Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

EV (Elektrikli Araç) çift yönlü şarj: nedir ve nasıl elde edilir

Elektrikli araçların en büyük avantajlarından biri yalnızca evde şarj edebilmeniz değil, aynı zamanda elektrik kesintisi durumunda evinize güç sağlamak veya yoğun dönemlerde güç kullanımını sınırlayarak para tasarrufu yapmak için EV'nizi kullanabilmenizdir. Bir EV'nin yalnızca güç almakla kalmayıp aynı zamanda güç sağlama yeteneğine çift yönlü şarj denir ve sık sık elektrik kesintileri veya diğer acil durumların yaşandığı bir bölgede yaşıyorsanız, bu size ciddi bir gönül rahatlığı sağlayabilir.

Bidirectional_EV-chargers-explained-V2H-

Çift yönlü şarjın önümüzdeki birkaç yıl içinde giderek daha yaygın hale gelmesi muhtemeldir. Evde şarj etme olanağına sahip bir EV sahibiyseniz, çift yönlü şarjın sizin için yararlı olup olmayacağını en azından düşünmek isteyeceksiniz. İşte avantajları ve bunu nasıl uygulayabileceğinizi de içeren teknoloji hakkında bilmeniz gereken her şey.

Çift yönlü şarjın avantajları

Bir elektrikli aracın yalnızca güç almasını değil aynı zamanda güç sağlamasını da sağlamanın birçok avantajı vardır.

En belirgin avantaj, elektrik kesintisi durumunda aracınızın eviniz için büyük bir akü görevi görebilmesidir (araçtan eve veya V2H olarak adlandırılır). Teorik olarak, bir elektrikli arabanın içindeki akü, ortalama bir ABD evine birkaç gün boyunca güç sağlamak için yeterince büyüktür ve bu, büyük felaketlerin sonucu olmayan çoğu elektrik kesintisi için fazlasıyla yeterli olmalıdır. Başka bir deyişle, bölgenizde düzenli olarak elektrik kesintileri yaşanıyorsa, çift yönlü şarjı etkinleştirmek, bunların etkisini asla gerçekten hissetmeyeceğiniz anlamına gelebilir.

Bu, enerji faturanızdan birkaç farklı şekilde tasarruf sağlayabilir. Başlangıç olarak, EV'nizin aküsünü yoğun saatlerde evinizi veya belirli cihazlarınızı çalıştırmak için kullanırsanız, bu yoğun elektrik ücretlerini ödemezsiniz, bunun yerine yalnızca talebin daha az olduğu zamanlarda evi şarj etmek ve çalıştırmak için ödeme yaparsınız. Ayrıca, bazı elektrik şirketleri, bir EV'nin şebekeye güç sağlamasına olanak tanıyan bir şekilde çift yönlü şarj uygulayanlara teşvikler sunmaya başlıyor.

Ancak, çift yönlü şarj, yalnızca evinize güç sağlamanın ötesinde, elektrik şebekesini daha verimli hale getirmeye de yardımcı olabilir. Araçtan şebekeye (V2G) şarj olarak adlandırılan bu teknoloji, esasen bir EV'nin bir dönüştürücü aracılığıyla şebekeye güç göndermesini sağlar, genellikle enerji faturanızda bir tür teşvik karşılığında. Genellikle güç, en yüksek talep sırasında şebekeye gönderilir ve aracınız daha sonra gece veya talep o kadar yüksek olmadığında tekrar şarj edilir. Bu, elektrik kesintilerini sınırlamaya yardımcı olur ve talep arttıkça enerjinin verimli ve ucuz bir şekilde dağıtılmasını sağlar.

Çift yönlü şarj için birkaç başka kullanım durumu da vardır. Özellikle, kamp yaparken olduğu gibi dışarıdayken aracınızın cihazlara ve aletlere güç sağlamasına izin verebilir (araçtan yüke veya V2L olarak adlandırılır). Ayrıca EV'nizin başka bir elektrikli aracı şarj etmesine de izin verebilir (araçtan araca veya V2V), bu da bir şarj istasyonuna yakın olmadan bir EV'nin tamamen gücü biterse çok yardımcı olabilir. V2L çift yönlü şarjda, doğrudan aracın kendisine takılan güç çıkışlarını kullanırsınız. Bunlar genellikle Ford F-150 Lightning gibi daha dayanıklı araçlarda bulunur. V2V çift yönlü şarjda, her iki tarafında şarj konnektörü bulunan bir güç adaptörüne ihtiyacınız olacak ve güç sağlayan aracın bunu desteklemesi gerekecektir.

Çift yönlü şarja başlamak için ihtiyacınız olanlar

Çift yönlü şarjı kurmak için hem bunu destekleyen bir arabaya hem de evinizde bunu destekleyen bir şarj cihazına ihtiyacınız olacak. İşte bu modellerden bazılarına bir göz atın.

Doğru araba

Neyse ki, çift yönlü şarjı destekleyen bir dizi EV modeli var ve son birkaç yılda bu liste önemli ölçüde büyüdü. Ford F-150 Lightning, Blazer EV ve Cadillac Lyriq gibi General Motors'un tüm elektrikli araçları, Ioniq 5, EV6 ve EV9 gibi Hyundai Motor Group'un tüm EV'leri ve hatta Nissan Leaf var.

Fakat çok ileri gitmeden önce aracınızın çift yönlü şarjı desteklediğinden emin olmakta fayda var. Desteklediğini varsaydığınız bazı araçlar desteklemiyor. Örneğin, Tesla Cybertruck çift yönlü şarjı desteklerken diğer Tesla modelleri desteklemiyor ve Ford F-150 Lightning desteklerken Mustang Mach-E desteklemiyor. Sadece bu değil, bu yazının yazıldığı sırada Rivian araçları da bunu desteklemiyordu, ancak şirket yakın gelecekte bu özelliği etkinleştireceğini söylüyor. Mevcut Rivian araçlarının güç sağlamasına olanak tanıyan bir kablosuz güncelleme aracılığıyla etkinleştirilmesini bekliyoruz.

Ne yazık ki, birçok elektrikli araçta çift yönlü şarj desteği standart olarak değil, bir seçenek olarak mevcuttur. Bu, EV'nizi ilk satın aldığınızda bu özellik için daha fazla ödeme yapmadıysanız, teknik olarak bunu desteklemesi gereken bir aracınız olsa bile buna erişemeyebileceğiniz anlamına gelir. Zaten bir EV'niz varsa, çift yönlü şarj teknolojisini destekleyip desteklemediğini görmek için aracınızın özelliklerini kontrol edin. Yeni bir EV almayı düşünüyorsanız ve çift yönlü şarjı desteklediğinden emin olmak istiyorsanız, satın almadan önce iki kez kontrol edin ve bunun için daha fazla ödeme yapmaya istekli olup olmadığınızı düşünün.

Doğru şarj cihazı

Elbette, bir aracın çift yönlü şarjı desteklemesi yeterli değildir. Evinize güç sağlamak istiyorsanız, en azından V2H veya V2G çift yönlü şarj istiyorsanız, bunu destekleyen bir şarj cihazına ihtiyacınız olacak. Çift yönlü şarjı destekleyen bir tane bulduğunuzda, evinize düzgün bir şekilde güç sağlayabileceğinden emin olmak için sertifikalı bir profesyonel tarafından kurulmasını sağlamanız gerekir. Çift yönlü şarj desteği araçtan araca değişir ve bu da işleri daha da karmaşık hale getirir. Örneğin, Ford F-150 Lightning, yalnızca Ford Charge Station Pro ile bir eve güç sağlayabilir.

GM, araçları için nispeten kapsamlı bir V2H paketi sunuyor, ancak paket 7.299 dolara nispeten pahalı. Bununla birlikte, bir araç ile bir ev arasındaki elektrik akışını kolaylaştıran bir hub ile birlikte GM Energy PowerShift Şarj Cihazını da içeriyor.

Ne yazık ki, bunun ötesinde seçenekler çok sınırlı. Harika EV şarj cihazlarıyla bilinen Wallbox, şu anda teknolojiyi destekleyen Wallbox Quasar'ı sunuyor, ancak yaygın olarak bulunmuyor ve bunu almak için doğrudan şirketten bir teklif istemeniz gerekiyor. Ayrıca 2020'de Wallbox Quasar 2'yi duyurdu ancak ne yazık ki, bu yazının yazıldığı 2024'ün sonlarında, bu şarj cihazı hala mevcut değildi ve bunun ne zaman değişeceğine dair bir bilgi yok.

Neyse ki, hem şarj cihazı üreticilerinin hem de otomobil üreticilerinin bu teknoloji üzerinde çalıştığı açık ve önümüzdeki birkaç yıl içinde pahalı olmaya devam etmesi muhtemel olsa da, umarım mümkün olan en kısa sürede daha yaygın ve daha ucuz hale gelir.

Çift yönlü şarj hakkında bir bakış açısı

Çift yönlü şarj, kesinlikle çok heyecan verici bir teknolojidir, ancak ne yazık ki, henüz tam olarak hazır değil, çoğunlukla onu destekleyen şarj cihazı eksikliği nedeniyle. Doğru arabaya sahip olanlar ve teknoloji için prim ödemeye istekli olanlar için bazı seçenekler var. Çift yönlü şarjı destekleyen araba ve şarj cihazlarının listesinin zamanla artacağını ve sonunda standart hale geleceğini umuyoruz.

Şimdilik, V2H veya V2G çift yönlü şarjdan yararlanmak istiyorsanız, bunu yapmak için bazı engelleri aşmanız gerekecek. Neyse ki, bir EV'nin bir cihazı şarj etme veya çalıştırma veya başka bir aracı şarj etme yeteneğinden yararlanmak isteyenler için bu çok daha kolay bir sorun.

Kaynak: Digital Trends

  • Admin
Gönderi tarihi:

GM, Ultium'u Alternatif Pil Teknolojileri İçin Bıraktı

General Motors (GM), standart Ultium pil sisteminden uzaklaşarak farklı pil hücresi kimyaları ve formatları ile daha çeşitli bir yaklaşım seçiyor. Bu değişiklik, GM'nin başlangıçta elektrikli araçlarında (EV'ler) birleşik bir pil sistemi kullanma planından farklılaşıyor; bu plan maliyetleri düşürmeyi ve üretimi kolaylaştırmayı amaçlıyordu. Ancak COVID-19 gecikmeleri ve robotik montajla ilgili sorunlar gibi zorluklar Ultium pillerin piyasaya sürülmesini engelledi.

GM'nin pillerden sorumlu başkan yardımcısı urt Kelty, artık programa özgü pillere geçişin şirket için daha mantıklı olduğunu belirtti. En büyük değişikliklerden biri, nikel kobalt manganez (NCM) kimyasından lityum demir fosfat (LFP) pillere geçiş olacak; bu hamleyle GM'nin EV'lerinin maliyetinin 6.000 dolara kadar düşürülmesi bekleniyor. LFP pillerin üretimi de daha kolay kabul ediliyor. GM'nin değişimi, LFP teknolojisini benimsemiş olan Tesla ve Ford gibi diğer otomobil üreticilerini takip ediyor.

GM ayrıca Michigan'daki Warren Tech Center'da yeni bir pil araştırma tesisine yatırım yapıyor. Tesisteki araştırmacılar, GM'nin şu anda kullandığı kese formatının yanı sıra silindirik ve prizmatik hücreler de dahil olmak üzere çeşitli pil formatlarını araştıracak. Ekip ayrıca şirketin EV teknolojisini ilerletmek için alternatif pil kimyalarını da araştıracak.

Stratejideki bu değişiklik, GM'nin EV bölümünü karlı hale getirme çabalarıyla örtüşüyor. Şirket bu yıl yaklaşık 200.000 EV satmayı ve üretmeyi bekliyor ve Tesla'nın ardından Kuzey Amerika'daki en büyük ikinci EV satıcısı konumuna geliyor.

Kaynak: DMR

  • Admin
Gönderi tarihi:

DC hızlı şarj gerçekten EV (Elektrikli Araç) 'nizin pili için o kadar kötü mü? Uzmanlara sorduk

Elektrikli aracınızın aküsünün en uzun süre en iyi durumda kalmasını sağlamak için en iyi uygulamaları duymak yaygın bir durumdur. Bunların başında elektrikli aracınızı yalnızca %80'e kadar şarj etmek gelir. Bununla birlikte, elektrikli aracınızı sürekli olarak DC hızlı şarj etmenin, menzili etkileyebilecek şekilde aküyü bozduğu fikri de yaygındır.

Elektrikli araçlar söz konusu olduğunda menzilin zaten bir sorun olması, bu olasılığı daha da kötüleştirir. Elektrikli araç satın almanın en büyük dezavantajlarından biri, elektrikli araçların yakıt ikmalinin daha uzun sürmesi ve benzin istasyonlarından çok daha az şarj istasyonu olması gerçeğini göz önünde bulundurduğunuzda menzil kaygısıdır. Ve aracınızı yalnızca %80'e kadar şarj ettiğinizde, üreticinin reklamını yaptığı menzilin yalnızca beşte dördünü elde edersiniz.

Peki ya bu kurallara uymazsanız? Herkesin evine bir elektrikli araç şarj cihazı takma lüksü yoktur ve bu da hala elektrikli araç isteyenleri yavaş Seviye 2 genel şarj cihazları veya çok daha hızlı DC hızlı şarj cihazlarıyla baş başa bırakır. Bu DC hızlı şarj cihazlarını sürekli kullanmak elektrikli aracınızın aküsünün sağlığını gerçekten etkiliyor mu? İşte bir göz atın.

DC hızlı şarj nedir?

Evinizdeki elektrik prizleri alternatif akım (AC) gücü sağlar, bunun başlıca nedeni uzun mesafelerde önemli enerji kayıpları olmadan iletilmesinin uzun zamandır daha kolay olmasıdır. Evinizdeki bir elektrik prizine bir şarj cihazı taktığınızda, EV'nize AC gücü iletiyorsunuz. Bu, şebeke tarafından sağlanan AC gücünden yararlanan Seviye 2 şarj istasyonları için de geçerlidir.

Tek bir sorun var. EV'nizin kullandığı güç, doğru akım (DC) gücü olarak depolanır. Aracınıza bir AC güç kaynağı taktığınızda, bu enerjiyi depolayabileceği ve daha sonra kullanabileceği DC gücüne dönüştürmesi gerekir. Ancak bunun bir yolu var. DC şarj istasyonları, AC gücünü şebekeden EV'nize göndermeden önce DC gücüne dönüştürür, temelde aracınızdaki yerleşik güç dönüştürücüyü atlar ve aküyü doğrudan şarj eder.

Bu şarj yöntemi genellikle seviye 3 şarj veya hızlı şarj olarak adlandırılır ve Seviye 1 şarj cihazları yaklaşık 1,8 kilowatt'ta ve Seviye 2 şarj cihazları yaklaşık 20 kW'ta maksimuma ulaşırken, çoğu DC hızlı şarj cihazı şu anda 350 kW'a kadar şarj edebilir ve daha da hızlı DC hızlı şarj teknolojisi yoldadır.

DC hızlı şarj neden EV'min pilini bozar?

Peki, EV'nizin pilini korumak söz konusu olduğunda daha hızlı şarj etmenin doğası gereği kötü olan nedir? Aslında doğası gereği hiçbir şey, ancak daha hızlı şarj bazı dezavantajlarla birlikte gelebilir. Gerçek şu ki DC hızlı şarj daha fazla ısı üretir ve bu da zamanla pil takımındaki hücrelerin bozulmasını hızlandırabilir.

EV üreticisi Mullen Automotive'un CEO'su David Michery, Digital Trends ile yaptığı bir röportajda "DC hızlı şarj bazı durumlarda bir EV'nin ömrünü kısaltabilir" diye açıkladı. "AC şarjla (seviye 1-2) karşılaştırıldığında, DC hızlı şarj çok daha yüksek akıma sahiptir ve daha fazla ısı üretecek ve potansiyel olarak aktif malzemelerin kinetik sorunlarına neden olacak ve bu da daha hızlı pil bozulmasına yol açabilir."

Ancak bu büyük ölçüde teorik görünüyor. Çok uzun vadede, DC hızlı şarjın ürettiği ek ısının bir EV'nin pilini bilimsel olarak etkileyeceği inkar edilemez. EV'ler artık bir süredir yollarda ve çalışmalar DC hızlı şarjın daha önce düşünüldüğü kadar aracınızın pili için kötü olmadığını öne sürüyor. Ancak bunun, genel olarak DC hızlı şarjı kullanmaktan ziyade, bir EV'nin şarjı akıllıca nasıl ele aldığıyla daha fazla ilgisi olabilir.

Recurrent tarafından 6.500'den fazla Tesla Model 3 üzerinde yürütülen bir araştırmaya göre, sık DC hızlı şarjın bazılarının daha önce varsaydığı kadar büyük bir etkisi yok. Çalışmada, DC hızlı şarjı sıklıkla (zamanın %70'inden fazlasında) yapılan Tesla araçları ile DC hızlı şarjı nadiren yapılan araçları (zamanın %30'undan azında) karşılaştırıldı ve pil bozulma eğiliminin aslında çok benzer olduğu belirtildi. Recurrent'ın çalışmasının 2012 ile 2023 yılları arasındaki araçları içermesine rağmen, incelenen araçların %90'ının 2018 veya sonrasına, %57'sinin ise 2021 veya sonrasına ait olduğunu belirtmek önemlidir.

Ancak bilimden kaçınmak zordur. Qnovo'da CEO ve pil kimyası uzmanı olan Dr. Nadim Maluf'un açıkladığı gibi, DC hızlı şarjı sırasında pil üzerinde birkaç farklı fiziksel etki vardır.

Maluf, "DC hızlı şarjı pili zorlar ve iki temel bozulma mekanizmasının hızlanmasına neden olur: elektrotların yapısal malzemesi bozulur ve zamanla felaketle sonuçlanabilecek lityum metal dendritleri oluşur" dedi.

Ancak, EV'lere yerleştirilmiş pilleri etkileme derecesi, şarj hızları hakkında çevrimiçi endişelere dayanarak varsaydığınız kadar fazla değil. Arabalar daha akıllı hale geldikçe ve içlerine yerleştirilmiş bilgisayarlar pil sağlığını korumak için bir pilin ne kadar hızlı şarj edileceğini daha iyi ayarlayabildikçe, bunun etkisi de giderek azalacak gibi görünüyor.

Pil bozulması konusunda endişeleniyorsanız ne yapmalısınız?

DC hızlı şarjın EV'lerin pillerini nasıl etkilediğine dair verilerin biraz belirsiz olduğunu düşünüyorsanız, haklısınız. DC hızlı şarjın zamanla pil sağlığı üzerinde büyük bir etkisi olmayabileceği açık olsa da, daha uzun süreler boyunca sahip olduğu asgari etki biraz belirsizdir ve muhtemelen EV'leri yollarda çok daha uzun süre tutmadan daha da netleşmeyecektir. Bu da şu soruyu gündeme getiriyor: EV'nizin pilinin mümkün olduğunca uzun süre sağlıklı kalmasını sağlamak için ne yapmalısınız?

İyi haber şu ki, EV'nizin içindeki pili korumak için yapabileceğiniz birçok şey var. Kötü haber şu ki, bu şeyler çeşitli faktörlere bağlı olarak oldukça fazla değişiyor. Maluf'a göre, pil sağlığını etkileyebilecek üç ana faktör var: şarj hızı, maksimum şarj durumu ve sıcaklık.

"Sıcak kötüdür (95 Fahrenheit derecesinin üzerinde). Çok soğuk da kötüdür (donma noktasının altında). Maluf, "Akü 60 derece F ile 90 derece F arasında en mutludur" dedi. "Bu üç faktör arasında en iyi şekilde karar verirken en iyi yargınızı kullanın. Sıcak bir günde, aküyü zorlayabileceğinden %80 veya daha yüksek bir şarj oranına kadar şarj etmeyin. Uzun mesafeli bir yolculuk planlıyorsanız, aracınızı bir önceki gece daha serinken Seviye 2 şarj cihazı (daha yavaş şarj için) kullanarak %90'a veya hatta %100'e kadar şarj edin. Bu, yolculuğunuz için maksimum menzile sahip olmanızı sağlayacaktır."

Bu çok fazla görünebilir. Çok soğuksa, şarjı sınırlayın. Çok sıcaksa, şarjı sınırlayın. DC hızlı şarj ediyorsanız, şarjı sınırlayın. Yolculuk yapmıyorsanız, şarjı sınırlayın.

Ancak bunların hepsi temellere indirgenebilir. Mümkünse, Seviye 1 veya Seviye 2 şarj hızlarını kullanarak evde şarj edin ve aracınızın günlük yaşam sınırını %80'e ayarlayın veya yolculuğa çıkacaksanız tam şarj edin. Ve sıcaklık konusunda en iyi kararınızı kullanın. Çok soğuk ve çok sıcak sıcaklıkların piller için kötü olduğunu bilin — ancak çok soğuk veya çok sıcak sıcaklıklarda sık sık şarj etmiyorsanız, bu konuda fazla endişelenmeyin. Sonuçta, gitmeniz gereken yerler var.

Neyse ki uzmanlar, sürücülerin arabalarını nasıl ve ne zaman şarj edecekleri konusunda sürekli endişelenmeleri gerekmediği konusunda hemfikir. Michery, "Zaman zaman, 1-3 şarj hızlarında %100'e kadar şarj etmek tamamen iyidir," dedi. "Genel olarak, amaç günlük şarj ve araç sürüş menzili arasında bir denge kurmaktır, bu da devam eden pil sağlığını iyileştirecek ve genel pil ömrünü uzatacaktır.

Kötü haber şu ki, ne yaparsanız yapın, EV'nizin pili zamanla bozulacaktır. Bu sadece bilim ve pil teknolojisinin mevcut durumuyla başa çıkmak imkansız. Bir elektrikli aracı yıllarca tutarsanız, menzilin biraz azalmasını bekleyin.

Pil ve şarj teknolojisinin geleceği

EV üreticileri tüm bunlar üzerinde çalışmaya teşvik ediliyor. Sonuçta, menzil kaygısının birçok müşterinin satın alma kararında büyük bir etken olduğunu biliyorlar ve aslında sadece daha fazla araba satmak istiyorlar. Kısa vadede, şirketlerin bataryanın sağlığını korumak için bataryaya iletilen güç miktarını daha iyi yönetebilen daha akıllı sistemler uygulaması muhtemeldir, bu biraz daha düşük bir şarj hızı pahasına olsa bile.

Ancak uzun vadede, şarj hızlarıyla ilgili sorunlar tamamen ortadan kalkabilir. Neden mi? Katı hal piller. Katı hal piller yakın gelecekte elektrikli araçlara sunulmaya başlayacak ve test verileri, bunların şu anda EV'lerde kullanılan lityum iyon pillerden çok daha dayanıklı olduğunu gösteriyor - daha uzun menzilleri nedeniyle meydana gelen bozulmanın o kadar etkili olmayacağı gerçeğinden bahsetmiyorum bile.

Bu arada, dikkatli olmak adına mümkün olduğunda Seviye 1 ve Seviye 2'ye sadık kalın. Ancak DC hızlı şarjın bazı insanların sizi inandırdığı kadar kötü olmadığını ve aracınızın menzilinin önemli ölçüde azalması korkusuyla her zaman daha düşük hızlarda şarj ettiğinizden emin olmak için geriye doğru eğilmeniz gerekmediğini bilin.

Kaynak: Digital Trends

  • Admin
Gönderi tarihi:

Otomotiv devleri daha ucuz elektrikli araçlar üretiyor — Çin'e karşı mücadeleye girişiyor

Avrupa'nın en büyük otomobil üreticilerinden birkaçı bu hafta Paris Motor Show'da düşük maliyetli elektrikli araçları (EV'ler) tanıttı ve talep düşüşünü hızlandırıp Çinli markaların elindeki pazar payının bir kısmını geri almayı hedefledi.

İki yılda bir düzenlenen endüstri sergisinin Avrupa otomotiv endüstrisi için bir dönüm noktası olabileceği umuluyor.

Kampanya grubu Transport & Environment'ın araçlar ve e-mobilite tedarik zincirleri kıdemli direktörü Julia Poliscanova, "Avrupa'nın geri adım attığını hissediyorum" dedi.

PARİS, Fransa — Avrupa'nın en büyük otomobil üreticilerinden birkaçı bu hafta Paris Motor Show'da düşük maliyetli elektrikli araçları (EV'ler) tanıttı ve talep düşüşünü hızlandırıp Çinli markaların elindeki pazar payının bir kısmını geri almayı hedefledi.

Pazartesi günü Paris'te açılan ve Pazar gününe kadar devam edecek olan iki yılda bir düzenlenen endüstri sergisinin Avrupa otomotiv endüstrisi için bir dönüm noktası olabileceği düşünülüyor.

"Avrupa'nın geri adım attığını hissediyorum," dedi Ulaşım ve Çevre kampanya grubunun araçlar ve e-mobilite tedarik zincirleri kıdemli direktörü Julia Poliscanova, Paris Motor Show'da CNBC'ye.

"Gösterilerde çok sayıda yeni model var ve gerçekten harika olan şey, daha uygun fiyatlı birçok lansman olması. Yani Citroen, Peugeot [ve] Renault, hepsi daha küçük, uygun fiyatlı modeller sergiliyor," dedi Poliscanova.

"Bu, kitle pazarı için tam olarak ihtiyacımız olan şey, insanların bu araçları daha fazla satın alması ve ayrıca Çinlilerden gelen rekabetin de en zor olduğu yer burası," diye ekledi.

Avrupa otomobil devleri, uygun fiyatlı modellerin eksikliği, şarj altyapısının beklenenden düşük bir şekilde devreye alınması ve Çin ile büyüyen bir ticaret savaşı da dahil olmak üzere tam elektriklenmeye giden yolda mükemmel bir zorluk fırtınasıyla mücadele ediyor.

Emisyon azaltma hedeflerinin yürürlüğe girmesiyle birlikte, Avrupa otomobil üreticileri üzerindeki baskı gelecek yıl daha da artacak ve bazıları ağır para cezaları ihtimalinden kaçınmak için acil rahatlama önlemleri çağrısında bulunacak.

Bu arka plana karşı, EV satışlarını artırma ihtiyacının fazlasıyla farkında olan otomobil üreticileri, Paris Otomobil Fuarı'nı bir dizi düşük maliyetli modeli piyasaya sürmek için bir platform olarak kullanmaya çalıştılar.

Örneğin, Fransız otomobil üreticisi Renault, Twingo E-Tech elektrikli prototipini ilk kez halka tanıttı. Tamamen elektrikli otomobilin 2026'da pazara girdiğinde fiyatlarının 20.000 avronun (21.800 $) altında başlayacağını söylüyor.

Renault ayrıca küçük elektrikli SUV'si R4'ü tanıttı ve elektrikli R5 modeli için şimdiden siparişler alıyor. Grubun Dacia markası, Spring modelini tanıttı ve onu pazardaki en uygun fiyatlı EV'lerden biri olarak selamladı - yine 20.000 avronun altında geldi.

Bu arada otomotiv devi Stellantis, yeni kompakt Citroen C4 ve C4 X'i piyasaya sürdü ve bu modelleri otomobil üreticisinin enerji geçişinin zorluklarına verdiği yanıtın "mükemmel örnekleri" olarak tanımladı.

'Uygun fiyatlı mobilite'

"Anlatılan hikaye, insanların EV'lerden soğuduğu ve tüketici talebi olmadığı yönünde, [ama] bu gerçekten doğru değil," dedi Transport & Environment'tan Poliscanova.

"Bu yıl Avrupa'da uygun fiyatlı modellerimiz yoktu, bu yüzden insanlar o aşırı fiyatlı premium araçları satın almıyor. Ancak, araçlar gelecek yıl doğru fiyat aralığına gelir gelmez... insanlar onları satın almak için akın edecek."

Poliscanova, birkaç düşük maliyetli EV'nin piyasaya sürülmesinin, elektrikli otomobil satışlarının önümüzdeki yıl %14'lük bir pazar payına sahip olabileceği anlamına geldiğini, bunun da bu yılki %14'lük paydan fazla olduğunu söyledi.

Veri firması JATO tarafından yayınlanan rakamlara göre, Çin yapımı EV'ler genellikle geçen yıl Avrupa ve ABD'de görülen fiyatların yarısından daha azına mal oluyor ve bu da Batılı otomobil üreticilerinin Pekin ile aynı hızda ilerlemek için karşılaştıkları zorluğun altını çiziyor.

JATO, Çin'de bir akülü elektrikli otomobilin ortalama perakende fiyatının 2023'ün ilk yarısında yaklaşık 31.000 avro olduğunu söyledi. Karşılaştırma yapmak gerekirse, aynı dönemde bir akülü elektrikli otomobilin ortalama perakende fiyatı Avrupa'da 66.000 avronun üzerindeyken ABD'de 68.000 avroydu.

Dacia CEO'su Denis Le Vot, Pazartesi günü Paris Otomobil Fuarı'nda CNBC'den Charlotte Reed'e "İnsanlar uygun fiyatlı mobilite arıyor" dedi.

"Bu tam şu anda Spring'i tamamen yeniliyoruz... 2024 edisyonuna tamamen yeni bir şekil, yeni motor, 64 beygir gücü, yeni direksiyon sistemi, yeni elektronik mimari - 20.000 avrodan daha düşük bir fiyata. Avrupa'da bu fiyattan daha düşük fiyata çok fazla tam elektrikli araç yok," diye ekledi.

"Yani, yine EV'de bile Dacia uygun fiyatlı mobilite rolü oynuyor," dedi Le Vot ve Avrupa'da 150.000'den fazla Spring modelinin satıldığını belirtti.

'Asla doğrusal bir büyüme hikayesi değil'

GM Avrupa Başkanı ve Genel Müdürü Pere Brugal, Avrupa otomotiv endüstrisinin karşı karşıya olduğu zorlukların bir geçiş aşaması olarak görülmesi gerektiğini ve bir krizin kanıtı olmadığını söyledi.

Brugal, Paris Motor Show'da CNBC'ye verdiği demeçte, "Yeni teknolojilerin ve yeni davranışların benimsenmesi asla doğrusal bir büyüme hikayesi değildir, ancak son tamamen elektrikli [araçlar]dır," dedi.

Brugal, sektörün zorluklarından bazılarının fiziksel veya teknik engellerden ziyade öğrenilmiş davranışları değiştirme ihtiyacından kaynaklandığını söyledi.

"Kamu şarj altyapısına daha fazla yatırım yapmak yardımcı olacaktır ancak gerçekte, şu anda Avrupa'da elektrikli araç hareketliliğine olanak tanıyan harika bir şarj ağı zaten var," diye ekledi.

Kaynak: CNBC

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Harvard'ın 10 dakikada şarj olan 6 bin kere şarj edilebilen EV (Elektrikli Araç) bataryası için finansman desteği sağlandı

Bu yılın başlarında, Harvard'ın yan kuruluşu olan Adden Energy, önemli faydalar sağlayabilecek bir lityum metal katı hal pil teknolojisi geliştirerek manşetlere çıktı.

Ekibin söylediğine göre, katı hal pilleri sadece 10 dakikada tam şarja ulaşabilir ve en az 6.000 kez şarj döngüsü sağlayabilir.

Şimdi, bu çığır açan pil teknolojisi sağlam bir yer ediniyor gibi görünüyor. Added Energy yakın zamanda ultra hızlı şarj pillerini EV pazarına getirmek için 15 milyon dolarlık bir finansman sağladığını duyurdu.

Adden Energy bir basın bülteninde, "Üretimi ölçeklendirmek ve bu teknolojiyi otomobil üreticilerine getirmek için şirket, At One Ventures liderliğindeki A Serisi turunda 15 milyon dolar topladı" dedi.

Katı hal pillerinin pratik uygulamaları

Bu gelişme, katı hal pillerinin çeşitli endüstrilerde ve ticari ortamlarda pratik uygulamasına doğru önemli bir adım teşkil ediyor.

SEAS'ta Malzeme Bilimi Doçenti ve Adden Energy'nin kurucu ortağı olan Xin Li, teknolojiyi tanıtırken bir basın bülteninde "Lityum metal anot pilleri, ticari grafit anotların kapasitesinin on katı kapasiteye sahip oldukları ve elektrikli araçların sürüş mesafesini önemli ölçüde artırabilecekleri için pillerin kutsal kasesi olarak kabul edilir" dedi.

Özellikle, bu pil teknolojisi araştırmacılar tarafından ilk olarak Ocak 2024'te duyuruldu. Katı hal pillerinin zorlu bir yönüne odaklandılar: dendritlerin oluşumu.

Basın bülteninde "Bu yapılar, elektrolitin içine kökler gibi büyür ve anot ile katodu ayıran bariyeri delerek pilin kısa devre yapmasına veya hatta alev almasına neden olur" denildi.

Adden Energy, dendritleri kontrol etmenin şifresini çözdü. Soruna buldukları çözüm, kendi kendini onaran bir ayırıcı. Bu, lityum metalin dendrit riskini ele almasına yardımcı oluyor ve pillerin geleneksel olanlardan daha iyi performans göstermesini sağlıyor.

Deneyler sırasında Adden Energy, 6.000 döngüden sonra kapasitesinin %80'ini koruyan ve mevcut kese hücre pillerinin performansını aşan posta pulu büyüklüğündeki bir kese hücresinde teknolojiyi başarıyla gösterdi.

EV benimsemesi için üretimi artırma

Adden Energy, son yatırımıyla EV'lerin yaygın olarak benimsenmesini teşvik etmek için pillerinin üretimini artırmayı amaçlıyor.

Birçok potansiyel EV alıcısı, geleneksel lityum iyon pillerle ilişkili yavaş şarj süreleri, sınırlı menzil, kısa ömürler ve güvenlik tehlikeleri konusunda endişeli.

Adden Energy Kurucu Ortağı ve CEO'su Will Fitzhugh, "Mevcut EV'ler benim gibi insanlar için harika çalışıyor - evde şarj olan ve sürüşleri kısa mesafeli yolculuklar ve ara sıra bir yolculuktan oluşanlar," diye belirtti.

"Bu yeterli değil. EV'leri her tüketiciye dönük boyutta içten yanmalı motorla eşitleyen pil çözümleri sunmamız gerekiyor."

İlginçtir ki, Adden Energy'ye sağlanan fon desteği, araştırma kurumları, otomobil üreticileri ve hatta dünya çapındaki hükümetlerin EV'lerin daha fazla benimsenmesi için baskı yaptığı uygun bir zamanda geldi.

Adden Energy, yeni fonu Massachusetts, Waltham'daki merkezinde bir pilot üretim hattı kurmak için kullanmayı planlıyor. Bu tesis, EV uyumlu kese hücreli pillerinin üretimini ölçeklendirmelerine olanak tanıyacak.

Kaynak: IE

  • Admin
Gönderi tarihi:

Elon Musk, Tesla'nın 25 bin dolarlık EV'sinin öldüğünü ve "anlamsız" olduğunu söyledi

Sadece bir uyarı, bağlantılarımız aracılığıyla bir şey satın alırsanız, satıştan küçük bir pay alabiliriz. Bu, burada ışıkları açık tutmanın yollarından biridir. Daha fazla bilgi için buraya tıklayın.

Kimseyi şaşırtmaması gereken bir hareketle, Elon Musk 25 bin dolarlık bir Tesla fikrini öldürdü ve konsepti "anlamsız" ve "aptalca" olarak nitelendirdi.

Bu yüz seksenlik dönüş, yıllarca uygun fiyatlı bir giriş seviyesi model vaat ettikten sonra geldi. Tesla'nın odak noktasının otonom araçlara kaydığı ve bütçe bilincine sahip alıcıları soğukta bıraktığı anlaşılıyor.

Haber, Musk'ın "Robotaksi olmayan bir [model] üretmiyoruz. Bence geleceğin otonom olduğunu çok net bir şekilde belirttik." dediği Tesla'nın 2024 3. çeyrek kazanç görüşmesi sırasında geldi.

Otonom olmayan ICE araçlarını atlar ve kapaklı telefonlar gibi modası geçmiş teknolojilere benzetti. Bu cesur bir strateji, özellikle Tesla'nın 3. çeyrek kazançlarının %8 artışla karışık bir tablo çizdiği ancak bazı beklentilerin altında kaldığı düşünüldüğünde.

Ama hey, otonom arabalara ve... uçan roadster'lara odaklanabiliyorken kitleler için uygun fiyatlı EV'lere kimin ihtiyacı var ki?

Uzun süredir geciken ikinci nesil Roadster sorulduğunda, Musk uçuş olasılığını ima etti, çünkü neden olmasın?

İlk olarak 2017'de tanıtılan Roadster, Tesla hayranları arasında bir şaka konusu haline geldi.

Musk, "uzun süredir acı çeken" mevduat sahiplerine teşekkür ederek, tasarımın neredeyse tamamlandığını ve "muhteşem bir şey" olacağını söyledi. Çünkü "muhteşem", bir araba için yedi yıl beklediğinizde tam olarak istediğiniz şeydir.

Musk, Roadster'ın Tesla'nın sürdürülebilir bir enerji geleceğine odaklanan daha önemli projeleriyle karşılaştırıldığında "tatlı" gibi olduğunu söyleyerek gecikmeyi haklı çıkardı.

Bu asil bir duygu, ancak mevduatlarını düşürenler muhtemelen Roadster'larının Tesla'nın tek başına dünyayı kurtarmasına bağlı olduğunu fark etmemişlerdir.

Peki, bu, bütçesi kısıtlı olan Tesla alıcılarını ne durumda bırakıyor? Çok az seçenekle. Şu anda mevcut olan en ucuz Tesla, 38.990 dolardan başlayan fiyatlarla Model 3.

Musk'ın bir zamanlar söz verdiği "uygun fiyatlı" seçenek kesinlikle değil. Görünüşe göre Tesla, en azından şimdilik, bütçeli EV pazarını diğer üreticilere bırakmaktan memnun.

Roadster'a gelince, onu gördüğümüzde inanacağız. Peki ya uçarsa? Bu tamamen başka bir şey olacak.

Kaynak: KnowTechie

  • Admin
Gönderi tarihi:

Toyota, 745 Mil Katı Hal Piliyle Her Otomobil Üreticisini Nasıl Hayrete Düşürdü

Bazen Toyota'nın hala EV'lerin tuhaf bir moda olduğunu düşündüğü anlaşılıyor. Japon güvenilirliğinin öncüsü hibritlere yönelmiş olsa da, bir EV (bZ4X crossover) tanıtmak için 2022'ye kadar bekledi. Ancak Toyota, ICE ve hibritlere hükmettiği gibi şimdi de EV dünyasını ele geçirmekle tehdit ediyor. Uzun bir geliştirme sürecinin ardından, şirketin uzun zamandır beklenen katı hal pili üretime yaklaşıyor. Bu, ön bagajın motor bölmesinin yerini almasından bu yana EV'lerdeki en büyük değişiklik olabilir.

Size mümkün olan en güncel ve doğru bilgileri sunmak için, bu makaleyi derlemek için kullanılan veriler çeşitli üretici web sitelerinden ve diğer yetkili kaynaklardan alınmıştır.

Başlangıçtaki 932 mil menzilden hala inanılmaz olan 745 mil güce kadar, işte Toyota'nın etkileyici katı hal pilinin ardındaki gerçek hikaye.

Toyota Pil Rehavetine Son Veriyor

Lityum iyon piller EV endüstrisi standardı olarak ortaya çıktı, ancak çok fazla eksikleri var.

Menzil kaygısı birçok insanı EV'lere geçmekten alıkoyuyor. Katı hal piller bu sorunu ortadan kaldıracak.

SSB'ler ayrıca iç mekan alanını ve yük kapasitesini boşaltacak.

Şimdiye kadar, lityum iyon piller EV'ler için standarttı. Başka hiçbir pil türü yeterince küçük bir alanda yeterli şarjı tutamaz. Gerçekten de, lityum iyon pillerin yaygınlaşması, günümüzde EV'lerin yükselişinde önemli bir faktördü. General Motors'un kısa ömürlü EV1'i başlangıçta kurşun asit piller kullanıyordu ve bu da ona sürekli boşta çalışan bir ICE arabasının sürüş menzilini etkili bir şekilde sağlıyordu.

Ancak, lityum iyon piller dolu bir benzin deposunun yerini alacak kadar iyi değildi. Toyota, katı hal pilleri olası bir yedek olarak erken savunanlardan biriydi ve bunları üretmeye çalışan ilk şirketlerden biriydi. Sektördeki diğerlerinin bunu fark etmesi uzun zaman aldı. Ancak ilk umut verici test sonuçları ve prototipler yavaş yavaş ortaya çıktıkça, sektörün geri kalanı kademeli olarak katı hal pillerine yatırım yapmaya karar verdi.

Toyota'nın SSB'si Herkese Uzun Sürüş Menzili Getirecek
Anketler, çoğu insanın yakıt ikmalleri arasında uzun bir sürüş menzili sundukları için ICE arabalarına bağlı kaldığını gösterdi. Birçok kişi teknik olarak 100 millik bir sürüş menziliyle idare edebilirken, rutinlerine günlük şarj etmeyi eklemek zorunda kalacaklar. Şu anda, herkesin her gece boş bir şarj istasyonuna erişimi yok.

Toyota, çeşitli zamanlarda tek bir şarjla 745 ila 932 mil arasında bir sürüş menzili iddia etti. Bu, menzil kaygısını ortadan kaldıracaktır. Gerçekten de, menzil, diğer otomobil üreticilerinin Toyota'yı katı hal pilleri dünyasına takip etmesinin en büyük nedeni olabilir. Hiçbir şirket, 745 millik menzile sahip bir otomobil üreticisine potansiyel EV alıcılarını kaybetmek istemez.

SSB'ler Arabada Yer Açıyor

Pil, şasinin kendisini dahil etmediğiniz sürece çoğu EV'nin en büyük parçasıdır. Ayrıca en ağır olanıdır. Otomobil üreticileri ilk modern EV'lere ilk pilleri taktıkları günden beri onlardan kurtulmaya çalışıyorlar. Hiçbir EV sahibi, arabalarının bacak mesafesi veya kargo alanı olabilecek şeyleri elinden alacak garip zemin tümsekleri istemez. Ayrıca, pil araç sahiplerinin arabalarına ne kadar koyabileceklerini kısıtlar. Birçok EV pili, değiştirdikleri kombine motorlardan ve şanzımanlardan daha ağırdır. Katı hal pilleri, aynı şarj kapasitesine sahip lityum iyon pillerden önemli ölçüde daha az ağırlığa sahiptir. Bu, birkaç yüz pound lityum iyonu tutmak yerine, arabanın fazladan insan taşıyabileceği anlamına gelir.

Japon otomobil üreticisi Toyota, yıllardır EV'lerde katı hal teknolojisini test ediyor. İşte bilmeniz gerekenler.

Toyota'nın Mütevazı Yenilik Tarihi

Toyota, son teknoloji otomobilleriyle bilinmese de otomotiv endüstrisini önemli ölçüde değiştirdi.

Toyota, Amerika Birleşik Devletleri'ni hem yakıt tasarruflu hem de sürüşü keyifli otomobillerle tanıştırdı.

Toyota ayrıca hibrit otomobiller ve daha sonra FCEV'ler için de pazara girdi.
İnsanlar Toyota'yı genellikle kurşun geçirmez ama sıkıcı ev aletleriyle ilişkilendirir. Ancak, hiçbir başka otomobil üreticisi bu kadar sade araçlar için sürekli olarak bu kadar parlak eleştiriler alamazdı. (Otomotiv gazetecileri pratik araçlara tepeden bakma ve "sportiflik" konusunda övgüler yağdırma eğilimindedir.) Ancak, katı hal pilleri şirketin otomotiv endüstrisini önemli ölçüde yeniden şekillendirdiği ilk sefer olmayacak.

Toyota, 1970'lerde Amerikalılara küçük ve yakıt tasarruflu ama yine de sürüşü keyifli otomobiller konseptini tanıttı. O zamana kadar, yakıt tasarruflu ve keyifli, Amerika'da birbirini dışlayan kategorilerdi. 21. yüzyılda Corolla'yı devrim niteliğinde olarak adlandırmak saçma görünebilir. Ancak Toyota'nın iyi donanımlı, yakıt tasarruflu arabaları sektörü kalıcı olarak değiştirdi.

Toyota Dünyayı Hibritlerle Tanıştırdı

Amerikalılara yakıt tasarruflu arabaların tadını çıkarmayı ve onlara katlanmayı öğrettikten otuz yıldan az bir süre sonra Toyota dünyayı akıl almaz yeni bir konseptle tanıştırdı: Motorun yanına bir elektrik motoru koymak. Arabalar hakkında birden fazla sehpa kitabı olmayan insanlar için "hibrit" araba konsepti şok ediciydi. Toyota, herkesi bir tane almaya ikna etmek için güvenilirlik konusundaki tüm itibarını kullanmak zorundaydı. Başarısız hayaller ve küçük tarihi dipnotlarla sonuçlanan Prius öncesi hibritlerin uzun geçmişinin gösterdiği gibi, başka hiçbir şirket bunu başaramazdı.

Toyota, hibritlerle, içten yanmalı motorların buharla çalışan arabaların yerini aldığından beri tamamen yeni bir güç aktarma organı türü için bir pazar yaratan ilk şirket oldu. Tesla, bugünün EV'lerine olan talebi yaratana kadar bu ayrıcalığını koruyacaktı. Amerikan şirketleri, çıngıraklı olanlar yerine yetenekli kompaktlar üretmeyi öğrendikten sonra bile, Toyota'nın onlardan aldığı pazar payını asla geri alamadılar.

Toyota Dünyaya Hidrojenli Arabalar Verdi

Toyota'nın hibritleri icat etmediği gibi FCEV'leri de icat etmediğini belirtmek çok doğru. Ancak, başarılı bir şekilde bir tane satan ilk şirket olarak Honda ile berabere kaldı. Mirai sedan şu anda otomobil tarihindeki herhangi bir hidrojenli aracın en uzun üretim serisine sahip. Bazı sektör yabancıları hidrojenin kurumsal bir para tuzağı olduğunu düşünebilir. Ancak, hidrojene olan ilgi yavaş yavaş artıyor. Yakıt hücreleri giderek daha fazla otomobil üreticisine yayılıyor.

Toyota SSB Geliştirme Dalgasını Başlattı

Toyota başlangıçta katı hal pillerine gireceğini duyurduğunda, tepkiler ilgisizlik ve şüphecilik karışımıydı.

SSB'ler uygulanabilirliğe yaklaştıkça, daha fazla şirket kendi SSB'lerini yapmaya çalışıyor.

Toyota ilk kez katı hal pilleri geliştirmeyi deneyeceğini duyurduğunda, haber, başlangıçta Tesla adlı bir Kaliforniya girişiminin elektrikli otomobiller üreteceğini duyurduğunda karşılaştığı aynı ılımlı merakı çekti. Bu fikir ciddiye alınmayacak kadar saçmaydı, ancak umursanacak kadar da ilginç değildi. Ancak, hem EV'ler hem de katı hal pilleri konusunda, o zamandan beri görüşler değişti. Bir zamanlar çılgın olan şey artık geleceğin yolu.

SSB'ler Otomotiv Endüstrisini Teknoloji Girişimleriyle Birleştirdi
Katı hal pilleri uzun zamandır ortalıkta olmasına rağmen, her zaman çok küçüktüler. Katı hal pilleri işitme cihazları ve kalp pilleri gibi şeylerde bulunur. Araba boyutundaki SSB'ler otomotiv endüstrisi ve hatta daha geniş mühendislik dünyası için yeni bir alandır. Bu nedenle, SSB'lerle uğraşan çoğu otomobil üreticisi, onlarca yıllık pil bilimini bağımsız olarak yeniden keşfetmeye çalışmaktansa pil şirketleriyle işbirliği yapmayı seçti. Pil ile ilgili bir girişim kurmak ve para getiren otomobil yöneticilerini cezbetmek neredeyse çok kolaydır. Otomotiv endüstrisindeki en büyük isimlerden bazıları, otomotiv dergilerinde isimleri geçene kadar neredeyse tamamen anonim olan pil şirketleriyle ittifaklar kurdu.

Lityum-iyon Piller Şimdilik Yeterince İyi, Ancak Katı Hal Pilleri Gelecek

Kaynak: TopSpeed

  • Admin
Gönderi tarihi:

Çinli Pil Üreticisi 2,7 Milyar Dolarlık EV Fabrikası Planlarını İptal Etti

Çinli pil üreticisi SVOLT, Ocak ayına kadar Avrupa operasyonlarını kapatacağını ve Almanya'daki iki büyük fabrika planlarını iptal edeceğini duyurdu.

Teknik Hizmet Sağlamaya Odaklanma

Aslen Great Wall Motors'dan ayrılan SVOLT, Saarland'da bir elektrikli araç (EV) pil üretim sahası ve Brandenburg'da bir hücre üretim tesisi geliştirmek için yaklaşık 2,7 milyar dolar taahhüt etmişti.

Boosted'a göre iddialı proje, yıllık 24 GWh pil paketi üretim hedefi ile Avrupa'nın büyüyen EV pazarını desteklemek için tasarlanmıştı.

Ancak SVOLT, Avrupa'daki EV satışlarının düşmesini ve AB ile Çin arasındaki artan ticaret engellerini projeyi terk etmesinin temel nedenleri olarak gösterdi.

Şirket bunun yerine Avrupa'da teknik hizmetler, lojistik destek ve bakım sağlamaya odaklanacak ve bu da büyük ölçekli üretimden daha sınırlı bir operasyonel role geçişi işaret ediyor.

İlk Denizaşırı Hücre Fabrikası
Saarland tesisi ilk olarak 2020'de duyuruldu ve 2024 ortasında üretime başlama planları vardı, ancak o zamandan beri birçok gecikmeyle karşı karşıya kaldı.

2022'de duyurulan Brandenburg hücre fabrikası, SVOLT'un ilk denizaşırı hücre fabrikası olacak ve operasyonlarının 2025'te başlaması bekleniyordu.

Şirketin geri çekilmesi, 2022'nin sonlarında Şanghay Borsası'nda halka açılma teklifinden vazgeçmesi de dahil olmak üzere diğer aksiliklerin ardından geldi.

%2,36'lık pazar payıyla Çin'in sekizinci büyük pil üreticisi olmasına rağmen SVOLT, hem yurt içinde hem de uluslararası alanda bir yer edinmek için mücadele etti.

Avrupa'da, birincil müşterisi Citroën olsa da kaynaklar BMW'ye de tedarik etmiş olabileceğini öne sürüyor. Endüstri analistleri, diğer pil üreticilerinin de Avrupa pazarına girmekte zorlandığını belirtiyor.

Örneğin, Eylül ayında Volvo ve Northvolt'un ortak girişimi, BMW'nin önemli bir sözleşmeyi geri çekmesinin ardından Göteborg'da yeni bir pil fabrikasının tamamlanması için İsveç hükümetinden 1,1 milyar dolar talep etti.

Kaynak: Dagen News

  • Admin
Gönderi tarihi:

EV Pazarı Bir Engelle Karşı Karşıya: Elektrikli Arabaların Geleceğinde Sırada Ne Var?

Elektrikli araç devrimi frene basıyor olabilir. EV'lere yönelik beklenenden daha yavaş taleple birlikte, birkaç büyük otomobil üreticisi elektriklendirme zaman çizelgelerini yeniden değerlendiriyor. Sektör değişen tüketici tercihleri ve düzenleyici baskılarla boğuşurken, içten yanmalı motorun geleceği bir kez daha tartışmaya açılıyor.

Değişen Bir Manzara

Birçok otomobil üreticisi filolarını elektriklendirmek için yarışırken, son piyasa eğilimleri bazılarını stratejilerini yeniden gözden geçirmeye yöneltti. Tedarik zinciri kesintileri, artan maliyetler ve tüketicilerin şarj altyapısıyla ilgili endişeleri gibi faktörler, başlangıçta tahmin edilenden daha yavaş EV benimsenmesine katkıda bulundu.

1. Audi

Audi daha önce 2033 yılına kadar tamamen elektrikli bir marka olma hedefini belirlemişti, ancak şirket şimdi bu zaman çizelgesini ertelemeyi düşünüyor. CEO Gernot Döllner, içten yanmalı motorlara yönelik yasağın ertelenmesi durumunda şirketin planlarını ayarlayabileceğini belirtti.

2. Bentley

Bentley ayrıca elektriklendirme planlarını erteledi ve hedef tarihini 2030'dan 2033'e erteledi. İlk elektrikli modelinin piyasaya sürülmesi 2025'ten 2026'ya ertelendi.

3. Cadillac

Cadillac 2030 yılına kadar tamamen elektrikli bir marka olmayı hedeflemişti ancak şirket şimdi bu zaman çizelgesini yeniden değerlendiriyor. Cadillac yöneticileri, EV talebi beklentileri karşılamazsa içten yanmalı motorlu araç satışlarının 2030'dan sonra da devam edebileceğini öne sürdü.

Otomotiv endüstrisi bu belirsiz zamanlarda yol alırken, elektrikli araçlara geçişin birçok kişinin başlangıçta tahmin ettiği kadar hızlı olmayacağı açık. Uzun vadeli eğilim hala elektriklendirme yönünde olsa da, tamamen elektrikli bir geleceğe giden yolun tahmin edilenden daha uzun ve daha dolambaçlı olabileceği anlaşılıyor.

Otomotiv endüstrisindeki bu değişiklikler hakkında ne düşünüyorsunuz? Elektrikli araçlara olan talebin sonunda arzı yakalayacağına inanıyor musunuz?

Elektrikli araçların geleceği belirsizliğini korurken, son trendler talepte olası bir yavaşlama olduğunu gösteriyor. Otomobil üreticileri bu zorluklarla boğuşurken, tüketici davranışını etkileyen temel faktörleri anlamak çok önemli. Sizce bu değişimi neyin yönlendirdiğini düşünüyorsunuz? Elektrikli araçların daha geniş çapta benimsenmesini engelleyen belirli endişeler veya engeller var mı? Düşüncelerinizi aşağıdaki yorumlarda paylaşın.

Kaynak: TORK US

  • Admin
Gönderi tarihi:

Elektrikli Araçları Kullanmak Gerçekten Benzinli Arabalardan Daha Pahalı mı?

Elektrikli Araç Efsaneleri, deşarj edildi

Amerikan pazarı için, bir EV kullanmak, karşılaştırılabilir bir gazla çalışan teçhizata göre neredeyse her zaman size para kazandıracaktır. İşte nedeni.

Bunları her zaman duyarız. Elektrikli araçlar her zaman alev alır (doğru değil.) Havayı gazlı araçlardan daha fazla kirletir (hiç değil.) En çok ihtiyaç duyduğunuzda sizi yolda bırakırlar (bu son derece nadirdir.) İşte İngiltere'deki önde gelen bir gazeteden büyük destek alan bir başka efsane: EV'ler aslında "benzinli" veya dizel yakıtlı arabalardan çok daha pahalıdır. Ancak bizim yaptığımız gibi matematiği yaptığınızda, cevap çok daha ayrıntılıdır ve muhtemelen size söylenenden daha çok EV'lerin lehinedir.

EV Efsaneleri Deşarj Edildi'ye tekrar hoş geldiniz. Burada her ay sosyal medyayı tarayarak hangi EV karşıtı söylemin en çok ilgi gördüğünü bulmaya çalışıyoruz ve sonra bunu test ediyoruz.

Bu ay, The Times'ın Eylül ayındaki bu makalesine yakından bakıyoruz. İngiliz gazetesi, EV'lerin çok pahalı ve kullanışsız olduğunu iddia etti ve hibritlerin doğru yol olduğu sonucuna vararak bitirdi. Özellikle, burada en az 50 kW şarj hızına sahip fişler olarak tanımlanan, yani ev şarj cihazlarından çok daha fazla olan halka açık DC hızlı şarj cihazlarını tek tek ayırıyor. Ve gazete, sık DC hızlı şarj cihazlarının genel enerji maliyetleriyle kaşları kaldırabileceğini iddia ettiğinde haksız değil.

Burada kesinlikle biraz doğruluk payı var, ancak bu makaleyle ilgili birkaç sorunum var. Birincisi, bunu etrafta dolaşan birçok Amerikalı gördüm ve bu makalenin birçok önemli öğesinin İngiltere'deki sürücülere özgü olduğunu belirtmek önemli.

Önemli bir husus konut. İngiltere nüfusunun yaklaşık yarısı apartmanlarda veya 'onların dedikleri gibi apartmanlarda yaşıyor. Makalede belirtildiği gibi, bu, evde şarj etmenin birçok kişi için uygulanabilir olmadığı anlamına geliyor. ABD'de, en son nüfus sayımına göre, bu rakam %18,5 ile çok daha düşük. Başka bir deyişle, çok daha fazla Amerikalı ev şarj cihazı kurabilir.

Tesla Süper Şarj Ağı: Kuzey Amerika'da Açılıyor

Bir diğer sorunum da bu parçanın belirli bir araçtan bahsetmemesi. Bunun yerine, hem elektrikli arabalar hem de içten yanmalı modeller için "ortalama" rakamlara atıfta bulunuyor. Ortalamalarla çalışmak dünyanın sonu değil, ancak makalede alıntılanan bu ortalama rakamlar, Times tarafından kullanılan şarj maliyetlerini sağlayan RAC (etkili olarak AAA'nın İngiltere eşdeğeri) tarafından hesaplanan ortalamalardan farklı.

Özellikle Times'ın seçtiği verimlilik rakamlarının EV'leri RAC'nin belirttiği ortalamadan (3,3 mil/kWh, RAC'nin 3,5 rakamına kıyasla) biraz daha kötü gösterirken, içten yanmalı araçları daha iyi göstermesi (43 mpg, RAC'nin 40'ına kıyasla) ilginç. Ayrıca Amerikalıların daha büyük araçlara ve daha ucuz benzine olan yatkınlığı nedeniyle, yakıt ekonomisi ortalamamızın 2022'de 26 mpg olduğunu belirtmeliyim. O zamandan beri hibritlerdeki büyümeyle muhtemelen artmıştır, ancak Amerikalı okuyucular için İngilizlerle gerçekten elma ile elmanın aynı seviyede olmadığımızı hatırlatmak iyi bir fikir.

Ne olursa olsun, şeffaflık cephesinde biraz daha iyi bir iş çıkarıp çıkaramayacağımıza bakalım. Matematiği yapacağım ve kaynaklarımı göstereceğim, böylece mil başına ne kadar harcamayı düşündüğünüzü tam olarak görebilirsiniz. Ve eğer bu yeterli değilse, EV'lerin geleneksel, içten yanmalı motorlu geleneksel bir arabaya kıyasla uzun vadede size para kazandırabileceği birkaç başka yola bakacağız.

Silverado'ya Girin

Bunu dilimlemenin birkaç yolu var, ancak ben üç yakıt seçeneğinde de mevcut olan bir araç seçerek başlayacağım: benzin, dizel ve elektrik.

Şimdi, dizelin ABD'de Avrupa'da olduğu gibi bir faktör olmaması nedeniyle onu görmezden gelmeye meyilliydim, ancak üçüyle de mevcut birkaç seçenek vardı. İkisi de kamyonet, biri Ford F-150. Ancak, Ford birkaç yıl önce Power Stroke dizelini kullanımdan kaldırdığından, farklı bir seçenekle gittim: Chevrolet Silverado.

Resmi 2024 EPA rakamlarına dayanarak 3.0 litrelik turbo dizel sıralı altı, 2.7 litrelik turbo benzinli dört silindirli ve tamamen elektrikli Silverado EV için en verimli 4WD donanımını seçerek hesaplamayı yaptım.

Dizel kamyon için EPA rakamı birleşik 24 mpg'dir. 2.7 litrelik benzinli motor için 19 mpg'dir. Silverado için resmi olarak EPA tarafından 51 kWh/100 milde derecelendirilmiştir, bu da 2 mil/kWh'nin sadece bir tık altında bir değere denk gelir. Diğer birçok büyük EV kamyon gibi, bu verimlilik rakamı aracın boyutu ve ilgili pil takımı nedeniyle çok iyi değildir, tıpkı daha büyük bir motora sahip daha büyük bir arabanın örneğin bir Toyota Corolla'dan daha az verimli olacağı gibi.

Oradan, yakıtın maliyetine ihtiyacımız var. AAA'ya göre, yazının yazıldığı tarihte ortalama benzin fiyatı normal için 3,135 dolar ve dizel için 5,575 dolardı.

ABD Çalışma İstatistikleri Bürosu'na göre, Amerikan elektriğinin ortalama fiyatı kWh başına 0,178 dolardır. Bu yeterince kolaydır. Ne yazık ki, hızlı şarjın fiyatlandırılması çok daha zordur. ABD'deki büyük ağlar, oranlarını bölgeye göre değiştirir, ancak bulabildiğim kadarıyla kWh başına 0,50 dolar iyi bir ortalamadır. Peki, bu mil başına nasıl işliyor?

Silverado Dizel: mil başına 0,15 dolar
Silverado Benzin: mil başına 0,17 dolar
Silverado EV evde: mil başına 0,09 dolar
Silverado EV hızlı şarj: mil başına 0,26 dolar
Bu, Times tahminleriyle hemen hemen aynı ve tek seçeneğiniz uzaktan, hızlı şarj ise, gerçekten daha fazla harcayacağınızı gösteriyor.

Ancak büyük ve verimsiz bir kamyon kullanmıyorsanız, bu sayılar mutlaka alakalı olmayabilir. Bu iki kat daha doğru çünkü elektrikli kamyonlar ilgi görüyor olsa da, satış grafiklerini tam olarak yakmıyorlar ve dizeller bu pazarda hiçbir zaman çok önemli bir faktör olmadı. O halde, daha ana akım bir şeye bakalım.

Daha İyi Bir Amerikan Ortalaması

ABD Enerji Bakanlığı'na göre, ABD pazarındaki tüm otomobillerin ortalama yakıt ekonomisi 24,4 mpg'dir. Bu grup, Amerikan EV'lerinin ortalama verimliliğini listelemiyor, ancak şüphesiz, pazardaki en "ortalama" EV Tesla Model Y'dir. EPA'ya göre verimliliği 3,57 mil/kWh'dir. Mil başına sayılar burada çok farklı görünüyor.

Ortalama ABD Benzini: Mil başına 0,13 dolar
Evde ortalama Model Y: Mil başına 0,05 dolar
Ortalama Model Y hızlı şarj: Mil başına 0,14 dolar
Evde şarj edildiğinde, Tesla ortalama bir Amerikan arabasından neredeyse üçte iki oranında daha ucuzken, uzaktan hızlı şarj cihazında şarj edildiğinde mil başına yalnızca bir kuruş daha pahalıdır.

Evet, yalnızca hızlı şarj cihazlarını kullanıyorsanız, bu onu mil başına daha pahalı hale getirir. Ancak unutmayın, ABD Enerji Bakanlığı'na göre şarjın %80'i evde gerçekleşir. Zamanınızın %80'ini evde şarj ederseniz, yine de çok para tasarrufu yaparsınız. İşte bu yüzden InsideEVs olarak daha yavaş, sözde Seviye 2 şarj cihazlarını gece şarjı veya hatta market alışverişi, sinema veya alışveriş merkezine gidişler sırasında dolum için daha halka açık yerlere koymanın bu kadar savunucusuyuz. Sadece DC hızlı şarjına, bir benzin istasyonu gibi güvenmek hem elverişsiz hem de maliyet açısından engelleyicidir.

Ancak Times'ın hesaba katmadığı bir faktör daha var: Bakım. Enerji Verimliliği ve Yenilenebilir Enerji Ofisi'ne göre, içten yanmalı bir arabayı çalıştırmanın ortalama maliyeti mil başına 0,10 dolar. Elektrikli bir araba? Mil başına 0,06 dolar. Bunun sayılara ne yaptığını görelim:

Ortalama ABD Benzini: mil başına 0,23 dolar
Evde ortalama Model Y: mil başına 0,11 dolar
Ortalama Model Y hızlı şarjı: mil başına 0,20 dolar
Yani, hiç yağ değiştirmek, soğutma sıvısını boşaltmak ve nadiren frenlerinizi değiştirmek zorunda kalmanın tasarruflarını hesaba katarsanız, yalnızca halka açık şarj cihazlarını kullanıyor olsanız bile, kazançlı çıkarsınız.

Sonuç

Times makalesi ille de yanlış değil, ancak bir noktayı vurgulamak için hangi verileri seçtiği konusunda açıkça seçici davranmış ve burada ille de alakalı olmayabilir.

En azından Amerikan pazarı için, bir EV çalıştırmak, özellikle bakım için ödeme yapıyorsanız ve kesinlikle evde şarj ediyorsanız, karşılaştırılabilir bir gazla çalışan platforma göre neredeyse her zaman size para kazandıracaktır.

Matematiği kendiniz yapmak ister misiniz? Bunu yapmanızı şiddetle tavsiye ederim. Neyse ki, Enerji Bakanlığı'nın ağır işlerin çoğunu yapacak çok kapsamlı bir hesap makinesi var. Matematiği kendiniz yapmanın tadını çıkarın - veya okyanusun diğer tarafındaki arkadaşlarımızın söyleyebileceği gibi matematik.

Kaynak: InsideEvs Global

  • Admin
Gönderi tarihi:

15 dakikada Yüzde 90 şarj: ABD firmasının yeni EV pili silikon anot ile daha yüksek şarj elde ediyor

Kaliforniya merkezli Amprius Technologies tarafından geliştirilen yeni bir elektrikli araç (EV) pili, silikon anot içeriyor ve 15 dakikada %90 şarj durumuna ulaşabiliyor.

Şirket, A örnek hücrelerini, ABD merkezli otomobil üreticileri arasında EV pil teknolojisini geliştirmek için bir iş birliği olan United States Advanced Battery Consortium LLC'ye (USABC) gönderdi, bir şirket basın bülteninde böyle belirtildi.

EV pillerinin artan şarj tutma kapasiteleri, potansiyel sahiplerinin endişelerinden menzil kaygısını ortadan kaldırdı. Ancak, daha yüksek kapasiteler, pilleri uzun mesafeye hazırlamak için gereken yüksek şarj süreleri konusunda endişelere yol açtı.

Bu endişelerin üstesinden gelmek için, EV üreticileri şarj sürelerini benzinle çalışan bir arabayı yakıtlandırmaya benzer sürelere indiriyor. Lityum iyon pillerin %80-100 şarj durumuna ulaşması, %10-80 için gereken süreden daha uzun sürdüğünden, amaç ikincisine 15 dakikadan kısa sürede ulaşmaktı.

Daha önce havacılık ve hafif araç pazarları için hızlı şarjlı pil paketleri sunan Amprius Technology, şimdi A örnek hücreleriyle EV sektörüne adım atıyor. Bu hücreler altı dakikadan kısa sürede %80 şarj durumuna ulaşabiliyor.

Olağanüstü pil performansı

Amprius tarafından sunulan A hücreleri 360 Wh/kg'lık yüksek bir özgül enerjiye ve 1.200 W/kg'lık bir güç yoğunluğuna sahip. Ticari olarak satışa sunulduğunda, bu hücreler mevcut EV pillerinin sunduğundan çok daha yüksek menziller sunabiliyor.

USABC 15 dakikada %80 şarj durumuna ulaşmayı hedeflerken, Amprius A hücreleri aynı zaman diliminde %90'a ulaşıyor. Şirket ayrıca pilleriyle 1.000 döngüye ulaşmak için çalışıyor ve bu da kullanım ömrünün artmasına yardımcı oluyor.

-22 Fahrenheit (-30 santigrat derece) ile 131 Fahrenheit (55 santigrat derece) arasında değişen sıcaklıklarda çalışmasının yanı sıra, pil çivi delme testini de geçerek üstün güvenlik gösterdi.

Pilin arkasındaki teknoloji

Amprius'un pilleri, günümüzde mevcut olan en enerji yoğun çözüm olan lityum iyon hücreleri kullanır, ancak küçük bir farkla. Şirket, anotta grafit yerine, 10 kat enerji kapasitesi ve çok daha iyi bir yaşam döngüsü sağlayan silikon kullanır.

Web sayfasına göre, anot katı bir çubuk değil, aralarında yeterli boşluk bulunan bir nanotel şablonunda düzenlenmiş silikon içerir. Bu, hacim genişlemesini kolaylaştırır ve elektronlar ile iyonların seyahat etmesi için daha kolay ve daha düz yollar sağlayarak daha hızlı şarj oranları sağlar.

Amprius, otomobil üreticileri Ford, General Motors ve Stellantis tarafından kurulan bir teknoloji şirketi olan Amerika Birleşik Devletleri Otomotiv Araştırmaları Konseyi'nin (USCAR) bir yan kuruluşu olan USABC'den aldığı 3 milyon dolarlık bir ödülün ardından EV pilleri üzerinde çalışmaya başladı. USABC, otomobiller için yeni nesil enerji depolama çözümleri geliştirmek için çalışıyor, Amprius'un bu yöndeki çabalarını destekledi ve şimdi A hücrelerinin performansını doğrulayacak.

Amprius Technologies CEO'su Dr. Kang Sun, bir basın bülteninde "Elektrikli araçlarda Amprius hücrelerinin benzersiz avantajlarını sergilemek için USABC'nin A-örnek hücre performansını doğrulamasını dört gözle bekliyoruz" dedi.

"Pillerimizin tamamen elektrikli mobilite pazarlarını desteklemek için iyi bir konumda olduğuna inanıyoruz."

Amprius, servis anlaşmaları yoluyla müşteri talebini karşılamak için halihazırda 500 MWh sözleşmeli üretim kapasitesi elde etti, basın bülteninde eklendi.

Kaynak: IE

  • Admin
Gönderi tarihi:

Tesla, merakla beklenen yeni kablosuz şarj teknolojisini duyurdu - sektörü nasıl dönüştürebileceğine dair ipuçları

Tesla'nın kablosuz ev şarjı planları daha da şekilleniyor.

Bu sonbaharın başlarında, elektrikli araç üreticisi, yakında çıkacak bir kablosuz şarj sistemine işaret eden patentler sundu. Şirketin "We, Robot" etkinliğinde, Not a Tesla App'in ayrıntılı olarak açıkladığı gibi, ilk çizimlerini ortaya koydu.

 

 Tesla'yı konu alan bir içerik üreticisi olan Robert Rosenfeld (@robertrosenfeld), etkinlikten X'te (eski adıyla Twitter) bir video paylaştı.

Kablosuz ünite, arkasında bağlı bir kablo bulunan büyük bir kare gibi görünüyor. Basit şekli, temizlenmesi kolay ve Not a Tesla App'in de belirttiği gibi, bir arabayı üzerine yerleştirmek açısından basit görünüyor.

Videoda, üzerinden geri giden bir araba ve şarj cihazının sorunsuz bir şekilde güç sağladığı görülüyor. Electrek de gelişmeyi bildirirken, daha sonra Tesla'nın resmi hesabı (@Tesla) tarafından teknolojiyi kamuoyuna gösteren bir tweet'e bağlantı verdi.

 

Kablosuz şarjın verimliliği henüz cevapsız, ancak bu patent başvurusunda önemli bir odak noktası gibi görünüyor.

Bir Tesla Uygulaması, kablosuz şarj kurulumunun 80 amperde çalışabileceğini tahmin etti, bu da bir Seviye II konnektörünün 48 amperinin neredeyse iki katı. Bu, elektrik kodları için %20'lik bir amper kaybından kaynaklanıyor.

Kablosuz şarjın bir diğer önemli ayrıntısı, popüler Cybertruck modelinin bunun için sonradan donatılabilen ilk yaygın olarak bulunan model olmasıdır. Electrek'e göre Robotaxi'de bir şarj portu bile yok, bu da muhtemelen kablosuz şarjın tek seçenek olduğu anlamına geliyor.

Kablosuz şarj, Tesla sahipleri için heyecan verici bir olasılık. Öncelikle, hepimiz ara sıra yaşanan unutkanlıklara empati duyabiliriz. Bu yenilik, bir aracı gece boyunca şarj ederken dalgınlıkla ilgili sorunları önleyebilir.

Sektör lideri Supercharger ağı, sürücülerin yaşayabileceği menzil kaygısının bir kısmını yatıştırıyor, ancak kablosuz bir seçeneğin şüpheci tüketicileri cezbedebileceği tartışılmaz.

Tesla, sürücülere halihazırda önemli yakıt ve bakım tasarruflarının yanı sıra toksik hava kirliliğine olan katkılarını azaltma olanağı da sunuyor.

EV'lerin genel olarak daha yaygın bir şekilde benimsenmesi, gezegeni yıkıcı sonuçlarla ısıtan kirli enerjiye olan bağımlılığımızda büyük bir rol oynayabilir.

"Bundan kaynaklanan güç kayıpları çok büyükse, bunun niş bir şey olarak kalmasını tercih ederim," diye yazdı bir kullanıcı.

Başka bir kullanıcı, "Kablosuz, kamusal altyapı sorununa önemli bir çözümdür," diye karşılık verdi. Taksi duraklarında kullanılması ve şarj istasyonlarındaki vandalizmle mücadele gibi uygulamalara işaret ettiler.

Kaynak: TCD

  • Admin
Gönderi tarihi:

Elektrikli araçlarda yanlış bilinen bir gerçeği aşağıdaki tiktok kullanıcısı çürütüyor - 

Yanlış bilinen: Şarj için çok sık durmak gerekiyor

Doğrusu: Araç şarja ihtiyaç duymuyor şoför duyuyor. Sık sık mola veriyor ve bir şeyler yiyor.

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Araştırmacılar, temel bileşen olmadan pil teknolojisinde çığır açan bir gelişmeye imza attı: 'Yüksek kapasite tutma ve olağanüstü kararlılık kanıtladık'

Güney Koreli araştırmacılar, ScienceDaily tarafından yayınlanan bir özete göre, yabancı hükümetler tarafından yasaklanması için işaretlenen, temel bir bileşeni olmayan bir pil geliştiriyorlar.

Pohang Bilim ve Teknoloji Üniversitesi ve Hansol Chemical uzmanlarının, pil performansını iyileştirirken çevre düzenlemelerinin önünde kalmak için öne sürdüğü bir yenilik. Ayrıca rapora göre, florlu bileşikler olmadan yapılan ilk ölçeklenebilir pil.

Bileşikler, çalışma sırasında oldukça toksik hidrojen florür salıyor. Bu yan ürünün pil performansını azalttığı bulundu. Dahası, bileşikler, SD ve Dünya Ekonomik Forumu'na göre 2026'da başlaması planlanan Avrupa PFAS düzenlemeleri tarafından hedeflenen biyolojik olarak parçalanmayan bileşenleri içeriyor.

PFAS, 1940'lardan beri yaygın ürünlere dahil edilen insan yapımı kimyasallardır. Kolayca parçalanmadıkları için toprağımıza, suyumuza ve hatta kan dolaşımımıza sızmışlardır. İnsan sağlığı üzerindeki etkisi hala inceleniyor, ancak hükümet tıp uzmanları federal sağlık raporlarına göre, belirli PFAS'lara maruz kalma ile kanser ve gebelik riskleri arasında bağlantılar buluyor.

Güney Kore'den gelen çözüm, EV'ler ve diğer cihazlar daha popüler hale geldikçe hayatımızda daha yaygın olarak kullanılan pillerden potansiyel olarak zararlı kimyasalları ortadan kaldırıyor.

"Sadece florlu sistemleri değiştirmedik; yüksek kapasiteli tutma ve olağanüstü kararlılık kanıtladık," dedi Pohang Profesörü Soojin Park SD özetinde.

Hansol'un uzmanlığıyla ekip, daha güvenli bir lityum perklorat bazlı elektrolit ve florsuz bir bağlayıcı geliştirdi. İlk kısım, iyonların pil çalışması sırasında elektrotlar arasında hareket ettiği yerdir. ScienceDirect'in açıklamasına göre, bağlayıcılar pil kimyasında adlarına uygun olarak bir hücredeki temel parçaları birbirine bağlıyor.

Önemli bir kazanım, yeni parçaların performansı sınırlayan korozyonu önleyebildiğini ve aynı zamanda paketin ömrünü uzatabildiğini gösteren testtir. İlginç bir şekilde, pil birkaç yüz döngüden sonra %20 daha yüksek kapasiteyi korudu. Uzmanlar test için bir düğme pil kullandı. Bir kese pil paketi de SD'nin raporuna göre denemeler sırasında iyi performans gösterdi.

Bulgular, dünya çapındaki laboratuvarlardan duyurulan pille ilgili sayısız atılım arasında yer alıyor. Amaç genellikle daha iyi performans gösteren, daha ucuz parçalar bulmaktır. Kore çalışması ayrıca temel çevresel ve sağlık endişelerini de ele alıyor.

Tüketiciler olarak, en son teknoloji ve düzenlemeler konusunda eğitimli kalarak ve bunları arkadaşlarımız ve ailemizle yaptığımız konuşmaların önemli bir parçası olarak tutarak zorlu kirlilik endişelerini ele alan yenilikler hakkında bilgi edinebilir ve bunları destekleyebiliriz.

Bu yılın başlarında, güçlü kimya şirketlerinin baskısı nedeniyle AB'nin PFAS'a yönelik baskısının azaldığı bildirilmişti. The Guardian'ın haberi "sızdırılan belgelere" dayanıyordu. Ancak Avrupa Çevre Ajansı'na göre, 2026'da başlaması planlanan PFAS kısıtlamaları hala yürürlükte görünüyor.

ABD hükümeti ayrıca federal bir bilgi notunda belirtildiği üzere, daha fazla kuralla PFAS konusunda farkındalığı ve rehberliği artırdı.

Güney Koreli araştırmacılar, gelecekteki pil paketlerinin hükümet denetçilerinin artan kimyasal incelemelerine karşı dayanıklı olurken yüksek performans göstermesini sağlamak istiyor.

Park, SD raporunda "Çözümümüz, pil endüstrisinin sürdürülebilirliğini ilerletecek, florürsüz pil sistemlerine geçişi kolaylaştırırken çevresel uyumluluğu da sağlayacak" dedi.

Kaynak: TCD

  • Admin
Gönderi tarihi:

Elektrikli otomobil kullanan bir sürücü, 3 yıllık deneyiminin ardından samimi düşüncelerini paylaştı: 'Pişman mıyız?'

Elektrikli araçlar, geniş yelpazedeki avantajları nedeniyle giderek daha popüler hale geliyor ve bir sürücü yakın zamanda bir EV sahibi olmanın nasıl bir şey olduğunu açıkça anlattı.

YouTube emektarı Craig Benzine (@wheezywaiter) yaz aylarında, kendisinin ve eşinin neredeyse üç yıl boyunca bir EV'ye sahip olduktan sonraki deneyimlerini ayrıntılarıyla anlatan 40 saniyelik bir TikTok videosu yayınladı. Videonun amacı şu soruları yanıtlamaktı: "Bundan hoşlanıyor muyuz? Buna değer mi? Pişmanlık duyuyor muyuz?"

Benzine, bir EV'ye sahip olmanın bariz avantajına dikkat çekerek başladı; bu da benzin satın almak zorunda kalmayarak tasarruf ettiği para miktarı.

"Benzine para ödemek zorunda değilsiniz, tabii ki. Evde şarj etmek harika," dedi.

Benzine'in eşi Chyna, EV kullanmanın getirdiği huzuru takdir ettiğini ve zararlı karbon kirliliği üreten benzinle çalışan motorların neden olduğu gürültüye dikkat çekti.

"Pürüzsüz ve sessiz. Bu arabayı alana kadar son arabamızın ne kadar gürültülü olduğunu fark etmemiştim," dedi.

Benzine'in videosu tamamen olumlu değildi, çünkü kendisi ve Chyna bir EV'ye sahip olmanın en büyük dezavantajının erişilebilir şarj cihazlarının kıtlığı olduğunu açıkladılar. Menzil kaygısı hissini, yani araçlarının bir şarj istasyonuna veya varış yerlerine ulaşmadan önce akülerinin bitmesi korkusunu anlattılar.

"Biraz daha fazla planlama gerektiriyor; bir sonraki şarj cihazının nerede olduğunu bilmeniz gerekiyor. Bunun nedeni her yerde olmamaları," diye açıkladılar. "Özellikle kış aylarında sorunlara yol açabilir çünkü kışın çok fazla menzil elde edemezsiniz. Ayrıca, o kadar hızlı şarj olmaz."

Yine de elektrikli araçlar, bizim ve gezegenimiz için daha sağlıklı bir çevre ve daha güvenli bir gelecek yaratma devriminin önemli bir parçasıdır. EV'lerin sürekli benimsenmesi, egzoz kirliliği yaymadıkları için hava kalitesini önemli ölçüde iyileştirebilir, bu da havaya karbondioksit ve nitrojen oksit gibi daha az zararlı kimyasal salınması anlamına gelir. Yapılan araştırmalar, elektrikli araçların kullanımının artmasıyla astım ve solunumla ilgili acil durumların azaldığını gösteriyor.

Kaynak: TCD

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.