruz, insan için durum aynı olamaz, insani ve ilahi boyutları ayrı ayrı tartışıyoruz.

 

BrainSlapper'in kırmızı yazılarına dikkat ediniz.

 

Orada anlaşılmayacak bir şey yok, biz herşeyi anlıyoruz merak etmeyin, anlamadığımızı iddia ediyorsanız bizim gibi delilleriyle açıklamalısınız

 

Sana delil yazdım ya.Ayet yazdım ya sana bununla ilgili.Ne delili istiyorsun daha?Bunlar kötülük oluyorsa bırakalaım.Kafirler müslümanları öldürsünler aç bıraksınlar diyelim değil mi?O ayetler geldiğinde müslümanlar yıllarca işkence çekmemişmiydi?o ayetlerde masum hiç bir şey yapmamış insanları mı öldürümn diyor.Yoksa kafirleri mi?Hem o kafirlerin neler yaptıklarınıda tek tek sayıyor.Bırakın öldürsünler.Bırakın sizi aç bıraksınlar bırakın çocuklarınız ölsün asla karşılık vermeyin sizi konuştuğunuz için linc etsinler dese adalet olacak öylemi :)

 

Sizin adalet anlayışınızda bir garip ha :)

 

Bu ayetler gelmeden önce müslümanlar sadece söz ile uyarıda bulunur ve inançlarını yerine getirirlerdi karşılığında da işkence alırlardı.Kulakları kesilir.Linç edilirlerdi.Hele soyu sopu varlıklı olmayanları?Onlara bunu yapanları öldürün artık sabretmeyin diyende vahşi acımasız ha?Bnece vahşi bencil aşağılık olanlar onları bu halde görmeyip o ezilenler haklarını almaya kalktığında onlara vahşi katil diyenlerdir..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bunlar kötülük oluyorsa bırakalaım.Kafirler müslümanları öldürsünler aç bıraksınlar diyelim değil mi?O ayetler geldiğinde müslümanlar yıllarca işkence çekmemişmiydi

 

Bende sana diyorum ki kötülüğü yaratan insanları birbirine düşüren haklı haksız birbirini öldürmesini dileyen KİM ?

 

buna bir türlü cevap vermedin !!!

 

tamam anladım, kafirler haksız, müminler haklı diyelim, kafirleri yaratan yöneten destekleyen kim ? iyiliği güzelliği emredip, kötülüğü uygulayan yöneten kim ? bunun karşılığı olarak insanları istediği dilediği gibi yönetip sonuçta cehennemde cayır cayır derileri tazelene tazelene yakan kim ?

 

Sizin adalet anlayışınızda bir garip ha

 

Sizin dininize göre Allah benim olayları nasıl anlayacağımı biliyor mu ? o dileseydi ben adaleti Allah'ın mantığına göre anlamazmıydım ? O dilemeden bir şey olur mu ?

 

 

Bu ayetler gelmeden önce müslümanlar sadece söz ile uyarıda bulunur ve inançlarını yerine getirirlerdi karşılığında da işkence alırlardı.Kulakları kesilir.Linç edilirlerdi.Hele soyu sopu varlıklı olmayanları?Onlara bunu yapanları öldürün artık sabretmeyin diyende vahşi acımasız ha?Bnece vahşi bencil aşağılık olanlar onları bu halde görmeyip o ezilenler haklarını almaya kalktığında onlara vahşi katil diyenlerdir..

 

Bu vahşeti yaratan kim ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

"Ve ma uberriu nefsiy innen nefse leemmaretun Bissui illâ ma rahıme Rabbiy inne Rabbiy Ğafurun Rahîym" (Yusuf Suresi, 52) ŞÜPHESİZ Kİ NEFS KÖTÜLÜĞÜ EMREDER

 

Bununla ilgili sana 2 yerde cevap verdim bu 3. oluyor :)

 

İnsanları cehennemde çatır çatır yakan "Elleri ile işledikleridir."

 

Nefsinin dilediği kötülükleri Allah diledi ben dileyemem diyerek Allah'a kötülük mü isnad ediyorsun?Buna çok güzel bir cevap var Kur'anda bir daha yazayım sana.

 

"...De ki: Allah kötülügü emretmez. Allah'a karsi bilmediginiz seyleri mi söylüyorsunuz?" (A'raf, 27-28)

 

Benliğini temize çıkarıp kötülükleri Allah diletiyor diyenlere ne güzel bir cevap olmuş..

 

önceki cevaplara da bakarsan biraz daha iyi anlaya bilirsin diye ümid ediyorum

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İnsanları cehennemde çatır çatır yakan "Elleri ile işledikleridir."

 

yani biz Allah'a karşı gelmiş oluyoruz !!!!!

 

Allah haklı bir insanın haksız bir insanı öldürmesini dilerken, o insan haksız bir insanı öldürmeyince, insan olarak Allah'a karşı geliyoruz. Yani Allah'ın dediğine, ondan daha güçlü olduğumuz için karşı gelebiliyoruz öylemi ?

 

Allah dilerse onun önüne bir engel gelir mi ?

 

Demekki herşey Allah'ın kudretiyle dilemesiyle hareket etmiyor.

 

Allah insana karışamıyor !!!!

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

yani biz Allah'a karşı gelmiş oluyoruz !!!!!

 

Allah haklı bir insanın haksız bir insanı öldürmesini dilerken, o insan haksız bir insanı öldürmeyince, insan olarak Allah'a karşı geliyoruz. Yani Allah'ın dediğine, ondan daha güçlü olduğumuz için karşı gelebiliyoruz öylemi ?

 

Allah dilerse onun önüne bir engel gelir mi ?

 

Demekki herşey Allah'ın kudretiyle dilemesiyle hareket etmiyor.

 

Allah insana karışamıyor !!!!

 

Çok güzel ama dediklerimi okumuyorsun.Allah dilerse onun önüne hiç bir engel gelemez.Ama Allah kötülüğü dilemez.Sen bir kötülük görüyorsan o senin benliğindendir.Allah'ı ve sünetullahı(sistemi/düzeni) anlamamandandır.Her şeyde Allah'ın dilemesi iledir senin gördüğün yanlış iş oluş hareket var dediğin her şeyde benliğindendir!Okudun mu !!!Bunu bir kez daha yazmıştım sana daha değişik bir şekilde.

 

Allah tanrı mı ki dışardan gelip bir insana karışsın.Sorun bir kere ihlas suresinin açıkladığı Allah'a ters.Şirk bakışıdır bu.İslamı doğru varsayıyorum dediğinde gelip karışacak bir tanrı anlayışı nerede kaldı?Mekan koydun ikilik koydun sonrada biri birine karıştı dedin ya da karışmadı dedin.Bu açıkça islama aykırıdır.Bu soruda islamı doğru VARSAYIYORUM dediğinde varsayamadığını gösterir.Bu sorunu tanrı kabul eden birine sorarsaın bende bir yerlerden gelip başka bir şeye karışacak tanrı anlayışı yok!!!Dolayısı ile karışmak karışmamak kavramıda!!!Bu sorun temelinde mekansal zamansal cüzlere ayrılmış bir tanrı kavramını kabul edildiğinin göstergesidir.Anlata bildim mi?

 

Biraz daha net anlatmaya çalışayım bildiklerimi.Düşünüyorsun ki;Bir tanrı var benim dileyeceklerimi o dilemeden ben dileyemem.Bir tanrı var bir de sen varsın!Nerden diliyor bu tanrı?Bir yerden bir şekilde sana diliyor!Sende diyorsun ki ben kötülük yaptı isem oradaki!!!tanrı diledi.Benim bir şeyim yok bunda.Yaptığım kötülük ama dileyen ben değilim.Bu ifadelerdeki yaratıcı inancı tanrıdır.Allah değil.Bu şekilde suçladığında Allah olmaz.Zira mekanını çizdin en azından kendin ile sınırlayıp şirk koştun cüzlere ayırdın.Artık anladığın şey bir tanrı.Sen Allah dilemeden siz dileyemessinizdeki Allah'ı bu tanrı şeklinde anladığında bu islamın anlattığı dilemede olmaz islamın anlattığı yaratıcıda olmaz.Bu şekilde yorumladığında tanrı ve şirk kabulune girersin ve cevabıda alırsın Allah kötülüğü emretmez Allah hakkında bilmediğiniz şeylerimi söylüyorsunuz!!!Umarım düşünürsünüz..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ali ilmek, bir çok şey yazıyorsun ama hep farklı yerlere değiniyorsun benim anlatmak istediğim mevzu gayet açık

 

sebep kim ?

 

Tanrı - Allah kavramına taktın, sana dedimki bu şimdilik önemli değil, çünkü konumuzla ilgisi yok. Ben tanrı derken Allah'ı kastediyorum, başka bir şeyi değil, detayları başka bir zaman tartışırız.

 

belki yararı olur, örnek vereyim

 

bir insan beni öldürmeye geldi silahı doğrulttu ve beni kesin öldürecek !!!

 

şimdi o insanın beni öldürmeye gelmesini kendisi dışında sağlayan kimdir ? o insan öldürmeye Allah'tan habersiz mi geldi ? o insan kendi başına mı (kendi iradesiyle) beni öldürmeye geldi yoksa onu gönderen Allah mı ? yoksa ikisi birliktemi karar verdiler ? yoksa Allah'ın haberi yokta Allah'tan habersiz,dileği dışında ve gizli gizli mi beni öldürmeye geldi ?

 

umarım artık anlamışsındır, konuyu sürekli farklı bir yerlere çekmeye çalışıyorsun, cevap verdiğini sanıyorsun ama o cevaplar direkt benim sorularımın cevapları değil.

 

Allah dilemeden hiçbir şey olmaz diyorsun, ama bir insan bir insana kötülük yaparken, o insanın suçudur demeye getiriyorsun

 

belki yukardaki sorulara cevap vermezsin ben dahada farklı sorayım, çünkü müthiş bir çelişki var.

 

Allah dilemeden, demeden, karar vermeden hiçbir şey olmaz mı ?

 

İnsan ne yapıyorsa Allah dilemeden, demeden, karar vermeden mi yapıyor ?

 

cevap bekliyorum ama direkt soruma cevap olsun lütfen !!!

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Yahu direk cevap veriyorum zaten.Sen diyorsun tanrıya Allah'a taktın.Lütfen yazdıklarımı DÜŞÜN! Bu ayrıntı değil.Sana dediğim şey İSLAM DİNİN TEMELİ.Bunu anlamadığın için sorduğun sorudaki temelsizliği görmüyorsun.Bu temeli anlamadan sorunun cevabını anlayamassın.

 

Bir tanrı birde karşında yaptıran var hangisi yaptırdı sebep hangisi diyorsun.Bu düşünce şekli şirk diyorum.Sen ayrıntı diyorsun :) Ve net cevap diyorsun.İki cüz kabul edip birini seç diyorsun.El cevap bu şirktir.Mekan ve ikilik izafe etmektir Allah'a.Allah adı ile beraber düşünülmez!Bir Allah var birde yaptırtılan dediğinde sınır konmuştur.Allahın sıfatını kaldırmak olur.Soru kendiliğinden düşer.Daha açığı var mı bunun?

 

Daha anlaya bileceğin gibi cevaplayayım ya da başka bir bakış açısından.Ey benden ötede dışarda bir yerde tanrı var sanan o tanrı yok.Sende o kötülük dediğin şeyi ellerin ile işliyorsun!Kötülük benliğindendir.

 

 

 

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

yani Allah bizim ne yapacağımızı bilmiyormu? bu sorunun cevabı şirk değil ya biliyor yada bilmiyordur

biliyorsunuzki her iki cevapta sizin için olumsuz oyüzden şirk oluyor galiba

şirk dediğiniz şey benim görüşümde sakıncalı konuların mühürlenmesidir kurcalamayınız mühürü

Allah varsa Kuran-ı Kerim doğruysa bu şirk olayına ne gerek var

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ali-ilmek

 

anlaşıldıki sen benim sorularıma cevap vermeyeceksin,

 

çünkü sorulara cevap vermemek için konuyu hep ilgisiz ve başka tarafından inceliyorsun, sen anlayasın diye üst üste sordum dahada basitleştirdim soruları ama, sorunun cevabı nerde sen nerdesin hiçkimse anlayamadı.

 

yinede teşekkürler

 

şirk dediğiniz şey benim görüşümde sakıncalı konuların mühürlenmesidir kurcalamayınız mühürü

 

abraham, evet benim görüşümde aynıdır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

anlaşıldıki sen benim sorularıma cevap vermeyeceksin

 

Cevap vermesi demek, islam'daki çelişkiyi kabul etmesi demek, o nedenle cevap veremez.

Ama soru orada duruyor ve o soru, cevaplansın veya cevaplanmasın, islam'ın çelişkilerinden birinin delilidir.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İhlas suresi ile birlikte o soruyu düşünürseniz cevabının güneş gibi ortada olduğunuda görürsünüz.Kur'an dan delil getirdiğiniz bir ayetin cevabını, Kur'an in red ettiği bir şekilde dışarıdan bir tanrının (mekansal,sınırlı vs..) müdehalesi şeklinde alarak Kur'an çelişiyor demenin alemi yok.Zira o düşünce şeklinizdeki dışardan birinin dilemesi Zaten Kur'an da red ediliyor.Ne çelişkisinden bahsediyorsunuz!Allah'ı bir tanrı gibi hayal edip bir yerlerden sizin yerinize dilediğini ve bir dileyen birde kendisinin yerine dilenen şeklinde alamayacağınızı Kur'an daha ilk şiarında red eder.La ilahe illallah der.O dilemenin nasıl bir dileme olduğunu anlamanız için Allah ile anlatılanın ne olup ne olmadığını bilmeniz gerektiğini söylüyorum.Ve onun için mekan/zaman/şahıs gibi şeylere dikkatinizi çektim.Bunun anlaşıldığında zorlanarak cebri bir şekilde dışarıdan bir müdehalenin olamayacığını Bizzat görebileceğiniz için bunu yaptım.

 

Tekrar ediyorum düşüncemi, La ilahe yi anlamadan bu ayeti bir ilah gibi düşündüğüz için kafanızda bu soru oluşuyor.La ilaheyi anlamadanda bunu anlayamassınız.Anladığınızı idda ettiğiniz şey tanrının bir dilemesi ve ondan ayrı bağımsız olanın kötülükleri böyle yaptığı şeklindedir ki.Bunu böyle anladığınızda ihlas suresi size yanlış anladığınızı söyler.

 

Ve ma teşaune illâ en yeşaAllah innAllahe kâne Aliymen Hakiyma...ayetini anlamak istiyorsanız.Orada bahsedilen Allah ihlas suresinde açıklanıyor.Bunun cevabını oraya göndermek bu yüzden gerekli.Ondan sonrada İnsan denilen ile Kur'anın ne kast ettiğini anlamanız gerekecek zira insan ile neden bahsettiğini anlamadan da anlaşılamaz.Bunlara vurgu yapma nedenim budur.Düşünülmesi gerektiğini söylememde bundandır.

 

Bu konuda diyebileceklerimde bu kadardır...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İhlas suresi ile birlikte o soruyu düşünürseniz cevabının güneş gibi ortada olduğunuda görürsünüz.Kur'an dan delil getirdiğiniz bir ayetin cevabını, Kur'an in red ettiği bir şekilde dışarıdan bir tanrının (mekansal,sınırlı vs..) müdehalesi şeklinde alarak Kur'an çelişiyor demenin alemi yok.Zira o düşünce şeklinizdeki dışardan birinin dilemesi Zaten Kur'an da red ediliyor.Ne çelişkisinden bahsediyorsunuz!Allah'ı bir tanrı gibi hayal edip bir yerlerden sizin yerinize dilediğini ve bir dileyen birde kendisinin yerine dilenen şeklinde alamayacağınızı Kur'an daha ilk şiarında red eder.La ilahe illallah der.O dilemenin nasıl bir dileme olduğunu anlamanız için Allah ile anlatılanın ne olup ne olmadığını bilmeniz gerektiğini söylüyorum.Ve onun için mekan/zaman/şahıs gibi şeylere dikkatinizi çektim.Bunun anlaşıldığında zorlanarak cebri bir şekilde dışarıdan bir müdehalenin olamayacığını Bizzat görebileceğiniz için bunu yaptım.

 

Tekrar ediyorum düşüncemi, La ilahe yi anlamadan bu ayeti bir ilah gibi düşündüğüz için kafanızda bu soru oluşuyor.La ilaheyi anlamadanda bunu anlayamassınız.Anladığınızı idda ettiğiniz şey tanrının bir dilemesi ve ondan ayrı bağımsız olanın kötülükleri böyle yaptığı şeklindedir ki.Bunu böyle anladığınızda ihlas suresi size yanlış anladığınızı söyler.

 

Sen bize şu Allah'ı bir anlatıver Kuran'a dayanarak, bizmadem yanlış anlıyormuşuz.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sen bize şu Allah'ı bir anlatıver Kuran'a dayanarak, bizmadem yanlış anlıyormuşuz.

 

Allah'ın kendi zatını anlattığı sureyi sana yazdım.Zaten çok kısa bir sure.Yapman gereken orada geçen ehad, samed gibi kavramları derinlemesine araştırmak.Meallerdeki doğmamış/doğurmamış,bölünmemiş gibi tabirler ile yetinmeyip ve biraz zaman harcayıp o tabir ve sure ile ilgili Rasulullah sav hadislerde ne dediğine bakmak.Ve sonuçta tabirlerin işaret ettiğini sure bütünlüğü içinde düşünmek.Ve elde ettiğiniz sonuçlada Kur'an da Allah ismi geçen ayetleri bu elde ettiğiniz sonuç çerçevesinde değerlendirmek.Böylece hem benim anladığım ile sınırlanmamış olursunuz hemde kendi kapasitenizi en iyi şekilde değerlendirmiş olursunuz diye düşünüyorum.Hem zaten ben ihlas suresindeki hangi kavramların benim bu ayeti bu şekilde anlamama engel olduğunu yazdım.Öğrenmek istediğiniz şeyi o sure zaten en iyi şekilde anlatıyor.Tavsiyem yukarıda yazdıklarım ve ön yargısız bir şekilde o sureyi araştırmanız.Benim size anlatacağımdan çok daha geniş ve derinlemesine anlayacağınızı ümid ediyorum..Kolay gelsin..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Allah'ın kendi zatını anlattığı sureyi sana yazdım.Zaten çok kısa bir sure.Yapman gereken orada geçen ehad, samed gibi kavramları derinlemesine araştırmak.Meallerdeki doğmamış/doğurmamış,bölünmemiş gibi tabirler ile yetinmeyip ve biraz zaman harcayıp o tabir ve sure ile ilgili Rasulullah sav hadislerde ne dediğine bakmak.Ve sonuçta tabirlerin işaret ettiğini sure bütünlüğü içinde düşünmek.Ve elde ettiğiniz sonuçlada Kur'an da Allah ismi geçen ayetleri bu elde ettiğiniz sonuç çerçevesinde değerlendirmek.Böylece hem benim anladığım ile sınırlanmamış olursunuz hemde kendi kapasitenizi en iyi şekilde değerlendirmiş olursunuz diye düşünüyorum.Hem zaten ben ihlas suresindeki hangi kavramların benim bu ayeti bu şekilde anlamama engel olduğunu yazdım.Öğrenmek istediğiniz şeyi o sure zaten en iyi şekilde anlatıyor.Tavsiyem yukarıda yazdıklarım ve ön yargısız bir şekilde o sureyi araştırmanız.Benim size anlatacağımdan çok daha geniş ve derinlemesine anlayacağınızı ümid ediyorum..Kolay gelsin..

 

O sureyi biliyoruz zaten. Kuran'ın her suresini biliyoruz. Anlıyoruz da.

 

Sen bize o suredeki Allah tanımınından ne anladığını anlat da, biz neresini yanlış anlıyormuşuz onu görelim.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Allah'ın kendi zatını anlattığı sureyi sana yazdım.Zaten çok kısa bir sure.Yapman gereken orada geçen ehad, samed gibi kavramları derinlemesine araştırmak.Meallerdeki doğmamış/doğurmamış,bölünmemiş gibi tabirler ile yetinmeyip ve biraz zaman harcayıp o tabir ve sure ile ilgili Rasulullah sav hadislerde ne dediğine bakmak.Ve sonuçta tabirlerin işaret ettiğini sure bütünlüğü içinde düşünmek.Ve elde ettiğiniz sonuçlada Kur'an da Allah ismi geçen ayetleri bu elde ettiğiniz sonuç çerçevesinde değerlendirmek.Böylece hem benim anladığım ile sınırlanmamış olursunuz hemde kendi kapasitenizi en iyi şekilde değerlendirmiş olursunuz diye düşünüyorum.Hem zaten ben ihlas suresindeki hangi kavramların benim bu ayeti bu şekilde anlamama engel olduğunu yazdım.Öğrenmek istediğiniz şeyi o sure zaten en iyi şekilde anlatıyor.Tavsiyem yukarıda yazdıklarım ve ön yargısız bir şekilde o sureyi araştırmanız.Benim size anlatacağımdan çok daha geniş ve derinlemesine anlayacağınızı ümid ediyorum..Kolay gelsin..

 

Ne demek allahın kendi zatını anlattığı sure ? Diğer sureler başka bir allahımı anlatıyor, yoksa onlar işine mi gelmiyor ? Kuranın tamamı allahı anlatır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Yazılan ayet ile ilgili yanlış anladığınızı düşündüğüm yerleri yazdım zaten yukarıdaki en az 4-5 yazıda...

 

Gönül gözüm kapalı olunca ben göremiyorum. Renklendirip kendi yazını lıntıla, belki görürüm. Ben göremezsem, okuyucular görür. Daha naapsın ali ilmek derler, seni takdir ederler.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.