Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Kurandaki çelişkiler


haksöz

Önerilen İletiler

Sn.haksöz,  

                                          

Sizin göstermiş olduğunuz meallerde bir sürü yanlışlar ve çeviri hataları vardır. Yanı bazı ayetleri sorunlu gibi yapan bu hatalı meal ve yorumlardır Bunların doğru meallerini aşağıya alıyorum.

 

Çelişkiler İddiasına cevaplar.

 

1-KUR’AN DA DİĞER DİNLERE VE İNANÇLARA SAYGI !

 

ولا تسبوا الذين يدعون من دون الله الخ  

 

Enam-108: Allah'tan başkasına tapanlara (ve putlarına,kutsal değrlerine,inançlarına) sövmeyin/hakaret edip saygısızlık yapmayın; sonra onlar da haddi aşarak ve bilgisizce Allah'a/kutsal değer ve inançlarınıza söverler…..’’şeklindedir.

 

(Bu ayetin hükmü gereğince hiçbir kimse başkasının dinine,inancına,meşrebine,mezhebine, düşüncesine ve kutsal değerlerine asla sövemez,saygısızlık yapamaz  ve hakaret edemez.Bu tür tutum ve davranışlar tamamen yasaklanmıştır…)

 

Cevap: Bakalım Bakara-171.ayetin doğru mealinde iddia ettikleriniz var mı?

 

1-Bakara-171.ayetin doğru meali şöyledir.

 

Bakara-171:Böylece,(hakikatleri) inkar edenlerin durumu, ancak başkasının haykırışını işiten ama onu yalnız bir ses ve çağrı şeklinde algılayan kimselerin durumuna benzer. Onlar (manen) sağırdırlar (gerçekleri dinlemezler). Dilsizdirler (gerçekleri söylemezler), kördürler (gerçekleri görmeye çalışmazlar); Çünkü ( anlayıp kavramak için) akıllarını kullanmazlar.''şeklindedir.

 

(Bu ayetlerde bazı  insanların körü körüne eskiye bağlanmaları, yeni ortaya konmuş fikirlere kulak vermemeleri eleştirilmiş, bu konuda doğru olanın, akılcı olarak hareket edilmesi olduğu söylenmiştir.  Peki bunun neresinde sövmek veya hakaret vardır?

 

--------------------------------

 

2-A’RAF-179.Açıklamalı doğru meali!

 

A’raf-179: Gerçek şu ki,biz akletme ve düşünme yetenekleri olup da (hakkı) kavramaya, gözleri olup da (hakkı) görmeye, kulakları olup da (hakkı) duymaya çalışmayan,(iradelerini yanlış yolda kullanan) cin ve insanlardan (bu tür davranışları nedeniyle) cehennemlik olan birçok kimseyi de (aklını kullanan kimseler gibi yeryüzünde) yaydık/onlara da yaşama imkanı verdik. İşte onlar (düşünüp akıllarını kullanmadıklarından dolayı adeta) sürü gibi (düşünmez ve akletmez) olurlar. Hatta onlardan yolca daha da ŞAŞKINDIRLAR. İşte onlardır gerçeklerden habersiz olanlar.  

 

 . اللام في قوله تعالى  "لجهنم" هي لام العاقبة (التحرير والتنوير ) م  .. ولقد ذرأنا لجهنم كثيرا من الجن

 والذرء : البث . وتقدم في سورة الأنعام

تفسير فتح القدير  ) )    وهو الذي ذرأكم في الأرض أي بثكم فيها كما تبث الحبوب لتنبت

 

3-Furkan-44.ayetin doğru meali!

 

Furkan-44: Yoksa sen onların (o putperestlerin) çoğunun (gerçekleri) dinleyeceklerini yahut akıllarını kullanacaklarını mı sanıyorsun? Onlar (düşünüp akıllarını kullanmadıklarından adeta) sürü gibi (düşünmez ve akletmez) olurlar. Hatta onlardan yolca daha da şaşkındırlar.

 

-------------------------------------

 

4-Tevbe-28.ayetin doğru meali!

 

Tevbe-28: Ey inananlar! Doğrusu o (saldırgan) putperestler, kötü (niyetli) insanlardır,Bu nedenle,onlar (şirke dayalı hac ibadetlerini gerçekleştirmek amacıyla) bu seneden sonra  Mescidi Harama yaklaşmasınlar. Eğer (onlarla ticaretinizin kesilmesi sebebiyle) yoksulluktan,ekonomik krizden endişe ediyorsanız,( unutmayın ki gün gelir,)Allah dilerse sizi lutfuyla bolluğa kavuşturur: Zira Allah her (çareyi) bilendir, onu hikmetle (icra) edendir.‘’şeklindedir.

Zira bu ayete ( رجس )’’rics’’pislik ifadesi değil,o putperestlerin kötü niyetlerini ifade eden (نجس ) ‘’neces’’ kelimesi geçiyor. Yani mevcut meallerde bulunan‘’…pisliktirler…’’ şeklindeki çeviri tamamen yanlıştır..

-----

(Bu ayet, Rasulüllah’ın katıldığı Hacc-ı Ekber’in kapanış beyannamesindeki maddelerden bir tanesidir ve belirli muhataplara yönelik bir kesin uyarıdır. Burada konu edilen “müşrikler”, Rasülüllah ile yaptıkları sözleşmeleri, barış antlaşmalarını bozup Müslümanları sinsice ve arkadan vurmak isteyen kimselerdir. Yaptıkları iş ve eylemleri çirkin olan da; bir daha Mescid-i Haram’a sokulmayacak olan da bunlar olup başka yerde yaşayan müşrik, Yahudi, Hıristiyan, Mecusi ve ateistler değildir. Hele hele o günlerden seneler, asırlar sonra dünyaya gelmiş ve gelecek Müslüman olmayanlar hiç değildir.  Ayetin yer aldığı pasajı iyi anlamak gerekmektedir. Pasajda bu konu gayet açık ve nettir. (alıntı)

Aşağıdaki Arapça tefsir metinlerinde de ( نجس) ‘’neces’’in anlamı, manevi olup bununla bir kısım putperestlerin kötü niyet ve düşüncelerine vurgu  yapılmıştır deniliyor.Yani bunların şahıslarına hiçbir hakaret yoktur. Çünkü  kötü niyetli olanlara içiniz/niyetiniz kötüdür,hatta zalime zalimsin,hırsıza hırsızsın, caniye canisin diyebiliriz. İşte bu da böyle.

 Aşağıdaki Arapça lügatında da (فلانٌ نَجَسٌ :أي خبيث فاجر ) ‘’fulanun necesun,ey habisun,facirun ‘’ yani ‘’falan kişinin niyet ve düşüncesi kötüdür/ manevi kötülük kast edilir. .                                                                       

 Bkz: معنى نجس في معجم المعاني الجامع - معجم عربي     ‘’Mu’cemul meani,el camii’’ Lügat kitabı.

 

2-   نجس أي خبث باطنهم ‘’NECESUN,EY HABİSUN BATINUHUM’’ İÇLERİ/Yani niyetleri kötüdür.

 

a ) التحرير والتنوير » )     وقد أنيط وصف النجاسة بهم بصفة الإشراك فعلمنا أنها نجاسة معنوية نفسانية وليست نحاسة ذاتية                                                                                                         

  فلانٌ نَجَسٌ : خبيث فاجر { إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ )              معنى نجس في معجم المعاني الجامع - معجم عربى  

a)            »  تفسير البيضاوي»       يا أيها الذين آمنوا إنما المشركون نجس لخبث باطنهم’’

B)           وجملة القول أن لفظ النجس في القرآن جاء بالمعنى اللغوي المعروف عند العرب لا بالمعنى العرفي عند الفقهاء ، وكانت العرب تصف بعض الناس بالنجس ، وتريد به الخبث المعنوي كالشر والأذى

c)            (تفسير المنار )

 

Bakara-65-66.ayetlerin açıklamalı doğru mealleri.

 

Bakara-65-66: İçinizden cumartesi günü azgınlık edip de,bu yüzünden’’kendilerine aşağılanmış olarak (ruhen) maymunlar (gibi) olun!‘’ dediklerimizi elbette bildiniz.Bunu,çağdaşlarına ve sonradan geleceklere bir ceza örneği ve Allah'a karşı gelmekten sakınanlara öğüt olsun diye yaptık.''

(Mücahid gibi diğer bir kısım alimlere göre,bunlar cismen değil,aşırı dünya hırsı ve tutkusu yüzünden ruhen maymunlar gibi oldular. (bk. Taberî, İbn Aşur, ilgili ayetin tefsiri).

Ayrıca Müfessir Ata'nın da dediği gibi bunlar şekil ve surat olarak değil,aşırı dünya hırsı ve tuıkusu yüzünden karakter,iştah ve doyumsuzluk açısından aç gözlü maymunlar gibi oldular.)   

                               

، قد روي عن مجاهد الذي تلقى التفسير عن ترجمان القرآن ابن عباس أن المراد بمسخهم قردة وخنازير مسخ قلوبهم، فصاروا في نزواتهم، واستيلاء الشهوات على نفوسهم وعبثهم بكل مقدرات القيم الخلقية كالقردة، كما صاروا في قذارات نفوسهم، وتطلبهم للقذر من المكاسب كالخنازير إذا يطلبون القذارات يأكلونها، وتنمو أجسامهم عليها.

وقد قال ابن كثير في تفسيره ما نصه عن مجاهد: فقلنا لهم كونوا قردة خاسئين فقال: مسخت قلوبهم، ولم يمسخوا قردة، وإنما هم مثل ضربه الله تعالى: كمثل الحمار يحمل أسفارا وهذا سند جيد عن مجاهد وهو قول غريب (الجزء الأول من تفسير ابن كثير ص 105 طبع التجارية).

وعندي أنه لا غرابة، وإن كان الأكثرون يستغربونه، وإنه قد وردت أحاديث قد تفيد هذا، فقد روي عن ابن مسعود أنه قال: "سألنا رسول الله -صلى الله عليه وسلم- عن القردة والخنازير أهي من نسل اليهود; فقال -صلى الله عليه وسلم-: "إن الله لم يلعن قوما قط فمسخهم فكان لهم نسل، ولكن هذا خلق كان فلما غضب الله تعالى على اليهود فمسخهم جعلهم مثلهم". [ ص: 2267 ] وإنه قد يستفاد من الحديث أن المثلية في النفوس لا في الأجساد، وهذا هو الذي نميل إليه، واللفظ يحتمله ولذا نختاره.       (زهرة التفاسير)

وقوله : ( كونوا قردة خاسئين ) قال ابن أبي حاتم : حدثنا أبي ، حدثنا أبو حذيفة ، حدثنا شبل ، عن ابن أبي نجيح ، عن مجاهد : ( فقلنا لهم كونوا قردة خاسئين ) قال : مسخت قلوبهم ، ولم يمسخوا قردة ، وإنما هو مثل ضربه الله ( كمثل الحمار يحمل أسفارا ) [ الجمعة : 5 ] .

ورواه ابن جرير ، عن المثنى ، عن أبي حذيفة . وعن محمد بن عمرو الباهلي ، عن أبي عاصم ، عن عيسى ، عن ابن أبي نجيح ، عن مجاهد ، به .

وهذا سند جيد عن مجاهد ، وقول غريب خلاف الظاهر من السياق في هذا المقام وفي غيره

تفسير ابن كثير    (  65   -  سورة البقرة )'' En doğrusunu Allah bilir''      

          

 

Maide-60.ayetin doğru meali !

 

Maide-60-De ki: Allah katında bir karşılık olarak bundan daha kötüsünü bildireyim mi? İşte (her türlü melanet ve azgınlıkları sebebiyle) Allah’ın dışladığı (rahmetinden mahrum bıraktığı) ve kendilerine gazap ettiği ve kendilerinden (ruhen) maymunlar ve domuzlar (gibi) yaptığı ve tağuta tapan/kulluk ve kölelik eden kimselerdir.İşte bunlar mevkice daha fena ve doğru yoldan daha çok sapmış kimselerdir.

 

Maide-60: Allah (şayet kötülük ve azgınlıkları sebebiyle) kimi dışlar/rahmetinden mahrum bırakır ve ona gazap ederse. !!! Kimlerden maymunlar, domuzlar  ve tağuta/şeytani güçlere tapanlar (gibi) yaparsa,!!! İşte onlar yerleri en fena olanlar,doğru yoldan büsbütün sapanlar onlardır.”

Ayetin arapça orjınal metnine uygun yapılan bu doğru meallere baktığımızda,Böyle bir olayın hiç gerçekleşmediğini,ayette geçen ”….dışlar ve ona gazap ederse,!!!  ve kimlerden maymunlar domuzlar ve tağuta tapanlar (gibi) kılarsa, !!! ”ifadeleriyle anlaşılmaktadır.”EDERSE VE KILARSA .!!!” Bu ifadeler şartlı ifadelerdir.Yaptı veya yapıyor anlamına gelmez.! Bu ifadelerle  Allah bunları yapmaya kadir olduğunu, şayet isterse yapabileceğini bildirmektedir. Yani böyle bir şey yapmış değildir.

------------

 

Cuma-5: Ayrıca Kuran’da ilmi ile amel etmeyenlerin, başkalarına nasihat verip kendi nefsini unutanların (bu tutum ve davranışları) Kitap yüklü merkeplerin (taşıdıkları kitaplardan yararlanmama) durumuna benzetilir. (Cuma suresi 5. ayet)

A’raf-176: Biz eğer dileseydik,(iradesine müdahale edip inkara saplanmasını engellemek suretiyle) onu mesajlarımızla yüceltir üstün kılardık; fakat o hep (bu dileğimizin önünde engel olan) dünyaya sarıldı ve azgınlaşıp yalnızca kendi arzu ve heveslerinin peşinden gitti.Bu bakımdan böyle kimsenin durumu (kötü tutum ve davranışları) bir köpeğin durumu gibidir.Öyle ki,onun üzerine korkutarak varsan da dilini sarkıtıp solur,kendi haline bıraksan da. (İşte yalnızca dünyaya sarılan,arzu ve heveslerinin peşinden giden bu tip azgın insanı söz konusu olumsuz durumdan vazgeçirmeye çalışsan da vazgeçmez, onu kendi halinde bıraksan da hidayet olmaz.) Bizim ayetlerimizi yalanlamaya kalkan (ve dünyaya sarılıp yalnızca arzu ve heveslerinin peşinden giden azgın) topluluğun hali işte böyledir.Öyleyse bu kıssayı onlara anlat ki düşünsünler.

 

اي ولو لزم العمل با لايات ولم ينسلخ منها لرفعناه بها وذلك ان مشئية الله تا بعة للزموه الايات الا تري الي قوله ( ولكنه اخلده الي الارض )

تفسير الكشاف) )

وهذا الذي آتاه الله آياته، يحتمل أن المراد به شخص معين، قد كان منه ما ذكره الله، فقص الله قصته تنبيها للعباد. ويحتمل أن المراد بذلك أنه اسم جنس، وأنه شامل لكل من آتاه الله آياته فانسلخ منها.

ه إلى منازل الأبرار من العلماء . بها بسبب تلك الآيات وملازمتها بها لو شئنا لرفعناه

أي: ولو لزمها لرفعناه وهو من قبيل نزع الخف قبل الوصول إلى الماء والمصير إلى المجاز قبل أوانه

والمعنى : إن هذا الكافر إن زجرته لم ينزجر ، وإن تركته لم يهتد ، فالحالتان عنده سواء ، كحالتي الكل

 

İnsan davranışlarını anlamının bir yolu da hayvan davranışlarını incelemektir. İnsanlar, bazı olumsuz davranışları ya da kişilik özelliklerini hayvan davranışlarına benzeterek anlatmaya çalışırlar. İnsanlığın bu etkili ifade biçimi, Yüce Allah tarafından Kuran’da da kullanılmıştır.

Bazı insanların (ruhen) maymun karakterine çevrildiğini açıklayan ayetleri, aşağılık kompleksi, üstünlük isteği ve cimrilik özelliği, insan davranışlarının eşeğe benzetildiği ayetleri, anlayışsızlık, bilgi davranış uyumsuzluğu ve iletişimde ölçüsüzlük, insan davranışının köpeğe benzetildiği ayeti ise, insanın doyumsuzluğu ve buna bağlı ortaya çıkan sıkıntı olarak  ele alacağız.

Allah Kuran’da,helal haram gözetmeyen, verilmiş nimetleri hak ve eşitçe paylaşmayan, bölüşmeyen  zihniyeti eleştirmiştir. Mal düşkünlerini, mülkü mezara götürecekmiş gibi davrananları, para ile güç devşirip hegemonya kuranları, para ile üstünlük taslayanları, para ve malla övünenleri, para ile kendini değerli zannedenleri, paraya kul olanları;  Aç gözlü aşağılık maymunlara ve domuzlara benzetir. ( Bakara 65, A’raf 166, Maide 60. ayetler)

Kuran’da ki tüm yasaklar insanların nefislerine hâkim olması için ruhî bir terbiyedir. İlgili ayetlerde  bahsedilen kişiler. hırs, tamah ve açgözlülükleri yüzünden bir türlü yola gelmediler. Mal mülk hırsı karakterlerini bozdu. Akılları tutuldu, vicdanları paslandı, yürekleri karardı. Verdikleri sözle çeliştiler. İşlerine gelmeyince şeriatlarını (hukuklarını) çiğneyebildiler. Arzu ve iştahlarına gem vuramayan böylesi tipler “maymun iştahlı” olmaları yüzünden perişan oldular. Çünkü tıpkı bir maymun gibi davranıyorlardı. Hiçbir şeyde sebatları yoktu. Şeriatı (hukuku) çıkarları uğruna ilk çiğneyen yine kendileri oluyordu.

Görüldüğü üzere maymunluk, domuzluk ve tağutluk dünya malına dalmak, doymak nedir bilmeyip fazlası gelse yine istemek, günah, saldırganlık, haram yiyicilik ve eli bağlı olmak (cimrilik) ile ilgilidir. Böylesi açgözlü, muhteris tiplere de “aşağılık maymunlar ve domuzlar” denmiştir.Bu ifade de hakaret değil bilakis etkili bir ifade biçimi vardır.

Kuran, herhangi bir makam sahibine veya zenginlere kulluk eden, her denilene çanak tutma özelliği sergileyen karakterleri;  Dilini sarkıtarak soluyan köpeklere benzetir.(Araf suresi 176 )

 

Hz. Peygamber; mal, servet, çevre, nüfuz sahibi olan şımarık Mekkeli müşriklere; mülk Allah’ındır! Yani tabiattaki her şey tüm insanların ortak malıdır. Sadece size emeğinizin karşılığı olan bir pay vardır (Nisa suresi 32), gerisini ihtiyaç sahipleri ile paylaşıp bölüşmelisiniz diyor.  Allah, Fussilet suresi 10. ayette de şöyle buyurmaktadır.

 

Fussilet-10: Orada (yerde) onun üstünden kökleri yerin derinliklerine  kadar giden dağlar var etti, onda bereketler yarattı ve isteyip arayanlar için EŞİT OLMAK ÜZERE oradaki rızıkları dört günde/mevsimde yetiştirilmek üzere takdir etti.

 

Ayrıca söz konusu ayete ‘’فمثله كمثل الكلب ‘’… herhangi bir makam sahibine veya zenginlere kulluk eden, her denilene çanak tutma özelliği sergileyen bazı insanların bu menfi karakterleri; ‘’köpeğin ki gibidir‘’ deniliyor.O,köpeğe benziyor,denilmiyor.Eğer ‘’هو كا لكلب‘’ huve kelkelbi ‘’şeklinde olsaydı,o zaman  söz konusu şahsın kendisi köpeğe benzetilirdi.Ama ayet öyle değildir.Şahsın kendisi değil,onun negatif tutum ve davranışlarında bir benzetilme yapılmıştır..2-Köpekler niye sık nefes alır.? Çoğu memeli gibi köpekler de bazı fiziksel fonksiyonlar sayesinde vücut ısılarını kontrol edebilme yeteneğine sahiptirler. Termoregülasyon olarak adlandırılan bu yetenek sayesinde köpekler değişik iklim ve hava şartlarına uyum sağlayabilirler.Çoğu memeli terleme yoluyla vucut ısısını dengeler.Ancak köpek derisinde ter bezleri olmadığı için onlar sık nefes alarak ısıyı dengelerler...Bu şekilde daha çok oksijen solur ve buharlaşmayı,haliyle serinlemeyi çabuklaştırır.Evet köpeklerde insanlarda olduğu gibi ter bezleri bulunmamakta, dolayısıyla vücuttaki sıvı fazlası ve toksinler bu yolla atılmamaktadır.Köpekler bunu ağız yoluyla gerçekleştirmektedirler.Bu nedenle her zaman daha sık nefes alıp vererek vücut ısılarını dengelerler ve bir nevi terleme işlevlerini yerine getirirler.. İşte köpeklerdeki bu durumun nedeni bilimsel olarak  yirminci yüzyıldan önce bilinmiyordu. .Kur’an,hidayet ve doğru yoldan yüz çeviren, dünyaya saplanıp nefsinin hevasına uyup azmış kimsenin misalini köpeklerin sık dillerini sarkıtıp nefes aldıklarınkine benzetmiştir...!!!

 

Özetle,burada da belli bir şahıs söz konusu olmadığından bu meçhul kişinin azgınlık,kötü tutum ve davranışları diğer canlı türlerinin davranışlarına benzetilmesinde hiçbir hakaret söz konusu değildir.  Zira burada belli bir kişi veya belli bir guruba vurgu yapılmış değildir ki bir hakaret olsun.çünkü burada isimi belirtilmeyen birinin azgınlıkları, kötü tutum ve davranışları diğer bazı canlılarınkine benzetilmiştir, bu şekilde ise hakaret yoktur. Ayrıca kur’an da ne merkep,ne domuz ve ne de köpek için pis hayvanlar ifadesi de geçmiyor. Sadece bunların etleri insan sağlığına zararlı olduğundan etlerinin tüketilmesi yasaklanmıştır. Yani bu tür hayvanlara bile bir hakaret yoktur,insana nasıl bir hakaret olur?  İşte kur’an, kişinin veya toplumun inanç ve eylemlerine bakmaksızın bütün insanları değerli  ve saygın bir varlık olarak görüyor.

 

 

İsra-70: Gerçekten biz insanoğlunu /tüm insanları değerli ve saygın kıldık…’’deniliyor.devamı gelecek.

 

Saygılarımla.

----------------------

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

kuranda çelişki hakkında 

...demir baba sultanın yanında geldi virani baba ve dedi ki:..ben çok iyi kuran okurum?

...demir baba dedi ki:"...sen kuranı değil bırak kuran seni okusun?" kuran bir hakikat aynasıdır buna göre çelişki ayndad değil aynadaki kişide görünmektedir doğru mu anladım.nahl suresi 98ze göre euzü ile başlanmalıdır yok bu yapılmıyorsa şeytan-ı hayzep ile veya hanzep ile kuran okuması başlanmıştır ki manasını anlamak mümkün değildir.zira bu hanzep şeytanı kuranı anlaşılmaz ve çelişkili kılar zaten bir adam ateist bir niyet ile kuranı aldı ise eline vay haline o kuran ona şer kaderde rehber ve kılavuzluk eder.

Kuran derki:...benim hakkımda ne düşünürsen Allah sana iki katını versin? STOP

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 8 ay sonra...
  • 1 ay sonra...
  • 6 ay sonra...

Kimseye hesap sorulmayacak diye bir yaklasim yoktur Kuranda.Bu tamamen yanlis bir tanimlamadir dolayisiyla bu yanlis tanimlamalarla Kuran da celiskiler varmis gibi yorum yapiliyor.

Kuranda insanlarin kisisel yanlisliklarinin tövbe edilerek affettirilecegi yaklasimi vardir.Kisisel yanlislardan kasit dogru yol üzerinde olmamak kötü yollara gitmek kendine zarar vermek vs.olarak anlatilabilir.Ancak kötü yola gidildiginde kendinden baskasina zarar vermissen bu KUL HAKKI olarak görülür ki Allahin affetmedigi günah KUL HAKKI'dir.Digeride Alllaha ortak kosmak Alllahin ayetlerini inkar etmektir.Bunlarin disinda kalan günahlarin affi mümkündür.

Yani namaz kilmadi,oruc tutmadi diye Allah insanlardan hesap sormayacak,ama kalbini kirdigin bir baskasinin KUL HAKKInin hesabini soracaktir.Kuran'in anlatimi böyledir.

Bana kul hakkiyla gelmeyin sözü buna bir delildir.

 

saygilarla

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.