Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Elektrikli Araç Pilleri Hakkında Temel Bilgiler


Admin

Önerilen İletiler

  • Cevaplar 59
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderilen Görseller

  • Admin

Bir Elektrikli Araba pil ömrü ne kadardır?

Elektrikli otomobil dünyasına daldığımız bu günlerde, en önemli sorulardan biri elektrikli otomobil aküsünün ne kadar dayanacağıdır. Bu, herhangi bir EV'nin en pahalı bileşenidir ve özellikle pil, garanti sona erdikten kısa bir süre sonra arızalanırsa, bazı sürücüler için büyük bir endişe kaynağı olabilir. EV pilini değiştirmekten kaçınabilir misiniz? Elektrikli otomobil dünyasına çok mu hızlı giriyoruz?

Elektrikli araba aküsünün ne kadar dayanacağını biliyor muyuz?

Şu anda, bir EV pilinin ömrünü tahmin etmek için yeterli veriye sahip değiliz. Elektrikli araçların çoğu altı yıldan uzun süredir yollarda değil ve pil paketinde eski teknolojiyi kullananlar. Otomotiv dünyası bu yeni araçlara geçiş yapıyor, ancak pillerin kabul edilebilir bir şarjı geri döndürmeye ne kadar devam edeceğinden hala emin değiliz. Bununla birlikte, birkaç tahminde bulunabiliriz.

EV pilleri ne kadar çabuk bozulur?

Ortalama EV pili bozulma oranı, yıllık maksimum kapasitenin %2,3'üdür. Bakımı gerektiği gibi yapıldığında EV pilleriniz, içten yanmalı motorlardaki birçok bileşenden çok daha uzun süre dayanabilir. Elektrikli araba akülerinin uzun ömürlü olması, EV'lerle ilişkili düşük bakım maliyetlerine katkıda bulunur.

Yüzde olarak bu bozulma oranı, 100 mil menzile sahip bir EV'nin ilk yılda 2,3 mil menzil kaybedebileceği anlamına gelir, ancak bu sayı araç yaşlandıkça azalır. Bu EV'de 10 mile kadar sürüş menzilini kaybetmek beş yıldan fazla sürecek.

Elektrikli arabada pil değiştirmenin maliyeti nedir?

EV pilini değiştirmenin maliyeti, araca ve pil paketi boyutuna bağlıdır. Tipik olarak bu maliyet, 5.000 ila 20.000 ABD Doları arasında değişir ve bu, herhangi bir araçla ilişkili en maliyetli onarımlardan biridir. Bir pil hala üreticinin garantisi kapsamındaysa, bu değiştirmenin hiçbir maliyeti olmamalıdır. Çoğu otomobil üreticisi, EV pilini ve bileşenlerini sekiz yıl ve 100.000 mil boyunca kapsar.

Üreticinin garantisi artık elektrikli aracı kapsamaz hale geldiğinde, tüketiciler pilin bozulması veya pil takımının değiştirilmesi nedeniyle menzil kaybı yaşama zorluğuyla karşı karşıya kalır. Değiştirmenin yüksek maliyeti göz önüne alındığında, çoğu tüketicinin mümkün olduğu kadar uzun süre elektrikli araba aküsünde menzil kaybıyla yaşayacağını tahmin etmek kolaydır.

Sekiz yıl sonra elektrikli araba akülerine ne olur?

EV pilleri zamanla yavaş yavaş kapasite kaybeder. Yılda %2,3'lük bu menzil kaybı, en çok birkaç yıl geçtikten sonra fark edilir. Elektrikli araba akülerine bakım yapılabilir ve piller bozulursa tek tek hücreler değiştirilebilir. Sonunda, tıpkı benzinli motorlar gibi, pillerin de değiştirilmesi gerekir.

Değiştirildikten sonra elektrikli araba aküsüne ne olur?

EV geri dönüşüm ve yeniden kullanım programlarının çoğu henüz emekleme aşamasında olsa da, bazı şirketler EV pillerini başka amaçlar için kullanma ihtiyacını anlıyor. Recurrent Auto bize Nissan'ın eski LEAF pillerini sokak lambalarına güç sağlamak için kullandığını ve GM'nin Michigan'daki veri merkezlerini yedeklemek için EV pillerini kullandığını söylüyor. Bu piller elektrikli araçlarda kullanışlı değildir, ancak yine de başka amaçlar için kullanılabilir ve bu da onlara ikinci bir hayat verir.

Otomobil endüstrisinin geleceği, her yıl daha iyi ve daha güçlü hale gelen pillerle çalışan elektrikli arabalarda. Devam eden araştırma ve geliştirme, değiştirme maliyetini düşürmeli ve bir elektrikli araba aküsünün beklenen ömrünü artırarak bu pillerin ne kadar dayanacağını anlamayı kolaylaştırmalıdır.

Şimdilik EV pillerinin ne kadar dayanacağını bilmiyoruz, ancak yakında bunu yapacağız.

Kaynak: MotorBiscuit

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Çığır açan çinko-hava pil teknolojisi, EV'lerde lityum-iyon pillerin yerini alabilir: "Güçlü, maliyet tasarrufu sağlayan bir pil"

AA1eS7rb.img?w=640&h=404&m=6

Japonya'daki Tohoku Üniversitesi'ndeki araştırmacılar kısa süre önce güçlü, maliyet tasarrufu sağlayan bir pilin potansiyeline erişebilecek önemli bir keşfin kilidini açtı.

Yenilikçi malzemelerden oluşan benzersiz bir sistem kullanan bilim adamları, Innovation Origins'in bildirdiği gibi, elektrikli araçlara güç sağlamak gibi gelişmiş kullanımlar için büyük ölçüde kullanılmayan çinko-hava pillerinin performansını iyileştirdi.

Çinko ve oksijen arasındaki kimyasal reaksiyonla enerji verilen çinko-hava pilleri, potansiyel olarak yüksek enerji depolama kapasitelerine ve nispeten düşük bir üretim maliyetine sahiptir. Düşük güç çıkışlarını aşmanın bir yolu olsaydı, popüler lityum iyon pillerle rekabet etmek için güçlü yarışmacılar olabilirlerdi. Çinko-hava pilleri, IO başına lityum pillere göre üç kat daha fazla enerji depolayabilir, ancak aynı miktarda potansiyel güç çıkışına erişmek için daha fazla ilerlemeye ihtiyaç duyar.

Halihazırda işitme cihazlarında ve diğer küçük cihazlarda kullanılan çinko hava pillerin ortalama voltajı yaklaşık 1,4 voltken, lityumun hücre başına ortalama voltajı 3,7 volttur ve bu da gelişmiş kullanım fırsatlarını daraltır.

Lityum iyon piller yüksek düzeyde şarj ve voltaj sunarken, bunların üretilmesi maliyetli olabilir. Lityum pillerin kullanımı genellikle güvenlidir, ancak hasarlı veya kusurlu pillerin tehlikeleri arasında alev alma veya patlama riski vardır.

Nature'a göre, lityum piller oluşturmak için gereken kaynaklara erişmek ve bunları yönetmek hem çevresel hem de insani sorunları beraberinde getiriyor. Bu zorluklara rağmen, lityum iyon piller, taşınabilir elektronik ve elektrikli araçlarda en yaygın şekilde kullanılmaya devam ediyor.

Tohoku Üniversitesi araştırması, artan depolama kapasitesi ve güç çıkışına ek olarak iyileştirilmiş kararlılık ve dayanıklılık gösterdi; bu, çinko-hava pillerini elektrikli araçlar ve diğer büyük ölçekli uygulamalar pazarında rekabetçi hale getirme yolunda önemli bir adım.

Daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyulsa da, bu araştırmadaki gelişmeler akıllı cihazlara, elektrikli araçlara ve hatta elektrik şebekesine güç sağlamak için nadir toprak metallerinin madenciliğine olan ihtiyacı azaltabilir, böylece insanlara ve çevreye verilen zararı azaltırken değerli metallerin tedarik edilmesi ve taşınmasında para tasarrufu sağlayabilir. gezegen.

Kaynak: The Cool Down

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Lityum İyon Pillerin Geri Dönüşümü: 2 Yöntem

battery-5305728.jpg

Elektroniklerin geri dönüştürülmesi, asıl prosedür açısından hassas bir süreçtir ve ortalama bir tüketicinin öğeleri uygun şekilde imha edecek bir tesis bulması ne kadar zor olabilir. Günümüzün elektronik cihazlarının çoğuna güç sağlayan lityum-iyon piller, enerji yoğunlukları ve yanıcı iç kısımları onları federal düzenlemelerin nasıl taşınabileceklerini yönetecek kadar uçucu hale getirdiği için meseleyi karmaşıklaştırıyor. Pillerin elemanlarının geri dönüştürülmesi söz konusu olduğunda, bilim adamları iki farklı tekniğe ulaştılar: Pirometalurji ve hidrometalurji, piller zaten mekanik bir geri dönüşüm sürecinden geçmiş olsa bile her şeyi çıkarmak için gerçekleştirilmelidir.

Adından da anlaşılacağı gibi, pirometalurji, genellikle bir elektrik arkı veya bir şaft fırını kullanarak bir pilden malzemeleri çıkarmak için ısı kullanır. Bir avantajı, yalnızca lityum-iyon değil, nikel-kadmiyum veya nikel-metal hidrit gibi çeşitli kimyasallara sahip pilleri geri dönüştürebilmesidir. Yine de mükemmel değil. IDTechEx teknoloji analisti Conrad Nichols, Assembly Magazine'e "[T]işlem yüksek sermaye gereksinimlerine sahip ve aynı zamanda enerji yoğun ve aynı zamanda çıkış gazı temizliği gerektiriyor" dedi. "Pirometalürji, lityum, manganez ve alüminyum içeren karışık bir metal alaşımının yanı sıra bir cüruf akışı üretir. Bu nedenle, tüm değerli metaller pil sınıfında yeniden elde edilecekse, bu yine de daha fazla hidrometalurjik işlem gerektirecektir."

Hidrometalurjik Geri Dönüşümün, Pirometalurji ile El-Ele Yürüyen Faydaları Vardır

Bu arada hidrometalürjik geri dönüşüm, topraklanmış piller için endüstri terimi olan "kara kütleyi" geri dönüştürmek veya pirometalürji kullanılarak pillerden çıkarılan metalleri rafine etmek için su bazlı solventler kullanır. IDTechEx'ten Nichols, "Hidrometalürjik geri dönüşümün temel faydaları, değerli metallerin daha fazlasının geri kazanılabilmesi ve pirometalurjik geri dönüşümden daha az enerji yoğun olmasıdır." "Reaktiflerin maliyetleri ve yüksek hacimde su tüketimi de bazı dezavantajlara neden oluyor. Ancak bazı geri dönüşümcüler, verimliliği en üst düzeye çıkarmak için suyu geri dönüşüm sürecinde birden çok kez çevirebildiklerini [iddia ediyor].

Nichols, hidrometalurjik geri dönüşüm tesislerinin çoğu Asya-Pasifik bölgesinde yer alırken, bazı Batılı tesislerin her iki geri dönüşüm yönteminin de diğerine nasıl fayda sağladığını anladığını ve mevcut pirometalurjik tesislerine hidrometalurjik kapasite eklediğini sözlerine ekledi. Umuyoruz ki, pil malzemelerinin tamamen geri dönüştürülebilmeleri için dünyanın diğer ucuna nakledilmesi için ek enerji harcanmasının gerekmediği bir gelecek göreceğiz.

Kaynak: SlashGear

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bilim insanları, EV pillerini her zamankinden daha dayanıklı hale getirecek devrim niteliğindeki yeni atılımı keşfetti

Temmuz ayında, dünyanın en büyük elektrikli araç aküsü üreticisi CATL, EV sahipliği dünyasında aşırı soğukların yol açtığı tahribatın sona ereceğini duyurdu. CATL'nin baş bilim adamı Wu Kai, Reuters tarafından bildirildiği üzere şirketin mevcut pil tasarımlarının şarj verimliliğini büyük ölçüde artıracak yeni elektrolit malzemeleri geliştirdiğini söyledi.

FDQQUS6RO5LS7MLLQTXPUZOHWI.jpg

EV'ler giderek daha popüler hale geldikçe, soğuk hava eyaletlerindeki yeni sahipleri, kış soğudukça azalan menzille uğraşmak zorunda kaldı.

Bu, EV'lere karşı ana darbelerden biri oldu. Tüketici Raporları'nın birden fazla elektrikli araç modeli üzerinde testler yürüttüğü yakın tarihli bir araştırması, soğuk havanın otoyolda seyir halindeyken menzilin yaklaşık %25'ini ve akünün kabini yeniden ısıtmak için çalışması gerektiğinde şehir içinde sık sık kısa yolculuklar yaparken daha fazlasını tükettiğini ortaya çıkardı.

Kış aylarında EV sahipleri arasında iyi bilinen bir başka sorun da şarj süresidir. Düşük sıcaklıklar, lityum iyon pillerde pil şarjının kimyasal sürecini yavaşlatır ve pilin temel bileşenlerinde lityum birikmesine neden olarak zamanla verimliliği düşürür.

Ancak Wu, her şeyin değişmek üzere olduğunu söylüyor. Yeni pillerin eksi 4 derece Fahrenheit kadar düşük sıcaklıklarda verimlilikte %50 artış ve daha sıcak koşullarda %43 artış sağlayabileceğini söyledi.

Reuters, soğuk hava performansını ele almanın yanı sıra, Wu'nun CATL'nin sorunu menzille de çözeceğini söylediğini bildirdi. 2023'ün sonuna kadar şirketin 10 dakikalık şarjla 250 milin biraz altında gidebilen bir pili seri üreteceğini söyledi. CATL daha sonra aynı aralığa yalnızca 5 ila 7 dakikalık bir şarj süresiyle ulaşmayı hedefleyecektir.

Menzil ve şarj süresiyle ilgili endişeler, özellikle soğuk havalarda, birçok müstakbel elektrikli araç sahibini dalmaktan caydırdı. Ancak teknoloji ilerledikçe, EV'leri daha güvenilir hale getirdikçe, daha fazla insanın EV devrimine katılmamak için daha az mazereti olacak.

Gezegen ısınmaya devam ederken, üretim ve şarj için kullanılan elektriği hesaba katarken bile EV'lerin gazla çalışan arabalardan daha küçük bir karbon ayak izine sahip olması nedeniyle, yollardaki daha fazla EV ısınmayı azaltma mücadelesini olumlu yönde etkileyecektir.

Kaynak: The Cool Down

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

CATL yeni hızlı şarj olan lityum demir fosfat pili duyurdu

Çinli pil üreticisi CATL, yeni, hızlı şarj olan bir lityum demir fosfat (LFP) elektronik araç (EV) pilinin piyasaya sürüldüğünü duyurdu. Şirket, pilin seri üretiminin 2024'ün sonuna kadar başlamasını bekliyor.

Büyük ölçekli ticari tüketim için tasarlanan Shenxing süper hızlı şarjlı pil, bir EV'nin on dakikalık bir şarjla 400 km yol kat etmesini sağlayacak. Bu, difüzyon sınırlama akımının 12A üzerinde bir akımda şarj etme anlamına gelen 4C süper hızlı şarjlı dünyanın ilk LFP pilidir.

Pil geniş bir sıcaklık aralığında çalışarak -10°C'ye kadar düşük sıcaklıklarda 30 dakikada %0–80 oranında şarj sağlar.

Şirket, elektronik ağın menzilini genişleterek katottan lityum iyonlarının ekstraksiyonunu hızlandırmak için tamamen kristalize LFP katot malzemesi kullanmıştır.

Başka bir yerde, anotun grafit yüzey alanı, grafitin özelliklerini değiştiren, iyonların hareket etmesi için yolların sayısını artıran, böylece akım iletimini hızlandıran ve şarjı hızlandıran gözenekli bir tabaka ile kaplanmıştır.

CATL'nin Çin EV işinin CTO'su Gao Huan şunları söyledi: "Süper hızlı şarj şu anda üst düzey elektrikli araçlar için bir seçenek olsa da, teknolojiyi geliştirmeye ve maliyetleri düşürmeye yönelik sürekli çabalar sayesinde Shenxing'in her araç için standart bir ürün haline geleceğini umuyoruz. elektrikli araç."

Batarya duyurusu, son aylarda uluslararası alanda eleştirilere maruz kalan Çinli şirkete bir destek oldu. Temmuz ayında ABD kongre temsilcileri Mike Gallagher ve Jason Smith, ABD otomobil üreticisi Ford'a CATL ile olan ilişkisini sorgulayan bir mektup kaleme aldılar. Mektup, CATL'nin Çin Komünist Partisi ile uyumlu olduğunu ve lityum üretmek için zorunlu çalıştırmadan yararlanan şirketlerle bağlantılı olduğunu iddia ediyordu. Temsilciler ayrıca Ford'u ABD ile Çin arasında artan EV üretimi soğukluğu nedeniyle CATL ile olan ilişkisini sona erdirmeye çağırdı.

Ford, ABD'deki 3,5 milyar dolarlık yeni pil fabrikasının inşasında CATL teknolojisini kullanmaya hazırlanıyor.

CATL, GlobalData'nın sahip olduğu bir marka olan Power Technology tarafından ilk olarak yaratılan ve yayınlanan yeni hızlı şarjlı lityum demir fosfat pili duyurdu.

Kaynak: GlobalData

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Çalışma Gösteriyor ki: Çinko Hava Pilleri (Zinc Air Battery) Lityum İyondan Daha Ucuz ve Daha Güvenli Olabilir

AA18t0nr.img?w=768&h=432&m=6

Pil, hava içeren bir katotla birlikte bir çinko anot kullanır.
Avustralya'daki Edith Cowan Üniversitesi'ndeki pil araştırmacıları, elektrikli araç uygulamalarında çinko-hava pillerinin lityum-iyon pillere göre avantajlarını keşfetti.

En eski enerji depolama sistemi olduğu iddia edilen çinko piller, havadan oluşan bir katot (pozitif elektrot) ile birlikte bir çinko anot (negatif elektrot) kullanır. Science Direct'te yayınlanan farklı bir araştırma, sınırlı güç çıkışının Çinko piller için büyük bir dezavantaj olduğunu, performanslarının ve çalışma sürelerinin neme ve sıcaklığa bağlı olduğunu belirtiyor.

Avustralya üniversitesindeki bilim insanları, karbon, daha ucuz demir ve kobalt gibi yeni malzemelerin bir karışımını kullanarak, doğasındaki kusurları gidermek için pili yeniden tasarladılar. Çalışma, çinko-hava pillerinin düşük maliyetli ve çevre dostu olmasının yanı sıra güvenli ve yüksek enerji yoğunluğuna sahip olabileceğini belirtti.

Projeyi yöneten Dr. Muhammad Rizwan Azhar, "Avustralya gibi ülkelerde çinkonun bolluğu ve havanın her yerde bulunması nedeniyle bu, son derece uygulanabilir ve güvenilir bir enerji depolama çözümü haline geliyor" dedi. Ayrıca pillerin düşük maliyetli, çevre dostu olabileceğini ve güvenli olmakla birlikte (teorik olarak) yüksek enerji yoğunluğunu paketleyebileceğini de sözlerine ekledi.

Pil teknolojisini geliştirmek için birçok ülkede araştırmalar devam ediyor. Son zamanlarda General Motors, demir bazlı katot aktif malzemeleri geliştirdiğini iddia eden ve laboratuvardan üretime kadar geçen süreyi azaltmak için özel bir makine öğrenimi algoritmasına sahip olan Silikon Vadisi start-up'ı Mitra-Chem'e 60 milyon dolarlık bir finansman turuna öncülük etti.

Temmuz 2023'te Toyota, katı hal pil teknolojisinde 745 mil menzil sunabilen ve yalnızca 10 dakikada şarj olabilen bir atılım gerçekleştirdiğini iddia etti. Japon otomobil üreticisi, hem katı hal hem de sıvı bazlı piller için basitleştirilmiş üretimin, düşük maliyete ulaşırken önemli ölçüde ağırlık ve boyutta azalmaya yol açabileceğini söyledi.

Son zamanlarda Stellantis, invertör ve şarj cihazı fonksiyonlarını modüller içine entegre eden bir prototip bataryayı ortaya çıkardı. Stellantis, Fransa Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi (CNRS) ile birlikte Akıllı Pil Entegre Sistemi (IBIS) adı verilen proje üzerinde çalışıyor ve bu on yılın sonuna kadar bunları elektrikli araçlara dahil etme niyetinde.

Sizce bu çözümlerden hangisi yaygın olarak benimsenebilir? Düşüncelerinizi yoruma yazınız.

Kaynak: InsideEVs Global

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

10 Şirket Durmaksızın Katı Hal Piller (Solid State Batteries) Üzerinde Çalışıyor

Bu tasarım sızıntıyı ve termal kaçağı en aza indirerek pillerin daha güvenli ve daha kararlı olmasını sağlar. Sonuç olarak, daha yüksek enerji yoğunluğu potansiyeli var ve bu da onların daha küçük bir pakette daha fazla enerji depolamasını sağlıyor. Toyota ve Volkswagen gibi şirketler katı hal pil araştırmalarını hızlandırıyor. Volkswagen, teknolojiyi geliştirmek için QuantumScape ile stratejik bir ortaklık kurarken Toyota, katı hal pilli EV'leri 2020'lerin ortalarında piyasaya sürmeyi hedefliyor. Volkswagen tarafından sağlam bir şekilde desteklenen QuantumScape, EV'ler için katı hal pil teknolojisini geliştiriyor.

Katı hal teknolojisi EV hareketine önemli etkiler getirecek. Geliştirilmiş enerji depolamaları ve daha hızlı şarjları, potansiyel EV alıcıları için şarj sırasında daha uzun menziller ve daha kısa bekleme süreleri sağlayacaktır. Geliştirilmiş pil güvenliği aynı zamanda tüketicilerin endişelerini de hafifleterek EV'nin benimsenmesini teşvik edecek. Katı hal pil teknolojisi, EV'leri daha pratik ve verimli hale getirecek ve sürdürülebilir bir geleceği yeniden şekillendirecek.

toyota

Toyota Motor Corporation her zaman yeniliğe olan bağlılığıyla tanındı ve en son katı hal pil teknolojisi olmak üzere 21. yüzyıldaki otomotiv gelişmelerinin çoğunda liderliği sürdürmeye devam etti. Şirket, EV endüstrisinde önemli bir kilometre taşı olacak olan katı hal pillerini 2020'lerin ortalarında pazara sunmaya çalışıyor. Şirket, 2012'den beri bu teknoloji üzerinde çalışıyor ve 200'ün üzerinde mühendisten oluşan bir ekip oluşturdu ve bunun sonucunda 1.000'den fazla katı hal pil patentine sahip oldu.

Toyota'nın hedefi, katı hal pillerini hibrit araçlarına tamamen elektrikli ürünlerden önce yerleştirmek. Toyota'nın tam şarjla yaklaşık 700 kilometre (435 mil) menzil hedefi var; bu, katı hal teknolojisinin geleneksel lityum iyon pillere göre en önemli avantajı gibi görünüyor.

volkswagen

Volkswagen'in, EV'ler için yüksek enerji yoğunluklu piller geliştirmek amacıyla katı hal pil araştırmalarının öncülerinden biri olan QuantumScape ile ortaklığı bulunuyor. Volkswagen, EV pil teknolojisinin sınırlarını zorlamaya olan bağlılığını sergilemek için ilk olarak 2018 yılında QuantumScape'e 100 milyon dolar yatırım yaptı. Volkswagen, birlikte çalışmalarını hızlandırmak için 2020 yılında QuantumScape'e 200 milyon dolar daha yatırım yaptı. QuantumScape, katı hal pillerinin geleneksel pillerden yüzde 80 daha uzağa gidebileceğini ve yüzde 80 daha fazla şarj tutabileceğini iddia etti.

QuantumScape, 2022'nin sonlarından itibaren katı hal pil hücrelerini test etmeye başlamıştı. Bu arada Volkswagen, katı hal teknolojisi ve 2030 yılına kadar seri üretime geçmeyi planladıkları katı hal pil teknolojisinin yerini alacak elektrot kuru kaplama işlemi gibi diğer pil teknolojileri üzerinde de diğer şirketlerle birlikte çalışıyor.

Panasonic'in

Prime Planet Energy & Solutions, Inc., uygun maliyetli ve yüksek kapasiteli pil çözümleri üretmek amacıyla Toyota ve Panasonic'in 2020 yılında ortaklığıyla oluşturulan bir ortak girişimdir. Toyota'nın katı hal pil teknolojisiyle ilgili 1.000'den fazla patenti varken Panasonic'in 445 patenti var. Panasonic, enerji depolama alanında devrim yaratmak amacıyla yıllardır pil teknolojisi geliştirmede ve son olarak da katı hal pil teknolojisi araştırmalarında ön sıralarda yer aldı. Katı hal pillere geçiş, genellikle sıvı elektrolitlerle ilişkili sızıntı, yangın ve patlama riskini ortadan kaldırmaktır.

Panasonic bu teknoloji için belirli bir zaman çizelgesi sunmasa da şirket, teknolojiyi ilerletmek için aktif olarak araştırma ve geliştirmeye yatırım yapıyor. Toyota, Tesla ve Ford gibi otomobil üreticileriyle yapılan stratejik ortaklık, katı hal teknolojisi pazara girdiğinde sektörde devrim yaratacak açık bir yol yaratıyor.

Pekin WeLion Yeni Enerji Teknolojisi

Nio'nun pil üreticisi WeLion ile ortaklığı, gelecekteki tamamen elektrikli araçları için yarı katı hal pil hücreleri üretti. Yarı katı hal piller, katı bir elektrolit malzemeyi lityum iyon pillerin içindeki jel elektrolitlerle birleştirir. WeLion, yeni Nio ET7 elektrikli araçta kullanacakları 150 kWh katı hal pil hücrelerini Nio'ya teslim etti.

Tesla Model S ve Mercedes EQS sedanlara doğrudan rakip olması beklenen sedandaki pil paketinin, geleneksel olarak yaklaşık 740 kilometre/621 mil anlamına gelen CLTC ölçeğinde 1.000 kilometre/621 mil sürüş menziline sahip olacağı duyuruluyor. EPA ölçeğine göre 460 mil. Aynı zamanda Nio ES6 SUV'da da CLTC ölçeğinde 930 kilometre/578 mil (EPA ölçeğinde yaklaşık 689 kilometre/428 mil) üretmek için kullanılacak.

Çağdaş Amperex Technology Co. Limited (CATL)

Nisan 2023'te CATL, özellikle yolcu uçaklarının elektrikli hale getirilmesine yönelik yeni hareketi hedefleyen, katı hal pil teknolojisinin bir türü olan yeni bir yoğunlaştırılmış pil hücresini piyasaya sürdü. Bu pil hücresi 500 Wh/kg kadar yüksek bir enerji yoğunluğuna sahiptir. Karşılaştırıldığında, yeni Tesla 4680 pil hücresinin enerji yoğunluğu 244 Wh/kg'dır. Bu, bu yeni hücrelerin, geleneksel lityum iyon pil hücrelerinde bulunanın yaklaşık iki katı kadar şarj depolayabileceği anlamına geliyor.

Bu hücre aynı zamanda CATL'nin prizmatik lityum-iyon pil hücrelerinden oluşan Qilin pilinden daha yüksek enerji yoğunluğuna sahip ve enerji yoğunluğu 255 Wh/kg. Bu pil, CLTC ölçeğinde 641 mil'e kadar toplam sürüş menzili ile Geely'nin Zeekr-001 EV'sinde mevcuttur. CATL'nin yoğunlaştırılmış pil hücreleri bunu neredeyse iki katına çıkaracak.

honda

Diğer bazı geleneksel otomobil üreticileri gibi Honda'nın da 2050 yılına kadar karbon nötrlüğü hedefi var. Bu amaçla, General Motors ve Sony gibi şirketlerle ortaklıklar kurarak katı hal pil teknolojisi peşinde koşuyorlar. Buna ek olarak Honda, 2028 yılında katı hal pil hücrelerini elektrikli araçlara getirme vizyonunu hızlandırmak için Japonya'nın Sakura kentinde bir üretim hattı inşa etmek üzere yaklaşık 43 milyar yen (yaklaşık 295 milyon dolar) yatırım yapıyor.

Katı hal pil teknolojisinin en büyük dezavantajı hücrelerin bütünlüğünü tehdit eden dendritlerin varlığı olmuştur. Honda, dendrit problemini çözmek için yeni araştırmalar üzerinde çalışıyor. Bu, Honda'nın 2030 yılına kadar yılda 2 milyon akülü elektrikli EV hedefine ulaşabilmesinin yolunu açmaktır.

Nissan

Nissan, araştırmalarının 2028 yılına kadar katı hal piliyle çalışan bir üretim aracı üreteceğinden emin. Bu amaçla Nissan, 2024 yılına kadar katı hal hücreleri için bir prototip üretim tesisi açmaya çalışıyor. Bu üretim hattı Nissan'ın Araştırma Merkezi'nde yer alacak. Kanagawa'da. Nissan, katı hal teknolojisi hareketine dahil olduğundan beri EV pillerinin maliyetini en az yüzde 50 azaltmayı, hızlı şarj kapasitesini üç katına çıkarmayı ve enerji yoğunluğunu iki katına çıkarmayı hedefledi.

Şu anda piyasadaki en iyi pil hücrelerinin yaklaşık 240+ Wh/kg sunması, hedefin 480 ila 500 Wh/kg'a ulaşması anlamına geliyor. Nissan aynı zamanda sodyum kullanan ve sıvı elektrolit içermeyen tamamen katı hal pil hücreleri üzerinde de çalışıyor. Bu, geleneksel lityum iyon pil hücrelerine göre menzilde yüzde 20'lik bir artışa sahip olacak.

SolidEnerji Sistemleri

SolidEnergy Systems, Dr. Qichao Hu tarafından 2012 yılında Woburn, Massachusetts'te kuruldu. Şirketin General Motors, Honda, Hyundai, Geely ve hatta Kia ile ortaklıkları var. SolidEnergy Systems, lityum iyon pil hücrelerinde bulunan geleneksel jelin yerine ayırıcı görevi gören lityum metal teknolojisini kullanır. SES lityum metal pil hücreleri 400 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip olacak ve geleneksel lityum iyon pil hücrelerinin iki katına kadar menzil üretecek.

Şirket, güvenliği artırmak için bir yapay zeka algoritması kullanıyor. Daha uygun maliyetli, daha hafif olması ve 15 dakikadan kısa sürede yüzde 80'e kadar şarj olması bekleniyor. General Motors, araştırma ve geliştirmenin ötesinde, 2025 gibi erken bir tarihte otomobillerde lityum metal pil hücrelerinin olmasını sağlamak amacıyla 2021 yılında SES'e 139 milyon dolar yatırım yaptı.

Katı Güç (Solid Power)

Solid Power, 2011 yılında Colorado Üniversitesi'nin bir parçası olarak kuruldu ve o zamandan beri yenilikçi çalışmaları Hyundai, BMW ve Ford gibi şirketlerin sponsorluğunu üstlendi. Şirket 2021 yılında halka açıldı ve Thornton'da 75.000 metrekarelik bir üretim tesisine sahip. Şirket, lityum iyon pillerin yanıcı sıvı elektrolitini, tamamen katı hal pil hücrelerinde sülfür bazlı katı elektrolitle değiştiriyor.

Sülfit bazlı katı elektrolit, sıvı elektrolite göre daha güvenli ve daha stabildir. Şirket, üretimi 2028 yılına kadar 800.000'e kadar elektrikli araç için pil hücresi üretebilecek kadar yüksek ölçeklendirmeyi hedefliyor. Solid Power yakın zamanda Amerika Birleşik Devletleri Enerji Bakanlığı'ndan Amerikalılar için Elektrikli Araçlar Bakanlığı'ndan 42 milyon dolarlık ödeme fonundan 5,6 milyon dolar aldı. Düşük Karbonlu Yaşam (EVs4ALL) programı.

Sıla Nanoteknolojileri

Sila Nanotechnologies, elektrikli araçlara yönelik katı hal pillerinin ticarileşmesini hızlandırmak amacıyla BMW, Daimler AG, Siemens ve CATL gibi şirketlerle stratejik ortaklıklara sahiptir. Araştırma ve geliştirmeye yaptıkları önemli yatırımlar, sektörün en önde gelen oyuncularından bazılarının desteğiyle olmuştur. Şirketin 2028 yılına kadar en az 150 GWh pil hücresinin ticarileştirilmesi için bir yol haritası var. Şirket, katı hal pil teknolojisine öncülük ederken, yüzde 20 daha fazla menzil ve yüzde 10 daha fazla menzil sağlayan Titan Silikon pil hücresini piyasaya sürdü. -20 dakikalık yüzde 80 şarj. Mercedes-Benz bunu EQG'de kullanmayı planlıyor.

Şirket, katı hal pil teknolojisi için, orta sıcaklıklarda, geleneksel katı hal pil teknolojisinin dendritlerini ve hacimli seramik elektrolit sınırlamalarını aşmak amacıyla katı hal elektrolitinin gözenekli bir ayırıcı-katot yığınına eriyik yoluyla sızmasını kullanacak.

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

ABD'de Bulunan Devasa Lityum Alanı Dünyanın En Büyük Lityum Yatağı Olabilir

Altın

Elektrikli araçlara güç sağlayan pillerin yapımında hayati öneme sahip bir metal olan lityumu biriktirme yarışında ABD, tesadüfen dünyanın şimdiye kadarki en büyük yatağına rastlamış olabilir.

Science Advances dergisinde yayınlanan yeni bir çalışma, Nevada-Oregon sınırındaki volkanik bir krater olan McDermitt Caldera'nın 20 ila 40 milyon metrik tonluk devasa bir lityum barındırdığını tahmin ediyor.

Bu en yeni rakamlara göre kaldera, yaklaşık 23 milyon tona ev sahipliği yapan Bolivya'nın tuz yataklarındaki lityum miktarını bile gölgede bırakıyor.

Araştırmada yer almayan KU Leuven Üniversitesi'nden jeolog Anouk Borst, Chemistry World'e şöyle konuştu: "Eğer onların arka plan tahminlerine inanıyorsanız, bu çok ama çok önemli bir lityum yatağıdır." "Fiyat, arz güvenliği ve jeopolitik açısından lityumun dinamiklerini küresel olarak değiştirebilir."

Clay'e

Dünyanın en zengin lityum depolarından bazıları tuzlu suda bulunmaktadır. Ancak McDermitt Caldera'nın lityumu, özellikle Nevada'nın güney kesiminde, Thacker Geçidi adı verilen bölgede kil içinde hapsolmuş durumda.

Kaldera, yaklaşık 16,4 milyon yıl önce büyük bir magma patlamasından sonra oluşmuş ve sayısız miktarda lityum ve diğer metalleri taraymıştır. Sonunda, bugün 600 feet'in üzerinde derinliğe sahip olan lityum ile birleştirilmiş bir tortu tabakasını biriktiren kalderaya bir göl yerleşti. Sonuç: smektit adı verilen bir kil.

Ama bu sadece ilk lityum enjeksiyonuydu. Sonunda, volkanik aktivite yeniden ısındıkça, ilave lityum içeren sıcak tuzlu su, mevcut smektitin içine sürüldü ve ona daha da fazla nadir toprak metali aşılandı. Kil artık sadece smektit değil, benzersiz bir şekilde lityum açısından zengin bir illitti.

Borst, Chemistry World'e şunları söyledi: "Killerin yüzeye yakın korunduğu hassas noktaya ulaşmış gibi görünüyorlar, bu yüzden o kadar fazla kaya çıkarmak zorunda kalmayacaklar, ancak henüz aşınmamış değiller."

Bölücü Etki

Bu madenciler için iyi bir haber. Bu illit yalnızca metal açısından daha zengin olmakla kalmıyor, aynı zamanda ayrıştırılmasının da daha kolay olduğu söyleniyor. Ayrıca, maden yatakları çoğunlukla geçidin güney ucundaki tek bir noktada yoğunlaşıyor ve bu da madencilikten etkilenen alanı sınırlıyor.

En azından teoride. Lityumun çıkarılması, kullanılan yöntemlere bağlı olarak büyük miktarda CO2 açığa çıkarabilir, yeraltı suyunu tehlikeli ağır metallerle kirletebilir ve tonlarca fosil yakıtı tüketebilir. Yeşil ulaşım altyapısına yönelik telaşın çevreye verdiği zarar göz ardı edilmemelidir.

Bu nedenlerden dolayı proje tartışmalara yol açtı. Çevreciler, çevre yasalarını ihlal edeceğine inandıkları için bölgedeki madenciliği engellemeye çalıştılar. Thacker Geçidi bazı yerel kabileler tarafından kutsal kabul edildiğinden, onlara Kızılderili aktivistler de katılıyor.

Kaynak: Futurism

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Sodyum (Tuz) iyon piller, 'oyunu değiştiren' yeni bir ortaklık sayesinde ilgi kazanıyor: 'Geleceğin pili'

 

Çinli elektrikli araç (EV) üreticileri BYD ve Huaihai Holding Group, küçük EV'ler için sodyum iyon pil üretiminde dünya lideri olmak amacıyla bir ortaklık duyurdu.

Çin'in EV endüstrisini kapsayan CnEVPost tarafından paylaşılan bir basın açıklamasına göre, BYD'nin yan kuruluşu FinDreams, Haziran ayında Huaihai ile Çin'de bir sodyum iyon pil üretim tesisi kurmak için bir anlaşma imzaladı. Açıklamada, şirketlerin "mikro araçlar için dünyanın en büyük sodyum akü sistemleri tedarikçisini ortaklaşa oluşturmayı" hedeflediği belirtildi.

Ortakların bu sektöre liderlik etme teklifi, sodyum iyon pil üretmeye yönelik daha geniş yarışta önemli bir gelişme olabilir. Çoğu EV'de kullanılan lityum iyon pillerin hakimiyetine meydan okuyan bu umut verici teknoloji, bir gün EV maliyetlerini düşürebilir ve pil üretiminin çevresel etkisini iyileştirebilir.

Electrek'e göre BYD (Hayallerinizi İnşa Edin), dünya çapındaki elektrikli araç satışlarında Tesla'dan sonra ikinci sırada yer alıyor ve aynı zamanda en iyi pil üreticileri arasında yer alıyor. Huaihai, scooterlardan arabalara kadar küçük elektrikli araçların lider üreticisidir.

CnEVPost'a göre yeni ortak girişim, BYD'nin sodyum iyon pil üretiminde ilk kez ilerlemesini temsil ediyor. CnEVPost, BYD'nin sonunda bu yıl (sadece Çin'de) piyasaya sürülen son derece uygun fiyatlı Seagull EV'sinde (mevcut döviz kuruyla) yaklaşık 11.000 $ başlangıç fiyatıyla sodyum iyon pilleri kullanmayı planladığına dair doğrulanmamış raporların bile bulunduğunu söyledi.

Lityum EV pilleri şu anda kısmen yüksek enerji yoğunluğundan (temel olarak pound başına daha fazla depolanan güç) dolayı tercih ediliyor. Ancak saflaştırılmış lityum da pahalıdır ve arz ve fiyat dalgalanmalarına tabidir.

Ayrıca, lityum çıkarmanın etkileri petrol ve gaza göre önemli ölçüde daha düşük olmasına rağmen, lityum madenciliğinin çevresel maliyetleri vardır.

Sodyum iyon aküye girin. Sodyum lityumdan daha ucuzdur ve yaygın olarak bulunur. Sodyum piller, lityum pillerin enerji yoğunluğuna sahip değil ancak CleanTechnica'ya göre soğuk sıcaklıklarda daha iyi çalışıyorlar ve muhtemelen daha fazla şarj/deşarj döngüsüne dayanabiliyorlar. Ayrıca, piller için sodyumun işlenmesi daha çevre dostu olma potansiyeline sahiptir, ancak bu hala geliştirilmektedir.

BYD'nin rakibi CATL de dahil olmak üzere birçok şirket lityum pillere yatırım yapmaya başladı. CnEVPost'un haberine göre CATL, sodyum iyon pillerinin otomobil üreticisi Chery tarafından gelecek sürümlerde kullanılacağını duyurdu.

BYD/Huaihai işbirliği henüz başlangıç aşamasında ve daha küçük elektrikli araçlarla sınırlı olsa da gözlemciler teknolojinin olumlu yönlerinin farkında.

Bir Electrek yorumcusu, "Sodyum geleceğin pili olacak" diye yazdı.

Bir diğeri, "Bu pekala oyunun kurallarını değiştirebilir" diye yazdı.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 hafta sonra...
  • Admin

Yeni çalışma, soğuk havanın Tesla pil ömrü üzerindeki şaşırtıcı etkisini ortaya koyuyor: 'Aynı şey diğer markalar için de geçerli mi?'

Daha düşük sıcaklıklar genellikle elektrikli araç akülerinin daha düşük performansıyla ilişkilendirilse de, Electrek tarafından özetlenen yeni bir çalışma, soğuk havanın aslında bu akülerin uzun vadeli sağlığı için iyi bir şey olabileceğini ortaya çıkardı.

battery.jpg

Elektrikli araç teknolojisini araştıran temiz teknoloji girişimi Recurrent, şu anda takip ettiği 12.500 Tesla hakkında bazı veriler yayınladı ve daha soğuk ve kıyı iklimlerinde yaşayanların pil ömrünü daha sıcak iklimlerdekilere göre daha iyi koruduğunu buldu.

Recurrent, her araca, Recurrent'ın onu izlemeye başlamasından bu yana (belirsiz bir süre) her bir pilin orijinal kapasitesinin ne kadarını koruduğunu gösteren bir Menzil Puanı atadı. Sıcak iklimlerdeki 2020 Model Y örneklerinin Menzil Puanı ortalaması 92 iken, daha soğuk iklimlerdeki örneklerin Menzil Puanı ortalaması 95'ti.

Bu yılın başlarında Tesla, Güney Kore hükümeti tarafından müşterilerine düşük sıcaklıklarda pil menzilinin daha kısa olacağını söylemediği için 2,2 milyon dolar para cezasına çarptırıldı. Ancak etkilenen müşteriler için, pilleri zamanla biraz daha az bozulabileceğinden, uzun vadede işler yolunda gidebilir.

Recurrent bu durumu bir şekilde şöyle açıkladı: "Çevresel ısı, pildeki elektrokimyasal reaksiyonlara ekstra enerji katıyor ve bu da pili erken yaşlandıran istenmeyen kimyasal reaksiyonları hızlandırabilir."

Yakın zamanda yapılan bir başka çalışma, Tesla pillerinin sık sık yapılan Süper Şarjdan daha önce düşünüldüğü kadar etkilenmediğini ortaya çıkardı.

"İlginç. Soğuk iklimlerde daha düşük bozulma söz konusu olduğunda bu mantıklıdır. Bir Electrek yorumcusu, tüm elektro-kimyasal süreçlerin düşük sıcaklıklarda yavaşladığını, dolayısıyla bozulmanın da yavaşlaması gerektiğini yazdı. "Aşırı Şarjdan kaynaklanan bozulmanın olmaması konusunda daha fazla veriye ihtiyaç var. Aynı durum diğer markalar için de geçerli mi?”

"Veriler gerçekten de lityum pilleri öldürmenin yolunun ısıdan geçtiğini göstermeye başlıyor. Bu, uzun vadeli güvenilirlik söz konusu olduğunda herhangi bir EV'nin temel bileşeninin sağlam bir termal yönetim sistemi olduğuna işaret ediyor," diye yazdı başka bir yorumcu.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Çin, potansiyel olarak çok miktarda nadir süper iletken malzeme keşfettiğini açıkladı

Çin'in İç Moğolistan'daki madeninde bulunan ve 'niobobaotit' olarak adlandırılan yeni bir cevher türü, şarj edilebilir pilleri güçlendirmek ve çeliği güçlendirmek için kullanılabilir.

Niyobyum çelikte, parçacık hızlandırıcılarda, MRI makinelerinde ve roketlerde bulunabilir, ancak kaynak temini büyük ölçüde Brezilya ve Kanada dahil bir avuç ülkeyle sınırlıdır. Ancak bu ayın başlarında Çin haber kaynakları, İç Moğolistan'da potansiyel olarak büyük miktarda süperiletken nadir toprak elementi içeren, daha önce hiç görülmemiş türden bir cevher yatağının keşfedildiğini duyurdu. South China Morning Post'a konuşan Singapur Ulusal Üniversitesi'nde elektrik ve bilgisayar mühendisliği profesörü Antonio Castro Neto'ya göre, yeni kaynak hazinesi o kadar büyük olabilir ki Çin'i kendi niyobyum ihtiyaçları konusunda kendi kendine yeterli hale getirebilir.

Çin Ulusal Nükleer Şirketi'nin (CNNC) bu ayın başlarında yaptığı açıklamaya göre, İç Moğolistan'da bulunan ve niobobaotit olarak adlandırılan cevher büyük miktarlarda baryum, titanyum, demir ve klor da içeriyor.

1801 yılında keşfedilen niyobyum, tantalla kimyasal ilişkisi nedeniyle Yunan mitolojisinde Tantalus'un kızı Niobe'den adını almıştır. Dünyada çıkarılan niyobyumun neredeyse yüzde 85 ila 90'ı demir ve çelik işleme üretimine gidiyor. Örneğin çeliğe yalnızca yüzde 0,03-0,05 eklemek, neredeyse hiç ekstra ağırlık eklemeden mukavemetini yüzde 30'a kadar artırabilir. Ancak bu değerli performans iyileştirmesini elde etmek nispeten zordur. Element yalnızca yerkabuğunda yaklaşık olarak milyonda 20 parça oranında meydana gelir.

Mevcut birçok kullanımının yanı sıra, niyobyum, niyobyum-grafen ve niyobyum-lityum pillerin gelişimini daha da ilerletmeyi ümit eden araştırmacıların özellikle ilgisini çekmektedir. Lityum-iyon piller şu anda en yaygın şarj edilebilir güç kaynaklarıdır, ancak şarj süreleri ve kullanım ömürlerinin yanı sıra güvenlik kaygıları açısından da kısıtlı olmaya devam etmektedir. Bu yılın başlarında, niyobyum-grafen pillerin iyileştirilmesi üzerinde çalışan araştırmacılar, alternatifin gelecekteki yinelemelerinin, 30 yıllık bir kullanım ömrüne ek olarak 10 dakikadan daha kısa bir sürede tamamen şarj olabileceğini tahmin ediyor; bu, mevcut lityum-iyon seçeneklerinden yaklaşık 10 kat daha uzun.

Keşif Çin için ne kadar umut verici olsa da, işgücünün endişeleri neredeyse hiç şüphesiz dış gözlemciler için bir sorun olacaktır. Ülkenin madencilik sektöründe uzun ve sıkıntılı bir sömürü geçmişi var. Nadir toprak madenciliği aynı zamanda çok çeşitli kirlilik sorunlarına da yol açmaktadır.

Brezilya açık ara dünyanın en büyük niyobyum ihracatçısı konumundayken, Kanada'nın çok gerisinde ikinci sırada yer alıyor. Çin'in şu anda niyobyum arzının yaklaşık yüzde 95'ini ithal etmesi gerekiyor, ancak yeni keşfedilen yataklar, kaynak kullanımını neredeyse tamamen bağımsız hale getirecek şekilde çarpıcı biçimde değiştirebilir. Bu arada ABD şu anda Nebraska'nın güneyinde, açıldığında ülkenin ilk niyobyum madenciliği ve işleme tesisi olacak Elk Creek Kritik Mineraller Projesi'nin açılması için çalışıyor.

Makaleler, yapılan herhangi bir satın alma işleminin gelirini paylaşmamızı sağlayan ortaklık bağlantıları içerebilir.

Kaynak: Popular Science

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

İşte Elektrikli Araba Pilleri Neden Çevre İçin Kötü Haber?

Otomobil üreticileri tamamen yeni elektrikli ürün serilerini tanıtmaya çalışırken, dünyanın tamamen elektrikli ulaşıma geçişi sürüyor. Hükümetin EV üretimi için finansman sağlaması ve tamamen elektrikli otomobillere geçişi zorunlu kılmasıyla, elektrikli otomobillerin geleceğimiz olduğuna şüphe yok.

Elektrikli arabalarla ilgili gözden kaçırdığımız üzücü faktörlerden biri de pillerinin gezegen üzerindeki olumsuz çevresel etkisidir. EV'lerin sıfır egzoz borusu emisyonu ürettiği doğru olsa da gerçek şu ki elektrikli arabalar tamamen masum değil.

Sınırlı Ömür

Her akü gibi, elektrikli otomobil aküleri de zamanla bozulur ve gazla çalışan otomobil aküleri 100-200 dolar karşılığında kolaylıkla değiştirilebilirken, elektrikli otomobiller için durum o kadar da basit değil.

İsveçli bir otomobil sahibi, bu hafta Tesla aküsü için 21.000 dolarlık bir onarım faturası aldığında bunu zor yoldan yaşadı. Elektrikli araba aküleri uzun süre dayanacak şekilde üretilmemiştir; dışarı çıktıklarında ağır bir onarım faturası bekleyebilirsiniz.

Çevresel Etki

Elektrikli araba aküleri, çıkarılma şekli nedeniyle çevreye zararlı olabilecek bir madde olan lityum iyondan yapılmıştır. Lityum iyonu çıkarmak çok büyük miktarda su gerektiriyor ve piller nihayet üretildiğinde bunların nasıl imha edileceğine dair endişeler var.

Şu anda elektrikli otomobil akülerinin yalnızca yüzde 5'i geri dönüşüm merkezlerine gidiyor; bu da diğer yüzde 95'in nerede olduğu ve gezegen üzerindeki etkileri konusunda endişelere yol açıyor.

Kaynak Tükenmesi

Elektrikli araba aküleri doğal kaynaklıdır, bu da bu malzemelerin sınırlı miktarda tedarik edileceği anlamına gelir. EV pilleri lityum iyon, kobalt ve nikel gibi malzemeler gerektirir ve bu doğal kaynakların zaman ve üretim devam ettikçe eninde sonunda tükenebileceğine dair endişeler vardır.

Otomobil üreticileri pil üretimi için alternatif malzemeler bulmaya çalışıyor ancak bunu yapana kadar EV pilleri önemli miktarda doğal kaynak kullanıyor.

Bu faktörler önemli çevresel tehlikeler olmasa da tüketicilerin, tamamen elektrikli ulaşıma geçişte kendileri için en iyi seçimi yapabilmeleri için EV üretiminin tüm yönlerinin farkında olmaları gerekir.

Kaynak: Wealth of Geek$

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bilim insanları ABD'de devasa bir lityum madeni keşfetti: 'Bu çok ama çok önemli bir yatak'

“Değerli metal” terimini duyduğunuzda aklınız doğrudan altına veya gümüşe gidebilir. Ancak yakın zamanda yapılan bir keşif, gerçek altın madeninin büyük bir lityum deposu olduğunu kanıtlıyor ve bu, eve düşündüğünüzden daha yakın olabilir.

Lityum neden değerlidir?

Lityum, EV pillerinin üretiminde kullanılan kritik bir metaldir.

Bu metalin rezervleri çok sınırlı olduğundan, üreticiler lityum ihtiyaçlarını karşılamak ve EV pil üretimi için yeterli miktarda olmasını sağlamak için geri dönüştürülmüş piller kullandılar.

Piller için gerekli olan sınırlı miktardaki lityum ve kobalt ve nikel gibi diğer metaller, yeni pillerin üretilmesinde bir darboğaz yaratabilir.

Bu lityum önbelleği neden önemlidir?

Yeni keşfedilen lityum yatağının dünyanın en önemli ve mevcut lityum kaynaklarından biri olduğuna inanılıyor ve Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunuyor.

Futurism'e göre Oregon ve Nevada sınırındaki McDermitt Caldera'nın 22 ila 44 milyon ton arasında metal tuttuğu tahmin ediliyor. Bu, küresel lider Bolivya'nın tuzlu düzlüklerle kaplı 23 milyon tonunun daha az önemli görünmesine neden oluyor.

KU Leuven Üniversitesi'nden jeolog Anouk Borst, Chemistry World'e "Eğer onların arka plan tahminlerine inanıyorsanız, bu çok ama çok önemli bir lityum yatağıdır" dedi. "Fiyat, arz güvenliği ve jeopolitik açısından lityumun dinamiklerini küresel olarak değiştirebilir."

Çoğunlukla tuzlu suda veya sert kayalarda depolanan diğer küresel lityum kaynaklarının aksine, bu yatağın lityumunun iyi bir kaynağı kil ve kiltaşlarıyla kaplıdır.

Kil açısından zengin tortul malzemenin Dünya yüzeyine göre konumu, metalin çıkarılmasını diğer küresel depolardan daha kolay ve önemli ölçüde daha ucuz hale getiriyor.

Bu yenilenebilir enerji ekonomisini nasıl etkileyecek?

Bu büyük lityum ikramiyesi, ABD'yi küresel yenilenebilir enerji ekonomisinde olduğundan daha kritik bir oyuncu haline getirme potansiyeline sahip.

Lityum şu anda arzı yetersiz olan bir metal olduğundan (ve 2022 Amerika Birleşik Devletleri Jeoloji Araştırması'nın ülke ekonomisi ve ulusal güvenlik için gerekli olan “kritik mineraller” listesinde yer aldığından) büyük depolara sahip olmak pil üretimini hızlandırabilir ve potansiyel olarak Hem üreticiler hem de tüketiciler için daha uygun fiyatlı hale getirin.

Ayrıca kirli enerji ekonomisine güç sağlamak için petrol, kömür ve gaz çıkarmak için çığır açmaktansa elektrikli araç üretimini daha pratik hale getirebilir.

Ayrıca kil ile kaplı mineralin çıkarılması, diğer lityum çıkarma yöntemlerine göre daha az çevresel zarar yaratacaktır.

Lityum depolarının çoğu Nevada'daki Thacker Geçidi'nin bir bölümünde yoğunlaştığından, madencilik için rahatsız edilmesi gereken arazi miktarı azalacak. Bu, yüzey kirliliği gibi olumsuz çevresel etkileri azaltabilir.

Madencilik operasyonu da tartışmalardan payına düşeni aldı. Yatağın bir kısmı üzerinde hak iddia eden yerli gruplar ve korumacılar, programın çevresel ve kültürel etkileriyle ilgili endişelerini dile getirdi.

Savunucular, lityum madenciliğinin ekolojik dezavantajlarının, "temiz enerji" pilleri üretmek ve ekonomiyi hızla karbondan arındırmak için gerekli olduğunu savundu. Ancak Temmuz 2023'te bölge mahkemesi itirazları reddetti ve proje o zamandan beri çığır açtı.

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

StoreDot, Silikon Pillerinin Son Derece Hızlı Şarj Edildiğinde Bozulmadığını Söyledi

63e3bf0e9cdc537e53fb9b6f_car-4-p-800.png

Girişim, art arda 1000 aşırı hızlı şarj döngüsü gerçekleştirdi ve bunları yavaş şarj senaryolarıyla karşılaştırdı.
İsrailli startup StoreDot, pil prototipinin, yavaş şarj senaryolarına kıyasla birden fazla hızlı şarj seansından sonra bozulmadığını söylüyor.

Firma, şarj durumunun yalnızca 10 dakikada yüzde 10'dan yüzde 80'e çıkarıldığı oturumların yanı sıra XFC ile hücreleri sıfırdan yüzde 100 SoC'ye şarj eden oturumlar da dahil olmak üzere 1.000 ardışık aşırı hızlı şarj (XFC) testi gerçekleştirdi.

Testler gerçekleştirildikten sonra StoreDot, hücrelerin yüzde sıfırdan yüzde 100 SoC'ye kadar yavaş şarj edilen hücrelerle karşılaştırıldığında hiçbir bozulma göstermediğini belirledi; bu, bir elektrikli aracın Seviye 1'den veya 1. seviyeden şarj edileceği gerçek dünya senaryosuna dönüşüyor. Seviye 2 şarj cihazı.

61f6ad2c0281d36d00090506_chassiswithplat

Başka bir deyişle, hücrelerin yavaş ya da çok yüksek hızlarda şarj edilmesinin bir önemi yok, bozulma aynı olacak ve bu da bir EV'yi mümkün olduğu kadar uzun süre kullanmak isteyen insanlar için rahatlatıcı olmalı.

620106a8bc6ebb857fc3ffac_battery_cylinde

StoreDot CEO'su Dr. Doron Myersdorf, "Testler, tüketicilerin talep ettiği şarj hızını en iyi menzille güvenli bir şekilde sağlarken, aracın pil hücrelerinin ömrünü de korudu; bu, kullanıcıların elektrikli araçların yaygın şekilde benimsenmesine yönelik endişelerini azaltmada çok önemli bir kombinasyon" dedi. "Silikon pillerimizi çeşitli kullanım koşulları altında test etmenin önemi, sürücülerin şarj alışkanlıklarından, şarj frekansından veya şarj cihazı gücünden bağımsız olarak pilimizin sağlamlığını gösteriyor."

Ancak StoreDot'un silikon ağırlıklı kese hücrelerinin bir sonraki elektrikli arabanıza güç sağlamaktan hala oldukça uzun bir yol olduğunu belirtmekte fayda var. Battery Startup'ın iddiasına göre, A örnekleri bu yılın başlarında dünya çapında 15 otomobil üreticisi tarafından test edildi ve B örneği birimleri şu anda bazı otomobil üreticileri tarafından inceleniyor.

6201052d95a392d3ddba5400_Chassis%20closi

Geçtiğimiz yılın sonlarında StoreDot, XFC pillerinin 2024 yılına kadar 160 kilometrelik şarjı beş dakikada kabul edebileceğini ve 2028 yılına kadar bunu yalnızca üç dakikaya düşürmeyi beklediğini söyledi. Startup'ın 30 amper saatlik kese hücreleri de tarafından test edildi. bağımsız pil laboratuvarı Shmuel De-Leon Energy, pillerin ticari olarak uygun olduğu sonucuna vardı.

StoreDot'un Daimler, VinFast, Volvo Cars, Polestar ve Ola Electric gibi isimlerle ortaklıkları var, dolayısıyla pil teknolojisinin eninde sonunda bu üreticilerden birine ulaşması ihtimal dışı değil.

Kaynak: InsideEVs Global

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Katı Hal Pillerin (Solid-State-Battery) Geleneksel Lityum İyon Pillerden Farkları

Elektrikli araçlar (EV'ler) ve taşınabilir elektronik cihazlar dünyası, yıllardır lityum iyon pillerin hakimiyetindedir. Bu piller akıllı telefonlarımıza, dizüstü bilgisayarlarımıza ve gittikçe artan bir şekilde arabalarımıza güç sağladı. Ancak ufukta, elektrik enerjisini depolama ve kullanma şeklimizde devrim yaratmayı vaat eden yeni bir rakip ortaya çıktı: katı hal pili. İşte katı hal piller ile geleneksel lityum iyon piller arasındaki temel farklar.

Bu makaledeki bilgiler, diğer güvenilir kaynakların yanı sıra ABD Enerji Bakanlığı ve Argonne Ulusal Laboratuvarı'ndan alınmıştır.

Lityum İyon Pilleri Anlamak

Katı hal pilleri alanına girmeden önce, hayatımızın her yerinde yer alan geleneksel lityum iyon pillere ilişkin temel bir anlayış oluşturmak önemlidir. Lityum-iyon piller, şarj ve deşarj döngüleri sırasında lityum iyonlarının pozitif elektrot (katot) ve negatif elektrot (anot) arasında hareket etmesi prensibine dayanır. Bu iyon transferi, aynı zamanda kısa devreleri önlemek için ayırıcı görevi de gören sıvı veya jel benzeri bir elektrolit aracılığıyla gerçekleşir. Bu piller, yüksek enerji yoğunlukları nedeniyle temel bir seçim olmuştur. Önemli miktarda enerjiyi nispeten kompakt ve hafif bir pakette depolayabilirler, bu da onları taşınabilir cihazlar ve elektrikli araçlar için ideal kılar. Çok yönlülükleri ve uzun süreler boyunca güç sağlama yetenekleri, onları geniş bir uygulama yelpazesi için tercih edilen bir seçim haline getirmiştir.

Yaygın kullanımlarına rağmen lityum iyon pillerin bazı sınırlamaları vardır. Aşırı ısınmaya karşı hassastırlar ve bu da termal kaçaklara neden olabilir; bu nadir de olsa yangın veya patlamayla sonuçlanabilecek bir olaydır. Bu termal kararsızlık esas olarak bu pillerde kullanılan yanıcı elektrolitlerden kaynaklanmaktadır. Güvenliği artırmak için çaba sarf edildi ancak bu, özellikle havacılık ve elektrikli araçlar gibi güvenliğin kritik olduğu uygulamalarda endişe kaynağı olmaya devam ediyor. Ek olarak, bu pillerin belirli bir şarj ve deşarj döngüsünden sonra değiştirilmesini gerektiren sınırlı bir döngü ömrü vardır. Zamanla pilin kapasitesi azalır ve bu da performansın düşmesine neden olur. Bu bozunmaya öncelikle elektrotlar üzerinde lityum iyonlarının akışını engelleyen katı-elektrolit ara fazının (SEI) oluşması neden olur.

Katı Hal Pillerin Vaadi

Katı hal piller, pil teknolojisinde çığır açan bir değişimi temsil ediyor ve onlarca yıldır piyasaya hakim olan geleneksel lityum iyon pillerden bir kopuşa işaret ediyor. Katı hal piller, özünde, lityum iyon pillerde bulunan sıvı veya jel elektroliti katı bir elektrolitle değiştirir. Bu katı elektrolit, seramikler ve polimerler dahil olmak üzere çeşitli malzemelerden üretilebilir. Bu önemli ayrım, enerji depolama dünyasında önemli bir dönüm noktasına işaret ederek çok sayıda avantajı ve potansiyel yeniliği beraberinde getiriyor.

Katı hal pillerin en önemli özelliklerinden biri gelişmiş güvenlik profilleridir. Geleneksel lityum iyon piller, aşırı ısınmaya ve termal kaçaklara karşı hassas olmaları ve yangın ve patlama gibi felaket olaylarına yol açmalarıyla ünlüdür. Katı hal piller ise bu riskleri önemli ölçüde azaltıyor. Katı elektrolit doğası gereği daha stabildir, termal olayların olasılığını azaltır ve hem tüketicilere hem de üreticilere gönül rahatlığı sunar.

Enerji yoğunluğu, katı hal pillerinin bir diğer önemli avantajıdır. Katı elektrolit konfigürasyonuyla bu piller, sıvı veya jel elektrolit muadilleriyle aynı fiziksel hacimde daha fazla enerji depolayabilir. Bu atılım, tek şarjla daha uzun sürüş menzili sağlaması nedeniyle elektrikli araç (EV) endüstrisi için özellikle önemlidir. Ek olarak, katı hal pilleriyle çalışan elektronik cihazlar, yeniden şarj etme sıklığını azaltarak daha uzun çalışma sürelerinden yararlanabilir.

Daha uzun kullanım ömrü potansiyeli hem tüketiciler hem de çevre için kayda değer bir nimettir. Katı hal piller daha uzun ömürlü olma vaadine sahiptir; bu, yalnızca çalıştırdıkları ürünlerin dayanıklılığını artırmakla kalmaz, aynı zamanda sık pil değiştirme ihtiyacını da azaltır. Bu da daha az elektronik atık oluşmasına ve enerji depolamaya daha sürdürülebilir bir yaklaşım sağlanmasına katkıda bulunuyor. Katı hal pillerin en çok beklenen faydalarından biri, hızlı şarjı mümkün kılma potansiyelidir. Bu, elektrikli mobiliteyi daha rahat ve pratik hale getirerek araçlarını şarj etmek için gereken süreyi önemli ölçüde azaltabileceğinden EV sahipleri için büyük bir endişeyi gideriyor. Katı hal pillerin iyileştirilmiş termal performansı ve genel kararlılığı, onları hızlı şarj taleplerini karşılamaya daha uygun hale getirerek daha verimli ve kullanıcı dostu bir deneyim vaat ediyor.

Son olarak, katı hal piller daha geniş bir sıcaklık aralığında takdire şayan bir performans sergiliyor. Aşırı koşullarda güvenilir bir şekilde çalışabilme yetenekleri, onları çeşitli iklimlere ve uygulamalara uygun hale getirerek potansiyel uygulamalarını elektrikli araçların ve elektronik cihazların ötesinde genişletiyor. Bu uyarlanabilirlik, katı hal pillerini geleceğin enerji depolama ihtiyaçları için çok yönlü ve güvenilir bir çözüm haline getirmede hayati bir özelliktir.

Katı Hal Piller İçin Zorluklar ve Engeller

Katı hal piller, umut verici potansiyellerine rağmen, büyük dikkat ve yenilikçi çözümler gerektiren çok sayıda zorlu zorluk ve engelle karşı karşıyadır. Her şeyden önce, katı hal pil üretiminin karmaşık ve maliyetli doğası, bunların yaygın olarak benimsenmesinin önünde önemli bir engeldir. Geleneksel lityum iyon pillerle karşılaştırıldığında artan karmaşıklık ve maliyet, katı hal pillerini mevcut pazar ortamında ekonomik olarak daha az uygulanabilir hale getirebilir. Ayrıca, katı hal pillerinin üretiminin artırılması önemli bir zorluk teşkil ediyor. Teknoloji henüz başlangıç aşamasındadır ve verimli, büyük ölçekli üretim süreçlerinin geliştirilmesi kritik bir gerekliliktir. Bu, katı hal pillerinin, özellikle otomotiv endüstrisi için gereken ölçekte seri üretimini mümkün kılmak için altyapı ve uzmanlığa önemli yatırımlar yapılmasını gerektiriyor.

Temel teknik zorluklardan biri katı elektrolitler için en uygun malzeme kombinasyonunu bulmayı içerir. Bu malzemelerin verimlilik ve maliyet etkinliği arasında hassas bir denge kurması gerekiyor. Yalnızca üstün iletkenlik ve güvenlik sunmakla kalmayıp aynı zamanda büyük ölçekli üretim için ekonomik açıdan uygun olan malzemeleri belirlemek için kapsamlı araştırma ve geliştirme çabaları devam etmektedir. Bu arayış, katı hal pillerinin tüm potansiyelini ortaya çıkarmak için malzeme bilimcileri, kimyagerler ve mühendisler arasında işbirliği yapılmasını gerektirir.

Ayrıca katı hal pillerin dayanıklılığını ve güvenliğini sağlamak için kapsamlı testler yapılması zorunludur. Bu piller, otomotiv endüstrisinin gerektirdiği zorlu güvenilirlik ve emniyet standartlarını karşılamalı ve otomotiv kullanımının zorluklarına uzun yıllar dayanmalıdır. Bu test aşaması, yalnızca pillerin normal koşullar altındaki performansını değil aynı zamanda yüksek sıcaklıklar ve hızlı şarj döngüleri gibi aşırı senaryolardaki davranışlarını da içerir. Bu zorlukların üstesinden gelmek ve en üst düzeyde güvenilirliği sağlamak, katı hal pillerinin araçlarda kullanılmasına yönelik tüketici güvenini ve düzenleyici onayı kazanmak için çok önemlidir.

Otomotiv Etkisi

Otomotiv endüstrisi, katı hal pillerinin gelişimini yakından takip ediyor çünkü bu piller, EV'leri ve elektrikli mobiliteyi çeşitli önemli şekillerde dönüştürme potansiyeline sahip. Katı hal pillerin daha yüksek enerji yoğunluğu, EV'lerin önemli ölçüde daha geniş sürüş menzillerine sahip olmasına yol açabilir ve bu da onları geleneksel içten yanmalı motorlu araçlarla daha rekabetçi hale getirebilir. İyileştirilmiş güvenlik özellikleri, elektrikli araçlarda termal kaza potansiyeline ilişkin endişeleri azaltarak tüketicinin güvenini artırabilir. Katı hal pillerin daha hızlı şarj etme özellikleri, "menzil kaygısını" azaltacak ve elektrikli araçları uzun mesafeli yolculuklar için daha pratik hale getirecek.

Katı hal piller, daha az pil değişimi gerektiren EV'lere yol açarak sahip olma maliyetlerini ve çevresel etkiyi azaltabilir. EV'ler yaygınlaştıkça, katı hal pillerin kullanımı sera gazı emisyonlarının azaltılmasına ve daha sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunabilir.

Katı Hal Piller İçin Önümüzdeki Yol

Sonuç olarak katı hal piller, pil teknolojisinde dönüştürücü bir sıçramayı temsil ederek daha güvenli, daha verimli ve daha uzun ömürlü enerji depolama çözümleri vaat ediyor. Ancak bu teknolojinin hâlâ araştırma ve geliştirme aşamasında olduğunu anlamak çok önemlidir. Yaygın olarak benimsenmesini beklesek de kitlesel pazara ulaşması birkaç yılı alabilir. Araştırmacılar ve üreticiler katı hal pilleriyle ilgili zorlukları ve engelleri aşmak için yorulmadan çalışırken, otomotiv endüstrisi önemli bir değişimin eşiğinde duruyor. Katı hal pilleri elektrikli araçlar için daha temiz, daha güvenli ve daha verimli bir geleceğe yol açabilir. Katı hal pilleri gelişmeye ve otomotiv dünyasını yeniden şekillendirmeye devam ederek elektrikli mobilitede yeni bir çağın habercisi olurken, bu heyecan verici alandaki en son gelişmeler için bizi takip etmeye devam edin.

Katı hal pilleri, yalnızca otomotiv endüstrisinde değil, aynı zamanda taşınabilir elektroniklerden yenilenebilir enerji depolamaya kadar sayısız uygulamada elektrik enerjisini depolama ve kullanma şeklimizde devrim yaratma potansiyeline sahiptir. Bu yeni teknolojiye geçiş sürüyor ve enerji depolama ve ulaşım dünyasında oyunun kurallarını değiştirecek gibi görünüyor.

Kaynak: TopSpeed

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Katı hal piller (Solid State Battery) hakkında bilmeniz gerekenler

Samsung ve Toyota gibi büyük şirketler ve otomobil üreticileri, katı hal pillerine büyük yatırım yapıyor. Pil geliştirmede bir sonraki adım. İşte nasıl çalıştıkları ve neden onlara ihtiyacımız olduğu. Bu makaleyi nasıl okuyorsunuz? Büyük olasılıkla bir akıllı telefon, tablet veya dizüstü bilgisayarla.

Hepsinin ortak noktası ne? Piller.

Lityum iyon şarj edilebilir piller

Evet. Cihazları saatlerce, hatta günlerce kullanmanıza olanak tanıyan paha biçilmez, şarj edilebilir, lityum bazlı piller, cebinizde Apollo 11 astronotlarının Temmuz 1969'da ay yüzeyine indirdiğinden milyonlarca kat daha fazla bilgi işlem gücü taşır.

İlk kez 1991 yılında Japon firmaları Sony ve Asahi Kasei tarafından ticari olarak kullanıma sunulan bu kullanışlı teknoloji parçaları, dünyada tamamen devrim yarattı.
Lityum-iyon piller enerji depolamanın çok verimli bir yoludur. Öncekilerle karşılaştırıldığında yüksek enerji yoğunluğuna sahipler, bu da küçük bir alanda çok fazla enerji depolayabilecekleri anlamına geliyor. Ayrıca uzun ömürlüdürler ve defalarca şarj edilebilirler. Ancak daha da iyisi, yeni nesil olanlar geliştirilme aşamasındadır.

Şarj edilebilir piller, e-araçlara güç sağlayarak iklim değişikliğiyle mücadelede de önemli bir rol oynuyor. Bu nedenle, aralarında Kanada, İngiltere, AB, Çin ve Hindistan'ın da bulunduğu giderek daha fazla ülke, fosil yakıtla çalışan yeni araçların satışını yasaklamayı planlıyor. Norveç gibi bazı yerlerde yasaklar 2030'dan itibaren başlayacak.

Ve Almanya'nın dünyanın en büyüklerinden biri olan yıllık IAA otomobil fuarı Salı günü Münih'te başlarken, elektrikli otomobiller ve özel olarak piller bu fuarın baş kahramanları arasında yer alıyor.

Bu, son birkaç ayda Samsung, Toyota, Ford ve Honda gibi büyük şirketlerin ve dev otomobil üreticilerinin pil dünyasında duyurduğu büyük atılımların ardından geldi.

Vızıltıların çoğu katı hal pilleriyle ilgili. Daha uzun ömürlü, daha küçük, daha hızlı şarj olma ve daha fazla güç sağlama sözü veriyorlar. Bazı şirketler 2024 gibi erken bir tarihte seri üretime geçmek istediklerini iddia ediyor.

Katı hal pilleri de ne böyle?

Kısa cevap: Normal lityum pillere benziyorlar ama daha iyiler.

İçerisinde herhangi bir sıvı bileşen olmaksızın aynı prensiplere göre çalışırlar. Akıllı telefonunuzdaki pil, lityum iyonlarının serbestçe akmasını sağlayan, elektrolit adı verilen sıvı bir bileşene sahiptir. Ve bu sonuçta cihazlarınıza güç verir.

Neden onlara ihtiyacımız var?

Geleneksel sıvı elektrolit lityum pillerin, araba büyüklüğündeki bir şeye güç sağlamak için oldukça büyük olması gerekir. Güvenlik sorunları vardır ve sıcaklıktaki değişiklikler nedeniyle şişebilirler veya çok sıkıldığında sızıntı yapabilirler. İçerisindeki sıvı da yanıcıdır.

Muhtemelen bildiğiniz gibi, telefonunuzun pili genellikle çok uzun süre dayanmaz. Herkes "telefonumun pili bitiyor" kaygısını hissetmiştir. Geleneksel lityum iyon pillerin enerji yoğunluğu öncekilerden daha iyi olsa da geliştirilebilir. Ayrıca yavaş şarj olurlar ve sınırlı bir ömürleri vardır. Bu, onları aralarında e-araçların yanı sıra kalp pilleri veya elektrikli uçaklar gibi tıbbi cihazların da bulunduğu pek çok uygulama için ideal olmaktan çıkarıyor.

Katı hal pilleri nasıl daha iyidir?

Katı hal piller, standart lityum iyon muadillerine göre daha yüksek enerji yoğunluğuna sahiptir, bu da aynı hacimde daha fazla enerji depolayabilecekleri anlamına gelir. Bu, tek bir şarjla günlerce dayanabilen daha uzun menzilli elektrikli araçlara veya akıllı telefonlara, ayrıca taşınabilir cihazlar için daha küçük, daha hafif pillere dönüşebilir. Ve kim bilir? Hatta bir gün elektrikli uçuşu uygulanabilir bir senaryo haline getirebilirler.

Katı hal piller ayrıca sıvı elektrolit pillerden daha hızlı şarj edilebilir, bu da onları elektrikli araç ve hızlı şarjın önemli olduğu diğer uygulamalar için daha uygun hale getirir. Artık yola geri dönmek için beş saat beklemenize gerek yok!

Katı hal pilleri de daha güvenlidir. Sıvı pillere göre alev alma veya patlama olasılıkları daha düşük olduğundan, elektrikli araçlar ve dronlar gibi güvenliğin önemli olduğu uygulamalarda kullanım için daha uygundurlar.

En azından teoriye göre bu böyle. Piyasada satılan gerçek bir katı hal pilini uygun bir fiyata yapmak tamamen farklı bir konudur.

Ancak bunun ne anlama geldiğini ve ticari olarak satılan bir katı hal pilinin neden bir devrim olacağını anlamak için, okulda öğrendiğiniz pille ilgili temel bilgilerin üzerinden hızlıca geçelim.

Lityum piller nasıl çalışır?

Bir lityum iyon pilin temel elemanları, pozitif elektrotlu bir taraf, negatif elektrotlu bir taraf ve bunların arasında herhangi bir doğrudan teması önleyen bir ayırıcı katmandır. Bunların hepsi sıvı elektrolite batırılmış durumda.

Lityum bazlı pillerin anahtarı, lityum atomlarının çok iyi elektron donörleri olmasıdır. Gerçekten dış kabuklarında bulunan tek elektrondan kurtulmak istiyorlar. Bu elektronların akışı aküden çıkan elektrik akımıdır.

Bu arada, bir lityum atomu dış elektronunu kaybettiğinde pozitif yüklü bir iyon haline gelir. 'Lityum-iyon pil' ismi buradan geliyor.

Bu arada, bir lityum atomu dış elektronunu kaybettiğinde pozitif yüklü bir iyon haline gelir. 'Lityum-iyon pil' ismi buradan geliyor.

Daha önce bahsettiğimiz ayırıcı katman, lityum iyonlarının geçmesine izin veriyor ancak elektronların geçmesine izin vermiyor. Bu nedenle aynı zamanda bir yalıtkan görevi de görür.

Pilin negatif elektrot tarafı, pil şarj edildiğinde lityum atomlarını depolayan grafit içerir. Cihazı fişe taktığınızda pil boşalmaya başlar. Lityum, elektrik akışı nedeniyle bir elektronu kaybederek onu bir iyona dönüştürür ve iyon, sıvı elektrolit içinden ayırıcının içinden pozitif elektrot tarafına doğru ilerler. Olumlu tarafı genellikle olumsuz yönleri ve sınırlamaları da olan bileşiklerden oluşur. Sıvı elektrolitlerin kullanımının birçok dezavantajı olduğundan bahsetmiyoruz bile.

Peki katı hal pili nasıl çalışır?

Katı hal piller, lityum iyonlarının aktığı sıvı yerine katı bir elektrolite sahip olmaları dışında, geleneksel lityum iyon pillere çok benzer şekilde çalışır. Ancak temel prensip aynıdır. Abig artı, sıvı elektrolitin getirdiği güvenlik sorunlarına sahip olmamaları.

Olumlu tarafı, standart sıvı elektrolit piller gibi metal oksit elektrot içermek yerine saf lityum, deşarj sırasında negatif taraftan pozitif tarafa akarken metal formunda birikir. Bu, çok fazla yerden tasarruf sağlar.

Neden her e-cihazda yoklar?

Çünkü hâlâ geliştirilme aşamasındalar ve yaygın kullanıma geçmeden önce bazı zorlukların hâlâ aşılması gerekiyor.

Maliyet burada önemli bir faktördür. Katı hal pillerinin üretimi şu anda normal lityum iyon pillere göre daha pahalı çünkü katı hal pilleri üretimi daha pahalı ve karmaşık malzemeler kullanıyor.

Daha uzun ömür, daha hızlı şarj ve daha yüksek enerji yoğunluğu gibi daha önce tartışılan potansiyel avantajların birçoğu henüz ticari ürünlere tam olarak aktarılmamıştır.

Güvenlik de bir konudur. Katı hal pillerin geleneksel olanlardan daha güvenli olduğu düşünülse de, özellikle lityum metalinin iğne benzeri büyümelerinin neden olabileceği kısa devreler gibi güvenlik endişeleri hala mevcut.

Katı hal pillerindeki gelişmelerin çoğu şu ana kadar laboratuvar düzeyinde kaldı ve bunların ölçeğini büyütmenin ne kadar zor olacağı belli değil.

Ancak bu alanda çok sayıda araştırma ve geliştirme yapılıyor ve pek çok uzman, katı hal pillerin eninde sonunda elektrikli araçlar segmenti gibi alanlarda standart haline geleceğine inanıyor.

Kaynak: Deutsche Welle

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
  • Admin

'Şarj durumu azalıyor': Elon Musk, Joe Rogan'a EV'nizi %100'e kadar şarj etmemeniz gerektiğini söyledi. İşte tam açıklaması

Bazı Amerikalıların elektrikli araçları benimseme konusunda tereddütlü kalmasının tüm nedenleri arasında en büyüklerinden biri şarj süresidir.

Ulaştırma Bakanlığı'na göre, birkaç dakika süren bir benzin deposunu doldurmanın aksine, bir EV'yi şarj etmek, mevcut en hızlı şarj ekipmanıyla bile bir saat kadar sürebilir.

Ancak Tesla CEO'su Elon Musk, süreci hızlandırmanın bir püf noktası olduğunu söylüyor: EV'nizi %100'e kadar şarj etmeyin.

Bu nasıl mantıklı? Tam şarj, daha az duraklama ve genel olarak daha az şarj süresi anlamına gelmez mi? Musk'un "mantık dışı" olarak adlandırdığı açıklama, piller ve gaz tankları arasındaki çok önemli bir farkta yatıyor.

Ne kadar çok şarj ederseniz, o kadar uzun sürer
Musk, "The Joe Rogan Experience" podcast'inin yakın tarihli bir bölümünde "Benzinli bir araba için onu doldurursunuz" dedi. "Pilin şarj durumu %80'in üzerine çıktıkça azalır."

"Buradaki doğru benzetmenin otoparktaki arabalar olduğunu düşünüyorum" diye devam etti. "Lityum iyonları pilin bir tarafından diğer tarafına geçerken park yeri bulmaya çalışıyor."

Musk, düşük şarjlı bir pilin boş bir otoparka benzediğini, iyonların "tam oraya girip bir yer bulabileceğini" söyledi. Ancak pil dolmaya yaklaştıkça, mevcut noktaların az olduğu yoğun bir alışveriş merkezinin otoparkına benziyor.Bu durumda iyonların yerlerini bulmak için "daha fazla zıplaması gerekiyor".

Musk, Rogan'a "80'den 100'e (yüzde) ulaşmak, 0'dan 80'e ulaşmak kadar zaman alıyor" dedi.

Başka bir deyişle, şarj süresini %50 oranında kısaltabilir ve yine de EV'nizin menzilinin %80'inden yararlanabilirsiniz. Bu ödünleşim, uzun yol yolculuklarınızın bitmek bilmez hale gelmesini engellemenize yardımcı olabilir.

Devamını oku: Jeff Bezos sayesinde artık ev sahibi olmanın getirdiği sıkıntı olmadan birinci sınıf gayrimenkullerden para kazanabilirsiniz. İşte nasıl

'Mesafe sorun değil'
Rogan röportajının gösterdiği gibi Musk, şarj süresi sorununu çözmeye istekli. Bu amaçla Tesla, dünya çapında 50.000'den fazla tescilli Supercharger'dan oluşan bir ağa yatırım yaptı ve şirket bunların yalnızca 15 dakikada 200 mil menzil ekleyebileceğini iddia ediyor.

Şirket, "%80'in üzerinde şarj nadiren gerekli olduğundan, duraklamalar genellikle kısa ve rahattır" diyor.

Rogan, Musk'a Tesla'nın mevcut teknolojisinden "kazandığınız mesafe açısından" memnun olup olmadığını sorduğunda Musk, "Evet, menzil sorun değil" diye yanıtladı.

'Uygun fiyatlı olması gerekiyor'
"Maliyet daha önemli bir konu" dedi ve "uzun menzilli bir arabanın uygun fiyatlı olması gerektiğini" vurguladı.

Şu anda, hükümet onaylı 272 mil menzile sahip giriş seviyesi Tesla Model 3, vergiler hariç 38.900 dolardan başlıyor. Model 3 Uzun Menzilli varyantı 45.990 dolardan başlıyor ve 358 mil menzil sunuyor. Olağanüstü uzun bir menzil arayanlar için, 645 km menzilli Model S, 74.990 $ gibi daha yüksek bir taban fiyatla geliyor.

Musk daha uygun fiyatlı EV'ler yapmak isterken tüketiciler Tesla'nın mevcut serisine büyük sevgi duyuyor. 2022 yılında şirket 1.313.851 adet elektrikli araç teslim etti; bu da bir önceki yıla göre %40 artış anlamına geliyor.

Kaynak: MoneyWise

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin
Alıntı

General information about range and battery

Your car's range is primarily related to the battery and your driving behavior. External conditions, such as cold temperatures, can also have an influence. There are some things you can do to minimize the risk of damage to the battery and to improve the range, such as charging the car when parked in cold temperatures and keep the battery level within certain interval during long-term storage.

Range in cold temperatures

The following section applies to plug-in hybrids and fully electric cars.

In cold temperatures there is a risk that the battery will become so cold that it can affect the driving range of the car. To avoid this, make sure that the car is charging when parked in cold temperatures.

To learn more about cold temperatures and its effects, check the Range topic under the section Electric operation and charging in the user manual for your car model.

Certified and experienced range

The following section applies to fully electric cars.

The certified car range is established through a series of clearly specified tests under controlled conditions. To ensure that the test results are repeatable, several car features that consume power under normal driving are generally turned off. As a result, the certified ranges will generally be longer than what will be experienced in normal situations.

Long-term storage

The following section applies to fully electric cars.

To minimize the risk of damage to the high-voltage battery during long-term storage (longer than 1 month), it is recommended that the battery level is kept within a certain interval. It is advisable to check the battery level in the driver display on a regular basis.

Recommended battery level for long-term storage is 40-50%.

To learn more about long-term storage, check the topic Long-term storage of cars with high-voltage battery or the topic Recommendations for high-voltage battery (depending on your car's model year). You will find it under Electric operation and charging in the user manual for your car model.

Browse your user manual in the Electric operation and charging section for all battery and charging related information relevant to your car model.

Menzil ve pil hakkında genel bilgiler

Aracınızın menzili öncelikle pile ve sürüş davranışınıza bağlıdır. Soğuk sıcaklıklar gibi dış koşulların da etkisi olabilir. Pilin zarar görmesi riskini en aza indirmek ve menzili artırmak için, aracı soğukta park ettiğinizde şarj etmek ve uzun süreli saklama sırasında pil seviyesini belirli bir aralıkta tutmak gibi yapabileceğiniz bazı şeyler vardır.

Soğuk havalarda menzil

Aşağıdaki bölüm, plug-in hibritler ve tamamen elektrikli otomobiller için geçerlidir.

Soğuk havalarda akünün otomobilin sürüş menzilini etkileyebilecek kadar soğuma riski vardır. Bunu önlemek için, aracın soğuk havalarda park edildiğinde şarj olduğundan emin olun.

Soğuk sıcaklıklar ve etkileri hakkında daha fazla bilgi edinmek için araç modelinize ait kullanım kılavuzundaki Elektrikle çalıştırma ve şarj etme bölümü altındaki Menzil konusuna bakın.

Sertifikalı ve Denenmiş Menzil

Aşağıdaki bölüm tamamen elektrikli otomobiller için geçerlidir.

Sertifikalı otomobil serisi, kontrollü koşullar altında açıkça belirtilen bir dizi testle oluşturulur. Test sonuçlarının tekrarlanabilir olmasını sağlamak için normal sürüş sırasında güç tüketen çeşitli araç özellikleri genellikle kapatılır. Sonuç olarak, sertifikalı aralıklar genellikle normal durumlarda yaşanacaklardan daha uzun olacaktır.

Uzun süreli depolama

Aşağıdaki bölüm tamamen elektrikli otomobiller için geçerlidir.

Uzun süreli (1 aydan uzun) saklama sırasında yüksek gerilim pilinin zarar görmesi riskini en aza indirmek için pil seviyesinin belirli bir aralıkta tutulması tavsiye edilir. Sürücü gösterge ekranındaki pil seviyesinin düzenli olarak kontrol edilmesi tavsiye edilir.

Uzun süreli depolama için önerilen pil seviyesi %40-50'dir.

Uzun süreli saklama hakkında daha fazla bilgi edinmek için Yüksek voltajlı pile sahip araçların uzun süreli saklanması konusuna veya Yüksek gerilim pili için öneriler (aracınızın model yılına bağlı olarak) konusuna bakın. Bunu, araç modelinize ait kullanım kılavuzunda Elektrikli çalışma ve şarj altında bulabilirsiniz.

Araç modelinize uygun pil ve şarjla ilgili tüm bilgiler için kullanım kılavuzunuzun Elektrikle çalıştırma ve şarj etme bölümüne göz atın.

Kaynak: Volvo

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
  • 4 hafta sonra...

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.