Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Liderler

Popüler İçerikler

19-04-2023 bütün bölümler gününden beri en yüksek saygınlığı olan içerik fgösteriliyor

  1. En Son Fotoğraf Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
    1 puan
  2. Genesis GV60 İlk Elektrikli Arabanız Olmalı Genesis tekrar doğru anladı. Hala Hyundai'nin premium kolu Genesis'in gerçekten lüks bir marka olup olmadığını merak ediyorsanız, bir göz atmanın ve muhtemelen bir adım atmanın zamanı geldi. Tek kelimeyle cevap vermek gerekirse, evet. Genesis kendi otomobil şirketi haline geldiğinden beri güzel tasarım üstüne güzel tasarım ortaya çıkardı. Değerle dolu ve keyifli bir sürüş deneyimi sunan muhteşem arabalarda birinci sınıf özellikler sunarlar. Tüm serilerini kullandım (gelecek olan Electrified GV70 dışında) ve hepsinden etkilendim. Ve buna kesinlikle sevimli, ilginç, yenilikçi ve lüks tamamen elektrikli Genesis GV60 dahildir. Sevinç (ve Değer) Ayrıntılardadır Kapitone Nappa Deri (üst döşemede), ısıtmalı ve havalandırmalı koltuklar, otomatik kapı kilitleri, geniş bir dokunmatik ekran, gelişmiş sürücü yardım özellikleri ve daha fazlası gibi birinci sınıf iç ayrıntılar, fiyatı 59.000 ABD Doları ile 68 ABD Doları arasında değişen GV60'a değer katıyor. K ve bir şarjla yaklaşık 240 millik bir sürüş menziline sahiptir (modele bağlı olarak). Ve sonra, elektrikli veya gazlı başka hiçbir arabada göremeyeceğiniz ilginç ve eğlenceli özelliklerle gerçekten yenilikçi. GV60'ın dışı benzersizdir ve belki de ani tavan hattında biraz tuhaftır. Genesis imzalı yatay farlarla çevrili daha küçük, daha belirgin bir ön uç ile imza niteliğindeki Genesis ızgarasından yoksundur. Genel olarak, modern şekli ve stili, aşık olabileceğiniz bir stildir. Ve test modelimizin Hanauma Mint boya rengi, çevrenizdeki başka hiçbir arabada göremeyeceğiniz bir renktir (Genesis GV60 olmadığı sürece). Genesis GV60 Bana En Sevdiğim Otel Kalışlarından Bazılarını Hatırlatıyor GV60'ın bana neler hissettirdiğini düşündüğümde, GV60'ta olmanın bir butik otelde kalmak gibi olduğunu anlıyorum. Büyük zincirli lüks otelleri severim elbette ama butik otel bir şekilde beni biraz daha özel hissettiriyor. GV60'ı son zamanlarda kullandığım diğer tüm elektrikli arabalardan ayıran şey budur. Eşsiz, biraz tuhaf, modern ama yine de çok lüks ve kuşatıcı. Sessiz, yumuşak (o kapitone Nappa deri koltuklar), ancak keşfedilmeyi bekleyen büyük bir şehrin kalbine yakın güzel bir vahada kalmak gibi canlandırıcı. Genesis için Bu İlk Elektrikli Geçiş Yepyeni Genesis'in ilk elektrikli otomobili olmasına rağmen GV60, Ioniq 5 ve Kia EV6 ile tek pedallı iPedal sürüşü, pilin yüzde 80'ini 18 dakikada geri kazanmasına olanak tanıyan süper hızlı şarj altyapısı gibi önemli unsurları paylaşıyor. GV60'ınızı kendi güç istasyonu olarak kullanabilmeniz için DC hızlı şarj cihazı ve ters şarjı yüklemek için araç. Oradan Genesis, GV60'ı kuzenlerinden daha yüksek kaliteli iç malzemelerle öne çıkarıyor. Ayrıca daha fazla teknolojiye sahip. Bir kristal topa benzeyen fütüristik vites topuzu ile başlar. Arabayı çalıştırdığınızda, kadranlı bir vites seçiciyi ortaya çıkarmak için kristal top döner. Arabayı kapattığınızda geri döner, böylece araba kapatıldığında vites topuzunu göremezsiniz. Ardından, GV60'ın yüz tanıma özelliği vardır, böylece sürücü tarafındaki kapı direğindeki küçük bir kameraya bakarak (sistemi kurduktan sonra) arabanın kilidini açabilirsiniz (veya kilitleyebilirsiniz). Ardından, parmak izi tanıma pedine dokunun (tekrar parmak izinizi doğruladıktan sonra) ve GV60'ı çalıştırıp sürebilirsiniz. Gideceğiniz yere vardığınızda, kapatın ve - evet - yüzünüzü kullanarak tekrar kilitleyin. Bütün bunlar oldukça vahşi; arabaların geleceğine doğru bir kristal küre gibi – ki bu şimdi. Ön Kameralar Yeni Sınırdır Lüks ve yüksek teknolojili otomobillerde standart hale gelen özelliklerden biri ön kamera görüntüsüdür; Genesis GV60'ta, aracı geri vitesten sürüşe aldıktan sonra ekranınızda belirir. Yaklaşık 10 mil/sa hıza kadar ekranda kalacak ve paralel bir noktadan geri geri döndükten sonra park yerinden çıkmanıza veya tekrar sokağa çıkmanıza yardımcı olacaktır. Bununla birlikte, daha önce hiç görmediğim şey, sürmekte olduğum arabayı çalıştırdığımda 3 boyutlu yandan görünüşüdür. Otoparklarda gezinmeye yardımcı olan çok net bir görüş. Alışmam bir dakikamı aldı, ancak buna sahip olsaydınız, muhtemelen ona güvenirdiniz. Yeşil takviye düğmeli beyaz iç mekan modern bir kombinasyondur. Fotoğraf: “Connie Peters” Bu Yükseltme Düğmesi… Neyse Nedir? En üst düzey Performans donanımı, giriş seviyesinde Gelişmiş donanımda göremeyeceğiniz özel bir düğme sunar: direksiyon simidinin alt kısmında (Electrified GV70'te olduğu gibi EV6 GT'de de bu düğmenin bulunduğunu unutmayın) bir "yükseltme" düğmesi. Ekstra 54 beygir gücü ve 516 lb-ft'lik bir tork için 10 saniye dokunun. Şimdi, sanırım, pratik olarak, başka bir arabayı hızlı bir şekilde geçmek veya otoyolda birleşmek için ihtiyacınız varsa bunu kullanırsınız. Ama gerçekte, ara sıra otoyolda herkesin kafasına ateş etmekten zevk alıyordum. Bu mutlak bir neşe. Bu Araba Kimin İçin Şehirdeki Bekarlar Küçük şehirli aileler EV'ye geçiş yapmak isteyen lüks otomobil tutkunları teknoloji severler Ne bilmek istiyorsun Küçük, hızlı ve güçlü; gaza dikkat et yoksa hız cezası alacağından eminsin Sessiz ama güçlü Bir frunk var ama küçük Tamamen elektrikli sürüş menzili 235-248 mil Çoğu elektrikli otomobil sahibi evde şarj eder - şarj etmek için en uygun yer Halka açık şarj istasyonlarında şarj etmeniz gerekiyorsa, doğru yol bir DC hızlı şarj cihazıdır Bu Arabanın Maliyeti: Genesis GV60 Gelişmiş Döşeme Temel Gelişmiş Döşeme 59.290 $'dan başlar ve 314 beygir gücü ve 248 mil menzil sağlar. Deri iç mekan, birinci sınıf Bang & Olufsen ses sistemi ve ısıtmalı ve havalandırmalı ön koltuklar gibi pek çok lüks donanıma sahiptir. Ayrıca standart çift klima kontrolü, baş üstü ekranı, otomobilin teknolojisinde havadan güncellemeler ve navigasyon ve diğer basit komutlar için ses tanıma ile birlikte gelir. Hatta siz arabanın dışında dururken dar bir alana girip çıkmak için arabayı ileri veya geri hareket ettiren "Akıllı Park" bile vardır. 12,3 inç renkli LCD sürücü bilgi ekranı ve Apple CarPlay ve Android Auto bağlantılı (kablosuz değil) özellikli 12,3 inç HD dokunmatik ekran standarttır. Bazı EV'lerde görülen harika bir özellik olan yalnızca sürücüye özel klima kontrolü vardır; bir düğmeye dokunarak araca yalnızca sürücü koltuğu çevresindeki sıcaklığı ayarlamak için klima kontrolüne ihtiyacınız olduğunu belirtebilirsiniz. Pil ömrünü korumak için bu özelliği seviyorum ve bunu Genesis GV60'ta görmek harika. Standart sürücü yardımı özellikleri arasında kavşaktan dönüşlü önden çarpışmayı önleme yardımı, arka çapraz trafik çarpışmasını önleme yardımı ve kör nokta çarpışmayı önleme Asistanı bulunur. Şerit tutma ve şerit takip asistanı da standarttır. Genesis GV60 Performans AWD Daha fazla güç ve sürüş performansı istiyorsanız, Performans donanımı bunu sağlar ve burada test ettiğimiz donanımdır. Çift motorlu 429 ve 446 lb-ft torkta daha fazla beygir gücüne sahiptir, ancak 235 Milde genel olarak daha az menzile sahiptir. Sizi 10 saniyeye kadar 483 beygir gücüne iten takviye düğmesi ile biraz da eğlence katıyor. Ve oğlum eğlenceli mi! Performance, deri iç mekanı Nappa Leather, mikro süet bir tavan döşemesi, ısıtmalı arka koltuklar, 17 hoparlörlü B&O Premium ses sistemi ve 21 inç jantlarla süsler. Konfor ilaveleri arasında 4 Yönlü Elektrikli Bel Çubuğuna sahip 18 Yönlü Elektrikli Sürücü Koltuğu, Minder Uzatma, Elektrikli Destekler ve Rahatlama Modunun yanı sıra manuel arka cam yan güneşlikler ve arka lamine pencere camı bulunur. Teknolojik olarak, spor ayarlı elektronik kontrollü süspansiyon, kör nokta monitörlü çevre görüşlü geri görüş kamerası, uzaktan akıllı park yardımı ve arka park çarpışma önlemenin yanı sıra yüz ve parmak izi tanıma özelliklerine sahiptir. Performans ayarı sizi 68.290 $'a geri getirecek. Her iki kaplama da Genesis Connected Services'a ve iç sıcaklığınızı, kapı kilitlerinizi kontrol etmenize, pilinizin şarjını veya mevcut menzili kontrol etmenize izin veren bir uygulamaya erişim sağlar. Bununla birlikte, isterseniz, GV60'ın ABD'de Arizona, California, Colorado, Connecticut, NewJersey, Nevada, New York, Utah ve Washington dahil olmak üzere sınırlı sayıda bulunma nedeniyle yalnızca belirli eyaletlerde satılacağını belirtmekte fayda var. GV60 Yolculara İyi Davranıyor mu? Genesis GV60'ın arkası, düz bir zemine, 60/40'a kadar katlanabilen arkaya yatabilen ve kayan oturma sırasına sahip küçük bir crossover için şaşırtıcı derecede geniş. Nappa Deri ve ısıtmalı koltuklar ile arka yolcularınız eksik kalmayacak. Arka koltukta cihazları, dizüstü bilgisayarları şarj etmek için bir ev tipi fiş bile var veya hatta sürekli dökülen aptal japon balıklarını temizlemek için bir elektrik süpürgesi bile var. Arka koltukta 40/20/40 katlama vardır, bu, arkada birkaç yolcunuz varsa ancak kayak veya uzun ve dar bir şey taşımak istiyorsanız kullanışlıdır. Çocuk binek araç koltukları için iki set mandallı konektör ve üç adet üstten bağlamalı ankraj vardır. Arka koltuk sırası oldukça düzdür, bu da araba koltuklarının iyi oturmasını sağlar. Mandal konektörleri, arka koltuktaki akıllı bir kapakla gizlenmiştir. Ve mandal konektörlerini çekip ortaya çıkarmak için bir kayış var. Çok akıllıca saklandı! Her arka yolcu kendi alanına sahipmiş gibi hissediyor. Orta koltukta üçüncü bir kişi için yeterli yer vardı, ama muhtemelen uzun bir yolculuk için değil. Kaynak: A girls Guide To The Cars
    1 puan
  3. Tesla Roadster 2.0 Ana Akım Elektrikli Spor Arabalardan Nasıl Farklı Olacak? Merakla beklenen Tesla Roadster 2.0, pratiklik, performans ve aile dostu özelliklerle selefini geride bırakmayı hedefliyor. Temel model için tahmini 200.000 $ fiyat etiketi ile Roadster 2.0, bir koleksiyoncunun rüyası ve otomotiv tarihinde ender bir mücevher olmayı vaat ediyor. Roadster 2.0, şarj başına 600 milin üzerindeki etkileyici menzili ve rekor kıran hızlarıyla elektrikli spor arabaları görme biçimimizi yeniden tanımlayacak ve onu bugüne kadarki en hızlı EV yapacak. Tesla Roadster, elektrikli araçlarda her zaman yeniliğin ve performansın simgesi olmuştur. Merakla beklenen Roadster 2.0'ın piyasaya sürülmesiyle birlikte, Tesla tutkunları ve spor araba hayranları heyecanla onun gelişini bekliyor. Başlangıçta 2021'de piyasaya sürülmesi planlanan Roadster 2.0 gecikmelerle karşı karşıya kaldı, ancak beklemeye değecek gibi görünüyor. Bu ikinci nesil model, selefini mümkün olan her şekilde gölgede bırakmayı hedefliyor. Orijinal Roadster'dan daha pratik ve aile dostu bir seçenek sunan iki küçük arka koltuğa sahip olacak. Tesla CEO'su Elon Musk, 2017'de Roadster konsepti tanıtıldığında, dudak uçuklatan 1,9 saniyede 0'dan 100 km/s'ye hızlanma süresi ve 250 km/s'lik azami hız da dahil olmak üzere cesur iddialarda bulundu. Bu rakamlar doğruysa, bugün trafiğe çıkan herhangi bir üretim otomobilin performansını geride bırakacaklar. Temel model için 200.000$ ve sınırlı Founder's Series için 250.000$ tahmini fiyat etiketi ile Roadster 2.0, bir koleksiyoncunun rüyası olmayı vaat ediyor. Founder's Series'in yalnızca 1.000 kopyası üretilecek, bu da onu otomotiv tarihinden bir parçaya sahip olmak isteyenler için ender bir mücevher haline getiriyor. Roadster 2.0, şaşırtıcı performansının ötesinde, 1000 km'lik etkileyici bir menzil sağladığı söylenen 200 kWh'lik bir batarya ile donatılmış olarak gelecek. Ancak, bu menzile ulaşmanın yumuşak bir sürüş gerektireceğini belirtmekte fayda var, çünkü pistte otomobilin sınırlarını zorlamak menzili önemli ölçüde azaltacaktır. Bu çıkışta ne olmuş olursa olsun: Bu konuda kesinlikle heyecanlıyız. Roadster 2.0 Uzun Bir Süredir Yapım Aşamasında İlk olarak 2017'de duyurulmasına rağmen, Tesla Roaster 2.0, artık 2024 üretiminin planlanmasına yol açan gecikmelerle birlikte uzun yıllardır bir konuşma ve tartışma konusu oldu. Roadster'ın ön siparişleri 2017'de 50.000 $'lık bir depozito ile başladı ve bu, bir tane almak isteyenler için oldukça büyük bir yatırım haline geldi. Bu düşüşün engebeli başlangıcında önemli bir rol oynadı, bu nedenle 2024'te Tesla'nın her şeyi düzelteceğini umuyoruz. Pandemi nedeniyle Tesla, üretimi 2021'den 2022'ye ertelemek zorunda kaldı ve o zamandan beri siparişleri yerine getirdi ve süper arabaları üretti. Yakın tarihli bir hissedarlar toplantısında Elon Musk, herkesin bu aracın 2024'te, umarız 1. veya 2. çeyreğe doğru çıkacağını bilmesini sağladı. Tabii ki, özellikle zamanımızın en önemli elektrikli araçlarından biri olduğunda, mükemmel araba lansmanları yoktur. 2023 ve sonrasında bir şirket olarak bunun ve Tesla'nın üzerinde çok fazla baskı var, bu yüzden zaman geçiyor. Bununla birlikte, Ferrari ve diğer spor araba üreticileri 2025'te kendi mega EV'lerini piyasaya sürmeyi planladıkları için Roadster 2.0 mükemmel bir zamanda gelmeli. Tesla bu aracı o zamana kadar çıkarabilirse, yeterince küresel ilgi görecektir. . Bu uzun gecikme geçmişiyle ilgili tek endişe, Roadster'ın yolları en az bir veya iki yıl daha görmeyecek olmasıdır, özellikle mevcut kıtlıklar ve nakliye gecikmeleri, otomobil markalarını çabalarında geride bırakır. Yepyeni Tesla Roadster 2.0 Elektrikli Spor Arabalara Bakışımızı Değiştirecek Zorlu başlangıcın yanı sıra Tesla Roadster 2.0, şimdiye kadar piyasaya sürülen en etkileyici EV'lerden biri olmaya hazırlanıyor. Şarj başına 600 milin üzerinde bir menzile sahip olması beklenen bu süper otomobil, Kuzey Amerika ve dünyadaki otomobil üreticileri ve elektrikli sürücüler için yeni bir emsal oluşturacak. Elon Musk birçok kez bu elektrikli spor otomobilin onları görme biçimimizi yeniden tanımlayacak şekilde ayarlandığını belirtti. Musk ayrıca, bu modelin eklenen bir roket itici seçeneği ile 0'dan 100 km/s'ye 1,1 saniyede ve 2,1'de 0–60 mph (0–97 km/s) hızlara çıkabileceğinden bahsetmiştir. temel model için saniye. Bu, onu bugüne kadarki en hızlı EV ve menzil açısından en etkileyici olanlardan biri yapar. Bir Roadster 2.0'ın fiyat etiketi yüz binlerce dolar olsa da, çanlar ve ıslıklar bu EV'yi neredeyse buna değer kılıyor. Özellikle, Roadster 2.0, 250 mph'lik bir azami hıza sahip olacak ki bu, arabanın kaputunun altında bir süper motor olmadığı düşünülürse inanılmaz. Bunu bir elektrik motoruyla yapmak, otomobilin neden geriye doğru itilmeye devam ettiğini bir kez daha açıklıyor. Bu rakamlar %100 test edilip onaylanmasa da, tamamen yeni Roadster 600 mil menzile sahip olacak, 150 mil/sa hıza çıkacak ve temel modelle 2,1 saniyede 0-100 mil hıza ulaşacak. Bunların hepsi EV pazarı için rekor kırıyor, dolayısıyla 200.000 $ + fiyat etiketi. Bunun da ötesinde, Roadster 2.0, Musk gibi fütüristik bir uzay kapsülü yerine klasik bir spor arabayı andıran diğer Tesla'lara kıyasla benzersiz bir görünüme sahip. Bu, ya lüks EV pazarında alışveriş yapanlar için büyük bir artı olacak ya da Tesla'yı Ferrari, Porsche vb.'nin yanına koyacak. Tesla sürekli gelişiyor ve endüstrinin hareket etme şeklini değiştiriyor. Ancak, son zamanlarda diğer otomobil üreticileri bunu hızlandırdı ve Tesla'nın bunu ortadan kaldırmaya çalışacağından eminiz. Roadster 2.0'ın Üretimi Sürekli Zorlanıyor Tesla'nın Roadster 2.0'ı yine 2024'e ertelendi. Pek çok kişi bu aracın gelecek yılın sonunda piyasaya sürüleceğini düşünüyor. Bu arabanın hikayesinin en yeni bileşenlerinden biri, üretimdeki geri tepmedir. Tesla, 2023 yazından itibaren Roadster 2.0'ın üretimine bu yılın sonlarında az sayıda başlamayı ve 2024'e kadar hızlandırmayı planlıyor. Oradan, aksi belirtilmedikçe bunlar, pazarları yıl sonuna doğru vurmalı. Tesla, ikinci nesil Roadster'ı 14 Aralık 2017'de resmen tanıttı, bu yüzden altı yıl sonra hala bu süper otomobilin gerisinde kalmayı bekliyoruz. Ancak, birçok çığır açan tasarımda olduğu gibi, bu kadar çok sorunun ortaya çıkması şaşırtıcı değil. Küresel parça kıtlığı ve gecikmesi Roadster 2.0'da da bir numara yaptı, bu yüzden evren ona karşı çalışıyor. Bu arabanın gelecek yıl showroom'lara ve kısa bir süre sonra sürücülerin eline geçeceğini umuyoruz. Bu araç, yapım aşamasındaki diğer bazı uzun menzilli arabalardan önce çıkabildiği sürece, Tesla'nın hakim olduğu yepyeni bir segmente sahip olması gerekir. Roadster 2.0'ınıza 200.000$+ Harcamaya Hazır Olun Tesla Roadster 2.0'ın başlangıç fiyatı 200.000$'dır. Daha pahalı, sınırlı Founder's Series sürümü 250.000 dolardır. Büyük fiyat etiketi, bir Tesla ikinci nesil Roadster hakkındaki en şaşırtıcı gerçeklerden biridir. Şu an itibariyle, bu arabanın temel modeli 200.000 $ olacak ve sınırlı sayıda Founder's Series sürümü 250.000 $'dan geliyor. Elbette Tesla hiçbir zaman uygun fiyatlı bir marka olarak bilinmedi, dolayısıyla bu lüks aracın eşdeğer bir maliyeti olacak. Ne de olsa, Roadster'ın kalibresindeki spor arabaların çoğu altı haneli rakamlara mal oluyordu, bu yüzden Tesla bu pazar için doğru hedef olabilirdi. EV endüstrisi pahalı arabalar gördü, ancak çeyrek milyon doları bulan çok değil. Tesla, piyasadaki en iyi bilinen yarış markalarından bazılarını bile geride bırakarak pazarın en yüksek seviyesine sıçrayacaktı. Son zamanlarda, birçok otomobil üreticisinin daha ucuz MSRP'lere yöneldiğini fark ettik, bu nedenle Tesla, Roadster 2.0 ile burada bir risk alıyor. Ödenecek mi? Sadece zaman gösterecek. Umarız ikinci nesil Roadster 2024'te bize ulaşır. Kaynak: Tesla
    1 puan
  4. Bilgisayar Korsanları Pahalı Tesla EV Özelliklerinin Para Ödemeden Nasıl Açılacağını Buldu Tesla araçlarındaki en çekici premium özelliklerin çoğu, tüm arabaların fiziksel olarak yetenekli olduğu ancak yazılım düzeyinde kilitlenmiş şeylerdir. Her zaman bu meşhur kilitleri açmaya çalışan güvenlik araştırmacıları ve bilgisayar korsanları olduğundan, birinin bunu çözmesi kaçınılmazdı. Ve bu hafta itibariyle, bu nihayet gerçekleşti. TechCrunch'tan gelen yeni bir rapora göre, jailbreak üç Ph.D tarafından keşfedildi. Almanya'daki Technische Universität Berlin'de aday öğrenci araştırmacılar. Bulgularını önümüzdeki hafta Las Vegas'ta düzenlenecek Black Hat siber güvenlik konferansında sunmayı planlıyorlar. Araştırmacı ve TU Berlin Ph.D. aday Christian Werling TechCrunch'a söyledi. "Ve ısıtmalı arka koltuklar için bu 300 doları ödemek istemiyoruz." Spesifik olarak, o ve meslektaşları, otomobilin Tesla Bilgi-Eğlence Sistemine güç sağlayan AMD işlemcisini bozmak ve emirlerini yerine getirmesini sağlamak için voltaj arızası veya voltaj hatası enjeksiyonu adı verilen bir teknik kullandılar. Welling, "Bunu doğru zamanda yaparsak, CPU'yu başka bir şey yapması için kandırabiliriz" diye ekledi. "Bir sorun yaşıyor, bir talimatı atlıyor ve manipüle edilmiş kodumuzu kabul ediyor. Kısaca yaptığımız şey bu." Araştırmacılar, İstismara Yama Yaptırmanın Bir Yolu Olmadığını Söyledi Rapora göre, bu yeni istismar, bilgisayar korsanlarının kilitli olduğu bölgelerde 15.000 $ 'lık kendi kendine sürüş özelliğini etkinleştirmesine de olanak sağlayabilir, ancak araştırmacılar bunu henüz kendileri denemediler. Ancak güvenlik açığı - yazılım yeteneklerini etkilemekle birlikte - donanım tabanlı olduğu için Tesla yama yapamıyor ve araştırmacılar TechCrunch'a düzeltmenin etkilenen donanımın değiştirilmesini gerektireceğini söylüyor. Tesla, TechCrunch'ın istismar hakkında yorum yapma talebine yanıt vermedi. Bu, Tesla'ların ilk kez hacklenmesinden çok uzak, ancak etkileri, geçmiş istismarların izin verdiğinden çok daha geniş kapsamlı. Geçmiş saldırılar arasında, belirli bir Model S arabasını hedefli bir şekilde ele geçirme, bağlı bir dizüstü bilgisayar aracılığıyla kapatma ve hem zararsız hem de kötü niyetli diğer ince ayarların yanı sıra Model 3'ü üzerinde Ubuntu çalıştırmak için köklendirme yeteneğinin keşfedilmesi yer alıyor. Tesla bu tür çabalara göz kulak olmaya çalışıyor, ancak bir sürücü 2014'te Tesla servis merkezinin onu Model S'nin kontrol paneli ekranlarına Firefox yüklemek için bir istismar kullandıktan sonra aradığında öğrendiği gibi. Kaynak: SlashGear
    1 puan
  5. 2024 Acura ZDX, Markanın İlk EV'si Olarak 17 Ağustos'ta Dünya Çıkışını Yapacak Acura, ZDX Type S performans varyantının "şimdiye kadarki en güçlü ve en hızlı hızlanan SUV" olacağını söylüyor. Acura, 2024 ZDX elektrikli SUV'nin dünya lansmanını 17 Ağustos'ta Kaliforniya'daki Monterey Araba Haftası'nda yapacağını duyurdu. Acura'nın ilk tamamen elektrikli üretim aracı, her ikisi de 2024 model yılı için temel ZDX ve ZDX Type S performans varyantı olmak üzere iki çeşitte gelecek yılın başlarında satışa çıkacak. General Motors ile ortaklaşa geliştirilen ve ABD'li otomobil üreticisinin Ultium pillerini ve tahrik ünitelerini Honda Prologue ile paylaşan Acura'nın elektrikli orta boy crossover SUV'si, standart donanım olarak akıllıca entegre edilmiş sezgisel teknolojilere de sahip olacak. Bunlar, markanın en yeni uygulamalar ve hizmetlerle yerleşik Google'ın ilk Entegrasyonunu içerecektir. ZDX ayrıca Bang & Olufsen lüks ses sistemine sahip ilk Acura modeli olacak ve Danimarkalı üst düzey tüketici elektroniği şirketi ile işbirliğinin başlangıcını işaret edecek. Şirketin kısa basın açıklamasından Acura ZDX hakkında öğrenilecek daha fazla bir şey yok, ancak aracın ön uç tasarımına ilk kez iyi bir bakış sağlayan bir teaser fotoğrafı alıyoruz. Teaser görselindeki ZDX aslında Type S varyantı (yukarıdaki kısa teaser videodaki küçük baskıyı kontrol edin), muhtemelen normal versiyondan daha sportif bir gövde kitine sahip. Ortada büyük bir alt ızgara ve her iki tarafta ikişer hava girişi bulunan ön tamponu daha iyi görebilmek için fotoğrafın parlaklık seviyeleriyle biraz oynadık. Ön uç, Acura'nın Elmas Pentagon ızgarasına sahiptir - burada kapalı formda olsa da - bir LED çubukla özetlenmiştir ve ortada büyük bir Acura rozeti vardır. Yatay farlar tipik bir Acura DRL ışık imzasına sahiptir ve kaputta üç keskin kırışık bulunur. 2024 ZDX'in ön ucu, Ağustos 2022'de - yine Monterey Araba Haftası'nda - tanıtılan Acura Precision EV Concept ile açık bir benzerlik gösteriyor, ancak üretim modeli açıkça daha uysal bir görünüme sahip. "Acura'nın Precision Crafted Performance marka taahhüdünü yerine getirme konusundaki tavizsiz taahhüdü, sürücü deneyimine öncelik veren Type S modellerinin örneklediği elektrikli gelecekte de devam edecek. Markanın tarihindeki en güçlü ve en hızlı hızlanan SUV olan ZDX Type S, Bu sözü yerine getirin ve elektrikli araç pazarına heyecan verici bir sürüş deneyimi getirin." Acura Ulusal Satış Başkan Yardımcısı Emile Korkor Acura, 2024 ZDX ve ZDX Type S'nin nerede üretileceğini henüz açıklamadı, ancak şirket Amerika'da sattığı tüm modellerin ABD'de üretildiğini söylüyor. Bu muhtemelen ZDX'in GM'nin Tennessee'deki Spring Hill montaj fabrikasında Cadillac Lyriq ile birlikte üretileceği anlamına geliyor, ancak henüz resmi bir onay yok. Sonuç olarak, ZDX muhtemelen Lyriq'in 340 beygir gücündeki tek motorlu RWD ve 500 beygir gücündeki çift motorlu AWD aktarma organlarını yansıtacak ve Type S, Acura'nın şimdiye kadarki en güçlü ve en hızlı SUV'u olacağı gerçeği göz önüne alındığında muhtemelen ikincisini alacak. . Kaynak: Inside EVs Global
    1 puan
  6. Kia'nın Tamamen Elektrikli Yeni SUV'u Geldi ve Dikkat Edilmesi Gereken Yeni Lüks Araç Gibi Görünüyor Arena Media Brands, LLC ve bu web sitesinin ilgili içerik sağlayıcıları, bu web sitesindeki ürün ve hizmetlere yönelik bazı bağlantılar için tazminat alabilir. Kia, bir araba üreticisi olarak her zaman en iyi itibara sahip olmadı ve yaklaşık 15 yıl önce üretilen araçlarının bazılarının kalitesizliğine dönüp baktığınızda, bunun nedenini anlamak zor değil. Ancak zaman değişiyor ve Kia'nın bir gün lüks bir otomobil üreticisi olarak görülebileceği ve er ya da geç görülebileceği görülüyor. Yeni tamamen elektrikli SUV'larının neye hayran kalacağını görmek için TikTok kullanıcısı @forrestsautoreviews'ın bu videosunu izlemeniz yeterli. @forrestreviews kullanıcısının açıkladığı gibi, "Ön kısmın tamamı çok daha şık, ancak ön tarafla ilgili en sevdiğim kısımlardan biri, kilidini açtığınız zamandır. Tam şarjla 300 mile kadar çıkabilir. Bunu arkada veya arkada alabilirsiniz. dört tekerlekten çekiş ve bu havalı kapı kollarını alıyorsunuz ve pratik. Burada saklama alanınız var. Ayrıca burada arkada daha fazla saklama alanınız var. Ve daha fazlasını istersem, işte buyrun." Vay canına, bu oldukça etkileyiciydi ve henüz içine bir göz atamadık bile! Ancak bu şık dış görünüm, son on yılda ne kadar uzun süredir geldiklerini size gerçekten gösteriyor. Ayrıca gelecekte nereye gidecekleri konusunda sizi heyecanlandırıyor. "İçeride bir açılır tavan, bu örgü kafalık, bacak desteği olan ısıtmalı ve havalandırmalı koltuklar var. Gösterge panelinizde tamamen kişiselleştirilebilen ortam aydınlatması, Apple Carplay ve Android Auto ile bir dokunmatik ekran var. Arkada bu ikinci açılır tavana sahibim. kendi AC kontrollerim." Vay canına, işte bu güzel bir SUV! TikTok kullanıcısı @DJ, "Kia gerçekten oyunlarını hızlandırıyor" diye yazdı. TikTok kullanıcısı @Forrest Jones, "Sanırım öyle ama bazı insanlar 2008'de takılıp kaldı. Kayınvalidemin 2019'da aldıkları Telluride ve SIFIR SORUN var." Ve TikTok kullanıcısı @Izabella Sebastian, "Annem ilk Souls serisinden birine bile sahipti ve o şey bir canavardı. Bayıldım." Kaynak: Axel Addict
    1 puan
  7. Ford Elektrikli Araç Kulvarında (EV) milyarlar kaybedince, şirket hibritlere ağırlık vermeye karar verdi Ford yöneticileri, otomobil üreticisinin bir dizi yeni hibrit model üzerinde çalıştığını söyledi. Yorumlar, Detroit otomobil üreticilerinden gelen son mesajlara biraz ters düşüyor. Şirketin CEO'su Jim Farley, şirketin ikinci çeyrek kazanç raporundan sonra, "Müşterinin gerçekten sevdiği şey, belirli görev döngüleri için daha verimli olan bir hibrit sistemi alıp ardından piller sayesinde yeni yetenekler eklememizdir." CEO Jim Farley Perşembe günü, şirketin elektrikli araçlar biriminde genişleyen kayıpları ortaya çıkaran ikinci çeyrek kazançlarını açıklamasının ardından, "Bizden çok daha fazla hibrit sistem göreceksiniz," dedi. Yorumlar, endüstri EV hedeflerini karşılamak için hareket ederken, tamamen elektrikli favorilerin performansını ve popülaritesini öne çıkaran Detroit otomobil üreticilerinin son mesajlarına biraz ters düşüyor. Bununla birlikte, hibrit yutturmaca, bazılarının EV geçişine karşı direnç olarak gördüğü eleştirilerle karşı karşıya kalan küresel hibrit lideri Toyota ile daha yakından örtüşüyor. Açık olmak gerekirse, Ford Perşembe günü EV rampasının daha önce tahmin ettiğinden daha uzun sürebileceğini söylemesine rağmen, çok lanse edilen EV hamlesinden vazgeçmiyor. Ancak EV üretimini artırmak için milyarlar harcasa bile, mevcut benzinli-elektrik seçeneklerinin başarısı sayesinde pazara daha fazla hibrit seçenek getirmeyi planlıyor. Farley, Ford'un ikinci çeyrek kazanç çağrısı sırasında, "Açıkçası, F-150 için hibrit sistemlerin popülaritesine şaşırdık," dedi. Farley, F-150 alıcı müşterilerinin %10'undan fazlasının hibrit modeli tercih ettiğini ve bu oranın arttığını söyledi. Ford ayrıca küçük Maverick kamyonetinin hibrit bir versiyonunu da sunuyor. Farley, Maverick alıcılarının yarısından fazlasının -%56'sının- standart dört silindirli motor yerine 1.500 $'lık isteğe bağlı hibrit aktarma organını seçmesiyle bunun daha da büyük bir başarı olduğunu söyledi. Peki endüstri saf EV'lere doğru büyük bir adım atarken neden hibritleri ikiye katlayasınız? Farley, "Müşterinin gerçekten sevdiği şey, belirli görev döngüleri için daha verimli olan bir hibrit sistemi alıp ardından piller sayesinde yeni yetenekler eklememizdir" dedi. Bu yeni yetenekler arasında: Ford'un "Pro Power Onboard" sistemi, müşterilere kamyonetin elektriğini bir şantiyedeki elektrikli aletlere - veya bagaj kapağı partisinde bir buzdolabına - taşıma ihtiyacını ortadan kaldırmak için kamyonetin elektriğini toplama yatağındaki prizler aracılığıyla kullanma olanağı sağlıyor. ayrı bir jeneratör. Farley, "Pilleri sadece aracı hareket ettirmenin ötesinde bir şey için kullanmanın bu kombinasyonu gibi birçok müşteri görüyoruz" dedi. "Ve bu yüzden sadece piyasayı dinliyoruz." Ford, birkaç gün boyunca tüm bir eve güç sağlama yeteneği sunan, pille çalışan F-150 Lightning kamyonetinin yeteneklerini yoğun bir şekilde tanıttı. Müşterilerden gelen duyumlara göre Ford, bu yeteneğin popülaritesinin tamamen elektrikli geçiş isteğini geride bıraktığına karar vermiş olabilir. Yöneticilerin Perşembe günü belirttiği gibi, elektrikli araçların benimsenmesi beklenenden daha yavaş ilerliyor. Dolayısıyla, bu arada Ford, içten yanmalı serisindeki hibrit seçeneklerle güce aç ancak EV konusunda dikkatli sürücülere bir arada seçenek sunabilir. Farley, "Ama onları geleneksel bir Escape hibrit veya [Toyota] Prius anlamında düşünmeyin," dedi. "Muhtemelen çoğu insanın düşündüğünden farklı bir şekilde gün ışığına çıkacaklar." "Ve müşteriler böyle."
    1 puan
  8. Volkswagen Tamamen Elektrikli Otomobil Satışları 2023'ün 2. Çeyreğinde Neredeyse 95 Bine Yaklaştı Volkswagen ID.4/ID.5 ikilisi, BEV satış hacminin %63'ünden fazlasından sorumluydu. Volkswagen Binek Araçlar, 2023'ün ikinci çeyreğinde küresel otomobil satışlarının bir yıl öncesine göre yüzde 13 daha fazla olan 1.203.200 adet olduğunu bildirdi. Yılın ilk yarısında toplam hacim 2.224.700 oldu (yıldan yıla yüzde 7,2 artış). Volkswagen'in tamamen elektrikli otomobil satışları daha da hızlı artarak ikinci çeyrekte kabaca 94.800 adede ulaştı - bir yıl öncesine göre yaklaşık yüzde 52 daha fazla. Bu bir rekor değil, ancak şimdiye kadarki en iyi üçüncü üç aylık sonuç (2021'in 4. çeyreğinde 95.300 ve 2022 4. çeyreğinde 118.000'in arkasında). Toplam satışlar içindeki BEV payı yüzde 7,9 olarak gerçekleşti (2022'nin 2. Çeyreğindeki yüzde 5,9'a kıyasla). Ayrı bir raporda yakında daha geniş Volkswagen Group BEV satışlarına ve grup içindeki diğer bazı markalara da göz atacağız. Sağlıklı bir büyüme oranına rağmen, Volkswagen BEV satışları başlangıçta olması beklenen yerde görünmüyor. Bununla birlikte, büyümenin devam etmesi, hatta potansiyel olarak hızlanması için büyük bir şans var ve bu yıl içinde bazı yeni üç aylık rekorlar göreceğiz. Modeller açısından, ID.4/ID.5 ikilisi en popüler olanı olmaya devam etti (geçen çeyrekte 59.300 adet), onu Volkswagen ID.3 (26.200 adet) izledi. Diğer Volkswagen modelleri yalnızca küçük bir kısmı temsil etmektedir (yüzde 10'dan az). 2023'ün 2. Çeyreğinde Volkswagen Binek Araç BEV satışları: Volkswagen ID.4/ID.5: 59.300 Volkswagen ID.3: 26.200 diğer modeller: 9.300 Toplam: 94.800 (yıldan yıla %52 artış) ve %7,9 pay Amerika Birleşik Devletleri'nde 6.690 ID.4 (%303 artış) dahil Yılın ilk yarısında, Volkswagen markası dünya çapında yaklaşık 165.000 tamamen elektrikli otomobil sattı. Bu, bir yıl öncesine göre yüzde 42 daha fazla ve toplam hacmin yüzde 7,4'ü. 2023 Q1-Q2'de Volkswagen Binek Araç BEV satışları: Volkswagen ID.4/ID.5: 101.200 Volkswagen ID.3: 49.800 diğer modeller: 13.800 Toplam: 164.800 (yıldan yıla %42 artış) ve %7,4 pay Referans olarak, 2022'de dünya çapında 325.100 Volkswagen BEV satıldı (yıldan yıla yüzde 23,5 artışla), bu da toplam hacmin yüzde 7,1'i oldu. Volkswagen'in elektrifikasyonu, MEB tabanlı bir crossover/SUV olan ID.4'e ve onun coupe tarzı versiyonuna (ID.5) dayanıyor. ID.4, üç kıtada beş tesiste üretilmektedir: Almanya'da (Zwicaku ve Emden), Çin'de (Foshan'da FAW-Volkswagen ve Anting'de SAIC Volkswagen) ve Amerika Birleşik Devletleri'nde (Chattanooga, Tennessee). Yakın gelecekte BEV serisi, Volkswagen ID.7 gibi tamamen elektrikli yeni modellerle güçlendirilecek, ancak ID.4'ün marka için ana yüksek hacimli BEV olarak kalması bekleniyor. Kaynak: Inside EVs Global
    1 puan
  9. Bu yeni, çok ucuz "Dolphin" elektrikli otomobil bazı bölgelerde sokaklara çıktı ve dünya çapında bir fiyat savaşını ateşleyebilir Bir elektrikli araç fiyat savaşı Down Under, her yerde daha fazla EV erişilebilirliği yaratabilir. BYD, Dolphin'ini Avustralya'da 39.000 doların (26.000 $) altında piyasaya sürdü. Guardian'a göre fiyat, piyasadaki diğer modellerden en az 65 $ daha düşük. Bazı markalar için maliyet farkı binlerce dolar. Şimdi, Guardian'ın görüştüğü endüstri uzmanları, BYD'nin Tesla gibi küresel devler için Avustralya'daki en büyük zorluk olduğunu söyledi. Dolphin'in oradaki sıçramasının yurtdışındaki fiyatları etkileyip etkilemediğini görmek için izliyorlar. Ülkenin Elektrikli Araç Konseyi başkanı Behyad Jafari, Guardian'ın haberinde, "İster bu araba ister başka bir araba olsun, elektrikli araç fiyatlarının düştüğünü görüyoruz" dedi. BYD, Çin merkezlidir, ancak Avustralya, Çin EV üretiminin bir örneği haline geldi. Marka, pazar payının %15'iyle şimdiden Avustralya'daki en iyi ikinci EV satıcısı, ancak Tesla hâlâ liderliği elinde tutuyor. Avustralya Elektrikli Araç Derneği'nin ulusal başkanı Chris Jones, Guardian'a “Çinli üreticilerin hacmi kendi tarafında” dedi. "Ürettikleri ürünlerin büyük çoğunluğu yerel olarak Çin pazarına satılıyor ve bu çok büyük, bu nedenle düşük marjlı araçları geçerli kılmak için sayıları var." Konsey, Avustralya'da yollarda 83.000 EV olduğunu tahmin ediyor. Experian'a göre ABD'de mil kaydeden yaklaşık 1,7 milyon EV var. Sadece beş yıl önce kabaca 400.000 vardı. 2022'nin sonunda, ABD'deki ortalama EV'nin maliyeti 61.000 dolardan fazla. Ancak The New York Times, kısmen devlet teşvikleri, daha düşük malzeme maliyeti ve belki de Dolphin ve diğer modellerin rekabeti sayesinde fiyatların 2023'ün sonuna kadar gazla çalışan araçlarla yarışabileceğini bildirdi. Dolphin, Corolla'ya benzeyen bir hatchback ve Avustralyalı alıcılara Ekim ayında teslim edilmesi bekleniyor. En yeni EV'den bekleyeceğiniz tüm yüksek teknoloji çan ve ıslıklara sahiptir. Tasarımcılar şirketin web sitesinde ön ve arka ışık tasarımının sudan atlayan yunuslardan ilham aldığını yazdı. Orta konsol da dahil olmak üzere iç tasarımlar bir yunus gövdesini andırıyor. Yolda, yedi saniyede yaklaşık 0-60 mil yapabilir. BYD, Dolphin'in bir şarjla yaklaşık 265 mil yol alacağını bildirdi. Guardian, en iyi performans özelliklerinden bazılarının maliyetli yükseltmeler gerektirdiğini belirtti. Dolphin, uzmanların ithalatın Avustralya pazarını etkilemeye devam etmesini beklediği Çin'den çıkan tek EV değil. Avustralya abonelikli araç paylaşım şirketi Splend'in CEO'su Chris King, Guardian'a "Önümüzdeki 12 ay içinde, burada Volkswagen gibilerini görmeye başlayacağımızı düşünüyorum ... ve Kia ve Hyundai'den gerçekten iyi ürünler çıkacak" dedi. Kaynak: The Cool Down
    1 puan
  10. Cılız Küçük Fıstık Boyutundaki Beynim, Geçen Hafta Bu 22 Kesinlikle İnanılmaz Resmi İlk Kez Gördükten Sonra Tamamen Uçtu 1. Titanik batmadan önceki günlerde menü şöyleydi: 2. Amerikan Başkanının limuzininin kapıları gülünç derecede kalın: 3. Gelmiş geçmiş en büyük dinozor olan Argentinosaurus'un bir insana kıyasla bacağı böyle görünüyor: 4. Mars'ta buzla dolu dev bir krater var: 5. Cırt cırt cırt elektron mikroskobu altında şöyle görünür: 6. Yapısı bozulan bir yürüyen merdiven şöyle görünür: 7.Kase kesiği varmış gibi görünen bir kuş var. Arkadaşlar tepeli kanarya ile tanışın: 8. Hoover Barajı dolusavak tüneli böyle görünüyor. Üstteki küçük, minik yürüyüş yoluna bakın: 9. Dişçiye giden goril böyle görünür: 10. Satürn'ün Mimas adında Ölüm Yıldızı'na çok benzeyen bir uydusu var: 11.... ama bu sadece bir tesadüf. Mimas, Star Wars çıktıktan üç yıl sonra ilk kez yakından ve net bir şekilde görüldü: 12. Kafasında hiç tüy olmayan bir kardinal kesinlikle ürkütücüdür: 13. 1864'te bir grup Japon samuray Giza'nın Büyük Sfenksini ziyaret etti: 14. Bu biber kutusu tabancasıdır, 24 namluya kadar çıkabilen bir tür ateşli silahtır: 15. Pis böcek yumurtalarının üzerinde küçük gülen yüzler vardır: 16.Bazı Çinli askerlerin tasmalarına tatbikatlar sırasında duruşlarını düzeltmek için iğneler takılır: 17. Bu sevimli yumru, Kaliforniya kıyılarında bulunan devasa bir sümüklü böcek türü olan bir deniz tavşanıdır: 18. Allen anahtarları kesinlikle çok büyük olabilir: 19. Ve muzlar oğlum, muzlar çok ama çok küçük olabilir: 20. İsveç, Stockholm'deki Vasa Müzesi, neredeyse tamamen korunmuş bir 17. yüzyıl savaş gemisine ev sahipliği yapıyor: 21. Fil zırhı böyle görünüyordu: 22. Ve bu Pelorus Jack, Yeni Zelanda'daki "hain" Fransız Geçidi'nde gemilere rehberlik etmek için yirmi yılını harcamış bir yunus: Kaynak: BuzzFeed
    1 puan
  11. Akıllara durgunluk veren fotoğraf viral oluyor çünkü hiç düzenlenmemiş İçinde bulunduğumuz dijital çağda, sizi yolunuzdan alıkoyan ve ne kadar inanılmaz olduklarıyla sizi şaşırtan şeyleri nadiren görürsünüz. Sonuçta Photoshop ve şimdi yapay zeka ile bir fotoğrafın veya videonun ne kadar manipüle edildiğini söylemek zor ama Japonya'daki bir fotoğrafçının yakın zamanda çektiği bir fotoğraf, dünyanın güzelliğine ve mucizelerine olan inancımızı tazeledi. Büyük Tokyo bölgesinin bir parçası olan Honshu'nun Kantō bölgesindeki Saitama Eyaletinden Kenichi Ohno, bir nehir kıyısının sığ sularında yürüyen bir ak balıkçıl kuşunun fotoğrafını çekti ve düzenlenen 39. Japon Doğa Fotoğrafı yarışmasına katıldı. Tüm Japonya Fotoğraf Dernekleri Birliği tarafından. Kulağa oldukça sıradan gelse de, aslında insanları gerçekten büyüleyen görüntünün kompozisyonuydu. İlk bakışta, kuş iki farklı arka plana empoze edilmiş gibi görünüyor: ortasında çok belirgin bir çizgi olan mavi ve turuncu. Uygun şekilde fotoğrafın adı 'Boşluk'. Bununla birlikte, bu fotoğrafta herhangi bir değişiklik veya düzenleme yapılmamıştır, çünkü bu yalnızca bir doğal ışık hilesi ve uygun bir şekilde yerleştirilmiş bir duvar karışıklığa neden olmaktadır. Açıklayacak olursak, ışığın duvardaki yansıması suyun yansıması üzerinde turuncu bir parıltıya neden oluyor ama yansıma suyun sadece o tarafında, suyun mavisiyle yan yana gelmesine neden oluyor. bu mantıklı mı? Her şeye rağmen, insanların Ohno'nun bu güzelliğe nasıl ulaştığına şaşırmasıyla, inanılmaz görüntünün sosyal medyada viral olmasını engellemedi. AJAPS jürisi, onu yarışmaya katılan 5.600 resim arasından en iyilerinden biri olarak seçti ve "etkisi güçlü garip bir fotoğraf" olarak övdü. "İlginç, nasıl çekildiğini hemen anlayamıyoruz. Rüzgarsız olduğu için çekilmiş bir fotoğraf. En ufak bir farkın fotoğrafta büyük fark yaratabileceğini gösteriyor bize. Fotoğraf çekmek zor. insan yapımı nesneler resme girdiğinde doğa, ancak bu durumda, iyi bir destekleyici rol oynuyorlar ve resmi geliştiriyorlar." Kaynak: Indy100
    1 puan
  12. Deneysel Jel, Denemede Beyin Tümörlerinin %100'ünü Öldürdü MIT'deki bilim adamları, tedavisi zor olduğu bilinen bir beyin kanseri türü olan glioblastoma'yı etkili bir şekilde tedavi edebilen bir jel geliştirdiler. Farelerle yapılan denemelerde araştırmacılar, jelin tümörleri küçülten ve hayatta kalma oranlarını artıran bir ilaç sağlayabildiğini buldular. Glioblastoma, beş yıllık hayatta kalma oranı sadece %5 olan en ölümcül kanser türlerinden biridir. Beynin koruyucu bariyeri, çoğu ilacın beyne girmesini engellediği için bu bölgedeki tümörleri tedavi etmeyi zorlaştırır. Ancak MIT araştırmacıları, doğrudan beyne yerleştirilebilen bir jel oluşturarak bu engeli aşmanın bir yolunu buldu. Jel, haftalar boyunca yavaş yavaş saldığı kanserle savaşan ilaçlarla yüklü polimer nanoparçacıklardan oluşuyor. Glioblastoma tümörleri olan farelerle yapılan testlerde, araştırmacılar jelin tümörlerin %100'ünü yok edebildiğini buldular. Çalışmaya katılan tüm fareler, jel ile tedavi edildikten sonra hayatta kaldı ve hatta bağışıklık sistemlerini glioblastoma karşı hazırladı. Araştırmacılar, tedavi edilen farelere yeni tümörler verdiğinde, kanseri kendileri savuşturmayı başardılar. Araştırmacılar, bu tekniğin kanser hastaları için daha etkili tedavilere yol açabileceğine inanıyor. Kaynak: Newsworthy
    1 puan
  13. Yaşlı ve kör adam görüşünü geri kazandı: dünyanın ilk ototransplantasyonu devrim niteliğinde Kullanılan teknik Doktorlar, sklera ve konjonktivayı içerecek şekilde büyütülmüş bir kornea ototransplantı gerçekleştirdiler. Bu yenilikçi teknik, hastanın diğer kör gözden alınan dokuyu kullanarak görüşünü kısmen geri kazanmasına olanak sağladı. İlgili uzmanlar Ameliyat, Üniversite Göz Kliniği Molinette'in direktörü Profesör Michele Reibaldi ve kornea cerrahisinde dünyanın önde gelen uzmanlarından Profesör Vincenzo Sarnicola tarafından gerçekleştirildi. Uzmanlıkları sayesinde, hasta bir gözündeki görüşü diğer gözünden geri kazanabildi. Hastanın uyanışı Ameliyattan sonra basına konuşan hasta, "Uyandığımda parmaklarımın ve elimin hatlarını görmeye başladığımda sanki yeniden doğmuş gibiydim." Çığır açan operasyon sayesinde adam, işlevsel olarak kurtarılamayan sol gözünün iyi oküler yüzeyinden yararlanarak tekrar görebildi. (Resimde: Soldan: Enrica Sarnicola, Enza Suozzo, Vincenzo Sarnicola ve Michele Reibaldi) Müdahaleyi tekrarlama olasılığı Ameliyatın istisnai doğasına rağmen doktorlar, ameliyat edilen ilk hastayla aynı koşullar altında diğer vakalarda tekrarlanabileceğine inanıyor. 83 yaşındaki oyuncunun sol gözü geri dönüşümsüz retina körlüğü nedeniyle görme kaybı yaşamış ve son 10 yıldır nadir görülen bir durum nedeniyle sağ gözü kör olmuştu. Torino'dayız (İtalya) İtalya'nın Torino kentindeki Molinette hastanesinde gerçekleştirilen istisnai bir ameliyat, iki farklı hastalık nedeniyle tamamen kör olan 83 yaşındaki bir hastanın görüşünü kısmen geri getirdi. Bu dünyanın türünün ilk ameliyatı, bir gören gözün iki kör gözden yeniden yapılandırılmasına izin verdi. Kaynak: Healthily
    1 puan
  14. Alzaymır (Alzheimer) Atılımı? Araştırmacılar Hastalarda Görme Kaybını Azaltabilecek Yeni Bir Omega-3 Asiti Buldu Araştırmacılar, Pazartesi günü yayınlanan yeni bir araştırmaya göre, Alzheimer hastalarında potansiyel olarak görsel düşüşleri engelleyebilecek yeni bir omega-3 yağ asidi geliştirdiler, ancak yaklaşık 6 milyon Amerikalıyı etkileyen zayıflatıcı hastalığın tedavisi hala yok. Ana unsurlar Chicago, Illinois Üniversitesi'ndeki araştırmacılar, dokosaheksaenoik asit adı verilen ve yavaş yavaş aşınan en yaygın bunama türü olan Alzheimer hastalığı olan kişilerde görme düşüşlerini azaltmak için gözün retinasına geçebileceğini söyledikleri bir omega-3 yağ asidi geliştirdiler. bilişsel yetenekler ve hafıza. Fareler kullanılarak yapılan laboratuvar testlerinde, araştırmacılar, yağ asidi alımının farelerin retinalarındaki asit varlığını artırdığını ve insan Alzheimer hastalarındakine benzer görme bozukluklarını azalttığını buldu. DHA olarak da adlandırılan asit, araştırmacıların kan dolaşımından retinaya gidemediğini söylediği günlük balık yağı takviyesinde bulunan benzer bir omega-3 asidinden farklıdır. Mississippi Eyalet Üniversitesi araştırmacısı Kendra Farrow'a göre, öncelikle yaşlı yetişkinleri etkileyen nörodejeneratif bir durum olan Alzheimer Hastalığı, kişinin gözleri hala çalışıyor olsa bile beynin görsel bilgileri işlemesindeki bir başarısızlık nedeniyle periferik görme kaybı da dahil olmak üzere görme bozukluğunu içerir. Amerikan Oftalmoloji Akademisi'ne göre görme bozuklukları genellikle derinlik algısındaki değişiklikleri, okuma güçlüğünü ve zıt renkleri deşifre etme problemlerini içerir. Büyük sayı 5.8 milyon. Bu sayının 2060 yılına kadar 14 milyona ulaşmasını bekleyen Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi'ne göre, 2020 itibariyle bu kadar Amerikalı Alzheimer ile yaşıyor. Alzheimer, ABD'deki yetişkinler arasında altıncı önde gelen ölüm nedenidir. Şaşırtıcı gerçek Alzheimer için bir tedavi olmamasına rağmen, son yıllarda araştırmacılar, erkek erektil disfonksiyon ilacı Viagra'nın kullanımı da dahil olmak üzere, onu geliştirme riskini azaltmayı amaçlayan tedaviler bulmuşlardır. Nature Aging dergisinde 2021 yılında yapılan bir araştırmadaki araştırmacılar, sildenafil olarak da adlandırılan Viagra kullanan yetişkinlerin hastalığa yakalanma riskinin %69 oranında azaldığını buldu. Alzheimer teşhisi konma şansı daha düşük olan daha zengin yetişkinler tarafından. 2021'de Gıda ve İlaç İdaresi, Boston merkezli biyoteknoloji şirketi Biogen'in beyindeki bir proteine saldırarak hastalığın ilerlemesini potansiyel olarak yavaşlatmayı amaçlayan antikor tedavisi aducanumab'ı onayladı - ancak FDA'nın kararı klinik verilere göre eleştirildi ilacın hızlandırılmış onayında kullanılır. Ocak ayında FDA, Biogen ve Japon ilaç devi Eisai'nin hastalığın ilerlemesini yavaşlatmayı da amaçlayan antikor tedavisi lecanemabı onayladı. Haber Mandalı İsviçreli ilaç şirketi Roche geçen hafta, ilaç devi Eli Lilly ile Alzheimer'ın erken evrelerini tespit etmeye yardımcı olabilecek ve potansiyel olarak yetişkinleri daha erken tedavi yoluna sokmaya yardımcı olabilecek bir kan testi geliştirmeyi planladığını duyurdu. Spesifik olarak, kan testi, hastalığın gelişimiyle bağlantılı olarak kandaki bir proteinin seviyelerini ölçecektir. Kaynak: Forbes
    1 puan
  15. Brooklinn Khoury Son Dudak Rekonstrüksiyonu Ameliyatının Sonuçlarını Açıkladı: 'Neredeyse Bitiş Çizgisinde' Brooklinn Khoury, en son - ve umarız nihai - rekonstrüktif ameliyatının sonuçlarını gösteriyor. Perşembe günü, profesyonel kaykaycı, son prosedürü olmasını beklediğinden sonra yüzünün bir dizi fotoğrafını sosyal medyada yayınladı. 23 yaşındaki oyuncu, 2020'de bir çukur boğanın saldırısına uğradıktan sonra üst dudağını ve burnunun bir kısmını kaybettikten sonra şimdi yedi rekonstrüktif ameliyat geçirdi. Büyük gün öncesinde Khoury, bu ameliyatın neyi gerektirdiğini ve bu uzun yolculuğun sonuna yaklaşırken nasıl hissettiğini İNSANLAR'a açtı. Khoury, PEOPLE'a, "Temel olarak, doktorum bu ameliyatta üst dudağı yeniden yaratıyor - bir Cupid'in yayı ve orta sütunları yaratıyor. Bu, dudağımı daha estetik gösteriyor," diyor ve ameliyatlarının tipik olarak tüm gün sürdüğünü belirtiyor. "Doktorum çok dikkatli ve her şeyi mükemmel yapmak istiyor." İyileşme sürecinin altı haftaya kadar sürebileceğini ve ameliyattan hemen sonra üst dudağında herhangi bir his olmayacağını, bunun da dört ayı bulabileceğini belirtiyor. Khoury, Harbor-UCLA Tıp Merkezi'ndeki doktorunun mükemmeliyetçi olduğunu söylese de, köpek saldırısından sonra, her ameliyattan sonra yüzünün nasıl görünmesini istediğine dair hiçbir beklentisi olmadığını itiraf ediyor. "Benim kişisel umudum, tıpkı yaptığım herhangi bir ameliyat gibi, gördüğüm şeyi sevmeyi öğrenmek," diye açıklıyor. "Önceden hiçbir önemi olmayan küçük şeylere odaklanıyordum. Örneğin, saldırı olduğu sırada üst dudağımda bir sivilce vardı ve bu konuda çok güvensiz olduğumu hatırlıyorum. Sonra 15 dakika sonra, tüm dudağım gitmişti." Khoury, "Yani, bakış açımı değiştirdiğini düşünüyorum ve şimdiki zamanda yaşamayı ve güzelliğin bir tanımı olmadığını öğrendim" diye devam ediyor Khoury. "Tabii ki nasıl göründüğümü görmenin ve [saldırıdan önce] kendimi görmenin heyecanı var. , bilirsin, hayata yeniden başla." İleriye bakan Khoury, bu ameliyatları geride bırakmaya ve saldırıdan önce sürdürdüğü yüksek hızlı yaşam tarzına devam etmeye istekli olduğunu söylüyor. "En zor şeylerden biri, hareketsiz oturmak ve dikkatimi aktif olmamaya ve yürüyüşe, bisiklete, sörfe ve paten kaymaya yeniden odaklamak zorunda olmak" diyor. "Ama neredeyse bitiş çizgisindeyiz." Khoury, PEOPLE'a 2020 saldırısından bu yana çok yol kat etmesine ve hayatının bazı bölümlerinin değişmesine rağmen koruduğu tek şeyin kendine olan güven olduğunu söylüyor. "Her zaman kendine güvenen bir insan oldum ve neye benzediğimi hiçbir zaman gerçekten umursamadım. Kendimi ve görünüşümü gerçekten seviyorum ama toplum her zaman benim gibi düşünmüyor" diyor. Bu nedenle, kaba bakışlara veya yorumlara rağmen hikayesini sosyal medyada paylaşmaya bu kadar açık davranıyor. Khoury, "Şahsen benim için bilinçli olmanın bir anlamı yok ve bence sosyal medyada paylaşım yapmak kesinlikle iyileşmeye yardımcı oldu," diye devam ediyor Khoury. "Sosyal medyada çok şeffafım. Gördüğünüz şey şahsen nasıl olduğum." "Evet, en zor kısım insanların olumsuz tepkileri oldu. Ama benim paylaştığım şey, buna benzer bir şey yaşayan başka biri için, böylece ilişki kurabilecekleri birileri olsun," diye ekliyor. "Başka biri de aynı şeyi yaşıyorsa bende teselli bulabilir umuduyla daha fazla gönderi paylaşıyorum." Kaynak: People
    1 puan
  16. Christina Applegate'in Walk of Fame Ojelerini, MS (Multipl skleroz) Teşhisi Hakkında Güçlü Bir Mesaj Gönderiyor Christina Applegate, 14 Kasım'daki Hollywood Walk of Fame töreninde manikürüyle son açıklamayı yaptı. - İlk olarak Ağustos 2021'de paylaştığı multipl skleroz teşhisine çok ince bir darbe. Manikürcü Vanessa Sanchez, çekici görünümü yaratmak için Manucurist Paris'in Hollyhock ve Snow tonlarında jel yerine geçen bir cila olan Green Flash LED Cila kullandı. "Christina bana tırnaklarıyla gerçekçi bir açıklama yapmak istediğini söyledi." Sanchez, "Birkaç hafta önce, Christina ve ben onun manikürünü planlamaya başladık, çünkü o önümüzdeki haftanın olaylarla dolu olacağını biliyordu," dedi. "Hafta, bugünün Hollywood Şöhret Kaldırımı'na girişiyle başladı." Sanchez'e göre, Applegate'in çoğu ojeye alerjisi var, bu nedenle vegan, HEMA içermeyen marka, MS teşhisine güçlü bir selam vermek için mükemmeldi. Sanchez, "Ona Green Flash'tan bahsettiğimde, denemek için hemen heyecanlandı çünkü malzemelerin tamamı doğal ve cilasının kurumasını beklemek zorunda kalmayacaktı." Siyah kıyafetine uyması için koyu, sonbahar renklerini tercih eden Applegate, görünümünü ayak parmaklarına kadar genişleterek ödülünü çıplak ayakla kabul etti. Sanchez, "Christina bana tırnaklarıyla kelimenin tam anlamıyla bir açıklama yapmak istediğini ve tırnaklarında FU MS harfleri olmasını istediğini söyledi," diye devam etti. "Bunu beyaz yapmayı seçtik, bu yüzden karamsar, zengin kırmızı rengin üzerinde göze çarpıyordu. Ortaya çıkan görünümden ikimiz de heyecan duyduk." İleride, Applegate'in manikürüne daha yakından bakın ve onun ojesinin birebir aynısını satın alın.
    1 puan
  17. Güney Kore'de Cadılar Bayramı kutlamaları sırasında büyük bir kalabalığın arasında ezildikten sonra en az 140 ölü ve düzinelerce insan kalp krizi geçirdi BBC'nin haberine göre, Güney Kore'de bir kalabalığın artmasının ardından yaklaşık 59 kişi öldü ve düzinelerce kişi yaralandı. Olay, Seul'de popüler bir gece hayatı bölgesinde Cadılar Bayramı şenlikleri sırasında meydana geldi. Yetkililer, yüzlerce ilk müdahalecinin olay yerinde ezilenlere yardım ettiğini söyledi. New York Times'a göre, Güney Kore'nin Seul kentindeki bir Cadılar Bayramı festivalinde Cumartesi günü kalabalık bir kalabalıktan sonra en az 140 kişi öldü. Rapora göre yetkililer, Itaewon-dong bölgesinde parti yaptıktan sonra 150 kişinin de yaralandığını söyledi. AP'nin bildirdiğine göre, yüzlerce ilk müdahale olay yerine yaralılara yardım etmek için geldi. Yetkililer çıkışa bazı katılımcıların öldüğünü söyledi, ancak yetkililer ölüm sayısını açıklamadı. The Independent'a göre ilk haberler, artışın gece hayatı merkezindeki bir barda bir ünlünün haberlerinin yayılmasından sonra gerçekleştiğini kaydetti. Çevrimiçi yayınlanan bir video, sağlık görevlilerinin çökenlere yardım etmek için çabaladığını gösteriyor. BBC'ye göre, bölgede yaklaşık 100.000 kişi vardı ve COVID-19 pandemisinden bu yana ilk maskesiz büyük toplantı oldu. Haberlere göre, Güney Kore Devlet Başkanı Yoon Suk-yeol, yaralananların tedavisi ve şenliklerin güvenliğinin gözden geçirilmesi için çağrıda bulundu. Kaynak: Insider
    1 puan
  18. Günün Fotoğrafı - Fotoğrafları (Türkiye ve Dünyadan)
    1 puan
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.