Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

ateistlerekarşı dev delil


kursatotcu

Önerilen İletiler

ateistler olaylar zincirinin yani sebep sonuç zincirinin geçmişe doğru sonsuza dek gittiğini ve bu zincirin başlangıcının olmadığını dolayısıyla başlangıcı olmadığı için de başlatıcısının gerekmediği yani bir ilaha gerek olmadığını savunurlar. aslında ateizmin en fazla dayandığı delil budur. yani madde öncesizdir, başlangıçsızdır demek düşüncesi onların dayandıkları tek delildir, darvin meselesi aslında onlar için çüzüm değildir. çünkü bu meselenin en başını hallemiyorlar, hani dünyada ilk canlı suda bir uzun zaman sonunda oluştu diyorlar, ama biz onlara şunu evvelden sormuştuk: dünta nasıl oldu? kainat nasıl oldu? buna cevap vermemek için diyorlar şunu: yukarda anlattım. yani madde başlangıçsızdır dolayısıyla onu başlatan da yoktur. yani allah yoktur derler.

 

-- şimdi sizlere şöyle bir yardımda bulunacağım: geçmişe doğru giden bu olaylar zincirinin aslında sonsuza kadar gitmediğini esasen sonlu bir olaylar zinciri olduğunu çok kolay şekilde göstereceğim. bu dediğimi kitaplarda bulamazsınız zira onlar bunu kanıtlamak için çok karmaşık deliller ortaya koyuyorlar ve tatmin edici değildir. ancak benim yaptığım bu izah çocukların bile anlayabileceği tarzdadır:

 

mesela A noktası 2005 de bugün şu bulunduğumuz an olsun. B yönü ise geçmişe doğru sonsuza giden bir zincir varsayalım bu sola doğru giden yani geçmişe doğru giden olaylar zinciri olsun ve sonsuza dek geri gittiğini varsayalım okey mi?

 

ateistlere soruyorum:

 

devam ediyorum: soruyorum: A noktasından B yönüne doğru sonsuz sayıda olaylar zinciri kabul ettiniz, o halde size göre B yönünden A noktasına doğru sonsuz sayıda olaylar zinciri var kabul mü? bu soruya evet demek zorundalar.

 

devam ediyorum. yani bu B yönünden A noktasına doğru bu sonsuz sayıda olaylar zinciri sona eripte bu A noktasına varıldı öyle mi?

 

halbuki sonsuz olaylar zinciri düşünüldüğünde bunun sonuna varılamaz. adı üzerinde "sonsuz". sonu yok ki sonuna varılabilsin .

 

yani bu zincir sonsuz kabul edildilğinde sonuna varılamaz kabul mu? kabul demek zorundalar: halbuki bu A noktasına varılmıştır. yani 2005 deyiz. demek ki sonsuz silsile kabul edilemeyeceğinden, mecburen geçmişe doğru giden bu silsileye ( olaylar zinciri, sebep sonuç) sonlu demek zorundalar. bunu anladıysanız, bu geçmişe doğru giden bu silsileye sonlu dediyseniz, mecburen bu sonlu silsilenin başlangıcını kabul edeceksiniz. yani sonlu bir silsilenin hem başı hem de sonu belli olmalıdır. sonuna A noktası dediniz, 2005 dediniz. başına da mesela X diyelim. bu baş noktasını kabul etmek zorundasınız,

 

ve ne zaman ki siz, bir başlangıçtan bahsederseniz muhakkak bu başlangıç, bir başlatana muhtaç demektir ve biz buna Allah deriz :

 

çok zor mu bu delili anlamak, lütfen anlayan var sa anladım desin

 

ve ne anladığını kendince izah etsin. bakalım anlatabildim mi?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 193
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

kursat:

naber

NURULLAH:

sağol

kursat:

konuşmalıyız

NURULLAH:

olur

kursat:

çıldıracam

NURULLAH:

niye

kursat:

mic varmı

NURULLAH:

var ama burası müsait değil yazarak devam edel

kursat:

kulaklk yokmu

NURULLAH gönderiyor:

 

NURULLAH bu arka planı sizinle paylaşmak istedi.

 

 

NURULLAH tarafından gönderilen arka planı başarıyla aldınız.

 

kursat:

azmaylaolmaz

kursat:

benkonuşmalıyım

NURULLAH:

ya şimdilik yaz da bi ara konuşalım olmaz mı

kursat:

olmaz

kursat:

kulaklk yokmu

NURULLAH:

y

kursat:

ordakailerd dinleisn

kursat:

orsakilerde dinlesin

NURULLAH:

uyanık değiller ondan açmıyorum mikrofonu

kursat:

ha

kursat:

ok

kursat:

yazacazozaman

NURULLAH:

kusura bakma artık

kursat:

bak alem hadis olduiuunda

kursat:

önce cevap ver

kursat:

alalhın varlığının başlangıcı varmı

NURULLAH:

y

kursat:

alemin varlığının başlangıcı varmı

NURULLAH:

var

kursat:

bu bir fark değilmi

NURULLAH:

evet

kursat:

zamansal bir fark mı

NURULLAH:

bilmem

kursat:

düşün

NURULLAH:

zaman da yaratılmı

kursat:

birine başlangıcı var dedin diğerine yok dedin bu fark zamansal değilse başka ne olabilir

NURULLAH:

zat olarak da olabilir

NURULLAH:

bunun mahiyetini bilemem

kursat:

zat olarak olabilir dedin ya onu konuşalım bak

kursat:

nedn mi

NURULLAH:

neden

kursat:

eğer zat olarak bir önceliği kabul edersen

kursat:

zamansal birlikteliği kabul ettin demektir öylemi

NURULLAH:

zaman yok ki

NURULLAH:

zat olarak farklılıktan bahsettiğimiz anda zaman yok

kursat:

o halde zamansal bir ayrılıktan sözedemezsin öylemi

kursat:

noldu

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

kursat:

ordamısın

NURULLAH:

burdayım bi dakka

kursat:

ok

NURULLAH:

zaman da yaratıldığı için zamansal bir farktan bahsedemiyoruz

NURULLAH:

zat olarak değerlendirildiği anda zaten zaman yok

kursat:

o halde alem, allah varlıkta olduğu gibi ondan sonra olmayarak alemde varlıktaydı öylemi , iyi düşün

NURULLAH:

zat olarak sonra dedik ya

kursat:

anladımonu

NURULLAH:

eee

kursat:

o halde alem, allah varlıkta olduğu gibi ondan sonra olmayarak alemde varlıktaydı öylemi , iyi düşün

 

kursat:

evet demen gerekir

kursat:

başka çaren yok

NURULLAH:

bu soruda zamansal bir sonralıktan bahsediyorsun

kursat:

hayır

kursat:

sen dedin ki zamansal sonralık yok

kursat:

öylem

kursat:

i

NURULLAH:

orasını bilmem dedim. şu an yaşadığımız zaman da yaratıldığı için yaşadığımız zaman anlamında bir sonralıktan bahsedilemez dedim

kursat:

zamansal sonralık yoksa zamansal blrliktelik var demektir mantık olarak bu çıkar

kursat:

iyi düşün

kursat:

bu dediğimi filozoflar göremedi

NURULLAH:

zaman yaratılmadan zamansal bir birliktelikten nasıl söz edilebilir

kursat:

o bakımdan gazaliyi sıkıştırdılar rahatça ama kendileri aynı durumda kaldı yani allahın varlığının başlangıcını kabul ettiler ama haberleri olmadı, senin de olmadığın gibi

NURULLAH:

nasıl yani

kursat:

çok basit

kursat:

aslında sende allahın varlığının başlangıcını kabul ediyorsun ispatlayımmı zaten ispatladım

NURULLAH:

nasıl isbatladın

kursat:

ama önce sen anladığını yaz acaba ben neden senin allahın başlangıcını kabul ettiğini düşünüyorum bi düşün

NURULLAH:

işte onu anlamadım zaten

kursat:

bi düşün anlatacam ama düşün yani

kursat:

bende forumlara bakıyom bu arada

kursat:

noldu

kursat:

yazmıyonmu bişey

NURULLAH:

senin yazman lazım. iddiada bulunan sensin

kursat:

ok

kursat:

bu dediimibulan olamdı daha önec

kursat:

nası

kursat:

bak şimdi

kursat:

bir kere önce alemin hudusu konusunu tekrar ele alalım

kursat:

yani sonrada yaratıldığı iddiası

NURULLAH:

evet

kursat:

bikere alah vardı ve hiçbişeyyoktu sonra alah alemi yarattı demek ne demek

kursat:

açıkça alemden önce alalh vardı demek değilmi

NURULLAH:

hiçbirşey yokken vardı. sen de böyle düşünmüyor nusun

kursat:

yo

kursat:

ben arayıştayım

NURULLAH:

o zaman ne düşündüğünü yaz

kursat:

konuşuyoz

kursat:

bikere alah vardı ve hiçbişeyyoktu sonra alah alemi yarattı demek ne demek

kursat:

açıkça alemden önce alalh vardı demek değilmi

 

NURULLAH:

hiçbirşey yokken vardı demek

kursat:

alemden önce alalh vardı demek değilmi

 

NURULLAH:

hiçbirşey yokken vardı demek

 

kursat:

alem sonradan olmadımı

NURULLAH:

evet

kursat:

o zaman neden şunu demiyorsun: alemden önce alalh vardı demek değilmi

 

 

NURULLAH:

"hiçbirşey yokken vardı" daha kapsamlı da ondan

kursat:

şu manaya gelmiyormu zaman neden şunu demiyorsun: alemden önce alalh vardı demek değilmi

 

NURULLAH:

"hiçbirşey yokken vardı" dan ne anlıyorsun

kursat:

allah tekdi sonra alemi varetti anlıyorum

NURULLAH:

hala tek

kursat:

ancak siz diyorsunuzki ki önceden varolmayan alem onunla birlikte varlığa geldi

NURULLAH:

ben öyle birşey mi dedim

kursat:

öyle demiyormusun

NURULLAH:

demiyorum

kursat:

şu an zaten önce bunu diyenlerin durumunu sana göstermek istedim

kursat:

bunu bi konuşalım sana gelcez

NURULLAH:

hadi bakalım

kursat:

onlara göre konuş

NURULLAH:

kimlere göre

kursat:

alem sonradan yaratıldı diyorlar soruyorum neyden sonra dicekler

kursat:

aleme hadis diyenlere göre

kursat:

alem sonradan yaratıldı diyorlar soruyorum neyden sonra? bu soruya ne dicekler

 

NURULLAH:

her konuşmamızda bu soruyu soruyorsun. bunda farklı bir cevap mı çıkacak? hep aynı soruları sorup duruyorsun

NURULLAH:

ben böyle diyince de olsun sen cevap ver diyorsun

kursat:

cevap ver:alem sonradan yaratıldı diyorlar soruyorum neyden sonra? bu soruya ne dicekler

 

NURULLAH:

bunu onlara sor

kursat:

sana soruyorum

NURULLAH:

ya ben merak etmiyorum ki bu konuları?

NURULLAH:

kelamcıların meseleleri bunlar

kursat:

onlar şu cevabı veriyor

kursat:

alah tan sonra

kursat:

okeym

NURULLAH:

eee

NURULLAH:

ya bak bu tartışmayı daha önce de yaptık hep aynı şeyler

kursat:

o halde bunlar bu sözleriye alah ile alemin başlangıcı arasında alahın alemi yaratmadığı bir beklemeyi kabul etmiş olmuyorlarmı

NURULLAH:

öyle görünüyor

kursat:

ha

kursat:

şimdibak

kursat:

soruyoruz: bu bekleme süresi sonlu bir süre mi sonsuz bir süremi

NURULLAH:

ya benim söylemediğim şeyleri bana soruyorsun. merak etmiyorum ben bunları

NURULLAH:

bizim bilemeyeceğimiz konular

kursat:

sen dediğine mi geleyim

NURULLAH:

bilmem

kursat:

sen ne diyorsun söyle bakalım

NURULLAH:

neye ne diyorum

kursat:

alem nası oldu hadis mi değilmi

NURULLAH:

alem yaratıldı

kursat:

öncesinde yokluktan bahsedebilirmisin

NURULLAH:

nasıl bir yokluk bu

kursat:

yani sen şuna inanıyormusun alah vardı ve hiçbirşey yoktu

NURULLAH:

evet

kursat:

o halde alemin bulunmadığı bir durumun varlığını savunuyorsun

NURULLAH:

alem yoktu diyince mecburen o sonuç çıkıyor

kursat:

öyle

kursat:

dolayısıyla aslında sen biraz evvel ben onların dediğini demiyorum dediğin kişilerin dediğinin aynısını demiş oluyorsun

NURULLAH:

yani

NURULLAH:

ne demiş oluyorum

kursat:

şunu demiş oluyorsun: kursat:

o halde bunlar bu sözleriye alah ile alemin başlangıcı arasında alahın alemi yaratmadığı bir beklemeyi kabul etmiş olmuyorlarmı

NURULLAH:

öyle görünüyor

 

 

kursat:

ne diyorsun

NURULLAH:

bekleme zamanla alakalı birşey. zaman yaratılmadan böyle bir şeyden bahsedemeyiz

kursat:

ama dediğin buraya geliyor: sende : "öyle görünüyor" demiştin baksana

kursat:

ne diyorsun

 

NURULLAH:

herhalde anlatamıyorum. boşver

kursat:

zamanı yaratılmış kabul edersen yine allahın varlığının başlangıcını kabul ediyorsun ispatı çok kolay

kursat:

filozofların göremediğini sana diyeyim mi

NURULLAH:

de

kursat:

onlar suduru kabul etti, yani alahtan alem taştı, çıktı ancak bu çıkış zamansal olarak allahtan sonra olmadı alah zat olarak yani alemin sebebi olması açısından, kademe olarak alemden öncedir dediler, tamam mı buraya kadar

NURULLAH:

bunlar kelamcıların tartıştıkları konular ve ben bunların bilinemeyeceğini savunuyorum. delilim de şimdiye kadar bu meselelerden birinin bile halledilememiş olmasıdır. ayrıca ayetlere farklı anlamlar yüklüyorsun ve ayetleri delil getirerek konuşmuyorsun

NURULLAH:

bu tartışmalar bir noktadan sonra ilgi alanıma girmiyor

NURULLAH:

çünkü dediğim gibi bilinemeyeceğini düşünüyorum

NURULLAH:

tartışınca da boşuna tartıştığımı düşünüyorum

kursat:

çok önemli bir şeyi kaçırdılar: halbuki onlar bu laflarıyla alem ile allah arasında zamansal birlikteliği kabul edip aleme öncesiz demişlerdi ancak şunu göremediler ki olaylar zinciri geçmişe doğru sonsuza dek gidemez, sonludur ve dolayısıyla başlangıcı vardır halbuki onlar allahı başlangıçsız kabul etmişlerdi, ama dedikleri lafa göre yani sudura göre madem zamansal bir farklılık yok alemin varlığa gelişi Allahın varlığından o halde madem alemin başlangıcı var o halde allahın varlığının da başlangıcı olması gerekir. lafları buraya gidiyor, iki görüşte bunu kabul etmedi, filozoflar alemin hudusunu savunanları rezil etti ama filozoflarda dedikleri bu lafın bu manaya geldiğini göremedi

kursat:

kapatalımistersen

NURULLAH:

tamam sonra devam edelim. ama bence bir kelamcıyla tartışsan belki daha faydalı olur senin için. ben pek ilgilenmiyorum bu konularla. sadece okulda gördüğümüz birkaç dersten öğrendiklerim ve kendi düşüncelerim bunlar. daha fazlasını merak etmiyorum zaten

kursat:

görüşürüz

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Allah’ın bir ismi Nur’dur. Nuranî varlıklar olan meleklerden, güneş ışığına ve kâinatı doldurmuş bütün ışınlara kadar her şey bu ismin değişik tecellilerini taşımaktadır. İnsan gözü, bu dünyada, sadece madde alemini görür. Ne kendi ruhunu, ne amellerini yazan melekleri görebilir, ne de ışınlar âlemini.

 

İnsan gözünün kainatta mevcut ışınların ancak % 2.5 kadarını görebildiği tespit edilmiştir. Bu göz ile bu alemde bütün nuranî varlıkları yaratan Allah’ın görülmesini beklemek, en azından, fizik kanunlarına zıt bir anlayış olur. Konunun bir başka yönü de insanların bu dünyada imtihan olmalarıdır. Allah’ın görünmesi bu imtihan sırrına da ters düşer.

 

Saygılar...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Allaha nur demedim..

Onun bir ismide nurdur dedim ve meleklerden bahsettim..

Yani demek istiyorumki melekleri bile göremiyoruz kaldıki Allahı nasıl göreceğiz..

Allah yarattıklarına benzemez bunu elbette biliyorum kardeş..

Aman yanlış anlaşılmasın..

Allaha yer, mekan ve fiziksel vasıf yüklemek küfürdür..

 

Saygılar..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ateistler olaylar zincirinin yani sebep sonuç zincirinin geçmişe doğru sonsuza dek gittiğini ve bu zincirin

 

.

 

.

 

.

çok zor mu bu delili anlamak, lütfen anlayan var sa anladım desin

 

ve ne anladığını kendince izah etsin. bakalım anlatabildim mi?

 

ya bir şeyi gerçekten merak ediyorum. siz böyle komik şeylerle islama bir yarar sağladığınızı yada kendinizi onu savunur falan mı görüyorsunuz.

 

bilimde bahsedilen sonsuzluk onun bir sonu olmadığı anlamında kullanılmaz sonuna ulaşılamıyacağı anlamında kullanılır.

 

örnek :

 

bir tavşan elli metre mesafeyi katedicek. fakat her adımı bir önceki adımının yarısı kadar uzun olacak. kaç adımda hedefe varır?

cevap : sonsuz

 

evrenin sonsuzluğu üzerine ilk çalışmayı yapan müslüman astronomi alimi Battani dir.

 

cahilin savunusu alimin saldırısından beterdir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

kursat:

neyini anlamadın delilin

kökten dinsiz :

bir kere ben zten allaha inanmıyorum

kursat:

evet

kökten dinsiz :

yani sen sürekli allahtan bahsetmişsin

kökten dinsiz :

evrenin başlangıcını nasıl ispat edeceksin?

kursat:

kolay

kökten dinsiz :

bigbanng mi?

 

kökten dinsiz Messenger'ın Ses Kliplerini desteklemeyen bir sürümünü kullanıyor.

 

kursat:

yo

kursat:

şöyle

kursat:

biz şu saat itibariyle a nokası diyelm

kursat:

okeymi

kökten dinsiz :

iyi

kursat:

b yönü ise geçmişe doğru giden olaylar silsilesi olsun ve bunu sonsuza kadar giden bir silsile varsayalım okeymi

kökten dinsiz :

tamam

kursat:

sana göe biz buraya b yönündeki olaylar sona erdiği için bu a noktasına geldik değilmi

kökten dinsiz :

evet

kursat:

ama sana göre b yönünden a noktasına kadar sonsuz olaylar zinciri var değilmi

kökten dinsiz :

evet

kursat:

peki sonsuz sayıda olaylar zincirinin sonuna varılabilirmi

kökten dinsiz :

hayır

kursat:

çelişkiye düştün

kökten dinsiz :

iyi de biz b yönündeki olayların sadece bi kısmını yaşadık

kökten dinsiz :

yani b yönünün sadece sonsuzda birini yaşadık

kökten dinsiz :

biraz kötü anlattım

kursat:

sen bu a noktasından gerisinde sonsuz bir olaylar silsilesi kabul etmedin mi

kökten dinsiz :

evet

kursat:

sonsuz silsilenin sonsuzda biri olu mu

kursat:

olur mu

kökten dinsiz :

b yönünde sozsuz olay var ve biz çok az kısmına şahit olduk

kökten dinsiz :

bunun neresi ilginç ki?

kursat:

bu a noktasına varıncaya kadar geçmişte sonsuz olay oldu diyen sen değil misin

kökten dinsiz :

zaman kavramı insanla başlamıştır

kursat:

sonsuz sayıda olay diyelim o halde

kökten dinsiz :

evet geçmişte sonsuz olay oldu

kökten dinsiz :

ben bunu inkar etmiyorum

kursat:

ve bu sonsuz sayıda olay sona erdi ve bu a noktasına varıldı öyle mi

kökten dinsiz :

evet

kökten dinsiz :

ama sonsuz sayıda olaylar devam ediyor

kursat:

sonsuz sayıda olay sona erer mi

kökten dinsiz :

örnekçok acayip bi kere

kursat:

bak kimse sana böyle anlatmaz bunların değerini bil işi yokuşa sürme

 

MIKE-TYSON konuşmaya katıldı.

 

kökten dinsiz :

evet sonsuz sayıda olay sona erdi ve sonsuzsayıda olay devam ediyor

kursat:

tyson sonsuz sayıda olay sona erermi ya

kursat:

burdamısın tyson

kökten dinsiz :

sonsuzun sonuna kim karar verecek pekş

MIKE-TYSON:

dinliyoıum

kökten dinsiz :

i

MIKE-TYSON:

biraz dilniiymi ben

kursat:

cevap ver tyson onsuz sayıda olay sona erermi ya

 

 

engin konuşmaya katıldı.

 

MIKE-TYSON:

engine sor

MIKE-TYSON:

o iyi bilir

MIKE-TYSON:

sor haydi

kökten dinsiz :

sonszudan geldik sonsuza gidiyoruz bu kadar basit

kursat:

engin soruyom sonsuz sayıda olay sona erermi ya

 

engin:

evet

kursat:

nası evet

engin:

herseyin bir sonu var inananlardanim

kursat:

sonu yok ki sonuna varılacak

engin:

Sen öyle düsünüyorsun..

engin:

Bilinmeyen sey sosuzdur

kursat:

hayır şer alalhtanmı

engin:

anlamadim

kökten dinsiz :

hayır,şer nerden çıktı?

kökten dinsiz :

sonsuzdan bahsediyoruz

kursat:

Kadere hayrın ve şerrin Allah’tan geldiğine inanıyor musunuz? Zina yapmak şer midir? Zina yapmak Allah’tan mıdır? Hani, hayır ve şer Allah’tandı ya...

kökten dinsiz :

zina yapmak allahtan mı

kursat:

evete

kökten dinsiz :

doğrudur

kursat:

"Allah’ım bizi kötü yola düşürme, yolumuzu saptırma" diye dua ediyor musunuz? Demek ki bizi kötü yola düşüren ve yolumuzu saptıran kimmiş?

kökten dinsiz :

allahmış

kökten dinsiz :

 

kursat:

dinsiz sana süpe bi soru

kursat:

uyuyamayacan

kökten dinsiz :

evet

engin:

Kendini kötü yol sevk eden sensin

kursat:

düşünmek istemediğin halde düşündüğün bir düşünce oldu mu

kökten dinsiz :

nasıl yani

engin:

haiy olmadi

engin:

hayir olmadi

kursat:

mesel kendimden örnek vereyim ben allaha sövme düşüncesi aklıma geldi

engin:

istedigin icin aklina geldi

engin:

din sana zor geliyor

engin:

Inanmak istemiyorsun

kursat:

düşünmek istemedim rahatsız oldum ama genede aklıma geldi

kursat:

oldumu benzeri bişey sana

kökten dinsiz :

olmadı böyle bişey

engin:

Rahatsiz olman korkmandan geliyor

engin:

Istek ve korkmak ayni degil

kursat:

başka da olur bişeyi unutmak istersin ama aklına gelir düşünmek istemezsin onu yani

kursat:

hiç miolmadı yani

kökten dinsiz :

oldu diyelim

kursat:

oldumu olmadımı

kökten dinsiz :

oldu

engin:

Unutmak istemekle olmuyor

kursat:

şimdi sıkışşacan

engin:

Senin icin bir önemi oldugu icin unutamiyorsun

kursat:

madem sen hür iradeliydin istediğin düşünceyi düşünür, istemediğini düşünmezdin kimse seni zorlayamazdı, madem öyle ne diye düşünmekten rahatsız olduğun , düşünmek istemediğin düşünceyi düşündün

kökten dinsiz :

iradeyle ne alakası var ki?

kursat:

demek ki bu düşünce senden değil öylemi

engin:

kursat öncelikle seni teprik ederim cok güzel bir cümle kurdun

kökten dinsiz :

eğer beni rahatsız eden düşünce sürekli aklıma geliyorsa, demekki o o şey beni çok kötü etkilmiştir

MIKE-TYSON:

baydınız ma

MIKE-TYSON:

yuh

kursat:

tyson sen anlamıştın ya

kursat:

anlatsana şunlara

kökten dinsiz :

bu soru zor değildi kürşat

kursat:

başkasorayım

kursat:

sen düşünüyonmu

kökten dinsiz :

evet

kursat:

neyle

kökten dinsiz :

bayin

kökten dinsiz :

e

engin:

Bilinmeyen seyden korkulur

kursat:

beyin et değilmi

kökten dinsiz :

evet

kursat:

düşünce etmi

kökten dinsiz :

düşünce fenomendir

kursat:

etmi

kökten dinsiz :

düşünce aslında sallt düşünce değildir

kökten dinsiz :

mesela

kursat:

etmideğilmi

kökten dinsiz :

et

kursat:

düşünceetmi

kökten dinsiz :

değil tab

kökten dinsiz :

i

kursat:

o halde soruyorum

kursat:

etten et olamayan çıkarmı

kökten dinsiz :

düşünce sadece betnin işlevidir

kökten dinsiz :

y

kökten dinsiz :

beynin görevi nedir?

kursat:

yoktur

kökten dinsiz :

çevreyi algılamamızı sağlar

kursat:

yalaln

kökten dinsiz :

kürşet o zaman sen beynini aldır bakalım

kursat:

kendini bile algılayamaz o

kökten dinsiz :

beynini aldır o zaman

kursat:

sen düşünüyon ya

kökten dinsiz :

senin beynin işe yaramıyorsa bi yfakire ver

kökten dinsiz :

beyinsiz düşünen birine şahit oldun mu

kursat:

bir eylemi yapmak için onun nasıl yapılacağını bilmek şart mı değil mi yani bilinçli olarak yapmak için

kökten dinsiz :

çok kaba bir materyalist tabir vardır

kursat:

cevepver

kökten dinsiz :

karaiğer safra üretir, beyin düşünce

kökten dinsiz :

beynin olmasa nasıl hayatta kalabilirsin

kökten dinsiz :

düşünmek beynin görevidir

kursat:

bir eylemi yapmak için onun nasıl yapılacağını bilmek şart mı değil mi yani bilinçli olarak yapmak için

cevap ver

kökten dinsiz :

her hayvanda, hatta her bitkide sinir sistemi bulunur

kursat:

bir eylemi yapmak için onun nasıl yapılacağını bilmek şart mı değil mi yani bilinçli olarak yapmak için

 

kursat:

cevap versene

kökten dinsiz :

evet

engin:

Bazilari yapilacagin bilmeden de yapiyor

kursat:

sen nası düşündüğünü biliyormunsun

kökten dinsiz :

bu ne saçma soru?

kursat:

süper soru

kursat:

cevep ver

kökten dinsiz :

ruhumla mı düşünüyom yani?

kursat:

cevap ver

engin:

hehe

kökten dinsiz :

neye cevap vereyim?

kursat:

en nası düşündüğünü biliyormusun

 

kursat:

se

kursat:

sen

kökten dinsiz :

evet beynimle

engin:

Hayir hersey otomatik oluyor

kökten dinsiz :

istediğin hastaneye git

kökten dinsiz :

anında beyin tomografisi

kursat:

mesela bişey düşün

kursat:

okeymi

kökten dinsiz :

düşündüm

kursat:

bunu nasıl düşündüğünü biliyormusun

kökten dinsiz :

beynimle

kursat:

onu sormuyom

kursat:

yani ne yaptın bunu düşünmek için

kökten dinsiz :

ne demek bu ya?

kursat:

aslında bilmiyon demi nası düşündüğünü

kökten dinsiz :

sen karaciğerinin nasıl çalıştığının biliyon mu

kursat:

yo

kökten dinsiz :

eee

engin:

eee

kursat:

bilmiyom desene iki saattir uğraştırıyon beni

kökten dinsiz :

bu tıbbın işi

engin:

Bayram ne zaman ?

 

kökten dinsiz :

zaten tıp da beyni zamanla çözmeye başladı bile

engin:

Kusura bakmayan

engin:

yin

kökten dinsiz :

bayram yarın

kursat:

enginsanasoru:

kursat:

Siz bu yazıları okumadan önce Allah bu yazıyı okuyacağınızı biliyor muydu, bilmiyor muydu? “Biliyordu” derseniz, soruyorum: Bildiği gibi olmasını mı diledi yoksa bildiğinin aksine olmasını mı diledi? "Bildiği gibi olmasını diledi" derseniz, sizin bu yazıyı okumanızı

engin:

Seker bayrami mi? yarin?

kursat:

Allah’ın irade etmiş olduğunu kabul ettiniz demektir ve siz Allah’ın irade ettiği bir fiili, hareketi engelleyebilir misiniz? "Hayır engelleyemem" derseniz, demek ki siz bu yazıları Allah’ın zorlamasıyla, mecburen, tıpış tıpış okudunuz. Ne dersiniz bu işe?

kursat:

cevap ver

kökten dinsiz :

sevgili kürşat beyin bugün önemli öçülde çözülmüş vaziyette

kursat:

kökten laftan anlamıyo

kökten dinsiz :

ben mi

kursat:

evet

kökten dinsiz :

niye

engin:

Allah her seyi kendi irademe baglamis

kursat:

sonradan olan herşeyin nedeni varmı

kökten dinsiz :

hayır

kökten dinsiz :

herşeyin nedeni yoktur

kursat:

birşey kendi kendinin nedeni olabilirmi

engin:

bence herseyin bir nedeni var

kökten dinsiz :

herşeyin nedeni yoktur

kökten dinsiz :

mesela havaya attığın bozuk para neden tura gelir

kökten dinsiz :

neden yazı gelmez

engin:

O nasil attigima bagli

kursat:

alah öyle geleceğini bildiği için

engin:

Evet biliyor

kökten dinsiz :

ne allahı ya?

engin:

ama o paraya ben güz katiyorum

engin:

güc

engin:

O benim atis seklime bagli

kursat:

engin senin burada benle yazışacağını evvelden biliyomuydu

kökten dinsiz :

peki sayısal lotoda

kökten dinsiz :

neden 14rakamı gelir

kökten dinsiz :

neden 15gelmez

kursat:

engin cevap ver

kökten dinsiz :

islama göre biliyordu

engin:

Cekilis makineye bagli

engin:

her seferinde toplar ayni yerde degil

kursat:

engin

kökten dinsiz :

yani şans

kökten dinsiz :

yani tesadüf

kursat:

alalhın bildiği bu şey meydana gelmeyebilirmiydi

kursat:

kapatıyom

engin:

tesadüf diye bir sey yok

kökten dinsiz :

nasıl yok?

kökten dinsiz :

işte sen söyledinç

engin:

Tesadüf insanlarin kendi yaratigi bir kelime

kökten dinsiz :

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

bu nedir ya ? bu kadar basit şeyi de anlatamıyorsam daha ne anlatacam

ya, bakın bunlar demiyo mu mesela şu anda saat mesela 14: 16 okeymi ha anladınız mı : bunlar diyo ki bu, 14: 16 dan önce sonsuz sayıda olaylar zinciri geçti ve bu şu andaki yaşadığımız olay şu an yaşanmakta diyolar tamam mı?, okeymi ya : halbuki çok basit bi mantık hatası var ya o da şu: sonsuz sayıda olaylar zincirinin sonuna varılabilir mi ya, etmeyin ya, varılamaz değil mi ha, okey mi? ama bunlar ne diyo: varılabilir diyo ve varılmıştır diyo şu anı yaşıyoz diyo ya. ama bundan önce sonsuz sayıda olaylar zinciri vardı onlar sona erdi diyolar ya, etmeyin olur mu bu ya, olamaz demi ha: eeeeeeeeee sonuç olarak, madem şu an ki olayı yaşıyoz demek ki, evvelden geçen olaylar zinciri sona erdi değil mi? okey mi ya, hemi : bak şimdi madem önceki olaylar zinciri sona erdi ve bu olay yani şu anki olay yaşanıyo demek ki geçmişteki olaylar zinciri sonsuza kadar gitmiyo demektir. sonsuza kadar gitmiyosa demek ki sonludur okey mi ya, etmeyin ya : bu olaylar sonlu olunca sonlu bir silsileden bahsedersek sonlu olması için bu silsilenin hem başının hem sonunun belli olması gerekir, sonuna 14: 16 dedik ya, ama başına da sonlu dediğiniz için onun da başının belli olması lazım yani başlangıcı olması lazım okey mi etmeyin ya: başlangıcı olunca da başlatıcısı lazım ya etmeyin ya, o başlatıcı ise allahtır .

bu kadar mı zor ya, ya ben dahiyim bana bu kadar kolay gelen delili kimse anlamıyo yani , yada ben yanılıyom demektir, a şıkkı diyom abi o zaman.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Allahın yaratma sıfatı kendindendir, yani ezelidir..

Her yaratması ise zamansızdır, çünkü Allah zamanlı değildir..

Zaman da yaratılmıştır..

Einstein'in izafiyet teorisi buna açıklık getirir..

Zaman da medde gibi, uzar, kısalır, eğilir, bükülür vs..vs..

Şu halde, Alah'ın zamansız olarak yarattığı olaylar ve nesneler bizlere zamanlı olarak görünür..

Bu ince ve derin bir konudur..

Zor anlaşılır..

 

Saygılar...

Tarih: Düzenleyen: kralx
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bugün yağan bu yağmur, Allahın ilminde ve kudretinde zamansız olarak vardı..

Ama biz bugün gördük..

Yani biz zamanın bütününe hakim olmadığıumız için, zamanın bu noktasından sonrakini bilemiyoruz..

Zaman yaratılmış olduğu için başı ve sonu bellidir..

Bunu ancak Allah ve bildirdikleri bilir..

Rüyada gördüğümüz ve zamanı geldiğinde aynen çıkan ve bizim de hayretler içinde kaldığımız olaylar, Allahın ilminden küçük bir yansımayla bizlere gösterilen olaylardır..

Kader konusu ve zaman olayları o kadar karmaşık ve gizlidirki, gerçeğinin küçük bir kısmı çok az kişilere nasip olmuştur..

 

Saygılar..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

o halde oturalım bilimsel çalışmalara araştırmalara ne gerek var. yğamur allahın hikmetidir deyip merak etmeyelim, ondan sonra evreni sorgulamanında anlamı yok, hikmeti bellidir. bilim adamları bu güne kadar şunu Allah yarattı uzatmanın incelemenin gereği yok demeliydiler hata ettiler zaten dimi.

 

inanç ve bağnazlık arasında kalın bir çizgi varken neden insanlar bu çizgiyi çok ince sanıp devamlı çiğnerler ki .

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

cyrano allah kendisi diyor zaten yer yüzünü gezin benim yarattıklarımı inceleyin diye buradan ne anlıyoruz. bu şekilde onun izlerini varlığını anlayamalanlar akıllanır belki.. bilim adamlarından bir çoğu hatta genellikle biyologlar. kesinlikle bir yaratıcının varlığını kabüllenirler. bunu duymuşundur da... daha söze ne hacet...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

cyrano allah kendisi diyor zaten yer yüzünü gezin benim yarattıklarımı inceleyin diye buradan ne anlıyoruz. bu şekilde onun izlerini varlığını anlayamalanlar akıllanır belki.. bilim adamlarından bir çoğu hatta genellikle biyologlar. kesinlikle bir yaratıcının varlığını kabüllenirler. bunu duymuşundur da... daha söze ne hacet...

 

senin anlamadığın nokta şu. sen dinin emirleriyle uygulamalarını aynı mı sanıyorsun. niye o zaman Geylani dışında peygamberin soyundan hiç kimse sağ bırakılmadı. niye hüseyin kerbelada şehit edildi. niye Ali öldürüldü. osman niye öldürüldü

 

bunu yapanlar onlar öldükten sonra abbasilere kadar islam dininin öncüsü olanlar. niye arabistanda suudlar resmen "Vahabilik" diye bir mezhep icat ettiler.

 

laikliğin temel gayesi buradadır. din siyasete girdiği zaman suistimal kaçınılmazdır. inanç ancak insanların tanrıya ibadet etmelerini sağlayan bir değer olduğu zaman suistimal edilemez. Mısırda müslümanlar her gün birbirini öldürüyor Uhvan-i müslümin le diğer müslüman grupların farkı ne ikiside cihat ettikelrini söylüyorlar ama her gün birbirlerini öldürüyorlar.

 

siyasette doğruyu söyleyenler değil her zamna güçlü olanlar kazanmıştır tarih boyunca da bu böyledir. kim güçlüyse onun borusu ötüyor malesef. kim güçlüyse onun tarikatı mezhepi hakim oluyor. sonra herkes kendine göre yorumluyor islamı. işine geldiği şekliyle. Mısır'daki Al Azhar ünviersitesi iki yıl önce Fransa'nın türban yasağı dine aykırı değildir diye fetva yayınladı. ynai dünyanın en saygın islam ünviersitesi. bunlar siyaser ve dinin birbirine girdiği zaman olacak şeylerdir. din isnanların vicdanından çıkıp siyasette konu olursa. biz daha çok görürüz otuzsekiz insanı yakanlara gazanız mübarek olsun diyen milletvekillerini.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Kurşatotçu burada da diğer ispatladığını sandıklarına benzer hatalar yapmışsın.Burada bu olayı niçin A noktasında kesiyorsun?B yönünden A noktasına gelene kadar sonsuz sayıda A noktası var.A yı da bi nokta değilde B gibi sonsuza giden bir yön olarak alırsan bu taktirde B yönünden A yönüne sonsuz sayıda olaylar zincirinin gerçekleşebileceğini farkedersin.

 

Burada anlatmak istediğim düşüncendeki tutarsızlıklardır.Yalnız yukarıdaki yazdıklarım evrenin yaratılmamış olduğunu ispat etmeye de yaramaz bu da biline.Kaldı ki seni bu anlattıklarının evrenin yaratılıdığını ispatla da bir alakası yok.

 

Evrenin yaratıldığı konusunda ise seninle ve yaratılış düşüncesindekilerle hemfikirim.Ancak bunu ispat etme gereğini duymuyorum.Herşey bu kadar açık seçik ortada iken kainatın kendisi Aziz ve Kerim olan Allah tarafından yaratıldığını bu kadar haykırıyor iken bunu ispat etme ihtiyacını hiç mi hiç duymuyorum.Dileyen dilediğini düşünmekte özgürdür.Allahın insanlara verdiği özgür iradeyi ne benim ne de bir başkasının gespetmeye hakkı yok.Dahası Allahın gönül hoşnutluğu ile olmayan zorlama inanca ve amele de rızası yok.

 

Özgür iradenin güzelliği de burada.Allah ile kul arasında karşılıklı sevgiye rızaya dayanan bir dostluk.Allahtan razı olanlar ve Allahın razı oldukları.

 

Bunun yanında ise Allaha açıkça cephe alanlar ve bunların dümen suyuna girip Allahın cezalandırmayacağına ölüp de dirilinmeyeceğine hatta Allahın olmadığına ,olamayacağına inandırılarak bir ömrü heder edenler ,bir ömrü heba edenler.

 

Konuyu fazla uzatmayayım.

 

Herkese Saygılar,

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sevgili Kürşat buna şöyle bir örnek vereceğim.Bir sınıfta çalışkan bir öğrenci var.Buna soruyorum sınava çalıştın mı diyorum.O da diyorki hemde nasıl sular seller gibi.Bende o sırada yandaki başka bir öğrenciye o çalışkan öğrencinin sınavdan güzel bir not alacağını söylüyorum.Ve o öğrenci sınavdan güzel bir not alıyor.Sonuç olarak ben o öğrencinin sınavdan iyi bir not alacağını bilmiş oluyorum.Peki ben o öğrenciyi sınava çok iyi hazırlanması konusunda zorladım mı bir cebrim oldu mu? Hayır.O biliyor ki sınava çalışırsa güzel notlar alacak.İradesini kullanarak sınava çalıştı.Yani benim bir etkim olmadan bu sonuca ulaştı.

Bu ve buna benzer örnekler gösteriyor ki bir şeyi önceden bilmek o şeyi bizzat zorla yaptırdığın anlamına gelmiyor.Esasen bilim ve cebretmek apayrı şeylerdir.

Yani birşeyi zorla cebren yaptırmadan da o işin failinin ne yapacağı Allah tarafından önceden bilinebilir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

aynı soruyu burayada yapıştırıyorum: allah olayları melsela benim şu an yazacağımı, yazmadan önce öncesiz ilmiyle biilyormuydu? evet derseniz soruyorum: allahın öncesiz ilmi mi bilinene yani benim şu yazma fiilime tabidir yoksa sonradan olan benim şu yazma fiilim mi allahın öncesiz bilgisine tabidir?

ya da şöyle sorayım: allahın ilmi mi benim fiillerimin sebebi yoksa benim fiillerim mi allahın ilminin sebebidir?

 

bir de ek soru:allah biilyorsa hadiseleri önceden soruyorum bildiği gibi mi irade etti yoksa bildiğinin dışında olarak mı irade etti? bildiği gibi irade etti dersen, benim şu yazacağımı biliyordu. bildiği gibi irade edince bunu yazmamı irade etti demektir. ben allahın irade ettiğini engellemeye kadir olabilir miyim? "olamazsın" dersen, demek ki ben engellemeye kadir olamadığım fiili yapıyorum öyle mi?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.