Zıplanacak içerik

Ekonomi - İş Dünyası - Kariyer - İnsan Kaynakları

Ekonomi, iş dünyası ve kariyer hakkında her şey buraya...

  1. *Asansör sistem montajları(her tip sistem ve kapasitede) *Elektrik kumanda panoları(İlgili sistemlerin kumanda kontrolleri) *Gezer fabrika vinç elektrik donanımları(Elektrik ve teknik servis) İzmir(Ege bölgeside olabilir)sınırları dahilinde Montaj ve teknik servis hizmetleri İlgili konularda pazarlama ve malzeme satışı ve benzerleri konularında bayilik ve teknik servis alınacaktır. Konu ile ilgilenen firma veya şahıslara duyurulur. İletişim: Bülent Tazegül [email protected] 05355179491-5555786812 İzmir

    • 0 cevap
    • 3,8b görüntü
  2. Started by Admin,

    Ekip Çalışması : Enerjiyi Bölme Sanatı İnsanlar dünyaya koloniler halinde gelmiş ve her zaman sürü halinde yaşamışlar. İnsanın geç gelişmesinin en büyük nedeni ise, sürü halinde yaşamak zorunda olduklarını geç keşfetmelerinden kaynaklanıyor. İnsanlığın varoluşuyla birlikte bölünmeler başlamış. İlk çağlarda doğan insan kendi başına yaşamaya çalışmış fakat bunun zor olduğunu eninde sonunda anlamışlar. Bilim adamları bunu bir örnekle anlatmaya çalışırlar. İlk insan ağaçtaki elmayı tek başına koparmaya çalışmış fakat başaramamış. Görmüş ki elma koparmak, türünün diğer bireylerinden yardım alırsa daha da kolaylaşır. İnsan kolay yaşamak için bir sürü psikolojisiyle yaşamayı…

    • 1 cevap
    • 12,2b görüntü
  3. Started by kuzenlary_,

    -------------------------------------------------------------------------------- Merhaba arkadaslar ben formunuza yenı uye oldum hemen bı soruyla baslamak ıstıyorum tabı yardımcı olursanız cok memnun olurum Ben yurt dısından distribitörluk almak ıstıyorum yurt dısındakı fırmayla temasa gectım ve anlastım sımdı turkıye de bı fırma kurmak ıstıyorum nasıl bı fırma kurmalıyım nerelere basvurmalıyım kısacası neler yapmalıyım simdiden hepınıze tesekkur ederım

    • 0 cevap
    • 2,4b görüntü
  4. Started by Ozer,

    ÖĞRENCİLER KONGRE FUAR VEYA ORGANİZASYONLARDA ÇALIŞMIŞ,ÇALIŞMAK İSTEYEN,İYİ DERECEDE İNGİLİZCE BİLEN BAY-BAYAN ARKADAŞLAR ARIYORUZ. ÇALIŞMAK İSTEYENLER BİZE ACİL CV YOLLARSA SEVİNİRİZ. 0537 446 50 82 [email protected] Özer Yıldız Not:24 Nisandan sonra mülakatlar başlayacaktır.Acele ediniz.

    • 0 cevap
    • 4,7b görüntü
  5. Started by chromakey,

    herkezin uzman olduğu bir dal vardır güçlerimizi birleştirerek voltranı oluşturabiliriz. aramızda ortak bir para toplarız saadet zinciri oluştururuz:))) şaka bir tarafa toplanan bu para gene oy birliği aramızdan birinin hesabına yatar. aramızda ki uzmanlıkların en mantıklısıyla bir iş kurulur veya değerlendirilir. mantıksız gelebilir ama inanmak başarmanın yarısıdır. hem aramızda işsiz olanlarada bir iş olanağa sağlamış oluruz...

    • 2 cevap
    • 8,3b görüntü
  6. Started by soltin,

    Tüm dünyada olduğu gibi medya sektörü içerisinde yer alan meslekler ülkemizde de gözde bir hal aldı. Fakat yine küreselleşmenin etkisiyle bu sektörde tekelleşmenin egemenliği altında. Bu sebeple zaten içinde bir çok zorluğu barındaran bu alanın meslekleri daha da zorlaşmaya başladı. Bu alanda eğitim gören ve meslekte yeni yeni yol çizmeye başlayan biri olarak bu alanda çalışmak isteyenlere küçük tavsiyelerim olacak. Elbette bu meslekleri yıllarca yapan ve benden daha tecrübeli olanlar var ama, benim kaygım bu alanda seçimini yapacak olanlara biraz da olsa da şimdiye kadar edindiğim tecrübelerimi paylaşıp tercihlerinde daha aydınlatıcı olabilmek. Tüm sektörü kapsayan b…

    • 1 cevap
    • 6,1b görüntü
  7. Started by mkolcu,

    Merhaba! Uluslararası bir şirkette ; Part-time,full time,çalışmak isteyen ev hanımları,öğrenciler memurlar kendi işinizin patronu olmak istermisiniz? Eğer iyi bir kariyer iyi eğitim almaya ve öğrenmeye açık iseniz tam size göre bir iş Eğer ciddi iseniz mail atın [email protected] görüşelim! Not:Bu pazarlama işi değildir.

    • 0 cevap
    • 2,8b görüntü
  8. Started by Admin,

    İş arayanlara ipuçları “Özgeçmişler kısa ve öz olmalı, dilbilgisi, yazım kuralları ve anlatıma dikkat edilmelidir” İşverenlerin artık, elemanlarda aradığı teknik özelliklere ilave olarak, işin içine psikoloji, kişilik analizi, iletişim becerileri ve davranış özelliklerini de kattığını belirten Öner, iş arayanların öncelikle iyi bir özgeçmiş yazmaları gerektiğini söyledi. Özgeçmişlerde kişisel bilgi, ulaşım bilgisi, iş deneyimi, eğitim durumu, beceriler, kariyer hedefi, yabancı dil ve bilgisayar bilgisi, referanslar ve hobilerin yer alması gerektiğini anlatan Öner, özgeçmişe yazılacak hobilere ilişkin olarak, “Hobilere genellikle kitap okumak, sinemaya gitmek, spo…

    • 0 cevap
    • 3,3b görüntü
  9. Started by Admin,

    "NLP; Farkı Yaratan Fark" Dünya Kupası'nda A Milli Futbol Takımı'nın danışmanlığını yaparak, kazanılan bu önemli başarıda etkin bir rol oynayan Turgay Biçer, sadece spor değil, iş ve eğitim dünyasında mesleki ve kişisel gelişime yönelik NLP orijinli seminerler veriyor. Çeşitli dergi ve gazetelerde köşe yazıları yazan ve TRT 2'de Başarı Basamakları adlı programı yapan Biçer'in NLP Kişisel Liderlik, Doruk Performans ve Kazanmak Beyinde Başlar isimli kitapları bulunuyor. Gerek ulusal gerekse uluslararası spor ve iş çevrelerinde, NLP, mentörlük ve spor psikolojisi alanlarında etkili bir isim olan, birçok profesyonel sporcu ve takıma danışmanlık yapan, iş dünyasında …

    • 0 cevap
    • 9,4b görüntü
  10. Started by Admin,

    KARİYERİNİZE BAŞLARKEN GÖZ ÖNÜNE ALMANIZ GEREKEN ÜÇ KRİTER Genç bir insansınız, üniversiteden yeni mezun oluyorsunuz. Hangi bölümü bitirmiş olursanız olun, ilk başta ülkenizdeki koşullarla, çevre koşullarıyla bir kere yüzleşiyorsunuz. Ülkenin genel şartları elbetti herkesi, hepimizi, özellikle de kariyerlerinin henüz başındaki gençleri etkiliyor. Ancak, akıntıya, rüzgara kapılmamak şart. Türkiye gelişme yolunda büyük adımlar atabilen, büyük bir ülke. Hem de dünyanın neresinde olursanız olun, sağlam bir kariyer için en önemli şartlar kişinin kendi içinde yerine getirmesi gereken hususlar. Ne istediğini bilmek Üniversite gibi okullardan mezun olan insanlar eğ…

    • 0 cevap
    • 3,6b görüntü
  11. Started by Admin,

    İŞE GİRDİĞİNİZİN İLK AYINDA İŞİNİZE SAHİP ÇIKMANIN YOLLARI Genellikle işverenler işe aldıkları kişilere bir deneme süresi verirler. Türkiye'de bu süre yaygın olarak bir aydır. Bu bir ayın sonunda kendini kanıtlayan kişiler, işlerinde kalırlar. Bu süre çalışan kişinin iş yeri ortamında kendisini ispatlaması ve iyi bir intiba bırakması açısından da tam bir test süresidir. İlk ayda gelişen ilişkiler, sonrasında çiçek açacak tohumlar gibidir ve günün birinde kariyerinizde bunların meyvesini toplayabilirsiniz. Bu nedenle bir aylık "balayı" süresini iyi değerlendirmeniz şart. İşyerinizdeki insanları tanımaya çalışın İşe girdiğiniz ilk iki haftayı özellikle gözleme …

    • 0 cevap
    • 6,1b görüntü
  12. Started by Admin,

    "İZNE ÇIKMAK İSTİYORUM" Çalışma hayatının en güzel yanlarından biri de yıllık izni kullanma zamanının gelip çatmasıdır kuşkusuz. Özellikle yaz ayları yaklaştığında izin dönemleri konuşulmaya başlar. Ancak, çalışanların hemen hepsi yaz aylarında izin kullanmak isterlerse, ortaya kimi sorunlar çıkabilir. Dinlenme, çalışma hayatının önemli bir parçası, kariyerde başarının anahtarıdır. Doğru zamanlama ile doğru bir izin dönemi, sizi zinde tutacak ve verimliliğinizi arttıracaktır. Ancak, arkanızda rahatsız bir ortam bırakmamalı, aklınızın işte kalmaması için özen göstermelisiniz. İzin kullanmak kadar izne hazırlanmak da önemlidir. Zamanı iyi ayarlayın... İzne çı…

    • 0 cevap
    • 4,4b görüntü
  13. Started by Admin,

    İŞ YERİNİZDE İLİŞKİLER Haftanın neredeyse %70'ini çalıştığımız iş yerindeki insanlarla geçiriyoruz. Haftanın 5-6 günü, en az 45 saat onlarla aynı ortamı paylaşıyoruz. İş arkadaşlarımız bu bağlamda bizim bir ikinci ailemiz bile sayılabilir. Dolayısıyla ikinci ailemizle geliştireceğimiz diyaloglara ve ilişkilere büyük özen göstermeliyiz. İş yerinizdeki yoğun tempoyu, sıkıntılı saatleri, yorgunlukları dengeleyecek olan bu ilişkilerdir, dolayısıyla yaptığımız iş kadar, iş arkadaşlarımızla olan ilişkilerimiz de oldukça önem taşır... En yakın iş arkadaşınızla... En yakın iş arkadaşınız, en yakın arkadaşınız değildir belki, fakat iş yerinde herkesin mutlaka öyle b…

    • 0 cevap
    • 7,6b görüntü
  14. KARİYERİNİZDEKİ BAŞARINIZI FENG SHUİ İLE PEKİŞTİRİN Geomansi ya da yaygın kullanımı ile Feng Shui, Batı'da yerleştirme sanatı olarak kabul görse de özünde kozmik enerjinin uygun şekilde kullanılması sanatı olarak tarif edilebilir. Kökeni eski Çin uygarlığına kadar uzanıyor. Çinliler, Feng Shui'yi tapınakların, köylerin, kasabaların, evlerin, işyerlerinin toprağın enerjisiyle (chi) uyum ve ahenk sağlayacak şekilde belirlenmesi için kullanıyordu. Bir toplantıya girecek olduğunuzda, öncelikle oturacağınız yeri iyi belirleyin. Sivri bir köenin bulunmadığı bir noktaya oturun, özellikle masaların köşelerinden kaçının, sizi işaret eden bir sivrilik bulunmamasına dikkat e…

    • 0 cevap
    • 12,5b görüntü
  15. Started by Admin,

    BAŞARI İÇİN GİYİNMEK İş ortamlarında, özellikle de işe alınma aşamasında, görünümüzün de önem taşıyabileceğini unutmamalısınız. Kimi işler, özellikle prezantabl görüntüye gereksinim duyar. Kimi işler de ise, görünümünüz işin kusursuz bir parçasıdır. Eğer siz de böyle bir işte çalışıyorsanız ya da bu tür bir sektörde kariyer peşindeyseniz, gardrobunuzu düzenlerken bir takım kriterleri göz önüne almanız gerekebilir. İlk izlenim, genellikle otuz saniyelik kısa bir zaman içinde edinilir. Bu izlenimler gerçeği yansıtmıyor olabilir. Ama dış görünüşümüz, tavırlarımız, duruşumuz karşımızdaki kişiye ister istemez bizimle ilgili pek çok mesaj iletir. Özgüven, ahlaki yapı, …

    • 0 cevap
    • 6,5b görüntü
  16. Started by Admin,

    MOTİVASYONLU ÇALIŞMAK Babam bana çalışmayı öğretti fakat çalışırken eğlenmeyi hiç öğretmedi. Çalışmayı hiçbir zaman sevmedim ve bunu açıkça itiraf ediyorum. Okumayı sevdim, fıkra anlatmayı, konuşmayı ve gülmeyi sevdim fakat çalışmayı asla sevemedim. Bu sözler Amerika Birleşik Devletleri'nin 16'ıncı başkanı Abraham Lincoln'a ait. Psikologlar bu durumu Abraham Lincoln'un motivasyon eksikliğine bağlıyorlar. Doğrumudur bilinmez fakat motivasyon sayesinde ne kadar güçlü olabileceğinizi bir düşünmelisiniz… Hedef çok önemli… İş yerinizde gün içerisinde mutlaka can sıkıcı şeyler oluyordur. Hatta bu her gün başımıza geliyor. Patronunuzun kaprisleri, iş arkadaşlarınız…

    • 0 cevap
    • 12,1b görüntü
  17. Started by Admin,

    UZAK DİYARLARDA İŞ SAHİBİ OLMAK Dünya gitgide küçülüyor, artık uçağa binip soluğu dünyanın öbür ucunda alabiliyorsunuz. Bazen çalışma şartları sizi doğup büyüdüğünüz, uzun süre yaşadığınız yerlerde uzaklaştırıyor. Pek çok kişi uzaklıktan ürker ve kimi zaman büyük iş fırsatlarını sırf bu ürküntü yüzünden kaçırır. Yurtdışında ya da uzak bir kentte iş bulduğunuzda, size yardımcı olabilecek bir kaç öneriyi sıralayalım, dedik. Gittiğiniz yer hakkında bilgi edinin Çalışacağınız yere varmadan evvel, oralarda olup bitenler hakkında mümkün olan her şeyi okuyun. Adından bahsetmeye değer her topluluğun gazetesini ya da yayınlarını Internet üzerinde bulabiliyorsunuz. Her…

    • 0 cevap
    • 3,6b görüntü
  18. Started by Admin,

    İŞ BAĞIMLISI OLMAYI ENGELLEMEK ELİNİZDE İşinizde çok iyi koşullarla terfi alıyorsunuz ve bu sizi çok heyecanlandırıyor. Mevcut ekonomik koşullarda belki yapmanız gerekeni yapıyorsunuz ve işinize dört elle sarılıyorsunuz. Ama bu arada sosyal ilişkileriniz zayıflıyor. Arkadaşlarınızla görüşemez oluyorsunuz. Sevdiğiniz kişiye, ailenize zaman ayıramaz oluyorsunuz. Hepsinden önemlisi kendinize ayıracak iki dakikanız kalmıyor. O zaman kabul edin, siz işinize bağımlısınız. İş dünyasında pek çok insan böylesi açmazlara düşüyor. İster istemez, hayatınızı devam ettirmek, mevcut standartlarınızı korumak için azimli bir biçimde çalışmanız gerekiyor. Ama, insan ilişkileri de…

    • 0 cevap
    • 3,2b görüntü
  19. Started by Admin,

    İŞ GÖRÜŞMELERİNDE BAŞARININ SIRLARI Bir iş görüşmesine çağrıldınız. Çekişmenin maksimumda olduğu bir ortamda ve zorlu mülakatların ortaya çıktığı bir dönemde eğer işi almak istiyorsanız cephaneliğinizdeki en iyi silahları kuşanmanız gerekiyor. İlk olarak kendinize güvenin. Daha sonra kişilik özelliklerinizi ve favori çalışma tarzınızı belirleyin. Bir lider mi yoksa takipçi misiniz? Bir takımın parçası olmak mı hoşunuza gidiyor yoksa yalnız çalışmayı mı seviyorsunuz? Bu işi neden istediğiniz hakkında şüpheleriniz olmasın ve işe ne gibi yenilikler getirebileceğinizi düşünün. Başvurduğunuz işin tanımını dikkatle okuyun. İş için neden en iyisi olduğunuzu açıklayan …

    • 0 cevap
    • 9b görüntü
  20. Started by Admin,

    İŞ YERİNDE ZOR BİR GÜNÜN ÜSTESİNDEN GELMEK İş hayatı insan hayatının vazgeçilmez bir parçası haline geldiğinden bu yana, insanlığın mevcut iş koşullarını daha iyi bir hale getirme çabası bitmedi. İş yerinde olup bitenler, çalışan insanların hayatının hemen her anını etkileyecek güce eriştiler. İşi işte bırakıp akşam eve tertemiz bir zihinle dönmek çoğu zaman mümkün değil. Özellikle de kendini işine büyük bir bağlılıkla adayan kimseler için. Hal böyleyken, iş hayatındaki zor saatlerin üstesinden gelmek, bu saatleri daha çekilir ve kolay kılmak için de çaba göstermek gerekiyor. Küçük Molalar: İş yerinde çok yoğun bir gün geçiriyorsanız, öncelikle küçük molalar ve…

    • 0 cevap
    • 4,6b görüntü
  21. Started by Admin,

    İŞ YERİNDE LİDERLİK Liderliği; karakter, stil, karizma veya şevk gibi pek çok özellik oluşturur. En güçlü karizmatik lider bile elinde liderlik için gerekli araçlara sahip olmazsa başarısız olabilir. Bu araçlar arasında plan yapabilmek ve organize olmak da bulunuyor. Etkili bir gündemi bütünlüklü bir biçimde sunmayı bilebilmek, yaratıcı ve düzenli bir toplantı düzenlemek, o toplantıyı yönetmek, bilgi akışınızı programlamak; zafer ile yenilgi arasındaki farkı meydana getirebilir. Organizasyonun birliğini korumak ve onu ilerki çatışmalardan korumak için oyların dakika dakika kayıdını tutmanın önemi kavramak çok önemli. İş yerinde her çalışanı aynı anda memnun edebilen …

    • 0 cevap
    • 5,6b görüntü
  22. Started by Admin,

    İş görüşmesinde bunlara dikkat!.. ABD'de özel iş bulma kuruluşu CareerBuilder tarafından işverenler nezdinde yapılan bir araştırma, iş görüşmesi sırasında adayların yaptıkları en önemli hataları ortaya koydu. ABD'de iş başvurusu yapanların görüşmede yaptıkları bir numaralı hata, işverenle yanlış iletişim kurmaları. Bazıları önceden hazırladıkları konuşma tarzı ve ses tonuyla mülakat yaparken, bazıları da sadece tek kelimelik yanıtlarla konuşuyor. Araştırmaya göre, iletişim hatası yapanlar bazen yanıtlardan çok kişisel sorunları ve sosyal yaşamlarıyla ilgili gereksiz bilgiler verirken, bazıları da fazla samimi yanıtlar veriyor. Kimileri eski…

    • 1 cevap
    • 9,5b görüntü
  23. Started by Admin,

    Teşekkür mektubu görüşmeden sonra yazıldığı için, iş yerinden ve sizin isteklerinize uygunluğundan bahsedebileceğiniz daha kişisel bir mektuptur. Görüşme esnasında, görüşmecinin değerlerini ve nelere önem verdiğini iyi dinlemeli ve bunları teşekkür mektubunuzda belirtmelisiniz. Etkili bir teşekkür mektubu sayesinde olumlu bir izlenim bırakır ve işe başvuran diğer kişilerden kendinizi farklı kılabilirsiniz. TEŞEKKÜR MEKTUBU YAZMA İPUÇLARI Teşekkür mektubunda edindiğiniz pozitif izlenimlerden bahsedin. Görüşme sırasında bahsedemediğiniz, pozisyon için uygun olduğunu düşündüğünüz özelliklerinizden bahsedin. Pozisyonun gerekliliklerini ve şirketin yapısını iyi anla…

    • 0 cevap
    • 46,9b görüntü
  24. Started by Admin,

    Referans mektubu yazma Psikolojide, gelecekteki performansın en iyi kanıtının geçmiş performans olduğu düşüncesi oldukça yaygındır. Şirketler, eleman alımı sırasında karşılıklı görüşmelerin ve testlerin tamamlanmasını takiben genellikle adaydan referans mektubu sunmasını isterler. Bunun altında yatan esas neden, adayın görüşmeler sırasında aktardığı bilgilerin doğruluğunu test etmektir. Psikolojide, gelecekteki performansın en iyi kanıtının geçmiş performans olduğu düşüncesi oldukça yaygındır. Şirketler adayın geçmiş tecrübelerini kendisinden dinlerken, bu tecrübeler sırasında gerçekleştirilmiş çalışmanın “kalite”si hakkındaki bilgiyi üçüncü kişilerden edinm…

    • 0 cevap
    • 33,7b görüntü
  25. Started by Admin,

    İstifa mektubu yazma İstifa etmek aslında kariyeriniz ve kendi gelişiminiz için yeni bir başlangıç olabilir. Günümüzde iş değiştirme profesyonel iş yaşantısının rutin ve değişmez bir gerçeği olarak yer almaktadır. Eskiden var olan çok uzun yıllar bir şirkette çalışmanın yerini belirli bir şirkette deneyim ve bilgi kazanarak, edinilen bilgi ve deneyimin yeni kültürlere aktarılması almaktadır. Tüm bunları düşündüğünüzde istifa etmek aslında kariyeriniz ve kendi gelişiminiz için yeni bir başlangıç olabilir. Böyle bir değişimi düşünmenizin sebebi mevcut pozisyonunuzun istediğiniz gelişim ortamın sunmaması olabilir. Fakat profesyonel gelişiminizde oldukça etkil…

    • 0 cevap
    • 23,2b görüntü

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.