Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 9 Haziran , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 9 Haziran , 2024 YouTuber, fütüristik 12 Bin dolarlık elektrikli otomobilde sürüş deneyimini sergiliyor: 'Gerçekten rahat hissettiriyor' YouTuber Trey Tan, Eli Electric'in ilk yatırımcılarından biriydi; bu, YouTube kanalında paylaşılan bir videoda Tan'ın deyimiyle küçük, elektrikli bir "mahalle aracı" olan yeni Eli Zero'yu deneyen ilk kişiler arasında yer aldığı anlamına geliyor. . Elektrikli araçlar, içten yanmalı motora (ICE) sahip araçlarla karşılaştırıldığında hem yakıt hem de bakım maliyetlerinden tasarruf ettiğiniz için zaten en ekonomik sürüş yoludur. Ancak iki koltuklu bir EV olan Eli Zero, tasarrufları en uç noktalara taşıyor. Küçük ve hafif tasarımı nedeniyle enerji ihtiyacı minimum düzeydedir ve Tan'ın videosunda da belirttiği gibi arabanın başlangıç maliyeti yalnızca 12.000 dolar civarındadır. Eli'nin genel merkezi Los Angeles ve Pekin'de bulunuyor ve bildirildiğine göre arabaları Çin'de üretiyor, bu da Başkan Joe Biden'ın Çin EV tarife planlarının ve düzenlemelerinin bu maliyete uygulanıp uygulanamayacağı konusunda açık bir soru bırakıyor, ancak şirket halihazırda Zero için rezervasyonlar alıyor. ABD'de 12.000 doların altındaki MSRP ilan edildi. Tan, özellikle konu Eli Zero'nun hız sınırlamaları olduğunda şüpheci olarak başladı. "Saatte yalnızca 25 mil hıza kadar çıkabiliyor" diyor. Ayrıca Tech Radar'a göre, çarpışma güvenliği nedeniyle aracın yasal olarak yalnızca hız sınırı 35 mil veya daha düşük olan yollarda sürülmesine izin verilecek ve bu da ona "Mahalle Elektrikli Araç kategorisi" veriyor. Ancak yolculuğunun sonunda Tan, Eli Zero'nun iyi noktalarını görmüştü. "Bu arabanın gerçekten hoşuma giden yanı, onu sürerken gerçekten rahat hissettirmesi ve ayrıca yönlendirmenin de gerçekten kolay olması" diyor ve onu boyut olarak benzer ancak kontrol edilmesi daha zor olan golf arabalarıyla karşılaştırıyor. "Bu gerçekten pürüzsüz" diye ekliyor. "Gaz pedalı ve frenler çok yumuşak." "Arabanın hoşuma giden yanı gerçekten kompakt olması" diye devam ediyor. "Dışarıdan gerçekten küçük ama içi gerçekten büyük hissettiriyor. O kadar geniş olacak şekilde tasarlandı ki, kendinizi küçük bir arabanın içindeymiş gibi hissetmiyorsunuz." Tan ayrıca Eli Zero'nun görünümüne de övgüde bulundu. "Estetik açıdan hoş" diyor. "Piyasadaki mini arabalara bakarsanız, birçoğu gerçekten modası geçmiş görünüyor, ancak bu gerçekten fütüristik ve modern görünüyor. Gerçekten potansiyeli olduğunu hissediyorum." Tan sonunda Eli Zero'nun kendisine göre olmadığına karar verdi. Ancak bunun başkaları için kullanılması konusunda iyimserdi. "Kampüslerde, golf sahalarında veya... yaşlıların yaşamlarında faydalı olabilir" diye öneriyor; evlerin ve diğer destinasyonların birbirine yakın olduğu ve alanın kısıtlı olduğu alanlar. Mahalle Elektrikli Araçlarına ve daha büyük EV'lere geçiş, bu durumlardaki insanları sadece paradan kurtarmakla kalmayacak, aynı zamanda şu anda büyük ölçüde İYM araçları kullanılarak yapılan ulaşımdan kaynaklanan hava kirliliğini de azaltacaktır. Daha az hava kirliliği, atmosferde daha az ısının hapsolması anlamına gelir ve aşırı ısınan gezegenin soğumasına yardımcı olur. Kaynak: TCD
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 18 Haziran , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 18 Haziran , 2024 Elektrikli Araç Startup'ı Fisker İflas Başvurusunda Bulundu Tesla'nın başarısını taklit etmeye çalışan çok abartılı bir girişim olan Fisker, ilk elektrikli araç modelini piyasaya sürdükten yaklaşık bir yıl sonra iflas başvurusunda bulundu. Başvuru, otomobil tasarımcısı Henrik Fisker'in bir otomotiv girişiminin ikinci kez iflas ettiğini ve operasyonlarının haftalarca sessizce durdurulmasının ardından gerçekleştiğini gösteriyor. Yedi yıllık Kaliforniya merkezli şirket, üretimi dış kaynaklardan temin ederek otomobil endüstrisine daha ucuz ve daha hızlı bir giriş yapmak istedi ancak halka açık bir şirketi yönetmenin karmaşıklığıyla mücadele etti. Fisker, geleneksel otomobil endüstrisini altüst etmek isteyen ancak artık şarjları tükenen, bir zamanlar çok başarılı olan EV girişimleri arasında en sonuncusu. Pikap üreticisi Lordstown Motors ve otobüs üreticisi Arrival, iflas koruması için başvuruda bulundu. Diğerleri ise kalan nakitlerini korumak amacıyla maliyetleri düşürüyor veya yatırımları erteliyor. Fisker geçen yaz ilk elektrikli modeli Ocean SUV'u teslim etmeye başladı; tam da akülü araçlara yönelik önceden sıcak olan pazarın soğumaya başladığı ve elektrikli araçlara yönelik tüketici talebinin beklenenden daha az olduğuna dair işaretlerin ortaya çıktığı bir dönemde. Şirketin mevcut zorlukları, Tesla'nın başarısını taklit etmeye çalışan genç otomobil üreticilerinin karşılaştığı engellerin altını çiziyor. Birçoğu, gösterişli halka arzlarda yatırımcılardan milyarlarca dolar topladı, ancak her araç satışında para kaybederken, yeni modeller geliştirmek, fabrikalar ve satış merkezleri inşa etmek için yoğun bir şekilde harcadıklarından nakit rezervlerini tükettiler. Fisker daha önce büyük bir otomobil üreticisiyle potansiyel bir yatırım ve ortak üretim anlaşması konusunda görüşmelerde bulunduğunu ancak görüşmelerin Mart ayında bir anlaşma olmadan sonuçlandığını söylemişti. Faaliyetlerini başlatmak için yatırımcılardan 1 milyar doların üzerinde para toplayan şirket, neredeyse tüm nakit rezervlerini tüketti ve önemli bir yatırımcıyla yapılan borç anlaşmasında temerrüde düştü. Yılın başında doğrudan tüketiciye satış modelinden bayiliklerin kullanılmasına geçiş de satışları tetiklemede başarısız oldu ve Fisker'in elinde binlerce satılmamış araç kaldı. İkinci bir şans Fisker kendisini, ürünlerini üretmeleri için dış şirketlere para ödeyen Apple'ın otomotivdeki eşdeğeri olarak tanıtmıştı. Fisker, donanımını daha fazla satın almaya ve Ocean'ı diğer EV'lerden ayırmanın bir yolu olarak yazılım özelliklerini kullanmaya çalışarak kendisini daha geleneksel otomobil üreticilerinden ayırmaya çalıştı. Fisker'in açılış aracı tek akü şarjıyla 360 mil menzile, ödüllü tasarıma ve 40.000 doların altındaki başlangıç fiyatına sahipti. Ancak Ocean SUV, yazılımla ilgili sorunlar nedeniyle birçok yorumcu tarafından eleştirildi. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, Okyanusun yuvarlanması veya frenleme performansı kaybıyla ilgili müşteri raporlarını araştırıyor. Fisker, frenleme sorununun bir yazılım güncellemesiyle çözüldüğünü ve soruşturmalarında NHTSA ile tam işbirliği yaptığını söyledi. CEO Henrik Fisker'in bir otomotiv şirketi işletme konusundaki ilk girişimi de, ilk modeli olan 100.000 dolarlık plug-in hibrit Fisker Karma'yı piyasaya sürdükten kısa bir süre sonra iflasla sonuçlandı. Önceki şirket Fisker Automotive, bir akü tedarikçisiyle yaşanan sorunlar ve bir kasırgada şirketin Karmas'ının 300'ünü kaybetmesinin ardından 2013 yılında Bölüm 11 koruması için başvurmuştu. Fisker, ilk denemesinde yaptığı hatalardan ders almaya çalıştığını söyledi. İlk seferine göre daha fazla para topladı ve sözleşmeli üretici Magna Steyr ve Çinli elektrikli araç aküsü devi Contemporary Amperex Technology gibi saygın tedarikçilerle ortaklık kurdu. Sonuçta şirketin sorunları, organizasyon içindeki, en belirgin olarak da finans ve muhasebe kademelerindeki tökezlemelerden kaynaklanıyordu. Parçalanmak Fisker'in iflası, birçok müşteri ve incelemeci tarafından kalite sorunları nedeniyle eleştirilen açılış aracının sorunlu bir şekilde piyasaya sürülmesinin ardından geldi. Şirket aynı zamanda mali sonuçlarını düzenleyici kurumlara sunmak için bazı son tarihleri de kaçırdı ve bunu nitelikli muhasebe profesyonellerinin eksikliğine bağladı. Elektrikli araç üreticisi ayrıca bir aydan kısa bir süre içinde iki muhasebe müdürü de dahil olmak üzere çok sayıda üst düzey yöneticiyi kaybetti. CEO ile evli olan Finans Direktörü Geeta Gupta-Fisker, şirketin finans ekibinin, araçların üretime geçmesiyle birlikte artan mali karmaşıklığa ayak uydurmakta zorlandığını söyledi. Fisker, Avrupa'da araçlar üretti ve bunları satış için ABD'ye gönderdi; bu süreç bir aydan fazla sürdü ve alıcılar için bazı gecikmelere neden oldu. Fisker, 2023'ü 10.000'den fazla Ocean üreterek bitirdi ancak müşterilere yalnızca 4.900 civarında teslim etmeyi başardı. Elektrikli araçları müşterilere daha hızlı ulaştırmak amacıyla Fisker, geleneksel bayi modeline geçmeye karar verdi. Şubat ayı sonlarında Fisker, bu yıl parasının tükenme riskiyle karşı karşıya olduğuna dair bir "devam eden endişe" uyarısı yayınladı. Yöneticiler yatırımcılardan daha fazla nakit toplamayı denedi ancak sonuçta başarısız oldu ve şirkete iflas başvurusu dışında çok az seçenek kaldı. Sonraki ay Fisker, Ocean'ın üretimini altı hafta süreyle durduracağını ve büyük bir otomobil şirketiyle ortaklık konusundaki görüşmelerin anlaşma olmadan sona erdiğini söyledi. New York Menkul Kıymetler Borsası, Fisker'e anormal derecede düşük fiyat seviyelerini gerekçe göstererek şirketin hisselerini listeden çıkaracağını bildirdi. Listeden çıkarma, Fisker'in dönüştürülebilir bir borç anlaşmasında temerrüde düşmesine neden oldu ve yaklaşık 180 milyon dolar (şirketin bankadaki borcundan daha fazla) geri ödeme zorunluluğunu getirdi. Nisan ayı başında Fisker, yönetim kuruluna bir yeniden yapılandırma uzmanı atadı ve potansiyel yeniden yapılandırma ve varlık satışı da dahil olmak üzere stratejik seçeneklerini incelediğini söyledi. Fisker'in nakit rezervleri yaklaşık 50 milyon dolara düştü ve şirket, çalışanlarını işten çıkarmaya, mağazaları ve depoları kapatmaya başladı. Geri kalan personele, Fisker'in başarılı bir şekilde müzakere edememesi, para toplayamaması veya borcunu yeniden yapılandıramaması halinde son iş günlerinin Haziran sonu olacağı söylendi. Kaynak: TWSJ
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 6 Temmuz , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 6 Temmuz , 2024 Elon Musk, Bill Gates'in Tesla Konusunda Rotasını Değiştirmezse 'Yok Edileceği' Uyarında bulundu Tesla CEO'su Elon Musk Salı günü yaptığı açıklamada, Tesla'ya karşı bahis oynamanın kaybedilen bir teklif olduğunu iddia etti. Hisse senedi yükselişinden sonra Musk, şirketin geleceğinin daha da iyi olacağını söylerken rakip işadamı Bill Gates'i hedef aldı. “Tesla özerkliği tamamen çözdüğünde ve hacimli üretimde Optimus'a sahip olduğunda, hala kısa pozisyon tutan herkes yok edilecek. Hatta Gates" diye yazdı Musk X'te. Optimus, Tesla'nın geliştirmekte olduğu ve Forbes'a göre Musk'ın pazara hazır olduğunda şirketini 25 trilyon dolar değerinde hale getirebileceğini söylediği bir robot. Kaynak: TWJ
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 18 Temmuz , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 18 Temmuz , 2024 Rivian Yokuş Aşağı Gidiyor Elektrikli araç (EV) şirketi Rivian Inc. (NASDAQ: RIVN), karayolu bitiyor olabilir. Vasat kazançlar bildirdikten sonra, yatırımcılar kendi kendini finanse etmeye devam edip edemeyeceğini soruyor. Olmazsa, son 12 yılda batmış olan uzun bir araba üreticileri listesine katılacak. (Bunlar, Amerikan tarihindeki en büyük elektrikli araç iş başarısızlıklarıdır.) The Wall Street Journal, "Yeni finansman olmadığında, paraları bitmeden kar elde etmek için sınırlı bir zaman çizelgesiyle karşı karşıya kalıyorlar." CEO R.J. Scaringe, Rivian'ın ürettiği araç sayısını artırabileceğine ve aynı anda maliyetleri azaltabileceğine inanıyor. Fiyat indirimlerinin sık olduğu bir EV pazarıyla karşı karşıya. Bu, aynı zamanda daha düşük marjlarla mücadele etmek zorunda kalabileceği anlamına gelir. Akıl almaz derecede uzun bir üç aylık kazanç tablosunda gömülü olan, 1,8 milyar dolarlık negatif bir nakit akışıydı. Rivian'ın net zararı 1,3 milyar dolardı. Eldeki nakit 11 milyar doların biraz üzerine düştü. Bu, son derece rekabetçi bir pazardaki kayıpları karşılamak için yeterli değil. Rivian, bu yıl 50.000 araç üreteceğini söyledi. Bu, Ford F-150 Lightning ve büyük otomobil şirketlerinden çevrimiçi olarak gelen çeşitli EV kamyonetleri gibi rakiplere karşı yeterli değil. Ve R1T modeli, 73.000 $ gibi gülünç derecede yüksek bir etiket fiyatına sahip. Bu, çoğu pikap sürücüsünün karşılayabileceğinin çok üzerinde. İnsanlar 1.000$'a rezerve edebildikleri gibi kolayca iptal de edebiliyorlar. Rivian, araba modeli hurdalık mezarlığına doğru ilerlemeye devam ediyor. Bir Rivian satın alan kişiler, bir koleksiyoncu eşyası ile sonuçlanacak. Bir finansal danışman, yatırım amaçlı gayrimenkullerin avantajlarını ve dezavantajlarını anlamanıza yardımcı olabilir. Nitelikli bir finansal danışman bulmak zor olmak zorunda değildir. SmartAsset'in ücretsiz aracı, bölgenizde hizmet veren en fazla üç mali müşavirle sizi eşleştirir ve sizin için doğru olana karar vermek için danışman eşleşmelerinizle ücretsiz olarak görüşebilirsiniz. Finansal hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilecek bir danışman bulmaya hazırsanız, şimdi başlayın. Gayrimenkule yatırım yapmak portföyünüzü çeşitlendirebilir. Ancak ufkunuzu genişletmek ek maliyetler getirebilir. Harcamaları en aza indirmek isteyen bir yatırımcıysanız, çevrimiçi aracı kurumlara göz atmayı düşünün. Genellikle düşük yatırım ücretleri sunarak kârınızı en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olurlar. Kaynak: 24/7 Wall St.
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 18 Temmuz , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 18 Temmuz , 2024 Mercedes, EV (Elektrikli Araç) Hızlı Şarjını Starbucks'a Getiriyor Mercedes-Benz'in şarj firması, 100'den fazla Starbucks lokasyonunu yüksek güçlü şarj fişleriyle donatıyor. Starbucks ve Mercedes-Benz, kafein seviyenizi yeniden şarj ederken arabanızı da şarj edebilmenizi sağlamak için güçlerini birleştiriyor. Bağlantılar ve buna benzer anlaşmalar, elektrikli araç şarj deneyimine çok ihtiyaç duyulan bazı kolaylıkların getirilmesine yardımcı olabilir. İki şirket Çarşamba günü yaptığı açıklamada, otomobil üreticisinin şarj birimi Mercedes-Benz High-Power Charging'in ülke çapındaki "100'den fazla" Starbucks mağazasına DC hızlı şarj tezgahları getirmeyi planladığını duyurdu. Programın ilk aşamasında Mercedes, Batı Yakası boyunca Kanada'dan Meksika'ya uzanan I-5 boyunca kahve zincirinin bazı yerlerine 400 kilovatlık şarj cihazları kuracak. Mercedes-Benz Yüksek Güçlü Şarj Başkanı ve CEO'su Andrew Cornelia, "Mercedes-Benz ve Starbucks gibi iki lider marka arasındaki işbirliği, tüm EV sürücüleri için şarj deneyimini artıracak" dedi. Halka açık şarjın daha kabul edilebilir ve yaygın hale getirilmesi, elektrikli modellerin satışlarında dengesiz bir artış görülen otomotiv endüstrisi için çok önemli. Araştırmalar düzenli olarak şarja erişimin ve bunun için gereken sürenin tüketicilerin elektriğe geçme konusundaki en büyük sıkıntılarından biri olduğunu gösteriyor. Ayrıca, Amerika'nın birçok şarj istasyonu, rastgele bir park yerinin uzak köşesi gibi, az sayıda olanağın bulunduğu tuhaf yerlerde bulunuyor. Yakınlarda banyo veya yemek seçeneği olmayan bir şarj istasyonuna başvurmak alışılmadık bir durum değil. Şarj istasyonlarını Starbucks gibi yerlere getirmek, şarjı bu açıdan çok daha kolay hale getirebilir. Mercedes-Benz USA'nın Sandy Springs, Georgia'daki genel merkezindeki Mercedes-Benz Şarj Merkezi Ve işler bu şekilde yürüyor. Starbucks, şarjı ilk kez 2022'de yeniden dahil etme planlarını duyurdu. 11 Eylül ve Love's gibi marketler ve seyahat durakları da elektrikli araç yakıt ikmali konusunda baskı yapıyor. Bu atıştırmalık ve içecek tedarikçileri için teşvik açıktır. Fiş takabilecekleri bir yer sağlamanın karşılığında, sadece gaz pompaladıklarında harcayacaklarından çok daha uzun süre tesiste kalacak olan tutsak bir müşteri elde ediyorlar. Daha iyi şarj etme ihtiyacı (ve daha fazlası) elektrikli araç üreticilerinin de harekete geçmesini tetikliyor. Mercedes-Benz ise şarja 1 milyar dolar yatırım yapmayı planlıyor ve Kasım ayından bu yana Güney'de bir düzine istasyon kurdu. Alman otomobil üreticisi ayrıca Ionna adında bir EV şarj süper grubu oluşturmak için BMW, General Motors, Hyundai, Kia, Honda, Toyota ve Stellantis gibi birçok rakibine katıldı. Bu ortak girişim bu yıl ilk istasyonlarını açmayı planlıyor. Hem Ionna hem de Mercedes-Benz Yüksek Güçlü Şarj, EV şarj deneyiminin eşit olmayan kısımlarını yükseltme hedefiyle oluşturuldu. Örneğin, Mercedes'in şarj cihazları 400 kilovatlık devasa bir güç dağıtabiliyor ve bu da şarjın hızlı bir şekilde durmasına neden oluyor. (Bu, ABD'deki hiçbir EV'nin henüz kabul edemeyeceği bir güç düzeyidir.) Üst düzey şarj salonları inşa ediyor ve Buc-ee'nin mağazaları gibi EV sahiplerinin istediği olanaklara sahip perakende satış noktalarına prizler getiriyor. Kaynak: InsideEVs Global
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 19 Temmuz , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 19 Temmuz , 2024 Amerika'nın en büyük ekonomisi Tesla'ya olan sevgisini kaybediyor ve durum daha da kötüleşecek Bu, karşılıksız kalan bir aşk ilişkisinin sonu olabilir. Elon Musk Kaliforniya'ya karşı kararlı davrandı ve Tesla, SpaceX ve X'i Teksas'a taşıma sözü verdi. Kaliforniyalılar da Musk'a sırtlarını dönüyorlar. Tesla'nın Kaliforniya'daki satışları ikinci çeyrekte %24,1 düştü; bu, markanın eyalette art arda üçüncü çeyrekte düşüşü oldu. Alımlar 2024'ün ilk çeyreğinde %7,8, geçen yılın son çeyreğinde ise %9,8 düştü. Kaliforniya Yeni Araba Satıcıları Birliği (CNCDA) tarafından yayınlanan yeni araç tescillerine ilişkin en son analize göre, yılbaşından bu yana Kaliforniya'daki Tesla satışları geçen yıla kıyasla %17 düştü. Musk'un 793 milyar dolarlık elektrikli araç imparatorluğundan bir Tesla yerine, Kaliforniya'daki otomobil alıcıları Toyota, Hyundai ve Ford'dan akülü elektrikli araçlar (BEV'ler) satın alıyor. Analiz, Toyota BEV tescillerinin bu yıl şu ana kadar %108,1 oranında arttığını, Hyundai ve Ford BEV tescillerinin ise sırasıyla %65,7 ve %26,4 arttığını ortaya çıkardı. CNCDA başkanı Brian Maas Fortune'a Tesla'nın satışlarındaki düşüşte pek çok faktörün rol oynadığını söyledi. Tesla Model 3 ve Model Y, büyük ölçüde beş yıl önceki araçların aynısıdır ve bu arabalarla ilgilenen alıcılar pazarın sınırlı bir payını temsil ediyor olabilir ve halihazırda bir Tesla'ya sahip olabilirler. Müşterileri cezbedecek yeni modeller olmadığında, alıcılar yeni arabaları başka yerlere bakacağını söyledi. Tesla elektrikli araç pazarına hakim olsa da, geçtiğimiz birkaç yılda rakiplerin yavaş yavaş devreye girdiğini ve daha düşük maliyetler, daha yeni arabalar ve daha fazla çeşitlilikle şirketin payını aşındırdığını söyledi. Buna göre CNCDA analizi, Hyundai Ioniq 5'in Kaliforniya'da bu yıl en çok satan üçüncü elektrikli araç olduğunu ve üçüncü sırayı Tesla Model X'in elinden aldığını ortaya çıkardı. Veriler yalnızca Kaliforniya'daki kayıtlara dayansa da markalaşma Musk'ın aleyhine işleyebilir. Kaliforniya'daki kayıtlı seçmenlerin yaklaşık %46,9'u Demokratlardan, kayıtlı seçmenlerin ise %23,9'u Cumhuriyetçilerden oluşuyor. İtibar yönetimi firması Calibre'ye göre, Demokratlardan çok Cumhuriyetçiler Musk'a güveniyor ve onu seviyor. Calibre CEO'su Shahar Silbershatz, Fortune'dan Eva Roytburg'a yaptığı açıklamada, daha fazla Demokrat'ın Tesla satın almaya istekli olmasının, Demokratların gazla çalışan bir araba yerine elektrikli bir araç satın almaya öncelik verme ihtimalinin daha yüksek olmasından kaynaklanabileceğini söyledi. Şimdi, Blue California, Musk'un Trump yanlısı bir Super PAC'a ayda 45 milyon dolar bağış yaptığını ve eski başkan ve Cumhuriyetçi Parti adayını desteklediğini kesin olarak öğrendi. Bu, halihazırda azalan satışlar için iyiye işaret olmayabilir ve Hyundai Ioniq'in artan popülaritesi, olumsuz tepkinin ilk işareti olabilir. Maas, "Markada bir değişiklik olduğunda, bunun tüketici davranışları üzerinde her zaman etkisi olacaktır" dedi. Elbette Kaliforniya'da Tesla hâlâ tercih edilen otomobil. BEV'ler ve plug-in hibritlerden oluşan yeni araç pazarında en çok satan otomobil Tesla Model Y'dir. İkinci en çok satan BEV ve plug-in modeli Model 3'tür. Ancak Kaliforniya BEV'leri kitleler halinde benimserken, diğer otomobil alıcıları bu kadar hevesli değildi. Experian'a göre Kaliforniya'nın BEV pazar payı %21,4 iken ABD'nin genel BEV pazar payı %7,5'tir. Maas'a göre ayrıntılı bir araştırma olmadan Musk'un siyasi görüşlerini satın alma eğilimleriyle ilişkilendirmek zor. Tesla satışlarının durgun olmasının nedeni, arabaların yıllardır revize edilmemesi veya yenilenmemesi ve insanların bir CEO'nun zihniyetine değil, dayanıklılığa, özelliklere, güvenliğe ve uygun fiyata yatırım yapmasıdır. "Bay. Musk'ın siyasi görüşleri yarın değişebilir" dedi Maas. "Bununla birlikte etkinin sıfır olmadığını varsayıyorum." Kaynak: Fortune
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 20 Temmuz , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 20 Temmuz , 2024 General Motors Haklıydı. Apple CarPlay'e İhtiyacınız Yok GM'nin en son bilgi-eğlence yazılımı yeterince akıcı ve onu 2024 Cadillac Lyriq'te CarPlay üzerinden memnuniyetle kullandım. Geçen yıl General Motors, Apple CarPlay ve Android Auto'yu gelecekteki elektrikli araçlarından çıkarma planlarını açıklayarak alıcıları, bildikleri ve sevdikleri telefon projeksiyon özellikleri yerine kendi yerleşik işletim sistemini kullanmaya zorladı. Artık yazılımı Google ve Apple üzerinden GM'ye emanet etmeniz gerektiği fikri ortaya çıktığından, tepki anında ve yoğun oldu. İnsanlar öfkeli tweetler attı. Chevy forumlarında gelecek modeller için rezervasyonlarını geri çekeceklerini bildirdiler. Sağanak yağmurda sendelediler, dizlerinin üzerine çöktüler ve "CarPlay'imi soğuk, ölü ellerimden kaldırabilirsin!" diye bağırarak göklere küfrettiler. Ya da ben öyle hayal etmeyi seviyorum. İsyan mantıklı. Çok sayıda sürücü, navigasyon, müzik ve podcast'ler gibi şeyler için telefonlarının tanıdık işletim sisteminin basitleştirilmiş bir sürümünü kullanmaya alıştı. İnsanlar değişime karşı temkinli davranıyorlar, özellikle de bu muhtemelen şimdiye kadar yapacakları en büyük satın almalardan biriyle ilgiliyse ve son zamanlarda her zamankinden daha uzun süre bu değişime tutunuyorlar. Ve eski otomobil şirketlerinin, Silikon Vadisi şirketlerinin sağlayabileceği gibi uzaktan akıcı kullanıcı arayüzleri sağlama konusunda tam bir geçmişi yok. Ancak tüm gürültü büyük ölçüde önemli bir soruyu gözden kaçırdı: GM'nin en son yazılımı CarPlay deneyimine gerçekten nasıl uyuyor? Otomobil üreticisi, CarPlay kadar tatmin edici ve benzer işlevsellik sunan yerel bir arayüz hazırlayabilirse, o zaman pek çok karın ağrısı tartışmalıdır. Belki bazı telefon projeksiyon kullanıcıları CarPlay'in ve onun Android eşdeğerinin gerçek hayranlarıdır, ancak çoğu bunu yalnızca arabalarıyla birlikte gelen hantal çöplerden daha iyi olduğu için kullanıyor. (GM'nin de burada bahis oynadığı şey budur.) Cevap için, hem CarPlay'e hem de otomobil üreticisinin yeni Android Automotive tabanlı bilgi-eğlence sistemine sahip bir GM EV olan Cadillac Lyriq'e dönüyoruz. (Bu kafa karıştırıcıdır, ancak her ikisi de yakın zamanda piyasaya sürülen 2024 Chevy Blazer EV ve Equinox EV, GM'nin ilk CarPlay'siz modelleridir. Lyriq'te hala bu model vardır ve Hummer EV de en azından şimdilik. Gelecekteki GM EV'ler bunu yapmayacak. GM sözcüsü, Lyriq'in telefon projeksiyonunu sürdürüp sürdürmeyeceği sorulduğunda, şirketin önümüzdeki haftalarda 2025 modeli hakkında daha fazla bilgi paylaşacağını söyledi.) Lyriq'le geçirdiğim hafta boyunca CarPlay ile Cadillac'ın entegre müzik ve navigasyon uygulamaları arasında geçiş yapabildim; bunların hepsi, her sistemin nerede parladığını ve nerede yetersiz kaldığını anlamak için oldu. CarPlay'i kullanmadığım zamanlarda, beni çok şaşırtan bir şey bile kaçırmadım. Araba sürerken en çok kullandığım uygulamalarda (Google Haritalar ve Spotify) Cadillac sistemi harika performans gösterdi. Daha da iyisi, CarPlay'i birden fazla açıdan geride bıraktı. Cadillac Lyriq Bilgi-Eğlence Sistemi Bütün bunlar, GM'nin bu hamleyle gerçekleştirdiği yüksek riskli yazılım devrimi için iyiye işaret. Detroitli otomobil üreticisi de emsalleri gibi tüketicilerin otomobillerinin tekerlekli akıllı telefonlara benzemesini tercih ettiklerini düşünüyor. Bu daha büyük, daha iyi dokunmatik ekranlar anlamına gelir; çok sayıda uygulamaya sahip çekici yazılım; zamanla işlevler ekleyen veya artıran kablosuz güncellemeler; ve kazançlı abonelik özellikleri. GM, ileriye dönük kesintisiz, entegre bir ekosistem yaratmanın en iyi yolunun telefon projeksiyonunu terk etmek olduğunu söylüyor. Lyriq, Apple CarPlay'e nasıl uyuyor? Kısaca Lyriq’te çalıştığımız donanımlara bakalım çünkü o daha sonra devreye girecek. Hem dijital göstergelerinizi (solda) hem de ana dokunmatik ekranınızı (sağda) barındıran 33 inçlik, kavisli ve hilal şeklinde bir ekrana sahip oluyorsunuz. Özellikle kullandığım son GM EV ile, son derece uygun fiyatlı ama kesinlikle daha düşük teknolojili Chevy Bolt EUV ile karşılaştırıldığında son derece etkileyici görünüyor. Bu araba, birkaç mütevazı boyutlu ve daha düşük kaliteli ekranın daha geleneksel bir düzenine sahip. (Aynı zamanda CarPlay'i çok daha lezzetli bir seçenek haline getiriyor.) Sonuç olarak, Lyriq'in arayüzü çekici bir tasarıma sahip, bir bakışta okunabilecek kadar basit ve dokunma ve kaydırma hareketlerine son derece duyarlı. Parlak hissi ve yapılandırılabilirliği, bir Tesla veya iPad'de bulacağınız kadar göz kamaştırıcı olmasa da, bazı teknoloji ürünü havaları yayar. Bunun en iyi yanı ve onu bu kadar iyi bir CarPlay rakibi yapan şey, bir Android Automotive işletim sistemi üzerine kurulmuş olması ve Google Yerleşik özelliğine sahip olmasıdır. Bu, Google'ın sesli asistanı ve uygulama mağazası gibi işlevleri masaya getiriyor. En önemlisi, navigasyon Google Haritalar aracılığıyla sağlanır. Google Haritalar'ı kullanmak benim ve diğer pek çok kişinin CarPlay'e yönelmemizin başlıca nedenidir. Ve birkaç nedenden dolayı özellikle Lyriq'te iyidir. Ana ekranda çok büyük ve net görünüyor. Alternatif olarak, sürücü ekranını haritayı görüntüleyecek şekilde ayarlayabilirsiniz; bu benim büyük hayranı olduğum bir ayardır. Bir sonraki hamlemi görmek için birkaç santim aşağıya bakmak güzeldi. Bu aynı zamanda sizin veya yolcunuzun hiçbir dönüşü kaçırmadan radyo veya ana ekrandaki diğer ayarlarla uğraşabileceği anlamına da gelir. Ayrıca Haritalar yalnızca ETA'nızı değil, aynı zamanda varıştaki tahmini ücret durumunuzu da gösterir. Bir varış noktası taktığınızda, Haritalar oraya vardığınızda ne kadar pil ömrünüzün olacağını gösterir ve bu son derece yararlı olabilir. Bu tahmin seyahatinizin süresi boyunca dalgalanacaktır. Yan not: Bu, GM'nin CarPlay'i yerel uygulamalar lehine silmeyi savunurken işaret ettiği tam da "entegrasyon" türüdür. Ve Haritalar, bir restoranın alışılmadık adı olsa bile nereye gitmek istediğimi tutarlı bir şekilde anlayan Google Asistan'la güzel bir şekilde eşleşiyor. Bir defasında rotam üzerinde bir şarj istasyonu bulmasını istedim ve bana hızlı bir şekilde seçim yapabileceğim bazı seçenekler gösterdi. Yalnızca 350 kilovatlık istasyonların istenmesi işi bir döngüye soktu, bu yüzden mutlaka yapılması gereken işler var. Tüm bunları Google Haritalar'ın CarPlay'deki çalışma şekliyle karşılaştırın. Ekranın düzensiz şekli nedeniyle CarPlay, ekranın ortasında küçük dikdörtgen bir ada olarak görünüyor. Harita görünümünü sürücü kümesine değiştiremezsiniz (görünüşe göre bunun yerine Apple Haritalar'ı kullanmadığınız sürece.) Ve bulunacak bir şarj durumu okuması da yok. Genel olarak, bu sadece Lyriq'in sağladığından daha düşük bir Google Haritalar deneyimidir. Kaynak: InsideEVs Global
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 21 Temmuz , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 21 Temmuz , 2024 Yeni Ford Capri: İşte Ayrıntılı Bir Video Gezintisi Bu uzun elektrikli sedan "gerçek" bir Capri mi? Mustang Mach-E bir gösterge ise bu sorunun bir önemi olmayabilir. İnternette yeni Ford Capri'ye gelen tepkileri gördüğümde aklıma gelen ilk düşünce: "İşte yine başlıyoruz." Görünüşe göre bu yeni Capri'nin "gerçek bir Capri" olup olmadığı konusunda pek çok el sıkışma var. Sonuçta bu yeni araba, kendisine SUV havası veren sürüş yüksekliğine sahip elektrikli dört kapılı sedan hatchback bir şey; eski Capri ise ikonik bir Avrupa performans kupasıydı; iki kapılı, klasik orantılara sahip ve bir şeyler isteyen genç alıcıları hedef alıyordu. heyecan verici. Bu, Ford Mustang Mach-E'nin "gerçek bir Mustang" olup olmadığına ilişkin çevrimiçi tartışmaları gören veya bunlara katılan herkese tanıdık gelecektir. Ve bence nihai sonuç Capri için de aynı olacak: fark etmeyecek. Eğer Capri yeterince iyiyse, tıpkı Mach-E gibi kendi değerleri üzerinde duracaktır. Elbette bu durum biraz farklı çünkü eleştirmenler muhtemelen bunun "gerçek" bir Ford bile olmadığını iddia edecekler. Capri'nin yakışıklı ama bariz bir şekilde Polestar'a benzeyen dış görünümünün altında Volkswagen'in MEB platformu var; öyle ki bu, temel olarak Volkswagen ID.5'in Ford temalı bir yeniden görünümü. VW uzun süredir MEB platformunu diğer otomobil üreticilerine lisanslamayı düşünüyordu ve Ford henüz kendi gerçek, özel EV mimarisine sahip olmadığından Mach-E ve F-150 Lightning gibi otomobiller, gazla çalışan platformların kapsamlı şekilde değiştirilmiş versiyonlarıdır. —Bu hamle, Amerikalı otomobil üreticisinin daha fazla EV'yi daha hızlı bir şekilde yollara çıkarmasına yardımcı oluyor. Ford kendi özel EV platformunu piyasaya sürdüğünde bu durum değişecek, ancak bunun için hala birkaç yıl var. Ayrıca günlük ortalama alıcınız, elektrikli araçlarının hangi platformu kullandığını ne kadar biliyor veya umursuyor? Kaç BMW sürücüsünün arkadan çekişli arabaları olduğunu bilmediğini hatırlatan istatistik aklıma geldi, bu yüzden Bavyeralılar bunun yerine daha fazla önden çekişli araba üretmeye başladı. Ford Kapri (2024) Arabanın satılmayacağı göletin karşısından görebildiğim kadarıyla burada beğenilecek çok şey var. Electrifying YouTube kanalında, Capri hayranı ve yeni tasarıma şüpheyle yaklaşan sunucu Ginny Buckley, coupe-SUV'nin derinliklerine dalarken "o arabayı aklınızdan çıkarın" diyor. Bu yeni Capri'nin kesinlikle önceki gazlı versiyonlardan herhangi birini kullanacağını ve tek ve çift motorlu versiyonlar ve hatta çok fazla mesafeye ihtiyaç duymayan alıcılar için yakında daha küçük bir pil boyutu sunacağını belirtiyor. Buckley, Capri'nin yine VW tabanlı Ford Explorer EV'den çok daha iyi göründüğünü belirtiyor. Buradaki "bagaj" kesinlikle Polestar 2 oyun kitabından (kitabın tamamı olmasa da) fastback tipi bir kapak açıklığına ve arka koltuklar aşağıdayken iyi bir alana sahip bir sayfa alıyor. Ancak arka kapılar oldukça dar görünüyor, özellikle de araba koltuğu görevindeyken. Ford Capri'nin iç mekanı Ancak orijinal Capri'ye de bazı güzel göndermeler var; bu bilgisiz Amerikalı yazarın bilmediği şeyler de dahil. Koltuk başlıkları eski tarzda tüm koltuğa entegre edilmiştir ve direksiyon simidinde metalik 18:00 kaplaması vardır. Ralli tarzı deliklerle konuşuyordu. Ortadaki dokunmatik ekran, ön panelle aynı hizada olacak şekilde eğilerek veya sürücünün daha kolay erişebilmesi için daha açılı olarak ileri veya geri kayabilir. Capri ayrıca Mach-E'dekine göre yükseltilmiş bir yazılım sistemine sahiptir ve şarj cihazı konumu ve uygulama entegrasyonu her zamankinden daha iyidir. Yani evet; bu arabalar Volkswagen'in değil Ford'un yazılım sistemini kullanıyor. Ve iç mekanın geri kalanı da VW diye bağırmıyor, hepsi oldukça uyumlu. Avrupalı izleyiciler bu yeni elektrikli Capri'ye ısınabilecek mi? Buckley bile bunun orijinal coupe kadar istek uyandırıcı olmadığını ve Polestar 2'nin satışlarının son zamanlarda tam olarak yeni rekorlar kırmadığını kabul ediyor. Ancak bu, Ford'un özellikle Avrupa'da geride kaldığı elektrikli araç yarışında bir miktar zemin kazanmasına yardımcı olabilir. Çoğu Amerikalının, Merkür'le ilgili belirsiz anıları olmadığı sürece Capri'nin ne olduğu hakkında hiçbir fikrinin olmadığını biliyorum, ama keşke bu şey Atlantik'in bizim yakamızda da satılsaydı. Garip bir şekilde bu işin içindeyim. Kaynak: InsideEVs Global
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 4 Ağustos , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 4 Ağustos , 2024 Startup, emekliye ayrılmış ticari jetleri kullanarak devrim niteliğinde EV bileşenleri yaratıyor — işte neden önemli Singapurlu bir startup, bir zamanlar harika olan uçakların en değerli parçalarının bir hurda yığınında bozulan hurdalar olarak son bulmasını önleyen bir geri dönüşüm planına sahip. Bloomberg ve Nandina'ya göre Nandina REM, uçaklardan yüksek kaliteli alüminyum ve "ileri mühendislikli" malzemeler alarak bunları elektrikli araç akü kasalarına ve diğer ürünlere dönüştürmeyi planlıyor. Şirket, dünyanın dört bir yanındaki ormanlarda, çöllerde ve diğer yerlerde yaklaşık 8.000 eski uçağın çürüdüğünü ve on yıl içinde bunlara 15.000 uçağın daha katılmasının muhtemel olduğunu tahmin ediyor. CEO Karina Cady bir video klipte "Bu varlıklardan değerli malzemeleri geri kazanmak zorlu bir süreçtir" dedi. Şirketin kadrosunda dairesel ekonomiler, havacılık endüstrisi ve araştırma ve geliştirme alanlarında onlarca yıllık deneyime sahip uzmanlar yer alıyor. Danışmanlar arasında Nandina'nın web sitesinde listelenen "dünya çapında tanınmış" bir karbon fiber uzmanı olan Debes Bhattacharyya da yer alıyor. Amaçları, eski uçaklardan değerli malzemeleri geri dönüştürerek 2030 yılına kadar gezegeni ısıtan hava kirliliğini bir gigaton (yaklaşık 1,1 milyar ton) azaltmak. Uçaklarda onlarca milyon pil kasası yapmak için yeterli miktarda alüminyum var. Plastikler ve diğer malzemeler arabalar için daha fazla parçaya dönüştürülebilir. Karbon fiber, ekibin geri dönüştürdüğü bir diğer yüksek teknoloji ürünü malzemedir ve Bloomberg raporuna ve şirkete göre üretim kirliliğini %71 oranında azaltan güçlü bir ürünle sonuçlanmıştır. Nandina'nın konsepti, üç büyük Boeing 767'nin geri kazanılmasıyla kanıtlanmıştır. Cady, Bloomberg'e uçakların pahalı ve gelişmiş malzemelerinin %90'ının yeniden kullanılabileceğini söyledi. Şimdi büyüme planının bir parçası olarak 40 uçağı parçalamak istiyorlar. Cady hikayede "Bunun yeterli satış anlaşması alabilecek hacimlere ulaşması gerekiyor. Ancak talep ve destek var ve uçakları kovalayıp parçalamakla meşguller," dedi. CEO, haber ajansına bir uçağı geri dönüştürmenin yaklaşık 30 gün sürdüğünü söyledi. Yaklaşık iki ay sonra, kurtarılan alüminyum bir EV pil kasasına dönüşüyor. Büyük bir uçak yaklaşık 1.700 kasa üretebilir ve boksit için istilacı madenciliği önleyebilir. Mineralin bunları sıfırdan yapmak için gerekli olduğunu Cady ekledi. Hava ve su kirliliği, arazi bozulmasıyla birlikte, boksit hasadının başlıca olumsuz sonuçlarıdır. ScienceDirect ve veri toplayıcı Statista'ya göre, boksitin çoğu Avustralya, Gine ve Çin'de çıkarılıyor. Our World in Data'nın belirttiği gibi havacılık endüstrisi gezegenin ısıyı hapseden hava kirliliğinin yaklaşık %2,5'ini üretiyor. Egzoz dumanlarını gidermek için hidrojen yakıtı ve hatta elektrikli uçaklar geliştiriliyor. Nandina'nın çözümü, uçakların kendisinden oluşan temel emtialar için dairesel bir yaşam yaratıyor. "Zorlukların olduğu yerde fırsatlar da vardır," diyor Singapur'daki Gelişmiş Yeniden Üretim ve Teknoloji Merkezi'nin Ar-Ge koordinatör müdürü Jonathan Low klipte. Merkez projeye dahil. Hepimizin evde yapabileceği bir şeyi pratiğe döken büyük bir çaba: geri dönüşüm. Örneğin eski eşyalarınızı çevrimiçi satarak bir çöp sahasını doldurmak yerine para bile kazanabilirsiniz. Bloomberg, Nandina'nın daha gelişmiş malzemelerle çalışmaya başlamasıyla şirketin zaten karlı olduğunu bildiriyor. Cady klipte "Bu sadece bir başlangıç. Macera başlasın," diyor. Kaynak: TCD
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 5 Ağustos , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 5 Ağustos , 2024 Tesla, Yangın Riski Taşıdığı İddia Edilen Şarj Adaptörü Nedeniyle EVject Girişimine Dava Açtı Escape Connector, araç gaspının meydana gelebileceği karanlık şarj noktaları için bir çözüm olarak tanıtılıyor. Tesla, olası bir araç gaspından kurtulmayı kolaylaştırmak için ikiye bölünecek şekilde tasarlanan Escape Connector'ın "yüksek güvenlik riski" oluşturduğunu iddia ederek Utah merkezli şarj adaptörü girişimi EVject'e dava açtı. Jalopnik'e göre, Amerikalı EV üreticisi, EVject'in ürününü "kusursuz çalışıyor" şeklinde yanlış bir şekilde tanıttığını iddia ediyor ve kopma adaptörünü kullanarak bir EV'yi 30 dakika DC hızlı şarj ettikten sonra, kullanıcıların konnektör aşırı ısındığı için yanıklar yaşayabileceğini savunuyor. Tesla, Kaliforniya Kuzey Bölgesi ABD Bölge Mahkemesi'ne sunduğu şikayette şunları söyledi: Konnektörde aşırı sıcaklık durumu olması durumunda, aşırı sıcaklık korumasının olmaması bir güvenlik riski yaratıyor. Tesla Süper Şarj kablosu ve Tesla EV şarj portu ile birlikte kullanılan Konnektör üzerinden yüksek akım simüle edilmiş şarjın test edilmesi, Konnektör yüzey sıcaklıklarının 420 ADC'de 30 dakikalık şarjdan sonra 100C'ye kadar çıkabileceğini göstermiştir. Aşırı sıcaklık olayı sırasında, Konnektör kullanıcısı şarj sırasında (veya sonrasında) Konnektöre dokunarak veya tutarak yanabilir. Ek olarak, Konnektörde bulunan yüksek sıcaklık, şarj kablosundaki, Konnektöre bağlı araçtaki ve Süper Şarj altyapısındaki diğer yanıcı maddelerin yangın ve tutuşma riskini oluşturur. Doğruysa, bu, 420 amper verebilen bir Süper Şarj istasyonunda 30 dakikalık bir şarjdan sonra adaptörün 212 derece Fahrenheit'e kadar ısınabileceği anlamına gelir. Başka bir deyişle, çok sıcak.
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 1 Eylül , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 1 Eylül , 2024 Tesla, Çinli Rakibinin Yeni Elektrikli Aracını Piyasaya Sürülmesiyle Darbe Aldı Tesla'ya Meydan Okuma Xpeng, 119.800 yuan'dan (yaklaşık 16.800 $) başlayan düşük maliyetli bir elektrikli araç olan Mona M03'ü tanıttı. Pazar giderek daha rekabetçi hale geldikçe bu, Tesla için önemli bir zorluk teşkil ediyor. Yarı fiyat M03, 155.800 yuan (yaklaşık 21.900 $) fiyatlı otonom sürüş özelliklerine sahip bir "Max" versiyonunu içeriyor ve bu da onu Tesla'nın Model 3'ünün fiyatının yarısından fazla yapıyor. Xpeng Motors 2014 yılında kurulan ve merkezi Çin'in Guangzhou kentinde bulunan Xpeng Motors, Xpeng P7 sedan ve G3 SUV gibi modeller de dahil olmak üzere akıllı EV'leriyle tanınan bir elektrikli araç üreticisidir. İşletim sistemleri Şirket, gelişmiş otonom sürüş özelliklerini vurgular ve araçlarına yapay zeka, akıllı bağlantı ve tescilli işletim sistemleri entegre eder. Uluslararası genişleme Şirket, NIO ve Li Auto ile birlikte Çin EV pazarında bir rakip olarak konumlanırken, aynı zamanda uluslararası genişleme planlıyor. Daha düşük fiyatlar Tesla rekabetçi kalmak için fiyatları düşürüyor ancak daha düşük fiyatlarla teknoloji açısından zengin araçlar sağlayan BYD, Nio ve Xiaomi gibi yerel rakiplerden sert bir rekabetle karşı karşıya. Onay arıyor Bu şirketler kendi sürüş yardım teknolojilerini de geliştirirken, Tesla'nın Çin'deki konumu, özellikle Tam Otonom Sürüş teknolojisi için onay ararken giderek daha da güvencesiz hale geliyor. Halka arz Xpeng, Ağustos 2020'de NYSE'de halka arz olduktan sonra önemli yatırımlar çekti ve elektrikli araç benimsemesiyle karbon emisyonlarını azaltarak sürdürülebilirliği teşvik etmeyi hedefliyor. Sürüş teknolojisi Şirket, otonom sürüş teknolojisini ve pil verimliliğini artırmaya odaklanan araştırma ve geliştirmeye yatırım yapmaya devam ediyor ve elektrikli araç sektöründe inovasyona olan bağlılığını güçlendiriyor. Kaynak: Knewz
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 4 Eylül , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 4 Eylül , 2024 Yeni çinko piller, lityum enerjili cihazlardan 10 kat daha uzun ömür ve daha güvenli Araştırmacılar, elektrolit olarak su kullanan ikincil piller olan yangın riski olmayan sulu çinko pilleri geliştirmede kritik zorlukların üstesinden geldiler. Çığır açan elektrot üretim teknolojileri, sulu çinko pillerde dendrit oluşumunu etkili bir şekilde kontrol ediyor. Kore Enerji Araştırma Enstitüsü'ndeki (KIER) araştırmacılar tarafından geliştirilen yeni yöntem, uçucu sıvı elektrolitler kullanan lityum iyon pillere kıyasla çinko pilleri çevre dostu hale getiriyor. Ayrıca, araştırmacılara göre sulu çinko piller iyon başına iki elektron kullandığından, iyon başına yalnızca bir elektron kullanan lityum iyon pillerin teorik olarak iki katından fazla kapasite sunabiliyorlar. Metal pillerde dendrit oluşumu zorluğuna bir çözüm Dr. Jung-Je Woo, "Bu araştırmanın önemi, düşük maliyetli süreçler ve bakır oksit gibi malzemeler kullanarak sulu çinko piller gibi metal pillerde dendrit oluşumu zorluğuna bir çözüm sunmasıdır" dedi. "Geliştirilen elektrotları standartlaştıran ve sistemleştiren takip araştırmaları yoluyla sulu pillerin ticarileştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlıyoruz." Araştırma ekibinin teknolojisini kullanan piller, geleneksel sulu çinko pillerin on katını aşan bir kullanım ömrü gösterdi ve ticarileştirme potansiyelini artırdı. Pil, 3.000 döngüden sonra bile kapasitesinin %80'ini koruyor Geleneksel sulu çinko pillerde, dendrit oluşumu kapasitenin 300 şarj-deşarj döngüsünden sonra %80'in altına düşmesine neden olur. Araştırmacılar dendrit oluşumunu bastırdı ve pilin 3.000 şarj-deşarj döngüsünden sonra bile kapasitesinin %80'ini koruduğunu buldu. Araştırma ekibi, 60 mAh/cm²'lik dünya lideri bir kapasiteye ulaşmak için çinko birikimini başarıyla kontrol etti. Ayrıca, 3.000 döngüyü aşan kapsamlı pil performans testleri aracılığıyla teknolojinin dayanıklılığını gösterdiler ve 64 cm² ölçen geniş alanlı elektrotlara uygulanabilirliğini doğruladılar. Daha önce, dendrit oluşumunu bastırmak için kullanılan birincil yöntem, çinkonun ilk büyümesini hızlandırmak ve düzgün birikimi yönlendirmek için bakır gibi promotörler eklemeyi içeriyordu. Ancak bu yaklaşımla ilgili bir sorun, dendrit oluşumunun pilin tekrarlanan şarj ve deşarj döngüleriyle tekrarlanmasıydı. Benzersiz elektrot olağanüstü kararlılık gösteriyor Buna karşılık, araştırma ekibi bakır oksit kullanarak dendrit oluşumunu adım adım kontrol etmek için bir yöntem geliştirdi. Normal bakır gibi, bakır oksit de çinkonun ilk büyümesini teşvik eder ve birikimini yönlendirir. Ek olarak, bakır oksit çinkonun düzgün bir dağılımda biriktirilmesi için iletkenliği optimize ederek normal bakıra kıyasla daha verimli bir biriktirme sağlar. Araştırmacılar, düzgün çinko birikimini teşvik etmek ve dendrit oluşumunu kontrol etmek için bakır oksit kullandılar. Çalışmaya göre, bu yöntem kullanılarak yapılan elektrotlar pillere uygulandığında, geleneksel pillerden on kat daha uzun bir ömür gösterdiler. Advanced Energy Materials'da yayınlanan çalışma, benzersiz elektrodun olağanüstü kararlılık gösterdiğini, 60 mAh cm−2'lik etkileyici bir alan kapasitesine sahip açık kaplama ortamlarında bile 120 µm'ye kadar kalınlıklarda dendritsiz büyümeyi etkili bir şekilde kontrol ettiğini buldu. Kaynak: IE
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 5 Eylül , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 5 Eylül , 2024 Araştırmacılar pil performansını artırmanın şaşırtıcı bir yolunu keşfetti Alithium-ion pilinin ilk şarjı, kulağa geldiğinden daha önemlidir. Pilin bundan sonra ne kadar iyi ve ne kadar süre çalışacağını belirler; özellikle de bozulmadan önce kaç şarj ve deşarj döngüsüne dayanabileceğini. Bugün Joule'da yayınlanan bir çalışmada, SLAC-Stanford Pil Merkezi'ndeki araştırmacılar, pillere alışılmadık derecede yüksek akımlarda bu ilk şarjı vermenin, ortalama ömürlerini %50 artırdığını ve ilk şarj süresini 10 saatten sadece 20 dakikaya düşürdüğünü bildirdi. Aynı derecede önemli olan, araştırmacıların, ömür ve performanstaki bu artışı açıklayan pil elektrotlarındaki belirli değişiklikleri belirlemek için bilimsel makine öğrenimini kullanabilmeleriydi; bu, süreçlerini düzene sokmak ve ürünlerini geliştirmek isteyen pil üreticileri için paha biçilmez bilgilerdi. Çalışma, Profesör Will Chueh liderliğindeki bir SLAC/Stanford ekibi tarafından Toyota Araştırma Enstitüsü (TRI), Massachusetts Teknoloji Enstitüsü ve Washington Üniversitesi'nden araştırmacılarla işbirliği içinde yürütüldü. Bu, SLAC'ın sürdürülebilirlik araştırmasının bir parçası ve laboratuvarın benzersiz araçlarını, uzmanlığını ve endüstriyle ortaklıklarını kullanarak enerji geleceğimizi yeniden tasarlamak için daha geniş bir çabadır. Chueh, "Bu, SLAC'ın enerji dönüşümü için kritik teknolojileri daha uygun fiyatlı hale getirmek için üretim bilimini nasıl uyguladığının mükemmel bir örneğidir," dedi. "Endüstrinin karşı karşıya olduğu gerçek bir zorluğu çözüyoruz; kritik olarak, en başından itibaren endüstriyle ortaklık kuruyoruz." Araştırmaya katkıda bulunan TRI'da kıdemli araştırma bilimcisi olan Steven Torrisi, sonuçların yalnızca elektrikli araçlar ve elektrik şebekesi için lityum iyon pillerin üretimi için değil, diğer teknolojiler için de pratik çıkarımları olduğunu söyledi. "Bu çalışma bizim için çok heyecan verici," dedi. "Pil üretimi son derece sermaye, enerji ve zaman gerektirir. Yeni bir pilin üretimini başlatmak uzun zaman alır ve üretim sürecini optimize etmek gerçekten zordur çünkü çok fazla faktör söz konusudur." Torrisi, bu araştırmanın sonuçlarının "pil üretimindeki bu kritik adımı anlamak ve optimize etmek için genelleştirilebilir bir yaklaşım gösterdiğini" söyledi. Ayrıca, öğrendiklerimizi gelecekte yeni süreçlere, tesislere, ekipmanlara ve pil kimyalarına aktarabiliriz." Pil performansı için anahtar olan 'yumuşak bir tabaka' Pilin ilk döngüsü sırasında ne olduğunu anlamak için Chueh'in ekibi, pozitif ve negatif elektrotların lityum iyonlarının serbestçe hareket ettiği bir elektrolit çözeltisiyle çevrili olduğu kese hücreleri inşa ediyor. Bir pil şarj olduğunda, lityum iyonları depolama için negatif elektroda akar. Bir pil boşaldığında, geri akar ve pozitif elektroda gider; bu, elektrikli arabalardan elektrik şebekesine kadar cihazları çalıştırmak için bir elektron akışını tetikler. Chueh'in laboratuvarındaki pil bilişim ekibinin baş araştırmacısı Xiao Cui, yeni basılmış bir pilin pozitif elektrodunun %100 lityumla dolu olduğunu söyledi. Pil her şarj-deşarj döngüsünden geçtiğinde, lityumun bir kısmı devre dışı kalır. Bu kayıpları en aza indirmek pilin çalışma ömrünü uzatır. Garip bir şekilde, genel lityum kaybını en aza indirmenin bir yolu, pilin ilk şarjı sırasında lityumun ilk tedarikinin büyük bir yüzdesini kasıtlı olarak kaybetmektir, dedi Cui. Bu, ileride iyi getiriler sağlayan küçük bir yatırım yapmak gibidir. Bu ilk döngü lityum kaybı boşuna değildir. Kaybedilen lityum, ilk şarj sırasında negatif elektrot yüzeyinde oluşan katı elektrolit ara fazı veya SEI adı verilen yumuşak bir tabakanın parçası haline gelir. Buna karşılık, SEI negatif elektrodu lityum kaybını hızlandıracak ve zamanla pili daha hızlı bozacak yan reaksiyonlardan korur. SEI'yi tam olarak doğru şekilde elde etmek o kadar önemlidir ki, ilk şarj oluşum şarjı olarak bilinir. Cui, "Oluşum, üretim sürecinin son adımıdır," dedi, "bu nedenle başarısız olursa, o noktaya kadar pile yatırılan tüm değer ve çaba boşa gider." Yüksek şarj akımı pil performansını artırır Üreticiler genellikle yeni pillere ilk şarjlarını düşük akımlarla verirler, bunun en sağlam SEI katmanını yaratacağı teorisine dayanarak. Ancak bir dezavantajı var: Düşük akımlarda şarj etmek zaman alıcı ve maliyetlidir ve mutlaka en iyi sonuçları vermez. Bu nedenle, yakın zamanda yapılan araştırmalar daha yüksek akımlarla daha hızlı şarj etmenin pil performansını düşürmediğini öne sürdüğünde, bu heyecan verici bir haberdi. Ancak araştırmacılar daha derine inmek istediler. Şarj akımı, ilk şarj sırasında SEI oluşumuna giren düzinelerce faktörden sadece biridir. Hangisinin en iyi çalıştığını görmek için bunların tüm olası kombinasyonlarını laboratuvarda test etmek çok zorlu bir iştir. Sorunu yönetilebilir bir boyuta indirmek için araştırma ekibi, iyi sonuçlar elde etmede hangi faktörlerin en önemli olduğunu belirlemek için bilimsel makine öğrenimini kullandı. Şaşırtıcı bir şekilde, bunlardan sadece ikisi -pilin şarj edildiği sıcaklık ve akım- diğerlerinden sıyrıldı. Deneyler, yüksek akımlarda şarj etmenin büyük bir etkiye sahip olduğunu ve ortalama test pilinin ömrünü %50 artırdığını doğruladı. Ayrıca, daha yüksek bir lityum yüzdesini önceden devre dışı bıraktı -önceki yöntemlerde %9'a kıyasla yaklaşık %30- ancak bunun olumlu bir etkisi olduğu ortaya çıktı. Cui, daha fazla lityum iyonunu önceden çıkarmanın, taşımadan önce dolu bir kovadan su almaya benzediğini söyledi. Kovadaki ekstra boşluk, yol boyunca sıçrayan su miktarını azaltır. Benzer şekilde, oluşum sırasında daha fazla lityum iyonunu devre dışı bırakmak, pozitif elektrottaki boşluğu boşaltır ve elektrotun daha verimli bir şekilde döngüye girmesini sağlayarak sonraki performansı iyileştirir. "Deneme-yanılma yoluyla kaba kuvvet optimizasyonu üretimde rutin bir işlemdir - ilk şarjı nasıl yapmalıyız ve kazanan faktör kombinasyonu nedir?" dedi Chueh. "Burada, sadece iyi bir pil yapmak için en iyi tarifi belirlemek istemedik; bunun nasıl ve neden işe yaradığını anlamak istedik. Bu anlayış, pil performansı ile üretim verimliliği arasında en iyi dengeyi bulmak için çok önemlidir." Kaynak: TechXplore
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 11 Eylül , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 11 Eylül , 2024 Elektrikli Araç Sorunları Arttıkça Volvo Hisseleri Rekor Düşük Seviyeye Ulaştı Volvo'nun A Sınıfı hissesi Volvo Car AB, şirketin borsada ilk kez listelenmesinden bu yana üç yıldan biraz fazla bir süre geçtiğinden bu yana en düşük değerine ulaştı. Markanın hissesi 2024 boyunca istikrarlı bir şekilde düşüş gösterdi ve işlem gördüğü Stockholm borsasında yaklaşık %27 düştü. En son düşüş eğilimi, Volvo'nun 2030 yılına kadar benzinle çalışan otomobilleri tamamen kullanımdan kaldırmama kararına ilişkin daha fazla ayrıntıyı açıkladığı geçen Perşembe günü başladı. Otomobil dergisi Boosted'a göre, duyuru bir piyasa günü sunumu sırasında geldi ve yatırımcıların otomobil üreticisinin elektrikli araç stratejisine olan güvenini sarstı. Bu haftanın başında hissenin değeri daha da düştü ve hisse başına 24 İsveç kronunun biraz üzerine (2,3 dolara eşdeğer) ulaştı. Salı günü itibarıyla bu seviyenin altına düştü. Borsadan çıkmanın eşiğinde olan kardeş markası Polestar'dan daha iyi durumda olsa da Volvo'nun düşüşü endişelere yol açtı. Volvo, bu zorluklara yanıt olarak durumunu iyileştirmek için birkaç maliyet azaltma önlemi getirdi. Şirket, pillere, elektrik motorlarına harcamayı azaltarak ve gövde üretimi için gigacasting teknolojisini benimseyerek milyarlarca dolar tasarruf etmeyi planlıyor. Volvo ayrıca koltuk üretimini bir alt yükleniciye devretmeyi düşünüyor; bu hareket muhtemelen Haziran ayında iflas ettiğinde milyarlarca dolar borcu olan önemli bir tedarikçi olan IAC Group Sweden'ın iflasından etkilenmiş durumda. Kaynak: Dagen News
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın