Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

CENNETTEKİLER VE CEHENNEMDEKİLER...?


LUCAS

Önerilen İletiler

tengeriin boşig

 

ben şimdi Kur'anı merak edip anlayarak okuduğum zaman, inanmak zorunda mı kalacağım ? ben artık bu kitabı okuyup haberdar oldum, ya inanacağım yada cehennemi boylayacağım öyle mi ?

 

ben şimdi gidip hiç Kur'an okumamış almanyada doğmuş ve hristiyanlığı seçmiş bir bir Türk'e Kur'an verceğim, al bunu oku diyeceğim ve hehhehhe okudun artık ya inanacaksın ya da inanmayacaksın cehennemi boylayacaksın, başka seçeneğin yok mu diyeceğim ?

 

İnkar etmenin manasını söyledim... O açıdan ele alıyorum ben... Sorunuz benim söylediğimi nitelemiyor...

 

Saygılarımla...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 272
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Arkadaşlar biliyorum hepinizin kafasında binlerce soru var.Bir biri ile çeliştiğini düşündüğünüz onlarca ayet var.Bunları oluşturan ana nedeni anlamaya çalışın..Parçalardan bütüne varmaya çalışmayın.Bütünü görmeden parçayı doğru yere yerleştiremessiniz.Ele aldığınız ayetler bir bütünü anlatan hatta tek bir şeyi anlatan kelamlar.Katakuta'ya yazdığım yazıda da belirttim dünya hayatı için Kur'an ne der?Bunu bilmeden Kur'an daki dünya ayetlerini başka yerlere monte etmeye kalktığınızda alakasız bağlantılar kurulur.Çıkan sonuç saçma oluncada tutarsız dersiniz.Kur'an bunu belirtirken derki;Necis olanlar ellemesin yani pis olanlar ama maddi pislik değil!Kur'an iman etmemiş kişinin iyiliğini ahirettede versin yoksa çelişir demenin mantığı yok!Kur'an iman etmiş kişilerin rehperidir.Bunları Kur'an kendi içinde çelişir diyenler için yazdım lütfen dikkatli okusunlar..

 

Lucas bu ayet ne?

Hud

(15) Her kim dünya hayatını ve onun süsünü arzu ederse, Biz onlara dünyada yaptıklarının karşılığını tamamen öderiz ve bu konuda kendilerine densizlik yapılmaz.

 

Adi suçlar için hiç baktın mı acaba islam neler diyor?Hırsızlık için adam öldürme için ?Ve bunu çıkıp söyleye biliyorsun?Kısas var diyorum hala yok diyorsunuz :) Nasıl bir yok bu ya .Bu iftira olur ya inandığınız ahlak ve dürüstlük adına bari yapmayın.

Saklıgerçek

 

Ayetler için sağol :)

Şimdi bakın; ben kendimi anlatamıyorum sizlere tersini düşünmek istemem asla.

Konumuza gelirsek ben zaten ''ağırlıkça''kelimesini kullandım yani kuranda cehennemle ilgili

cehennemlik olacaklarla ilgili ayetlerde doğru dürüst onurlu iyi niyetli yaşantı yaşamayanlarla ilgili

konu hep geçiştirilir veya yer verilmez.cehennemlik olacaklar bunlardan çok Allaha inanmayanlar

islama inanmayanlardır.Verdiğiniz Hud ayeti konuyu hiçbirşekilde açıklamıyor.Açıkçası şunuda söylemem gerekirse

iyilik yapan iyilik bulmuyor kötülük yapanda kötülük bulmuyor bu dünya hayatında çevremize biraz bakarsak

zaten görürürüz bunu da.islamdaki kısas (yani kan davası) olayınında arkasına sığınılacak bir yönü yoktur bu konuya açıklık getirmez

zaten ağırlıkta verilmemiştir.bu konular binlerce ayetten birikitanesi dir ağırlıkça olan bu suçlar değildir kuranda cehennemlikler için.

sevgilerle..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sevgili TARAFSIZ,

 

Mantıksızlık sadece o olsa, kadı kızında da olur bu kadar kusur diyecez.

Şimdi şu arkadaşın söylediğine bakalım:

başka bir başlıkta yeri geldi sordum. Şimdi bu "En büyük günah şirktir" sözünden hareketler, Şeytan'ın "ilk" suçunu değerlendirin.

Şeytan o "en büyük suçu" işlemişmidir?

 

Cevabını başka bir müslüman arkadaşımız vermiş:

Sonuç:

İnkar ediyorsun ama iyilik yapıyorsun, cehennemi boyluyorsun.

İnkar etmiyorsun, İslama göre en büyük suçu işlemiyorsun yani, ama en büyük cezalı durumundasın, Cehhennemin en dibine gidiyorsun.

 

:unsure::unsure:

 

 

yazdıklarınızı tam alıntılayın isterseniz

neresinden tutayım ki. sapla samanı hep karıştırıyorsunuz

saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

yazdıklarınızı tam alıntılayın isterseniz

neresinden tutayım ki. sapla samanı hep karıştırıyorsunuz

saygılar.

 

Yazıma tekrar tekrar baktım, çok aöık ve anlaşılır.

 

Sizin anlamanıza yardımcı olacaksa şçyle sorrayım, aşama aşama:

 

1. En Büyük günah nedir İslama göre?

2. Şeytan en büyük günehı işlemiş midir işlememiş midir?

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi bakın; ben kendimi anlatamıyorum sizlere tersini düşünmek istemem asla.

Konumuza gelirsek ben zaten ''ağırlıkça''kelimesini kullandım yani kuranda cehennemle ilgili

cehennemlik olacaklarla ilgili ayetlerde doğru dürüst onurlu iyi niyetli yaşantı yaşamayanlarla ilgili

konu hep geçiştirilir veya yer verilmez.cehennemlik olacaklar bunlardan çok Allaha inanmayanlar

islama inanmayanlardır.Verdiğiniz Hud ayeti konuyu hiçbirşekilde açıklamıyor.Açıkçası şunuda söylemem gerekirse

iyilik yapan iyilik bulmuyor kötülük yapanda kötülük bulmuyor bu dünya hayatında çevremize biraz bakarsak

zaten görürürüz bunu da.islamdaki kısas (yani kan davası) olayınında arkasına sığınılacak bir yönü yoktur bu konuya açıklık getirmez

zaten ağırlıkta verilmemiştir.bu konular binlerce ayetten birikitanesi dir ağırlıkça olan bu suçlar değildir kuranda cehennemlikler için.

sevgilerle..

 

 

Yani sayın Lucas deseniz ki;"Ben Kur'an-ı inceden inceye okumadım şöyle bir baktım yazdıklarım da benim şahsi fikirlerim" ve Kur'an-ı bunu diyor diye itham etmeseniz kısmen hadi tamam diyecem.Ama yani inanın bana gerçekten biraz Kur'an ile haşır neşir olmuş biri şu yazınıza esefle bakar yani...Yani inanın hiç cevap vermesem daha iyi aslında çünkü kayda değer bir şey değil yazdığınız..

 

kısasa kan davası diyorsunuz,çok az değinmiş geçiştirilmiş diyorsunuz yani..verdiğim ayetin alakası yok diyorsunuz :)çok az değinmiş dediğinz konu hakkında ağırlıklı sureler var.Bakın ayet değil sure de değil sureler...ve siz bana Kur'an hakkında bir şeyler yazmaya çalışıyorsunuz!Ne diyeyim yolunuz açık olsun bol şansalar size

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Yazıma tekrar tekrar baktım, çok aöık ve anlaşılır.

 

Sizin anlamanıza yardımcı olacaksa şçyle sorrayım, aşama aşama:

 

1. En Büyük günah nedir İslama göre?

2. Şeytan en büyük günehı işlemiş midir işlememiş midir?

 

Saygılar.

 

şöyle söyliyeyim ;

şeytan İslama göre en büyük günahı işlemiştir, ama bu kökten inkar degildir, saçma olurdu zaten..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İslam dininde Allahın sözü ve iradesine karşı çıkılmaz çıkılamaz. Eğer o bir müslümanı cennete koyuyor diğerini (en yakını bile olsa) cehenneme koyuyorsa bir müslüman asla buna karşı çıkmaz ve buna rıza gösterir.

Bunun en büyük örneği Hz. İbrahim'dir. Hz. İbrahim oğlunu Allah olan vaadi için kurban etmeyi göze almıştır.

Şimdi bu çerçevede kimse Allahım beni niye buraya koydun onlardan ayrı demez. Bu islam anlayışına terstir. Eğer bir müslümanın gerçekten imanı varsa bu sorduğunuz soruların cevabı Allah'ın taktiri budur ve buna uymak bizim görevimizdir olacaktır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

şöyle söyliyeyim ;

şeytan İslama göre en büyük günahı işlemiştir, ama bu kökten inkar degildir, saçma olurdu zaten..

 

ali ilmek en büyük günah şirk diyor.

 

Şimdi Kur'an a göre şirk en büyük günahtır.Şirk koşanın hiç bir ameli kabul edilmez.Ama dünyada rızıklanırlar(rızkı sadece yemek içmek olarak almayın)<--Bunu da anti parantez not edin!.Kur'an bundan sonra çıkıp deseki;falanca ameleni kabul edilir.Bu çelişki olur.

 

Şirk nedir? Allah'a ortak koşmak. Bu ne demek? Ya başka bir Allah var demek, ya da, birkaç tane Allah var demek.

 

Sen demişsin ki:

 

hem unutmayın ki şeytan dahi Yaratıcısını kabul ediyor, o fikir yürütmede yanıldı, akibetini de biliyor sadece mühlet verilenlerden.

 

Ben de diyorum ki (ali imek''in de tastik ettiği bilgiye göre): Şeytan şirk suçunu işlememiştir. Yani en büyük suçu işlememiştir.

Sen diyorsun: Şeytan İslama göre en büyük günahı işlemiştir.

 

Bu durumda, şirk değilse, senin en büyük günah dediğin ne? Kökten inkar ne demek, şirk tanımının içine girmiyor mu? Kökten inkar suçu/günahı Kuran'da tarif edilmiş mi? Bu kökten inkar suçu ateistlik mi, Allah yoktur demek mi? Şayet böyle ise, Şeytan'dan daha kötü kişiler mi var? şeytan'danb daha kötü kişiler varsa, neden şirk suçunu işlemeyen şeytan cehennemin en dibinde?

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ali ilmek en büyük günah şirk diyor.

Şirk nedir? Allah'a ortak koşmak. Bu ne demek? Ya başka bir Allah var demek, ya da, birkaç tane Allah var demek.

 

Sen demişsin ki:

 

Ben de diyorum ki (ali imek''in de tastik ettiği bilgiye göre): Şeytan şirk suçunu işlememiştir. Yani en büyük suçu işlememiştir.

Sen diyorsun: Şeytan İslama göre en büyük günahı işlemiştir.

 

Bu durumda senin en büyük günah dediğin ne? Kökten inkar ne? Allah yoktur demek mi? Şayet böyle ise, Şeytan'dan daha kötü kişiler mi var? şeytan'danb daha kötü kişiler varsa, neden şirk suçunu işlemeyen şeytan cehennemin ed dibinde?

 

Saygılar.

 

Şirk i açıklamamız gerek heralde bütün yönleriyle. Şeytan demek hatadan dönmemek demek .

saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Yazıma tekrar tekrar baktım, çok aöık ve anlaşılır.

 

Sizin anlamanıza yardımcı olacaksa şçyle sorrayım, aşama aşama:

 

1. En Büyük günah nedir İslama göre?

2. Şeytan en büyük günehı işlemiş midir işlememiş midir?

 

Saygılar.

En büyük günah "ALLAH" a ortak koşmaktır (şirk)

 

Şeytan, Cenâb-ı Allah’ın secde emrine uymamış, baş kaldırmıştı. Cenâb-ı Hak, hemen gazap etmedi, şefkatli bir üslupla sordu: “Sana emrettiğim halde seni secdeden alıkoyan nedir?”

 

Şeytan tövbe etmek, pişmanlık duymak, Allah’ın gazabından yine Allah’a sığınmak ve bağışlanma talebinde bulunmak yerine; büyüklük tasladı ve kibirlendi: “Çamurdan yarattığına mı secde edeceğim? Benden üstün kıldığını görüyor musun?2 Halbuki beni ateşten, onu ise çamurdan yarattın; ben ondan üstünüm!” dedi.

 

Oysa büyüklük ve Kibriyâ Allah’a mahsustur! Allah’ın emri karşısında hiçbir mahlûkun, hiçbir iddiâda bulunma hakkı yoktur. Cenâb-ı Hak şeytanı rahmetinden kovdu: “Öyleyse Cennetten in! Çünkü orada senin büyüklük taslamaya hakkın yoktur! Oradan çık! Muhakkak sen alçalmışlardansın! Sen artık kovulmuş birisin! Cezâ Gününe kadar lânetim senin üzerinedir!” buyurdu.

 

Şeytan birdenbire yok olma kâbusu yaşadı. “Rabb’im! Beni insanların tekrar dirilecekleri zamana kadar ertele” diye yalvardı.

 

Yüce Allah, şeytanın bu niyâzı karşısında: “Sen, bilinen gün gelene kadar bırakılanlardansın!” buyurdu.

 

İblis, bu defa azgın fikirlerinde âdetâ gark oldu: “Madem ki Sen beni rahmetinden uzaklaştırdın; ben de Senin doğru yolunda onların önüne oturup yollarını keseceğim. Sonra önlerinden, arkalarından, sağ ve sollarından onlara sokulacağım. Çoğunu Sana şükreder bulamayacaksın. Rabb’im! Madem ki Sen beni rahmetinden uzaklaştırdın, ben de yeryüzünde fenâlıkları onlara güzel göstereceğim! Hâlis kıldığın kulların müstesnâ; onların hepsini saptıracağım! dedi; hırçınlığını, haddini bilmezliğini ve adâvetini kustu. Şimdi buradan hareketle ALLAH a karşı yaptığı nedir her şeyi bildiği halde kibirlenmek,isyan hemde ALLAH ın huzurunda sonuç şeytan göre, göre isyan ettiğinden görmeden iman eden veya inkar eden (şirk koşan) insan ile aynı katogoride görülür ha birde insab şeytan vardır hakiki şeytan ondan korkar sebebi şeytan bir kere isyan etti insan şeytan ise devamlı isyanda.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bu konuyu ali ilmek ile tartışıp karara varın, sonra ben de katılayım.

 

Saygılar.

Ali İlmekin söyledigi dogru bende onu diyorum '' şirk en büyük günahtır '' '' şeytanda en büyük günahı işleyendir ''.

nasıl mı ? şöyle ;

 

Şirk ; ortak olmak demektir, şirket; ortaklık anlamına gelir bildiginiz gibi. İki veya daha çok kimsenin maddi ve manevi alanda ki ortaklıklarına şirket denilir. '' eşrake '' ise ; ortak tanımak, ortak koşmak, bu fiilin faiili ise ; '' müşrik '' yani ortak koşan demektir.

 

ŞİRK ; Kur'an'da insanların dinini adlandırma açısından kullanılan iki temel kavramdan biridir. İnsanlar tarih boyunca 'bir yaratıcıyı tümüyle inkar eden materyalistler ' dışında her zaman ya ''şirk'', ya da TEVHİD üzere olagelmişlerdir. Materyalistler de yine her bakımdan ''müşriktirler'' ve mutlak anlamda 'münkir'dirler.

Şirkin temelinde heva ve hevesine, nefsinin tutkularına kul olan insanların Tevhid'e başkaldırışı yatar.Her kim Tevhide başkaldı içindeyse şirk içindedir.

 

Şimdi şeytan Allah'ın hüküm verdigi bir şey hakkında kendi zannınca görüş sunmuş ve O'nun hükmünde O'na ortak olmak istemiştir, ve bu bakımdan şirke düşmüştür.

Şirk ; Allah'ın dışında hayatının amacı kıldıgı maddi-manevi her şeydir.Şirk konusuna bu bakımdan çok dikkat etmek lazım gelir.

şimdilik bu kadar .

saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ali İlmekin söyledigi dogru bende onu diyorum '' şirk en büyük günahtır '' '' şeytanda en büyük günahı işleyendir ''.

nasıl mı ? şöyle ;

 

Şirk ; ortak olmak demektir, şirket; ortaklık anlamına gelir bildiginiz gibi. İki veya daha çok kimsenin maddi ve manevi alanda ki ortaklıklarına şirket denilir. '' eşrake '' ise ; ortak tanımak, ortak koşmak, bu fiilin faiili ise ; '' müşrik '' yani ortak koşan demektir.

 

ŞİRK ; Kur'an'da insanların dinini adlandırma açısından kullanılan iki temel kavramdan biridir. İnsanlar tarih boyunca 'bir yaratıcıyı tümüyle inkar eden materyalistler ' dışında her zaman ya ''şirk'', ya da TEVHİD üzere olagelmişlerdir. Materyalistler de yine her bakımdan ''müşriktirler'' ve mutlak anlamda 'münkir'dirler.

Şirkin temelinde heva ve hevesine, nefsinin tutkularına kul olan insanların Tevhid'e başkaldırışı yatar.Her kim Tevhide başkaldı içindeyse şirk içindedir.

 

Şimdi şeytan Allah'ın hüküm verdigi bir şey hakkında kendi zannınca görüş sunmuş ve O'nun hükmünde O'na ortak olmak istemiştir, ve bu bakımdan şirke düşmüştür. Şirk ; Allah'ın dışında hayatının amacı kıldıgı maddi-manevi her şeydir.Şirk konusuna bu bakımdan çok dikkat etmek lazım gelir.

şimdilik bu kadar .

saygılar.

 

Şeytan yaratıcısını inkar etmemişse nasıl şirke girmiş oluyor? Renkli yer açık değil, anlaşılmıyor veya anlayamadım.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Şeytan yaratıcısını inkar etmemişse nasıl şirke girmiş oluyor? Renkli yer açık değil, anlaşılmıyor veya anlayamadım.

 

şeytanın Yaratanı'nı inkar etmesi söz konusu degil, mümkün de degil.

 

 

Hasr

(16) Tıpkı şeytanın meseli gibi ki, insana: "İnkar et!" dedi de. inkar edince: "Ben senden uzağım; çünkü ben alemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarım!" dedi.

 

Allah'ın kendisini yarattıgını ve azabından kortugu gün gibi açık şeytanın.

 

 

Allah'ın her ne sürette olursa olsun emrine asi olmaması gerekirdi.

 

Yine unutma ki, bir vakit meleklere: " Adem için secde edin!" demiştik; derhal secde ettiler, fakat iblis:"Ben, bir çamur halinde yarattığın kimseye hiç secde mi ederim!" dedi.

 

O'nun hükmüne ortak olmak istedi, hükmünü (haşa) begenmedi.

 

Sad

(74) Yalnız iblis kibirlenmek istedi ve kafirlerden oldu.

 

Sad

(75) Allah : "Ey iblis, o Benim iki elimle (kudretimle) yarattığıma secde etmene sana ne engel oldu? Kibirlenmek mi istedin? Yoksa yücelerden mi bulunuyorsun?" dedi.

 

Ve İlahi Rahmetten çıkış ;

Tekvir

(25) Ve o (Kur'an), kovulmuş şeytanın sözü değildir.

 

saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

De ki: İnsanların Rabbine sığınırım.

 

İnsanların malikine,

 

İnsanların (gerçek) ilahına;

 

"Sinsice, kalplere vesvese ve şüphe düşürüp duran" vesvesecinin şerrinden.

 

Ki o, insanların göğüslerine vesvese verir (içlerine kuşku, kuruntu fısıldar);

 

Gerek cinlerden, gerekse insanlardan. (Nas Suresi, 1-6)

 

 

Şeytanın durumu gibi; çünkü insana "inkar et" dedi, inkar edince de: "Gerçek şu ki ben senden uzağım, doğrusu ben alemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarım" dedi. (Haşr Suresi, 16)

 

Şeytanın (bu tür) katıp bırakmaları, kalplerinde hastalık olanlara ve kalpleri (her türlü) duyarlılıktan yoksun bulunanlara (Allah'ın) bir deneme kılması içindir. Şüphesiz zalimler, (gerçeğin kendisinden) uzak bir ayrılık içindedirler. (Hac Suresi, 53)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

De ki: İnsanların Rabbine sığınırım.

İnsanların malikine,

İnsanların (gerçek) ilahına;

"Sinsice, kalplere vesvese ve şüphe düşürüp duran" vesvesecinin şerrinden.

Ki o, insanların göğüslerine vesvese verir (içlerine kuşku, kuruntu fısıldar);

Gerek cinlerden, gerekse insanlardan. (Nas Suresi, 1-6)

 

Eğer düşünmen için bir ışık yakabilmişsek onur duyarız.

 

Şeytanın durumu gibi; çünkü insana "inkar et" dedi, inkar edince de: "Gerçek şu ki ben senden uzağım, doğrusu ben alemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarım" dedi. (Haşr Suresi, 16)

 

Size kim inana dedi bilmiyorum ama, bana inkar et diyen olmadı. Ben kendim farkına vardım bu masalın.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Yazıma tekrar tekrar baktım, çok aöık ve anlaşılır.

 

Sizin anlamanıza yardımcı olacaksa şçyle sorrayım, aşama aşama:

 

1. En Büyük günah nedir İslama göre?

2. Şeytan en büyük günehı işlemiş midir işlememiş midir?

 

Saygılar.

 

İslam en büyük günah olarak "Şirk"i görür. Ancak insanlar şirki sadece başka bir Tanrıya tapmak olarak algılamıştır. Oysa ki asıl şirk "Tanrı'nın varlığından başka bir varlığa (daha) inanmak"tır. Mesela Tasavvuf (hatta Alevi dedeleri özellikle bu açıdan durur anlattıkları hikayer üzerinde) kişinin "Benlik" duygusunda olmasını "Şirk" olarak görür. Herşeyin özünde Tanrı olduğuna göre, Tanrı'dan başka bir şey yoktur. Yani "Tanrı var, Ben varım, Sen varsın, O var..." gibi bir anlayış Şirk'tir. Bu Bireysel Özgürlüğe Karşı Olmak manasında bir anlayış değildir. Manevi bir anlamdadır. Yunus şöyle demiş: Yaratılanı sev Yaratandan ötürü... Yani ayrım yapma... Neyse bu konuya bir girişti sadece ve uzatmayayım...

 

İşte Adem'in yaratılması, Şeytan için bir sınamaydı... Her olay ve olgu herkes için ayrı bir sınamadır... Şeytan'a Adem'in yaratılması ile Adem'e secde etmesi söylendi... Bu Adem'e tapması manasında değildi... Adem özgür iradeye sahipti ve Tanrı'nın varlığını kendisi çabasıyla ulaşabileceği için Onun bilgisi daha değerliydi. Melekler ise bu yetide değildir mesela. Onlar Nur'durlar ve özgür bilinçleri yoktur. Allah nasıl yarattıysa öyledirler. Nar'dan yaratılan Cinler (ve Şeytan) ise insanlar gibi bilinçlere sahiptiler... Ancak Şeytan Adem'in kendisinden üstün olarak yaratılması onu Kibire sürüklemiş; çünkü Nar, Topraktan üstündür diye düşünmüş... Bunun sonucunda da "Benliğe" sahip olmuştur. Kendisinin varlığını Tanrı'dan ayrı görmüştür. Şeytan varlığın Allah'a ulaşabileceği en uç noktaya çıkmış yani kendi miraçını yaşamıştır. Tasavvufta bu nokta için bir deyiş vardır: bir tarafı Zındıklık, diğer tarafı Sıddıklıktır. Yani Şeytan Hakk'ta Hakk olmaya kadar yükselmiş, ancak orada Benliğinden sıyrılması gerekirken sıyrılamamış ve Zındık olmuştur. Yani Tanrı'ya kendisini Şirk koşmuştur... O noktada "Ben Kul'um" diyerek geri çekilseydi "Sıddık" olurdu... Yani Özü kavramış ancak Allah2ı datanımış olurdu... Mütevazii olurdu yani amiyane tabirle... İşte bu noktadan sonrakileri biliyorsunuz... Kısaca Şirk günahtır ancak Şirk'e yol açanda Kibir'dir... Yani "Benlik"tir... O yüzden Kerem ile Aslı hikayesinde Kerem'in deldiği dağ Benlik Dağıdır... Kerem ile Aslı'nn yanmalarıda Benliğini Kırıp Allah Aşkına ulaşmalarını sembolize eder... Yanarken acı çekmemeleri, zaten o bedenden sıyrılmış olmalarıdır... Hakk'ta Hakk olmalarıdır... Hallac-ı Mansur'un bedeni parçalandığında, her bir parçanın "Ene'l Hakk" dediği rivayet edilir. Yalanda olsa, bunun sembolize ettiği anlam önemlidir...

 

Saygılarımla...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ali-ilmek arkadaşla anlaşamadık çünkü ayrı dilleri konuşuyoruz,evet kuranı okudum hemde gecelerce dikkatlice

ve ben vardığım sonuçları açıklamaya çalışıyorum;tekrar önemle vurguluyorum kuranda adi insanlık suçlarından insanların sakınmaları

ve düzgün iyi niyetli bir hayat yaşamalarından çok fazla ağırlıkça bahsedilmez,ağırlıkça bahsedilen ve cehennemle cezalandırılacak olan kurana peygambere Allah a inanmayanlardır.Sevgilerle...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ali-ilmek arkadaşla anlaşamadık çünkü ayrı dilleri konuşuyoruz,evet kuranı okudum hemde gecelerce dikkatlice

ve ben vardığım sonuçları açıklamaya çalışıyorum;tekrar önemle vurguluyorum kuranda adi insanlık suçlarından insanların sakınmaları

ve düzgün iyi niyetli bir hayat yaşamalarından çok fazla ağırlıkça bahsedilmez,ağırlıkça bahsedilen ve cehennemle cezalandırılacak olan kurana peygambere Allah a inanmayanlardır.Sevgilerle...

 

Adi İnsanlık şuçları nedir? bir açıklasan da bilsek.

 

Eğer düşünmen için bir ışık yakabilmişsek onur duyarız.

Size kim inana dedi bilmiyorum ama, bana inkar et diyen olmadı. Ben kendim farkına vardım bu masalın.

 

Saygılar.

 

Kendine çok önem atfediyorsun. Kişi sevdiği ile beraberdir hayırlı olsun.

 

 

"Geçmişler geleceğe, suyun suya benzemesinden daha çok benzer." (İbn Haldun.)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Eğer düşünmen için bir ışık yakabilmişsek onur duyarız.

Size kim inana dedi bilmiyorum ama, bana inkar et diyen olmadı. Ben kendim farkına vardım bu masalın.

 

Saygılar.

 

sanırım mesele anlaşıldı.

şeytan ve şirk konusu

sana kimse inkar et dememiş olabilir, bu başka

Kur'an açısından anlatımlarda bir sorun yok, çelişki yok.

 

saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kendine çok önem atfediyorsun. Kişi sevdiği ile beraberdir hayırlı olsun.

"Geçmişler geleceğe, suyun suya benzemesinden daha çok benzer." (İbn Haldun.)

 

Maalesef beim düşünceme göre de, senin dinine göre de, herkes kendi eylemlerinden sorumludur. Benim yaptığım hataların bedelini öncelikle ben ödüyorum. Dinine göre, sen de senin yaptığın cezaların bedelini ödeyeceksin, başkası değil. Dolayısı ile sen, senin için önemlisin.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ruh ve Beden

 

 

Şu cismin içindeki mâneviyatsız can, şüphesiz, kın içindeki tahta kılıca benzer.

 

Gönül, seni gönül ehlinin semtine çeker; cisim ise su ve toprağa hapsetmek ister.

 

Şarap bizden sarhoş oldu, biz ondan değil! Beden bizden var oldu, biz ondan değil!

 

Dünya hissi bu cihanın, din hissi ise göklerin merdivenidir.

 

Bu hissin sıhhati, bedenin âfiyetindedir; o hissin sıhhati ise vücûdu harap etmededir.

 

Can yolu, cismi (önce) harap eder; sonra da o harâbeyi mâmur eder.

 

(Can yolu) bir bedenden başı kesti mi yerine derhal yüz binlerce baş izhar eder.

 

Aşağılık âlemde bulunan her şey yücelikten gelmiştir. Haydi, var gözünü yüceliklere dik!

 

Sen, ten itibariyle hayvansın, can bakımından melek. Bu suretle hem yerde yürürsün, hem gökte.

 

Can, hikmete, bilgilere; ten ise bağa, bahçeye, üzüme meyleder.

 

Can, yücelmeye, yükselmeye can atar; ten, kazanca, ota, yiyeceğe, içeceğe!

 

Cisme, o yücelikten bir nasib yoktur... Cisim, can denizinin karşısında bir damla gibidir.

 

Ruh, doğan kuşudur. Tabiatlarsa kuzgundur. Doğan kuşu, kuzgunlarla baykuşlardan yaralanır.

 

Can, yücelere kanatlar açmada; ten, tırnaklarıyla yere sarılmada!

 

Can, beden kavgasından kurtulursa, beden ayağı olmaksızın gönül kanadıyle uçmaya başlar.

 

Beden, insanı besleme hususunda anaya benzer ama, sana yüz düşmandan daha düşmandır.

 

Bedenin hasta oldu mu sana ilâç aratır; kuvvetlendi mi seni şeytanlaştırır, bir put haline sokar.

 

Şu sitemlerle dopdolu olan bedeni bir zırh bil; ne kışa yarar, ne yaza.

 

Köşk (beden) bir şey değildir. Onu yık; define, yıkık yerdedir a benim beyim!

 

“Evimi temizleyin” âyeti beden temizliğini bildirir. Bedenin tılsımı toprağa mensupsa da hakikatte nur definesidir.

 

İnsanın asıl gıdası Allah nurudur; ona hayvan gıdası lâyık değildir.

 

Fakat gönül hastalık yüzünden bu gıdaya düşmüştür; gece, gündüz bu suyu içmekte, bu toprağı yemektedir.

 

Keseyle, dağarcığın değeri içindeki altından dolayıdır. İçinde altın olmayan kesenin ne kıymeti var?

 

Nitekim tenin değeri de can iledir; fakat canın değeri de cananın (Allah’ın) nuruyladır.

 

Ten midesi, insanı samanlığa çeker; gönül midesi ise reyhanlığa.

 

Ot ve arpa yiyen kurban olur; Allah nuruyla gıdalanan ise Kur’ân.

 

Bir gönlün nuru olmadı mı o gönül, gönül değildir. Bir bedende ruh yoksa o beden, sadece topraktan ibarettir.

 

Derenin suyu varsa ona dere denir. Adam da eğer canı varsa adamdır.

 

"MEVLANA"

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

böyle bişey olmaz çünkü orda kimse kimseyi umursamıcak herkez ne ameli varsa onun mükafatnı alıcak eğer kötü bir kul olmuşsan cehenneme gidiceksin çünkü hak ettin iii şeyler yaptıysanda cennete çünkü bunuda hak ettin ... yani sonuç olarak herkez kendinden sorumludur...orda öyle acıma duygusu falan olmıcak yani ;)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Maalesef beim düşünceme göre de, senin dinine göre de, herkes kendi eylemlerinden sorumludur. Benim yaptığım hataların bedelini öncelikle ben ödüyorum. Dinine göre, sen de senin yaptığın cezaların bedelini ödeyeceksin, başkası değil. Dolayısı ile sen, senin için önemlisin.

 

Saygılar.

 

İşte Budur Sevgili BrainSlapper... Tebrikler, çok açık, net ve güzel bir açıklama olmuş...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sorduğum soruya araştırmacı bazı arkadaşlar dışındaki arkadaşlarımdan aldığım cevap

ve şu ki; ahirette ya kimse kimseyi tanımayacak ya da tanısa bile insanlar arasındaki

manevi bağların hiçbir önemi olmayacak çünkü herkes kendi derdine düşecek

bir diğerini önemsemeyecek cennete girenler keyfine bakacak hiçkimseyi hiçbirşeyide kafaya takmayacak.

Peki teşekkürler,ama umarım aşırı dine bağlılığın sorgulamadan araştırmadan kabullenmenin

insanın kişiliğine açtığı yaralardan birini gözler önüne serdiğime inanıyorum.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.