Φ dilku Gönderi tarihi: 30 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 30 Nisan , 2006 Tüm bu konuşmalarımız zandan öteye geçiyor mu sence..Zaten irade konusunda da bu konunun Allahla ilgili yönü gayba ait olduğundan kesin hüküm verilemez deniyor ve bu konudaki ihtilafların süreceği söyleniyor. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 30 Nisan , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 30 Nisan , 2006 çok kolay bu cebr meselesi aslında. hür irademizin olmadığı çok açık yani Alıntı
Φ dilku Gönderi tarihi: 30 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 30 Nisan , 2006 çok kolay bu cebr meselesi aslında. hür irademizin olmadığı çok açık yani hayır, kesinlikle hür irademiz var. Alıntı
Φ Fade to Black Gönderi tarihi: 30 Nisan , 2006 Gönderi tarihi: 30 Nisan , 2006 insan kötülük yapmakta mesela yalan söylemekte iftira etmekte veya haksız yere adam öldürmekte hürdür.bunları Allah yaptırmaz.ama izin verir.bunlar insani konulardır.insani konularda da insanlar özgürdür.insanların aklını bulandırma.Allah kimseye zulmetmez. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 1 Mayıs , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 1 Mayıs , 2006 insan kötülük yapmakta mesela yalan söylemekte iftira etmekte veya haksız yere adam öldürmekte hürdür.bunları Allah yaptırmaz., yani bunlar allahın iradesi dışındamı oluyor? acele cevap istiyorum, net yanıt hem de.. Alıntı
Φ Fade to Black Gönderi tarihi: 1 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 1 Mayıs , 2006 iradesi içinde tabi.Allah insanların içlerindekini ortaya çıkarmak için onların bazı şeyleri yapabilmesine izin veriyor.insana kötünün kötü olduğu iyinin de iyi olduğu açıklanmış.kötülük yapanı cehenneme iyilik yapanı da cennete göndermek için.bu fiiller insan tarafından neyin ne olduğu bilinerek işleniyor. Allahın iradesi insana istediğini yapabilmesine izin vermek şeklinde tecelli etmiş.ama senin pek bunu anlayabileceğini sanmıyorum.sen illa bişeye ak veya kara diyeceksin. Alıntı
Φ kardelya Gönderi tarihi: 1 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 1 Mayıs , 2006 yani bunlar allahın iradesi dışındamı oluyor? acele cevap istiyorum, net yanıt hem de.. Her şey Allah ın iradesi dahilinde olur ama Allah kötülüklere müdahele etmez (istisnalar dışında) . ak si taktirde Allah kötülüklere Müdahale etse imtihanın anlamı kalmaz. bunları seni ikna etmek için söylemiyorum çünkü art niyetli kimse ikna olmaz. Sana cevap vermemin tek sebebi karşıdaki kişileri sorumla aciz bıraktım hissine kapılmamandır. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 2 Mayıs , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 2 Mayıs , 2006 aciz kalmadınız yani öyle mi not: dilku denen şahıs forumlarda gördüğüm en ilginç kişilerden birisi, ondan rica ediyorum: yukarıdaki iki mesaj sahibinin çelişkiye düştüklerini bir de o söyleyiversin Alıntı
Φ AdgU Gönderi tarihi: 8 Ağustos , 2006 Gönderi tarihi: 8 Ağustos , 2006 aciz kalmadınız yani öyle mi not: dilku denen şahıs forumlarda gördüğüm en ilginç kişilerden birisi, ondan rica ediyorum: yukarıdaki iki mesaj sahibinin çelişkiye düştüklerini bir de o söyleyiversin Ya Rab! kusurumuzu affet, bizi kendine kul kabul et, emanetini kabz etmek zamanına kadar, bizi emanette emin kıl. AMIN.. AdgU_ Alıntı
Φ GıLgaMeŞ Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2006 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2006 ateistler olaylar zincirinin yani sebep sonuç zincirinin geçmişe doğru sonsuza dek gittiğini ve bu zincirin başlangıcının olmadığını dolayısıyla başlangıcı olmadığı için de başlatıcısının gerekmediği yani bir ilaha gerek olmadığını savunurlar. aslında ateizmin en fazla dayandığı delil budur. yani madde öncesizdir, başlangıçsızdır demek düşüncesi onların dayandıkları tek delildir, darvin meselesi aslında onlar için çüzüm değildir. çünkü bu meselenin en başını hallemiyorlar, hani dünyada ilk canlı suda bir uzun zaman sonunda oluştu diyorlar, ama biz onlara şunu evvelden sormuştuk: dünta nasıl oldu? kainat nasıl oldu? buna cevap vermemek için diyorlar şunu: yukarda anlattım. yani madde başlangıçsızdır dolayısıyla onu başlatan da yoktur. yani allah yoktur derler. -- şimdi sizlere şöyle bir yardımda bulunacağım: geçmişe doğru giden bu olaylar zincirinin aslında sonsuza kadar gitmediğini esasen sonlu bir olaylar zinciri olduğunu çok kolay şekilde göstereceğim. bu dediğimi kitaplarda bulamazsınız zira onlar bunu kanıtlamak için çok karmaşık deliller ortaya koyuyorlar ve tatmin edici değildir. ancak benim yaptığım bu izah çocukların bile anlayabileceği tarzdadır: mesela A noktası 2005 de bugün şu bulunduğumuz an olsun. B yönü ise geçmişe doğru sonsuza giden bir zincir varsayalım bu sola doğru giden yani geçmişe doğru giden olaylar zinciri olsun ve sonsuza dek geri gittiğini varsayalım okey mi? ateistlere soruyorum: devam ediyorum: soruyorum: A noktasından B yönüne doğru sonsuz sayıda olaylar zinciri kabul ettiniz, o halde size göre B yönünden A noktasına doğru sonsuz sayıda olaylar zinciri var kabul mü? bu soruya evet demek zorundalar. devam ediyorum. yani bu B yönünden A noktasına doğru bu sonsuz sayıda olaylar zinciri sona eripte bu A noktasına varıldı öyle mi? halbuki sonsuz olaylar zinciri düşünüldüğünde bunun sonuna varılamaz. adı üzerinde "sonsuz". sonu yok ki sonuna varılabilsin . yani bu zincir sonsuz kabul edildilğinde sonuna varılamaz kabul mu? kabul demek zorundalar: halbuki bu A noktasına varılmıştır. yani 2005 deyiz. demek ki sonsuz silsile kabul edilemeyeceğinden, mecburen geçmişe doğru giden bu silsileye ( olaylar zinciri, sebep sonuç) sonlu demek zorundalar. bunu anladıysanız, bu geçmişe doğru giden bu silsileye sonlu dediyseniz, mecburen bu sonlu silsilenin başlangıcını kabul edeceksiniz. yani sonlu bir silsilenin hem başı hem de sonu belli olmalıdır. sonuna A noktası dediniz, 2005 dediniz. başına da mesela X diyelim. bu baş noktasını kabul etmek zorundasınız, ve ne zaman ki siz, bir başlangıçtan bahsederseniz muhakkak bu başlangıç, bir başlatana muhtaç demektir ve biz buna Allah deriz : çok zor mu bu delili anlamak, lütfen anlayan var sa anladım desin ve ne anladığını kendince izah etsin. bakalım anlatabildim mi? ya üstünü başını yırtmana ne gerek varki anlamadım.zaten senin dediğini kelam alimleri mesleye teselsül muhal diyerek bitirmişler.neden bu kadar strese girmişsin anlamadımki.ayrıca atesitler için benim bir tespitim var onlar hidayete sırtlarını döndüklerinden Allahta kalplerine mühür vurmuştur ki onun için bu kadar basit bir misali ****** almıyor. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2006 artık teselsülü kabul ediyorum. bu delilime net yanıt veremesem de. çünkü teselsülü ( olaylar zincirinin geçmişe doğru sonsuz olduğunu savunan görüş) kabul etmeyenler allahın varlığının başlangıcını savunuyor Alıntı
Φ GıLgaMeŞ Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2006 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2006 artık teselsülü kabul ediyorum. bu delilime net yanıt veremesem de. çünkü teselsülü ( olaylar zincirinin geçmişe doğru sonsuz olduğunu savunan görüş) kabul etmeyenler allahın varlığının başlangıcını savunuyor teselsül muhaldir.sen sonsuzdan bir parçayı koparmayı aklına sığıştıramazken teselsül gibi bir çıkmaza nasıl giriyorsun. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 4 Ekim , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 4 Ekim , 2006 başka çarem yok kelamcılar bunu göremedi. onların temsilcisi gazali **** oldu. eğer teselsül muhalse, sonlu bir süre önce olaylar varlığa geldi demektir deği lmi okeym i buraya kadar. okeyse devam ediyom. soru: peki bu alemin meydana gelmesinden zaman olarak önce mi allah mevcuttu. cevap ver devamı var Alıntı
Φ GıLgaMeŞ Gönderi tarihi: 5 Ekim , 2006 Gönderi tarihi: 5 Ekim , 2006 başka çarem yok kelamcılar bunu göremedi. onların temsilcisi gazali **** oldu. eğer teselsül muhalse, sonlu bir süre önce olaylar varlığa geldi demektir deği lmi okeym i buraya kadar. okeyse devam ediyom. soru: peki bu alemin meydana gelmesinden zaman olarak önce mi allah mevcuttu. cevap ver devamı var 1-gazali .... olmadı.belki ona **** diyen **** oldu__neyse 2-başka çarem yok diyip ne yaptığının farkındamısın...senin yaptığın felsenin ve bilimin erdemine uygun düşmüyor.şu olmadı deyip suduru bırakmamak adına muhali kabul ediyorsun. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 5 Ekim , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 5 Ekim , 2006 sen bi yanıt ver hele:başka çarem yok kelamcılar bunu göremedi. onların temsilcisi gazali **** oldu. eğer teselsül muhalse, sonlu bir süre önce olaylar varlığa geldi demektir deği lmi okeym i buraya kadar. okeyse devam ediyom. soru: peki bu alemin meydana gelmesinden zaman olarak önce mi allah mevcuttu. cevap ver devamı var Alıntı
Φ GıLgaMeŞ Gönderi tarihi: 6 Ekim , 2006 Gönderi tarihi: 6 Ekim , 2006 sen bi yanıt ver hele:başka çarem yok kelamcılar bunu göremedi. onların temsilcisi gazali **** oldu. eğer teselsül muhalse, sonlu bir süre önce olaylar varlığa geldi demektir deği lmi okeym i buraya kadar. okeyse devam ediyom. soru: peki bu alemin meydana gelmesinden zaman olarak önce mi allah mevcuttu. cevap ver devamı var Alem zamanla birlikte yaratıldı, dolayısıyla Allah zaman olarak alemden evveldi demen muhaldir.Allah maddeyi zamanla beraber yarattıysa zamanda Allahı içine alan bir kavram olmaktan çıkıyor.dolayısıyla Allah zamandan beridir oluyor.şimdi görmeye başladınmı meseleyi.burada yoğunlaş biraz. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 6 Ekim , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 6 Ekim , 2006 ya zamanı alemle birlikte mi yarattı? evet diyorsun, soru: zamanı da alemle beraber sonradan mı yarattı? Alıntı
Φ GıLgaMeŞ Gönderi tarihi: 6 Ekim , 2006 Gönderi tarihi: 6 Ekim , 2006 yazamanı alemle birlikte mi yarattı? evet diyorsun, soru: zamanı da alemle beraber sonradan mı yarattı? kürşatcım bak; sonra kelimesi zamanı ifade eder neden anlamıyorsun ben sana daha ne kadar yazacam anlamıyorum. zamanı alemle beraber yarattı diyorum sen sonradanmı yarattı diyorsun....yok sonra monra sana ne diyorum ben zamanı yarattı zaman zaman...kendisinde zamana tabi olmak yok o bunlardan münezzeh... Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 7 Ekim , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 7 Ekim , 2006 dedi:zamanı alemle beraber yarattı diyorum cevap. alemi sonradan mı yarattı Alıntı
Φ GıLgaMeŞ Gönderi tarihi: 7 Ekim , 2006 Gönderi tarihi: 7 Ekim , 2006 dedi:zamanı alemle beraber yarattı diyorum cevap. alemi sonradan mı yarattı aslında burda bağırmam lazım ama yapmayacam...cevap veriyorum. kendi varlığı zamana tabi değildir.ve zamanı alemle beraber yarattı...bir daha bana tutup sonramı yarattı deme .!!! ve sen yaklaşık( 100 kere) aynı şeyi sordun ve cevap verdikçede kaçıyorsun. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 8 Ekim , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 8 Ekim , 2006 ya sen şuna inanmıyon mu: "allah vardı ve hiç bir şey yoktu allah sonradan alemi yarattı" bu görüş ehli sünnetin ve mutezileninde görüşüdür Alıntı
Φ GıLgaMeŞ Gönderi tarihi: 9 Ekim , 2006 Gönderi tarihi: 9 Ekim , 2006 ya sen şuna inanmıyon mu: "allah vardı ve hiç bir şey yoktu allah sonradan alemi yarattı"bu görüş ehli sünnetin ve mutezileninde görüşüdür kendisi sonradan yarattı derken zaman vardı ve oda zamana dahil olarak sonradan yarattı demek yanlış bir iddiadır. ben derim ki Allah yarattı alemi evet alemin varlığı sonradan vucud buldu ancak bu sonra kavramı sadece alemi kapsar.Allahı kapsamaz.yani Yaratan sonradan değil bütün ezel ve ebedi kuşatmış haldeyken ki halen öyle...bu alemi yarattı ve alem zamana tabi oldu ve zamana tabi olanda sonradan olmuş oldu.yani alem varlığa getirildi. Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 10 Ekim , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 10 Ekim , 2006 dedi:evet alemin varlığı sonradan vucud buldu cevap: neyden sonra. allahtan sonramı Alıntı
Φ GıLgaMeŞ Gönderi tarihi: 10 Ekim , 2006 Gönderi tarihi: 10 Ekim , 2006 GıLgaMıŞ kendisi sonradan yarattı derken zaman vardı ve oda zamana dahil olarak sonradan yarattı demek yanlış bir iddiadır. ben derim ki Allah yarattı alemi evet alemin varlığı sonradan vucud buldu ancak bu sonra kavramı sadece alemi kapsar.Allahı kapsamaz.yani Yaratan sonradan değil bütün ezel ve ebedi kuşatmış haldeyken ki halen öyle...bu alemi yarattı ve alem zamana tabi oldu ve zamana tabi olanda sonradan olmuş oldu.yani alem varlığa getirildi. dedi:evet alemin varlığı sonradan vucud bulducevap: neyden sonra. allahtan sonramı Arkadaş sana daha ne kadar süre bu cevapları vereceğim hakkında senin bir bilgin varmı...doğrusu benim artık yok... Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 11 Ekim , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 11 Ekim , 2006 yav öle dicen bişeler Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.