Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 21 Mayıs , 2006 Paylaş Gönderi tarihi: 21 Mayıs , 2006 ben bu konuya yıllardır ilgiliyim ama artık cisim olmadığı yolundaki söylemler beni tatmin etmiyor. bu konuda size delillerimi göstereceğim. artık allaha cisim demeye meylettim. şöyle yapalım ben bu başlıkta allahın cisim olduğunu savunayım siz görüşünüzü savunun. bakalım bir şey çıkacak mı? mesela şöyle bi diyalog olmuştu: *** kursat sordu: ama cevap vermiyonuz ki ya,bi ataeist size kalkıp şey dese: ya cisim olmayan (şekli olmayan) bir şeye nasıl var dersiniz? ne cevap vercenizi? Cevepverdi: Gönül, akıl, gibi cismi olmayan kavramların var olduğuna nası inanıyorsan buna da inanabilirsin dersin... Karşı cevap verdim: adam derse ki: akıl dediğin düşüncedir ve cisimdir. (latif cisim göremediğimiz) sonuçta bir yerde o, düşünende. ama sen burdayken o düşünce amerikada olmuyo. demek ki bir mekanda ve yöndedir düşünce derse. siz allaha yönde ve mekanda değil ama yine de var diyosunuz. bu ise farklı bi durum derse. ne dicen? Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 21 Mayıs , 2006 Paylaş Gönderi tarihi: 21 Mayıs , 2006 düşüncenin kaynağı bir yerde ancak gücü daha fazla yerde bu na bir mekanda diyebilirmiyiz? Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 21 Mayıs , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 21 Mayıs , 2006 dedi:akıl dediğin düşüncedir ve cisimdir. dusunce nasil cisim agirligida varmi ozaman. her var olan cisimdir bunu neren biliyorsun???? cevap:bak düşünce cisimdir izahı açık şudur: dikkat ediniz. düşün birşey. düşündün mü? ha, peki sen nerdesin mesela istanbul olsun. düşüncen nerede? sende değil mi? yani düşüncende istanbulda okey mi? peki istanbul, istanbul dışında herhangi bir yere göre yön mü değil mi? yön değil mi? kabul mü? peki yönde olan şey, mekanda demek olmuyor mu? yani istanbulun bir mekanı yok mu? (yer demektir mekan) neresi istanbulun mekanı? istanbul işte! dolayısıyla istanbulun içinde olan düşüncende bir yönde, yani istanbul yönünde okey mi? şimdi gelelim allah için düşünürsek, siz allahın bulunduğu yön yok diyorsunuz. ama siz biraz önceki izahlardan anladınız ki düşüncenin yönü var. yönü varsa, bir mekanda demektir. mekandaysa mekanı dolduran bir şeydir. yani cisimdir. ama siz allahın yönü yok diyorsunuz. yani bu ayrım noktası size göre. buna yanıt verin? anlamadınız değil mi? Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 22 Mayıs , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 22 Mayıs , 2006 bak şimdi net söle: allah yapacaklarımızı biz yapmadan önce de biliyormuydu? evet dersen, şimdi bi da bak: peki bildiği gibi olmasını mı diledi yoksa bildiğinin aksine olmasını mı diledi? cevap bekliyom. bildiği gibi olmasını diledi dersen, bu şu olmuyomu: kızına tecavüz edenin bunu yapcanı önceden biliyodu ya, ee bildiği gibi dileyince bu olayı dilediğini kabul ettin demektir, ee bu adam allahın irade ettiği (dilediği) bir olayı engeleyebilir mi? yok ya engelleyemez dersen, bu adam mecburen bunu yapmış olmadımı acaba? not: sanki ********* anlatıyom ya Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ muvahhid Gönderi tarihi: 22 Mayıs , 2006 Paylaş Gönderi tarihi: 22 Mayıs , 2006 bak şimdi net söle: allah yapacaklarımızı biz yapmadan önce de biliyormuydu? evet dersen, şimdi bi da bak: peki bildiği gibi olmasını mı diledi yoksa bildiğinin aksine olmasını mı diledi? cevap bekliyom. bildiği gibi olmasını diledi dersen, bu şu olmuyomu: kızına tecavüz edenin bunu yapcanı önceden biliyodu ya, ee bildiği gibi dileyince bu olayı dilediğini kabul ettin demektir, ee bu adam allahın irade ettiği (dilediği) bir olayı engeleyebilir mi? yok ya engelleyemez dersen, bu adam mecburen bunu yapmış olmadımı acaba? not: sanki özürlüye anlatıyom ya bildigi gibi olamsinimi bilmedigi gibi olmasini olurmu??? allahin bilmedigi yoktur ve kisi zaten diledigini bilir.yani bu yazinin bir anlami yok.kelime salatasi. emre koc Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ GÜLSÜN Gönderi tarihi: 22 Mayıs , 2006 Paylaş Gönderi tarihi: 22 Mayıs , 2006 bildigi gibi olamsinimi bilmedigi gibi olmasini olurmu??? allahin bilmedigi yoktur ve kisi zaten diledigini bilir.yani bu yazinin bir anlami yok.kelime salatasi. emre koc bir bu kaldiydi tartislmadik sonunda bunuda tartismaya acmisiniz yaaa helal olsun size ( muvahhid ,, de katiliyorum) Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 sizin bu ayeti delil getirmenize karşı yine deliller vardır. şöyle ki mesela elini hareket ettir ettirdin. sen mi yarattın bunu. evet dersen, şöyle denir: peki sen bunu nasıl yarattın? bunu biliyormusun? hayır bilmiyorsun. yani kasların çalışma inceliklirini ve diğer detayları bilmiyorsun. sadece istedin ve oldu. oysa yaratmak için detaylı ilme de ihtaya vardı. bu ilim sen de olmadığına göre bunu sen yaratmış olamazsın denir ve bahsetiğiniz ayete şöyle de yorum getirilir: yaratanların en güzeli ifadesiyle, yani size göre yaratanların en yücesi allahtır. çünkü putara inananların bir kısmına göre, putların da etkili olduklarına itikat edenler vardı. onların da etkili olduğuna, insan yaşamında tasarrufları olduklarına inananlar vardı. işte bu ayette sizin zannınızca da olsa yaratanların en yücesi allah tır deniyor. diye izah yapılıyor. yani bunlar yorum. esas delil şudur: mesela bir şey düşün. düşündün. peki bunu nasıl düşündün biliyormusun? hayır bilmiyorsun değilmi? yani detayını, bu düşünce eyleminin nasıl olduğunu, nasıl gerçekleştiğini bilmiyorsun değil mi? peki bir şeyin nasıl gerçekleştiğini bilmeyen biri o eylemi bilinçli bir şekilde yaptı yani tam manasıyla hür olarak yaptı denebilir mi? hayır denemez. bir fiilin nasıl yapılacağının detaylarını bilmeyen biri bu fiili bilinçli olarak yaptı denemez. bide şunu sorayım: mesela bir şey iste. istedin. mesela "ayağa kalkmak" soruyom: sen bunu düşünürken,isterken, istemeyi istedin mi yoksa sadece istedin mi? eğer sadece istedim dersen bu istek sana dışarıdan gelmiş demektir. çünkü sen bu isteği, istemeyi istemedin. direkman bu isteği içinde buldun. ama sebepsiz olay olmaz. peki bu isteğin sebebi neydi? başka bir istememi? peki onun nedeni ne? başka mı? peki onun nedeni ne? böyle doğuma kadar geldik. ilk istemenin nedeni ne? doğum öncesi mi? yani demek sen o düşünceyle mi doğdun yani? yoo ee peki nasıl olacak. tek çare o düşünce sende ayrıca yaratıldı. hemde senden başkası tarafından.. madem sen yaratıyon düşünceni rüya görüyon ya, bunuda mı sen yaratıyon acaba söyle bana? Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ almira Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 Paylaş Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 bak şimdi net söle: allah yapacaklarımızı biz yapmadan önce de biliyormuydu? evet dersen, şimdi bi da bak: peki bildiği gibi olmasını mı diledi yoksa bildiğinin aksine olmasını mı diledi? cevap bekliyom. bildiği gibi olmasını diledi dersen, bu şu olmuyomu: kızına tecavüz edenin bunu yapcanı önceden biliyodu ya, ee bildiği gibi dileyince bu olayı dilediğini kabul ettin demektir, ee bu adam allahın irade ettiği (dilediği) bir olayı engeleyebilir mi? yok ya engelleyemez dersen, bu adam mecburen bunu yapmış olmadımı acaba? not: sanki ********* anlatıyom ya düşüncenizi ilginç buldum diyemem ama şunu bilmenizde yarar var diye düşündüm.tabiiki Allah herşeyi bılıyo onun katında hersey olup bıtmiş her ınsanın kaderı var ve bunu degıstırmek kendı elınde şimdi sen diyeceksınkı bı ınsan kotuluk yaptıgında nıye engel olmuyo? işte can alıcı nokta bu sana seçenekler sunuluyo iyiye ve kötüye sen karar veriyosun senı engellemiyo cünkü senin bu dünyada olmanın sebebi zaten imtihan olmak eger kotüyu engellese niçin dünyayı ve bizleri yaratsın sebep ne bunu bana açıklamanı rica ediyorum.. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 dedi: iyiye ve kötüye sen karar veriyosun cevap:ama neyi seçeceğin ezeli olarak beli değilmi dedi: cünkü senin bu dünyada olmanın sebebi zaten imtihan olmak cevap: ne yapcaın önceden belliyse buna imtihan denir mi dedi:eger kotüyu engellese niçin dünyayı ve bizleri yaratsın sebep ne bunu bana açıklamanı rica ediyorum.. cevap: ezeli ilmi yanlış çıkamaz dolayısıyla mecburen bizi yarattı -eğer neden böyle oldu da başak türlü olmadı dersen, cevap: başka türlü olamazdı. ezeli ilimde bu olayalrın böyle olacağı belliydi. ve ezeli ilmin nedeni yoktur. dolayısıyla olayalrın böyle olmasının da nedeni yoktur. unutma peygamberimiz kader hadislerinde hür irademiz yoktur dedi bunu inkar ettiğinin farkında değilsin. hadis kitaplarının kader bölümüne bak Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 dedi: ALLAH IMTIHAN DEDI.DEMEKKI IMTIHAN.ALLAH BILIYOR AMA IMTIHAN EDIYOR.BAZEN OGRETMEN BUILIR AMA YINEDE SORAR. cevep: öğretmen kesin olarak bilmez tahmin eder. tahmini çok kuvvetli olabilir ama tahmininde yanıldığıda olur. öğrenci öğretmenden habersiz çok çalışmış olabilir. ancak allah için yanılma olmaz. o bakımdan bu kıyasın yanlış. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ muvahhid Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 Paylaş Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 dedi: ALLAH IMTIHAN DEDI.DEMEKKI IMTIHAN.ALLAH BILIYOR AMA IMTIHAN EDIYOR.BAZEN OGRETMEN BUILIR AMA YINEDE SORAR. cevep: öğretmen kesin olarak bilmez tahmin eder. tahmini çok kuvvetli olabilir ama tahmininde yanıldığıda olur. öğrenci öğretmenden habersiz çok çalışmış olabilir. ancak allah için yanılma olmaz. o bakımdan bu kıyasın yanlış. allah insani imtihan ediyorki insanin diyecek birseyi kalmasin.bu kurandada gecer.peygamber gonderilirki kafirlerin diyecek birseyi olmasin. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 dedi:allah insani imtihan ediyorki insanin diyecek birseyi kalmasin.bu kurandada gecer.peygamber gonderilirki kafirlerin diyecek birseyi olmasin cevap: kul dese ki: allahım sen benim ne yapcamı zaten biliyodun ben senin ilminin dışında bişey yapamazdım ki, bu zulüm değilde ya nedir ya rabbi derse nolur. kötülükler allahın kaza ve kaderiyle midir? Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ almira Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Paylaş Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 dedi:allah insani imtihan ediyorki insanin diyecek birseyi kalmasin.bu kurandada gecer.peygamber gonderilirki kafirlerin diyecek birseyi olmasin cevap: kul dese ki: allahım sen benim ne yapcamı zaten biliyodun ben senin ilminin dışında bişey yapamazdım ki, bu zulüm değilde ya nedir ya rabbi derse nolur. kötülükler allahın kaza ve kaderiyle midir? bence sen öncelikle kendine neye inandığını sor bunun cevabını ver ondan sonra konuşalım.çünkü Allah ı sorguluyosun burda sence yarattıklarının ne yapacagını bılmeyen bır yaratıcı olabılırmı? tabııkı bizi o yarattı ve herseyı bılen odur. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 dedi:yani cizili yollar üzerinde tercih senin elindedir.ister kötülük ister iyilik cevap: acaba senin ney tercih edeceğin de yazılı değil miydi Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 ben allahısorgulamıyom size bazı şeyleri gösteriyom Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ muvahhid Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Paylaş Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 ALLAH senin ne yapacagini ezelde biliyordu ama bildigi icin olmadi olacagi icin bildi. yani allah senin ne yapacagini biliyor ama bu seni zorlamiyor. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ almira Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Paylaş Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 dedi:yani cizili yollar üzerinde tercih senin elindedir.ister kötülük ister iyilik cevap: acaba senin ney tercih edeceğin de yazılı değil miydi güzel kardeşim allah tabııkı senın hangı yolu sececeğını bılıyo ama hala ısrar edıyosun bize peygamberlerı ve kitapları nıye yollamış dogruyu göztermek için e sen ıllede diğer taraftan gidicem diyosan sana engel olmuyo bunda bıze kanıtlamak istediğin nedir tekrar soruyorum sana hangi dine mensupsun ben anlayamadım?söylersen sana ona göre cevap vereyim.bu arada benı bır kişi anlamış oda muvahhid Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 dedi:"allah evreni yoktan var " cevap: bu yokluk sonlu bir zaman mı yoksa sonsuz bir zaman mı sürdü? *** Şunu diyor musunuz: İnsanların yaptığı kötülükler de Allah’ın iradesiyle olur. *** Allah’ın iradesi, insan fiillerinde yüzde kaç etkilidir? *** Allah ne yapacağını, sen yapmadan önce mi irade etmişti? *** “Allah’ım beni saptırma” diye dua ediyor musun? Demek ki seni kim saptırıyor? “Şeytan” dersen, neden öyle dua ettin? “Allah şeytandan korusun” diye dersen, Allah’ın, şeytandan korumadıkları da mı var? Bu da ayrımcılık olmuyor mu? *** Her şey kaderle midir? Her şey kader midir? Her şey kader midir? *** Olaylar önceden belli olduğuna göre neden dua edilsin ki? Allah insanın ne dua edeceğini de ezeli olarak mı irade etmişti? Dua etmek kaderden midir? “evet” dersen, dua etmek yanlış olmuyor mu? *** Kader ile dua bağdaşır mı? *** “Allah’ım beni saptırma” diye dua ediyor musun? “evet” dersen, demek ki seni kim saptırıyor? “Şeytan” dersen, neden öyle dua ettin? “Allah şeytandan korusun” diye dersen, Allah’ın şeytandan korumadıkları da mı var? Bu da ayrımcılık olmuyo mu? *** Allah’a sövenlerin bu yaptıkları kader mi, değil mi? Kaderse mecbur sövdüler ya, kader değilse bak inanmıyorsun sen kadere. *** Çocukları depremde öldüren kim? Demek ki kötülükte Allah’tan geliyor öyle mi? *** "Allah’a sövme" düşüncesini Allah bende yarattığı için mi ben bunu düşündüm? Ya da bu düşünceyi ben mi yoksa şeytan mı yarattı? Yoksa bu düşünce, kendi kendine mi meydana geldi? *** Şunu diyormusun: “İnsanların yaptığı kötülükler de Allah’ın dilemesiyle olur.” *** Allahın iradesi senin yaptıklarında yüzde kaç etkilidir? *** Allah ne yapacağını, sen yapmadan önce mi dilemişti? *** Allah bizim hareketlerimizi ezelde mi takdir etti? Allah günah işlememizi ezelde mi takdir etti? *** Allah neyi tercih edeceğimizi de, ezelde mi (ezeli olarak) irade etmişti? *** Allah neyi dileyeceğini de senden önce dilemiş miydi? *** Allah’a hem irade kabul edip, hem de aleme hadis diyenlere soru: Önce yaratmadığı alemi, niçin birden bire yaratmak istedi? *** Aleme hadis diyenlere soru: Allah’ın alemi yarattıktan önce ve sonraki durumlarıyla ilgili olarak iki ayrı iradesi mi yoksa değişmez tek bir iradesi mi var? “Tek bir iradesi var” derseniz; madem öyle neden: “Alem önce yokken, sonradan varlığa geldi” dediniz? Alemin varlığı, ezeli olarak mı irade edildi, yoksa hadis irade olarak mı irade edildi? *** Tanrı ‘ya irade ispat edenlere ( iradesi olduğunu kabul edenlere) : Ezeli olan Tanrısal irade de alemi sonradan yaratma kararı almak; nasıl olupta Tanrı’da bir değişikliğe yol açmaz? *** Varlığa getirme Allah’ın hür bir fiili midir? İsteseydi olacağını bildiği bir olayı var etmeyebilir miydi?” evet var etmeyebilirdi” denirse, bu sefer Allah’a cahil denmiş olmuyor mu? *** Zamanın her zaman var olduğundan kuşku duyulabilir mi? Kuşku duyulursa, zamanın olmadığı bir zamana inanmak gerekirdi. *** Allah’ın, önceden olacağını bildiği bir olay, zorunlu olarak mı yoksa Allah’ın iradesiyle mi gerçekleşir? *** İç organlarının çalışmasında hür iraden var mı? “hayır” der; halbuki dış organların da, organ olma bakımından iç organlar gibidirler, ikisi de ettir. Dolayısıyla sen nasıl dış organlarının hareketinin hür olduğundan emin olabilirsin? *** İnsan yaptığıdır. abi biriyle bir ay önce şu diyaloğu yapmıştım bi acayip diye kopyalamıştım. şunu bi yorumlayın ya :sssss N@rNi@: eee N@rNi@: kürşatttt kursat: merakalndımnerden gördün N@rNi@: anlat N@rNi@: ben görürüm dedim daha karışma kapat bu konuyu kursat: ok N@rNi@: nerden esti kafana sç sakal tıraşı kursat: ya sen benimi takiipediyonyoksa kursat: işegirmedurumuvarda N@rNi@: ben sein aldığın nefesi biliyorum N@rNi@: sen rahat ol kursat: ya kursat: bırakşimdi N@rNi@: nerde işe gireçen? kursat: heyacanladımşimdi kursat: saanayide kursat: biyer kursat: bellideğil daha N@rNi@: samsundan sanayidemi kursat: deterjan işleri N@rNi@: yoksa gülsan sanayi sitesimi kursat: örneksanayi kursat: uzak kursat: biraz N@rNi@: ben seni okuyorum kürşat ta ankaradan olsa bile seni iyi göremiyrum N@rNi@: güçüm bukadara yetiyor kursat: sen camda açmassın o halde N@rNi@: kirazlık gibi geliyor kursat: nası N@rNi@: kirazlık neresi burda böle gözüküyor kursat: kirazlık arabasınabiniliyo kursat: evet kursat: yav N@rNi@: ben çok başka bi insanım kürşat aynı senin gibi kursat: yoksa sen kursat: şeymisin N@rNi@: ney N@rNi@: kürşat kursat: analrsın kursat: anlarsın N@rNi@: neyyyyyyyyyyy kursat: ya kursat: anlaişte N@rNi@: senin düşünçelerini oıkuyamıyorum sen farklısın kursat: ya kursat: bişe kursat: sorcam kursat: devletgörevlisi değilsin demi N@rNi@: sorabilrisin aslında sormana gerek yok ben seni okuyorum ama seninle benim aramda bi bağ var çünkü sen farklısın N@rNi@: asla devlet içi N@rNi@: n çalışmam kursat: peki kursat: beni neden önemsiyosun N@rNi@: sen farklısın dedimya kursat: açayımmıcamı N@rNi@: ben insanların içini okuyabiliyorum ama kimse bana inanmak istemiyor N@rNi@: açama kursat: benaççam N@rNi@: benm zaten seni biliyorum kursat: sen değil N@rNi@: tahmin edebiliyorum N@rNi@: sen açmadan ben seni tarif edim N@rNi@: mi N@rNi@: ,?_ kursat: he N@rNi@: 80 85 kilo arası üzeride olabilir mavi gözlü kumral N@rNi@: ve şuan N@rNi@: deri koltukta oturuyorsun kursat: yo N@rNi@: ve yanında bi dolap var kursat: deri koltukdeğil kursat: yatak kursat: neyse N@rNi@ kişisini web kamerası görüntüleniyor uygulamasını başlatmaya davet ettiniz. Lütfen bir yanıt bekleyin veya beklemedeki davete iptal (Alt+Q) uygulayın. N@rNi@: ne kadarı doğru N@rNi@, web kamerası görüntüleniyor uygulamasını başlatma davetinizi kabul etti. N@rNi@: ? kursat: kilo 80 civarı kursat: mavigöz kursat: sen nerdesin şuan kursat: il olarak N@rNi@: sana bişey söylimmi kürşat sen çok gülüyorsun ve utangaçbi yapın var kursat: ölemi N@rNi@: evt kursat: çokmugülüyom N@rNi@: ama sana önemli N@rNi@: birşey söylimmiş? kursat: he N@rNi@: sen gerçekten bu dünyada farli bi yapın var sen diğer insanlardan farklısın senin dünyaya gelmenin farlı bi nedeni var kursat: yaşın kaç N@rNi@: 35 kursat: ok kursat: peki N@rNi@: sen 28 30 arası kursat: günlük hayatta başıma gelenleri biliyormusun kursat: pek kursat: dışarı çıkmasamda N@rNi@: ben dedimya seni okuyamıyorum farklısın diye senin içinde bi güçün var beni engelliyor N@rNi@: seni sadeçe tahmin edebilişyorum kursat: ya bu kahinlik işi ciddimi yoksa N@rNi@: ve dabbe tul arz filimini çekenleri çinlere ben teslim edip onları ben çarptırdım. N@rNi@: bana inanmaya bilirsin ama farlı olduğunu hiçbi zaman unutma kursat: neyönden farklıacaba N@rNi@: sen sen ol diğer insanları sakın küçümseme N@rNi@: dedimya sen dünyaya sanki bi görev için gelmişsin kursat: ne görevi sence N@rNi@: kürşat kursat: he N@rNi@: benimle oynama N@rNi@: ben her konuda çiddiyim kursat: yo kursat: oynamıyom kursat: gayetciddiyim N@rNi@: sakın beni hafife alma N@rNi@: senin kafanda bi karmaşa görüyorum kursat: beni nerden tanıdın forumlardanmı N@rNi@: ve sadece bunu okuyorum kursat: yoksa chettenmi N@rNi@: ben interneti araştırmayı hiç seveme %85 yalan o internet N@rNi@: in kursat: cevap versoruya kursat: lütfen N@rNi@: ben seni rüyamda gördüm ve birden beri sokakta yürürken sen başımın içene girdin ve sanki ruhumu sen ele aldın N@rNi@ ile web kamerası görüntülemeyi durdurdunuz. N@rNi@ konuşmadan ayrıldı. N@rNi@ konuşmadan ayrıldı. kürşatttttttttt kursat: he N@rNi@ kişisini web kamerası görüntüleniyor uygulamasını başlatmaya davet ettiniz. Lütfen bir yanıt bekleyin veya beklemedeki davete iptal (Alt+Q) uygulayın. N@rNi@: seninle daha konuşmamı istemiyorlar bukadar sana söyleyeçeklerim N@rNi@, web kamerası görüntüleniyor uygulamasını başlatma davetinizi kabul etti. N@rNi@: sen taksin ve farklısın N@rNi@ konuşmadan ayrıldı. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 *** Kitap: Nutuk Kitapevi: Alfa, Basım yılı: 2005 (sadeleştirilmiş) _Sayfa 56: Vatanımızı paylaşma ve yoketmek düşüncesini bu kadar açık ve haysiyet kırıcı bir şekilde ortaya koyan bu ifade karşısında titremeyecek duygulu bir insan düşünemiyorum. Tanrı'ya binlerce şükredelim ki milletimiz ruhundaki kahramanlık azmiyle tarih boyunca sürüp gelen hayat ve varlığını hiç bir zaman ne kaderin akışına ne de böyle cellatça hükümlere kurban etmeyecektir. _Sayfa 82: Milli isteklere bağlı kalmayan ve onlara uygun düşmeyen kararlar, hiç bir zaman milletçe kabul edilemeyeceğinden, milletimizin ve vatanımızın alın yazısını tayinde, milli vicdana tercüman olmaktan ibaret bulunan görevimizi tam olarak yerine getirebilmek için milli isteğin odaklaşarak tek bir hedefe yönelmesini beklemeden hiçbir meselede yetkili görünmemiz doğru değildir. Not: Mustafa Kemal’in kaderi inkar edişi görülüyor. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 25 Mayıs , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 25 Mayıs , 2006 alemin cisim olarak sonsuz olduğunun delili * önce alemi cisimsel olarak sonlu kabul edelim. sorurım: sonlu alemin ötesinde boşluktan mı yoksa doluluktan mı söz edilebilir? "doluluktan" derse, doluluk zaten maddedir, dolayısıyla bunu dersen, aleme sonlu diyemezsin. mecburen "boşluktan söz edilebilir" diyecek. soru: boşluk var mıdır, yok mudur? "vardır" derse, soru: boşluğun maddesi var mı? "yok" der. "maddesi olmayan şeye neden var diyorsun" derim, "tamam öyleyse boşluk yoktur" der. derim ki: "boşluk yoktur" demek, "boşluğun olduğu bir yer yok" manasına gelmiyor mu? "evet, öyle" der. dolayısıyla "boşluğun olduğu bir yer yok" sözü ise, "doluluğun olmadığı bir yer yok" anlamına gelmiyor mu? diye sorarım. "evet, o anlama geliyor" der. "doluluğun olmadığı bir yer yok" demek de, başta kabul ettiğimiz, sonlu alemin ötesinde, boşluğa yer vermeyecek şekilde doluluk olduğu, yani maddesel olarak sonsuz olduğu anlamına gelir. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 25 Mayıs , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 25 Mayıs , 2006 sormuştum:zamanı sonradan mı yarattı cevap verdi: sonradan da bir zaman ifadesi değilmi diyorum: bravo, muhteşem bir tespit yaptın. ama sen şu lafı da etmiştin. daha önce :zamanı ve mekanı ALLAH yarattı ismi ve cismide. düşünceyi,aklı soruyom: zamanı sonradan mı yarattı? hayır dersen önceden mi yarattı? evet dersen neyden önce yarattı? Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 25 Mayıs , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 25 Mayıs , 2006 *** Kitap: Allah’ın İlmi Yazar: H. Hüseyin Tunçbilek Sh. 47: “Sen özgür bir iradeye sahip olman için, her birini yapmama imkanın olan birden çok seçeneğe sahip olmalısın. Bunun anlamı şudur: Sen bir karar almadan önce, mümkün bir süre bir “tereddüt durumu” nun olması gerekir. Yani sen geleceği bilemezsin. Eğer özgür bir iradeye sahip olduğunu iddia ediyorsan, kendi kararını önceden kestirebilecek olsan bile, bu nihai karardan önce fikrini değiştirme imkanına sahip olduğunu kabul etmelisin. Halbuki herşeyi bilen bir varlık için bir “tereddüt durumu” nun olması düşünülemez. O bütün seçimlerini önceden bilir. Bu O’nun, seçimlerini terk etme imkanının olmadığı anlamına gelir. Bu yüzden O özgür bir iradeden yoksundur. Sh. 67: Vacib (Allah) şeyleri bilmesini, bizzat şeylerden elde etmez. Bu nedenle kendisine eksiklik ve değişme ilişmediği gibi, zatında da çokluk olmaz. Sh. 70: İbn Sina da, Farabi gibi, Vacibu’l Vücud’un şeyleri, şeylerden bilmediği görüşündedir. Aksi durum, O’nun ilmini başkasından elde etmiş olmasını, o şeyin değişmesiyle ilminin değişmesini ve yok olmasıyla da ilminin yok olmasını gerektirir. Aynı zamanda bu durum, var olmadan önce şeyleri bilmemeyi, zatının başkasıyla – yani bu iktisab edilen objelerle - varlığını devam ettirmesini veya zata daha önce bulunmayan bir durumun arız olmasını da gerektirir. Bu durumda O her yönüyle Vacibu’l Vücud olamaz. Sh. 72: Bu varlıklar vücut bulduklarında, O’nun onlara dair ilmi yenilenmez ki, onların varlığından yeni bir ilim elde etsin. ……… Bizim şeyleri meydana gelmeden önce bilmediğimiz gibi, onların meydana gelmesi O’na olmayan bir bilgi kazandırmaz. Çünkü onların hepsi, O’nun için hazırdır. Zira, O’nun zatı, onların sebebidir ve O zatından gaflet etmez. Sh. 152: (Bu yazı Gazali’nin “el iktisad fi’l – i’tikad” kitabının 65 ve 66. sayfalarından alınmıştır.) Çünkü Gazali’nin ifadesiyle “Var olma veya varolmama noktasında eşitlik arzeden alemin, var olmasını tercih eden bir tercih edicinin bulunması gerekir. Fiilin kendisi ve kudret, bu tercih için yeterli değildir. Çünkü, var olma ve olmama gibi birbirine zıt iki şeye nispetle, hem fiilin kendisi, hem de kudret birdir. Aynı şekilde ilimde bu hususta yeterli değildir. O halde iki zıt şeyden birini tercih eden, belirleyen ve seçen hangi sıfattır? Şüphesiz bunun cevabı: “irade sıfatıdır” olacaktır. Zira bilgi bilinene tabidir. Dolayısıyla bilgi bilinene olduğu gibi taalluk edip, ona etkide bulunmaz ve kendisini değiştirmez. Allah, alem yaratıldığı zaman, onun varlığının mümkün olduğunu ve bundan sonra veya önce varolmasının da imkan bakımından kendisi için eşit olduğunu bilmektedir. Çünkü bu imkanlar birbirine eşittirler. Burada ilmin fonksiyonu, olduğu hal üzere, aleme taalluk etmektir. Şayet irade sıfatı belirli bir zamanda alemin meydana gelmesini gerektiriyorsa, ilmin, alemin bu zamanda var olacağına taalluk etmesi, iradenin buna taalluku nedeniyledir. Bu durumda irade, belirlemenin nedeni, ilim ise belirlenen bu şeye tabi olan ve ona taalluk edendir. Yoksa alemin var olmasına etki eden değildir. Sh. 155: Henüz işitilen ve görülen yokken, ezelde işitmeyi ve görmeyi kabul etmek , aklın kabul edeceği bir şey değildir. Görme ve işitme, görülen ve işitilenden duyuların etkilenmesidir veya görme ve işitme bu etkilenmede şart kılınmıştır. Bu ise Allah hakkında imkansızdır. Yorum: Mutezileye göre “işitme ve görmenin manası, Allah’ın işitilenleri ve görülenleri bilmesidir” şeklinde izahlar okumuştum. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ gofret Gönderi tarihi: 25 Mayıs , 2006 Paylaş Gönderi tarihi: 25 Mayıs , 2006 Yazdıklarınıza saygı duyuyorum. Siz de bana kendi düşünceleriniz doğrultusunda cevap verin. Herşeyin nasıl yaratıldığına yada oluştuğuna inanıyorsunuz? Bunun bilimsel açıklamaları bile yetersiz. Büyük patlamayla tek bir atomla başladı gibi açıklamalar gene yetersiz. Fitili ateşleyen yada atom'u yaratan ne? Tüm bunların bir sebebi olmalaı. Hiç bir şey yokdan var edilemeyeceğine göre bunu uygulayan yapan bir şey olmalı.Oda heralde bir cisim olamaz.tanrının güç olduğuna inananlardanım.kimsenin de kaderini çizmedi bence. Bize en güzel hediyesi kullanmasını bilene tabi.... aklımızdır. Akıl da elle tutulamaz. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 25 Mayıs , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 25 Mayıs , 2006 dedi:"kimsenin de kaderini çizmedi bence." cevap: önceden biliyomu kimin ne yapcanı " Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 25 Mayıs , 2006 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 25 Mayıs , 2006 peki soruyorum hanif: allah olacağını bildiği bir olayın, isteseydi olmamasını irade edebilir miydi? Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.