∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 başlangıcı ve sonu yoktur onun , başlangıç ve son kavramının sahibi o zaten , tüm kavramların tek sahibi o , hiç bişey yokken başlangıç ve son diye bir kavrammı varki onun kendiliğinden oldu diyelim , başlangıç ve son diye kavramların sahibi o zaten , onun Allah olduğuna inanmamızın nedeni tek oluşu , tüm gibi kavramlar , herşey ama herşeyin sahibinin o olması , başlangıcı ve sonu olmaması yani , ondan başka herşeyin başlangıcı ve sonu vardır ve muhtaçtır Allah a . ihlas suresi ; deki ; o Allah bir , tektir , Allah eksiksiz ,bütün varlıklar ona muhtaç fakat o hiçbirşeye muhtaç değildir , doğmadı , doğurulmadı , ona bir denk olmadı , bir başka ayette , herşey yok olucudur onun zatı bakidir diyor , herşey onun sayesinde oluyor . o bir şey istediği zaman ol der olur . Iste dedigim gibi celiskin ortaya cikti. Neden o zaman baska bir seyin baslangici sonu olsun? Aklin celiskisi tam da burdadir. HER YARATICININ BIR YARATAN, HER ILKIN BIR ONCELIK, HER SONUN DA BIR SONRALIK SORUNU VARDIR VE BU KISIR DONGU AKLIN BIR ZAMANSAL CIKMAZIDIR. O yuzden bundan sonra Allah ile ilgili tum yazilanlar, anlamsiz, luzumsuz ve gereksiz kalir. Bak cok basit, ben de senin gibi " A nin basi sonu olmaz, her seyi yaratan o dur" derim. Burdan nereye varacagiz? Alıntı
Φ e2828 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Iste dedigim gibi celiskin ortaya cikti. Neden o zaman baska bir seyin baslangici sonu olsun? Aklin celiskisi tam da burdadir. HER YARATICININ BIR YARATAN, HER ILKIN BIR ONCELIK, HER SONUN DA BIR SONRALIK SORUNU VARDIR VE BU KISIR DONGU AKLIN BIR ZAMANSAL CIKMAZIDIR. O yuzden bundan sonra Allah ile ilgili tum yazilanlar, anlamsiz, luzumsuz ve gereksiz kalir. Bak cok basit, ben de senin gibi " A nin basi sonu olmaz, her seyi yaratan o dur" derim. Burdan nereye varacagiz? başlangıcı ve sonu olduğunu görmüyormusun ? ölmüyormusun ? yıldızlar yok olmuyormu ? güneşin sonu yokmu ? bana bir tane yok olmayan bişey göster , evrende birbirine geçip bi gün yok olmazmı ? evrenin ve güneşinde bir ömrü olduğu , güneşinde yakıtı olduğu biteceği ortada değilmi ? herşey bir sebeble , o ondan , o ondan , o ondan ve herşey bibirine geçmiş ve birbirine muhtaç , güneş olmassa sen olmassın , yağmur olmassa bitki olmaz , kan damarda dolaşmassa hayat olmaz , herşey birbirine muhtaç ve tasarı , düzen ve ölçü içinde , en ufak bir sapma ortalığı toz duman yapar , bu harika eşsiz düzenin bir yaratıcısı elbette vardır , tüm alem tek vücut gibi sanki , o ondan , o ondan o ondan , buda sonsuza kadar gider , sayının sonu yok , 10 tane sandalyeyi birbirine daya , iki ayak üstünde dursun hepsi ve birbirine dayansın , bir tane sandalye 4 ayak üstünde durmassa bütün sandalyeler yıkılır , diğer sandalyeler en öndeki sandalyeye muhtaçtır , evrende heryerde bu kuralı görebilirsin , hep teki işaret ediyor herşey , işte Allah ismiyle işaret edilen o tek olandır , onun ismi Allah tır , biz ona yoksa ne diyeceğiz ? o , sen , demek zorundayız , onun ismi Allah tır ve herşeyi kuşatan , herşeyi var eden , herşeyin ilki , ilk hali , ve sonraki hali ona aittir .......... ateistler bile tüm evrenin bir tek atomdan yada bir maddeden patlamadan olduğunu söylüyor zaten , yani onlarda , yani herkeste , bilim adamlarını araştır ilk bir şey var derler , fakat onlar buna madde derler , tesadüf derler yada başka bişey derler , yani maddeyi yaratıcı gibi görürler , islamda ise ALLAH tır ilk yaratıcı .şu videoda sana yardımcı olabilir belki ; http://www.youtube.com/watch?v=UTEczoC3kgY Alıntı
Φ yenilik Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Diyelim ki birilerine, "davranışınız x şekilde olacak, y şeklinde davranmayacaksınız, eğer y şeklinde davranırsanız bunun sonucu iyi olmaz" diyorum. Bana "sonucu nasıl olur" diye soruluyor. Ben de, "bana ait olan fırına atar sizleri yakarım" diyorum. Bu zorlama mıdır? Senin bu tezinin getirisi olan bir soru; Peki, insan olmasa tasarımcı(allah) kavramı olacak mı idi? ........................bir doktor düşün hastasına tuz yeme diyor , eğer yersen felç olursjn diyor , acı çekersin diyor , hastasıda bunu yada düşünüyor , araştırıyor ona göre doktorun söylediğinş kabul ediyor yada direk doktorun söylediğini uyguluyor , burda doktor kimseyi zorlamıyor , evreni ve herşeyi yaratan , hepsinşi bir düzen içinde , belli ölçülerle yaratan Allah olduğu için bunun sonunun kötü olacağını söylemesi elbette doğrudur , çünkü bu ölçüde yaratmış herşeyi ve ölçü kaçtığı zaman sonucuda ona göre ayarlamış demekki , böyle bir düzen olduğu ortada yani red edemeyiz bu düzeni , yarar ve zarar üzerine kurulu bu düzen , herşey iç içe geçmiş , yanlış yapıldığı zaman bir sonucu oluyor mutlaka , sonuçta herşeyi yaratan , fırınıda yaratan , senide benide yaratan , evrenide yaratan Allah olduğuna göre fınının da ona ait olması abes olmaz . İyi de sorunun cevabı bu değil ki. Soruya cevap alınamazsa tartışmanın ne anlamı kalır? Zorlama yok dedin ben zorlamaya misal verdim. Peki, insan olmasa tasarımcı(allah) kavramı olacak mı idi? ..........................İnsan olmasa olacakmıydı diyorsan , insan yoksa evren var , farklı varlıklar var , yada farklı bişeylerde olabilr , yaratma diye kavramın sahibide Allah tır , yani yaratma diye bir kavram var ve o kavramın sahibide o , belkide bilmediğimiz daha nice kavramlar var , aklımız sadece şu an ona yetiyor belki , tek Allah ı sadece yaratma kavramıyla belirtmekte bence saçma , biz sadece o kadarını anlıyoruz beynimiz buna yetiyor , belkide nice kavramlar var onun sahib olduğu , sonsuz ve sınırsız biri çünkü bizim inandığımız Allah . biz diyoruz ki tek o var ve aklınıza gelen yada gelmeyen herşeyin sahibi o , yani sadece yaratma kavramıylada sınırlanacak değil . Bu sorumada ilgisiz cevap vermişsin. Ben insan olmasa idi "Allah" diye bir sözcük ve bu sözcüğe ait kavram(bilgi)olacakmı idi diye sormuştum. Sen insan da bilgi de ona ait demeye getirmişsin. Ama sorulara verilen cevapta somutluk(gözlemlenebilirlik) olmalı. Yoksa ben de istediğim gibi cevap olarak uydurabilirim. Tarihte insana ait olmayan bilgi görülmüşmüdür? Alıntı
Φ e2828 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 İyi de sorunun cevabı bu değil ki. Soruya cevap alınamazsa tartışmanın ne anlamı kalır? Zorlama yok dedin ben zorlamaya misal verdim. Bu sorumada ilgisiz cevap vermişsin. Ben insan olmasa idi "Allah" diye bir sözcük ve bu sözcüğe ait kavram(bilgi)olacakmı idi diye sormuştum. Sen insan da bilgi de ona ait demeye getirmişsin. Ama sorulara verilen cevapta somutluk(gözlemlenebilirlik) olmalı. Yoksa ben de istediğim gibi cevap olarak uydurabilirim. Tarihte insana ait olmayan bilgi görülmüşmüdür? bilgi insana mı ait ? sana aitse neden doğadan çıkarıyorsun bu bilgiyi ? hani sana aitti ? demekki doğada zaten var bu bilgi , sen onu arayıp , çabalayıp buluyorsun sadece , bilgi sana ait değil yani , demekki insanda bilgi olmakla beraber , insandan başka varlıklardada bu bilgi var , eğerki bilgi sana ait olsaydı sen bunları ezbere söylerdin , bilginin sana ait olmadığı bile belli . Alıntı
Φ yenilik Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 bilgi insana mı ait ? sana aitse neden doğadan çıkarıyorsun bu bilgiyi ? hani sana aitti ? demekki doğada zaten var bu bilgi , sen onu arayıp , çabalayıp buluyorsun sadece , bilgi sana ait değil yani , demekki insanda bilgi olmakla beraber , insandan başka varlıklardada bu bilgi var , eğerki bilgi sana ait olsaydı sen bunları ezbere söylerdin , bilginin sana ait olmadığı bile belli . Doğada var olan fenomenler bilgi değildir. Fenomenleri insanlar önce kavramlaştırır, sonra da o kavramı ayrıntılı bilgiye dönüştürürler. Bilgi kavramının anlamı şöyle. Bilgi Nedir? Öznenin amaçlı yönelimi sonucunda, özne ile nesne arasında kurulan ilişkinin ürünü olan şeydir. Nesnelere yönelen özne onlar üzerine düşünerek, zihinsel bir etkinlik geliştirir. Bu etkinlik sonucu kavramlara ve kavramlardan da önerme ve çıkarımlara varılır. Bilgi aktı, özneden objeye bilinç etkinliğidir. Bilgi aktları algılama, anlama ve açıklama şeklinde olabilir. http://www.felsefe.gen.tr/bilgi_nedir_ne_demektir.asp İnsanların ürettikleriyle oluşan bilgi bilinci, sadece insana aittir. Alıntı
Φ e2828 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Doğada var olan fenomenler bilgi değildir. Fenomenleri insanlar önce kavramlaştırır, sonra da o kavramı ayrıntılı bilgiye dönüştürürler. Bilgi kavramının anlamı şöyle. Bilgi Nedir? Öznenin amaçlı yönelimi sonucunda, özne ile nesne arasında kurulan ilişkinin ürünü olan şeydir. Nesnelere yönelen özne onlar üzerine düşünerek, zihinsel bir etkinlik geliştirir. Bu etkinlik sonucu kavramlara ve kavramlardan da önerme ve çıkarımlara varılır. Bilgi aktı, özneden objeye bilinç etkinliğidir. Bilgi aktları algılama, anlama ve açıklama şeklinde olabilir. http://www.felsefe.gen.tr/bilgi_nedir_ne_demektir.asp İnsanların ürettikleriyle oluşan bilgi bilinci, sadece insana aittir. doğada var olan diyorsun bak , doğada bişeyler var demekki , yani sen o kadar acizsinki doğadan buluyorsun o bilgileri , demekki taştan topraktan bişeyler öğreniyorsun , doğada o kurallar varki onları bulup çıkarıyorsun , yani sen kendinden bişey üretemiyorsun , hep olan şeyi ortaya çıkarıyorsun , kendi yazınla kendin isbat ettin , akıllı tasarımı . Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 başlangıcı ve sonu olduğunu görmüyormusun ? ölmüyormusun ? yıldızlar yok olmuyormu ? güneşin sonu yokmu ? bana bir tane yok olmayan bişey göster , evrende birbirine geçip bi gün yok olmazmı ? evrenin ve güneşinde bir ömrü olduğu , güneşinde yakıtı olduğu biteceği ortada değilmi ? herşey bir sebeble , o ondan , o ondan , o ondan ve herşey bibirine geçmiş ve birbirine muhtaç , güneş olmassa Yukarida yazdiklarinin hic birisi benim soruma yanit degil. Iyide HERSEYIN BASI SONU VARSA, NASIL OLUYORDA BIR TEK SENIN ALLAH'ININ BASI/SONU OLMUYOR? Benim sana sordugum soru burda? Bak cok basit, ben de senin gibi " A nin basi sonu olmaz, her seyi yaratan o dur" derim. Burdan nereye varacagiz? Yani binlerce Yaratici, akilli tasarimci, tanri v.s. arasinda, senin ALLAH'ININ OZELLIGI NE? Sen dini islam olmayan bir ulkede dogsaydin o zaman ne olacakti? Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 tureten bilgi insana mı ait ? sana aitse neden doğadan çıkarıyorsun bu bilgiyi ? hani sana aitti ? demekki doğada zaten var bu bilgi , sen onu arayıp , çabalayıp buluyorsun sadece , bilgi sana ait değil yani , demekki insanda bilgi olmakla beraber , insandan başka varlıklardada bu bilgi var , eğerki bilgi sana ait olsaydı sen bunları ezbere söylerdin , bilginin sana ait olmadığı bile belli . Bilgiyi tureten insanoglu. Bu bilgiyi kendine gozlem veren fenomene yonelttigi algidan INSANOGLU YETISI TEMELINDE TURETIYOR. Buradaki algi iki turlu duyumsal ve duyusal. O yuzden de bilgi nitelik olarak farkli sifatlar aliyor. Cesitleri de fiziksel, sosyal ve matematiksel/mantiksal Senin dininin ve Allah'inin temelli bilgi, basta duyumsal bilgi, inancsal bilgi, akilci bilgi, gnostik bilgi. Kisaca GOZLEMI OLMAYAN SADECE AKILDA YARATILAN VE SOMUTA TASINAN YA DA SOYUTTA BIRAKILAN METAFIZIK, TEOLOJIK, FIZIK OTESI MASALSAL, MITOLOJIK, SADECE BIR AKLIN KENDINI INANDIRDIGI VE IMAN ILE KENDINE DOGRULADIGI BILGI. Dolayisi ile sadece inanarak dogrulayani bagliyor. Gozlemi olma olasiligi da bulunmadigindan yanlislanabilme olanagi yok. Kisaca nitelik olarak bilimsel, bilissel, mantiksal insansal, evrensel, cagdas hic bir icerigi yok. Yani tum insanoglunun onaylayacagi bir bilgi niteligi tasimiyor. Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 işte yine sana göre bir düzene inanıyorsun , dinler olmaaydı o ahlakın doğru olup olmadığını bilemezdin , bana isbatla din yok diyelim mesela , bana tecavüzün yanlış olduğunu isbatla ? hırsızlığın yanlış olduğunu isbatla , zor durumda kalanların diğer inanları yok edip , meela zenginleri yok edip fajkirlerin onların mallarını ele geçirmeyeceğini isbatla , çocğun annesini dövmeyeceğini isbatla , nbunların hepsini dinden alıp millete düşünce diye satmayın , din yoksa bunların hiç birisni isbatlayamassın , sen kendin öyle düşündün diye diğer adamda senin gibi düşünüp senin doğrunu kabule decek değil ya , oda düşünür bunları yapmanın doğru olduğunu söyler ve eminimki çoğu insanda dediğim şeylerin doğru olduğunu senin yanlışta olduğunu onaylar , din olduğu için sen bunları beynine yerleştirmişsin ordak aldıklarınızı düşünmek diye millete anlatıyorsunuz , e isbatl bunları akılla hadi ? niyte isbatlayamıyorsun bekkliyorum , bu halksızlıkların yanlışlığını isbatla ? bu arada bunlara Allah ceza veriyor diye kızıyorsun , ozaman bu şeylere devletlerin yada insanların ceza vermeside yanlış ozaman , ne malum hırslzığın kötü olduğu ? Yukaridaki koyulastirdigim cumlen ile ilgili bir sey soracagim. Kuran'da tecavuz ile ilgili bir ayet var mi? Benim bildigim yok. Varsa, buraya alintilar misin? Alıntı
Φ e2828 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Yukarida yazdiklarinin hic birisi benim soruma yanit degil. Iyide HERSEYIN BASI SONU VARSA, NASIL OLUYORDA BIR TEK SENIN ALLAH'ININ BASI/SONU OLMUYOR? Benim sana sordugum soru burda? Bak cok basit, ben de senin gibi " A nin basi sonu olmaz, her seyi yaratan o dur" derim. Burdan nereye varacagiz? Yani binlerce Yaratici, akilli tasarimci, tanri v.s. arasinda, senin ALLAH'ININ OZELLIGI NE? Sen dini islam olmayan bir ulkede dogsaydin o zaman ne olacakti? zaten o öyle olduğu için Allah , onun özelliği o yani , öyle olmayan zaten Allah olamaz , sen erkeksin çocuk doğur hadi desem ben doğuramamki benim özelliğim bu dersin , herşeyin bir özelliği var , Allah ta başlangıcı ve sonu olmaması , herşeyin sahibi olması ve tek olmasıdır onu kainatın hükümdarı yapan , alemlerin rabbi yapan , sahibi yapan işte bu özelliğidir , senind ediğin Allah muhtaç bir Allah olurdu , bizim inandığımız Allah muhtaç değildir , doğmadı , doğurulmadı ona bir denk olması , tektir , benim Allahımın özelliği işte bu saydıklarımdır , diğer ilahların böyle bir özellikleri yok . yaratma diye bir kavramın sahibide benim Allah ımdır . dini islam olmayan bir ülkede doğsaydım bu konuda bişey diyemem , hadilerle pek işim olmaz , günüme bakarım ben , gerçeğe bakarım , şu an burdayım ve buyum . Alıntı
Φ e2828 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 tureten Bilgiyi tureten insanoglu. Bu bilgiyi kendine gozlem veren fenomene yonelttigi algidan INSANOGLU YETISI TEMELINDE TURETIYOR. Buradaki algi iki turlu duyumsal ve duyusal. O yuzden de bilgi nitelik olarak farkli sifatlar aliyor. Cesitleri de fiziksel, sosyal ve matematiksel/mantiksal Senin dininin ve Allah'inin temelli bilgi, basta duyumsal bilgi, inancsal bilgi, akilci bilgi, gnostik bilgi. Kisaca GOZLEMI OLMAYAN SADECE AKILDA YARATILAN VE SOMUTA TASINAN YA DA SOYUTTA BIRAKILAN METAFIZIK, TEOLOJIK, FIZIK OTESI MASALSAL, MITOLOJIK, SADECE BIR AKLIN KENDINI INANDIRDIGI VE IMAN ILE KENDINE DOGRULADIGI BILGI. Dolayisi ile sadece inanarak dogrulayani bagliyor. Gozlemi olma olasiligi da bulunmadigindan yanlislanabilme olanagi yok. Kisaca nitelik olarak bilimsel, bilissel, mantiksal insansal, evrensel, cagdas hic bir icerigi yok. Yani tum insanoglunun onaylayacagi bir bilgi niteligi tasimiyor. sonuçta bilgiyi doğadan alıyorsan , demekki doğada alınabilen bir bilgi var demektir , yani senden önce doğada bir bilgi olduğu açıktır , sen sadece onu buluyorsun , demekki doğada bir akıllı tasarım var , olmasaydı sen bunu bulamazdın , olan şeyi buluyorsun yani , bilgi insanın bulduğu şeydir sadece , bulmadığı daha çok şey var , demekki bulunabilen bişeyi sen bilgi ediniyorsan , doğaya bunu koyan akıllı biri var , taşa akıllı diyemeceğine göre , doğaya senden önce bu bilgiyi kim koydu ? Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 sonuçta bilgiyi doğadan alıyorsan , demekki doğada alınabilen bir bilgi var demektir , yani senden önce doğada bir bilgi olduğu açıktır , sen sadece onu buluyorsun , demekki doğada bir akıllı tasarım var , olmasaydı sen bunu bulamazdın , olan şeyi buluyorsun yani , bilgi insanın bulduğu şeydir sadece , bulmadığı daha çok şey var , demekki bulunabilen bişeyi sen bilgi ediniyorsan , doğaya bunu koyan akıllı biri var , taşa akıllı diyemeceğine göre , doğaya senden önce bu bilgiyi kim koydu ? Bilgi bir yerden alinmiyor, insanoglu bilgiyi VERDIGI KAVRAM UZERINDE TURETIYOR. Kavram da kisaca insanoglunun "var" olarak algiladigina (akilsal/gozlemsel) verdigi adin/ismin uzerinden verilen anlam ve icerik. Alıntı
Φ e2828 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Yukaridaki koyulastirdigim cumlen ile ilgili bir sey soracagim. Kuran'da tecavuz ile ilgili bir ayet var mi? Benim bildigim yok. Varsa, buraya alintilar misin? "Sakın zinâya yaklaşmayın. Çünkü o, bir hayasızlıktır. Ve çok kötü bir yoldur." (İsra,17/32)............ zaten tecavüz eden kişi zinada yapmış olur , zina yapmayın demiyor ayette , zinaya yaklaşmayın diyor , zina yapmayın deseydi şunu iddia edebilirdi bazısı herşeyi yaparım fakat ilişkiye girmem diyebilirdi , fakat ayette zinaya yaklaşmayın diyor , zinaya götüren bütün yollar kapatmış oluyor , fuhuş , tecavüz , iffetsizlik , evlilik dışı ilişki hepsi bu kapsama girer . Evlenemeyenler de; kendilerini Allah, lutfuyla zenginleştirinceye kadar iffetli davransınlar.( nur - 33 ) .........evlilik dışı ilişki yasak ve iffetli olması gerekiyor . ............ Kuranda bu ve benzeri ayetler çoktur , şimdi gelelim tecavüze , tecavüz nedir , bir kadın yada erkeğin bir kadın yada erkekle zorla birlikte olmasına genelde bu isim verilir , bir erkek bir kadınla zorla birlikte olduğunda ne yapmış olur ? zina yapmış olur , iffetini korumamış olur , evlilik dışı ilişki yaşamış olur ve saldırı yapmış olur , yani bütün bu suçları bir arada işlemiş olur . yani tecavüz etmeyin diye bir ayet olmasına ayrıyeten gerek görülmediği açıktır , çünkü tecavüz bütün bu suçları bir arada yansıtıyor . Alıntı
Φ e2828 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Bilgi bir yerden alinmiyor, insanoglu bilgiyi VERDIGI KAVRAM UZERINDE TURETIYOR. Kavram da kisaca insanoglunun "var" olarak algiladigina (akilsal/gozlemsel) verdigi adin/ismin uzerinden verilen anlam ve icerik. sonuçta olan şeye sadece isim vermiş oluyor insan , bir şey üretmiş olmuyor yani , o yasa , o kural doğada zaten var , insan sadece isim veriyor ve kelimelere döküyor , demekki insandan önce bir akıllı tasarlayacı olduğu ortada , evrendeki bu kuralları , bu akıll düzeni , evrende gizli bilgiyi , evreni ve doğayı insan yaratmadığına göre , demekki insandan önce akıllı tasarlayıcı var , yoksa bu bilgiler doğada olmazdı , akıllı insan buluyor bu bilgiyi , bu verileri doğaya koyanda akıllı olması gerekiyor . insan o kadar ince hesaplarla buluyorki bu bilgileri , bu kadar ince hesapların evrende kendiliğinden olduğunu söylemek saçma . Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 "Sakın zinâya yaklaşmayın. Çünkü o, bir hayasızlıktır. Ve çok kötü bir yoldur." (İsra,17/32)............ zaten tecavüz eden kişi zinada yapmış olur , zina yapmayın demiyor ayette , zinaya yaklaşmayın diyor , zina yapmayın deseydi şunu iddia edebilirdi bazısı herşeyi yaparım fakat ilişkiye girmem diyebilirdi , fakat ayette zinaya yaklaşmayın diyor , zinaya götüren bütün yollar kapatmış oluyor , fuhuş , tecavüz , iffetsizlik , evlilik dışı ilişki hepsi bu kapsama girer . Evlenemeyenler de; kendilerini Allah, lutfuyla zenginleştirinceye kadar iffetli davransınlar.( nur - 33 ) .........evlilik dışı ilişki yasak ve iffetli olması gerekiyor . ............ Kuranda bu ve benzeri ayetler çoktur , şimdi gelelim tecavüze , tecavüz nedir , bir kadın yada erkeğin bir kadın yada erkekle zorla birlikte olmasına genelde bu isim verilir , bir erkek bir kadınla zorla birlikte olduğunda ne yapmış olur ? zina yapmış olur , iffetini korumamış olur , evlilik dışı ilişki yaşamış olur ve saldırı yapmış olur , yani bütün bu suçları bir arada işlemiş olur . yani tecavüz etmeyin diye bir ayet olmasına ayrıyeten gerek görülmediği açıktır , çünkü tecavüz bütün bu suçları bir arada yansıtıyor . Yani sen zina=tecavuz mu diyorsun? Zina da evli olmak gerekmez mi? Ayrica cocuga uygulanan tecavuz nerde? Tecavuzde YETISKIN VE COCUK FARKI VARDIR VE EVLILIK SARTI DA YOKTUR. Kuran'in cag disiligi tam da burda. CUNKU O TARIHTE TECAVUZ DIYE BIR ALGI YOK. Ustelik cariyeye zorla sahip olma ne zina ne de tecavuz. Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 sonuçta olan şeye sadece isim vermiş oluyor insan , bir şey üretmiş olmuyor yani , o yasa , o kural doğada zaten var , insan sadece isim veriyor ve kelimelere döküyor , demekki insandan önce bir akıllı tasarlayacı olduğu ortada , evrendeki bu kuralları , bu akıll düzeni , evrende gizli bilgiyi , evreni ve doğayı insan yaratmadığına göre , demekki insandan önce akıllı tasarlayıcı var , yoksa bu bilgiler doğada olmazdı , akıllı insan buluyor bu bilgiyi , bu verile, ri doğaya koyanda akıllı olması gerekiyor . Sart degil, yazilanlari iyi okumamissin. Insanoglu AKLINDA YARATTIGINA DA ISIM VERIYOR, Allah gibi, gulyabani gibi, melek, seytan, cin, peri gibi, ejderha gibi, her turlu mitoloji, efsane, masal cizgi film/roman karekteri gibi, her turlu hayali yaratilanlar gibi. Alıntı
Φ e2828 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Yani sen zina=tecavuz mu diyorsun? Zina da evli olmak gerekmez mi? Ayrica cocuga uygulanan tecavuz nerde? Tecavuzde YETISKIN VE COCUK FARKI VARDIR VE EVLILIK SARTI DA YOKTUR. Kuran'in cag disiligi tam da burda. CUNKU O TARIHTE TECAVUZ DIYE BIR ALGI YOK. Ustelik cariyeye zorla sahip olma ne zina ne de tecavuz. senin söylediğin demogojiden öteye gitmez ; zina eşittir tecavüz diyen yok hepsini içeriyor tecavüz diyorum , zinadan daha ileri yani , diğer yasaklarıda içeriyor , zaten evlilik dışı bir ilişkidir tecavüz , hemde iffetsizliktir , hemde saldırıdır ; tecavüz hepsini içeriyor zaten , kuranda bunlar yasaktır zaten , tecavüz kelimesine gerek varmı , tecavüz eden saldırı , iffetsizlik , evlilik dışı ilişki , kul hakkı hepsini bir arada işlemiş olur . 24 - 33 - .......Dünya hayatının geçici menfaatını elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zorlarsa şüphesiz ki Allah, onların zorlamalarından sonra da Gafur'dur, Rahim'dir.................... hani cariyeye zorla sahip olmak vardı ? işte kuran bilgin yoksa ve kurana bütün bakmadığın için böyle yanılırsın , bu ayette iffetli kalmak isteyen cariyeleriniz fuhşa zorlamayın diyor , sen cariyeye zorla sahip olmaktan bahsediyorsun , bu ayette cariye zorlanmayacağına göre , hür kadına tecavüz zaten yasak olduğu apaçıktır , bu ayetende zorla ilişkinin yasak olduğu anlaşılabilir , en doğrusunu Allah bilir , çağ dışılık sizin beyninizde yani , kurandan habriniz yok çünkü , okuyorsunuz ateist sitelerinde bir kaç yazı inanıyorsunuz gelip burda demogoji yapıyorsunuz . Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2014 senin söylediğin demogojiden öteye gitmez ; zina eşittir tecavüz diyen yok hepsini içeriyor tecavüz diyorum , zinadan daha ileri yani , diğer yasaklarıda içeriyor , zaten evlilik dışı bir ilişkidir tecavüz , hemde iffetsizliktir , hemde saldırıdır ; tecavüz hepsini içeriyor zaten , kuranda bunlar yasaktır zaten , tecavüz kelimesine gerek varmı , tecavüz eden saldırı , iffetsizlik , evlilik dışı ilişki , kul hakkı hepsini bir arada işlemiş olur . 24 - 33 - .......Dünya hayatının geçici menfaatını elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zorlarsa şüphesiz ki Allah, onların zorlamalarından sonra da Gafur'dur, Rahim'dir.................... hani cariyeye zorla sahip olmak vardı ? işte kuran bilgin yoksa ve kurana bütün bakmadığın için böyle yanılırsın , bu ayette iffetli kalmak isteyen cariyeleriniz fuhşa zorlamayın diyor , sen cariyeye zorla sahip olmaktan bahsediyorsun , bu ayette cariye zorlanmayacağına göre , hür kadına tecavüz zaten yasak olduğu apaçıktır , bu ayetende zorla ilişkinin yasak olduğu anlaşılabilir , en doğrusunu Allah bilir , çağ dışılık sizin beyninizde yani , kurandan habriniz yok çünkü , okuyorsunuz ateist sitelerinde bir kaç yazı inanıyorsunuz gelip burda demogoji yapıyorsunuz . Dogrudur, o yuzden diktatorun 11 yillik doneminde hem tecavuz suclari artti, hem de tecavuz eden degil, EDILEN SUCLANDI. Cariye tecavuzunu nasil acikliyorsun? hangi ayetinizle? Bu konuda bana tarihten bir ornek ver. Inanirlarin cocuk ile yaptiklari evlilikleri acikla. Turkiye'deki COCUKLARIN EVLENDIRILEREK ISLENEN SUCLARIN CEZASINI ACIKLA. Kuranda evlilik yasi kactir? Hem kiz hem erkek icin. Alıntı
Φ e2828 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2014 Dogrudur, o yuzden diktatorun 11 yillik doneminde hem tecavuz suclari artti, hem de tecavuz eden degil, EDILEN SUCLANDI. Cariye tecavuzunu nasil acikliyorsun? hangi ayetinizle? Bu konuda bana tarihten bir ornek ver. Inanirlarin cocuk ile yaptiklari evlilikleri acikla. Turkiye'deki COCUKLARIN EVLENDIRILEREK ISLENEN SUCLARIN CEZASINI ACIKLA. Kuranda evlilik yasi kactir? Hem kiz hem erkek icin. nisa - 6 - Yetimleri, evlenme çağına gelene kadar deneyin; onlarda olgunlaşma görürseniz mallarını kendilerine verin; büyüyecekler de geri alacaklar diye onları israf ederek ve tez elden yemeyin ....................... buraya dikkat ; yetimleri evlenme çağına kadar deneyin diyor , demekki evlenme çağı var , onlarda olgunlaşma ( rüşd ) görürseniz mallarını kendilerine verin diyor , burdaki ayetin gidişine dikkat et ; evlenme çağına kadar denenen yetimeler bu arada rüşde erişiyor , olgunlaşıyor , yani kendi parasını yönetecek güce geliyor , peki ya kadınlara verilen mehiri düşün bakalım , kendi parasını çekip çevirecek güce gelen bir kadın ancak mehir isteyebilir , kadın istediği kadar erkekten mehir ister , demekki bu ayetten evlenme çağının malını çekip çevirecek , olgunlaşma döneminde olduğunu anlıyoruz , herhangi bir yaş sınırı vermiyor fakat rüşte erişip , kendi malını yönetecek , olgun birinin evlenme çağında olduğunu bu ayetten anlayabiliriz , bir çocuğa olgun ve rüşde ermiş demek saçma olur . ............ şunuda belirteyim ; kuranda bir hükme ulaşılmayan şeylerde , insanlar serbsttir , temel her zaman kurandır fakat , insanlarda farklı yasalar yapıp , bu yasaları değiştirebilirler , fakat temel olan kurandır , mesela zamanın mezhebleri o zamana göre kuran dışında bir hüküm vermiş olabilir , fakat illaki o hüküm sonsuza kadar geçerli diye bişey yoktur , zamana göre kuran temelinden sapmadan farklı hükümlerde verilebilir , burda bazılarının anlamadığı budur , sanki tarihte bazı devletlerin yada bazı insanların verdiği hükümleri kuranın değişmez hükmü saymaları bundan ileri gelmektedir , zaman değiştilkçe kuran temelinden sapmadan yeni hükümler verilebilir , mesela bazı şeylere neden ceza yok diyorsun , orda ceza olmaması senin ceza vermeyeceğin anlamına gelemez , toplumlar kuran temelinden sapmadan yapılarını geliştirebilirler , mesela çocuk evliliklerinede insanlar zamanla farklı cezalar türetebilir , insanları serbst bırakıldığı noktalar vardır çünkü kuranda , herşeye bir ceza herşeye bir hüküm aramakta yanlıştır , ne güzel işte kuran merkezinden çıkmadan serbstçe yasa yapma olanağı tanıyor insanlara daha güzel değilmi , işte bunu yapamadıkları için müslümanların hali ortadadır . nur - 33 - Dünya hayatının geçici menfaatını elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın..................cariyelerin fuhşa zorlanmaması yazıyor . Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2014 nisa - 6 - Yetimleri, evlenme çağına gelene kadar deneyin; onlarda olgunlaşma görürseniz mallarını kendilerine verin; büyüyecekler de geri alacaklar diye onları israf ederek ve tez elden yemeyin ....................... buraya dikkat ; yetimleri evlenme çağına kadar deneyin diyor , demekki evlenme çağı var , onlarda olgunlaşma ( rüşd ) görürseniz mallarını kendilerine verin diyor , burdaki ayetin gidişine dikkat et ; evlenme çağına kadar denenen yetimeler bu arada rüşde erişiyor , olgunlaşıyor , yani kendi parasını yönetecek güce geliyor , peki ya kadınlara verilen mehiri düşün bakalım , kendi parasını çekip çevirecek güce gelen bir kadın ancak mehir isteyebilir , kadın istediği kadar erkekten mehir ister , demekki bu ayetten evlenme çağının malını çekip çevirecek , olgunlaşma döneminde olduğunu anlıyoruz , herhangi bir yaş sınırı vermiyor fakat rüşte erişip , kendi malını yönetecek , olgun birinin evlenme çağında olduğunu bu ayetten anlayabiliriz , bir çocuğa olgun ve rüşde ermiş demek saçma olur . ............ şunuda belirteyim ; kuranda bir hükme ulaşılmayan şeylerde , insanlar serbsttir , temel her zaman kurandır fakat , insanlarda farklı yasalar yapıp , bu yasaları değiştirebilirler , fakat temel olan kurandır , mesela zamanın mezhebleri o zamana göre kuran dışında bir hüküm vermiş olabilir , fakat illaki o hüküm sonsuza kadar geçerli diye bişey yoktur , zamana göre kuran temelinden sapmadan farklı hükümlerde verilebilir , burda bazılarının anlamadığı budur , sanki tarihte bazı devletlerin yada bazı insanların verdiği hükümleri kuranın değişmez hükmü saymaları bundan ileri gelmektedir , zaman değiştilkçe kuran temelinden sapmadan yeni hükümler verilebilir , mesela bazı şeylere neden ceza yok diyorsun , orda ceza olmaması senin ceza vermeyeceğin anlamına gelemez , toplumlar kuran temelinden sapmadan yapılarını geliştirebilirler , mesela çocuk evliliklerinede insanlar zamanla farklı cezalar türetebilir , insanları serbst bırakıldığı noktalar vardır çünkü kuranda , herşeye bir ceza herşeye bir hüküm aramakta yanlıştır , ne güzel işte kuran merkezinden çıkmadan serbstçe yasa yapma olanağı tanıyor insanlara daha güzel değilmi , işte bunu yapamadıkları için müslümanların hali ortadadır . nur - 33 - Dünya hayatının geçici menfaatını elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın..................cariyelerin fuhşa zorlanmaması yazıyor .BIR Neden sen sorulan sorulara acik ve net yanit veremiyorsun? Nedeni belli. CUNKU KURAN'DA BU KONULAR ILE ILGILI BIR ACIKLAMA YOK. Sen de sadece "AYETTEN NIYET OKUYORSUN" "Evlenme cagi" nedir? Nerde aciklamasi? "Rusd" tam olarak ne demek? "olgunluk/yetiskinlik/blug cagina erme" hangisi rusd? Son paragrafin, "reform/yenilik" temelli bir yaklasim ki! benim bildigim bu INANCIN IMANINA TERSTIR. Ayrica Allah'in adina sirk kosmaktir. Yani, "Islam dininde, Kuran'inda refom yasaktir." Alıntı
Φ e2828 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2014 Neden sen sorulan sorulara acik ve net yanit veremiyorsun? Nedeni belli. CUNKU KURAN'DA BU KONULAR ILE ILGILI BIR ACIKLAMA YOK. Sen de sadece "AYETTEN NIYET OKUYORSUN" "Evlenme cagi" nedir? Nerde aciklamasi? "Rusd" tam olarak ne demek? "olgunluk/yetiskinlik/blug cagina erme" hangisi rusd? Son paragrafin, "reform/yenilik" temelli bir yaklasim ki! benim bildigim bu INANCIN IMANINA TERSTIR. Ayrica Allah'in adina sirk kosmaktir. Yani, "Islam dininde, Kuran'inda refom yasaktir." rüşd ; Doğru yolu bulma, akıllı davranma, akıl ve ruh bakımından olgunlaşma, iyilikleri elde edebilecek olgunlukta olma; malını korumak için gerekli tedbirleri alan ve saçıp savurmaktan korunan kimsenin vasfı anlamında bir İslâm hukuku terimi. Bu vasfa sahip olana reşîd denir. Reşîdin zıddı setihtir. Sefîh; aklı başında ve temyiz gücü tam olmasına rağmen, malı üzerinde akıl ve mantık dışı tasarruflarda bulunan kimsedir . .................bir çocuğun rüşd olduğunu söylemek saçma olur , ayetten neyi anlayamıyorsun düşün bakalım ; evlilik çağına kadar deneyin eğerki onlarda rüşd görürseniz mallarını verin diyor , bu ayettende evlilik çağının rüşd olduğunda anlaşılıyor , bunu sadece ben demiyorum iyice araştırırsan bir çok kişide aynısını söylüyor , kuranda çocuklarla evlenin diye bir hüküm yok , bu ayettende evlilik çağının rüşd olduğu anlaşılıyor , rüştün tanımı zaten verildi , sen kuranı ne sanıyorsun direk oku uygula kitabımı sanıyorsun , herkes aklına göre kurandan bişey alır , bilmeyende bilene sorar , araştırır , öğrenir , türk ceza kanunundan sen rastgele hüküm çıkarabilirmisin , ayetler arasında paralellik kurmak lazım , kurana bütün bakmak lazım yani . ..................kuranda reform olmaz , kuran ayetleri değiştirilemez , bunu nerden çıkardın , yazıları tam okumuyorsun galiba , tam okumadığın içinde algılayamıyorsun bence , kaç kez tekrar ettim kuran temelinden çıkmak olmaz dedim , kuran temelinden çıkmadan insanlar yeni yasalarda türetebilir , yeni hukuk kurabilir , kurandan temel alınıp ayetleri yok etmeden yani yeni sosyal yapı inşada edilebilir , toplumlar değişiyor , herşey değişiyıor , kuranda temel meseleler vardır , insanlar bunun üzerine bina eder yapılarını diyorum , illaki mezhblerin her dediğine , eskide yaşamış alimlerin her dediğine saplanıp kalma zorunluluğu yok , kuran dışı şeylerde reform olur , kuranda olan bişeyde değişim olmaz . .............yinede anlamıyorsan yapacak bişey yok , önce evrendeki akıllı tasarımı anlaman lazım , sonra Allah ı tanıman lazım , sonra ahlaki yapıyı öğrenip , adalet , doğruluk , yalan söylememek , samimiyet vs. rdemli insan özelliklerini anlman lazım , daha sonrada bu tür şeyleri kavraması kolay olur , yoksa kurandan rastgele ayet bakarak kuranı anlayacağını sanmıyorum , çünkü şartlanmışlığın var , kuran öyle tepeden inmedi milletin başına , anlamak için sırayla gitmek lazım . imanı anlamadan yasaları anlamaya geçenlerin işi zor zaten , kendilerini heba ediyorlar farkında değiller . Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2014 rüşd ; Doğru yolu bulma, akıllı davranma, akıl ve ruh bakımından olgunlaşma, iyilikleri elde edebilecek olgunlukta olma; malını korumak için gerekli tedbirleri alan ve saçıp savurmaktan korunan kimsenin vasfı anlamında bir İslâm hukuku terimi. Bu vasfa sahip olana reşîd denir. Reşîdin zıddı setihtir. Sefîh; aklı başında ve temyiz gücü tam olmasına rağmen, malı üzerinde akıl ve mantık dışı tasarruflarda bulunan kimsedir . .................bir çocuğun rüşd olduğunu söylemek saçma olur , ayetten neyi anlayamıyorsun düşün bakalım ; evlilik çağına kadar deneyin eğerki onlarda rüşd görürseniz mallarını verin diyor , bu ayettende evlilik çağının rüşd olduğunda anlaşılıyor , bunu sadece ben demiyorum iyice araştırırsan bir çok kişide aynısını söylüyor , kuranda çocuklarla evlenin diye bir hüküm yok , bu ayettende evlilik çağının rüşd olduğu anlaşılıyor , rüştün tanımı zaten verildi , sen kuranı ne sanıyorsun direk oku uygula kitabımı sanıyorsun , herkes aklına göre kurandan bişey alır , bilmeyende bilene sorar , araştırır , öğrenir , türk ceza kanunundan sen rastgele hüküm çıkarabilirmisin , ayetler arasında paralellik kurmak lazım , kurana bütün bakmak lazım yani . ..................kuranda reform olmaz , kuran ayetleri değiştirilemez , bunu nerden çıkardın , yazıları tam okumuyorsun galiba , tam okumadığın içinde algılayamıyorsun bence , kaç kez tekrar ettim kuran temelinden çıkmak olmaz dedim , kuran temelinden çıkmadan insanlar yeni yasalarda türetebilir , yeni hukuk kurabilir , kurandan temel alınıp ayetleri yok etmeden yani yeni sosyal yapı inşada edilebilir , toplumlar değişiyor , herşey değişiyıor , kuranda temel meseleler vardır , insanlar bunun üzerine bina eder yapılarını diyorum , illaki mezhblerin her dediğine , eskide yaşamış alimlerin her dediğine saplanıp kalma zorunluluğu yok , kuran dışı şeylerde reform olur , kuranda olan bişeyde değişim olmaz . .............yinede anlamıyorsan yapacak bişey yok , önce evrendeki akıllı tasarımı anlaman lazım , sonra Allah ı tanıman lazım , sonra ahlaki yapıyı öğrenip , adalet , doğruluk , yalan söylememek , samimiyet vs. rdemli insan özelliklerini anlman lazım , daha sonrada bu tür şeyleri kavraması kolay olur , yoksa kurandan rastgele ayet bakarak kuranı anlayacağını sanmıyorum , çünkü şartlanmışlığın var , kuran öyle tepeden inmedi milletin başına , anlamak için sırayla gitmek lazım . imanı anlamadan yasaları anlamaya geçenlerin işi zor zaten , kendilerini heba ediyorlar farkında değiller . Sorulan sorularin hic birine yanit veremiyorsun. Sadece ayetleri kendi kabul edebilirligin temelinde niyet ekliyerek degerlendiriyorsun. O tarihte ve cografyada; Tecavuz algisi yoktur. Yetiskin ile cocuk farki algisi yoktur. Kiz cocuklari BLUG CAGINA ERDIGINDE EVLENEBILIR. BU DA 9 YASINDAN BASLAR. Zina algisinda ZORLAMA YOKTUR. Zina sadece "es aldatmasi" dir. Yani evli olan erkek ya da kadinin esini baska bir erkek ya da kadin ile aldatmasi. Bu tamamen gonulludur ve bosanma nedenidir. Cariyeler kolelerdir, dolayisiyle hic bir sekilde soz haklari yoktur ve zaten olmayan tecavuz, onlar icin hic gecerli degildir. Bence sirf bundan 7 asir once yazilan Kuran'i savunma adina, kavramlarla tarihle ve toplum ile ters dusme. Peki kurandaki "kadin ile ilgili ayetlerde kadinin erkege gore ESIT ne hakki vardir? Kadinlarin HERHANGIBIR KONUDA OZGURLUGU soz konusu mu? Kuran'a gore kadin nedir? Alıntı
Φ e2828 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2014 Sorulan sorularin hic birine yanit veremiyorsun. Sadece ayetleri kendi kabul edebilirligin temelinde niyet ekliyerek degerlendiriyorsun. . . . Kuran'a gore kadin nedir? söylediklerinin hiç birisine neden kurandan kanıtın yok ? ben kurandan hepsine kanıt getiriyorum , fakat senin neden kanıtın yok ? demekki haksızsın , önemli olan delildir , söylediklerinin hepi kendi düşüncendir , ben ise kurandan delil vererek konuşuyorum , bu yüzden konuşmaların benim için hatta gerçek inananlar için hiç bir şey ifade etmiyor , önce söyledikelrine delil ver sonra o konuya gelelim , çünkü kuranı itham ettin buyur bekliyorum ? Alıntı
Φ e2828 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2014 kız çocukları 9 yaşında evlenebilir demişsin kanıtın nedir kurandan ? yetişkin ile çocuk farkı algısı yoktur demişsin kurandan delilin nedir ? tecavüz algısı yoktur demisşn kurandan delilin varmı , tecavüzün serbest olduğuna ? hiç birisine delilin yok kurandan , sadece kafanda bir hikaye uydurmussun , yazılan kuran ayetlerini bile umursamıyorsun , umursamaman normal çünkü amacın inadla inkarcılık , kurandan ayetlerle destekleyerek delil verdiğim halde hikaye yazmaya devam edeceksen , delil sunmayacaksan konuşmanın anlamı yok , çünkü sen hikayelerini gerçek gibi kabullenmişsin . Alıntı
∞ evrensel-insan Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2014 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2014 S.Arabistanda, Islamin "besigi" olan ulkede, din konusunda en yetkili agizdan iki aciklama geldi. Birincisi "esi olen erkeklerin esleri ile olulerinden 6 gun sureyle cinsel iliskiye gecebilecekleri" soylendi-nekrofili Ikincisi "bir yasindaki bir kiz cocugu ile evlenilebilecegi" soylendi-pedofili Kuran'a dayanarak soylenen bu aciklamalar hakkinda dusuncen nelerdir? Karsi isen HANGI AYETE DAYANARAK karsisin. Ayrica dunyada istatistikler ile "kadinlarin en cok ezildigi, hor goruldugu, insan yerine konmadigi, her turlu hak ve ozgurluk ihlali(tecavuz, cocuk tecavuzu, cocuk cinsel istismari, cocuk evliligi, kadinlarin taslanmasi, hic bir sosyal haklarinin olmamasi v.s.) ile karsi karsiya kaldigi ulkelerin neden islam ulkeleri oldugunu" nasil acikliyorsun? Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.