Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

İŞ YERİNDE LİDERLİK


Önerilen İletiler

  • Admin

İŞ YERİNDE LİDERLİK

 

Liderliği; karakter, stil, karizma veya şevk gibi pek çok özellik oluşturur. En güçlü karizmatik lider bile elinde liderlik için gerekli araçlara sahip olmazsa başarısız olabilir. Bu araçlar arasında plan yapabilmek ve organize olmak da bulunuyor. Etkili bir gündemi bütünlüklü bir biçimde sunmayı bilebilmek, yaratıcı ve düzenli bir toplantı düzenlemek, o toplantıyı yönetmek, bilgi akışınızı programlamak; zafer ile yenilgi arasındaki farkı meydana getirebilir. Organizasyonun birliğini korumak ve onu ilerki çatışmalardan korumak için oyların dakika dakika kayıdını tutmanın önemi kavramak çok önemli. İş yerinde her çalışanı aynı anda memnun edebilen bir tempo kurabilmek, ancak çok iyi kurallar ve yönetim aracılığıyla mümkün olabiliyor. Bu araçlar olmadan bir lider karmaşıklık içinde kaybolmaya mahkum olabilir.

 

Bir toplantı ayarlamanın standart metoduna ajanda denmekte. Temel olarak bu bir dönem ödevi taslağına benzer. Bir ajandada tarihler, toplantı yeri ve toplantı gündemi bulunur. Toplantılardan sonra görevler ve önemli bilgiler not alınabilir. Toplantının kayıtları da ajandayı tamamlar.

 

İş yönetiminde ajanda tutmanın farklı varyasyonları var ve bunun için harfler kadar sayılar da kullanılabiliyor. Aslında iyi bir ajanda hazırlamak, bir proje taslağı hazırlamaya benziyor. Etkili bir biçimde ajanda tutmak için çeşitli bilgisayar programları da bulunuyor. Bu programlar, toplantıyı takip etmeyi ve her konuşmacının kendisine verilen zaman zarfında konuşmalarını bitirmelerini kolaylaştırabiliyor.

 

Tutanaklar grubun resmi kayıtları olarak bir organizayonun başka bir önemli noktasını oluşturmakta. Bazı organizasyonlarda sekreter ya da bir yönetici tutunakları sesli bir şekilde okuyup çalışanların fikirlerini oylamak için görevlendirilir. Tutanaklar bir organizasyon içindeki oylama sistemini n bütünlüğünü korumak için çok önemli bir araç. Onlar aynı zamanda olan olayları hatırlamak için de iyi bir yöntem. İyi bir yönetici tutanakların önemini bilir ve bunları etkin bir biçimde kullanarak organizasyon yapar.

 

Liderlerin karakter özellikleri değişebilir. Ama iyi bir organizasyonun bir lidere ihtiyaç duyduğu konular pek değişmez. Lider, iş yerinin bütünlüğünü ve organik bağlarını denetler. Organizasyonun verimini arttırır. Gerçek bir lider olmak biraz pratik bir temel, iş deneyimi gerektirdiği kadar başka yetenekleri ve özellikleri kullanmasını bilmeyi de gerektiriyor.

efeslight.com.tr

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.