Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Kurana göre kız çocuklarının evlilik yaşı


hoppa

Önerilen İletiler

hoppadan:

 

Olamaz,çünkü bu söylediğinizin hiç bir islami dayanağı yok.Muhammed kimsesiz bir çoban olduğu için kimse onu adam yerine koyup kzını vermedi.Muhammed bundan dolayı 25 yaşına kadar bekar kaldı. Kendinden büyük hatice ile evlenmesi ise, başka bir seçeneği kalmadı içindir. Yoksa sevdiği için filan değil.

 

Muhammed zengin ve dul olan hatice ile evlenmekle bir nevi onun işçisi olmuştur. Zira bu dönemden sonra haticenin deve ticaretini artık muhammed üstlenmiş ve yürütmektedir. 40 yaşına kadar bu ezikliğe tahammül eden muhammed peygamberliğini ilan ederek, gemi azıya almış ve yıllarca çektiği bu ezikliğin acısını fena halde çıkarmıştır.Diğer evliliklerinin tamamı haticenin ölümünden sonra olmuştur.Zira hatice gibi toplumda itibarı olan ve sözü geçen bir patroniçenin muhammedin çapkınlıklarına izin vermesini düşünmek olanaksızdır.

 

mükemmelsiniz yani ne diyim...

medam hz hatice o kadar zengin kendine göre birini bulbilirdi ...

ayrıca peygamber efendimizin bir oğlu hariç diğer çocukları hz haticedendir..

sevmese böyle mi olur?

 

saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

12.05.2008

 

Kur’ân’a ve mantığa aykırı rivayetlere göre hüküm verilemez 31.jpg

 

 

SORU: Bir büyüğüm, Peygamberimizin Hz. Ayşe ile 9 yaşındayken evlendiğini söyledi ve Buhari’nin hadis kitabını kaynak gösterdi. Bu doğru mu? (Mu Ş)

 

CEVAP: Buhari’nin hadis kitabındakiler sedece bir iki kişinin aktardığı sözlerdir. Bu kitapta çok mantıksız, Kur’ân’a ters şeyler vardır. Hz. Ayşe Peygamberimizle evlendiğinde en az 15-17 yaşlarındaydı. Çünkü Hz. Ayşe’nin biyografisinde Hz. Fatıma’dan 5 yaş küçük olduğu yazılıdır. Fatıma doğduğunda babası 35 yaşındaydı. Demek ki Ayşe doğduğunda Peygamberimiz 40 yaşındaydı. Peygamberimiz talebini ilettiği zaman Ayşe, Cübeyr ile sözlüydü ama Peygamberimiz bunu bilmiyordu. Fakat babası Ebubekir, Peygamberimizin talebi karşısında sözü bozmuş ve Ayşe’yi Peygamberimize vermeyi uygun görmüştür. Peygamberimiz Ayşe ile birkaç yıl sözlü kaldı. Medine’ye hicretinin ikinci yılında onunla evlendi.

 

Şimdi düşünün, 13 yıl Mekke dönemi peygamberliği, iki yıl da hicretten sonra eder 15 yıl. Demek ki Hz. Ayşe Peygamberimizle evlendiğinde en az 15 yaşındaydı. 17 hatta daha da büyük yaşta olduğu hakkında rivayetler de vardır. Öyle mantıksız bir rivayete takılıp da hüküm vermek doğru değil. Buhari’de bulunan her hadis de din hükmüne kaynak niteliği taşımaz. Önce hadisin akla mantığa aykırı olmaması, sonra Kur’ân düşüncesine uygun düşmesi gerekir.

 

Buhari’de, “Horozun meleği görünce öttüğü, eşeğin de şeytanı görünce anırdığı” sözü de Peygamber’e yakıştırılmıştır (Bed’ul-Halk: 15). Horozun ötmesi de eşeğin anırması da o hayvanların doğası gereğidir. Bunun meleği veya şeytanı görmekle ne ilgisi olabilir? Kadını dünyada en çok sevdiği üç şey arasında sayan Peygamber’in, “Ben ümmetime kadınlardan daha zararlı bir şey bırakmadım” sözü de ona yakıştırılmıştır. Bir kere kadınları ümmete bırakan Peygamber değil Allah’tır. Kaldı ki kadın olmasa nesil devam edebilir mi? Mantık bu sözün neresinde? Kadını çok sevdiğini söyleyen, cenneti annelerin ayakları altına sermiş olan Peygamber böyle Kur’ân’a ve mantığa aykırı bir sözler söyleyebilir mi? Bunlar açıkça kadın düşmanları tarafından Peygamber’in sözleri arasına sokuşturulmuştur. İslâm dini, akıl dinidir. Çünkü aklı olmayanın dini yoktur. Aklı olmayan dinle yükümlü değildir.suleymanates

.............................

demekki 9.yasin dogruluk payi var 15,, 17.diye kiviriyorsa ünlü hoca suleymanates! birde gelelim ikincisine sözlü bir bayana talip olmak nasil bir erdemlik onuda anlamis degilim? gerci haberi yokmus diyor ama öyle kivirma olmaz biraz desteksiz olmus. :lol:

 

 

 

Ayşe doğduğunda Peygamberimiz 40 yaşındaydı... insanin icinden oha diyesi geliyor olsa olsa burda bir yanlislik vardir? aksi takdirde günün sartlarina uygun olsun diye Ayse nin yasini yükseltikce peygamberimiz yaslaniyor ;)

 

:shuriken:

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hz. Ayşe Peygamberimizle evlendiğinde en az 15-17 yaşlarındaydı. Çünkü Hz. Ayşe?nin biyografisinde Hz. Fatıma?dan 5 yaş küçük olduğu yazılıdır. Fatıma doğduğunda babası 35 yaşındaydı. Demek ki Ayşe doğduğunda Peygamberimiz 40 yaşındaydı. Peygamberimiz talebini ilettiği zaman Ayşe, Cübeyr ile sözlüydü ama Peygamberimiz bunu bilmiyordu. Fakat babası Ebubekir, Peygamberimizin talebi karşısında sözü bozmuş ve Ayşe?yi Peygamberimize vermeyi uygun görmüştür. Peygamberimiz Ayşe ile birkaç yıl sözlü kaldı. Medine?ye hicretinin ikinci yılında onunla evlendi.

 

demekki 9.yasin dogruluk payi var 15,, 17.diye kiviriyorsa ünlü hoca suleymanates! birde gelelim ikincisine sözlü bir bayana talip olmak nasil bir erdemlik onuda anlamis degilim?[/b] gerci haberi yokmus diyor ama öyle kivirma olmaz biraz desteksiz olmus. :lol:

 

Sayın Efendi Türklerin dediği gibi, bu yazı makyajlama yazısı olmuş da, makyaj tutmamış.

 

Şimdi google'de yapacağınız her araştırmada, Hz. Ayşe'nin doğum yılı olarak 612'yi, evlilik yılı olarak da 620'yi, Muhammed'in evine taşındığı yıl olarak da 622'yi bulursunuz, Yani Hicretin 2. yılını. Ayşe "fiili olarak" yani Muhammed ile aynı yatağı 9 yıl paylaşmıştır.

 

Bu bilgiler elimizde yok sayalım. Google da yok elimizde sayalım.

 

*

 

Muhammed'in Hz. Ayşe ile Hicret'in ikinci yılında evlendiğine itiraz edecek bir Müslüman yoktur. Bu konudaki bilgiye güvenilebilir. Burdan Muhammed ile Ayşenin en az 9 yıl evli kaldıkları yani 9 yıl aynı evi paylaştıkları sonucu çıkar.

 

Gelelim Süleyman Ateş'in iddiasına.

 

Süleyman Ateş, hesap bilmiyor heralde.

 

Şayet Ayşe, Muhammed 40 yaşında iken doğduysa , Süleyman ateşin hesabını baz alırsak (yani Ayşe'nin Muhammed ile evlendiğinde 15 veya 17 yaşında olduğuna inanacak olursak), Ayşe Muhammed ile, en erken Muhammed 55 yaşındayken, en geç de 57 yaşındayken evlenmiş olur. Bu durumda, Süleyman Ateşin hesabına göre, Ayşe Muhammed ile, 63-55=8 yıl veya 63-57= 6 yıl birlikte yaşamış olur. Buradan Süleyman ateş'in Ayşe 17 yaşındaydı iddiası kesin olarak çürür.

 

Geriye kalır 15 yaşındaydı iddiası. Bu 15 yaş iddiasını neye dayandırıyor Süleyman Ateş?

Şuna dayandırıyor: Hz. Ayşe'nin biyografisinde Hz. Fatıma'dan 5 yaş küçük olduğu yazılıdır.

 

Şimdi Ayşe'nin evlendiğinde 15-16 yaşında olduğunu iddia eden başka bir siteye gidelim.

Orada da şunlar yazıyor: "Ayrıca peygamberimizin kızı Fatıma (r.a) nın peygamberlikten bir yıl önce doğduğu ve hicretin ikinci yılında da Hz. Ali ile evlendirildiği bilinmektedir. Evlendiklerinde Hz. Ali 21 yaşından biraz büyük Fatıma?nın ise 15 yaşından biraz fazla olduğu bilinmektedir.

 

Eğer Fatıma 15 yaşında evlendiyse ve Ayşe'den 5 yaş büyük ise, ve her ikisi de Hicretin 2. yılında evlendilerse, demek ki Ayşe en fazla 10 yaşındaymış.

 

Bu İslamcılar ne yapsalar, Muhammed'in evlilik ile evcilik'i ayıramayan bir kız çocuğu ile evlendiği gerçeğini değiştiremiyorlar.

 

*

 

Başta Süleyman Ateş olmak üzere, İslam makyajcılarının kıvırımayacakları bir husus da, Neden Muhammed ile Ayşe'nin zifaf olmadan 2-3 yıl bekledikleri sorusudur. 15-17 yaşındaki bir kızın kadınsı özellikleri belirginleşmiş olacağından, laik yasalar da olmadığına göre, Muhammed'in 3 yıl beklemesi için herhangi bir gerekçe bulamayız.

 

Ama 6 yaşındaki bir kızı beklemesi şart idi. Çocuğun ilk kanamasını görebilmesi için, yani kadın sayılabilmesi için beklemesi gerekiyordu.

 

*

 

Süleyman Ateş'in makyaj yaparken gözden kaçırdığı birşey daha var.

Peygamberlik iddiasının başından sonuna kadar kendisiyle birlikte olan bir en yakın destekçisi Ebu Bekir'in kızının sözlü olup olmadığını Muhammed bilmeyecek! Vay be demek kalıyor bize!

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

barin alıntı;

Başta Süleyman Ateş olmak üzere, İslam makyajcılarının kıvırımayacakları bir husus da, Neden Muhammed ile Ayşe'nin zifaf olmadan 2-3 yıl bekledikleri sorusudur. 15-17 yaşındaki bir kızı 3 yıl beklemesine gerek yoktu Muhammed'in.

 

Ama 6 yaşındaki bir kızı beklemesi şart idi. Çocuğun ilk kanamasını görebilmesi için, yani kadın sayılabilmesi için beklemesi gerekiyordu.

 

 

yazılarınızdan islami bilgilerinize çok güvenidiğiniz anlaşılıyor... peki peygamber efendimizin hz aişeden hiç çocuğu olmamış olması sizin için bir mana ifade ediyor mu??????????????????????????????

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

yazılarınızdan islami bilgilerinize çok güvenidiğiniz anlaşılıyor... peki peygamber efendimizin hz aişeden hiç çocuğu olmamış olması sizin için bir mana ifade ediyor mu??????????????????????????????

 

İnsan daha önce müslüman olunca, İslamiyet ile ilgili birsürü lüzumsuz bilgiyi de maalesef öğrenmiş buluyor kendini.

 

*

 

Muhammed - Hz. Ayşe ikilisinin çocuklarının olmamasının birsürü sebepleri olabilir:

 

- 50 küsür yaşındaki bir adamın spermlerinin sayısı ve hareket kabiliyetleri oldukça azalır. Çocuk yapabilme şansı da aynı ölçüde azalır.

- Bir kadının bir ay içinde hamile kalabileceği günlerin sayısı 3-5 gündür. Birsürü eşin arasında o günleri denk getirmek güç olabilir.

- Hergün başka bir eşle vakit geçirmek, spermlerin dölleme yeterliliğine ulaşmadan boşalmasına sebep olur. Sperm testinde bile en az 3 gün berklenmesini tavsiye eder doktorlar.

- Arabistan gibi su kıtlığı ve bunun sonucunda hijyen sorunu yaşanan bir yerde, sürekli eş değiştirilmesi, cinsel hastalıklara ve dolayısıyla hamileliği önleyen veya düşüklere sebep olan trichomonas vaginalis, gardnerella vaginalis gibi bakterilerin aşırı çoğalmasına neden olabilir.

- Muhammed'de ereksiyon sorunu başlamış olabilir. Viagra henüz icat edilmemiş olabilir.

- Bütün bunlardan dolayı Ayşe'nin çocukları olmamıştır. Birçok sebep bulunabilir yani. Bu konuda kayıt olmadığı için, bütün tıbbi olasılıkları göze almak durumundayız.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

alıntı barin;

 

Muhammed - Hz. Ayşe ikilisinin çocuklarının olmamasının birsürü sebepleri olabilir:

 

- 50 küsür yaşındaki bir adamın spermlerinin sayısı ve hareket kabiliyetleri oldukça azalır. Çocuk yapabilme şansı da aynı ölçüde azalır.

- Bir kadının bir ay içinde hamile kalabileceği günlerin sayısı 3-5 gündür. Birsürü eşin arasında o günleri denk getirmek güç olabilir.

- Hergün başka bir eşle vakit geçirmek, spermlerin dölleme yeterliliğine ulaşmadan boşalmasına sebep olur. Sperm testinde bile en az 3 gün berklenmesini tavsiye eder doktorlar.

- Arabistan gibi su kıtlığı ve bunun sonucunda hijyen sorunu yaşanan bir yerde, sürekli eş değiştirilmesi, cinsel hastalıklara ve dolayısıyla hamileliği önleyen veya düşüklere sebep olan trichomonas vaginalis, gardnerella vaginalis gibi bakterilerin aşırı çoğalmasına neden olabilir.

- Muhammed'de ereksiyon sorunu başlamış olabilir. Viagra henüz icat edilmemiş olabilir.

- Bütün bunlardan dolayı Ayşe'nin çocukları olmamıştır. Birçok sebep bulunabilir yani. Bu konuda kayıt olmadığı için, bütün tıbbi olasılıkları göze almak durumundayız.

 

ama peygamber efendimizin yalnızca iki eşinden çocuğu olmuştur.. 1400 sene evvel korunma gibi bir şey var mıydı?

 

saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ama peygamber efendimizin yalnızca iki eşinden çocuğu olmuştur.. 1400 sene evvel korunma gibi bir şey var mıydı?

 

Tarihin her devrinde bir korunma yöntemi bulmuştur insanlar. Bunların en başında da, takvim takibi ve dışarı boşalma yöntemi gelir.

 

*

 

Muhammed'in Hatice ve Mariya'dan çocukları olmuştur. Tarih öyle kaydeder.

 

Fatma dışındaki bütün çocuklarının küçük yaşta ölmüş olması, çocuklarda genetik bir sorun olduğuna veya o dönemde ağır bir kıtlık olduğuna, yaygın bir hastalık olduğuna vs. işaret ediyor olabilir. hatice'nin 40+ yaş üstü doğum yapmış olması çocuklardaki genetik sorun riskini önemli ölçüde arttırır.

 

*

 

Bu sorularla nereye varmaya çalışıyorsunuz?

Önceki soruyu sordun cevap verdim, amaca bu soru-cevap seansından ne elde etmeye çalıştığınızı anlayamadım.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

brain alıntı;

Tarihin her devrinde bir korunma yöntemi bulmuştur insanlar. Bunların en başında da, takvim takibi ve dışarı boşalma yöntemi gelir.

 

bunu sizin şu an biliyor olmanız; o zaman biliniyor olduğu anlamına gelmez... teknlojinin ilerlemesini de göz önüne alarak bunu söyleyorum

 

 

Muhammed'in Hatice ve Mariya'dan çocukları olmuştur. Tarih öyle kaydeder.

 

Fatma dışındaki bütün çocuklarının küçük yaşta ölmüş olması, çocuklarda genetik bir sorun olduğuna veya o dönemde ağır bir kıtlık olduğuna, yaygın bir hastalık olduğuna vs. işaret ediyor olabilir. hatice'nin 40+ yaş üstü doğum yapmış olması çocuklardaki genetik sorun riskini önemli ölçüde arttırır.

 

evet öyledir tarih böyle söyler ve de öyledir... ama son cümlenizin benim sorumla ne alakası olduğunu anlayamadım???

 

saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

evet öyledir tarih böyle söyler ve de öyledir... ama son cümlenizin benim sorumla ne alakası olduğunu anlayamadım???

 

Ben de bu soru-cevap seansının neden yapıldığını ablayamadım ama, cevapladım yine de.

Son cümlemi, evabın yanında gelen bonus bilgi-yorum sayınız.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

demekki 9.yasin dogruluk payi var 15,, 17.diye kiviriyorsa ünlü hoca suleymanates! birde gelelim ikincisine sözlü bir bayana talip olmak nasil bir erdemlik onuda anlamis degilim?[/b] gerci haberi yokmus diyor ama öyle kivirma olmaz biraz desteksiz olmus. :lol:

 

Süleyman Ateş'in ve diğer tüm makyajcıların "Ayşe Muhammed ile evlendiğinde 9 yaşında değildi" iddiasına karşı, mesela Fethullah Gülen ne derdi?

 

Ne dediğine bakalım:

 

-http://tr.fgulen.com/content/view/13309/3/-

 

Fethullah Gülen, 02.03.2007

 

Hz. Âişe Validemiz, bir peygamber hanımı, Hz. Ebû Bekir'in pâkize kızı ve mü'minlerin anası olmasına rağmen ahiretteki hesap endişesiyle ağlamaktadır. O, Efendimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem) ahirete irtihal buyurduklarında daha yirmi küsur yaşlarındaydı: 8-9 yaşlarında iken kadınlık âlemine bir mürşide ve bir muallime olarak İnsanlığın İftihar Tablosu'nun saadet hanesine girmiş ve vahyin sağanak sağanak boşaldığı bir hanede kendini bulmuş, duymuş ve yoğrulmuştu; dahası ümmet-i Muhammed'in terbiyecisi olmuş, kıyamete kadar gelecek kadınlık âleminin ihtiyaç duyacağı disiplin ve prensiplerin hiç olmazsa büyük bir kısmının nâkilesi hizmetini görmüştü.

 

Nurculardan, Hz. Ayşe Muhammed ile evlendiğinde 9 yaşında değildi diyebilecek olan var mı?

Müslümanlardan, Hz. Ayşe Muhammed ile evlendiğinde 9 yaşında değildi diyebilecek olan var mı?

 

*

 

Şimdi 53 yaşında bir adam düşünün...

Muhammed'in bu yaşlarda olduğunu hatırlayın..

Sonra bir ilkokulun önünden geçin...

Daha ilkokul 2. veya 3. sınıfa giden kız çocuklarına bakın...

Ayşe'nin o yaşlarda olduğunu hatırlayın...

 

Saygılar...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

yazılarınızdan islami bilgilerinize çok güvenidiğiniz anlaşılıyor... peki peygamber efendimizin hz aişeden hiç çocuğu olmamış olması sizin için bir mana ifade ediyor mu??????????????????????????????

 

 

Aklı başında birine öyle bir mana ifade eder ki,bir kızın kadınlık çağına geldiği iddiası doğurup çocuğuna anne olabilirliğini tasdik etmek demektir.E yazılana göre anne de olmamış,bu kız niye alınmış acaba?Sırf nefis köreltmek için mi?Sayın xprensesx,siz de bir bayansınız ama kuru bir inat uğruna kadın olduğunu iddia ettiğiniz bir dişiye annelik duygusunun tattırılmamış olmasını neredeyse erdem ilan edeceksiniz.O yaşta bir kız için artık aşk,duygulanımlar zaten hepten mezara gömülmüş görünüyor.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

alıntı artropod;

 

Aklı başında birine öyle bir mana ifade eder ki,bir kızın kadınlık çağına geldiği iddiası doğurup çocuğuna anne olabilirliğini tasdik etmek demektir.E yazılana göre anne de olmamış,bu kız niye alınmış acaba?Sırf nefis köreltmek için mi?Sayın xprensesx,siz de bir bayansınız ama kuru bir inat uğruna kadın olduğunu iddia ettiğiniz bir dişiye annelik duygusunun tattırılmamış olmasını neredeyse erdem ilan edeceksiniz.O yaşta bir kız için artık aşk,duygulanımlar zaten hepten mezara gömülmüş görünüyor.

 

yanında güllerin efendisi bulunan bir bayan nefsini niye düşünsün allah aşkına?

 

yanında güzeller güzeli efendimiz varken nefis nasıl sokulabilir şeytanla o bayanın yanına?

 

herşeye nefsani açıdan bakıyorsunuz... sanırım tek sorunda bu... siz onu ve allahı sevmeyi tatmış olabilseydiniz (ki inşallah allah nasip eder) nefsin istekleri öylesine birşeymiş gibi gelir emin olun... o lezzeti alan bu isteklerden tat bile alamayacaktır emin olun...

 

saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

alıntı artropod;

 

 

 

yanında güllerin efendisi bulunan bir bayan nefsini niye düşünsün allah aşkına?

 

yanında güzeller güzeli efendimiz varken nefis nasıl sokulabilir şeytanla o bayanın yanına?

 

herşeye nefsani açıdan bakıyorsunuz... sanırım tek sorunda bu... siz onu ve allahı sevmeyi tatmış olabilseydiniz (ki inşallah allah nasip eder) nefsin istekleri öylesine birşeymiş gibi gelir emin olun... o lezzeti alan bu isteklerden tat bile alamayacaktır emin olun...

 

saygılar

 

Sizin bir kızınız var diyelim ve güllerin efendisi olmasa dahi ona yakın bir efendi var, dininden, imanından başka bir şey düşünmeyen ve bu efendi 55 yaşında... siz kızınızı bu efendiye verirmiydiniz? 9 ya da 10 yaşındaki kızınız hangi lezzeti alır acaba?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

alıntı muki;;;

 

Sizin bir kızınız var diyelim ve güllerin efendisi olmasa dahi ona yakın bir efendi var, dininden, imanından başka bir şey düşünmeyen ve bu efendi 55 yaşında... siz kızınızı bu efendiye verirmiydiniz? 9 ya da 10 yaşındaki kızınız hangi lezzeti alır acaba?

 

 

işte anlayamadığınız nokta... hayat sadece bu dünya değil... bunun bir de ötesi var.. kızım belki bu dünyada nefsini tatmin edemeyecek.. ama öbür dünyada bunun mükafatını alırken nefsi şükredecek teşekkür edecek... 60 senelik bir ömre bedel; sonsuz mutluluk değer...

 

kimse efendimiz gibi olamaz o ayrı bir nokta...

 

saygılar...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

işte anlayamadığınız nokta... hayat sadece bu dünya değil... bunun bir de ötesi var.. kızım belki bu dünyada nefsini tatmin edemeyecek.. ama öbür dünyada bunun mükafatını alırken nefsi şükredecek teşekkür edecek... 60 senelik bir ömre bedel; sonsuz mutluluk değer...

 

kimse efendimiz gibi olamaz o ayrı bir nokta...

 

saygılar...

 

 

Bir yerde güllerin efendisinin yanında olmak,bir yerde nefsini tatmini öbür tarafa bırakmak.Ateistlerin de bunu anlayamadığı iddia edilecek.Halbu ki ortada anlamayacak birşey yok.O küçük kız güllerin efendisinin her zaman yanında değil.Anlatabiliyor muyum?Bu yazdığımı ateistler çok iyi anlıyorlar.Aslında siz de öyle.Muhammed için herşeyin çıkar yolu nikahına almak mıymış?Neden kızı gözüyle bakarak eğitimini üstlenmek gibi birşey değil de hop nikahına almak?Başkası kapmasın körpeyi diye mi?Edebiyattan kopmuş süslü sözlerle hayal satmak dini değil,artık bu çağdan sonra ters teperek ateizmi güçlendirecektir.Devam etmeye niyetliyseniz sorun yok.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

işte anlayamadığınız nokta... hayat sadece bu dünya değil... bunun bir de ötesi var.. kızım belki bu dünyada nefsini tatmin edemeyecek.. ama öbür dünyada bunun mükafatını alırken nefsi şükredecek teşekkür edecek... 60 senelik bir ömre bedel; sonsuz mutluluk değer...

 

kimse efendimiz gibi olamaz o ayrı bir nokta...

 

saygılar...

 

60 senelik bir dünya hayatını hayali bir dünya hayatına vermek... anlaşılır cinsten değil.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

alıntı muki;;;

 

 

 

 

işte anlayamadığınız nokta... hayat sadece bu dünya değil... bunun bir de ötesi var.. kızım belki bu dünyada nefsini tatmin edemeyecek.. ama öbür dünyada bunun mükafatını alırken nefsi şükredecek teşekkür edecek... 60 senelik bir ömre bedel; sonsuz mutluluk değer...

 

kimse efendimiz gibi olamaz o ayrı bir nokta...

 

saygılar...

 

 

Peki diyelim ki, sizin dediginiz gibi, bir obur dunya var. Siz gittiniz bir gun oraya (umarim uzun omur yasarsiniz ve cok acele etmezsiniz!). Orada gercekler ile karsi karsiya geldiniz. Sizi yaratan size sordu: "Sana akil verdik, dusunce kapasitesi verdik, zeka verdik ve sen gidip bir 1400 yil once yasayan arabi takip ettin, eski araplarin yasadigi gibi adetler edindin; Sen kendi hayatinin degerini niye bilmedin?"

 

O zaman ne cevap vereceksiniz?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

E yazılana göre anne de olmamış,bu kız niye alınmış acaba?Sırf nefis köreltmek için mi?

Geçkin zamparaların çok kötü bir huyu vardır. Hiç bir şey beceremedikleri halde, farklı yollardan tatmin olmaya çalışır ve olmadık tatmin biçimleri icat ederler. Bu yollar gerçek tatmin şeklinin dışında her şeydir. Asla da "beceremiyorum" demezler.

 

Bu işe gelebilecek en ideal partnerler genç bayanlardır. İşi bilmedikleri için "bu işler böyle yapılmaz ki" diye itiraz etmezler. Elde avuçta kolay zaptedilir, hötle bötle sindirilebilirler. Ta yetişkin olana kadar. Yetişkin olup baş kaldırdığında bu kez ağır zina yaptırımlarıyla korkutulur. Artık o yaşlının tasdikli malıdır, gözü oynayamaz, yakarlar.

 

Üzmez efendi de böylece sünnete çok uygun bir davranışta bulunmuş, elhak efendisini, pardon güllerin efendisini üzmemiştir...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Yahu Muhammed yapmış etmiş,inandırmış da,Arabistan'da o devirden hemen öncesinde kızların doğduklarında diri diri gömüldükleri söylenir hep.Bu durumda ortalıkta kız nüfusunun bayağı düşmüş olması gerek.Bir de erkeklere 4 kadın almak koskoca Allah'ın tanıdığı bir hak oluyor.E ne yapsın şimdi o araplar,illa dörtleyeceğim diye kadın yokluğunda sübyanlara kaş göz etmişlerdir.Öyleyken böyle işte.Var mı başka izahı?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hz. Âişe vâlidemiz babası Hz. Ebû Bekir ve Hz. Ömer, Hz. Osmanın hilâfetleri zamanında Hz. Peygamber´den işittiklerini Müslümanlara anlattı. Devamlı oruç tutar ve daima gece namazı kılardı. Hz. Âişe fıkıh ve ictihadda keskin, kuvvetli görüşe sahiptir. Fıkıh ilminin kurucularından sayılır. Devrinin üstün âlimlerinden ve Fukahâ-i Seb´a*dandir.

 

Hz. Âişe, güzel ahlâklı, merhamet dolu, cömert ve ibadete düşkün, çok zeki bir sahabeydi. Hepsinin besinde en mümtaz vasfı ise İslâma ve ilme olan büyük hizmeti idi. Müslüman bilginler arasında yaygın bir rivayete göre fıkıh ve dinî ilimlerin dörtte birini Hz. Âişe nakletmiştir.

 

Ebû Mûsa el-Eş´ârî: "Bizler, müşkül bir mesele ile karsılaştığımızda gider Hz. Âişeye sorardık." demiştir.

 

Abdurrahman b. Avf´in oğlu Ebû Seleme: Resulullah´ın sünnetini Hz. Âişeden daha iyi bilen; dinde derinleşmiş, Ayet-i Kerîme´lere bu derece vâkıf ve sebeb-i nüzulleri bilen, ferâiz ilminde mâhir bir kimseyi görmedim." demiştir.

 

Hakkında İmam Zührî: "Eğer zamanının bütün âlimlerinin ve peygamberimizin diğer zevcelerinin ilmi bir araya toplansa, Hz. Âişenin ilmi yine daha ağır basardı" derdi.

 

Atâ b. Ebî Rebâh; "Hz. Âişe, ashâb içinde en çok fıkıh bilen, isabetli rey bakımından en ileri gelen bir kimse idi." demiştir.

 

Tabiinden Mesruk; "Allah´a yemin ederim ki, Ashâb-i Kirâm´ın ileri gelenlerden birçoğu gelir Hz. Âişeden Ferâizee ait sorular sorar ve öğrenirlerdi." demiştir.

 

Hz. Âişe Peygamberimizden iki bin iki yüz on hadîs rivayet etmiştir. Kendisinden de Ashâb ve Tabiin´den birçok kimse hadîs nakletmişlerdir. Sahih hadis kitapları Hz. ÂişEnin fetvaları ile doludur. Ahmet b. Hanbel Müsned adlı eserinde de Âişenin rivayet ettiği hadislerinden uzun uzun bahseder .

 

Hz. Âişe nin naklettiği hadislerden bazıları:

 

"Ey Âişe, Allah, kullarına lütuf ile muamele edicidir. Her iste yumuşak davranılmasını sever."

 

"Her gün yirmi kere ölümü düşünen kimse, şehitlerin derecesini bulur"

 

"Resul-i Ekrem (s.a.s.) ´in en ziyade hoşlandığı ibadet, devamlı olanı idi, az olsa bile."

 

"Sekir (sarhoşluk) veren her içki haramdır. "

 

Hazret-i Peygamber (s.a.s.) söyle buyurmuştur: "Cebrâil hiç durmaz komsu hakkına hürmet olunmasını bana tavsiye ederdi. Hatta ben yakında komsuyu mirasçı kılacak sandım. "

 

Hz. Aişe muminlerin annesidir. Bahsettiğiniz ithamlar saygısızca ve adaletsizcedir. Yukarıdaki alıntıda onun dinde peygamberimizden aldıklarını onun vefatından sonra da anlatmaya devam ettiği görülüyor.

 

1-Ve 2210 hadis rivayet eden bir insan acaba peygamberle evli olmaktan hoşnut olmasa bunu çevresine anlatmaz mıydı?

 

- Hz. Aişe den R.A. bu evlilik için bir eleştiri ve hoşnutsuzluk işareti gelmemiştir.

 

2-Evlilikleri yanliş olsa yakışıksız olsa Arapların içinde inançsızlar sizin dediğiniz gibi peygamberi eleştirmez miydi?

 

- Hz. Aişe nin dışında kalan o tarihteki inançsızlardan eleştiri gelmemiştir.

 

3- Her konuda peygamberimize soru soran sahabi bu evlilikte hata olsa peygamberimize bundan sormazmıydı sanıyorsunuz, tabikii sorarlardı?

 

- Sahabeden de olumsuz bir tek cümle yokk..

 

 

Bu ne anlama geliyor : burada eleştiri yapıldığı filan yok.. çünkü olaya yanlı bakıyorsunuz.. Muhammed SAV haşa kesinlikle suçludur. Temelsiz önyargınızı bu evliliği örnek vererek ispatlamaya çalışıyorsunuz..

 

Boşuna uğraşıyorsunuz buradaki damat ve gelin değil yeryüzü gökyüzünün de en temiz insanlarıdır… Bu da benim önyargım değil alem yaratılmadan ruhlar alemindeyken ispatlanmış ve inananlarca iman edilmiş Alah C.C. inancının insanlara ulaştırmakta görevli Allah Resülü ve eşi hakkındaki en temeli olan bir inancım aksini düşünemem …

 

Günümüzün inançsız maddaciliğiyle nefsani ve şehevi bakış açısıyla o zamanda ve o coğrafya da yapılan bu evliliği günümüzün istismarcılarıyla kıyaslamak rezaletinden vazgeçin. Yaş 9.11 veya 18 tartışması günümüzün bakış açısıdır. Bu yaş mevzuunda kesinlik yoktur. Bilinmesi gereken Hz. Aişe buluğ çağında olduğu ve evlenmesinde mahzur olmadığıdır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hz. Âişe, güzel ahlâklı, merhamet dolu, cömert ve ibadete düşkün, çok zeki bir sahabeydi. Hepsinin besinde en mümtaz vasfı ise İslâma ve ilme olan büyük hizmeti idi. Müslüman bilginler arasında yaygın bir rivayete göre fıkıh ve dinî ilimlerin dörtte birini Hz. Âişe nakletmiştir.

 

 

Günümüzün inançsız maddaciliğiyle nefsani ve şehevi bakış açısıyla o zamanda ve o coğrafya da yapılan bu evliliği günümüzün istismarcılarıyla kıyaslamak rezaletinden vazgeçin. Yaş 9.11 veya 18 tartışması günümüzün bakış açısıdır. Bu yaş mevzuunda kesinlik yoktur. Bilinmesi gereken Hz. Aişe buluğ çağında olduğu ve evlenmesinde mahzur olmadığıdır.

neden Hz. Âişe, sözlüsünü ekip kendinden 50.yas büyük Adama kacti? bunu ahlâk degerlerinin neresine yapistiracagiz? bununda bir yolu varmi?

 

:shuriken:

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar

 

İslam Dini ile ilgili konularda şu anda herkesin kabul edeceği biri var. Fetullah GÜLEN.

 

( Aynı yolun yolcusu olmasak ta ). İslami konularda onu kabul etmeyecek yoktur. Adam kendini bu işe vermiş

bu yüzden den evlenmemiştir.

 

Onun aşağıdaki linki de bulunan sitesinde bir yazısı mevcut.

 

 

 

"O, Efendimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem) ahirete irtihal buyurduklarında daha yirmi küsur yaşlarındaydı: 8-9 yaşlarında iken kadınlık âlemine bir mürşide ve bir muallime olarak İnsanlığın İftihar Tablosu'nun saadet hanesine girmiş...."

 

 

-http://tr.fgulen.com/content/view/13309/3/-

 

Bu yazıya göre Muahmmed , Aişe ile 8-9 yaşında iken evlenmiş.

 

Yaş tartışması kapanmıştır.

 

Gelelim Kuranda bu varmıdır. Sorusu sorulabilir.

 

Yoksa onu Muhammede söyleyin deriz.

 

Çünkü o yapmış.

 

Kitabı yazan o adam , uygulayan da o.

 

O zaman bırakalım da....

 

Bu konuda sorusu olan Müslüman kardeşlerimiz....

 

Fetullah Gülen le tartışssınlar.

 

Fetullah Gülen onları ikna eder.

 

Bizim açımızdan bu tartışma kapanmıştır.

 

***********

 

Sn Hoppa arkadaşımıza tüm yazdıkları için ve emeği geçen herkese teşekkürler

 

Taklamakan.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaslar.

 

Kuranda apacık sekilde kızların Evlilik yaşı ne 9 denmiş nede 18.

 

Soyle bır onerme yapsak nasıl olur.

 

Fetullah Gulen su anda ISLAM dini ile ilgili en bilgili kişilerden biridir.

 

 

Bu islam alimi aşağıda linki de bulunan sitede şu şekiilde ifade etmiştir.

 

"O, Efendimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem) ahirete irtihal buyurduklarında daha yirmi küsur yaşlarındaydı: 8-9 yaşlarında iken kadınlık âlemine bir mürşide ve bir muallime olarak İnsanlığın İftihar Tablosu'nun saadet hanesine girmiş...."

 

-http://tr.fgulen.com/content/view/13309/3/-

 

Bu durumda Muhammed ın bu yaşlarda evlendiği artık kesin gibi bişey.

 

O yaşta evlenmediği ni ispat etmek isteyen biri kanımca önce Fetullah Gülen i ikna etmelidir.

 

Kuranda acık ve net olarak evlenme yaşı yazmamasına ragmen , bu dini getiren kişi böyle bir eylemde bulunmuş ve

 

8-9 yaşlarındaki bir bakire ile evlenmiştir.

 

ONUN YAPTIĞI ŞEYLER KURANA TERS OLMAYACAGINA GORE.

 

8-9 Yaşlarındaki bir kızla evlenmek kurana uygundur denebılır.

 

Taklamakan.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.