Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

İncil ve tevrat,kuranın Allahından mı


katakuta

Önerilen İletiler

Hem soruyorsunuz,hemde kendiniz cevap veriyorsunuz.

 

Fii, arapçada kelimelerin sonuna gelen de/da takılarıdır.Ancak bu türkçede olduğu gibi kelimelerin sonunda değil başında gelir

 

Fi yevmin,günde

 

GÜN'DE OLAY BİTMİŞTİR.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 93
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

GÜN'DE OLAY BİTMİŞTİR.

 

Hayır, sen bitti demekle bitmez.Muhammed hayatının en büyük hatasını yapmış o ayeti kurana koymakla.Güya allahın ne kadar uzak mesafede olduğunu anlatacak ama nerden aklına gelsin 1400 sene sonra birilerini bunu aleyhine delil olarak ele alıp kuranın veya diğer kitapların allahtan gelemeyeceğine dair kanıt olarak ileri süreceğini ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İzafiyet teorisini tepe tepe kullanan arkadaşlara bir hatırlatma:

 

İzafiyet teorisinizn olmazsa olmaz bileşenleri, ZAMAN, HIZ ve MEKAN'dır.

İzafiyet teorisini sahiplenen dinlilerin cevaplaması gereken sorular şunlardır:

 

Cebrail süper hızda uçuyorsa, Bir HIZI olması ve bir MEKAN içinde uçması gereklidir.

MEKAN içinde o süper hıza ulaşıyorsa, o hızla Allah'a gidiyorsa, Allah da MEKAN sahibidir.

Eğer Allah mekandan münezzehtir diyorsanız, içinde hız ve mekan olan bir teoriyi kendinize delil sayamazsınız.

 

İzafiyet teorisi, dini desteklemez. Dinin iddialarına terstir.

 

Saygılar.

 

İzafiyet teorilerinin olmazsa,olmaz zaman,hız,mekan'dır. (Aksini bu güne kadar kim söyledi?.)

 

Cebrail'in hızı "MUHTEŞEM" ve Mekan içinde uçuyor doğru ve derki o hızla mekanda gidiyorsa "ALLAH" ta mekan sahibi (haşa) ve ekliyor "ALLAH" mekandan Münezzehtir derseniz içinde hız ve mekan olan bir teoriyi kendinize delil sayamazsınız? neden sayamayız? zaten kainatı "ALLAH" madde aleminden ve yaratmasından bahsetmiştir (Secde- 4.Allah; gökleri, yeri ve ikisi arasında olanları altı günde yarattı, sonra arşa istiva etti. Sizin O'nun dışında bir yardımcınız ve şefaatçiniz yoktur. Yine de öğüt alıp-düşünmeyecek misiniz?) Böylece "MÜLKÜNÜN AZAMETİNDEN" bahsetmiştir. Bu ayette ise ( Mearic-4. Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.)"RUH" ve "EMİR" aleminden bahsetmiştir. "RUH" ta emir alemindendir.

Böylece "ALLAH" ın Kasdı "BEKA'nın" (beka-sözlük. Devamlılık. Evvelki hal üzerine kalma,daim ve sabit olma. Varlığının asla sonu olmayan.) devam ettirilmesi olduğu halde, O emrinin devam edişine, "ZAMAN'ı" hatırlatan bir lafızla işaret etmiştir.Böylece "ALLAH" orada "MEKAN" sözüyle (secde 4) Mülkünün Azametine; burada'da (mearic 4) Zaman sözüyle, Mülkünün devamına işaret etmiş olup, Mekan O'nun yarattığı şey olup Mülkündendir;Zaman ise O'nun hükmü ve emri iledir. Bu itibarla "ALLAH" yarattığı Zaman ve mekan'dan MÜNEZZEHTİR.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ayetin anlamı açık:

 

Meariç 4- Melekler ve Ruh miktarı ellibin yıl süren günde/zamanda ona çıkar.

 

Buradan, meleklerin Allah'ın yanına dünya/insan hesabıyla 50.000 yıl süren bir sürede ulaştıkları söyleniyor.

Daha kısa sürede ulaşabildiklerini düşünse, daha kısa bir süre verirdi Muhammed değil mi? Demekki bu süre sahip oldukları hızla, en çabuk ulaşabildikleri zaman.

 

Mearic- 4. Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.” Buradaki söyleneni çarpıtmak o kadar kolay değil ne deniyor (Miktarı “Dünya senesi” ile 50 bin yıl “OLAN GÜNDE” yükselip çıkar 50 bin senede çıkar demiyor brain alıntı yaptığı mearic 4 ayetine (SÜREN) kelimesini eklemiş aklınca? buradan aslında olayın doğruluğu anlaşılıyor bu itibarla “Miktarı 50 bin yıl olan günde” (CEBRAİL) hızı bizce meçhul nasıl gidip geldiği

Bu arada kaç kere gidip geldiğini “ALLAH” bilir doğrusuda bu.

İzafiyet teorisinde, ölçüm yapılan yerin hızı dikkate alınır.

 

Dünya duran insan için zaman kızalmaz veya uzamaz, statiktir.

Hızı artan için zaman kısalır.

 

İkisi karşılaşınca;

Dünyada duran diğerine der ki: Yaw 100.000 senedir seni bekliyorum!

Allah'a varıp gelen de der ki: Yok ya yanlışın var, ben gideli 2 gün oldu!!! Bir günde gittim, 1 günde geldim.

 

Buradan da anlaşılacağı üzere, Cebrail'in Allah'ın bulunduğu yere gidip gelmesi 100.000 senedir, dünyadaki durağan ölçücü için

 

“Cebrail a.s.” Gidiş gelişlerini eklediğin (SÜREN) kelimesi ile 50 bin sene gidiş 50 bin sene geliş yaptın yukarıda şimdide bu yolculuğu dünya’ya uyguluyorsun neymiş “İzafiyete” göre 100 bin sene oluyor burada olan “Cebrail a.s.” kaç senede gidip geldiği dünyada kaç sene geçtiği değil “MİKTARI 50 BİN SENE OLAN GÜNDE” yükseldiğidir yoksa zaman’da “ALLAH c.c.” tandır “ALLAH” zaman içinde, zaman yaratır “GÖRECE” de olduğu gibi. Öbür yazılanlar bu yazdıklarım sebebiyle bir kıymeti harbiyesi olmaz Ayet’lerede hariçten kelime eklenmez. :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

“Cebrail a.s.” Gidiş gelişlerini eklediğin (SÜREN) kelimesi ile 50 bin sene gidiş 50 bin sene geliş yaptın yukarıda şimdide bu yolculuğu dünya’ya uyguluyorsun neymiş “İzafiyete” göre 100 bin sene oluyor burada olan “Cebrail a.s.” kaç senede gidip geldiği dünyada kaç sene geçtiği değil “MİKTARI 50 BİN SENE OLAN GÜNDE” yükseldiğidir yoksa zaman’da “ALLAH c.c.” tandır “ALLAH” zaman içinde, zaman yaratır “GÖRECE” de olduğu gibi. Öbür yazılanlar bu yazdıklarım sebebiyle bir kıymeti harbiyesi olmaz Ayet’lerede hariçten kelime eklenmez. :)

 

Ayetleri olduğu gibi beğenmeyip,olmadık anlamlar yükleyen sizlersiniz.Onun için sizin dediğinizin bir kıymeti harbiyesi olmaz.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Baksana hele bir tecrümede biri miktar demis biri dememis biri mesafe olarak belirtmis biri dememiş.uzunluk denmis bir cok farklılık var.Birde kuran tercümanı olacaklar.Yoksa hepsinde bir sorunmu var.Ama ''bir gün'' hepsinde var.Birde bana 1 GÜN nerde geçiyor diyorlar.fi yevmin.HEPSİ YANLIS YAPMIS 1 GÜN DEMİSLER BASKSANIZA YAW :D Ne büyük bir hatta.Söle kardes bir tercüme benimde matematiğim iyidir.Sana dieyim tek matematiğim iyi olan değil geomtride iyi koordinatlarını çıkarırım.

 

Sayın eşkiya,

 

Benim yazımda, orada "1günden mi bahsediliyor, süreden mi, zamandan mı" tartışması yok. Arapçam yok. O nedenle tercümelere/meallere dayanmak zorundayım. Benim yazımda, yapılan meaalleri tartışmaya açan bir husus yok. Meallere güvendiğimi ve meallerdeki gün ifadesini "1 gün olarak anladığımı" da örneğimden anlayabilirsiniz.

Dünyada duran diğerine der ki: Yaw 100.000 senedir seni bekliyorum!

Allah'a varıp gelen de der ki: Yok ya yanlışın var, ben gideli 2 gün oldu!!! Bir günde gittim, 1 günde geldim.

 

Saygılar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Tarafsız.

 

Cebrail sürekli " Vahy" getirir. Şimdi süresi ne kadar zaman içinde olur muhabbeti tekraren izahatmı vereceğiz "Mearic" açıklamasına bak (izafiyet,görece).

 

Farklı Zaman kavramı kime göre? size göremi sayın tarafsız.

 

(Bunlar süresi ne kadar olan bir zamanda oluyor,birbirleriyle bu kadar muhabbeti nasıl gerçekleştiriyorlar ? bu kadar farklı zaman kavramı içinde.) YORUMSUZ.

 

Hz muhammed'in günü dünya günü

 

Dolayısıyla cebrail'in Hz. Muhammed'le muhabbeti de dünya gününe göre olacaktır. Yada Hz Muhammed'in cebraille muhabbeti melek gününe göre olacaktır. Yani ikisinin karşılaşması ve vahiy alma ve getirme olaylarının yaşanması için inanılmaz bir zaman mantıksızlığı oluşuyor. Çünkü ikisininde farklı olan izafiyet kuramı uyuşmuyor.

 

50.000 yıl olayı burada anlamsızlaşıyor, izafiyet teorisine göre mantıklı olabilir ama, dünya zamanına göre yaşayan bir insan söz konusu olduğu an mantıksızlaşıyor.

 

Büyük hata !!!!

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İzafiyet teorilerinin olmazsa,olmaz zaman,hız,mekan'dır. (Aksini bu güne kadar kim söyledi?.)

 

Müslümanlar söylediler: Allah mekandan, zamandan münezzehtir.

 

Cebrail'in hızı "MUHTEŞEM" ve Mekan içinde uçuyor doğru ve derki o hızla mekanda gidiyorsa "ALLAH" ta mekan sahibi (haşa) ve ekliyor "ALLAH" mekandan Münezzehtir derseniz içinde hız ve mekan olan bir teoriyi kendinize delil sayamazsınız? neden sayamayız?

HIZ'ın ölçülenilmesi için, hızdan bahsedilebilmesi için İKİ NOKTA ve BUNLARIN ARASINDA HAREKET EDEN BİR ŞEY GEREKLİDİR.

 

Bin mekan ile mekansızlık arasında hızdan veya hareketten bahsedilemez.

 

BİRİNCİ NOKTA Dünya veya Muhammed, hareket eden şey Cebrail, İKİNCİ NOKTA ne peki?

İzafiyet teorisini kullanacaksan, İkinci noktaya Allah demek durumundasın, aksi takdride, Cebrail'in hareketinden ve hızından bahsedemezsin.

 

Böyle yapmakla, mekansız olduğuna inandığın Allah'ın mekan içine oturtuyorsun, hapsediyorsun. Allah'ı yarratığına inandığın evrende bir yere konuşlandırıyorsun. Hem Cebrail'in hızından/hareketinden bahsedip, hem de "ALLAH" yarattığı Zaman ve mekan'dan MÜNEZZEHTİR diyemezsin.

 

İkisi uyumsuz şeyler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

brain alıntı yaptığı mearic 4 ayetine (SÜREN) kelimesini eklemiş aklınca?

...

Ayet’lerede hariçten kelime eklenmez. :)

 

Önce şu iddiana cevap vereyim.

 

Hangi meali kullanmamı istiyorsan onu kullanayım, farketmez.

Türkçe anlamıyorsan, bu benim sorunum değil.

 

Ali Bulaç 4- Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir.

Diyanet Vakfı 4. Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.

Edip Yüksel 4. Melekler ve ruh (vahiy/komutlar/Cebrail), elli bin yıla eşit bir gün içinde O'na yükselir.

Elmalılı Hamdi Yazır 4-Melekler ve Ruh (Cebrail), süresi elli bin yıl tutan bir günde ona yükselip çıkarlar.

Süleyman Ateş 4. Melekler ve Ruh, miktarı elli bin yıl süren bir gün içinde O'na çıkar.

Yaşar Nuri Öztürk 4 Melekler ve Rûh, miktarı elli bin yıl olan bir günde yükselirler O'na.

 

Medenice özür dileyebilecek misin? Ben mi eklemişim kelimeyi, yoksa Türkçe anlamadığın için, eklediğimi mi sanmışsın?

Diyanet İşleri Başkanlığı yapmış olan Süleyman Ateş de mi hariçten kelime eklemiş?

 

Mearic- 4. Melekler ve Rûh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.” Buradaki söyleneni çarpıtmak o kadar kolay değil ne deniyor (Miktarı “Dünya senesi” ile 50 bin yıl “OLAN GÜNDE” yükselip çıkar 50 bin senede çıkar demiyor

 

İzafiyet teorisi ne demek anla önce.

İzafiyet. Görecelilik. Bana göre. Sana göre.

Dünya saatine göre. Cebrail Saatine göre.

 

Cebrail Kendi zaman ölçümüne göre 1 günde Allah'a yükseliyor, 1 günde yükselinilebilen bir yerden, 1 günde de inilebilir doğal olarak. Bu durumda Cebrail "kendi ölçümüne göre" 1 günde Allah'a varıyor, 1 günde de dönüyor.

 

Ama dünyadaki bir adama "cebrail ne kadar sürede gitti geldi diye" soracak olursak biz vereceği yanıt: "100.000 senede" olacaktır.

Yukarıda da örnekledim zaten.

 

Dünyada duran (mesela Muhammed) diğerine (cebrail) der ki: Yaw 100.000 senedir seni bekliyorum!

Allah'a varıp gelen (Cebrail) de der ki: Yok ya yanlışın var, ben gideli 2 gün oldu!!! Bir günde gittim, 1 günde geldim.

Bu arada kaç kere gidip geldiğini “ALLAH” bilir doğrusuda bu.

 

Madem müslümansın, bu "gidip-gelme" işinin üzerinde biraz düşün, gidip-gelebilmek için, iki nokta olması gerektiğini, bir gidilen, bir de gelinen nokta olması gerektiğini anla, mekansız olduğuna inandığın Allah'a adres tayin edip günaha girme, derim. Yani Muhammed'in hatalarını düzelteceğim derken, Allah'a etmedik hakaret bırakmıyorsun.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

******** ************* .Sana tavsiyem öyle duyduğun her masala inanma.

E arkadaşım bilmediğiniz bir mesele hakkında defalarca yazıyorsunuz..

''Bir bilim adamı kuranda arapça cevri denereken gözüne bisi takılır.Arapca bir kelime aklına takılı verir.Kelimenin anlamı arapçada şuna karşılıkmış ''yumurta ''.Aman Allah'ım ben yanlıs bisimi yaptım.Cümle söyle bitiyordu ''Dünya yumurtaya benzer.''Ama gercekten dünya yumurtaya benzemiyordu.Allah böle bisi neden desin.İnsan tabiki biraz kuşkuya düşer.Bilim adamı arastırmaya baslar.Rabbim böle yanlısıklık yapmaz bundan bisi vardır.Eski arapcayı araştırınca fark edinci geometriden kulan bir kelime aynısı kelime manası sumuymus geoit mis.''Bunu hatırladınmı yazdıklarımdan.Sana söleyim sen nekadar arapcayı benden iyi bilirsen bil benim bilmemem bisi değiştirmez.Sanki bisinin savasını veriyormuşsun.Ben öyle degilim en basta dediğin ve ortaya atığın seyleri birer saçmalıktan baska bisi değil.Bunu arapca bilmekte değil verilen akıla izah ediyom.Yapılan tercümelerde fark etmedinmi bütün tercümeler 1 gün alınıyor.Nedendir?Sana izah etmedimi Yazdığım bir yeri alıp bana karsı kulanıyorsun da gerisi bosamı yazdığımın tümüyle alsana.Nasıl bir dünyanın geoit bir sekli olduğu görüp olduğunu bilirsin.Koca evreni yaratan yumurta benzer demesi senin garip gelmezmi.Sana verilen akıla haraket etmesen bunuda bir masal uydurup ortaya atardın.Yaratan herkese akıl ihsan eylemis.Ve bunuda o bilim adamıda kulandı.Senin yapmadığın seyi.Ve sonunda baska bir manaya ait olduğunu buldu.Bunun neden kaynaklandığı izah etim.Bu masal değil senin yazdıkların bir masal.Ben Allah'ın varlığı kanatadayım.Tek bunu kurandaki ayetler değil etrafındaki varlıklar bir atomun bile bir yaratcının oldu kanıtır.HY örnek verim bilim dalında her açıdan olsun bir yaratanın olduğu dile getirmiştir.Ve bunu bilimsel yolarla anlatmıstır.Birazda olsa bilgi birikimi ondan bir kısmını kendi yapımda buldum.Bu düşünmektir.Herhangi bir şey olsun.Bu nasıl olmus ,bu neden böyle soruları sorarım kendime.Şimdi sorarım arapça kelimeleri bilmemden dolayı konu hakkında bisi bilmiyorum muymu demek?.Ama fark edilen su en basta yazdıklarınıza cevap alınca 1 gün sözünü ortaya atınız.Bu kaçamaklı bir sorudan baska bisi değil.Bir elifin birden fazla anlamı vardır.Arapca de bazı kelimelerin bir fazla es anlamlı olduğundadır.Yazdıklarımı asağda.

Yevm kelimesi ise hani dedim ya gün , devir manasında bildiğimi.Acaba yevm bir cok anlamı içeriyor gün , devir den baska.Yaw bu çoklu es anlamlar nerde doğduğuna bakayım dedim.Az biraz baktıktan sonra şöyle bişi farkına vardım.Arap lisanının çok zengin bir dil olduğu ve aynı kelime icin yüzlerce eş anlamlı kelime varmıs.Yalnız aslan kelimesi icin dört bin arapca olduğu söyleniyor.Deve ,kap(çanak) ve diger kelimeler içinde öyle bir zenginlik vardır.Bunlar birkaç örnek.Bunun izahı şöyle açıklanmıştı.Lügatçıların kelimeleri toplamaya başladıklarında, bile bile yaptıkları bir şeydir. Her dilde olduğu gibi, Arapça'da da birçok lehçe mevcuttur. Bir kabilenin kelimeleri diğer bir kabile için anlaşılır bir durumda değildi.Bir hadis şeri-f vardır.«Ebu Hureyrediyor ki: Bir gün Hz. Peygamber benden, kendisi için bir bıçak bulmamı istedi.» Bunun için Hz. Peygamber öyle bir kelime kullandı ki, Ebu Hureyre bunu anlayamadı. Ve Hz. Peygamber'in ne istediğini sordu: Hz. Peygamber tekrar ederek, bu sefer daha başka bir kelime kullandı. Bunun üzerine Ebu Hureyre anladı ve; «Hayatımda ilk defa bu kelimenin bıçak manasına geldiğini duydum» dedi.Su halde Arap lisan ilmi başlayınca, lügat toplayanlar, lehçeler arasında bir fark gözetmediler. Arabistan'daki bütün lehçelerin kelimelerini topladılar ve Mekke lehçesi ile (Kureyş lehçesi) yetinmediler; bilakis bütün Arap kabilelerinin lehçelerini aldılar. Netice olarak, bu lügat toplayıcılar öyle müteradif kelimeler aldılar ki, bunlar ancak bazı bölgelerde biliniyordu.Kelam ilmine dair tercümeler yapılırken, bir ıstılaha ihtiyaç duyuldu. Bu theologie kelimesiydi. Yunanca olan Theologia kelimesi Usulojya olarak alındı ve yazıldı. Bugün dahi mevcut olan bazı el yazması kitaplarda, Usulojya kelimesinin kullanıldığını görüyoruz. Bir zaman sonra bu ıstılah, Rububiyye olarak değiştirildi. Bu kelime, Rab, Allah kelimesinden gelmektedir. Daha sonra bu ıstılah da değiştirildi, ilahiyat dendi ki bu günümüze kadar devam etmektedir.Fark edersez yazılan tercümelerde türk'ü olsun yabancısı olsun orda yevm kelimesini bir gün olarak almışlardır.İlahiyet tarafında kabul edilmesindedir.

*******************

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

iki noktadan biri dünya diğeri de arş dır. yoksa Cenab-ı Hak'ın bir mekanı var da orası değildir.

 

Mearic-4 melekler ve ruh , mikdarı(sizce ) ellii bin sene olan bir günde O'na (arşına) çıkarlar.

 

oradaki 50000 senede insanın Allah'a uzaklığına benzetmedir. yoksa direkt olark ell bin sene manası yoktur.

 

yani bu kadar hesaba ve tartışmaya gerek yok arkadaşlar. benzetme insanın Allah'tan sonsuz uzaklığını göstermekte ve ayrıca Allah'ın da insana ne kadar yakın olduğunu göstermektedir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

iki noktadan biri dünya diğeri de arş dır. yoksa Cenab-ı Hak'ın bir mekanı var da orası değildir.

 

Mearic-4 melekler ve ruh , mikdarı(sizce ) ellii bin sene olan bir günde O'na (arşına) çıkarlar.

 

oradaki 50000 senede insanın Allah'a uzaklığına benzetmedir. yoksa direkt olark ell bin sene manası yoktur.

yani bu kadar hesaba ve tartışmaya gerek yok arkadaşlar. benzetme insanın Allah'tan sonsuz uzaklığını göstermekte ve ayrıca Allah'ın da insana ne kadar yakın olduğunu göstermektedir.

 

Müslüman: Allah öyle demek istemiyor!

 

Allah: hayır,öyle demek istiyorum!

 

Müslüman: Yok yok, kesin başka birşey diyorsun!...

 

Allah: İncire, zeytine börtüböceğe and olsun ki öyle demek istiyorum!

 

Müslüman: Yok yok, sen bana bırak.. walla başka birşey diyorsun!

 

Allah; Sen benden iyimi bileceksin,bu kuran apaçık ve kolay anlaşılır diye kaç tane ayet indirdik.

 

Kamer 17. Andolsun biz Kur'ân'ı öğüt almak için kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur?

Kamer 32. Andolsun biz Kur'ân'ı öğüt almak için kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur?

kamer 40. Andolsun biz Kur'ân'ı öğüt almak için kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur?

 

Müslüman; Yaw olurmu ama senin dediğin şekilde anlaşılınca , ateistler kurana saldırıyor.

 

Allah; Sen benim avukatımmısın ?

 

Maide 105 Ey iman edenler! Siz kendinize bakın. Siz doğru yolda olunca sapan kimse size zarar veremez. Hepinizin dönüşü Allah'adır. Artık O, size yaptıklarınızı bildirecektir

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Müslüman: Allah öyle demek istemiyor!

 

Allah: hayır,öyle demek istiyorum!

 

Müslüman: Yok yok, kesin başka birşey diyorsun!...

 

Allah: İncire, zeytine börtüböceğe and olsun ki öyle demek istiyorum!

 

Müslüman: Yok yok, sen bana bırak.. walla başka birşey diyorsun!

 

Allah; Sen benden iyimi bileceksin,bu kuran apaçık ve kolay anlaşılır diye kaç tane ayet indirdik.

 

Kamer 17. Andolsun biz Kur'ân'ı öğüt almak için kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur?

Kamer 32. Andolsun biz Kur'ân'ı öğüt almak için kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur?

kamer 40. Andolsun biz Kur'ân'ı öğüt almak için kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur?

 

Müslüman; Yaw olurmu ama senin dediğin şekilde anlaşılınca , ateistler kurana saldırıyor.

 

Allah; Sen benim avukatımmısın ?

 

Maide 105 Ey iman edenler! Siz kendinize bakın. Siz doğru yolda olunca sapan kimse size zarar veremez. Hepinizin dönüşü Allah'adır. Artık O, size yaptıklarınızı bildirecektir

 

müslüman: Herbir âyetin mana mertebelerinde bir zahiri, bir bâtını, bir haddi, bir muttalaı vardır. Ve bu dört tabakadan herbirisinin hadîsçe (şücun ve gusûn) tabir edilen füruatı, işaratı, dal ve budakları vardır.

sadece zahiri mandan ibaret değildir.

 

ateist: kur'an a sen inanıyorsun ama benim dediğim gibi o

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

müslüman: Herbir âyetin mana mertebelerinde bir zahiri, bir bâtını, bir haddi, bir muttalaı vardır. Ve bu dört tabakadan herbirisinin hadîsçe (şücun ve gusûn) tabir edilen füruatı, işaratı, dal ve budakları vardır.

sadece zahiri mandan ibaret değildir.

 

ateist: kur'an a sen inanıyorsun ama benim dediğim gibi o

 

 

Tabi tabi aynen öyle.Bu zincirin devamı var sen kısa yazmışsın.Dalların üstüde çiçekler , çiçeklerin üstünde böcekler , böcekleri kapan kuşlar, var,kuşların kanatları,ve binbir çeşit renkleri var,gelde işin içinden çık olacak şeymi yani.

 

ateist: kur'an a sen inanıyorsun ama benim dediğim gibi o

 

Ben kuranda;

 

Ey ateistler,palam, allah adına konuşabilen tercümandır.

 

diye bir ayet görmedim ben.Hangi ayet abi o ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Müslüman: Allah öyle demek istemiyor!

 

Allah: hayır,öyle demek istiyorum!

 

Müslüman: Yok yok, kesin başka birşey diyorsun!...

 

Allah: İncire, zeytine börtüböceğe and olsun ki öyle demek istiyorum!

 

Müslüman: Yok yok, sen bana bırak.. walla başka birşey diyorsun!

 

Allah; Sen benden iyimi bileceksin,bu kuran apaçık ve kolay anlaşılır diye kaç tane ayet indirdik.

 

Kamer 17. Andolsun biz Kur'ân'ı öğüt almak için kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur?

Kamer 32. Andolsun biz Kur'ân'ı öğüt almak için kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur?

kamer 40. Andolsun biz Kur'ân'ı öğüt almak için kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur?

 

Müslüman; Yaw olurmu ama senin dediğin şekilde anlaşılınca , ateistler kurana saldırıyor.

 

Allah; Sen benim avukatımmısın ?

 

Maide 105 Ey iman edenler! Siz kendinize bakın. Siz doğru yolda olunca sapan kimse size zarar veremez. Hepinizin dönüşü Allah'adır. Artık O, size yaptıklarınızı bildirecektir

 

Hale bakın ya... Allah insanı kendi halifesi olarak yaratmıştır. Kendisi insan kılığına bürünüpte mi konuşacaktı sizinle? Tabiiki Müslümanlar savunacaklar, anlatacaklar göremediklerinizi. Mutlaka yol gösteren olmak zorunda.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hale bakın ya... Allah insanı kendi halifesi olarak yaratmıştır. Kendisi insan kılığına bürünüpte mi konuşacaktı sizinle? Tabiiki Müslümanlar savunacaklar, anlatacaklar göremediklerinizi. Mutlaka yol gösteren olmak zorunda.

 

Allahın konuşmasını isteyen kim? Sen o yazıdan o anlamı nasıl çıkardın hayret doğrusu. Ben müslümanların ayetlerdeki akıl dışı,insanlık dışı öğretileri makajajlayarak bize şirin veya mantıklı göstermeye çalışmalarının mizahını yaptım.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Tabi tabi aynen öyle.Bu zincirin devamı var sen kısa yazmışsın.Dalların üstüde çiçekler , çiçeklerin üstünde böcekler , böcekleri kapan kuşlar, var,kuşların kanatları,ve binbir çeşit renkleri var,gelde işin içinden çık olacak şeymi yani.

Ben kuranda;

 

Ey ateistler,palam, allah adına konuşabilen tercümandır.

 

diye bir ayet görmedim ben.Hangi ayet abi o ?

 

benim Allah adına konuştuğum falan yok . yanlış manalar veriip olayı kişisel tartışmaya falan götürmene de gerek yok.

 

o söylediğim söz bir alimin eserinden alıntıdır.

 

hem ne saçma bir yaklaşımdır ki Kur'an'a hücum edeceksin hem de Kur'an da şunlar falan yok deyip bir kısmını çıkarıarak bunu yapacakasın.

iyi o zaman matematikte toplama işlemi diye birşey yok ozaman 3+2 =5 doğru değildir. bu saçma bir iddia dır. kur'anın hüküümlerine göre hareket etmiyorsun bari hükmlerini kafana göre iptal etme Kur'an da o yok bu yok deme.

 

 

benim ile ilgili ayet dayatması da nerden çıktı anlamadım. yani sadece Kur'an da adı geçenler mi onu savunacak. ya da orada ateist konuşması ile benim yaptığım sözü anlamadın sen herhalde. bir daha bak istersen.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

benim Allah adına konuştuğum falan yok . yanlış manalar veriip olayı kişisel tartışmaya falan götürmene de gerek yok.

 

o söylediğim söz bir alimin eserinden alıntıdır.

 

hem ne saçma bir yaklaşımdır ki Kur'an'a hücum edeceksin hem de Kur'an da şunlar falan yok deyip bir kısmını çıkarıarak bunu yapacakasın.

iyi o zaman matematikte toplama işlemi diye birşey yok ozaman 3+2 =5 doğru değildir. bu saçma bir iddia dır. kur'anın hüküümlerine göre hareket etmiyorsun bari hükmlerini kafana göre iptal etme Kur'an da o yok bu yok deme.

benim ile ilgili ayet dayatması da nerden çıktı anlamadım. yani sadece Kur'an da adı geçenler mi onu savunacak. ya da orada ateist konuşması ile benim yaptığım sözü anlamadın sen herhalde. bir daha bak istersen.

 

Banane o alimden, benim muhatabım omu senmisin?Senin kendi düşüncen yokmu? Hem o alimin doğru söylediğini nerden biliyorsun.Yok eğer o alimin doğru söylediğini anlayabilecek kadar bilgiye sahip isen alime ne gerek var? Yok eğer o alimin doğru söylediğini anlayacak bilgiye sahip değilsen git öyleyse onu getir onunla tartışalım,beni niye uğraştırıyorsun ki.

 

iyi o zaman matematikte toplama işlemi diye birşey yok ozaman 3+2 =5 doğru değildir

 

Bak ne güzel itiraf ediyorsun işte. 3+2= 5 olduğu dünyanın neresine gidersen git değimez, O alime göre böyle şu alime göre şöyle olmaz.Dalları budakları,zahiri, batını olmaz.

 

Kuran 50 000 sene dediği halde yok direk öyle değil, böyle diye rakamsal bir sayıyı yok etmeye çalışacak o alim sonra gelip burda bana matematik dersi vermeye kalkacaksın.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Banane o alimden, benim muhatabım omu senmisin?Senin kendi düşüncen yokmu? Hem o alimin doğru söylediğini nerden biliyorsun.Yok eğer o alimin doğru söylediğini anlayabilecek kadar bilgiye sahip isen alime ne gerek var? Yok eğer o alimin doğru söylediğini anlayacak bilgiye sahip değilsen git öyleyse onu getir onunla tartışalım,beni niye uğraştırıyorsun ki.

Bak ne güzel itiraf ediyorsun işte. 3+2= 5 olduğu dünyanın neresine gidersen git değimez, O alime göre böyle şu alime göre şöyle olmaz.Dalları budakları,zahiri, batını olmaz.

 

Kuran 50 000 sene dediği halde yok direk öyle değil, böyle diye rakamsal bir sayıyı yok etmeye çalışacak o alim sonra gelip burda bana matematik dersi vermeye kalkacaksın.

 

beni anlamak istemiyor gibisin sabote edip duruyorsun söylediklerimi...

 

benim düşüncelerim öğrendiklerim sonucunda olşur ki sende de böyle birşey var . insan önce öğrenir sonra düşünür konu hakkında.

ben de o alimin eserinden öğrendim ve anladım. sözü onun gibi söylemek istedim yoksa anlamadığımdan değil. hem hakikat birdir. onlar hem şu alime bu alime göre değil bütün alimlerce kabuledilen şeylerdir. hem hadisce diye bir ibare egçiyordu dikkat ettiysen katakuta arkadaşım bu ne demek farklı manaları olcağını peygamber söylemiş...

 

ayrıca matematik misalini nasıl çözdün onu da bi anlatsanna baan. hem toplama yok deyip sonra heryere git 3+2=5 doğrudur .derler diyorsun. matematikten toplamayı çıkarırsan bunu isbatlayamazsın..

 

bunun gibi de Kur'an'dan namaz ile ilgili ksımları kabul etmeyip sonra kur'an 'da namaz yoktur diyemezsin. Kur'an her asra bakarı çıkarıp sadece ayetlerin bir manası vardır diye kendine göre azaltıp çoğaltamazsın yani...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.