Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

vesade2

Φ Üyeler
  • İçerik Sayısı

    100
  • Katılım

  • Son Ziyaret

vesade2 - Başarıları

Meraklı

Meraklı (6/14)

  • İlk İleti
  • Ortak Nadir
  • İçerik Başlatan
  • Birinci Hafta Tamamlandı
  • Bir Ay Sonra

Son Rozetler

0

İçerik İtibarınız

  1. yazıdaki ayakların şişmesine vurgu yapmadım. çekme başka yöne...hatırlatmak isyediğim geceleeri de bu kandırmacanın devam ettiğini .mademki kandırmadır,gündüzler varken gece niye yapılır. hem de sabaha kadar. ************* ispata gelince :senin kıymetli örneğindeki hundu da Allah ı imkansızlaştırdı öylemi... eskiya: Allah şahitdir desem yok dersin Allah. melekler şahittir desem gene öyle varlıklar yok dersin... eşi şahittir dedindi: eşine şıracı dediniz. nerden bulcaz bu şahidi pekii:seni şahit tutalım o zaman kimseye inanmıyorsun...ama bir sorun var ki şahitliğin için ölmen gerekiyor.. bunu ölüme sen bırakıyorsun... ölünce de kendin şahit olursun... reddetmek kurtuluş olsa, sevgili peygamberimiz önce reddederdi.
  2. islam seni imana zorlamaz ancak islam kendisine yapılan sataşmalara da cevap verilmesini uygun görür. islami bulmadin mı yoksa.. yeterli bulmadıysan sana uygun bir afgan ya da iran sitesi vardır muhakkak... gelelim hz. Muhammed'in SAV kandirmasına: bak kandıran bir insanın yaptığından örnek : Hazret-i Aişe -radıyallahü Anhâ-' Validemizin anlattığına göre, Hazret-i Peygamber -sallallahü aleyhi ve sellem- Efendimiz, geceleri mübarek ayakları şişinceye kadar uzun müddet teheccüde devam ederlerdi. Durumdan müteessir olan muhterem zevcesi: "-Ey Allah'ın resûlü, geçmiş ve gelecek günahların bağışlandığı halde niçin böyle yapıyorsun?" diye sorunca; "-Ey Âişe! Rabbime çok şükreden bir kul olmayayım mı?" karşılığını vermiştir. (Buhari, Teheccüd, 6) şimdi bu ıssız gecelerde kimleri kandırmayı amaçlamış olabilir acaba... anlamadiğim şu ki: dünyada bir benzeri var mı bilmem ama; bir insan kandırdıklarıyla kimsenin bilmediği gece karanlığında sabaha kadar meşgul olsun...nasıl kandırma ki gece de ve de herkesler uykudayken sürüp gitsin... var mı böyle bir örnek? bana gelince öyle saygın olmak gibi bir iddaam yok, olamaz da .. ama siz de saygısızlık yapmayın...
  3. tam da dediğiniz gibi olduğu için gerçekler karşısında ne yapacaksınız. tanıdığınız ama inanmadığınız Allah CC ve onun peygamberi ne söylerse doğrudur asla insanları yanıltmazlar. bunu da ekleyeyim dedim...
  4. sen git kendinle dalga geç... inançsızlığın çok mu saygın yapıyor seni de islamla dalga geçiyorsun. komedi bölümüne mod ol senn...
  5. merhabalar konu başlığına dönersek:gelmişken bir duygu -iman- cümlesi ekliyim barii. kuran çelişkisiz yegane kitaptır. onda çelişki bulan asıl çelişkidedir. gelmişken bir de çelişkili bir söz söyleyim: çelişkiyi ispatlayamayanların kendileri çelişkide değildir.
  6. <H1 hasbox="2">emeğin için teşekkürler Efendi Türkler nette kaldığım sürede pek çok kere arda,nihat ve semihin göllerini izliyorum. onlarla grur duyuyorum ve almanya karşısında galip geleceklerini umuyorum. NİHAT'IN GOLÜ ARAP SPİKERİ BÖYLE COŞTURDU!,,</H1> Coşkulu anlatımlarıya Türk sporseverlerin büyük beğenisini kazanan Arap spiker Çek Cumhuriyeti maçında Arda ve özellikle Nihat'ın son golünde yine coştu. 19 Haziran 2008 Perşembe 05:34Mısırlı spiker, Nihat'ın üçüncü golünü kendine özgü sunumuyla coşku içinde anlattı. Coşkulu anlatımlarıya Türk sporseverlerin büyük beğenisini kazanan Arap spiker Çek Cumhuriyeti maçında Arda ve özellikle Nihat'ın son golünde yine coştu. EURO 2008 A Grubu son maçında Çek Cumhuriyeti'ni 2-0'dan son 15 dakikada 3-2 mağlup eden Milli Takımımızın maçını anlatan Arap spiker yine kendine özgü sunumuyla büyük bir coşku içinde anlattı. Ve tercümesi: İşte bu futbol, işte gerçek bu... Bir Çek atağı başlamak üzere, hayır hayır yeni bir Türk atağı oldu, bu.... Çok büyük bir fırsat, çok büyük bir fırsat... Gol GOl... Akıl dışı, sıra dışı birrr gol... 3 goll attılar, yaptılarrrrrrrrr bitirdiler... İşte Türkler, ewetttttt türkler kazandılar Erkeksi duruşları ile mi söylersin, söyle, veya bireysel savaşçıları ile mi söylersin söyle... 3 goll attılar ki, şekli şemali belli değil, işte bu ısrarlı mücadele, bu azizim. Ey futbol ve tüm sürprizleri Ey futboll ve tatlı durumları İşte üzüntü ve keder Çekler'in üzerine İftihar etmek ve övünmek Türklere Kesinlikle teslim olmadılar İşte şu pozisyonun hazırlanışındaki güzelliğe bak Güzelliğe bak Topu Nihat'ın sağına koydu, teslim almaya bak Allah üzerinde olsun Allah Gözlerine sağlık versin Allah ayaklarına, ellerine sağlık versin Bak şu Türklerin yaptığına İşte top, pas olarak hareket ettiğinde, ofsayta düşmemek için bekliyor. Teslim alınca da öyle bir yol tutuyor ki, tüm hislerini yansıtarak, tam bir sanatçı edasında okestra şefi gibi yönetiyor ve golünü atıyorrr.
  7. arılar ölmedi afrikaya göç etti. insanların bir şey yapmadığını görünce modern dünyanın duyarsızlığına kızıp terki diyar ettiler. taki aklıllarını başlarına alıp afrikaya el atıncaya kadar da dönmeye niyetleri yokmuş... kuşlar değil arılar söyledi...
  8. asıl aldatma cemaatçiliğe karşı olmak hepsine toptan kötü demektir. insanların din adına dine hizmet amacıyla ya da bireysel yaşamlarına destek amaçıyla kendi gibilerle birlikte olmaları aldatma değildir. aldatma onların hayırda birleşmelerini çekememektir. ne yani modern toplumda birlik oluşturmak kötü müdür? burda dine darbe vurmak için dini cemaatler ve oluşumlar kullanılıyor. madem onlar aldatmakta siz kurun islami bir birlik ve adına luzum yok cemaat de demeyin. şikayet edenler doğrularını kursunlar da görelim bakalım. buyrun kurun. aldatmayan islami birlik kurun... ******* doğrusunu kuramazlarsa kendileri aldatmış olmazlar mı? burda nereye varmaya çalışılıyor. suçlular hep topluluk olarak mı hareket eder. bireysel hareket ederek aldatanlar yok mu? var tabii ...belki de çok yakınınızda...
  9. bunlar hep vahdeti vucudun işlerii. bunu da tevhid olarak kabul eden var ,etmeyip küfr diyen var. ben ise tevhid olduğu zannını taşımaktayım, zira tecrübem çok azdır. çünkü bu anlayış bana göre değil . ben cenneti ve cehennemi ahirete bırakanlardanım. sizin dediğiniz gibi şeyler hep ayetlerin tevili ,yorumudur. açık bir şey yoktur. zahiri anlammın dışına çıkmaktır. batini anlamlar kabul etmektir. bense dediğim gibi reddedemediğim gibi kabul de edeememekteyim. anlıcanız bu dediklerinizi ahirette anlamaya bıraktım.çünkü ahirette zahirmiydi batın mıydı açığa çıkacak..aksine mizaçım engel oluyor herhaldee.
  10. ayısını söylüyorum evet fakat bu sözlerdeki ayniyet niyetlerdeki farkı ortaya koymak için.. siz eleştirmek için ben övmek için söylüyorum aynı şeylerii... yok daha neler. siz burda insanları değil Allah ın yaptığını sorguluyorsunuz. böylesi kişiye göre ilah islam da yoktur. siz kendi düşüncenizi yapan ilah istiyorsunuz. her istediğinizi yapan bir ilah. ne alaa memleket.sen önce Allah ın dediğini yap da sonra bak bakalım senin dediğini yapmı yor mu? hem Allah ın dediği hiçbir şeyi yapma hemde her isteğini yapan Allah araaa.. niyet farkını hatırlatayım gene size.. ayrıca bir fark daha var ki o da şu: siz kainata karışmayan bir İlah istemektesiniz. arkadaş örneğinden bu anlaşılıyor. bu ise olacak şey değil . Allah evrene karışır arkadaşım..
  11. eyvallah.. bak şimdi seyrden çıktın mı nee birak onlarla biz uğraşakk ya Hu (şakadır) mesele ye dönerssek:şu dayatılan şey nedir pek anlamadım. kim dayatır onu da bilemem. fakat bana kuranı ve sünneti dayatan biri bulun , razıyım kendi hesabıma.. üstelik dayatmayla kim yoldan çıkıyor, onlar yoldamıydı ki.. ya biraz daha devam edersem iş siyasete dönecek. iyisi mi susayım. vallahi siyasetsiz bişey yazamıyacağim için susuyorum..
  12. Varlık ikidir. Biri Allah diğeri ise Allah ın dışındaki her şey.. ve Allah ın dışındakiler de varlıklarını Allah tan almışlardır. Şimdi bu varlığa ister hayal dersin ister gölge dersin isterse hayal ve gölgenin dişında bir gerçek vucudları var dersin. Hangisini derseniz deyin, bunların hiçbiri temelde Allah tan bağımsız var olamazlar. Yani ortak noktaları Allah olmadan evrenin açıklanamaz oluşudur. Halböyle olunca hiç kimse hak olamaz… ancak kendisinin Ona yakınlığı nispetinde kendi varlığını unutur. Ortada yalnız Allah ın varlığı kalır. Ancak bu da kalb de var olan bir hisdir, dilde bir söz veya akılda bir düşünce değildir. Çünkü düşünceyi önceki öğrendiklerimiz oluşturur. Ve bu öğrenmeler de hale yani yaşantıya dönüşmediği sürece insanı Tevhid konusunda yanılgıya düşürür. Kısaca bizler enelhak demekle halimizin ifadesini ortaya koyamıyorsak hata yaparız. Ancak öylesi bir hale çıkan onu diyebilir. Kaldıki enelhakkı diyenin kim olduğunu da bilmek değil yaşamak lazımdır. Fiil sıfat ve zattan soyunmadan vahdeti vucud anlaşılmaz. Önce soyun bakalım sonra fiil sıfat ve zatını tekrar sana giydirsinler. Tabi bu da mürşidsiz başarılacak bir şey olmasa gerek.. Evren hakkında istdiğiniz kadar düşünün buna güç yetirebilirsiniz. Çünkü evren ortadadır. Ancak Allah ın isimleri sıfatları fiillerive zatı hakkında bunu yapmamak lazım. Onu tanımak için onun bildirdiği ayetlere bakmak lazım.. kendisini sıfırdan tanımaya uğraşmak yerine onun kendisini nasıl tanıttığını aramak ve bulmak lazım.. Allah kendisini nasıl tanıtmışsa onu alıp öyle tanımak lazım.. o da islamda var zaten. Tevhid dediğimiz zaten de budur. Tevhidi insanlar bulmadı vahiyle hazır gönderildi. Rahmet olarak yani anlayıp bilelim yaşayalım diye.. şimdi Allah hakkındaki bilgi tevhidle gelmişken senin tevhid hakkında fikir yürütmen boşa kürek çekmektir. Hem de yanlış yöne gideceğin besbelliyken.. Sonuç: tevhide bir şey ekleyemezsin ki zaten ekledim dediğin de yanlıştır. Ancak evren hakkındaki bilgine ekleme yapabilirsin.. ve yunus mevlana ne de hiçbir muvahhid ekleme yapmadı sadece çagın diliyle söyledi. ekleme çıkarma yapmadan halka anlatmaya çalıştılar. fark sadece teleffuzda kullanılan dildeydi. siz bunu ekleeme olarak almakla hata yapıyorsunuz..
  13. bence siz vucudi tevhidi bilmiyorsunuz. siz maddeye takılıp kalmışsınız. bunu da tevhitle ilişkilendirmeye çalışmaktasınız. bu ise olacak şey değildir. vucudi tevhidde maddenin vucudu yoktur. maddenin ancak görüntüsü vardır. bu gördüklerimiz maddeniz vucudsuz birer görüntüsüdür. o görüntüde Hakkın vucudunun bir tecellisidir. şimdi hakkın vucudu mutlaktır ve vardır. gözler ve akıl ihata edemez. madde ise vucudsuz belirişlerdir. ve mutlak vucuda kıyasla sonradan oldukları için hadistirler.
  14. sen gene sanmaya devam et. fakat gerçekten çok uzaksın. bu söylediğin örnekteki ilişki arkadaşlık ilişkisindeki birbirlerini memnun etme işidir. halbuki Allah la kul arasındaki ilşki bu örnektekinden çok daha geniştir ve manidardır. Kul olan inananlar Allah a olan sevgileri neticesinde kendi istek ve arzularından geçip tamamen Allah ın bizden istediklerini yapma sevdasına düşmüş kişilerdir. burada bir diğer insanın yada varlığın memnuniyetini sağlamakla kendimize yüklenen ilahi sorumluluğu yerine getirmeye çalışmaktayız. aklınıza gelebilecek hangi güzel iş yok ki onun yapılmasından Allah C.C. razı olmasın. halbuki Allah her zaman güzel işler yapmamızı ister. yaparsak da mükafatını verir ki .. bu vermesi onun rahmetinin tecellisidir. ne yani Allah güzel işler yapana mükafat veriyor diye onu eleştirmek yerinde bir tutum mu? ne yapalım Allah ın RAHMET hazinezi o kadar geniş ki her kullarının her güzel işini karşılıksız bırakmıyor. bundan daha güzel n e olabilir. aksi olsa kim bilir neler söylerdiniz , düşünebiliyorum. şurada sizin yaptığınız Allah ın C.C. rahmetini eleştirmek tir .. anlamak zor rahmeti bile çekemiyorsunuz. bu yorumlarınızdan haksızlığınız ve meseleye önyargılı yaklaştığınız çıkmaktadır. birde Allah ın iyiliği emretmesini eleştirmek de çabası.. pes doğrusuu...
  15. Varlıkın kendisi tanrıysa tanrıdan başka varlık yoktur. O zaman alemin varlığı yok sayılır. Bundan sonra akla şu geliyor: her şey tanrıysa bu hissettiğimiz farkları neyle izah edeceksiniz. Ayrıca tanrı olan şey kendini bilmez mi, acaba sen kendini ne olarak biliyorsun. Halbuki sen o olamazsın, o da sen değil, şimdi bir fark oluşmuyor mu? Oysa din ne güzel demiş: Allah vardır. Alemin varlığı ise Allah a muhtaçtır. Yani Varlığı Allah tan dır.böyle bilinince alemi yok saymak değildir aslolan. Alemi akıldan çıkarıp sadece Allah ı görmek ve bir bilmek gereklidir. Alemi yok saymaya çalışmak zor olduğu gibi kişiyi felakete de sürükleyebilir. Var olan aleme takılıp kalmadan sadece Allah ı görmeye gayret etmek ve Allah ı bu alemde isim sıfat fiil ve zatında tevhid etmeye çalışmak gerekir. Vucudi tevhid doğru mudur bilmem o çok izaha muhtaç;ancak islamla bildirilen tevhid kesin doğrudur. halk ondan da vucudi tevhidi anlamak yerine , kendisinin de bir varlığı olduguna tabi hadis olarak, Allah'ı C.C. da mutlak varlık olarak biliyor... bu daha anlaşılır ve itikadi daha kolaydır. Kuran dan da tevilsiz çıkan bu değil mi?
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.