Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 Hakka Suresi: Ali Bulaç 17- Melek(ler) ise, onun çevresi üzerindedir. O gün, Rabbinin arşını onların da üstünde sekiz (melek) taşır. Diyanet Vakfı 17. Melekler onun (göğün) etrafındadır. O gün Rabbinin arşını, bunların da üstünde sekiz (melek) yüklenir. Edip Yüksel 17. Melekler her yandadır. Rabbinin yönetimi o gün sekiz (evren) üzerinde egemen olacaktır. Elmalılı Hamdi Yazır 17-Melek de kenarları üzerindedir ve üstlerinde o gün Rabbinin Arş'ını sekiz melek taşır. Süleyman Ateş 17. Melekler de onun kenarlarındadır. O gün Rabbinin tahtını, üstlerinde sekiz (melek) taşır. Yaşar Nuri Öztürk 17 Melek de onun kenarlarındadır. Rabbinin arşını, o gün onların üstündeki sekiz taşır. Tanrı'nın mekanı var mı, yok mu tartışmalarına ışık tutacak bir ayet ve Muhammed'in ilah anlayışına bir örnek. Allah'ı, kölelerin taşıdığı tahtta seyahat eden Hint Mihracesi sanıyor Muhammed. Sonra da birileri çıkıyor, Allah zamandan ve mekandan münezzehtir deyip, Kuran'ı inkar ediyor. Saygılar. Alıntı
Φ katakuta Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 Aaaaa olurmu öyle şey BrainSlapper; Yüce Allah ...... .... kötü niyetlilerin çıkacağını bildiği için bak nasıl ayet indirmiş Ali İmran 7- Sana bu kitabı indiren O'dur. Bunun âyetlerinden bir kısmı muhkemdir ki, bu âyetler, kitabın anası (aslı) demektir. Diğer bir kısmı da müteşabih âyetlerdir. Kalblerinde kaypaklık olanlar, sırf fitne çıkarmak için, bir de kendi keyflerine göre te'vil yapmak için onun müteşabih olanlarının peşine düşerler. Halbuki onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez. İlimde uzman olanlar, "Biz buna inandık, hepsi Rabbimiz katındandır." derler. Üstün akıllılardan başkası da derin düşünmez. *** Alıntı
Φ sarıgöl Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 Aaaaa olurmu öyle şey BrainSlapper; Yüce Allah ...... .... kötü niyetlilerin çıkacağını bildiği için bak nasıl ayet indirmiş Ali İmran 7- Sana bu kitabı indiren O'dur. Bunun âyetlerinden bir kısmı muhkemdir ki, bu âyetler, kitabın anası (aslı) demektir. Diğer bir kısmı da müteşabih âyetlerdir. Kalblerinde kaypaklık olanlar, sırf fitne çıkarmak için, bir de kendi keyflerine göre te'vil yapmak için onun müteşabih olanlarının peşine düşerler. Halbuki onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez. İlimde uzman olanlar, "Biz buna inandık, hepsi Rabbimiz katındandır." derler. Üstün akıllılardan başkası da derin düşünmez. *** DOĞRU SÖZE NE DENİR. Alıntı
Φ sarıgöl Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 ARAF-54. ŞÜPHESİZ, Allah'tır sizin Rabbiniz; gökleri ve yeri altı çağda yaratan; ve arşa, o sınırsız kudret ve iktidar makamına kurulan. Gündüze, kendisini ivedilikle kovalayan geceyi sarıp sarmalayan O; koyduğu yasalara boyun eğen güneşiyle, ayıyla, yıldızlarıyla her şey O'nun: bütün bir yaratılış ve tüm buyurma, yasama kudreti. Ne yücedir Allah, ne uludur âlemlerin Rabbi. AÇIKLAMA. Burada, Arş terimine gelince (lafzen, "taht" veya "hüküm/iktidar makamı") klasik ve modern, bütün Müslüman müfessirler ittifakla, sözcüğün Kur'an'da geçen bu mecazî kullanımının, Allah'ın, bütün yaratıkları üzerindeki mutlak hüküm ve iktidarını ifade ettiği görüşündedirler. Dikkate değer bir husus da şudur ki, Kur'an'da Allah'ın "kudret ve iktidar makamına" oturduğundan söz edilen yedi yerin hepsinde (7:54, 10:3, 13:2, 20:5 25:59, 32:4 ve 57:4) bu ifade Allah'ın âlemleri yaratmasına ilişkin bir açıklamayla bağlantılı olarak geçmektedir. -Genellikle "gün", ama yukarıda "çağ" (aeon) olarak tercüme edilen yevm sözcüğü, Arapça'da, ister "çağ" (aeon) gibi son derece uzun, ister "an" gibi son derece kısa olsun, her türlü süreyi ya da zaman aralığını ifade etmekte kullanılır; yirmidört saatlik bir güne karşılık olarak kullanılması, onun pek çok çağrışımı içinden sadece biri durumundadır. HAKKA-17. ve melekler onun başlarında [duracak]; ve onların da üstünde, o Gün sekiz(i) Rabbinin kudret ve egemenlik tahtını taşıyacak. AÇIKLAMA. Allah hem zaman hem de mekanda sonsuz/sınırsız olduğundan, O'nun "taht"ı (arş) tamamen mecazî bir yükleme sahiptir ve Allah'ın mevcut olan veya olabilecek her şey üzerindeki mutlak ve erişilmez derinlikteki otoritesini gösterir. Bu sebeple, O'nun kudret tahtının "taşınması", , yani Allah'ın kudretinin Hesap Günü'ndeki tam ve kesin tezahürünün işareti. "Allah'tan başka kimse onun kesin anlamını bilemez” Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 Yazar Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 HAKKA-17. ve melekler onun başlarında [duracak]; ve onların da üstünde, o Gün sekiz(i) Rabbinin kudret ve egemenlik tahtını taşıyacak. AÇIKLAMA. Allah hem zaman hem de mekanda sonsuz/sınırsız olduğundan, O'nun "taht"ı (arş) tamamen mecazî bir yükleme sahiptir ve Allah'ın mevcut olan veya olabilecek her şey üzerindeki mutlak ve erişilmez derinlikteki otoritesini gösterir. Bu sebeple, O'nun kudret tahtının "taşınması", , yani Allah'ın kudretinin Hesap Günü'ndeki tam ve kesin tezahürünün işareti. "Allah'tan başka kimse onun kesin anlamını bilemez” 8 melek bu mecazi tahtı nasıl taşıyorlar? Nereye taşıyorlar? Alıntı
Φ Aurelius Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 evet . Allah eninde sonunda bizi yakacak sanırım.. kitabı bile bu kadar zor anlaşıldığına göre.. pardon herşey apaçıktı değil mi? ama neden şu cümle şu anlama geliyor. neden biz oolduğu gibi anlamıyoruz. sonuçta yanacağız yahuu:) ya komik desem komik değil.. birde bişey açıklanmaya çalışıldığında yok aslında şu cümle şu anlamlara geliyor.. yok biz şu an ki düşüncelerimizle bunu anlayamayız.. ne yapalım suçumuz ne tam çevirilip anlaşılamıyo ki bile. yok canım Allahın niyeti baştan belli yanacağız hepimiz başka ne olabilir ki? yani demem o ki anladığımız kadarıyla bile çelişkiler çelişkiler.. Alıntı
Φ sarıgöl Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 8 melek bu mecazi tahtı nasıl taşıyorlar? Nereye taşıyorlar? Brainslapper. Hiç bir dini argümana ihtiyaç duymadan sana bir cevap yazacağım polemik falan yapmayada gerek yok aslında yazılan cevaplar her şeyi anlatıyor ama olsun. Cevap biz İnsanların vucudu var, Başı var, başta ne var "beyin" Beyinde ne var "AKIL" Aklı kim taşıyor İnsan ve beyni "AKLI" bana anlat tarif et neyse bu yazdıklarımı sakın (vahdeti vucud) a yorma tamammı. Birde yazılanları her zaman yaptığın gibi dezonfarmasyon yapıp bize sunma "Tahtı" nasıl,nereye taşıyorlar gibi buradaki "Mecaz" ı insanlara kendi fikrince yazma. Buradaki anlatım (tefsir) "Allah'ın, bütün yaratıkları üzerindeki mutlak hüküm ve iktidarını ifade ettiğidir" biraz gayret et biraz düşün bak hakikat nasıl anlaşılacak saygılar. Alıntı
Φ katakuta Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 5 Mart , 2007 ALINTI(katakuta @ Mar 5 2007, 06:11 PM) Aaaaa olurmu öyle şey BrainSlapper; Yüce Allah ...... .... kötü niyetlilerin çıkacağını bildiği için bak nasıl ayet indirmiş Ali İmran 7- Sana bu kitabı indiren O'dur. Bunun âyetlerinden bir kısmı muhkemdir ki, bu âyetler, kitabın anası (aslı) demektir. Diğer bir kısmı da müteşabih âyetlerdir. Kalblerinde kaypaklık olanlar, sırf fitne çıkarmak için, bir de kendi keyflerine göre te'vil yapmak için onun müteşabih olanlarının peşine düşerler. Halbuki onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez. İlimde uzman olanlar, "Biz buna inandık, hepsi Rabbimiz katındandır." derler. Üstün akıllılardan başkası da derin düşünmez. DOĞRU SÖZE NE DENİR. Size zahmet olmasın diye yardımcı olayım dedim sayın sarıgöl.Çünkü böyle bir savunma geleceğinden adım gibi emindim.Nede olsa aynı mesleğin içinden geliyorum Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Yazar Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Birde yazılanları her zaman yaptığın gibi dezonfarmasyon yapıp bize sunma "Tahtı" nasıl,nereye taşıyorlar gibi buradaki "Mecaz" ı insanlara kendi fikrince yazma. Buradaki anlatım (tefsir) "Allah'ın, bütün yaratıkları üzerindeki mutlak hüküm ve iktidarını ifade ettiğidir" biraz gayret et biraz düşün bak hakikat nasıl anlaşılacak saygılar. O ayetteki "taht" kelimesi mecaz anlam diyen sensin. Ben de soruyorum o zaman: Mecaz anlamda kullanıldığını varsayalım. Bu mecaz anlamdaki tahtı nereye taşıyorlar? Taht kelimesinin mecaz anlamının "bütün yaratıkları üzerindeki mutlak hüküm ve iktidarı" olduğunu da varsayalım. 8 Melek, O gün, Allah'ın bütün yaratıkları üzerindeki mutlak hüküm ve iktidarını mı taşıyorlar? Bu ne demek? Anlamlı bir cümle mi bu? İktidarı taşımajk ne demek? Allah'ın iktidarını mı kullanıyorlar? Yoksa Allah'ın iktidarı onların üstüne mi inşa edilmiş? Ayrıca o gün dışındaki günlerde, bu iktitar nasıl taşınıyor? Nere taşınıyor? Kaç melekle taşınıyor? Sayın sarıgöl, Muhammed, heralde, köleleri tarafından tahtı taşınan bir Hint Mihracesi gördü, "Allah olsa olsa bööle bişeydir" demiş olmalı. Bu tahtta Mihrace taşıma işi Yemen ve Oman taraflarında da var. Belki de Yemen ziyaretinde görmüştür. Zira Hint kültüründen sadece bu Mihrace figürünü almamış. Hint Kültüründeki yüzlerce ilahın başı olan BRAHMAN2ı da Rahman olarak ithal etmiş. İster doğrudan anlamıyla al, ister mecazi anlamıyla al, Muhammed'in burada söylediği şey kitaptaki diğer husularla çelişiyor. (Allah'ın mekansızlığına ilgili ayetlerle. Gücünün herşeye yettiğine ilişkin ayetlerle. Kendisinin hiç eşi, dostu, akrabası, yardımcısı olmadığına ilişkin ayetlerle). Mihrace'ye selamlar. Sana saygılar. Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Mecaz anlamda kullanıldığını varsayalım. Bu mecaz anlamdaki tahtı nereye taşıyorlar? Taht kelimesinin mecaz anlamının "bütün yaratıkları üzerindeki mutlak hüküm ve iktidarı" olduğunu da varsayalım. 8 Melek, O gün, Allah'ın bütün yaratıkları üzerindeki mutlak hüküm ve iktidarını mı taşıyorlar? Bu ne demek? Anlamlı bir cümle mi bu? İktidarı taşımajk ne demek? Allah'ın iktidarını mı kullanıyorlar? Yoksa Allah'ın iktidarı onların üstüne mi inşa edilmiş? Ayrıca o gün dışındaki günlerde, bu iktitar nasıl taşınıyor? Nere taşınıyor? Kaç melekle taşınıyor? BrainSlapper'den yerinde ve düşündürücü sorular bende nasıl bir açıklama geleceğini merak ettim umarım birisi cevaplarda aydınlanırız Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Bu ayetlerin mecaz ile, şununla, bununla suvunulacak tarafı yoktur. Bu ayetler kıyamat zamanını anlatıyor. Alenen , gök yarılacağından dolayı, gökte olan tanrının da düşmemesi için tahtının 8 melek tarafından taşınacağı anlatılıyor. Hakka 14 : Arz ve dağlar yerlerinden kaldırılıp şiddetle birbirine çarpılarak darmadağın olduğu zaman, Hakka 15 : İşte o gün olacak olur. Hakka 16 : O gün gök yarılmış, sarkmıştır. Hakka 17 : Melekler de onun etrafındadır, O gün Rabbinin Arşını bunların da üstünde sekiz melek yüklenir. İnandığınız şeylerle yüzleşmekten korkmayın... Alıntı
Φ katakuta Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Bu ayetlerin mecaz ile, şununla, bununla suvunulacak tarafı yoktur. Bu ayetler kıyamat zamanını anlatıyor. Alenen , gök yarılacağından dolayı, gökte olan tanrının da düşmemesi için tahtının 8 melek tarafından taşınacağı anlatılıyor. Hakka 14 : Arz ve dağlar yerlerinden kaldırılıp şiddetle birbirine çarpılarak darmadağın olduğu zaman, Hakka 15 : İşte o gün olacak olur. Hakka 16 : O gün gök yarılmış, sarkmıştır. Hakka 17 : Melekler de onun etrafındadır, O gün Rabbinin Arşını bunların da üstünde sekiz melek yüklenir. İnandığınız şeylerle yüzleşmekten korkmayın... O takdirde şöyle bir şey daha çıkıyor ortaya.Bu sekiz melek allahı taşıyabildiklerine göre,allahtan daha güçlü olmalılar.Çünkü en basit mantık bile bunu gerektirir. Taşıyan,taşınandan her zaman kuvvetlidir. Alıntı
Misafir feraklit Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Hakka Suresi:Ali Bulaç 17- Melek(ler) ise, onun çevresi üzerindedir. O gün, Rabbinin arşını onların da üstünde sekiz (melek) taşır. Diyanet Vakfı 17. Melekler onun (göğün) etrafındadır. O gün Rabbinin arşını, bunların da üstünde sekiz (melek) yüklenir. Edip Yüksel 17. Melekler her yandadır. Rabbinin yönetimi o gün sekiz (evren) üzerinde egemen olacaktır. Elmalılı Hamdi Yazır 17-Melek de kenarları üzerindedir ve üstlerinde o gün Rabbinin Arş'ını sekiz melek taşır. Süleyman Ateş 17. Melekler de onun kenarlarındadır. O gün Rabbinin tahtını, üstlerinde sekiz (melek) taşır. Yaşar Nuri Öztürk 17 Melek de onun kenarlarındadır. Rabbinin arşını, o gün onların üstündeki sekiz taşır. Tanrı'nın mekanı var mı, yok mu tartışmalarına ışık tutacak bir ayet ve Muhammed'in ilah anlayışına bir örnek. Allah'ı, kölelerin taşıdığı tahtta seyahat eden Hint Mihracesi sanıyor Muhammed. Sonra da birileri çıkıyor, Allah zamandan ve mekandan münezzehtir deyip, Kuran'ı inkar ediyor. Saygılar. Mesele kısaca şöyle: Arş , Allah'ın ona istiva ettiği, ve bir ''mecazi makam'' anlamında. Yani şöyle ifade edeyim: Allah'ın arşta ''yaşadığına dair '' bir ayet veya hadis yoktur. Temsili bir makamdır Arş. İstiva : (a.i. sevâ'dan.) 1-Ortada ve tam bir derecede bulunma, itidal. 2-Birden çok şeyin birbirine denk olması, eşit olma, müsavilik. 3-Düz olma, düzlük. 4-Yönelme. Soruyorum : Hangisi ? Bir çok tabir var, ama hiç birinde senin iddia ettiğin gibi ''yaşanan yer'' anlamı yok. Dahası bulamazsında ..! Daha ziyade taşıdığı anlam şöyle: Bütün herşeyi içine alan ve Allah'ın kudretiyle istiva ettiği yer. Neden bu kadar zor bir uslupla açıklanıyor peki: Zira mekan her yerde bizim bildiğimiz 3 boyuta mahpus bir mekan değil. Zamanın relativitesi cihetiyle yıldızda bile zaman farklıyken, tüm evreni tazammum eden bir şeyden bahsediliyor. İşte bu ve bunun gibi nedenlerle bu tarz ayetlere ''müteşabih'' denilmiştir. Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Yazar Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Mesele kısaca şöyle:Arş , Allah'ın ona istiva ettiği, ve bir ''mecazi makam'' anlamında. Yani şöyle ifade edeyim: Allah'ın arşta ''yaşadığına dair '' bir ayet veya hadis yoktur. Temsili bir makamdır Arş. İstiva : (a.i. sevâ'dan.) 1-Ortada ve tam bir derecede bulunma, itidal. 2-Birden çok şeyin birbirine denk olması, eşit olma, müsavilik. 3-Düz olma, düzlük. 4-Yönelme. Soruyorum : Hangisi ? Bir çok tabir var, ama hiç birinde senin iddia ettiğin gibi ''yaşanan yer'' anlamı yok. Dahası bulamazsında ..! Daha ziyade taşıdığı anlam şöyle: Bütün herşeyi içine alan ve Allah'ın kudretiyle istiva ettiği yer. Sevgili feraklit, İletilerimde Allah'ın yaşadığı yer iddiası falan yok. Yaşıyor mu, namaz mı kılıyor, kara kara düşünmüyor mu, bizi mi izliyor, sıkıntıdan patlıyor mu biz bilemeyiz. Bizim sorunumuz değil o. Orada bir mekandan, senin deyiminle bir makamdan, Bütün herşeyi içine alan ve Allah'ın kudretiyle istiva ettiği yer'den söz ediliyor. Mecazi anlamda "arş"ın "mecazi makam" olduğunu varsayalım diye başlayan bir iletim var yukarda... onu oku..sonra cevap yaz.. Kafam kalın ya, almıyor işte, sen yardımcı ol. Bu mecazi makamı 8 melek nasıl taşıyor? Mecazi şey taşınır mı? Nereden nereye taşınıyor? neden o gün -mahşer günü- taşınıyor? Yoksa Muhammed Allah'ı, köleleri tarafından taşınan tahta kurulmuş bir Hint Mihracesi gibi birşey mi tasavvur ediyor da, Mahşerde toplanan insanlara hitap etsin diye hitabet makamına mı taşıyorlar Mihraceyi? Saygılar. Alıntı
Φ odessa Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 sizlerden(ateist geçinenlerden) ricam ya soru sorun ya düşünce belirtin.. burada müslüman insanların kitaplarıyla dalga geçerek veya birşeyleri kabul ettirmeye çalışarak bir yere varılacağını sanmıyorum.. saygılar.. Alıntı
Φ sarıgöl Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 O ayetteki "taht" kelimesi mecaz anlam diyen sensin. Ben de soruyorum o zaman: Mecaz anlamda kullanıldığını varsayalım. Bu mecaz anlamdaki tahtı nereye taşıyorlar? Taht kelimesinin mecaz anlamının "bütün yaratıkları üzerindeki mutlak hüküm ve iktidarı" olduğunu da varsayalım. 8 Melek, O gün, Allah'ın bütün yaratıkları üzerindeki mutlak hüküm ve iktidarını mı taşıyorlar? Bu ne demek? Anlamlı bir cümle mi bu? İktidarı taşımajk ne demek? Allah'ın iktidarını mı kullanıyorlar? Yoksa Allah'ın iktidarı onların üstüne mi inşa edilmiş? Ayrıca o gün dışındaki günlerde, bu iktitar nasıl taşınıyor? Nere taşınıyor? Kaç melekle taşınıyor? Sayın sarıgöl, Muhammed, heralde, köleleri tarafından tahtı taşınan bir Hint Mihracesi gördü, "Allah olsa olsa bööle bişeydir" demiş olmalı. Bu tahtta Mihrace taşıma işi Yemen ve Oman taraflarında da var. Belki de Yemen ziyaretinde görmüştür. Zira Hint kültüründen sadece bu Mihrace figürünü almamış. Hint Kültüründeki yüzlerce ilahın başı olan BRAHMAN2ı da Rahman olarak ithal etmiş. İster doğrudan anlamıyla al, ister mecazi anlamıyla al, Muhammed'in burada söylediği şey kitaptaki diğer husularla çelişiyor. (Allah'ın mekansızlığına ilgili ayetlerle. Gücünün herşeye yettiğine ilişkin ayetlerle. Kendisinin hiç eşi, dostu, akrabası, yardımcısı olmadığına ilişkin ayetlerle). Mihrace'ye selamlar. Sana saygılar. Şimdi brainslapper yazıma verdiğin cevap veya ileri sürdüğün "absürtlükler" zannedersem siz ve şürekanız tarafındanda komik bulunuyor yahut hakikaten cevap kıtlığı çektiğinizden olayı tamamen "polemik" boyutuna çekiyorsunuz belkide verdiğim cevapları anlamadığınızdan yine aynı teraneleri servis yapıyorsunuz buradan şunu yazmak istiyor ve yazıyorum nacizane lütfen bilmediğiniz konuda ya yazmayın yada anlamadığınız bir şey varsa sorun izah edelim yoksa yazılan yazıları polemik,dezonfarmasyon,veya ajite etmek basit çalakalem yazarsın cevap yazdığını zannedersin fakat yazdığıkların öbür yazdıklarınında tekrarı olduğunuda bilmez cevap yazdım zannedersin ama size karşı yazılan karşı cevaplarıda anlamadığınıda anlamazsın yine tekrar ediyorum eğer forumdaş olarak karşılıklı yazışacaksak doğru dürüst yazı bekliyorum (çarpıtma,yorum) değil saygılar. Alıntı
Φ sarıgöl Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Size zahmet olmasın diye yardımcı olayım dedim sayın sarıgöl.Çünkü böyle bir savunma geleceğinden adım gibi emindim.Nede olsa aynı mesleğin içinden geliyorum ACABA????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????. Alıntı
Misafir feraklit Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Sevgili feraklit, Yaşıyor mu, namaz mı kılıyor, kara kara düşünmüyor mu, bizi mi izliyor, sıkıntıdan patlıyor mu biz bilemeyiz. Kardeş senden rica ediyorum ''bu uslupla yazma''. Okurken üzülüyorum, rahatsız oluyorum. Bu mecazi makamı 8 melek nasıl taşıyor? Mecazi şey taşınır mı? Nereden nereye taşınıyor? neden o gün -mahşer günü- taşınıyor? Mecaz derken, ortada böyle bir şey yok anlamında mecaz demedim ben.Anlamaya çalış. Mesela sen şuan evinden nete bağlanıyorsun, bir başkası iş yerinden, öbürü cafeden bağlanıyor nete. Türksih media bunların ''buluştukları nokta'' derken, sen sanal olan türkish medianın içine bedeninle girmiş oluyor musun ? Hayır.Demek ki burada bir ''mecazi-buluşma'' söz konusu oluyor..! Bunu anlama noktasında bir sıkıntı yaşamazken, Allah'ın tahtı, makamı... gibi müteşabih dediğimiz ve maddi alemi kuşatan ''anlatımlarda'' neden sıkıntı yaşıyorsun sevgili slaper ? Allah'a ait olan bir boyut ve Allah'ın maddi alemle iletişim için ortada olan bir boyutu düşün. Allah'ın dahil olmadığı bu boyutu yüklenen vazifeli varlıklar(melekler) var. Ama Allah, maddi alemle iletişim ve/veya maddi aleme müdahale anlamında, bu işi mümkün kılan bir boyutta ''Arşa İstiva'' ediyor...Arşa yöneliyor. Dikkat edersen ortada '' Allah Arşta ve bu Arşıda birileri taşıyor'' gibi bir manayı , bildiğimiz '' zaman ve mekan'' a kıyaslayarak düşünmeye ve anlamaya çalışıyoruz. Hata burada işte..! Yani bir yerde olmak için yerini terk etmeye gerek yoktur. Güneşi düşün, ışığıyla dünyadaki her zerreye dokunuyor ama dünyadan milyonlarca km uzaklıkta durmakta. Şimdi elimizdeki bir aynada güneşi müşahade etsek ve güneşi bu aynada (ellerimizle aynayı tutuyoruzya) avuçlarımıza alsak, denilebilir miki, ''güneşi ben avucumda taşıyorum''...! Bunun gibi düşünmene mani olan bir durum yok ortada. İşte nasılki sen, Güneşi avucuna almamışsan, Allah'ı ve O'nun Arş'ınıda melekler ''ANLADIĞIN ANLAMDA'' sırtlarına yüklenmemişlerdir. Ayrıca Yoksa Muhammed Allah'ı, köleleri tarafından taşınan tahta kurulmuş bir Hint Mihracesi gibi birşey mi tasavvur ediyor da, Mahşerde toplanan insanlara hitap etsin diye hitabet makamına mı taşıyorlar Mihraceyi? Yakışmıyor bu ifadeler..! Lütfen Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 .... buradan şunu yazmak istiyor ve yazıyorum nacizane lütfen bilmediğiniz konuda ya yazmayın yada anlamadığınız bir şey varsa sorun izah edelim yoksa yazılan yazıları polemik,dezonfarmasyon,veya ajite etmek basit çalakalem yazarsın cevap yazdığını zannedersin fakat yazdığıkların öbür yazdıklarınında tekrarı olduğunuda bilmez cevap yazdım zannedersin ama size karşı yazılan karşı cevaplarıda anlamadığınıda anlamazsın yine tekrar ediyorum eğer forumdaş olarak karşılıklı yazışacaksak doğru dürüst yazı bekliyorum (çarpıtma,yorum) değil saygılar. sarıgöl verilecek bir cevap yok mu bu konu hakkında, sanırım şu an tüm kafası karışık olanlar, cevap bekliyor !!! saygılar Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Yazar Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Şimdi brainslapper yazıma verdiğin cevap veya ileri sürdüğün "absürtlükler" zannedersem siz ve şürekanız tarafındanda komik bulunuyor yahut hakikaten cevap kıtlığı çektiğinizden olayı tamamen "polemik" boyutuna çekiyorsunuz belkide verdiğim cevapları anlamadığınızdan yine aynı teraneleri servis yapıyorsunuz buradan şunu yazmak istiyor ve yazıyorum nacizane lütfen bilmediğiniz konuda ya yazmayın yada anlamadığınız bir şey varsa sorun izah edelim yoksa yazılan yazıları polemik,dezonfarmasyon,veya ajite etmek basit çalakalem yazarsın cevap yazdığını zannedersin fakat yazdığıkların öbür yazdıklarınında tekrarı olduğunuda bilmez cevap yazdım zannedersin ama size karşı yazılan karşı cevaplarıda anlamadığınıda anlamazsın yine tekrar ediyorum eğer forumdaş olarak karşılıklı yazışacaksak doğru dürüst yazı bekliyorum (çarpıtma,yorum) değil saygılar. Polemik yapacağına, konuyla ilgili tek bir kelime yazabilseydin keşke. Mecaz dedin, kabul ettim. Mecaz şu anlama gelir dedin, kabul ettim. Ne şekilde istersen o şekilde yorumlayalım, tefsir edelim. Hepsinde o ayetin Kuran'ın başka yerinde geçen başka bir şey ile çeliştiğini göreceksin. Şöyle keksen bir ayetle çelişir, böyle çeksen başka bir ayetle çelişir. İşte meydan, herkes de okusun. Saygılar. Alıntı
Φ y/k Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 sizlerden(ateist geçinenlerden) ricam ya soru sorun ya düşünce belirtin..burada müslüman insanların kitaplarıyla dalga geçerek veya birşeyleri kabul ettirmeye çalışarak bir yere varılacağını sanmıyorum.. saygılar.. Alıntı
Φ Evrensel Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 6 Mart , 2007 Müteşabih ayetlerin manasını kimler bilir? : Âl-i İmrân(*) Sûresinin 7 . Ayetinde O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihdir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar. Mesele kısaca şöyle:Arş , Allah'ın ona istiva ettiği, ve bir ''mecazi makam'' anlamında. Yani şöyle ifade edeyim: Allah'ın arşta ''yaşadığına dair '' bir ayet veya hadis yoktur. Temsili bir makamdır Arş. İstiva : (a.i. sevâ'dan.) 1-Ortada ve tam bir derecede bulunma, itidal. 2-Birden çok şeyin birbirine denk olması, eşit olma, müsavilik. 3-Düz olma, düzlük. 4-Yönelme. Soruyorum : Hangisi ? Bir çok tabir var, ama hiç birinde senin iddia ettiğin gibi ''yaşanan yer'' anlamı yok. Dahası bulamazsında ..! Daha ziyade taşıdığı anlam şöyle: Bütün herşeyi içine alan ve Allah'ın kudretiyle istiva ettiği yer. Neden bu kadar zor bir uslupla açıklanıyor peki: Zira mekan her yerde bizim bildiğimiz 3 boyuta mahpus bir mekan değil. Zamanın relativitesi cihetiyle yıldızda bile zaman farklıyken, tüm evreni tazammum eden bir şeyden bahsediliyor. İşte bu ve bunun gibi nedenlerle bu tarz ayetlere ''müteşabih'' denilmiştir. Sevgili feraklit, Kurandaki müteşabih ayetlerin manasını sadece Allah bileceğine göre; bunların manasını siz nerden biliyorsunuz? Eğer size vahiy inmediyse, bunların manasını bilip, yukarıdaki gibi açıklayaMaManız gerekirdi. Hadi diyelimki, kurandaki bu gösterdiğim ayete rağmen, siz bu müteşebih ayetlerin manalarını biliyorsunuz. Peki bu müteşabih ayetlerin listesini verebilirmisiniz bize? Listesini verseniz bile, hangi ayetlerin müteşabih olduğu Kuranın neresinde yazıyor? Kuranda yazmıyorsa, niçin yazmıyor? Hangilerinin müteşabih olduğuna kim karar veriyor? Saygı ve sevgilerimle. Alıntı
Misafir feraklit Gönderi tarihi: 7 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 7 Mart , 2007 Sevgili feraklit,Kurandaki müteşabih ayetlerin manasını sadece Allah bileceğine göre; bunların manasını siz nerden biliyorsunuz? Çok güzel bir soru olmuş.Cevap vereyim sevgili dostum. 1-Eğer müteşabihse ''siz neye göre mana veriyorsunuz ?'' Ayetleri oraya buraya, çekip sündürüyorsunuz ? Eğer mana verecek birisi varsa (müteşabihatı izah etmesi gereken biri varsa) sizden ziyade bu konuda iman edenler olarak biz hak sahibiyiz..!Selahiyetimiz sizden evveldir, biz varken size ''söz düşmez''..! 2-Müteşabih ayetlerin manasını ''sadece Allah'' bilir ancak,kullarıda ''yaklaşık olarak'' bilebilir. Yani oradaki ''sadece'' kaydı ''gerçek manasını'' ancak Allah bilir, anlamındadır. Müteşabihatın özellikleri bunlar zaten, ya bir çok manayı tazammum eder, ya bir kaç manayı, yada bir manayı kapsarki, bu noktada ''kesin budur'' demek isabetli olmayan seçimdir. Mesela ''yasin'' elif-lam-mim'' veya başka ayetlerde ''Arş-Kürsi-Levh-Kalem'' gibi konulara dair anlatılan ve değinilen hususlar için , işin gerçek boyutunu (anlamını) ancak Allah bilir, demektir..! 3-Bizlerin bilgiside ancak ''sınırlı mikatardadır''.Yani yüklenecek en yakın anlamı, ''kafamızdan değil '' evvela varsa hadis kaynaklarından, diğer ayetlerle kıyaslayarak ....gibi bazı tefsir ilmine has tekniklerle verilebilecek en yakın manayı vermeye çalışırız. Eğer size vahiy inmediyse, bunların manasını bilip, yukarıdaki gibi açıklayaMaManız gerekirdi. Ama sizler ,tutupta içi boş sözler sarfederken , bir müslüman olarak bırakında bu konuda sizden daha çok şey bilelim değil mi? Gerekçemide yazdım zaten. Konuya dair bir çok misalide ayrıca zikrettim. Peki bu müteşabih ayetlerin listesini verebilirmisiniz bize? 1-Size neden liste vereyim ? Dahası versem ne değişecek ?Zaten tüm Kur'an size göre ''uydurma'' (haşa) değil mi? O halde Kur'anın tüm ayetlerine yaptığınız tenkidi devam ettirin, o müteşabihlerede denk gelirsiniz nasılsa. 2-Müteşabihat listesi diye bir liste yoktur.Bilmiyorsanız öğrenin. Kur'anda bazı lafızlar ''örtülü''dür, bazıları ''sarihtir'' bazıları ''hüküm bildirir'' , sadece muhkem olanları bile arasında dörde ayrılır (zahir,nas , müfesser, özel). Müteşabihler aynı anda bir çok manayı ihata eden yapısıyla vecizdir, ve Kur'anın bir çok yerine serpiştirilmiştir. Bunlar hakkında bilgi edinebileceğiniz bir link vereyim bakın-----> Müteşabih-muhkem Listesini verseniz bile, hangi ayetlerin müteşabih olduğu Kuranın neresinde yazıyor? Dediğim gibi, tenkit etmeyi öğrenmeden evvel, tenkit edeceğimiz konuya dair bir şeyler bilmeliyiz. Buradaki soru, konuya fransız olduğunuzu göstermektedir. Neyse. Kuranda yazmıyorsa, niçin yazmıyor? İşte buda bunun(bilgisizliğin) ispatı . Çünkü evvela: 1-Liste ver 2-liste versen bile..... 3-hangisi muteşabih 4-Kur'anın neresinde yazıyor 5-yazmıyorsa neden 6-Hangilerinin müteşabih olduğuna kim karar veriyor. Bu soruların tümüne birden baktığımızda rahatlıkla görebilirizki, a-Konuya dair bilgi yok. b-Sorular tamamen şu mantıkla kurulu .'' şuna cevap versen bile bunu sorarım''..! Dikkatle bakıldığında görülecektir zaten. Sevgili evrensel, ne böyle soru sorulur ve nede bu mantıkla tartışma yapılır. Hangilerinin müteşabih olduğuna kim karar veriyor? Buyur Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 8 Mart , 2007 Yazar Gönderi tarihi: 8 Mart , 2007 1-Size neden liste vereyim ? Dahası versem ne değişecek ?Zaten tüm Kur'an size göre ''uydurma'' (haşa) değil mi?O halde Kur'anın tüm ayetlerine yaptığınız tenkidi devam ettirin, o müteşabihlerede denk gelirsiniz nasılsa. 2-Müteşabihat listesi diye bir liste yoktur.Bilmiyorsanız öğrenin. Kur'anda bazı lafızlar ''örtülü''dür, bazıları ''sarihtir'' bazıları ''hüküm bildirir'' , sadece muhkem olanları bile arasında dörde ayrılır (zahir,nas , müfesser, özel). Müteşabihler aynı anda bir çok manayı ihata eden yapısıyla vecizdir, ve Kur'anın bir çok yerine serpiştirilmiştir. İnandığın Allah adına, zeka ürünü tek bir şey yaz. Faydalanabileceğimiz, öğrenebileceğimiz birşey yaz. Tek bir katkı yap. Saygılar. Alıntı
Misafir feraklit Gönderi tarihi: 8 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 8 Mart , 2007 İnandığın Allah adına, zeka ürünü tek bir şey yaz. Faydalanabileceğimiz, öğrenebileceğimiz birşey yaz. Tek bir katkı yap. Saygılar. İnatlaşmak için yazmıyorumki, veya seni belli bir yöne çekme gayretinde de değilim. Sen istifade etmiyor olsan bile, okuyan ''aklı selim'' insanlar olacaktır sevgili slapper. Muhatap burada bir değil, belki ''bin''dir. Ayrıca , yazdıklarıma zeka ürü olmayan şeyler demen, sadece ''subjektif'' bir ithamdır yani. Ne senin söylemenle ben ve nede benim söylememle sen ''yanlışlanmış'' olursun. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.