Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:
Angel Cara

 

ben ateist miyim ?

Sanırsam öylesiniz ama bu soruyu sorduğunuzdan dolayı emin olamadım şu anda.

 

katılıyorum, ama inançsızlar akılsız değildir, genelde böyle bir kanı oluşuyor

çocuklar aile ve çevresinden gördüklerini yaşarlar, ben öyleydim, onların doğrularıyla büyüdük ve nihayetinden kendi edindiğimiz tecrüberlerle farklı taraflara ve düşüncelere yöneldik

 

çocukluk çağı çok önemli, o yüzden bizim hedefimiz önce çocukların doğru(gerçek ve kanıtlanmış olan) düşünmesini sağlamak

Yoo hayır ben asla hiç kimseye akılsız demiyorum, lütfen beni yanlış anlamayın ki akılsız olsaydı ateistler düşünerek Tanrı'nın olmadığı kanısına varamazlardı. Her türlü düşünce düşünebildiğimiz için vardır zaten. Ayrıca şunu da eklemeliyim ki benim düşünceme uymasa da bi başkasının düşünceleri benim için değerlidir.

Gönderi tarihi:
Başlangıçta hiçbir şey yoktu O'ndan başka. Ve O'ndan başka hiçbir şey yoksa, yaratılan şeyler neyden yaratıldı? (insanları baz alarak konuşacağım yalnız insandan başka da her şey dahil)

Bizi neyden yaratmış olabilir? Kendisinden başka bir şey yoksa, bizi kendisinden yarattı, kendi özünden..

Yani insan dahil her şey de tanrısallık vardır. Ama ben tek başıma tanrı değilim siz de öyle, o bu şu her şey tek başına Tanrı değildir ama hepsi Tanrı'dan doğmuştur yani hani ''Allah'ın birliğine inanmak'' deriz ya işte herşeyin toplamı Tanrı'dır, herşeyin özü O'dur, aslında O'ndan başka bir şey yoktur! Ben O'ndan başka bir şeyi kabul etmiyorum. Yani insanlar farklı Allah farklı demiyorum, öyle olursa insanlar başka bir kaynak kullanlılarak yaratılmış demektir ki bu da Allah'tan başka varlık olduğunu kabul etmek ya da maddenin varlığını kabul etmek gibi bir şeydir ki bu bana göre Allah'a şirk koşmaktır.

 

Mesela, benim düşünceme göre, Allah'ı sevmek için bütün her şeyi sevmemiz gerekir ancak.

 

Saygılar..

 

1. DE Kİ: "O, Tek Allah'tır:

 

2. Allah, Öncesiz ve Sonrasız, Bütün Evrenin Asıl Sebebi.

 

3. O doğurmamıştır, doğurulmamıştır;

 

4. ve hiçbir şey O'na denk tutulamaz." İHLAS SÜRESİ

 

Allah samed'dir, Samed, hiçbir şeye evet hiçbir şeye muhtaç olmayan, aksine herşeyin kendisine muhtaç olan demektir.

 

Allah'ın her bakımdan tek ve benzersiz olduğu, bir başlangıcının ve sonunun olmadığı gerçeği, "hiçbir şey O'na denk tutulamaz" ifadesinde mantıkî karşılığını bulmaktadır.

Böylece O'nu tasvir etme ve tanımlama ihtimallerini de saf dışı bırakmaktadır.

Sonuç olarak, O'nun Varlığının mahiyeti insan kavrayışının yahut tahayyülünün sınırları dışındadır: bu gerçek, Allah'ı mecazî temsîller veya hatta soyut semboller aracılığıyla "tarif etme" teşebbüslerinin neden hakikatin inkarı ile eşit görüldüğünü açıklamaktadır.

 

Allah'dan başka hiç bir şey yoktu, Allah herşeyi yoktan yarattı ve örneksiz yarattı, bunlar Allah'ın kudretinin delilleri.

Şimdi İnsan, bir yönü çamur bir yönü can yani Allah'ın ruh'undan üflemesi insanda Allahca bir yön bulundugu yadsınamaz. Ama çamur yönünü de unutmamak kaydıyla. İnsan; melekden üstün, insan; hayvandan aşagı..

 

Lakin buna ''kendisinden yaratdı'' demek Kur'an'a göre yanlışdır ve degilse dogru yorumunu yapacak biri çıkar elbetde. Kendisinden başka birşey olmaması deyip sonra kendisinden yarattı demek Allah'a bilmeden aciz demekle eşdegerdedir diye düşünüyorum, O'nun birşeyi yaratması için ona 'ol' demesi yeterlidir, insana can veren ruh hakkında bir çok şey söylenebilir ama sahih mi ? degil mi? bunu nasıl ölçecegiz.

Hepsi Tanıdan dogmuştur diyorsunuz, ama Kur'an bunu reddediyor yok siz Kur'an'a inanmıyorsanız bilgi kaynagınız bu konuda nedir.

 

Yani sizin bu görüşlerinizin kaynagı nedir, neye göre konuşuyorsunuz, delil anlamında soruyorum. saf bir kişisel deneyimde olabilir..

 

Herşeyin sebebi Allah'dır, herşey Allah'ın dilemesiyledir.

 

Tanrı'nın birligide sizin anladıgınız anlama gelmez Kur'an'da; bütün peygamberlerin tebligine bakın Kur'an'da sizin söylediginiz anlam çıkmıyor. Söyledikleri kısaca şu, '' ey insanlar sizin İlah'ınız tek bir İlah '' gibi....

 

 

maddenin varlıgını kabul etmek neden şirk olsun ki, şirkin tanımı bellidir. Allah'ın insanı ve kainatı yoktan varetmesinden ne anlıyorsunuz. Allah insanı önce çamurdan şekil verdigini ve sonra canlanması için ''kendi Ruh'undan üfledigini'' söylüyor ve siz burdaki çamuru nasıl degerlendiriyorsunuz.

 

Tabi ben bütün bunları Kur'an'a dayanarak söylüyorum ve sizin Kur'an için ne düşündügünüzü bilmiyorum eger kabul etmiyorsanız zaten benim söyleyecek birşeyim olamaz size, yada bir anlamı olmaz diyelim...

Gönderi tarihi:
artık hiçbirşey eskisi gibi değil

 

dinsizler çoğalıyor

 

bir kaç yüz yıl sonra dinsizler daha da çok olacak yada dinler olmayacak, inancımız budur

 

19 ve 20 nci yüzyılda teknoloji inanılmaz bir sıçrama kaydetmekte bu herşeyi değiştirecek

 

kişisel görüşümdür

 

 

İnsan mukaddes degerlerinden koparılmış, maddi hazların peşinde durmaksızın koşmaktadır.

sınırsız terakki, sınırsız rahatlama.

Şeytan insanı kibrinden yakaladı ve şeytanın gücüne inanmak lazım. :stuart:

Tanrı'dan geldik diyen insan, 'Tanrı'dan ne farkımız var' kibri haline evrildi ve terakki son sürat devam ediyor.

Kutsal inançları yıktı ve dünyanın vicdanı yok olmayla yüzyüze.

şeytan işi olsa gerek bunlar.

şeytan bizi en zayıf noktalarımızdan yakaladı; hırs, tamah, para aşkı, bu zayıf noktaların el üstünde tutuldugu düzenler inşa etti insanoglu.

sanki kıyamet yaklaşıyor.

halk zıvanadan çıkmış gibi, hak ihlalleri birbirini kovalıyor.

zırt, pırt yeni ideolojiler üretiyor 'şeytan' ; çünkü çok çabuk eskiyor, eskinin kadim bilgileri bu kadar dayanıksız degildi.

Adem babamız şeytana boyun egmemişti ama biz hergün ona 'secde' ediyoruz.

Nuh üç kişiyle deli divane olmuştu,

İbrahim putları yerle bir etmişti, bizse hergün yeni putlar inşa ediyoruz.

şeytan bizim kulagımıza kalıcı olmakla, rahata ermekle, Allah'ın (haşa) bizi kandırıyor olabilecegini durmadan fısıldıyor....duymuyormusunuz...

İnsanoglunu 'terbiye' edecek Din'nin mislini bulamadık ve bulamayacagız..

Tanrı'nın insanlarla 'konuştuguna' inanmamak, Tanrı'ya inanmamakdan daha az tutarlı...

kişisel görüşümdür...

Gönderi tarihi:
İnsan mukaddes degerlerinden koparılmış, maddi hazların peşinde durmaksızın koşmaktadır.

 

Insan mukaddes degerlerinden koparildi dinsiz oldu diye herhalde seytan yolunda da gitmiyor, cunku dinden kopan bir insan seytana da inanmaz. Ayrica nereden cikariyorsunuz bunu -yani dinden cikan insanlarin maddi hazlar pesinde kostuklarini? Dincilerin yatip kalkip cennet pesinde kostugu gibi, bizler yatip kalkip hazlar pesinde kosmuyoruz.

 

şeytan bizi en zayıf noktalarımızdan yakaladı; hırs, tamah, para aşkı, bu zayıf noktaların el üstünde tutuldugu düzenler inşa etti insanoglu.

 

demissiniz. Evet ya! Para hirsi o kadar burudu ki insanlarin cogunu, hatta muslumanlar bile faiz diyemiyor da, faiz lafinin etrafindan dolanip kar payi diyorlar. Yani, faiz aklanip kar payi oluyor. Bu laf cambazligi yenilir yutulur cinsinden degil valla...

 

Insanoglu dinle terbiye edilmez, ancak korkutulur sayin aslan 34, bunu da boyle bilin!

Gönderi tarihi:

 

bU kacisdir sevgili Kral sedat...

Ayni sorulari siz hic tanri icin sordunuz mu....

Lafi dondurmek kolaydir hosdur ama nereye kadar?

 

Ne diyorsun sen la boheme, Kur'an'in Allah'inin ellenmezligi var, bilmiyor musun.

Gönderi tarihi:
1. DE Kİ: "O, Tek Allah'tır:

 

2. Allah, Öncesiz ve Sonrasız, Bütün Evrenin Asıl Sebebi.

 

3. O doğurmamıştır, doğurulmamıştır;

 

4. ve hiçbir şey O'na denk tutulamaz." İHLAS SÜRESİ

Bu yazdıklarının 4'ü de benim anlattıklarımı saf dışı bırakmıyor, destekliyor;

1. Evet ben Allah'ın tekliğini dedim

 

2. Evet ben de bütün evrenin asıl sebebinin O, yani aslı özünün O olduğuna inanıyorum.

 

3. Evet O'nun varlığından başka bir şeyi kabul etmediğimden benim için ne O'nu doğuran vardır ne de O doğurmuştur.

 

4. Evet ben de O'na hiçbir şeyi denk tutmuyorum, çünkü O'na denk tutulacak bir şey yok!

 

Allah samed'dir, Samed, hiçbir şeye evet hiçbir şeye muhtaç olmayan, aksine herşeyin kendisine muhtaç olan demektir.

Allah'ın bir şeylere muhtaç olduğunu söylemedim.

 

Allah'ın her bakımdan tek ve benzersiz olduğu, bir başlangıcının ve sonunun olmadığı gerçeği, "hiçbir şey O'na denk tutulamaz" ifadesinde mantıkî karşılığını bulmaktadır.

Ben O'na hiçbir şeyi denk tutmadım, sen benim yazdıklarımdan bunları mı anladın, yanlış anlıyorsun beni!!!

Ben şu Allah'tır mı dedim ya da bu Allah'tır mı dedim. Hayır, bak sen ne yazmışsın;

2. Allah, Öncesiz ve Sonrasız, Bütün Evrenin Asıl Sebebi. Benim dediğim bundan farklı değil.

 

 

 

Allah'dan başka hiç bir şey yoktu, Allah herşeyi yoktan yarattı ve örneksiz yarattı, bunlar Allah'ın kudretinin delilleri.

Şimdi İnsan, bir yönü çamur bir yönü can yani Allah'ın ruh'undan üflemesi insanda Allahca bir yön bulundugu yadsınamaz. Ama çamur yönünü de unutmamak kaydıyla.

Peki insan ruhu nedir sence? Bana bunu açıklayabilir misin, peki insan ruhu Allah'ına geri döndürülmeyecek midir? Bu ne demektir. Özüne geri dönmek demek değil midir?

 

 

Lakin buna ''kendisinden yaratdı'' demek Kur'an'a göre yanlışdır ve degilse dogru yorumunu yapacak biri çıkar elbetde.
Madem savunan sensin, örneği de sen ver, ben burda birisinin çıkıp Kur'an-da bu yazmıyor demesini mi beklicem, ben bunu senle tartışıyorum!! Kendisinden yarattı yanlış mı, bana bul bir kaynak!!! Kur'an-da bunla ilgili bir şeyler yazmıyorsa o zaman anlarım.

 

"Onu kıvama erdirip, ruhumdan üflediğim zaman" (Sad-72) İşte bunu yorumlamak çok önemlidir. Kur'an-ı hikaye okur gibi değil de manasını bulmamız gereken bir kaynak gibi okumalıyız.

 

 

Kendisinden başka birşey olmaması deyip sonra kendisinden yarattı demek Allah'a bilmeden aciz demekle eşdegerdedir diye düşünüyorum, O'nun birşeyi yaratması için ona 'ol' demesi yeterlidir, insana can veren ruh hakkında bir çok şey söylenebilir ama sahih mi ? degil mi? bunu nasıl ölçecegiz.

Hepsi Tanıdan dogmuştur diyorsunuz, ama Kur'an bunu reddediyor yok siz Kur'an'a inanmıyorsanız bilgi kaynagınız bu konuda nedir.

1.si, ben Allah'a acizdir demiyorum sözlerimden bu çıkmaz şu çıkar; O'ndan başka bir varlığı kabul etmiyorum ben! Her şeyin özü O'dur. O'na döndürüleceğiz, bir gün özümüze geri döneceğiz!!!! Kur'an-ı ben olması gerektiği gibi yorumluyorum ama insanlar dış yüzüyle ilgileniyorlar sadece!!!

2.si, insana can veren ruhu bana tanımla!!! Özü neymiş? İstersen Kur'an-dan delil getir!

3.sü, ben Tanrı'dan doğmuştur demiyorum, Tanrı'nın birliğidir bu diyorum!!!

 

 

Tanrı'nın birligide sizin anladıgınız anlama gelmez Kur'an'da; bütün peygamberlerin tebligine bakın Kur'an'da sizin söylediginiz anlam çıkmıyor.
Şunu bilmeden emin olmayın, Kur'an-ı acaba ben mi yanlış yorumluyorum yoksa siz mi???

 

Öyle görünüyor ki Kur'an'da oluş ve akışın "biz" (inna) ifadesiyle anlatılarak, "Allah" merkezli bir dil kullanılması, Allah'ın evrenin ruhu olduğunu göstermektedir. Nitekim Kur'an yerleri ve gökleri Allah'ın nuru olarak tasvir etmektedir. Yerler ve gökler Allah'tır dememekte, bilakis yerlere ve göklere Allah'ın "nurunu" izafe etmektedir. Şu halde evrenin tüm zerresinde devaran eden canlılık ve potansiyel enerji "nur"dur. Bedenin canlılığını sağlayan enerji ruh olduğu gibi evrenin canlılığını sağlayan enerji de Allah'ın nuru (ruhu, enerjisi, canlılığı)dır. Yani yerleri ve gökleri derken onlara Allah demiyor, ama O'nun varlığındandır diyor.

 

Tabiat ilahsız olmadığı gibi ilah da tabiatsız değildir. Bunları birbirinden koparmak "deizm" olacağı gibi, birbirinin aynısı görmek de "panteizm" olacaktır. Keza tanrıyı bütün her şeyin belirleyicisi olarak görüp insana ve tabiata hiçbir etkinlik alanı bırakmamak da klasik "teizm"dir.

 

 

Bilimde imkansiz yoktur...Bilim insanlari bunu tanrisiz yapiyor....

Sevgili La Boheme.....

Sen, bilimin her şeyi kanıtlayabileceğine inanıyorsun, bense bilimin kanıtlayamayacağı bir kavramın olduğunu savunuyorum, bu yüzden Allah'ı bilimle kanıtlamak gibi bir derdim yok. Ateistler ise, bilimle kanıtlanamayacak başka birşeylerin olduğuna inanmazlar.

 

Tanri ve din bilimin

uzerinde hep engel....Din icin bilim bir dusman....Bunu kimse inkar edemez...

Sizde sahitsiniz,bilimin yaptigi her seyi din uzerine aliniyor...Ve en dogru bizim dogrularimizdir politikasini sunuyor one,sonrda

insanlari kandirmak icin sahte resimlerle insanlar somurulunuyor...

Din için bilimin düşman olduğunu yazmışsın, aslında hiç de öyle değil. Çünkü din manevi şeylerden bahseder, bilimin kanıtlamasını da beklemez. Aslında bunun kanıtı bekleyen ateistlerdir.

 

Tanri,Nedir biliyor musunuz?

Tanri bir kacisdir....

Tanri insanlarin bilinmezligine kacistir....

Peki kaçış diyorsunuz da aklıma geldi; ateistler, Allah kavramından ve günahlardan korkulardan vicdanlarını rahatlatmak için kaçıyor olmasın!!!

 

 

Insanlar vay beee evrene bak,kendi kendine olur mu diyip,bunu kesin biri yapmistir mantigiyla tanriya siginiyor...

Oysaa!!!

Peki bunu yapani kim yapti...

Onun tanrisi peki kim...

Yoktan mi var oldu....

Yoktan varolunur mu?

Ne dengesizlik ama Tanrinin yoktan varolduguna inaniyorsunuz ama Bakteri gibi en basit yapili canlilara inanmiyorsunuz...[/b][/color]

[/size][/font]

Peki senin için madde hep var mıydı?? Bu da bir mantıksızlık değil midir? Yani Allah kavramı yerine maddeyi sonsuz kabul etmiş olmuyor musun?

Gönderi tarihi:

Muki ve La Boheme

 

gereken cevapları verdiğinize inanıyorum, bizi okuyanlar için, foruma daha çok katkı sağlamaya başladınız

 

tebrikler

 

. Evet ben Allah'ın tekliğini dedim

 

2. Evet ben de bütün evrenin asıl sebebinin O, yani aslı özünün O olduğuna inanıyorum.

 

3. Evet O'nun varlığından başka bir şeyi kabul etmediğimden benim için ne O'nu doğuran vardır ne de O doğurmuştur.

 

4. Evet ben de O'na hiçbir şeyi denk tutmuyorum, çünkü O'na denk tutulacak bir şey yok

!

 

Angel Cara ve Aslan34

 

Allah bilimsel olarak hiçbirşeydir, hiçbirşey hakkında yorum yapmak, hiçbirşeydir

 

ön kabullerinizden doğan mantık ve düşüncelerinizi hayretle izlemekteyiz

 

ama madde için aynı şey geçerli değil, çünkü madde herşeydir

 

Allah'dan başka hiç bir şey yoktu

 

ciddi olamazsınız, nerden biliyorsunuz

 

ön kabullerinizden mi ?

Gönderi tarihi:
bU kacisdir sevgili Kral sedat...

Ayni sorulari siz hic tanri icin sordunuz mu....

Lafi dondurmek kolaydir hosdur ama nereye kadar?

 

Bugüne kadar hiç bir sorudan ve konudan kaçmadım..

Zaten kaçılacak sorularda değil açıkçası..

Tamam ben aynı soruları Allah için sordum ve Allah'ın ezeli olduğuna inandım, bu çıkarımım dogmatik diyelim..

Sende aynı soruları madde için sorduğunda ancak inancınla kalırsın..

Yani sende dogmatik bir yol bulabilirsin..

Evet sordun mu madde için..?

 

Saygılar..

Gönderi tarihi:
"Onu kıvama erdirip, ruhumdan üflediğim zaman..." (Sad-72)

:stuart:

 

Akıllara ziyan bir ayet. Ama, İslamın hurafeden ibaret olduğunu tek başına ispat eden bir ayet.

 

Bu ayet neden İslam'ın hurafe olduğunu ispatlar?

 

1. Tanrı'ya mekan atfeder. Zira ortada bir "kıvama getirilen" bir de "kımava getiren", "üfleyen" ve "üflenen" vardır. İki "varlığın" olduğu yerde, bu iki şeyin birbirine göre bir konumu vardır.

 

2. Eski Mısır inancı çerçevesinde, insanlar gibi Tanrı'nın da "en az iki" yapı taşından meydana geldiğini iddia eder. Birini açıklamış burada Tanrı: RUH. Tanrı'nın bir ruhu varmış, başka birşeyi, mesela vücudu da var heralde. :stuart:

 

3. Zaman kavramının Tanrı katında olduğunu belirtir. Kıvama getirmek ve üflemek bir süreç işidir. Ayrıca zaten meallerde, "üflediğim zaman", "üflediğimde" gibi çevrilen sözden de Tanrı katında zamanın varlığına işaret edilir.

 

Saygılar.

Gönderi tarihi:

Tabi madeci bir düşünce ve bakış açısı işin mana yönüne hiç bakmaz, hatta mana onlar için yoktur bile..

Motamot ne görürse onu algılar..

Böyle bir çıkarımda bulunmanız gayet normal..

Ve lütfen yukardaki sorum güme gitmesin..

La bohemeden cevap bekliyorum..

Ben, adına dogmatikde deseniz Allah'ın ezeli olduğuna inanıyorum..

Sende madde için aynını söylüyor musun..?

Maddenin ezeli oluşu hakkında düşüncen nedir..

Çok cidi bir soru ve bir cevap umuyorum..

 

Saygılar..

Gönderi tarihi:
Muki ve La Boheme

 

gereken cevapları verdiğinize inanıyorum, bizi okuyanlar için, foruma daha çok katkı sağlamaya başladınız

 

tebrikler

 

!

 

Angel Cara ve Aslan34

 

Allah bilimsel olarak hiçbirşeydir, hiçbirşey hakkında yorum yapmak, hiçbirşeydir

 

ön kabullerinizden doğan mantık ve düşüncelerinizi hayretle izlemekteyiz

 

ama madde için aynı şey geçerli değil, çünkü madde herşeydir

ciddi olamazsınız, nerden biliyorsunuz

 

ön kabullerinizden mi ?

Senin de dediğin gibi bilimsel olarak hiçbir şeydir! Bilimin kanıtlayamamamsı olmadığı anlamına mı gelir? Bilimin kanıtlayamayacağı kavramlar olamaz mı? Bunlar benim düşüncelerimden doğan inançlarım. Peki sen nasıl oluyorda maddenin sonsuzluğunu kabul edebiliyorsun, vardı işte diyorsun, madde hep vardı diyorsun, nerden biliyorsun?

 

 

Ben biliminin yolunda yuruyen biriyim okadar ve ben bilimin en iyi yol gosterici olduguna inaniyorum..Ama bu demek degildir bilim herseyi bilir...Bilir yaptigi deneylerle bir sonuca ulasir....

Su anda hayatiniz her anlamda kolaylasmissa sizce bunlari sagliyan ne?Bundan yillar once insanlar veremden olurken simdi sonuc ne sizce?Bilim insanligin en iyi bulusu...

Ben de bilimin en iyi yol gösterici olduğuna inanıyorum, işte ateitlerin sorunu bu, bilimi sadece kendilerinin önemsediğini sanırlar, biz ******* burda sanki. Ben bilime karşı değilim!!! Pek tabi de savunurum, çünkü bilim olmadan yaşanmaz, insan yaşamı için en gerekli şeydir.

 

Zaten allah bilimle kanitlanamaz..Yokluk kanitlanmaz....

Maneviyat gerceklik degildir.....Ve maneviyat delilde degildir....Inanmamaizin nedenide budur...Bunun kanitini tek ateitler beklemez,sorgulayan her insan delil ister...Kanit inanmaktir...Maneviyat hep dedigim gibi vicdanidir...

Bence bu dusunce cok komik,Vicdan rahatlatmayi ben inanclilarda gorurum...Inanmak tanriya siginmak icsel rahatlik,olumden sonra Tanriyi beklemek,olumu garantiye almak....Bunlar sizlerdeki vicdansi rahatlilkar.......

Evet işte ben de maneviyatın delilde olduğunu söylemiyorum, bana aynı şeyleri yazdırdın ama ateistler illa da kanıtlayın bakalım diyor, maneviyatı kanıtlamamızı beklemeyin öyleyse. Evet her insan sorgular, ben de sorgulayarak inanıyorum, sorgulamadan değil!!! Her sorgulayan insan ateist olacak değildir, pek tabi daha da dine bağlanabilir. Sorgulamak kişiden kişiye bireysel farklılıklar gösterir, öyleyse sorgulayan insan inançsızdır denemez!!

 

Sevgiler...

Gönderi tarihi:
Senin de dediğin gibi bilimsel olarak hiçbir şeydir! Bilimin kanıtlayamamamsı olmadığı anlamına mı gelir? Bilimin kanıtlayamayacağı kavramlar olamaz mı? Bunlar benim düşüncelerimden doğan inançlarım. Peki sen nasıl oluyorda maddenin sonsuzluğunu kabul edebiliyorsun, vardı işte diyorsun, madde hep vardı diyorsun, nerden biliyorsun?

 

Sevgili Angel Cara'nında belirttiği gibi bende bir üst iletide La bohemeden maddenin ezeli oluşu hakkında bir açıklama beklediğimi yazdım..

Hala bekliyorum..

Ve tekrar soruyorum..

La boheme, maddenin ezeli olduğuna dair delilin nedir..?

Yoksa sadece inanç mı..?

 

Saygılar..

Gönderi tarihi:
İnsanoğlunun veya doğanın maddeyi yokedememiş olması olabilir mi delili?

 

Madde şuan yok olmuyorsa, ilerdede yok olmayacak anlamına gelmez..

Hani diyordunuzya, zaman uzun bir süreçtir..:)

Yok olmayacak olsa bile, maddenin başlangıcının olmamasını bununla nasıl ilişkilendiriyosunuz..

Dikkat edin ezeliyet diyorum..

Yani başlangıcı yok....

 

Saygılar..

Gönderi tarihi:
Madde şuan yok olmuyorsa, ilerdede yok olmayacak anlamına gelmez..

 

CERN Institute anti-madde konusundaki deneylerini başarıyla sonuçlandırırsa, bilgilerimizi güncelleştiririz.

 

Hani diyordunuzya, zaman uzun bir süreçtir..:)

Yok olmayacak olsa bile, maddenin başlangıcının olmamasını bununla nasıl ilişkilendiriyosunuz..

Dikkat edin ezeliyet diyorum..

Yani başlangıcı yok....

 

Hiç yok edilemiyorsa, var da edilemez. Sadece hal/boyut değiştirir.

En azından bizim elimizde şu anda reddedilemeyen bir gerçek var: Madde yoktan var edilemez, madde yok edilemez.

 

İnanca dayalı değil. Teste ve deneye dayalı.

 

Saygılar.

Gönderi tarihi:
İnsanoğlunun veya doğanın maddeyi yokedememiş olması olabilir mi delili?

İnsan maddeyi yok edemiyorsa, insan mı yarattı maddeyi. Kendiliğinden nasıl var olmuş? Kim yapmış yaw bu maddeyi??? Madde hep vardı demek Tanrı hep vardı demekten farksız!

Gönderi tarihi:
CERN Institute anti-madde konusundaki deneylerini başarıyla sonuçlandırırsa, bilgilerimizi güncelleştiririz.

Hiç yok edilemiyorsa, var da edilemez. Sadece hal/boyut değiştirir.

En azından bizim elimizde şu anda reddedilemeyen bir gerçek var: Madde yoktan var edilemez, madde yok edilemez.

 

İnanca dayalı değil. Teste ve deneye dayalı.

 

Saygılar.

Madde yoktan var edilemez, madde yok edilemez demen yanlış. Şayet enerji maddeye dönüştürülebiliyor ki enerji bi madde değildir!

Gönderi tarihi:
"Onu kıvama erdirip, ruhumdan üflediğim zaman" (Sad-72) İşte bunu yorumlamak çok önemlidir. Kur'an-ı hikaye okur gibi değil de manasını bulmamız gereken bir kaynak gibi okumalıyız.

 

evet hikaye gibi okumayalım buna katılırım ;

Ruh;

hayatdır, candır, bilgidir, Kur'an'dır, vahiydir, Cibril'dir, ve daha bir çok anlamı vardır.Daha detaylı isterseniz Kur'an'da bu anlamalara ve başka anlamalara gelen Ruh kavramını açabiliriz..

 

İsa mesela, cansız maddeye can verir (kuşa) ama Allah'ın dilemesiyle ..Yani Allah kendisinden yarattı gibi bir anlam çıkaramadım Kur'an 'da ve siz bana o ayetleri alıntılayın ...

 

'' ona ruhundan üfledi'', cansız bir cisimden, Allah'ın kudretiylr canlı bir yaratıgın çıkarılması açıklanmıştır ve bu Allah için zor degildir. Buradan insan ruhunun veya canlı kişiligin, Allah'ın hayatından ve ruhundan bir parça oldugu anlamını çıkarmak dogru gibi gelmiyor. Çünkü '' O'na benzer hiçbir şey yoktur.'' Kur'an ifadesi ve benzeri ayetler varken Allah'ın sıfatlarını bildiren, başka türlü düşünmek çok zorlayıcı bir yorum olurdu.

 

Kur'an'da bir Ruhdur ve 'ölü' bedene can verir, şimdi burdan hayatın kaynagı Kur'an demek mümkün mü ? mecazi anlama gelen ayetleri Kur'an bütünlügü içinde degerlendirmek gerekir, yoksa bir müddet sonra Allah'a 'el'de yakıştırabiliriz.

 

enerjinin tanımı yapmadınız, çünkü şimşekde bir enerji açıga çıkarır, iyisimi siz enerjinin tanımını ve insanın ''özüne dönmesi''ni biraz daha açarmısınız.

 

Birde ''ruh''u siz tanımlayın veya Kur'an'daki ruh kavramlarının birbiriyle alakalarını.

 

evet bekliyorum...

Gönderi tarihi:
İnsan maddeyi yok edemiyorsa, insan mı yarattı maddeyi. Kendiliğinden nasıl var olmuş? Kim yapmış yaw bu maddeyi??? Madde hep vardı demek Tanrı hep vardı demekten farksız!

 

Haklısınız. Tek, ama çOK ÖNEMLİ bir fark dışında:

Maddeyi test edebiliyoruz. Isıstıyoruz, soğutuyoruz, parçalıyoruz birleştiriyoruz vs. vs.

Bun ların hiç birini var mı yok mu bilemdeğimiz Tanrı üzerinde uygulayamıyoruz.

 

Aynı sorular Tanrı için de geçerli: Kendiliğinden nasıl var olmuş? Kim yapmış yaw bu Tanrı'yı?

 

Saygılar.

Gönderi tarihi:
Başlangıçta hiçbir şey yoktu O'ndan başka. Ve O'ndan başka hiçbir şey yoksa, yaratılan şeyler neyden yaratıldı? (insanları baz alarak konuşacağım yalnız insandan başka da her şey dahil)

Bizi neyden yaratmış olabilir? Kendisinden başka bir şey yoksa, bizi kendisinden yarattı, kendi özünden..

Mesela, benim düşünceme göre, Allah'ı sevmek için bütün her şeyi sevmemiz gerekir ancak.

 

Saygılar..

 

 

benim takıldıgım burada alıntıladıgım görüş.

 

Başlangıçta hiçbir şey yoktu O'nun Zatından başka, amenna.

 

Yaratılan şeyler neyden yaratıldı, insanı baz alarak ; insan madde ve ruh kökenlidir.

 

 

ENBİYÂ SÛRESİ(30) İnkar edenler, göklerle yer bitişikken, bizim onları ayırdığımızı ve diri olan her şeyi sudan meydana getirdiğimizi görmediler mi? Hâlâ inanmayacaklar mı?

 

NÛR SÛRESİ(45) Allah bütün canlıları sudan yarattı. İşte bunlardan bir kısmı karnı üzerinde sürünür, kimi iki ayak üzerinde yürür, kimisi dört ayak üzerinde yürür. Allah dilediğini yaratır. Çünkü Allah her şeye hakkıyla gücü yetendir .

 

Allah'ın canlıları sudan yarattıgı ve diledigini yarattıgını, çünkü Allah'ın her şeye hakkıyla gücü yetecegini söylüyor Kur'an.

 

Allah'ın cansız maddeye 'ruh' bahşetmesini, kendisinden yarattı anlamına nasıl degerlendiriyorsunuz.

 

Kendisinden başka hiçbir şey yoksa, bizi neyden yaratmış olabilir demekle siz Allah'ın yoktan yaratmasını, Kendi Zatının dışından yaratmasına eksiklik katıyorsunuz. Allah'ın her şeye gücü yeter ve bilgimiz olmayan konularda akıl yürütüyormuşuz gibi geliyor.

Yoksa benmi yanlış anlıyorum Kur'an'ı, olabilir de ...

 

Allah'ı sevmek için bütün her şeyi sevmek gerektigi konusunda biraz aydınlatırmısın beni, bana bu çok şey geliyor yani nasıl desem, şimdi kızıcaklar bana ama, yani bu sözler pek bir şey ifade etmiyor en iyisi biraz aç bu yargıyı....

 

Mevlana vari bir sevgimi bu...önce bütün her şeyi mi sevecegiz Allah'ı sevmek için, yoksa önce Allah'ı sevecek ve bu şekilde otomatikman her şeyi sevmiş olacagız....

valla iş olsun diye sormuyorum gayet ciddiyim....

Gönderi tarihi:
Ruh;

hayatdır, candır, bilgidir, Kur'an'dır, vahiydir, Cibril'dir, ve daha bir çok anlamı vardır.Daha detaylı isterseniz Kur'an'da bu anlamalara ve başka anlamalara gelen Ruh kavramını açabiliriz..

Bilgi de dur desem, ruh bilgidir ne demek, iyi düşünmelisin. Bu bilgi neyin bilgisi? Ne olduğunu iyi düşün ve ne anladığını söyle.

 

İsa mesela, cansız maddeye can verir (kuşa) ama Allah'ın dilemesiyle ..Yani Allah kendisinden yarattı gibi bir anlam çıkaramadım Kur'an 'da ve siz bana o ayetleri alıntılayın ...
Önce Allah'ın ne olduğunu ve insanların özünün ne olduğunu anlamamız lazım!

 

_______

"Onu kıvama erdirip, ruhumdan üflediğim zaman" (Sad-72)

Burada dikkat edilmesi gereken husus, öncelikle insan bedeninin, "insanî" hakikatı ortaya çıkartabilecek bir "kıvama", kemâle gelmesidir... Ki bu da yukarıdaki âyette ön oluşum olarak belirtilmiş; daha sonra da "ruhum" ifadesiyle "esmâ-i ilâhiâyenin mânâları" anlatılmak istenmiştir! Bilindiği gibi "ruh" kelimesinin çok önemli bir anlamı da "mânâ"dır..

 

Şeytan: ''O topraktan meydana gelmiştir, bense ışından!. Muhakkak ki ışınlar maddenin üstünde hükmedicidir, maddeye tesir edicidir. Öyleyse ben O`na secde etmem"!.

 

Yâni, üstünlüğünü kabul etmem!.

 

İblis`in, insanın maddeden, topraktan meydana gelmesi, kendi yapısının ışınsal bir yapı olması sûretiyle onu rahatlıkla etkiliyebilmesi yönündeki görüş, her ne kadar haklı ise de...

 

İnsanın bu madde bedenini yönlendiren beyninin, ilâhi isimlerin hepsini açığa çıkartabilecek (Allah ismi dışında) bir kâbiliyet ve kapasitede var oluşunu değerlendiremeyişinin neticesinde de, "insan"ı ve ondaki "Halife" olma özelliğini inkâr etmiştir!.

 

Bütün bu idrâk edemediklerini inkâr sonucunda da "insan"ın Öz`ündeki, Zât`ındaki, varlığındaki ilâhî mertebeleri müşahede edememek sûretiyle "Allah"tan uzağa düşmüştür!.

 

Şeytan,"Allah"ı anlayamamış, idrâk edememiş, neticede "insan"dan o yüce kemâlin zuhûrunu inkâr etmiş; böylece de "Allah"tan ayrı düşmüş, ilâhî huzurdan tardedilmiş"tir..

 

Eğer daha da gaflet ederse, karşısındaki "insan"da O`nun varlığını göremezse, bu defa da cin seviyesine düşer, şeytan seviyesine düşer ve böylece de tamamen bedene dönük değerlendirmeler içinde yiyip, içip, zevkedip,

 

"Belki de onlar hayvanlardan da daha aşağıdadırlar" (7179)

 

şeklinde hüküm yer!...

___________

 

Yani önemli olan kamil-insan olmaktır, o seviyeye ulaşmaktır, özündeki güzelliği görmektir, onu bulmuş olmaktır. Şeytan insanı kendinden alçak görmüş ve anlayamamış insanın özünü, kavrayamamış ve onu reddetmiş, hal böyle olunca Allah da onu uzaklaştırmış. Yani özümüzü bilmeliyiz. Kendini bilen Allah'ını bilir.

 

 

enerjinin tanımı yapmadınız, çünkü şimşekde bir enerji açıga çıkarır, iyisimi siz enerjinin tanımını ve insanın ''özüne dönmesi''ni biraz daha açarmısınız.

 

Birde ''ruh''u siz tanımlayın veya Kur'an'daki ruh kavramlarının birbiriyle alakalarını.

 

evet bekliyorum...

Enerji; kendi kelimelerimle tanımlayacağım; potansiyel güç. Yani bir işi yaparken açığa çıkan güçtür desem yeterli mi? Ya da iş yapabilme yeteneği. Tam manada güç değil tabi yani ben de burda fizikçi değilim tanımı da zor. Ayrıca düşüncelerimizde de enerji mevcuttur, pozitif ve negatif olarak. Enerji yoktan var edilemez, vardan da yok edilemez, sadece dönüştürülebilir.

Ruhun ne olduğunaysa şöyle dicem; yüce yaratıcının nurundan kaynaklanmıştır.

_________________

(yahudiler) SORUYORLAR, RUH NEDİR?.. DE Kİ (o yahudilere) RUH RABBİN EMRİNDENDİR!.. VE BUNUN İLMİNDEN SİZE KÂLİL BİR ÖLÇÜ VERİLMİŞTİR..."(17-85)

 

Yâni, Yahudilere denmektedir ki:

 

''Ruh Allah'ın emridir. Ve ruhun ilminden size belli bir ölçü verilmiştir.'' İlim ne demektir bu önemlidir burda. Buradaki ilim Allah'ın ilmidir, Allah'ın ilmi nedir burda sence? Onu sen düşün ve bana söyle!

 

*İlim ilim bilmektir ilim kendini bilmektir, sen kendini bilmessen bu nice okumaktır (Yunus Emre) (Kur'an-ı sadece okumakla kalmayıp, anlamını bulmalıyız!)

 

 

Haklısınız. Tek, ama çOK ÖNEMLİ bir fark dışında:

Maddeyi test edebiliyoruz. Isıstıyoruz, soğutuyoruz, parçalıyoruz birleştiriyoruz vs. vs.

Bun ların hiç birini var mı yok mu bilemdeğimiz Tanrı üzerinde uygulayamıyoruz.

 

Aynı sorular Tanrı için de geçerli: Kendiliğinden nasıl var olmuş? Kim yapmış yaw bu Tanrı'yı?

 

Saygılar.

Maddeyi kim yapmışsa o yapmış ya da maddeyi yapanı yapmış, kendi kendini... Yani o ikideki birdir. Bu da onun niteliği, her şeyin bir niteliği yok mu? Tabi ben ne dersem diyim sen tatmin olmazsın çünkü inanmak için sana bilim gerek, ama benim için gerkmez.

 

benim takıldıgım burada alıntıladıgım görüş.

 

Başlangıçta hiçbir şey yoktu O'nun Zatından başka, amenna.

 

Yaratılan şeyler neyden yaratıldı, insanı baz alarak ; insan madde ve ruh kökenlidir.

ENBİYÂ SÛRESİ(30) İnkar edenler, göklerle yer bitişikken, bizim onları ayırdığımızı ve diri olan her şeyi sudan meydana getirdiğimizi görmediler mi? Hâlâ inanmayacaklar mı?

 

NÛR SÛRESİ(45) Allah bütün canlıları sudan yarattı. İşte bunlardan bir kısmı karnı üzerinde sürünür, kimi iki ayak üzerinde yürür, kimisi dört ayak üzerinde yürür. Allah dilediğini yaratır. Çünkü Allah her şeye hakkıyla gücü yetendir .

 

Allah'ın canlıları sudan yarattıgı ve diledigini yarattıgını, çünkü Allah'ın her şeye hakkıyla gücü yetecegini söylüyor Kur'an.

 

Allah'ın cansız maddeye 'ruh' bahşetmesini, kendisinden yarattı anlamına nasıl degerlendiriyorsunuz.

 

Kendisinden başka hiçbir şey yoksa, bizi neyden yaratmış olabilir demekle siz Allah'ın yoktan yaratmasını, Kendi Zatının dışından yaratmasına eksiklik katıyorsunuz. Allah'ın her şeye gücü yeter ve bilgimiz olmayan konularda akıl yürütüyormuşuz gibi geliyor.

Yoksa benmi yanlış anlıyorum Kur'an'ı, olabilir de ...

Ben sana yanlış anlıyorsun diyemem ama kendimin de yanlış anladığımı söyleyemem, çünkü ben kendimi haklı sen kendini haklı bulursun. :)

Bak sana ilginç gelecek ama su Kur'an-da sperm anlamında da kullanılıyor, hatta spermin Arapça'daki tam kelime anlamı suda yüzen kurtçuktur. Tabi Kur'an-da direkt sperm diye geçerse çok itici olur değil mi? Yani insanın dünyaya gelişini, doğmadan önceki halini anlatırken de su tabiri kullanılır.

 

Allah'ı sevmek için bütün her şeyi sevmek gerektigi konusunda biraz aydınlatırmısın beni, bana bu çok şey geliyor yani nasıl desem, şimdi kızıcaklar bana ama, yani bu sözler pek bir şey ifade etmiyor en iyisi biraz aç bu yargıyı....

''Yaradılanı sev, yaradandan ötürü'' :) yani, her şeyi sevmemiz lazım çünkü her şeyin özü ve kaynağı O. Sen böyle düşünmüyor olabilirsin. Ve sanırım artık görüşlerimi de anlamışsındır. Ayrıca aynı düşünmek zorunda değiliz.

 

 

Mevlana vari bir sevgimi bu...önce bütün her şeyi mi sevecegiz Allah'ı sevmek için, yoksa önce Allah'ı sevecek ve bu şekilde otomatikman her şeyi sevmiş olacagız....

valla iş olsun diye sormuyorum gayet ciddiyim....

Bak aslında dediğin yanlış, çünkü ayrım yapmamalıyız, önce her şeyi bi seviyim nasılsa Allah'ı sevmiş olurum değil, yani her şeyi severken Allah'ı sevmelisin.

Gönderi tarihi:

arkadaşlar

 

maddenin(enerjiside dahil) ezeli olabileceğini, deneylerden anlıyoruz

 

insanlar maddeyi veya enerjiyi yokedemiyorlar ve bilimsel mantık olarakta yok edilmesi mümkün değil, bu nedenle bir başlangıcının ve sonunun olması anlamsızlaşıyor

 

madde ancak şekil değiştirir başka bir forma dönüşür

 

evrenin oluşmasıda enerji veya maddenin bir şekle ve etkileşime dönüşmesidir

 

saygılar

Gönderi tarihi:
çünkü inanmak için sana bilim gerek, ama benim için gerkmez.

Vatandaşın kişiliğini belirtebilmek için kullandığı söze bakın...

Bir de düşünürlerin, bilim adamlarının söylediğine bakın.

 

"Bilimsel bilgiyle, cahiliyet orantılıdır.

Birisinin fazlalığı, diğerinin azlığıdır."

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.