Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 22 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 22 Mayıs , 2007 dedinki "zamana bağlı olan zamandan bağımsızlığı düşünemez." sordum "sen nasıl düşünüyorsun o zaman" cevapladın "ben düşünemiyorum ki" şimdi tekrar soruyorum zamana bağlı olan düşünemez dedin, ve düşünmüyorum dedin sen zamana bağlı değil misin ? sayın tarafsız beni anlamak istemiyorsun galiba var olmak madde itibariyle var olmak. yani yaratılmış olmak yaratılan şeyler ilah olamaz demiştim izahını yapmıştım eser ve sanatçısı madde değil mi ? bir harf ve ustası madde değil mi ? sen bunlara örnek verip, aklınca nasıl madde olmayan bir ilahı tanımlıyorsun ? madem maddeden yola çıkıp, madde olmayan ilahı tanımlamaya çabalıyorsun o zaman benimde maddeden yola çıkıp, ilahında yaratıcısı var deme hakkım var ! bunlarıda geçtik diyelim Allah'ın ezeli olduğunu nerden biliyorsun ? Uzayın(boşluk) ezeli olmadığını, yada yaratıldığını nerden biliyorsun ? Ben sizin bu mantık hatalarına bir türlü anlam veremiyorum, yani öyle şeyler söylüyorsunuzki hiç bir temeli yok, tamamen doğmatik düşünce !!!!!!!!! Alıntı
Φ palam Gönderi tarihi: 22 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 22 Mayıs , 2007 dedinki "zamana bağlı olan zamandan bağımsızlığı düşünemez." sordum "sen nasıl düşünüyorsun o zaman" cevapladın "ben düşünemiyorum ki" şimdi tekrar soruyorum zamana bağlı olan düşünemez dedin, ve düşünmüyorum dedin sen zamana bağlı değil misin ? neden yarısını alıp soru soruyorsun hisetmek bilemk yok nasıl birşey olduğunu anlamak yok zamansızlığın sadece öyle bir mefhum olduğunu düşünebiliyorum... eser ve sanatçısı madde değil mi ? bir harf ve ustası madde değil mi ? sen bunlara örnek verip, aklınca nasıl madde olmayan bir ilahı tanımlıyorsun ? madem maddeden yola çıkıp, madde olmayan ilahı tanımlamaya çabalıyorsun o zaman benimde maddeden yola çıkıp, ilahında yaratıcısı var deme hakkım var ! bunlarıda geçtik diyelim Allah'ın ezeli olduğunu nerden biliyorsun ? Uzayın(boşluk) ezeli olmadığını, yada yaratıldığını nerden biliyorsun ? Ben sizin bu mantık hatalarına bir türlü anlam veremiyorum, yani öyle şeyler söylüyorsunuzki hiç bir temeli yok, tamamen doğmatik düşünce !!!!!!!!! vacib-ül vücudu araştır sonra gel bana. sen bir şeyi anlamadın diye senin anlamaman onu yok saymaz. ezeli olan kendisi yaratılmayan birisi olmazsa hiçbir şey olmaz diyorum. eğer sen oluyor diyorsan şu olanları izah et bakalım bir temele dayandır bakalım. öyle sürekli itiraz edip durmakla su üstüne çıkılmaz. hep müslümanlardan delil istiyorsunuz . delili kendi düşüncen için sen getirsene.. müslümanların her mevzuya verilecek yanıtı var. ama siz hiç delil getirmiyorsunuz ki .çünkü korkuyorsunuz çürütülecek diye. ama müslümanların korkusu yok. çünkü hepsii cevabı verilmiş konular kimi bilir kimi bilmez . sen yada başkası bilmeyene denk gelir . onu alt edersin sonra islamiyeti yendim sanırsın. Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 müslümanların her mevzuya verilecek yanıtı var. ama siz hiç delil getirmiyorsunuz ki .çünkü korkuyorsunuz çürütülecek diye. ama müslümanların korkusu yok. çünkü hepsii cevabı verilmiş konular kimi bilir kimi bilmez . sen yada başkası bilmeyene denk gelir . onu alt edersin sonra islamiyeti yendim sanırsın. Müslümanların her soruya verilecek bir cevabı mı var bir hurafesi mi var? * Müslüman iken, ateistler şöyle bir soru sorardı: Kutuplarda oruç ve namaz nasıl olacak? Bu sorunun bile cevabının olmaması, İslamiyetin evrensel olmadığının bir kanıtıdır. Biz de güya aklımızca onu alt edecek cevabı verirdik ve gülerdik: Sen Türkiye'de namaz kıldın da, kutuplardaki namaz soruna mı geldi sıra? Bu soruyu soran adamın ne kadar art niyetli ve Allah'ın gerçeklerinden bihaber olduğunu düşünürdük. Değil kutuplara gitmek, Türkiye'nin kuzeyine bile gidebileceğim hiç aklıma gelmezdi. Ama ara yıllar geçti. Rusya'nın en Kuzeyi'ne gitme imkanım oldu. Oradaki gün kavramıyla karşılaşınca, biz öğrenciyken bize çok art niyetli gelen ateist arkadaşın sorduğu soru aklıma geldi. ve ona bir özür borçlu olduğumu o zaman farkettim. Hakikaten, Rusya'nın kuzeyine gittiğim zaman hiç güneşin batmadığı bir iklimle karşılaştım. Güneş fazla yüksekte değil, ama sürekli ufukta görünüyor. Şimdi düşünün Ramazan ayı yavaş yavaş yaza kayıyor. Temmuz ayının ortasını düşünün. Müslümansınız. Oruç tutmak istiyorsunuz. Ama güneş doğalı 3 ay olmuş. batmasına da 3 ay var. Sahur vakti ne zaman, iftar vakti ne zaman Nasıl orç tutabilirsin ki? O zamanlar hala semitik hurafeleri Allah'tan gelme sanıyordum. Bir dinci arkadaşıma sordum, Türkiye'den. Güneşin doğup battığı en yakın zaman dilimine uy dedi. Bunun dayanağı var mı hocam diye sordum Yok. Sadece mantıken böyle yapılabilir dedi. Ramazan olmamasına rağmen bir deneyeyim dedim. Ama inanın güneş orda size bakıp duruken "şimdi oruca başladım, şimdi iftarımı açıyorum" diyemiyorsunuz. Oruç sakat oldu hissine kapılıyorsunuz. Yapamıyorsunuz. Ben müslümanken bana bu soruyu yöneltmiş olan ve bu soruyu art niyetli olarak gördüğüm için güldüğüm bütün inançsız insanlardan yıllar sonra özür diliyorum. Saygılar. Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 Sayın Brain.. Öncelikle şunu bşlmelisin ki yada müslümanken biliyorsundur.. Dinde zor yoktur, her mesele için bir çıkış yolu vardır.. Örneğin abdestin farzında elleri bileklere kadar yıkamak vardır ama elleriniz ve bilekleriniz yaralı ise su değdiğinde bir zarar verecek ise farz orada sakıt olur.. Şimdi gelelim kutuplara yada aya.. Bu konu ile ilgili en yakın bir yerin zamanı yada saatle ayarlama gibi hükümeler vardır ancak, bazı uç konularda niyet iyi ise yani niyet ibadet ise ve o konu ile ilgili bir hüküm bilimiyorsa, niyetini gerçekleştirir.. Örneğin bir uçakta seyahat halinde bir namazın vakti geçmek üzere ve sen buna tam kanaat getirdin, uçakta kıbleye dönme durumun söz konusu değildir, hatta yerinden kalkmanda söz konusu değildir, hatta çevrenden çekindiğin için elin ve kolunlada kılamıyorsun, orada gözünle kılsan yine ibadettir.. "Elbette zorluğun yanında bir kolaylık vardır." (inşirah-5) "Gerçekten, zorlukla beraber bir kolaylık daha vardır." (inşirah-6) Saygılar.. Alıntı
Φ Tengeriin boşig Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 Örneğin bir uçakta seyahat halinde bir namazın vakti geçmek üzere ve sen buna tam kanaat getirdin, uçakta kıbleye dönme durumun söz konusu değildir, hatta yerinden kalkmanda söz konusu değildir, hatta çevrenden çekindiğin için elin ve kolunlada kılamıyorsun, orada gözünle kılsan yine ibadettir.. Sayın Xlark Tades, Size cavaben yazmıyorum ancak bu yazınızla ilgili olduğu için yazıyorum... Lisans okurken, İstanbuldan Sakarya'ya Trenle dönüyordum. Sonra bir ara baktım ki karşımızdaki koltuktaki adam kalktı ve iki koltuğun üzerinde namaz kılmaya başladı. Tam o sırada da kondüktör içeri girdi ve biletleri sormaya başladı. İlk dikkatimi çeken şey; Tren sabit değil. Yani trenin ilerleyişi gereği yönü hiç kıbleyi göstermiyor. Kaldı ki 2 saat sonra son durağa inilecek, kazasını kılar ve hatta belki de namaz vakti geçmez bile hala... Neyse, kondüktör geldi. Hemen herkesten bileti sordu ama o adamın namazını bitirmesini bekledi ve gitmedi... Bekledi... Adam tabi rekatleri yanlış kılmak şöyle dursun, namazı bitiremiyor... Bitirmiyor. Kemal Sunal'ın bir filmi vardı, aynen öyle... En sonunda bitirmek zorunda kaldı ve indi. Kondüktör bilet sordu. Adamın bileti yok... Hakikaten bazen din, bazı açılardan da kolaylık yaratıyor. Kondüktör aldanıp, inatla beklemeseydi, abimiz beleş bir yolculuk yapacaktı... Ama bunun nedeni "Din" değil. Dikkati çekmek istediğim nokta, insanların vicdanlarının nasıl da "Din" kullanılarak sömürüldüğüdür. Saygılarımla... Alıntı
Φ alimetuliktisat Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 * Müslüman iken, ateistler şöyle bir soru sorardı: Kutuplarda oruç ve namaz nasıl olacak? Bu sorunun bile cevabının olmaması, İslamiyetin evrensel olmadığının bir kanıtıdır. Saygılar. Bu sorunun bir cevabı olmadığı fikrine nasıl sahip oldunuz? Cevabı varolmadığını düşündüğünüz için İslam'ı bir çırpıda evrensellikten soyutlama lüksüne sahip olmuşken, cevabının var olduğunu duyduğunuz şu dakika itibariyle "evrensellik" özelliğine de bir çırpıda yeniden sokabilecek misiniz? Şunu unutmayın hiçbir zaman. İslam, o kadar muazzam bir dindir ki asla hiçbir konuyu cevapsız bırakmamıştır. "Yok canım, bu kadar da istisnai durum olmaz" dediğiniz her ayrıntı hakkında hüküm verilmiştir. İşin önemli kısmı size kalmıştır. Doğru kaynağı bulup, öğrenmek... Yukarıdaki sorunun cevabını şimdilik yazmayacağım. Ta ki siz doğru dürüst araştırıp "hayır arkadaşım, Allah bu konuyu es geçmiş (haşa)" diyene kadar... Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 Bu konu ile ilgili en yakın bir yerin zamanı yada saatle ayarlama gibi hükümeler vardır ancak, bazı uç konularda niyet iyi ise yani niyet ibadet ise ve o konu ile ilgili bir hüküm bilimiyorsa, niyetini gerçekleştirir.. Örneğin bir uçakta seyahat halinde bir namazın vakti geçmek üzere ve sen buna tam kanaat getirdin, uçakta kıbleye dönme durumun söz konusu değildir, hatta yerinden kalkmanda söz konusu değildir, hatta çevrenden çekindiğin için elin ve kolunlada kılamıyorsun, orada gözünle kılsan yine ibadettir.. "Elbette zorluğun yanında bir kolaylık vardır." (inşirah-5) "Gerçekten, zorlukla beraber bir kolaylık daha vardır." (inşirah-6) .. Sedat bey, Türkiye'den bu konuyla ilgili yorum yapmak hakkaetn çok kolay. Hali vakti yerinde birisisiniz. Ramazan ayı yaz ayına rastladığında şöyle bir Norveç-Laponya veya Rusların "beyaz geceler" (Belaya Noçe) yaşanabilecek bir yere gitmek istediğinizi söyleyiniz. Orada oruç işini bir deneyiniz. Niyet işine gelince... İşin işine niyet girerse ortada din kalmaz. Din ritüeldir. İnanç kalıbıdır. Bizim isteğimiz de birgün bu niyet aşamasına insanların geçmesi ve kalıplara ritüellere gerek kalmamasıdır. Bir insanın inancı ne olursa olsun, iyilik yapıyorsa, inanç kalıplarına bakılmaksızın bu insanın iyi telakki edilmesidir arzumuz. Saygılar. Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 Bu sorunun bir cevabı olmadığı fikrine nasıl sahip oldunuz? Yaşayarak. Kutuplara yakın yere giderek. Cevabı varolmadığını düşündüğünüz için İslam'ı bir çırpıda evrensellikten soyutlama lüksüne sahip olmuşken, cevabının var olduğunu duyduğunuz şu dakika itibariyle "evrensellik" özelliğine de bir çırpıda yeniden sokabilecek misiniz? Şunu unutmayın hiçbir zaman. İslam, o kadar muazzam bir dindir ki asla hiçbir konuyu cevapsız bırakmamıştır. "Yok canım, bu kadar da istisnai durum olmaz" dediğiniz her ayrıntı hakkında hüküm verilmiştir. İşin önemli kısmı size kalmıştır. Doğru kaynağı bulup, öğrenmek... Yukarıdaki sorunun cevabını şimdilik yazmayacağım. Ta ki siz doğru dürüst araştırıp "hayır arkadaşım, Allah bu konuyu es geçmiş (haşa)" diyene kadar... Cevabı yazınız, ondan sonra şu dakikadan itibaren sözünü kullanınız. Biz de haklımısınız bakalım. Saygılar. Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 Türkiye'den bu konuyla ilgili yorum yapmak hakkaetn çok kolay. Hali vakti yerinde birisisiniz. Ramazan ayı yaz ayına rastladığında şöyle bir Norveç-Laponya veya Rusların "beyaz geceler" (Belaya Noçe) yaşanabilecek bir yere gitmek istediğinizi söyleyiniz. Orada oruç işini bir deneyiniz. Evet, dedimya yukarda dinde zor diye bir şey yoktur.. Eğer oruç tutmaya gücünüz yetmiyorsa onun içinde yapılacak şeyler var.. Bakın konunun tam kavranması açısından genel bir hüküm belirttim ama hala hükme rağmen şuraya giderseniz buraya giderserniz oralarda oruç tutarsanız gibi cevaplar geliyor.. Arkadaşım bakın hüküm şu.. Allah insanlara taşıyamayacakları yük yüklemez.. Bu ayetlede sabittir.. Eğer oruç tutacağı ortam şartarı çok zorsa, sıhhati uygun değilse vs..vs çözüm vardır.. Sadaka verir, sadaka verecek bir şeyi yoksa bir iyilik yapar yani İslamda çözümsüz bir vakıa yoktur.. Yani benim bildiğim İslam budur senin bildiğin İslamı bilmem.. İşin işine niyet girerse ortada din kalmaz. Din ritüeldir. İnanç kalıbıdır.Bizim isteğimiz de birgün bu niyet aşamasına insanların geçmesi ve kalıplara ritüellere gerek kalmamasıdır. Bir insanın inancı ne olursa olsun, iyilik yapıyorsa, inanç kalıplarına bakılmaksızın bu insanın iyi telakki edilmesidir arzumuz Olur mu..? Niyet zaten İslamın ana taşlarındandır temeldir.. "Ameller niyetlere göredir" Kondüktörden biletsizliğini gizlemek için trende namaza başlayan adama o namaz için sevap değil ceza vardır.. Ama niyetin Allaha kuluk için namaz kılmaksa ve kıbleyi bulamadıysan dön istediğin yere.. Yani olay bundan ibaret.. Vereceğinizi tahmin ettiğim cevabınıza cevaben peşin peşin şunu ekliyorum.. Niyetin temiz olsunda ister kıl ister kılma, ister tut ister tutma gibi bir olay yoktur.. İbaddetler mutlak emirdir ve salih niyetle yapılmalıdır.. Niyetten kastım ibadetteki samimiliktir.. Saygılar.. Alıntı
Φ scgksk Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2007 Niyet zaten İslamın ana taşlarındandır temeldir.."Ameller niyetlere göredir" Kondüktörden biletsizliğini gizlemek için trende namaza başlayan adama o namaz için sevap değil ceza vardır.. Ama niyetin Allaha kuluk için namaz kılmaksa ve kıbleyi bulamadıysan dön istediğin yere.. Yani olay bundan ibaret.. Vereceğinizi tahmin ettiğim cevabınıza cevaben peşin peşin şunu ekliyorum.. Niyetin temiz olsunda ister kıl ister kılma, ister tut ister tutma gibi bir olay yoktur.. İbaddetler mutlak emirdir ve salih niyetle yapılmalıdır.. Niyetten kastım ibadetteki samimiliktir.. Saygılar.. xlark tades çok güzel anlatmışsın. söyleyecek şey bulamıyorum. tabikide ameller niyetlere göredir. ama iyi niyetli olmayı amellerimiz tamamlar. ibadet bir cam bardak gibidir. yok sayarsanız içindeki su yani insan yok olur, şirke düşer. Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2007 palam vacib-ül vücudu araştır sonra gel bana.sen bir şeyi anlamadın diye senin anlamaman onu yok saymaz. Araştırdım, düşüncelerim değişmedi, o yüzden ne anlatmak istediğini kısaca anlatabilirsin, çünkü vacib-ül vücud sadece bir felsefedir, bana tartıştığımız konuya delil olacak bir şey lazım. eğer sen oluyor diyorsan şu olanları izah et bakalım bir temele dayandır bakalım. öyle sürekli itiraz edip durmakla su üstüne çıkılmaz. hep müslümanlardan delil istiyorsunuz . delili kendi düşüncen için sen getirsene..müslümanların her mevzuya verilecek yanıtı var palam Ben bir şey iddia etmedim ki delil göstereyim, eğer bişey iddia ediyorsam, tabiki delil veya kanıt araştırması ve geliştirmesi yaparak sunmak zorundayım. Ama böyle bir iddiam olmadığı için benden delil isteyecek bir konumuz yok. Müslümanların her konuya vereceği yanıt tabiki vardır, hatta bütün insanların bütün konulara verecek bir yanıtı vardır, bir farenin bile konuşmadan bizlere vereceği bir yanıt olabilir, yani yanıt vermek mühim değil, ikna etmek mühim, buda bilimsel metodolojiyle mümkün, bunun dışındakiler felsefe ve inançtan öteye gitmiyor. * * * Sonlarda tartışılan namaz konusuna geleyim Bütün kainatın yaratan Allah'ın, DNA nın inanılmaz ilminin yaratıcısı olduğu söylenen Allah'ın, küresel namaz vakitleri konusundaki ilmi ve sistemi bu olamaz !!!!!! Zaten Kur'anda da bizi kendisine inandıracak 1 tane bile mucizevi bir ilmi bir matematiği yoktur. , İşte hep tartışırız ya ! Allah kendinimi göstersin, kendisini bize kanıtlamak için, değil işte !!! Kutsal kitaplarda, mucizevi ilmini, bilgilerini, verilerini göstersin yeter. Maddenin ilmini kendimiz çözüyoruz zaten zamanla, bize indirdiği kitaplarda geçen mucizeviliği tartışılmayacak bilgiler lazım, ama yok ! neden yok ! dinlerin insan icadığı olmasından dolayı olmasın ? saygılar Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2007 Vereceğinizi tahmin ettiğim cevabınıza cevaben peşin peşin şunu ekliyorum.. Niyetin temiz olsunda ister kıl ister kılma, ister tut ister tutma gibi bir olay yoktur.. İbaddetler mutlak emirdir ve salih niyetle yapılmalıdır.. Niyetten kastım ibadetteki samimiliktir.. .. Anladınız siz beni. O nedenle bu açıklamaya gerek duydun. Zira iş niyetlere binse, ibadet ritüellerinin anlamı kalmayacak, ortada din kalmayacak, dine gerek kalmayacak. Saygılar. Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2007 Anladınız siz beni.O nedenle bu açıklamaya gerek duydun. Zira iş niyetlere binse, ibadet ritüellerinin anlamı kalmayacak, ortada din kalmayacak, dine gerek kalmayacak . Dedimya zaten peşin peşin cevap veriyorum diye.. Bakın elbette ibadetten çok niyet önemlidir ama niyetin bağlandığı yer yani niyetin ucu ibadetle tamamdır.. Yani "ben iyi insan olayım namaz kılmama gerek yok, oruç tutmama gerek yok" diye birşey yok.. Çünkü dinimizde iyi insan olmakta ayrı bir emirdir.. Eğer insanların dünyaya gönderiliş amacı sadece çevresiyle ve bütün canlılarla iyi geçinmek olsaydı siz kesinlikle haklı olurdunuz.. Ama dünyaya gönderiliş amaçlarından biride Allah'a kulluk etmektir, iş böyle olunca ibadet etmek lazımdır, ibadetlerin salih bir niyetle yapılması gerekmektedir.. Birde şunu kısaca ekliyim.. Namaz olsun oruç olsun her ikiside insanların hem dünya hemde ahiret sıhhatleri için vardır.. Namazında manevi ve fiziki faydaları, orucunda manevi ve fiziki faydaları vardır.. Saygılar.. Alıntı
Φ alimetuliktisat Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2007 Yaşayarak. Kutuplara yakın yere giderek. Cevabı yazınız, ondan sonra şu dakikadan itibaren sözünü kullanınız. Biz de haklımısınız bakalım. Saygılar. Burada sizin ya da size bilgi veren şahsın "dinsel" anlamda bilgi eksikliği ortaya çıkmaktadır. Derler ya " yarım hoca, dinden; yarım doktor, candan eder" diye. Bir nevi bu söz'ün ispatı olmuşsunuz. Bu konuda suçu kendinizde aramalısınız. Bir sabah uyandığınızda kendinizi kutuplara yakın bir yerde bulmadığınıza göre, gitmeden önce hükmü tam olarak öğrenmeniz gerekirdi. Fıkıh kitapları bu konuya gerekli cevabı en güzel şekilde vermişlerdir. Bu konu tartışmaya açık bir mevzu değil ne yazık ki. Şartlar düşünülmüş, hüküm verilmiş. Ne sizin ne benim, mantık yürütmek gibi bir şansımız yok. Zira hayatın diğer alanlarındaki konulmuş kuralları kendi mantığımıza göre şekle sokmak lüksümüz olmadığı gibi...İspatlanacak şey de benim haklılığım değil, siizin "İslam'ın evrenselliği ilkesine " ithamınızdır. Hep dediniz ya "biz okuduk, araştırdık, dindeki eksiklikleri bulduk ve terkettik" . İşte size süper bir fırsat sunuyorum. İslamın eksiğini bize de ispatlamış olacaksınız. Konuyu araştırın ve "hiçbir" hüküm bulamadığınızı burada tüm üyelere duyurun. Benim açımdan hodri meydandır. Peki siz "aldandığınızı" kabul edebilecek misiniz şayet hüküm var ise? Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2007 Bu konu tartışmaya açık bir mevzu değil ne yazık ki. Şartlar düşünülmüş, hüküm verilmiş. Ne sizin ne benim, mantık yürütmek gibi bir şansımız yok. Zira hayatın diğer alanlarındaki konulmuş kuralları kendi mantığımıza göre şekle sokmak lüksümüz olmadığı gibi...İspatlanacak şey de benim haklılığım değil, siizin "İslam'ın evrenselliği ilkesine " ithamınızdır. Hep dediniz ya "biz okuduk, araştırdık, dindeki eksiklikleri bulduk ve terkettik" . İşte size süper bir fırsat sunuyorum. İslamın eksiğini bize de ispatlamış olacaksınız. Konuyu araştırın ve "hiçbir" hüküm bulamadığınızı burada tüm üyelere duyurun. Benim açımdan hodri meydandır. Peki siz "aldandığınızı" kabul edebilecek misiniz şayet hüküm var ise? ******** Sunacağın bir bilgi varsa, yaz. Saygılar. Alıntı
Φ alimetuliktisat Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2007 *********Sunacağın bir bilgi varsa, yaz. Saygılar. Elbetteki sunacağım bir bilgim var. Ben cevabı olmayan ya da bilmediğim konularda asla yorum yapmam !!! Çünkü benim bilmediğim konuyu bir bilen muhakkak vardır. Karşısında hata işlemiş olmak istemem. Yukarıdaki yazdığınız cümle aslında benim cüretkarlığımın karşısında sizin "verecek cevabınızın olmayışınızın" apaçık delilidir. Sanırım bundan sonra "İslam evrensel değildir" derken başka bir örnek kullanırsınız Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2007 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2007 Elbetteki sunacağım bir bilgim var. Ben cevabı olmayan ya da bilmediğim konularda asla yorum yapmam !!! Çünkü benim bilmediğim konuyu bir bilen muhakkak vardır. Karşısında hata işlemiş olmak istemem. Yukarıdaki yazdığınız cümle aslında benim cüretkarlığımın karşısında sizin "verecek cevabınızın olmayışınızın" apaçık delilidir. Sanırım bundan sonra "İslam evrensel değildir" derken başka bir örnek kullanırsınız Oturup polemik mi yapacağız? Ne sundun ki "bundan sonra falan filan demeyecekmişim? Varsa bilgin koy ortaya. Bizim göremediğimiz bir bilgi sahibi isen sun, biz de öğrenelim. Bu bir hodri meydan davetidir. Saygılar. Alıntı
Φ uAMehmetAli Gönderi tarihi: 23 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 23 Eylül , 2007 Bir de şöyle düşünelim ; Eğer Allah varsa inanmayanların kaybedeceği çok ama çok şey var .Ama ... .Eğer "O" yok ise bizim (O'na inananların) kaybedeceği bir şey yok .Çünkü o durumda bize hesap soracak bir varlık da olmayacaktır. Alıntı
Φ abraham Gönderi tarihi: 23 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 23 Eylül , 2007 ona bakarsanız; ya putperestlerin tanrıları doğru tanrı ise ya hindistanlıların inekleri tanrı ise ya mısırlıların ra sı gerçek tanrı ise ? onlaradamı inansak acaba? kaybetme ihtimalini kaldırmak için sanırım en doğrusu bu olurdu değilmi? yoksa senin inanma sebebin bumu birde şöyle birşey varki kaybeden sadece cehennemde sonsuza kadar yanacak olanlar değil çünkü bu durumda allah ne yaparsa yapsın onların sevgisini sonsuza kadar kazanamayacak. ben allahın sonsuza kadar yakacağım dediği kullarından öylelerini tanıyorumki bu gerçekten büyük kayıp. ve bir çelişki daha herşeyin sahibi olan allahın sahip olamayacağı şeylerde yok değilmiş Alıntı
Φ uAMehmetAli Gönderi tarihi: 24 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 24 Eylül , 2007 ona bakarsanız;ya putperestlerin tanrıları doğru tanrı ise ya hindistanlıların inekleri tanrı ise ya mısırlıların ra sı gerçek tanrı ise ? onlaradamı inansak acaba? kaybetme ihtimalini kaldırmak için sanırım en doğrusu bu olurdu değilmi? yoksa senin inanma sebebin bumu Arkadaşım benim inanış sebebim bu değil fakat biz sadece üzerimize düşeni yapıp dinimizin mantık sınırları dışında olmadıını inanmayanlara gösteriyoruz .Ayrıca bunu söyleyen ben deilim İmam-ı Azam yani senden cok daha zeki olduğu kesin biridir saygılar Alıntı
Φ muki Gönderi tarihi: 24 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 24 Eylül , 2007 Arkadaşım benim inanış sebebim bu değil fakat biz sadece üzerimize düşeni yapıp dinimizin mantık sınırları dışında olmadıını inanmayanlara gösteriyoruz .Ayrıca bunu söyleyen ben deilim İmam-ı Azam yani senden cok daha zeki olduğu kesin biridir saygılar Din zekilik aramaz, iman ve itaat arar. Alıntı
Misafir 4mevsim Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Din zekilik aramaz, iman ve itaat arar. ama zeki insanların iman ve itaatinden güzellikler doğar....çünkü inandıları şeyden bihaber değildirler...ve asla sarsılmazlar... Alıntı
Φ muki Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 ama zeki insanların iman ve itaatinden güzellikler doğar....çünkü inandıları şeyden bihaber değildirler...ve asla sarsılmazlar... Sayın 4mevsim, bu iman ve itaatten doğan güzellikleri görüyor ve işitiyoruz. Fazla söze gerek yok sanırım. Alıntı
Φ abraham Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Arkadaşım benim inanış sebebim bu değil fakat biz sadece üzerimize düşeni yapıp dinimizin mantık sınırları dışında olmadıını inanmayanlara gösteriyoruz .Ayrıca bunu söyleyen ben deilim İmam-ı Azam yani senden cok daha zeki olduğu kesin biridir saygılar yani siz müslümanlardaki mantıkta bu işte kendi zekanızı hiçe saymak tıpkı şöyle bendekide akılmı yav koskoca imamı azam yanlışmı söyleyecek adamdan zeka fışkırıyor kafayı fazla yormaya hiç gerek yok inan gitsin ne kaybederimki. bizde öyle değil ama böyle önemli konuları biz imamı azamda olsa hz muhammette olsa sorgularız öyle direk teslim olmayız. Alıntı
Φ sadebiri Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 yani siz müslümanlardaki mantıkta bu işte kendi zekanızı hiçe saymak tıpkı şöyle bendekide akılmı yav koskoca imamı azam yanlışmı söyleyecek adamdan zeka fışkırıyor kafayı fazla yormaya hiç gerek yok inan gitsin ne kaybederimki. bizde öyle değil ama böyle önemli konuları biz imamı azamda olsa hz muhammette olsa sorgularız öyle direk teslim olmayız. olay burdan kaynaklanıyor zaten..işin aslı bu.şimdi biz burada kimi kaynak kimi önder kimi isbat getirsek siz sorguya çeker eğer size uyarsa dalganızı geçer sonucundada boş işler bunlar bırakın bu işleri der işin içinden çıkarsınız..kim daha teslimiyetçi sizce bu durumda..??? sizi hiçbir zaman teslim olmuş göremeyeceğimiz kesin olduğuna göre ve teslim olmayı aklınızın ucundan geçirmeyeceğinize göre o zaman bu hırs nedir?bu azim nedir..size göre hepsi hikayeci olan bir kutsaliyetle neden bu kadar uğraşıyorsunuz anlamış değilim hani:) Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.