Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Allah cisim midir değil midir?


kursatotcu

Önerilen İletiler

  • Cevaplar 91
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

*** dedi: maddenin bir halden başka hale dönüşebilmesi için maddenin belirli bir oranı tayin edene ihtiyacı vardır ve dolayısıyla madde ezeli değildir

cevap: allah ezeli ya, maddeyi yarattı ya, söyle bana: ezelililikten sonradan olmaya nasıl geçildi? bu ilk sonranın öncesi var mıydı, varsa, bu neydi? eğer öncesi yoksa öncesi olmayan şeye nasıl sonradan dersin?

*** dedi:irade tercihdir allah ilmini irade edemezmi???

 

cevap: peki neyi irade edeceği de yine ezeli ilminde belli değil miydi

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

dedi:

cevap verdim:

 

:unsure: cinlerle falanmı konuşuyosun banane tabide nebiliim merak ettim :blushing:

 

neyse:

 

Tanrı'nın iradesi olduğu gibi yarattığı insanında iradesi vardır. Tanrı insanların önüne seçenekler koyar, iyilikler kötülükler, yani tercihler koyar ve insan bunu kendi aklı doğrultusunda seçer, kendi doğrusunu kendi yanlışını ve buna bağlı olarakta ceza yada mükafatı seçer...

 

Tanrı herşeyi önceden bilir, hangi tercihi yaptığında neler yaşayacağını bilir, ama tercihi yapmak dediğim gibi insana kalmıştır....

 

 

mesela: inançsız bir ailenin içinde beni yaratmıştır, ama arkadaşlarım müslümandır dinlemiş öğrenmiş araştırmışımdır...ve bana uygun olan seçimi yapmışımdır... Tanrının beni inaçsız bir ailede yaratmış olması bir iradedir, karşıma çıkardıklarıda iradesi doğrultusunda gerçekleştirdiği kader, kararlarımsa benim irademdir...

 

 

Allah'ın cisim olup olmadığı konusuna gelince, bunları düşünmek insanı çok yoruyor, çıkmaza sürüklüyor, pek fazla irdeleme derim ben...nasıl olsa ölünce görcez ;) ben rüyamda görmüştüm ama, din bilginleri böyle rüyaları boş rüya olarak nitelendiriyolarmış... :unsure:

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

*** Yorum yapmaya değecek birşey göremiyorum.

Felsefi anlamda determinizm akıldışıdır.

Ben ateist düşünceyi (daha doğrusu tanrının olmadığını - yoksa ateizm beni ilgilendirmiyor) aklıma dayanarak kabul ediyorum. Neden akla aykırı bulduğum bir akımı yani determinizmi kabul edeyim ki.

 

Olaylar birbiri arkasına gelir. Bir olay olmadan önce mutlaka başka bir olay vardır elbette. İkinci olay birinci olay olduktan sonra olur ve birinci olay eğer ikinci olayı belirleyen bir durumda ise ikinci olayın seçenekleri birinci olay tarafından belirlenebilir. İkinci olay olduktan sonra da bir üçüncü olay ikinci olaya bağlı ise elbette ikinci olay ile üçüncü olay arasında bir ilişki vardır ve belki de üçüncü olayın seçenekleri belirlenmiştir. Ama bu felsefi anlamda determinizmin dediği gibi bir belirleme ancak mekanik veya kimyasal tepkime gibi konularda geçerlidir ve bunu tüm hayata yaymak saçmalıktır.

 

Yani bilardo oynuyorsanız, toplar ve zemin mükemmel ise, birinci topa vurdugunuzda vuruş açınız ve şiddetiniz doğru hesaplanmış ise o top gider bir ikinci topa belki de bir üçüncü topa vurur.

 

Ama bu her zaman geçerli değildir. Örneğin bir zarımız olsun. Bu zarı ilk attığımızda gelen sayı ile ikinci attığımızda gelen sayı arasında bir bağlantı yoktur.

 

Bu iki örneği birleştirelim:

 

Bir bilardo masasında 6 tane top olsun. Birinci topun üzerinde 1 rakamı, 2. topun üzerinde 2,... 6. topun üzerinde 6 rakamı olsun.

 

Zarı attığımızda hangi rakam gelirse ıstaka ile o rakamı üzerinde bulunduran topa vuralım.

 

Sonucta masa üzerinde bulunan topların durumu bir onceki durumuna bağlı olmakla birlikte, hangi topa vuracağımız zarı attığımız anda karar verileceği için bir sonraki durum belirsizdir.

 

yani topların bulunduğu duruma A durumu diyelim. Zarı attık X geldi ve X nolu topa vurduk ve toplar B durumuna geldi.

 

Burada B durumunu sebebi sadece A durumu değil aynı zamanda zrı attığımızdaki X sayısı da belirler.

 

Seninde anladığın gibi burada attığımız zar bizim hür irademizi temsil ediyor.

 

Aslında bunlar basit konular. Bilardo oynayan zar atmış olan herkes bilir bunu.

 

Sen istersen çık biraz dolaş, bilardo tavla oyna. Samsun'da limana in, deniz kokusu genzini doldursun dalgaları seyret. Kafan karışmış gibi.

_Cevap: cevap veriyorum: burada büyük bir yanılgı söz konusudur. mamulinin dediğine göre zarın hangi numara geleceği önceden belli değil. soruyorum: zarı attığında mesela zar nasıl altı gelecek? zarın 6 gelmesi için senin hızlı bir şekilde gördüğün o hareketlerin her birinin mutlak surette meydana gelmesi gerekiyor muydu gerekmiyormudu iyi düşün. her birinin meydana geldiği an da meydana gelmesi gerekiyordu. zira senin hızlı bir hareket olarak gördüğün o zarın yuvarlanmaları başlı başına bir harekettir ve o hareketinde ayrıca bir sebebi vardır. ateisme göre konuşuyorum. zira sebepsiz sonuç olmaz. dolayısıyla zarın hızlı hareket silsilesinin herbir parçası bir önceki tarafından belirlendi demektir. bu ateizmin bakış açısıdır. madem ki sebepsiz sonuç olmaz, o halde ateistler bunu demek zorundadırlar. aksi halde yani mamulinin dediği şudur: hür iradeyi savunmak için kendinden önceki olaylarla hiçbir şekilde bağlantısı olmayan yepyeni bir olayın olması gerekir. siz ateist olarak günlük hayatınızda böyle bir şey görüyor musunuz? yani mamuli burada çok basitçe düşünüyor. dediğimi pante anladıysan bir anlatırmısın sen.

 

*** Allah kaldıramayacağı taşı yaratabilir mi? Sorusunun cevabı: dicen ki:

allahın zaten iradesi yok ki, O yaptıklarını yapmak zorundaydı. çünkü bunların gerçekleşeceği ezeli ilminde belliydi. eğer ilminde kaldıramayacağı bir taşın varlığı bahis konusu ise, bu böyle olur. yani kaldıramayacağı taşı yaratabilir diceksin

Bu cevaba karşı dedi ki: öyle dersen eğer söyle demiş olursun haşa allah kendisine belirlemiş olduğu rolu cizdi sonra o rolün oyunculuğunu oynuyor ve bundan dışarı cıkmaya güc yetiremez demiş olursun ki böyle bir allah inacıda olmaz

 

karşı cevap verdim:ya rolü çizmedi anlamıyon mu, başlangıçsız olarak bunlar belliydi ilminde. başlangıçsız ilmi yok mu? bunu göremiyon mu

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

allah cisimmi şekli varmı? yok dersen şekli olmayan şeye neden var diyorsun

 

rüzgarında şekli yok, karanlık gibi,

 

yada

 

rüyanında şekli yok, zaman gibi....

 

bunlar sadece insanların verdiği isimlerdir, Tanrı yada Allah gibi....

 

Nazım nedemiş bana mutluluğun resmini çizebilirmisin Abidin? Abidin çizmiş inandığı şeyi kendi düşündüğü gibi, bizde inandığımız bir varlığa (yada "şey" demek daha doğrudur belki bilmiyorum) isim veriyoruz, O'nun tarifi yok, bu ruhunun O na nekadar yakın olduğuna bağlı...

 

mesela benim bir Tanrı profilim var: çizgilerden ibaret sadece beyaz, şeklini cismini belirleyen keskin siyah çizgileri var....

 

Tanrı yı nerde düşünüyorsan ordadır gibi Tanrıyı nasıl düşünüyorsan öyledir çünkü onu hiç görmedik, belki görmeyizde bilmiyoruz... sadece seçim yapıp uyguluyoruz.........

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

kursat:

mikrofon ya

haydan gelen huuu ya gıder:

yok

haydan gelen huuu ya gıder:

sorlan

haydan gelen huuu ya gıder:

sapık

haydan gelen huuu ya gıder:

yok kulaklık

kursat:

ya

kursat:

mikrofonyokmu

haydan gelen huuu ya gıder:

yok

kursat:

evmiora

haydan gelen huuu ya gıder:

he

kursat:

benkonuşuyum siz yazın

kursat:

olurmu

haydan gelen huuu ya gıder:

senı nerden duyacam

haydan gelen huuu ya gıder:

ben de kulaklık

haydan gelen huuu ya gıder:

yok

kursat:

hoparlör yokmu ya

haydan gelen huuu ya gıder:

yok

haydan gelen huuu ya gıder:

amma uzattın

kursat:

ya

haydan gelen huuu ya gıder:

soracakssan sor

kursat:

müzik dinlenmiyomu o bilgisayarsan

haydan gelen huuu ya gıder:

yok

kursat:

bilgisayardan

haydan gelen huuu ya gıder:

dınlemıyor

kursat:

sese bas sen

kursat:

yukarda var

haydan gelen huuu ya gıder:

olmuyor

haydan gelen huuu ya gıder:

ne yapcan bu sesı

haydan gelen huuu ya gıder:

yazsana elın yok mu senın

kursat:

ok

kursat:

bitekbumuvaryanınıda

haydan gelen huuu ya gıder:

bu arkadas lar naskıdır

haydan gelen huuu ya gıder:

senı anlattım

haydan gelen huuu ya gıder:

bıraz konusalım dedıler

kursat:

ok

haydan gelen huuu ya gıder:

bak adamların canını sıktın

kursat:

kaçkişivarordaya

haydan gelen huuu ya gıder:

gıde bılırız

haydan gelen huuu ya gıder:

3

haydan gelen huuu ya gıder:

benle beraber

kursat:

Allah hırsızlara, yemelerini yasakladığı çalıntı malları rızık yapıp, bu adamların kendilerine rızık olarak verdiği şeylerden yemelerini yasaklamış mıydı

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

kursat:

söle

haydan gelen huuu ya gıder:

bu hırsızlara allahmı dıyor hırsızlık yapın dıye bunu konusalım

kursat:

ya

kursat:

haramrızıkmıonusöle bi

haydan gelen huuu ya gıder:

evet

kursat:

o halde buçaldıkları yiyeceklerionlara veren allah olmuyomu

kursat:

öbürünüde görim

kursat:

senini gibi yakışıklımı

haydan gelen huuu ya gıder:

allahın yarattıgı herkez guzeldır

kursat:

yanındaki değil

kursat:

sanki

haydan gelen huuu ya gıder:

bunu onlara allah sınav olark verıyor

haydan gelen huuu ya gıder:

onlarda sınavı kaybedıyor

haydan gelen huuu ya gıder:

calmaya bılır

kursat:

budüşnya sınavmıyani

haydan gelen huuu ya gıder:

yemeye bılırde

haydan gelen huuu ya gıder:

evet

haydan gelen huuu ya gıder:

sınav yerı

kursat:

y aneyapcanı öncedenbilmiyomuallah

kursat:

bölesınavolurmu

kursat:

öbürünüde görim

 

haydan gelen huuu ya gıder:

ne guluyorsun

kursat:

alilşanabenizyonda

kursat:

onagülüyom

haydan gelen huuu ya gıder:

saol

kursat:

öbürünüde görim

 

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

kursat:

hani

kursat:

Siz bu yazıları okumadan önce Allah bu yazıyı okuyacağınızı biliyor muydu, bilmiyor muydu? “Biliyordu” derseniz, soruyorum: Bildiği gibi olmasını mı diledi yoksa bildiğinin aksine olmasını mı diledi? "Bildiği gibi olmasını diledi" derseniz, sizin bu yazıyı okumanızı Allah’ın irade etmiş olduğunu kabul ettiniz demektir ve siz Allah’ın irade ettiği bir fiili, hareketi engelleyebilir misiniz? "Hayır engelleyemem" derseniz, demek ki siz bu yazıları Allah’ın zorlamasıyla, mecburen, tıpış tıpış okudunuz. Ne dersiniz bu işe?

haydan gelen huuu ya gıder:

kursat senı davan ne dıye soruyorlar

kursat:

Her şey kaderle midir

kursat:

anlarlar

kursat:

biraz sorimde

kursat:

ceavp versinler sen onların dedini oraya yaz

kursat:

Her şey kaderle midir

haydan gelen huuu ya gıder:

benım dedıgımı dıyorlar

haydan gelen huuu ya gıder:

sana

kursat:

ne

kursat:

kamerayıdöndürsene

kursat:

şer (kötülük) allahtansa zinadamı Allahtan

haydan gelen huuu ya gıder:

o kendınden

kursat:

“Allahım beni saptırma” diye dua ediyon mu, demek ki kim saptırıyo seni? “şeytan” dersen, neden öyle dua ettin? “Allah şeytandan korusun” diye dersen, allahın şeytandan korumadıkları da mı var o halde? Bu da ayrımcılık olmuyo mu acaba

haydan gelen huuu ya gıder:

ne alakasın

haydan gelen huuu ya gıder:

alakası var onla

kursat:

İnsan kadere mi bağlıdır, yoksa hür müdür

haydan gelen huuu ya gıder:

onu dua olarak dusunn

kursat:

Şimdi, senin bu yazıları okuman kader mi

haydan gelen huuu ya gıder:

ben ıstedeım

haydan gelen huuu ya gıder:

o nun ıcın

kursat:

yani

kursat:

kader değilmi

haydan gelen huuu ya gıder:

degıl

kursat:

onlar nediyo

haydan gelen huuu ya gıder:

oyle dıyor

kursat:

kader ne peki

haydan gelen huuu ya gıder:

sen bılımıyormusun

kursat:

biliyomda sana soruyom

haydan gelen huuu ya gıder:

nıye

kursat:

acaba inandını sölediğin şeyi biliyonmu diye

haydan gelen huuu ya gıder:

bılıyorum

kursat:

neymiş peki

haydan gelen huuu ya gıder:

ne soyleyeyım

haydan gelen huuu ya gıder:

sen bılıyorsun

haydan gelen huuu ya gıder:

tarıkat toplandı

kursat:

oooo adam larmıgeledi

haydan gelen huuu ya gıder:

evet

kursat:

sorımmı onlara

kursat:

ok

haydan gelen huuu ya gıder:

ama gıttıler

kursat:

Allah dilemeseydi sen bu yazıları okuyabilecek miydin?

kursat:

onlarındediniyaz

kursat:

Allaha sövenlerin bu yaptıkları kader mi, değimli? Kaderse mecbur sövdüler ya, kader değilse bak inanmıyon kadere sen

haydan gelen huuu ya gıder:

ya dılemeseydı

haydan gelen huuu ya gıder:

dunyada olmazdık

haydan gelen huuu ya gıder:

ama bana ozgur ırade vermıs

kursat:

Çocukları depremde öldüren kim? Demek ki kötülükte ondan geliyo öyle mi? ?

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

haydan gelen huuu ya gıder:

senınde canını alcaka

haydan gelen huuu ya gıder:

merak etme

kursat:

"Allaha sövme" düşüncesini Allah bende yarattığı için mi ben bunu düşündüm? ya da bu düşünceyi ben mi yoksa şeytan mı yarattı? yoksa kendi kendine mi meydana geldi bu düşünce

haydan gelen huuu ya gıder:

zamanı gelen gıdecek

haydan gelen huuu ya gıder:

sadece onların degıl

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

haydan gelen huuu ya gıder:

sen yarattın

kursat:

onlar nediyo

kursat:

allahtan başka yaratıcı olurmu

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

kursat:

cevap ver

haydan gelen huuu ya gıder:

olmaz

kursat:

eeeeee

kursat:

hanisenyaratıyodun noldu

haydan gelen huuu ya gıder:

kursat konusamıyorum

haydan gelen huuu ya gıder:

abılere bır seyler ogretıyorumda

kursat:

sıkıştın dimi

kursat:

itiraf et

haydan gelen huuu ya gıder:

senı gonderdıklerını okuyamıyorum bıle

kursat:

işine gelmiyo dimi

haydan gelen huuu ya gıder:

senı ben ogrencıle beraber yendım

haydan gelen huuu ya gıder:

o ne olcak

kursat:

no

kursat:

sen diyormusun: “insanların yaptığı kötülüklerde Allahın dilemesiyle olur

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

Bu kadar sık Titreşim gönderemezsiniz.

 

kursat:

yoksa alalhın dilemesinin dışındaa bişe olurmu

kursat:

bitirdimseni

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

haydan gelen huuu ya gıder:

yok bıtmedım

haydan gelen huuu ya gıder:

gormuyormusun

haydan gelen huuu ya gıder:

bır oraya bır buraya donuyorum

kursat:

alahtan başka yaratıcı kabulediyosun

haydan gelen huuu ya gıder:

yok

kursat:

müşrüksin

haydan gelen huuu ya gıder:

ben onu demıyorum

kursat:

ya

haydan gelen huuu ya gıder:

allah bır dır

haydan gelen huuu ya gıder:

yaratıcı da odur

kursat:

varmıondanbaşkayaratıcı

haydan gelen huuu ya gıder:

yok

kursat:

peki

kursat:

düşüncelerimizi kim yaratıyo

kursat:

söle

haydan gelen huuu ya gıder:

kendın

kursat:

hanitekyaratıcı allahdı

kursat:

ordakiherkes seningibimidiyo

kursat:

insanda yaratabilirdiyomu

haydan gelen huuu ya gıder:

oyle dusunme

haydan gelen huuu ya gıder:

onu benım kendı ıradem var

kursat:

irdeni sormuyom

kursat:

düşüncelerini kim yaratıyodiyosoruyom

kursat:

ordakiler içinde düşünceni allah yaratıyo diyen yokmu

haydan gelen huuu ya gıder:

sımdı ben sapık bır dusunceye gırınce onu allah mı yaratıyor

kursat:

bir tek bile

kursat:

yaaaaaa

haydan gelen huuu ya gıder:

ben kendım yapıyorum

kursat:

nezannettin

haydan gelen huuu ya gıder:

senyanlıs bılıyorsun

kursat:

allahtan başka yaratan yoktur

kursat:

orda diyenyokmu düşüncelerimizi allahyaratırdiyen

kursat:

söle

kursat:

cam döndür

kursat:

allaha yaratmada ortak koştunu anladınmı şimdi

kursat:

söle

kursat:

herşeyi allah yaratır dediğim çin bana sapıkdiyorsun

kursat:

anladınmışimdi

haydan gelen huuu ya gıder:

anlamadım

kursat:

anladın anladın

kursat:

bal gibi hemde

kursat:

yukarda bunudedin

kursat:

haydan gelen huuu ya gıder:

sımdı ben sapık bır dusunceye gırınce onu allah mı yaratıyor

 

kursat:

buda anladınıgösteriyor

haydan gelen huuu ya gıder:

ben bır sey demıyecem

haydan gelen huuu ya gıder:

sırke sokuyorsun

haydan gelen huuu ya gıder:

bızı

haydan gelen huuu ya gıder:

kursat

kursat:

dedin bile

kursat:

allah yaratmaz dedin

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

kursat:

gerçek yüzün bu

kursat:

gerçekle yüzleş

haydan gelen huuu ya gıder:

sen oylesan

kursat:

müşriksin

kursat:

allahın yaratmadığı düşüncene var diyon

haydan gelen huuu ya gıder:

yok olm oyle bır sey

haydan gelen huuu ya gıder:

allah yaratır

kursat:

nası yok

kursat:

ben yaratıyom dedinya

haydan gelen huuu ya gıder:

dedım ama kendımı sana anlatamıyorum

haydan gelen huuu ya gıder:

bu yetenegım yok

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

d:ben sana sorayım hz. muhammet iyi insan olduğu için mi peygamber yoksa peygamber olduğu için mi iyi insan

c: ben iyi insan demiyom. kaderi inkar edici sözleri var. mesela "sadaka belayı defeder" ve "akrabayı ziyaret ömrü uzatır"

halbuki ömür uzamaz ve bela engellenemez bunlar zaten allahın ilminde belli

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar,

allah cisim değildir. Hayaller maddesel değildirler.

Allah ölüm korkusu olan arapların tanrılarıdır. Bu korkudan dolayı her toplum bir tanrı yaratmıştır.

Biz türkler kök-tengri yi yaratmıştık. Ama arabın Allahı ile olan savaşta kaybetti.

Tavsiyem cesur olun ve insanlık tarihinin en güzel cümlesini söyleyin. Allah-Tanrı Yoktur.

Ölüm korkunuza yenik düşmeyiniz sevgili kardeşlerim,

Akıl sizinle olsun.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar,

allah cisim değildir. Hayaller maddesel değildirler.

Allah ölüm korkusu olan arapların tanrılarıdır. Bu korkudan dolayı her toplum bir tanrı yaratmıştır.

Biz türkler kök-tengri yi yaratmıştık. Ama arabın Allahı ile olan savaşta kaybetti.

Tavsiyem cesur olun ve insanlık tarihinin en güzel cümlesini söyleyin. Allah-Tanrı Yoktur.

Ölüm korkunuza yenik düşmeyiniz sevgili kardeşlerim,

Akıl sizinle olsun.

yoda bana kendini tanıt desem bana kendini nasıl tanıtırsın bir kaç cümle söyleyebilirmisin

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

pardon yaw,

yanlışlıkla arkadaş bulma forumuna mı geldim ne . :blushing::blushing:

ne yapacan benim kim ve ne olduğumu.

 

önce sen anlat bakalım. ilgileniyorsam cevap veririm. :P:P:P

diyorum ki iddian bir yaratıcının olmaması üzerine

bende diyorum ki sen varlığını başkasına nasıl gösterirdin öyle bir şey yapki ben seni görmeden senin var olduğunu bileyim ne yapardın kendini göstermek için neler seni gösterirdi

mesala şu yazdığın yazı gibi

ekranda yazıyı görüyorum senin var olduğunu biliyorum bunun gibi yani

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

diyorum ki iddian bir yaratıcının olmaması üzerine

bende diyorum ki sen varlığını başkasına nasıl gösterirdin öyle bir şey yapki ben seni görmeden senin var olduğunu bileyim ne yapardın kendini göstermek için neler seni gösterirdi

 

Baldırımı gösterirdim. :P:P:P:P

 

bakalım islam bilgin nasıl. espiriyi anlayabilecekmisin.Yoksa tipik dinini bile bilmeyen saf müslümanlardanmısın.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Baldırımı gösterirdim. :P:P:P:P

 

bakalım islam bilgin nasıl. espiriyi anlayabilecekmisin.Yoksa tipik dinini bile bilmeyen saf müslümanlardanmısın.

birincisi ben evli ve dört çocuk babasıyım

ikincisi .................gösterecek kadar edebi mi yitirmiş değilim

üçüncüsü senide diğerlerine benzetip (tarlabaşı,yam yam,gece kuşu) cevab verdiğim için forumu okuyan tüm arkadaşlardan özür diliyorum

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

birincisi ben evli ve dört çocuk babasıyım

ikincisi .................gösterecek kadar edebi mi yitirmiş değilim

üçüncüsü senide diğerlerine benzetip (tarlabaşı,yam yam,gece kuşu) cevab verdiğim için forumu okuyan tüm arkadaşlardan özür diliyorum

 

"Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.” Müslim İman 302, Buhari 97/24,10/29, Hanbel 3/1

 

kalem suresi 42. nin elmalılı açıklamasında ne yazıyor bakalım. bu ayette baldırın açılacağı günden bahsediliyorda.ayette baldır olarak Sak kelimesi geçer.

Buhârî, Müslim, Nesaî, İbnü Münzir ve İbnü Merduye, Ebu Saîd (r.a)'den şöyle bir hadis rivayet etmişlerdir: Peygamber (s.a.v) Hazretleri'ni dinledim, şöyle diyordu: "Rabbimiz baldırını açar, derhal ona her mümin erkek ve kadın secde eder. Dünyada görsünler ve duysunlar diye secde eden kalır. O da secde etmeye gider, fakat beli tutulur kalır". Bu hadiste ise Sâk kelimesi, "onun sâkı" şeklinde zamirle bir tamamlama halinde zikredilmiştir. Bundan başka İshak b. Raheveyh Sened'inde, Taberâni, Darkutni Kitabu'r-rü'yet'inde ve Hakim sahih diye ve İbnü Merduye ve diğerleri de İbnü Mes'ud'dan Hz. Peygamber (s.a.v)'in şöyle buyurduğunu rivayet etmişlerdir: "Allah kıyamet günü insanları toplar ve buluttan gölgeler içerisinde iner de bir seslenici şöyle seslenir: "Ey insanlar! Sizi yaratan, size şekil veren, sizi rızıklandıran Rabbiniz, sizlerden herbir insana dünyada taptığı, kendine veli tanıdığına gitsin." der. Ve dünyada ilâh tanıdıkları şeyler onlara görünür, şekilleriyle karşılarına dikilirler. Hz. İsa'ya tapanlara İsa (a.s.)'ın Şeytanı görünür. Uzeyr'e tapanlara da keza, hatta ağaç, odun ve taşa varıncaya kadar herbirinin taptığı kendilerine gösterilir. Müslümanlar da diz çökmüş, göğsüne doğru yaslanmış bir durumda kalır. Onlara da yüce Allah görünür ve kendilerine: "Siz niye herkesin gittiği gibi gitmiyorsunuz? denilir. Onlar, "Bizim, derler, bir Rabbimiz vardır ki henüz görmedik". O vakit buyurur ki: "Siz Rabbinizi görseniz ne ile tanırsınız?" "Onunla bizim aramızda bir alâmet vardır, görsek onu tanırız." derler. "O nedir?" buyurur. Derler ki: "baldırdan açar". O vakit Rahman, Baldırını açar, müminler hemen secdeye kapanırlar.

Bu alıntı elmalılının tefsirindendir.

Yani allahı tanımak için allahın baldırını görmemiz gerekiyor.

Kalem suresi 42 ve ilgili hadisler öyle diyor.

Yağmur bey, sizin için dinini bile bilmeyen bir kişi demiştim.

Sözümün arkasındayım.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

*** “Cesur kuramlar ortaya at, acımasızca sına.” (Bir yerden aldım ama nerden)

*** Ne zaman evlenmeli? sorusuna şu cevabı veren bilgelerden sayılır: “Genç bir adam, henüz değil; yaşlı bir adam, artık değil.” (Bir yerden aldım ama nerden)

*** Kitap: Makasıdu’l Felasife Yazar: Gazali

_Sh. 182: “Fakat biz kendi özünde mümkün olan her şeyin, sebebiyle zorunlu olduğunu yukarıda açıkladık. Nesnenin var olmasının sebebi bilinirse, varlığı mümkün değil, zorunlu olmuş olur.”

_Yorum: Alemin varlığı mümkün değilse, varlığı zorunlu demektir. O halde varlığı zorunlu olanın kadim olması gerekmez mi?

*** “Eğer öğrenmek istiyorsan, kendini önemsemekten vazgeçmelisin.” (Don Juan)

*** Elhamdülillah ifadesiyle ne kasdediyorum? Mesela “elhamdülillahi rabbil alemin.” “Alemlerin rabbine hamdolsun” diye tercüme ediliyor. Ben şu manayı anlıyorum: Alemin nedeninin Allah olduğunu ikrar etmek.

*** Dedi: Aslında, kürşatın geldiği düşünsel düzeyi oldukça başarılı bir şekilde yansıtıyor bu soru. Kürşat yanılmıyorsam "sünni" bir anlayış ile büyümüş. Onun allah anlayışı "herşeye muktedir, ezelden beri var olmuş ebediyen var olacak, ve herşeye hakim" bir allah anlayışı. En azından yola bu anlayışla çıktı. "Zaman" kavramı ile ilgili düşünce egzersizleri ve "kainatın ne zaman yaratıldığı" sorusuna yanıt araması sonucunda şu çelişkiyi farketti : Sonsuz ezeli allah, belli bir anda kainatı yaratıyor. Ama sonsuz onceden kainatın yaratılmasına kadar geçen süre de sonsuz olmalı. Bir de madem allah kainatı yarattı neden ve neyi sonsuz bir süre bekledi. Çünkü eğer allah mükemmel bir varlıksa herşeyi en baştan biliyorsa beklemesine ne gerek var. Bu sorulara ilk önce "allahın başlangıcı vardır" şeklinde yanıt verdi. Eğer allahın başlangıcı varsa yukarıdaki sorunlar gerçekten çözülüyor ama başka bir sorun geliyor. Allahın başlangıcı varsa, bu nasıl başladı, k,m başlattı. Bu önceki durumdan daha karmaşık bir durum. O zaman yanıtını değiştirdi: Maddenin ezeli olduğuna karar verdi.

 

Bu düşüncesiyle elbette islamın "allah kainatı yarattı ve sonra yok edecek. İnanmayanları cezalandıracak, inananları mükafatlandıracak" savından ayrılmış oldu.

 

Neyse, devam edelim. Düşünsel alanda bir adım daha atınca, yani ezeli maddenin ebediyen var olacağını kavradığında (bir şok geçirmiş olmalı) karşısında "ezeli olan ve ebediyen var olacak" bir şey yani madde kendi deyimiyle "cisim" gördü Onun için "allah cisim midir değil midir" diye soruyor. Şimdiki yanıtı "allah cisimdir". Sonraki sorusunun yanıtını ben de merak ediyorum?

*** d:ben sana sorayım hz. muhammet iyi insan olduğu için mi peygamber yoksa peygamber olduğu için mi iyi insan

c: ben iyi insan demiyom. kaderi inkar edici sözleri var. mesela "sadaka belayı defeder" ve "akrabayı ziyaret ömrü uzatır"

halbuki ömür uzamaz ve bela engellenemez bunlar zaten allahın ilminde belli

*** Dedi: Allah yaratmadıklarını da biliyor mu?

Cevap: şöyle açıklayım: eğer allah gerçekleşmeyecek şeyleri bilir denirse bu bence çok saçma birşey. allah bunu gerçekleşecek olarak mı yoksa gerçekleşmeyecek olarak mı biliyordu diye sorarım. adam "gerçekleşecek olarak biliyordu" derse bu olmaz. çünkü o olay gerçeleşmeyeceğinden dolayı bu denirse allaha cahil denmiş olur. eğer "gerçekleşmeyecek olarak biliyor" denirse, bende derim ki: o zaten gerçekleşmeyecek. onu bilmek ne demektir?

biraz daha açayım: mesela ben sandalyede oturuyom. ayağa kalktım, sağa doğru baktım. bu örnek olsun. eğer allah gerçekleşmeyecek olanları da bilir denirse, bakın şimdi olaya: o halde allah benim kalktığım anda, kalkmayacak olma durumumun meydana gelmeyeceğini de biliyor. ve kalktıktan sonra da, sağa baktığım anda, sola bakmayacağımı, havaya zıplamayacağımı, konuşmayacağımı ve eğilmeyeceğimi vesaire.. milyarlarca alternatif söylenebilir, bunların meydana gelmeyeceğini de biliyordu demek gerekir. bu bence çocukluktur. çünkü bir şey meydana geliyorsa, o anda onunla beraber gerçekleşemeyecek olan şeyler zaten meydana gelemez. bu açık bir mantık kuralıdır. onları da ayrıca "meydana gelmeyecekler" diye bilmesinin bir manası yoktur.

*** İradesi olmayan beklemeyi irade edemez, isteyemez. Beklemeyi irade edemeyen, isteyemeyen ise beklememiştir.

*** “Allah zamandan münezzehtir” ifadesi ne demektir?

*** Zamansız bir değişimden bahsedilebilir mi?

*** “Zaman sonradan yaratıldı” diyenlere, soru: Zamanın yaratılması zaman alır mı? Zamanın yaratılması zaman içinde mi oldu? Zamandan önce zamansızlık mı vardı? “Evet” dersen, “önce” kavramı da zaman kavramı değil mi?

*** “Allah affetsin, bağışlasın” ifadesine şu manayı veriyorum: “Şu masiyetin, isyanın cezalandırılmaması Allah’ın ilminde olabilir. Ben bilemem” manasını veriyorum.

***Allah ilminden başka bir şey değildir. Ama ilmi de cisimdir.

*** “Beynimle ya da ruhumla düşünüyorum” diyenlere cevap: Nasıl düşündüğünü biliyor musun? Genelde “bilmiyorum” der. Derim ki: Bir fiili bilinçli bir şekjlde yapmak için (bilgisayarı kullanmak gibi) onun nasıl yapıldığını bilmek gerekmez mi? “gerekir” der. Derim ki: Nasıl düşündüğünü bilmiyorsun da, nasıl hür bir iradeyle düşündüğünü iddia ediyorsun.

*** Dostoyevski “Ecinniler” adlı romanında, Stavrogin için şöyle demiş: “Eğer inanırsa, inandığına inanmaz. Eğer inanmazsa, inanmadığına inanmaz.”

***

 

*** Aleme “hadis” diyenlere soru: Alemin yaratılmasıyle (onlara göre zaman da alemle beraber sonradan yaratılmıştır) Allah’ın zatı arasında zaman geçti mi? Bizim ölçülerimize göre bir saniye bile olsa. Bir kısmı diyor ki: “Hayır, arada zaman geçmedi. Çünkü zaman alemle birlikte başladı; ondan önce zaman yoktu.”

Cevap: O halde alem kadim olmaz mı? Çünkü demenize göre, Allah’ın zatı ile alemin varlığa gelmesi arasında zaman geçmedi. O halde siz neden aleme hadis diyorsunuz? Bununla ne kasdediyorsunuz? diye sorunca, bir kısmı der ki: “Allah, alemden zaman olarak değil, zat olarak öncedir.” Derim ki: Ezeliliğin manası, öncesinde zamanın olmadığı şey” demek değil mi? İşte, siz de diyorsunuz ki: “Alemin öncesin de zaman geçmedi.” Bu laf ise, “alem hep vardı” manasına gelir. Zira “Allah, alemden zaman olarak değil, zat olarak öncedir” demek şu demektir: “Allah alemden zaman olarak önce değil” manasına gelir. Bu da şu sonucu çıkarır: O halde Allah, ya alemle beraber varlıktaydı ya da alemden sonra varlıktaydı. “Alemden sonra varlıktaydı” denemeyeceği için, tek seçenek olarak “Allah alemle beraber varlıktaydı” demek kalır. Yani “alem ezelidir” demek gerekir.

 

*** Allah’ın ilmi mi iradesini belirliyor, iradesi mi ilmini belirliyor? Bildiği için mi irade etti yoksa irade ettiği için mi bildi? İlmi mi iradesini gerektiriyor yoksa iradesi mi ilmini gerektiriyor?

*** Allah’ın iradesi kesin ve değişemez bir irade midir? “evet” der.

Peki, Allah isteseydi, yaptıklarından başkasını yapabilir miydi? “evet” der.

Hani Allah’ın iradesi değişemez bir iradeydi?

*** “Bir fenomende (görüngü) kararsızlığın var olduğunu ileri sürmek, bu fenomenin, kendisini belirleyecek bütün öteki fenomenlerden bağımsız olduğunu kabul etmek demektir.” (Bachelard)

*** Allah bildiği için mi diledi yoksa dilediği için mi bildi? Allah, dileyeceğinden dolayı mı bildi yoksa bileceğinden dolayı mı bildi?

*** Allah neyi bileceğini mi dilemişti yoksa neyi dileyeceğini mi bilmişti? Olacağını bildiği şeyleri dilemek zorunda mıydı veya dilediği şeyleri bilmek zorunda mıydı? Olacağını bildiği şeyleri dilemeyebilir ya da dilediği şeyleri bilmeyebilir miydi?

*** Ben, Allah’ın bilgisiyle bu olaylar oluyor demiştim ve Allah cisim dedim ya; bu iki söylemi birleştireceğim. Peki biri sorarsa: Öyle diyorsun ama, Allah’ın bilgisi cisim değil mi? Müthiş bir soru bu! Êvet, Allah’ın bilgisi cisimdir. Dolayısıyla Allah’a cisim demiştim ya, kastettiğim o cisimle, bu ilminin cisimliği aynı şeydir. Ayrı ayrı değil. Bu çok önemli bir ayrıntıdır. Yani Allah’ın zatı ayrı bir cisim, ilmi ayrı bir cisim değil; ikisi de bir tek cisimdir. Kısacası zatı, ilmidir.

***

 

dedi: Soruyorum: "Ezeli ve ebedi alem yaratılmış mıdır"?

 

Bence ezeli ve ebedi alem yaratılmamıştır diyeceksin. Çünkü ezeli ve ebedi olan yaratılmış olamaz diyeceksin.

 

Cevap: bak ben yaratmayı şu manada alıyorum: olayların allahın ezeli bilgisine uygun olarak varlık sahasına çıkması. alem allahın fiilidir bu yönüyle. bu sadece benim değil meşşailerin de görüşüdür.

 

dedi: Ben de soracağım: Bu alemin kendisi ezeli ve ebedi. Neden bir allah a gerek olsun? Sen de diyeceksin ki, allah zaten alemin kendisi.

 

cevep: öyle demiyorum ben panteist değilim. alemin sebebi allahın ilmi diyorum.

 

dedi: Ben de diyeceğim ki: Alem zaten ezeli ve ebedi. "Yaratıcı" ya gerek yok.

 

cevap: bir etkileyen olmadan alemin varlığnı açıklayamayacağını hala öğrenemedin mi mamuli

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

*** Allah’ın ilmi mi iradesini belirliyor, iradesi mi ilmini belirliyor? Bildiği için mi irade etti yoksa irade ettiği için mi bildi? İlmi mi iradesini gerektiriyor yoksa iradesi mi ilmini gerektiriyor?

*** Allah’ın iradesi kesin ve değişemez bir irade midir? “evet” der.

Peki, Allah isteseydi, yaptıklarından başkasını yapabilir miydi? “evet” der.

Hani Allah’ın iradesi değişemez bir iradeydi?

*** “Bir fenomende (görüngü) kararsızlığın var olduğunu ileri sürmek, bu fenomenin, kendisini belirleyecek bütün öteki fenomenlerden bağımsız olduğunu kabul etmek demektir.” (Bachelard)

*** Allah bildiği için mi diledi yoksa dilediği için mi bildi? Allah, dileyeceğinden dolayı mı bildi yoksa bileceğinden dolayı mı bildi?

*** Allah neyi bileceğini mi dilemişti yoksa neyi dileyeceğini mi bilmişti? Olacağını bildiği şeyleri dilemek zorunda mıydı veya dilediği şeyleri bilmek zorunda mıydı? Olacağını bildiği şeyleri dilemeyebilir ya da dilediği şeyleri bilmeyebilir miydi?

*** Ben, Allah’ın bilgisiyle bu olaylar oluyor demiştim ve Allah cisim dedim ya; bu iki söylemi birleştireceğim. Peki biri sorarsa: Öyle diyorsun ama, Allah’ın bilgisi cisim değil mi? Müthiş bir soru bu! Êvet, Allah’ın bilgisi cisimdir. Dolayısıyla Allah’a cisim demiştim ya, kastettiğim o cisimle, bu ilminin cisimliği aynı şeydir. Ayrı ayrı değil. Bu çok önemli bir ayrıntıdır. Yani Allah’ın zatı ayrı bir cisim, ilmi ayrı bir cisim değil; ikisi de bir tek cisimdir. Kısacası zatı, ilmidir.

*** dedi: Soruyorum: "Ezeli ve ebedi alem yaratılmış mıdır"?

 

Bence ezeli ve ebedi alem yaratılmamıştır diyeceksin. Çünkü ezeli ve ebedi olan yaratılmış olamaz diyeceksin.

 

Cevap: bak ben yaratmayı şu manada alıyorum: olayların allahın ezeli bilgisine uygun olarak varlık sahasına çıkması. alem allahın fiilidir bu yönüyle. bu sadece benim değil meşşailerin de görüşüdür.

 

dedi: Ben de soracağım: Bu alemin kendisi ezeli ve ebedi. Neden bir allah a gerek olsun? Sen de diyeceksin ki, allah zaten alemin kendisi.

 

cevep: öyle demiyorum ben panteist değilim. alemin sebebi allahın ilmi diyorum.

 

dedi: Ben de diyeceğim ki: Alem zaten ezeli ve ebedi. "Yaratıcı" ya gerek yok.

 

cevap: bir etkileyen olmadan alemin varlığnı açıklayamayacağını hala öğrenemedin mi mamuli

*** Elektrik teline dokunuyorsun ve seni çarpıyor ya, peki sen baktığında o telde elektrik görüyor musun? Görmüyorsun. Peki seni çarpan elektrik, bir yönde mi? “evet” der. Peki elektrik cisim mi? Yönde olduğunu kabul ettiğine göre, mekanı olduğunu da kabul etmen gerekir. O halde cisim yani yer kaplayan demelisin. İşte Allah da böylece yer kaplar.

*** ne mutlu merhametli olanlara!:

şimidi gieldim

kursat:

hey

kursat:

anlat cisimliküzerine fikrini

ne mutlu merhametli olanlara!:

tam bişey söyliyecem giidyosun

kursat:

burdayım

ne mutlu merhametli olanlara!:

tanımadıgım adamala ne konusacam sız konuşun ben gelıyom

ne mutlu merhametli olanlara!:

dıyosun

kursat:

söle

ne mutlu merhametli olanlara!:

nasılki bizim birucudumuz ar içinde hücrelerırmız ar ya

ne mutlu merhametli olanlara!:

kısa e öz soylıyeyım

kursat:

e

kursat:

ok

ne mutlu merhametli olanlara!:

ben bu kaıtatıta bır ara ın bır ucudu olarak tasaffur etmıştım

ne mutlu merhametli olanlara!:

hersey a ait bir parca cisim olarak

kursat:

kainatımı vücudu düşündün

ne mutlu merhametli olanlara!:

eet

kursat:

panteizm yani

ne mutlu merhametli olanlara!:

bilmiyom artık

ne mutlu merhametli olanlara!:

benimki bana ait

kursat:

başk anediyosun

ne mutlu merhametli olanlara!:

ucuduna baksana işleyişine biilim adamları dıyoki her organ hücre bir mekanizma

ne mutlu merhametli olanlara!:

bizde oyle olmıyalımmı dıye duşunmuştum

ne mutlu merhametli olanlara!:

ta öyle ol-masın

ne mutlu merhametli olanlara!:

ın bir hücresi olamazmıyızz..........

kursat:

anladım

ne mutlu merhametli olanlara!:

alemi bir ucud olarak ele alsan her tara fı ucudun bır parcası gibi

kursat:

anladım

kursat:

ama

ne mutlu merhametli olanlara!:

sacmami sence

kursat:

ben onu demiyom

kursat:

ayrı bir vücud onu diyom

ne mutlu merhametli olanlara!:

benımkı bır duşunce,

kursat:

onu diyenler var

ne mutlu merhametli olanlara!:

kafama yatmıyo degıl yatıyor

kursat:

ama şu soru sorulur

kursat:

cehennemde azap göreceklerde allah demek bu değilmi

 

[email protected] (E-posta Adresi Doğrulanmadı) konuşmaya katıldı.

 

kursat:

gel

kursat:

söle

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

[email protected] (E-posta Adresi Doğrulanmadı):

neden konuşmıyorsun

 

[email protected] (E-posta Adresi Doğrulanmadı) size bir Titreşim gönderdi!

 

kursat:

burdayız

ne mutlu merhametli olanlara!:

benmi

kursat:

he

[email protected] (E-posta Adresi Doğrulanmadı):

cam acın

ne mutlu merhametli olanlara!:

yaw senin dedigini anlamadım

ne mutlu merhametli olanlara!:

cehennem dekiler dedigim

[email protected] (E-posta Adresi Doğrulanmadı):

ya bir dakika cam ac konuşcahız

kursat:

açmadım

kursat:

açamadım

[email protected] (E-posta Adresi Doğrulanmadı):

davet yolla

kursat:

kasım

kursat:

nediyosun

ne mutlu merhametli olanlara!:

eet

ne mutlu merhametli olanlara!:

ne diyeiyim

kursat:

y a dediğin gibi olsa allah kendini cehennenmde azap edecek manası çıkmıyomu

 

fatih konuşmaya katıldı.

 

[email protected] (E-posta Adresi Doğrulanmadı):

kürşat sen cam acsana

ne mutlu merhametli olanlara!:

bunların hepsının yorumu yapılır

kursat:

nedicen

ne mutlu merhametli olanlara!:

bizim çikarsımamız olmasın

ne mutlu merhametli olanlara!:

fatıh hoş geldın

fatih:

kasım merhaba canım

[email protected] (E-posta Adresi Doğrulanmadı):

tamam oldu

fatih:

hoşbulduk

ne mutlu merhametli olanlara!:

nasılsın çıgerım

fatih:

iyiyimde

fatih:

hayırdır bu ne damdan düşer gibi kendimi burda buldum

ne mutlu merhametli olanlara!:

konuşuyoz muhabbet fıkır alış eriş bı bak dedm

[email protected] (E-posta Adresi Doğrulanmadı):

ya sende cam acsana

kursat:

ona soralım bunu

ne mutlu merhametli olanlara!:

fatıh konuş

kursat:

allah cisimmi

[email protected] (E-posta Adresi Doğrulanmadı):

ya cam acmassan kapıcam

ne mutlu merhametli olanlara!:

fatıh ordamısınnnnnnn

[email protected] (E-posta Adresi Doğrulanmadı):

ben burdayım

[email protected] (E-posta Adresi Doğrulanmadı):

merhametli cam acmıyorü

 

[email protected] (E-posta Adresi Doğrulanmadı) konuşmadan ayrıldı.

 

ne mutlu merhametli olanlara!:

bana soruyosun

fatih:

evet

fatih:

ne oldu abi

fatih:

konu ne

ne mutlu merhametli olanlara!:

arkadaslan konuşuyoz sende fıkrını soyle

kursat:

Allah cisim mi yani şekli var mı? yok derseniz deliliniz nedir

fatih:

konuyu anlasam söyleyecem de

fatih:

hımm

ne mutlu merhametli olanlara!:

yok degılse niçin?????????

fatih:

yoktur

fatih:

allah cisim değildir

fatih:

allah soyut bişeydir

fatih:

somut bişeylerin cismi olur

kursat:

düşüncede soyut ama cisim

fatih:

düşünce cisim mi

fatih:

?

kursat:

evet

ne mutlu merhametli olanlara!:

))))))))))))))9

kursat:

bak

ne mutlu merhametli olanlara!:

cısım uzayda yer kaplaması lazım dehgılmı

fatih:

nerde senin düşüncen

fatih:

evet

kursat:

sen bişe düşün

fatih:

düşünce yer mi kaplıyo

ne mutlu merhametli olanlara!:

kafanda bır yer mı tututyor dıyecen

kursat:

bi cevap ver

fatih:

evet

fatih:

düşündüm

kursat:

nerede bu düşünce semndemi

fatih:

nasıl bende mi

kursat:

soru b yu kadar

ne mutlu merhametli olanlara!:

bu düşünce nerde ????????

fatih:

düşünce düşünce

kursat:

sendemi

fatih:

soyut

kursat:

yacevaepver

fatih:

abicim aklında

kursat:

sende yani

kursat:

ölemi

fatih:

evet

kursat:

sen nerdesin

kursat:

hangi il

fatih:

ya bu çok saçma ama

ne mutlu merhametli olanlara!:

ist.

kursat:

ölemi

fatih:

evet

fatih:

cisim elle tutulabilen gözle görülebilen şeylerdir maddelerdir arkadasım

fatih:

düşünceye cisim diyemezsin,

kursat:

peki başka şehirlere göre ist bir yönde mi

fatih:

sen kafanı çok kıarıştırmışsın

fatih:

düşüncenin cisim olmadıgını 3 yaşında ki çocuk bile bilir

kursat:

sen yanıt ver kasım

kursat:

soruya

fatih:

niye sen bana cvp ver

kursat:

sen anlamıyon

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

kursat:

nerdesin

fatih:

kasım çok anlıyor dimi

fatih:

arkadas sen ne mezunusun

fatih:

tahsilin ne?

kursat:

spor aakdemisi

fatih:

nerelisin

kursat:

samsun

fatih:

şimdi nerdesin

kursat:

saamsun

ne mutlu merhametli olanlara!:

aynı yerde

kursat:

ya

kursat:

niye cevap vermiyon

kursat:

peki başka şehirlere göre ist bir yönde mi

 

ne mutlu merhametli olanlara!:

şimdi geldi

fatih:

bu konuyla ilgili kaç kitap okudun hangi kitapları okudun

kursat:

hepsini okudum

fatih:

abicim sen daha cismin ne oldugunu bilmiyorsun

ne mutlu merhametli olanlara!:

ist. baska yondemı dıger yerler e gore

fatih:

ilk önce fiziği ögren ondan sonra bu işleri çöz

ne mutlu merhametli olanlara!:

fatıh on yargıyla yaklasma

ne mutlu merhametli olanlara!:

admı anlamaya calıs

fatih:

ya bana biri cisimin tanımını yapsın o zaman

fatih:

adams yanlış ama

ne mutlu merhametli olanlara!:

burda fıkır alış erişi yapıyoz..........

fatih:

bilmiyor

kursat:

peki başka şehirlere göre ist bir yönde mi

 

ne mutlu merhametli olanlara!:

bu soruya ne dersinnnnn

fatih:

ha söle bakıyım bunuda çürütüyümde

fatih:

rahatlayın

fatih:

nasıl yani

fatih:

soruyu açık sor

kursat:

devam edin

fatih:

ankaraya göre batıda tekirdaga göre doguda

ne mutlu merhametli olanlara!:

sakaryaya göre istanbul bır yöndemi diyorrrrrrr

ne mutlu merhametli olanlara!:

kursat ne dıyecen

fatih:

evet

ne mutlu merhametli olanlara!:

adam ceapladı*

fatih:

dünjya yuvarlak oldugu için dünyayı dolaşıp tekrar aynı yere gelebilirsin

fatih:

yani tekirdagdasın doguya gidersen istanbul

fatih:

ama batıdanda dolaşıp gelebilirsin

fatih:

istanbula

fatih:

anlaşıldı mı

kursat:

bidakak devam etcem

fatih:

yanlış olan bişey varmı

fatih:

kasım

 

Çok yoruldum artık.... konuşmaya katıldı.

 

kursat:

gel

 

Çok yoruldum artık.... konuşmadan ayrıldı.

 

kursat:

devam etcem

fatih:

evet

fatih:

devam et

fatih:

bu yön olayı noldu

kursat:

sölicen

kursat:

m

ne mutlu merhametli olanlara!:

yukarda ceapladı

kursat:

bidakka okuyum

kursat:

ok

kursat:

peki yönd e olan şey mekandamıdır

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

SENİ SEVDİMDE ÖLDÜM konuşmaya katıldı.

 

ne mutlu merhametli olanlara!:

fatıh aga

ne mutlu merhametli olanlara!:

el cevap

fatih:

nedemek bu

SENİ SEVDİMDE ÖLDÜM:

nelerelerdesin abi yav

kursat:

mekan yer demektir

fatih:

evet

SENİ SEVDİMDE ÖLDÜM:

sen kimsin abi

fatih:

istanbul mekan

SENİ SEVDİMDE ÖLDÜM:

yav

kursat:

yani düşüncen mekanda ölemi

SENİ SEVDİMDE ÖLDÜM:

sikiyim sizi kimsiniz

 

SENİ SEVDİMDE ÖLDÜM konuşmadan ayrıldı.

 

ne mutlu merhametli olanlara!:

kursat nerden buluyon bunları ya

fatih:

he mekanda

ne mutlu merhametli olanlara!:

adam getır tuttugunu getırme kardesım

kursat:

peki mekanda olan şeyin mekanı işgal etmesi gerekmeezmi

kursat:

söle

 

Şu anda bir Titreşim gönderdiniz!

 

fatih:

evet

ne mutlu merhametli olanlara!:

eeeee ozaman

kursat:

peki yer işgal eden şeye sen cisim demedinmi

fatih:

evet

kursat:

eeeeeeeeeeeee

fatih:

bu kadar mı

kursat:

düşüncende cisim olmuyom u o halde

ne mutlu merhametli olanlara!:

yani ta varsa mekanda yer kaplaması gerekmezmı dıyosun.

kursat:

sen anladınmı kasım

kursat:

bravo

kursat:

sana

fatih:

olmaz abicim olmaz

ne mutlu merhametli olanlara!:

nıye olmaz fatıcım

kursat:

bravo be

kursat:

nası delilama kasım söle

kursat:

hadi

fatih:

sen düşünceyi cisim olarak kabul edersen dogru ama düşünce somut değil cisim değil yer kaplamaz

kursat:

iki türlü cisim vardır

ne mutlu merhametli olanlara!:

yaw oyle bır dusuncem olacak ama mekan da olmayacak böyle birşey olmazmı dıyosun....

fatih:

yön olayı noldu buarada bebn onu anlamadım

fatih:

evet

kursat:

latif cisim ve kesif cisim

kursat:

kesif cisim

fatih:

sen görebiliyomusun benim düşüncemi

kursat:

gözle görebildiğimiz

fatih:

alıyım düşüncemi masanın üstüne koyuyum o zaman

kursat:

latif cisim

ne mutlu merhametli olanlara!:

yani KEŞF ettigimiz demek

fatih:

yok oarayıda begenmedim yataga koyuyum

kursat:

gözle göremediğimiz

kursat:

melek gibi cin gibi

fatih:

olmaz olmaz en iyi yer düşünce için yüksek biyer olması lazım vitrinin üstünde dursun

ne mutlu merhametli olanlara!:

saka ya biz latife deriz

kursat:

bi örnek veriyim

ne mutlu merhametli olanlara!:

yani GÖRÜNDÜĞÜ gibi olmayannnnnnnnnn

kursat:

mesela x ışınını görüyonmu

kursat:

hani

kursat:

vücudun içini gösteriyo ya

kursat:

tıpta

kursat:

ne o ya

ne mutlu merhametli olanlara!:

mr

kursat:

çekiyolar ya

kursat:

yok ya

ne mutlu merhametli olanlara!:

em ar

kursat:

yok ya

ne mutlu merhametli olanlara!:

rotgen

kursat:

evet

kursat:

o

fatih:

eee

kursat:

x ışını varya

kursat:

onu gözünle görüyonmu

fatih:

hayır

kursat:

am a var demi

fatih:

evet

kursat:

aletle fgörülüyo

fatih:

ama yer kaplamıyo

kursat:

yani kaplamaz olurmu

fatih:

ışının oldugu yere başka bişey koyamıyormusun

ne mutlu merhametli olanlara!:

kaplıyo ama hizliligindan bellı olmuyo

ne mutlu merhametli olanlara!:

maddeye etkısı yok

kursat:

latif cismi anladınmı kasım sen

kursat:

söle

ne mutlu merhametli olanlara!:

sen konuş

fatih:

ya sen kasıma niye dönüp duruyorsun

fatih:

kasım anlar

fatih:

bana anlat

kursat:

sen anlayışsızsın

ne mutlu merhametli olanlara!:

latiftır dıyosunnnnnnnnn

fatih:

beni inandır

kursat:

kasım

kursat:

emin değilim kesifte o labilir

fatih:

kabul etmeyince anlayışsız mı oluyorum

kursat:

eve

ne mutlu merhametli olanlara!:

fatıhıde baz alllllllll

kursat:

t

kursat:

bunlar bilinen şeyler

fatih:

cisim dediğin yer kaplar demi

kursat:

he

fatih:

eger masanın üstünde bilgisayar varsa sen o bilgisayar kıapladıgı yere başka bişey koyabilirmisin

kursat:

ya melek cisim değilmi

fatih:

değil

fatih:

melek soyut

fatih:

yer kaplamıyor

kursat:

peki melekler hareket etmiyomu

kursat:

söle

fatih:

hareket etsin

kursat:

savaşa katıkdı ya

fatih:

hareket eden cisim mi oluyo

kursat:

katıldı

kursat:

tabiki

fatih:

gördünmü

kursat:

ya

fatih:

tuttun mu

fatih:

elledin mi

kursat:

hareket demek bir yerden başka yere girmektir demi kasım

kursat:

söle

ne mutlu merhametli olanlara!:

evet

kursat:

bu ise mekand a olmayı gerektirir demi kasım

kursat:

söle

fatih:

rüzgar cisimmi

fatih:

rüzgarda hareket ediyor

kursat:

ya bunlar hep bilinen şeyler

kursat:

tabi cisim

kursat:

ben deyince tuhafınıza gidiyo siz i bilmiyonuz diy e bv benmi kabahatli oldum yani

fatih:

 

fatih:

biz bilmiyoz

fatih:

biz bu zaman kadar boşa okuduk

kursat:

bak

fatih:

neyse babacan ben fazla kalamıyacam

kursat:

siz bu konuda bi tartışın ben burdayımda 5 dakka yemekyicemsize katılcam

*** Neden Allah’ın adil olması gerekmektedir?

*** Allah’ın melekleri saprıp, yani yanlış inancı onlarda yaratıp, bununla beraber onları cehennem azabına sokmaması neden olmasın?

*** Kitap: İslam Düşüncesi Hakkında Araştırmalar Yazar: İbrahim Agah Çubukçu

_Sh 135: Suhreverdi zaman hakkında da fikir yürütmüştür: Zaman hareketin miktarıdır. Zamanın başlangıcı ve sonu yoktur. Çünkü zaman için başlangıç düşündüğümüz takdirde, bu başlangıçtan önce, içinde zaman olmayan bir zamanın varlığını kabul etmek gerekir. Bu düşünce ise çelişiktir. O halde zaman hem ezelidir, hem de ebedidir.

*** Allah hiçbir şeyi bir şey için yapmaz

*** “İnsanlar nankör, yalancı, iki yüzlü; tehlike karşısında korkak, kazanç karşısında çıkarcıdırlar.” (Macchiavelli)

*** ss

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

peygamberimiz dedi ki: "kuranın müteşabihlerinin ardına düşenleri görürseniz biliniz ki allahın kitabında kasdettiği (karışıklık çıkarmak isteyen) kimseler onlardır. (bu yüzden) onlardan sakının." ( buhari "et tefsir", müslim "el- ilim", tirmizi, ebu davut)

not: bahsedilen ayet (ali imran 7. ayettir) benden mi bahsediliyor? bu hadisi sanki daha önce görmemiştim!

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kürşat kardeşim:

Sen Cebirci değilsin. Olsan sıkı bir kaderci olurdun. Kader konusunu kafaya takmış biri olarak sana kaderci denilebilirse de sen kaderci anlayışı çürütüyorsun açıklamalarınla.

Hadis tam senlik-benlik. Ama şimdi hangi ayet müteşabih belirtilmedikten sonra, kimin bu hadise uygun davrandığını söylemek mümkün mü?

Kader konusunun geçtiği ayetler müteşabih midir mesela?

Ya da nesh ayetleri? Ya da Hud/1-2 ?

 

Allah cisimse eğer beyni var mıdır? İnsanda bilgi, irade, akıl vs. beynin ürünü olduğuna göre, Allah'ın ilmi, iradesi için bir beyne ihtiyacı var mıdır? insan Allah'ın sureti midir?

Meleklerde, şeytanda cisim var mıdır? Yoksa cismi araç olarak mı kullanırlar?

 

Allah ve alem ezeli ise, Allah alemi nasıl etkilemiştir? Devindirici etkisini kullandıysa o zaman alemden öncedir. Sonlu bir zaman önce ise, bu Allah'ın ve alemin ezeli olduğunu değiştirir mi sana göre?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.