Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Otomobil - Taşıt - Kamyon - Pikap Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Lexus ROV konsepti, hidrojenle çalışan lüks ROV

AARqwJF.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Yan yana tüm şekil ve boyutlarda gelir, ancak Lexus ROV konsepti gibisini hiç görmedik. Birincisi, bu bir Lexus; firma yan yana segmentte büyük bir oyuncu değil. Burnundaki rozetin önerdiği kadar lüks ve hidrojen yakan bir motorla çalışıyor.

Lexus, ROV'nin (Recreational Off-highway Vehicle'ın kısaltması) "açık havada artan tutkuya ve lüks tüketicilerin maceracı ruhuna yanıt" olduğunu açıkladı. Aynı zamanda markanın yaşam tarzı odaklı ürünler tasarlama isteğini ve mühendislik departmanının yeni teknolojilere yönelik araştırmalarını sergiliyor. ROV, 322 inç uzunluğunda, 68 inç genişliğinde ve 71 inç genişliğinde uzanır. Ve dev bir mil ızgarası taşımazken, köşeli gövde panelleri sayesinde Lexus tasarım diline uyum sağlıyor.

İçeride, ROV, tümsekleri, karbon fiber aksanları ve analog takometre ve dijital ekrana sahip nispeten basit bir gösterge paneli filtrelemek için emniyet kemerleri ve süspansiyon elemanlarına sahip bir çift koltuk sunuyor. Lexus, son konsept otomobillerinin çoğunu şekillendiren iç tasarıma "Tazuna" yaklaşımının ROV'a nüfuz ettiğini, yani kabinin insan merkezli olduğunu belirtiyor. İlginç bir şekilde, ROV'un sattığı normal üretim otomobillerle aynı sessizlik, dayanıklılık ve güvenilirlik standartlarını karşıladığına da dikkat çekiyor ki bu hiç de küçük bir başarı değil.

AARqPUC.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AARqziM.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

 

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Hyundai Santa Cruz, SUV gibi hissettiren bir pikap - onu mükemmel bir macera aracı yapıyor

AARsGfq.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Kısmen pikap ve kısmen SUV olan 2022 Hyundai Santa Cruz, piyasadaki hiçbir şeye benzemez.

24.000 dolardan başlıyor ve küçük ama şaşırtıcı derecede çok yönlü bir kamyon kasasına sahip.

Kamyonet yardımcı programını ve SUV oranlarını birleştiren bu, hafta sonu maceraları için mükemmel bir araçtır.

Sadece bir öğleden sonra Hyundai'nin yeni kamyoneti 2022 Santa Cruz ile üç ayrı kişi yanıma geldi ve aynı soruyu sordu: "Bu da ne böyle?"

Pek çok insanın sosyal becerilerinin, tıpkı erken pandemi ekşi hamur başlangıçları veya kendilerini Zoom çizgisinin altında giyinme istekleri gibi, hiçbir şeye dönüşmediği bir zamanda yaşamasaydık, bu sayının daha yüksek olacağından şüpheleniyorum.

Elbette, Santa Cruz sadece bu yaz sahneye çıktı, bu yüzden çoğu insan daha önce yakından görmedi. Ancak Hyundai'nin küçük kamyonetinin nereye giderse gitsin soruları ve şaşkın bakışları çekmesinin başka bir nedeni daha var: Cehennem kadar tuhaf.

AARszyT.img?w=768&h=591&m=6

Pikap ve SUV arasındaki tuhaf bölgeyi işgal eden Santa Cruz, bugün satın alabileceğiniz hiçbir şeye benzemiyor. Hyundai esasen bir SUV aldı, çatının büyük bir bölümünü çıkardı ve bagajın olması gereken yerde mütevazı bir kamyon kasasına sıkıştı.

Kulağa tuhaf geliyor, ancak sonuç, bir kamyonetin kullanışlılığını bir SUV'un tanıdık formu ve hissi ile mükemmel bir şekilde birleştiren bir araç. Tek başına bir ligde, Santa Cruz, ABD yollarına hakim olan hantal kamyonlara ve meçhul geçitlere muhteşem bir korkak cevap.

AARsBKN.img?w=768&h=504&m=6

Garip her zaman kötü değildir

Hyundai'nin ABD pazarı için ilk pikapı olan Santa Cruz, bu yıl Koreli otomobil üreticisinin ürün gamına yeni katıldı. Neredeyse tek doğrudan rekabeti olan Ford Maverick'e çok benzeyen Santa Cruz, cazip derecede düşük bir başlangıç fiyatına sahip: ücretler öncesi 23.990 dolar.

Bu, önden çekişli ve 191 beygir gücü üreten dört silindirli bir motorla gelen temel SE döşemesi içindir. Standart donanım olarak hem dört tekerlekten çekiş hem de daha güçlü bir turboşarjlı motor sağlayan üstteki ikisi - SEL Premium ve Limited - olmak üzere toplamda dört kaplama vardır. Hyundai'nin geçen ay birkaç günlüğüne bana ödünç verdiği tam yüklü Sınırlı model, varış ücreti dahil 41.000 doların biraz üzerine çıktı.

Şehir dostu bir pakette şaşırtıcı derecede kullanışlı bir yatak

Santa Cruz'un küçük yatağının ne kadar çok şeyi kaldırabileceği konusunda ciddi şüphelerle geldim. Sonuçta, dört fit uzunluğunda, Toyota Tacoma gibi popüler orta boy kamyonlarda bulacağınız kargo alanlarından 12 inç daha kısa. Ama Santa Cruz çok yönlülüğüyle beni benden aldı.

AARsBKQ.img?w=768&h=576&m=6

Dağ bisikletiyle geçen bir gün için yola çıktığımda, büyük bisikletimi Santa Cruz'un arkasına fazla telaşlanmadan yerleştirebildim. Ön tekerlek çıkarılmış bir diyagonal üzerine yerleştirilmiş, bir eldiven gibi oturuyor.

Ve yatak, eşyaları atmak için sadece bir dış mekan kutusundan çok daha fazla fayda sağlar. Yatağın her iki yanındaki küçük saklama bölmeleri, yanımda getirdiğim fazla bantlar ve kayışlar için harikaydı ve zeminin altındaki geniş bir kargo alanı, ayakkabılarımı, sırt çantamı ve kaskımı yuttu. Kilitlenebilir bagaj kapağı, isterseniz yatağı normal bir sandık gibi kullanabileceğiniz anlamına gelir.

AARsILb.img?w=768&h=576&m=6

Santa Cruz'un beni, bisikletimi ve tüm ekipmanlarımı patikalara rahatça götürebilmesi sürpriz olmamalıydı; bu tam olarak Dünya'ya yapmak için konulduğu türden bir şey. Pikap, günlük olarak kontrplak levhaları veya boyutlu kereste taşıması gereken kişilere yönelik değil - bu insanlar Ford F-150'ler ve Chevy Silverados satın alıyor. Daha rahat bir şekilde kullanılması amaçlanmıştır: kumlu plaj sandalyeleri, hantal kamp malzemeleri ve belki de ara sıra evin etrafındaki kendin yap projesi için.

Aslında, Santa Cruz'un en büyük satış noktalarından biri, kamyona ne kadar benzediğidir. Temelde bir SUV olduğundan, şehir trafiğinde hızla geçmek ve park yerlerine kaymak sorun değil. Santa Cruz, daha geleneksel alıcıların eğiliminde olduğu gibi büyük veya hantal hissetmiyor ve yoğun bir şehirde sahip olmak, daha hantal rakiplerden daha kolay olurdu.

AARstL0.img?w=768&h=576&m=6

Yükseltilmiş bir sürüş yüksekliği, uzun, geniş bir başlık veya uzun yatak olmadan, aslında oldukça iyi görebilirsiniz. Ve görünürlük olmadığında, Santa Cruz, her ikisi de Limited modelde bulunan şık kör nokta kameralarını ve 360 derecelik bir tepeden görünümü kullanarak adım atabilir.

İçinde, Santa Cruz rahat ve kaliteli hissediyor. Test ettiğim üst kaplama modelinde deri kaplama koltuklar, normal göstergeler yerine ekran, daha büyük dokunmatik ekran, ısıtmalı direksiyon simidi ve havalandırmalı koltuklar gibi yükseltmeler vardı. Ancak Santa Cruz üssü bile Apple CarPlay gibi konforlar ve gelişmiş güvenlik teknolojisi parçalarıyla birlikte gelir.

AARsILi.img?w=768&h=576&m=6

Santa Cruz'un yapacak çok şeyi var, ancak 2004'ün "Ocean's Twelve"inin bize gösterdiği gibi, en iyi şeyler bile her zaman harika olamaz. "Ocean's" serisinin eleştirel bir şekilde taranan ikinci bölümü, tutarlı ve mantıklı bir olay örgüsüne sahip değilken, Santa Cruz, özellikle arka koltukta, diz mesafesi konusunda yetersiz kalıyor. Arkası çocuklar ve küçük yetişkinler için yeterince geniş olsa da, büyük insanları kayda değer bir mesafeye taşımak için biraz fazla sıkışık görünüyor.

İzlenimlerimiz: ABD yollarına biraz tuhaflık getiriyor

Santa Cruz bir tuhaf - etrafından dolaşmak yok. Ama tüm tuhaflığı ve başarmaya çalıştığı her şey beni büyüledi. Başkalarının da olacağını düşünüyorum.

AARszzz.img?w=768&h=576&m=6

Bu araba-kamyon olayı, alıcıları F-150'lerden ve Tundralardan kesinlikle çalmayacak. Ancak, araçlarından biraz daha fazla fayda sağlamak isteyen sportif Subaru sahiplerinin kalbini çok iyi yakalayabilir. Santa Cruz'un nispeten kompakt boyutu, onu park etmenin zor olduğu şehirlerde yaşayan açık havada yaşayan insanlar için harika bir seçenek haline getiriyor.

Ve çoğu alıcının benzer görünümlü SUV'lar ve kamyonetler arasından seçim yaptığı, giderek homojen hale gelen bir otomobil pazarında, Santa Cruz, normdan canlandırıcı bir mola.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Hiper otomobilin Altın Yaldızlısı L.A.'de sergileniyor.

AAREryi.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Altı yıl önce yapılan büyük tadilat ve müteakip büyük yeniden açılmasından bu yana, Petersen Otomotiv Müzesi yüksek viteste. Başlıca sergiler arasında Fransız Art Deco başyapıtları, yarış Porsche'leri, bilimkurgu kreasyonları ve James Bond tarafından kullanılan bir düzine kadar kaçış aracı yer alıyor. Biraz daha fazla frekansla değişen uydu sergileri de daha az çarpıcı değil. Muhteşem tek seferlik gümrük, egzotik süper arabalar ve İtalyan motosikletlerini içeren küratörlüğünde koleksiyonlar gördük, ancak hiçbir sergi, şu anda müzenin lobisinde ve Bruce Meyer Aile Galerisi'nde sergilenen kadar beygir gücüne sahip değildi. ikinci katta. Hypercars: Allure of the Extreme, 21. yüzyıldan dünyanın en seçkin, güçlü ve pahalı arabalarından bazılarını içerir.

Planlanan 30 arabalık sergideki ilk araba grubu, sınırlı üretim güç santralleri ve tek seferlik konseptler içeriyor. Bu arabalar şu anda sergileniyor ve genel müze girişli halka açık ve 17 Eylül 2022'ye kadar sergilenecek ve bu noktada yeni araçlar devreye girecek. Sergi 14 Mayıs 2023'e kadar sürecek.

AARElA8.img?w=640&h=427&m=6

AAREoZc.img?w=640&h=427&m=6

AAREkiA.img?w=640&h=427&m=6

AAREkiD.img?w=640&h=427&m=6

AAREoZr.img?w=640&h=427&m=6

AAREw9V.img?w=640&h=427&m=6

AARErzA.img?w=640&h=427&m=6

AAREynP.img?w=640&h=427&m=6

AAREkkF.img?w=640&h=427&m=6

AAREwby.img?w=640&h=427&m=6

AAREyoX.img?w=640&h=427&m=6

Kaynak: Hagerty

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

2022 Kia Carens Tanıtıldı, Minivandan Eğlence Aracına Geçiyor

AARSgM0.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Minibüs deme artık bir SUV'den pek farklı değil.

1999'da piyasaya sürülen Kia Karnavalı, artık bir minivan olarak faturalandırılmadığı için önemli ölçüde farklı bir karaktere sahip dördüncü nesline geçiyor. Bugün Hindistan'da tanıtılan "Rekreasyon Aracı", bir SUV'da bulunamayan bir minivanın ekstra pratikliğini tercih eden müşterileri cezbetmek amacıyla geçitlerden türetilen sağlam stil ipuçlarını benimsiyor. Bundan bahsetmişken, esasen Seltos tarafından kullanılan aynı platforma dayanıyor.

AARSebj.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Farların ve arka lambaların en yeni Sportage'a benzediğini düşünmekte yalnız değilsiniz, tekerlek bombelerindeki kalın plastik kaplama ise Karnaval'ın yeni kazanılan dış mekan profilini ifade ediyor. Neredeyse düz tavan çizgisi, aracın altı veya yedi koltukla sunulacağı kabin içindeki baş mesafesini en üst düzeye çıkarır. Eski konfigürasyon, orta sıra için kaptan koltuğuna sahip olacak.

AARS3K9.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

4540 milimetre (178,7 inç) uzunluğunda, 1800 mm (71 inç) genişliğinde ve 1700 mm (67 inç) yüksekliğinde, 2780 mm'de (109,4 inç) uzanan bir dingil mesafesi ile kendi segmentinin en uzunu. Bu, toplam uzunluk açısından önceki modelden biraz daha büyük olmasını sağlıyor, ancak daha geniş bir iç mekan sağlamak için akslar arasındaki mesafe büyük ölçüde artırıldı. Yerini aldığı model kadar geniş ve biraz daha uzun.

AARS6Ty.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Sadece dış kısım baştan aşağı yeniden tasarlanmadı, aynı zamanda kabin de büyük ölçüde farklı. Çok daha modern görünüyor ve bilgi-eğlence sistemi için tam dijital sürücü ekranını 10,25 inç dokunmatik ekranla birleştirerek son Kia modellerini takip ediyor. Geleneksel düğmeler sayesinde diğer işlevlere hızlı erişimin yanı sıra iklim ayarları için ayrı kontrollere de sahipsiniz.

AARSgMi.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Kia'nın Diğer Minibüs Olmayan Minibüs:

2022 Kia Carnival SX İncelemesi: Minibüsler Havalı, Hepiniz

Kia Karnavalı, Ayak Masajlı Lüks Dört Koltuklu Versiyonu Aldı

64 renkli LED ortam aydınlatması, hava temizleyicisi ve havalandırmalı ön koltukları ile yeni Carens, eski modelden çok daha sofistike. Ayrıca kablosuz güncellemeler ve sekiz hoparlörlü Bose ses sisteminin yanı sıra açılır tavan, seçilebilir sürüş modları ve çok sayıda standart güvenlik kiti desteği vardır: Yokuş Yardım Kontrolü, Fren Destek Sistemi, Yokuş Aşağı Fren Kontrolü , ve dahası. Ek bir ücret karşılığında ön park sensörleri ve otomatik ön cam silecekleri ile donatılabilir.

Yerel olarak temin edilebilen Seltos ile aynı motorları, özellikle 115 beygir gücü ve 144 Newton metre (106 pound-feet) tork ile doğal olarak emişli 1.5 litrelik benzinli bir ünite alır. Turboşarjlı 1.4 litrelik üniteye geçin ve 140 hp ve 242 Nm (179 lb-ft) elde edin. Ayrıca 115 hp ve 250 Nm (184 lb-ft) değerinde 1.5 litrelik bir dizel motor da var. Temel gaz motoru, altı vitesli bir manuel alır, ancak turbo değirmen için isteğe bağlı olarak yedi vitesli, çift kavramalı bir otomatik mevcuttur. Dizel ise altı vitesli bir tork konvertörlü otomobil aracılığıyla tekerleklere güç gönderiyor.

Kia, tamamen yeni, üç sıralı Carens'i 2022'nin ilk çeyreğinden itibaren Hindistan'da ve diğer pazarlarda satışa sunacak.

Kaynak: Motor1.com

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

İşte Kamuflajsız Chevy Corvette E-Ray Hybrid

AART9jY.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Son yıllardaki sızıntılar ve söylentiler bir şeyi netleştirdi: C8, hibrit varyantı olan ilk Chevrolet Corvette olacak. Casus fotoğrafçılar, 2023 Corvette E-Ray olduğuna inanılan biraz şüpheli bir C8'in resimlerini çektiği için, onu görmek için bekleyiş de sona erebilir.

Söz konusu araba Detroit metro alanında görüldü, bu sefer ağır kamuflaj giymiyordu, ancak daha çok Z06 özellikli bir gövdeye benziyordu. Ön tamponu ve yan hava girişleri kesinlikle Z06'nınkilere benziyor, ancak arka ucu yüksek performanslı model ve C8 tabanının bir karışımı gibi görünüyor. Örneğin, arka lambaların altındaki havalandırmalar düz düzlem kranklı araca aittir, tamponun alt yarısı ise temel modelden gelir. Bu nedenle egzoz, Z06 gibi orta kısımdan ziyade arabanın köşesinden dışarı çıkar.

AARTiro.img?w=768&h=512&m=6

Bu, burada gösterilen arabanın, mucizevi 5.5 litrelik çift kamlı LT6 V8'den değil, Stingray'in egzozu aynı yere borulanan 6.2 litrelik blok içi kam LT2'den güç aldığını gösteriyor gibi görünüyor. Yorum, The Drive'a bu Corvette'i beş mil boyunca takip ettiğini, egzoz sesini dinlediğini ve Ferrari-esque Z06'ya benzemediğini gözlemleyen fotoğrafçının ifadesiyle destekleniyor.

Tesadüfen, bu, şimdiye kadar arabanın E-Ray olarak adlandırılacağını iddia eden C8 hibrit söylentileriyle mükemmel bir uyum içinde. Birden fazla sızıntı, bu arabanın elektrikli bir ön aksa ve 6.2 litrelik LT2'ye sahip olacağını iddia etti ve bu da onu fabrikadan dört tekerlekten çekişe sahip ilk Corvette yapıyor. Toplam sistem çıkışının 600 beygir gücü ve 500 ila 575 pound-feet tork olduğu bildiriliyor.

Önümüzdeki yıl bu zamanlar Corvette E-Ray hakkında daha çok şey öğreneceğimize eminiz, eğer C8 hibritlerini yolda görmeyeceksek. Uzak bir ihtimal ama ortadan motorlu Corvette ilk etapta öyle görünüyordu, değil mi?

Kaynak: The Drive

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu sevimli EV off-road arabası konsepti, hafta sonu için tam zamanında geldi

AARVLzC.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Hyundai'nin kötü (iyi anlamda) EV retro konseptinin peşine düştükten sonra daha önce adını duymadığım bir şirketten kalbimi çalmak için yeni bir konsept araç geldi. Bu Citroën My Ami Buggy, akıllı bir arabaya benzeyen, pille çalışan küçük bir araç, sırt çantasıyla gezmeye, dağ bisikletine binmeye ya da herhangi bir sayıda eğlenceli hafta sonu aktivitesine girdi (Bunu hayatıma soktuğu için Engadget'a sesleniyorum).

Citroën yaptığı basın açıklamasında, arabanın eğlenceli olması için tasarlandığını, "14 ila 77 yaşındaki her çocuğun Noel listesine eklemek isteyeceği bir şey" olduğunu söylüyor ve "otomotiv dışı dünyalardan ilham aldığını" söylüyor. inşaat oyunları, endüstriyel tasarım ve moda.” Aslında modayı satın alabilirim - tavana monte yedek lastik, cüretkarca fırlatılmış bir bereyi andırıyor. Her ne kadar yardım edemesem de, onu John Deere Gator yardımcı kamyonlarından birinin hacimli bir versiyonu olarak görüyorum.

Citroën'de otomobilin tasarımını anlatan çok, çok sayıda kelime var, çıkarılabilir ve yuvarlanabilir fermuarlı kanvas kapılar hakkında lirik bir şekilde parlıyor, arabanın EV-ness'ini ifade eden “+” rozeti ve hatırlatmak için kullanılan siyah, sarı ve haki renk şeması var. kamp ekipmanlarından. Bu arabanın satın alabileceğiniz gerçek bir şey olacağına dair bir umudum olsaydı (Subaru Outback Adventure'ın bir tür şık versiyonu gibi), hepsini okumanızı tavsiye edebilirdim - ama çoğunlukla dakikayı izleyerek vibe alırsınız - şirketin bunun için yaptığı uzun demo makarası.

My Ami Buggy, Engadget'a göre, 8 beygir gücünde bir motora, en yüksek 28 MPH hıza ve sadece 40 mil menzile sahip, şehir odaklı bir EV olan Citroën'in Ami'sine dayanıyor. (Bu araç bir konsept olarak başladı, bu yüzden belki de bir araba alacağıma dair bir umut var!)

Ami, birlikte yolculuğa çıkmak veya bir arazi macerasına çıkmak isteyeceğiniz bir araçtan ziyade, bir Lime scooter gibi kısa süreli kiralamalar için yapılmış gibi görünüyor. Ama bir konsept yapar ve buna araba arabası derseniz, birinin onu bir kum tepesine göndermeye çalışmasını görmek isterim, tıpkı her Subaru sahibinin biraz kaldırmaya ihtiyaçları olmadığını kanıtlamak için arkadaşlarına gösterdiği şu video gibi. pikap (muhtemelen yine de tepeye çıkamadı).

Bunu gerçekten yapıp yapamayacağını kim bilebilir, ancak bu tür şeylerle devam edebileceğiniz tüm küçük maceraları düşünmek eğlencelidir. Bir düzine şarj durağı yapmadan onu gerçekten açık havaya nasıl çıkarırsınız? Pazartesi günleri için daha uygun olan mantıklı soru türüdür. Hafta sonu - arabanın arkasında şişme tüplerle nehre inmeyi veya (belki daha mevsimsel olarak) kendimizi tepesine kadar kestiğimiz apartman büyüklüğünde bir Noel ağacını bağlamayı hayal ediyoruz.

Oh, ve PS: Anladığım kadarıyla, My Ami ismi Miami'de bir kelime oyunu değil. Aksine bilginiz varsa, lütfen bana bildirin (ancak muhtemelen kafamın karışacağını düşünüyorum).

Kaynak: The Verge

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu Bugatti Chiron'un Otobanda İnanılmaz şekilde saatte 413 km erişiyor

Bugatti Chiron'un ana satış noktalarından biri de en yüksek hızı. Devasa dört turbo W-16 güç aktarma organı ve inanılmaz aerodinamik özellikleri sayesinde, fabrikadan çıktıktan sonra elektronik olarak sınırlandırılmış saatte 413km'lik bir azami hıza ulaşabiliyor. Ancak dünyada bu kadar yüksek hızları deneyimleyebilecek çok az yer olduğundan, çoğu araç sahibi bu sınırlayıcıya yaklaşmaya yaklaşamaz. Bu Chiron'un sahibi bir istisnadır.

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Goodyear Sürdürülebilir Lastik Konseptini Açıkladı ve Havasız Lastiği Test Etti

Goodyear'ın lastik prototipinin yüzde 70'i sürdürülebilir malzemelerden üretiliyor ve bu, şirketin 2030 yılına kadar yüzde 100 sürdürülebilir lastik hedefine doğru ilk adım.

Lastik için geri dönüştürülmüş plastik şişelerden polyester ve fazla soya fasulyesi yağı gibi yeni malzemeler geliştirildi.

Goodyear ayrıca Ohio'daki Bowling Green State Üniversitesi'nde teslimat robotlarında havasız bir lastiği test etmeye başlayacak.

Mercedes-Benz Vision EQXX ve Chrysler Airflow dahil olmak üzere konseptler bu yıl 2022 CES teknoloji fuarında manşet oldu, ancak lastik üreticisi Goodyear ayrıca sürüşün geleceği üzerinde büyük etkileri olabilecek iki duyuru yaptı. Goodyear, yüzde 70'i sürdürülebilir malzemelerden üretilen lastiği tanıttı ve havasız lastiği küçük dağıtım robotlarında test etmeye başlayacağını duyurdu.

2020'de Goodyear, 2030 yılına kadar tamamen sürdürülebilir malzemelerden üretilmiş bir lastik yaratma hedefi belirledi ve bu yeni lastik prototipi, bu hedef doğrultusunda atılan ilk büyük adım. Lastikteki sürdürülebilir malzemeler, Goodyear'ın petrol bazlı ürünlere olan bağımlılığını azaltmaya yardımcı olur. Lastik bileşiğinin ömrünü güçlendiren ve uzatan karbon siyahı, geleneksel olarak petrolün yakılmasıyla yapılır, ancak Goodyear bunun yerine metan, karbon dioksit ve bitki bazlı yağdan karbon karaları üreterek üretim sürecinde daha az karbon emisyonu sağlar.

Goodyear ayrıca, lastiğin kauçuğunun değişen sıcaklıklarda esnek kalmasına yardımcı olmak için gıda ve hayvan yemi endüstrilerinden elde edilen fazla soya fasulyesi yağını da kullandı. Bu arada silika, tutuşu artırmak ve yakıt tüketimini azaltmak için gereklidir, bu nedenle Goodyear, pirinç işlemenin bir yan ürününden yapılan, pirinç kabuğu külü adı verilen ve genellikle çöplüklere giden yeni bir silika formu yarattı. Goodyear ayrıca plastik şişelerde bulunan polyesteri geri dönüştürerek lastik kordonları üretti. Sürdürülebilir lastik şimdilik sadece bir tanıtım ürünü, ancak Goodyear'ın geliştirmeleri gelecek için iyiye işaret ediyor.

AASuVu9.img?w=768&h=576&m=6

Çevre dostu lastik prototipiyle birlikte Goodyear, pnömatik olmayan veya havasız bir lastik için bir test programı duyurdu. Lastik, paket ve yiyecek dağıtan 1000'den fazla son mil otonom robotu üreten ve işleten Starship Technologies tarafından test edilecek. Havasız lastik, lastik ömrünü uzatmak ve Starship filosu için bakımı azaltmak için tasarlandı ve testler Ohio'daki Bowling Green State Üniversitesi'nde yapılacak. Michelin, 2019'da Chevy Bolts'ta kendi versiyonunu test ederken, havasız lastikleri ilk kez görmüyoruz.

Kaynak: Car and Driver

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Las Vegas Motor Yarış Pisti'nde Indy Otonom Yarış Nasıl Gerçeğe Dönüştü?

Resmi olarak bu, Indy Autonomous Challenge'ın (IAC) ikinci turuydu.
Geçen Ekim ayında Indianapolis Motor Speedway'de düzenlenen ilk tur sadece zamana karşı yarıştı, Cuma günkü Las Vegas'taki etkinlikte ise kafa kafaya yarışta iki araba yer aldı.
Arabalar bir kez 150 mil / saatin üzerine çıktıklarında, damalı bayrağa boyun ve boyun koşan iki "normal" yarış arabası için tezahürat yapmaktan o kadar da farklı değildi.

"Bayanlar ve baylar, yazılımınızı başlatın." Ve CES, Tüketici Teknolojileri Derneği Başkan Yardımcısı Karen Chupka tarafından söylenen bu tarih yaratan sözlerle, dünyanın ilk otonom yarış arabaları yarışı, Las Vegas Motor Yarış Pisti'nde başlatıldı.

Resmi olarak bu, Indy Autonomous Challenge'ın (IAC) ikinci turuydu, ancak geçen Ekim ayında Indianapolis Motor Speedway'de düzenlenen ilk "yarış", yalnızca dokuz otonom yarış arabasının birer birer sürdüğü zaman denemeleriydi. ünlü oval

Bu sefer organizatörler, aynı anda pistte iki araba ile kafa kafaya bir eleme yarışı yarattılar - biraz da drag yarışlarının yürütülmesine benzer.

IAC'yi üreten Energy Systems Network'ün başkanı ve CEO'su Paul Mitchell, "İki arabayı 170 mil / saate kadar yan yana yarıştırmak için gereken yazılım algoritmaları, tek başına bir koşuya kıyasla kaynaklarda önemli bir sıçrama yapıyor" dedi. 7 Ocak'ta yarış eylemi başlamadan önce.

AASByIY.img?w=768&h=576&m=6

Medya odasında bir monitörün önünde oturan bir mühendis tarafından uzaktan kontrol edilen sürücüsüz bir Kia olan Halo, resmi hız arabası olarak görev yaptı ve ekiplerin her birini pit şeridinden çıkardı, böylece ısınma turlarını daha önce 65-80 mil hızla tamamlayabildiler. her turun başlangıcı. Kia'nın mühendisi/pilot, modifiye edilmiş araçla T-Mobile'ın 5G ağını kullanarak iletişim kurdu.

Tüm otonom yarış arabaları, Dallara tarafından inşa edilmiş ve 2.0 litrelik, turboşarjlı 388 bhp Honda (K20C) motorla güçlendirilmiş modifiye edilmiş bir Indy Lights yarışçısına dayanmaktadır. Her kokpit, üç Lidar, üç Radar, altı kamera, bilgisayar ve sensör dahil olmak üzere özdeş elektronik bağırsaklarla doldurulur. Tesadüfen, tüm bu elektronik aksamların ağırlığı, bir insan sürücünün ağırlığıyla yakından eşleşiyor, bu da Dallara'nın çok fazla süspansiyon yeniden mühendisliği yapması gerekmediği anlamına geliyordu.

Yarış arabaları, turları giderek daha yüksek hızlarda koşmak üzere programlandı. Her turda öndeki araç defans oyuncusuydu ve savunmayı güvenli bir şekilde geçmek ikinci araca, yani hücum oyuncusuna kalmıştı. Başarılı olursa, savunan oldu ve diğeri saldırgan olarak belirlendi. Geçişler sadece ön düzlük boyunca yapılabilir.

Kulağa sıkıcı geliyor, ancak gerçekte Indy'de en hızlı olduklarını kanıtlamış olan iki arabanın (PoliDRIVE ve TUM) karşı karşıya geldiği son yarış sıkıcı olmaktan çok uzaktı.

Arabalar bir kez 150 mil / saatin üzerine çıktıklarında, damalı bayrağa boyun ve boyun koşan iki "normal" yarış arabası için tezahürat yapmaktan o kadar da farklı değildi. Sonunda, basit bir robot hatası, henüz geçilmiş olan araba TUM'un başlangıç/bitiş çizgisinde çimlere çıkmasına neden olduğunda yarış sona erdi. Şaşırtıcı bir şekilde, duvara çarpmadan dönüşü kontrol etmeyi başardı. Daha sonra ekip üyelerinden biri, videoyu izledikten sonra, TUM'un direksiyon düzeltmesini biraz fazla girdiğini ve bunun dördüncü virajdan çıkarken neredeyse 170 mil hızla dönmesine neden olduğunu söyledi.

AASBfbd.img?w=768&h=474&m=6

Kazanan araç turu tamamlamaya devam etti ancak dördüncü virajda diğer aracın pistten çıktığını hissedince durdu. Daha sonra iki arabanın ödüllerini almak için başlangıç/bitiş çizgisine gitmelerine izin verildi - kazanan PoliDRIVE için 150.000$'lık bir çek ve ikinci olan TUM için 50.000$'lık bir çek. TUM, Indy'de birinci olarak 1.000.000$ kazandı ve şimdi kazancına 50.000$ ekliyor.

İtalya'daki Politecnico di Milano'dan kazanan takımın kurucusu olan bir sevinçli Prof. Sergio M. Savaresi, "Biz İtalyanlarız - yarış bizim kanımıza işlemiş" dedi. Alabama Üniversitesi'nden birkaç öğrenci ve öğretim üyesi de İtalyanlara yardım etti.

Indy'de büyük ödül olan TUM, Almanya'daki Technische Universität München öğrencileri tarafından geliştirildi.

Peki. peki, tüm bunlar gerçek dünyada gerçekten ne anlama geliyor?

Yazılım ve makine mühendisleri, otuz yılı aşkın bir süredir otonom araçlar üzerinde çalışıyor. Ancak, 2005 yılında, Stanford Üniversitesi'nden öğrenciler tarafından modifiye edilen bir VW Touareg olan Stanley, Las Vegas'ın hemen güneyinde bir off-road kursunu tamamladığında, DARPA Grand Challenge'da otonom araçların gerçek yeteneklerinin meyvelerini vermeye başladı.

O zamandan beri düzinelerce şirket, günlük kullanım için otonom bir araç tasarlamak için çalıştı. Düşük hızlı teslimatlar ve kontrollü ortamlarda kullanım dışında, görevin beklenenden çok daha zor olduğunu söylemeye gerek yok.

Bu IAC yarış arabaları, mühendislerin her zamankinden daha hızlı tepki süreleri ve yüzey değişiklikleri, rüzgar ve diğer araçların yakınlığı gibi çok sayıda girdiyi çok daha yüksek hızlarda algılama yeteneği geliştirmelerine yardımcı oluyor.

Mitchell'in dediği gibi, "bu, otomobil yarışlarını yeni teknolojilerle sınırları zorlamak için harika bir arena olarak köklerine geri getiriyor." Normal insan güdümlü yarış arabalarına geçiş bile görüyor. "Bu algoritmalardan bazıları, gerçek zamanlı girdi vererek F1 araçlarını daha hızlı ve daha güvenli hale getirmeye yardımcı olacak şekilde uyarlanabilir." Belki de bu yüzden Las Vegas'ta yaşayan Blueprint Racing'in IndyCar Serisi sahibi Sam Schmidt'i pitlerde heyecanla müsabakaları izlerken gördük. Daha az tanınan yarış ekibi personelinin de katıldığına bahse gireriz.

Öte yandan, belki de gerçek çok arabalı otonom yarışların başlangıcına tanık oluyoruz? Belki. Şaşırtıcı bir şekilde, iki sürücüsüz arabanın oval bir pistte 160 mil hızla birbirini geçmesini izlemek oldukça epikti.

Kaynak: Autoweek

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Hennessey Venom F5 Alev Vuruyor, Test Çalıştırması Sırasında F5 Modunun Kilidini Açıyor

Ultra sınırlı hiper araba 250 mil / saatin üzerine çıktı, ancak orada durmuyor.
Hennessey, bir yıldan fazla bir süre önce piyasaya sürülmesine rağmen, Venom F5'in geliştirilmesi ve test edilmesiyle henüz işi bitmedi. Teksas merkezli şirket, uber-sınırlı hiper arabayı çeşitli yüksek hızlı stabilite testlerine tabi tutuyor. Hatırlamak gerekirse, Venom F5 geçen yıl aerodinamik doğrulama testi sırasında saatte 200 mil (saatte 322 kilometre) hıza ulaştı.

AASE0Ov.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Venom F5, Florida'daki Johnny Bohmer Proving Grounds'ta başka bir yüksek hızlı teste devam ediyor. Hennessey'e göre, hiper araba 250 mil/saat (402 km/s) hıza ulaştı. Şirket ayrıca, Venom F5'in tüm mevcut gücünü açığa çıkarması gereken "F5 Modu" olarak adlandırılan özelliğin kilidinin açılmasını da duyurdu.

Bu sayfanın üstüne eklenen videoda Venom F5'i nihai F5 Modunda izleyebilir ve duyabilirsiniz. 0:40 civarında, hiper otomobilin vites değiştirirken soluyan ateşini de görebilirsiniz – geçen hafta dinamoya çarptığında gördüğümüz bir şey.

Hennessey Performance, herkese henüz en yüksek hız testi yapmadığını hatırlatıyor. Bu, hala şirketin mühendislik ekibi tarafından yüksek hız stabilitesini ve araç dinamiklerini değerlendirmek için kullanılan birçok testten biridir. Dikkat çekici bir şekilde, Venom F5'in teorik maksimum hızı 311 mil (500 km/s).

Sadece 24 Adet Venom F5 Üretilecek:
Hennessey İlk Venom F5'i Sundu, Yeni Lozan Gümüş Kaplamasını Gösterdi
Hennessey Venom F5 Tasarım Detayları Yakından Videoda Parçalandı
Venom F5, ısmarlama çift turboşarjlı 6.6 litrelik bir V8 tarafından desteklenmektedir. 1.817 beygir gücü (1.354 kilovat) ve 1.193 pound-feet (1.617 Newton-metre) tork üretiyor. 2.998 pound (1.360 kilogram) kuru ağırlıkla, üç saniyeden daha kısa sürede 62 mil (100 km/s) hıza çıkabilir. Hennessey, sıfırdan 124 mph (200 kph) hıza 4,7 saniyede ulaştığını iddia ediyor.

Hennessey, her biri 2,1 milyon dolar fiyat etiketine sahip yalnızca 24 adet Venom F5 üretecek.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tuner, Pagani Benzeri Dörtlü Egzozlu Acura NSX'i Piyasaya Sürüyor

AASMOUL.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Vücudun çoğu artık karbon fiber takviyeli plastik

Ünlü Japon yarış takımı ARTA, aracın görünümünü değiştiren ve biraz Pagani Zonda'yı andıran dörtlü bir egzoz düzeni ekleyen elden geçirilmiş Acura NSX'i (Japonya'da Honda olarak satılır) sunar. Şirket, yaratılışı Legavelo olarak adlandırıyor ve istenen fiyat 25,3 milyon yen (cari döviz kurlarında 222,348 $). Sadece beş tanesini yapıyor.

ARTA, Legavelo'nun dış yüzeyinin yüzde 65'i için karbon fiber takviyeli plastik (CFRP) kullanıyor. Gözden geçirilmiş parçalar, daha büyük girişlere sahip yeni bir ön fasya ve çok sayıda havalandırmaya sahip bir kaput içerir. Kutulu ön çamurluk kanatlarının da üstlerinde kanallar var.

Kaynak: Motor1.Com

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

2022 Ford Bronco Raptor, 400 Beygirlik Kaya Paletli Aracıdır

AAT5eaP.img?h=768&w=1366&m=6&q=60&o=f&l=

2022 Ford Bronco Raptor, uzun yol süspansiyonuna ve herhangi bir SUV'de bulabileceğiniz en büyük lastiklere sahip yüksek performanslı bir arazi aracıdır.

Fiyatlar 69.995 dolardan (varış noktası dahil) başlıyor ve teslimatlar bu yaz başlıyor.

Mevcut Bronco ön siparişi olan müşteriler, istenirse yükseltme yapabilecek.

2022 Ford Bronco Raptor geldi ve çocukken çizmiş olabileceğimiz bir şeye benziyor. Devasa çamurluk fişeklerinin ötesinde, Raptor dönüşümü, 3.0 litrelik çift turbo V-6 ve benzer donanımdan Ford'un F-150 Raptor kamyonetine, uzun seyahat süspansiyonu ve 37 inç lastiklerden uyarlanabilir Fox Racing şoklarına kadar daha fazla güç içeriyor.

Dahili olarak Warthog olarak adlandırılan Raptor, kilitlenen ön ve arka diferansiyeller ve bağlantıyı kesen bir ön denge çubuğu da dahil olmak üzere, zaten yetenekli Bronco donanımını güçlendirmek için devasa lastiklere ve etli süspansiyona sahiptir. Ford, bu paketin King of the Hammers gibi Ultra4 yarış etkinliklerinde gerçekleşen yüksek hızlı çöl yarışı ve kaya sürünme kombinasyonundan ilham aldığını söylüyor.

Lastikler, Süspansiyon, Açıklıklar

37×12.50R-17 LT BFGoodrich KO2 arazi lastiklerinin merkezinden hayali bir çizgi çizerseniz, bunun kabaca üstyapı ile aynı çizgide olduğunu göreceksiniz. 9,8 inç daha geniş paleti yerleştirmek için, Raptor'un çamurlukları arasında 85,7 inç vardır, bu Bronco'yu neredeyse F-150 Raptor kadar geniş yapar ve ayrıca Ulaştırma Bakanlığı yönetmeliklerine uygun olarak amber işaret ışıklarını gerektirir.

F-150 Raptor'da isteğe bağlı olsa da, lastikler Bronco Raptor'da standart olarak gelir ve bu da açıklıklarda ve yeteneklerde çarpıcı iyileştirmeler sağlar. Yaklaşma, kırılma ve uzaklaşma açıları 3,5 ila 4,5 derece artar. F-150'de olduğu gibi, lastikler, aksesuar boncuk kilitli jantı kabul eden 17 inçlik tekerleklere monte edilmiştir.

37 inçlik lastikler ve ek süspansiyon hareketi, Ford mühendisleri için çeşitli zorluklar getirdi. Daha ağır olan stepne ve lastiğin bagaj kapağına takılması, ilave taşıyıcı takviyesi gerektirdi. Boyut ayrıca Ford'un arka lambaları dışa doğru itmesi gerektiği anlamına geliyordu. Yeni orta stop lambası muhafazasının arkasına baktığınızda, dikiz aynasında doğru okunması için geriye doğru basılmış “RAPTOR” yazısı göreceksiniz.

Standart Bronco'nun bağımsız ön ve sağlam arka aks kurulumu, 235 mm halka dişli ile Dana 44 ön ve Dana 50 arka aks ile ciddi arazi performansı için dayanıklılık gereksinimlerine dayanacak şekilde yükseltildi.

3,1 inç çapındaki Fox Racing şokları, arkada harici rezervuarlar, ancak Bronco'ya özgü valf ile F-150 Raptor'larla aynı kurulumdur. Frenler, tekerlekler ve lastikler, tekerlek ofseti farklı olsa da, F-150'ye kadar cıvatalanacak.

Yeni amortisörler ve kontrol kolları, F-150 Raptor'da olduğu gibi önde 13 inç ve arkada 14 inç'e kadar daha uzun tekerlek hareketi sağlar. Üst ön kontrol kollarında, hareket aralığı boyunca dönerken gövdeyi temizlemek için küçük bir kıvrım bile bulunur. Ek ön ve arka sarsıntı amortisörleri, tatlı sıçramalara indikten sonra yükü emmeye yardımcı olurken, römork bağlantısındaki yeni destekler, çekme kapasitesini 4500 pound'a çıkarmaya yardımcı olur.

Motor, Dişli ve Egzoz

Bronco Raptor'da V-8 olmaması sürpriz olmamalı. Bunun yerine, güç yükseltmesi, Ford Explorer ST'nin kaputunun altında bulacağınız gibi çift turbo 3.0 litrelik bir V-6'dan geliyor. Motor, yeni turboşarjlar da dahil olmak üzere Raptor için bazı eklemeler ve değişiklikler içeriyor.

AAT5eaU.img?w=768&h=650&m=6

Ford beygir gücü ve tork belirtmedi ancak hedefin 400 beygir olduğunu söylüyor. Explorer ST'de motor bu miktarda güç ve 415 pound-feet tork üretir. Bu, Jeep Wrangler Rubicon 392 sahiplerinin Bronco'ya karşı övünmek için geriye kalan tek şey olabilir.

Yeni bir Baja sürüş modu, Bronco'nun ayar kararlılığına katılıyor. Diğer ayarların yanı sıra, bu modda, gaz pedalına tekrar bastığınızda turbonun dönmesini sağlamak için gaz kelebeği kapalıyken egzoz akışına izin veren bir gecikme önleyici sistem bulunur.

Baja modu ayrıca çift egzoz sisteminin elektronik olarak kontrol edilen valflerini sonuna kadar açar. Bu valfler, mahalle dostundan The Terror on Nextdoor'a kadar sürüş moduna bağlı olarak ayarlanır.

Şanzıman, değişmeyen vites oranlarına sahip 10 vitesli bir otomatiktir. Düşük aralık 3.06:1 olup, otomatik ve 4,7:1 nihai tahrikli standart Bronco ile eşleşen 67,8:1 tarama oranını netleştirir.

Çıkarılabilir Uç Kapakları ve Yan Basamaklar

Raptor'un yeni çelik tamponu, entegre çeki kancaları ve dört Sert LED sis farı ile büyük bir çelik ön darbe plakasına sahiptir. Dahili sis farlarından ikisi fabrikadan kapalı olarak gelir; Ford, dördünün de birleşik lümenlerinin yolda yasal kullanım için çok parlak olduğunu söylüyor.

AAT57dy.img?w=768&h=432&m=6

Tamponun her iki ucunda, çıkarıldığında tekerleklerin önünde daha fazla boşluk sağlayan uç kapaklar bulunur. Fabrika kaya raylarına çelik bir yan basamak monte edilmiştir ve aynı şekilde birkaç cıvatanın çözülmesiyle de atılabilir.

Ford'un geliştirme sırasında uçan enkaz nedeniyle hasar göreceğini keşfettiği gibi, arka çamurluklar değiştirilebilir ön bölümlere sahip.

İç Mekan ve Teknoloji

Çöl yarışlarının daha pratik yönlerine bir selam olarak, Bronco Raptor girişinde, hortumla dışarı atabileceğiniz vinil koltuklar ve kauçuk zemin bulunur. Premium seçeneği, zemin halısı ve deri kaplı minderlere sahip süet koltuklar dahil olmak üzere daha fazla yumuşak malzeme ekler.

AAT5ihB.img?w=768&h=512&m=6

Kaplamadan bağımsız olarak, Raptor'a özel koltuklar sizi güvende tutmak için ek desteklere sahiptir ve Ford mühendisleri ayrıca kask dahil baş mesafesini de dikkate aldı.

Sürücü kaskının arkasında yeni bir alüminyum B sütunu çapraz çubuğu bulunurken, C sütunu bir karbon fiber takviye yapısı kazanıyor. Diğer yapı iyileştirmeleri ile birlikte bu parçalar, burulma sertliğini iddia edilen yüzde 50 oranında artırmaya yardımcı olur.

Standart Bronco'nun üst düzey versiyonları gibi, 12,0 inç orta dokunmatik ekran ve kapsamlı bir dış kamera sistemi standart olarak geliyor. İsteğe bağlı Lux paketi, 10 hoparlörlü Bang & Olufsen ses sistemi ve uyarlanabilir hız sabitleyici ekler.

Fiyatlandırma ve Kullanılabilirlik

Bronco Raptor, varış ücreti dahil 69.995 dolardan başlıyor. Karşılaştırma için, bir 2022 F-150 Raptor'u 37 inç lastiklerle donatmak 78.470 dolara mal oluyor ve bir Jeep Wrangler Rubicon 392 76.395 dolardan başlıyor.

Mart ayında siparişler açılır ve teslimatlar yaz aylarında başlar. Ford ayrıca mevcut Bronco rezervasyon sahiplerinin, istenirse siparişlerini Raptor'a yükseltmesine izin verecek. Adil uyarı: Ford, 2022 Bronco Raptor SUV'larının çoğunun mevcut rezervasyon sahipleri tarafından yakalanmasını beklediklerini söyledi.

Kaynak: Car and Driver

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Otomobil Farlarını Diş Macunu İle Temizlemek Gerçekten İşe Yarar mı?

Farlarınız, görüşün düşük olduğu zamanlarda size geniş ve net bir ışık huzmesi vermek içindir, ancak kirliyse işlerini yapamazlar. Buğulanmış veya kirli farlar sizi yolda güvende tutmak için gerektiği kadar etkili değildir. İyi haber şu ki, farlarınızı temizlemek, bir avuç ev eşyası ile yapabileceğiniz basit bir kendin yap projesidir.

Son zamanlarda viral hale gelen bir far temizleme yöntemi, ana bileşen olarak diş macununu içeriyor. Çevrimiçi olarak birçok kişi bu yöntemle yemin ediyor gibi görünüyor. Ama aslında işe yarıyor mu?

Burada farların kirlenmesinin başlıca sebeplerini ve diş macununun içindeki bileşenlerin etkili bir far temizleme malzemesi olup olmadığını inceleyeceğiz.

Farları Diş Macunu İle Temizleme

Sisli Farların Nedeni Nedir?

En yaygın neden en mantıklı olanıdır: Arabanız geçiş halindeyken bol miktarda kir ve kimyasal madde alır ve zamanla bu maddeler eskiden kristal berraklığındaki farlarınızı bulanıklaştırır.

Oksidasyon ayrıca farlarınızı bulanıklaştırabilir. Farlarınızdaki özel kaplama güneşin zarar görmesini engeller ancak bu kaplama zamanla aşınır. Korumasız bir plastik fara çok fazla güneş çarptığında oksitlenebilir ve sararabilir.

Çizikler ve çatlaklar da farlarınızın kirli görünmesine neden olabilir. Bazen su buharı farların içine girer ve farları buğulandırır.

Diş macunu nasıl çalışır?

Kirli farlarınız fiziksel olarak hasar görürse, diş macunu onları eski ihtişamına döndürmek için fazla bir şey yapmaz. Ancak yollardan gelen kimyasallar ve tozla kaplanmışlarsa, diş macunu aslında güçlü bir cila sağlayabilir.

Diş macunu, hidrojen peroksit gibi az miktarda kimyasalla dişleri parlatır ve beyazlatır ve aynı kimyasallar farlarınızı temizleyebilir.

Farlar Diş Macunu İle Nasıl Temizlenir

  1. Toz ve kiri temizlemek için farı bir bez ve suyla yıkayın. Herhangi bir diş macunu sürmeden önce farlar mümkün olduğunca temiz olmalıdır.
  2. Ön yıkamayı yaptıktan sonra farı tamamen kurulayın.
  3. Aracınızın boyasına zarar vermemek için doğrudan farınızın etrafındaki alanı boya bandıyla kapatın.
  4. Dişlerinizi fırçalamak için kullandığınız aynı miktarda diş macununu fara uygulayın ve tamamı ince bir macun tabakası ile kaplanana kadar yüzeye yayın.
  5. Yüzeyi mikrofiber bir bezle parlatın. Mümkün olduğunca fazla kiri çıkarmak için bezle sıkı, dairesel hareketlerle ovalayın. Sert kıllı bir diş fırçası, en inatçı kirli noktaların bile geçmesine yardımcı olabilir.
  6. Ciladan memnun kaldığınızda, farı iyice durulayın.
  7. Far kuruduğunda, yüzeyine UV ışınlarına dayanıklı bir kaplama uygulayın.

Diş macunu, kirli bir farın temizlenmesine yardımcı olacaktır, ancak bazı durumlarda zımpara kağıdı ve profesyonel bir cila macunu ile daha geleneksel bir yaklaşım gerekebilir.

Kaynak: The Family Handyman

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.